johncons
  • kunder kan dele forpakningene

    Det var ikke storhusholdning-forpakninger, som CC Storkjøp solgte.

    Men de solgte økonomi-pakninger, da.

    (For å si det sånn).

    Og på 70-tallet, så var kanskje dette mye mat, for folk.

    Men på 80-tallet, (og seinere), så tror jeg, at folk bare la disse økonomipakningene i fryseren, (istedet for å spleise på de med naboen).

    (Og folk fikk også større frysere hjemme.

    Jeg husker at min farmor Ågot, hadde en stor fryser, (inne på kontoret til vårt slektsfabrikk Strømm Trevare), allerede på slutten av 70-tallet.

    For å si det sånn).

    Det var sånne varer som Pizza Grandiosa og to liter Hennig Olsen-is, som vi solgte, (husker jeg).

    (Hennig Olsen-isen pleide vi vel å selge, til 14.90, per boks.

    Noe som var mye billigere enn iskremen til Oddmund Larsen på Sand.

    For å si det sånn).

    Og hele hermetikk-bokser, (men ikke så ofte halve hermetikk-bokser), med varer som trøndersodd, (til 15-20 kroner boksen), og muligens også Spagetti Ala Capri.

    (Noe sånt).

    Og 250-300 grams pakninger med potetgull/potetløv.

    (Muligens av merket Sundnes eller Polly, eller noe lignende).

    Men ikke de små pakningene, på 100-150 gram.

    (For å si det sånn).

    Og av brød, så hadde vi vel bare Sunnhetsbrød.

    (Siden at de veide litt mer, enn de andre brødene.

    For å si det sånn).

    Og vi hadde vel også store pakninger, med Smili vaskepulver, (eller om det var et annet billig-merke), som jeg pleide å få gratis, hvis det var brekkasje, (husker jeg), noe min lillesøster Pia, ble glad for, for hu hadde flytta opp til meg, (der hvor jeg pleide å bo aleine), dette skoleåret.

    (Dette var kanskje et hint om, at jeg måtte vaske arbeidstøyet.

    Noe sånt).

    Og to-pakninger med tørkeruller, til 6-7 kroner.

    (Hvis ikke det var på Rimi.

    Og at CC Storkjøp hadde billige fire-pakninger.

    Hm).

    Og ti kilos-pakninger med sukker.

    (Det hendte at hjemmebrennere kunne kjøpe opptil 100 kilo sukker av gangen.

    Hvis jeg ikke husker helt feil).

    Og store plater med Freia sjokolade.

    (Blant annet).

    Men det ‘spleise-konseptet’ funka kanskje best på 70-tallet.

    (Før folk begynte å trene mye på treningsstudio osv., og derfor trengte mer mat.

    Da ble ikke disse matvarene noe å spleise på, vil jeg si, (kanskje bortsett fra Nidar sin Spesial-sjokolade, som vi solgte, i cirka 300 grams forpakninger, et sjokolade-slag, som var ganske mektig, vil jeg si).
    (En vare som min stemor Haldis, pleide å by på, nede i Havnehagen, på den tida hu jobba på CC Elektro)).
    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    CC Storkjøp hadde også en storebror, (eller om man skal si lillebror, siden at de solgte mindre forpakninger), som het CC Matsenter.

    Og som jeg har blogga om tidligere.

    Så var CC Matsenter ofte sure, på CC Storkjøp.

    For CC Matsenter fikk ikke lov, å ha tilbud, på store forpakninger.

    (De/vi skulle konkurrere, mot AKA, Sparland, Go’ Mat/Strømsø Supermarked og OBS!, osv.

    Var det vel).

    Da klagde vår butikksjef Karin Hansen, på senter/leder-møtene, (husker jeg).

    For vår butikk, hadde liksom monopol, på store forpakninger, (siden at det var del av konseptet), på CC Brakerøya, da.

    (For å si det sånn).

    Men begge matbutikkene på CC Brakerøya, (CC Storkjøp og CC Matsenter), hadde samme eier, (nemlig Staff Gruppen).

    Så dette var ‘bare’ noe intern krangling, i Staff Gruppen, da.

    (For å si det sånn).

    Som vi ansatte kanskje hørte bruddstykker av, (når våre ledere ikke klarte å holde kjeften sin, for å si det sånn).

    Ellers så var det sånn, at vi, (etter at jeg hadde jobba der noen måneder), skulle ha spisepausene våre, inne på CC Matsenter sitt spiserom.

    Og vi hadde også samme julebord, (på Rica Tjøme, het det vel), som CC Matsenter.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 3.

    Så da jeg flytta, til Uelands gate, (for å studere på NHI), høsten 1989.

    Så ble jeg litt sur, over de høye prisene, på Ila/Kiellands Plass.

    Det var ikke en eneste budsjett-butikk, i en mils omkrets, (på den tida), såvidt meg bekjent.

    (For å kanskje overdrive litt.

    Men likevel).

    Jeg begynte etterhvert, (etter at jeg flytta til Abildsø, i begynnelsen av september 1989), å handle, på Oluf Lorentzen, på Oslo City.

    Der hadde fast lavpris på Pepsi blant annet, (husker jeg).

    Men ingen butikker i Oslo, hadde like lave priser, som CC Storkjøp.

    (Vil jeg si).

    Selv om Rimi og Rema også var billige butikker, på den tida.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 4.

    Det står øverst i bloggposten, at CC Storkjøp, hadde 300 varelinjer, i 1976.

    Men det kan ha vært sånn, at det var litt, som med Rimi og Rema.

    Nemlig at det kom inn fler og fler varer, hvert år.

    Så da jeg jobba der, (på slutten av 80-tallet), så hadde vi kanskje noe sånt som 500-600 varelinjer, da.

    (Hvis jeg skulle tippe).

    Det var ihvertfall sånn, at det ikke var nok PLU-koder, på kassene, (husker jeg).

    Sånn at vi kassafolka måtte huske mange priser, i huet, (når det gjaldt varer som stod på pall/halvpaller).

    (Og det var vel muligens også sånn, at vi skulle skrive huskelapper.

    Noe sånt).

    Og når prisene gikk opp, (for de gikk vel som regel opp, på den tida), så var det ikke så lett alltid, for oss som jobba deltid, å få med seg det, (husker jeg).

    Så det var mye vanskeligere, å slå riktig, på den tida, enn i våre dager, (vil jeg si).

    Og hvis man slo en krone for mye, på en vare.

    Så skulle man slå en krone mindre, på en av de neste varene.

    (Var det vel).

    Og hvis det skjedde, så kan det jo ha vært sånn, at kundene ikke skjønte så mye, av handlelappen.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Klage/Fwd: Anime NieR:Automata … is going fast

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 14. november 2020 kl. 01:27

    Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>

    Kopi: ebay@ebay.com, elh@forbrukertilsynet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, eBay Customer Support – spoof <spoof@ebay.com>, post <post@finkn.no>, ebay@reply5.ebay.com

    Hei,

    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

    (Jeg har ikke kontaktet disse).

    Vennligst rydd opp!

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke

    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes

    jeg).

    ———- Forwarded message ———

    Fra: eBay <ebay@ebay.com>

    Date: tir. 13. okt. 2020 kl. 22:46

    Subject: Anime NieR:Automata … is going fast

    To: <eribsskog+norgesstorstehomo@gmail.com>

    Snag it while it’s in your cart.

    eBay

    You’ve left this in your cart.

    Anime NieR:Automata 2b Authentic Bring Arts PVC ACTION Figure Toy Gift N B

     

    Anime NieR:Automata 2b Authentic Brin…

    $20.79

    Ends on Oct 18, 2020 19:37 CEST

    Go to cart

    eBay MBG  eBay Money Back Guarantee

    Similar items you may be interested in

    Anime NieR:Automata 2b YoRHa No 2 Typ…

    Anime NieR:Automata 2b YoRHa…

    NOK 196.53

    Free Shipping

    43m left

    6″ NieR:Automata 2B Action Figure Bri…

    6″ NieR:Automata 2B Action Fi…

    NOK 211.89

    Free Shipping

    Popular

    NieR:Automata 2B Action Figure Bring…

    NieR:Automata 2B Action Figur…

    NOK 191.78

    Free Shipping

    NieR: Automata YoRHa No.2 Type B 2B A…

    NieR: Automata YoRHa No.2 Typ…

    NOK 155.30

    Popular

     

    Shop anywhere with the eBay app

    Download the eBay app from the App Store for iOS devices Get the eBay app for Android

     

    Follow us

    Facebook icon Twitter icon Pinterest icon Instagram icon

     

    Update your email preferences

    You are receiving this email based on your eBay account preferences. To change which emails you receive from eBay, go to Communication Preferences in My eBay.

    If you’d rather not receive these emails, click here to unsubscribe.

     

    Email reference id: [#f4f884f281274eeab02b12e1d26bc197#]

    We don’t check this mailbox, so please don’t reply to this message. If you have a question, go to Help & Contact.

    eBay sent this message to Erika Tissejenta Ribsskog (erikatiribs-0). Learn more about account protection. eBay is committed to your privacy. Learn more about our privacy notice and user agreement.

    ©1995‌-2020 eBay Inc., 2145 Hamilton Avenue, San Jose, CA 95125

  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Klage/Fwd: Dude Of The Day: He’s 6’1… but honestly who’s looking at his height!

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 14. november 2020 kl. 01:23

    Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>

    Kopi: newsletter <newsletter@thegayuk.com>, elh@forbrukertilsynet.no, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>

    Hei,

    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

    (Jeg har ikke kontaktet disse).

    Vennligst rydd opp!

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke

    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes

    jeg).

    ———- Forwarded message ———

    Fra: TheGayUK Newsletter <newsletter@thegayuk.com>

    Date: tir. 13. okt. 2020 kl. 17:13

    Subject: Dude Of The Day: He’s 6’1… but honestly who’s looking at his height!

    To: <eribsskog@gmail.com>

    Can someone say smoulder? This is Matthieu and we’re besotted with his eyebrows and actually not just those…  You can see ALL of him over at  @welovegayporn (NSFW).

     

    FROM OUR SHOP…

    DAILY POLL

    Have your say… Would you support a UK-wide lockdown?

    VOTE HERE

    A STORY YOU MIGHT BE INTERESTED IN

    Here’s why you shouldn’t use those free packets of lube you get at a gay bar

    Lube is fundamental to having a good, satisfying time if you’re having anal sex. And not all lubes are created equal.

    Read more…

    This dating app has put “social distancing reminders” in between its user’s listings

    Just in case you weren’t aware that you’re required to socially distance at the moment as the Covid-19 infection rate continues to climb, one dating app has put a visual…

    Read more…

    These are the places gay guys are doing the deed

    You’re a minxy lot aren’t you…

    Read more…

    THEGAYUK.com / DOTD takes part in various affiliate marketing campaigns and programmes which means that we earn a commission on editorially chosen products bought via the links that we may provide to retailer sites.

    TWITTER

    Unsubscribe    |    View this email in your browser

    TheGayUK.com Ltd.

    17 Wiverton Road, Nottingham, NG7 6NQ

    All rights reserved

  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Klage/Fwd: Siste nytt fra LO

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 14. november 2020 kl. 01:17

    Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>

    Kopi: LO <LO@communicatoremail.com>, LO Postkasse LO <lo@lo.no>, elh@forbrukertilsynet.no, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>

    Hei,

    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

    (Jeg har ikke kontaktet disse).

    Vennligst rydd opp!

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke

    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes

    jeg).

    ———- Forwarded message ———

    Fra: LO Norge <LO@communicatoremail.com>

    Date: tir. 13. okt. 2020 kl. 15:00

    Subject: Siste nytt fra LO

    To: <eribsskog+i@gmail.com>

    Nyhetsbrev fra LO Norge Nyhetsbrev fra Landsorganisasjonen i Norge Åpne i nettleser

    Meklingsinnspurt i statsoppgjøret

    Meklingen i tariffoppgjøret i staten går nå inn i den siste fasen. Fristen er ved midnatt onsdag 14. oktober. Finner man ikke en løsning, blir det streik fra torsdag morgen.

    Les mer her cta pil

    Uttalelse om statsbudsjettet: Kutt i formuesskatt og mindre til de ledige

    Pandemien har rammet befolkningen skjevt. De med lavest lønn og usikker jobb er rammet hardest. Politikk må rette opp i dette, men regjeringen prioriterer de aller rikeste.   Det heter det i en uttalelse fra LOs sekretariat.

    Les mer her cta pil

    LONorge-logo-skjerm-rgb.png

    Landsorganisasjonen i Norge (LO) er Norges største lønnstakerorganisasjon. Over 950 000 medlemmer er organisert i en rekke fagforbund som er tilsluttet LO. LOs forbund organiserer arbeidstakere både innen privat og offentlig sektor, og innen alle bransjer og yrker.

    Les mer her cta pil

    Denne e-posten er sendt til deg da du har akseptert å motta nyhetsbrev fra LO. Ønsker du ikke å motta flere slike e-poster framover kan du avregistrere deg her.

    Følg oss

    Facebook Twitter Instagram Youtube

    Ledige stillinger

  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Klage/Fwd: (1) Relisted item: Brand-new SONY PSVITA Japan P4D Persona 4 Dancing All Night Crazy Value Pack

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 14. november 2020 kl. 01:10

    Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>

    Kopi: ebay@ebay.com, elh@forbrukertilsynet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, eBay Customer Support – spoof <spoof@ebay.com>, post <post@finkn.no>, ebay@reply5.ebay.com

    Hei,

    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

    (Jeg har ikke kontaktet disse).

    Vennligst rydd opp!

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke

    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes

    jeg).

    ———- Forwarded message ———

    Fra: eBay <ebay@ebay.com>

    Date: tir. 13. okt. 2020 kl. 14:56

    Subject: (1) Relisted item: Brand-new SONY PSVITA Japan P4D Persona 4 Dancing All Night Crazy Value Pack

    To: <eribsskog+extremelyhomosexual@gmail.com>

    You just got another chance to buy it now for $59.99.

    eBay

    Everyone deserves a second chance!

    Item relisted

    Brand-new SONY PSVITA Japan P4D Persona 4 Dancing All Night Crazy Value Pack

     

    Brand-new SONY PSVITA Japan P4D Persona 4 Dancing All Night Crazy Value Pack

    Price: $59.99

    View Item ➔

    Similar Picks

    PS Vita Persona 4 Dancing All Night C…

    PS Vita Persona 4 Dancing All…

    NOK 183.82

    Persona 4 Dancing All Night Sony Play…

    Persona 4 Dancing All Night S…

    NOK 502.75

    Used PS Vita Persona 4: Dancing All N…

    Used PS Vita Persona 4: Danci…

    NOK 256.04

    Persona 4 Dancing All Night PS Vita A…

    Persona 4 Dancing All Night P…

    NOK 80.90

    Persona4 Dancing All Night Crazy Valu…

    Persona4 Dancing All Night Cr…

    NOK 434.19

    Free Shipping

    Sony PSVITA Japan Persona 4 Dancing A…

    Sony PSVITA Japan Persona 4 D…

    NOK 365.55

    Free Shipping

    Persona 4 Dancing All Night Crazy Val…

    Persona 4 Dancing All Night C…

    NOK 548.46

    Persona 4 Dancing All Night Crazy Val…

    Persona 4 Dancing All Night C…

    NOK 365.55 Top Rated Seller item logo: This item is from a top rated seller.

     

    Update your email preferences

    You are receiving this email based on your eBay account preferences. To change which emails you receive from eBay, go to Communication Preferences in My eBay.

    If you’d rather not receive these emails, click here to unsubscribe.

     

    Email reference id: [#4e0fa99730e04c7e84dcce0e48ba5070#]

    We don’t check this mailbox, so please don’t reply to this message. If you have a question, go to Help & Contact.

    eBay sent this message to Erika Sutreanon Ribsskog (erikasuribs_0). Learn more about account protection. eBay is committed to your privacy. Learn more about our privacy notice and user agreement.

    ©1995‌-2020 eBay Inc., 2025 Hamilton Avenue, San Jose, CA 95125

  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Klage/Fwd: Ukens tips fra ifi.no

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 14. november 2020 kl. 01:06

    Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>

    Kopi: ifi@ifi.no, elh@forbrukertilsynet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, post <post@finkn.no>

    Hei,

    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

    (Jeg har ikke kontaktet disse).

    Vennligst rydd opp!

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke

    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes

    jeg).

    ———- Forwarded message ———

    Fra: ifi.no <no-reply@ifi.no>

    Date: tir. 13. okt. 2020 kl. 11:27

    Subject: Ukens tips fra ifi.no

    To: <eribsskog@gmail.com>

    Se denne e-posten i nettleseren din

    Ukens tips fra ifi.no.

    Informasjonskontoret for farge og interiør arbeider for at du skal få inspirasjon, tips og ideer til dine prosjekter. Denne uken har vi noen gode forslag enten du ønsker å gjøre jobben selv, eller sette den bort til fagfolk.

    Gode farger til soverom

    BLÅTT/TURKIS

    Gode farger til soverom

    Har farger noe å si for hvordan vi sover? Vi har spurt søvnekspertene om hvilke farger som er gode å ha på soverom.

    Les mer

    Stor luksus på liten flate

    BAD OG TOALETT

    Stor luksus på liten flate

    Da rørleggeren bygget eget baderom, sparte han ikke på noe. Oppussingen ble utført med millimeterpresisjon, og som en slags test på hvor mye lekkert utstyr som kan få plass på få kvadratmeter.

    Les mer

    Mal veggene med omtanke for menneske og miljø

    INNENDØRS

    Mal veggene med omtanke for menneske og miljø

    Mood Care Wall er malingen som tar hensyn til miljø og inneklima hele veien fra råvare og emballasje til ferdig malt vegg. Malingen er en innovasjon fra Beckers, og fremstilt med råstoffer fra blant annet trær, planter og alger. Selve malingboksen er laget av en stor andel gjenbrukt plast.

    Les mer

    Lær om linoljemaling på 3 minutter

    MALING

    Lær om linoljemaling på 3 minutter

    − Linoljemaling er en maling som er miljøvennlig og som gir fantastiske resultater, sier malermester Roger Studsrud.

    Les mer

    Finn den rette stemningen hjemme med disse 4 tapetstilene

    TAPET OG VEGGDEKOR

    Finn den rette stemningen hjemme med disse 4 tapetstilene

    Har du lyst på bedre stemning i stuen eller på soverommet? Da er dette uken for å gjøre noe med det. Det er nemlig Wallpaper Week denne uken, og med tapet kan du enkelt få den stemningen du ønsker hjemme.

    Les mer

    Instagram

    Facebook

    Website

    Copyright 2020 © ifi.no

    Avregistrer nyhetsbrev

  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    [PACS-10488017] Playasia Order 44420013

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 14. november 2020 kl. 00:53

    Til: Play-Asia Customer Service <enquiry@play-asia.com>

    Kopi: kathleen.mateo@play-asia.com, elh@forbrukertilsynet.no, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>

    Hi,

    you have earlier replied to me about this case.

    Some idiots have registered an account in my name with you.

    I want to know the name of the troll that has done this.

    And I want to know what you’re going to do, to stop this from happening again, to other people.

    And I have to complain about that you haven’t cleaned up your customer-register.

    I still get newsletters etc., from Play Asia, even if I’ve never registered an account with you.

    It seems that it’s chaos with you, because you’ve put about ten different case-workers on this.

    It’s like you don’t even try.

    Even if you should do your best, I think, to sort this, since your organisation have let yourself be used as a tool for trolling/terror, since you have poor routines.

    Erik Ribsskog

    tir. 13. okt. 2020 kl. 10:00 skrev Play-Asia Customer Service <enquiry@play-asia.com>:

    Dear ,

    This is Kate, the manager here in Customer Service. I understand that you

    wanted to talk to me about what occured on this profile.

    Do you have a phone number that I can get in touch with so that I could

    talk to you over the phone?

    I will be waiting for your response. Please feel free to email me directly

    at kathleen.mateo@play-asia.com.

    Best regards,

    Maria Kathleen Mateo

    Playasia Customer Service

    Email: cs@play-asia.com

    Telephone: +85231450013

    __________________________________________________________

    Leave us a review: www.trustpilot.com/review/www.play-asia.com

    For latest deals, offers and pre-releases visit us at www.play-asia.com

    Follow us on social:

    FB: www.facebook.com/playasia

    TW: www.twitter.com/playasia

    IG: www.instagram.com/playasia

    Was this e-mail helpful?

    https://www.play-asia.com/41/7468slt-773c52n

'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen