johncons
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Dette er en tilbakemelding via https://www.samlerhuset.no/ fra:: Nyheter
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 29. april 2021 kl. 22:53
    Til: Kundeservice Samlerhuset <kundeservice@samlerhuset.no>
    Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
    Hei,
    dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.
    (For jeg har ikke kontaktet dere).
    Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre ‘Hvermansen-folk’, i fremtida.
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    ons. 10. feb. 2021 kl. 14:20 skrev Kundeservice Samlerhuset <kundeservice@samlerhuset.no>:
     
     
    Hei Erik.
     
    Takk for din henvendelse.
     
    Ditt kundeforhold er stoppet, så vi trenger ikke disse gjentakende e-postene om adressemisbruk lenger, det er allerede registrert.
     
    Ha en fin dag.
     
    Med vennlig hilsen
    Samlerhuset
    Grete Sjøstrand
    Kundeservice
    Tlf: 66811500
    www.samlerhuset.com I www.samlerhuset.no
     
     
    cid:image005.png@01D6F0AD.0D467CA0
     
     
    ü SAVE PAPER – THINK BEFORE YOU PRINT
     
    Les Magasinet Mynt&Historie
    Besøk Samlerhusetbloggen
     
     
     
    From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
    Sent: tirsdag 9. februar 2021 17:40
    To: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
    Cc: Kundeservice Samlerhuset <kundeservice@samlerhuset.no>; elh@forbrukertilsynet.no; inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no; fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>; post <post@finkn.no>; abuse@telia.com; amnestyis <amnestyis@amnesty.org>; HRW UK <hrwuk@hrw.org>
    Subject: Klage/Fwd: Dette er en tilbakemelding via https://www.samlerhuset.no/ fra:: Nyheter
     
    Hei,
     
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
     
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
     
    Vennligst rydd opp!
     
    Med hilsen
     
    Erik Ribsskog
     
    PS.
     
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
     
     
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Kundeservice Samlerhuset <kundeservice@samlerhuset.no>
    Date: tir. 8. des. 2020 kl. 09:22
    Subject: RE: Dette er en tilbakemelding via https://www.samlerhuset.no/ fra:: Nyheter
    To: eribsskog@gmail.com <eribsskog@gmail.com>
     
     
     
    Hei Erika.
     
    Takk for din henvendelse. For å kunne sende deg nyhetsbrev, så må vi legge deg inn som kunde. Kan du sende oss navn og adresse så vi får registrert dette?
     
    Ønsker deg en fin dag.
     
    Mvh
    Samlerhuset
    Grete Sjøstrand
    Kundeservice
    telf : 0 25 50 / 66811500
    faks : 66994802
    mail: kundeservice@samlerhuset.no
     
    cid:image001.png@01D57AB7.5D837DC0
     
    Samlerhuset har fått en ny spennende blogg!
     
    http://samlerhuset.blog/
     
     
     
     
    From: Kundeservice – Samlerhuset [mailto:kundeservice@samlerhuset.info]
    Sent: lørdag 5. desember 2020 18:34
    To: Kundeservice Samlerhuset <kundeservice@samlerhuset.no>
    Subject: Dette er en tilbakemelding via https://www.samlerhuset.no/ fra:: Nyheter
     
    Temat: Nyheter
    Navn: Erika Ribsskog
    E-post: eribsskog@gmail.com
    —————
    Vennligst send nyhetsbrev
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Aktiveringslänk till Laddportalen hos inCharge
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 29. april 2021 kl. 22:43
    Til: kundservice@goincharge.com
    Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, ladekort@goincharge.com, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
    Hei,
    i min forrige mail, så skrev jeg, at jeg ønsket å få svar, fra en overordnet, om dette.
    Jeg kan ikke se at dette har skjedd.
    Så dette må jeg klage på.
    (Jeg ønsker å få vite navnet, på det trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.
    Og jeg ønsker å få vite, hvordan dere akter å forbedre dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    ons. 10. feb. 2021 kl. 13:45 skrev <kundservice@goincharge.com>:
    Hej Erik
     
    Vi vill börja med att säga att vi förstår er frustation, och vi beklagar verkligen att ni råkat ut för en id-kapning. Vi rekommenderar er att anmäla detta till polisen så fort som möjligt för eventuell utredning.
    Vi håller med er om att ett säkrare sätt för legitimering vid beställningar bör finnas, och vi har eskalerat det vidare till ansvarig avdelning.
    Med vänliga hälsningar
    Diana
    InCharge Kundservice
    Epost: kundservice@goincharge.com 
    Webb: www.goincharge.com 
     
    På goincharge.com kan du se laddstationer nära dig, dina senaste laddningar, beställa nytt laddkort och mycket mer. Med vår app, InCharge, kan du dessutom betala dina laddningar direkt i mobilen.
     
    den 2021-02-06 20:03, Erik Ribsskog skrev:
    Hei,
    i den forrige mailen, så skrev jeg, at jeg ønsket å få svar, fra en overordnet, om dette.
    Jeg kan ikke se at det har skjedd.
    Så nå får dere primadonnaer skjerpe dere, og sende dette til daglig leder.
    (Jeg ønsker å vite navnet, på det trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.
    Og jeg ønsker å vite hvilke bedre rutiner, som dere skal skaffe dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    man. 7. des. 2020 kl. 08:13 skrev <kundservice@goincharge.com>:
    Hej,
     
    Det min kollega menar är att vi kommer ta detta internt för att se till att detta inte händer igen och som kollegan också skriver så beklagar vi att det har inträffat.
     
    Som vi tidigare skrev också så är beställningen gjord i 2020.09.09 och innehåller endast ditt namn och vi har därför inga uppgifter på personen som “egentligen” beställde.
     
    Vi ber om ursäkt för besväret.
    Med vänliga hälsningar
    Benjamin Falk
    InCharge Kundservice
    Epost: kundservice@goincharge.com 
    Webb: www.goincharge.com 
     
    På goincharge.com kan du se laddstationer nära dig, dina senaste laddningar, beställa nytt laddkort och mycket mer. Med vår app, InCharge, kan du dessutom betala dina laddningar direkt i mobilen.
     
    den 2020-12-06 14:25, Erik Ribsskog skrev:
    Hei,
    dere skal ikke ta dette internt.
    Dere må informere meg, som borger, om hva dere akter å foreta dere, for å hindre, at noe lignende skjer igjen.
    Dere er vel ikke en hemmelig organisasjon?
    Jeg ønsker også å bli informert om, hva navnet er, på det trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.
    Dette ønsker jeg å få svar om fra en overordnet nå.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    man. 2. nov. 2020 kl. 10:31 skrev <kundservice@goincharge.com>:
    Hej!
     
    Tack för ditt mejl.
     
    Vi har nu avaktiverat de kort som beställdes i ditt namn. Vi kommer ta vidare detta ärende internt för att säkerställa att inget fel gjorts från fått håll.
     
    Vi beklagar att detta inträffat.
     
    Med vänliga hälsningar
    Wilma Ericson
    InCharge Kundservice
    Epost: kundservice@goincharge.com 
    Webb: www.goincharge.com 
     
    På goincharge.com kan du se laddstationer nära dig, dina senaste laddningar, beställa nytt laddkort och mycket mer. Med vår app, InCharge, kan du dessutom betala dina laddningar direkt i mobilen.
     
     
    den 2020-11-01 03:19, Erik Ribsskog skrev:
    Hei,
    det er noen troll/jævler, som bestiller masse dritt, på nettet, i mitt navn, fra firmaer med dårlige rutiner.
    Jeg ønsker å få vite navnet, på det trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.
    Og jeg ønsker også, å bli informert om, hvilke bedre rutiner, som dere skal skaffe dere, for å hindre, at noe lignende skjer igjen, med andre borgere/folk.
    Erik Ribsskog
    tir. 6. okt. 2020 kl. 10:42 skrev <kundservice@goincharge.com>:
    Hej!
     
    Tack för ditt mail.
    Mailet vi skickade ut är ett automatiskt mail då vi registrerat en beställning på en laddbricka från inCharge. Jag har nedan kopierat beställningen som vi fick in 2020-09-08 07:22:44. Beställningen är gjord via denna sida: https://incharge.vattenfall.no/lade-paa-tur/bestill-ladekort/
     
    Om det inte är du som gjort beställningen så kommer vi självklart deaktivera laddbrickan vi skickat ut. Återkom hur du vill att vi skall göra.
     
     
    En bestilling har blitt gjort på inCharge av følgende kunde:
    Kundetype
    private
    Kundeopplysninger
    Erik Løvenbalk Ribsskog
    (Sensurert av johncons-blogg)
    (Sensurert av johncons-blogg) Bekkestua
    48621954
    Personnummer/organisasjonsnummer
    250770(Sensurert av johncons-blogg)
    E-post
    eribsskog@gmail.com 
    Bedrift
     
    Erik Løvenbalk Ribsskog
    Produkter
    Antal kort: 0
    Antal brickor: 1
    E-faktura Nej tack
    Bank
     
    Øvrig
    Interessert av gode tilbud: Ja
     
    Vänliga Hälsningar/Best Regards
    Krister Franzén
    Energy Advisor
    InCharge Kundservice
    Tel: 020-52 62 00
    Visit: www.goincharge.com 
     
    Charge with InCharge! Download our app for iPhone  or Android 
     
    den 2020-10-05 16:23, Erik Ribsskog skrev:
    Hei,
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
    Vennligst rydd opp!
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
    ———- Forwarded message ———
    Fra: <laddkort@beincharge.se>
    Date: ons. 9. sep. 2020 kl. 06:17
    Subject: Aktiveringslänk till Laddportalen hos inCharge
    To: <eribsskog@gmail.com>
    Hej Erik Løvenbalk Ribsskog,
     
    Välkommen till inCharge Laddportal. I portalen kan du se dina laddboxar och dina laddkort samt hur de används. Nedan finner du ditt användarnamn och information om hur du aktiverar ditt konto.
    Användarnamn: eribsskog@gmail.com 
    Klicka på länken nedan för att ange ditt lösenord och aktivera ditt konto:
    Ange lösenord och aktivera tillgång 
     
     
    Aktiveringslänken ovan är giltigt i 48 timmar. Om länken blivit ogiltig kan du få en ny skickad till dig genom att klicka på följande länk:
    Skicka en ny aktiveringslänk 
    Observera att inCharge laddkort genast blir synligt i Laddportalen. Laddbox Online kan hanteras så fort installationen av den är slutförd.
    Har du frågor eller synpunkter? Kontakta oss på Kundservice på kundservice@goincharge.com eller gå in på vår hemsida www.goincharge.com/se/ 
    Vänliga hälsningar,
    inCharge Kundservice
     
     
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Ny melding fra Kisteria Ventures
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 29. april 2021 kl. 22:37
    Til: Mittanbud <info@mittanbud.no>
    Kopi: info@e.mittanbud.no, schibsted <schibsted@schibsted.no>, PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
    Hei,
    dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.
    (For jeg har ikke kontaktet dere).
    Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre ‘Hvermansen-folk’, i fremtida.
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    ons. 10. feb. 2021 kl. 12:14 skrev Mittanbud <info@mittanbud.no>:
    ##- Skriv svaret ditt over denne streken -##
    Isabell (Mittanbud)
    10. feb. 2021, 12:14 CET
    Hei Erik,
    Takk for henvendelsen.
    Du har lagt ut en jobb “Trenger hjelp til webdesign” på Mittanbud.
    Bedriften Kisteria Ventures har sendt deg en melding fordi de er interesserte i å utføre denne jobben.
    Håper dette var oppklarende,
    Ha en fortsatt fin dag!
    Med vennlig hilsen
    Isabell
    Mittanbud kundeservice
    Erik Ribsskog
    10. feb. 2021, 12:09 CET
    Hei,
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
    Vennligst rydd opp!
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Mittanbud <info@e.mittanbud.no>
    Date: ons. 10. feb. 2021 kl. 11:55
    Subject: Ny melding fra Kisteria Ventures
    To: <eribsskog+slurp@gmail.com>
     
    Mittanbud.no
     
     
     
    Shadow
     
    Logo
     
    Kisteria Ventures har sendt deg en melding
     
    Du har fått en ny melding, og vi håper du tar deg tid til å svare bedriften – uansett om du tenker bedriften er aktuell for ditt oppdrag eller ikke. Det vet vi bedriftene setter pris på.
     
    Se svar
     
    Denne eposten inneholder lenker med pålogging til din brukerkonto på Mittanbud og må ikke deles eller videresendes til andre.
     
     
     
    Har du bestemt deg for å bruke denne bedriften?
     
    JA
     
    NEI
     
     
    Jobb id: 2832081
     
    Trenger du hjelp?
    Du når oss på 22 00 09 30 eller info@mittanbud.no
     
    Logg inn
     
    Mittanbud er en tjeneste fra Schibsted Norge SMB,
    Hagegata 22, 0653 Oslo · 22 00 09 30 · info@mittanbud.no
     
    Åpne mailen i nettleseren|Instillinger for e-post
     
     
    Denne e-posten er en tjeneste fra Mittanbud.
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Ny melding fra Kisteria Ventures
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 29. april 2021 kl. 22:30
    Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
    Kopi: info@e.mittanbud.no, info@mittanbud.no, schibsted <schibsted@schibsted.no>, PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
    Hei,
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
    Vennligst rydd opp!
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Mittanbud <info@e.mittanbud.no>
    Date: ons. 10. feb. 2021 kl. 11:55
    Subject: Ny melding fra Kisteria Ventures
    To: <eribsskog+slurp@gmail.com>
     
    Mittanbud.no
     
     
     
    Shadow
     
    Logo
     
    Kisteria Ventures har sendt deg en melding
     
    Du har fått en ny melding, og vi håper du tar deg tid til å svare bedriften – uansett om du tenker bedriften er aktuell for ditt oppdrag eller ikke. Det vet vi bedriftene setter pris på.
     
    Se svar
     
    Denne eposten inneholder lenker med pålogging til din brukerkonto på Mittanbud og må ikke deles eller videresendes til andre.
     
     
     
    Har du bestemt deg for å bruke denne bedriften?
     
    JA
     
    NEI
     
     
    Jobb id: 2832081
     
    Trenger du hjelp?
    Du når oss på 22 00 09 30 eller info@mittanbud.no
     
    Logg inn
     
    Mittanbud er en tjeneste fra Schibsted Norge SMB,
    Hagegata 22, 0653 Oslo · 22 00 09 30 · info@mittanbud.no
     
    Åpne mailen i nettleseren | Instillinger for e-post
     
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Dette fortjener magen din nå i november. Prøv gratis*
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 29. april 2021 kl. 22:23
    Til: kundeservice@lectinect.no
    Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
    Hei,
    det synes jeg at høres rimelig tafatt ut, at dere ikke skal klare det.
    Dette må jeg klage på.
    Vennligst send om dette til en overordnet.
    (Jeg ønsker å vite navnet, på det trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.
    Og jeg ønsker å vite, hvordan dere akter å forbedre dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    ons. 10. feb. 2021 kl. 09:39 skrev <kundeservice@lectinect.no>:
    Takk for henvendelsen
    Hei
    Takk for din henvendelse.
    Vi har ingen mulighet for å finne ut hvem som har bestilt i ditt navn. Du kan politianmelde det og vise til mail du fikk fra oss med bestilling og IP adr
    Med vennlig hilsen
    Helene
    Kundeservice
    Lectinect AS
    Postboks 400 | 4894 Grimstad | Norway
    Phone: +47 21 02 95 00
    E-mail: kundeservice@lectinect.no
    Den 09.02.2021 ved 23:13 skrev Erik Ribsskog [eribsskog@gmail.com]:
    Hei,
     
    dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.
     
    (For jeg har ikke kontaktet dere).
     
    Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre ‘Hvermansen-folk’, i fremtida.
     
    Med hilsen
     
    Erik Ribsskog
     
    ons. 9. des. 2020 kl. 07:40 skrev Lectinect kundeservice <kundeservice@lectinect.no>:
    ##- Skriv svaret ditt over denne streken -##
    Forespørselen (111171) er markert som løst.
    Hvis du vil legge til flere kommentarer, kan du svare på denne e-posten.
     
    Tulla (Kundeservice)
    9. des. 2020, 08:40 EET
    Hei
    Vi har sperret ditt navn og opplysninger hos oss 19.11.20.
    Ser av mail du har mottatt og videresendt til oss nå at den er datert 05.11.20.
    Vi har også 19 november sendt kopi av alle bestillingene i ditt navn med ulike mobilnr. og med IP-adresse slik at du kan sjekke vedr.  identitestyveri.
    God Jul og Godt Nytt År ønskes fra Lectinect!
    Vennlig hilsen
    kundeservice
     
     
    Erik Ribsskog
    8. des. 2020, 20:43 EET
    Hei,
     
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
     
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
     
    Vennligst rydd opp!
     
    Med hilsen
     
    Erik Ribsskog
     
    PS.
     
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
     
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Lectinect Kundeservice <noreply@lectinect.no>
    Date: tor. 5. nov. 2020 kl. 08:30
    Subject: Dette fortjener magen din nå i november. Prøv gratis*
    To: Erik L <eribss.kog@gmail.com>
    Se denne eposten i nettleseren
    Løs, hard eller treg mage?
    Da kan det være lurt å gi magen et tilskudd av melkesyrebakterier. Lectinect Melkesyrebakterier inneholder hele 9 forskjellige stammer melkesyrebakterier som kan bidra til å holde magen i balanse. Prøv gratis* nå!
    De gode bakteriene har evne til å binde seg til cellene i tarmen. Der kan de gode bakteriene skyve bort uønskede organismer og derfor bidra til en gunstig tarmflora og en balansert mage. De kan også bidra til å styrke immunforsvaret, slik at bakteriefloraen i tarmen kan virke positivt også for det generelle velværet.
    Lectinect Melkesyrebakterier har vært en suksess siden 2009.
    Prøv GRATIS*
     
    Kvalitet i hver kapsel
    Lectinect Melkesyrebakterier blir produsert hos danske Bifodan, en GMP (Good Manufacturing Practice) sertifisert produsent. Dette garanterer en trygg produksjon etter famasøytisk standard.
    Erik Brandsborg er kvalitetssjef hos Bifodan. Han har bidratt i utviklingen av Lectinect Melkesyrebakterier.
    Han forteller:
    “Vi benytter oss av den nyeste teknologien for å forsikre oss om at vi lager produkter med høy kvalitet.
    Takket være den spesielle overflaten på kapselen, passerer melkesyrebakteriene magesekken uten å bli nedbrutt av magesyren. Dette gjør at de frysetørrede bakteriene i kapselen når helt frem til tarmen, hvor de våkner til live og kan virke akkurat der de skal.”
     
    Prøv GRATIS*
    Slå til på dette tilbudet, så får du 2 måneders forbruk av Lectinect Melkesyrebakterier gratis*, og betaler kun kr 29,- i porto.
    Tilbudet varer til 22. september.
    Prøv GRATIS*
     
    Lectinect AS Kundeservice – Postboks 400 – 4894 Grimstad
    epost: kundeservice@lectinect.no telefon: 37 40 16 90
    Klikk her for å oppdatere dine personopplysninger på Min Side eller klikk her for avmelding.
     
  • kom i avisa fire ganger

    PS:

    Da jeg/Rimi Langhus vant denne konkurransen, (for andre halvdel av 2001).

    Så var det tre butikker, (av 500), som klarte Rimi Gullårer-kravene.

    Og min butikk var en av de tre, da.

    (For å si det sånn).

    Og jeg fikk en sølvfarget Rimi-penn og et gratulasjons/skryte-brev, i posten, (sendt til butikken), fra Rimi-Hagen.

    Og den pennen ligger sammen med mine andre ‘Oslo-ting’ osv., hos City Self-Storage.

    (Jeg la brorparten av tingene mine der, (blant annet antikvitet-gaver fra min adelige danske mormor og et mer eller mindre genialt kryssordprogram, som jeg lagde, det andre året på NHI).

    Da jeg flytta, til Sunderland, for å studere, høsten 2004.

    Men City Self-Storage nekter å gi meg disse tingene tilbake.

    Jeg var innom for å snakke med de, dagen etter at jeg flytta tilbake til Norge, (høsten 2014), etter ti år i England.

    Men da begynte de bare å kveme.

    For å si det sånn).

    Og skryte-brevet fra Rimi-Hagen, (hvor han skriver at jeg er hardtarbeidende og en veldig dyktig leder), det ligger på onkel Martin sin gård i Kvelde.

    (Jeg måtte flykte derfra, (til Liverpool), sommeren 2005.

    Noe jeg har skrevet mer om i Min Bok 8, osv.).

    Og ingen tipset lokalavisen.

    (Når jeg/Rimi Langhus vant denne konkurransen).

    Så det kom ikke i avisa.

    Og jeg ringte, (fra England, hvor jeg bodde fra 2004 til 2014), til ICA Norge.

    Men ei Therese Kvehaugen der, begynte å ape min stesøster Christell, (eller noe lignende), istedet for å sende meg en kopi av det viktige brevet.

    (Da hadde jeg kanskje hatt en important jobb i England nå.

    Hvis jeg hadde hatt fått mine viktige papirer, når jeg bestilte de fra Norge.

    For å si det sånn).

    Og jeg har også kontakta Rimi-Hagen/Canica, om dette brevet.

    Samt at jeg har dratt mer eller mindre ens ærend til Stockholm, (sommeren 2019), for å prøve å få tak i denne dokumentasjonen, (fra ICA sitt hovedkontor i Solna).

    Uten å lykkes.

    Og mine slektninger, (tante Ellen som nå er død og min stekusine Isa), ville heller ikke sende meg dette brevet, (mens de bodde på Løvås gård, i Kvelde).

    Så det er bare sorgen, å vinne sånt, (må jeg si).

    (Noe sånt).

    Så sånn er visst det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Her er mer om dette:

    ica facebook tull

    https://www.facebook.com/ICA/posts/10157461566152938

    PS 3.

    Jeg har også kontaktet dagligvarebransjen sine tidsskrifter, (fra England), om dette.

    Men de begynner også å kveme, (må jeg si), når jeg spør de om de har noe dokumentasjon, om dette.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • manzor hm

    https://www.aftenposten.no/oslo/i/KygwVe/mann-41-kritisk-skadet-med-stikkvaapen-paa-lamberseter-i-oslo

    PS.

    Da jeg flytta tilbake til Norge, (etter ti år i England), i 2014.

    Så dro jeg innom, (blant annet), de tidligere Rimi-butikkene Bunnpris Nylænde og Rema Kalbakken, (dette var to av de tre butikkene som jeg jobbet som butikksjef i, fra 1998 til 2002), for å ta noen bilder, for bloggen, (for å vise hvilke butikker jeg mente, osv.).

    Og da jeg var en tur innom Bunnpris, (som Rimi Nylænde nå heter).

    Så syntes jeg at jeg så en som ligna, på min tidligere underordnede/låseansvarlige Manzoor der, (bror av ei Gul-e-Hina, som faren til jobba på et nærliggende vaskeri).

    (Eller om det kan ha vært lillebroren til Manzoor og Gul-e-Hina.

    En som dukket opp der, (og fortalte at han hadde slått ned en tyv/raner på en bensinstasjon hvor han jobba, (muligens ved Ullevål/Ringveien)), da Gul-e-Hina måtte jobbe ekstra, siden at det hadde vært ran.

    Noe sånt).

    Så det jeg tenker, når jeg ser artikkelen overfor.

    Det er, om det er Manzoor, (fra Holmlia vel), som har blitt angrepet.

    Hm.

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Kiosken Reminent, (som jeg blogget om ganske nylig, og som jeg muligens var senter-leder for).

    Den lå forresten, like ved der den blå bilen står parkert, på bildet overfor.

    (I tilfelle noen tror at det var der jeg jobba.

    For enkelte Rimi-butikksjefer, (som Magne Winnem), syntes at det var morsomt, å kalle de minste Rimi-butikkene, (som Rimi Nylænde), for kiosker.

    Sånn som jeg husker det).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 3.

    Da jeg jobba som butikksjef på Rimi Nylænde.

    Så var det en ransbølge der, (på Lambertseter).

    (Noe jeg har skrevet om på blogg og i memoarer).

    Og etter et av ranene, (det var den helgen vi bytta fryse/kjøle-disker), så tisket regionsjef Jon Bekkevoll om meg, angående at jeg burde ha prøvd å slå ned, en raner, med kniv.

    (Sånn som jeg husker det).

    Men dette hadde vi lært om, på et ranskurs, (på Rimi Prinsdal vel), et eller to år tidligere.

    At Rimi syntes det var bedre, å miste noen hundrelapper, (vi skulle ikke ha mer enn et par tusen i kassaskrinet).

    Enn å miste en ansatt.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 4.

    Her ser man inngangsdøra til kiosken Reminent, (som jeg muligens var senterleder for, (jeg ble ‘jaget’ inn dit av min assistent Jan Henrik en gang, på den tida som de satset på å bli en rendyrket tippekiosk)):

    her var kiosken reminent

    https://www.ao.no/butikkansatt-kritisk-skadet-med-stikkvapen-forsok-pa-ran/s/5-128-90830

    PS 5.

    I 1999, så skulle Rimi kutte ut de minste butikkene.

    Man måtte ha plass til mellomsortimentet.

    (Rimi Nylænde hadde bare grunnsortiment).

    Men det var det ikke plass til, på Rimi Nylænde.

    (Jeg gikk rundt i butikken og prøvde å finne plass).

    Men jeg forslo ovenfor distriktsjef Jan Graarud, (som hadde hovedansvaret for dette).

    At vi kanskje kunne ta over lokalene til den tidligere kiosken Reminent, (disse lokalene har nå stått tomme, i over 20 år), for å få nok plass.

    (Og jeg kom også med andre forslag.

    Som å gå ned til en frysedisk, (og ha en lignende løsning av Rimi Nordstrand)).

    Men Graarud ville ikke være enig i noen av mine forslag.

    Og butikken ble etterhvert til en ICA Nær-butikk, (eller noe lignende), med dyrere priser, enn det Rimi hadde.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 6.

    Det står også, i en artikkel, i Avisa Oslo.

    (https://www.ao.no/butikkansatt-kritisk-skadet-med-stikkvapen-forsok-pa-ran/s/5-128-90830).

    At den ansatte var aleine på jobb.

    Men sånn var det aldri, (med et unntak når det var snakk om sykdom), når jeg jobba som ansatt/leder der.

    (Jeg jobba der også, fra 1993 til 1996.

    Som vanlig butikkmedarbeider, låseansvarlig, aspirant og assisterende butikksjef.

    Det var i denne butikken, at jeg liksom gikk gradene, som Rimi-leder.

    For å si det sånn).

    Vi var alltid to på jobb, (bortsett fra en enkelt morgen, når ei kassadame var syk, (på den tida jeg jobba som butikksjef der)).

    Og det måtte vi nesten være.

    For flaskeautomaten var vanskelig, (flaskene gikk ned i kjelleren, (det var snakk om en slags ‘professor Baltazar-løsning’)).

    Og det kunne når som helst ringe på lagerdøra, (i kjelleren), osv.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen