johncons
  • img040

    PS.

    Nå hadde jeg noen få penger, for det var en gang, tidligere i sommer, som han George, hos husverten, surra med å hente leia.

    Så jeg kommer meg gjennom disse to ukene, som jeg ikke har fått penger for da.

    Men men, det er bare såvidt, men.

    Men men.

    Men det som skjedde i dag da.

    Det var at etter at jeg skrev om oppveksten min, i Vestmarka, i Larvik, osv., på bloggen, tidligere idag.

    Så måtte jeg på møte, på the Jobcentre.

    Og da var det bare et vanlig ‘sign on’-møte, som det var snakk om.

    Hvor man skal forklare hva man har gjort, de to siste ukene.

    Men, det skjedde ikke i dag.

    Neida.

    Mr. Winther, som er Jobcentre-manager.

    Han skulle ha et eget møte, om en klage, som jeg sendte for 2-3 uker siden da.

    Og de som har fulgt med på bloggen, de vet det, at jeg har sendt mange e-poster, mm., og har hatt klage på JET osv., siden den tid.

    Så jeg huska jo ikke noe, av hva det stod i den klagen.

    Men Mr. Winther begynte å klage på meg.

    Og skulle ha det til, at det var jeg som var problemet.

    Siden jeg klaget så mye.

    For det var ingen andre, som klagde så mye som meg.

    Jeg sa det, at vi burde diskutere sak og ikke person.

    Og at han ikke bare burde skylde alt på meg, og feie problemene under teppet.

    Men jeg forklarte også det, at det var ikke så mye jeg kunne bidra med.

    For jeg hadde ikke den klagen, fremst i bevisstheten.

    For jeg hadde bare gått dit, for å ha et vanlig ‘sign on’-møte.

    Og så kommer plutselig Mr. Winther, og skal ha klage-behandlings møte.

    Da bare sa jeg det, at jeg trengte tid til å forberede meg.

    (Det var om den klagen jeg sendte, som var indeksert, og det var snakk om 16 klager.

    Jeg skal se om jeg finner en link til den.

    Vi får se).

    Så jeg sa det, at jeg kunne komme tilbake i morgen.

    For det var bare bortkastet tid, å diskutere den klagen, uten at jeg hadde fått tid til å forberede meg.

    For jeg hadde ikke fått noe beskjed, fra Mr. Winther, om at han skulle diskutere den klagen med meg, idag.

    Så derfor sa jeg det, at jeg kunne komme tilbake dit i morgen.

    Og da spurte Mr. Winther om jeg kunne være der klokken ti.

    Og det sa jeg var greit.

    Så jeg får printe ut den klagen, og se over den.

    Så får vi se hvordan det møtet går, i morgen.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Her er en link, til den nevnte indekserte klagen, (med 16 klager):

    https://johncons-blogg.net/2010/09/jeg-sendte-en-klage-pa-jobcentre-med.html

    PS 3.

    Det blir forresten bra, hvis jeg får de pengene likevel, som jeg ikke fikk, forrige tirsdag.

    For jeg tenkte jeg skulle kjøpe meg noen nye t-skjorter og gensere osv.

    Siden det snart begynner å bli vinter.

    Og siden noen av t-skjortene mine er såpass gamle nå, og lodne, eller hva man skal kalle det, av å ha blitt vasket mange ganger.

    Så det hadde vært digg, å fått kjøpt noen nye klær.

    Så vi får se om det går ann.

    Vi får se.

    Og kanskje et digital-kamera, for å få bedre bilder til bloggen, eventuelt.

    Vi får se.

    Jeg tørr ikke å love noe.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Jeg trenger en ny vifteovn og, for begge de gamle streika plutselig.

    Men jeg har en sånn olje-ovn, eller hva det heter.

    En sånn radiator, eller hva det heter.

    Kanskje jeg kan bruke den istedet.

    Jeg får se an hvor mye strøm den ovnen bruker.

    Vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

  • berger kirke konfirmert

    http://no.wikipedia.org/wiki/Fil:Berger_kirke.jpg

    PS.

    Bildet ovenfor, er av Berger kirke, (i Svelvik kommune), hvor jeg ble konfirmert, våren 1985.

    Berger er på landsbygda nesten, må man vel si.

    Det er ikke sånn, at det er sammenhengende byområde, helt til Drammen, eller Oslo, for eksempel.

    Så jeg har vokst opp mye på landet, for jeg ble også døpt i Svelvik kommune, (da i Svelvik kirke, og ikke i Berger kirke, av en eller annen grunn, i 1971, var det vel).

    I mellomtiden, mellom at jeg ble døpt og konfirmert, i Svelvik kommune, så bodde jeg i seks år i Larvik, fra jeg var tre år til jeg var ni år.

    For mora mi flytta fra faren min, av en eller annen grunn.

    Noe jeg ikke likte, for jeg trivdes tålelig bra, på Bergeråsen, vil jeg si, som tre-åring.

    Så jeg tilga vel aldri mora mi det, at vi måtte flytte fra Berger.

    Men men.

    Men vi flytta til landsbygda da og, til Vestmarka, utafor Larvik.

    Hvor det var en bondegård like ved.

    Og den første personen, som jeg traff på egenhånd, i livet, det var ei budeie, eller bondekone.

    Jeg gikk en tur, før mora mi og søstera mi stod opp.

    Og gikk inn på et stort fjøs, eller en låve.

    Og der var hu bondekona da.

    Det var vel sommeren jeg fylte tre år, det her kanskje.

    Noe sånt.

    Og hu måka møkk, nedi en møkkakjeller, etterhvert da.

    Og jeg måpte nok veldig.

    Og spurte om det her var ‘bæsj’ da.

    Noe hu budeia kunne bekrefte da.

    Så dit gikk jeg ikke igjen, må jeg innrømme.

    For det var ikke noe jeg kjente til fra hverken Bergeråsen, (eller andre steder), å dytte bæsj ned i et hull i gulvet.

    Det var noe helt nytt for meg.

    Men men.

    Så ble mora mi sammen med Arne Thormod Thomassen, som hu traff på byen i Larvik, på et utested som het Hansemann, som ikke var så utrolig langt fra der vi bodde, selv om vi bodde litt inn i marka da, så var det kanskje en halvtime å gå(?)

    Noe sånt.

    Og han var veldig streng, å ha som stefar, han Arne Thomassen.

    Så han aksepterte aldri egentlig jeg.

    Men jeg syntes at faren min var grei da, for han var ikke så streng.

    Så til slutt, så sa mora mi, i 1979, at jeg skulle flytte til faren min.

    Jeg vet ikke helt hvorfor, men jeg var den beste i klassen, både på Østre Halsen skole, i første klasse, og på Torstrand skole, i Larvik, i andre klasse, vil jeg si.

    (Ihvertfall en av de beste).

    Og leksene gikk unna på null komma niks, husker jeg.

    Men men.

    Men det visste/skjønte kanskje ikke mora mi.

    Hva vet jeg.

    Eller kanskje hu ble misunnelig?

    Hvem vet.

    Men jeg var veldig glad, for å komme unna de strenge foreldrene jeg hadde i Larvik.

    Selv om jeg ble veldig lei meg igjen, da faren min flytta ned til Haldis Humblen, på Bergeråsen, noen måneder etter at jeg hadde flytta dit.

    Dette vet jeg heller ikke hvorfor skjedde.

    Men jeg hadde farmora mi, på Sand, like ved, hvor jeg spiste middag hver dag osv.

    Så det gikk på et vis da, selv om det var rart for meg, som ni-åring, å være alene hver kveld og hver natt.

    Men men.

    På Berger, så er det veldig fint.

    Det ligger like ved Drammensfjorden, og det er nesten fantastisk fint, å ha båt der om sommeren, og kjøre rundt på fjorden i sola, og kanskje spise noe god mat, i Holmsbu eller på Rødtangen, eller sole seg på et svaberg, og kanskje ta seg en øl, e.l.

    Det savna jeg hvert år jeg bodde i Oslo, båtlivet på Berger.

    Men båten til Haldis ble ødelagt i den kjente, kraftige høststormen, i 1986, var det vel.

    Da Oslo Sentrum også ble oversvømmet, nede ved rådhuset vel.

    Men men.

    Det er også mye skog, på Berger, som man kan se litt av, på bildet av kirka.

    Og det er også fjell, og en innsjø, hvor man også kan bade faktisk, (selv om det er mer oppdrift i fjorden, pga. saltvannet, og i fjorden er det også morsommere å bade, synes jeg, pga. bølgene), som heter Blindvann.

    Men men.

    Så jeg er veldig typisk norsk.

    Jeg har bodd på typisk norske steder, som Berger da, Vestmarka utafor Larvik, Brunlanes utafor Larvik, og på Østre Halsen, i gamle Tjølling kommune, ved Larvik.

    Og vi hadde ingen muslimer, i noen av klassene jeg gikk i.

    Fra første klasse, til jeg var russ i Drammen, 12 år seinere.

    Kun hvite, norske folk.

    Unntatt Jeanette, fra Svelvik, som var adoptert, tror jeg, (som gikk i klassen min på ungdomsskolen).

    Men men.

    Så jeg er veldig norsk.

    Jeg ble konfirmert.

    Men som jeg skrev til Svelvik menighet, i går.

    Så var det for pengenes skyld.

    Og fordi de andre gutta i klassen, fortalte om det, at hvis man ble konfirmert, så fikk man mye penger.

    Så jeg heiv meg på det.

    Men jeg har egentlig aldri vært religiøs.

    Jeg har hørt på faren min, som sa at det ikke fantes noe gud.

    Jeg ba fadervår, som 3-4 åring, når mora mi ba meg om det.

    Men jeg tok det ikke så alvorlig da.

    Jeg har aldri trodd så særlig at det finnes noen gud akkurat.

    Jeg tror mer på vitenskapen og evolusjonsteorien, til Darwin.

    Så sånn er det.

    Så jeg er nok ateist, som det heter.

    Og jeg tror at religion står for veldig mye, av all faenskapen, i verden.

    Jeg var på søndagsskole, og sånn, i Larvik, noen ganger, før jeg flytta til Berger, som 9-åring.

    Men det var ikke noe jeg tok høytidelig.

    Det var mora mi som først begynte å sende meg og søstera mi på det.

    Så det var liksom mora mi sitt opplegg det.

    Og ikke mitt.

    Jeg følte at jeg hadde mer til felles med min fars familie da, på Berger og Sand.

    Så sånn var det.

    Så jeg er altså ikke religiøs, i det hele tatt.

    Så alle religiøse fanatikere, som forfølger meg, eller andre, de ønsker jeg dit pepper’n gror, for å si det sånn.

    Så sånn er det.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Noen lurer kanskje på, hvordan jeg kunne klare å komme meg ut, og gå tur, som tre-åring, uten at mora mi merka det.

    Da vi bodde på Vestmarka.

    Og det var fordi, at mora vår, hadde soverom, oppe i andre etasje.

    Men jeg og søstera mi, vi sov på samme soverom, innerst i huset, forbi to stuer, i første etasje.

    Og det var noen sånne senger, som stod der fra før, tror jeg.

    Med høye gitter rundt.

    I tre da.

    Så den eneste måten, omtrent, å komme seg ut av de sengene.

    Når man våknet om morgenen.

    Det var å ta madrassen til opp og til side, og ta vekk sengebunn-plankene litt.

    Da kunne man krype under senga og ut i det fri da.

    Og det forklarte jeg også til søstera mi, Pia, hvordan hu kunne gjøre det.

    For det var så kjedelig å bare ligge i de sengene, og venta på at mora vår skulle hjelpe oss ut da.

    Det er mulig at jeg klarte å klatre over det gitteret og.

    Det er mulig.

    Jeg husker ikke helt.

    Men det var ikke så enkelt, ihvertfall, husker jeg.

    Men men.

    Og dette stedet mora vår leide.

    Som var et lite hus, ute på landet, i Vestmarka, ved Larvik da.

    Det var jo helt ukjent for oss, både stedet og huset.

    Og i begynnelsen så var det ganske greit å bo der.

    For mora vår, hu var ganske streng.

    Men hu hadde ikke så god kontroll da, på meg og søstera mi, når vi hadde rom, i etasjen under.

    Så vi kunne gå på oppdagelsesreise da, rundt i det huset, før mora vår våkna.

    Jeg var nesten aldri oppe i andre etasje der, mener jeg å huske.

    Jeg var i første etasje, eller så gikk jeg ut.

    Mener jeg å huske.

    (Men jeg husker ikke hvor doen og badet var der.

    Men jeg tror jeg hadde en sånn vane, å si fra til mora mi, om at jeg måtte på do.

    Helt til jeg ble nærmere fire år, tror jeg.

    Og fikk kjeft av mora mi, en gang jeg sa det, mens ei venninne av henne var på besøk, da vi bodde på det neste stedet, etter Vestmarka, nemlig i Storgata på Østre Halsen, i et hus Arne Thomassen eide, tror jeg.

    Eller om vi leide det).

    Men men.

    En av de første dagene der vel.

    Så fant jeg og søstera mi, en død mus, (eller om det var rotte).

    Den var ikke død, men den var halvdød da, av noe rottegift, eller noe vel.

    Så jeg syntes at dette var noe jeg måtte prate med mora mi om da.

    Dette var da jeg var tre år cirka vel, og søstera mi snart to år kanskje.

    Jeg kan sjekke opp når vi flytta dit.

    Så gikk jeg opp med den rotta da, (eller om det var en mus), som jeg bar etter halen, opp til mora mi, som ikke hadde stått opp enda.

    Hu hadde rom til venstre, eller rett fram, opp trappa, mener jeg.

    Men men.

    Og jeg ga hu musa da.

    Eller om det var rotta.

    Men da begynte hu bare å skrike.

    Og så kasta hu rotta, eller musa, ut vinduet, fra andre etasje.

    Så da syntes jeg og søstera mi synd på den her musa eller rotta da.

    Vi gikk vel ut og så etter den, om vi fant den, mener jeg å huske.

    Jeg lurer på om vi fant den død.

    Det er mulig.

    Så det var litt trist, husker jeg.

    Og vi var vel ikke sikre på det, om mora vår hadde gjort det riktig.

    Men men.

    Vi må ha bodd der en del måneder, før mora vår traff Arne Thormod Thomassen.

    For jeg husker en jul der, hvor det bare var meg og mora mi og søstera mi.

    Og da satt vi ut grøt til nissen der.

    Ved et slags skjul vel.

    Men jeg å huske.

    Men men.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    PS 3.

    Her står det at vi bodde, i Granum, i Rømminga.

    Men jeg husker det som at vi bodde, på et sted som het Vestmarka.

    Så hva det med Granum, og Rømminga, er, det vet jeg ikke.

    Men men.

    Men vi flytta ihvertfall dit, i oktober 1973, så jeg.

    Så det var nok om høsten, i 1973, at jeg traff hu budeia der da.

    Og det var nok jula 1973, at vi satt ut grøt til nissen der, den jula som det bare var meg og søstera mi og mora mi, som bodde der.

    Men så ble nok da mora mi sammen med Arne Thomassen da, rundt nyttår 1974, kanskje.

    Og vi flytta til et større hus da, i Storgata, på Østre Halsen, i mars 1974 da.

    Så det var bare ca. et halvt år, som vi bodde der på Vestmarka da.

    Men jeg husker at vi hadde noen barnepiker der, osv., som vi var på besøk hos også, mener jeg å huske.

    Så sånn var det.

    Og jeg holdt på å bli overkjørt av brøytebilen, en gang, som vi hadde vært hos faren vår.

    Antagelig jula 1973 da.

    Så var det mye snø da, så faren vår kunne ikke kjøre opp til huset.

    Så han parkerte nede på en større vei.

    Og bar først søstera mi opp til mora mi da.

    Så måtte jeg stå og vente, ved bilen, for det sa faren min.

    (Altså han ba meg ikke vente inni bilen, men utafor).

    Og så kom brøytebilen da, husker jeg.

    Og jeg visste ikke helt, hva jeg skulle gjøre.

    Men jeg så at brøytebilen kom nærmere og nærmere da.

    Og at snøen ble brøyta over autovernet da.

    Så han hadde kanskje ikke så bra sikt.

    Og hadde retning rett mot meg, som var plasert foran bilen da.

    Men det gikk bra, av en eller annen grunn.

    Jeg husker ikke om det var fordi at brøytebilen så meg, og sakka farten.

    Eller hva det var.

    Jeg fulgte litt med på brøytebilen, så den kom ikke så utrolig nærme.

    For faren min, som observerte situasjonen litt vel(?)

    Han kom og tok meg vekk da.

    Og bar meg opp til mora mi.

    For det var så mye snø.

    Men men.

    Men jeg ble nok litt traumatisert, av det med brøytebilen.

    Faren min unnskyldte seg også, ovenfor mora mi, om dette med brøytebilen, i en litt sånn uskyldig tone da, som han noen gang har.

    Som kanskje er litt tilgjort(?)

    Men men.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    Her er mer om dette:

    storgata tjølling







  • Gmail – Anmeldelse av religiøse fanatikere







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Anmeldelse av religiøse fanatikere





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Thu, Sep 23, 2010 at 7:02 AM





    To:

    post.sondre.buskerud@politiet.no



    Hei,

    jeg tenker på den bloggen, som er satt opp, bare for å kritisere meg.

    Det må da være noen religiøse fanatikere, av noe slag, mistenker jeg.

    Hvem vil dedikere en hel blogg til å kritisere en person?
    Dette har jeg ikke sett før.
    Kanskje Salmon Rushdie har en sånn hat-blogg?

    Er det Mullah Krekar som har den bloggen eller?
    Dette må da være snakk om terrorisme, mener jeg.
    Hvorfor sendes ikke disse haterne til Guantanamo, lurer jeg.

    Jeg ønsker gjerningspersonene tiltalt og straffet.
    Mvh.
    Erik Ribsskog






    PS.

    Her er mer om dette:







  • Gmail – Anmeldelse av trusler, fra noen her i Liverpool







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Anmeldelse av trusler, fra noen her i Liverpool





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Thu, Sep 23, 2010 at 2:42 AM





    To:

    post.sondre.buskerud@politiet.no



    Hei,

    noen i Liverpool søker på 'Erik Ribbskog we're going to get you'.
    Jeg tror dette må være noe i forbindelse med da jeg jobbet på Arvato, (en sak jeg har sendt om til Kripos osv), for de skriver etternavnet mitt med to 'b'-er og med kun en 's'.

    Så dette er enda en anmeldelse som dere veldig fine politifolk, som ikke svarer, kan sitte å se på.
    Jeg ønsker gjerningspersonen tiltalt og straffet.
    Med hilsen

    Erik Ribsskog





    erik ribbskog get you.JPG
    114K




    PS.

    Her er vedlegget:

    erik ribbskog get you







  • Gmail – Oppdatering klage på amerikanerne/CIA/Fwd: [#693062656] blogger Complaint Received







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Oppdatering klage på amerikanerne/CIA/Fwd: [#693062656] blogger Complaint Received





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Thu, Sep 23, 2010 at 1:21 AM





    To:

    mail.bxl@efta.int



    Hei,

    jeg har sendt dere klage, i august, på at amerikanerne/CIA tuller med meg, gjennom firmaet Scribd.
    Siden jeg har en arbeidssak mot Bertelsmann/Microsoft.
    Nå, så tuller CIA/amerikanerne med meg, gjennom Google.

    De tuller på den måten, at de er urettferdige og ødelegger for meg.
    Så dette skulle jeg ønske at dere hos EFTA kunne kikke på.
    Mvh.
    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: Thu, Sep 23, 2010 at 12:45 AM
    Subject: Re: [#693062656] blogger Complaint Received
    To: DMCA – Copyright legal support <blogger-legal@google.com>

    Hi,

    well you have removed stuff from my blogg, when Arvato filed a complaint like this.

    So I don't really understand how you think at Google.
    This is my artwork, that I've made myself.

    And you are messing with me, a lot, at Google.
    You have removed my Goodle Ads, from the blog, for no good reason.
    You don't reply to my correspondence.
    This must be some CIA-stuff I think.

    I think you have become evil now, I think I have to say.
    At least I don't understand how you think at Google, you are not got at comunication.
    You are very vague, (and lame), and you don't make any sense, I think.

    You refer to your policy, but you don't explain.
    I think I'm being harassed by you, at Google, and if I had a lot of money, I would have taken you to court.
    But that's how it is I guess.

    The 'big, ugly and evil' American companies do what they want.
    Probably some CIA-stuff.
    I've also sent this to the police in Norway.
    But I think it's strange that copyright-laws only are respected if it is big companies, who are complaining.

    YouTube has removed songs that I've uploaded there, when big companies have complained.
    And YouTube, are owned by you at Google.
    So I don't think Google are fair now.

    Are you evil to nomal people, I wonder.

    I'm not that convinced that you are not.
    Maybe I should move my blog from your servers.
    If I can learn how to do it.

    We'll see.

    Erik Ribsskog

    On Wed, Sep 22, 2010 at 10:49 PM, DMCA – Copyright legal support <blogger-legal@google.com> wrote:

    Hello,

    We have received your DMCA complaint dated September 19, 2010. At this

    time, Google has decided not to take action based on our policies

    concerning content removal. As always, we encourage you to resolve any

    disputes directly with the owner of the website in question.

    Sincerely,

    The Blogger Team

    Original Message Follows:

    ————————

    From: eribsskog@gmail.com

    Subject:

    Date: Mon, 20 Sep 2010 04:27:19 +0000

    >

    >

    > AutoDetectedBrowser: Google Chrome 6

    > AutoDetectedOS: Windows XP

    > IssueType: blogger_dmca_infringment

    > Language: en

    > a01_first_name: Erik

    > a02_last_name: Ribsskog

    > a03_company_name: Erik Ribsskog

    > a04_copyright_holder: Erik Ribsskog

    > a05_copyrighted_location:

    > http://farm5.static.flickr.com/4061/4711531666_a09a8dbb26_o.jpg

    > a06_copyrighted_work: The logo for my blog, (johncons-blog), which is on

    > this url: http://johncons-mirror.blogspot.com/

    > a07_infringing_URL: http://johncons-kritikk.blogspot.com/ (In the

    header)

    > a08_infringing_URL: (Does not concern a third party link).

    > a09_confirm1_goodfaith_notauthorized: checked

    > a10_confirm2_swear_accurate_copyrightowner: checked

    > a11_signed_date: 20. September 2010

    > a12_signature: Erik Ribsskog

    > country: GB

    >












  • Gmail – Re: [#693062656] blogger Complaint Received







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Re: [#693062656] blogger Complaint Received





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Thu, Sep 23, 2010 at 12:45 AM





    To:

    DMCA – Copyright legal support <blogger-legal@google.com>



    Hi,

    well you have removed stuff from my blogg, when Arvato filed a complaint like this.
    So I don't really understand how you think at Google.
    This is my artwork, that I've made myself.

    And you are messing with me, a lot, at Google.
    You have removed my Goodle Ads, from the blog, for no good reason.
    You don't reply to my correspondence.
    This must be some CIA-stuff I think.

    I think you have become evil now, I think I have to say.
    At least I don't understand how you think at Google, you are not got at comunication.
    You are very vague, (and lame), and you don't make any sense, I think.

    You refer to your policy, but you don't explain.
    I think I'm being harassed by you, at Google, and if I had a lot of money, I would have taken you to court.
    But that's how it is I guess.

    The 'big, ugly and evil' American companies do what they want.
    Probably some CIA-stuff.
    I've also sent this to the police in Norway.
    But I think it's strange that copyright-laws only are respected if it is big companies, who are complaining.

    YouTube has removed songs that I've uploaded there, when big companies have complained.
    And YouTube, are owned by you at Google.
    So I don't think Google are fair now.

    Are you evil to nomal people, I wonder.

    I'm not that convinced that you are not.
    Maybe I should move my blog from your servers.
    If I can learn how to do it.

    We'll see.

    Erik Ribsskog

    On Wed, Sep 22, 2010 at 10:49 PM, DMCA – Copyright legal support <blogger-legal@google.com> wrote:

    Hello,

    We have received your DMCA complaint dated September 19, 2010. At this

    time, Google has decided not to take action based on our policies

    concerning content removal. As always, we encourage you to resolve any

    disputes directly with the owner of the website in question.

    Sincerely,

    The Blogger Team

    Original Message Follows:

    ————————

    From: eribsskog@gmail.com

    Subject:

    Date: Mon, 20 Sep 2010 04:27:19 +0000

    >

    >

    > AutoDetectedBrowser: Google Chrome 6

    > AutoDetectedOS: Windows XP

    > IssueType: blogger_dmca_infringment

    > Language: en

    > a01_first_name: Erik

    > a02_last_name: Ribsskog

    > a03_company_name: Erik Ribsskog

    > a04_copyright_holder: Erik Ribsskog

    > a05_copyrighted_location:

    > http://farm5.static.flickr.com/4061/4711531666_a09a8dbb26_o.jpg

    > a06_copyrighted_work: The logo for my blog, (johncons-blog), which is on

    > this url: http://johncons-mirror.blogspot.com/

    > a07_infringing_URL: http://johncons-kritikk.blogspot.com/ (In the

    header)

    > a08_infringing_URL: (Does not concern a third party link).

    > a09_confirm1_goodfaith_notauthorized: checked

    > a10_confirm2_swear_accurate_copyrightowner: checked

    > a11_signed_date: 20. September 2010

    > a12_signature: Erik Ribsskog

    > country: GB

    >






  • troppsjef i hv

    http://www.digi.no/793640/accenture-avvikler-avdelingskontor

    PS.

    Og han brukte også et uttrykk, på den første rep-øvelsen vår vel, (dette var en nyopprettet styrke/HV-område, som ble startet, i 1996), som jeg var i, i HV, som jeg ikke har hørt før, (eller senere heller vel).

    Og det var ‘konge-kult’.

    Det må være noe dem sier i Bærum, eller noe, tror jeg.

    Men men.

    Mine medsoldater, på laget vårt osv., (bl.a. en fra Torshov, mener jeg å huske), reagerte også på dette utrykket, husker jeg.

    Hva jeg mener med at han var nedlatende.

    Det var det, at en gang jeg stod på vakt, på en øvelse.

    Så kom han bort til meg, og skulle preike.

    Mens han bar på en sånn svær lommelykt, som politi og/eller vektere har.

    (Det var bare de troppsjefene og sånn, som hadde sånne svære lommelykter der).

    Og sånne lommelykter, det forbinder jeg ikke med militæret.

    (Det er sånne lommelykter, som jeg har lest om i aviser vel, at politi/vektere bruker som køller.

    Så når han går rundt og svinger på en sånn svær lommelykt, (i halv-mørket).

    Da blir det noe truende over det, mener jeg.

    Han må ha vært redd, eller noe, mistenker jeg.

    (Hvis han ikke bare skulle kue oss vanlige HV-soldatene da.

    Som ikke var vernepliktige, men som var voksne folk, som jobbet i yrker som butikksjef osv., til vanlig, og som det vel ikke skulle være nødvendig, å true, eller kue.

    For HV skal liksom være som en kamerat-gjeng da, mener jeg å ha lært.

    Hvor alle er like fine, liksom.

    Men det var kanskje derfor han gikk rundt sånn, (for å kue/true).

    Hvem vet).

    Jeg mener det, at i HV, så skal man være som en kameratgjeng, hvor alle er like høye.

    HV, det er arven etter gutta på skauen.

    Men det støtte området-greiene, med han troppsjef Eirik Andersen, det ble da mer nesten som noe straffeleir-greier, eller noe, mener jeg, når han gikk rundt og svingte på lykta, (som også kunne brukes som kølle), på den måten der.

    Så det ble som noe som bydde meg imot, den kølle/lykt-bæringa, til han troppsjef Andersen, fra Accenture da, (som da het Andersen Consulting, husker jeg at han fortalte oss i troppen, når han introduserte seg for oss, på den første øvelsen vel, at firmaet han jobba i het), synes jeg.

    Men men).

    I infanteriet, i Geværkompaniet/Terningmoen, så hadde til og med kompanisjefen, Isefjær, en helt vanlig lommelykt, det er jeg ganske sikker på.

    Og da vi vanlige soldatene sov i snøhule, på vinterøvelsen, så sov kompanisjefen faktisk under åpen himmel(!)

    I en varm sovepose da.

    Og kanskje med en frossen teltduk over seg.

    (Bivuak?)

    På fjellet på Lillehammer.

    Men men.

    Og på en senere øvelse, på Rena, i 2001, mener jeg det var.

    Så hørte jeg at han tiltalte meg, med navnet ‘Andersen’.

    Men jeg hadde ikke samme etternavn som han.

    (Jeg hørte også at han sa, til noen han stod sammen med der, på en slags oppstillingsplass, at han huska, at ‘han der’, (meg), hadde enten samme etternavn eller fornavn, som han selv).

    Så han huska feil.

    For jeg hadde (nesten) samme fornavn, (Erik/Eirik).

    Så sånn var det.

    Og da sa han at jeg skulle være med 12/7-gutta, av en eller annen grunn.

    Og så skulle jeg være med noen andre etterpå.

    Uten noen forklaring.

    Så jeg synes at han hersja litt med meg.

    For i HV så skal liksom alle være like høye.

    Så sånne svære lommelykter, hører ikke hjemme i HV, mener jeg.

    Og jeg synes også det var rart, at jeg måtte være med 12/7-gutta, og ligge nede i en kuldegrop.

    Så han kan jeg ikke si, at jeg gikk så godt overens med.

    Hvis jeg skal være helt ærlig.

    Jeg skjønte ikke hvorfor jeg ikke kunne være på et vanlig geværlag.

    For jeg var jo geværsoldat.

    De 12/7-laga, var jo faste lag, mener jeg.

    (De 12/7-laga, de hadde jeg hørt at bestod av frivillige folk.

    Og ikke av mob-hæren folk, som vi geværlaga bestod av, (som hadde blitt innkalt da).

    12/7-lag, det har jeg heller aldri hørt om, før eller siden.

    Og det virker jo nesten barbarisk, å ha en sånn 12/7-tropp.

    Det er jo utrolig mye skuddstyrke.

    Hva skal HV med en sånn tropp?

    Det var spesielt, mener jeg.

    Dette var forresten 12/7-er som var overflødige etter nedskjæringer i hæren og mob-hæren da, tidligere på 90-tallet da.

    Og som vel da noen frivillige, (mer eller mindre ‘cowboyer’), i HV, hadde ‘grabba’ til seg da, fikk jeg inntrykk av.

    Så i det Støtte-området, som jeg var i, så var det mange som var army-friker, rett og slett.

    Og som drømte om å ha en sånn brei bil, som er nesten pansret, eller noe vel, som lages i USA.

    Hummer, heter det ja.

    Til privat bruk da.

    Folk som hadde skikkelig army-dilla, med andre ord.

    Men men.

    Jeg var ikke sånn, jeg så på dette som en slags fortsettelse av verneplikten/mob-hæren da.

    Som noe jeg måtte igjennom.

    Men jeg kunne kanskje fått fri, for jeg sleit med en korsbånd-skade i kneet, som jeg opererte i 1996, på Aker sykehus, osv.

    Så jeg var veldig ‘laid back’, og så på det som noe litt snålt/artig, nærmest, som jeg kunne få slippe unna, hvis jeg absolutt ville vel.

    Så jeg tok det ikke så seriøst, må jeg innrømme.

    Siden jeg hadde en travel butikksjef-jobb, hvor det ikke var populært, at jeg måtte på masse rep-øvelser.

    Og siden HV hadde kalt meg inn dit, mens jeg hadde et avrevet korsbånd i kneet, og knapt klarte å gå ordentlig, på det verste.

    Men jeg hadde jo vært i Geværkompaniet, på Terningmoen, under førstgangstjenesten, og under noen øvelser, så møtte vi jo på rep-befal, som fortalte oss om hvor bra det norske Forsvaret var.

    På øvelser, så var en ingeniør, en var lege og en var direktør, osv.

    Så han rep-offiseren, (som var en av de få, som virka ålrighte der, syntes jeg), han trodde ikke det, at mange andre land, hadde en hær med så flinke folk, som i den norske mob-hæren.

    Og jeg tenkte på det HV-greiene jeg var i, som en fortsettelse av mob-hæren.

    Så jeg var også litt stolt, over å ha blitt valgt ut, til å være i HV.

    Og jeg var litt interessert i verneplikt og sånn selv og, for landet Norge sin skyld, mener jeg.

    Så jeg syntes det var litt interessant, å være med i HV og.

    Så derfor så tenkte jeg, at jeg ville ta min turn, også heller bare være forsiktig, med det kneet.

    For jeg tenkte det, at HV var jo bare barnemat likevel, for meg som hadde vært et år i infanteriet, og som også hadde trent mye fotball, tennis, badminton og klatring osv., og seinere også på treningsstudio, i ettertid, for å holde meg i form da.

    Litt med tanke på rep-øvelser også.

    Siden jeg sleit så fælt i infanteriet.

    For da jeg var i infanteriet, så var jeg ikke i så utrolig bra form, i starten.

    Men men.

    Men jeg syntes det var litt artig å være i HV, og ha AG-3 hjemme osv.

    Jeg huska at en i klassen min, på Bergeråsen, som het Espen Melheim, han hadde en far, som de andre ungene sa var i HV, og at hadde maskingevær hjemme.

    Og da syntes jeg det var litt gildt da, å også være i HV og ha maskingevær hjemme, sånn som faren til Espen Melheim, fra klassen min da.

    (Som jeg faktisk fikk låne racer-sykkelen til en gang.

    For på ungdomsskolen, så skulle vi sykle halveis til Drammen, fra Svelvik.

    Og jeg hadde ikke sykkel, som funka.

    For min sykkel, fra Larvik, som morfaren min, Johannes Ribsskog, hadde kjøpt, den ble stjålet.

    Og jeg spurte faren min, om jeg kunne få en ny sykkel.

    Og da sa faren min, at jeg måtte bruke den ‘gamle’ Peugout racer-sykkelen til faren min.

    Men den var ødelagt, for giret virka ikke, var det vel.

    Så jeg måtte låne sykkel av Espen Melheim og de, for å kunne være med på sykkelløpet, på idrettsdagen, på Svelvik ungdomsskole da, i 8. klasse, eller noe, vel.

    Og jeg var ikke vant til de gira på den racersykkelen.

    Så Ulf Havmo, i klassen, tok meg igjen, på en vanlig, gammeldags, sykkel da.

    Og var veldig stolt av det da.

    Men men.

    Og hvem vant løpet?

    Jo, hu rød-håra, i klassen.

    Hu vant på ‘ideal-tid’.

    Hva het hu da.

    Ikke Gro-Marit men.

    Hm.

    Jeg husker ikke nå.

    Men hu var venninne av Gry Stenberg og Lene Lillevik, osv.

    Men men.

    Bare noe jeg tenkte på).

    Og jeg hadde vært på gevær-lag, de forrige gangene, som jeg var på HV rep-øvelser.

    Så det var litt snodig, syntes jeg.

    Men men.

    Det var ikke noe ‘big deal’ liksom.

    Men vi var ikke helt på bølgelengde da.

    Og jeg syntes han var litt nedlatende, ovenfor meg, skal jeg være ærlig.

    Så sånn var det.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Og jeg lurer på om han Eirik Andersen, også var i noe mafia, eller lignende?

    For, høsten 2001, tror jeg det må ha vært.

    Mens jeg jobbet som butikksjef, på Rimi Langhus.

    Så var det et forferdelig regnvær.

    Det hølja ned, på en måte, som jeg ikke har sett hverken før, eller siden, på Østlandet.

    Jeg kjørte da min Ford Sierra, (som jeg har publisert salgs-annonsen for, fra da jeg fant den i Aftenposten, i 1998, her på johncons-blogg).

    Jeg kjørte på den veien som går mellom Rimi Langhus og Europaveien.

    (Forbi der hun Tove, som jobba på Rimi Langhus, bor).

    Og da ringte plutselig Eirik Andersen meg på mobil.

    Mens jeg kjørte gjennom regnværet, med vindusviskerne, på full hastighet, (av fire hastigheter vel).

    Og han lurte på om jeg skulle være med på julebordet, til Støtte-området, i HV.

    Og det er kun i 2001, at HV har ringt meg og spurt om jeg skulle være med på julebordet.

    (Og jeg var medlem i HV, fra 1996 til 2009, altså i 13 år).

    Så dette her var nok noe plott fra CIA/’mafian’.

    Siden jeg er så norsk, at de ikke liker meg.

    Så de må ha sendt opp et sånt fly, som har starta et kraftig regnskyll.

    Og så ringt meg på mobilen.

    Så det må antagelig ha vært hu Tove da, på Rimi Langhus, som visste det her.

    At jeg pleide å svare mobilen i bilen, osv., og hvilken vei jeg kjørte.

    For hu dro ofte til slekt i USA, i ferier.

    Så det her, det var nok noe ‘mørkhåret mafia’/sionistisk mafia/CIA.

    Noe sånt.

    Som han HV 2018 Støtte-område troppsjefen og Accenture-direktøren Eirik Andersen da, fra artikkelen ovenfor, nok er med i da, hvis jeg skulle gjette.

    Så sånn er nok det.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    PS 3.

    Og da, når han Eirik Andersen, spurte om jeg skulle være med på julebordet.

    Så drøyde jeg litt på det.

    Og da synes jeg han ble sånn panisk, og at han sa ‘nei’ til noen andre, eller noe.

    Jeg skjønte det ihvertfall, husker jeg, at han egentlig ikke ville at jeg skulle være med.

    Så da sa jeg nei da, (for jeg huska jo også at han var nedlatende, mot meg, på Rena, tildigere samme år, på en øvelse der).

    Men jeg tulla litt da, og dro litt på det, som det kanskje heter.

    Så hørte jeg noe at han sa ‘nei’, eller noe.

    Det var ihvertfall noe som han Andersen sa, eller måten han sa det på, (altså tonen), som gjorde meg sikker på det, at han egentlig ikke ville at jeg skulle være med på julebordet.

    Han virka litt umoden, syntes jeg.

    Men jeg mistenkte allerede da, husker jeg.

    At det kunne være noe galt, siden den eneste gangen han ringte meg, det var midt i den kraftigste regnbygen, på år og dag, og sikkert på mange mannsaldre, på Østlandet, (og mens jeg var ute og kjørte da, rett etter at jeg var ferdig på jobben, en kveld).

    Så sånn var det.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    PS 4.

    Så det Heimevernet, som jeg var i.

    Det var på en måte, nesten som en ungdomsskole-klasse, synes jeg.

    Med klikker og bøller og mobbing/utfrysing, og det som var, synes jeg.

    Så jeg syntes ikke at det var noe sånn særlig felleskap der.

    Det var som en gjeng umodne guttehvalper, synes jeg.

    Og når det var julebord, så var det om å gjøre, at den og den, ikke skulle komme da.

    Noe sånt.

    Så det var liksom som at julebordet var for ‘klikken’ som troppsjef Eirik Andersen var med i.

    Og ikke for hele gjengen.

    Julebordet var ikke for hele området, det var bare for en klikk liksom da.

    Og sånn var det på Rena og, tidligere 2001, da han Eirik Andersen, kalte meg for ‘Andersen’.

    Da stod han i en sånn klikk da, og kommenterte meg.

    Om at jeg het noe av det samme som han, enten når det gjaldt etternavnet eller fornavnet.

    Så det Heimevernet her, det var ikke som ‘Gutta på skauen’.

    Det her var for en sånn fancy ‘gutta boys’-klikk, vil jeg si, bestående av umodne, kanskje New Age-guttehvalper da.

    Sånn som noen sa at Arvato var, husker jeg, på Arvato Liverpool sin Facebook-side, for en del måneder siden, (før jeg vel ble kastet ut derfra).

    Men men.

    Så dette var ikke det gode, gamle Heimevernet.

    Dette var Tullevernet eller New Age-vernet, vil jeg si.

    Så en advarsel for det nye Heimevernet, som har dukka opp.

    Det er ikke mye igjen av ‘Gutta på skauen’, i det nye Heimevernet, som vi har nå.

    Nå er det bare ‘Gutteklubben grei, med slekt i USA og bosted i Oslo Vest eller Bærum’, vil jeg si.

    Det er ikke det norske Heimevernet, som vi kjenner, vil jeg si.

    Jeg sliter med å finne den riktige betegnelsen, for å forklare.

    Cowboy-vernet?

    Hm.

    Yankee-vernet.

    Kanskje det er mer som Blackwater kanskje.

    Blackwater-vernet.

    Noe sånt.

    Kanskje folk skjønner mer hva jeg mener nå.

    At det finnes en sånn Blackwater-aktig Yankee/cowboy-klikk da, som fryser ut vanlige norske folk osv., i det nye moderne Heimevernet, med de innsatsstyrkene, som Støtte-området var, allerede i 1996, (men som ikke er forklart om på internett noe sted vel).

    Så Blackwater-vernet.

    Home-vernet, må det vel bli.

    Ikke Heimevernet, men Home-vernet.

    (Sånn virket ihvertfall dette for meg).

    Så sånn er det.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen