



Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Enda en klage/Fwd: Ny klage/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage/Fwd: Klage/Fwd: Sending fra Lotteriadministrasjonen på vei til deg
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 11. januar 2021 kl. 01:09
Til: Faktura RB <Faktura.RB@posten.no>
Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, terje@aspelund.no, elh@forbrukertilsynet.no, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, POLBoard@postoffice.co.uk, Club Creo <info@clubcreo.com>, firmapost@nkom.no, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, post <post@finanstilsynet.no>, “post@inkassoklagenemnda.no” <post@inkassoklagenemnda.no>, “postmottak@sivilombudsmannen.no” <postmottak@sivilombudsmannen.no>, “sande.vgs” <sande.vgs@vfk.no>, polcustomercare@royalmail.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Faktura RB <Faktura.RB@posten.no>, EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>, postmottak@sd.dep.no, CustomerCare <CustomerCare@postoffice.co.uk>, Finn.Kinserdal@nhh.no, nhh.postmottak@nhh.no
Hei,
jeg viser til Deres brev/faktura, (se vedlegg), som jeg mottok, i posten, på torsdag.
Som jeg har prøvd å forklare dere mange ganger.
Så er ståa sånn, at jeg blir utsatt, for et stort troll-post-angrep.
Noen jævler/kødder bestiller masse dritt i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), på nettet, fra firmaer med dårlige rutiner.
Og dette begynte, da jeg bodde, i England.
(Hvor jeg bodde fra 2004 til 2014).
Og jeg har nå funnet et bilde, fra 2014, som jeg legger ved.
Der kan man se, at jeg sendte tilbake ‘troll-post’, på samme måte, i England.
Og jeg fikk der aldri noen regninger fra the Post Office/Royal Mail.
Så jeg lurer på hvordan dere hos Posten kan mene at det er riktig å sende meg regninger for dette.
Blant annet frimerker, har vi fått fra England.
(Og handelslovene våre er visst mer eller mindre kopier av de engelske lovene.
Lærte jeg på handel og kontor, på 80-tallet).
Så hvordan kan dere mene at det er feil å gjøre der, på denne måten.
Det vil jeg gjerne ha svar fra en overordnet hos dere om.
Jeg blir hele tida sendt rundt, som en kasteball, blant ‘kommunistene’ deres, på gølvet, hos dere.
Så dette må jeg klage på.
Jeg finner heller ikke mail-adressen til deres konsernsjef, (Tone Wille), på nettet.
Men jeg har sett på nettet, (når jeg har lett etter mail-adressene til de ansvarlige hos dere), at dere har hovedkontor, i det tidligere Postgirobygget, i Oslo.
Så da lurer jeg på hvorfor jeg får mailer, fra Kristiansand.
Er dette noe tull, og at dere later som at dere er han Julius, lurer jeg da på.
Dette tullet må det ryddes opp i.
Skjerpings!
Erik Ribsskog
———- Forwarded message ———
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: fre. 4. des. 2020 kl. 04:52
Subject: Ny klage/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage/Fwd: Klage/Fwd: Sending fra Lotteriadministrasjonen på vei til deg
To: Faktura RB <Faktura.RB@posten.no>
Cc: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, <terje@aspelund.no>, <elh@forbrukertilsynet.no>, <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, <abuse@telia.com>, <POLBoard@postoffice.co.uk>, Club Creo <info@clubcreo.com>, <firmapost@nkom.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, post <post@finanstilsynet.no>, post@inkassoklagenemnda.no <post@inkassoklagenemnda.no>, postmottak@sivilombudsmannen.no <postmottak@sivilombudsmannen.no>, sande.vgs <sande.vgs@vfk.no>, <polcustomercare@royalmail.com>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Faktura RB <Faktura.RB@posten.no>, EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>, <postmottak@sd.dep.no>, CustomerCare <CustomerCare@postoffice.co.uk>, <Finn.Kinserdal@nhh.no>, <nhh.postmottak@nhh.no>
Hei,
jeg viser til Deres brev/faktura, fra 24. november, som jeg mottok, i går, (onsdag).
(Se vedlegg).
Dette er det samme som før.
Det er noen jævler/troll, som bestiller masse dritt, på nettet, i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), fra firmaer med dårlige rutiner.
Og så sender jeg dette tilbake igjen, (og skriver: ‘Jeg har ikke bestilt dette. Returner til avsender’, på pakkene).
Dere skriver på fakturaen, at dette er _min_ forsendelse.
Men dette er ikke mine forsendelser.
Dette er møkka-firmaene sine forsendelser, (de som lar seg bruke, som verktøy, for hatere/post-terrorister).
Så her har det stokker seg fælt for dere må jeg si.
Dette må jeg klage på.
Skjerpings!
Erik Ribsskog
———- Forwarded message ———
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: tir. 1. des. 2020 kl. 13:10
Subject: Oppdatering/Fwd: Klage/Fwd: Klage/Fwd: Sending fra Lotteriadministrasjonen på vei til deg
To: Faktura RB <Faktura.RB@posten.no>
Cc: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, <terje@aspelund.no>, <elh@forbrukertilsynet.no>, <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, <abuse@telia.com>, <POLBoard@postoffice.co.uk>, Club Creo <info@clubcreo.com>, <firmapost@nkom.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, post <post@finanstilsynet.no>, post@inkassoklagenemnda.no <post@inkassoklagenemnda.no>, postmottak@sivilombudsmannen.no <postmottak@sivilombudsmannen.no>, sande.vgs <sande.vgs@vfk.no>, <polcustomercare@royalmail.com>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Faktura RB <Faktura.RB@posten.no>, EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>, <postmottak@sd.dep.no>, CustomerCare <CustomerCare@postoffice.co.uk>, <Finn.Kinserdal@nhh.no>, <nhh.postmottak@nhh.no>
Hei,
jeg viser til Deres brev/melding fra 17. november, (se vedlegg), som jeg mottok på torsdag, (var det vel).
Jeg gjentar at dette ikke er noe, som jeg har bestilt.
Det er noen troll/jævler som bestiller masse dritt, i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), på nettet, fra firmaer med dårlige rutiner.
Så dette må jeg klage på.
Skjerpings!
Erik Ribsskog
———- Forwarded message ———
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: man. 30. nov. 2020 kl. 01:05
Subject: Klage/Fwd: Klage/Fwd: Sending fra Lotteriadministrasjonen på vei til deg
To: Faktura RB <Faktura.RB@posten.no>
Cc: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, <terje@aspelund.no>, <elh@forbrukertilsynet.no>, <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, <abuse@telia.com>, <POLBoard@postoffice.co.uk>, Club Creo <info@clubcreo.com>, <firmapost@nkom.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, post <post@finanstilsynet.no>, post@inkassoklagenemnda.no <post@inkassoklagenemnda.no>, postmottak@sivilombudsmannen.no <postmottak@sivilombudsmannen.no>, sande.vgs <sande.vgs@vfk.no>, <polcustomercare@royalmail.com>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Faktura RB <Faktura.RB@posten.no>, EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>, <postmottak@sd.dep.no>, CustomerCare <CustomerCare@postoffice.co.uk>, <Finn.Kinserdal@nhh.no>, <nhh.postmottak@nhh.no>
Hei,
jeg viser til Deres brev/melding fra 17. november.
(Se vedlegg).
Dette er ikke noe jeg har bestilt.
Det er noen jævler/kødder/troll, som bestiller masse dritt, i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), på nettet, fra firmaer med dårliger rutiner.
Så dette må jeg klage på.
Skjerpings!
Erik Ribsskog
———- Forwarded message ———
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: fre. 20. nov. 2020 kl. 00:42
Subject: Klage/Fwd: Sending fra Lotteriadministrasjonen på vei til deg
To: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Cc: <terje@aspelund.no>, <elh@forbrukertilsynet.no>, <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, <abuse@telia.com>, <POLBoard@postoffice.co.uk>, Club Creo <info@clubcreo.com>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, <firmapost@nkom.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, post <post@finanstilsynet.no>, post@inkassoklagenemnda.no <post@inkassoklagenemnda.no>, postmottak@sivilombudsmannen.no <postmottak@sivilombudsmannen.no>, sande.vgs <sande.vgs@vfk.no>, <polcustomercare@royalmail.com>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Faktura RB <Faktura.RB@posten.no>, EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>, <postmottak@sd.dep.no>, CustomerCare <CustomerCare@postoffice.co.uk>
Hei,
dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
(Jeg har ikke kontaktet disse).
Vennligst rydd opp!
Med hilsen
Erik Ribsskog
PS.
Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).
———- Forwarded message ———
Fra: <no_reply@posten.no>
Date: tor. 29. okt. 2020 kl. 20:16
Subject: Sending fra Lotteriadministrasjonen på vei til deg
To: <eribsskog@gmail.com>
Hei.
Det er en sending fra Lotteriadministrasjonen på vei til deg.
Sporingsnummer: 370727320188787550
Sendingen har målene 6 cm x 20 cm x 28 cm.
Vekt: 1,95 kg.
Forventet ankomst 30.10.2020.
Spor sendingen her: https://posten.no/s/370727320188787550
Hilsen Posten
3 vedlegg
IMG_20210111_0001 paint.jpg
659K
IMG_20210111_0002.jpg
372K
fra 2014.jpg
94K
PS.




PS.
Markus Grymyr Davis, (broren til moren i den unge rasoffer-familien), blir vel da Hege Grymyr sin nevø:

PS 2.
Det er mulig at Hege Grymyr kanskje, har en engelsk svigerinne, (eller noe lignende).
Siden at broren til hu rasoffer-moren også heter Davis til etternavn, (i tillegg til Grymyr).
(For å si det sånn).
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 3.
Jeg snakket aldri med Hege Grymyr om personlige ting, (på Rimi sine butikksjef-møter/utflukter).
For noen dager siden så blogga jeg om et par episoder, som jeg husker Hege Grymyr fra, når det gjelder Rimi sine sosiale aktiviteter.
Og det var også en episode til, (som jeg kom på nå).
Og det var fra den butikksjef-turen til Dagali, (i Numedal), høsten 2000.
(Organisert av Rimi-distriktssjef Per Øyvind Fjellhøy).
Og da jeg ble butikksjef, (på Rimi Nylænde), høsten 1998.
Så tok jeg opp et billån, (på cirka 30.000), hos DNB Ensjø, (på cirka den samme tida).
Og DNB prakka også på meg Mastercard og kassakreditt, (var det vel).
Så jeg kjøpte meg en CD-brenner, (til min selvbygde hjemme-PC).
(På Clas Ohlson i Torggata.
Var det vel).
Og Glenn Hesler dro meg med til Svinsund/Strømstad, i romjula 1998, (var det vel).
(Og en bekjent av Glenn ved navn Alex, (fra Torshov), var også med.
For å si det sånn).
Og jeg huska at min far Arne Mogan Olsen, (og hans yngre bror Håkon), pleide å kjøpe walkie talkie-er osv., på Svinesund, på 70-tallet.
Så jeg tok med penger til å kjøpe en bil-stereo, (til den ‘nye’ bilen min, som var brukt Ford Sierra 86 modell).
For jeg tenkte at sånt var billig, i Sverige.
Og jeg fant en bra JVC-bilstereo, (med avtagbart front-panel), til et par tusen kroner, (eller noe i den duren).
(Noe sånt.
Min kamerat Magne Winnem hadde prakka på meg et par gamle Pioneer-bilhøytalere, (som muligens var litt sprengt).
Høsten 1998.
Var det vel).
Og så klarte jeg på en eller annen måte å installere dette anlegget i bilen min, på en eller annen fridag, (jeg måtte inn på Statoil Kiellands Plass og kjøpe bil-sikringer, kanskje 3-4 ganger, før jeg fikk det riktig).
Og så var det sånn, at jeg var mye på irc og nettet, på fritida.
(For å spille mp3-er, osv.).
For jeg samla filmer på 80-tallet, og min tremenning Øystein ‘Adoptert fra Korea’ Andersen hjalp meg med å få tak i en euro/scart-kontakt, (som han vel kalte det), som vel muligens også kunne brukes, for å koble PC-en til stereo-anlegget.
(Hvis ikke jeg kjøpte en egen ledning, på Clas Ohlson eller noe lignende.
Noe sånt).
Og jeg var på irc-kanaler som #mp3-Norge, osv.
Og jeg søkte etter musikk på FTP-search.
(For å si det sånn).
Og jeg kjøpte en gang en CD med cirka 200 mp3-sanger, (av en dude fra irc), for 200 kroner, (var det vel), utafor Saga kino.
Så jeg hadde en ganske stor mp3-samling.
(Og jeg hadde også en CD-samling, fra tidligere på 90-tallet).
Og vi som pleide å henge på min irc-kanal #blablabla.
(Torstein ‘Tosh’ Bjørnstad, Glenn ‘Kazuya’ Hesler, Janniche ‘Cilla’ Fjellhaug og Linda ‘Zera’ Wold, osv.
I tillegg til meg, (og David Hjort)).
Vi pleide å sende hverandre mp3-sanger, (på irc/msg/#blablabla).
(Nå og da).
Så jeg kunne kanskje ha brent en ny CD, (til å høre på i bilen, på vei til jobb), hver uke, (med ny musikk på).
(Hjemme hadde jeg en playlist, (med kanskje 30-40-50 sanger).
Som hele tida gikk på random og repeat, (på Winamp og stereo-anlegget).
For å si det sånn).
Men det var vel ikke hver uke, som hadde ork til, å brenne, en ny CD.
(Og det tok vel bare cirka ti minutter, å kjøre, til Lambertseter, fra der jeg bodde.
Så det var egentlig mest hjemme, som jeg hørte på musikk.
For å si det sånn).
Men akkurat den uka/måneden, som denne butikksjef-turen, (til Per Øyvind Fjellhøy), var.
Så hadde jeg en CD i bilen, (en CD som muligens noen ba meg om å ta med meg), med en sang, som hu Linda ‘Zera’ Wold, (fra Halden), hadde sendt meg, (på #blablabla/irc).
Og det var Lauryn Hill, med sangen: ‘To Zion’.
(Noe sånt).
Og når CD-en min kom til den sangen, på stereoanlegget, (på hytta, i Dagali).
Et anlegg som han overtalte meg til å dra med hjem, (etter hytteturen), av en eller annen grunn.
Noe sånt.
For han Anders Hilton var innom et eller annet sted, på veien hjem, da.
Det er mulig at han kjørte til Dagali.
Mens jeg tok minibuss fra Sinsen, sammen med røkla, (av vårt distrikt sine butikksjefer).
Eller, jeg husker at jeg satt ved siden av Anders Hilton, (som var butikksjef på Rimi Manglerud), i minibussen, på vei opp til Dagali, (for det var en slags oppgave, som distriktssjef Fjellhøy, ville at vi skulle gå samme to og to, om å løse).
Så Anders Hilton ba meg muligens om å dra med kofferten hans til ‘Rugekassa’.
Etter at minibussen hadde kjørt tilbake igjen, til Rimi sitt hovedkontor, (på Sinsen).
Noe sånt).
Så begynte ambulerende butikksjef Svein Erik ‘Handyman’ Lorentzen, (var det vel), å syte og klage.
‘For noe møkkamusikk’ sa han, (og de andre butikksjef-karene).
(Noe sånt).
Og da dukka vel hu Hege Grymyr opp der, og tok ut min CD.
Og så satt hu vel på den ‘Tocas Miracle’, med Fragma.
(Noe sånt).
Mens hu vel også sa noe stygt, om musikken til hu Linda ‘Zera’ Wold, (fra Halden).
(Noe musikk, som jeg tilfeldigvis hadde på ‘bil-CD-en’ min, (som jeg hadde brent selv), den uka/måneden.
For å si det sånn).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 4.
Og det var vel også sånn, på denne Dagali-turen.
At distriktssjef Per Øyvind ‘PØF’ Fjellhøy.
Han truet/beordret/formanet hu Hege Grymyr til å hoppe opp i boblebadet sammen med vår butikksjef-kollega, (min nabo i ‘Rugekassa’), Sophia Teigen, (som min fetter Ove en gang hadde sagt om, at var ei kjempebra negerdame, etter at han i fylla, hadde hoppa over til Sophia, (og hennes kjæreste), sin terrasse).
(For å si det sånn).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
Det var forresten sånn.
(Det var vel fra januar 2000 til høsten 2000.
Da jeg begynte som butikksjef på Rimi Kalbakken).
Så var Fjellhøy og ambulerende butikksjef Svein Erik ‘Handyman’ Lorentzen ‘alltid’ hos Hege Grymyr, på Rimi Oppsalstubben.
Jeg/Rimi Nylænde betalte en del, (noen tusen), av Lorentzen sin lønn, hver måned.
(For ambulerende skal liksom jobbe litt, (der det trengs), i butikkene, i et visst distrikt).
Men sånn som jeg husker det, så jobba ikke Lorentzen et sekund, i min butikk.
(Han var på en sånn ‘møte-seanse’ der, sammen med Fjellhøy, på begynnelsen av året.
Men det var vel det.
Sånn som jeg husker det).
Det at ambulerende var først og fremst en handyman/håndverker.
Det var vel også nytt.
Jeg blogget jo om Irene Ottesen her om dagen.
Og hu ble jo ambulerende butikksjef, (i et nabo-distrikt), etter å ha jobbet en del år, som assisterende butikksjef, (i Rimi), blant annet.
Men Lorentzen var visst først og fremst en handyman, (sånn som jeg skjønte det, på Fjellhøy).
Men jeg hadde leid inn håndverkere fra Rimi sin leverandør-liste, for å fikse ymse ting, (som gikk på butikkstandard), som ikke var greie, på Rimi Nylænde, i 1998 og 1999.
Så jeg trengte ikke noe håndverker-hjelp, på Rimi Nylænde, (i år 2000).
(For å si det sånn).
Og jeg begynte å bli litt varm i trøya i den butikken, (hvor jeg også hadde jobba noen år som assistent).
Men Grymyr trengte visst mye hjelp, (virka det som på Fjellhøy).
Og jeg var glad til, at jeg slapp å se så mye til distriktssjefen og ambulerende.
At Rimi Nylænde betalte tusenvis av kroner til Lorentzen hver måned, som han jobba for, på Rimi Oppsalstubben, liksom.
(For å si det sånn).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.

Jeg ble jo kastet ut, (på urettmessig vis), i Liverpool, (en gang), og i Sunderland, (to ganger), mellom høsten 2011 og januar 2012.
Og etter å ha blitt kasta ut fra Azalea Lodge, i Sunderland.
(Av uklare grunner.
Men det kom en brite på døra mi.
Og han ønsket å se et nummer, på nettverkskortet, (på PC-en min).
Og de ansatte der, (på Azalea Lodge), hadde latt han briten få lov til å gå inn hos meg, (for å sjekke dette), virka det som.
Og hu negerdama som var leder der, (på Azalea Lodge), kasta meg så ut, (av uklare grunner).
Og jeg dro da tilbake til Liverpool, (med National Express-buss), hvor jeg bodde noen dager, hos den skandinaviske kirken.
(Min svenske Team Leader/kollega Jill, fra (Bertelsmann) Arvato/Microsoft.
Hu tipsa meg en gang om, på jobb, (høsten 2005 vel), at man kunne bo på den skandinaviske kirken, (i Liverpool).
For å si det sånn).
Før kirken også kasta meg ut, av uklare ‘Kafka-grunner’.
(Etter noen få dager).
Og så ble jeg sendt til Liverpool City Concil sitt kontor i Garston.
(Av Liverpool City Council sitt kontor, i Dale Street/sentrum).
Og det var så grisete, på kjøkkenet, i det bofelleskapet.
Og jeg var vant til å klare meg på cirka halve livsopphold-støtten på Azalea Lodge, (siden at jeg der måtte betale cirka halve livsopphold-støtten i matpenger, samtidig med at jeg kjøpte all maten jeg åt, i matbutikker som Tesco, (for å slippe å menge meg, med de pøblene/kriminelle, som bodde på det nevnte herberget)).
Så de første ukene, i Rufford Road.
Så kjøpte jeg meg en mikrobølge-ovn, (med grill-funksjon), som jeg plasserte, på rommet mitt der.
(Sånn at jeg slapp å bruke det grisete kjøkkenet).
Og livsopphold-støtten, (som var på bortimot 1.500 kroner), ble utbetalt hver fjortende dag.
Og en av de første utbetalingene, brukte jeg, (brorparten av), til å kjøpe den nevnte mikrobølgeovnen.
Og den andre utbetalingen, var det vel muligens.
Den brukte jeg en del av for å kjøpe en printer-skanner.
Og dette var på Clas Ohlson i Liverpool sentrum.
(Hvor Clas Ohlson plutselig dukka opp mens jeg bodde i Leather Lane (hvor jeg bodde fra 2006 til 2011) også i Liverpool sentrum).
Og den printer-skanneren kosta kanskje 25-30 pund.
(De printer-skannerene er litt subsidierte (virker det som for meg).
De selges billig.
Og så selger de seinere blekket til blodpris, liksom.
For å si det sånn).
Men svenskene hadde ikke lagt printer-ledning oppi esken.
Så den måtte jeg kjøpe for seg.
(Og det var heller ikke sånn at den printer-skanneren (fra Clas Ohlson) hadde wifi (sånn som andre printer-skannere seinere har fått seg).
Man måtte ha den nevnte ledningen for at printeren/skanneren skulle fungere.
For å si det sånn.
Så det var litt ‘katta i sekken’, fra Clas Ohlson.
Må man vel si).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Den nevnte Clas Ohlson-butikken har visst seinere gått konkurs, (og det er kanskje ikke så rart når de driver og selger folk katta i sekken, for å si det sånn):

https://www.liverpoolecho.co.uk/news/business/clas-ohlson-closing-liverpool-city-15511342

Da jeg studerte ved University of Sunderland, i 2004/05, og bodde på campus/the Forge.
Så måtte vi ha wifi-kort, (husker jeg).
For student-rommene hadde ikke bredbånd/ADSL-kontakt i veggen.
(For å si det sånn).
Og i 2011, så hadde wifi-kortene blitt USB-baserte.
Og de kosta ikke så mye.
(Ihvertfall ikke på Amazon).
Og da jeg hadde BT bredbånd, i Liverpool, noen måneder tidligere.
Så skrøyt de av, (ovenfor sine kunder), at det fantes mange tusen ‘hotspots’, (hvor man kunne surfe gratis, via wifi), over hele England.
Så jeg kjøpte en sånn wifi-dongle, for å sjekke, om det var noen sånne hotspots, (som egentlig var folks hjemme-nettverk, som de lot andre bruke), der hvor jeg bodde.
Og Azalea Lodge hadde ikke passord, på sitt wifi-nettverk.
Så jeg testa det litt.
Selv om jeg også kjøpte en Wireless Broadband-dongle, fra T-Mobile.
(Som heller ikke var så utrolig dyr).
Så jeg brukte vekselsvis wifi-dongelen og T-Mobile-dongelen, mens jeg bodde, på Azalea Lodge.
(Dette var de siste ukene/månedene.
Etter at jeg fikk den nevnte BT-sjekken).
Selv om de vel sa der, (på Azalea Lodge), at dette wifi-nettverket deres, kun var for briter, (eller hvordan de uttrykte det).
(Noe sånt).
Så sånn var vel det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog

Etter at jeg måtte flykte til Sunderland, høsten 2011.
(Etter den urettmessige utkastelsen i Liverpool).
Så bodde jeg først hos University of Sunderland.
Men der ble jeg også kastet ut, (av politiet), uten grunn.
Og Sunderland City Council, (det vil si kommunen/lokalmyndighetene), skaffet meg et rom, på et herberge, (sentralt i Sunderland), for mer eller mindre lysskye individer.
Og mens jeg bodde der, så sendte British Telecom meg en sjekk, (av en eller annen grunn).
(Ettersom at det var prøveløslatte osv., som bodde der.
Så åt jeg på rommet mitt, (mat som jeg kjøpte på Tesco, Asda, Aldi, Iceland og Lidl, blant annet).
Men jeg måtte likevel betale cirka halve livsopphold-støtten min i matpenger.
Så derfor hadde jeg dårlig råd, mens jeg bodde, på Azalea Lodge, (for jeg hadde også noen regninger, som jeg måtte betale, når det gjaldt tidligere gjeld til strøm-firmaer osv).
Så sjekken fra BT, (på et par hundre pund), var noe lignende av, å vinne i Lotto.
Må man vel si).
Og da kjøpte jeg meg mye nytt, (blant annet en varm jakke, med for som ikke pustet, fant jeg etterhvert ut, (så det ble som en sauna liksom, inni jakka)).
Og det var vel sånn, at jeg ikke fikk med meg en ledning, (til enten mobilen eller kameraet), fra Liverpool.
(For politifolka ga meg bare noen minutter, på å pakke).
Og derfor måtte jeg bestille denne minnekort-leseren.
For å få noen bilder over på PC-en, (og derfra til Flickr/johncons-blogg), da.
(For å si det sånn).
Så sånn var vel det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen