johncons






  • Gmail – Anmeldelse av NSB's EDB-avdeling for å ha 'rippet', (altså stjålet), nett-butikken min







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Anmeldelse av NSB’s EDB-avdeling for å ha ‘rippet’, (altså stjålet), nett-butikken min





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Fri, Oct 22, 2010 at 9:49 AM





    To:

    post.sondre.buskerud@politiet.no


    Cc:

    post@slottet.no, hofmarskallatet@kongehuset.dk



    Hei,

    som jeg har forklart om, i et par anmeldelser, så har jeg hatt problem med hackere, på mine nettbutikker.
    Så jeg installerte idag morges, et tracking-cookie-program, StatCounter, på min nettbutikk kalt Godtebutikken.net.

    Og den andre besøkende, var NSB's EDB-avdeling, som rippet, altså stjal, (har jeg skjønt at de gjorde for jeg har lest om browseren deres, Rippers 0, på nettet).
    De stjal mitt websted, som er min private eiendom.

    Så jeg mistenker at dette kan være noe kommunist-mafia, som tuller med meg, siden jeg er etter Holger baron Adeler og kong Waldemar Seier, og Karl den Store og Odin osv.
    Sender dette til kongefamilien, i Norge og Danmark også, siden de kanskje også blir tullet med av kommunist-mafia.

    (Det er jo kjent at kommunister hater adelige og kongelige, mener jeg).
    Jeg ønsker gjerningsmannen tiltalt og straffet.
    Sender med skjermbilde, fra StatCounter.
    Mvh.

    Erik Ribsskog





    mer om godtebutikken net statcounter.JPG
    196K




    PS.

    Her er vedlegget:

    mer om godtebutikken net statcounter

  • installert statcounter

    http://www.godtebutikken.net/

    PS.

    Her er mer om dette:

    mer om godtebutikken net statcounter

    PS 2.

    Og hva gjør NSB på Godtebutikken.net, kan man kanskje lure på.

    (I PS-et ovenfor).

    Det var kanskje litt spesielt.

    Men men, sånn er det, kanskje det er kjedelig å styre med toga.

    Vi husker jo det, at de mista kontroll på noen tomme vogner, som drepte flere, nede ved Oslo Havn, for et års tid siden vel.

    Kanskje ikke så rart hvis de bruker tida på å snoke etter godteri på nettet.

    Men men.

    Kanskje det var i en pause?

    Hvem vet.

    Vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    PS 3.

    Det står jo at NSB bruker en browser kalt ‘Rippers 0’.

    Noen mener dette betyr at NSB ‘rippet’, altså lastet ned hele nettstedet mitt.

    Og dette er altså snakk om NSB’s EDB-avdeling.

    Er det noe kommunist-mafia i Norge, som driver å hacker meg?

    Hvem vet.

    Vi får se.

    PS 4.

    Her er mer om dette:

    rippers 0

    http://www.bleepingcomputer.com/forums/topic154002.html

  • borra et hull

    http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10025616

    PS.

    Jeg skøyt Kjetil Holshagen i beinet, med den samme luftpistolen.

    (Som jeg hadde kjøpt på postordre fra Sverige.

    Midt på 80-tallet vel, da jeg var i begynnelsen av tenårene.

    Rune Bingen i klassen min, fra Berger, hadde samme slags luftpistol.

    Den så ut som en Glock vel.

    Og Kjetil Holshagen, visste at Rune Bingen hadde en sånn luftpistol.

    Og dro meg med ned til Rune Bingen, for å se på den luftpistolen, når jeg spurte.

    For 200 kroner, eller hva den luftpistolen kosta igjen, det var mye penger på 80-tallet.

    Men men).

    Grunnen til at jeg skøyt Kjetil Holshagen, var fordi at han angrep meg, (som om han skulle banke meg opp), da jeg satt i sofaen min, med den luftpistolen i hånda da, i ‘Erik-huset’, i Leirfaret 4B, på Bergeråsen, en gang han Kjetil Holshagen var på besøk der, (noe han ganske ofte var, siden vi var noe slags kamerater vel. Noe sånt).

    Og da traff jeg han i beinet, på kort avstand, mener jeg.

    (Den luftpistolen var som en ertepistol omtrent).

    Og jeg tror ikke at luftpistol-kula gikk gjennom buksa til Kjetil Holshagen.

    Da hadde han nok klaget enda mer.

    Men gjennom vinduet til Ågot skulle den liksom ha gått.

    Nei, det var nok noe tullball, er jeg redd.

    Så sånn var nok det.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • ny logo godtebutikken net

    http://www.godtebutikken.net/

    PS.

    Jeg har også tenkt på det.

    At istedet for å ha en fast fraktavgift, på 49 eller 59 kroner.

    Så kan jeg prøve å få webshop-programmet, til å regne ut, hva den samlede vekten på varene i handlekurven er.

    Og da også hva den reelle frakt-kostnaden er.

    (Selv om det kanskje kan bli litt ‘tricky’, å få det til å virke).

    Det er mulig.

    Men isåfall, (hvis jeg får det til å virke), så ville folk bare betalt den frakten, som forsendelsen egentlig koster.

    Så hadde det blitt veldig enkelt.

    Også kunne jeg bare plusset på en tier, tenkte jeg, på hver vare.

    Så kunne jeg kanskje solgt magasiner og brus og potetgull og tortilla-chips og.

    I den samme butikken/kiosken.

    Hvis programmet klarte å regne ut den reelle portoen.

    Vi får se om jeg klarer å få til det.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog







  • Gmail – Ny anmeldelse av Nick Ewans







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Ny anmeldelse av Nick Ewans





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Fri, Oct 22, 2010 at 2:48 AM





    To:

    post.sondre.buskerud@politiet.no



    Hei,

    det var like før at jeg istedet sendte denne anmeldelsen til Tause Birgitte, fra Casino, siden dere aldri svarer meg, fra Drammens-politiet.
    Men men.
    Nick Ewans, som jeg har anmeldt, siden han har satt opp en blogg, hvor han skriver jeg er 'nuts', og visstnok skal være en skuespiller, som prøver å lure meg til å tro at han er privat etterforsker.

    Han har nå flyttet til Tyskland, fra London, virker det som, fra bloggen hans.
    Og han skriver nå, at jeg 'desperat trenger hjelp', fra leger han har ringt, osv.
    I Liverpool, (hvor jeg bor), og i Norge, kan det virke som.

    Så dette er æreskrenkelser og trakassering, som jeg vil anmeldte nevnte amerikaner for.
    Jeg sender med skjermbilde som viser dette.
    Jeg ønsker gjerningsmannen tiltalt og straffet.

    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg vil også ta med om det, at han Nick Ewans, han virker så interessert i meg.
    Men jeg vil gjerne forklare det, at jeg aldri har møtt nevnte Ewans.

    Jeg har bare fått e-poster fra han, etter at han fant ting i norske avisarkiver, om min morfar Johannes Ribsskog, som jobbet som kontorsjef, i Hurum kommune, på 70-tallet, og som rådmann i Hadsel kommune, i Vesterålen, på 60-tallet.





    amerikaner jeg aldri har møtt.JPG
    88K




    PS.

    Her er vedlegget:

    amerikaner jeg aldri har møtt







  • Gmail – Update/Fwd: Employment-case and more







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Update/Fwd: Employment-case and more





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Thu, Oct 21, 2010 at 11:16 PM





    To:

    alumni@sunderland.ac.uk



    Hi,

    I'm sending you an update, about my employement-case, against Bertelsmann.
    It seems Bertelsmann pays unemployed actors, (Nick Ewans, an American in London), to set up blogs against me, on the internet, where he writes I'm 'nuts' etc:

    It also seems like Bertelsmann are paying former colleges of me from Arvato's Microsoft Scandinavian Product Activation, (probably a Swedish woman called Emelie Wallin), to send people that I write about on my blog, e-mails about me, writing I'm insane:

    I write about everything that's going on in my life, since I can't have a normal life, since I overheard in Oslo, in 2003, that I was followed by the 'mafian', and the police don't even want to tell me who they are.

    I was also attempted to be killed, on my uncle Martin Ribsskog's farm, in Larvik, Norway, in 2005, (after I had to quit at the University of Sunderland, in February 2005, since my study-loan from Norway, was four months delayed).

    I just wanted to send you an update about my employment-case, and more.
    Hope this is alright!
    Yours sincerely,
    Erik Ribsskog



    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: Thu, Aug 12, 2010 at 2:05 PM

    Subject: Update/Fwd: Employment-case and more
    To: alumni@sunderland.ac.uk

    Hi,

    I'm sending an update, after a meeting I had on the Jobcentre, Williamsson Sq., in Liverpool, today.

    Because I think that the Jobcentre ignores my IT-education.
    (Four years at University-level in Norway, plus the months I studied at the University of Sunderland).

    The Jobcentre says that I would have had to have work-experience as an IT Manager, to apply for jobs as an IT Manager.
    But I think that's a bit strange.
    Then it's like my years studying are wasted.

    I studied in Sunderland, from September 2004 to February 2005, (I had to interrupt my studies, due to problems with my home university, Oslo University College, and Lånekassa, (the Study-loan bank in Norway), which made me lose focus, so I was very delayed with my studies, and found out, that the smartest thing would be to abort that study-year, especially since the university wanted to move me to another flat in the Forge as well, when some of the other students went back to their home-countries, then I would have more delayed jet, due to having to get to know new flat-mates etc. Since I was a lot delayed from before. So then I rather tried to find a job, before my money ran out).

    So it's more than three years since I studied in Sunderland.
    But I only graduated from my Home University, last year.
    Do you think it's ok, if I ask the University for career-adivce then?

    Since I think the Jobcentre lacks a bit competence in IT, to asses my skills, and help give me advice on what type of IT-jobs, to apply for.
    (Because they don't even know how to write 'IT', they write 'It').

    And they just want to have me working in a jewelers-shop, as an assisting manager, or in a shoe-shop, as an assisting manager.
    And then I think, that my four and a half years of IT/Information Manager/Computing-studies are wasted.

    And I've also been working ten years as a manager, in retail, in one of Norway's biggest companies, Rimi/ICA.
    So I think that I also have valuable management/organisation and business-skills.

    (I've also gone to business-school, at Upper Secondary-level, and have a National Diploma in Marketing, and also Information Management and Basis Commerce and Office work).
    And the first University College I studied at in Norway, NHI, (now NITH); they also had a lot of business-modules, like Marketing, Economy and Management.

    So I think could have a top-job, or director job even now.
    But still the Jobcentre want's to put me in a shoe-shop, as a supervisor there.
    But then I don't think I get to use my experience and qualifications.

    But I'm not an expert on job-seeking and career-'stuff'.
    So I'm trying to find someone who could help me with this.
    Do you think it's ok for me, to contact the University's Career adivce-departement, even if it's a bit more than three years since I studied in Sunderland.

    (But I was at Study Abroad, and graduated from my Home University, last year).

    Sorry if I'm sending many e-mails!
    Thanks in advance for any help!
    Best regards,

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: Mon, Aug 9, 2010 at 4:54 PM
    Subject: Employment-case and more
    To: alumni@sunderland.ac.uk

    Hi,

    thank you very much for the membership-package, that I received in the post today!

    I was a student, on the third year, bachelor, Computing, in 2004/05, on study abroad.

    But I had some problems, with the study-loan bank, in Norway, but I got a foundation degree, from my home university, last year.
    I also have an employement-case, against Bertelsmann Arvato's Microsoft Scandinavian Product Activation, here in Liverpool:

    I was wondering if you think you could please ask the Law-department, at the University, if they could please help me with my employment-case, as a pro bono-case, since I can't find any law firms, who can help me.

    (I was very badly treated there, and they used illigal management methods, called reinforement there, and more, please see link).
    Just something I thought about, when I received your membership-package today.

    I'll also forward you a copy of my problems with the University and more, from 2005, which I've recently sent to the Students Union, at the university.
    Hope this is alright, and thank you very much, for any help, in advance!

    Best regards,
    Erik Ribsskog












  • Gmail – PHP Web Developer







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    PHP Web Developer





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Thu, Oct 21, 2010 at 9:59 PM





    To:

    andy.savage@savagescape.com



    Hi,

    I read about this vacancy, on the Jobcentre Plus website.
    I have a degree in IT, from Oslo University College.
    I have an online-shop, which I've set up myself, on www.godtebutikken.net , so I'm used to working with PHP.

    I'm unemployed at the moment, so I can start as soon as possible.
    I attach my CV and hope to hear back from you!
    Yours sincerely,
    Erik Ribsskog





    CV – Erik Ribsskog.doc
    27K




    PS.

    Her er mer om dette:

    img087

'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen