johncons






  • Gmail – Sletting av konto på kommentarsystem







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Sletting av konto på kommentarsystem





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Mon, Nov 1, 2010 at 4:10 PM





    To:

    "Dagbladet.no Support" <support@db.no>



    Hei,

    jeg vil gjerne protesterer på at dere tillater for mye personangrep, fra 'Bjartleif Gundersen', med mere, så jeg vil gjerne bli slettet fra deres kommentarsystem.
    Jeg leste mye avisa deres, da jeg bodde i Norge, men det var vel mest som tidtrøyte og for å vite hva som stod på agendaen, i dagsdebatten, i Norge.

    Og vel ikke så mye fordi jeg hadde så mye tillit til dere kanskje.
    Og det har jeg funnet ut nå, at det har jeg ihvertfall ikke nå, etter å ha sett hvordan dere modererer kommentarer.

    Og lar folk få mobbe og trakasserer og terrorisere andre, i kommentarer hos dere.
    Det står i reklamen hos dere, for Windows eller om det var vinduer nå, at 'om du skal gjøre noe, så gjør det skikkelig'.

    Det synes jeg ikke dere gjør i Dagbladet, og dere prøver ikke engang å moderere kommentarer skikkelig, synes jeg.
    Så det vil jeg gjerne protestere mot, ved å melde meg ut, av kommentarsystemet deres, og heller bruke ytringsfriheten min andre steder.

    Med takk for tidtrøyta!
    Erik Ribsskog






  • dagbladet sender hundrevis av lesere til bloggen min

    PS.

    Jeg har jo skrevet om den første kommentaren, om bloggen min, fra han ‘internett-terroristen’, Bjartleif Gudrulfsen, tidligere idag.

    Så jeg sjekket om det hadde blitt skrevet noe nytt, siden sist.

    PS 2.

    Forresten, hvorfor lar de journalistene i Dagbladet, folk skrive dritt om min blogg, under en artikkel om interiør-blogger?

    Det er jo helt hårreisende!

    Det er jo som at de journalistene i Dagbladet er noen f*tter, som lar de kommentatørene kødde med meg, på den måten der, synes jeg.

    Men men.

    Bare noe jeg tenkte på.

    PS 3.

    Tilbake til det nye som ble skrevet, om bloggen min og meg, på Dagbladets kommentarsystem der:

    mer fra dagbladets kommentarsystem

    http://www.dagbladet.no/2010/11/01/magasinet/sondag/interiorblogg_2010/blogg/interior/13929133/

    PS 4.

    Vi ser at han ‘internett-krigeren’, med det falske navnet ‘Bjartleif Gudrulfsen’.

    Sier at jeg ikke burde nevne personvern.

    Men, det er forskjell på personvernet til uskyldige tredjepersoner, dvs. f.eks. kunder i en netthandel.

    Og til personer som har vært direkte involvert, i f.eks. tull mot meg, i livet mitt.

    Jeg har jo noe som heter ytringsfrihet.

    Og det betyr at jeg kan skrive om det som har skjedd meg.

    Og det har jo ikke noe med personvernet til kunder i netthandelen min å gjøre.

    De sensurerte jeg jo navn og telefonnummer og e-post adresse for, når jeg hadde fotografier av pakkene jeg sendte, på bloggen.

    Men jeg har en nødblogg her, som dere f*tter i Norge sitter og leser hver dag, men ikke reagerer på.

    For jeg får ikke rettighetene mine, av Sovjetstat-myndighetene i Norge.

    Også begynner noen fisler i Norge, å ‘fislefi*tte’ om personvern.

    For her er det jeg som prøver å varsle, om at Norge har blitt pil råttent.

    Og alt jeg får er sånt anonymt interiør-syting, om personvern.

    Nei, fy faen.

    Norge er råttent på rot.

    Dere får ta å henge dere alle mann, som de gjennområtne krapylene dere er.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

  • Nå sjekket jeg hvilke sider som var mest lest på bloggen idag.

    Og der hadde det sneket seg med en bloggpost fra 2008, var det vel.

    PS.

    Her er mer om dette:

    mafiaens advokat

    PS 2.

    Hva gjør en blogpost, fra 2008, på 3. plass, idag, i 2010, kan man kanskje lure på.

    Det lurte jeg på og.

    Og jeg måtte trykke litt på StatCounter, for å skjønne noe av det.

    PS 3.

    Her er mer om dette, (man kan se at 48 av de 50, som leste den bloggposten, idag, de har søkt om ‘Stuer-saken’):

    stuer saken 48 søk

    PS 4.

    Hva er Stuer-saken, og hvorfor er det så mange som søker om den saken nå, lurte jeg.

    Så jeg trykket på Google-søket.

    Og det viser seg at johncons-blogg, havner øverst, hos Google, hvis man søker på ‘Stuer-saken’, da.

    PS 5.

    Her er mer om dette:

    google søk stuer saken

    PS 6.

    Har jeg skrevet spesielt om ‘Stuer-saken’, på bloggen, lurer kanskje mange.

    Men nei, det har jeg ikke gjort.

    Jeg hadde bare kopiert en liste fra Wikipedia, (i et av mine mest døsige øyeblikk kanskje).

    En liste over advokat John Christian Elden, sine saker, hvor han har vært advokat.

    (For jeg lurte på hvorfor han alltid virka å være advokat for ‘slemmingene’, blant annet for han som drepte en kar, i en av mine gamle hjembygder, Østre Halsen, i Larvik, i stykkmord-saken der, som vel var uka før Benjamin-draper, med fulle fakkeltog og full mediadekning, i hovedstaden, osv.

    Gikk du i det fakkeltoget min søster Pia Ribsskog, forresten?

    Jeg tipper sjangsene var ca. 50/50 for at min søster Pia Ribsskog gikk i et av de Benjamin-fakkeltogene.

    Ikke for å si noe stygt om han Benjamin.

    Men hva med han som ble stykkdrept i Østre Halsen da?

    Han ble jo nesten ikke nevnt i media.

    Var Benjamin-drapet et plott, for å overskygge stykkdrapet i Østre Halsen?

    Hvem vet).

    Og John Christian Elden, han har jo kontaktet meg, for å få slettet den listen, seinere.

    (På vegne av en klient da).

    Men jeg svarte det, at jeg ikke sletter noe fra bloggen, før jeg har fått rettighetene mine fra myndighetene i Norge, osv.

    Så sånn var det.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 7.

    Men jeg gikk også på Wikipedia, nå istad.

    Og så gjennom de gamle versjonene, av den Wikipedia-artikkelen, om John Christian Elden.

    Og den listen over sakene hans, den var forsvunnet, (som jeg kunne se det, ihvertfall), som noe med vinden.

    Og da lurer jeg, er det bare jeg, i Norge, som tørr å skrive om John Christian Elden?

    Det er i sånne øyeblikk, at man skjønner det, at Norge er i Sovjetstaten, mener jeg.

    Når man ser det, at jeg, flyktningen, er den eneste som ikke lar seg diktere av John Christian Elden.

    Man kan se det hos Wikipedia, at John Christian Elden er nesten litt ‘russisk’.

    Jeg skal se om jeg finner det igjen.

    Vi får se om jeg klarer det.

    Vi får se.

    PS 8.

    Her er mer om dette:

    er elden russisk hm

    http://no.wikipedia.org/wiki/John_Christian_Elden

    PS 9.

    Vi lever jo i tiden etter Perestrojka og Glasnost og murens fall, i Europa.

    Så jeg mener det blir nærliggende å spørre seg, er Elden den russiske mafiaens advokat?

    Hm.

    Jeg mener det må være lov å spørre seg om det, ihvertfall.

    Det regner jeg med at ytringsfriheten nok dekker.

    Så sånn er nok det.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    PS 10.

    Og hvorfor denne overskriften, om Norge er et land uten ryggrad?

    Jo, fordi at jeg mener også å ha lest det.

    At det ikke bare er Wikipedia, og norsk presse(?), som lar seg diktere av advokat Elden.

    Nasjonalbiblioteket, har visst tatt vare på, alt som blir skrevet, på norsk, på nettet.

    Men det skal de visst slutte med, mener jeg å ha lest.

    Hm.

    Hvorfor slutter de nå?

    Var det Øst-Europa som ble fritt.

    Eller var det Vest-Europa, som havnet innenfor jernteppet, da muren falt, lurer jeg.

    Hvorfor blir det mer og mer som i Sovjet, i Norge, med ‘Sovjetstat-politi’, og det hele, lurer jeg?

    Er det GRU, eller hva de heter, som slår til?

    (Jeg har jo lest spionromanene til Le Carre osv., fra 80-tallet).

    Hvem vet.

    Vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    PS 11.

    Her er mer om dette:

    PS 12.

    Og det som er dumt, med det norske militæret, sånn som jeg husker det, fra Geværkompaniet, Terningmoen.

    Det er jo at grunnutrustningen, (dvs. magasinstasker, vannflaske, bajonett og feltspade).

    Det blir kalt GRU-en.

    (Etter GRUnnutrustning da).

    Og GRU er også Sovjet sin Spetsnaz militære etterretning, (eller noe sånn).

    Så alt kommunistene, eller ‘kommunistene’, på Terningmoen, (Schellum, fra Vågå, som var på samme lag som meg da, lag 2, var vel sånn, hvis jeg husker riktig. Hm).

    At det eneste de spurte om omtrent, på oppstillingsplass, var:

    ‘Skal øs ha på GRU?’.

    Noe sånt.

    Så det var jo GRU her og GRU der.

    Og det blir litt feil, mener jeg.

    Siden GRU også er noe sovjetisk spion-etterretning.

    Så Forsvaret burde nok ha valgt et annet navn på grunnutrustningen sin, enn GRU, mener jeg.

    Det navnet var det nok noen kommunist-spioner der, som hadde funnet på, hvis jeg skulle gjette.

    Så skjerpings til det norske ‘Sovjetstat-forsvaret’!

    Ikke bra!

    Så vi får se om de klarer å skjerpe seg.

    Vi får se.







  • Gmail – ecard has been viewed by anne-kathrine.skodvin@ica.no







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    ecard has been viewed by anne-kathrine.skodvin@ica.no





    123Greetings.com

    <ecards@123greetings.com>





    Mon, Nov 1, 2010 at 11:49 AM





    To:

    eribsskog@gmail.com



    Anne-Kathrine [anne-kathrine.skodvin@ica.no] has just viewed the ecard (10620210211504354627) you sent on 20-Oct-2010

    Check out the latest additions to our already existing gallery of over 20,000 ecards for 3,000 seasonal and everyday categories by subscribing to our RSS feed. (Click here to subscribe: http://feeds.feedburner.com/123greetings-daily-rss)

    You can schedule your ecards so you won’t miss anyone’s birthday or forget to greet them for the holidays.

    Plus we really value your feedback, so leave us a comment or give us a thumbs-up any time!

    Thank you for choosing 123Greetings.com

    Your friends at 123Greetings.com

    http://www.123greetings.com

    We respect your privacy. You will not be receiving any promotional emails from us

    because of this ecard. To view our privacy policy, click on the link below:

    http://info.123greetings.com/company/privacy_policy.html

    Note: This is an auto generated mail. Please do not reply.

    If you have any other problem please contact us by clicking on the following link:

    http://help.123greetings.com/contact_us.html

    This email was sent by 123Greetings.com, Inc., 1674 Broadway, New York, NY 10019.






  • bjartleif gudrulfsen rider igjen

    http://www.dagbladet.no/2010/11/01/magasinet/sondag/interiorblogg_2010/blogg/interior/13929133/

    PS.

    Nevnte ‘internett-kriger’ ‘Bjartleif Gudrulfsen’, har jeg klaget på til PFU og Politiet og det som er vel.

    Han har spydd ut hatet sitt på Dagbladets kommentarsystem tidligere.

    Mon tro om det er en politimann?

    (Siden han virker så tørr).

    Jeg har jo overhørt at politiet har brukt meg som en ‘target guy’.

    (Hva nå det er).

    Hverken politiet eller Pressens Faglige Utvalg gjør jobben sin i Norge, vil jeg si.

    Og vanlige folk må ta piss som det her.

    Det norske samfunnet er på nedadstigende kurs, vil jeg si.

    Så sånn er nok det.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Jeg vet ikke hva som hjelper mot sånt her.

    Nå sendte jeg bare en klage til Dagbladet, om personangrep.

    Men sånn har jeg også klaget tidligere, uten at det har hjulpet noe.

    Men vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    PS 3.

    Her er mer om dette:

    personangrep

    PS 4.

    Jeg har prøvd å klage til ‘Slettmeg.no’ også, på sånne her ting.

    Men de konene som jobber der, de begynner bare å angripe meg for bloggen min, osv.

    Så de klarer ikke å være saklige, og da blir det bare en eneste smørje, vil jeg si.

    Når jeg ser sånne her angrep, mot meg, på nettet, hvor folk skal ha det til at jeg er gal osv.

    Og de bruker fullt navn på meg.

    Da tenker jeg på å kontakte ‘Slettmeg.no’, som det har vært om i pressen osv., i underbevisstheten min.

    Men ‘Slettmeg.no’, det er bare som en sånn ‘hønsesuppe’, eller noe, er mitt inntrykk av det.

    Så det er bare som noe usaklig tull, vil jeg si.

    Så hva poenget med det ‘Slettmeg.no’-greiene er, det vet ikke jeg.

    Og jeg har gått Handel og Kontor, økonomilinja, og lært mye personvern osv.

    Så sånn er det.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

  • freak no

    http://freak.no/forum/showthread.php?t=169509&page=3

    PS.

    Her er mer om dette:

    mer om freak no

    PS 2.

    Men jeg burde kanskje ikke ta det så nøye, hva som blir skrevet om meg, på et nettsted, med et navn, som ‘Freak.no’.

    Hvem bryr seg om hva ‘freak’-er, eller raringer, (blir det vel på norsk), mener, liksom?

    Nei, det er kanskje ikke så mange som bryr seg om det.

    Men, det virket for meg, som at dette nettstedet, Freak.no.

    At det er et nettsted, som alle kan lese på, uten å registrere seg, osv.

    Så det er altså ikke noe lukket forum, ettersom jeg kan forstå.

    Som f.eks. Scream Magazine, vel er.

    Jeg har det som en regel, at jeg bryr meg ikke noe om, om hva folk på lukkede forum skriver.

    Hvor man må registrere seg, osv., for å se hva ‘raringene’ skriver.

    Men hvis det er et forum, som man kan gå rett til, uten å registrere seg.

    Da er det mer et ‘mainstream’-forum liksom, mener jeg.

    Selv om det her forumet heter Freak.no da.

    Så er det vel likevel et åpent forum.

    (Virker det som for meg, ihvertfall).

    Så da får jeg vel prøve å kommentere kritikken derfra mot meg da.

    (Ihvertfall vanligvis, ville jeg vel ha gjort det, har jeg som en regel, ihvertfall, siden det er fra et åpent nettsted, med en link, som alle kan komme til, uten å registrere seg).

    Men det foruminnlegget der, på Freak.no, det syntes jeg at bestod av så mye usaklig dritt.

    Så det blir nesten som at noen har plantet en ‘dritt-pakke’ der, mot meg, vil jeg nesten si.

    (Uten at jeg vet noe, om hva dette kan komme av.

    Eller hvem den personen ‘Jelass’ er.

    Hm.

    Men men).

    Så jeg gidder ikke å kommentere mer om dette, annet enn at dette er bare noe usaklig dritt, fra en eller annen, som prøver å få meg stilt i et dårlig lys, virker det som for meg.

    Bare sånn at jeg har sagt fra til de ‘raringene’ fra Freak.no, (som følger linken derfra, og dukker opp her på bloggen), om det.

    I tilfelle at de skulle tro på han ‘raringen’ der, (eller hva man skal kalle han), ved navn, (eller nick), ‘Jelass’ vel.

    (Bare for å ta med om den her episoden også).

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • rar video her om dagen

    http://www.youtube.com/watch?v=K9H_40BzPKg&feature=email&email=comment_received

    PS.

    Dette var etter å ha fått følgende forespørsel:







    Gmail – Comment posted on "Video 0535"







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Comment posted on "Video 0535"





    YouTube Service

    <service@youtube.com>





    Sat, Oct 30, 2010 at 6:06 PM





    To:

    johncons123 <eribsskog@gmail.com>







    YouTube



    Help Centre

    | email options

    | report spam

    Gjelten has made a comment on Video 0535:


    Kan du forklare hva som skjer i videoen? Litt vanskelig å se.

    You can reply to this comment by visiting the comments page.


    © 2010 YouTube, LLC

    901 Cherry Ave, San Bruno, CA 94066









  • Til One.com Danmark : Support – krk

    Added 29. oktober 2010 14:11


    Hej Igen

    Det er fuldt ud forståeligt. Har du ellers nogen spørgsmål eller noget

    du er i tvivl om er du velkommen til at vende tilbage.

    God helg.
     
    
    Med vennlig hilsen / Best Regards
    SUPPORTEN
    ----------------------------------
    One.com
    Web-site: http://www.one.com
    ---------------------------------

    Til One.com Danmark : Erik Ribsskog

    Added 29. oktober 2010 06:05


    Hei,

    ja, jeg blir bare så irritert, når det nettbutikken blir hacket, enda

    jeg har et veldig langt passord.

    Og det har vært så mye hacking nå, så jeg mistet litt besinnelsen, tror

    jeg.

    Men nå har jeg kjøpt et nytt domene hos dere, som heter Isbre.net, så

    kanskje jeg kan bruke et langt passord fra starten av, så kanskje det

    hjelper.

    Vi får se.

    Det er ergerlig med all denne hackingen synes jeg.

    Den har satt tilbake webbutikken min med mange måneder.

    Og det er så ergerlig.

    Men mange takk for svar ihvertfall!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    Til One.com Danmark : Support – krk

    Added 28. oktober 2010 12:20


    Hej Erik

    Tak for din henvendelse. Vi køre ikke Windows servere hos os. Alle vores

    servere køre på Linux – Debian, og endnu er det ikke lykkedes nogen at

    komme ind via vores backend. Dog er der mange webhoteller der desværre

    bliver hacket dagligt. Dette sker pga. en af følgende grunde:

    1: Den lokale computer er blevet inficeret med en virus (trojansk hest,

    keylogger eller lign.) som opfanger den FTP kode der benyttes, når der

    forbindes til webhotellet med FTP. Hvis det er af denne vej, så er det

    underordnet hvor god din kode er, da den bliver opfanget.

    2: En anden metode at blive hacket på, og som nok er den mest

    sandsynlige i dit tilfælde, er at der er installeret et CMS eller anden

    installation på serveren som er behæftet med sikkerhedsfejl, som hackere

    kan udnytte, og af den vej komme til at "overtage" systemet og hacke

    indholdet. Derfor er det også vigtigt at hvis der er en sådan

    installeret på webhotellet at det hele tiden holdes opdateret, og fri

    for sikkerhedsfejl.

    3: I enkelte tilfælde er det også sket at kunden har lagt en textfil op

    på webhotellet med FTP koden, som så er blevet udnyttet, når Google har

    været forbi og indeksere siden.

    Men som sagt er det endnu ikke sket, at nogen er kommet igennem vores

    backend. Har du yderligere spørgsmål er du velkommen til at vende

    tilbage.
     
    
    Med vennlig hilsen / Best Regards
    SUPPORTEN
    ----------------------------------
    One.com
    Web-site: http://www.one.com
    ---------------------------------

    Til One.com Danmark : Erik Ribsskog

    Added 27. oktober 2010 20:07


    Hei,

    nå har jeg blitt hacket igjen.

    Og nå vil jeg ikke høre, at det er pga. mitt passord.

    Nå har jeg skiftet til verdens lengste passord, med hundrevis av

    symboler,

    bokstaver og siffer.

    Hvem er det dere slipper inn?

    Er det politiet som tuller med meg?

    Hva 'holdkeftman' er det her?

    Nå får dere undersøke loggen deres og svare meg på en ordentlig måte hva

    som

    har foregått.

    Hvor har dere forresten ikke Unix-servere?

    Dere har Windows-servere, som er et enkelt mål for hackere, fordi

    Windows

    har så stor kjerne.

    Jeg har hatt faget E-Commerce, ved University of Sunderland, Faculty of

    Applied Sciences, 3rd year, Bachelor of Science Hons.

    Og da lærte jeg dette, at Windows er mye mer sårbart, mot trusler som

    hacking, enn Unix/Linux er, av en amerikansk foreleser, ved

    universitetet

    der, som het Dr. Erwin.

    Bare et velment råd.

    Det er så plagsomt å bli hacket vær dag.

    Er dette noe tull fra One.com og/eller Politiet, lurer jeg.

    Hva er det som foregår?

    Kan dere være så vennlig å undersøke/etterforske dette, på en ordentlig

    måte, ved å gå gjennom loggen deres og på en slik måte, som dere

    vanligvis

    undersøke slike episoder.

    På forhånd takk for deres hjelp der i kongens København.

    Mvh.

    Erik Ribsskog












  • Gmail – Ny annluering av bryllup/Fwd: Nullstilling av bryllup







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Ny annluering av bryllup/Fwd: Nullstilling av bryllup





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Sun, Oct 31, 2010 at 11:51 AM





    To:

    kirkevergen@fredrikstad.kommune.no



    Nå glemte jeg hu utafor selskapslokalet eller kirka der.

    Hu med baguett-kiosken, eller gatekjøkkenet, eller hva det var.
    Hu hadde butikken åpen.
    Men hu var og fikk seg et nummer, eller noe, i 2. etasjen der, tror jeg.

    For jeg husker at Susanne var der vel, og jeg og en hel gjeng andre da.
    Og så måtte vi vente lenge, lenge, på hu mat-dama.
    Så det var dårlig, vil jeg si.
    Så dem får ikke blande sex-livet sitt med jobben, mener jeg, nede i Fredrikstad da.

    Men men.
    Bare en oppdatering.
    Mvh.
    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/10/31
    Subject: Fwd: Ny annluering av bryllup/Fwd: Nullstilling av bryllup
    To: "kirkevergen@fredrikstad.kommune.no" <kirkevergen@fredrikstad.kommune.no>

    Hei,

    nå har jeg klaget på alle andre bryllup, som jeg har vært i, i det siste.
    Så da må jeg nesten klage til dere og, synes jeg.
    Jeg var i bryllup, sommeren 2002, i Rolvsøy, mener jeg det var, i Fredrikstad, da min fetter, Tommy Andre Løff Olsen, gifta seg med ei Ellen, derfra.

    For det første, faren til Tommy, Håkon Mogan Olsen, (min onkel, fra Berger), han kom ikke dit.
    Det er mulig det er fordi, at i begravelsen, til farmora mi Ågot, så søstera mi, Pia Ribsskog, at Håkon hadde misbrukt ungene til hu døve kusina mi, Lene Olsen.

    Og blitt påtalt/tiltalt for det.
    Så brudens far, sa i en tale, at Håkon hadde hjerteproblemer.
    Men brudgommens mor, Tone Løff, fra Drammen, sa til meg, at han var som Ågot (Mogan Olsen), farmora mi, og mora til Håkon.

    Hu var nesten som ei mor for meg, da jeg bodde hos faren min.
    Og da skjønte jeg hva Tone mente, for Ågot var litt var, så man måtte være veldig stille hos henne.
    Og jeg turte ikke å be inn gjester, de månedene jeg bodde der.

    Hu var kanskje litt redd for menn?
    Hva vet jeg.
    Men men.
    Jeg har jo vært forlover oppe i Skarnes, for en som het Magne Winnem, fra Røyken, så jeg vet det, at det skal gjerne være underholdning, i bryllup.

    Men det var det ikke, i Fredrikstad, så jeg måtte jo få hu kusina mi, Susanne Olsen, fra Son, Isdamveien der, (mora, Inger Olsen, fra Sande, er i Jehovas Vitner), til å prate som Donald.

    For da var a fæl til husker jeg, på slutten av 80-tallet vel, da jeg besøkte dem i Son, i en sommerferie, eller to, da prata hu som Donald ved matbordet nemlig, og sa vel 'kødd' og, mener jeg, selv om da retta faren hennes, Runar Olsen, på henne, men det gjorde han ikke når hu prata som Donald.

    Men men.
    En annen ting, på det bryllupet jeg var i, i Geilo, så fikk ikke gjestene nok drikkevarer, så jeg fikk Berger-folk på døra, som ville ha vodkaen min.
    Og brudgommen var jo en slags stebror av meg, Jan Snoghøj, og jeg er ikke noe alkis akkurat, og hadde kjøpt to flasker Vikingfjord-vodka vel, da jeg var i Syden, i 1998, og hadde fortsatt en god skvett igjen, sommeren 2000, i den siste flaska da, (den første flaska ga jeg til ste-søstera mi Christell siden hu lånte meg noen penger, siden jeg var litt døsig da jeg bestilte, så jeg bestilte før jeg fikk feriepengene, men da sa søstera mi at jeg kunne låne av Christell, men jeg kunne jo også bedt Rimi om forskudd da, men de søstrene mine prakka pengene på meg, mer eller minde, så ble det til det, at jeg tok toget til Drammen, møtte en litt taus Christell vel, og lånte 2500 av henne, og dro tilbake, det var den dagen Neil Gailman, Sandman-forfatteren, var i Oslo vel, for jeg så at jeg akkurat gikk glipp av det, på Tronsmo, eller noe vel, på vei hjem. Men men).

    Men i bryllupet hos dere i Fredrikstad, så røyka jeg da, og da fikk ny røykpakke, av brudeparet faktisk, da jeg gikk tom for røyk, for det var noe galt med ei list til frontruta på bilen, så jeg var litt opptatt av den vindusruta, når jeg var innom bensinstasjoner, osv).

    Så der hadde Tommy og Ellen kontrollen, så jeg.
    Men men.
    Det stod Ytrefilet, i menyen, men det var indrefilet faktisk, sa brudens far, i talen sin.

    Og søstera mi, Pia, hu ville ikke sitte på med meg, tilbake til Oslo.
    Men hu satt med noen Berger-folk.
    En som het Kjetil, fra Havnehagen, han var nesten litt truende, i det bryllupet, synes jeg.

    Men men.
    Men jeg hadde jo sommerferie, og syntes ikke det var så artig i det bryllupet.
    I ingen av de her bryllupa i slekta, så hadde invitert noen single damer, vil jeg si.

    Så de mest spennende var liksom stesøstera mi i det ene og kusina i det andre.
    Og da blir det litt feil, mener jeg.
    Men men.
    Samma det.

    Mer da.

    Jo, så jeg kjørte jo da til Gøteborg en tur, fant jeg ut.
    Siden søstera mi var så a-sosial.
    Så hadde dem tilbud på indrefilet ved Svinesund, eller grensa, eller hva det var.

    Der ved 'Hønan Agda' der, tror jeg.
    Hehe.
    Så det var derfor dem hadde skrevet ytrefilet, i menyen, også var det indrefilet.
    For dem hadde sikkert planlagt å kjøpe ytrefilet, i Sverige, på 'Harry-tur' også var det tilbud, fant dem plutselig ut sikkert, på indrefilet da, i Sverige.

    Men men.
    Så det var Harry-bryllup, det var helt sikkert.
    Med Donald-prating og svenske-kjøtt og feil på menyen.
    Og hjerteproblemer hos brudgommens far.

    Og jeg la merke til det, at unga til hu Lene da, (kusina mi), som er døv.
    Dem løp under borda der hele tida, like ved der jeg satt og.
    Så jeg har ikke noen unger selv, men hu Lene har kanskje ikke helt kontroll på unga sine da?

    Eller betyr det at hu ikke er en så streng mor, at hu lar dem løpe under borda?
    Hvem vet.
    Søstera mi hadde ikke med sønnen sin Daniel.
    Så det var spesielt, at Lene hadde med unga, men ikke søstera mi.

    Men onkel Håkon var jo ikke der heller, og han vel litt som en unge han og, med at han er så umoden og sånn, vel og blir sinna støtt og klager og syter på alt da.
    Men men.

    Så da fikk jeg klagd litt hos dere og.
    Jeg var litt rundt i Fredrikstad og, før jeg dro til Sverige.
    For jeg var så fyllesyk.
    Så jeg måtte nesten gå på McDonalds og sånn der, og på brygga deres og få litt frisk luft.

    Jeg mener jeg såvidt hørte at han fra Diplom Is, som leverte til Rimi Langhus, der jeg var butikksjef, fram til sommeren 2002, satt på en av pubene på brygga der.
    Han hadde båt, husker jeg han sa.

    Og da spurte jeg alltid han åssen det gikk med båten, for selv om jeg bodde i Oslo, i mange år, så er jeg jo fra Berger, og syntes det var artig å ha båt på fjorden der osv.
    Før den ble tatt av høststormen i 1987, eller når det var, da Oslo Havn ble oversvømmet osv.

    Men men.
    Så sånn var det.
    Bare noe jeg kom på.
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    PS.
    Tommy hadde visst en gang, hivd katta, til Christell, Susi, ned fra terrassen til Haldis.

    Eller verandaen, heter det kanskje.
    Var det derfor Christell ikke var i bryllupet hans kanskje.
    Hvem vet.
    Bare noe jeg kom på.

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/10/31


    Subject: Ny annluering av bryllup/Fwd: Nullstilling av bryllup
    To: konnerud@drammen.kirken.no

    Hei,

    nå annulerte jeg bryllupet til stebroren min, Jan Snoghøj, i Geilo.

    Og jeg vil også annullere bryllupet til nabojente/stesøstera mi, Christell Humblen, i Drammen.
    Faren min lot meg bo alene fra jeg var ni år på Bergeråsen.

    Og for å lokke meg ned til Haldis Humblen, hvor han flytta, så sa han 'det er to jenter der, på din alder, som du kan leke med'.
    Eller noe sånt.
    Så da fikk jeg de to jentene mener jeg.

    Det var Nina Monsen, (som har tatt selvmord nå visstnok), og Christell Humblen.
    Og jeg har fått lov å ligge i senga til Christell av Haldis, jeg har sett både hu og Nina Monsen naken, og jeg har tatt a på fitta, siden hu ei annen venninne, som het Gry Stenberg, som tok meg på pikken, under oppveksten.

    Og jeg lå oppå hu Christell og klinte med hu i senga hennes, for og Gry inviterte meg ned til dem.
    Og da sikla jeg en stråle sikkel i kjeften hennes, til og med, på slutten, for hu så varm, så jeg tror hu er Neanderthal.

    (Hu har en sånn slags rar, innavla tommel til og med, som hu kan bøye 180 grader, det ytterste leddet av, så jeg tror ikke at hu er Homo Sapiens).
    Men men.
    Og da jeg var i militæret, i Oppland Regiment, så var jeg på besøk hos Haldis Humblen og faren min, (for jeg regning på studielånet, mens jeg var i militæret.

    Og da sa Haldis det, at jeg kunne godt få Christell, hvis jeg ville, for hu hadde blitt så umulig, i det siste.
    Det var mens jeg satt der i perm-uniformen, til Oppland Regiment, med Birkebeiner-merke på, osv., og noen skarpskyttermerker og infanteri-merket og skiskyttermerke vel osv.

    Sånne ting.
    Så jeg mener at jeg har litt hevd på hu Humblen-frøkna, (Christell Humblen).
    Også gifter a seg med en svenske!
    Og i Drammen!

    Og jeg ble ikke invitert!
    Nå vet jeg ikke om det er sånn i Norge, men i amerikanske filmer, så kan noen si fra, under bryllupet, hvis de har noen insigelser, mot at bryllupet skal finne sted.

    Og mora til Christell er fra Tysnes, ved Bergen, hvor det var mye norsk-amerikanere, sa tanta til Christell, (for jeg kjenner tanta hennes, Anne Margrethe Ueland, fra Stavanger, ganske bra, etter to helgebesøk der, med Arne og Haldis og Christell, (og søstera mi Pia var med en gang), der, på 80-tallet.

    Så jeg tror de kjører amerikanske regler.
    Christell ser ut som en sånn amerikansk jente og, med masse moteklær osv.
    Da hu var tenåring, så så hu ut som en sånn amerikansk skole-prinsesse liksom, som alle de andre jentene misunner osv.

    Så jeg tror jeg kan klage på det her.
    Jeg tror jeg kan klage på e-post, siden jeg ikke ble invitert i bryllupet.
    På at hu Christell egentlig er min, siden mora hennes, Haldis, har lovt meg henne, og siden hu lot meg se fitta hennes, og lot meg ta henne på fitta, og ligge oppå henne i senga hennes, og mora lot meg sove i senga hennes, når hu ikke var der, og siden hu lot meg sprute sikkel nedi halsen hennes osv., når vi klina.

    Så da vil jeg gjerne klage på det bryllupet, mellom Christell Humblen, og han svenske Mathias, AIK-supporter fra Stockholm.
    For han er visst heller ikke helt god, etter en ulykke, hvor han fikk gravemaskinen, eller gressklipperen, (sa søstera mi), i hagefirmet sitt, over seg, og han lå visst lenge fanget under den, før noen fant han, og fikk hodeskader osv., visstnok.

    Og det er noe gærnt i heimen der på Konnerud og.
    For når jeg ringer og skal høre noe med Christell, fra gamle dager.
    (Hu var jo både som en slags stesøster og som ei slags nabojente for meg.

    Så jeg mener jeg har rett å ringe henne.
    Hu har ikke sagt at jeg ikke kan ringe, ihvertfall).
    Så svarer dattera hennes, (Ronja Erika, (jeg lurer på om hu er oppkalt etter meg, som heter Erik?).

    Så svarer hu dattera, som vel enda må gå på barneskolen, at 'er det pappaen våres'.
    Akkurat som om jeg var svensk?
    Er dem muslimer eller?
    Hvorfor gifter dem seg ikke i moskeen da?

    Hvorfor svarer dattera, som går på barneskolen telefonen, og hakker på de som ringer, og ikke mora?
    Nei, det der bryllupet vil jeg klage på som bror og siden jeg har fått Christell av Haldis, og det med fitta hennes osv.

    Så nå får dere skjerpe dere i Drammen her.

    Jeg kjenner Giske fra Vestlandet og Konnerud, som gikk i klassen min, på Gjerde VGS., og lå over der en natt, i russetida.

    Så hvis dere ikke skjerper dere i Drammen nå, så sender jeg henne på dere.

    Politiet dere har i Drammen er også gjennområttent og er som tause Birgitte, og svarer ikke når jeg prøver å anmelde faren min, for han lot meg bo aleine, fra jeg var ni år.
    Og jeg har fått 'S' i karakterboka, da jeg gikk på Svelvik Ungdomsskole.

    Så jeg synes jeg må følge med litt ekstra på dere prester og hva kirka gjør osv.
    Siden jeg liksom nesten ser på meg selv som en slags 'reserve-prest', på grunn av det.
    Jeg har også bodd i Larvik, og gått på søndagsskole der, (på en rar menighet vel, hvis ikke to rare), og en mer vanlig en, tror jeg, på Østre Halsen.

    Så det vil jeg gjerne klage på.
    Hu venninna til Christell, Hege Lund, fra Gulskogen, hu er ikke fin heller.
    Broren hennes prata dritt om Christell i bryllupet til Jan Snoghøj, (Christells halvbror), og Hege Lund, på Geilo, i år 2000.

    Så det Drammen og Gulskogen-greiene, det er bare dritt, synes jeg.
    (Det var tull da jeg jobba på CC Storkjøp og, husker jeg).
    Så det bryllupet må være ugyldig, mener jeg, siden jeg ikke ble invitert.

    Det er bedre med en dram i timen, enn en time i Drammen, sier jeg.
    Som vi sier på Sand, hvor jeg er fra, (Sand og Bergeråsen), og jeg har hevd på noen jorder og hus der osv., selv om Jensen Møbler har breia seg, og har bygget på noe jeg mener er mine eiendommer der da.

    Men men.
    Med hilsen
    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/10/31
    Subject: Nullstilling av bryllup
    To: post@hol.kirker.net

    Hei,

    jeg var invitert i bryllupet til Jan Snoghøj og Hege Lund, fra Gulskogen i Drammen, som var på Geilo, sommeren år 2000, var det vel.

    Jeg har så mange klager på det bryllupet, så jeg lurte på om jeg kunne nullstille det, siden jeg er en slags stebror, av brudgommen.

    Det virka som at det var noe slags søster-bytte, ute og gikk her, eller lignende.
    Jeg skal skrive klagene:
    – Brudens bror, prata dritt om brudgommens søster, (Christell Humblen), som er en slags stesøster av meg, og sa at hun hadde ligget med 30-40 menn, eller noe, i en lav bryllupstale, som han nervøst mumlet ut.

    – Brudens mor, (min fars samboer Haldis Humblen), sin sang, var krøllet og så rettet ut, i mitt sanghefte, ved middagen.
    – På bryllupsbildet, som jeg fikk en del måneder seinere, (nesten et år seinere vel), så åt bruden og brudgommen på den samme pølsa i brød.

    – Ingen ville prate med meg, på bryllupsfesten.
    – En av gjestene, Tom Bråten, fra Berger, klådde på skjorta mi, som søstera mi Pia, hadde rappa/lånt, en mørk blå gant tennis-skjorte. De råflørta også på hotellet, høyt oppe i dalsida, i Geilo, enda søstera mi har en samboer i Oslo, som heter Negib fra Etiopia. Og det ble nesten slåsskamp, da jeg poengterte denne flørtinga. Og faren min, som også satt der, syntes det var greit at Bråthen satt med henda på min skjorte, (som var på søstera mi Pia Ribsskog), mens han sa at Keika var en hval, og seinere en sprekk-hogger, (så de hadde invitert dumme bryllupsgjester der. Men men).

    – Både stesøstera mi Chistell og brudens bror ble forskrekka da jeg ville prate med dem, og ingen andre ville prate, så det var dårlig bryllup.
    – Søstera mi sa at hu likte pølse i brød, når hu var på Geilo, (men ikke i Oslo da), når hu var på bensinstasjonen.

    – Ikke var det sprit å få der noe sted om kvelden heller, så noen fra Berger kom og tagg vodka-flaska mi, enda jeg gikk tidlig til sengs, siden det bare var asosiale folk der.

    Er det mulig å nullstille dette bryllupet lurte jeg, siden det bare var 'dritt'.
    Mvh.
    Erik Ribsskog






'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen