-
Gmail – Klage på Aftenposten/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på mange feil i artikkel om mine besteforeldre, funnet i Aftenpostens arkiv, fra 80-tallet

Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Klage på Aftenposten/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på mange feil i artikkel om mine besteforeldre, funnet i Aftenpostens arkiv, fra 80-tallet
Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Mon, Jul 26, 2010 at 1:16 PM
To:
PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>
Hei,er du sikker på artikkelen er foreldet.For jeg fant den i Aftenpostens tekstarkiv.Og det er et arkiv, som de reklamerer mye for, for tiden.Så da er det som om det skulle ha vært skrevet idag, mener jeg.Mvh.Erik Ribsskog
2010/7/26 PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>Hei,
og beklager noe sen tilbakemelding. Artikkelen du henviser til
er åpenbart foreldet og derfor ikke noe PFU kan håndtere.For ordens skyld sender vi også en kopi til Aftenposten, slik at
redaksjonen blir kjent med din henvendelse til oss.Mvh
PFU-sekretariatet
Trude Hansen
organisasjonssekretær/
saksbehandler …………………………
…….. Norsk Presseforbund
Pb. 46 Sentrum
0101 OSLO
Fra: Erik Ribsskog
[mailto:eribsskog@gmail.com]Sendt: 21. juli 2010 23:57
Til: PFU Pressens faglige utvalg
Emne: Fwd: Klage på Aftenposten/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på mange
feil i artikkel om mine besteforeldre, funnet i Aftenpostens arkiv, fra
80-tallet———- Forwarded message ———-
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2010/7/21
Subject: Klage på Aftenposten/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på mange feil i
artikkel om mine besteforeldre, funnet i Aftenpostens arkiv, fra 80-talletTo: morten.abel@aftenposten.no
Hei,
jeg har drivi mye å søkt om min mormor slekt, siden hun var
fra fine, danske adelsfamilier, i sommer.Og jeg har også funnet en veldig 'rar' artikkel fra Aftenposten, om min mors
foreldre.Her er det så mye feil, og ting de ikke har forklart om, (som at min mormor er
dansk, og at hun kaller seg Ingeborg og ikke Ankerita mm., og at huset deres
var lite, når det var på 8-9 rom pluss kjøkken.Så jeg mener dette strider mot Vær Varsom-plakaten paragraf
2.2, om at pressen må verne om sin integritet og troverdighet.(Jeg vet dette er fra 80-tallet, men da var jeg ikke myndig, når dette ble
skrevet, så da kunne jeg ikke akkurat sende klage til dere).Mvh.
Erik Ribsskog
———- Forwarded message ———-
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2010/7/21
Subject: Oppdatering/Fwd: Klage på mange feil i artikkel om mine besteforeldre,
funnet i Aftenpostens arkiv, fra 80-talletTo: morten.abel@aftenposten.no
Hei,
også var det en ting til, som jeg tenkte på.
Dere nevner ikke, i artikkelen, at min mormor var fra Danmark, og pratet dansk,
(eller ihvertfall ikke norsk).Er dere så gammeldagse, at dere synes det er vanlig, (og
ikke verdt å nevne det), at man prater dansk i Norge?Jeg er meget bekymret over journalistikken deres.
Hvorfor, dere er jo bare en avis som andre, vil dere kanskje si.
Men dere skal jo liksom være Norges mest seriøse avis.
Og så har dere så slett journalistikk.
Nei, det hører ingen steder hjemme, mener jeg.
Her skal liksom Aftenposten være toppen av kransekaka, innen norsk
journalistikk.Også er dere bare bånn i bøtta.
Nei, her må det være noe lureri.
Faen ta dere journalister!
Det er sånn at jeg egentlig har mest lyst til å ikke skrive
hilsenEirk Ribsskog
———- Forwarded message ———-
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2010/7/20
Subject: Klage på mange feil i artikkel om mine besteforeldre, funnet i
Aftenpostens arkiv, fra 80-talletTo: "morten.abel@aftenposten.no"
<morten.abel@aftenposten.no>Hei,
hvem er det som har skrevet det 'mølet' her, hadde jeg nær
sagt.Hadde det vært mulig å fått vite det?
Mvh.
Erik Ribsskog
PS.
Her er mer om dette:
Tuesday, 20 July 2010
Jeg irriterer
meg så mye over AftenspostenPS.
Min farfar, Øivind Olsen, han fortalte en gang, at han hadde blitt intervjua,
av en avis.Men han kunne ikke kjenne igjen, det som han hadde sagt, da han leste
intervjuet.Så han stolte ikke på journalister.
(Og han stolte heller ikke på leger, forresten.
Han gikk aldri til legen, for legekontroll, f.eks.
Han skydde leger da.
Antagelig fordi at leger kan ha politiske agendaer, og tulle med pasienter, som
ikke er på samme side i politikk etc., som de selv, mistenker jeg.Antagelig noe sånt, hvis jeg skulle gjette).
Så sånn var det.
Det her sa farfaren min, de par første åra, jeg bodde på Bergeråsen, etter at
jeg flytta til faren min, som ni-åring.For farfaren min fikk slag, etter at jeg hadde bodd hos faren min, et år eller
to.Så sånn var det.
Tilbake til artikkelen ovenfor.
Først så kaller Aftensposten huset til bestemor Ingeborg og bestefar Johannes,
for 'lite'.Men det var stort.
Det var fire stuer, kjøkken, toalett, gang, og et veldig lite 'rom' under
trappa, hvor telefonen var vel, nede, og fire soverom og bad oppe, (selv om det
ene soverommet ble kalt 'kammers').(Og jeg var oppe på loftet der, såvidt en gang, hvor det lå noen russiske
kamera, som min mormor seinere har sagt var fra den forrige eieren, en
fyrvokter, som skulle ha vært gal, og stjal blomster og gravde de ned i hagen,
sa min mormor.(Det betydde vel antagelig at han planta stiklinger, på Ingeborg-språk,
mistenkte jeg da, ihvertfall).Og det er mulig at det var kjeller og.
Hvor de hadde Grans brus og sånn kanskje.
Men jeg var aldri i noe kjeller der.
Men om det var noe lem i gulvet der?
I peisestua/gangen der liksom.
Var det sånn det var?
Hm.
Jeg tørr ikke å si det helt sikkert, men jeg synes å erindre noe sånt vagt da.
Men men.
Og to uteboder var det vel de hadde, ute i hagen der.
Hvis ikke tre.
Noe sånt).
Så sånn var det.
Også sier dem at haven så ut som 'sommeren selv', (og at det var derfor dem
banka på hos Ingeborg og Johannes).Men man kunne ikke se mer en brøkdel av den hagen, fra veien.
(Hagen så ikke så uvanlig imponerende ut fra veien, du måtte liksom gå ut
bakdøra, for å se hagen ordentlig der, med bekken osv. der.For også noen trær skygga for innsikten fra veien.
Både huset og noen trær, (og et ganske høyt, hvitt stakittgjerde), stod i
veien, for innsynet til den 'beste' delen av hagen).Mesteparten av hagen var gjemt bak huset da.
De skriver så, 'vi gikk inn den åpne porten'.
Men bestefar Johannes ville vel aldri latt den porten stå åpen, mener jeg.
Det syntes jeg hørtes rart ut.
(Bestefar Johannes, var veldig ordentlig.
Vi bodde et par mil unna, og var på besøk hos bestemor Ingeborg og bestefar
Johannes, så og si hver, (eller annenhver), søndag, fra jeg var fire-fem år,
til jeg var syv, åtte, ni år kanskje.Noe sånt.
Og da, så kjørte mora mi f.eks. diverse bobler og Mini-Morris-er.
Det her var på andre halvdel av 70-tallet.
Så ville hu f.eks. parkere ved bedehuset, på andre sida av veien da.
Eller om hu parkerte på sida av veien der.
Og en gang så kjøpte vi en pakke tyggegummi, for mora mi måtte fylle bensin på
veien.Og mora mi kjøpte sjelden godteri, så det var omtrent som en begivenhet.
Men, mora mi turte ikke å gå inn hos Ingeborg og Johannes, med tyggegummi i
kjeften.Så hu sa vi måtte spytte ut tyggegummien.
Så vi måtte spytte ut den, utafor porten da, til huset til Ingeborg og
Johannes.Og etter at vi hadde vært der, en halvtime kanskje.
Så kom bestefar Johannes, triumferende og sint vel, med en tyggegummi-klyse,
som han hadde funnet.Noen slabbedasker, hadde bare spyttet den ut, rett utafor porten deres!
Og mora mi ble taus da, og flau da, (og kanskje også litt anspent/nervøs),
mener jeg at jeg kunne se.(Hu fikk nesten sjokk da, og frøys da, for å si det sånn.
Og hverken jeg eller søstra mi, sa vel heller noe.
Vi også frøys vel nesten.
Vi stod vel ihverfall ganske eller helt stille.
Men mora mi tok det nok værst tror jeg.
Det var ihvertfall sånn det virka for meg.
Men men).
Så mora mi tenkte seg kanskje ikke alltid å helt ordentlig om.
Men hu hadde litt skam da, vil jeg vel si, at det virka som, ihvertfall.
Og da kunne nok Johannes se på oss tre, mora mi og meg og søstra mi.
At det var vi som hadde tygd tyggegummi, og spytta ut, utafor porten.
(Tror jeg ihvertfall at han kunne).
Men det var jo fordi at mora mi ville at vi skulle være fine da.
(Noen ganger ville hu ta spytt i trynet mitt, i bilen, før vi gikk inn der.
Hvis hu så noen flekker, eller hva det kan ha vært, i trynet mitt da.
Mens til vanlig, så ga hu vel mer faen, tror jeg.
Hvis vi ikke skulle noe spesielt da.
Men men.
Det syntes jeg ikke var noe artig.
Da ville jeg klage.
Så ville mora mi si 'jo', eller noe sånt.
Og ikke bry seg om at jeg klagde.
Jeg kan forsatt nesten huske hvordan spyttet hennes lukta da, i trynet mitt,
etter en sånn ganske ekkel behandlig.Ikke så veldig digg/artig.
Men men).
For bestefar Johannes da antagelig.
Mora mi ville at bestefar Johannes skulle like oss da, tror jeg.
Men mora si, var hu nok ikke så begeistra for alltid.
For da vi på Østre Halsen skole, lagde en heks, i håndarbeid-timen.
Like før jul 1977.
Da jeg gikk i første klasse.
Da sa mora mi, at den skulle jeg gi til Ingeborg.
Noe jeg gjorde.
Og hu prøvde å få meg til å smile osv. da.
På julaften, (som vi feira nettopp hos bestemor Ingeborg og bestefar Johannes,
i skipperhuset i Nevlunghavn), og også seinere.Mens jeg lot som at jeg ikke skjønte noen ting.
(Noe jeg måtte gjøre.
For bestemor Ingeborg, hun kunne være veldig streng, og også veldig myndig.
Og også ganske sint vel.
Og hun kunne virkelig såre, noen ganger, hvis hun gikk inn for det.
På sin sarkastiske, underfundige og spissfindige måte.
Og på sitt litt nesten uforståelige, (for oss andre i Ribsskog-familien ihvertfall),
dansk.Så jeg var nok nesten litt redd, når bestemor Ingeborg sendte noen replikker
til meg, gjennom TV-stua, var det vel, mener jeg å huske ihvertfall, (hvis det
ikke var peisestua), etter å ha åpna gaven min, med heksa i, fra
håndarbeidtimene på Østre Halsen skole da.Ihvertfall ikke langt unna.
Jeg ville ikke engang turt å skylde på mora mi.
Jeg måtte bare late som at det ikke lå noen baktanker bak.
Noe jeg også lata som, ovenfor mora mi.
Jeg bare ga den heksa til Ingeborg, og lot som at jeg ikke skjønte sarkasmen
fra mora mi da.Som hu sa på kjøkkenet, i huset i Mellomhagen, på Østre Halsen, noen uker før
jul.Mens hu smilte da, når hu så at jeg hadde lagd heks på skolen.
Og sa at den måtte jeg gi til bestemor Ingeborg, i julegave.
Så sånn var det.
Bare noe jeg kom på nå.
Så sånn var det.).
For jeg også syntes at bestemor Ingeborg kunne være litt som en heks noen
ganger.Så jeg syntes det var nesten greit, å gi den håndarbeid-heksa til bestemor
Ingeborg.Så da vi var på besøk, en del uker eller måneder seinere.
Så viste bestemor Ingeborg meg, at den heksa hang i taket, på soverommet
hennes, ved himmelsengen hennes da.Og da gjaldt det for meg å holde ansikt da, og late som at jeg var litt dum.
Og bare late som at jeg syntes at det var en fin ting å gi til mormora si, en
heks, som man lagde i håndarbeid-timen.(Kanskje dårlig valg av ting å lage før jul, Østre Halsen skole?).
Men men.
Så bestefar Johannes, han var nok ikke den som slurva med å lukke porten, tror
jeg.Han hadde nok full kontroll, også på veien utafor huset, vil jeg si.
Uten at jeg vet hva han gjorde uti veien der da.
For han hadde jo gjester, (meg og mora og søstra mi).
Men han hadde kanskje en grunn.
Han grunna kanskje på noe.
Hva vet jeg.
Så vi får se hva som skjer.
Vi får se).
Så skriver de at bestemor Ingeborg sa, 'Jeg heter Ankerita'.
Men hu kalte seg aldri Ankerita, sånn at jeg hørte det.
Da vi leide moviebox, i Stavern, ut på 80-tallet, da jeg og søstra mi leide en
film som het 'Electic Dreams' tror jeg, med den sangen med Georgio Moroder, så
sa hu Ingeborg, når hu skulle betale.(Enda mora mi var med.
Jeg og søstra mi var vel ikke myndige enda, så det kunne vel ikke stå i vårt
navn, at vi leide film og moviebox.(Eller om bestemor Ingeborg, sa det, at hu skulle betale.
Som hun noen ganger gjorde.
Kanskje vi hadde leid moviebox, sommeren før?
Jeg husker ikke helt nøyaktig.
Men bestemor likte den 'Electric Dreams', eller hva den het.
Men hu likte ikke 'Youngblood', husker jeg.
Bestemor hang seg nok litt for mye opp i dette.
For i videobutikken, så hendte det ofte, at man bare leide en film.
Som så kanskje litt artig ut på coveret.
Eller fra en trailer man hadde sett tidligere.
Det var jo ikke sånn, at man bare leide den samme filmen, hele tiden.
Det var nesten litt tilfeldig, hvilken film man leide, på 80-tallet, husker
jeg.Sånn var det ihvertfall da jeg bodde på Bergeråsen, husker jeg.
At jeg og søstra mi og Christell da kanskje, først fikk mast oss til, at vi
skulle få leie film.Og så valgte vi en film, etter hvilken som så mest artig ut da.
Det var aldri sånn, at vi ville leie 'E.T.', f.eks.
For da hadde vi nok allerede sett den på kino.
Enten i Svelvik, eller i Drammen.
Så det var sånn at vi bare fikk mast oss til å leie en film.
Og så bestemte vi oss bare for en film, i videobutikken.
Det lå ikke noe sånn politiske avveielser, eller noe sånt noe, bak hvilken film
vi leide.Vi bare leide en, som kanskje så artig ut, i en trailer, eller noe.
Men jeg tror at bestemor Ingeborg, la ganske mye opp i hvilken film vi leide.
Men da skjønte hu kanskje ikke at den filmen var kanskje 50-ende valget.
I video-butikken.
Men vi hadde sett de andre 49 tidligere.
Det tror jeg ikke bestemor Ingeborg skjønte, at vi så gjerne minst en film hver
helg, hos faren vår på Berger.Da ville Christell og Pia, og noen ganger Gry Stenberg, og noen ganger noen av
mine kamerater, dukke opp hos meg da, i Leirfaret, og se på video.Siden faren min lot meg ha VHS-video da, allerede fra 1980 faktisk, da jeg
bodde i Hellinga.Så jeg var nok den første på Bergeråsen, som hadde video.
Enda jeg bare var ni år.
For faren min lot meg ha video da.
Og det var jo han som eide videoen, strengt tatt.
Men det var jeg som brukte den da.
Men men.
Så sånn var det).
For Ingeborg hadde ikke video da.
Men fikk det seinere i Nevlunghavn vel).
Og da trodde video-butikk-mannen, husker jeg, (kanskje merkelig nok), at hu sa
'Inge Borg'.At hu var en mann, (eller dame), som het Inge.
Så det ble jo først bare tull.
Så ikke noe Ankerita da ihvertfall.
Og heller ikke noen andre ganger har jeg hørt at bestemor kalte seg Ankerita.
Men men.
Også står det at bestemor var 'blid'.
Nei, hun var aldri blid.
Hun kunne være støyete blid kanskje, på det beste.
Men ihverfall aldri bare vanlig blid.
Nei, ikke sånn 'blid' blid, som en snill gammel og hyggelig kone.
Nei, det var hu aldri mener jeg.
Ikke bare blid, ihvertfall.
Blid og skrålete kanskje.
På sitt beste.
Men ikke bare 'blid'.
Nei, den kjøper jeg nok ikke.
Dessverre, Aftenposten.
Mer da.
Ja det får være.
Men likevel.
Så mye feil!
Hvem er det som har skrevet det mølet her da?
Det får jeg prøve å finne ut mer om.
Vi får se om jeg klarer det.
Vi får se.
Mvh
Erik Ribsskog
Posted
by johncons at 02:08
-
Gmail – Klage på Romerikes Blad/Fwd: VS: Klage på sensur/Fwd: Påminnelse/Fwd: Klage på sensur på Origo

Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Klage på Romerikes Blad/Fwd: VS: Klage på sensur/Fwd: Påminnelse/Fwd: Klage på sensur på Origo
PFU Pressens faglige utvalg
<pfu@presse.no>
Mon, Jul 26, 2010 at 10:01 AM
To:
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Cc:
Woje Thor <Thor.Woje@rb.no>
Hei!
Vi bekrefter med dette å ha mottatt din klagehenvendelse på
Romerikes Blad. Som nevnt i en tidligere e-post til deg angående en annen sak,
er kontoret for tiden (og noen uker fremover) tynt bemannet og vi har derfor
ikke kapasitet til å foreta oss noe med denne saken med det første.For ordens skyld sender vi en kopi av denne korrespondansen til
Romerikes Blad, slik at redaksjonen blir kjent med din henvendelse til oss.Mvh
PFU-sekretariatet
Trude Hansen
organisasjonssekretær/
saksbehandler …………………………
…….. Norsk Presseforbund
Pb. 46 Sentrum
0101 OSLO
Fra: Erik Ribsskog
[mailto:eribsskog@gmail.com]Sendt: 21. juli 2010 18:52
Til: PFU Pressens faglige utvalg
Emne: Re: Klage på Romerikes Blad/Fwd: VS: Klage på sensur/Fwd:
Påminnelse/Fwd: Klage på sensur på OrigoHei,
Adressen min er:
Flat 3, 5 Leather Lane, Liverpool, GB-L2 2AE, Storbritannia.
Det som skjedde var:
Jeg postet om jakten etter min fadder, Anna Holmsen, på Romerike Blad sine
Origo-sider, 13. mars i år.Og jeg få en del svar/tips.
Så oppdaterer jeg tråden 8. mai.
Etter at jeg fant hun fadderen, som nå kaller Annikken Holmsen, i Sverige.
Og da sletter bare Romerikes Blad hele tråden.
Men jeg mener det, at nå de har latt den tråden være på sine sider i 2 måneder.
Da er det for sent for de, å si, at den ikke hører hjemme der.
De bare sletter, uten videre, hva jeg og andre har skrevet.
Og det minner om mangel på respekt for folks yttringsfrihet, mener jeg.
(Det er paragraf 1.1., 1.2. og 1.3, som dette strider mot,
mener jeg).Jeg prøver også å finne noe i deres Vær Varsom-plakat, som
beskytter de som skriver på debattforum, mot trakassering.Og da har jeg tidligere prøvd å bruke paragraf 4.3, om at man skal beskytte
menneskers egenart.For det er jo slik, at hvis Romerikes Blad, bare sletter det jeg skriver, så er
jo det trakassering mot meg, og mot meg som menneske.Det er vel sånn at mennesker ikke liker å bli behandlet så dårlig, og bli
trakassert, så da blir dette det motsatte av å beskytte menneskers egenart,
synes jeg.Så bruker den paragrafen og.
(Selv om jeg kanskje synes at dere burde hatt en paragraf, som sier at pressen
skal oppføre seg ordentlig mot de som skriver debattinnlegg, og ikke hundse og
slette dem, i hytt og pine.Det synes jeg er en mangel på plakaten deres.
Selv om jeg ikke er noe ekspert akkurat på dette.
Men men).
Jeg skal også kopiere det slettede innholdet, fra min blogg.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS.
Her er det slettede innholdet:
Saturday, 8 May 2010
Jeg oppdaterte om jakten på min
fadder, på Origo-sidene til Romerikes BladJeg fikk tak i min fadder Annikken Holmsen nå.
(Hun ble tidligere også kalt Anne og muligens også Anna Holmsen, men hun sa på
telefon, at hun kaller seg Annikken nå, for det er hennes egentlige navn).Hun har flyttet til Sverige nå, med hemmelig telefonnummer, siden hennes datter
Dagny bor der, med samboer og to barn.Og det var visst noe krøll med en tidligere ektemann fra færøyene, har andre i
slekta til min morfar, Johannes Ribsskog, sagt til meg.En annen i slekta, fra Vestlandet, Bjørn Ribsskog, drev nemlig med noe
slektsforsking, som jeg huska at han sendt om til min mormor, i Nevlunghavn, i
2002.Og han sendte meg det, og da klarte jeg å spore opp min fadder, (som er min
morfars niese), gjennom min morfars nevø, Ola Øyvin Ribsskog, pensjonert rektor
i Bærum, og sønn av Øyvin Ribsskog, forfatter og tidligere lensmann i Aurskog.Annikken er også datter av Dagny Holmsen f. Ribsskog, fra Fjellhamar), (min
morfars storesøster), som ble norgesmester i matlaging, på 70-tallet, da hun
vant nitimens konkurranse om Norges beste fårikål, som ble valgt Norges
nasjonalrett, i den konkurransen, (fant jeg i VG’s tekstarkiv).Men Annikken Holmsen, visste ikke hvem han Bjørn Gunnar Ganger var, som skrev
svar i en kommentar, ovenfor, i denne samtalen.Og jeg skrev også e-post til Ganger, men han svarte ikke.
Men han har vel vært i nyhetene, i forbindelse med en skandale i vannverket i
Skedsmo, eller noe, var det ikke sånn?(Jeg bor i England nemlig, så jeg følger ikke helt med).
Så han har kanskje mye å gjøre?
Søsteren, Ingrid Helga Holmsen, bor i Strømmen, og har hatt problemer, siden
hun ble overkjørt, som tennåring, når hun var ute med sykkelen, og fikk styret
på sykkelen inn i hodet.(Så det er kanskje en forbannelse, i denne Dørumsgaard-slekten, som jeg lurer
på om er etter Noah, at CIA/amerikanerne/de kristne, ikke liker denne slekten,
lurer jeg på).Hun fikk psykose, etter at hun fødte en sønn på sykehuset, og fikk så
nerveproblemer, og spiser nå mye mat, så hun veier 300 kg., eller noe,
visstnok, hun Ingrid Helga Holmsen, som bor i Strømmen.Jeg har jo en tremenning, som bor på Hanaborg, Øystein Andersen.
(Som har tulla med meg en del, gjennom årene, tilbudt meg kriminelle jobber,
som ansvarlig for ulovlige pokerautomater, osv).Men ØA er sønn av min fars kusine.
Og hun Annikken Holmsen, min fadder, er min mors kusine.
Så det var litt rart, syntes jeg, at min mors og min fars slekt, skulle møtes i
Fjellhamar/Hanaborg, i Lørenskog, siden ingen av de slektene er derfra vel.Men men.
Bare en oppdatering om denne jakten.
(Selv om ikke så mange svarte).
Mvh.
Erik Ribsskog
http://meninger.romerike.no/-/
bulletin/show/549652_anna- holmsen-fadder-fra-leirsund- skedsmo Posted by johncons at 00:44 0 comments

Her ser vi hva Bjørn Gunnar Ganger,
(som jeg mener er ganske kjent), skrev om min fadder, Annikken (aka. Anne)
Holmsen, på Romerike-sidene på Origohttp://meninger.romerike.no/-/
bulletin/show/549652_anna- holmsen-fadder-fra-leirsund- skedsmo?ref=mst PS.
Her ser man at han Bjørn Gunnar Ganger, sier at han kjenner Anne (Annikken)
Holmsen.Men da jeg snakket med henne på telefon idag, (eller igår, siden det er etter
midnatt nå), så sa hun at hun ikke visste hvem Bjørn Gunnar Ganger var.Så det var litt rart synes jeg.
Og han er også i Forsvarsdepartementet.
Og jeg skrev e-post til han, som han ikke har svart på.
(Og den e-posten sendte jeg i begynnelsen av mars.
Det var også da som den kommentaren hans ovenfor var skrevet).
Så det her var litt skummelt, synes jeg.
Men men.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Her kan man se e-posten jeg sendte, 5. mars iår, til Bjørn Gunnar Ganger, (som
jeg ikke har fått svar på):http://johncons-mirror.
blogspot.com/2010/03/jeg- sendte-en-e-post-til-i- forbindelse.html Posted by johncons at 00:03 0 comments

Etiketter: Anna Holmsen, Forsvardepartementet,
Origo, Romerike Friday, 5 March 2010
Her er en oppdatering om jakten på
min fadder Anna Holmsen, (eventuelt Anne Holmsen), på Romerike Blad sine sider
på OrigoDagny Ribsskog ble født i 1904 som datter av lører Johan Ribsskog og lærerinne
Helga Dørumsgaard. Hun giftet seg med Bjarne Holmsen, født 27. august 1891. Han
var sønn av Johan Andreas Holmsen og Anne Karine Ryen. Bjarne var etterkommer
av Holm Hanssøn, altså en del av Holmsen-familien fra Egeberg i Enebakk.Bjarne var gårdbruker og eier av Østby i Lørenskog. Jeg kjenner to barn etter
Dagny og Bjarne: Ingrid Helga Holmsen (1939) og anne Holmsen (1943). Tar gjerne
imot flere opplysninger om denne delen av Holmsen-slekten.Hei,
takk for svar!
Som man kan se i dåpsattesten min, så var den som førte kirkeboka i Svelvik, i
1970, litt unøyaktig, og skrev at det var faren min som var født Ribsskog, og
ikke mora mi.Så kanskje han skrev Anna Holmsen, istedet for Anne Holmsen også.
Det er mulig.
Jeg skal se om jeg kan finne denne Anne Holmsen, som da blir min mors kusine,
og min morfar Johannes Ribsskog sin niese da.Hun var da 27 år, da hun var min fadder, i 1970.
Men hun ble sikkert gift senere, så det er kanskje ikke så enkelt å finne
henne.Men jeg skal oppdatere eller sende e-post, hvis jeg finner ut mer.
Hvorfor forsker du selv på denne slekten, hvis det er lov å spørre?
En Holmsen var med å startet Enebakk Historielag, jeg skal se om jeg finner
nøyaktig hvilken Holmsen det var.Mitt slektstre ligger på denne linken: http://www.myheritage.
no/site-family-tree-67419522/ ribsskog Hvor man kan se mer om min slekt og da også slekten til min morfar Johannes Ribsskog
og oldeforeldre Helga Dørumsgaard og Johan Ribsskog.Min morfar, Johannes Ribsskog, var altså nevø av den kjente dikter, redaktør og
ordfører i Fet og Rælingen, Asbjørn Dørumsgaard, og fetter av den kjente
komponisten, som flyttet til Italia, Arne Dørumsgaard.(Jeg lurer litt på om disse kan være etter Noah, eller noe, siden jeg synes han
Arne Dørumsgaard spiller litt på det, på bilder osv., og de har funnet et sted
i Enebakk som kan ha vært der arken strandet).Det står det mer om på sidene til Enebakk historielag:
Forskningsleder Andreas Holmsen, var med på å danne Enebakk Historielag, sammen
med min morfars bror Øivin Ribsskog, blant annet:http://www.enebakkhistorielag.
no/historiskbakgrunn.html Her er det funnet, som jeg lurer på om kan ha vært noe Noahs ark, eller noe,
selv om jeg skjønner at det høres rart ut:http://www.enebakkhistorielag.
no/kulturminne_durud.htm Får du lov å bruke Forsvarets e-post til det her da forresten? 🙂
Mvh.
Erik Ribsskog
PS.
Min morfar, Johannes Ribsskog, ble født i 1912 eller 1913 vel, og Dagny
Ribsskog, som du nevner, det er altså min grandtante, så jeg nå, siden hennes
foreldre er mine oldforeldre, etter det du skriver, så det var artig å vite.Dagny Ribsskog Holmsen var senere lærerinne i Heimkunnskap, har jeg lest, blant
annet her, fra Asak skole sine nettsider:‘Den som ikke var minst begeistret, var lærer fru Dagny Ribsskog Holmsen,
som fikk overta det fine skolekjøkken til framhaldsskolen som nyttet dette
skolekjøkken i om lag 3 år.’.PS 2.
Her er forresten et bilde av komponisten Arne Dørumsgaard, og Noah, hvor jeg
synes dem ligner så fælt.Men det er kanskje bare tilfeldig?
Hvem vet.
Her er mer om dette:

PS 3.
Du skriver at du kjenner Anne Holmsen, som da blir min mor, (som døde i 1999),
Karen Ribsskog, sin kusine.Tror du at du kunne hørt med henne, om det er hun som er min fadder?
På forhånd tusen takk isåfall!
Mvh.
Erik Ribsskog
http://meninger.romerike.no/-/
bulletin/show/549652_anna- holmsen-fadder-fra-leirsund- skedsmo Posted by johncons at 09:21 0 comments

Wednesday, 3 March 2010
Jeg oppdaterte om jakten på hun
fadderen min, Anna Holmsen, ute i RomerikeKommentarer
Om jeg skriver på en blogg i tillegg til her på Romerike Blad sine sider på
Origo, så er vel ikke det så nøye vel.Eller hva Msport?
Det kan da ikke være meningen at jeg må ringe alle i telefonkatalogen som heter
Holmsen.Vi får se.
Mvh.
Erik Ribsskog
Jeg kan kanskje skrive litt mer om meg selv, siden jeg ikke er fra Romerike.
Jeg er fra Larvik og Svelvik, og jeg flytta til Oslo, for å studere, i 1989, da
jeg var 19 år gammel.Jeg hadde en halvbror i Oslo, som var bare 10-11 år gammel da, Axel Nicolay
Johannes Thomassen.Axel er også barnebarn av Johannes Ribsskog, fra Asak, derfor tok jeg med hele
navnet hans, for å vise det.Axel bodde på Høybråtenveien, på Furuset, hos sin far, Arne Thormod Thomassen,
og sin stemor Mette Holter.De foreslo at jeg skulle leie et rom av dem, for 1000 kroner måneden, siden jeg
gikk på en privat høyskole, i Oslo, NHI, og derfor trengte å spare opp penger,
før jeg begynte på andre året der, siden det var dyrere enn f.eks.
universitetet, og lånekassa ikke finansierte hele studieprisen.Så hadde den en familievenn, som het Svein Martinsen, som fortalte meg at de
trengte folk på OBS Triaden.Så jeg jobba på OBS Triaden, på Skårer, fra høsten 1990 til høsten 1992, (først
heltid og så deltid).Og jeg har også en tremenning, Øystein Andersen, som bodde på Hanaborg, i
Lørenskog.Men han var på faren min sin side, mora hans hadde sommerhus, i Svelvik, så vi
var kamerater, for faren min flyttet fra meg, da jeg var ni år, og til en dame
på Bergeråsen, i Svelvik.Så Øystein, og en annen kamerat av oss, Kjetil Holshagen, pleide å henge oss
meg, i helger osv.Så jeg og Øystein, vi kjente hverandre bra fra før jeg flytta til Oslo, og vi
pleide å henge på Biljardhallen på Skårer, i 1991 og 1992 vel, og Øystein ble
kamerat med han Bengt-Rune fra Rasta, som var sønn av eieren.(De kjøpte seinere en pub i Strømmen vel).
Øystein ville ikke være kamerat med meg lengre, i 1993, av en eller annen
grunn, og jeg så på han som litt sånn halv-kriminell, så jeg syntes det
egentlig var greit.Men jeg fortsatte å spille fotball, med noen bekjente av Øystein Andersen, på
Ellingsrud og Åråsen, utover 90-tallet, med Tom som er/var butikksjef på Kiwi,
på St. Hanshaugen, i Oslo, m.fl.Og jeg spilte også bedriftsfotball, med Glenn Hesler fra Skjetten, og flere, i
Fjellhamar-hallen, tror jeg det heter, rundt år 2000 vel, noen ganger.Så jeg har aldri kjent noen fra morssida av slekta mi, fra Romerike.
Men jeg har likevel jobba litt på Romerike og spilt fotball, tilfeldigvis,
gjennom annen familie og bekjente, som ikke har noe med Ribsskog, Holmsen og
Dørumsgaard-slekta, etter Helga Dørumsgaard og Johan Ribsskog da.Så hvem de er, det lurer jeg på enda.
Så det er kanskje litt ‘merksnodig’, som det heter, at jeg ikke
aner hvem min morfars slekt, fra Romerike er, enda en av de, Anna Holmsen, var
fadderen min.Så derfor lurer jeg fælt da, og skriver på Origo.
For jeg har også overhørt at jeg er forfulgt av noe som de kaller
‘mafian’ i Oslo, i 2003 og 2004.I 2004 så overhørte jeg fra nevnte butikksjef Tom, fra Lørenskog, at han hadde
hørt at jeg var forfulgt av ‘mafian’, da jeg gikk forbi butikken
han var sjef i, på St. Hanshaugen, mens jeg gikk på HiO IU, etter at jeg selv
hadde jobbet som butikksjef i Rimi, i Oslo og Langhus.Så her er litt av bakgrunnen til at jeg prøver å finne ut mer om slekta da.
Dette at jeg er forfulgt og har måttet flytte til England, har dette noe med
slekta mi på Romerike å gjøre?Vi får se.
Mvh.
Erik Ribsskog
Kanskje et leserinlegg i RB passer bedre, sjansen for at du treffer noen her er
liten. Det er ikke så mange “skribenter” her, man føler fort at man
kjenner alle.Jeg ville valgt leserinnlegg, og fått en venn til å tipse en journalist om
innlegget .. “Er ikke det noe å lage en sak på…..”Lykke til.
Hei,
ja det var smart.
Jeg husker ikke etternavna på de her fotballfolka fra Romerike.
Dem er mer venner av tidligere kamerater, vil jeg si.
Men jeg får se om jeg ikke kontakter Romerikes Blad, og hører om dem kan ta med
et leserinnlegg om hun fadderen min, i papiravisa.Tremenningen min og dem, dem leste et slags arbeiderblad, tror jeg, som dem
hadde ute i Lørenskog.Finnes det enda forresten?
Mvh.
Erik Ribsskog
PS.
Dem hadde Svelvikavisa og, tremenningen min og dem, husker jeg.
Og, han hadde også ei kusine, som het Anita, som bodde i nabohuset, og som
spilte fotball for Kurland, mener jeg det het.De har også hus i Svelvik, men noen hundre meter fra der Øystein og dem har
hus, hvis jeg skjønte det riktig.Bare noe jeg kom på.
Og hu Anita har også jobba på Robsrudjordet Grill, (for jeg var med Øystein, da
vi var tenåringer, og da fikk vi gratis burgere av hu Anita, husker jeg).Og hu Anita har også jobba på cruiseskip, husker jeg, samt at jeg og Øystein,
vi var på språkreise og ferie, til Brighton, sommeren 1988 og 1990, og i 1990,
så var også på besøk hos Øystein og dem, mens foreldra hans var på ferie, og da
skulle hu Anita hjelpe meg å vaske klær, og da ble en hvit Levis t-skjorte jeg
hadde fra Brighton rosa.Så hvis noen vet hva hu Anita heter til etternavn nå, så hadde det også vært
kjekt for kanskje hu skjønner hva som foregår.Det er vel forresten fler som leser her, enn som skriver her, eller det er
kanskje de samme.Vi får se.
Åja,
jeg har mer stemt Høyre og sånn jeg, kanskje dem har en høyreavis uti der og.
Eller Romerikes Blad er kanskje hovedavisa?
Mvh.
Erik Ribsskog
PS.
Forresten så jobba begge foreldra til Øystein, som ledere eller i høyere
stilling, hos Tetra Pak, i Lysaker.Så det er kanskje rart at de leste arbeideravis(?)
Eller kanskje dem ikke hadde høyreavis?
Selv om det ikke akkurat er min business da, men de i slekta mi, uti der, de var
i Arbeiderpartiet, vet jeg (som Øystein pleide å si. Høres svenskt ut, og Tetra
Pak er svenskt. Hm), og morfaren min var også i Arbeiderpartiet.Selv om det ikke behøver å bety noe, for Arbeiderpartiet var jo det suverent
største partiet, på den tida.Men om ‘mafian’ har noe med AP å gjøre?
Jeg så han faren, (eller adoptivfaren da, for Øystein er adoptert fra Sør
Korea), i sommerhuset dems på Sand, høsten 1988.Og da skulle jeg spørre om Øystein var med.
(For jeg gikk langs stranda, bort til farmora mi, og ikke langs riksveien, som
jeg vanligvis gjorde. Jeg hadde vel lyst til å se fjorden da, for vi bodde like
ved Drammensfjorden).Og da var det en afrikaner, som vel fortsatt var i tenårene der, sammen med
faren til Øystein, Kai Andersen, og spurte på engelsk, om jeg også skulle være
med.Kai, med svetteperler i panna, svarte at Øystein ikke var der, og sa til
afrikaneren på engelsk, at jeg ikke skulle være med.Det her fortalte jeg faren min, men jeg vet ikke hva han gjorde med det.
Men det var vel kanskje litt merksnodig det og.
Så hvis han Kai var i mafian, så skyldes kanskje det at jeg blir forfulgt
dette?Hvem vet.
Vi får se.
Nå fikk jeg dåpsattesten min, (med riktig foreldre som var født Ribsskog, det
var ikke faren min, som hadde pikenavn, men moren
min), i posten i dag, her i England, så jeg poster den også, så kan folk se
det, at hun Anna Holmsen, (som jeg ikke kan huske å ha møtt), står som øverst
av fadderne.Av de andre fadderne, så var Ågot Mogan Olsen, det var farmora mi, som bodde i
Svelvik, og som var nesten som en mor for meg, de årene jeg bodde der, selv om
hun ikke likte det, tror jeg, at jeg vokste opp og begynte å skyte med
luftgevær osv., som andre gutter på min alder vel, jeg var ikke akkurat av de
værste i klassen, jeg dreiv ikke å brøyt meg inn i hytter f.eks.Men men.
Og Johan Martin Ribsskog, det er min onkel, som bare blir kalt Martin.
Han drev den gården jeg jobba på, i Kvelde ved Larvik, hvor jeg jobba noen
måneder, i 2005, og ble forsøkt drept, og rømte derfor til England, hvor jeg
bor enda.Så sånn er det.
Her er mer om dette:

PS.
Man kan se at faren min og mora mi, het Olsen.
Jeg het også Olsen.
Men så skifta mora mi navn på meg og søstra mi, da jeg var fem år gammel, i
1976.Men da jeg flytta til faren min, i 1979, så hadde vi familiemøte, i huset til
farmora mi, for faren og onkelen min, jobba på fabrikken like ved huset til min
fars foreldre.Og dit dro jeg etter skolen, og fikk mat, av farmora mi.
Og vi ble enige om at jeg skulle hete Erik Olsen, etter at jeg flytta dit fra
Larvik, midt i 3. klasse.Men faren min skifta ikke navnet mitt, til Olsen.
Men jeg ba lærerne om å kalle meg Olsen, siden vi hadde blitt enige om det, i
familiemøte.Men da jeg begynte å bli 17-18 år, og gikk i 2. klasse på videregående, så orka
jeg ikke å krangle med lærerne mer, hver høst, så jeg bare lot dem kalle meg
Ribsskog.Så jeg har egentlig hett Ribsskog, helt siden mora mi skifta navnet mitt, i
1976.Men, vi i Olsen-familien, ble enige om at jeg skulle hete Olsen, i 1979.
Men da var jeg bare ni år, og faren min skifta ikke navn på meg.
Så jeg må nesten si at faren min gjorde om på det.
Og han var jo min foresatte, så da synes jeg ikke at jeg skal begynne å tulle
med det nå.Nå har jeg skifta navn en gang allerede, hos folkeregisteret, i 1976, da mora
mi gjorde det.Det burde vel kanskje være nok, synes jeg.
Så sånn er det.
Posted by johncons at 09:35 0 comments

2010/7/21 PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>
Hei, igjen!
Jo, jeg har lest det du skriver, og så
håper jeg også du kan lese det vi skriver og har opplyst deg om i våre
tilbakemeldinger til deg. Foreløpig mangler blant annet materialet det klages
på og din postadresse (du kan jo ha flyttet for alt vi vet siden du mottok
forrige brev fra oss i 2008).Og ja, dersom du skal klage, vil vi at
du leser gjennom Vær Varsom-plakaten og viser til konkrete punkter i den (at du
altså never nøyaktig nummerering).Mvh
PFU-sekretariatet
Trude Hansen.
Fra: Erik
Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]Sendt: 20. juli 2010 09:00
Til: PFU Pressens faglige utvalg
Emne: Re: Klage på Romerikes Blad/Fwd: VS: Klage på
sensur/Fwd: Påminnelse/Fwd: Klage på sensur på OrigoHei,
hvis
du ikke leser det jeg skriver, så er det ikke noe vits i, engang.Jeg
får skrive det igjen da.De
sletta det etter et par måneder.Da er det for seint å slette mener jeg, (med begrunnelse at det står på feil
sone).Da er det sensur.
Og
jeg vet fra før, at en paragraf, sier at alle skal få si sine meninger.At
pressen skal ta med et vidt spekter av meninger og synsvinkler.Og dette er også trakassering av meg.
Så denne klagen går på de samme to paragrafene, som min forrige klage, fra år
tilbake, som vi konverserte om, i forrige uke.Vil du at jeg skal finne fram plakaten deres, og relatere klagene mer presist
til paragrafene, eller skjønner dere hva jeg mener nå.Mvh.
Erik Ribsskog
2010/7/20
PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>Hei!
Vi viser til e-post sendt fra oss 13.
juli til deg med opplysninger om hvordan en klage skal vært utformet/hva den
skal inneholde.Formen du har benyttet i e-posten der du
mener å klage på Romerikes Blad, tilfredsstiller ikke disse kravene.For øvrig noterer vi oss at Romerikes
Blad ønsker deg velkommen til å ytre deg på egen sone på deres Origo-sider. Vi
har derfor problemer med å se hva du mener når du hevder du er sensurert.Mvh
PFU-sekretariatet
Trude Hansen
Fra: Erik
Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]Sendt: 19. juli 2010 10:57
Til: PFU Pressens faglige utvalg
Emne: Klage på Romerikes Blad/Fwd: VS: Klage på sensur/Fwd: Påminnelse/Fwd:
Klage på sensur på OrigoHei,
jeg
vil klage på at Romerikes Blad har brutt Vær Varsom-plakatens paragraf om
sensur.Jeg fikk lov å etterlyse min fadder, Annikken Holmsen, på Origo-sidene, til
bladet deres.Så klarer jeg å spore henne opp, i Sverige, etter et par måneder ca.
Så oppdaterte jeg den samme tråden.
Og _da_ sletter de.
Så det blir som i Sovjet, mener jeg, med sensur osv.
Så kommer de med noen blasse unnskyldninger nå.
Men det hjelper jo ikke det nå, å henvise til et annet forum.
De burde ha gjort det med en gang.
Og ikke slette folks skriverier, på en måte, som virker som at de ikke har noe
verdi.Her
var det kanskje noe om den familien, som har vært forfulgt av uhell, som bladet
ikke likte.Mora
til fadderen min, vant pris for Norges beste fårikål, i nitimen på 70-tallet.Og de bodde på Østbye gård, hvor en tidligere beboer, kjempet mot
svenskekongens fogd.Og
søsteren fikk styret til sykkelen i hodet, da hun ble overkjørt som liten.Så her er det noe mafia, kan man kanskje tenke seg i Romerikes Blad, tidligere
Romerikes Arbeiderblad, som sletter som om de var i Stalins tjeneste, for å si
det sånn.Så dette får dere slå ned på, som om dere var det frie ords voktere, eller noe,
for å si det sånn.Mvh.
Erik Ribsskog
———-
Forwarded message ———-From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2010/7/19
Subject: Re: VS: Klage på sensur/Fwd: Påminnelse/Fwd: Klage på sensur på Origo
To: Hagberg Anne <anne.hagberg@rb.no>
Hei,
ja,
det er mulig.Men den tråden hadde jo stått der i flere uker, da den ble slettet.
Det var 'merksnodig' at den ble slettet akkurat da jeg oppdaterte om hun
fadderen min, Annikken Holmsen, i Sverige.Dette
minner om 'urent trav', om noen spørr meg.Enten burde det vært slettet med en gang, ellers så burde det fått stått.
Det
at det ble slettet etter mange uker, får det til å virke som om dere hadde noe
agenda i dette.Så
dette vil jeg gjerne at han redaktøren kanskje kan kikke på også, hvis det er
mulig.Mvh.
Erik Ribsskog
2010/7/19
Hagberg Anne <anne.hagberg@rb.no>Hei Erik!
Ditt innlegg ble slettet da det ikke hørte
hjemme under sonen Meninger.Istedenfor å poste denne typen innlegg i
våre debattfora, er du velkommen til å opprette din egen sone på Origo der du
kan poste dine ytringer,selvfølgelig innenfor Origos regelverk. Du
oppretter en sone her: http://origo.no/-/sandbox/new______________________________
___________ Med vennlig hilsen
Anne Hagberg
Mediehuset Romerike
Postboks 235, 2001 Lillestrøm
Telefon: 63 80 50 50
Direkte: 63 80 49 80
Mobil: 958 02 008
e-post: anha@rb.no
Feil! Filnavn er ikke angitt.
Fra: Erik
Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]Sendt: 13. juli 2010 22:32
Til: Woje Thor; Eskås Pål
Emne: Klage på sensur/Fwd: Påminnelse/Fwd: Klage på sensur på Origo
Hei,
jeg
bare lurte på hvem jeg skulle klage til, om sensur, på Origo-siden deres.Jeg
fikk ikke lov å etterlyse min fadder der, som er Annikken Holmsen, fra en Østby
gård vel, i Fjellhamar, som er av kjent Romerike-slekt.De er bl.a. etter Helga Dørumsgaard, (min oldemor), som var søster av Asbjørn
Dørumsgaard.Og
moren hennes, Dagny Ribsskog Holmsen, var ganske kjent heimkunnskap-lærerinne,
i Skedsmo vel og hu vant også NM i matlaging, i ni-timen, på 70-tallet, hvor
(hennes) fårikål, ble kåret til Norges nasjonalrett.Men
nå er dem visst ikke fine nok til å bli etterlyst på Romerikes Blad sine
Origo-sider engang.Er det noe Arbeiderparti-greier det her eller?
Min morfar Johannes Ribsskog, var fra Leirsund, på Romerike, og han var i
Arbeiderpartiet.Men det er visst en uting dere har med sensur i arbeiderbevegelsen.
Min morfar hadde en bror, Øyvin Ribsskog, som var lensmann i Aurskog.
Hans sønn, Ola Øyvin(d) Ribsskog, var høyt oppe i frimurerne, så jeg nå:
Er
det han/de som tuller?Min
morfar var også fetter av Arne Dørumsgaard, og hun ene som redigerer
Origo-siden deres, har opera som livsstil, stod det.Er det noe hat fra opera-menneskene mot meg?
Hva
skyldes denne sensuren deres?Med
hilsenErik Ribsskog
———-
Forwarded message ———-From: Even Westvang <even@bengler.no>
Date: 2010/7/13
Subject: Re: Påminnelse/Fwd: Klage på sensur på Origo
To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Hei
Erik,Om
du tenker på http://meninger.romerike.no/
så er det Romerikes Blad som modererer den. Om du går til 'mer om sonen' fra
forsiden kan du se hvem de ansvarlige er.Vennlig
hilsen,Even Westvang
On 13. juli 2010, at 09:29, Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
wrote:Hei,
jeg
kan ikke se å ha mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg sender en
påminnelse om dette.Mvh.
Erik
Ribsskog———-
Forwarded message ———-From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2010/5/12
Subject: Klage på sensur på Origo
To: even@bengler.no
Hei,
jeg
lurte på hvem som står bak den 'meninger'-sonen på Origo.For jeg synes de driver å sensurerer så fælt.
Det er nesten som i Kina.
Sensur for sensurens skyld, virker det som for meg.
Mvh.
Erik Ribsskog
-
Gmail – Klage på at Dagbladet.no lar kommentarer om meg bli stående, som bryter god presseskikk

Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Klage på at Dagbladet.no lar kommentarer om meg bli stående, som bryter god presseskikk
PFU Pressens faglige utvalg
<pfu@presse.no>
Mon, Jul 26, 2010 at 10:01 AM
To:
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Cc:
lars.helle@dagbladet.no
Hei!
Vi bekrefter med dette å ha mottatt din klagehenvendelse på Dagbladet.no.
Som nevnt i en tidligere e-post til deg angående en annen sak, er kontoret for
tiden (og noen uker fremover) tynt bemannet og vi har derfor ikke kapasitet til
å foreta oss noe med denne saken med det første.For ordens skyld sender vi en kopi av denne korrespondansen til Dagbladet,
slik at redaksjonen blir kjent med din henvendelse til oss.Mvh
PFU-sekretariatet
Trude Hansen
organisasjonssekretær/
saksbehandler …………………………
…….. Norsk Presseforbund
Pb. 46 Sentrum
0101 OSLO
Fra: Erik Ribsskog
[mailto:eribsskog@gmail.com]Sendt: 23. juli 2010 10:12
Til: PFU Pressens faglige utvalg
Emne: Klage på at Dagbladet.no lar kommentarer om meg bli stående, som
bryter god presseskikk
Hei,
i går, så kommenterte jeg om justisministerens nye forslag
til oppgave-endring for politiet, på Dagbladets kommentarsystem:Jeg ble beskyldt av andre som skrev kommentarer, under
artikkelen, for å være 'paranoid', 'hore' og 'sippe fitte'.Jeg sjekket det igjen i dag, mange timer senere.
Og alle disse tre kommentarene, stod fortsatt under
artikkelen, på tross av at jeg har varslet Dagbladet om disse personangrepene.Dette mener jeg bryter med Vær Varsom-plakatens paragraf
4.17, som jeg har funnet på deres nettsted:4.17. Dersom redaksjonen velger
ikke å forhåndsredigere digitale meningsutvekslinger, må dette bekjentgjøres på
en tydelig måte for de som har adgang til disse. Redaksjonen har et
selvstendig ansvar for så snart som mulig å fjerne innlegg som bryter med god
presseskikk.Det
står at redaksjonen, (Dagbladet), har et ansvar for å fjerne innlegg som bryter
med god presseskikk.Det å kalle meg for 'paranoid', 'hore' og 'sippe fitte', mener jeg at bryter
mot god presseskikk.Derfor mener jeg at Dagbladet bryter Vær Varsom-plakaten.
(Som jeg også har klaget om til dere tidligere, senest i forrige uke).
Jeg
sender med kopier av de tre kommentarende jeg nevner, som jeg mener er
trakasserende, ovenfor meg, og som jeg mener bryter god presseskikk.Dette var en artikkel, om justisministeren og politiet.
Så personkarakteristikker av meg, hører ingen sted hjemme her, mener jeg.
Dette er elendig presseskikk, vil jeg si.
Og jeg mener at Dagbladet er igonorante og/eller har null kontroll på sitt
kommentarsystem.Og det synes jeg er en uting, at man må akseptere og bli utsatt for slik
mobbing på Dagbladets kommentarsystem.Jeg synes at det noen ganger til og med virker som at Dagbladet har latt det
vokse fra organiserte mobster-gjenger, på nettet.Ved at de er ignorante, ovenfor slike personangrep, mot enkelbrukere som meg.
Som
da blir målskiver for horder av usiviliserte internett-krigere.Som Dagbladet ikke engang prøver å korrigere.
Enda dette blir publisert på Dagbladet.no sine sider.
Dette synes jeg er for dårlig, av en av Norges største aviser, så dette vil jeg
gjerne klage på.Det blir sånn at man til slutt blir tæret ned, og ikke orker å si sin mening,
når det blir akseptert, at enkeltpersoner, kan bli hakket på, og utsatt for
stygge kommentarer, på denne måten.Dette har ingenting med presseskikk å gjøre, så jeg syntes dere burde stramme
opp den avisa, Dagbladet, og forklare dem at dette ikke har noe med
presseskikk, (eller sivilisasjon), å gjøre.Håper
derfor at dere kan ta opp dette som en ordentlig sak, (ikke forenklet), hos
PFU!Mvh.
Erik Ribsskog
PS.
Sender med tre skjermbildeutskrifter, som hjelper
å forklare denne klagen.
3 attachments varslet om paranoid.JPG
92Kdagbladet null kontroll.JPG
81Kdagbladet null kontroll 2.JPG
87K
-
Gmail – FW: Til Hurum kirkekontor/Fwd: VS: Morfar, Johannes Ribsskog, var kontorsjef i Hurum kommune, på 70-tallet

Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
FW: Til Hurum kirkekontor/Fwd: VS: Morfar, Johannes Ribsskog, var kontorsjef i Hurum kommune, på 70-tallet
Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Mon, Jul 26, 2010 at 1:04 PM
To:
tunsberg.bdr@kirken.no
Hei,jeg lurte på om dere kunne være så snille å sende denne e-posten til Hurum Kirkekontor?(For jeg klarte ikke å finne den e-post adressen på nettet).Mvh.Erik Ribsskog
———- Forwarded message ———-
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Date: 2010/7/26
Subject: Fwd: FW: Til Hurum kirkekontor/Fwd: VS: Morfar, Johannes Ribsskog, var kontorsjef i Hurum kommune, på 70-tallet
To: marius.timmann.mjaaland@kirken.no Hei,
det var forresten sånn, at min morfar, han fikk grått hår, under hippie-tida.Av å gå å leite etter min tante Ellen, dattera hans, som gikk på forsøksgym i Oslo.Som brukte masse narkotika, og forsvant fra forsøksgym da.
Så min morfar traff engang en annen mann i Oslo, sa min farfar.Så spurte han andre mannen med hatt, hva min morfar gjorde.Jeg leter etter dattera mi, sa morfaren min.Og da svarte han andre, at han leita etter begge sine.
Så det var ikke så greit under hippie-tida, tror jeg.Jobba du i kirken i Oslo da?Var tante Ellen ofte innom kirken, for å få seg et måltid suppe, mellom all narkotikaen?
Var min morfar innom kirken, for varme seg, mens han gikk og leita etter Ellen?På forhånd takk for eventuelt svar!Mvh.Erik Ribsskog———- Forwarded message ———-
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2010/7/26
Subject: Re: FW: Til Hurum kirkekontor/Fwd: VS: Morfar, Johannes Ribsskog, var kontorsjef i Hurum kommune, på 70-tallet
To: "Mjaaland, Marius Timmann" <marius.timmann.mjaaland@kirken.no >Hei,
ok, jeg er fra Berger skjønner du.Så Tunsberg blir liksom noe som er sørover det for meg.Men jeg burde kanskje visst hvilket bispedømme som Svelvik og Hurum lå i.Men Oslo bispedømme var visst større i gamle dager.Men det var kanskje oppi Hamar og sånn, at dem forrandra det.Samme det.Takk for hjelp ihvertfall!Mvh.Erik Ribsskog2010/7/26 Mjaaland, Marius Timmann <marius.timmann.mjaaland@kirken.no >Erik Ribskog,Viser til e-post sendt Oslo bispedømmekontor. Hurum
ligger så vidt jeg vet ikke under Oslo bispedømme, men Tunsberg. Det er
derfor lite vi kan gjøre for å hjelpe deg. Generelt sett vil jeg si at det er
vanskelig å besvare denne type henvendelser, ettersom det er helt andre som
jobber på menighetskontorene i dag enn på 1970-tallet.Jeg vil i så fall anbefale deg å ringe direkte til
Hurum menighetskontor og høre om de kjenner folk i menigheten du kan kontakte
direkte.Vennlig hilsenMarius Timmann
MjaalandKirkefagsjef, Dr. theol, Oslo
Bispedømme DnKTlf. +47/ 23 30 11 71
From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Posted At: Saturday, July 24, 2010 4:23 AM
Posted To:
Oslo-bispedømme
Conversation: Til Hurum kirkekontor/Fwd: VS: Morfar,
Johannes Ribsskog, var kontorsjef i Hurum kommune, på
70-tallet
Subject: Til Hurum kirkekontor/Fwd: VS: Morfar, Johannes
Ribsskog, var kontorsjef i Hurum kommune, på 70-talletHei,
Hurum hører vel inn under Oslo bispedømme(?), så jeg sender dette via dem,
siden jeg ikke fant noe e-post adresse til Hurum.Min morfar og mormor, bodde på Klokkarstua, jeg tror det var ved kirken
der(?)På slutten av 60-tallet og begynnelsen av 70-tallet.Har dere noe
kjennskap til disse, Ingeborg og Johannes Ribsskog?De bodde visst ofte ved kirker og ved bedehuset i Nevlunghavn, men de gikk
vel ikke så ofte i kirken selv?Min far sa at Johannes var kommunist, stemmer dette?Min farfar sa at Johannes kunne legge frem forslag, (antagelig i
kommunestyret da), og seinere stemme mot disse.Stemmer dette?Jeg mener vagt å huske at de bodde ved siden av noe kirke, på
Klokkarstua, før de flytta til Sætre, seinere på 70-tallet.Men det er mulig jeg husker feil.På forhånd takk for eventuell hjelp!Mvh.Erik Ribsskog———- Forwarded message ———-
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Date:
2010/7/23
Subject: Fwd: VS: Morfar, Johannes Ribsskog, var kontorsjef i Hurum
kommune, på 70-tallet
To: bibliotek@hurum.kommune.noHei,
jeg bare lurte på om dere har noen fra lokalaviser, e.l., om min morfar,
Johannes Ribsskog, som var kontorsjef i Hurum kommune, på 60 og 70-tallet.Det er vel ikke akkurat ting som det har blitt skrevet i bygdebøkene
om.Det er vel for nytt.Men kan det være noe i noe arkiv fra lokalaviser, e.l.?Hadde det vært mulig å finne ut?For min farfar, Øivind Olsen. som var fabrikkeier, på Sand, (for Strømm
Trevare, en familiebedrift, hvor han selv om hans to sønner jobbet).Han sa at min morfar noen ganger la fram forslag, for så å stemme mot
dem.I Hurum kommunestyre da, regner jeg med.Har dere tilfeldigvis noe om dette?På forhånd takk for svar, i såfall.Mvh.
Erik Ribsskog———- Forwarded message ———-
From: Postmottak.Rådmann / Hurum kommune <Postmottak.Radmann@hurum.kommune.no >Date:
2010/7/23
Subject: VS: Morfar, Johannes Ribsskog, var kontorsjef i Hurum
kommune, på 70-tallet
To: eribsskog@gmail.comHeiAt Johannes
Ribsskog var kontorsjef i Hurum kommune på 60 og 70 tallet, kan jeg
bekrefte.Ellers er de
øvrige opplysningene/spørsmålene ukjent for meg.God
sommer!MvhEgil
RamstadKommunalsjefHurum
kommune
Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sendt: 21. juli 2010 04:49
Til: Postmottak.Rådmann / Hurum
kommune
Emne: Morfar, Johannes Ribsskog, var kontorsjef i Hurum
kommune, på 70-talletHei,
min morfar, Johannes Ribsskog, var kontorsjef, i Hurum kommune, på 60- og
70-tallet.De bodde i Holmsbu, Klokkarstua og Sætre.Da de bodde i Holmsbu, så møtte mora mi, Karen Ribsskog, faren min, Arne
Mogan Olsen, der.Han er sønn av Øivind Olsen, også fra Holmsbu, (Arnestø), men som hadde
jobba for Jebsen på Berger, som snekker, for faren hans var fisker, i
Drammensfjorden, og da måtte dem snekre fiskekassene selv.Farfaren min var bror av Holmsbu-maler Gunnar Bergstø, blant annet, og
Idar Sandersen, som bor på Bergstø enda.Og faren min villle ikke ha arv, etter onklene sine, så jeg kommer til
å arve en liten del av den eiendommen, på Bergstø.Men men.Faren min møtte mora mi på slutten av 60-tallet, i Holmsbu, og de fikk meg
da, så de måtte gifte seg.Mora mi flytta til Larvik, i 1973, for å komme seg bort fra faren min,
mener jeg det var.Så flytta Johannes og Ingeborg Ribsskog etter, for mora fant en ny mann i
Larvik, Arne Thormod Thomassen, som skaffa Ingeborg og Johannes et hus i
Nevlunghavn, etter en fyrvokter, som han jobba på.Noe sånt.Mora mi hadde nerveproblemer, og jeg var en vanlig gutt, som gutter flest,
som sparka fotball og var aktiv da.Så mora mi orka ikke meg, men sendte meg til faren min, på
Bergeråsen.Ingeborg og Johannes, arva Holger baron Adeler, rundt samme tida, som
jeg måtte flytte til faren min.For Ingeborg, (hu danske), hu var etter Gjedde-familien og tanta var gift
med baron Adeler, men de døde barnløse, så de etter Cort Adeler døde ut.Ingeborgs danske svigerinne Unse Heegaard f. Trock-Jansen er også direkte
etter Karl den Store og Odin(!), og mange fler.Ingeborg var også oldebarn av den kjente danske industrimannen, Anker
Heegaard.Men jeg får ikke et øre i arv, enda mora mi Karen døde i 1999, i
Drøbak, for onkel Martin og tante Ellen, (som nå begge bor i Larvik-området), de
sender ikke noe.Jeg overhørte også i Oslo, i 2003, at jeg var forfulgt av noe de kalte
'mafian'.Jeg lurte på om det kan ha hatt noe med familien min å gjøre?Jeg flykta litt rundt, men havna i 2005, hos min onkel Martin, i
Kvelde, hvor etterhvert et jaktlag prøvde å drepe meg.Så siden 2005, så har jeg bodd i Liverpool.Men hverken politiet i Norge, eller England, vil si noe om hva som
foregår.Så jeg lever i en tilstand av tortur, mer eller mindre.Jeg lurte på om dere vet om det finnes noe av informasjon om min morfar
i Hurum.Ble han også forfulgt, av noe slags mafia?Faren min sa han var kommunist?Stemmer dette?Min farfar, Øivind Olsen, sa at min morfar, Johannes Ribsskog, noen gang
kunne legge fram et forslag, og så stemme mot det.Skjedde dette ofte i Hurum.Håper dere har sjangs til å svare på noen av mine spørsmål.Mvh.Erik
Ribsskog——————————
—————————— —————————— ———————–
Denne
eposten er sendt fra Hurum kommune og er blitt sjekket for virus og
spam.
Hurum kommune fokuserer på digital inkludering – tilgang, universell
utforming og
kompetanse for alle. Vedlegg fra Hurum kommune produseres i
verktøy som gir alle
enkel tilgang. Våre vedlegg er derfor i standardformater
som f.eks. ODF og PDF.This mail is sent from Hurum kommune, and has
been checked for virus and spam.
Hurum kommune focus on digital inclusion –
access, universal design and skills for all.
Attachments from Hurum kommune
are generated using tools allowing easy access to
anyone. Standard formats
are e.g. ODF and
PDF.
———————————————————— —————————— ———————–
The
information in the email and in any attachments may be confidential
and
privileged. If you are not the intended recipient, please destroy this
message,
delete any copies held on your systems and notify the sender
immediately.
———————————————————— —————————— ———————–
-
Gmail – FW: Til Hurum kirkekontor/Fwd: VS: Morfar, Johannes Ribsskog, var kontorsjef i Hurum kommune, på 70-tallet

Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
FW: Til Hurum kirkekontor/Fwd: VS: Morfar, Johannes Ribsskog, var kontorsjef i Hurum kommune, på 70-tallet
Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Mon, Jul 26, 2010 at 12:47 PM
To:
marius.timmann.mjaaland@kirken.no
Hei,det var forresten sånn, at min morfar, han fikk grått hår, under hippie-tida.Av å gå å leite etter min tante Ellen, dattera hans, som gikk på forsøksgym i Oslo.Som brukte masse narkotika, og forsvant fra forsøksgym da.Så min morfar traff engang en annen mann i Oslo, sa min farfar.Så spurte han andre mannen med hatt, hva min morfar gjorde.Jeg leter etter dattera mi, sa morfaren min.Og da svarte han andre, at han leita etter begge sine.Så det var ikke så greit under hippie-tida, tror jeg.Jobba du i kirken i Oslo da?Var tante Ellen ofte innom kirken, for å få seg et måltid suppe, mellom all narkotikaen?
Var min morfar innom kirken, for varme seg, mens han gikk og leita etter Ellen?På forhånd takk for eventuelt svar!Mvh.Erik Ribsskog———- Forwarded message ———-
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2010/7/26
Subject: Re: FW: Til Hurum kirkekontor/Fwd: VS: Morfar, Johannes Ribsskog, var kontorsjef i Hurum kommune, på 70-tallet
To: "Mjaaland, Marius Timmann" <marius.timmann.mjaaland@kirken.no >Hei,
ok, jeg er fra Berger skjønner du.Så Tunsberg blir liksom noe som er sørover det for meg.Men jeg burde kanskje visst hvilket bispedømme som Svelvik og Hurum lå i.Men Oslo bispedømme var visst større i gamle dager.Men det var kanskje oppi Hamar og sånn, at dem forrandra det.Samme det.Takk for hjelp ihvertfall!Mvh.Erik Ribsskog2010/7/26 Mjaaland, Marius Timmann <marius.timmann.mjaaland@kirken.no >Erik Ribskog,Viser til e-post sendt Oslo bispedømmekontor. Hurum
ligger så vidt jeg vet ikke under Oslo bispedømme, men Tunsberg. Det er
derfor lite vi kan gjøre for å hjelpe deg. Generelt sett vil jeg si at det er
vanskelig å besvare denne type henvendelser, ettersom det er helt andre som
jobber på menighetskontorene i dag enn på 1970-tallet.Jeg vil i så fall anbefale deg å ringe direkte til
Hurum menighetskontor og høre om de kjenner folk i menigheten du kan kontakte
direkte.Vennlig hilsenMarius Timmann
MjaalandKirkefagsjef, Dr. theol, Oslo
Bispedømme DnKTlf. +47/ 23 30 11 71
From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Posted At: Saturday, July 24, 2010 4:23 AM
Posted To:
Oslo-bispedømme
Conversation: Til Hurum kirkekontor/Fwd: VS: Morfar,
Johannes Ribsskog, var kontorsjef i Hurum kommune, på
70-tallet
Subject: Til Hurum kirkekontor/Fwd: VS: Morfar, Johannes
Ribsskog, var kontorsjef i Hurum kommune, på 70-talletHei,
Hurum hører vel inn under Oslo bispedømme(?), så jeg sender dette via dem,
siden jeg ikke fant noe e-post adresse til Hurum.Min morfar og mormor, bodde på Klokkarstua, jeg tror det var ved kirken
der(?)På slutten av 60-tallet og begynnelsen av 70-tallet.Har dere noe
kjennskap til disse, Ingeborg og Johannes Ribsskog?De bodde visst ofte ved kirker og ved bedehuset i Nevlunghavn, men de gikk
vel ikke så ofte i kirken selv?Min far sa at Johannes var kommunist, stemmer dette?Min farfar sa at Johannes kunne legge frem forslag, (antagelig i
kommunestyret da), og seinere stemme mot disse.Stemmer dette?Jeg mener vagt å huske at de bodde ved siden av noe kirke, på
Klokkarstua, før de flytta til Sætre, seinere på 70-tallet.Men det er mulig jeg husker feil.På forhånd takk for eventuell hjelp!Mvh.Erik Ribsskog———- Forwarded message ———-
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Date:
2010/7/23
Subject: Fwd: VS: Morfar, Johannes Ribsskog, var kontorsjef i Hurum
kommune, på 70-tallet
To: bibliotek@hurum.kommune.noHei,
jeg bare lurte på om dere har noen fra lokalaviser, e.l., om min morfar,
Johannes Ribsskog, som var kontorsjef i Hurum kommune, på 60 og 70-tallet.Det er vel ikke akkurat ting som det har blitt skrevet i bygdebøkene
om.Det er vel for nytt.Men kan det være noe i noe arkiv fra lokalaviser, e.l.?Hadde det vært mulig å finne ut?For min farfar, Øivind Olsen. som var fabrikkeier, på Sand, (for Strømm
Trevare, en familiebedrift, hvor han selv om hans to sønner jobbet).Han sa at min morfar noen ganger la fram forslag, for så å stemme mot
dem.I Hurum kommunestyre da, regner jeg med.Har dere tilfeldigvis noe om dette?På forhånd takk for svar, i såfall.Mvh.
Erik Ribsskog———- Forwarded message ———-
From: Postmottak.Rådmann / Hurum kommune <Postmottak.Radmann@hurum.kommune.no >Date:
2010/7/23
Subject: VS: Morfar, Johannes Ribsskog, var kontorsjef i Hurum
kommune, på 70-tallet
To: eribsskog@gmail.comHeiAt Johannes
Ribsskog var kontorsjef i Hurum kommune på 60 og 70 tallet, kan jeg
bekrefte.Ellers er de
øvrige opplysningene/spørsmålene ukjent for meg.God
sommer!MvhEgil
RamstadKommunalsjefHurum
kommune
Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sendt: 21. juli 2010 04:49
Til: Postmottak.Rådmann / Hurum
kommune
Emne: Morfar, Johannes Ribsskog, var kontorsjef i Hurum
kommune, på 70-talletHei,
min morfar, Johannes Ribsskog, var kontorsjef, i Hurum kommune, på 60- og
70-tallet.De bodde i Holmsbu, Klokkarstua og Sætre.Da de bodde i Holmsbu, så møtte mora mi, Karen Ribsskog, faren min, Arne
Mogan Olsen, der.Han er sønn av Øivind Olsen, også fra Holmsbu, (Arnestø), men som hadde
jobba for Jebsen på Berger, som snekker, for faren hans var fisker, i
Drammensfjorden, og da måtte dem snekre fiskekassene selv.Farfaren min var bror av Holmsbu-maler Gunnar Bergstø, blant annet, og
Idar Sandersen, som bor på Bergstø enda.Og faren min villle ikke ha arv, etter onklene sine, så jeg kommer til
å arve en liten del av den eiendommen, på Bergstø.Men men.Faren min møtte mora mi på slutten av 60-tallet, i Holmsbu, og de fikk meg
da, så de måtte gifte seg.Mora mi flytta til Larvik, i 1973, for å komme seg bort fra faren min,
mener jeg det var.Så flytta Johannes og Ingeborg Ribsskog etter, for mora fant en ny mann i
Larvik, Arne Thormod Thomassen, som skaffa Ingeborg og Johannes et hus i
Nevlunghavn, etter en fyrvokter, som han jobba på.Noe sånt.Mora mi hadde nerveproblemer, og jeg var en vanlig gutt, som gutter flest,
som sparka fotball og var aktiv da.Så mora mi orka ikke meg, men sendte meg til faren min, på
Bergeråsen.Ingeborg og Johannes, arva Holger baron Adeler, rundt samme tida, som
jeg måtte flytte til faren min.For Ingeborg, (hu danske), hu var etter Gjedde-familien og tanta var gift
med baron Adeler, men de døde barnløse, så de etter Cort Adeler døde ut.Ingeborgs danske svigerinne Unse Heegaard f. Trock-Jansen er også direkte
etter Karl den Store og Odin(!), og mange fler.Ingeborg var også oldebarn av den kjente danske industrimannen, Anker
Heegaard.Men jeg får ikke et øre i arv, enda mora mi Karen døde i 1999, i
Drøbak, for onkel Martin og tante Ellen, (som nå begge bor i Larvik-området), de
sender ikke noe.Jeg overhørte også i Oslo, i 2003, at jeg var forfulgt av noe de kalte
'mafian'.Jeg lurte på om det kan ha hatt noe med familien min å gjøre?Jeg flykta litt rundt, men havna i 2005, hos min onkel Martin, i
Kvelde, hvor etterhvert et jaktlag prøvde å drepe meg.Så siden 2005, så har jeg bodd i Liverpool.Men hverken politiet i Norge, eller England, vil si noe om hva som
foregår.Så jeg lever i en tilstand av tortur, mer eller mindre.Jeg lurte på om dere vet om det finnes noe av informasjon om min morfar
i Hurum.Ble han også forfulgt, av noe slags mafia?Faren min sa han var kommunist?Stemmer dette?Min farfar, Øivind Olsen, sa at min morfar, Johannes Ribsskog, noen gang
kunne legge fram et forslag, og så stemme mot det.Skjedde dette ofte i Hurum.Håper dere har sjangs til å svare på noen av mine spørsmål.Mvh.Erik
Ribsskog——————————
—————————— —————————— ———————–
Denne
eposten er sendt fra Hurum kommune og er blitt sjekket for virus og
spam.
Hurum kommune fokuserer på digital inkludering – tilgang, universell
utforming og
kompetanse for alle. Vedlegg fra Hurum kommune produseres i
verktøy som gir alle
enkel tilgang. Våre vedlegg er derfor i standardformater
som f.eks. ODF og PDF.This mail is sent from Hurum kommune, and has
been checked for virus and spam.
Hurum kommune focus on digital inclusion –
access, universal design and skills for all.
Attachments from Hurum kommune
are generated using tools allowing easy access to
anyone. Standard formats
are e.g. ODF and
PDF.
———————————————————— —————————— ———————–
The
information in the email and in any attachments may be confidential
and
privileged. If you are not the intended recipient, please destroy this
message,
delete any copies held on your systems and notify the sender
immediately.
———————————————————— —————————— ———————–
-
Gmail – Forklaring om slettet kommentar?

Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Forklaring om slettet kommentar?
Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Mon, Jul 26, 2010 at 12:33 PM
To:
Sandbrekkene Bjørn-Tore <Bjorn-Tore.Sandbrekkene@op.no>
Hei,ok.Jeg har ikke det i hue, hvem som er redaktør, men du kan kanskje videresende denne e-posten eller oppgi vedkommendes e-post adresse?Jeg har ikke bodd i Larvik, siden 70-tallet, og da hadde vi Nybrott.Bortsett fra våren og sommeren 2005, da jeg jobba den gården i Kvelde, hvor onkelen min holdt til, der hadde dem Østlands-Posten.
Men dem har visst slutta med Nybrott, ettersom jeg har skjønt.Kanskje dere har for lite konkurranse.Selv om jeg ikke er sosialdemokrat, så tror jeg ikke at noe sånt hadde skjedd på 70-tallet, at dem ikke hadde skrevet om et drapsforsøk, og alt det tullet som maktmisbrukerne i Larvik og andre steder driver med mot meg.Med hilsenErik Ribsskog2010/7/26 Sandbrekkene Bjørn-Tore <Bjorn-Tore.Sandbrekkene@op.no> Hei
Dette må du nesten ta opp med vår redaktør, men han er nå på ferie
i to uker tilFra: Erik Ribsskog
[mailto:eribsskog@gmail.com]Sendt: 26. juli 2010 02:32
Til: Sandbrekkene Bjørn-Tore
Emne: Re: Forklaring om slettet kommentar?
Hei,
ok, jeg skrev en ny kommentar nå, hvor jeg nesten bare
nevnte det om villkattene i Nevlunghavn.Men jeg lurte på det, skal ikke ytringsfriheten komme før
folks følelser?Selv om dette kanskje omtales i Vær Varsom-plakaten.
Men har ikke Østlands Posten også et ansvar å skrive om hva som foregår rundt
meg?Jeg ble forsøkt drept i Kvelde i 2005, og politiet vil ikke engang etterforske.
Jeg blir også nektet arv, etter min mormor, som døde ifjor
sommer, og som hadde mye verdifulle malier osv., for hun var etter Gjedde-adel
i Danmark, og arvet Holger baron Adeler, bl.a.Dette var den ganske kjente Ingeborg (Ankerita) Ribsskog, i Nevlunghavn.
Jeg har vel skrevet til dere før og, om det som foregår, men
jeg har ikke klart å få noe respons.Jeg har bodd som flyktning i England, i fem år nå, og får ikke noen av mine
rettigheter.Mvh.
Erik Ribsskog
2010/7/25 Sandbrekkene Bjørn-Tore <Bjorn-Tore.Sandbrekkene@op.no
> Hei
Uten at jeg har gått nøye inn i hele
ditt innlegg, skriver du i alle fall opplysninger om identifiserbare personer,
og opplysninger som disse kan oppfatte som negativt at blir offentliggjort.Derfor ble dette innlegget slettet.
mvh
Bjørn-Tore Sandbrekkene
Kanalsjef Mediehuset Østlands-Posten
Tlf 97 70 90 98 bts@op.no
Fra: Erik
Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]Sendt: 25. juli 2010 22:55
Til: Østlands Posten – Nettavisa
Emne: Forklaring om slettet kommentar?
Hei,
jeg
skrev en kommentar på nettsidene deres, som ble slettet.Jeg lurte på om det var mulig å få en forklaring, i det minste, på hvorfor
denne kommentaren ble slettet.Mvh.
Erik Ribsskog
PS.
Her er den aktuelle kommentaren, fra artikkelen om kattene på Omrestranda:
Min mormor, Ingeborg Ribsskog, skrev i et leserinnlegg, i
Aftenposten, i 1984, at det var ‘villkatter’ i Nevlunghavn:http://johncons-mirror.
blogspot.com/2009/08/her-er- det-bestemor-ingeborg- ankerita.html Så det er vel ikke noe nytt det her?
Jeg har også blitt utsatt for maktmisbruk, fra myndighetene i Larvik.
På den måten, at jeg i 2005, jobbet på min onkel Martin Ribsskog, sin samboer,
sin gård, Løvås, i Kvelde, (mest for å være i skjul, for jeg overhørte i Oslo,
i 2003, at jeg var forfulgt av noe som ble kalt ‘mafian’ der).Så ble jeg forsøkt drept av et jaktlag, for nøyaktig fem år siden, 25. juli
2005, på min 35 års dag.Men dette vil ikke politiet i Larvik etterforske, og jeg har bodd i Liverpool,
som flyktning, siden da.Min mormor, var fra Danmark.
Og hun måtte selge rekkehuset i Herman Wildenweysgate, i Stavern, rundt 1995,
når onkel Martin gikk konkurs med Fiskedammen i Spydeberg.Hun og min morfar bodde ti år i Nevlunghavn, i Blombakken, ovenfor bedehuset og
et hus opp, på 70 og 80-tallet.Så min mormor fikk eldrebolig i Skoleveien, i Nevlunghavn.
Enda hun bodde i Stavern.
Så da var Larvik kommune fleksible.
Kanskje fordi hun var etter Gjedde, og arvet Holger baron Adeler?
Og at hennes svigerinne i Danmark, Unse Heegaard f. Trock-Jansen, er direkte
etter Karl den Store, og Odin(!), (det siste litt ifølge noe sagn da).Min mormor døde ifjor sommer, og hadde masse verdifulle malerier osv.
Men jeg har ikke fått et øre i arv av min tante Ellen Savoldelli, som er gift
med Didrik Beichmann, i Stavern vel, og min onkel Martin, (enda min mor, Karen
Ribsskog, døde i 1999).Og Larvik Tingrett sier dette er grei kjøring.
Så jeg blir utsatt for det samme, som ‘Kattemannen’.
Min morfar Johannes, syntes en tidligere kattemann, som holdt til på en gård,
ut mot Oddane Fort vel, var artig, så jeg tror kanskje at han hadde syntes det
var greit hvis ‘Kattemannen’ fikk leiligheten som bestemor Ingeborg har bodd i,
i skoleveien.Så kunne man kanskje omplassert noen av kattene og latt han beholde en del
ihvertfall.Men men.
Det hadde kanskje vært noe.
Men Larvik kommune, syntes vel min mormor var fin, siden hun var fra Danmark,
og kjente Marin Alpin-gjengen i Stavern osv., og ba de hjem til seg til lunch
osv.(En gang mens jeg sov på sofaen, for jeg fikk ikke soverom en gang, på mitt årlige
sommerferiebesøk.Så det var spesielt).
Min mormor hadde ikke skjegg, så det er kanskje det som utgjør grunnen for
denne forskjellsbehandlingen?Hva vet jeg.
Min mormor eide jo heller ikke noe hus så.
For hun hadde brukt opp pengene, etter huset i Blombakken, på forskudd på arv,
og reiser rundt om i verden da.Så sånn var det.
Mvh.
Erik Ribsskog
-
Gmail – FW: Påminnelse/Fwd: Kursbevis Rimi butikksjefkurs, som ligger i Kiwi Raschs vei, tidligere Rimi Karlsrud

Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
FW: Påminnelse/Fwd: Kursbevis Rimi butikksjefkurs, som ligger i Kiwi Raschs vei, tidligere Rimi Karlsrud
Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Mon, Jul 26, 2010 at 6:44 AM
To:
Tore Hartmann <Tore.Hartmann@kiwi.no>
Hei,ja, jeg skjønner.Jeg bare tenkte at de kanskje glemte bildene på spiserommet.Jeg skjønner at dette ikke er deres ansvar.Jeg blir bare så irritert på Rimi, som sier at de ikke har noen attester eller kursbevis, e.l., for meg, enda jeg har jobbet i Rimi, i 12 år, fra 1992 til 2004, hvorav 10 år som leder, og 4 år som butikksjef, (på Rimi Nylænde, Rimi Kalbakken og Rimi Langhus, fra 1998 til 2002).Og etter militæret, så jobba jeg deltid på Rimi Nylænde og Rimi Munkelia, og som ringehjelp, på Rimi Karlsrud, samtidig.Så jeg er kanskje den eneste som har jobba på alle de rimi-butikkene i Lambertseter-området samtidig.Så kundene deres vet kanskje hvem jeg er oppå der.Men men.Jeg har også hevd på et snekkerverksted, (gamle Strømm Trevare), etter min farfar, Øivind Olsen, på Sand, i Svelvik, (tidligere Svelvik og Strømm), så jeg tenker litt på hva jeg skal starte der, hvis jeg får eiendomsretten fra Tingretten i Drammen.Kanskje jeg skal starte matbutikk der, for den nærmeste ordentlige butikken er visst i Svelvik nå, og de har lagt ned post og alt mulig der og.
Og det er masse hyttegjester der og, på et område som heter Krok, som var populært før, og som fremdeles er ganske populært, mener jeg ihvertfall.Men vi får se.Det får jeg ta når den tid kommerIgjen takk for svar på alle e-postene!Mvh.Erik Ribsskog
2010/7/26 Tore Hartmann <Tore.Hartmann@kiwi.no>Hei, igjen
Som tidligere sagt så har vi ikke noe fra Rimi tiden, det tar de
med seg.Alt fra den tiden må du ta med Rimi.
Vi ser oss derfor ferdig med saken.
MVH
Tore
Fra: Erik Ribsskog
[mailto:eribsskog@gmail.com]Sendt: 22. juli 2010 22:42
Til: Tore Hartmann
Emne: Re: FW: Påminnelse/Fwd: Kursbevis Rimi butikksjefkurs, som ligger
i Kiwi Raschs vei, tidligere Rimi KarlsrudHei,
ja, det er vel ingen 'faste travere', fra Rimi-tida, som
jobber på gamle Rimi Munkelia og Karlsrud lengre heller.Så det er vel ingen å hilse til.
Og det blir vel dyrt å sende det bildet fra Oslo-løpet, som henger på Rimi
Munkelia, til England, så det forstår man.Men får si fra hvis dere finner det kursbeviset mitt, fra år 2000, eller noe,
for Rimi sender ingenting av hverken kursbevis eller attester, (etter 12 års
tjeneste for meg i Rimi).Men men.
Mvh.
Erik Ribsskog
2010/7/22 Tore Hartmann <Tore.Hartmann@kiwi.no>
Hei
Det er i orden.
Vi har ikke noe mer i denne saken, og
ser oss derfor ferdig med saken.MVH
Tore
Fra: Erik
Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]Sendt: 19. juli 2010 22:19
Til: Tore Hartmann
Emne: Re: FW: Påminnelse/Fwd: Kursbevis Rimi butikksjefkurs, som ligger
i Kiwi Raschs vei, tidligere Rimi KarlsrudHei,
det
er nok bare noe han sier.Jeg
hørte han sa, at jeg var forfulgt av noe som ble kalt 'mafian'.Men
han innrømmer selvfølgelig ikke det til sjefen sin.De
kalte meg for 'giraffen' og sånn, Tom og tremenningen min Øystein Andersen sine
kamerater ute i Lørenskog.Han kjente noen jeg hadde jobbet sammen med på OBS Triaden og.
Men
jeg skjønte ikke hvorfor de kalte meg det.Så de er nok litt lure de gutta der.
Tok Rimi med seg det bildet, fra Oslo-løpet 1993, som var av meg og Magne
Winnem osv., som hang på spiserommet, på Rimi Munkelia, (hvor jeg ble ansatt i
jula 1992, for jeg slutta på OBS Triaden, for ei kassaleder fra Lillestrøm,
tulla med meg, og ville ikke gi meg ferie-vakter, som tidligere avtalt, når jeg
hadde ferie fra militæret).Kanskje
det bildet henger der enda?Det
hang visst der på begynnelsen av 2000-tallet, sa Thomas Kvehaugen til meg, på
en Rimi butikksjef-reise, på rafting med distriktsjef PØF til Dagali en gang.Noe sånt.
Men
men.Hvorfor skriver dere så seint fra kontoret da.
Dette her burde dere sende om under kontortiden mener jeg da.
Men men.
Takk for svar uansett.
Mvh.
Erik Ribsskog
2010/7/19
Tore Hartmann <Tore.Hartmann@kiwi.no>Hei
Vi har som sagt ikke noen av dine ting
fra Rimi tiden.De tar med sag alt.
Etter det jeg har hørt med Tom om så
misforstår du nok det. Han vet ikke noe om det du skriver om han.MVH
Tore
Fra: Erik
Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]Sendt: 13. juli 2010 08:39
Til: Resepsjon Kiwi
Emne: Re: Påminnelse/Fwd: Kursbevis Rimi butikksjefkurs, som ligger i
Kiwi Raschs vei, tidligere Rimi KarlsrudHei,
ja,
men Rimi svarer ikke.De
sier at de ikke finner et eneste dokument for meg, de også.Enda jeg jobbet i Rimi i 12 år, fra 1992 til 2004.
Jeg har bl.a. jobbet i begge deres butikker på Lambertseter, som var RIMI
tidligere.Så
jeg gidder nok ikke å ta det med Rimi, der er det bare tull.Jeg skjønner at dere går forbi Rimi, i omsetning osv.
Jeg
hørte også at det var omtrent dobbelt så høye lønninger, for å være butikksjef
hos dere, som hos Rimi.Men men.
Jobber han butikksjef Tom, (fra Lørenskog), hos Kiwi Waldemar Thranes gate, på
St. Hanshaugen for dere enda, forresten.Han er en kamerat av tremenningen min Øystein Andersen.
Jeg hørte han Tom sa jeg var forfulgt av noe som ble kalt 'mafian'.
Kan dere spørre han hva han mente med det?
På forhånd takk for eventuelt svar!
Mvh.
Erik Ribsskog
2010/7/13
Resepsjon Kiwi <resepsjon@kiwi.no>Beklager vi har det ikke liggende i
butikk lenger.Du må ta dette videre med RIMI.
Ha en fin dag J
Mvh
Kiwi Servicekontor
Fra: Erik
Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]Sendt: 13. juli 2010 08:29
Til: Resepsjon Kiwi
Emne: Påminnelse/Fwd: Kursbevis Rimi butikksjefkurs, som ligger i Kiwi
Raschs vei, tidligere Rimi KarlsrudHei,
jeg
kan ikke se å ha mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg sender en
påminnelse om dette.Mvh.
Erik
Ribsskog———-
Forwarded message ———-From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2010/4/28
Subject: Kursbevis Rimi butikksjefkurs, som ligger i Kiwi Raschs vei, tidligere
Rimi KarlsrudHei,
jeg
jobba som butikksjef i Rimi, fra 1998 til 2002, og har også jobba som leder og
vanlig medarbeider, en del, i deres to butikker på Lambertseter, Munkelia og
Karlsrud, da de var Rimi-butikker, på 90-tallet.Jeg
jobba som butikksjef, på Rimi Nylænde, som nå er Bunnpris, tror jeg.Så
var jeg på et butikksjefkurs, på Sinsen, på Rimis hovedkontor.Så fikk jeg en telefon fra butikksjef Arne Risvåg, på Rimi Karlsrud, noen uker
etter, for han hadde fått kursbeviset mitt, i posten til sin butikk.(Begge butikkene lå på Lambertseter-området, men linkevel).
Jeg
sa at det ikke var så nøye, (for jeg trodde det kanskej var Jon Bekkevoll og
Co, som tulla, for jeg gikk ikke bra med han og flere i Rimi.Så jeg ble litt såra og vonbråten, og sa at han bare kunne la det beviset ligge
der).Men
nå, så er jeg flyktning i England, fra noe 'mafian'.Og
jeg ble forsøkt drept på min onkels gård, i Larvik, i 2005.Så
jeg bor i England, og prøver å få Rimi til å sende meg attester og kursbevis.
Og jeg fikk også et brev fra Rimi-Hagen, i 2001, da jeg vant Rimi Gullårer.Dette ligger nå på min onkels gård, og min avdøde mors familie, vil ikke sende
meg vitnemål og brevet fra Rimi-Hagen, mm.Og klær og andre ting ligger i en koffert på den gården, men er blitt beholdt
av min familie, enda det er fem år siden dette skjedde nå.Men
Rimi/ICA, vil ikke sende meg kopi av kursbevis og brev hvor Rimi-Hagen skrev
jeg var en dyktig leder og hardarbeidende kar, da jeg vant Rimi Gullårer, i
2001, (et brev som det var hull i, da jeg fikk det på Rimi Langhus, og som
assistent Sølvi Berget, satt strikk rundt, så det var også merker etter strikk
på det brevet).Men
men.Men
jeg skulle gjerne hatt kursbeviset mitt, så jeg lurer på om dere kan sende det
beviset mitt, som ligger på Kiwi Karlsrud, (tidligere Rimi Karlsrud), til meg.På
Kiwi Munkelia, så er det også bilde av meg og Magne Winnem og AnnaLens Ness
vel, og hu som var på Robinson-ekspedisjonen, Ine, (som var sjefen min).Jeg kjente Magne Winnem, som har vært sjef på begge butikkene, fra skolen i
Drammen, (Gjerdes VGS., vi var blåruss, i 1989).Men han har jeg kutta ut, for han har noen kriminelle vel kamerater osv., som
virker som yakuzaen eller russisk mafia, eller hva det kan være.Men
men.Dessuten.
Jeg
pleide å spille fotball sammen med deres butikksjef, (i 2004 ihvertfall), Tom,
fra Lørenskog, butikksjef Kiwi Waldemar Thranes gate, på St. Hanshaugen.(For han kjente tremenningen min, Øystein Andersen, også fra Lørenskog, som har
sommerhus, der jeg er fra, Berger i Vestfold, så jeg kjenner han derfra).Han
overhørte jeg si, at jeg var forfulgt av 'mafian'.Og det hørte jeg også da jeg jobba som låseansvarlig på Rimi Bjørndal, i 2003,
ved siden av jobb som låseansvarlig på Rimi Langhus, og heltidsstudier på
Ingeniørhøyskolen.Kan
dere høre med han, hva han mente?For
jeg vet ikke hvilken 'mafian' som menes, og politiet vil ikke si noe.Fint hvis dere kan sende kursbevis, som ligger på Kiwi Raschs vei, på Karlsrud,
på Lambertseter.(Siden Rimi, (som nå eies av svensker), ikke gidder).
Mvh.
Erik Ribsskog
-
Gmail – Forklaring om slettet kommentar?

Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Forklaring om slettet kommentar?
Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Mon, Jul 26, 2010 at 1:32 AM
To:
Sandbrekkene Bjørn-Tore <Bjorn-Tore.Sandbrekkene@op.no>
Hei,ok, jeg skrev en ny kommentar nå, hvor jeg nesten bare nevnte det om villkattene i Nevlunghavn.Men jeg lurte på det, skal ikke ytringsfriheten komme før folks følelser?Selv om dette kanskje omtales i Vær Varsom-plakaten.Men har ikke Østlands Posten også et ansvar å skrive om hva som foregår rundt meg?Jeg ble forsøkt drept i Kvelde i 2005, og politiet vil ikke engang etterforske.Jeg blir også nektet arv, etter min mormor, som døde ifjor sommer, og som hadde mye verdifulle malier osv., for hun var etter Gjedde-adel i Danmark, og arvet Holger baron Adeler, bl.a.Dette var den ganske kjente Ingeborg (Ankerita) Ribsskog, i Nevlunghavn.Jeg har vel skrevet til dere før og, om det som foregår, men jeg har ikke klart å få noe respons.Jeg har bodd som flyktning i England, i fem år nå, og får ikke noen av mine rettigheter.Mvh.Erik Ribsskog
2010/7/25 Sandbrekkene Bjørn-Tore <Bjorn-Tore.Sandbrekkene@op.no> Hei
Uten at jeg har gått nøye inn i hele ditt innlegg, skriver du i
alle fall opplysninger om identifiserbare personer, og opplysninger som disse
kan oppfatte som negativt at blir offentliggjort.Derfor ble dette innlegget slettet.
mvh
Bjørn-Tore Sandbrekkene
Kanalsjef Mediehuset Østlands-Posten
Tlf 97 70 90 98 bts@op.no
Fra: Erik Ribsskog
[mailto:eribsskog@gmail.com]Sendt: 25. juli 2010 22:55
Til: Østlands Posten – Nettavisa
Emne: Forklaring om slettet kommentar?
Hei,
jeg skrev en kommentar på nettsidene deres, som ble slettet.
Jeg lurte på om det var mulig å få en forklaring, i det minste, på hvorfor
denne kommentaren ble slettet.Mvh.
Erik Ribsskog
PS.
Her er den aktuelle kommentaren, fra artikkelen om kattene på Omrestranda:
Min mormor, Ingeborg Ribsskog, skrev i et leserinnlegg, i
Aftenposten, i 1984, at det var ‘villkatter’ i Nevlunghavn:http://johncons-mirror.
blogspot.com/2009/08/her-er- det-bestemor-ingeborg- ankerita.html Så det er vel ikke noe nytt det her?
Jeg har også blitt utsatt for maktmisbruk, fra myndighetene i Larvik.
På den måten, at jeg i 2005, jobbet på min onkel Martin Ribsskog, sin samboer,
sin gård, Løvås, i Kvelde, (mest for å være i skjul, for jeg overhørte i Oslo,
i 2003, at jeg var forfulgt av noe som ble kalt ‘mafian’ der).Så ble jeg forsøkt drept av et jaktlag, for nøyaktig fem år siden, 25. juli
2005, på min 35 års dag.Men dette vil ikke politiet i Larvik etterforske, og jeg har bodd i Liverpool,
som flyktning, siden da.Min mormor, var fra Danmark.
Og hun måtte selge rekkehuset i Herman Wildenweysgate, i Stavern, rundt 1995,
når onkel Martin gikk konkurs med Fiskedammen i Spydeberg.Hun og min morfar bodde ti år i Nevlunghavn, i Blombakken, ovenfor bedehuset og
et hus opp, på 70 og 80-tallet.Så min mormor fikk eldrebolig i Skoleveien, i Nevlunghavn.
Enda hun bodde i Stavern.
Så da var Larvik kommune fleksible.
Kanskje fordi hun var etter Gjedde, og arvet Holger baron Adeler?
Og at hennes svigerinne i Danmark, Unse Heegaard f. Trock-Jansen, er direkte
etter Karl den Store, og Odin(!), (det siste litt ifølge noe sagn da).Min mormor døde ifjor sommer, og hadde masse verdifulle malerier osv.
Men jeg har ikke fått et øre i arv av min tante Ellen Savoldelli, som er gift
med Didrik Beichmann, i Stavern vel, og min onkel Martin, (enda min mor, Karen
Ribsskog, døde i 1999).Og Larvik Tingrett sier dette er grei kjøring.
Så jeg blir utsatt for det samme, som ‘Kattemannen’.
Min morfar Johannes, syntes en tidligere kattemann, som holdt til på en gård,
ut mot Oddane Fort vel, var artig, så jeg tror kanskje at han hadde syntes det
var greit hvis ‘Kattemannen’ fikk leiligheten som bestemor Ingeborg har bodd i,
i skoleveien.Så kunne man kanskje omplassert noen av kattene og latt han beholde en del
ihvertfall.Men men.
Det hadde kanskje vært noe.
Men Larvik kommune, syntes vel min mormor var fin, siden hun var fra Danmark,
og kjente Marin Alpin-gjengen i Stavern osv., og ba de hjem til seg til lunch
osv.(En gang mens jeg sov på sofaen, for jeg fikk ikke soverom en gang, på mitt
årlige sommerferiebesøk.Så det var spesielt).
Min mormor hadde ikke skjegg, så det er kanskje det som utgjør grunnen for
denne forskjellsbehandlingen?Hva vet jeg.
Min mormor eide jo heller ikke noe hus så.
For hun hadde brukt opp pengene, etter huset i Blombakken, på forskudd på arv,
og reiser rundt om i verden da.Så sånn var det.
Mvh.
Erik Ribsskog












