johncons






  • Gmail – Påminnelse/Fwd: Klage på sensur på Origo







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Påminnelse/Fwd: Klage på sensur på Origo





    Even Westvang

    <even@bengler.no>





    Tue, Jul 13, 2010 at 7:17 PM





    To:

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>



    Hei Erik,
    Om du tenker på http://meninger.romerike.no/ så er det Romerikes Blad som modererer den. Om du går til 'mer om sonen' fra forsiden kan du se hvem de ansvarlige er.
    Vennlig hilsen,

    Even Westvang

    On 13. juli 2010, at 09:29, Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> wrote:

    Hei,
    jeg kan ikke se å ha mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg sender en påminnelse om dette.
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2010/5/12

    Subject: Klage på sensur på Origo
    To: even@bengler.no

    Hei,

    jeg lurte på hvem som står bak den 'meninger'-sonen på Origo.
    For jeg synes de driver å sensurerer så fælt.

    Det er nesten som i Kina.
    Sensur for sensurens skyld, virker det som for meg.

    Mvh.
    Erik Ribsskog












  • Gmail – Oppdatering/Fwd: Påminnelse/Fwd: Kursbevis/Fwd: Medlemskap i Høyre







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Oppdatering/Fwd: Påminnelse/Fwd: Kursbevis/Fwd: Medlemskap i Høyre





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Tue, Jul 13, 2010 at 7:52 PM





    To:

    Register.Hoyre@hoyre.no



    Hei,

    jeg var jo forresten, på bursdagen til Winnem, 22 års-dagen vel, i januar 1992.
    Han bodde over Rimi Nylænde, på Lambertseter.
    Der var det også en slags leder i Oslo Unge Høyre, med lyst hår tror jeg, og sleik.

    Og han sa, at han var ansvarlig for ansettelser av sekretærer.
    Og hu som søkte, hadde skrevet at hu var god i 'World Perfect'.
    Men det så han visst etterpå, eller noe.

    Og da hadde han visst ansatt hun sekretæren da.
    Så det kan være, at det skjemaet hvor det stod at jeg skulle bli medlem, har blitt rota bort, eller noe.
    For jeg var jo på møter/kurs, hos dere, og hjalp til med valgkamp-programmet.

    Så jeg tror nok at jeg egentlig burde vært registrert som medlem.
    Jeg jobba på OBS Triaden, og der så fikk jeg ny kontrakt, og der måtte man skrive hvilke organisasjoner man var i.
    Og da skreiv jeg Unge Høyre, for jeg syntes det virka dumt, å ikke skrive noe.

    Så jeg regna med at jeg burde være medlem i Unge Høyre, siden jeg dreiv med den rådgivinga osv.
    Men det er mulig at noen hjørner ble kuttet, i den prosessen.
    Det skal jeg ikke si sikkert.

    Men jeg syntes ikke at jeg gjorde noe galt, når jeg skrev på OBS-skjemaet, at jeg var medlem i Unge Høyre, i 1991 eller 1992, eller noe.
    Selv om jeg bare var på et eller to møter vel.

    For jeg syntes jeg hadde virka litt dum, hvis jeg ikke hadde skrevet noe der.
    Hele bursdagsselskapet, møtte søstra mi, som fikk en annen fra Røyken, (Glenn?), til å tigge i Karl Johan.

    Søstra mi, Pia Ribsskog, er sosialist.
    Og hu, (og stesøstra mi også til en viss grad), pleide å dra med meg ut på byen, og 'lokaler', i Drammen og Svelvik/Sande-området, i oppveksten.

    Og faren min lot meg bo aleine(!), fra jeg var ni år.

    (Søstra mi var adoptert av min fars nye dame, som bodde et par hundre meter unna der jeg var plassert, på Bergeråsen, i Vestfold).

    Og hu dro med venninner, etterhvert, og flytta opp til meg.
    Cecilie Hyde, og hu Camilla Skriung, bl.a. som har vært aktiv i bl.a. Natur og Ungdom, til meg, på fester, i Leirfaret, på Bergeråsen.
    Hyde flytta nesten inn der.
    Så jeg ble kjent med nesten alle sosialist/frike-jentene, i Svelvik.
    Så jeg visste hva de ville begynte å skrike om da.

    Så det var det jeg gjorde da.
    Hvis jeg hørte noe av valgkampprogrammet, som jeg tenkte at søstra mi, og sosialist-venninnene hennes, eller andre sosialist-(damer), fra Sande VGS., i Vestfold.

    Som de ville begynt å skrike høyt i avsky og hat mot, hvis de hadde hørt noen si, i en debatt e.l.

    Da sa jeg liksom fra da, at det var litt sånn vel mye 'Holmenkollåsen'.
    Men etter den rådgivinga, så var jeg ikke sikker på om jeg hadde gjort det riktig.

    Jeg syntes jeg fikk litt mye ansvar, litt tidlig.
    Siden jeg syntes det virka som at de forrandra det valgkampprogrammet, etter hva jeg sa.
    Så det ble litt mye ansvar, syntes jeg.

    Så derfor var jeg ikke så lysten, på å bli med Winnem, på flere møter, i Unge Høyre, etter det her, i Høyres Hus, i Stortingsgata.
    Så det ble med et par møter, for meg.
    Men det med rådgivinga, til valgkampprogrammet, før valget i 1991, det var vel ganske viktig, fikk jeg inntrykk av.

    Han 'ideologen' deres, med krøllete hår, som var i 30-åra da.
    Han sa til meg, (og Winnem), under valgkamp-åpninga, i Spikersuppa, i 1991, at det valgkampmaterialet ble 'bra'.
    Så han takka for hjelpen, ved å hilse i hånda.
    (For vi visste jo hvem hverandre var fra før, så det må ha vært for å takke for hjelpen, at han håndhilste på meg, under valgkampåpninga, i 1991).

    Men da mener jeg, at hvis jeg har gjort noe viktig rådgivingsarbeid, for Unge Høyre, (for det var mest jeg som kommenterte, på det møte, om valgkampmaterialet, for valget 1991, selv om Winnem også var der, som rådgiver, eller hva man skal kalle det).

    Så kunne jeg kanskje fått en attest på det, mener jeg.
    For da kan det vise at jeg hadde dømmekraft og bakkekontakt osv., kanskje, (hvis det var det de Unge Høyre-sjefene syntes).
    Siden de ønsket mine råd, om valgkampmaterialet, og hørte på meg, og takket for hjelpen da.

    Da hadde det kanskje tatt seg bra ut på CV-en, tenkte jeg.
    Jeg som er arbeidsledig, osv.
    Jeg ble også invitert, til noen Svelvik-jenter, som var sosialist-venner av søstra mi bl.a., ganske ofte på fest, det første året jeg bodde i Oslo.

    1989/90.
    (Men jeg er ikke så lett å påvirke, så det er ikke sånn at jeg blir sosialist, av å henge med sosialister, f.eks.
    Jeg tenker vel på meg selv, som ganske stødig sånn sett.

    At jeg har min egen vilje, og dømmekraft, for å si det sånn.
    Men det betyr ikke at jeg ikke kan spille et slag geni, med noen sosialistjenter, fra hjembygda mi.
    Eller at jeg ikke kan gå på konsert, eller kino, med dem.

    For det var ikke så mange fra hjembygda mi, som bodde i Oslo, så da var det artig å noen kjente fra hjemkommunen ens da, selv om dem kanskje var friker, og jeg var en kar som hadde gått på handel og kontor, osv).

    Og vi hadde også lærere på Handel og Kontor, i Sande, (en kort, mørkhåra fyr, med skjegg, i sos-øk), som sa at Norge burde satste på forskning og utdanning.
    Og da syntes vel vi i klassen, at det hørtes fornuftig ut da, mye av det han sos-øk læreren sa.

    Så da sa jeg det, på Unge Høyre-møtet da.
    Når vi fikk oppgaver, om hva vi ville gjort, som politikere, for Norge.
    Men det var jo egentlig mye ting jeg hadde fått inn automatisk, av lærere fra næringslivet osv., på Sande VGS., og kanskje også litt fra Gjerdes VGS., selv om kvaliteten på lærerene varierte veldig, må jeg si, en fikk sparken, pga. udugelighet, f.eks. noe som medførte mye kalibalik, så jeg fikk nedsatt orden, i forbindelse med det, (fordi jeg tok opp det kaoset som var i timen, på walkman).

    Men men.
    Hun Camilla Skriung, og søstra mi, som er i Norsk forbund for utviklingshemmede nå, som sekretær vel, og Cecilie Hyde, og ei til.
    De la seg ned på fortauet, på en sånn fest, på Grønland, for sosialist-jenter fra Sande og Svelvik, (pluss meg, som var fra Berger).

    Og de ville ikke sove inne i leiligheten sammen med de andre sosialist-jentene.
    Så om dette kan ha noe med at Winnem noen ganger oppførte seg rart?
    Jeg fikk nesten alltid beste karakter i matte.

    Men i Drammen, på Gjerdes VGS., så var matte-læreren veldig spesiell, og Winnem pleide å ta meg med på Gulskogen senteret, i matte-timene, for å se på matforretninger og klesforretninger, osv.
    Og jeg ville jo ikke være kjedelig, så da måtte jeg nesten bli med på det, syntes jeg, siden jeg var fra Berger, hvor man helst ikke skulle være for flink på skolen.

    (For da ble man kalt pastor, osv).
    Men men.
    Så når jeg ser på dette i tilbakeblikk, så syntes jeg nesten at Winnem prøvde å sabotere for meg, for matte-karakteren min, fra siste året videregående.

    Det kan jo være at det var sånn at Winnem heller ikke likte han læreren.
    Men noe rart var det her, vil jeg si.
    Bare enda en oppdatering over ting jeg kom på, hvis det er i orden.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/7/13
    Subject: Re: Påminnelse/Fwd: Kursbevis/Fwd: Medlemskap i Høyre
    To: Register Høyre <Register.Hoyre@hoyre.no>

    Hei,

    takk for svar!

    Altså, jeg mener ikke program.
    Jeg mener valgkamp-programmet, som Unge Høyre skulle ha på brosjyrer osv., før Fylkes og kommunevalget, i 1991.

    Og som de skulle forsvare, i debatter, på videregående-skoler osv.
    Derfor ble jeg og en kamerat, Magne Winnem, spurt om hva vi mente, om valgkamp-programmet, (må jeg nesten kalle det).

    Så vi var som rådgivere, vil jeg si.
    For de endret på programmet, etter hva vi syntes da.
    (Ettersom jeg skjønte det).
    Kanskje for å få bort det som var for mye 'Holmenkollåsen?', ved valgkamp-litteraturen.

    For både jeg og Winnem var fra Drammensregionen.
    Jeg var fra Berger i Vestfold, og han fra Røyken i Buskerud.
    Og vi gikk i samme klasse, tredje året, på VGS., ved Gjerdes handelsskole, i Drammen.

    Siden jeg hadde bra karakterer, så fikk jeg en av Vestfolds ti plasser i Buskerud, det året.
    Men men.
    Men dette var bare en oppdatering, jeg skjønte at du skulle sjekke det opp mer, så da får jeg bare prøve å være litt tålmodig her, og sier igjen takk for svar på den forrige e-posten!

    Mvh.
    Erik Ribsskog

    2010/7/13 Register Høyre <Register.Hoyre@hoyre.no>

    Hei Erik!

    Jeg har nå undersøkt dette litt. Unge Høyre hadde ikke Landsmøte

    i 1991 og det medfører at vi ikke har vedtatt noe program dette året. Da vil

    jeg heller ikke kunne finne en ansvarlig redaktør for utgivelsen. Vi skal

    undersøke dette litt nærmere for å være sikre, men mest sannsynlig ble det ikke

    utgitt noe fra Unge Høyre det året. Vi skal også se nærmere på hva som ble

    utgitt i 1990.

    Beste hilsener

    Silje Jenny Undahl

    Registeravdelingen

    Høyres Hovedorganisasjon

    Fra: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 13. juli 2010 10:43

    Til: Register Høyre

    Emne: Re: Påminnelse/Fwd: Kursbevis/Fwd: Medlemskap i Høyre

    Hei,

    det syntes jeg var rart, at dere ikke utsteder kursbevis.

    Hva kan det komme av da, hvis det er lov å spørre?

    Jeg spurte vel også om attest for det arbeidet jeg gjorde, for Unge Høyre, før

    fylkes og kommunevalget, i 1991.

    Jeg tror faktisk ikke at jeg var medlem av Høyre eller Unge

    Høyre da, jeg var bare med en som het Magne Winnem, på et møte eller to, hos

    dere, i Høyres Hus, i Stortingsgata.

    (Jeg har kutta ut Winnem nå, som jeg har skrevet til dere,

    han har noen kamerater som er såpass tøffe, synes jeg, at man nok må tro det er

    noe yakuza, eller noe.

    Men men).

    Jeg husker få navn, men ei som het Huitfeldt, var på det ene møte jeg var på,

    husker jeg.

    Datter av han som var byrådsleder, tror jeg.

    Noe sånt.

    (Winnem trodde hu var søstra til Annikken Huitfeldt, det er

    derfor jeg husker det navnet.

    Men det tror jeg han bomma på.

    Men men).

    Hva het han som var ansvarlig for valgkampprogrammet til

    Unge Høyre, i 1991?

    Det var en ganske lav kar, i 30-åra da vel, med krøller, mener jeg å huske.

    Winnem jobba i Rimi da, og jeg campa over hos han, en dag, for han skulle dra

    meg med på valgkampåpninga deres, i 1991.

    Og spilte Teddyboys, eller noe, i Spikersuppa, husker jeg.

    Da var også han med det krøllete håret der, husker jeg, og takka for hjelpen.

    Jeg har blitt medlem i NITO nå, og har jobbet som butikksjef i Rimi, siden da.

    Og prøver å skaffe meg noe referanser og attester osv., til CV-en, så det hadde

    vært nyttig å fått vite dette.

    (Jeg bor i England nå, siden jeg overhørte at jeg var

    forfulgt av noe 'mafian', i Oslo, i 2003, så dette hadde kanskje vært noe for

    Høyre, å tatt opp, at jeg ikke får noen av rettighetene mine, fra politiet,

    hverken i Norge eller England, i forbindelse med dette).

    Igjen takk for svar!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/7/13 Register Høyre <Register.Hoyre@hoyre.no>

    Heisann!

    Jeg kan ikke se at vi har hatt et medlem

    ved navn Erik Ribsskog her hos oss. Vi byttet system for registrering av

    medlemskap i 1999. Da dette ble gjort ble bare aktive medlemskap overført til

    det nye systemet. Dette medfører at dersom du var utmeldt i 1999, vil ikke vi

    ha noen registrering av ditt medlemskap.

    Når det gjelder kursbevis er ikke dette

    noe vi utsteder, verken i Høyre eller Unge Høyre. Jeg har derfor ikke anledning

    til å sende deg dette.

    Beste hilsener

    Silje Jenny Undahl

    Registeravdelingen

    Høyres Hovedorganisasjon

    Fra: Erik

    Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 13. juli 2010 08:44

    Til: Register Høyre

    Emne: Påminnelse/Fwd: Kursbevis/Fwd: Medlemskap i Høyre

    Hei,

    jeg

    kan ikke se å ha mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg sender en

    påminnelse om dette.

    Mvh.

    Erik

    Ribsskog

    ———-

    Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/4/2

    Subject: Kursbevis/Fwd: Medlemskap i Høyre

    To: Register.Hoyre@hoyre.no

    Hei,

    jeg

    sender en e-post igjen.

    (Beklager hvis jeg var litt amper i den forrige e-posten, men jeg blir mye

    tulla med for jeg har en arbeidssak mot Bertelsmann og Microsoft, så jeg tror

    at de får myndighetene her i England til å tulle med meg, muligens).

    Det

    var noen ting jeg kom på nå.

    Jeg var med en tidligere kamerat, Magne Winnem, på kurs i konservativ politikk,

    med Unge Høyre, i Høires Hus, rundt våren 1991.

    Jeg lurte på om jeg kunne få et kursbevis, (for det fikk jeg aldri)?

    Jeg

    og Winnem ble håndplukket til å være spesialrådgivere for Unge Høyres program,

    før kommunevalget, i 1991, av en med krøllete hår, fra Oslo Vest vel.

    Og

    en annen kar.

    Winnem

    dro meg med på Høyres valgkampåpning, i Spikersuppa, i 1991, (da Teddeboys

    spilte, eller hva de het), og da takket hand med det krøllete håret meg, og tok

    meg i hånda, for hjelpen.

    (Jeg

    var jo bare 20 år og brukte fortsatt hårgele, så jeg ble litt flau, for jeg

    tror jeg hadde litt gelespray, eller noe sånt, på hånda, for det var populært å

    bruke hårgele da, og jeg hadde ikke regna med at jeg skulle hilse på noen.

    Men men).

    Men

    hva het han med krøllete håret, vet dere det?

    Jeg

    var jo på kurs hos dere.

    Da var jeg vel medlem i Unge Høyre, siden jeg var på kurs i konservativ

    politikk?

    Jeg

    er 39 år, hvor lenge blir man værende medlem, i Unge Høyre?

    Har jeg

    blitt overført til Høyre, sånn at jeg her medlem fra før?

    Jeg

    bare lurer på om jeg har vært registrert som medlem hos dere, i Høyre eller

    Unge Høyre, siden jeg jo har jobbet for Unge Høyre, som spesialrådgiver, for

    programmet til Unge Høyre, før kommunevalget i 1991.



    jeg lurte på om dere kunne sjekke i hvilke år jeg har vært telt som medlem hos

    dere, i Unge Høyre/Høyre.

    Og om jeg kunne få dokumentasjon på det kurset jeg var på hos dere, som jeg

    mener var et eller to møter, hvor vi lærte om konservativ politikk.

    Jeg var med Magne Winnem, som jeg ikke vil ha noe mer med å gjøre med lenger,

    siden han har noen kamerater, som er sånn at de mobber meg og kjører i fylla,

    og planlegger plott, for å tulle med meg, på byen osv.

    (Dette

    var nyttårsaften 1992, da jeg var i militæret, så tulla de kameratene til

    Winnem med meg, og ble engstelig når de så meg, at jeg var tøff fra militæret,

    og kjørte i fylla, for å lage noe plott, og få en brystflat dame, til å sjekke

    meg opp på the Scotsman, hvor de dro meg med.

    Jeg var jo i militær-verdenen, så jeg var jo glad bare jeg hadde sjangs på noe

    som ligna på ei dame.

    Men disse tulla fælt med meg, og også senere, på Morten Jenker i Rimi sin 30

    års dag, var det muligens, eller en annen gang jeg var hos han, så tulla de og

    var skikkelig uhøflige, og skreik til meg hva jeg syntes om EU osv., i 1993,

    var vel det her.

    Jeg ringte på hos Jenker i Avstikkeren, på Bergkrystallen.

    Men de ville ikke åpne, Winnem og Jenker og de.

    Men

    jeg hadde trent klatring, på innevegg, på Tøyen, på Tyreli, eller hva det

    heter.

    Så ble lei av å vente, men klatra opp balkongene, til Jenker, for det var lett

    å klatre, for meg som hadde vært i infanteriet i militæret, og klatra i

    klatrevegg.

    Og

    da satt de der og hadde noe slags hemmelig møte med damer osv., og de skulle

    nok bare tulle med meg.

    Jenker ville bruke meg som slave, og bære ølen hans, på 30 års dagen hans, da

    vi skulle på en annen fest.

    Og Jenker har prøvd å skade meg, da vi spilte fotball, organisert av Winnem, på

    Lambertseter.

    Jenker

    serverte gryterett på 30 årsdagen sin, og jeg er fra Berger i Vestfold, så jeg

    visste ikke at jeg skulle ta risen først.

    (For

    gryterett var ikke så vanlig der).



    jeg lurer på om Jenker er i Yakuzaen, siden han har gryterett til 30

    års-selskapet sitt, på Bergkrystallen, rundt 1994 vel?

    Er

    det vanlig å ha gryterett, skal man ikke pizza eller taco?

    Samme

    det.

    Det er litt fleipete noe av dette, men det er bare ment som en advarsel.

    Hadde

    vært fint å hatt nevnte kursbevis og kanskje en referanse fra han med det

    krøllete håret, som arrangerte kurs i konservativ politikk hos dere, i 1991,

    var det vel.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———-

    Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/3/2

    Subject: Re: Medlemskap i Høyre

    To: Register Høyre <Register.Hoyre@hoyre.no>

    Hei,

    ikke

    for å være uhøflig altså, men så du ikke at jeg skrev adressen min i e-posten

    du svarte på da.

    Hva er det her for noe tullball, lurer jeg.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/3/2

    Register Høyre <Register.Hoyre@hoyre.no>

    Hei

    Erik!

    Jeg

    har mottatt en beskjed om at du ønsker å være medlem hos oss. Send da inn fullt

    navn, adresse, og gjerne e-post og telefon.

    Vi

    opplyser også om at medlemskap i Høyre koster 350 kroner i året og 400kr.

    fra og med neste år.

    Beste

    hilsener

    Silje

    Jenny Undahl

    Registeravdelingen

    Høyres

    Hovedorganisasjon


    Denne epost har blitt

    kontrollert for virus av Comendo

    Security

    This e-mail has been scanned for viruses by Comendo Security



    This e-mail has been

    scanned for viruses by http://www.virus112.no.



    Denne epost har blitt

    kontrollert for virus av Comendo

    Security

    This e-mail has been scanned for viruses by Comendo Security



    This e-mail has been

    scanned for viruses by http://www.virus112.no.



    Denne epost har blitt kontrollert for virus av Comendo Security
    This e-mail has been

    scanned for viruses by Comendo Security













  • Gmail – Klage på Kunnskapsdepartementet/Fwd: Til Kristin Halvorsen/Fwd: Påminnelse/Fwd: Oppdatering klage HIO/Fwd: Fwd: Klage på avslag om Erasmus-stipend / EUs program for samarbeid mellom høyere utdanningsinstitusjoner i Europa – student ved IU – Erik Ribs







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Klage på Kunnskapsdepartementet/Fwd: Til Kristin Halvorsen/Fwd: Påminnelse/Fwd: Oppdatering klage HIO/Fwd: Fwd: Klage på avslag om Erasmus-stipend / EUs program for samarbeid mellom høyere utdanningsinstitusjoner i Europa – student ved IU – Erik Ribs





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Tue, Jul 13, 2010 at 6:04 PM





    To:

    post@sivilombudsmannen.no



    Hei,

    jeg har sendt mange e-poster, til Kunnskapsdepartementet, på forskjellig urett som har blitt begått mot meg, på forskjellige trinn, mens jeg har vært under utdanning.
    (Jeg har overhørt, i Oslo, i 2003, at jeg var forfulgt av noe som ble kalt 'mafian'.

    Og jeg ble forsøkt drept på min onkels gård, i Kvelde, i 2005.
    Og jeg får ikke noe hjelp av politiet, hverken i Norge, eller her i England, angående dette).
    I forbindelse med at jeg har blogg, så har jeg også et tracking-cookie program.

    Og på det, så så jeg nå, at Regjeringen søker på 'Erik Ribsskog monja'.
    Og Monja, det er visst en som jobber i Kunnskapsdepartementet.
    Som jeg oppfattet som at tullet med meg, (mulig i forbindelse med problemene mine i Norge), og kanskje fikk en 'verbal utblåsning' mot da, på e-post.

    (For den situasjonen som har vært de siste årene, med at jeg ikke får rettighetene mine, osv., har gjort meg rimelig stresset da, beklageligvis.
    Så jeg mister temperamentet fortere nå, enn da jeg bodde i Oslo, før dette startet, for å si de sånn.).

    Men, jeg mener at hvis Regjeringen/Kunnskapsdepartementet/Kristin Halvorsen, søker på nettet, på meg og en av deres medarbeidere.
    Så har nok de da antagelig noe slags hemmelig agenda, når det gjelder min klage på HiO og NITH osv., til dem.

    Så da mener jeg at dette lukter litt av 'grums'.
    Så derfor vil jeg gjerne klage på Kunnskapsdepartementet, til dere.
    Jeg sender med kopi av skjembildeutskrift, fra StatCounter, som viser dette.

    Jeg har også sendt skriftlige klager til dere tidligere, (i form av vanlig brev), så jeg regner med at det er nok å sende dette pr. e-post.
    Hvis ikke, så bare si fra.
    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/7/13
    Subject: Fwd: Til Kristin Halvorsen/Fwd: Påminnelse/Fwd: Oppdatering klage HIO/Fwd: Fwd: Klage på avslag om Erasmus-stipend / EUs program for samarbeid mellom høyere utdanningsinstitusjoner i Europa – student ved IU – Erik Ribsskog

    To: postmottak@kd.dep.no

    Hei,
    jeg kan ikke se å ha mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg sender en påminnelse om dette.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/4/28

    Subject: Til Kristin Halvorsen/Fwd: Påminnelse/Fwd: Oppdatering klage HIO/Fwd: Fwd: Klage på avslag om Erasmus-stipend / EUs program for samarbeid mellom høyere utdanningsinstitusjoner i Europa – student ved IU – Erik Ribsskog

    To: postmottak@kd.dep.no

    Hei,

    jeg får ikke noe svar fra hun Toril Johansson, hos dere.
    Jeg ringte Kunnskapsdepartementet nå, og de sa at hun var ekspedisjonssjef.

    Og de visste ikke hvem som var over henne.

    Så da spurte jeg om det var Kristin Halvorsen, og da sa de at de trodde jeg kunne sende det til deg da.
    Så jeg håper dere kan undersøke klagene mine, for jeg har blitt tulla med på Svelvik Ungdomsskole, av NHI/NITH, HiO, Lånekassa og Gjerdes VGS., i Drammen, mm.

    Så jeg håper dere kan undersøke dette, og ordne opp i dette, på en ordentlig måte, og gi meg erstatning for tort og svie, og dårlig behandling, og det som er.
    Søstra mi stemmer SV, selv om jeg ikke har noe mer med henne å gjøre, for hun setter sine venner foran familien nemlig.

    Så hu er det ikke noe artig å være bror til.
    Så hun har jeg kutta ut gitt.
    Men men.
    Mvh.
    Erik Ribsskog


    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2010/2/20

    Subject: Påminnelse/Fwd: Oppdatering klage HIO/Fwd: Fwd: Klage på avslag om Erasmus-stipend / EUs program for samarbeid mellom høyere utdanningsinstitusjoner i Europa – student ved IU – Erik Ribsskog

    To: toril.johansson@kd.dep.no

    Hei,

    jeg etterlyser svar på e-poster jeg har sendt deg/dere, med klager på HiO IU, Lånekassa, NITH, med flere.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2010/1/14
    Subject: Oppdatering klage HIO/Fwd: Fwd: Klage på avslag om Erasmus-stipend / EUs program for samarbeid mellom høyere utdanningsinstitusjoner i Europa – student ved IU – Erik Ribsskog

    To: Johansson Toril <toril.johansson@kd.dep.no>

    ———- Forwarded message ———-
    From: Tove Jorid Hatlen <Tove.Hatlen@iu.hio.no>

    Date: 2010/1/14
    Subject: Re: Fwd: Klage på avslag om Erasmus-stipend / EUs program for samarbeid mellom høyere utdanningsinstitusjoner i Europa – student ved IU – Erik Ribsskog
    To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    På grunn av sykdom er dessverre saken din enda en uke forsinket. Du kan forvente et svar i løpet av neste uke.

    mvh Tove Hatlen, studiekontoret

    On 10.12.2009 16:05, Erik Ribsskog wrote:


    Hei,

    altså, kanskje det er bedre å la folk studiere på universitetet, UiO, hvis dere ikke har pålitelige og ansvarlige nøkkelmedarbeidere hos dere.

    Så kanskje det er unødvendig å ha bachelor i data, både på UIO og HiO IU, hvis det er bare er rot og mangel på nøkkelmedarbeidere og gjennomtrekk hos HiO IU.

    Grunnen til at jeg ikke studerte på UIO var for å slippe å bruke tid på ex-phil og ex-fac, og spare et halvår da.

    UIO er visst de eneste i verden, som har ex-phil og ex-fac omtrent.

    Kanskje UIO burde kutte ut ex-phil og ex-fac, og at man så kunne lagt ned HiO IU, og la studentene sluppet å bli tulla med av folk som ikke er idealister osv., på HiO IU?

    Bare et forslag som konsekvens av det som har skjedd.

    Jeg synes dere kunne behandle min klage samlet også forresten.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-


    From: *Erik Ribsskog* <eribsskog@gmail.com <mailto:eribsskog@gmail.com>>

    Date: 2009/12/10

    Subject: Re: Klage på avslag om Erasmus-stipend / EUs program for samarbeid mellom høyere utdanningsinstitusjoner i Europa – student ved IU – Erik Ribsskog


    To: Tove.Hatlen@iu.hio.no <mailto:Tove.Hatlen@iu.hio.no>

    Cc: lars.vasbotten@kd.dep.no <mailto:lars.vasbotten@kd.dep.no>

    Hei,

    ja, jeg synes dere burde ha nøkkelmedarbeider, som ansvarlige for studier i utlandet osv.

    Og ikke bare 'kreti og preti'-medarbeidere, som er som 'leiesoldater' og ikke har noe annet enn økonomiske motiver for å jobbe hos dere.

    For utenlandsstudier, det er sånn som kan lage veldig krøll for folks liv, mener jeg.

    Og det var også tull, utenom Erasmus-programmet, HiO IU rotet jo også bort den vanlige søknaden min til University of Sunderland, på ordinært studielån.

    (Jeg henviser til den klage e-posten jeg sendte til direktør ved HiO, hvor jeg indekserte de aktuelle klagene.

    De kan man se at det ikke kun var klager i forbindelse med Erasmus-programmet).

    Det er mine tanker når jeg leste e-posten din.

    Men jeg venter på resultatet av deres klage-undersøkelse i januar.

    Igjen takk for e-post.

    Jeg sender dette kunnskapsdep., siden jeg har blitt tullet med på mange undervisningssteder, noe jeg har oppdatert de om.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2009/12/10 <Tove.Hatlen@iu.hio.no <mailto:Tove.Hatlen@iu.hio.no>>

    Hei!

    Vi beklager at du ikke har fått formelt svar på klage på avslag om

    Erasmus-stipend. Flere saksbehandlere som var involvert i prosessen

    den gang er ikke lengre tilsatt ved Høgskolen, men vi vil komme

    tilbake til deg med et utfyllende svar på din henvendelse innen 10.

    januar 2010.

    Med vennlig hilsen

    e.f.

    Tove Jorid Hatlen

    kontorsjef

    Avdeling for ingeniørutdanning

    Tove Jorid Hatlen

    Høgskolen i Oslo

    P35/s 725

    22 45 32 16





    Erik Ribsskog monja.JPG
    145K




    PS.

    Her er vedlegget:

    Erik Ribsskog monja

  • Erik Ribsskog monja

    PS.

    Det her må være i forbindelse med klagen min til Kunnskapsdepartementet.

    For hvis jeg søker på ‘Erik Ribsskog monja’, så havner jeg på en bloggpost, her på johncons-blogg, om korrespondanse mellom meg og en som het noe med Monja, i Kunnskapsdepartementet da.

    Så sånn er det.

    Så får jeg finne ut hva jeg skal gjøre med det her.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog







  • Gmail – SV: Klage på Dagbladet + to "påminnelser"







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    SV: Klage på Dagbladet + to "påminnelser"





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Tue, Jul 13, 2010 at 5:34 PM





    To:

    PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>



    Hei,

    takk for svar!
    Dere kan kanskje se på disse henvendelsene, som en oppdatering, på den klagen jeg sendte, på debattforumene til Dagbladet, Aftenposten, VG og Nettavisen, i 2008, var det vel.

    Da begrunnet jeg klagen ifølge Vær Varsom-plakaten.
    Og sendte vel bortimot 100 vedlegg/eksempler.
    Kanskje dere burde svare ordentlig på den klagen snart, for den har dere sitti på i hundre år snart.

    Med hilsen
    Erik Ribsskog

    2010/7/13 PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>

    Hei!

    Vi bekrefter med dette å ha mottatt din e-post av 10. juli 2010 vedrørende

    Dagbladet. Slik vi forstår deg, ønsker du å klage inn Dagbladet til PFU på

    bakgrunn av deres generelle håndtering av kommentarer i deres debatt-/bloggforum

    på nett. Vi må imidlertid gjøre oppmerksom på at PFU ikke behandler slike generelle

    klager. For at PFU skal kunne foreta seg noe, må det foreligge formelle, begrunnede

    klager på konkrete publiseringer, og det må gjøres klart hvilke presseetiske overtramp

    klager mener den aktuelle redaksjonen har begått. I den forbindelse ber vi om

    at klager henviser til konkrete punkter i Vær Varsom-plakaten. Videre må vi ha oppgitt

    full postadresse på klager, ettersom klagebehandlingen skjer via vanlig post fra

    vår side. Vi må også ha kopi av det fullstendige materialet som påklages.

    Når det gjelder eksempelet du har vedlagt e-posten sendt 10.

    juli, er det noe uklart for oss hvilke kommentarer du egentlig reagerer på.

    Videre bekrefter vi å ha mottatt også ytterligere to e-poster

    fra deg i dag 13. juli (vedlagt). I disse to sist mottatte e-postene henviser du

    til tidligere henvendelser til PFU. Så langt vi kan se har heller ikke disse en

    form som tilfredsstiller våre krav til en klage (se over), og av den grunn er

    disse ikke behandlet.

    Mvh

    PFU-sekretariatet

    Trude Hansen

    organisasjonssekretær/saksbehandler

    ………………………………..

    Norsk Presseforbund

    Pb. 46 Sentrum

    0101 OSLO

    www.presse.no

    www.pfu.no

    Fra: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 10. juli 2010 05:29

    Til: PFU Pressens faglige utvalg

    Emne: Klage på Dagbladet

    Hei,

    jeg vil klage på det, at Dagbladet aldri sletter

    trakasserende kommentarer.

    Jeg sender et eksempel her.

    De sletter ikke, og så utarter det til ordkrig, og så sikkert vendetta og det

    som er.

    Dagbladet forstår rett og slett ikke nødvendigheten av, at

    de må respektere folks rett til å bli oppført ordentlig mot.

    Dagbladet aksepterer alt for mye av mobbing og personangrep.

    Dette vil jeg klage på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog












  • Gmail – Vs: Påminnelse/Fwd: Problemer med Toyota HiAce i 1997







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Vs: Påminnelse/Fwd: Problemer med Toyota HiAce i 1997





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Tue, Jul 13, 2010 at 5:27 PM





    To:

    Alna Teknisk <teknisk@oslo.toyota.no>



    Hei,

    ja det høres bra ut, ettersom jeg lurte på om noen i familien min har tukla med den bilen.
    For den feilen oppstod rett etter et familieselskap, (uten noen spesiell anledning vel), hos onkelen min Runar Mogan Olsen, i Son, i 1997.

    Men men.
    Registreringsnummeret burde være DE 95309, mente Gjensidige.


    Igjen takk for svar!


    Mvh.


    Erik Ribsskog

    2010/7/13 Alna Teknisk <teknisk@oslo.toyota.no>

    Hei Erik

    Hr du et reg.nr på bilen , så kan jeg

    ta å sjekke om hva som er blitt gjort med bilen.

    mvh

    Toyota Oslo avd Økern¨

    —– Videresendt av Alna

    Teknisk/Alnabru/Oslo/ToyotaNO den 13.07.2010 14:35 —–

    Post Økern/Oslo/ToyotaNO

    Sendt av: Rita L. Haarstad/Alnabru/Oslo/ToyotaNO

    13.07.2010 08:13

    Til

    Alna Teknisk/Alnabru/Oslo/ToyotaNO@ToyotaNO

    cc

    Emne

    Vs: Påminnelse/Fwd: Problemer med Toyota

    HiAce i 1997

    —– Videresendt av Rita

    L. Haarstad/Alnabru/Oslo/ToyotaNO den 13.07.2010 08:13 —–

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


    13.07.2010 05:31

    Til

    post.okern@toyota.no

    cc

    Emne

    Påminnelse/Fwd: Problemer med Toyota

    HiAce i 1997

    Hei,

    jeg kan ikke se å ha mottatt noe svar på denne e-posten,

    så jeg sender en påminnelse om dette.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/5/6

    Subject: Problemer med Toyota HiAce i 1997

    To: post.okern@toyota.no

    Hei,

    jeg var hos Toyota Ensjø, eller noe, angående noe problemer

    med en Toyota HiAce jeg hadde.

    En reperasjon, som kosta 1000 kroner, eller noe.

    Det var en del som hadde falt av motoren, eller noe.

    Har dere meg på dataen?

    Kan det ha vært noe sabotasje, fra noen i familien min?

    Jeg var på familieselskap hos onkelen min Runar Mogan Olsen, i Son, helga

    før den mandagen, som jeg ikke fikk bilen til å virke.

    På forhånd takk for svar!

    Mvh.

    Erik Ribsskog












  • Gmail – VS: Å oppgi personnummer i utlandet/Fwd: Påminnelse/Fwd: Klage på at man må oppgi norsk personnummer/Fwd: Lisebergs Camping Askim Strand!







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    VS: Å oppgi personnummer i utlandet/Fwd: Påminnelse/Fwd: Klage på at man må oppgi norsk personnummer/Fwd: Lisebergs Camping Askim Strand!





    Postmottak FD

    <Postmottak.Postmottak@fd.dep.no>





    Tue, Jul 13, 2010 at 12:41 PM





    To:

    "Postmottak JD," <postmottak@jd.dep.no>, post@mfa.no


    Cc:

    eribsskog@gmail.com




    Oversendes postmottak i hhv Justisdepartementet

    og Utenriksdepartementet.

    Mvh Postmottak FD




    Fra: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 13. juli 2010 11:40

    Til: Postmottak FD

    Emne: Å oppgi personnummer i

    utlandet/Fwd: Påminnelse/Fwd: Klage på at man må oppgi norsk personnummer/Fwd:

    Lisebergs Camping Askim Strand!

    Hei,

    har dere noe synspunkter på det, (eller vet dere hvem som har med dette

    å gjøre), å måtte oppgi norsk personnummer, når man er på campingtur, i

    Sverige.

    Det blir nesten som noe spionasje nesten, fra svenskene da, synes jeg nesten.

    Er det riktig at man skal oppgi norsk personnummer, i utlandet?

    Eller er det jeg som 'gurer' her.

    Eller er det noen andre som jeg må sende om dette til?

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/7/13

    Subject: Re: Påminnelse/Fwd: Klage på at man må oppgi norsk personnummer/Fwd:

    Lisebergs Camping Askim Strand!

    To: Info SCR <info@scr.se>

    Hei,

    takk for svar!

    På Askim Camping, så insisterte de på å få personnummer, da jeg og fire

    kamerater, (blant annet min tremenning, Øystein Andersen), var der, i 1991.

    Hva kan det ha kommet av da?

    Jeg sa også fra, at 'i Norge, så trenger vi ikke oppgi personnummer, for å leie

    campingplass'.

    Var de svenske guttene i noe albansk mafia som skulle ha personnummerne til

    alle norske folk, for å få kontroll i Norge som i Gøteborg?

    Igjen takk for svar!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/7/13 Info SCR <info@scr.se>

    Hej,

    Gällande din fråga angående norska personnummer på våra

    campingkort är svaret att man behöver uppge sitt födelsenummer (år-månad-dag)

    samt passnumret när man kommer till campingplatsen.




    Från: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Skickat: ti

    2010-07-13 09:45

    Till: Info SCR

    Ämne: Påminnelse/Fwd: Klage på at

    man må oppgi norsk personnummer/Fwd: Lisebergs Camping Askim Strand!

    Hei,

    jeg kan ikke se å ha mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg sender

    en påminnelse om dette.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/4/28

    Subject: Klage på at man må oppgi norsk personnummer/Fwd: Lisebergs Camping

    Askim Strand!

    To: info@scr.se

    Hei,

    jeg ringte deres resepsjon i Gøteborg nå, og fikk oppgitt deres e-post

    adresse.

    Jeg videresender e-post korrespondanse med Askim Strand Camping.

    Er det riktig at norske statsborgere må oppgi norsk personnummer, for å få

    campingkort, hos dere?

    På forhånd takk for eventuell hjelp!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/4/28

    Subject: Re: Lisebergs Camping Askim Strand!

    To: Mari Schönenberg <Mari.Schonenberg@liseberg.se>

    Hei,

    ja, ja 'kollade' den web-siden til SCR, men det fantes kun et

    'kontaktformular'.

    Jeg ønsket å videresende denne e-post.

    Men jeg kan ringe de.

    Takk for deres svar!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jobber dere 24 timer i døgnet hos dere eller, du sendte e-post før klokken ble

    7.30.

    I Norge så begynner man ikke i kontorjobber før klokken 9.

    Og dere har bare tyske ansatte, det her var litt rart, synes jeg.

    Jeg tror jeg holder meg unna Sverige neste gang.

    Dere er for rare.

    2010/4/28 Mari Schönenberg <Mari.Schonenberg@liseberg.se>

    Hej Erik,

    Jag besvarade de frågor som berörde din campingvistelse.

    SCR hemsida är www.scr.se och där finns deras e-post adress.

    Med vänlig hälsning

    Mari Schönenberg

    Mari Schönenberg

    Receptionschef

    Lisebergs Gäst AB

    Box 5053

    Besöksadress Olbersgatan 9, SE-402 22 Göteborg

    Tel direkt: +46(0)31-348 65 13 Mobil: +46(0)708-30 13 14

    Tel vxl: +46(0)31-840 200 Fax: +46(0)31-840 500

    mari.schonenberg@liseberg.se

    www.liseberg.se

    Från:

    Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Skickat: den 28 april 2010 07:46

    Till: Mari Schönenberg

    Ämne: Re: Lisebergs Camping Askim

    Strand!

    Hei,

    ja, det

    trenger man heller ikke i Norge, å ha campingkort.

    Det var nok for campingkortet, at jeg måtte skrive personnummeret.

    Har du tilfeldigvis en e-post adresse, til SCR, (som jeg så betyr sveriges

    campingvärdars riksförbund)?

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Du svarte ikke på alt jeg spurte om.

    Leste du hele e-posten, eller er det vanskelig med norsk?

    2010/4/28

    Mari Schönenberg <Mari.Schonenberg@liseberg.se>

    Hej Erik,

    Tyvärr så har vi inget material kvar från 1991, så jag

    kan inte hjälpa dig med några frågor angående din vistelse på vår camping.

    När det gäller att tälta på våra anläggningar idag så

    krävs det att man är 18 år har ett giltigt campingkort från SCR samt kan

    visa legitimation.

    Jag hoppas att detta kan ge dig svar på vad som gäller om

    du vill campa hos oss idag!

    Med vänlig hälsning

    Mari Schönenberg

    Fel! Inget filnamn angivet.

    Mari Schönenberg

    Receptionschef

    Lisebergs Gäst AB

    Box 5053

    Besöksadress Olbersgatan 9, SE-402 22 Göteborg

    Tel direkt: +46(0)31-348 65 13 Mobil: +46(0)708-30 13 14

    Tel vxl: +46(0)31-840 200 Fax: +46(0)31-840 500

    mari.schonenberg@liseberg.se

    www.liseberg.se

    Fel! Inget filnamn angivet.

    Från:

    Askim Strand

    Skickat: den 27 april 2010 13:47

    Till: Mari Schönenberg

    Ämne: VB: Problem med svenske

    personnummer

    Fel! Inget filnamn angivet.

    Askim Strand

    ,

    Tel direkt: Mobil:

    Tel vxl: Fax:

    Askim.Strand@liseberg.se

    Fel! Inget filnamn angivet.

    Från:

    Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Skickat: den 27 april 2010 12:22

    Till: Askim Strand

    Ämne: Problem med svenske

    personnummer

    Hei,

    jeg har

    overhørt i Norge, i 2003, at jeg er forfulgt av noe 'mafian'.

    Jeg lurer på om det kan komme av noe som skjedde, på Askim Strand Camping,

    sommeren 1991.

    Jeg og fire kamerater, var på campingtur til Gøteborg, så så vi på kartet, at

    et sted het Askim, (som Askim i Norge), så dro vi dit.

    Jeg ble

    sendt av kameratene mine, for å leie telt-plassen.

    Selv om

    det var min tremenning, Øystein Andersen, som kjørte.

    Så måtte

    jeg oppgi personnummer, sa de unge tenåringsguttene vel, som jobbet der.

    Det var en

    hel gjeng av de, virka det som.

    Noen jobbet og noen så på vel.

    Så svarte

    jeg, at i Norge, så var det ikke sånn, at man behøvde å oppgi personnummer, for

    å leie en telt-plass.

    Så svarte de, at sånn var det i Sverige.

    Men, svenske personnummer, har jo et siffer mer enn norske.

    Så det ser jo dumt ut, på skjemaet, med norsk personnummer.

    Kan det være riktig, det de sa på Askim Camping, at også norske statsborgere,

    skulle skrive personnummer?

    Jeg lurer på om disse ungdommene som jobbet hos dere, (eller den tidligere

    eieren), kunne ha vært i en albansk mafia, f.eks., som man hører om i nyhetene,

    at er sterke i Gøteborg?

    Evt. en russisk, svensk eller italiensk mafia?

    Hva vet jeg.

    Jeg ville

    klage litt på dette ihvertfall.

    I tillegg, så var jeg og søsteren min med faren min til Gøteborg en gang.

    Og da sendte bare faren vår oss i en taxi, til Liseberg.

    Alene, og

    vi var 12-13 år kanskje.

    Men vi

    fikk kjøpt sånne tjukke billetthefter.

    Og vi var der i flere timer, for å bruke opp alle billettene.

    Hadde dere noe aldersgrense, eller får 12-13 åringer gå rundt alene på

    Liseberg?

    (Det var

    såvidt jeg husket navnet på hotellet, da vi skulle hjem, for vi hadde såvidt

    kommet til Gøteborg, da faren vår sendte oss på Liseberg.

    Og det var ikke så lett å huske navnet på hotellet, etter alle kjøreturene i

    karusellene osv.

    Og da vi

    kom fram til hotellet, så hadde faren vår, og vår stemor, Haldis Humblen,

    heftig sex, virka det som, så det var fuktig i rommet.

    Så de

    hørte ikke at vi banket på døra.

    Så vi måtte gå rundt i casinoet på hotellet.

    Og der var det også mange albanere, sånn som jeg husker det.

    Så jeg lot ikke søstra mi være der, men tok henne med opp i gangene på

    hotellet, hvor vi kasta isbiter overalt, fra noen maskiner som stod i gangene.

    Og så gikk

    vi tilbake til rommet til faren min og Haldis, og jeg tror de åpna til slutt,

    noe hotellbetjening, la merke til hva som foregikk.

    Han var vel også albaner, tror jeg.

    Så vi kunne nesten like gjerne dratt til Albania, som å dra til Gøteborg, synes

    jeg litt.

    Men men.

    Bare noe jeg kom på.

    Men vet dere navnet på dette hotellet, tilfeldigvis).

    Bare noe jeg tenkte på.

    Håper dere

    har mulighet til å svare!

    Mvh.

    Erik Ribsskog












  • Gmail – Påminnelse/Fwd: Kursbevis/Fwd: Medlemskap i Høyre







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Påminnelse/Fwd: Kursbevis/Fwd: Medlemskap i Høyre





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Tue, Jul 13, 2010 at 5:11 PM





    To:

    Register Høyre <Register.Hoyre@hoyre.no>



    Hei,

    takk for svar!
    Altså, jeg mener ikke program.
    Jeg mener valgkamp-programmet, som Unge Høyre skulle ha på brosjyrer osv., før Fylkes og kommunevalget, i 1991.

    Og som de skulle forsvare, i debatter, på videregående-skoler osv.
    Derfor ble jeg og en kamerat, Magne Winnem, spurt om hva vi mente, om valgkamp-programmet, (må jeg nesten kalle det).

    Så vi var som rådgivere, vil jeg si.
    For de endret på programmet, etter hva vi syntes da.
    (Ettersom jeg skjønte det).
    Kanskje for å få bort det som var for mye 'Holmenkollåsen?', ved valgkamp-litteraturen.

    For både jeg og Winnem var fra Drammensregionen.
    Jeg var fra Berger i Vestfold, og han fra Røyken i Buskerud.
    Og vi gikk i samme klasse, tredje året, på VGS., ved Gjerdes handelsskole, i Drammen.

    Siden jeg hadde bra karakterer, så fikk jeg en av Vestfolds ti plasser i Buskerud, det året.
    Men men.
    Men dette var bare en oppdatering, jeg skjønte at du skulle sjekke det opp mer, så da får jeg bare prøve å være litt tålmodig her, og sier igjen takk for svar på den forrige e-posten!

    Mvh.
    Erik Ribsskog

    2010/7/13 Register Høyre <Register.Hoyre@hoyre.no>

    Hei Erik!

    Jeg har nå undersøkt dette litt. Unge Høyre hadde ikke Landsmøte

    i 1991 og det medfører at vi ikke har vedtatt noe program dette året. Da vil

    jeg heller ikke kunne finne en ansvarlig redaktør for utgivelsen. Vi skal

    undersøke dette litt nærmere for å være sikre, men mest sannsynlig ble det ikke

    utgitt noe fra Unge Høyre det året. Vi skal også se nærmere på hva som ble

    utgitt i 1990.

    Beste hilsener

    Silje Jenny Undahl

    Registeravdelingen

    Høyres Hovedorganisasjon

    Fra: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 13. juli 2010 10:43

    Til: Register Høyre

    Emne: Re: Påminnelse/Fwd: Kursbevis/Fwd: Medlemskap i Høyre

    Hei,

    det syntes jeg var rart, at dere ikke utsteder kursbevis.

    Hva kan det komme av da, hvis det er lov å spørre?

    Jeg spurte vel også om attest for det arbeidet jeg gjorde, for Unge Høyre, før

    fylkes og kommunevalget, i 1991.

    Jeg tror faktisk ikke at jeg var medlem av Høyre eller Unge

    Høyre da, jeg var bare med en som het Magne Winnem, på et møte eller to, hos

    dere, i Høyres Hus, i Stortingsgata.

    (Jeg har kutta ut Winnem nå, som jeg har skrevet til dere,

    han har noen kamerater som er såpass tøffe, synes jeg, at man nok må tro det er

    noe yakuza, eller noe.

    Men men).

    Jeg husker få navn, men ei som het Huitfeldt, var på det ene møte jeg var på,

    husker jeg.

    Datter av han som var byrådsleder, tror jeg.

    Noe sånt.

    (Winnem trodde hu var søstra til Annikken Huitfeldt, det er

    derfor jeg husker det navnet.

    Men det tror jeg han bomma på.

    Men men).

    Hva het han som var ansvarlig for valgkampprogrammet til

    Unge Høyre, i 1991?

    Det var en ganske lav kar, i 30-åra da vel, med krøller, mener jeg å huske.

    Winnem jobba i Rimi da, og jeg campa over hos han, en dag, for han skulle dra

    meg med på valgkampåpninga deres, i 1991.

    Og spilte Teddyboys, eller noe, i Spikersuppa, husker jeg.

    Da var også han med det krøllete håret der, husker jeg, og takka for hjelpen.

    Jeg har blitt medlem i NITO nå, og har jobbet som butikksjef i Rimi, siden da.

    Og prøver å skaffe meg noe referanser og attester osv., til CV-en, så det hadde

    vært nyttig å fått vite dette.

    (Jeg bor i England nå, siden jeg overhørte at jeg var

    forfulgt av noe 'mafian', i Oslo, i 2003, så dette hadde kanskje vært noe for

    Høyre, å tatt opp, at jeg ikke får noen av rettighetene mine, fra politiet,

    hverken i Norge eller England, i forbindelse med dette).

    Igjen takk for svar!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/7/13 Register Høyre <Register.Hoyre@hoyre.no>

    Heisann!

    Jeg kan ikke se at vi har hatt et medlem

    ved navn Erik Ribsskog her hos oss. Vi byttet system for registrering av

    medlemskap i 1999. Da dette ble gjort ble bare aktive medlemskap overført til

    det nye systemet. Dette medfører at dersom du var utmeldt i 1999, vil ikke vi

    ha noen registrering av ditt medlemskap.

    Når det gjelder kursbevis er ikke dette

    noe vi utsteder, verken i Høyre eller Unge Høyre. Jeg har derfor ikke anledning

    til å sende deg dette.

    Beste hilsener

    Silje Jenny Undahl

    Registeravdelingen

    Høyres Hovedorganisasjon

    Fra: Erik

    Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 13. juli 2010 08:44

    Til: Register Høyre

    Emne: Påminnelse/Fwd: Kursbevis/Fwd: Medlemskap i Høyre

    Hei,

    jeg

    kan ikke se å ha mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg sender en

    påminnelse om dette.

    Mvh.

    Erik

    Ribsskog

    ———-

    Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/4/2

    Subject: Kursbevis/Fwd: Medlemskap i Høyre

    To: Register.Hoyre@hoyre.no

    Hei,

    jeg

    sender en e-post igjen.

    (Beklager hvis jeg var litt amper i den forrige e-posten, men jeg blir mye

    tulla med for jeg har en arbeidssak mot Bertelsmann og Microsoft, så jeg tror

    at de får myndighetene her i England til å tulle med meg, muligens).

    Det

    var noen ting jeg kom på nå.

    Jeg var med en tidligere kamerat, Magne Winnem, på kurs i konservativ politikk,

    med Unge Høyre, i Høires Hus, rundt våren 1991.

    Jeg lurte på om jeg kunne få et kursbevis, (for det fikk jeg aldri)?

    Jeg

    og Winnem ble håndplukket til å være spesialrådgivere for Unge Høyres program,

    før kommunevalget, i 1991, av en med krøllete hår, fra Oslo Vest vel.

    Og

    en annen kar.

    Winnem

    dro meg med på Høyres valgkampåpning, i Spikersuppa, i 1991, (da Teddeboys

    spilte, eller hva de het), og da takket hand med det krøllete håret meg, og tok

    meg i hånda, for hjelpen.

    (Jeg

    var jo bare 20 år og brukte fortsatt hårgele, så jeg ble litt flau, for jeg

    tror jeg hadde litt gelespray, eller noe sånt, på hånda, for det var populært å

    bruke hårgele da, og jeg hadde ikke regna med at jeg skulle hilse på noen.

    Men men).

    Men

    hva het han med krøllete håret, vet dere det?

    Jeg

    var jo på kurs hos dere.

    Da var jeg vel medlem i Unge Høyre, siden jeg var på kurs i konservativ

    politikk?

    Jeg

    er 39 år, hvor lenge blir man værende medlem, i Unge Høyre?

    Har jeg

    blitt overført til Høyre, sånn at jeg her medlem fra før?

    Jeg

    bare lurer på om jeg har vært registrert som medlem hos dere, i Høyre eller

    Unge Høyre, siden jeg jo har jobbet for Unge Høyre, som spesialrådgiver, for

    programmet til Unge Høyre, før kommunevalget i 1991.



    jeg lurte på om dere kunne sjekke i hvilke år jeg har vært telt som medlem hos

    dere, i Unge Høyre/Høyre.

    Og om jeg kunne få dokumentasjon på det kurset jeg var på hos dere, som jeg

    mener var et eller to møter, hvor vi lærte om konservativ politikk.

    Jeg var med Magne Winnem, som jeg ikke vil ha noe mer med å gjøre med lenger,

    siden han har noen kamerater, som er sånn at de mobber meg og kjører i fylla,

    og planlegger plott, for å tulle med meg, på byen osv.

    (Dette

    var nyttårsaften 1992, da jeg var i militæret, så tulla de kameratene til

    Winnem med meg, og ble engstelig når de så meg, at jeg var tøff fra militæret,

    og kjørte i fylla, for å lage noe plott, og få en brystflat dame, til å sjekke

    meg opp på the Scotsman, hvor de dro meg med.

    Jeg var jo i militær-verdenen, så jeg var jo glad bare jeg hadde sjangs på noe

    som ligna på ei dame.

    Men disse tulla fælt med meg, og også senere, på Morten Jenker i Rimi sin 30

    års dag, var det muligens, eller en annen gang jeg var hos han, så tulla de og

    var skikkelig uhøflige, og skreik til meg hva jeg syntes om EU osv., i 1993,

    var vel det her.

    Jeg ringte på hos Jenker i Avstikkeren, på Bergkrystallen.

    Men de ville ikke åpne, Winnem og Jenker og de.

    Men

    jeg hadde trent klatring, på innevegg, på Tøyen, på Tyreli, eller hva det

    heter.

    Så ble lei av å vente, men klatra opp balkongene, til Jenker, for det var lett

    å klatre, for meg som hadde vært i infanteriet i militæret, og klatra i

    klatrevegg.

    Og

    da satt de der og hadde noe slags hemmelig møte med damer osv., og de skulle

    nok bare tulle med meg.

    Jenker ville bruke meg som slave, og bære ølen hans, på 30 års dagen hans, da

    vi skulle på en annen fest.

    Og Jenker har prøvd å skade meg, da vi spilte fotball, organisert av Winnem, på

    Lambertseter.

    Jenker

    serverte gryterett på 30 årsdagen sin, og jeg er fra Berger i Vestfold, så jeg

    visste ikke at jeg skulle ta risen først.

    (For

    gryterett var ikke så vanlig der).



    jeg lurer på om Jenker er i Yakuzaen, siden han har gryterett til 30

    års-selskapet sitt, på Bergkrystallen, rundt 1994 vel?

    Er

    det vanlig å ha gryterett, skal man ikke pizza eller taco?

    Samme

    det.

    Det er litt fleipete noe av dette, men det er bare ment som en advarsel.

    Hadde

    vært fint å hatt nevnte kursbevis og kanskje en referanse fra han med det

    krøllete håret, som arrangerte kurs i konservativ politikk hos dere, i 1991,

    var det vel.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———-

    Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/3/2

    Subject: Re: Medlemskap i Høyre

    To: Register Høyre <Register.Hoyre@hoyre.no>

    Hei,

    ikke

    for å være uhøflig altså, men så du ikke at jeg skrev adressen min i e-posten

    du svarte på da.

    Hva er det her for noe tullball, lurer jeg.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/3/2

    Register Høyre <Register.Hoyre@hoyre.no>

    Hei

    Erik!

    Jeg

    har mottatt en beskjed om at du ønsker å være medlem hos oss. Send da inn fullt

    navn, adresse, og gjerne e-post og telefon.

    Vi

    opplyser også om at medlemskap i Høyre koster 350 kroner i året og 400kr.

    fra og med neste år.

    Beste

    hilsener

    Silje

    Jenny Undahl

    Registeravdelingen

    Høyres

    Hovedorganisasjon


    Denne epost har blitt

    kontrollert for virus av Comendo

    Security

    This e-mail has been scanned for viruses by Comendo Security



    This e-mail has been

    scanned for viruses by http://www.virus112.no.



    Denne epost har blitt

    kontrollert for virus av Comendo

    Security

    This e-mail has been scanned for viruses by Comendo Security



    This e-mail has been

    scanned for viruses by http://www.virus112.no.



    Denne epost har blitt kontrollert for virus av Comendo Security
    This e-mail has been

    scanned for viruses by Comendo Security













  • Gmail – Oppdatering/Fwd: Søking på Google om at jeg skal ha 'liten pikk'/Fwd: Påminnelse/Fwd: Klage på Brønnøysundregisteret







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Oppdatering/Fwd: Søking på Google om at jeg skal ha ‘liten pikk’/Fwd: Påminnelse/Fwd: Klage på Brønnøysundregisteret





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Tue, Jul 13, 2010 at 5:01 PM





    To:

    hans-j.rosjorde@fmoa.no



    Hei,

    her kan man se at noe foregår.
    Noen ved Brønnøysundregisteret, søker på at jeg skal ha 'liten pikk'.
    Enda jeg aldri har vært nord for Trøndelag.
    Her er det noe kampanje mot meg, må jeg nesten si.

    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/7/13
    Subject: Søking på Google om at jeg skal ha 'liten pikk'/Fwd: Påminnelse/Fwd: Klage på Brønnøysundregisteret
    To: firmapost@brreg.no

    Hei,

    noen som jobber hos dere, har søkt på Google, om at jeg skal ha 'liten pikk'.
    (Enda jeg vel aldri har visst mine private deler, til noen fra Brønnøysund).

    Hva er det som foregår hos dere?
    Hvorfor er dere interessert i min pikk, eller kuk, som dere vel sier i Nord-Norge?
    Med hilsen
    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: hjelp <Hjelp@slettmeg.no>
    Date: 2010/7/13
    Subject: SV: Påminnelse/Fwd: Klage på Brønnøysundregisteret

    To: "eribsskog@gmail.com" <eribsskog@gmail.com>

    Hei,

    Hva de med denne IP-adressen registrert på Brønnøysundregisteret

    søker på er ikke noe Datatilsynet kan svare på eller har ansvaret for. Det må

    du eventuelt ta direkte med dem.

    Mvh,

    Slettmeg.no Datatilsynet

    Fra: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 13. juli 2010 06:31

    Til: Postkasse

    Emne: Påminnelse/Fwd: Klage på Brønnøysundregisteret

    Hei,

    jeg sendte to henvendelser til Datatilsynet, den 16. mars,

    som jeg ikke kan se å ha mottatt svar på.

    Jeg sender derfor en påminnelse om dette.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/3/16

    Subject: Fwd: Klage på Brønnøysundregisteret

    To: postkasse@datatilsynet.no

    Hei,

    og sitter Brønnøysundregisteret og søker om at jeg skal ha

    'liten pikk'.

    Hele landet er en gjeng med umodne drittunger, som bare sladrer om meg, som

    noen kvinnfolk, istedet for å gi meg rettighetene mine.

    Har dere mista helt kontrollen i Norge, er dere bare

    kommunist-mafia nå?

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/3/16

    Subject: Klage på Brønnøysundregisteret

    To: firmapost@brreg.no

    Hei,

    hvorfor søker dere på om jeg har liten pikk?

    Hvorfor sitter hele landet og sladrer om pikken min istedet

    for å gi meg rettighetene mine?

    Norge er det mest landet i verden vil jeg si.

    God bedring!

    Erik Ribsskog












  • Gmail – Søking på Google om at jeg skal ha 'liten pikk'/Fwd: Påminnelse/Fwd: Klage på Brønnøysundregisteret







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Søking på Google om at jeg skal ha ‘liten pikk’/Fwd: Påminnelse/Fwd: Klage på Brønnøysundregisteret





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Tue, Jul 13, 2010 at 4:53 PM





    To:

    firmapost@brreg.no



    Hei,

    noen som jobber hos dere, har søkt på Google, om at jeg skal ha 'liten pikk'.
    (Enda jeg vel aldri har visst mine private deler, til noen fra Brønnøysund).

    Hva er det som foregår hos dere?
    Hvorfor er dere interessert i min pikk, eller kuk, som dere vel sier i Nord-Norge?
    Med hilsen
    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: hjelp <Hjelp@slettmeg.no>
    Date: 2010/7/13
    Subject: SV: Påminnelse/Fwd: Klage på Brønnøysundregisteret

    To: "eribsskog@gmail.com" <eribsskog@gmail.com>

    Hei,

    Hva de med denne IP-adressen registrert på Brønnøysundregisteret

    søker på er ikke noe Datatilsynet kan svare på eller har ansvaret for. Det må

    du eventuelt ta direkte med dem.

    Mvh,

    Slettmeg.no Datatilsynet

    Fra: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 13. juli 2010 06:31

    Til: Postkasse

    Emne: Påminnelse/Fwd: Klage på Brønnøysundregisteret

    Hei,

    jeg sendte to henvendelser til Datatilsynet, den 16. mars,

    som jeg ikke kan se å ha mottatt svar på.

    Jeg sender derfor en påminnelse om dette.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/3/16

    Subject: Fwd: Klage på Brønnøysundregisteret

    To: postkasse@datatilsynet.no

    Hei,

    og sitter Brønnøysundregisteret og søker om at jeg skal ha

    'liten pikk'.

    Hele landet er en gjeng med umodne drittunger, som bare sladrer om meg, som

    noen kvinnfolk, istedet for å gi meg rettighetene mine.

    Har dere mista helt kontrollen i Norge, er dere bare

    kommunist-mafia nå?

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/3/16

    Subject: Klage på Brønnøysundregisteret

    To: firmapost@brreg.no

    Hei,

    hvorfor søker dere på om jeg har liten pikk?

    Hvorfor sitter hele landet og sladrer om pikken min istedet

    for å gi meg rettighetene mine?

    Norge er det mest landet i verden vil jeg si.

    God bedring!

    Erik Ribsskog






'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen