johncons
  • jobbet i marinen

    http://www.marinehist.dk/hfs/1941-HfS.pdf

    PS.

    Danskene gjorde visst ikke særlig motstand mot tyskerne, før i 1943, så hva man skal si om det, å jobbe, i den dansk marinen, i 1941, (på den tida som Danmark var okkupert av tyskerne), det kan man kanskje lure på:

    danskene gjorde visst ikke motstand mot tyskerne før i 1943

    https://natmus.dk/historisk-viden/temaer/militaerhistorie/flaadens-historie/flaaden-under-1-og-2-verdenskrig/

    PS 3.

    Dette er visst bestemor Ingeborg sin tante, (min oldefar Hans Louis Heegaard sin søster), som visst døde 12-13 år gammel, og som bestemor Ingeborg muligens ble oppkalt etter:

    bestemor ingeborg sin tante

    Er det noe galt med øyet hennes tro:

    noe galt med øyet hm

    (Samme link som overfor).

    PS 5.

    Mer om denne tanten, (som visst var to år eldre enn min oldefar):

    mer om tante 2

    https://slaegtsbibliotek.dk/923186.pdf

    PS 6.

    Hu Caroline Marie Dorothea Hagerup, (min tippoldemor), på linjen over min mormors tante.

    Hu var forresten direkte etterkommer, etter Harald Hårfagre.

    (Noe jeg også har blogget om en del ganger tidligere.

    For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • fru skoleinspektør ribsskog

    https://www.nb.no/items/aa07db517162f77d0a418dde81709d01?page=5&searchText=ribsskog~1

    PS.

    Margit Høie var visst forresten redd for linerler.

    (Står det i John H. Stamnes sin bok, om min morfars onkel Bernhof Ribsskog.

    For å si det sånn).

    Så sånn var visst det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Fler matoppskrifter fra Margit Ribsskog f. Høie, (fra Telemark Arbeiderblad 9. mars 1928):

    mer om dette margit høie

    https://www.nb.no/items/85538d2177bf8ec9148d811fd740e0fd?page=5&searchText=ribsskog~1

    PS 3.

    I påsken slo man på storetromma, og styrte unna den evinnelige innmaten, (fra Telemark Arbeiderblad 30. mars 1929):

    storetromma

    https://www.nb.no/items/6cc7b787a04cad9a2b1b071ba88499c9?page=5&searchText=ribsskog~1

    PS 4.

    Nåde den som stakk innom i februar, da var det fisk og atter fisk, (fra Telemark Arbeiderblad 28. februar 1929):

    fisk og atter fisk

    https://www.nb.no/items/2626947a53c83bd9b194de2e4d033a75?page=5&searchText=ribsskog~1

    PS 5.

    Margit Ribsskog f. Høie skrev visst også, i Indre Smaalenenes Avis, før hu ble gift, (fra Indre Smaalenenes Avis 15. desember 1949):

    skrev i indre

    https://www.nb.no/items/93d770d4b67e4436cb0aabb61dcf65d3?page=39&searchText=”fru%20skoleinspektør%20ribsskog”

  • I går så dro jeg ned til Sandvika, for å levere en faktura til Nav.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg skulle ta bussen.

    Så jeg gikk ned til Bekkestua-sentrum, for å kjøpe en billett, i Ruter sin billett-automat der

    Og jeg tenkte, at jeg kunne prøve, å gå, en femte vei, til Bekkstua sentrum.

    (Siden at ‘kaos-byggherene’ lager helvete, på de fire andre veiene, (med ‘MMA-bur-lignende’ labyrint-ganger, feilparkerte biler, snudde skilt og teatralske ‘terrasse-skrike-gubber’), osv.

    For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 2.

    Jeg gikk da til høyre, (i ‘MMA-bur-labyrint-krysset’), rett før Rema og brannstasjonen der.

    (En vei jeg ikke har gått før).

    Og der var det sånn, at en kjempesvær og creepy albaner, stod og røkte, i utkanten av en brakke-rigg-tomt.

    Sånn at han stod så nærme veien, (som jeg gikk på), som mulig, (må man vel nesten si).

    Mens han så ann de som liksom juksa, (og ikke ville gå på kaos-veien deres), da.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 3.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210426_173730

    PS 4.
    Jeg havnet da i et harry strøk:

    IMG_20210426_173807

    PS 5.

    Her hadde de bare en salgs ‘gymtime-aktig’ løsning, men jeg hadde ikke lyst til å gå forbi han skumle albaneren igjen, så det ble det til at jeg gikk denne bisarre veien:

    IMG_20210426_173859

    PS 6.

    Men da slapp jeg ihvertfall å gå gjennom labyrint-gangene:

    IMG_20210426_173936

    PS 7.

    Her kan man se den nevnte brakke-rigg-tomten fra bussen:

    IMG_20210426_174826

    PS 8.

    Jeg hadde egentlig tenkt, å gå ned til Sandvika, med denne fakturaen, på lørdag.

    Men jeg fikk en tekstmelding, (på fredag), fra kommunen, om at det skulle være protester, i Sandvika, på lørdagen.

    Og derfor, så gikk jeg heller ned til Sandvika, på søndagen.

    Men da var Løkketangen Senter stengt.

    (De har ikke noe nettsted hvor man kan finne åpningstidene).

    Så jeg fikk ikke lagt konvolutten, i Nav sin ‘senter-postkasse’, (som jeg har blogget om tidligere).

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 9.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210426_180606

    PS 10.

    Enda mer om dette:

    IMG_20210426_180839

    PS 11.

    Jeg slapp brevet ned i senter-postkasssa, (til Nav), men brevet hang seg fast, så jeg måtte begynne å speide inn i post-sprekken, og dytte til brevet, med en konvolutt som stod i et display der:

    IMG_20210426_180923

    PS 12.

    På veien tilbake til buss-plattformene, så måtte jeg gå gjennom en liten park, for en somalisk drosjesjåfør, lagde propp på fortauet, (han tusla/kvema ved siden av de parkerte drosjene), mens en politibil gled forbi:

    IMG_20210426_181058

    PS 13.

    Bussen kvema også.

    Bussen hadde stått, i noen minutter, (virka det som), langs plattformen.

    Men blinklysene blinka fortsatt.

    Og dørene var stengt, (selv om det stod på en skjerm, at bussen gikk, om noe sånt som to minutter).

    (Noe sånt).

    Jeg prøvde å trykke på en knapp, for å åpne døra.

    (De slipper ikke på folk foran lenger.

    På grunn av coronaen).

    Men ingen dør åpnet seg.

    Så dukket det opp, ei lita asiatisk dame.

    Og da åpna buss-sjåføren bakdøra.

    Og jeg kikka litt inn på bussen.

    Men det var så mange folk på bussen.

    (Og busssjåføren hadde jo mensen.

    For å si det sånn).

    Så jeg bestemte meg for å heller ta den nesten bussen.

    (Det var 30-40 minutter igjen, til billetten gikk ut.

    For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 14.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210426_181458

    PS 15.

    Mens jeg stod og venta på neste buss.

    (Den gikk vel noe sånt som fem minutter seinere).

    Så var det en episode der.

    En tenårings-gutt gikk helt inntill den søylen, som jeg stod lent mot.

    Og han så visst ikke meg.

    (Dette var muligens noe slags teater).

    Så det ble som noe veldig klamt og ekkelt/nærgående, (må jeg si).

    Og jeg kan ikke huske å ha opplevd noe lignende.

    (Selv om jeg har bodd i femten år i Oslo.

    Og i ti år i Sunderland/Liverpool.

    For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 16.

    Etter at han homsen, (som kom fra ‘huttaheita-buss-plattformen’ liksom), hadde gått forbi.

    Så var det også en annen episode der.

    To brumlebass-afrikanere, (i 40/50-åra), satt seg ned, på en benk, like ved meg.

    Mens de dreiv og brumma/bråkte, (på et fremmed språk), da.

    (For å si det sånn).

    Så det var muligens også noe slags teater.

    (Hvis jeg skulle tippe).

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 17.

    Mer om ‘kaos-labyrint-gangene’ på Bekkestua:

    IMG_20210426_183925

    PS 18.

    Det var også noen som lagde helvete utafor Bekkestua Senter, (jeg vanka nesten på Oslo City, de første månedene/årene jeg bodde i Oslo, (som ung student), men jeg kan ikke huske noe lignende derfra):

    IMG_20210426_184441

    PS 19.

    Jeg fant en ‘nord-norsk’ inngang, på baksiden av senteret:

    IMG_20210426_184556

    PS 20.

    Vedbjørn Sand har visst en butikk på dette senteret, hvor Marianne Aunli, (som i likhet av meg, ble mobbet av Jenny Skavlan, på hennes TV-program Tweet4Tweet, i 2012), også selger sine malerier:

    IMG_20210426_184704

    PS 21.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210426_190110

    PS 22.

    Det er litt møkk/flekker på gulvet der, (kan det nesten se ut som):

    IMG_20210426_190106

    PS 23.

    På vinduet så står det ‘Vebjørn Sand’, men på en plakat så står det ‘Gallery Sand’, så de burde kanskje gjøre profileringen mer helhetlig:

    IMG_20210426_190129

    PS 24.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210426_190116

    PS 25.

    På McDonalds så tømmer de søpla hele tida, (hvis jeg husker det riktig), men Meny-folk synes visst at de er for fine, til sånt arbeid:

    IMG_20210426_185046

    PS 26.

    Meny hadde plasset en handlevogn, (med noen tomme Ali kaffe-esker, blant annet), foran den billige dusjsåpa:

    IMG_20210426_185620

    PS 27.

    Her ser man at utgangsporten, (i Meny sin selvbetjenings-avdeling), er for nærme de innerste kassene, sånn at det blir klamt å gå forbi, de ‘idiotene’ som har plassert seg sjøl der:

    IMG_20210426_185854

    PS 28.

    På Asda i Walton, så hadde de, (høsten 2017), mange selvbetjeningskasser, som var plassert cirka som vanlige kasser, sånn at man slapp å ha et sånt kaotisk ‘felles-areal’, som på bildet overfor, (husker jeg).

    Kanskje en ide for Meny.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er kanskje det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 29.

    Det ødelagte gjerdet, (i selvbetjenings-avdelingen), var fortsatt ikke fiksa:

    fortsatt ødelagt

    PS 30.

    Hm:

    IMG_20210426_190520

    PS 31.
    Extra Bekkestua var utsolgt for billige plastglass, (som jeg pleier å kjøpe, siden at det er lite varmtvann, her jeg bor):

    IMG_20210426_190631

    PS 32.

    Da jeg jobba som butikksjef på Rimi Nylænde, (noe jeg jobba som fra høsten 1998 til høsten 2000), og da jeg jobba som assisterende butikksjef på Rimi Bjørndal, (noe jeg jobba som fra våren 1996 til høsten 1998), så var det sånn, at jeg måtte på jobb, på en søndag, fordi at vi/vaskefirmaet skulle bone gulvet, og det hadde nok også gjort seg, i denne butikken, (må man vel si):

    IMG_20210426_191020

    PS 33.

    Her har Extra satt noe rart, (som det vel står Anticimex på), oppå varene, (noe som kanskje kan virke som et tegn på, at de har lite respekt for matsikkerhet osv., må man vel si):

    IMG_20210426_191401

    PS 34.

    Hm:

    IMG_20210426_191948

    PS 35.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210426_191959

    PS 36.

    Bekkestua Handelshus har fortsatt ikke fikset skiltingen sin:

    IMG_20210426_192310

    PS 37.

    Stemning fra Nadderud/Bekkestua:

    IMG_20210426_192932

    PS 38.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210426_193740

    PS 39.

    Like etter at jeg tok bildet i PS-et overfor.

    Så kom det syklende, en kar, som kanskje kunne ha vært fetteren til min medsoldat Rasmus Haraldsen, (fra førstegangstjenesten).

    Han stoppa sykkelen og begynte å snakke med meg.

    Og trodde at han kanskje lurte på veien et eller annet sted.

    Så jeg tok av meg høretelefonene.

    (For jeg hadde hørt på musikk, på bussen).

    Men så sa han ‘Haraldsen’, noe om at jeg tok bilde.

    Jeg forklarte at jeg bare tok bilde av blåveisen.

    Og han mente at det ikke het blåveis, men scillas, (eller noe lignende).

    (Han ønsket visst å prate om blomster.

    For å si det sånn.

    Og jeg har jo jobba, noen uker/månedet, (som praktikant), hos Det Norske Hageselskap, (høsten 1990).

    Men det var egentlig bare, fordi at jeg syntes, at det virka som den minst ‘såpefabrikk-aktige’ jobben, som Nav hadde, (min ungdomsskole-klasseforstander Jan Åkvaag advarte mot Lilleborg-aktige/røffe arbeidsplasser, i en time, en gang).

    Og jeg tok egentlig bare bilde, for å ha på bloggen.

    Siden at det var et slags vårtegn, (Bekkestua Senter har visst ikke forstått et det ikke er vinter lenger, for de har/hadde et gratis vinter-magasin stående, i et display, ved hoved-inngangen).

    For å si det sånn).

    Og jeg har jo lært om sånt, av min mor, (som var grandniese av den kjente natur-dikter Asbjørn Dørumsgaard), da jeg var liten, (på 70-tallet).

    Og hu lærte meg om hvitveis og blåveis, (og mange andre vekster), men scillas sa hu aldri noe om.

    (Det var vel forresten sånn, at min mor forklarte min lillesøster Pia, om disse blomstene.

    Mens jeg stod litt i bakgrunnen, (når vi gikk tur osv., på 70-tallet).

    Noe sånt.

    Pia tok faktisk litt av, når det gjaldt blomster.

    Og forklarte meg en gang, at noen hvite blomster, som vokste, inn mot en fjellvegg muligens, i bakkant av fotballbanen i Mellomhagen, (hvor vi bodde fra 1976 til 1978), var liljekonvall, (som visst er giftig, står det på nettet).

    Selv om jeg ikke tror, at min mor ville gått tur, akkurat der, (for det var vel ikke noe slags tursti der, eller noe lignende, sånn som jeg husker det).

    Så hvem som lærte min lillesøster, at det og det var liljekonvall, (på et slags hemmelig sted).

    Det kan man kanskje lure på.

    For å si det sånn.

    Men det kan kanskje ha vært sånn, at Pia plukket noe liljekonvall, (en gang hu surra rundt, ved fotballbanen), og så tok hu med disse hjem, og så fortalte min mor henne, at dette var liljekonvall.

    Noe sånt).

    Og hvordan han ‘Haraldsen’ kunne vite, hva jeg tok bilde av, på så lang avstand.

    Det kan man kanskje lure på.

    Hm.

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 40.

    Innerst i den lille skogen der, (bak fotballbanen), så fant Pia liljekonvall, en gang sommeren 1976 eller sommeren 1977, (liljekonvall trives visst der det er lunt, (står det på nettet), så hvis de hadde hatt en pub der, så kunne man kanskje lagt seg til å sove der, (om sommeren), hvis kona nekta å slippe en inn, hvis man hadde drukket for mye):

    pia fant liljekonvall

    https://www.google.no/maps/@59.0411574,10.0721756,3a,75y,91.33h,92.31t/data=!3m7!1e1!3m5!1sMUbR2EpS9K1r1ZWY3x4qWQ!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fpanoid%3DMUbR2EpS9K1r1ZWY3x4qWQ%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D159.81232%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i16384!8i8192

  • Session Start: søn. apr 25 02:53:16 2021
    Session Ident: #usa
    [02:53.15] * john_cons sets mode +o Einstein for #usa
    [06:29.34] * Einstein (johncons@charger.kire.net) Quit (Ping timeout: 240 seconds)
    [10:01.42] * Einstein (~Einstein@charger.kire.net) has joined channel #usa
    [10:26.44] * john_cons sets mode +o Einstein for #usa
    [15:56.57] * turk (~ghg@149.0.45.47) has joined channel #usa
    [15:56.59] * turk (~ghg@149.0.45.47) has left #usa ()
    [15:57.53] * turk (~ghg@149.0.45.47) has joined channel #usa
    [15:57.56] <turk> FUCK BIDEN
    [15:58.08] <turk> FUCK BIDEN’S MUM
    [15:58.10] * turk (~ghg@149.0.45.47) has left #usa ()
    [16:59.32] ->> turk :No such server
  • utdannelse i telemark også

    https://www.nb.no/items/64a76c972d2cafc8d604510781515754?page=1&searchText=ribsskog~1

    PS.

    Det står ‘Martin Ribeskog’, (istedet for Martin Ribsskog), i artikkelen overfor.

    Men det står på Nasjonalbiblioteket sitt nettsted, hvordan man kan søke, sånn at man også finner navnene, selv om det er litt skrivefeil.

    (For å si det sånn).

    Jeg vet ikke om Martin bevisst har brukt feil etternavn.

    Eller om det er avisa som har tulla.

    Hm.

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Onkel Martin heter visst egentlig Johan Martin, (hos folkeregisteret).

    Så at Johan Ribsskog liksom blir til Martin Ribeskog.

    Det er kanskje litt rart.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 3.

    Martin var gift med Ann Kjerulf Hansen på denne tida, (i 1978), og bodde, i Sætre.

    (Noe sånt).

    Og onkel Martin kjørte muligens motorsykkel, fram og tilbake, mellom Telemark og Sætre, på den tida.

    (Hvis jeg skulle tippe).

    Onkel Martin fortalte meg en gang.

    (Muligens hos bestemor Ingeborg, i Stavern, på 80/90-tallet).

    At han en gang hadde velta, med motorsykkelen.

    Og så hadde han bare banket på en tilfeldig dør, (hos en dame), og så fikk han låne dusjen osv., (før han dro videre).

    (Noe sånt).

    Og det kan kanskje ha vært, mens Martin, gikk på skole, i Telemark, (tenker jeg nå).

    Hm.

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 4.

    Martin og Ann gifta seg visst ikke, før i 1980.

    (Sjekka jeg opp nå).

    Men det er mulig at de allerede på denne tida, (i 1978), var samboere, i Utsiktsveien, på Sætre.

    Hm.

    Martin hadde også, på midten av 70-tallet, et rom, i sine foreldre sitt hus, i Blombakken, i Nevlunghavn, (husker jeg).

    Så det kan kanskje ha vært sånn, at Martin bodde der, mens han gikk på skole Telemark.

    Selv om det står ‘Hurum’ i artikkelen, i Porsgrunns Dagblad.

    Men det kan kanskje ha vært fordi, at Martin, bodde hos sine foreldre, i Sætre, før disse flytta til Nevlunghavn, (noe de vel gjorde i 1975).

    Hm.

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 5.

    Her er mer om dette:

    mer om martin og ann giftet seg 2

    https://johncons-blogg.net/2010/06/her-ser-man-at-onkel-martin-giftet-seg.html

    PS 6.
    Det er mulig at Martin bodde på internat, mens han gikk på Telemark Landbruksskole, (i Søve):

    martin bodde muligens på internat

    https://no.wikipedia.org/wiki/Søve_videregående_skole

    PS 7.

    Martin var jo sommeren 1976 involvert i en MC-ulykke, i Hurum.

    (Hvor han som satt bakpå, (Jan Andresen), døde).

    Og det er mulig, at straffen etterhvert ble, at Martin måtte bo på internat, i Telemark.

    (Noe sånt).

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 8.

    Det var visst en Arne Solberg, som Martin og Ann leide/kjøpte av, i Utsiktveien, (på Sætre):

    kjøpte leide av arne solberg

    PS 9.

    Det kan forresten være, at Arne Solberg, er en av Martin sine kamerater.

    Og at de bare hadde bryllupsfesten der.

    (Noe sånt).

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 10.

    Ann bodde visst noen år seinere i Søndre Sætrevei, (da hu gifta seg på nytt med en utlending):

    ann søndre sætrevei

    PS 11.

    Min lillesøster Pia og jeg, var forresten på et helgebesøk, hos Martin og Ann, (på Hurumlandet), sommeren 1982, (kan det vel kanskje ha vært).

    (Like etter at min søster Pia flykta fra min mor på Tagtvedt, til min bonus-mor Haldis og de, på Bergeråsen.

    For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 12.

    Kartet, (på Google Maps), ligner på hvordan det så ut der Martin og Ann bodde, rundt 1982:

    her var det nok at pia og jeg besøkte martin og ann

    PS 13.

    Martin fortalte en gang, (det var vel i 2005), at han en gang skøyt et skudd, fra et soverom, (eller noe lignende), mens han bodde sammen med Ann.

    Og at skuddet da gikk over veien, og drepte en fugl.

    Og det passer jo med kartet overfor.

    Så det var nok i Søndre Sætrevei, at Martin og Ann bodde.

    (På den tida som Pia og jeg besøkte dem.

    Rundt 1982).

    Og så fikk visst Ann huset, etter skilsmissen, da.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 14.

    Martin og Ann, lurte visst på, om de skulle få avkom sammen.

    Og så ville de ha Pia og meg på besøk, (en helg på første halvdel av 80-tallet).

    For å finne ut om de likte å ha barn, da.

    (Sånn som jeg husker det, fra det aktuelle besøket).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 15.

    Det kan virke som at det var Ann som eide huset i Søndre Sætrevei, (Martin brukte jo sin arv på Fiskedammen i Spydeberg):

    ann sitt hus

    PS 16.

    Det var visst sånn, at Ann sin far Einar, kjøpte Søndre Sætrevei 6, fra en dynamitt-fabrikk, (med link til Alfred Nobel):

    dynamitt fabrikk

    PS 17.

    Man kan også se, i PS-ene overfor.

    At Ann egentlig heter Ann Kristin.

    Og det er kanskje ikke noen senasjon liksom, i og for seg.

    Men etter at onkel Martin og Ann ble skilt.

    Så ble Martin sammen med ei dame, ved navn Helle Biseth, (som er nevnt i min mormors testamente).

    Og så ble Martin sammen med Kari Sundheim.

    Og de gifta seg ikke.

    Men de fikk en datter, (min kusine), ved navn Liv Kristin Sundheim sammen.

    Det kan virke som, at hu er litt oppkalt, etter Martin sin ekskone Ann Kristin.

    Hm.

    Så Martin har muligens ikke helt klart å glemme Ann.

    Selv om Martin har vært sammen, med minst tre damer seinere, (Helle Biseth, Kari Sundheim og Grete Ingebrigtsen).

    (For å si det sånn).

    Så sånn er visst det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 18.

    Der Martin og Ann bodde, (i Sætre), så har de nå gjort det samme, som der min fars partners venninne Solveig Rasmussen bodde, (nedenfor Holmenkollen), nemlig at de har revet og så bygget X antall nye boliger:

    det samme som hos solveig rasmussen

    PS 20.

    Enda mer om dette:

    mer om salg til sjøutsikten terrasse

    PS 21.

    Anns far var visst en slags krigshelt:

    krigshelt

    PS 22.

    Anns mor var visst svensk, (fra Telemark Arbeiderblad 24. mars 1956):

    moren var svensk

    https://www.nb.no/items/add5e5a948bc5b89c8287b6a7f4f7696?page=0&searchText=”svea%20haglund”

    PS 23.

    Etter krigen så jobbet Anns far for Alfred Nobel sitt tidligere firma, så huset deres var muligens en tidligere funksjonærbolig, (fra DT/BB 21. mars 1970):

    alfred nobel sitt tidligere firma

    PS 25.

    Enda mer om Anns far, (fra DT/BB 3. juni 1995):

    enda mer om anns far

    https://www.nb.no/items/1a6d103660b47fac2113012cb2908622?page=9&searchText=”einar%20kjerulf-hansen”

    PS 26.

    Anns storesøster Eva Merete, (en gammel jomfru?), bruker visst ikke sitt første fornavn, til daglig, (fra Arbeidets Rett 10. mai 1991):

    gammel jomfru

    https://www.nb.no/items/97df5b93a099f5f45eb327738d7a10ab?page=11&searchText=”merete%20kjerulf”

    PS 27.

    Jeg finner ikke Ann på Gule Sider nå.

    Så hu har kanskje hemmelig telefonnummer.

    (For å si det sånn).

    Det eneste jeg husker, av Ann spesielt.

    Det var fra det nevnte ferie-besøket, (til Pia og meg), på første halvdel av 80-tallet.

    Ann hadde en skål, (det kan muligens ha vært noe hu hadde arvet), full av smågodt.

    Og så sa hu, til Pia og meg, at vi kunne få dette godteriet, (som de hadde kjøpt, i en lokal kiosk).

    For hu og Martin var ikke så glad i godteri, (eller om hu bare mente smågodt), sa hu.

    (Noe sånt).

    Og da rynka jeg nesten, litt på nesa.

    (Husker jeg).

    For sånt smågodt, pleide på den tida, å bli solgt, i papirposer, (hvis man bare kjøpte smågodt, for et par kroner, så fikk man det i en hvit kremmerhus-pose, og hvis man kjøpte for 10-20 kroner, så fikk man en større papirpose).

    Og den papirposen, så jeg ikke noe til.

    (Da Ann ga meg/oss denne skålen).

    Så jeg lurte litt på hvor lenge dette godteriet hadde stått framme, (var dette noe fra uka før?), og om det var noe ekkelt/grisete med det, (husker jeg).

    (Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 28.

    I Bjørn Ribsskog sin slektsforskning.

    Så står det, at Martin og Ann, ble gift, i 1975.

    Men Bjørn Ribsskog hadde visst vært på besøk, hos bestemor Ingeborg, og fått informasjon om blant annet Martin, av henne.

    (Fortalte han meg, i en mail, rundt 2010.

    Noe sånt).

    Og bestemor Ingeborg nevner ikke, at Martin også gikk på skogbruk-utdanning, (agronom), i Telemark.

    (Noe man kan se mer om øverst i bloggposten).

    Og i PS 5., så skriver Aftenposten, at Martin og Ann giftet seg, i 1980.

    Så Ingeborg bommer, med fem år.

    Men det er muilg, at Martin og Ann, ble sammen, rundt 1975.

    Mens jeg bodde, i Mellomhagen, (hvor jeg/vi bodde fra 1976 til 1978), så dro en gang Martin med meg, (og Pia), til stranda Hvittensand, (noen steinkast unna der min mor bodde).

    Og der lekte vi med en drage, (som Martin hadde med), mener jeg å huske.

    (Det blåste muligens så mye, at drage-snoren røyk.

    Noe sånt).

    Og da var vel muligens Ann også med, (mener jeg å huske).

    (Både Martin og Ann, hadde langt mørkt hår, (og begge gikk i trange unisex/70-talls-klær).

    Så det var nesten som å være med to lange og slanke hippie-tvilling-søstre.

    For å fleipe litt, men likevel).

    Men det stod i avisene, at Martin bodde i Åros, da han drepte sitt trafikkoffer, (Jan Andresen), i 1976.

    Så det er mulig, Martin bodde hos Ann, allerede fra midten av 70-tallet.

    Hm.

    For min mors foreldre, (Ingeborg og Johannes), solgte sitt Sætre-hus, (hvor Martin også bodde), rundt 1975, og så flytta de, til Nevlugnhavn, (cirka ti mil lenger sør).

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 29.

    Den dragen til onkel Martin, (og Ann).

    Den ble forresten som noe, fra Meterologisk Institutt.

    (Noe sånt).

    For den forsvant bare oppover, høyere og høyere, (i uværet).

    (Sånn som jeg husker det).

    Så hvor den havna, (og om noen etterhvert fikk den i huet).

    Det kan man kanskje lure på.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • Session Start: lør. apr 24 01:50:14 2021
    Session Ident: #quiz-show
    [01:50.14] <drittings> applegroo: black dick is your future
    [01:50.47] <drittings> suckle on it and you’ll have a steady income
    [01:50.51] <drittings> long term
    [01:54.29] * drittings is now known as cxp
    [02:33.43] * blablabot (~blablabot@159-32-81-51.sisrv.net) Quit (Read error: Operation timed out)
    [02:38.47] * blablabot (~blablabot@159-32-81-51.sisrv.net) has joined channel #quiz-show
    [02:52.55] * blablabot (~blablabot@159-32-81-51.sisrv.net) Quit (Read error: Connection reset by peer)
    [02:54.18] <skorpion> blablabot sliter visst litt
    [02:54.36] * blablabot (~blablabot@159-32-81-51.sisrv.net) has joined channel #quiz-show
    [02:56.43] * Einstein (johncons@charger.kire.net) Quit (Ping timeout: 258 seconds)
    [02:58.04] * Einstein (johncons@charger.kire.net) has joined channel #quiz-show
    [03:05.08] <skorpion> Jøss
    [03:05.14] <skorpion> Der dukka Einstein opp også
    [03:05.25] <skorpion> Har du kjøpt deg enda et bot, john_cons 
    [03:06.20] <skorpion> et bot
    [03:06.29] <skorpion> Jai skrive bra norsk ida
    [03:27.07] * Tjaden (~notmypot@ti0029a400-1288.bb.online.no) has joined channel #quiz-show
    [03:27.09] <cxp> traditional food
    [03:27.15] <cxp> in Romania
    [03:27.20] <cxp> we eat small, black cakes we call “niggers”
    [03:27.23] <Tjaden> Is Niggers?
    [03:27.26] <cxp> yes
    [03:27.55] <cxp> vi har enda flere nordmenn her
    [03:27.59] <Tjaden> We have same here. Its called negerboller
    [03:28.00] <cxp> jeg er glad
    [03:28.25] <Tjaden> I can not belive John_cons is here
    [03:28.28] <cxp> vi kan øve norsk her
    [03:28.46] <Tjaden> Ja ok
    [03:28.48] <cxp> bruk nord norge norsk
    [03:28.55] <Tjaden> Hvordan har du det?
    [03:28.58] <cxp> bra
    [03:29.01] <Tjaden> Ok
    [03:29.12] <Tjaden> Korsen har du det?
    [03:29.16] <cxp> jeg har sugen for negerne kaker
    [03:29.21] <cxp> negerboller
    [03:29.33] <Tjaden> De er gode
    [03:29.36] <cxp> ja
    [03:29.44] <Tjaden> Med hvitt fyll
    [03:30.02] <Tjaden> Nei det var bokm�l…
    [03:30.10] <Tjaden> Med kvitt fyll
    [03:30.13] <cxp> folk oppi der i Troms fylke liker å se på hestkuker?
    [03:30.44] <cxp> applegroo er lusefattig, han suger negere for penger
    [03:31.03] <Tjaden> Words that in bokm�l starts with hv— is kv here.. Hval/Kval… hvem/K�m, HVorfor/Korsen 
    [03:31.12] <cxp> jeg vet
    [03:31.18] <cxp> det er flott
    [03:31.32] <cxp> kem høres bedre ut enn hvem
    [03:31.36] <Tjaden> Takk )))
    [03:31.44] <cxp> stavangersk er også nydelig
    [03:31.52] <Tjaden> Kval�ya/Hval�ya
    [03:32.07] <cxp> jeg må besøke Kvaløya 
    [03:32.19] <cxp> kjempe øy nær Tromsøya
    [03:32.19] <Tjaden> N�r er katti.. (Ka tid)
    [03:32.45] <Tjaden> Norges femte st�rte �y
    [03:33.06] <Tjaden> Den er s� stor at det finnes ville bj�rner der
    [03:33.10] <cxp> jeg husker at Ishavskatredalen finnes i Kvaløya ?
    [03:33.17] <Tjaden> Nei
    [03:33.25] <cxp> ok
    [03:33.28] <Tjaden> Den er p� fastlandet i Tromsdalen
    [03:33.33] <cxp> ok
    [03:33.41] <cxp> bra
    [03:33.45] <Tjaden> Its not on a island
    [03:33.55] <cxp> og hva finnes i kvaløya
    [03:34.07] <Tjaden> P� kval�ya*
    [03:34.15] <cxp> ingenting verdt å nevne ?
    [03:34.23] <Tjaden> Wrong preporsition
    [03:34.33] <cxp> takk
    [03:34.41] <cxp> jeg var ikke sikker
    [03:34.41] <Tjaden> Its wilderness there… The Island is wild
    [03:34.46] <cxp> om på eller i
    [03:35.09] <cxp> bruk norsk vær så snill
    [03:35.11] <Tjaden> Its even hard for us Norwegians to get i/p� right
    [03:35.25] <cxp> du må være en god lærer
    [03:35.49] <cxp> jeg kan forstå masse norsk
    [03:36.00] <Tjaden> Im a father… They say i Kval�ya.. I smack them! I Smack them hard!
    [03:36.05] <cxp> vær ikke redd at jeg skal ikke forstå
    [03:36.38] <Tjaden> Met du fatte ikkje vesst � skriv p� nordnorsk
    [03:36.43] <cxp> jeg skal spørre deg hvis jeg ikke forstår
    [03:37.08] <cxp> bruk bokmål
    [03:37.15] <Tjaden> Ka du fetle me om dagan?
    [03:37.19] <cxp> fordi det er hva jeg lærer meg
    [03:37.28] <cxp> ok 
    [03:37.33] <cxp> bruk hva du vil
    [03:37.46] <cxp> dialekt er viktig også
    [03:37.59] <cxp> for å integrere meg i Tromsø
    [03:38.12] <Tjaden> Ja, i Norge er dialekten din n�rt knyttet til identitet
    [03:38.17] <cxp> ja
    [03:38.20] <cxp> flott
    [03:38.52] <Tjaden> Vakreste dialekt i Norge er Vest-Telemark
    [03:39.08] <Tjaden> Du aner ikke
    [03:40.05] <cxp> the beauty is in the eye of the beholder
    [03:40.09] <Tjaden> https://www.youtube.com/watch?v=SAYMEY1fk3s
    [03:43.32] <Tjaden> Denne kanalen er kjent… Minner meg om #Elgolf
    [03:43.51] <Tjaden> Jeg trur jeg brukte � v�re her
    [03:44.31] <Tjaden> cxp: why are you white?
    [03:45.20] <cxp> få john_cons å skrive
    [03:45.21] <Tjaden> Har dere lyst p� negerbolle?
    [03:45.24] <cxp> og skorpion 
    [03:45.29] <cxp> de savnet deg
    [03:45.41] <Tjaden> He is a legend. I dont think its actually him
    [03:45.49] <Tjaden> Skorpion is real
    [03:45.51] <cxp> bruk norsk hele tida
    [03:45.58] <Tjaden> Ok
    [03:46.01] <cxp> jeg må lære enda mer norsk
    [03:46.10] <Tjaden> Nj�rsk heile tia?
    [03:46.25] <cxp> ja
    [03:46.38] <skorpion> Jøss, hallå Tjaden
    [03:46.44] <Tjaden> JEg har g�tt p� norskkurs: jeg kan si, Hvor er min mormors pistol?
    [03:46.53] <Tjaden> Halla Skorpis!
    [03:46.55] <skorpion> Jeg advarer deg, dette er en kanal kun for eliten
    [03:47.07] <skorpion> Her er det kun topp kvalitetschat
    [03:47.08] <Tjaden> JEg har skj�nt dette
    [03:47.26] <Tjaden> JEg gj�r mitt beste for � m�te kravene
    [03:47.31] <skorpion> Det er bra
    [03:47.50] <cxp> skorpion: vet du hvem Tjaden er?
    [03:47.57] <skorpion> Ja
    [03:47.58] <Tjaden> john_cons er ikke Ribskog?
    [03:47.59] <cxp> en kjent bandit fra Troms fylke
    [03:48.08] <skorpion> Jo, john_cons er Ribsskog
    [03:48.13] <Tjaden> Troms og Finnmark fylke
    [03:48.22] <Tjaden> Oi
    [03:48.29] <Tjaden> Legende
    [03:48.43] <cxp> ja
    [03:48.43] <Tjaden> Du har jo ogs� legendestatus p� irc.
    [03:48.54] <cxp> skorpion er også legende
    [03:49.00] <cxp> og Erisk john_cons 
    [03:49.03] <cxp> Erik*
    [03:49.07] <skorpion> Vi er mange legender her
    [03:49.10] <cxp> ja
    [03:49.14] <cxp> veteraner
    [03:49.26] <Tjaden> Han er norsk politik flykning i Liverpool
    [03:49.43] <skorpion> john_cons bor i Norge nå
    [03:49.45] <skorpion> På Bekkestua
    [03:49.46] <cxp> jeg tror han kom tilbake til norge
    [03:50.03] <cxp> og politiet tvangsmedisinerte ham
    [03:50.23] <Tjaden> �ja… Hvorfor er han ikke drept enn� da? Burde ikke vi avlive fyren n� som han er i Norge?
    [03:50.28] <cxp> staten ga piller til john_cons 
    [03:50.41] <Tjaden> aaah
    [03:50.51] <cxp> for å gjøre ham frisk som en fisk
    [03:50.54] <Tjaden> Han har f�tt piller
    [03:50.58] <Tjaden> P� tide
    [03:51.17] <Tjaden> Fyren var jo syk
    [03:51.52] <cxp> ja
    [03:52.08] <Tjaden> Bra han f�r hjelp
    [03:52.08] <cxp> de sier at jeg hadde en psykotisk anfall 2 dager siden
    [03:52.09] <cxp> her
    [03:52.11] <cxp> det var moro
    [03:52.16] <cxp> applegroo har loggen
    [03:52.23] <Tjaden> Har du?
    [03:52.30] <Tjaden> Du sliter skikkelig
    [03:52.32] <cxp> ja
    [03:52.37] <Tjaden> Vil du prate om det?
    [03:52.40] <cxp> jeg skrev masse rare ting
    [03:52.44] <cxp> ja
    [03:52.50] <Tjaden> Det gj�r du jo alltid
    [03:52.52] <cxp> skorpion vil vite hva skjedde
    [03:53.11] <Tjaden> Hva skjedde? Du var sikkert full
    [03:53.11] <cxp> ja, men den gangen var kjemperart
    [03:53.35] <cxp> skorpion tror at jeg tok hjernepiller med boozen
    [03:54.08] <Tjaden> Piller og vodka er en klassisker hvis man ikke skal huske hva man gjorde
    [03:54.25] <Tjaden> D�rlig kombo
    [03:55.01] <Tjaden> Hva skal med vodka hvis man har sterke piller og visa versa
    [03:57.06] <skorpion> Jeg tror bare han var deprimert, og at det gikk en sikring
    [03:57.42] <skorpion> Noen ganger syns jeg synd på Chris
    [03:57.48] <skorpion> Mens andre ganger vil jeg henrette ham
    [03:58.12] <cxp> < cxp> angst og depresjon
    [03:58.12] <cxp> 21:43 < cxp> skizoaffektiv
    [03:58.12] <cxp> 21:43 < cxp> paranoid
    [03:58.12] <cxp> 21:44 < cxp> halusinasjoner
    [03:58.12] <cxp> 21:44 < cxp> hjerneforstyrrelse
    [03:58.12] <cxp> 21:44 < cxp> Erik
    [03:58.12] <cxp> 21:45 < cxp> stemmene i hodet
    [03:58.16] <cxp> se der
    [03:59.27] <Tjaden> Hva syns dere om Jenny Skavlan og Thomas Seltzers?
    [04:02.20] <cxp> < cxp> psykotiske medisiner
    [04:02.20] <cxp> 21:45 < cxp> full psykose
    [04:02.20] <cxp> 21:45 < cxp> å vise universet
    [04:02.20] <cxp> 21:46 < cxp> noen bestemte at jeg skulle DØ
    [04:02.20] <cxp> 21:46 < cxp> å snakke med selv
    [04:03.33] <Tjaden> Hvem?
    [04:03.41] <Tjaden> Hvem sa du skulle d�?
    [04:03.58] <Tjaden> JEg kan ta de for deg… Jeg er t�ff. 
    [04:04.55] <Tjaden> Jeg er viking
    [04:05.04] <Tjaden> Reiser p� havet
    [04:05.37] <Tjaden> Jeg tar de med hakkapikken
    [04:06.36] <Tjaden> https://no.wikipedia.org/wiki/Hakapik#/media/Fil:Hakapik.jpg
    [04:07.20] <Tjaden> Skapt for � avlive sel fort
    [04:07.37] <Tjaden> P� vestisen
    [04:07.38] <cxp>  < applegroo> you’ll die of old age
    [04:07.39] <cxp> 21:47 < cxp> telepatisk kontakt med folk på TV
    [04:07.39] <cxp> 21:47 < applegroo> outliving every single one in this channel
    [04:07.39] <cxp> 21:47 < cxp> telepatiske evner
    [04:07.39] <cxp> 21:47 < cxp> å mumble samtalene med seg selv
    [04:07.39] <cxp> 21:47 < cxp> uroen
    [04:07.39] <cxp> 21:47 < cxp> kaoset
    [04:07.40] <cxp> 21:48 < cxp> det må ta slutt
    [04:08.01] <Tjaden> Ja, n� m� det ta slutt applegroo
    [04:08.10] <Tjaden> N� er det ikke g�y mer
    [04:08.20] <cxp> lol
    [04:08.39] <Tjaden> Fint � se det le
    [04:08.40] <cxp> det var hva og hvordan jeg skrev
    [04:08.45] <cxp> i psykosen min
    [04:09.06] <Tjaden> Var ikke psykose… var vodkafylla
    [04:09.23] <cxp>  cxp> annerledes mamma
    [04:09.23] <cxp> 21:48 < skorpa> https://youtu.be/TMbnZoFIiQU
    [04:09.23] <cxp> 21:48 < cxp> Erik fikk fri
    [04:09.23] <cxp> 21:48 < skorpa> I added a little bit of music to my drawing
    [04:09.23] <cxp> 21:48 < skorpa> Tribute to you, Chris
    [04:09.23] <cxp> 21:49 < cxp> foreldrene er psykisk syke i Norge
    [04:09.24] <cxp> 21:49 < cxp> tusenvis
    [04:09.24] <cxp> 21:49 < cxp> de trenger omsorg
    [04:09.44] <Tjaden> Ja… omsorg er viktig
    [04:10.08] <Tjaden> En ting til jeg betaler skatt med glede til
    [04:10.13] <cxp> < cxp> pappas medisiner
    [04:10.13] <cxp> 21:50 < cxp> for mye ansvar
    [04:10.13] <cxp> 21:50 < cxp> de må roe ned
    [04:10.13] <cxp> 21:50 < cxp> tvangsinnleggelse
    [04:10.13] <cxp> 21:51 < cxp> dømmedags
    [04:10.45] <Tjaden> Tvangsmetoder i psykiatrien er et hot topic. Her skjer det mye feil
    [04:10.54] <cxp> < cxp> med politi til sykehus
    [04:10.54] <cxp> 21:52 < cxp> lettelse å ha mamma i sykehus
    [04:10.54] <cxp> 21:52 < cxp> var du redd?
    [04:10.54] <cxp> 21:52 < skorpa> Hva faen skjer
    [04:10.54] <cxp> 21:52 < cxp> å gå til himmelen
    [04:10.55] <cxp> 21:52 < applegroo> han er vel full igje
    [04:10.55] <cxp> 21:52 < applegroo> n
    [04:11.11] <Tjaden> Haha
    [04:11.14] <Tjaden> Ja
    [04:11.16] <cxp> de ville stoppe meg
    [04:11.21] <Tjaden> Men, det var du jo
    [04:11.21] <cxp> å ha en intervesjon
    [04:11.27] <cxp> intervensjon
    [04:11.39] <cxp> å ta meg ut av psykosen min
    [04:11.40] <Tjaden> Det er greit. Vi kan alle drite oss ut i fylla
    [04:11.59] <cxp> men jeg fortsatt
    [04:12.39] <cxp>  < cxp> indre urp
    [04:12.39] <cxp> 21:53 < cxp> uro
    [04:12.39] <cxp> 21:53 < cxp> jeg var lei meg
    [04:12.39] <cxp> 21:53 < applegroo> er så deilig å vite at han kommer fortsatt til å bable om samme jævla dritet med seg selv lenge etter vi er borte
    [04:12.39] <cxp> 21:53 < cxp> det tok knekka på meg
    [04:12.39] <cxp> 21:53 < skorpa> cxp, did you see the video
    [04:12.39] <cxp> 21:53 < cxp> det hindrer meg
    [04:12.40] <cxp> 21:53 < cxp> er du bitter?
    [04:12.46] <Tjaden> Mr.Kraus means?
    [04:12.56] <Tjaden> Its a acronym
    [04:13.26] <cxp> < cxp> forbanna
    [04:13.26] <cxp> 21:54 < cxp> mye sint
    [04:13.26] <cxp> 21:54 -!- loller_ [5926e057@ircip1.mibbit.com] has quit [Quit: https://mibbit.com Online IRC Client]
    [04:13.26] <cxp> 21:54 < cxp> følelsemessig
    [04:13.26] <cxp> 21:54 < cxp> livsvarig sorg
    [04:13.26] <cxp> 21:54 < cxp> jeg stoler ikke på folk
    [04:13.54] <Tjaden> You still use mibbit?
    [04:13.57] <cxp> omatt og omatt
    [04:14.05] <cxp> loller uses it
    [04:14.24] <Tjaden> You used it for 25 years
    [04:15.11] <Tjaden> Remember first time we met… or better second time we met.. when you called me a kamikaze pilot
    [04:15.49] <Tjaden> That was the moment you started to like me
    [04:16.43] <Tjaden> You actually got banned from Norway because you was trolling me
    [04:17.38] <Tjaden> We did not know how to respond… trolling was still a new  phenomenon
    [04:19.33] <Tjaden> Jeg liker venstresiden og de har mange gode intensjoner: men de �dela twitter!
    [04:20.27] <Tjaden> https://twitter.com/Hestpeis
    [04:22.45] <cxp> < cxp> jeg stoler ikke på folk
    [04:22.45] <cxp> 21:54 < cxp> en prosess
    [04:22.45] <cxp> 21:55 < cxp> jeg føler skyld
    [04:22.45] <cxp> 21:55 < cxp> barna mine? aldri
    [04:22.45] <cxp> 21:55 < cxp> å håndtere helvete
    [04:23.30] <cxp> < cxp> psykose
    [04:23.30] <cxp> 21:56 < cxp> jeg trenger å bli passet på
    [04:23.30] <cxp> 21:56 < cxp> i ferd å bli syk
    [04:23.30] <cxp> 21:56 < cxp> det værste som kan skje
    [04:23.30] <cxp> 21:56 < cxp> sterk medisinert
    [04:23.58] <cxp> < cxp> å holde sjelen i SJOKK
    [04:23.59] <cxp> 21:57 < cxp> psykologi
    [04:23.59] <cxp> 21:57 < cxp> i bakhodet? ingenting
    [04:23.59] <cxp> 21:57 < cxp> psykotiske symptomer
    [04:23.59] <cxp> 21:58 < cxp> det er farlig
    [04:24.06] <Tjaden> Jeg kan passe p� deg
    [04:24.27] <Tjaden> Stryke deg p� ryggen og si at alt blir bra
    [04:25.45] <cxp> < cxp> resten av livet i psykose
    [04:25.45] <cxp> 21:59 < cxp> å være ydmyk
    [04:25.45] <cxp> 21:59 < cxp> krevende forhold
    [04:25.45] <cxp> 22:00 < cxp> sinte foreldrer
    [04:25.45] <cxp> 22:00 < cxp> sinte barn
    [04:26.08] <cxp>  < cxp> jeg er ferdig
    [04:26.08] <cxp> 22:01 < cxp> dumnezeii ma-tii
    [04:26.08] <cxp> 22:17 < skorpa> applegroo, har du sett ham sånn som dette før?
    [04:26.08] <cxp> 22:17 < applegroo> mulig
    [04:27.00] <Tjaden> Ka svarte du da?
    [04:27.21] <cxp> < skorpa> applegroo, har du sett ham sånn som dette før?
    [04:27.21] <cxp> 22:17 < applegroo> mulig
    [04:27.21] <cxp> 22:18 < applegroo> at fyren ikke er frisk har jeg skjønt lenge, er ikke alt man kan skylde på promillen heller
    [04:27.24] <Tjaden> Kyss mine rumenske negerboller?
    [04:27.49] <Tjaden> Oi
    [04:27.52] <cxp> applegroo sa noe veldig klokk og viktig
    [04:28.01] <Tjaden> N� var applegroo lei deg
    [04:28.22] <cxp> this is the most important line 
    [04:28.24] <cxp> < applegroo> at fyren ikke er frisk har jeg skjønt lenge, er ikke alt man kan skylde på promillen heller
    [04:28.55] <Tjaden> tell me in english what you think he said
    [04:29.10] <cxp> i perfectly understood his line
    [04:29.42] <Tjaden> The sentence is full of… he is fed up with you
    [04:29.49] <cxp> < cxp> applegroo er ikke helt frisk i hodet
    [04:29.49] <cxp> 15:42 < cxp> applegroo: psykose, hektisk krise, sjekk hua di
    [04:29.49] <cxp> 15:50 < skorpion> Er du like psyk i dag?
    [04:29.49] <cxp> 16:30 < cxp> hver dag
    [04:29.49] <cxp> 16:30 < cxp> jeg er urolig
    [04:30.41] <Tjaden> Dette m� nylig ha skjedd
    [04:30.44] <cxp> < skorpion> Du klikka jo helt i går
    [04:30.45] <cxp> 16:32 < skorpion> Var du full?
    [04:30.45] <cxp> 16:32 < cxp> gjett
    [04:30.45] <cxp> 16:33 < skorpion> Ja
    [04:30.45] <cxp> 16:33 < cxp> prøv litt å bruke hua
    [04:30.45] <cxp> 16:33 < cxp> hodet
    [04:31.05] <Tjaden> Bruke hua? Den bruker vi hver vinter
    [04:32.05] <Tjaden> Hua = Lue
    [04:32.42] <Tjaden> Hue = Hodet
    [04:32.58] <cxp> bestemt entall
    [04:33.05] <cxp> ei hue, hua
    [04:33.21] <Tjaden> Hue er alltid i negativ forstand… Bruk hue… 
    [04:33.26] <cxp> ok
    [04:33.49] <Tjaden> MEn hua er n�ytralt. Pare et plagg og tre over skolten
    [04:33.56] <Tjaden> BAre
    [04:34.15] <cxp>  skorpion> Men det var ikke vanlig fyllerør heller
    [04:34.15] <cxp> 16:33 < cxp> les nøye
    [04:34.15] <cxp> 16:33 < skorpion> Det så mer ut som et slags psykotisk anfall
    [04:34.16] <cxp> 16:33 < applegroo> det var et helt annet nivå på det som kom i går
    [04:34.33] <Tjaden> Hva sa du dagen f�r?
    [04:34.39] <cxp> psykosen
    [04:34.50] <cxp> var den dagen de snakker om
    [04:34.55] <Tjaden> Du har ikke psykose
    [04:35.07] <Tjaden> Du er bare dypt ulykkelig
    [04:35.28] <cxp> < cxp> og prøv å forstå
    [04:35.28] <cxp> 16:33 < cxp> hva skjedde
    [04:35.28] <cxp> 16:34 < applegroo> cxp, du er jo aktiv med å logge samtaler så du burde vel ta en titt selv på hva du skrev her i går
    [04:35.28] <cxp> 16:34 < cxp> dere bør tenke litt mer om hva skjedde i går
    [04:35.28] <cxp> 16:35 < skorpion> Rusindusert psykose er hva jeg tenker
    [04:35.29] <Tjaden> Vil du ha en klem?
    [04:35.56] <cxp> ja, takk
    [04:36.16] <Tjaden> 😀
    [04:36.48] <cxp> < cxp> hva gjorde meg å skrive tekstmur
    [04:36.49] <cxp> 16:36 < cxp> og hva slags ord og uttrykk skrev jeg
    [04:36.49] <cxp> 16:36 < skorpion> Bare rør
    [04:36.49] <cxp> 16:36 < cxp> tenk !
    [04:36.49] <cxp> 16:37 < skorpion> Skal du late som at du skrev dikt eller noe?
    [04:38.24] <cxp> < skorpion> Ja, de var om deg
    [04:38.24] <cxp> 16:38 < skorpion> Ditt følelsesliv
    [04:38.24] <cxp> 16:38 < skorpion> Virket det som
    [04:38.24] <cxp> 16:38 < cxp> nei
    [04:38.24] <cxp> 16:38 < cxp> de var om skizofreni
    [04:38.30] <Tjaden> My life sucks too. I was in jail god damit.. appegroo life suck, skorion life sucks… All our lifes suck.. But we try to make the best of it
    [04:38.48] <cxp> you tried to commit suicide
    [04:39.23] <cxp>  cxp> de var om skizofreni
    [04:39.23] <cxp> 16:38 < cxp> psykose
    [04:39.23] <cxp> 16:38 < cxp> mental lidelse
    [04:39.23] <cxp> 16:39 < skorpion> Er du skizofren?
    [04:39.23] <cxp> 16:39 < cxp> kanksje
    [04:39.23] <Tjaden> Not directly… But done shit I thougt would kill me. And I did not care
    [04:39.23] <cxp> 16:39 < cxp> og jeg kanskje tar piller eller ei
    [04:39.23] <cxp> 16:39 < cxp> kanskje*
    [04:39.24] <cxp> 16:40 < cxp> skal ikke være mer nøyaktig
    [04:39.24] <cxp> 16:41 < skorpion> Du var psykotisk
    [04:39.25] <cxp> 16:41 < skorpion> Som følge av et eller annet du puttet i deg
    [04:40.16] <Tjaden> Det er jo tydelig at du hadde drukket vodka der
    [04:40.17] <cxp> < cxp> nei
    [04:40.17] <cxp> 16:41 < skorpion> Psykose-Chris
    [04:40.17] <cxp> 16:41 < cxp> les linjene igjen
    [04:40.17] <cxp> 16:42 < skorpion> Nei
    [04:40.17] <cxp> 16:42 < cxp> ja, chrisxp = Chris PsyXose
    [04:40.17] <cxp> 16:42 < skorpion> Det er grenser for hvor mange ganger man skal lese vås
    [04:40.18] <cxp> 16:42 < cxp> c x p
    [04:40.18] <cxp> 16:42 < applegroo> jeg tror han prøvde å få frem at han vil tvinges til å ta medisin mot sine lidelser
    [04:40.41] <Tjaden> Sklerose-Per
    [04:41.13] <Tjaden> Psykose-Chis og Sklerose-Per g�r inn p� en bar
    [04:42.34] <loller> ^^^^^^^
    [04:42.39] <Tjaden> Drikker du n�, cxp?
    [04:42.54] <cxp> ja
    [04:42.56] <cxp> øl
    [04:43.02] <Tjaden> JEg ogs�! Sk�l!
    [04:43.39] <cxp> skål !
    [04:43.43] <cxp> til Valhall !
    [04:43.55] <Tjaden> Hva sier man i Romania? Prost?
    [04:43.59] <Tjaden> Til Valhall!
    [04:44.18] <loller> hei cxp 
    [04:44.39] <Tjaden> HEi loller. Deg liker vi. Du m� ikke drepes
    [04:45.07] <Tjaden> <3
    [04:45.29] <loller> ja 
    [04:45.30] <loller> (L) 
    [04:45.37] <loller> og jeg liker deg endå mer 
    [04:46.15] <Tjaden> Umulig! G�r ikke an! Jeg liker deg mest!
    [04:47.42] <Tjaden> loller, n� skal jeg kj�pe masse k�l til b�ten (Frohavet), steike det med l�k og ha litt eple-eddik i
    [04:47.57] <Tjaden> Det er livet mitt n�
    [04:48.38] <Tjaden> Skal ikke klage… 
    [04:49.23] <Tjaden> <Det er ikke min jobb � klage. Min jobb er omvendt. F� de til � trives
    [04:51.20] <loller> å
    [04:51.22] <loller> kål liker vi 
    [04:51.28] <loller> det liker man mye her i Tyskland 
    [04:51.32] <loller> og løk liker vi 
    [04:51.36] <loller> løk er godt
    [04:51.38] <loller> når man steiker det
    [04:52.06] <cxp> Tjaden: vi sier noroc
    [04:52.10] <cxp> for skål
    [04:52.21] <cxp> eller sanatate
    [04:52.31] <cxp> noroc = lykke til 
    [04:52.50] <cxp> sanatate = sunnhet
    [04:52.50] <cxp> health
    [04:54.04] <cxp> Tjaden: nordmenn gråter som faen
    [04:54.09] <cxp> for hva som helst
    [04:54.16] <cxp> de er slaviske
    [04:54.19] <cxp> slavic
    [04:57.09] <cxp> Tjaden: when i visited Haugesund, i took a great pic of a sheep on a boulder on a beach 
    [04:58.17] <cxp> then i noticed the sd card was corrupted 
    [04:58.27] <cxp> and i could not see that pic
    [04:58.31] <cxp> i saw other pics
    [04:59.34] <cxp> was it God itself ?
    [04:59.45] <cxp> who decided I don’t deserve that holy pic
    [05:04.47] <skorpion> cxp, have you found my old drawings yet?
    [05:05.00] <skorpion> I want to show them to Tjaden
    [05:05.21] <skorpion> I think they’re right up his alley
    [05:10.03] <cxp> he surely saw it
    [05:10.08] <cxp> my birth
    [05:10.37] <cxp> in the mean time , show him my empty eyes
    [05:10.45] <cxp> my black hole eyes
    [05:10.50] <cxp> eating the Universe
    [05:11.35] <cxp> one day you will be so depressed you will jump into those black holes
    [05:11.42] <cxp> to vanish
    [05:12.00] <skorpion> I don’t think he’s seen any of them
    [05:12.32] <cxp> Tjaden: did you see Erna giving birth to me?
    [05:13.34] * applegroo (~applegroo@2001:19f0:5c01:34a:5400:ff:fe53:4567) Quit (Ping timeout: 255 seconds)
    [05:14.58] <Tjaden> wtf?
    [05:15.11] <Tjaden> Erna giving birth?
    [05:15.23] <Tjaden> You make me sick
    [05:15.41] <Tjaden> V for Vedum!
    [05:15.53] <skorpion> Jeg tegnet ham våt i håret og alt
    [05:15.58] <skorpion> Eller i hatten, rettere sagt
    [05:16.22] <Tjaden> Finnes den tegningen p� verdensveven?
    [05:16.25] <skorpion> Ja
    [05:16.33] <skorpion> Linken finnes nok i diverse logger
    [05:16.34] <Tjaden> Kan jeg se?
    [05:16.39] <skorpion> Men Chris er for lat til å finne dem frem
    [05:16.46] <skorpion> Det er nok andre som har dem også
    [05:17.00] <Tjaden> Finn den du da.. eller legg den ut p� nytt
    [05:17.08] <skorpion> Jeg har dem ikke 
    [05:17.12] <skorpion> Ei heller logger fra den tida
    [05:17.41] <Tjaden> S� jeg skal bare h�re at du har tegnet Vedum med v�tt h�r, uten � f� se tegningen?
    [05:17.47] <skorpion> Hmm, muligens har jeg dem på laptopen
    [05:17.49] <skorpion> Kan sjekke
    [05:17.53] <Tjaden> 😀
    [05:18.08] <Tjaden> Last opp p� visedeg.no
    [05:19.33] <Tjaden> Finner du den?
    [05:20.18] * applegroo (~applegroo@2001:19f0:5c01:34a:5400:ff:fe53:4567) has joined channel #quiz-show
    [05:20.25] <skorpion> Nei, den laptopen står på hytta fant jeg ut
    [05:20.31] <skorpion> Så det må bli noen andre som graver dem frem
    [05:20.37] <skorpion> applegroo har sikkert logg
    [05:20.40] <Tjaden> Jeg har sedd tegningene dine tidligere. Vi har samme humor.. eller jeg skj�nner humoren din
    [05:21.08] <Tjaden> Jeg m� se denne tegningen, om det s� er det siste jeg gj�r!
    [05:21.21] <Tjaden> Vedum med v�tt h�r
    [05:21.51] <Tjaden> Hvorfor er det v�tt? Har han v�rt dildo?
    [05:25.27] <skorpion> Hvilken har du sett?
    [05:52.33] <cxp> he drew me
    [05:52.37] <cxp> not vedum
    [05:52.39] <cxp> Tjaden: 
    [05:52.44] <cxp> erna gave birth to me
    [05:52.47] <cxp> not to vedum
    [05:52.56] <cxp> but i predict Vedum will be statsminister 
    [05:52.59] <cxp> very soon
    [05:57.12] <skorpion> He calls you Vedum
    [05:57.15] <skorpion> Because you look like Vedum
    [05:57.56] <skorpion> God dammit, search your logs for “Erna” and “drew”
    [05:58.03] <skorpion> Or something like that
    [05:58.09] <skorpion> You will find the link easily
    [06:01.52] <Tjaden> Because you look like Ernas dildoe
    [06:03.03] <Tjaden> https://youtu.be/VEmM6vVFrao
    [06:04.30] <skorpion> I’m pretty sure it was in 2017
    [06:04.32] <skorpion> I drew you
    [06:04.47] <skorpion> Because I had bought my Wacom Intuous tablet then
    [06:22.37] <Tjaden> Jeg burde ikke like dette… men jeg elsker denne sangen https://www.youtube.com/watch?v=NH0MkzUrDz8 H�res ut som en monsterhit fra 80-tallet
    [06:23.05] <Tjaden> The streets where we belong!!!!
    [06:28.59] <Tjaden> Ja, jeg liker Annie… kom igjen.. kom med vitsene
    [06:29.51] <Tjaden> Hun minner meg om stores�stra mi
    [06:30.16] <Tjaden> Hun som skal bli bestemor
    [06:32.06] <Tjaden> N� er vi ferdig meg gangsershit… jeg drar fra byen. Drar ikke langt da.. drar til Kval�ya. Der hvor gamle r�vere f�r lov til � pensjonere seg…
    [06:33.08] <Tjaden> Byen er ikke v�r mer. Jeg vet ikke hvem de er.. men jeg sender ikke Benkestokker for � d�. S� kul er ikke v�re gater
    [06:33.26] <Tjaden> At de er verd � d� for
    [06:34.05] <Tjaden> Jeg trekker meg tilbake
    [06:34.37] <Tjaden> Stafettpinnen g�r til min s�nn
    [06:35.12] <Tjaden> Han har h�vdingpotensiale
    [06:40.31] <Tjaden> …
    [06:46.41] <skorpion> Kan du ikke bytte IRC-klient
    [06:46.50] <skorpion> Alle æene og øene og åene dine blir bare surr her
    [07:25.02] * applegroo (~applegroo@2001:19f0:5c01:34a:5400:ff:fe53:4567) Quit (se.hub irc.nordunet.se)
    [07:25.02] * Einstein (johncons@charger.kire.net) Quit (se.hub irc.nordunet.se)
    [07:25.26] * Einstein2 (johncons@charger.kire.net) has joined channel #quiz-show
    [07:29.17] * skorpion (~realSkorp@172.51-175-153.customer.lyse.net) Quit (Quit: Leaving)
    [07:31.33] ->> nomafian is ~mafia@217.138.219.147 (Erik Olsen)
    [07:31.33] ->> nomafian is on: #quiz-show 
    [07:31.33] ->> nomafian using irc.choopa.net (Injected with a poison)
    [07:31.33] ->> nomafian actually using host 217.138.219.147
    [07:31.33] ->> nomafian 13 hrs 34 mins 36 secs seconds idle, signon time 14:13 23.04.2021
    [07:31.33] ->> nomafian :End of /WHOIS list.
    [07:31.51] nomafian resolved to 217.138.219.147
    [07:41.02] * Einstein2 is now known as Einstein
    [07:42.22] <Tjaden> Det er du som m� ytte IRC-klient
    [07:42.54] <Tjaden> Gidder ikke bytte noe jeg brukt i 20 �r fordi du ikke klarer � se ���
    [07:43.14] <Tjaden> bytte
    [07:43.47] <Tjaden> Du trenger sikkert ikke bytte engang… G� p� innstillinger, og gj�r den nordisk
    [07:45.56] <Tjaden> Du s� da mine nordiske bokstaver f�r?
    [07:51.24] <Tjaden> http://xchat.org/
    [07:52.21] <Tjaden> Den er en megabyte… har du s� kraftig maskin?
    [08:01.51] * Einstein (johncons@charger.kire.net) Quit (Ping timeout: 258 seconds)
    [08:06.24] * nomafian (~mafia@217.138.219.147) Quit (Read error: Connection reset by peer)
    [08:10.49] * blablabot (~blablabot@159-32-81-51.sisrv.net) Quit (Remote host closed the connection)
    [08:21.20] * krudz (~krudz@cpe-45-48-168-107.socal.res.rr.com) has joined channel #quiz-show
    [08:21.30] * krudz (~krudz@cpe-45-48-168-107.socal.res.rr.com) has left #quiz-show ()
    [08:23.39] ->> blablabot :No such server
    [08:29.13] * blablabot (~blablabot@159-32-81-51.sisrv.net) has joined channel #quiz-show
    [08:29.32] * nomafian (~mafia@217.138.219.147) has joined channel #quiz-show
    [08:34.16] * blablabot (~blablabot@159-32-81-51.sisrv.net) Quit (Remote host closed the connection)
    [08:36.08] * blablabot (~blablabot@159-32-81-51.sisrv.net) has joined channel #quiz-show
    [08:37.41] * blablabot (~blablabot@159-32-81-51.sisrv.net) Quit (Remote host closed the connection)
    [08:45.30] * blablabot (~blablabot@159-32-81-51.sisrv.net) has joined channel #quiz-show
    [08:46.58] –blablabot– Hi john_cons!  I’m blablabot, an eggdrop bot.
    [08:47.00] –blablabot– I’ll recognize you by hostmask ‘*!*IceChat95@*.connect.netcom.no’ from now on.
    [08:47.02] –blablabot– YOU ARE THE OWNER ON THIS BOT NOW
    [08:47.04] –blablabot– As master you really need to set a password: with /MSG blablabot pass <your-chosen-password>.
    [08:47.12] –blablabot– All major commands are used from DCC chat. From now on, you don’t need to use the -m option when starting the bot.  Enjoy !!!
    [08:47.25] * Einstein (johncons@charger.kire.net) has joined channel #quiz-show
    [08:52.05] * Einstein (johncons@charger.kire.net) Quit (Ping timeout: 258 seconds)
    [08:54.12] * blablabot (~blablabot@159-32-81-51.sisrv.net) Quit (Remote host closed the connection)
    [08:56.19] * blablabot (~blablabot@159-32-81-51.sisrv.net) has joined channel #quiz-show
    [09:37.12] * Einstein (johncons@charger.kire.net) has joined channel #quiz-show
    [10:07.06] * nomafian (~mafia@217.138.219.147) has left #quiz-show ()
    [11:51.21] * applegroo (~applegroo@2001:19f0:5c01:34a:5400:ff:fe53:4567) has joined channel #quiz-show
    [14:12.07] * loller (uid358106@id-358106.highgate.irccloud.com) Quit (Quit: Connection closed for inactivity)
    [17:14.51] You’re not channel operator
    [17:19.31] * skorpion (~realSkorp@172.51-175-153.customer.lyse.net) has joined channel #quiz-show
    [17:41.22] * blablabot (~blablabot@159-32-81-51.sisrv.net) Quit (Read error: Operation timed out)
    [17:41.50] * blablabot (~blablabot@159-32-81-51.sisrv.net) has joined channel #quiz-show
    [21:55.50] <cxp> ready to die
    [21:55.52] <cxp> https://youtu.be/rrb5dMhNSEM
    [22:21.36] <skorpion> Wain until you’ve seen your portrait
    [22:23.37] <cxp> ok
    [22:23.55] <cxp> i am too rich for suicide
    [22:24.09] <cxp> i guess i’ll outlive you all
    [22:30.18] <cxp> evolution
    [22:30.23] <cxp> emergence
    [22:30.41] <cxp> self-organization
    [22:30.54] <cxp> feedback
    [22:41.46] <skorpion> Nice
    [23:18.06] <Tjaden> Hi cxp
    [23:18.31] <Tjaden> A nother day you did not kill yourself! Thumbs up!
    [23:22.15] <cxp> make a facebook group “CXP must live”
    [23:22.26] <cxp> and thumb it up
    [23:23.12] <Tjaden> I dont have fb
    [23:23.25] <Tjaden> Left many years ago
    [23:23.32] <Tjaden> Im on twitter!
    [23:28.07] * loller (uid358106@id-358106.highgate.irccloud.com) has joined channel #quiz-show
    [23:29.31] * Einstein (johncons@charger.kire.net) Quit (Ping timeout: 258 seconds)
    [23:30.52] * Einstein (johncons@charger.kire.net) has joined channel #quiz-show
  • en av disse plassene hm

    https://www.nb.no/items/63eea9af7078b8bb4a27b8632f748123?page=11&searchText=”sande%20videregående”

    PS.

    Artikkelen overfor, er forresten, fra våren 1987.

    Så det snakk om de elevene som var russ i 1988.

    (Jeg var russ 89).

    Men min CC Storkjøp-kollega Arnt Lund fikk nok en av disse plassene.

    Og så var det det samme problemet, året etter.

    Og tillitsmann Elisabeth Høyer Johannesen, (i vår klasse), fikk ordnet det, sånn at det ble blåruss, også på Sande videregående.

    Men ei i klassen min, (Kristin Sola), ga meg et skjema, for en skoleplass, i Drammen.

    Og hu sa da, at hu hadde ikke bra nok karakterer, til å komme inn.

    Men det kan ha vært sånn, at hu først trodde, at det ikke ville bli blåruss i Sande, skoleåret 1988/89.

    Og at hu derfor henta Gjerde/Drammen-skjema.

    Og så ble det klart at tillitsmann Høyer Johannesen hadde fått politikerne til å godta blåruss på Sande videregående.

    Og da lurte Sola på om jeg ville ha det skjemaet.

    For vi hadde prata om det tidligere.

    Om at jeg syntes at det virka kult, å gå på datalinja.

    (Sande skulle bare ha markedsføring og regnskap, (som tredje år-linjer), vel.

    Noe sånt).

    Og akkurat bakgrunnen til disse Drammen-skoleplassene, (som er forklart om i artikkelen overfor), kjente ikke jeg til, (på den tida).

    Men det ble sagt at man måtte ha gode karakterer, for å komme inn.

    (Noe som nok stemte bedre, året før.

    Siden at man da ikke hadde blåruss i Sande.

    For å si det sånn).

    Og i klassen vår, (skoleåret 1986/87 og 1987/88), i Sande.

    Så hadde vi en drammenser, ved navn Ove Reiersrud.

    Så jeg trodde at Drammen og Sande bytta ti skoleplasser hvert år.

    (Jeg hadde ikke da lest artikkelen overfor).

    Og jeg trodde vel også at de hadde blåruss-plasser i Holmestrand.

    (Det er en del enklere å komme seg til Holmestrand enn til Horten.

    Fra Berger.

    For å si det sånn).

    Jeg tror heller ikke det ble informert om, da vi fra Svelvik ungdomsskole, var på omvisning, på Sande videregående, våren 1986.

    At Sande videregående kun kunne tilby to år, på handel og kontor-linjene.

    Da hadde jeg vel muligens heller gått allmenn-fag.

    (Jeg hadde gode nok karakterer, fra ungdomsskolen, til å komme inn på alle linjene, på Sande videregående.

    Sånn som jeg husker det).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Da jeg søkte litt, på navnet, til Arnt sin tillitsmann, (Jan Tore Kopperud).

    Så viste det seg, at han også, het Augestad, til etternavn.

    Og det er jo samme etternavn, som min Rimi/ICA Ahold og Arvato-kollega Margrethe Augestad, (fra Drammen), for å si det sånn.

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 3.

    Jeg syntes nok forresten, at det bare ville vært morsomt, å gått på skole, (det tredje året), i Holmestrand, (eller Horten).

    For jeg pleide ofte å ta buss, (tidligere på 80-tallet), til og fra Holmestrand.

    I forbindelse med at jeg reiste for å besøke min mor, (og yngre søsken), i Larvik.

    (Min far ville at jeg skulle dra via Drammen, av en eller annen grunn.

    Men det var billigere å reise via Holmestrand).

    Men jeg vet ikke om de hadde datalinje i Holmestrand eller Horten.

    Da måtte jeg kanskje dratt til Tønsberg.

    Noe som er noen mil unna Berger.

    Men det er nok like enkelt å komme seg dit, som til Horten.

    For Horten har ikke noe togstasjon.

    Så man måtte da tatt buss videre fra Skoppum.

    (Og muligens enda en buss, fra Horten sentrum.

    Uten at jeg vet hvor i Horten gymnaset ligger.

    For å si det sånn.

    Det første skoleåret jeg gikk i Sande, (skoleåret 1986/87).

    Så hadde vi forresten to Tønsberg-gutter, (Steinar Nielsen og Pål Eier), i klassen.

    Så å gå på skole i Tønsberg, (eller til og med i Sandefjord eller Larvik), hadde vel vært mulig det og.

    For å si det sånn).

    Jeg trodde at den skoleplassen jeg søkte på, i Drammen, var del av en samarbeidsordning, mellom Vestfold og Buskerud.

    Og at det ville bli tilrettelagt, med skolebuss, osv.

    Men skolebussen min, (eller den bussen som passet best), startet i Svelvik, (som lå en halv mil unna Bergeråsen).

    Så jeg måtte ofte haike, til skolen.

    For det ble litt tidlig å ta sju-bussen.

    (For jeg jobba ofte på CC Storkjøp, om kveldene.

    Og da var jeg ofte ikke hjemme, før klokka 23 kanskje.

    Og så var det lekser og middags-spising, (og chatting med mine ‘adoptiv-døtre’ Pia og Cecilie Hyde).

    Og så skulle jeg opp klokka seks.

    Da hendte det, at det ofte var vanskelig, å stå opp.

    Og at jeg derfor ikke rakk sju-bussen, (hvor det satt masse arbeiderklasse-slasker, som jobba i Drammen, (en slags fabrikkarbeider-klubb, kan man kanskje sammenligne de med)).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 4.

    Hvis jeg hadde tatt sju-bussen til Holmestrand.

    Så hadde nok den bussen korrespondert, med et tog, til Larvik/Skien.

    Og så ville jeg vært i Larvik, kanskje kvart på ni.

    Og så begynte skolen kanskje ni.

    Men skolen lå vel i gangavstand, fra togstasjonen, (like ved Fram-banen), hvis jeg ikke tar helt feil.

    (Noe sånt).

    For hvis jeg tok sju-bussen til Drammen.

    Så måtte jeg vente, i en time, før skolen begynte.

    Og da satt jeg bare på pulten min, (i klasserommet), og halvsov, (med hue oppå pulten), husker jeg.

    Før Helge, (fra Kongsberg), dukka opp, med et tog, (eller hvordan han kom seg til Drammen).

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 5.

    Pål Eier, (hvis dette ikke er en navnebror), er ikke til å kjenne igjen, uten sin ‘hockey/Limahl-frisyre’, (fra 80-tallet):

    ikke lett å kjenne igjen

    PS 6.

    Det Pål Eier og Steinar Nielsen muligens huskes best for, fra det året, (skoleåret 1986/87), som de gikk, på Sande videregående.

    Det var den gangen, som en av de, (muligens Steinar Nielsen), tømte en hel Lagerfeld-deo, (disse var visst svinedyre, på den tida), ved å spraye ned Pål Eier, i garderoben, etter gymmen, (i Sandehallen), en dag.

    (Av en eller annen grunn).

    Da var det to sosse-gutter, fra Tønsberg, (ble det ihvertfall sagt at de var fra, fra ‘Bokhylla’ kan det virke litt som at Pål Eier er fra Horten), som gjorde noe uforståelig, på en skole, hvor de egentlig ikke hørte så veldig hjemme.

    (For å si det sånn).

    Det ble jo som noe rart, (må man vel si).

    Og denne episoden har jeg vel også nevnt, i Min Bok, (hvis jeg ikke tar helt feil).

    Så sånn er vel det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 7.

    Dette må vel være Steinar, (som er litt lettere å kjenne igjen, og som visst er far til den kjente bryteren Marthin Hamlet Nielsen):

    muligens steinar

    https://docplayer.me/32949549-Vare-sponsorer-copyright-hgb-backstrand-ab-kolbotn-brytevenner.html

    PS 9.

    Steinar følger den moderne ‘tøffel-skikken’, og bruker sin kones etternavn som mellomnavn:

    tøffel skikk paint

    https://www.dagbladet.no/magasinet/janiches-sonn-debuterer-som-mma-proff—noen-ganger-har-jeg-tenkt-at-na-besvimer-jeg/67428710

    PS 10.

    Her er Steinar sin sønn med i en tittel-kamp i MMA:

    PS 11.

    Dette ligner på den Steinar jeg husker fra videregående:

    den steinar jeg husker

    https://www.facebook.com/photo?fbid=10211892892013515&set=ecnf.1107637817

    PS 12.

    Pål og Steinar var to staute/svære/velfødde/veltrente karer, (iforhold til meg), husker jeg.

    (Selv om de var sosser).

    Så da jeg skjønte, på den siste skoledagen, (i første klasse, på handel og kontor), nede i Sande sentrum, at disse, ikke skulle gå noe mer, på Sande videregående.

    Så ble jeg kjempefornøyd, (husker jeg).

    Det var jo siste skoledag og, (og jeg var mye mer glad i ferie enn i skole).

    Og jeg var veldig tynn og spinkel, på den tida.

    (Og som vår klassekamerat Søren Larssen sa, så hadde jeg ikke noen bestemt frisyre egentlig.

    Og Cecilie Hyde mente, (et eller to år seinere), at jeg ikke hadde noe gjennomført klesstil.

    For å si det sånn).

    Så jeg fikk nesten litt mindreverdighetskomplekser, av disse Tønsberg-karene, (husker jeg).

    (De minnet meg kanskje litt, om Odd Einar Pettersen, (som var stor som en fullvoksen mann i sjuende klasse), som mobbet meg en del, på ungdomsskolen.

    For å si det sånn).

    Så jeg lo litt av disse, (husker jeg), mens de venta på bussen sin, tilbake til Holmestrand/Tønsberg.

    (Jeg skulle til Drammen hvor min far og hans nye kone/samboer Haldis, hadde vannsengbutikk).

    Og de var visst enig med meg i, at jeg var mest hjemme der, (i Sande), siden at jeg var fra Berger, (som lå mye nærmere Sande, enn Tønsberg gjorde).

    (Noe sånt).

    For de begynte ikke å løpe etter meg, (for å banke meg), eller noe lignende.

    Når jeg lo av, at jeg antagelig slapp å se disse plageåndene mine, (som man vel mer eller mindre må kalle de), igjen.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen