johncons
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Re: Ticket [19057] – Klage/Fwd: For KK-abonnenter! Få gratis kinobilletter til årets publikumsfavoritt PALM SPRINGS ❤️
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 16. mars 2021 kl. 04:24
    Til: Lene Hordvik <lene.hordvik@aller.com>
    Kopi: KK <abo.kk@aller.no>, Dag Sørsdahl <dag.sorsdahl@aller.com>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, abo.felles@aller.no, abuse@telia.com, elh <elh@forbrukertilsynet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, Info Web <info.web@aller.com>, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, noss@deloitte.no, PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>, Post Aller NO <post@aller.no>, post <post@finkn.no>, “Post (Medietilsynet)” <post@medietilsynet.no>, Kundeservice Aller No <kundeservice@aller.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, info@aller.dk, Livvi Midtlyng <livvi@bladcentralen.no>, Kundeservice <kundeservice@bladcentralen.no>
    Hei,
    at jeg har sendt en ‘skog’ av mail, (som han konsernsjefen deres skriver).
    Skal det være noe morsomt?
    Det er noen troll/jævler som bestiller masse dritt, på nettet, i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), fra firmaer med dårlige rutiner.
    Og når dere sender meg tulle-mailer og tulle-regninger i forbindelse med dette.
    Så må jeg jo svare på de, for å ikke bli sendt, til inkasso, og det som er.
    (Jeg har tidligere fått uteblivelse-dom i forliksrådet, på grunn av lignende troll-saker.
    Og jeg har også fått nedsatt kredittverdighet, og det ene med det andre).
    Så dere gjør narr av dette, så virker det som, at Allers, ikke tar sitt samfunnsansvar, på alvor.
    Så det må jeg klage på.
    Vi hadde kanskje klart oss bedre her opp i nord, uten den danske skiten deres.
    For å si det sånn.
    Min farmor hadde også Hjemmet og Norsk Ukeblad, (og Det Nye), i tillegg til Allers, husker jeg, (på 80-tallet).
    Når det finnes så mange andre ukeblader, så kommer dem nok ikke til å savne Allers.
    Og dere har ikke informert om, hva navnet er, på det trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.
    Og hvordan skal dere forbedre dere, for å hindre, at noe lignende skjer igjen, (mot meg eller andre borgere).
    Dette må jeg klage på.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    PS.
    Det er forresten sånn, at jeg vokste opp, sammen med direktør i Bladcentralen Erik Thorhallsson, på Berger, på 70/80-tallet.
    (Han jobbet blant annet for min fars firma Strømm Trevare, i flere år, på 80-tallet).
    Så det er kanskje han som tuller.
    Skjerpings!
    ons. 13. jan. 2021 kl. 12:12 skrev Lene Hordvik <lene.hordvik@aller.com>:
    Hei Erik,
     
    Takk for din henvendelse.
     
    Vi har nå gjennomgått hvilke personopplysninger som ligger lagret i våre systemer. Se vedlagte dokumentasjon. Om det er slik som du hevder at noen andre har bestilt et produkt i ditt navn så fremgår ikke dette av bestillingen vi har mottatt på dette produktet. Det er heller ikke registrert betaling av produktet.
     
    I tråd med dine ønsker sperret kundeservice ditt kundekort den 20. november.  Vi kan heller ikke se at du har mottatt noen utsendelser fra oss siden 29.oktober, hvor din kundestatus tilsa at du hadde et aktiv abonnement på KK.
     
    Ønsker du at vi sletter all personlig informasjon i våre systemer så ber vi deg bekrefte dette ved å svare på denne e-posten.
     
    Med vennlig hilsen
    Lene Hordvik
     
     
    signature_2029133148
    Lene Hordvik
    Leder Customer Relations
    & Experience
    +47 95 97 67 47
    lene.hordvik@aller.com
     
    www.aller.no
    Postadresse: PB 1184 Sentrum, 0107 OSLO
    Besøk: Karvesvingen 1, 0579 OSLO
     
     
     
     
     
    From: Dag Sørsdahl <dag.sorsdahl@aller.com>
    Date: Wednesday, 13 January 2021 at 10:44
    To: Ali Jeng <ali.jeng@aller.com>
    Subject: VS: Ticket [19057] – Klage/Fwd: For KK-abonnenter! Få gratis kinobilletter til årets publikumsfavoritt PALM SPRINGS ❤️
     
    Hei,
     
    Ref vedlagte, vedkommende har sendt en «skog» av mail siden jul, går ut fra at dere håndterer dette.
     
    Mvh
     
    Dag
     
     
    Dag B. Sørsdahl
    CEO / Konsernsjef
    Aller Media AS Konsern
     
    Mobil: +47 924 03 319, Epost: dag.sorsdahl@aller.com
    Besøksadresse: Karvesvingen 1 (Hasle) 0579 Oslo, tlf: +47 21 30 10 00
    Postadresse: Postboks 1169 Sentrum, 0107 Oslo, Norway
     
    This email and any attachments to it is confidential and are intended solely for the use of the individuals to whom it is addressed. The information contained herein shall not be disclosed to any person without the written consent of Aller Media AS or when required by law.
     
    All rights in all intellectual property of any kind disclosed in this email and any attachments to it, including, but not limited to, copyright, trade secrets, patents, trademarks, trade names and other intellectual and proprietary rights, are and shall at all times remain the property of Aller Media AS. Nothing in this email shall be construed as giving the recipient any right, title, interest or ownership to any part of any intellectual property disclosed herein.
     
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Sendt: onsdag 13. januar 2021 05:18
    Til: Abonnement KK <abo.kk@aller.no>
    Kopi: Dag Sørsdahl <dag.sorsdahl@aller.com>; juridisk <juridisk@datatilsynet.no>; abo.felles@aller.no; abuse@telia.com; elh@forbrukertilsynet.no; fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>; Info Web <info.web@aller.com>; inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no; noss@deloitte.no; PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>; Post Aller NO <post@aller.no>; post <post@finkn.no>; Post (Medietilsynet) <post@medietilsynet.no>; Kundeservice Aller No <kundeservice@aller.no>
    Emne: Re: Ticket [19057] – Klage/Fwd: For KK-abonnenter! Få gratis kinobilletter til årets publikumsfavoritt PALM SPRINGS ❤️
     
    Hei,
    nå sender jeg om dette til Aller Norge sin administrerende direktør Sørsdahl.
    Så får han rydde opp i dette.
    Det virker som at dere kommunistene på gølvet der bare skriver noe pjatt som er oversatt fra tysk, i Google translate, eller noe lignende.
    Så dette må jeg klage på.
    (Jeg ønsker å vite navnet på det trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.
    Og jeg ønsker å bli informert om hvilke bedre rutiner, som dere skal skaffe dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
     
    fre. 20. nov. 2020 kl. 09:47 skrev KK kundeservice <abo.kk@aller.no>:
    Hei, Erik!
     
    Synes at det er dumt noen gjør sånt med andre. Jeg kan bekrefte at kontoen den trakasserings-epost er knyttet til er låst. Da skal du ikke få noe mer fra oss i forbindelse med den. Håper at tyven blir tatt og at dette ordner seg!
     
    Mvh.
      
     
      KK kundeservice
     
      Telefon: 21 89 77 85
      abo.kk@aller.no
       www.aller.no
     
      
     
      Aller Media ansvarlig utgiver av:
      KK, Allers, Se og Hør, ViOver60, Dagbladet, Dagbladet Pluss, Elbil24
    <eribsskog@gmail.com>
    November 20th, 2020 00:11
    Hei,
     
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
     
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
     
    Vennligst rydd opp!
     
    Med hilsen
     
    Erik Ribsskog
     
    PS.
     
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
     
     
    ———- Forwarded message ———
    Fra: KK <abo.kk@aller.no>
    Date: tor. 29. okt. 2020 kl. 11:39
    Subject: For KK-abonnenter! Få gratis kinobilletter til årets publikumsfavoritt PALM SPRINGS ❤️
    To: ERIK LØVENHOMSEN RIBSSKOG <eribsskog+homsen@gmail.com>
     
    Gratis kinobilletter – smittevern er godt ivaretatt!
     ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌   ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌   ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌   ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌   ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ 
     ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌   ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌   ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌   ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌   ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ 
    Vinn billetter!
     
    Vi inviterer deg + en venn til førpremiere av årets store romantiske komedie og publikumsfavoritt PALM SPRINGS i samarbeid med Another World Entertainment.
     
    Vi trekker 10 vinnere som får 2 billetter hver!
    Bli med på førpremiere på Ringen Kino i Oslo, torsdag 5. november kl 17:30. Dere må selv komme dere til og fra kinoen.
     
    Slik blir du med i trekningen:
    Send en SMS med kodeord KINO til 2255
    Vi trekker vinnerne mandag 2. nov, og du får tilsendt to billettkoder av oss.
     
    Smittevern er godt ivaretatt! Nordisk Film Kino har delt opp salen i to og to seter med trygg avstand mellom alle seter. Med de nye retningslinjene er det påbudt å bruke munnbind innendørs. Du må derfor medbringe eget munnbind når du besøker oss. Du kan kun ta av munnbindet ditt når du sitter i setet ditt i kinosalen. Personer som er syke eller i karantene får ikke komme på kino.
     
    Se trailer her
     
    Gratis billetter!
    Du mottar e-post fordi du har et kundeforhold med KK.
    Du er registrert med denne e-postadressen: eribsskog+homsen@gmail.com
    – 
    For å avregistrere eller endre innstillinger for din e-post, klikk her.
    KK kundeservice
     
    Telefon: 21 89 77 85
    E-post: abo.kk@aller.no
    VI OVER 60
    Postadresse: PB 1184 Sentrum, 0107 Oslo
    Besøk: Karvesvingen 1, 0579 Oslo
    Org. nr.: 910 119 877
    Levert av Aller Media
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Nullstill ditt passord
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 16. mars 2021 kl. 04:10
    Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
    Kopi: kontaktoss@underskrift.no, elh <elh@forbrukertilsynet.no>, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
    Hei,
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
    Vennligst rydd opp!
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
    ———- Forwarded message ———
    Fra: underskrift.no <kontaktoss@underskrift.no>
    Date: ons. 13. jan. 2021 kl. 08:30
    Subject: Nullstill ditt passord
    To: <eribsskog@gmail.com>
    Nullstille passord for konto
    For å få tilgang til kontoen din må passordet nullstilles. Klikk på linken for å registrere ditt nye passord.
    Nullstill passord:
    Underskrift.no – Nullstill passord
    Med hilsen
    underskrift.no
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Customer account confirmation
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 16. mars 2021 kl. 04:07
    Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
    Kopi: myqinfo@info.chamberlain.com, elh <elh@forbrukertilsynet.no>, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
    Hei,
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
    Vennligst rydd opp!
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
    ———- Forwarded message ———
    Fra: myQ Pet Portal <myqinfo@info.chamberlain.com>
    Date: tir. 12. jan. 2021 kl. 00:07
    Subject: Customer account confirmation
    To: <eribsskog@gmail.com>
    myQ Pet Portal
    Welcome to myQ Pet Portal!
    You’ve activated your customer account. Next time you shop with us, log in for faster checkout.
    Visit our store
    If you have any questions, reply to this email or contact us at myqinfo@info.chamberlain.com
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Takk for din bestilling Northborn string
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 16. mars 2021 kl. 04:02
    Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
    Kopi: kundeservice@mail.efi.no, elh <elh@forbrukertilsynet.no>, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, post <post@finkn.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
    Hei,
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
    Vennligst rydd opp!
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
    ———- Forwarded message ———
    Fra: EFI Kundeservice <kundeservice@mail.efi.no>
    Date: man. 15. mar. 2021 kl. 08:13
    Subject: Takk for din bestilling Northborn string
    To: eribsskog+25077030568@gmail.com <eribsskog+25077030568@gmail.com>
     
    EFI-Shop
     
     
    Hei, Erik Løvenbalk Ribsskog
    Takk for din bestilling!
    Pakkeavdelingen gjør sitt ytterste for at du skal motta din forsendelse i løpet av en ukes tid. Vi håper du blir fornøyd og ser frem til å ha deg som kunde hos oss.
    Dersom du har noen spørsmål kan kundeservice kontaktes på telefon 987 01 444 (hverdager 8-16). Du kan også sende en melding til kundeservice via fanen på www.efi.no.
    Selvbetjening på MIN SIDE
    På MIN SIDE kan du enkelt selv administrere ditt/dine abonnement. Når du er innlogget får du en fullstendig oversikt, og kan velge hvor ofte du ønsker å få forsendelser, hvor mye de skal inneholde samt «hoppe over» en eller flere. – Du har full kontroll.
    Her kan du logge deg på
    Har du husket å gi oss ditt samtykke?
    For at vi skal kunne sende deg EFI nytt – vårt månedlige nyhetsbrev samt e-poster med nyheter og tilbud trenger vi ditt aktive samtykke. Det er like enkelt å melde seg av som på!
    KLIKK HER for å melde deg på
    Med vennlig hilsen
    EFI AS, Kundeservice
    EFI
    Kontakt oss
    E-post: kundeservice@mail.efi.no
    Telefon: 987 01 444
    EFI AS
    Boks 600 Sentrum, 0106 Oslo
    www.efi.no
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Ordrenummer 210212393 – power.no
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 16. mars 2021 kl. 03:51
    Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
    Kopi: Power_Norge@power.no, elh <elh@forbrukertilsynet.no>, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, varehussjef.colosseum@power.no, Varehussjef.Slependen@power.no, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
    Hei,
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
    Vennligst rydd opp!
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
    ———- Forwarded message ———
    Fra: <Power_Norge@power.no>
    Date: man. 15. mar. 2021 kl. 23:12
    Subject: Ordrenummer 210212393 – power.no
    To: <eribsskog+250770(Sensurert av johncons-blogg)@gmail.com>
    Power
    Hei Erik Løvenbalk Ribsskog,
    Nedtellingen har begynt! Nå er det ikke lenge til du kan hente din ordre i din valgte POWER-butikk. Dette er en bekreftelse på at ordren er reservert i 24 timer, og produktene vil ikke kunne kjøpes av andre. I helger og på helligdager er ordren reservert ut neste arbeidsdag.
    Vi gjør klar ordren din innen 1 time i butikkens åpningstid, og gir deg beskjed når den er klar til å hentes. Med forbehold om feil i lagerbeholdning.
    Tenkt på dette før du drar til butikken
    Vi tilbyr flere ulike kontaktløse betalingsmåter i butikken. Du kan lese mer om våre betalingsmåter her.
    Vi gleder oss til å se deg i POWER-butikken.
    Covid-19 Kjøp trygt hos POWER. Les mer om smittevern, utlevering og åpningstider i våre butikker. Enkelte butikker har kun åpent for utlevering. Les mer her og se hvilke butikker det gjelder her
    Velkommen!
    Ordreinformasjon
    Bestillingsdato: 15.03.2021 23:11
    Ordrenummer: 210212393
    Betalingsform: Betal i butikk
    Leveringstype: Click&Collect – Hent og betal i POWER-butikk
    Kundeinformasjon:
    Erik Løvenbalk Ribsskog
    (Sensurert av johncons-blogg)
    (Sensurert av johncons-blogg) Bekkestua
    +4748621954
    eribsskog+250770(Sensurert av johncons-blogg)@gmail.com
    Hentes hos:
    POWER Slependen
    Nesbruveien 33
    1396 Billingstad
    21004000
    Varehussjef.Slependen@power.no
    Åpningstider:
    (Åpningstider kan avvike i forbindelse med helligdager)
    15.03 Mandag 10 – 21
    16.03 Tirsdag 10 – 21
    17.03 Onsdag 10 – 21
    18.03 Torsdag 10 – 21
    19.03 Fredag 10 – 21
    20.03 Lørdag 10 – 19
    21.03 Søndag Stengt
    Produkter
    MY LITTLE PONY UNIVERSAL 10″ DEKSEL NETTBRETT MY LITTLE PONY UNIVERSAL 10″ DEKSEL NETTBRETT
    Varenummer: 977318
    1stk. á
    kr 299,00
    Hent om 1 time
    Frakt: Click&Collect – Hent og betal i POWER-butikk
    kr 0,00
    Total
    kr 299,00
    (25 % MVA: kr 59,80)
    Med vennlig hilsen
    POWER
    Power Kundeservice
    Åpningstider: Mandag – fredag kl. 09:00 – 18:00 (08:00-22:00 på chat) , lørdag kl. 09:00 – 17:00.
  • bærum handletur tatere

    PS.

    ‘Hermetiske’ tomater utsolgt på Extra Bekkestua:

    IMG_20210315_141304_HDR

    PS 2.

    Det samme med billige kylling-nudler:

    IMG_20210315_141315_HDR

    PS 3.

    ‘Mongo’ handlevogner på Meny:

    IMG_20210315_142500_HDR

    PS 4.

    Igjen var det helvete i potetgull-midtgangen, (som på fredag):

    IMG_20210315_143041_HDR

    PS 5.

    Disse ‘uniform-folka’ brukte hele fortauet, (istedet for å folde seg inn bak hverandre), sånn at jeg måtte gå midt i veien, (da jeg møtte de):

    IMG_20210315_140147

    PS 6.

    De ‘hermetiske’ tomatene, fra det øverste PS-et.

    De pleide min yngre halvbror Axel sin stemor Mette Holter å handle, så og si hver dag, på begynnelsen av 90-tallet, (husker jeg).

    (Jeg leide et rom av Mette Holter og min tidligere stefar Arne Thomassen.

    Fra høsten 1990 til sommeren 1991.

    For å si det sånn).

    Så den varen, har vært en klassiker, i norske butikker, i ihvertfall 30 år.

    (Ihvertfall når det er det snakk om budsjett-butikker, (med forenklet sortiment).

    Som Extra er et eksempel på). 

    Og jeg har aldri sett den varen utsolgt før, i noen norsk butikk, (må jeg si).

    (Fra da jeg jobba som Rimi-leder, (noe jeg jobba som fra 1994 til 2004).

    Så husker jeg, at dette var en vare, som vi ihvertfall ikke skulle bli utsolgt for.

    For å si det sånn.

    Og den varen selger også ganske jevnt og trutt.

    Sånn som jeg husker det.

    Eller den selger ganske mye, (kanskje 10-20-30 bokser hver dag, litt avhengig av butikkens størrelse).

    Men den selger ikke i rykk og napp, liksom.

    For å si det sånn).

    Så jeg må si at dette, var en slags besynderlig utsolgt-situasjon.

    (Noe sånt).

    De hadde jo de dyrere tomatene, med basilikum, osv.

    Men nå får jeg penger, (fra husbanken), på fredag.

    Så det var slutten av måneden liksom, for meg, i dag.

    Så derfor ble denne utsolgt-situasjonen også upraktisk, (i tillegg til å være besynderlig), siden at det var på slutten av måneden liksom, (for meg).

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 7.

    I Rimi så hadde vi to slag hermetiske tomater, uten krydder, (i prisklassen cirka fem kroner), husker jeg.

    (På 90/00-tallet).

    Og det var hele tomater og hakkede tomater.

    (For å si det sånn).

    Og det kan muligens virke som, at Extra har kutta ut, de hele tomatene.

    Men isåfall, så er det enda viktigere, at de ikke går tom, for hakkede tomater, (vil jeg si).

    For da har de jo allerede lagd helvete.

    (Må man vel si).

    Så sånn er vel det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 8.

    Da jeg jobba som Rimi-butikksjef, på slutten av 90-tallet.

    Så mener jeg å huske, at distriktssjef Anne Kathrine Skodvin sa.

    At hvis butikken var utsolgt, for en vare.

    (Det var vel da snakk om tørrvarer med fast hylleplass.

    Men dette gjaldt også hvis vi var utsolgt for kjente/populære kjøle/frys/meieri/frukt-varer.

    For å si det sånn).

    Så skulle vi ringe en av nabo-butikkene.

    Og så få en drosje, til å hente den varen, som vi var utsolgt for.

    (For å si det sånn).

    Så Extra har egentlig ingen unnskyldning, (for å være utsolgt, for tørrvarer, med fast hylleplass).

    (Vil jeg si).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 9.

    Man kan se på bildet, i det øverste PS-et.

    At de har hakkede tomater, (uten basilikum osv.), fra Änglamark, (et slags hippie-merke, må man vel si).

    Men de boksene, koster dobbelt så mye cirka, som billig-merket.

    Og de selger også, mye mindre, enn klassikeren.

    (Det kan man se, på hvor mye plass, som de forskjellige varene, har fått, i hylla.

    Klassikeren står på bånnhylla, (i gamle dager ville den kanskje ha stått på kvartpall, i enkelte budsjett-butikker).

    Mens ‘hippie-varen’ kun har fire faceinger.

    Og ingen har kjøpt den nevnte ‘hippie-varen’, siden forrige gang de shinet hylla.

    Noe som nok var en del timer siden, (det kan man blant se på at ‘basilikum-tomatene’ har solgt noen pakker)).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • la seg med joggedressen på

    https://www.nb.no/items/35c66f226acade12a23b95779177d6b5?page=125&searchText=”solveig%20rasmussen”~1

    PS.

    Det er kanskje ikke så kjent.

    Men jeg har faktisk hatt min egen Scandinavian Star-etterforskning.

    (For å si det sånn).

    Dette kan kanskje ha vært sommeren 1990.

    Det var vel sånn, at jeg skulle sitte på med min far, fra min studenthybel på Abildsø til min farmor på Sand.

    (Noe sånt).

    Og da dro min far innom Solveig Rasmussen på Holmen, (i Oslo Vest), på veien.

    (Noe han ganske ofte gjorde, (når han var inne i Oslo).

    For å si det sånn.

    Han var der nok mange ganger, som jeg ikke var med.

    Og jeg var med dit, mellom 5 og 10 ganger, (mellom 1980 og 1990), kan det vel kanskje ha vært.

    Noe sånt).

    Og under det nevnte besøket, (sommeren 1990), så fikk jeg sneket inn et spørsmål, om han kaptein Hugo Larsen, som var i avisene hele tida, i etterkant av ulykken.

    Og Hugo Larsen var en flink kar, på alle måter, sa Solveig.

    (Noe sånt).

    Hu hadde ikke noe å utsette på Hugo Larsen.

    (Sånn som jeg husker det).

    Og Solveig Rasmussen hissa seg litt opp, over spørsmålet mitt, (angående hvordan han kaptein Hugo Larsen var), før hu svarte, (husker jeg).

    (Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    I Solveig Rasmussen sin dødsannonse, så nevnes ikke min bonusmor Haldis, (som var Solveig sin venninne), av en eller annen grunn.

    Men min bonussøster Christell, (Haldis sin datter), nevnes med familie.

    Og Haldis sin søster Anne Margrethe nevnes vel, (litt feilstavet som Anna Grethe), og hennes ektemann Per.

    (Disse bodde i Stavanger.

    For å si det sånn).

    Men hvem Kjell og Solbjørg er, det er jeg ikke helt sikker på.

    (Men det kan kanskje være noen naboer.

    Uten at jeg tørr å si det helt sikkert).

    Min far, (som vel må ha vært på besøk hos Solveig, noe sånt som 50 eller 100 ganger, hvis jeg skulle tippe), nevnes heller ikke.

'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen