
Her er mer om dette:

PS 2.
Enda mer om dette:


Her er mer om dette:

PS 2.
Enda mer om dette:


https://johncons.angelfire.com/boeker.html
PS.
Det blir da å også oppdatere menyen på mirror-nettstedet.
Og å også lage egne nettsider for ‘Bøker’ og ‘Min Bok’, på mirror-nettstedet.
Og så det samme på mobil-nettstedene.
(For å si det sånn).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Det er også mulig, at jeg setter menyen litt høyere.
Siden at den nå går lenger ned.
(For å si det sånn).
Men det gjør jeg, etter at jeg er ferdig med å oppdatere mirror-nettstedet, (tenkte jeg).
Sånn at jeg ikke glemmer å få med mirror-nettstedet og.
(For å si det sånn).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte å.
Men men.
PS 3.
Og når alle nettstedene er ferdig oppdaterte.
Så lager jeg en nettside, om det, at johncons-web nå også skal ha bøker.
(Pluss at jeg oppdaterer på forsiden om dette).
Og så oppdaterer jeg om dette på Facebook og Twitter, (for de som følger johncons-web der).
(For å si det sånn).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.

https://johncons.angelfire.com/minbok.html
PS.
Jeg skal også lage en ny nettside, som heter: ‘Bøker’, (som skal linke til ‘Min Bok’-siden).
Og jeg også gjøre om menyen, sånn at ‘Bøker’ blir et eget menyvalg.
(For å si det sånn).
Og dette skal jeg prøve å få gjort, iløpet av de neste dagene.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Sånn ble ‘Bøker’-siden, (da er det bare meny-oppdateringen igjen):

Så tror jeg at jeg bare lager et eget menyvalg, for ‘Bøker’, på johncons-web.
(Noe som er litt arbeid.
For da må jeg endre menyen på alle nettsidene).
Og så lager jeg, en egen perm-link, for Min Bok.
For da jeg gikk på handel og kontor, (på 80-tallet).
Så lærte vi å skrive, på elektriske skrivemaskiner.
Og på de, så tok alle tegnene, like stor plass.
Så der var det enkelt, å stille en tabulator, (som det vel het), for eksempel.
Men ‘nerdene’ slurva kanskje litt, når de lagde tekstbehandlings-programmene.
Så der er ikke dette med tabulator osv., like rett fram, (må man vel si).
Og jeg så også på Min Bok, på Google Books.
Og der hadde innholdsfortegnelsen endra farge, (fra svart til blått), på en side.
Så jeg tror jeg må lese meg litt opp, om Open Office, før jeg lager enn innholdsfortegnelse, for jubileumsutgaven, av Min Bok.
Og jeg er ikke helt ajour, når det gjelder mobilbilder og brev, osv.
Så jeg tenker at jeg heller drøyer det, til etter at jeg har kommet mer ajour, (seinere i år), med innholdsfortegnelse, til Min Bok.
Og så begynner jeg heller med nytt ‘Bøker-menyvalg’, til johncons-web, (og mirror-nettstedet).
(Innimellom at jeg bekjemper trolle-angrep, osv.).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS.
Her er mer om dette:

PS 2.
Den boka, (på Lulu), har jeg ikke fått sett selv.
Det var noen kunder, som ønsket å ha den boka, i pocket-utgave.
(Noe sånt).
Men jeg kan prøve å få bestilt et eksemplar selv, etterhvert.
Og se om innholdsoversikten faktisk endrer farge, inni boka.
(Eller om det er en feil, hos Google Books.
For å si det sånn).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
Jeg har tidligere blogget om, at jeg skulle slutte med mobilbilde-skildringer, (og heller satse på mobilbilder med ‘back to the future-tekstmeldinger’).
(Som en prøveordning).
Men jeg tenkte at jeg kunne ta en mobilbilde-skildring, for å innvie den nye kamera-mobilen.
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
Det nye kameraet har blits, (og jeg trenger muligens å begynne å trene litt, for å få bort dobbelthaka):

PS 2.
Man kan vel også se, (på bildet overfor), at hu utenlandske tannlege-dama, (Leila Daria Walizadeh), har gjort munnen min litt skjevere, (ved å endre bittet mitt), på Galleri Oslo Klinikken, (som det vel het da), i fjor.
(Eller om det var i forfjor).
Og det hvite arret, under haka.
Det er fra en Sugarcubes-konsert, (på Spektrum Scene), i 1990.
(Noe jeg vel har skrevet om, i Min Bok 2.
For å si det sånn).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 3.
Det ser også ut som, (på bildet overfor), at jeg har blitt tatt med tang, (eller noe), ved fødselen, (må man vel si).
(Noe sånt).
Så sånn er vel det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 4.
Det er vanskelig å si, om jeg hadde sånn hodeskalle under oppveksten, (siden at jeg da hadde så langt hår):
(På vei til en STS-fotballkamp).
Og de slo meg rimelig hardt i huet, (med fotballstøvler, (med knottene ut), nederst i noen fullstappa bæreposer/gymposer).
Så det er mulig, at det var de ungdommene, som har deformert huet mitt.
Hm.
Så sånn var muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
Det er kanskje bedre, hvis jeg har sånn ‘party-svenske-frisyre’, da.
(Som jeg hadde fra 2002 til 2018).
Siden at den frisyren, kanskje dekker litt, over de ‘gropene’, på sida av huet, liksom.
(For å si det sånn).
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 8.
Jeg har pleid å ha mørke ringer under øya, og mer nyklippet hår.
(Og jeg har pleid å være bleikere/mer anemisk).
Så det med hodeskallen har kanskje ikke vært så synlig til vanlig, (i annet lys osv.).
Hm.
Min tidligere klassekamerat Andre Willassen, (fra russe-året på Gjerdes videregående).
Han sa vel en gang det, (på begynnelsen av 90-tallet, hjemme hos Magne Winnem, som da bodde over Rimi Nylænde, på Lambertseter).
At jeg ikke burde ha pigg-sveis.
For da så huet mitt så firkanta ut.
(Noe sånt).
Så det er mulig, at han da så, noe av de samme, som det blits-bildet overfor vel viser, (når det gjelder hodeskalle-formen min).
(For å si det sånn).
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 9.
En gang rundt årtusenskiftet.
Så var min yngre halvbror Axel og jeg, ute på byen, i Oslo, (en natt til søndag).
Og mens vi stod og åt kebab, i Spikersuppa, (ovenfor Stortingsgata).
(På slutten av kvelden).
Så gikk ei ung dame bort til oss, og dreit oss ut, fordi at vi spiste disse kebabene.
For hu mente, at kebab-sjappa, (som var en slags ‘campingvogn’), ikke hadde innlagt vann.
(Noe sånt).
Og da kan man kanskje lure på, om dette gatekjøkkenet, (i Bekkestua sentrum), har innlagt vann.
(Eller om hu nevnte Oslo-dama, ikke visste hva hu prata om.
For å si det sånn).
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 10.
Her er mer om dette:

PS 11.
Her, (på Extra Bekkestua), var det ikke mulig å komme fram, med handlevogna:

PS 12.
Her var det rot:

PS 13.
Her var det vanskelig å finne varer:

Tre minutter før stengetid, (som er klokka 23), så satt det en original/boms, på ‘Høtten-benken’, og skravla, med kassamannen, (husker jeg).
(Bomsen spurte kassamannen om hva han studerte, osv.
Noe sånt).
Så her kan man kanskje lure litt, (mener jeg).
(For å si det sånn).
Så sånn er nok det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 15.
Her er mer om dette:

PS 16.
Jeg hadde med meg en bag.
(For da er det lettere å bære varene hjem).
Men en av de forrige gangene, som jeg handla der.
Så prøvde jeg å legge en pose, nedi bagen, borte ved handlevognene, (etter at jeg hadde betalt).
(For det er ikke så mange som bruker handlevogn der.
Ihvertfall ikke om kvelden.
Og det tar ikke så lang tid, å legge ned en pose.
For å si det sånn.
Og det er også flere rader, med handlevogner der.
Sånn som jeg husker det).
Men akkurat da, så dukka det opp, en pakistansk Extra-medarbeider, med masse handlevogner, (fra lageret muligens), som han skulle sette tilbake.
(Noe sånt).
Så jeg fikk ikke stå i fred der.
(Så det var dårlig kundeservice.
Må jeg si).
Så jeg måtte ta med meg handlevogna ut døra.
(Noe jeg har lagt merke til, at er ganske vanlig å gjøre, i Bærum.
For å si det sånn).
For pakkisen oppførte seg, som om jeg ikke var der, (må jeg si).
(Han venta ikke til at jeg var ferdig, (med å sette fra meg handlevogna/pakke), da.
For å si det sånn).
Og for å hindre, at noe lignende skulle skje igjen.
Så prøvde jeg å legge ned en bærepose, i bagen, (mens jeg pakka varene, i selvbetjeningskassa, (etter at jeg hadde betalt)).
(For det var mange ledige selvbetjeningskasser.
For å si det sånn.
Så jeg trengte liksom ikke å stresse der.
Må jeg si).
Men det var ei ung og sprek butikk-dame, (ei blondine), som da begynte å svirre rundt meg, (som ei bikkje, eller noe lignende).
(Som for å markere misnøye.
Eller noe i den duren).
Så det droppa jeg, (å legge den første posen nedi bagen).
Og så la jeg en av bæreposene nedi bagen, (mens jeg fortsatt stod i selvbetjeningskassa).
(For å si det sånn).
Og hu unge butikkdama, svirra også rundt meg, (på en lignende måte), når jeg skulle ta det bildet, i PS 13.
Og på vei til butikken.
Så var det sånn, at et øst-europeisk par, (i voksen alder).
De elga, liksom.
For det ene fortauet var stengt.
(På grunn av byggearbeider).
Så de måtte gå over gata.
Og da gikk de på en sånn hastighet, at de liksom ville ha kræsjet med meg, (som gikk på den andre sida av gata), på det eneste fortauet, (etter fotgjengerovergangen).
(Og det var ingen andre fotgjengere, i mils omkrets, liksom.
Så det ble som noe rart/ekkelt, må jeg si.
Og på denne tida av døgnet.
Så pleier det vel ikke å være så mange voksne par ute, (som er edrue).
For å si det sånn).
Men det nevnte paret fortsatte istedet, på det avstengte fortauet.
(De gikk rundt et stengsel/gjerde).
Før de gikk over gata, kanskje femti meter lenger framme.
(Noe sånt).
Og dette paret skulle også på Extra, (hvis jeg ikke blanda de, med et lignende par).
Og noen sekunder før hu butikk-blondina svirra rundt meg, den første gangen.
Så holdt jeg på å kræsje, med hu øst-europeiske dama, når jeg skulle finne vaskemiddel, (eller noe lignende).
Og det virke litt teatralsk.
For da hadde det nevnte paret splitta seg.
(Noe som virka litt rart.
Må man vel si).
Og dette paret, stod vel også bare og hang der, innimellom.
De handla ikke noe særlig.
(Kunne det virke som).
De hadde ihvertfall ikke handlevogn.
(Sånn som jeg husker det).
Så dette paret, var muligens bare ute etter, å lage helvete for meg, (denne kvelden).
(Eller noe lignende).
Så sånn var muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.

PS.
Anders Karlsson, (som jeg husker som en intelligent/kreativ kar, når det gjaldt å gjøre om butikk-hyller, etter planogram, som ikke stemte, fordi at butikken hadde for få hyller), er visst også, av den nye skolen, som også bruker etternavnet til kona.
Så sånn er visst det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Dette var i forbindelse med, at Espen Karlsson hjalp meg, når jeg flytta smågodt-stativet, fra frukta, til godteri-avdelingen/kassa-avdelingen, på Rimi Langhus, sommeren 2001, (mens assisterende butikksjef Sølvi Berget hadde ferie, sånn at hu ikke kunne begynte å klage/kjefte/pirke, angående dette).
(For å si det sånn).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 3.
Når det gjelder Espen Karlsson.
Så var det en episode, rundt han, på det første personalmøtet, som jeg var med på der.
(Det var på det møtet, at jeg ble presentert, som den nye butikksjefen.
Så dette var nok våren 2001.
For å si det sånn).
Og da snakka vi om, (på tampen av møtet), at vi måtte finne ut, av det og det.
Og da hadde jeg presentert meg, på møtet.
(Jeg snakket vel bare om min jobbing, i Rimi.
Jeg tok ikke med hele CV-en min.
Det vil si jobbing på CC Storkjøp, OBS Triaden, (Det Norske Hageselskap og Forsvaret/førstegangstjenesten/Heimevernet).
Og skole/studier, på handel og kontor, NHI, og UIO.
Jeg fortalte da, (når jeg presenterte meg selv), at jeg hadde jobbet, i ni år, i Rimi.
(Noe sånt).
Og da sa Espen Karlsson, at: ‘Kanskje Erik vet svaret på dette, siden at han har jobbet ni år i Rimi’, (mens han smilte/lo).
Han dreit meg ut, siden at jeg hadde jobbet lenge i Rimi.
(Kunne det virke som).
Men jeg hadde jo jobbet meg opp, (fra kassa), til å bli butikksjef.
Og vi butikksjefene ble innprentet med, at det å jobbe i Rimi, (som også var del av store konsern som Hagen/Hakon-gruppen, Ica og Ahold), det kunne sammenlignes med, å jobbe som administrerende direktør, i et mellomstort norsk firma.
(Noe sånt).
Og jobben var jo personlig utviklende, (man lærte å prioritere og å holde holdet kaldt i stressede situasjoner, og man fikk dra på butikksjef-seminarer og andre lignende sosiale/bransje-tilstelninger).
Og ledelse-erfaring, er vel leder-erfaring, uansett om det er fra Rimi, (eller en annen jobb), må man vel si.
(Selv om organisasjonen/fagforeningen Lederne, nektet å godta min søknad, for bortimot ti år siden, (på den tida jeg ble medlem i NITO og Akademikerforeningen, (og the Ladders), osv.).
Siden at de rynker på nesa, av Rimi-ledere.
For å si det sånn).
Så Espen Karlsson var muligens litt snobbete, og rakket ned på meg, fordi at jeg hadde jobba, i mange år, i Rimi.
(Rimi/dagligvarebransjen hadde kanskje dårlig rykte.
Det var mange i Rimi, som hadde bakgrunn fra ‘livets harde skole’, (som de sier på Facebook), for å si det sånn.
Eller, de var kanskje ikke fra livets harde skole.
Men de hadde kanskje begynt å jobbe, rett etter ungdomsskolen/videregående, osv.
Som regionsjef Jon Bekkevoll, som vel fortalte på et butikksjef-møte en gang, at han hadde jobba i butikk, omtrent hele livet.
Men etter dette møtet.
Så kontaktet assisterende butikksjef Sølvi Berget meg.
(Var det vel).
Og hu sa, at hu aldri hadde opplevd, at Espen Karlsson, hadde vært så frekk noengang tidligere.
(Noe sånn).
Og at de fikk helt sjokk av han, (i det møtet).
(For å si det sånn).
Men Espen Karlsson var vel da bare femten år, (eller noe i duren).
(Han hadde kanskje fått jobb der, siden at broren hans hadde jobba der, i et par år.
Eller noe i den duren).
Og det var mer.
Sølvi Berget sin sønn Trond, (og en jevnaldrende medarbeider som ble kalt Jokke).
De hadde visst mobba Espen Karlsson, (nede på spiserommet).
Og det ble et møte der, (jeg husker ikke om det var verneombud Morten Saksgård som tok opp dette, men det må vel antagelig ha vært noe sånt).
Og da var distriktsjef Anne Kathrine Skodvin i affekt, overfor Espen Karlsson, (husker jeg).
Hu mente at det ikke var noe rart, at de mobba en sånn liten tjukkas, (som Espen Karlsson), husker jeg at hu sa.
(Noe sånt).
Hu mente at Espen Karlsson var en typisk mobbeoffer-type, da.
(Eller noe i den duren).
Men Anne Kathrine Skodvin ble kanskje mer truffet av Espen Karlsson sin frekkhet, (på det nevnte personalmøtet, våren 2001).
For hu hadde jo jobba i Rimi, mer enn dobbelt så lenge som meg, (og hu hadde ikke noe høyere utdannelse).
(For å si det sånn).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
Så satt jeg i kassa.
Og så dukka Espen Karlsson sin tvillingbror Mats opp der.
Og det var kanskje for å rakke ned på meg, da.
(Kan man kanskje lure på).
Siden at det liksom er finere, å jobbe, med å selge luksus-biler, enn å selge matvarer.
(Noe sånt).
Og at Karlsson-tvillingene, med dette, fortsatte Espen Karlsson sitt angrep, (på meg), fra det nevnte personalmøtet, (våren 2001).
(For å si det sånn).
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 5.
Anders Karlsson har visst seinere slutta i Bellona og:

https://www.intrafish.no/nyheter/skifter-jobb-beholder-tittelen/2-1-675162
PS 6.
Det her er visst kona:

'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen