johncons
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    (Saksnummer:10569675) Ny klage/Fwd: (Saksnummer:10451643) Klage/Fwd: Aktivering av ditt nyemobilabonnement hos OneCall
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 28. mars 2021 kl. 05:14
    Til: kundeservice@onecall.no
    Kopi: telia-info@telia.se, ee-skjema@telia.no, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, elh <elh@forbrukertilsynet.no>, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, firmapost@nkom.no, abuse@telia.com, Telia Kundeservice <kundekontakt-privat@telia.no>, finansinspektionen@fi.se, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, allison.kirkby@teliacompany.com, daniel.barhom@telia.no, ellen.scheen@telia.no, inger.gunterberg@teliacompany.com, irene.krohn@teliacompany.com, lars.setsaa@onecall.no, Laurèna Eid <laurena.eid@fi.se>, noss@deloitte.no
    Hei,
    dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.
    (For jeg har ikke kontaktet dere).
    Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre ‘Hvermansen-folk’, i fremtida.
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    fre. 15. jan. 2021 kl. 15:31 skrev <kundeservice@onecall.no>:
    Hei,
    Abonnementet er opprettet ved bruk av navn og fødsels- og personnummer. 
    Det er også registrert din epostadresse som du korresponderer med på abonnementet du ikke vedkjenner deg. 
    Å sende oss utfylt egenerklæringsskjema som vi har bedt om er for å hjelpe deg med behandling av din henvendelse.
    Siden simkortet er kommet i retur har jeg avsluttet abonnementet og slettet kravet. 
    Ha en fin dag!
    Med vennlig hilsen
    Mateusz
    Saksbehandler
    Kundeservice BackOffice
     
     
     
    Hei,
    jeg viser til Deres brev/inkassovarsel, (se vedlegg), som jeg mottok, på onsdag.
    Dette har jeg skrevet til dere om før, (se lenger ned i e-posten).
    Det er noen troll/jævler som bestiller masse dritt, i mitt navn, (eller i tulleversjoner av mitt navn), på nettet, fra firmaer med dårlige rutiner.
    Og det er nok det som har skjedd her og.
    Og det er latterlig at jeg må gjenta meg selv, og forklare dette enda en gang, vil jeg si.
    Så dette må jeg klage på.
    Jeg ønsker å vite navnet, på det trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.
    Og jeg ønsker å bli informert angående, hvilke bedre rutiner, som dere skal skaffe dere, for å hindre, at noen lignende skjer igjen.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sender også all ‘dritten’, i retur, med Posten.
    Så dette er noe dere skal ha fått tilbake.
    Så dette er fullstendig latterlig på alle måter, må jeg si.
    Skjerpings!
     
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: fre. 25. des. 2020 kl. 11:19
    Subject: Re: (Saksnummer:10451643) Klage/Fwd: Aktivering av ditt nye mobilabonnement hos OneCall
    To: <kundeservice@onecall.no>
    Cc: <ee-skjema@telia.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, <elh@forbrukertilsynet.no>, <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, <firmapost@nkom.no>, <abuse@telia.com>, Telia Kundeservice <kundekontakt-privat@telia.no>, <telia-info@telia.se>, <finansinspektionen@fi.se>
     
    Hei,
    som jeg har fortalt til dere tidligere.
    Så er det sånn, at jeg har gått, på handel og kontor, i sin tid.
    Og der lærte vi at det skal være nok, å skrive ting, på vanlig norsk.
    Og man skal ikke behøve å fylle ut masse rare skjema.
    Så dette må jeg klage på.
    Som sagt tidligere så ønsker jeg å få vite navnet, på det trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.
    Og jeg ønsker å vite, hvilke bedre rutiner, som dere skal skaffe dere, for å hindre, at noe lignende skjer igjen.
    Jeg ønsker også, å heller få svar, fra en overordnet om dette.
    Siden at dere har sendt meg regninger osv., i mellomtiden.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
     
     
    tir. 10. nov. 2020 kl. 08:10 skrev <kundeservice@onecall.no>:
    Hei, og takk for din henvendelse.
    Vi viser til henvendelse, der du oppgir å ha blitt utsatt for ID-tyveri. Vi har nå sperret gjeldende abonnement i påvente av at utfylt dokumentasjon returneres.
    Telia Norge støtter opp om myndighetenes innsats for å bekjempe ID-tyveri slik at vi best kan beskytte kunder og kundedata mot misbruk. For å kunne sikre dette arbeidet er det viktig at vi får best mulig innsikt i hva som kan ha skjedd i din sak. Vi setter derfor stor pris på ditt bidrag i dette arbeidet ved så fullstendig som mulig å fylle ut vedlagte skjema slik at vi får best mulig innsikt i hendelsesforløpet og får bedre mulighet til å etterprøve våre rutiner og prosesser.
    Vedlagt finner du egenerklæring for misbruk av identitet, som må fylles ut og signeres. Merk at begge sider må fylles ut for at skjemaet skal behandles. Du må også legge ved kopi av politianmeldelse.
    Merk at fristen for å sende inn egenerklæring og anmeldelse er satt til én måned.
    Når du har fylt ut skjemaet, kan du returnere det til oss på én av disse måtene:
    •    Skann skjemaet og send det per e-post til ee-skjema@telia.no
    •    Brev, postadresse:  Telia Norge AS, Pb. 4444 Nydalen, 0403 Oslo, merkes med «kundeklage»
    Hvor lang tid tar det?
    Din sak vil bli behandlet så snart som mulig etter mottak av utfylt egenerklæringsskjema og anmeldelse. Du vil få en skriftlig tilbakemelding fra oss når saken er ferdigbehandlet. Alle krav settes i bero fra vi mottar skjemaet, og frem til saken er behandlet.
    Kredittsperre
    Vi anbefaler også frivillig kredittsperre. På nettsiden til Datatilsynet vil du kunne finne mer informasjon om dette: https://www.datatilsynet.no/regelverk-og-verktoy/verktoy/sporsmal-svar/kredittopplysning/hvordan-sette-sperre/ Obs! Når du oppretter kredittsperre, vil dette frata deg muligheten til selv å foreta kredittkjøp hvis du ikke før kjøpet sørger for å fjerne sperren. Ha dette i tankene hvis du vurderer å ta opp lån, skaffe deg mobiltelefonabonnement etc.
    Politianmeldelse
    Vår erfaring viser at identitetsbedragere i mange tilfeller ikke nøyer seg med å opprette mobilabonnement.
    De benytter også stjålet identitet til å ta opp lån osv. En anmeldelse vil derfor være til nytte for deg hvis
    lignende forhold skulle oppstå. Anmeldelsen øker også sjansene for å finne en eventuell gjerningsmann.
    Har du behov for mer informasjon?
    Gå til nettsiden nettvett.no eller norsis.no – Her finner du relevant informasjon om ID-tyveri. Har du flere spørsmål til oss, ta gjerne kontakt på telefon eller chat.
     
     
    Med vennlig hilsen
     
    Ola
    Kundekonsulent
     
     
     
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Dato: Mon, 9 Nov 2020 09:50:20 +0100
    Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
    Kopi: kundeservice@onecall.no, elh@forbrukertilsynet.no,inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>,post <post@finkn.no>, firmapost@nkom.no
    Emne: Klage/Fwd: Aktivering av ditt nye mobilabonnement hos OneCall
     
    Hei,
     
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
     
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
     
    Vennligst rydd opp!
     
    Med hilsen
     
    Erik Ribsskog
     
    PS.
     
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
     
     
    ———- Forwarded message ———
    Fra: <kundeservice@onecall.no>
    Date: søn. 8. nov. 2020 kl. 04:36
    Subject: Aktivering av ditt nye mobilabonnement hos OneCall
    To: <eribsskog@gmail.com>
     
     
     
    Hei Erik Løvenbalk Ribsskog.
     
    Ditt abonnement med nummer 92140215 aktiveres den 10.11.2020 03:50.
    Vi minner om at normal leveringstid på SIM-kort er 5 virkedager.
     
    Mine Sider
    Vi ønsker samtidig å gjøre deg oppmerksom på at du som OneCall kunde har tilgang til Mine Sider. Her vil du i tillegg til mye annet kunne se faktura- og forbruksoversikten din, du kan bestille eller aktivere SIM-kort, endre abonnement eller reservere nummeret ditt mot opplysningstjenester. Ta gjerne en titt – ofte vil du finne svaret på det du lurte på her. Trenger du passord til Mine Sider så får du tilsendt dette ved å bruke glemt passord funksjonen.
    Da gjenstår det bare å si at vi ser fram til at du blir kunde hos oss! Vi håper og tror du vil bli tilfreds med våre tjenester.
     
     
    Med vennlig hilsen
    Kundeservice
    OneCall
    www.onecall.no
      Tenk på miljøet før du skriver ut denne e-posten
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: Faktura fra Norsk Fosterhjemsforening
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 28. mars 2021 kl. 05:06
    Til: Sandra Szymanska <sandra@fosterhjemsforening.no>
    Kopi: post@fosterhjemsforening.no, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, abuse@telia.com, elh <elh@forbrukertilsynet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, post <post@finkn.no>, Tone Granaas <tone@fosterhjemsforening.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
    Hei,
    jeg synes det høres litt ut, som en slags røverhistorie, at det ikke skal være mulig, å finne ut, hvilke troll, som har bestilt dette.
    Det burde en IT-avdeling klare å finne ut, (vil jeg si).
    Så hvis du kan sende dette til en overordnet, som så kan rydde opp i dette.
    (Jeg ønsker å vite navnet, på det trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.
    Og jeg ønsker å vite, hvordan dere skal forbedre dere, for å hindre, at noe lignende skjer igjen, mot meg eller andre borgere).
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    fre. 15. jan. 2021 kl. 09:13 skrev Sandra Szymanska <sandra@fosterhjemsforening.no>:
    Hei Erik,
     
    Takk for din epost. Brevet du mottok ble sendt ut før vår siste kontakt, og dessverre ikke noe vi hadde mulighet å stoppe – beklager at vi ikke informerte om det ved vår siste kontakt.
    Siden den som meldt deg inn i foreningen har gjort det i ditt navn, kan vi dessverre ikke se hvem som ligger bak dette.
     
    Du er slettet fra alle system og vi beklager igjen det som skjedd.
     
    Ønsker deg en fin fredag og en god helg!
     
    Med vennlig hilsen
    Sandra Szymanska
    Organisasjonssekretær
    Norsk Fosterhjemsforening
    Tollbugata 8, 0152 Oslo
    Telefon 465 04 398
    www.fosterhjemsforening.no
    Norsk Fosterhjemsforening
    Sammen – Synlig – Sterk
     
     
     
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Sendt: fredag 15. januar 2021 07:21
    Til: Norsk Fosterhjemsforening <post@fosterhjemsforening.no>
    Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>; Sandra Szymanska <sandra@fosterhjemsforening.no>; abuse@telia.com; elh@forbrukertilsynet.no; fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>; inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no; post <post@finkn.no>; Tone Granaas <tone@fosterhjemsforening.no>; amnestyis <amnestyis@amnesty.org>; HRW UK <hrwuk@hrw.org>
    Emne: Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: Faktura fra Norsk Fosterhjemsforening
     
    Hei,
    jeg viser til Deres brev/faktura, (fra 5. januar), som jeg mottok i posten i forgårs.
    (Se vedlegg).
    Som jeg har forklart til dere tidligere, så er ikke dette noe, som jeg har bestilt.
    Det er noen troll/jævler som bestiller masse dritt, i mitt navn, (eller i tulleversjoner av mitt navn), fra firmaer med dårlige rutiner.
    Og det er nok det som har skjedd her også.
    Jeg ønsker å vite navnet, på det trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.
    Og jeg ønsker å bli informert om, hvilke bedre rutiner, som dere skal skaffe dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: lør. 5. des. 2020 kl. 12:56
    Subject: Klage/Fwd: Faktura fra Norsk Fosterhjemsforening
    To: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
    Cc: <sandra@fosterhjemsforening.no>, <post@fosterhjemsforening.no>, <tone@fosterhjemsforening.no>, <elh@forbrukertilsynet.no>, <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, post <post@finkn.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, <abuse@telia.com>
     
    Hei,
     
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
     
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
     
    Vennligst rydd opp!
     
    Med hilsen
     
    Erik Ribsskog
     
    PS.
     
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
     
     
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Norsk Fosterhjemsforening <sandra@fosterhjemsforening.no>
    Date: lør. 5. des. 2020 kl. 11:32
    Subject: Faktura fra Norsk Fosterhjemsforening
    To: Erik Løvenbalk Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
     
    Kjære Erik Løvenbalk Ribsskog
    Vedlagt faktura fra Norsk Fosterhjemsforening
    Betaling gjelder:
    Medlemskontingent Norsk Fosterhjemsforening
    Betal til konto:
    15063241587
    Beløp:
    100,00
    Forfallsdato:
    19.12.2020
    KID-nummer:
    61891110019
    Ved betaling vil du få mulighet til å tegne avtalegiro!
    Med vennlig hilsen
    Norsk Fosterhjemsforening
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Ny klage/Fwd: (Saksnummer:10451643) Klage/Fwd: Aktivering av ditt nye mobilabonnement hos OneCall
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 28. mars 2021 kl. 04:55
    Til: telia-info@telia.se
    Kopi: kundeservice@onecall.no, ee-skjema@telia.no, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, elh <elh@forbrukertilsynet.no>, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, firmapost@nkom.no, abuse@telia.com, Telia Kundeservice <kundekontakt-privat@telia.no>, telia-info@telia.se, finansinspektionen@fi.se, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, allison.kirkby@teliacompany.com, daniel.barhom@telia.no, ellen.scheen@telia.no, inger.gunterberg@teliacompany.com, irene.krohn@teliacompany.com, lars.setsaa@onecall.no, Laurèna Eid <laurena.eid@fi.se>, noss@deloitte.no
    Hei,
    da må jeg klage på, at dere må få dere bedre PC-er, sånn at dere kan sende mailene riktig.
    Dette høres ut som noe tullball, må jeg si, (at dere ikke kan sende mailer videre).
    Så dette må jeg klage på.
    (Jeg ønsker å vite navnet, på det trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.
    Og jeg ønsker å vite, hvordan dere skal forbedre dere, for å hindre, at noe lignende skjer igjen, mot meg eller andre borgere).
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    fre. 15. jan. 2021 kl. 09:10 skrev telia-info@telia.se <telia-info@telia.se>:
    Hej!
    Tack för ditt mejl.
    Via den här mejladressen svarar vi enbart på generella frågor om våra produkter och tjänster. Vi hanterar inga personuppgifter, och kan därför inte hjälpa till med kundspecifika frågor.
    För att få hjälp med just ditt ärende behöver du välja en annan kontaktväg. Ring oss på nummer 90 200, öppettiderna är vardagar 8-19, lördagar 10-18. Vår chatt och övriga kontaktvägar hittar du här: https://www.telia.se/privat/kontakt
    Obs! Via den här e-postadressen har vi ingen möjlighet att vidarebefordra ditt mejl/ärende till andra avdelningar. Vi har heller ingen möjlighet till uppringning.
    Jag önskar dig en fin dag och lycka till med ditt ärende!
    Med vänlig hälsning
    Tanya Andersson
    Telia Kundservice
    ________________________________________
    2021-01-15 06:40:46 skrev Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>:
    Hei,
     
    jeg viser til Deres brev/inkassovarsel, (se vedlegg), som jeg mottok, på
    onsdag.
     
    Dette har jeg skrevet til dere om før, (se lenger ned i e-posten).
     
    Det er noen troll/jævler som bestiller masse dritt, i mitt navn, (eller i
    tulleversjoner av mitt navn), på nettet, fra firmaer med dårlige rutiner.
     
    Og det er nok det som har skjedd her og.
     
    Og det er latterlig at jeg må gjenta meg selv, og forklare dette enda en
    gang, vil jeg si.
     
    Så dette må jeg klage på.
     
    Jeg ønsker å vite navnet, på det trollet, som har bestilt dette, i mitt
    navn.
     
    Og jeg ønsker å bli informert angående, hvilke bedre rutiner, som dere skal
    skaffe dere, for å hindre, at noen lignende skjer igjen.
     
    Skjerpings!
     
    Erik Ribsskog
     
    PS.
     
    Jeg sender også all ‘dritten’, i retur, med Posten.
     
    Så dette er noe dere skal ha fått tilbake.
     
    Så dette er fullstendig latterlig på alle måter, må jeg si.
     
    Skjerpings!
     
     
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: fre. 25. des. 2020 kl. 11:19
    Subject: Re: (Saksnummer:10451643) Klage/Fwd: Aktivering av ditt nye
    mobilabonnement hos OneCall
    To: <kundeservice@onecall.no>
    Cc: <ee-skjema@telia.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, <
    elh@forbrukertilsynet.no>, <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>,
    fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, <
    firmapost@nkom.no>, <abuse@telia.com>, Telia Kundeservice <
    kundekontakt-privat@telia.no>, <telia-info@telia.se>, <
    finansinspektionen@fi.se>
     
     
    Hei,
     
    som jeg har fortalt til dere tidligere.
     
    Så er det sånn, at jeg har gått, på handel og kontor, i sin tid.
     
    Og der lærte vi at det skal være nok, å skrive ting, på vanlig norsk.
     
    Og man skal ikke behøve å fylle ut masse rare skjema.
     
    Så dette må jeg klage på.
     
    Som sagt tidligere så ønsker jeg å få vite navnet, på det trollet, som har
    bestilt dette, i mitt navn.
     
    Og jeg ønsker å vite, hvilke bedre rutiner, som dere skal skaffe dere, for
    å hindre, at noe lignende skjer igjen.
     
    Jeg ønsker også, å heller få svar, fra en overordnet om dette.
     
    Siden at dere har sendt meg regninger osv., i mellomtiden.
     
    Skjerpings!
     
    Erik Ribsskog
     
     
    tir. 10. nov. 2020 kl. 08:10 skrev <kundeservice@onecall.no>:
     
    > Hei, og takk for din henvendelse.
    >
    > Vi viser til henvendelse, der du oppgir å ha blitt utsatt for ID-tyveri.
    > Vi har nå sperret gjeldende abonnement i påvente av at utfylt dokumentasjon
    > returneres.
    >
    > Telia Norge støtter opp om myndighetenes innsats for å bekjempe ID-tyveri
    > slik at vi best kan beskytte kunder og kundedata mot misbruk. For å kunne
    > sikre dette arbeidet er det viktig at vi får best mulig innsikt i hva som
    > kan ha skjedd i din sak. Vi setter derfor stor pris på ditt bidrag i dette
    > arbeidet ved så fullstendig som mulig å fylle ut vedlagte skjema slik at vi
    > får best mulig innsikt i hendelsesforløpet og får bedre mulighet til å
    > etterprøve våre rutiner og prosesser.
    >
    > Vedlagt finner du egenerklæring for misbruk av identitet, som må fylles ut
    > og signeres. Merk at begge sider må fylles ut for at skjemaet skal
    > behandles. Du må også legge ved kopi av politianmeldelse.
    >
    > Merk at fristen for å sende inn egenerklæring og anmeldelse er satt til én
    > måned.
    >
    > Når du har fylt ut skjemaet, kan du returnere det til oss på én av disse
    > måtene:
    >
    > • Skann skjemaet og send det per e-post til ee-skjema@telia.no
    > • Brev, postadresse: Telia Norge AS, Pb. 4444 Nydalen, 0403 Oslo,
    > merkes med «kundeklage»
    >
    > *Hvor lang tid tar det?*
    > Din sak vil bli behandlet så snart som mulig etter mottak av utfylt
    > egenerklæringsskjema og anmeldelse. Du vil få en skriftlig tilbakemelding
    > fra oss når saken er ferdigbehandlet. Alle krav settes i bero fra vi mottar
    > skjemaet, og frem til saken er behandlet.
    >
    > *Kredittsperre*
    > Vi anbefaler også frivillig kredittsperre. På nettsiden til Datatilsynet
    > vil du kunne finne mer informasjon om dette:
    > https://www.datatilsynet.no/regelverk-og-verktoy/verktoy/sporsmal-svar/kredittopplysning/hvordan-sette-sperre/
    > Obs! Når du oppretter kredittsperre, vil dette frata deg muligheten til
    > selv å foreta kredittkjøp hvis du ikke før kjøpet sørger for å fjerne
    > sperren. Ha dette i tankene hvis du vurderer å ta opp lån, skaffe deg
    > mobiltelefonabonnement etc.
    >
    > *Politianmeldelse*
    > Vår erfaring viser at identitetsbedragere i mange tilfeller ikke nøyer seg
    > med å opprette mobilabonnement.
    > De benytter også stjålet identitet til å ta opp lån osv. En anmeldelse vil
    > derfor være til nytte for deg hvis
    > lignende forhold skulle oppstå. Anmeldelsen øker også sjansene for å finne
    > en eventuell gjerningsmann.
    >
    > *Har du behov for mer informasjon?*
    > Gå til nettsiden nettvett.no eller norsis.no – Her finner du relevant
    > informasjon om ID-tyveri. Har du flere spørsmål til oss, ta gjerne kontakt
    > på telefon eller chat.
    >
    >
    >
    >
    >
    > Med vennlig hilsen
    >
    >
    > *Ola*
    > Kundekonsulent
    >
    >
    >
    >
    >
    >
    > *Fra:* Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    > *Dato:* Mon, 9 Nov 2020 09:50:20 +0100
    > *Til:* juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
    > *Kopi:* kundeservice@onecall.no, elh@forbrukertilsynet.no,
    > inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>,post
    > <post@finkn.no>, firmapost@nkom.no
    > *Emne:* Klage/Fwd: Aktivering av ditt nye mobilabonnement hos OneCall
    >
    > Hei,
    >
    > dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
    >
    > (Jeg har ikke kontaktet disse).
    >
    > Vennligst rydd opp!
    >
    > Med hilsen
    >
    > Erik Ribsskog
    >
    > PS.
    >
    > Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det
    > ikke
    > virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    > jeg).
    >
    >
    > ———- Forwarded message ———
    > Fra: <kundeservice@onecall.no>
    > Date: søn. 8. nov. 2020 kl. 04:36
    > Subject: Aktivering av ditt nye mobilabonnement hos OneCall
    > To: <eribsskog@gmail.com>
    >
    >
    >
    >
    >
    >
    > Hei Erik Løvenbalk Ribsskog.
    >
    >
    >
    > Ditt abonnement med nummer *92140215* aktiveres den *10.11.2020 03:50*.
    >
    > Vi minner om at normal leveringstid på SIM-kort er 5 virkedager.
    >
    >
    >
    > *Mine Sider*
    >
    > Vi ønsker samtidig å gjøre deg oppmerksom på at du som OneCall kunde har
    > tilgang til Mine Sider
    > <https://onecall.no/login?utm_medium=email&,,utm_source=crm&,,utm_campaign=1>.
    > Her vil du i tillegg til mye annet kunne se faktura- og forbruksoversikten
    > din, du kan bestille eller aktivere SIM-kort, endre abonnement eller
    > reservere nummeret ditt mot opplysningstjenester. Ta gjerne en titt – ofte
    > vil du finne svaret på det du lurte på her. Trenger du passord til Mine
    > Sider så får du tilsendt dette ved å bruke glemt passord
    > <https://onecall.no/glemtpassord?utm_medium=email&,,utm_source=crm&,,utm_campaign=1>
    > funksjonen.
    >
    > Da gjenstår det bare å si at vi ser fram til at du blir kunde hos oss! Vi
    > håper og tror du vil bli tilfreds med våre tjenester.
    >
    >
    >
    >
    > Med vennlig hilsen
    > Kundeservice
    > OneCall
    > www.onecall.no
    >
    > *Tenk på miljøet før du skriver ut denne e-posten*
    >
    >
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Deres faktura/purring fra 19. oktober/Fwd: Klage/Fwd: Deres brev/faktura av 17. august/Fwd: Klage/Fwd: Andre spørsmål (ticket id 602794) (ticket id 1180695)
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 28. mars 2021 kl. 04:42
    Til: CDON CustomerService <customerservice@cdon.com>
    Kopi: CDON CustomerService <customerservice@cdon.com>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, elh <elh@forbrukertilsynet.no>, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, order@email.cdon.com, CDON <reply@email.cdon.com>, newsletter@email.cdon.com, finansinspektionen@fi.se, Milton Gunn <Milton.Gunn@cdon.com>, sikkerhetssporsmal@klarna.no, abuse@telia.com, caytana.baguion@klarna.com, Laurèna Eid <laurena.eid@fi.se>, post@kghav.com, stina.westerstad@babybjorn.com, Christian.Kjaergaard@maersk.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, info@kinnevik.com, kundombudsman@cdon.com, alexandra.jerrebo@cdon.com, isabelle@riteventures.com, michael@riteventures.com, sandra@riteventures.com, anton.hasselgren@riteventures.com, christoffer@riteventures.com, peter@riteventures.com, josephine@riteventures.com, Qliro Kundeservice <kundeservice@qliro.com>
    Hei,
    jeg har mange ganger bedt deg/dere om å sende disse sakene til en overordnet.
    Men det nekter dere visst å gjøre.
    Så det må jeg si, at er utrolig dårlig kundeservice.
    Så det må jeg klage på.
    Vennligst send dette til en overordnet nå.
    (Jeg ønsker å vite navnet, på det trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.
    Og jeg ønsker å vite, hvordan dere skal forbedre dere, for å hindre, at noe lignende skjer igjen, mot meg eller andre borgere).
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    ons. 13. jan. 2021 kl. 13:11 skrev Cathrine CDON <customerservice@cdon.com>:
    ##- Skriv svaret ditt over denne streken -##
    Din henvendelse (1180695) har blitt oppdatert.
    Cathrine CDON (CDON)
    13. jan. 2021, 13:11 CET
    Hei 
    Som vi har forklart for deg utallige ganger. 
    Du må politianmelde dette og ta kontakt med Qliro  med politianmeldelsen så de kan hjelpe deg videre. 
    Vi kan ikke se hvem som har bestilt dette da all informasjon er din informasjon og vi kan ikke på noe magisk vis se hvem som ligger bak bestillingene om det ikke er deg. 
    Vi har alt gode rutiner for å sikre at det ikke skjer feil , men så det kan alltid være noen som klarer å lure systemet på en ny måte. Vi jobber hele tiden med å bli bere og dette er heldivis ikke noe som skjer ofte. 
    Med vennlig hilsen
    Cathrine
    When a great deal means a great deal!
    Erik Løvenbalk Ribsskog
    13. jan. 2021, 02:43 CET
    Dette er en oppfølging til den forrige forespørselen din, #602794 “Andre spørsmål”
    Hei,
    jeg viser til Deres faktura fra 29. desember.
    (Se vedlegg).
    Dette er ikke noe jeg har bestilt.
    Som jeg har forklart dere mange ganger tidligere.
    Så er det noen jævler/troll som bestiller masse dritt, i mitt navn, (eller i tulleversjoner av mitt navn), på nettet.
    Så det er nok det som her skjedd her også.
    Jeg ønsker å vite navnet, på det trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.
    Og jeg ønsker å bli informert om, hvilke bedre rutiner, som dere skal skaffe dere, for å hindre, at noe lignende skjer igjen.
    Hvor mange ganger må jeg forklare dette?
    Har dere møkk i øra?
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sjekka postkassa på mandag ettermiddag.
    Men da var den tom.
    Men mandag var postdag, (de leverer posten annenhver dag nå).
    Så dette brevet må jeg ha fått nærmere kveldinga, på mandagen.
    Så jeg må si at jeg fikk det, på tirsdagen.
    Og så er forfallsdatoen på onsdagen.
    Da lurer jeg på om Hitler har gjenoppstått og at nå skriver fakturaene til CDON.
    For så kort forfallsfrist ligner ikke grisen, vil jeg si.
    Så jeg sender om dette til hu tidligere H&M-direktør-dama, (Westerstad), som nå jobber i deres konsern.
    (Fant jeg ut når jeg søkte på nettet.
    For kommunistene på gølvet hos dere, de bare sender meg rundt som en kasteball.
    Og de nekter å sende om dette til Qliro Group, (nå Nelly Group), siden at dette ‘kasteball-greiene’ foregår mellom deres to under-avdelinger/datter-selskap CDON og Qliro.
    Og det er en helvetes papirmølle, som jeg må drive med, enda jeg aldri har kontaktet dere om noe som helst, og langt mindre bestilt noe fra dere.
    På brevene/mailene deres, så står det ‘Nordea’ her og der nå.
    Men på Wikipedia så står det at dere er eiet av Kinnevik.
    Og at deres administrerende direktør heter Georgi Ganev.
    Hva slags navn det nå skal være.
    Det høres litt russisk-klingene ut.
    (For å si det sånn).
    Dere får sende det til han russiske direktøren deres dere og da.
    (Klarna har jo også en russisk direktør).
    Så kanskje han kan rydde opp i de elendige rutinene deres.
    (Nordea har jeg klaget til Finansklagdenemda om tidligere, rundt 2007, blant annet).
    Skjerpings!
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: søn. 1. nov. 2020 kl. 21:32
    Subject: Deres faktura/purring fra 19. oktober/Fwd: Klage/Fwd: Deres brev/faktura av 17. august/Fwd: Klage/Fwd: Andre spørsmål (ticket id 602794)
    To: Qliro Kundeservice <kundeservice@qliro.com>
    Cc: <customerservice@cdon.com>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, <elh@forbrukertilsynet.no>, <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, <order@email.cdon.com>, CDON <reply@email.cdon.com>, <newsletter@email.cdon.com>, <finansinspektionen@fi.se>, Milton Gunn <Milton.Gunn@cdon.com>, <sikkerhetssporsmal@klarna.no>
    Hei,
    jeg viser til Deres faktura/purring fra 19. oktober, (se vedlegg).
    Dette er det samme, som forrige gang.
    Det er noen troll/jævler som bestiller masse dritt, på nettet, i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), fra firmaer med dårlige rutiner.
    Og jeg har sendt dere flere titalls mailer om dette nå.
    Så dere får ta tak i dette, og rydde opp, i deres rutiner, osv.
    Jeg ønsker å få vite navnet, på det trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.
    Og jeg ønsker også å bli informert om, hvilke bedre rutiner, som dere skal skaffe dere, for å hindre at dette skjer igjen, med andre borgere/folk.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: ons. 7. okt. 2020 kl. 13:57
    Subject: Klage/Fwd: Deres brev/faktura av 17. august/Fwd: Klage/Fwd: Andre spørsmål (ticket id 602794)
    To: <kundeservice@qliro.com>
    Cc: <customerservice@cdon.com>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, <elh@forbrukertilsynet.no>, <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, <order@email.cdon.com>, CDON <reply@email.cdon.com>
    Hei,
    jeg viser til Deres brev/faktura/purring fra 24. september, (se vedlegg).
    Jeg gjentar at dette ikke er noe jeg har bestilt.
    Det er noen jævler/troll/pøbler som bestiller masse dritt, i mitt navn, på nettet, fra firmaer med dårlige rutiner.
    Dette har jeg også sendt til dere, (og deres samarbeidspartner CDON), om tidligere.
    Det er heller ikke riktig, at dette er snakk om, en uavhentet forsendelse, (som det står på deres faktura/purring).
    Jeg sendte pakken tilbake selv, og skrev på den: ‘Jeg har ikke bestilt dette. Returner til avsender’.
    Så her får dere kjøpe dere briller.
    Jeg ønsker å få vite navnet, på det trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.
    Og jeg ønsker også å bli informert om, hvilke bedre rutiner, som dere skal skaffe dere, for å hindre, at noen lignende skjer igjen, med andre borgere/folk/kunder.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: søn. 30. aug. 2020 kl. 23:46
    Subject: Deres brev/faktura av 17. august/Fwd: Klage/Fwd: Andre spørsmål (ticket id 602794)
    To: <customerservice@cdon.com>
    Cc: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, <elh@forbrukertilsynet.no>, <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post@inkassoklagenemnda.no <post@inkassoklagenemnda.no>
    Hei,
    jeg viser til Deres brev/faktura fra 17. august.
    (Se vedlegg).
    Dette er ikke noe jeg har bestilt.
    Det er noen troll/jævler, som bestiller masse dritt, på nettet, i mitt navn, fra firmaer med dårlige rutiner.
    (Jeg sender all dritten i retur.
    Så dette er noe dere skal ha fått tilbake).
    Jeg ønsker at dere informerer meg, om hvem det er, som har bestilt denne dritten, i mitt navn.
    Og jeg ønsker også, at dere informerer meg, om hvilke bedre rutiner, som dere skal skaffe dere, for å hindre, at noe lignende skjer, med andre borgere/folk.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: fre. 24. apr. 2020 kl. 05:50
    Subject: Klage/Fwd: Andre spørsmål (ticket id 602794)
    To: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
    Cc: <customerservice@cdon.com>
    Hei,
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
    Vennligst rydd opp!
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
    ———- Forwarded message ———
    Fra: CDON <customerservice@cdon.com>
    Date: lør. 11. apr. 2020 kl. 22:24
    Subject: Andre spørsmål (ticket id 602794)
    To: Erik Løvenbalk Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Vedlegg
    IMG_20210113_0001 paint.jpg
    CDON AB Corporate Domicile (styrelsens säte): Malmö | Corp. Reg. No. 556406-1702
    Visiting address: Södergatan 22, 211 34 Malmö, Sweden | Postal address: Box 385, 201 23 Malmö, Sweden
    www.cdon.comCDON Logo
    Når CDON kommuniserer med deg via e-post behandler CDON de opplysninger som du har gitt til CDON i forbindelse med din melding, f.eks. navn og e-postadresse. Tenk på å ikke oppgi flere personopplysninger enn nødvendig og at du ikke opplyser noen sensitive personopplysninger i dine e-postmeldinger. CDON behandler dine personopplysninger i henhold til de gjeldende personoplysningsforskrifter og CDON’s integritetspolicy som du kan lese her.
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Deres faktura fra 23. februar/Fwd: Enda en klage/Fwd: Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: Deres faktura/purring fra 19. oktober/Fwd: Klage/Fwd: Deres brev/faktura av 17. august/Fwd: Klage/Fwd: Andre spørsmål (ticket id 602794)
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 28. mars 2021 kl. 03:06
    Til: Qliro Kundeservice <kundeservice@qliro.com>
    Kopi: CDON CustomerService <customerservice@cdon.com>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, elh <elh@forbrukertilsynet.no>, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, order@email.cdon.com, CDON <reply@email.cdon.com>, newsletter@email.cdon.com, finansinspektionen@fi.se, Milton Gunn <Milton.Gunn@cdon.com>, sikkerhetssporsmal@klarna.no, abuse@telia.com, caytana.baguion@klarna.com, Laurèna Eid <laurena.eid@fi.se>, post@kghav.com, stina.westerstad@babybjorn.com, Christian.Kjaergaard@maersk.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, info@kinnevik.com, kundombudsman@cdon.com, alexandra.jerrebo@cdon.com, isabelle@riteventures.com, michael@riteventures.com, sandra@riteventures.com, anton.hasselgren@riteventures.com, christoffer@riteventures.com, peter@riteventures.com, josephine@riteventures.com
    Hei,
    jeg viser til Deres faktura/inkassovarsel fra 15. mars.
    (Se vedlegg).
    Som jeg har forklart dere mange ganger tidligere.
    Så er det noen troll/jævler, som bestiller masse dritt, i mitt navn, (eller i tulleversjoner av mitt navn), fra firmaer med dårlige rutiner.
    Så det er nok det som har skjedd her og.
    Jeg sender også all dritten i retur.
    Så dette skal dere ha fått tilbake.
    Jeg ønsker å vite navnet, på det trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.
    Og jeg ønsker å vite, hvordan dere skal forbedre dere, for å hindre, at noe lignende skjer igjen, (mot meg eller andre borgere).
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: man. 1. mar. 2021 kl. 09:34
    Subject: Deres faktura fra 23. februar/Fwd: Enda en klage/Fwd: Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: Deres faktura/purring fra 19. oktober/Fwd: Klage/Fwd: Deres brev/faktura av 17. august/Fwd: Klage/Fwd: Andre spørsmål (ticket id 602794)
    To: CDON CustomerService <customerservice@cdon.com>
    Cc: Qliro Kundeservice <kundeservice@qliro.com>, CDON CustomerService <customerservice@cdon.com>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, <elh@forbrukertilsynet.no>, <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, <order@email.cdon.com>, CDON <reply@email.cdon.com>, <newsletter@email.cdon.com>, <finansinspektionen@fi.se>, Milton Gunn <Milton.Gunn@cdon.com>, <sikkerhetssporsmal@klarna.no>, <abuse@telia.com>, <caytana.baguion@klarna.com>, Laurèna Eid <laurena.eid@fi.se>, <post@kghav.com>, <stina.westerstad@babybjorn.com>, <Christian.Kjaergaard@maersk.com>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, <info@kinnevik.com>
    Hei,
    jeg viser til Deres faktura fra 23. februar.
    (Se vedlegg).
    Nå har jeg fortalt dere så mange ganger, at dette ikke er noe jeg har bestilt.
    Så jeg lurer på om dere er noen slags skrullinger, når dere fortsatt sender meg deres tulle-regninger.
    Dette må jeg klage på.
    Jeg ønsker å vite navnet, på det trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.
    Og jeg ønsker å bli informert om hva dere har tenkt til å gjøre, for å hindre, at noe lignende skjer igjen.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: tor. 25. feb. 2021 kl. 14:25
    Subject: Enda en klage/Fwd: Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: Deres faktura/purring fra 19. oktober/Fwd: Klage/Fwd: Deres brev/faktura av 17. august/Fwd: Klage/Fwd: Andre spørsmål (ticket id 602794)
    To: Qliro Kundeservice <kundeservice@qliro.com>
    Cc: CDON CustomerService <customerservice@cdon.com>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, <elh@forbrukertilsynet.no>, <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, <order@email.cdon.com>, CDON <reply@email.cdon.com>, <newsletter@email.cdon.com>, <finansinspektionen@fi.se>, Milton Gunn <Milton.Gunn@cdon.com>, <sikkerhetssporsmal@klarna.no>, <abuse@telia.com>, <caytana.baguion@klarna.com>, Laurèna Eid <laurena.eid@fi.se>, <post@kghav.com>, <stina.westerstad@babybjorn.com>, <Christian.Kjaergaard@maersk.com>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, <info@kinnevik.com>
    Hei,
    jeg viser til deres brev/inkassovarsel fra 12. februar.
    (Se vedlegg).
    Jeg lurer på om dere kan ha problemer med at det er analfabeter, som jobber hos dere?
    Hvis dere ikke skjønner norsk, hvorfor har dere da virksomhet i Norge, lurer jeg.
    Jeg har forklart dere gang på gang, at dette ikke er noe som jeg har bestilt.
    Det er noen troll/jævler, som bestiller masse dritt, på nettet, i mitt navn (eller i tulle-versjoner av mitt navn), fra firmaer med dårlige rutiner.
    Så det er nok det som har skjedd her og.
    Jeg ønsker å vite navnet, på det trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.
    Og jeg ønsker å bli informert om, hvilke bedre rutiner, som dere skal skaffe dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: man. 8. feb. 2021 kl. 12:29
    Subject: Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: Deres faktura/purring fra 19. oktober/Fwd: Klage/Fwd: Deres brev/faktura av 17. august/Fwd: Klage/Fwd: Andre spørsmål (ticket id 602794)
    To: Qliro Kundeservice <kundeservice@qliro.com>
    Cc: CDON CustomerService <customerservice@cdon.com>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, <elh@forbrukertilsynet.no>, <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, <order@email.cdon.com>, CDON <reply@email.cdon.com>, <newsletter@email.cdon.com>, <finansinspektionen@fi.se>, Milton Gunn <Milton.Gunn@cdon.com>, <sikkerhetssporsmal@klarna.no>, <abuse@telia.com>, <caytana.baguion@klarna.com>, Laurèna Eid <laurena.eid@fi.se>, <post@kghav.com>, <stina.westerstad@babybjorn.com>, <Christian.Kjaergaard@maersk.com>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
    Hei,
    jeg viser til Deres faktura fra 26. januar, (se vedlegg).
    Dette har jeg informert dere om mange ganger tidligere.
    Det er noen jævler/troll, som bestiller masse dritt, i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), fra firmaer med dårlige rutiner.
    Så det er nok det som har skjedd her også.
    Så det ville vært bra, om dere hos Qliro, kunne slutte å drukne meg, i dere åndsvake regninger og mailer.
    Dette må jeg klage på.
    Vennligst send om dette til deres direktør Westerdahl, (fra Hennes og Mauritz), eller deres russiske eier Gagarin, (eller hva han het).
    (Jeg ønsker å vite navnet, på det trollet, som har bestilt dette, (og de forrige forsendelsene), i mitt navn.
    Og jeg ønsker å bli informert om, hvilke bedre rutiner, som dere skal starte med, for å hindre at noe lignende skjer igjen).
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: ons. 13. jan. 2021 kl. 02:42
    Subject: Klage/Fwd: Deres faktura/purring fra 19. oktober/Fwd: Klage/Fwd: Deres brev/faktura av 17. august/Fwd: Klage/Fwd: Andre spørsmål (ticket id 602794)
    To: CDON CustomerService <customerservice@cdon.com>
    Cc: Qliro Kundeservice <kundeservice@qliro.com>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, <elh@forbrukertilsynet.no>, <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, <order@email.cdon.com>, CDON <reply@email.cdon.com>, <newsletter@email.cdon.com>, <finansinspektionen@fi.se>, Milton Gunn <Milton.Gunn@cdon.com>, <sikkerhetssporsmal@klarna.no>, <abuse@telia.com>, <caytana.baguion@klarna.com>, Laurèna Eid <laurena.eid@fi.se>, <post@kghav.com>, <stina.westerstad@babybjorn.com>, <Christian.Kjaergaard@maersk.com>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
    Hei,
    jeg viser til Deres faktura fra 29. desember.
    (Se vedlegg).
    Dette er ikke noe jeg har bestilt.
    Som jeg har forklart dere mange ganger tidligere.
    Så er det noen jævler/troll som bestiller masse dritt, i mitt navn, (eller i tulleversjoner av mitt navn), på nettet.
    Så det er nok det som her skjedd her også.
    Jeg ønsker å vite navnet, på det trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.
    Og jeg ønsker å bli informert om, hvilke bedre rutiner, som dere skal skaffe dere, for å hindre, at noe lignende skjer igjen.
    Hvor mange ganger må jeg forklare dette?
    Har dere møkk i øra?
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sjekka postkassa på mandag ettermiddag.
    Men da var den tom.
    Men mandag var postdag, (de leverer posten annenhver dag nå).
    Så dette brevet må jeg ha fått nærmere kveldinga, på mandagen.
    Så jeg må si at jeg fikk det, på tirsdagen.
    Og så er forfallsdatoen på onsdagen.
    Da lurer jeg på om Hitler har gjenoppstått og at nå skriver fakturaene til CDON.
    For så kort forfallsfrist ligner ikke grisen, vil jeg si.
    Så jeg sender om dette til hu tidligere H&M-direktør-dama, (Westerstad), som nå jobber i deres konsern.
    (Fant jeg ut når jeg søkte på nettet.
    For kommunistene på gølvet hos dere, de bare sender meg rundt som en kasteball.
    Og de nekter å sende om dette til Qliro Group, (nå Nelly Group), siden at dette ‘kasteball-greiene’ foregår mellom deres to under-avdelinger/datter-selskap CDON og Qliro.
    Og det er en helvetes papirmølle, som jeg må drive med, enda jeg aldri har kontaktet dere om noe som helst, og langt mindre bestilt noe fra dere.
    På brevene/mailene deres, så står det ‘Nordea’ her og der nå.
    Men på Wikipedia så står det at dere er eiet av Kinnevik.
    Og at deres administrerende direktør heter Georgi Ganev.
    Hva slags navn det nå skal være.
    Det høres litt russisk-klingene ut.
    (For å si det sånn).
    Dere får sende det til han russiske direktøren deres dere og da.
    (Klarna har jo også en russisk direktør).
    Så kanskje han kan rydde opp i de elendige rutinene deres.
    (Nordea har jeg klaget til Finansklagdenemda om tidligere, rundt 2007, blant annet).
    Skjerpings!
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: søn. 1. nov. 2020 kl. 21:32
    Subject: Deres faktura/purring fra 19. oktober/Fwd: Klage/Fwd: Deres brev/faktura av 17. august/Fwd: Klage/Fwd: Andre spørsmål (ticket id 602794)
    To: Qliro Kundeservice <kundeservice@qliro.com>
    Cc: <customerservice@cdon.com>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, <elh@forbrukertilsynet.no>, <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, <order@email.cdon.com>, CDON <reply@email.cdon.com>, <newsletter@email.cdon.com>, <finansinspektionen@fi.se>, Milton Gunn <Milton.Gunn@cdon.com>, <sikkerhetssporsmal@klarna.no>
    Hei,
    jeg viser til Deres faktura/purring fra 19. oktober, (se vedlegg).
    Dette er det samme, som forrige gang.
    Det er noen troll/jævler som bestiller masse dritt, på nettet, i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), fra firmaer med dårlige rutiner.
    Og jeg har sendt dere flere titalls mailer om dette nå.
    Så dere får ta tak i dette, og rydde opp, i deres rutiner, osv.
    Jeg ønsker å få vite navnet, på det trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.
    Og jeg ønsker også å bli informert om, hvilke bedre rutiner, som dere skal skaffe dere, for å hindre at dette skjer igjen, med andre borgere/folk.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: ons. 7. okt. 2020 kl. 13:57
    Subject: Klage/Fwd: Deres brev/faktura av 17. august/Fwd: Klage/Fwd: Andre spørsmål (ticket id 602794)
    To: <kundeservice@qliro.com>
    Cc: <customerservice@cdon.com>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, <elh@forbrukertilsynet.no>, <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, <order@email.cdon.com>, CDON <reply@email.cdon.com>
    Hei,
    jeg viser til Deres brev/faktura/purring fra 24. september, (se vedlegg).
    Jeg gjentar at dette ikke er noe jeg har bestilt.
    Det er noen jævler/troll/pøbler som bestiller masse dritt, i mitt navn, på nettet, fra firmaer med dårlige rutiner.
    Dette har jeg også sendt til dere, (og deres samarbeidspartner CDON), om tidligere.
    Det er heller ikke riktig, at dette er snakk om, en uavhentet forsendelse, (som det står på deres faktura/purring).
    Jeg sendte pakken tilbake selv, og skrev på den: ‘Jeg har ikke bestilt dette. Returner til avsender’.
    Så her får dere kjøpe dere briller.
    Jeg ønsker å få vite navnet, på det trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.
    Og jeg ønsker også å bli informert om, hvilke bedre rutiner, som dere skal skaffe dere, for å hindre, at noen lignende skjer igjen, med andre borgere/folk/kunder.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: søn. 30. aug. 2020 kl. 23:46
    Subject: Deres brev/faktura av 17. august/Fwd: Klage/Fwd: Andre spørsmål (ticket id 602794)
    To: <customerservice@cdon.com>
    Cc: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, <elh@forbrukertilsynet.no>, <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post@inkassoklagenemnda.no <post@inkassoklagenemnda.no>
    Hei,
    jeg viser til Deres brev/faktura fra 17. august.
    (Se vedlegg).
    Dette er ikke noe jeg har bestilt.
    Det er noen troll/jævler, som bestiller masse dritt, på nettet, i mitt navn, fra firmaer med dårlige rutiner.
    (Jeg sender all dritten i retur.
    Så dette er noe dere skal ha fått tilbake).
    Jeg ønsker at dere informerer meg, om hvem det er, som har bestilt denne dritten, i mitt navn.
    Og jeg ønsker også, at dere informerer meg, om hvilke bedre rutiner, som dere skal skaffe dere, for å hindre, at noe lignende skjer, med andre borgere/folk.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: fre. 24. apr. 2020 kl. 05:50
    Subject: Klage/Fwd: Andre spørsmål (ticket id 602794)
    To: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
    Cc: <customerservice@cdon.com>
    Hei,
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
    Vennligst rydd opp!
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
    ———- Forwarded message ———
    Fra: CDON <customerservice@cdon.com>
    Date: lør. 11. apr. 2020 kl. 22:24
    Subject: Andre spørsmål (ticket id 602794)
    To: Erik Løvenbalk Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    ##- Skriv svaret ditt over denne streken -##
    Hei Erik,
    Takk for at du kontakter CDON.
    Vi besvarer vanligvis på saken din innen 24 timer.
    Har du ytterligere informasjon å legge til, kan du besvare denne mailen.
    Erik Løvenbalk Ribsskog
    11. apr., 22:24 CEST
    Type av ærende: Andre spørsmål
    Navn: Erik Løvenbalk Ribsskog
    E-post: eribsskog@gmail.com
    Fritekst fra kunde:
    Jeg bare lurer! Selger dere dyreporno? ( SÅ sånn er det )
    Får jeg elsker å se en dritt stor heste pikk blir lekt med ( Bare noe jeg lurte på )
    Så sånn er det
    Bare noe jeg lurte på
    Men men
    MvH Erik Dyreporno Greven Ribsskog
    CDON AB Corporate Domicile (styrelsens säte): Malmö | Corp. Reg. No. 556406-1702
    Visiting address: Södergatan 22, 211 34 Malmö, Sweden | Postal address: Box 385, 201 23 Malmö, Sweden
    www.cdon.comCDON Logo
    Når CDON kommuniserer med deg via e-post behandler CDON de opplysninger som du har gitt til CDON i forbindelse med din melding, f.eks. navn og e-postadresse. Tenk på å ikke oppgi flere personopplysninger enn nødvendig og at du ikke opplyser noen sensitive personopplysninger i dine e-postmeldinger. CDON behandler dine personopplysninger i henhold til de gjeldende personoplysningsforskrifter og CDON’s integritetspolicy som du kan lese her.
    [93RQW9-QL70]
    IMG_20210328_0002 paint.jpg
    663K

    PS.

    Her er vedlegget:

    IMG_20210328_0002 paint

  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Ny klage/Fwd: Enda en klage/Fwd: Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: Klage/Fwd: Ordrebekreftelse Home_WiFi_premium (4930)
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 28. mars 2021 kl. 01:26
    Til: kundeservice@arvato.com
    Kopi: post@sprekereliv.no, homenet.no@arvato.com, post.no@arvato.com, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, Homenet Support <support@homenet.no>, rongre@globalconnect.no, information@globalconnect.no, ingsei@globalconnect.dk, elh <elh@forbrukertilsynet.no>, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, Telio kundeservice <kundeservice@telio.no>, NextGenTel <kunde@nextgentel.com>, NextGenTel Abuse Response Team <abuse@nextgentel.com>, Helpdesk Bitpro <helpdesk@bitpro.no>, noss@deloitte.no, postmottak@sd.dep.no, salg@bitpro.no, info@kistefos.no, Christen.Sveaas@kistefos.no, js@kistefos-tre.no, Kundeservice Proximo <kundeservice@proximo.no>, innfordring <innfordring@nextgentel.com>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, firmapost@nkom.no, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, LO Postkasse LO <lo@lo.no>, CRMSE@arvato.co.uk
    Hei,
    jeg viser til Deres brev/inkassorvarsel fra 14. mars.
    (Se vedlegg).
    Som jeg har forklart dere om tidligere, så er det sånn, at noen jævler/troll, bestiller masse dritt, i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), på nettet, fra firmaer med dårlige rutiner.
    Så det er nok det som har skjedd her også.
    Jeg sender også all driter i retur.
    Så dette skal dere ha fått tilbake.
    Og jeg heter heller ikke noe med ‘Sædslurper’.
    Hvordan folk er det dere ansetter, må jeg lure på da.
    Jeg ønsker å vite navnet, på det trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.
    Og jeg ønsker å bli informert om, hvordan dere skal forbedre dere, for å hindre, at noe lignende skjer igjen, (mot meg eller andre borgere).
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    PS.
    Venter også på erstatning, i forbindelse med arbeidssak, mot Bertelsmann Arvato Microsoft Scandinavian Product Activation, i Liverpool, (hvor jeg jobbet i 2005 og 2006).
    Skjerpings!
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: ons. 17. mar. 2021 kl. 03:56
    Subject: Enda en klage/Fwd: Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: Klage/Fwd: Ordrebekreftelse Home_WiFi_premium (4930)
    To: <homenet.no@arvato.com>
    Cc: <post.no@arvato.com>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, Homenet Support <support@homenet.no>, <rongre@globalconnect.no>, <information@globalconnect.no>, <ingsei@globalconnect.dk>, elh <elh@forbrukertilsynet.no>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, <abuse@telia.com>, Telio kundeservice <kundeservice@telio.no>, NextGenTel <kunde@nextgentel.com>, NextGenTel Abuse Response Team <abuse@nextgentel.com>, Helpdesk Bitpro <helpdesk@bitpro.no>, <noss@deloitte.no>, <postmottak@sd.dep.no>, <salg@bitpro.no>, <info@kistefos.no>, <Christen.Sveaas@kistefos.no>, <js@kistefos-tre.no>, Kundeservice Proximo <kundeservice@proximo.no>, innfordring <innfordring@nextgentel.com>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, <firmapost@nkom.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>
    Hei,
    jeg viser til Deres brev/inkassovarsel fra 7. mars.
    (Se vedlegg).
    Jeg skjønner at dere har fått riper i brilleglassene under Corona-en og at dere ikke har fått kjøpt nye briller på SpecSavers.
    For dette har jeg sendt om mange ganger tidligere.
    Det er noen troll/jævler som bestiller masse dritt i mitt navn, (eller i tulleversjoner av mitt navn), på nettet, fra firmaer med dårlige rutiner.
    Og jeg har fått gubber fra dere på døra, (og hver gang jeg går i butikken, så kjører det forbi en OneCo-bil).
    Og jeg har aldri bestilt noe fra dere.
    (Jeg ble terrorisert av Virgin Broadband, sist jeg skulle ha ADSL.
    Og det var i Walton i England, i 2013.
    De kom på døra mi 3-4 ganger, iløpet av en uke, og de ba til Mekka der, osv.).
    Så jeg satser istedet på mobilt bredbånd, istedet for sånne ekle skit-gubbe-greier.
    Så dette må jeg klage på.
    Jeg ønsker å vite navnet, på det trollet som har bestilt dette, i mitt navn.
    Og jeg ønsker å vite, hvordan dere skal forbedre dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen, mot meg eller andre folk.
    Jeg har også en arbeidssak mot Bertelsmann Arvato’s Microsoft Scandinavian Product Activation, i Liverpool, (hvor jeg jobbet fra høsten 2005 til høsten 2006).
    Så at Arvato sender meg tulle-regninger det er som forfølgelse og det som verre er, mener jeg.
    Hvor den helvetes erstatningen for denne arbeidssaken?
    Helvetes tyskerpakk.
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: tir. 16. feb. 2021 kl. 19:50
    Subject: Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: Klage/Fwd: Ordrebekreftelse Home_WiFi_premium (4930)
    To: <post.no@arvato.com>
    Cc: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, Homenet Support <support@homenet.no>, <rongre@globalconnect.no>, <information@globalconnect.no>, <ingsei@globalconnect.dk>, <elh@forbrukertilsynet.no>, <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, <abuse@telia.com>, Telio kundeservice <kundeservice@telio.no>, NextGenTel <kunde@nextgentel.com>, NextGenTel Abuse Response Team <abuse@nextgentel.com>, Helpdesk Bitpro <helpdesk@bitpro.no>, <noss@deloitte.no>, <postmottak@sd.dep.no>, <salg@bitpro.no>, <info@kistefos.no>, <Christen.Sveaas@kistefos.no>, <js@kistefos-tre.no>, Kundeservice Proximo <kundeservice@proximo.no>, <innfordring@nextgentel.com>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, <firmapost@nkom.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>
    Hei,
    jeg viser til Deres brev/faktura fra 5. februar, (se vedlegg).
    Dette har jeg sendt om til dere, (det vil si Home Net/Global Connect), mange ganger.
    (Se mail-historie).
    Det er noen troll/jævler, som bestiller masse dritt, i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), på nettet, fra firmaer med dårlige rutiner.
    Så det er nok det som har skjedd her også.
    Jeg ønsker å vite navnet, på det trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.
    Og jeg ønsker å bli informert om, hvilke bedre rutiner, som dere skal starte med, for å hindre at noe lignende skjer igjen.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg har også en arbeidssak, mot Bertelsmann Arvato’s Microsoft Scandinavian Product Activation, (hvor jeg jobbet i 2005 og 2006), i Liverpool.
    Så det er dere som skylder meg penger, (må jeg si).
    Så da blir det litt rart å få tulle-regninger fra Arvato.
    Dere tar kaka.
    Dette må jeg klage på.
    Skjerpings!
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: ons. 30. des. 2020 kl. 10:39
    Subject: Klage/Fwd: Klage/Fwd: Ordrebekreftelse Home_WiFi_premium (4930)
    To: <firmapost@nkom.no>
    Cc: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, Homenet Support <support@homenet.no>, <rongre@globalconnect.no>, <information@globalconnect.no>, <ingsei@globalconnect.dk>, <elh@forbrukertilsynet.no>, <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, <abuse@telia.com>, Telio kundeservice <kundeservice@telio.no>, NextGenTel <kunde@nextgentel.com>, NextGenTel Abuse Response Team <abuse@nextgentel.com>, <helpdesk@bitpro.no>, <noss@deloitte.no>, <postmottak@sd.dep.no>, <salg@bitpro.no>, <info@kistefos.no>, <Christen.Sveaas@kistefos.no>, <js@kistefos-tre.no>, Kundeservice Proximo <kundeservice@proximo.no>, <innfordring@nextgentel.com>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
    Hei,
    nå var det en gubbe, (med hvitt hår, kledd i svart), på døra mi.
    Han lurte på om jeg hadde bestilt intenett.
    Og jeg hadde masse rynke-krem i panna, (sånn som min Pia lærte meg å bruke rynke-krem på 90-tallet).
    Og jeg gikk i bar overkropp, (for jeg er ikke så glad i helsetrøye, for å si det sånn, (og jeg har hatt en Romerike-kamerat ved navn Glenn Hesler, og hans foreldre pleide visst å sitte nakne i stua, fortalte han, på 90-tallet)).
    Så dette var en veldig pinlig opplevelse, må jeg si.
    (Jeg er vant til at folk som skal besøke meg har avtaler, for å si det sånn.
    Ihvertfall på 90/00-tallet da jeg fortsatt fikk/tok imot besøk).
    Og jeg forklarte at det er noen tullebukker/jævler som bestiller masse dritt, i mitt navn, på nettet.
    Og gubben ville ikke gå.
    Det stod One på skjorta hans, (så det ut som).
    Men det var Oneco, forklarte gubben.
    (Han babla også noe om at det stod 4-5 mobilnummer et sted.
    Jeg vet ikke hvor han mente.
    Men jeg har en ‘ringe-mobil’, en smart-telefon (som jeg bruker som kamera og mp3-spiller) og også mobilt bredbånd, (etter at One kødda mye med meg i England, i 2013 deromkring, da jeg skulle ha ADSL).
    Og folk bestiller også dritt i mitt navn.
    Og telefirmaene har så registrert masse ‘tulle-telefonnummer’ på meg, på Gule sider, osv.).
    Og han gubben babla også noe om Globalconnect.
    Og jeg søkte så litt på nettet, og det kan muligens være Homenet, (fant jeg ut).
    Disse har jeg kontakt om dette, (at jeg blir utsatt for identitetstyveri).
    Men disse tullebukkene bestiller så mange abonnement i mitt navn, at jeg har ikke alt tullet i huet.
    (Det er også Nextgentel og Telio-abbonement som blir bestilt i mitt navn, for tida.
    Men jeg har kontaktet Christer Sveaas med fler om dette, og har ikke fått noen fra dem på døra, selv om det nok var nære på, for Nextgenttel hadde ikke mail-adresse på nettstedet sitt, så jeg måte søke fælt på nettet, for å finne e-post-adressen til Sveaas/Kistefos, (som eier Nextgentel), osv.).
    Så dette er veldig dårlig folkeskikk, og som at Homenet ikke respekterer mitt privatliv, må jeg si.
    Så dette må jeg klage på.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog 
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: lør. 12. des. 2020 kl. 05:53
    Subject: Klage/Fwd: Ordrebekreftelse Home_WiFi_premium (4930)
    To: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
    Cc: Homenet Support <support@homenet.no>, <rongre@globalconnect.no>, <information@globalconnect.no>, <ingsei@globalconnect.dk>, <elh@forbrukertilsynet.no>, <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, <abuse@telia.com>
    Hei,
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
    Vennligst rydd opp!
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
    ———- Forwarded message ———
    Fra: <support@homenet.no>
    Date: fre. 11. des. 2020 kl. 07:10
    Subject: Ordrebekreftelse Home_WiFi_premium (4930)
    To: <eribsskog+miniPenis@gmail.com>
    Ordrebekreftelse
    Takk for din bestilling av Home_WiFi_premium (4930). Har du allerede et aktivt bredbånd fra oss er pakken med Home_WiFi klar for henting i løpet av 3 – 7 arbeidsdager. Du vil motta en SMS med sporingsinformasjon. Har du ennå ikke aktivt bredbånd fra oss, vil utstyret bli levert når oppkobling nærmer seg.
    Kom i gang med enkle steg, brukerveiledning finner du her.
    Kundedetaljer: Erik Løvenbalk Ribsskog, (Sensurert av johncons-blogg) BEKKESTUA
    E-post: eribsskog+miniPenis@gmail.com
    Mobil: 45884952
    Kundenummer: 275403
    Abonnement: Home_WiFi_premium (4930)
    Etablering: 990,-
    Månedpris: 49,-
    Avtaleperiode: 12m
    Skjema for angrerett finner du her.
    Kontakt oss | Homenet.no
    IMG_20210328_0001 paint.jpg
    580K

    PS.

    Her er vedlegget:

    IMG_20210328_0001 paint

  • 02[00:06] * skorpion (~skorpion@172.51-175-153.customer.lyse.net) Quit
    03[06:16] * Sjuttleif (mordi@ti0010q160-2199.bb.online.no) has joined #quiz-show
    02[06:22] * Sjutten (mordi@ti0010q160-2199.bb.online.no) Quit (Read error: Operation timed out)
    02[06:42] * loller (uid358106@id-358106.highgate.irccloud.com) Quit (Quit: Connection closed for inactivity)
    02[10:29] * Sjuttleif (mordi@ti0010q160-2199.bb.online.no) Quit (Read error: Operation timed out)
    03[11:19] * skorpion (~skorpion@172.51-175-153.customer.lyse.net) has joined #quiz-show
    03[13:10] * loller (uid358106@id-358106.highgate.irccloud.com) has joined #quiz-show
    03[13:43] * urban (optional@cm-84.209.85.139.getinternet.no) has joined #quiz-show
    [13:59] <cxp> https://youtu.be/WMsn0bj_P6o
    [14:17] <skorpion> Jøss, der dukka plutselig urban opp
    [14:17] <skorpion> Gamle travern
    [14:37] <cxp> take your chances, die by covid, by the vaccine or out of boredom in Borway
    [14:38] <cxp> lockdown = genocide
    02[15:52] * urban (optional@cm-84.209.85.139.getinternet.no) Quit
    03[16:39] * fluffy- (~hmaskon@185.44.77.112) has joined #quiz-show
    [16:39] <skorpion> fluffy-?
    [16:40] <fluffy-> hello
    [16:40] <skorpion> Er du her for quiz?
    [16:41] <cxp> jeg så ingen quiz her
    [16:41] <cxp> du lyver
    [16:41] <cxp> løgner
    [16:41] <fluffy-> hei. Det har vel ikke vært quiz her på lenge
    [16:42] <skorpion> Riktig
    [16:42] <skorpion> M.a.o er du her for chatten
    [16:42] <fluffy-> er du her for å quizze skorpion?
    [16:42] <skorpion> Nja. Har vel noen forhåpninger om quiz en gang if remtiden
    [16:42] <skorpion> Hvis john_cons får ordnings på botten
    [16:42] <skorpion> Men akkurat nå er jeg her for å chatte med gamle kjente
    [16:42] <cxp> jeg er her for å finner mer om hvorfor Ari Behn begikk selvmord
    [16:43] <cxp> å finne*
    [16:43] <fluffy-> sikkert enklere å finne noen som er i gang allerede
    [16:44] <fluffy-> har lest bloggen og børstet støv av irc klienten
    [16:45] <fluffy-> mirc klagde over gammel versjon. Tipper den hadde rett i det
    [16:46] <skorpion> Khaled har jo lurt kundene sine
    [16:47] <skorpion> Så man må kjøpe ny lisens, selv om man kjøpte en livstidslisens for 10 år siden
    [16:47] <fluffy-> det er noen år siden sist jeg var på irc. Server melder om en håndfull brukere. Ser ut som denne plattformen er mest for gamle gubber og kjerringer
    [16:47] <skorpion> Ja, det virker som at de fleste som dukker opp her nå har lest johncons-blogg
    [16:48] <skorpion> Kjerringer har vi få av her
    [16:48] <skorpion> Sitter et par og skravler på #Norway, det er stort sett det eneste
    [16:48] <fluffy-> #norway? var det ikke #norge som var hot den gang?
    [16:49] <skorpion> Same shit
    [16:49] <skorpion> Different wrapping
    [16:50] <fluffy-> men om jeg skal tolke deg rett her og ref bloggen er du en slags sidekick til john_cons?
    [16:50] <skorpion> Heh
    [16:50] <skorpion> Nei, det er lenge siden
    [16:50] <skorpion> Var vel i 2013 eller noe det
    [16:50] <skorpion> Hvis ikke før det
    [16:51] <skorpion> 2012
    [16:51] <skorpion> Husker ikke helt
    [16:51] <fluffy-> du er Pia? 🙂
    [16:51] <skorpion> Vi dreiv quizkonsernet sammen, men så skar det seg
    [16:51] <skorpion> Haha, nei
    [16:52] <fluffy-> nah, det var urimelig. Eneste som kommer fra den rettningen må vel være et ballespark 🙂
    [16:53] <skorpion> Nå vet jeg ikke helt hva du sikter til
    [16:53] <fluffy-> om du hadde vært Pia
    [16:54] <fluffy-> men ikke tenk på det. Jeg bare fleiper litt
    [16:56] <cxp> hvem er Pia
    [16:56] <fluffy-> Søstra til john_cons
    [16:57] <fluffy-> eller, jeg går ut i fra at det er sant
    [16:58] <fluffy-> har bare lest bloggen
    [16:59] <fluffy-> regner med at blogging om de tingene er sanne
    [17:00] <skorpion> fluffy-, ja john_cons-blog er the truth, the whole truth and nothing but the truth
    [17:01] <skorpion> For å ta et lite referat fra den filmen med Tom Cruise som jeg ikke husker navnet på
    [17:01] <fluffy-> nuvel, det er vel muligens en del som er satt på spissen
    [17:02] <fluffy-> som et par av disse arbeidssakene der de andre tilsynelatende lønner et stort nettverk av mennesker med for å lage rabalder
    [17:03] <fluffy-> men, kanskje jeg finner en annen sannhet hvis jeg henger litt her
    [17:03] <fluffy-> hvem vet?
    [17:03] <skorpion> Ja, Erik behersker kunsten å spissformulere
    [17:03] <skorpion> Og andre språklige virkemidler
    [17:04] <fluffy-> men jeg tenker at det var enklere å bli enig i rettsaken enn å lønne en masse personer i mange år for å slippe å bli dømt
    [17:05] <fluffy-> men de har kanskje en agenda som veier tyngere enn de enkle løsningene
    [17:06] <fluffy-> mange amerikanere mener jo at Trump er Guds sønn, Jesus, som endelig er født på ny
    [17:06] <fluffy-> Det stusser jeg også over
    [17:07] <skorpion> Vet ikke om Erik er noen Trump-fan akkurat
    [17:07] <fluffy-> må være en slags form for hjernavasking om du faktisk tror på det
    [17:08] <fluffy-> det var bare en slags parallell
    [17:08] <skorpion> I og med at Trump sikkert støtter denne byggingen av kong Salomos tempel
    [17:08] <fluffy-> med tanke på den tilsynelatende store mengden mennesker som til envher tid, dvs 24/365, er ute for å lage krøll for john_cons
    [17:09] <fluffy-> det er like fasinereden å tenke på som de som mener Trump er Jesus
    [17:10] <fluffy-> det er noe der jeg ikke helt forstår for å si det sånn
    [17:11] <cxp> vi er alle Gud
    [17:11] <cxp> vi har Gud inni oss
    [17:11] <fluffy-> jeg har ikke det
    [17:13] <fluffy-> Gud, Jesus og satan er fallende guder.  Om 1000 år har menneskene andre guder
    [17:14] <fluffy-> hvis vi lever så lenge som rase da 🙂
    [17:15] <fluffy-> siden vi er inne på emnet så er det vel grove brudd på de 7 dødsynder som tar livet av oss
    [17:16] <fluffy-> “Greed” er som jeg ser det det største problemet da alle i den vestlige verden læres opp til at det kun gjelder å grave til seg mest mulig
    [17:17] <fluffy-> + Gluttony og Sloth
    [17:18] <fluffy-> Resten kommer da av seg selv
    [17:18] <cxp> hvem er du fluffy- 
    [17:18] <cxp> en nordmann som letter etter Gud ?
    [17:18] <fluffy-> jaja. Det er lørdag. Skal ikke være så negativ
    [17:19] <fluffy-> nei. Gud og alt det der er bare eventyr
    [17:19] <fluffy-> jeg vet at når jeg dør så er det bare mørkt
    [17:19] <fluffy-> som når du tråkker på en maur
    [17:20] <fluffy-> den hadde en mission intill skoen tråkka den flat
    [17:20] <fluffy-> så jeg leter ikke etter noen unnskyldning som religion er i mine øyne
    01[17:20] fluffy- is ~hmaskon@185.44.77.112 * Conrad K 
    01[17:20] fluffy- on #quiz-show 
    01[17:20] fluffy- using irc.servercentral.net Server Central Network
    01[17:20] fluffy- End of /WHOIS list.
    [17:21] <fluffy-> men dette er kun min personlige mening og andre må finne sin egen gud
    [17:22] <fluffy-> hva de legger i det skal ikke jeg bry meg med 🙂
    01[17:26] <john_cons> fluxie var en irc-dame rundt årtusenskiftet (venninne av janniche ‘cilla’ fjellhaug fra bergen)
    [17:26] <fluffy-> hei john_cons
    01[17:27] <john_cons> er det fluxie med nytt nick?
    [17:27] <fluffy-> john_cons: nei eni
    01[17:27] <john_cons> hu studerte et år i hønefoss (av alle steder), og prøvde å få meg til å besøke henne der (husker jeg)
    [17:27] <fluffy-> ikke bruk energi på at tenke på gamle ting
    [17:28] <cxp> john Erik cons skriver masse tull her
    [17:28] <fluffy-> jeg leste bare bloggen din om at du henger her
    [17:28] <cxp> han kjeder folk og kaster bort sin tid
    [17:28] <cxp> bare les irc loggen
    [17:28] <cxp> tusenvis av tullete irc linjer
    01[17:28] <john_cons> nå er jeg ikke religiøs, men hønefoss må vel muligens kalles et gudsforlatt sted
    01[17:29] <john_cons> noe sånt
    [17:30] <fluffy-> cxp: såda. Jeg tror kanskje john_cons bare ønsker å utvide sin flate for å varsle om all urettferdighet som pågår
    [17:30] <fluffy-> jo flere som leser jo større mulighet for at noen reagerer som jeg skjønner det
    01[17:31] <john_cons> fluffy-: skal jeg ikke bruke energi til at tenke på gamle ting?
    [17:31] <fluffy-> john_cons: joda
    01[17:31] <john_cons> er det et sitat av ibsen, eller noe
    [17:31] <fluffy-> men jeg er ikke noen person fra irc som du kjenner fra tidligere
    01[17:31] <john_cons> ‘at tenkte på gamle ting’, det er noe fra et ibsen-stykke
    01[17:32] <john_cons> ‘at tenke på gamle ting’, det er noe fra et ibsen-stykke
    [17:32] <fluffy-> ja, men du tenker jo veldig ofte på gamle ting?
    [17:32] <fluffy-> fra 20-30-40 år tilbake?
    01[17:32] <john_cons> fluffy-: det er så artig med folk som jeg ikke kjenner som kommer her og forteller meg hva jeg skal gjøre
    01[17:33] <john_cons> fluffy-: det er noe jeg helst vil ha meg frabedt
    [17:33] <fluffy-> john_cons: du er en hårsår fyr 🙂
    [17:33] <fluffy-> glem hva jeg sa
    [17:33] <fluffy-> men jeg er ikke fluxie eller hva det nå var
    01[17:33] <john_cons> fluffy-: det er du som mangler folkeskikk, man skal ikke begynne å patronisere overfor andre folk
    [17:33] <fluffy-> *sukk*
    [17:34] <fluffy-> så du mener at jeg skal si unnskyld?
    01[17:34] <john_cons> den ene personen mer håpløs enn den andre dukker opp, da blir det gjelder, (det har nettopp vært en anywhere her, med omtrent den samme personlighets-typen)
    01[17:34] <john_cons> den ene personen mer håpløs enn den andre dukker opp, da blir det kjedelig, (det har nettopp vært en anywhere her, med omtrent den samme personlighets-typen)
    [17:35] <fluffy-> ok, john_cons: beklager at jeg var frekk
    [17:35] <fluffy-> men jeg er ikke fluxie eller hvem du nå tenkte på
    [17:35] <fluffy-> ok?
    01[17:35] <john_cons> det skjønner jeg, fluffy er noe fra porno-bransjen vel
    01[17:36] <john_cons> hvis jeg ikke tar helt feil
    [17:36] <fluffy-> vet ikke. Er ikke så inn med porno
    [17:36] <fluffy-> har dame. Det er mye bedre
    01[17:37] <john_cons> jeg hadde en rimi-leder-kollega som het thor arild ødegaard som spurte meg foran et helt julebord en gang, (fra rimi bjørndal), om jeg ønsket å låne porno av han
    01[17:37] <john_cons> så det er visst stuerent å prate om
    01[17:37] <john_cons> kan det virke som
    01[17:37] <john_cons> ihvertfall på bjørndal
    [17:38] <fluffy-> og i alle fall her
    [17:38] <fluffy-> ingen som tar på vei for sånt
    [17:38] <fluffy-> kanskje han bare skulle kødde litt med deg
    01[17:38] <john_cons> hvem vet, jeg syntes det ble klamt, han var en litt sånn dorky type, (selv om han var dj), for å si det sånn
    [17:39] <fluffy-> Ja, jeg skjønner hva du tenker på
    01[17:39] <john_cons> dj toro (kjent fra oslos partymiljø vel)
    [17:39] <fluffy-> ringer inge bjeller
    [17:39] <fluffy-> ingen*
    01[17:40] <john_cons> jeg hadde vært på en del julebord tidligere, men det var ingen som snakket om noe lignende, foran hele julebordet, på begynnelsen av kvelden, på de andre julebordene
    01[17:40] <john_cons> for å si det sånn
    [17:40] <fluffy-> men var han DJ eller kun en som forteller hva neste låt er?
    [17:40] <fluffy-> en stor forskjell spør du meg
    01[17:40] <john_cons> han var techno-dj
    01[17:40] <john_cons> han bor i bergen nå
    [17:41] <fluffy-> med samme navn?
    [17:41] <fluffy-> pleide å høre mye på DJ Friendly da han var på NRK
    [17:42] <fluffy-> mye god Deep House 
    01[17:42] <john_cons> https://www.facebook.com/people/Thor-Arild-Ødegaard/100000481260323
    [17:42] <fluffy-> og deilig chill på sødangs kveld
    01[17:42] <john_cons> det er mye karoli og dritt, på bjørndal/mortensrud
    01[17:42] <john_cons> så det kan kanskje ha vært noe med det
    [17:44] <fluffy-> Bergenser han der fyren?
    [17:45] <fluffy-> DJ Toro Ertesuppe
    01[17:45] <john_cons> 2. DJ Toro fra Holmllia-klanen. Fru Hagen, Thorvald Meyers gt 40.
    01[17:45] <john_cons> https://www.nb.no/search?q=”dj%20toro”&mediatype=aviser&counties=Oslo;Viken
    [17:47] <fluffy-> john_cons: kan jeg spørre deg om noe?
    [17:47] <fluffy-> eller er det best å la være for kanalens fred
    [17:48] <fluffy-> i helvete da. Klokka er jo snart 6
    [17:48] <fluffy-> tiden flyr
    [17:48] <fluffy-> og i natt skal vi alle still klokka til sommertid tar jeg ikke mye feil
    [17:48] <fluffy-> +e
    [17:49] <fluffy-> QUIZ Q1: Hvilken vei skal klokken stilles i kveld?
    [17:50] <fluffy-> 5
    [17:50] <fluffy-> 4
    [17:50] <fluffy-> 3
    [17:50] <fluffy-> 2
    [17:50] <fluffy-> 1
    [17:50] <fluffy-> john_cons: hvorfor legger du ikke inn et quiz-skript på boten?
    [17:51] <fluffy-> ingen er op her så det vil funke hel fint
    [17:52] <fluffy-> !quiz
    [17:52] <fluffy-> !start_me_up_baby!
    01[17:52] <john_cons> det kan du si, det er en nokså ny bot, som egentlig hører til #blablabla (som det er take-over på)
    01[17:52] <john_cons> en nygammel bot
    [17:52] <fluffy-> !quiz make sure cpx get the hard questions
    [17:53] <fluffy-> det spiller vel ingen rolle. Bare fyr opp scripet og la boten være aktiv her
    [17:53] <applegroo> jeg skal ikke stille klokka i kveld
    [17:53] <fluffy-> eggdroppen gjrø akkurat det du ber den om å gjøre
    [17:55] <fluffy-> john_cons: bare pass på at du ikke lar deg påvirke for mye av eggdrop 🙂 Den ble jo lagt for å holde orden på #homosexual her på efnet i sin tid
    01[17:55] <john_cons> jeg tror den boten burde ha op isåfall, og jeg har hatt som noe mål å starte med quiz igjen nå, (jeg har ganske nylig begynt å irc-e igjen, det var helt umulig for noen år siden, for idioter maste høl i huet på meg hele tida)
    [17:55] <fluffy-> trenger ikke op
    01[17:55] fluffy- is ~hmaskon@185.44.77.112 * Conrad K 
    01[17:55] fluffy- on #quiz-show 
    01[17:55] fluffy- using irc.servercentral.net Server Central Network
    01[17:55] fluffy- End of /WHOIS list.
    [17:55] <fluffy-> det får komme senere
    01[17:55] <john_cons> [17:55] fluffy- is ~hmaskon@185.44.77.112 * Conrad K 
    01[17:56] <john_cons> er dette deg:
    [17:56] <fluffy-> ja?
    01[17:56] <john_cons> 03[14:29] * Conrad (~foo@217.146.82.217) has joined #quiz-show
    01[17:56] <john_cons> [14:30] <Conrad> ah, gale Erik er her. Måtte nesten sjekke
    01[17:56] <john_cons> 02[14:31] * Conrad (~foo@217.146.82.217) Quit (Client Quit)
    01[17:56] <john_cons> conrad meg her og conrad meg der
    [17:56] <fluffy-> nix
    01[17:57] <john_cons> jeg husker da skorpion dukket opp på #blablabla, (eller jeg har det på en logg), da måtte han si hva han het osv.
    01[17:57] <john_cons> rundt 2010 kanskje
    [17:57] <fluffy-> ja, hva heter han?
    [17:57] <skorpion> Alle måtte vel det
    [17:57] <skorpion> Du var rimelig streng
    01[17:57] <john_cons> fluffy-: er du anywhere/thomas jebsen?
    [17:57] <cxp> bla bla!!
    01[17:57] <john_cons> med nytt nick
    [17:58] <fluffy-> hva snakker du om?
    01[17:58] <john_cons> sjenerte folk på rekke og rad som kommer med spydigheter
    01[17:58] <john_cons> det er ikke det helt store
    01[17:58] <john_cons> jeg er bare litt av sjenerte folk som kommer med spydigheter
    [17:58] <fluffy-> Thomas Jebsen?
    01[17:58] <john_cons> jeg er bare litt lei av sjenerte folk som kommer med spydigheter
    [17:58] <fluffy-> aner ikke hvem det er
    01[17:59] <john_cons> og conrad er heller ikke deg?
    [17:59] <fluffy-> Thomas Jebsen – Key Account Manager
    01[18:00] <john_cons> thomas jebsen er en tidligere bekjent fra berger
    [18:00] <fluffy-> ah, ok
    01[18:00] <john_cons> som jeg lurer på om har plaget meg her med nicket anywhere
    01[18:00] <john_cons> kom med masse spydigheter osv
    [18:00] <fluffy-> ??
    01[18:00] <john_cons> anywhere ville ikke si navnet sitt
    01[18:00] <john_cons> men kjente meg fra oppveksten
    01[18:00] <john_cons> så det ble litt merkelig
    01[18:01] <john_cons> og personen var også spydig, nedlatende og fortalte sladder/røverhistorier
    [18:01] <fluffy-> og dette var denne Thomas?
    01[18:01] <john_cons> så er litt lei av sånne sjenerte/anonyme folk
    01[18:01] <john_cons> det er det jeg lurer på
    01[18:01] <john_cons> så fort jeg publiserte om den teorien
    01[18:01] <john_cons> så slutta anywhere å dukke opp her
    01[18:02] <john_cons> så det kan jo kanskje virke som at det var thomas jebsen
    01[18:02] <john_cons> for å si det sånn
    [18:02] <fluffy-> Det vet jeg ingenting om
    [18:03] <skorpion> Skal jeg ta en øl til?
    [18:03] <skorpion> Eller skal jeg nøye meg med én?
    [18:03] <fluffy-> skorpion: JA!
    [18:03] <fluffy-> der jo lørdag
    [18:03] <fluffy-> lurer på om jeg har en på lur i kjøleskapet
    01[18:03] <john_cons> tits or get the fuck out sa de jo før i tida, på irc
    [18:04] <fluffy-> vi kan ta en sammen hvis jeg finner en 🙂
    01[18:04] <john_cons> så det var kanskje en grunn til det
    [18:04] <fluffy-> sa de de før på irc? 
    01[18:04] <john_cons> at dem var litt skeptiske til nykommere liksom
    01[18:04] <john_cons> ja det er kjent, mener jeg
    [18:04] <fluffy-> mulig vi var på forskjellige kanaler
    [18:05] <skorpion> fluffy- heter jo Conrad. Så jeg vet ikke om jeg har så mye lyst til å se puppa hans
    01[18:05] <john_cons> https://www.urbandictionary.com/define.php?term=tits%20or%20gtfo
    [18:05] <fluffy-> husker det som sjelden at noen brydde seg om hvem du var
    01[18:06] <john_cons> nei, men poenget er at jeg er litt lei av sånne uhøflige folk som anywhere osv
    01[18:06] <john_cons> som kommer med sitt mas osv
    [18:06] <skorpion> Nå er det jo praktisk alt ingen damer her lenger
    [18:06] <skorpion> Så nå kan vi vel ikke si tits or gtfo lenger
    01[18:06] <john_cons> det er mulig, jeg har ikke vært på irc noe særlig, de siste ti årene
    [18:06] <skorpion> Vi får bare takke oss sjøl
    [18:06] <skorpion> For at kvinnfolka har gtfo
    01[18:06] <john_cons> jeg vet ikke hvor kvinnfolka har blitt av siden den tid
    [18:06] <fluffy-> john_cons: jeg ser hvem du mener nå
    [18:06] <fluffy-> gikk på bloggen
    01[18:07] <john_cons> fluffy-: pleide du å henge på #quiz-show før da?
    [18:07] <fluffy-> aldri
    [18:07] <skorpion> fluffy-: Fortell oss om deg selv
    01[18:07] <john_cons> jeg pleier å refere til de som var med på #quiz-show i storhetstiden som ‘gamle travere’
    [18:07] <fluffy-> første gang jeg er her
    [18:07] <skorpion> Introduser deg
    01[18:07] <john_cons> op-ene osv
    01[18:08] <john_cons> tyrkia har scort alt
    01[18:08] <john_cons> er det mulig
    [18:08] <skorpion> john_cons: Har jeg status som gammel traver i og med at jeg var her for 10 år siden?
    01[18:08] <john_cons> nei, det har du ikke, du var ikke op på #quiz-show under storhetstiden
    01[18:08] <john_cons> for å si det sånn
    [18:08] <fluffy-> jøss kampen i gang alt
    01[18:09] <john_cons> vi hadde bare en retro-quiz, må man vel si
    01[18:09] <john_cons> noe sånt
    [18:09] <skorpion> Ja, men det er jo 10 år
    [18:09] <fluffy-> de klarte jo så vidt å slå et lag med bussjåfører sist
    [18:09] <fluffy-> her får de bryne seg på tyrkisk pepper
    01[18:09] <john_cons> skorpion: du hadde også med fagforeningen på styremøtet, pluss at du tok mytteri på konsern-ledelses-kanalen, (gjennom en av mine boter som du hadde passord på vel)
    [18:10] <skorpion> Joda
    [18:10] <skorpion> Men det burde vel ikke affektere hvorvidt jeg er gammal eller ikke
    [18:10] <fluffy-> og med en spillstil der man på død og liv skal ha minst 30 passninger på tvers blir dette fort et tap
    [18:10] <skorpion> Eller traver
    [18:10] <skorpion> Men jeg har kanskje ikke trava så mye her etter det. Men det har jo ingen andre heller
    01[18:11] <john_cons> nei, det er ikke det jeg mener med gammel traver, men det betyr ikke nødvendigvis noe med alder, men at de hadde erfaring fra å drive #quiz-show rundt storhetstiden
    [18:11] <fluffy-> virker som Telegram har tatt store andeler fra irc
    [18:12] <fluffy-> noen gigantiske kanaler å finne på Telegram
    [18:13] <fluffy-> er du på Telegram også, john_cons?
    [18:13] <skorpion> Er altfor mye fløff på Telegram
    [18:13] <skorpion> Men det er vel du glad i
    01[18:13] <john_cons> aldri hørt om telegram engang
    [18:14] <fluffy-> skorpion: og med det mener du?
    [18:14] <skorpion> For mye unødig drit
    [18:14] <fluffy-> sant nok
    01[18:14] <john_cons> jeg tenkte jeg skulle begynne å chatte litt, under coronaen, (fordi å motvirke kjedsomhet), og var mye på irc, rundt årtusenskiftet, osv
    01[18:14] <john_cons> jeg tenkte jeg skulle begynne å chatte litt, under coronaen, (for å motvirke kjedsomhet), og var mye på irc, rundt årtusenskiftet, osv
    [18:15] <fluffy-> hakk i plata? hehe
    01[18:15] <john_cons> nei, jeg retta en skrivefeil
    [18:15] <fluffy-> så det ikke før du sa det egentlig
    [18:16] <fluffy-> øyet fyllfører ordet uten at man leser hele
    [18:16] <fluffy-> fullfører*
    01[18:16] <john_cons> fluffy-: du kjenner min søster pia, (ser det ut som)
    [18:16] <fluffy-> nei
    [18:16] <fluffy-> bare lest hva du skriver om henne på bloggen
    01[18:16] <john_cons> ok, skjønner
    01[18:17] <john_cons> det er kanskje vanskelig å vite hva man kan forlange av en søster, i våre dager, har jeg tenkt
    [18:17] <fluffy-> men skorpion var såpass på at jeg mått fleipe litt med ham (henne/whatever)
    01[18:17] <john_cons> man kan kanskje ikke forlange noe
    01[18:17] <john_cons> når de har hatt fått seg samboer og avkom osv
    01[18:18] <john_cons> da har de kanskje nok med sitt ofte
    [18:18] <fluffy-> livet får fort andre verdier vil jeg tro når sånt skjer
    [18:18] <fluffy-> andre ting å tenke på lissom
    01[18:18] <john_cons> brødre kommer lenger ned på lista da, når de får seg unger og samboer osv
    01[18:18] <john_cons> noe sånt
    01[18:19] <john_cons> da kan man kanskje ikke forlange noe, av en søster, som bror
    [18:19] <fluffy-> Det burde man vel kunne?
    [18:19] <fluffy-> stille opp som barnevakt osv
    [18:20] <fluffy-> eller whatever for å hjelpe til i en hektisk tid
    [18:20] <fluffy-> men som jeg skjønner det er disse kid(a) stor nå?
    01[18:20] <john_cons> hvis søstera ikke vil stille opp
    01[18:20] <john_cons> da kan man vel egentlig ikke gjøre noe
    [18:20] <fluffy-> stille opp til hva da?
    01[18:20] <john_cons> annet enn å forklare at hu er vrang, liksom
    01[18:21] <john_cons> å stille seg til tjeneste liksom
    [18:21] <fluffy-> Beklager. Jeg skjønner ikke helt hva du tenker på
    01[18:21] <john_cons> som da jeg flykta fra sinnsykehus til københavn, i 2015, da ville ikke min søster hjelpe meg å etablere meg i danmark
    [18:21] <fluffy-> Til tjeneste?
    01[18:22] <john_cons> og jeg måtte leve av å samle tomflasker, i tre måneder
    [18:22] <fluffy-> kanskje hun hadde nok med å forsørge seg selv og nærmeste familie?`
    01[18:22] <john_cons> andre søstre hadde kanskje da satt seg på flyet til københavn, og hjulpet til, sånn at man samle tomflasker liksom
    01[18:23] <john_cons> andre søstre hadde kanskje da satt seg på flyet til københavn, og hjulpet til, sånn at man slapp å samle tomflasker liksom
    01[18:23] <john_cons> (på grunn av korrupte/vrange/åndssvake byråkrater her og der, som har ‘mensen’, sånn at man ikke får sine rettigheter)
    01[18:23] <john_cons> eller trenger kanskje ikke en søster å stille opp, når sånt skjer
    [18:24] <fluffy-> Jeg kjenner ikke Pia så jeg må nesten ta dine ord for dette
    01[18:24] <john_cons> jeg diskuterer søstre generelt
    01[18:24] <john_cons> om/når de må stille opp, eller ikke
    01[18:25] <john_cons> for å si det sånn
    [18:25] <fluffy-> men, hun hadde kansje nok å styre for med alle disse “niggerne” fra Afrika hun holder på med
    [18:25] <fluffy-> bare en tanke
    01[18:26] <john_cons> ja, det er mulig, hu er vel samboer med en muslim, så hu så kanskje på meg som en vantro
    01[18:26] <john_cons> noe sånt
    [18:26] <fluffy-> som sikker krever både det ene og det andre som jeg har skønt det
    01[18:26] <john_cons> og hu er jo også bohem
    01[18:26] <john_cons> og de går visst inn for å behandle sine eldre slektninger på værst mulig måte
    01[18:27] <john_cons> sånn at de ikke skal gå i veien for dem
    01[18:27] <john_cons> når de prøve å leve som bohemer i oslo
    01[18:27] <john_cons> bohemer er visst egentlig tyske sigøynere i frankrike
    01[18:27] <john_cons> noe sånt
    [18:27] <fluffy-> fant forrsten bilde av din søster nå
    01[18:28] <john_cons> så bohemer ønsker å leve som en tysk/bøhmisk sigøyner-koloni i frankrike
    [18:28] <fluffy-> hvorfor har hun rødt hår og du mørkt?`
    01[18:28] <john_cons> at jeg har mørkt hår
    01[18:28] <john_cons> det er vel heller omvendt
    [18:28] <fluffy-> samme foreldre?
    01[18:28] <john_cons> jeg har lyst hår og hu har mørkt hår
    [18:29] <fluffy-> kk
    01[18:29] <john_cons> ?
    [18:29] <applegroo> kk
    [18:29] <fluffy-> https://www.safo.no/staff/pia-charlotte-ribsskog/
    [18:29] <fluffy-> For dette er vel henne?
    01[18:30] <john_cons> pia kommer etter meg til oslo, og blir sur på meg, for hu og hennes røyken-venner ønsker å leve som en bømisk sigøyner-koloni i frankrike
    01[18:30] <john_cons> i oslo
    [18:30] <fluffy-> (tror til og med dusken er blond på den dama)
    01[18:31] <john_cons> her er pia og jeg (og vår morfar johannes) sommeren 1983 eller noe i den duren
    01[18:31] <john_cons> https://johncons.angelfire.com/nevlunghavn1983.jpg
    01[18:33] <john_cons> pia sa til meg en gang, (mens jeg snakka med henne på telefon fra england), at hu har ‘muse-brunt’ hår
    01[18:34] <john_cons> det er kanskje letter å skrive om øye-farge
    01[18:34] <john_cons> lettere
    01[18:34] <john_cons> både pia og jeg har blå øyne
    01[18:34] <john_cons> for å si det sånn
    01[18:35] <john_cons> men pia har litt mørkere hår, (ihvertfall så pleide hu å ha det, jeg har ikke sett henne siden 2005)
    [18:38] <fluffy-> fått opp kampen på ene skjermen her nå
    [18:38] <fluffy-> det her blir 0 – 5 om de ikke skjerper seg
    [18:39] <fluffy-> ingen bevegelse i laget i det hele tatt. De står bom still og venter på at ballen skal komme
    [18:40] <fluffy-> det funker kanskje mot bussjåfærer fra gibraltar men ikke mot et toppa tyrkisk lag
    [18:40] <skorpion> Er det foppall?
    [18:40] <fluffy-> Norge – Tyrkia
    [18:41] <skorpion> Jasså
    [18:41] <fluffy-> en VM kval vi uansett skal boikotte
    [18:41] <fluffy-> ironisk
    [18:41] <skorpion> Har ikke Drillo fått orden på det laget ennå
    [18:41] <skorpion> Er vel Mini som gir bort ballen igjen da, tenker jeg
    [18:41] <fluffy-> Mini 🙂
    01[18:42] <john_cons> det var i 1992 deromkring det, at alle hata mini
    [18:42] <skorpion> Er det så lenge siden
    [18:42] <fluffy-> Mini mener vistnok at det for mange homoer med halvlangt hår på laget nå
    01[18:42] <john_cons> det mener jeg å huske at var mens jeg var i militæret
    01[18:42] <john_cons> og der var jeg fra sommeren 1992 til sommeren 1993
    01[18:43] <john_cons> fluffy-: de går til og med med bh-er
    [18:43] <fluffy-> john_cons: jeg har sett det
    01[18:43] <john_cons> sports bh-er
    01[18:43] <john_cons> eller hva man skal kalle det
    [18:43] <fluffy-> det heter sikker noe mer fancy
    01[18:43] <john_cons> så det på slutten av gibraltar-kampen
    01[18:44] <john_cons> når de skulle bytte trøyer
    01[18:44] <john_cons> mannfolk med sports-bh-er
    01[18:44] <john_cons> hva blir det neste
    [18:45] <fluffy-> men det er vel verden anno 2021?  Ikke bare er det normalt å være homo/bifil, det skal oppmuntres fra barnehagealder
    01[18:46] <john_cons> fluffy-: og du følger opp med fluffy hår eller, (som bent høie i 1991)
    [18:46] <fluffy-> Hvis du skulle lese et eventyr om Hans & Grete får du halvparten av foreldre på nakken for det kunne like godt ha være Hans & Ole eller Kari & Anne
    [18:47] <fluffy-> Og mens heksa gikk i ovnen knulla de hverandre i ræva mens de så på heksa brenne
    [18:47] <fluffy-> og snipp snapp snute så var det eventyret ute
    02[18:47] * skorpion (~skorpion@172.51-175-153.customer.lyse.net) Quit
    [18:48] <fluffy-> skorpion er nok av den mer såre typen
    [18:48] <fluffy-> ser ut som han/henne fikk nok av mitt griseprat
    [18:48] <applegroo> sår i ræva eller?
    [18:48] <fluffy-> er du applegroo?
    [18:49] <applegroo> er du
    [18:49] <fluffy-> hørtes ut som du snakke ut fra erfaring med såpass rask reaksjon
    03[18:52] * fluffy- is now known as skorpion
    [18:52] <skorpion> må nesten teste
    [18:53] <skorpion> skorpion tar lett på vei
    [18:53] <skorpion> så jeg skal være rask til å bytte tilbake
    [18:54] <skorpion> oh herrgud. Jon Arne Rise i studio
    03[18:54] * skorpion is now known as fluffy-
    [18:54] <fluffy-> Ingen Se&Hør repotasje denne helga med andre ord. 
    [18:55] <fluffy-> Tror fyren har klippekort hos se&hør
    [18:55] <fluffy-> “Se John Arnes nye sofa”
    03[18:56] * skorpion (~skorpion@172.51-175-153.customer.lyse.net) has joined #quiz-show
    [18:56] <fluffy-> Digger å lese forsiden på Se&hør
    01[18:56] <john_cons> når de (røyken-bohem-jentene i oslo), vil ha det som at de var en bøhmisk sigøyner-koloni i frankrike
    [18:56] <fluffy-> skorpion: Hva er ditt fulle navn?
    01[18:56] <john_cons> så vil de ikke møte storebroren sin på gata
    01[18:56] <john_cons> for å si det sånn
    [18:57] <fluffy-> john_cons: Hva heter skorpion?
    01[18:57] <john_cons> fluffy-: hvordan det?
    [18:58] <fluffy-> bare lurer på
    [18:58] <fluffy-> så jeg kan google ham etterpå
    01[18:58] <john_cons> du får spørre han selv da vet du
    [18:58] <fluffy-> har spurt
    [18:58] <fluffy-> men da blir han/henne taus
    [18:58] <skorpion> Olav Pettersen
    [18:58] <skorpion> Trodde det var allment kjent
    [18:59] <applegroo> sånn er det
    [18:59] <fluffy-> allment som Kong Olav osv?
    [19:02] <skorpion> Ja
    [19:03] <fluffy-> nemlig
    [19:03] <fluffy-> finner ingen annen kanal på irc med mer blått blod i årene enn her inne
    [19:04] <fluffy-> ikke enkelt for en simpel arbeidergutt
    [19:04] <fluffy-> som meg selv
    [19:07] <applegroo> du er jo arbeidergutt
    06[19:08] * fluffy- fondles applegroo med et par arbeidshansker
    [19:08] <applegroo> fnis
    [19:09] <fluffy-> du er op på #norway ser jeg
    [19:09] <fluffy-> blir det +b på meg hvis jeg joiner?
    [19:09] <applegroo> jasså
    [19:09] <applegroo> fluffy- følger med
    [19:09] <fluffy-> ref, bloggen til john_cons
    [19:09] <applegroo> hvis du ikke oppfører deg så kan det skje ja
    [19:09] <applegroo> tror ikke han har fått +b av meg der
    [19:10] <fluffy-> neh
    [19:10] <fluffy-> da hadde vi lest side opp og siden ned om det på bloggen :O
    [19:13] <applegroo> åja
    [19:17] <fluffy-> 0 – 3 nå til tyrkia
    [19:18] <skorpion> Nei nå
    [19:18] <skorpion> Nå får du se å score Fjørtoft
    [19:18] <skorpion> Ellers blir du satt på benken igjen
    [19:18] <fluffy-> 🙂
    [19:20] <skorpion> Har Eggen rota i forsvar IGJEN?
    [19:21] <fluffy-> “Hva skjer” sier Dagbladet.no
    [19:21] <fluffy-> ikke så my mer enn hva det norske laget et god for dagbla
    [19:22] <fluffy-> er*
    [19:22] <fluffy-> tror norsk presse har Haaland-syken
    [19:22] <cxp> så mye tullprat her
    [19:22] <cxp> og bortkast tid
    [19:22] <skorpion> cxp: Leave. Please.
    [19:22] <cxp> skorpion: det er trist
    [19:23] <skorpion> cxp: I can’t believe you don’t know Norwegian football history
    [19:23] <fluffy-> cxp: what do you wish for?
    [19:23] <skorpion> Thought you knew all that stuff
    [19:23] <cxp> football is boring
    [19:23] <cxp> i was not interested in reading about it
    [19:23] <fluffy-> its is, at least if you’re chhering ro Norway
    [19:23] <fluffy-> cheering
    [19:24] <fluffy-> cxp: I think we need your way of thinking in here. Just ignore the boring stuff
    [19:26] <fluffy-> cpx: aka someone that is not 100% boot licker
    [19:28] <cxp> aka you make no sense
    [19:28] <fluffy-> u should leave, cpx 🙂
    [19:28] <fluffy-> soz, cxp
    [19:30] <fluffy-> or deal with it
    [19:33] <skorpion> He’s here to suck positive energy
    [19:33] <skorpion> So he’s definitely not going to leave
    [19:40] <fluffy-> det lugger snart for mitt tips p 0 – 5
    [19:40] <fluffy-> norge fått rødt kort nå så det et fortsatt muligheter
    [19:41] <cxp> fluffy-: i cannot leave
    [19:41] <cxp> here are all my friends
    [19:41] <cxp> that are still alive
    [19:41] <fluffy-> ie john_cons?
    [19:43] <cxp> everyone
    [19:43] <fluffy-> even skorpion?
    [19:44] <skorpion> By friends he means the people he is sucking positive energy out of
    03[19:45] * Sjutten (~mordi@ti0010q160-2199.bb.online.no) has joined #quiz-show
    [19:46] <fluffy-> another friend
    [19:47] <skorpion> Sjutt the fuck up
    [19:47] <fluffy-> Du Olav
    [19:48] <skorpion> Ja
    [19:48] <fluffy-> kanke huske å ha sett negative ting om deg på bloggen i det hele tatt
    [19:48] <fluffy-> det er unikt på en måte
    [19:49] <skorpion> Var vel en del negativt under konsernstriden
    [19:49] <cxp> skorpion: i am a vampire
    [19:49] <cxp> i leave dried out bodies behind
    [19:49] <fluffy-> skorpion: virkelig?
    [19:49] <fluffy-> url?
    [19:49] <skorpion> fluffy-: Google Quiz-show konsern blogg
    [19:54] <fluffy-> neh, kom heller opp med noe som starter med https://johncons-blogg.net/
    [19:55] <skorpion> Gidder ikke fore deg med teskje
    [19:55] <skorpion> Dette skjedde for 10 år siden
    [19:55] <skorpion> Du finner ut hva dersom du googler det jeg skrev
    [19:55] <fluffy-> daså
    [19:56] <fluffy-> bare nok en “cxp” person
    [19:57] <skorpion> Høh
    [20:03] <cxp> hvem?
    [20:06] <fluffy-> hva da?
    [20:06] <fluffy-> hehe

'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen