johncons
  • 01[10:28] <john_cons> disse polene er visst selvbetjente:
    01[10:28] <john_cons> Vinmonopol » Selvbetjent » 7 unike treff
    01[10:28] <john_cons> Kolsås Vinmonopol
    01[10:28] <john_cons> Rødskiferveien 3, 1352 Kolsås04560
    01[10:28] <john_cons> Mer info · Hjemmeside · Kart · Del av Vinmonopolet
    01[10:28] <john_cons> Bekkestua Vinmonopol
    01[10:28] <john_cons> Gamle Ringeriksvei 33, 1357 Bekkestua04560
    01[10:28] <john_cons> Mer info · Hjemmeside · Kart · Del av Vinmonopolet
    01[10:28] <john_cons> Holmen Senter Vinmonopol
    01[10:28] <john_cons> Vogellund 6, 1394 Nesbru04560
    01[10:28] <john_cons> Mer info · Hjemmeside · Kart · Del av Vinmonopolet
    01[10:28] <john_cons> Drøbak Vinmonopol
    01[10:28] <john_cons> Wienerbrødskjæringa 3, 1440 Drøbak04560
    01[10:28] <john_cons> Mer info · Hjemmeside · Kart · Del av Vinmonopolet
    01[10:28] <john_cons> Bjørkelangen Vinmonopol
    01[10:28] <john_cons> Rådhusveien 5, 1940 Bjørkelangen04560
    01[10:28] <john_cons> Mer info · Hjemmeside · Kart · Del av Vinmonopolet
    01[10:28] <john_cons> Eidsvoll Vinmonopol
    01[10:28] <john_cons> Rådhusgata 17, 2080 Eidsvoll04560
    01[10:28] <john_cons> Mer info · Hjemmeside · Kart · Del av Vinmonopolet
    01[10:28] <john_cons> Sandvika Vinmonopol
    01[10:28] <john_cons> Øvre Torv 3, 1337 Sandvika04560
    01[10:28] <john_cons> Mer info · Hjemmeside · Kart · Del av Vinmonopolet
    01[10:28] <john_cons> Ingen flere treff å vise
    01[10:29] <john_cons> eller delvis selvbetjente, er vel mer riktig
    01[10:30] <john_cons> eller om selvbetjent her betyr at man plukker varene selv (og at de ikke har disk, som på 90-tallet)
    01[10:31] <john_cons> bekkestua-polet er et pilot-pol
    01[10:31] <john_cons> I pilotpolet på Bekkestua testes det nå ut selvbetjente kasser og bokser for klikk og hent.
    01[10:31] <john_cons> https://www.dn.no/handel/handel/norsk-kundebarometer/vinmonopolet/dette-monopolet-er-blitt-en-kundefavoritt-bor-vare-ledestjerne-for-alle-monopol/2-1-804900
    01[10:32] <john_cons> – Her har vi hurtigkasser som første pol. Du kommer ikke gjennom butikken som kunde uten at det gjennomføres et ansvarlig salg. Kassen er bemannet, men kunden betaler selv.
    01[10:33] <john_cons> ja vel
    01[10:33] <john_cons> kassen er bemannet men kunden betaler selv
    01[10:33] <john_cons> wtf
    01[10:34] <john_cons> – Kundegrunnlaget på Bekkstua gjør at vi har høyere omsetning av lyst og lett, sier butikksjef Janne Merete Bjørnholt.
    01[10:34] <john_cons> det er muligens hu ‘hilseplikt-dama’ (fra rundt 10. februar)
    [11:01] <skorpion> Nå har jeg vært og jogga
    [11:01] <skorpion> Og nå går jeg rett i dusjen!
    01[11:01] <john_cons> lurer på om jeg skal sette en kredittsperre hos bisnode (det virker enkelt hos dem), for å begrense troll-post-angrep
    01[11:02] <john_cons> det virker som (etter å tømt inn-kurven for brev), at det to kredittopplysnings-firma som dominerer, experian og bisnode
    01[11:02] <john_cons> jeg får ta bisnode først og se an experian etterpå
    01[11:04] <john_cons> bare jeg blir ferdig med inn-brev-bunken
    01[11:04] <john_cons> bare jeg blir helt ferdig med inn-brev-bunken
    01[11:04] <john_cons> (det er 3-4 brev igjen)
    01[11:09] <john_cons> skorpion: jeg sier nesten som en dansk trailersjåfør på petter wessel en gang, (på 80-tallet): har du ikke en søster?
    [11:15] <skorpion> Den ikke over hodet på meg
    [11:15] <skorpion> *gikk
    [11:16] <skorpion> Jeg har to stesøstre
    01[11:16] <john_cons> jeg bare fleiper
    [11:16] <skorpion> Ja, jeg skjønte det, men jeg skjønte ikke selve fleipen
    01[11:16] <john_cons> den danske trailersjåføren tålte ikke at jeg løp rundt på petter wessel
    01[11:17] <john_cons> da jeg var i begynnelsen av tenårene
    01[11:17] <john_cons> han begynte å spørre om jeg hadde en søster
    01[11:17] <john_cons> selv om jeg bare gikk rundt der
    01[11:17] <john_cons> jeg dreiv ikke å prata om at jeg skulle dusje eller noe
    01[11:17] <john_cons> for å si det sånn
    [11:17] <skorpion> Aha
    [11:18] <skorpion> Deilig med en liten joggings på morgenkvisten
    01[11:18] <john_cons> dette var kanskje i 1985 eller noe sånt
    01[11:18] <john_cons> noe sånt
    [11:18] <skorpion> En god start på dagen
    01[11:18] <john_cons> sikkert sunt det
    [11:18] <skorpion> Ja
    01[11:18] <john_cons> min far var litt redusert, etter å ha festa hele natta
    01[11:18] <john_cons> så han klarte ikke å kjøre bilen i land, i danmark
    [11:19] <skorpion> Såpass
    01[11:19] <john_cons> jeg måtte fortelle han hvordan han skulle kjøre
    01[11:19] <john_cons> og så parkerte han på havna
    01[11:19] <john_cons> og så gikk christell, pia og jeg rundt i fredrikshavn og kjøpte pizza osv
    01[11:19] <john_cons> mens min far sov i bilen
    01[11:20] <john_cons> og så dro vi til skagen og kikka på det stedet som er nordspissen av fastlands-europa, (hvor kattegatt og skagerak møtes, eller noe lignende)
    [11:20] <skorpion> Digg det
    [11:20] <skorpion> Jeg har tatt båten over fra Larvik til Danmark en gang
    [11:20] <skorpion> Som liten guttunge
    01[11:20] <john_cons> jeg klarte ikke å bestille, fra disse fremmed-danskene
    01[11:20] <john_cons> så jeg fikk innbakt pizza
    01[11:20] <john_cons> så jeg var ikke helt fornøyd
    [11:20] <skorpion> Hehe
    01[11:20] <john_cons> så jeg kjøpte også en burger i skagen
    01[11:21] <john_cons> selv om min far da ble litt sur, for han ville egentlig ikke stoppe, virka det som
    01[11:21] <john_cons> og da observerte jeg en krangel, mellom en dansk serveringsdame og en dansk ungdom
    01[11:22] <john_cons> tenårings-serveringsdama sa (til den danske ungkaren): kan du gi med den tomflasken
    01[11:23] <john_cons> og ungkaren sa: ‘hvis du suger min ****’, før han gikk ut derfra, sånn at jeg var alene igjen der, med hu pene serveringsdama
    [11:23] <skorpion> Jeezes
    01[11:23] <john_cons> det var også is-reklame som det stod: ‘Danish dynamite’ på, eller noe utafor gatekjøkkenet
    01[11:24] <john_cons> så dette var før et fotball-mesterskap, (enten VM eller EM), som Danmark var med i
    01[11:24] <john_cons> og christell kom inn på gatekjøkkenet og maste på meg, hu syntes muligens at tok litt lang tid, (eller hu lurte kanskje på hvorfor han dansken stakk)
    01[11:25] <john_cons> dette må ha vært etter sommeren 1985
    01[11:25] <john_cons> for før det, så åt jeg sjelden/aldri burgere
    01[11:25] <john_cons> men en svensk gjeng i brighton, dro meg med på mcdonalds, sommeren 1985
    01[11:26] <john_cons> (jeg måtte dele rom med en svenske på STS-språkreise)
    01[11:26] <john_cons> så det kan kanskje ha vært våren 1986
    01[11:28] <john_cons> danmark var med i fotball-vm 1986, så det kan stemme med den is-reklame-plakaten, (som hadde fotball-slagord på)
    01[11:28] <john_cons> så da var det muligens våren 1986, for å si det sånn
    01[11:29] <john_cons> min far kjørte en blå mercedes 230E som han hadde importert selv, fra tyskland
    01[11:29] <john_cons> sånn som jeg husker det
    01[11:48] <john_cons> jeg hadde med en opptakskassett i bilen
    01[11:48] <john_cons> og det var den sangen evighetsmaskin blant annet
    01[11:48] <john_cons> og at jeg tulla med hilserush, på nerradioen
    01[11:48] <john_cons> nærradioen
    01[11:49] <john_cons> jeg og en kamerat ved kjetil holshagen syntes det var så morsomt å ringe nærradioene, (i oslo), for å være med på konkurranser, osv
    01[11:49] <john_cons> så jeg prøvde å lage et dataprogram, som ville gjøre det sånn, at jeg kom fram, før de andre
    01[11:49] <john_cons> men det ble ikke helt ferdig
    01[11:49] <john_cons> det var på vic 20, (mener jeg å huske)
    01[11:51] <john_cons> da kan det ha vært noen år før
    01[11:51] <john_cons> hm
    01[11:51] <john_cons> Den makalösa manicken er en svensk sang av Michael B. Tretow. Sangen var en landeplage i Sveriges Radio i 1986
    01[11:52] <john_cons> https://no.wikipedia.org/wiki/Den_makalösa_manicken
    01[11:52] <john_cons> da var det nok våren 1986
    01[11:52] <john_cons> for å si det sånn
    01[11:55] <john_cons> jeg tror at grunnen til at jeg glemte hva filmen sjakalen handlet om (i 1998)
    01[11:55] <john_cons> kan ha vært at hu finske au-pair-dama oppførte seg så rart utafor cafe sjakk matt etter kinoen
    [11:56] <skorpion> Den makalöse manicken ja
    [11:56] <skorpion> Det er en artig sang
    [11:56] <skorpion> Den går hit och den går dit och den går hit en liten bit
    01[11:57] <john_cons> Etter det her, så chatta jeg vel mer, med hu finske dama, igjen.
    01[11:57] <john_cons> Og hu ble med meg, for å se filmen Sjakalen, på Colosseum, da.
    01[11:57] <john_cons> Og etter filmen, så gikk vi gjennom Bogstadveien og videre gjennom Slottsparken og til ved Nasjonalteateret der, da.
    01[11:57] <john_cons> (Noe sånt).
    01[11:57] <john_cons> Og da spurte jeg om hu ville bli med å ta en øl, eller noe, på Cafe Sjakk Matt.
    01[11:57] <john_cons> (Der jeg hadde vært med Lill Beate Gustavsen og Pia fra Korea, i sin tid.
    01[11:57] <john_cons> Og før det igjen, hadde vært og spist, en gang, med hu Laila Johansen, fra Radio 1 Club).
    01[11:57] <john_cons> Men da vi kom fram til Cafe Sjakk Matt.
    01[11:57] <john_cons> Så ville ikke hu finske engang gå inn der, da.
    01[11:57] <john_cons> For hu likte ikke det stedet, da.
    01[11:57] <john_cons> (Av en eller annen grunn)
    01[11:58] <john_cons> https://johncons-blogg.net/2012/09/min-bok-5-kapittel-49-global-knowledge.html
    01[11:59] <john_cons> lill beate gustavsen var feil (har jeg funnet ut nå)
    01[11:59] <john_cons> hu heter visst lill-beathe bjerkholt f. nilsen
    01[11:59] <john_cons> noe sånt
    01[11:59] <john_cons> men men
    01[12:02] <john_cons> jeg leste også boka sjakalen, av fredrick forsyth, på midten av 80-tallet, (og en god del andre forsyth-klassiekere, som djevelens alternativ, den fjerde protokoll, det fins ikke slanger i irland, osv., osv)
    01[12:02] <john_cons> så det er mulig at jeg syntes at det ble litt kjedelig med filmen
    01[12:03] <john_cons> men den første daten gikk litt dårlig (med hu finska), så jeg var kanskje litt stressa, på den andre daten
    01[12:03] <john_cons> vi skulle på kino, (på den første daten), og så spurte jeg: ‘Skal vi bare dra hjem til meg’
    01[12:03] <john_cons> og det ble hu med på
    01[12:04] <john_cons> men da fikk hu plutselig en reaksjon, (hjemme hos meg), virka det som
    01[12:04] <john_cons> så da måtte jeg nesten trøste henne
    01[12:04] <john_cons> og så fulgte jeg henne til t-banen, (eller trikken som hu sa, for å hu bodde i oslo vest/bærum)
    03[12:04] * loller (uid358106@id-358106.highgate.irccloud.com) has joined #quiz-show
    01[12:05] <john_cons> og så var jeg vel litt stressa, på den andre daten, for at den skulle gå bedre
    01[12:05] <john_cons> noe sånt
  • lurer på om dette er songul

    PS.

    Jeg lurer på om dette er Sema:

    er dette sema hm

    PS 2.

    Her kan man se at dette er ei fra Holmlia, (som hu som jobba på Rimi Bjørndal):

    er fra holmlia

  • slutta å drikke etter krigen

    https://www.nb.no/items/719686a42ad6b26ed50b4607249df4f7?page=3&searchText=”thomas%20jebsen”

    PS.

    Det er vel forresten sånn, at Thomas Jebsen, er født året før meg, (det vil si i 1969).

    (Sånn som jeg husker det, fra fotballsparking, med Berger IL.

    På 80-tallet).

    Og at Drammens Tidende, da spør Thomas Jebsen, om han skal til Sverige, for å hamstre sprit og vin, sommeren 1986.

    Som da vel blir, det året, som Thomas Jebsen, fyller søtten.

    Det blir jo, som noe ‘mongo-greier’, (må man vel si).

    (Noe sånt).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Det var forresten sånn, en sommer, på midten av 80-tallet.

    At min ‘Follo-fetter’ Ove, kom på besøk, borte på mitt ‘gromgutt-sted’, (borte hos min farmor), på Sand.

    Og på den tida, så var Ove, (som er 2-3 år yngre enn meg), og jeg, nesten som brødre, (min søster Pia bodde jo i Larvik, de første årene, etter at jeg flytta tilbake til Berger).

    For Ove og de var mye på besøk, borte hos min farmor, (på Sand), i helgene.

    (For å si det sånn).

    Så jeg dro med Ove, på fotball-treninga, til Berger IL.

    (For det var snakk om, at det var så få som kunne komme.

    For dette var den siste treninga, før ferien, (eller noe i den duren).

    Noe sånt).

    Og da var vi bare fem spillere pluss Ove, som møtte, på trening.

    Og da ble det sånn, at Ove, Thomas Jebsen og jeg, spilte på samme lag, på den treninga.

    (Selv om vi tapte ganske mye.

    Ove prøvde kanskje ikke.

    Eller kanskje han var litt for ung/dårlig.

    Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • bestilt kredittsperre bisnode

    PS.

    Dette var mer klamt hos Experian, (der måtte man også taste inn mobilnummer og e-post-adresse, (i tillegg til å logge inn, via bank-kodebrikke)):

    mer klamt hos experian

  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: Din bestilling fra InCharge
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 24. mars 2021 kl. 15:31
    Til: kundservice@goincharge.com
    Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, elh <elh@forbrukertilsynet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, laddkort@beincharge.se, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
    Hei,
    jeg viser til Deres brev, (uten dato).
    (Se vedlegg).
    Dere kaller meg ‘kunde’ i brevet deres.
    Men jeg har aldri vært kunde hos dere.
    Det er noen jævler/troll, som bestiller masse dritt, i mitt navn, (eller i tulleversjoner av mitt navn), på nettet, fra firmaer med dårlige rutiner.
    Så det er nok det som har skjedd her også.
    Og jeg har sagt fra om dette tidligere, (se mail-historie).
    Så hvorfor dere ikke rydder opp ordentlig i dette, (i deres kunde-register blant annet), det kan man lure på, (vil jeg si).
    Jeg ønsker også å få vite navnet, på det trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.
    Og jeg ønsker å bli informert angående, hvordan dere skal forbedre dere, for å hindre, at noen lignende skjer igjen, (mot meg eller andre borgere).
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: søn. 4. okt. 2020 kl. 15:58
    Subject: Klage/Fwd: Din bestilling fra InCharge
    To: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
    Cc: <ladekort@goincharge.com>, <kundservice@goincharge.com>, <elh@forbrukertilsynet.no>, <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>
    Hei,
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
    Vennligst rydd opp!
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
    ———- Forwarded message ———
    Fra: <ladekort@goincharge.com>
    Date: tir. 8. sep. 2020 kl. 07:22
    Subject: Din bestilling fra InCharge
    To: <eribsskog@gmail.com>
    Din bestilling er på vei!
    Snart kan du lade elbilen på tusenvis av stasjoner i Sverige og rundt i Europa.
    Har du spørsmål får du gjerne kontakte oss på
    227 30 100 eller kundservice@goincharge.com
    IMG_20210324_0017 paint.jpg
    556K

    PS.

    Her er vedlegget:

    IMG_20210324_0017 paint

  •  

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Klage/Fwd: Elektronisk forsendelse fra Sivilombudsmannen

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 24. mars 2021 kl. 13:34

    Til: “postmottak@sivilombudsmannen.no” <postmottak@sivilombudsmannen.no>
    Kopi: Postmottak <postmottak@arkivverket.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>

    Hei,

    jeg viser til Deres brev fra 7. januar.

    (Se vedlegg).

    Jeg blir utsatt for noe slags ‘troll-post-angrep’, så det brevet har havnet under en del andre brev fra Jehovas Vitner og kredittopplysnings-firma, osv.

    Og det er kanskje litt dumt tema, i deres brev.

    Jeg klager da ikke på brev-malen.

    Men jeg lurte på hva alle de rare strekkodene, som dere har, på brevene deres, skal være godt for.

    Jeg har nylig kjøpt meg ny mobil, og den kom ikke med matrix-kode-leser.

    Så hva skal dette bety, lurer jeg.

    Er det for mye å be om, å bli forklart, hva disse strek-kodene skal være godt for.

    Det virker som at dere ikke veit det sjæl, når dere forklarer om dette, på en dum/feil måte.

    Så dette må jeg klage på.

    Jeg gikk på handel og kontor, på 80-tallet, og hvis jeg hadde revet av en strek-kode, (fra en cola-flaske, for eksempel), og limt den på et brev, for eksempel i en innleveringsoppgave, i faget maskinskriving, (eller i faget korrespondanse og dokumentlære).

    Så hadde jeg nok strøket, (for å si det sånn).

    Jeg fikk sekser på vitnemålet, i begge disse fagene, (maskinskriving og korrodok), så her må dere skjerpe dere, (må jeg si).

    En annen ting, er at jeg har bodd mye i England, de siste årene, (fra 2004 til 2014).

    Og da jeg flytta tilbake, så ble det litt rart/dyrt, med vinmonopol.

    Så jeg har heller kjøpt kvota, på danskebåten og kiel-ferja osv., de siste årene.

    Men så har Kiel-ferja slutta å gå, på grunn av Corona.

    Og jeg har vært et par ganger, på Bekkestua Vinmonopol, nå i vinter.

    Og i februar, så var det ei Vinmonopol-dame, som liksom stod, og skulle stramme meg opp, (på veien til Whiskey-hylla).

    Er det hilseplikt på polet, lurer jeg.

    Blir ikke det som noe unorskt, (med denne hilseplikten), lurer jeg.

    Dette må jeg klage på.

    Og sist jeg var der, så skulle jeg prøve selvbetjeningskassene.

    Men da stod det en Vinmonopol-kar, (i 30-åra), og overvåket de som brukte disse kassene.

    (Dette polet er visst et ‘pilot-pol’, har jeg seinere funnet ut.

    Det er visst ikke vanlig med selvbetjeningskasser på polet).

    Og ingenting virka.

    Scanninga gikk greit.

    Men tæppinga virka ikke.

    Og han klamme Vinmonopol-ansatte, begynte da å ‘elge’.

    Og så trykket han på noe, på skjermen, (selv om jeg hadde trykket ‘bankkort’ vel, og sånne menyer/systemer skal være kundevennlige/intuitive mener jeg, jeg har gått på Norges Høyskole for Informasjonsteknologi, jobbet som Rimi-butikksjef, Matland/OBS-kassamedarbeider og handla mye i ‘selvbetjeningsjungler’, på Asda, Tesco og Sainsburys osv., i England, samt på Føtex og Bilka i Danmark, Coop og ICA blant annet i Sverige, og i ymse matbutikker i Norge).

    Og det kom opp en ‘russisk’ meny, på kortautomaten.

    (Jeg lurer på om det stod noe med bank accept, eller visa, eller noe sånt.

    Det var tre forskjellige valg).

    Og magnetstripa, (som jeg måtte bruke, for chip-løsning og tæpping virka ikke), den var ikke merket, så den var nesten umulig å se, på den vel overdimensjonerte kort-automaten, (som stod langt unna sjølve kassa-skjermen, så det var vanskelig å få noe særlig oversikt, når det ikke funka, som det skulle, det var også noe slags treghet, i forbindelsen mellom kassa og kort-automaten, kunne det virke som).

    Jeg har seinere lest på nettet, at Bekkestua Vinmonopol, er et ‘pilot-pol’.

    Men det får være måte på hvordan dritt, som de skal hive inn i butikken, selv om det er såkalt ‘pilot-løsning’.

    Hva med å skrive dette, på et skilt, utafor polet, at her er man prøve-kaniner.

    Og den andre gangen jeg var der, så hadde de, en afgansk dørvakt, (eller noe), som sa: ‘Har do monnbinn’.

    Og ei blondine, (med sølv-spenne i nakken), stod før meg i køen.

    Og hu hadde ikke munnbind.

    Men hu ble ikke stoppa/mast på, (virka det som).

    Så det er forskjellsbehandling, (må jeg si).

    Hu blondina så kanskje ut, som en flyvertinne.

    Men det blir degenerert, hvis de skal skille, mellom kunder som ser ut som flyvertinner, eller ikke, selv om butikken internt kalles noe med ‘pilot’, vil jeg si.

    Det får være måte på tullball.

    Kanskje Vinmonopolet heller burde betalt folk, for å være prøve-kaniner.

    Dette må jeg klage på.

    Vinmonopolet har monopol, så det må de vel for fanken ha råd til, (med de prisene de har, mye dyrere enn i England, på Kiel-ferja/danskebåten, i Tyskland og på Systembolaget Mall of Scandinavia osv.).

    Så dette må jeg klage på.

    De har forresten en gubbe, med grått hår, som alltid sitter i kassa der.

    Og da lurer jeg på, om dem har dårlig arbeidsmiljø der.

    Hvis gubben ikke liker, å jobbe, på gølvet, (eller ikke ønsker å bli forfremmet til leder).

    Hvis gubben bare ønsker å sitte, i kassa, hele livet, da er det noe galt et sted, (må man vel si).

    Så dette må jeg klage på.

    Når de har sånne konflikter, (gubben er tydeligvis misførnøyd med kolleger/sjefer/miljøet, siden at han ikke våger seg ut på gølvet), da er det kanskje dumt, å ha pilot-pol, på akkurat dette ‘konflikt-polet’.

    Så dette må jeg klage på.

    Dette er en dårlig løsning, fra Vinmonpolet/statsforvaltningen, må jeg si.

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg har også sendt, mange titalls klager, til Sivilombudsmannen, siden jeg bodde i Leather Lane, (hvor jeg bodde fra 2006 til 2011), i Liverpool.

    Men jeg får aldri medhold/erstatning, i noen klager, hos dere.

    Det lukter korrupsjon lang vei da, må jeg nesten si.

    Så dette må jeg klage på.

    Skjerpings!

    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: ons. 6. jan. 2021 kl. 19:02
    Subject: Re: Elektronisk forsendelse fra Sivilombudsmannen
    To: postmottak@sivilombudsmannen.no <postmottak@sivilombudsmannen.no>
    Cc: Postmottak <postmottak@arkivverket.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>
    Hei,

    jeg husker godt, at Mette Holter ikke tålte, at jeg nevnte Gro Harlem Bruntland engang.

    Jeg har alltid stemt på høyresida, (Høyre eller Fremskrittspartiet), og har aldri likt Gro.

    Og da jeg sa noe negativt om Gro, (mens jeg lagde noe mat, på kjøkkenet, til Arne Thomassen og Mette Holter, som jeg leide av, i et ‘sandwich-år’, fra studiene), så klikka Mette Holter, og forklarte at hu, (som vi besøkte i Parkveien, en gang, på begynnelsen/midten av 80-tallet), hadde vært venninne med Gro, under oppveksten.

    Og at det ikke var lov å si noe stygt om Gro.

    Og det er vel kjent, at du, er lillesøstera til Gro Harlem Bruntland.

    Så da er du inhabil, mener jeg.

    Det kan kanskje ha vært, at Mette Holter skøya.

    Og fortalte en gang, at hu og ei amerikansk venninne av henne, (ei tjukk dame med svart/mørkt hår, ved navn Victoria/Vicky, som emigrerte til Trondheim), hadde gått i hotpants, mens de bodde hos Ancona-mafia-familien, i USA, (i Brooklyn ifølge min halvbror Axel, som vokste opp med Mette Holter som stemor).

    Men Ancona er visst mer kjent for å være i Ku Klux Klan, (ettersom jeg har forstått det).

    (Dette var det om i media, for noen år tilbake.

    Noe om en Ku Klux Klan-leder, i Amerika, som het Ancona).

    Så det er mulig at Mette Holter skøyer med sånt.

    Men når hu har sagt disse greiene, (om sitt vennskap til Gro), så må jeg få lov å forklare dette videre, (og peke på at du er lillesøstera til Gro), vil jeg si.

    Så dette må jeg klage på.

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog


    Vår ref 2020/2837

    Vennlig hilsen
    Erlend Kragh Nyhus | rådgiver
    e-post: postmottak@sivilombudsmannen.no


    2 vedlegg
    IMG_20210324_0015 paint.jpg
    426K
    IMG_20210324_0016 paint.jpg
    576K

    PS.

    Her er vedleggene:

    IMG_20210324_0015 paint

    IMG_20210324_0016 paint

'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen