
-
-
-
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Klage/Fwd: Dette er en tilbakemelding via https://www.samlerhuset.no/ fra:: NyheterErik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 29. april 2021 kl. 22:53Til: Kundeservice Samlerhuset <kundeservice@samlerhuset.no>Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>Hei,dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.(For jeg har ikke kontaktet dere).Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre ‘Hvermansen-folk’, i fremtida.Med hilsenErik Ribsskogons. 10. feb. 2021 kl. 14:20 skrev Kundeservice Samlerhuset <kundeservice@samlerhuset.no>:Hei Erik.Takk for din henvendelse.Ditt kundeforhold er stoppet, så vi trenger ikke disse gjentakende e-postene om adressemisbruk lenger, det er allerede registrert.Ha en fin dag.Med vennlig hilsenSamlerhusetGrete SjøstrandKundeserviceTlf: 66811500www.samlerhuset.com I www.samlerhuset.nocid:image005.png@01D6F0AD.0D467CA0ü SAVE PAPER – THINK BEFORE YOU PRINTLes Magasinet Mynt&HistorieBesøk SamlerhusetbloggenFrom: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]Sent: tirsdag 9. februar 2021 17:40To: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>Cc: Kundeservice Samlerhuset <kundeservice@samlerhuset.no>; elh@forbrukertilsynet.no; inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no; fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>; post <post@finkn.no>; abuse@telia.com; amnestyis <amnestyis@amnesty.org>; HRW UK <hrwuk@hrw.org>Subject: Klage/Fwd: Dette er en tilbakemelding via https://www.samlerhuset.no/ fra:: NyheterHei,dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).(Jeg har ikke kontaktet disse).Vennligst rydd opp!Med hilsenErik RibsskogPS.Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikkevirker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synesjeg).———- Forwarded message ———Fra: Kundeservice Samlerhuset <kundeservice@samlerhuset.no>Date: tir. 8. des. 2020 kl. 09:22Subject: RE: Dette er en tilbakemelding via https://www.samlerhuset.no/ fra:: NyheterTo: eribsskog@gmail.com <eribsskog@gmail.com>Hei Erika.Takk for din henvendelse. For å kunne sende deg nyhetsbrev, så må vi legge deg inn som kunde. Kan du sende oss navn og adresse så vi får registrert dette?Ønsker deg en fin dag.MvhSamlerhusetGrete SjøstrandKundeservicetelf : 0 25 50 / 66811500faks : 66994802mail: kundeservice@samlerhuset.nocid:image001.png@01D57AB7.5D837DC0Samlerhuset har fått en ny spennende blogg!http://samlerhuset.blog/From: Kundeservice – Samlerhuset [mailto:kundeservice@samlerhuset.info]Sent: lørdag 5. desember 2020 18:34To: Kundeservice Samlerhuset <kundeservice@samlerhuset.no>Subject: Dette er en tilbakemelding via https://www.samlerhuset.no/ fra:: NyheterTemat: NyheterNavn: Erika RibsskogE-post: eribsskog@gmail.com—————Vennligst send nyhetsbrev
-
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Klage/Fwd: Aktiveringslänk till Laddportalen hos inChargeErik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 29. april 2021 kl. 22:43Til: kundservice@goincharge.comKopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, ladekort@goincharge.com, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>Hei,i min forrige mail, så skrev jeg, at jeg ønsket å få svar, fra en overordnet, om dette.Jeg kan ikke se at dette har skjedd.Så dette må jeg klage på.(Jeg ønsker å få vite navnet, på det trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.Og jeg ønsker å få vite, hvordan dere akter å forbedre dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).Skjerpings!Erik Ribsskogons. 10. feb. 2021 kl. 13:45 skrev <kundservice@goincharge.com>:Hej ErikVi vill börja med att säga att vi förstår er frustation, och vi beklagar verkligen att ni råkat ut för en id-kapning. Vi rekommenderar er att anmäla detta till polisen så fort som möjligt för eventuell utredning.Vi håller med er om att ett säkrare sätt för legitimering vid beställningar bör finnas, och vi har eskalerat det vidare till ansvarig avdelning.Med vänliga hälsningarDianaInCharge KundserviceEpost: kundservice@goincharge.comWebb: www.goincharge.comPå goincharge.com kan du se laddstationer nära dig, dina senaste laddningar, beställa nytt laddkort och mycket mer. Med vår app, InCharge, kan du dessutom betala dina laddningar direkt i mobilen.den 2021-02-06 20:03, Erik Ribsskog skrev:Hei,i den forrige mailen, så skrev jeg, at jeg ønsket å få svar, fra en overordnet, om dette.Jeg kan ikke se at det har skjedd.Så nå får dere primadonnaer skjerpe dere, og sende dette til daglig leder.(Jeg ønsker å vite navnet, på det trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.Og jeg ønsker å vite hvilke bedre rutiner, som dere skal skaffe dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).Skjerpings!Erik Ribsskogman. 7. des. 2020 kl. 08:13 skrev <kundservice@goincharge.com>:Hej,Det min kollega menar är att vi kommer ta detta internt för att se till att detta inte händer igen och som kollegan också skriver så beklagar vi att det har inträffat.Som vi tidigare skrev också så är beställningen gjord i 2020.09.09 och innehåller endast ditt namn och vi har därför inga uppgifter på personen som “egentligen” beställde.Vi ber om ursäkt för besväret.Med vänliga hälsningarBenjamin FalkInCharge KundserviceEpost: kundservice@goincharge.comWebb: www.goincharge.comPå goincharge.com kan du se laddstationer nära dig, dina senaste laddningar, beställa nytt laddkort och mycket mer. Med vår app, InCharge, kan du dessutom betala dina laddningar direkt i mobilen.den 2020-12-06 14:25, Erik Ribsskog skrev:Hei,dere skal ikke ta dette internt.Dere må informere meg, som borger, om hva dere akter å foreta dere, for å hindre, at noe lignende skjer igjen.Dere er vel ikke en hemmelig organisasjon?Jeg ønsker også å bli informert om, hva navnet er, på det trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.Dette ønsker jeg å få svar om fra en overordnet nå.Skjerpings!Erik Ribsskogman. 2. nov. 2020 kl. 10:31 skrev <kundservice@goincharge.com>:Hej!Tack för ditt mejl.Vi har nu avaktiverat de kort som beställdes i ditt namn. Vi kommer ta vidare detta ärende internt för att säkerställa att inget fel gjorts från fått håll.Vi beklagar att detta inträffat.Med vänliga hälsningarWilma EricsonInCharge KundserviceEpost: kundservice@goincharge.comWebb: www.goincharge.comPå goincharge.com kan du se laddstationer nära dig, dina senaste laddningar, beställa nytt laddkort och mycket mer. Med vår app, InCharge, kan du dessutom betala dina laddningar direkt i mobilen.den 2020-11-01 03:19, Erik Ribsskog skrev:Hei,det er noen troll/jævler, som bestiller masse dritt, på nettet, i mitt navn, fra firmaer med dårlige rutiner.Jeg ønsker å få vite navnet, på det trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.Og jeg ønsker også, å bli informert om, hvilke bedre rutiner, som dere skal skaffe dere, for å hindre, at noe lignende skjer igjen, med andre borgere/folk.Erik Ribsskogtir. 6. okt. 2020 kl. 10:42 skrev <kundservice@goincharge.com>:Hej!Tack för ditt mail.Mailet vi skickade ut är ett automatiskt mail då vi registrerat en beställning på en laddbricka från inCharge. Jag har nedan kopierat beställningen som vi fick in 2020-09-08 07:22:44. Beställningen är gjord via denna sida: https://incharge.vattenfall.no/lade-paa-tur/bestill-ladekort/Om det inte är du som gjort beställningen så kommer vi självklart deaktivera laddbrickan vi skickat ut. Återkom hur du vill att vi skall göra.En bestilling har blitt gjort på inCharge av følgende kunde:KundetypeprivateKundeopplysningerErik Løvenbalk Ribsskog(Sensurert av johncons-blogg)(Sensurert av johncons-blogg) Bekkestua48621954Personnummer/organisasjonsnummer250770(Sensurert av johncons-blogg)E-posteribsskog@gmail.comBedriftErik Løvenbalk RibsskogProdukterAntal kort: 0Antal brickor: 1E-faktura Nej tackBankØvrigInteressert av gode tilbud: JaVänliga Hälsningar/Best RegardsKrister FranzénEnergy AdvisorInCharge KundserviceTel: 020-52 62 00Visit: www.goincharge.comCharge with InCharge! Download our app for iPhone or Androidden 2020-10-05 16:23, Erik Ribsskog skrev:Hei,dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).(Jeg har ikke kontaktet disse).Vennligst rydd opp!Med hilsenErik RibsskogPS.Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikkevirker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synesjeg).———- Forwarded message ———Fra: <laddkort@beincharge.se>Date: ons. 9. sep. 2020 kl. 06:17Subject: Aktiveringslänk till Laddportalen hos inChargeTo: <eribsskog@gmail.com>Hej Erik Løvenbalk Ribsskog,Välkommen till inCharge Laddportal. I portalen kan du se dina laddboxar och dina laddkort samt hur de används. Nedan finner du ditt användarnamn och information om hur du aktiverar ditt konto.Användarnamn: eribsskog@gmail.comKlicka på länken nedan för att ange ditt lösenord och aktivera ditt konto:Ange lösenord och aktivera tillgångAktiveringslänken ovan är giltigt i 48 timmar. Om länken blivit ogiltig kan du få en ny skickad till dig genom att klicka på följande länk:Skicka en ny aktiveringslänkObservera att inCharge laddkort genast blir synligt i Laddportalen. Laddbox Online kan hanteras så fort installationen av den är slutförd.Har du frågor eller synpunkter? Kontakta oss på Kundservice på kundservice@goincharge.com eller gå in på vår hemsida www.goincharge.com/se/Vänliga hälsningar,inCharge Kundservice
-
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Klage/Fwd: Ny melding fra Kisteria VenturesErik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 29. april 2021 kl. 22:37Til: Mittanbud <info@mittanbud.no>Kopi: info@e.mittanbud.no, schibsted <schibsted@schibsted.no>, PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>Hei,dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.(For jeg har ikke kontaktet dere).Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre ‘Hvermansen-folk’, i fremtida.Med hilsenErik Ribsskogons. 10. feb. 2021 kl. 12:14 skrev Mittanbud <info@mittanbud.no>:##- Skriv svaret ditt over denne streken -##Isabell (Mittanbud)10. feb. 2021, 12:14 CETHei Erik,Takk for henvendelsen.Du har lagt ut en jobb “Trenger hjelp til webdesign” på Mittanbud.Bedriften Kisteria Ventures har sendt deg en melding fordi de er interesserte i å utføre denne jobben.Håper dette var oppklarende,Ha en fortsatt fin dag!Med vennlig hilsenIsabellMittanbud kundeserviceErik Ribsskog10. feb. 2021, 12:09 CETHei,dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).(Jeg har ikke kontaktet disse).Vennligst rydd opp!Med hilsenErik RibsskogPS.Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikkevirker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synesjeg).———- Forwarded message ———Fra: Mittanbud <info@e.mittanbud.no>Date: ons. 10. feb. 2021 kl. 11:55Subject: Ny melding fra Kisteria VenturesTo: <eribsskog+slurp@gmail.com>Mittanbud.noShadowLogoKisteria Ventures har sendt deg en meldingDu har fått en ny melding, og vi håper du tar deg tid til å svare bedriften – uansett om du tenker bedriften er aktuell for ditt oppdrag eller ikke. Det vet vi bedriftene setter pris på.Se svarDenne eposten inneholder lenker med pålogging til din brukerkonto på Mittanbud og må ikke deles eller videresendes til andre.Har du bestemt deg for å bruke denne bedriften?JANEIJobb id: 2832081Trenger du hjelp?Du når oss på 22 00 09 30 eller info@mittanbud.noLogg innMittanbud er en tjeneste fra Schibsted Norge SMB,Hagegata 22, 0653 Oslo · 22 00 09 30 · info@mittanbud.noÅpne mailen i nettleseren|Instillinger for e-postDenne e-posten er en tjeneste fra Mittanbud.
-
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Klage/Fwd: Ny melding fra Kisteria VenturesErik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 29. april 2021 kl. 22:30Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>Kopi: info@e.mittanbud.no, info@mittanbud.no, schibsted <schibsted@schibsted.no>, PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>Hei,dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).(Jeg har ikke kontaktet disse).Vennligst rydd opp!Med hilsenErik RibsskogPS.Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikkevirker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synesjeg).———- Forwarded message ———Fra: Mittanbud <info@e.mittanbud.no>Date: ons. 10. feb. 2021 kl. 11:55Subject: Ny melding fra Kisteria VenturesTo: <eribsskog+slurp@gmail.com>Mittanbud.noShadowLogoKisteria Ventures har sendt deg en meldingDu har fått en ny melding, og vi håper du tar deg tid til å svare bedriften – uansett om du tenker bedriften er aktuell for ditt oppdrag eller ikke. Det vet vi bedriftene setter pris på.Se svarDenne eposten inneholder lenker med pålogging til din brukerkonto på Mittanbud og må ikke deles eller videresendes til andre.Har du bestemt deg for å bruke denne bedriften?JANEIJobb id: 2832081Trenger du hjelp?Du når oss på 22 00 09 30 eller info@mittanbud.noLogg innMittanbud er en tjeneste fra Schibsted Norge SMB,Hagegata 22, 0653 Oslo · 22 00 09 30 · info@mittanbud.noÅpne mailen i nettleseren | Instillinger for e-post
-
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Klage/Fwd: Dette fortjener magen din nå i november. Prøv gratis*Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 29. april 2021 kl. 22:23Til: kundeservice@lectinect.noKopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>Hei,det synes jeg at høres rimelig tafatt ut, at dere ikke skal klare det.Dette må jeg klage på.Vennligst send om dette til en overordnet.(Jeg ønsker å vite navnet, på det trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.Og jeg ønsker å vite, hvordan dere akter å forbedre dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).Skjerpings!Erik Ribsskogons. 10. feb. 2021 kl. 09:39 skrev <kundeservice@lectinect.no>:Takk for henvendelsenHeiTakk for din henvendelse.Vi har ingen mulighet for å finne ut hvem som har bestilt i ditt navn. Du kan politianmelde det og vise til mail du fikk fra oss med bestilling og IP adrMed vennlig hilsenHeleneKundeserviceLectinect ASPostboks 400 | 4894 Grimstad | NorwayPhone: +47 21 02 95 00E-mail: kundeservice@lectinect.noDen 09.02.2021 ved 23:13 skrev Erik Ribsskog [eribsskog@gmail.com]:Hei,dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.(For jeg har ikke kontaktet dere).Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre ‘Hvermansen-folk’, i fremtida.Med hilsenErik Ribsskogons. 9. des. 2020 kl. 07:40 skrev Lectinect kundeservice <kundeservice@lectinect.no>:##- Skriv svaret ditt over denne streken -##Forespørselen (111171) er markert som løst.Hvis du vil legge til flere kommentarer, kan du svare på denne e-posten.Tulla (Kundeservice)9. des. 2020, 08:40 EETHeiVi har sperret ditt navn og opplysninger hos oss 19.11.20.Ser av mail du har mottatt og videresendt til oss nå at den er datert 05.11.20.Vi har også 19 november sendt kopi av alle bestillingene i ditt navn med ulike mobilnr. og med IP-adresse slik at du kan sjekke vedr. identitestyveri.God Jul og Godt Nytt År ønskes fra Lectinect!Vennlig hilsenkundeserviceErik Ribsskog8. des. 2020, 20:43 EETHei,dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).(Jeg har ikke kontaktet disse).Vennligst rydd opp!Med hilsenErik RibsskogPS.Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikkevirker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synesjeg).———- Forwarded message ———Fra: Lectinect Kundeservice <noreply@lectinect.no>Date: tor. 5. nov. 2020 kl. 08:30Subject: Dette fortjener magen din nå i november. Prøv gratis*To: Erik L <eribss.kog@gmail.com>Se denne eposten i nettleserenLøs, hard eller treg mage?Da kan det være lurt å gi magen et tilskudd av melkesyrebakterier. Lectinect Melkesyrebakterier inneholder hele 9 forskjellige stammer melkesyrebakterier som kan bidra til å holde magen i balanse. Prøv gratis* nå!De gode bakteriene har evne til å binde seg til cellene i tarmen. Der kan de gode bakteriene skyve bort uønskede organismer og derfor bidra til en gunstig tarmflora og en balansert mage. De kan også bidra til å styrke immunforsvaret, slik at bakteriefloraen i tarmen kan virke positivt også for det generelle velværet.Lectinect Melkesyrebakterier har vært en suksess siden 2009.Prøv GRATIS*Kvalitet i hver kapselLectinect Melkesyrebakterier blir produsert hos danske Bifodan, en GMP (Good Manufacturing Practice) sertifisert produsent. Dette garanterer en trygg produksjon etter famasøytisk standard.Erik Brandsborg er kvalitetssjef hos Bifodan. Han har bidratt i utviklingen av Lectinect Melkesyrebakterier.Han forteller:“Vi benytter oss av den nyeste teknologien for å forsikre oss om at vi lager produkter med høy kvalitet.Takket være den spesielle overflaten på kapselen, passerer melkesyrebakteriene magesekken uten å bli nedbrutt av magesyren. Dette gjør at de frysetørrede bakteriene i kapselen når helt frem til tarmen, hvor de våkner til live og kan virke akkurat der de skal.”Prøv GRATIS*Slå til på dette tilbudet, så får du 2 måneders forbruk av Lectinect Melkesyrebakterier gratis*, og betaler kun kr 29,- i porto.Tilbudet varer til 22. september.Prøv GRATIS*Lectinect AS Kundeservice – Postboks 400 – 4894 Grimstadepost: kundeservice@lectinect.no telefon: 37 40 16 90Klikk her for å oppdatere dine personopplysninger på Min Side eller klikk her for avmelding.
-

PS:
Da jeg/Rimi Langhus vant denne konkurransen, (for andre halvdel av 2001).
Så var det tre butikker, (av 500), som klarte Rimi Gullårer-kravene.
Og min butikk var en av de tre, da.
(For å si det sånn).
Og jeg fikk en sølvfarget Rimi-penn og et gratulasjons/skryte-brev, i posten, (sendt til butikken), fra Rimi-Hagen.
Og den pennen ligger sammen med mine andre ‘Oslo-ting’ osv., hos City Self-Storage.
(Jeg la brorparten av tingene mine der, (blant annet antikvitet-gaver fra min adelige danske mormor og et mer eller mindre genialt kryssordprogram, som jeg lagde, det andre året på NHI).
Da jeg flytta, til Sunderland, for å studere, høsten 2004.
Men City Self-Storage nekter å gi meg disse tingene tilbake.
Jeg var innom for å snakke med de, dagen etter at jeg flytta tilbake til Norge, (høsten 2014), etter ti år i England.
Men da begynte de bare å kveme.
For å si det sånn).
Og skryte-brevet fra Rimi-Hagen, (hvor han skriver at jeg er hardtarbeidende og en veldig dyktig leder), det ligger på onkel Martin sin gård i Kvelde.
(Jeg måtte flykte derfra, (til Liverpool), sommeren 2005.
Noe jeg har skrevet mer om i Min Bok 8, osv.).
Og ingen tipset lokalavisen.(Når jeg/Rimi Langhus vant denne konkurransen).
Så det kom ikke i avisa.
Og jeg ringte, (fra England, hvor jeg bodde fra 2004 til 2014), til ICA Norge.
Men ei Therese Kvehaugen der, begynte å ape min stesøster Christell, (eller noe lignende), istedet for å sende meg en kopi av det viktige brevet.
(Da hadde jeg kanskje hatt en important jobb i England nå.
Hvis jeg hadde hatt fått mine viktige papirer, når jeg bestilte de fra Norge.
For å si det sånn).
Og jeg har også kontakta Rimi-Hagen/Canica, om dette brevet.
Samt at jeg har dratt mer eller mindre ens ærend til Stockholm, (sommeren 2019), for å prøve å få tak i denne dokumentasjonen, (fra ICA sitt hovedkontor i Solna).
Uten å lykkes.
Og mine slektninger, (tante Ellen som nå er død og min stekusine Isa), ville heller ikke sende meg dette brevet, (mens de bodde på Løvås gård, i Kvelde).
Så det er bare sorgen, å vinne sånt, (må jeg si).
(Noe sånt).
Så sånn er visst det.
Bare noe jeg tenkte på.
Med hilsen
Erik Ribsskog
PS 2.
Her er mer om dette:

https://www.facebook.com/ICA/posts/10157461566152938
PS 3.
Jeg har også kontaktet dagligvarebransjen sine tidsskrifter, (fra England), om dette.
Men de begynner også å kveme, (må jeg si), når jeg spør de om de har noe dokumentasjon, om dette.
(For å si det sånn).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
-
https://www.aftenposten.no/oslo/i/KygwVe/mann-41-kritisk-skadet-med-stikkvaapen-paa-lamberseter-i-osloPS.
Da jeg flytta tilbake til Norge, (etter ti år i England), i 2014.
Så dro jeg innom, (blant annet), de tidligere Rimi-butikkene Bunnpris Nylænde og Rema Kalbakken, (dette var to av de tre butikkene som jeg jobbet som butikksjef i, fra 1998 til 2002), for å ta noen bilder, for bloggen, (for å vise hvilke butikker jeg mente, osv.).
Og da jeg var en tur innom Bunnpris, (som Rimi Nylænde nå heter).
Så syntes jeg at jeg så en som ligna, på min tidligere underordnede/låseansvarlige Manzoor der, (bror av ei Gul-e-Hina, som faren til jobba på et nærliggende vaskeri).
(Eller om det kan ha vært lillebroren til Manzoor og Gul-e-Hina.
En som dukket opp der, (og fortalte at han hadde slått ned en tyv/raner på en bensinstasjon hvor han jobba, (muligens ved Ullevål/Ringveien)), da Gul-e-Hina måtte jobbe ekstra, siden at det hadde vært ran.
Noe sånt).
Så det jeg tenker, når jeg ser artikkelen overfor.
Det er, om det er Manzoor, (fra Holmlia vel), som har blitt angrepet.
Hm.
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.Kiosken Reminent, (som jeg blogget om ganske nylig, og som jeg muligens var senter-leder for).
Den lå forresten, like ved der den blå bilen står parkert, på bildet overfor.
(I tilfelle noen tror at det var der jeg jobba.
For enkelte Rimi-butikksjefer, (som Magne Winnem), syntes at det var morsomt, å kalle de minste Rimi-butikkene, (som Rimi Nylænde), for kiosker.
Sånn som jeg husker det).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 3.Da jeg jobba som butikksjef på Rimi Nylænde.
Så var det en ransbølge der, (på Lambertseter).
(Noe jeg har skrevet om på blogg og i memoarer).
Og etter et av ranene, (det var den helgen vi bytta fryse/kjøle-disker), så tisket regionsjef Jon Bekkevoll om meg, angående at jeg burde ha prøvd å slå ned, en raner, med kniv.
(Sånn som jeg husker det).
Men dette hadde vi lært om, på et ranskurs, (på Rimi Prinsdal vel), et eller to år tidligere.
At Rimi syntes det var bedre, å miste noen hundrelapper, (vi skulle ikke ha mer enn et par tusen i kassaskrinet).
Enn å miste en ansatt.
(For å si det sånn).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 4.
Her ser man inngangsdøra til kiosken Reminent, (som jeg muligens var senterleder for, (jeg ble ‘jaget’ inn dit av min assistent Jan Henrik en gang, på den tida som de satset på å bli en rendyrket tippekiosk)):

https://www.ao.no/butikkansatt-kritisk-skadet-med-stikkvapen-forsok-pa-ran/s/5-128-90830
PS 5.
I 1999, så skulle Rimi kutte ut de minste butikkene.
Man måtte ha plass til mellomsortimentet.
(Rimi Nylænde hadde bare grunnsortiment).
Men det var det ikke plass til, på Rimi Nylænde.
(Jeg gikk rundt i butikken og prøvde å finne plass).Men jeg forslo ovenfor distriktsjef Jan Graarud, (som hadde hovedansvaret for dette).
At vi kanskje kunne ta over lokalene til den tidligere kiosken Reminent, (disse lokalene har nå stått tomme, i over 20 år), for å få nok plass.
(Og jeg kom også med andre forslag.
Som å gå ned til en frysedisk, (og ha en lignende løsning av Rimi Nordstrand)).
Men Graarud ville ikke være enig i noen av mine forslag.
Og butikken ble etterhvert til en ICA Nær-butikk, (eller noe lignende), med dyrere priser, enn det Rimi hadde.
(For å si det sånn).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 6.
Det står også, i en artikkel, i Avisa Oslo.
(https://www.ao.no/butikkansatt-kritisk-skadet-med-stikkvapen-forsok-pa-ran/s/5-128-90830).At den ansatte var aleine på jobb.
Men sånn var det aldri, (med et unntak når det var snakk om sykdom), når jeg jobba som ansatt/leder der.
(Jeg jobba der også, fra 1993 til 1996.
Som vanlig butikkmedarbeider, låseansvarlig, aspirant og assisterende butikksjef.
Det var i denne butikken, at jeg liksom gikk gradene, som Rimi-leder.
For å si det sånn).
Vi var alltid to på jobb, (bortsett fra en enkelt morgen, når ei kassadame var syk, (på den tida jeg jobba som butikksjef der)).
Og det måtte vi nesten være.
For flaskeautomaten var vanskelig, (flaskene gikk ned i kjelleren, (det var snakk om en slags ‘professor Baltazar-løsning’)).
Og det kunne når som helst ringe på lagerdøra, (i kjelleren), osv.
(For å si det sånn).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.


