-
Google Mail – IT SUPPORT / TESTER

Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
IT SUPPORT / TESTER
-
Google Mail – SV: Anmerkning i kredittregister

Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
SV: Anmerkning i kredittregister
Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Wed, Mar 24, 2010 at 7:50 PM
To:
Kundeservice@aktivkapital.no
Cc:
post@finanstilsynet.no
Hei,jeg fikk også brev fra dere idag, med saksnummer 1872194-199894-jajo.Men nå har jeg sendte jeg en klage på dere og Nordea til Finanstilsynet igår, så får vi ta det derfra.Mvh.Erik Ribsskog
2010/3/24 <Kundeservice@aktivkapital.no>Beklager, disse kredittanmerkningene er
etter vår mening rettmessige og blir stående. Grunnen skal gå tydelig frem i
denne mailkorrespondansen. Men igjen, den dokumentasjonen du skriver at du har
svart på hvitt fra Nordea må du selvfølgelig gjerne fremlegge.Mvh
Kundeservice
Aktiv Kapital
Fra: Erik Ribsskog
[mailto:eribsskog@gmail.com]Sendt: 23. mars 2010 19:49
Til: Kundeservice@aktivkapital.no
Emne: Re: Anmerkning i
kredittregisterHei,
jeg ringte Nordea, på begynnelsen av 2007, og da sa de at kontoen var
bare å overføre til.Og avtalen med Nordea var at jeg skulle få beholde den kontoen og sende
et månedlig beløp dit, som jeg så sendte videre pr. nettbank, til dere og City
Self Storage.For da slapp jeg unna med et gebyr av ca. 200 kroner hver måned, som Barclays
forlangte for å sende penger til Norge.Når da kontoen ble stengt, så ble det mye dyrere for meg å betale to
regninger i Norge, for da kosta det plutselig 400 kroner i måneden og ikke 200
i måneden.Og i England så er ikke lønningene så høye, så derfor hadde jeg ikke råd å
betale den regningen til dere på 300 i måneden da.Og jeg måtte klage til Nordea, for de hadde ikke sagt fra om dette, så pengene
ble sendt tilbake til Barclays, som da skulle ha tilsammen £55 i gebyrer, som
jeg prøvde å få tilbake fra Nordea.Og dette trakk ut, så det er mulig at Nordea ikke sa fra til dere, at de brøt
avtalen.Men dette burde være en sak mellom dere og Nordea, mener jeg.
Hvilke betingelser det er, for tilbakebetalingsavtalen.
Så det burde vel være noe dere kontakter Nordea om, og ikke meg?
Her er det jeg som får svi, mener jeg, pga. kommunikasjonsproblemer,
mellom dere og Nordea, og det synes jeg er urettferdig, at dette skal medføre
at jeg får betalingsannmerkninger.Så dette håper jeg dere skjønner, at er deres ansvar, siden dere ikke har
kommunisert ordentlig med Nordea, sånn som jeg ser det.Mvh.
Erik Ribsskog
2010/3/23 <Kundeservice@aktivkapital.no>
En overtrukket konto blir alltid sperret for å unngå ytterligere
mislighold. Men du må gjerne sende oss kopi dersom du har en avtale med Nordea
som tilsier noe annet.Mvh
Kundeservice
Aktiv Kapital
Hei,
ja, men det var
kronglete for meg, å overføre penger, når kontoen min i Nordea, uten varsel ble
sperret.Derfor stoppet innbetalingene.
Og jeg har det svart på hvitt, i e-poster fra Nordea, at avtalen var at jeg
skulle få beholde kontoen.Så synes jeg dere
kan kontakte Nordea om, så kan de bekrefte det.Mvh.
Erik Ribsskog
2010/3/22 <Kundeservice@aktivkapital.no>
Hei,
Det kan stemme at kontoen skulle bli beholdt, men den vil fortsatt
være sperret så lenge det er en inkassosak i forbindelse med den. Sperring av
en konto vil ikke bli opphevet før saken er nedbetalt. Når du har lovet
betaling flere ganger og det viser seg gang på gang at det misligholdes, så er
det naturlig at vi anser at det er du som ikke har overholdt avtalen.Men som sagt har du mulighet til å be om oppfriskning av
dommen i forliksrådet. I så fall vil vi forholde oss til det, dersom vi blir
innkalt dit i forbindelse med en tvist om kravet. Så hvis du tar kontakt med
forliksrådet for oppfrisking og får godkjent denne, vil vi revurdere
betalingsanmerkningen.Vi har ikke mottatt noen forsendelser fra din sosionom.
Mvh
Kundeservice
Aktiv Kapital
Hei,
ja, fordi avtalen
var at jeg skulle få beholde kontoen min hos Nordea, noe som ikke skjedde.Så derfor mener jeg at avtalen ble brutt.
Onkelen min i Kvelde fikk meg også til å gå til noe psykolog og sosionom i Vestfold,
for han trodde ikke noe på at jeg var forfulgt av 'mafian', som jeg hadde
overhørt i Oslo.Så dere skal ha
fått tilsendt brev fra hun sosionomen i Sandefjord, om min økonomiske
situasjon.Jeg får ikke
forrandret adresse hos Folkeregisteret, for jeg er flyktning i England, og vet
ikke hvor lenge jeg blir borte fra Norge.Dette avhenger av når politiet i Norge gir meg rettighetene mine, for det
nekter de å gjøre.Så derfor har jeg norsk adresse, og da havner posten hos slektningene mine, og de
sender det ikke videre.Disse har jeg også anmeldt for mordforsøk mot meg, i 2005, men politiet bare
sitter på bakendene sine, dessverre.Så jeg synes at jeg har mitt på det tørre, og at jeg burde få de
betalingsanmerkningene slettet, ettersom det var dere og Nordea som brøt den
avtalen.Mvh.
Erik Ribsskog
2010/3/22 <Kundeservice@aktivkapital.no>
Hei,
Jeg er ikke sikker på hva du mener du med at avtalen ble brutt av
oss og Nordea? Vi inngikk 3. may 2007 en avdragsavtale med deg på NoK
300,-/mnd. Etter at denne ble misligholdt mottok vi en e-post fra deg
17.08.2007 hvor du skrev at pengene skulle betales til oss rundt 25 – 26
august via Nordeas konto grunnet dyr betaling fra utlandet. 29.08.2007
skrev du en ny e-post om at pengene var på vei. 18.09.2007 skrev du så at du
skulle låne penger for å få betalt. Ingen innbetaling er per i dag registrert
på noen av de to sakene.Når det gjelder din overtrukne konto hos Nordea sendte vi denne til
forliksrådet 23.11.2009 for å sikre kravet mot foreldelse. Klagen endte i en
uteblivelsesdom og du fikk registrert en betalingsanmerkning. På ditt Sparebank
1 Visa Gold fra Entercard fikk du likeledes en uteblivelsesdom 30.08.2005.
Ingen av disse vil bli slettet for sakene er oppgjort og avsluttet.Det stemmer at vi tidligere har hatt registrert adresser på deg i
England, hhv. i Sunderland og Liverpool, men det som skjer ved mangel på
respons eller brev i retur er at vi retter opp adressen i forhold til folkeregisteret.
Det er derfor sterkt anbefalt at du registrerer din korrekte adresse der.Etter vår mening er begge disse kravene rettmessige. Dersom du
fortsatt er uenig kan du sende en klage til oss eller til
kredittopplysningsselskapene (Lindorff Decision, Experian og Dun &
Bradstreet). Du kan også be om en oppfrisking av saken i forliksrådet dersom du
føler at det er hensiktsmessig.Mvh
Kundeservice
Aktiv Kapital
Hei,
jeg har sett på det
nå, og jeg hadde en avtale med Anne Britt Lund, som ble brutt av dere og
Nordea.Så jeg hadde en klage på dette.
Og dere visste
godt at jeg bodde i England, (jeg har sendt mange e-poster til Lund og Freddy
Breivik hos Nordea om dette).Så jeg lurer på om dere kan være så snille å fjerne den betalingsanmerkningen.
Eller må jeg kontakte forliksrådet da?
Mvh.
Erik Ribsskog
2010/3/19 <Kundeservice@aktivkapital.no>
Hei,
Nei, det har du ikke meldt ifra om, så all post er dermed blitt
sendt til din folkeregistrerte adresse på Kvelde. Adressen er nå endret, så
fremtidige brev vil bli sendt til England.Mvh
Kundeservice
Aktiv Kapital
Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sendt: 18. mars 2010 15:45
Til: Kundeservice@aktivkapital.no
Emne: Re: Anmerkning i
kredittregisterHei,
ja, men har jeg
ikke sagt til dere at jeg bor i England da?Dere kan ikke
kontakte meg på post, for den havner hos slekta mi i Norge som ikke sender
posten videre til meg.Mvh.
Erik Ribsskog
Adresse:
Flat 3
5 Leather Lane
Liverpool
GB-L2 2AE
Storbritannia
2010/3/18 <Kundeservice@aktivkapital.no>
Hei,
Kan ikke se at du har vært i kontakt med oss siden 2007. Siden den
gang har vi sendt deg mange brev uten å fått noen respons.Betalingsanmerkninger er gått på i forbindelse med dom som ble
avsagt i Forliksrådet.Med vennlig hilsen,
Kundeservice
Kundekonsulent
Aktiv Kapital
Postboks 6426 Etterstad
0605 Oslo
Tel +47 22915700, Fax +47 85029280
Fra: Ida Halvorseth
Sendt: 18. mars 2010 08:32
Til: Kundeservice@aktivkapital.no
Emne: VS: Anmerkning i
kredittregister
Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sendt: 17. mars 2010 18:03
Til: 101400-AktivKapital@
aktivkapital.no Emne: Anmerkning i kredittregister
Hei,
jeg fikk et brev
fra Lindorff Inkasso idag, med en kopi av kredittforespørsel.Der står det en anmerkning fra Aktiv Kapital, fra 23.11.2009, på 10.155.
Men jeg har vel
gitt beskjed til alle mine kreditorer at jeg skal ordne med gjelden, gjennom
gjeldsrådgiver i Larvik kommune, når jeg får meg en fast jobb, (jeg er
arbeidsledig i England), som jeg har avtalt med Larvik kommune, at da skal jeg
få gjeldsrådgiver hos dem.I mellomtiden, så er det ikke noe jeg kan gjøre, for jeg lever på engelsk
arbeidsledighetstrygd, og jeg har ikke noe formue, og har nok med å betale med
å betale mine vanlige regninger, (jeg er på budsjett i samarbeid med CCCS, her
i England).Så jeg mener at dere skal ha fått beskjed om dette, så jeg synes det er rart at
dere gir meg anmerkning i kredittregisteret, så jeg ønsker gjerne å klage litt
på dette.Mvh.
Erik Ribsskog
PS.
Her er brevet jeg fikk fra Aktiv Kapital idag:
-
Nå zoomer jeg tilbake til tidlig nittitall.
Jeg har tenkt på hva jeg har skrevet på bloggen, i det siste.
Og min mormor ga meg noen dokumenter, etter sin morfar, generalen Anders Gjedde Nyholm, og hans bror, Didrik Galtrup Gjedde Nyholm, dommer i Egypt og folkedomstolen i Haag, på slutten av 80-tallet.
Men hun hadde ikke noe respekt for meg, for hun ville plutselig ha de tilbake.
(For man kan jo ikke ta tilbake en gave man har gitt).
Og min fars familie, de hadde heller ikke noe respekt for meg, for de bare leverte disse dokumentene tilbake, til bestemor Ingeborg.
(Eller hvordan de kan ha forsvunnet.
Jeg regnet med at de ble gitt til bestemor Ingeborg, ihvertfall).
Men det var det jo jeg selv som skulle ha gjort, isåfall.
For jeg fikk lov å oppbevare noen ting, i reolen til farmora mi, for det var nesten som mitt barndomshjem, og hun og farfaren min, var nesten som mine foreldre, for faren og mora mi var så uansvarlige.
Så sånn var det.
Så de hadde heller ikke noe respekt for meg.
Og min stefar fra 70-tallet, i Larvik, Arne Thormod Thomassen, han bare dro meg med, da jeg leide et rom hos dem.
Han bare nærmest tvang meg, til å jobbe som sjauer, en helg, som jeg egentlig ville ha fri, etter å jobbet full arbeidsuke, på OBS Triaden, hvor jeg nettopp hadde begynt å jobbe.
Så han hadde heller ikke noe respekt for meg, vil jeg si, jeg fikk ikke noe reelt valg, for de la så mye press på meg, om å jobbe da.
De bare dro meg med, enda jeg ikke visste om dette, om sjaue-jobbing, på forhånd.
(Og seinere ble de sure, fordi jeg sa at jeg ikke ville jobbe for dem, på en bingo de, (Mette Holter), snakket om å starte opp.
Men jeg ville heller beholde jobben på OBS Triaden.
For jeg ville ikke være for avhengig av Mette og Arne).
Så det som kjennetegner min familie, vil jeg si, det er at de ikke har noen respekt for meg.
Men de bare kjører over meg.
Så jeg er fra en familie av bulldosere, vil jeg si.
Respektløse djevler.
Så sånn er det.
Bare noe jeg kom på.
Mvh.
Erik Ribsskog
-
Google Mail – Ligningsattest for 1990

Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Ligningsattest for 1990
Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Wed, Mar 24, 2010 at 12:06 AM
To:
skattost@skatteetaten.no
Hei,jeg jobba på OBS Triaden, i Lørenskog, men bodde i Oslo, i 1990, for jeg leide et rom, hos min tidligere stefar, fra da jeg bodde i Larvik, Arne Thomassen, og hans samboer Mette Holter, på Furuset, (men året før bodde jeg på Abildsø, og kontormulighetene mine var ikke så bra på Furuset, så jeg fikk vel ikke skifta adresse, de var vel ikke så blide, hvis jeg brukte telefonen mye, f.eks. Men men).En fredag, som jeg kom hjem fra jobben på OBS, og skulle ha helgefri, så ble jeg mer eller mindre mot min vilje, dratt med, av min stefar, Arne Thormod Thomassen, for å rydde et lager hos Forsvarets overkommando, som sjauer, ved St. Olavs plass vel.For han jobba innen sjauing, som leder, og mangla folk.Så da hadde jeg ikke noe valg, fikk jeg høre, 'jo da, du skal bli med å jobbe', fikk jeg høre.Og jeg var vel litt redde for dem, siden hu Mette Holter hadde vært i den italienske mafiaen, og hadde tre barn med en i Ancona-familien, i USA.Jeg måtte sikkerhetsklareres, sa min tidligere stefar, da vi kom til Forsvarets overkommando der.Og det gikk greit, jeg ble sikkerhetsklarert.Men jeg husker ikke hva det firma het.Vi jobba fredag, hele lørdag utover kvelden, og også lenge på søndagen, med å tømme det lageret da.De andre syntes at jeg var morsom, siden jeg var ny, og jeg var nesten som en maskott der, og de lot meg kjøre en truck inne i gangene hos Forsvarets overkommando, og jeg var så trøtt og sliten, for jeg hadde hatt full arbeidsuke, allerede på fredagen, så jeg sovna nesten og kræsja i en dørkarm, helt til slutt på søndagen.Men han tidligere stefaren min døde nesten, for jeg og han måtte stå oppå trucken, og holde fast noe greier, og da kom det en stålbjelke, som hverken sjåføren eller Arne Thormod så, så jeg måtte klappe han på hue, og da så han bjelken og dukka.Hvis ikke så hadde han nok blitt alvorlig skada eller død, er jeg redd, for å få en sånn bjelke rett i hue, i 10-20 km/timen, eller hva det var, det er nok ikke så artig.Så jeg lurer på om de folka i det firma var lugubre, for jeg synes at de foreldra til halvbroren min kunne være litt lugubre da.Jeg var jo bare 20 år, og prøvde å oppføre meg høflig, siden jeg fikk leie et rom for 1000 i måneden, hos dem, men det var jo ikke så bra da, synes jeg, at de omtrent tvang meg til å jobbe.Det likte jeg egnetlig ikke, men jeg var litt sånn fastlåst, siden jeg leide av dem.Men hadde det vært mulig å fått tak i en ligningsattest, fra 1990, hvor det burde stå hva det firmaet heter, hvor jeg jobbet som sjauer, hos Forsvarets overkommando.På forhånd takk for hjelp!Mvh.Erik RibsskogAdresse:Flat 3
5 Leather LaneLiverpoolGB-L2 2AEStorbritannia
-
Google Mail – Oppdatering klage om at jeg ikke fikk NITO-kortet/Fwd: Klage på Nordea og Aktiv Kapital/Fwd: Anmerkning i kredittregister

Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Oppdatering klage om at jeg ikke fikk NITO-kortet/Fwd: Klage på Nordea og Aktiv Kapital/Fwd: Anmerkning i kredittregister
Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Tue, Mar 23, 2010 at 10:48 PM
To:
marit.stykket@nito.no
Hei,her kan man se at det var en feil fra Nordea, (og Aktiv Kapital), som førte til at jeg fikk kredittanmerkning, og at jeg senere ikke fikk NITO-kortet.Men jeg mener at NITO-kortet er for alle NITO-medlemer, så jeg er litt arg på dere, pga. 'fisleri' fra dere, som jeg tenker på den behandlingen deres av meg som.Med hilsenErik Ribsskog———- Forwarded message ———-
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Date: 2010/3/23
Subject: Klage på Nordea og Aktiv Kapital/Fwd: Anmerkning i kredittregister
To: post@finanstilsynet.noHei,
jeg ønsker å sende en klage på Nordea og Aktiv Kapital.Jeg inngikk en avtale med Nordea om å betale ned overtrekk hos Aktiv Kapital, fra England, og så samtidig beholde Nordea-kontoen.Da jeg sendte pengene, så var kontoen stengt.Og da ble det kronglete for meg å betale.Men nå har Aktiv Kapital gitt meg betalingsanmerkning, enda det var Nordea som brøt tilbakebetalingsavtalen.Jeg vil at dere skal be Nordea gi meg kontoen min tilbake, som avtalt, og gi meg lån for å ordne sånn at jeg kan få tingene jeg har i Norge, sendt hit til England, og jeg vil at dere skal be Aktiv Kapital om å slette to feilaktige betalingsanmerkninger, som de har påført navnet mitt.Jeg overhørte nemlig at jeg var forfulgt av noe kalt 'mafian' i Oslo, i 2003 og min onkel i Kvelde, trodde ikke på meg, og fikk meg til å gå til psykolog og sosionom, nede i Vestfold.Og søstra mi foreslo at hun skulle ordne med de smålånene jeg hadde, men hun gjorde ikke noe.Så hun sosionomen overtok den jobben.Så Aktiv Kapital skal ha fått brev om min økonomiske situasjon, fra sosionom i Sandefjord, men likevel så ga de meg kredittanmerkning.Så jeg synes det lukter illuminati av Nordea og Aktiv Kapital i denne saken.Så jeg håper dere kan be dem om å skjerpe seg litt!Mvh.Erik Ribsskog
———- Forwarded message ———-
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Date: 2010/3/23
Subject: Re: Anmerkning i kredittregister
To: Kundeservice@aktivkapital.noHei,
jeg ringte Nordea, på begynnelsen av 2007, og da sa de at kontoen var bare å overføre til.Og avtalen med Nordea var at jeg skulle få beholde den kontoen og sende et månedlig beløp dit, som jeg så sendte videre pr. nettbank, til dere og City Self Storage.For da slapp jeg unna med et gebyr av ca. 200 kroner hver måned, som Barclays forlangte for å sende penger til Norge.Når da kontoen ble stengt, så ble det mye dyrere for meg å betale to regninger i Norge, for da kosta det plutselig 400 kroner i måneden og ikke 200 i måneden.Og i England så er ikke lønningene så høye, så derfor hadde jeg ikke råd å betale den regningen til dere på 300 i måneden da.Og jeg måtte klage til Nordea, for de hadde ikke sagt fra om dette, så pengene ble sendt tilbake til Barclays, som da skulle ha tilsammen £55 i gebyrer, som jeg prøvde å få tilbake fra Nordea.Og dette trakk ut, så det er mulig at Nordea ikke sa fra til dere, at de brøt avtalen.Men dette burde være en sak mellom dere og Nordea, mener jeg.Hvilke betingelser det er, for tilbakebetalingsavtalen.Så det burde vel være noe dere kontakter Nordea om, og ikke meg?Her er det jeg som får svi, mener jeg, pga. kommunikasjonsproblemer, mellom dere og Nordea, og det synes jeg er urettferdig, at dette skal medføre at jeg får betalingsannmerkninger.Så dette håper jeg dere skjønner, at er deres ansvar, siden dere ikke har kommunisert ordentlig med Nordea, sånn som jeg ser det.Mvh.Erik Ribsskog2010/3/23 <Kundeservice@aktivkapital.no>En overtrukket konto blir alltid sperret
for å unngå ytterligere mislighold. Men du må gjerne sende oss kopi dersom du
har en avtale med Nordea som tilsier noe annet.Mvh
Kundeservice
Aktiv Kapital
Fra: Erik Ribsskog
[mailto:eribsskog@gmail.com]Sendt: 22. mars 2010 19:35
Til: Kundeservice@aktivkapital.no
Emne: Re: Anmerkning i
kredittregisterHei,
ja, men det var kronglete for meg, å overføre penger, når kontoen min i
Nordea, uten varsel ble sperret.Derfor stoppet innbetalingene.
Og jeg har det svart på hvitt, i e-poster fra Nordea, at avtalen var at jeg
skulle få beholde kontoen.Så synes jeg dere kan kontakte Nordea om, så kan de bekrefte det.
Mvh.
Erik Ribsskog
2010/3/22 <Kundeservice@aktivkapital.no>
Hei,
Det kan stemme at kontoen skulle bli beholdt, men den vil fortsatt
være sperret så lenge det er en inkassosak i forbindelse med den. Sperring av
en konto vil ikke bli opphevet før saken er nedbetalt. Når du har lovet
betaling flere ganger og det viser seg gang på gang at det misligholdes, så er
det naturlig at vi anser at det er du som ikke har overholdt avtalen.Men som sagt har du mulighet til å be om oppfriskning av
dommen i forliksrådet. I så fall vil vi forholde oss til det, dersom vi blir
innkalt dit i forbindelse med en tvist om kravet. Så hvis du tar kontakt med
forliksrådet for oppfrisking og får godkjent denne, vil vi revurdere
betalingsanmerkningen.Vi har ikke mottatt noen forsendelser fra din sosionom.
Mvh
Kundeservice
Aktiv Kapital
Hei,
ja, fordi avtalen
var at jeg skulle få beholde kontoen min hos Nordea, noe som ikke skjedde.Så derfor mener jeg at avtalen ble brutt.
Onkelen min i Kvelde fikk meg også til å gå til noe psykolog og sosionom i
Vestfold, for han trodde ikke noe på at jeg var forfulgt av 'mafian', som jeg
hadde overhørt i Oslo.Så dere skal ha
fått tilsendt brev fra hun sosionomen i Sandefjord, om min økonomiske
situasjon.Jeg får ikke
forrandret adresse hos Folkeregisteret, for jeg er flyktning i England, og vet
ikke hvor lenge jeg blir borte fra Norge.Dette avhenger av når politiet i Norge gir meg rettighetene mine, for det
nekter de å gjøre.Så derfor har jeg norsk adresse, og da havner posten hos slektningene mine, og
de sender det ikke videre.Disse har jeg også anmeldt for mordforsøk mot meg, i 2005, men politiet bare
sitter på bakendene sine, dessverre.Så jeg synes at jeg har mitt på det tørre, og at jeg burde få de
betalingsanmerkningene slettet, ettersom det var dere og Nordea som brøt den
avtalen.Mvh.
Erik Ribsskog
2010/3/22 <Kundeservice@aktivkapital.no>
Hei,
Jeg er ikke sikker på hva du mener du med at avtalen ble brutt av
oss og Nordea? Vi inngikk 3. may 2007 en avdragsavtale med deg på NoK
300,-/mnd. Etter at denne ble misligholdt mottok vi en e-post fra deg
17.08.2007 hvor du skrev at pengene skulle betales til oss rundt 25 – 26 august
via Nordeas konto grunnet dyr betaling fra utlandet. 29.08.2007 skrev du
en ny e-post om at pengene var på vei. 18.09.2007 skrev du så at du skulle låne
penger for å få betalt. Ingen innbetaling er per i dag registrert på noen av de
to sakene.Når det gjelder din overtrukne konto hos Nordea sendte vi denne til
forliksrådet 23.11.2009 for å sikre kravet mot foreldelse. Klagen endte i en
uteblivelsesdom og du fikk registrert en betalingsanmerkning. På ditt Sparebank
1 Visa Gold fra Entercard fikk du likeledes en uteblivelsesdom 30.08.2005.
Ingen av disse vil bli slettet for sakene er oppgjort og avsluttet.Det stemmer at vi tidligere har hatt registrert adresser på deg i
England, hhv. i Sunderland og Liverpool, men det som skjer ved mangel på
respons eller brev i retur er at vi retter opp adressen i forhold til
folkeregisteret. Det er derfor sterkt anbefalt at du registrerer din korrekte
adresse der.Etter vår mening er begge disse kravene rettmessige. Dersom du
fortsatt er uenig kan du sende en klage til oss eller til
kredittopplysningsselskapene (Lindorff Decision, Experian og Dun &
Bradstreet). Du kan også be om en oppfrisking av saken i forliksrådet dersom du
føler at det er hensiktsmessig.Mvh
Kundeservice
Aktiv Kapital
Hei,
jeg har sett på
det nå, og jeg hadde en avtale med Anne Britt Lund, som ble brutt av dere og
Nordea.Så jeg hadde en klage på dette.
Og dere visste
godt at jeg bodde i England, (jeg har sendt mange e-poster til Lund og Freddy
Breivik hos Nordea om dette).Så jeg lurer på om dere kan være så snille å fjerne den betalingsanmerkningen.
Eller må jeg kontakte forliksrådet da?
Mvh.
Erik Ribsskog
2010/3/19 <Kundeservice@aktivkapital.no>
Hei,
Nei, det har du ikke meldt ifra om, så all post er dermed blitt
sendt til din folkeregistrerte adresse på Kvelde. Adressen er nå endret, så
fremtidige brev vil bli sendt til England.Mvh
Kundeservice
Aktiv Kapital
Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sendt: 18. mars 2010 15:45
Til: Kundeservice@aktivkapital.no
Emne: Re: Anmerkning i
kredittregisterHei,
ja, men har jeg
ikke sagt til dere at jeg bor i England da?Dere kan ikke
kontakte meg på post, for den havner hos slekta mi i Norge som ikke sender
posten videre til meg.Mvh.
Erik Ribsskog
Adresse:
Flat 3
5 Leather Lane
Liverpool
GB-L2 2AE
Storbritannia
2010/3/18 <Kundeservice@aktivkapital.no>
Hei,
Kan ikke se at du har vært i kontakt med oss siden 2007. Siden den
gang har vi sendt deg mange brev uten å fått noen respons.Betalingsanmerkninger er gått på i forbindelse med dom som ble
avsagt i Forliksrådet.Med vennlig hilsen,
Kundeservice
Kundekonsulent
Aktiv Kapital
Postboks 6426 Etterstad
0605 Oslo
Tel +47 22915700, Fax +47 85029280
Fra: Ida Halvorseth
Sendt: 18. mars 2010 08:32
Til: Kundeservice@aktivkapital.no
Emne: VS: Anmerkning i
kredittregister
Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sendt: 17. mars 2010 18:03
Til: 101400-AktivKapital@
aktivkapital.no Emne: Anmerkning i kredittregister
Hei,
jeg fikk et brev
fra Lindorff Inkasso idag, med en kopi av kredittforespørsel.Der står det en anmerkning fra Aktiv Kapital, fra 23.11.2009, på 10.155.
Men jeg har vel
gitt beskjed til alle mine kreditorer at jeg skal ordne med gjelden, gjennom
gjeldsrådgiver i Larvik kommune, når jeg får meg en fast jobb, (jeg er
arbeidsledig i England), som jeg har avtalt med Larvik kommune, at da skal jeg
få gjeldsrådgiver hos dem.I mellomtiden, så er det ikke noe jeg kan gjøre, for jeg lever på engelsk
arbeidsledighetstrygd, og jeg har ikke noe formue, og har nok med å betale med
å betale mine vanlige regninger, (jeg er på budsjett i samarbeid med CCCS, her
i England).Så jeg mener at dere skal ha fått beskjed om dette, så jeg synes det er rart at
dere gir meg anmerkning i kredittregisteret, så jeg ønsker gjerne å klage litt
på dette.Mvh.
Erik Ribsskog
-
Google Mail – Klage på Nordea og Aktiv Kapital/Fwd: Anmerkning i kredittregister

Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Klage på Nordea og Aktiv Kapital/Fwd: Anmerkning i kredittregister
Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Tue, Mar 23, 2010 at 10:41 PM
To:
post@finanstilsynet.no
Hei,jeg ønsker å sende en klage på Nordea og Aktiv Kapital.Jeg inngikk en avtale med Nordea om å betale ned overtrekk hos Aktiv Kapital, fra England, og så samtidig beholde Nordea-kontoen.Da jeg sendte pengene, så var kontoen stengt.Og da ble det kronglete for meg å betale.Men nå har Aktiv Kapital gitt meg betalingsanmerkning, enda det var Nordea som brøt tilbakebetalingsavtalen.Jeg vil at dere skal be Nordea gi meg kontoen min tilbake, som avtalt, og gi meg lån for å ordne sånn at jeg kan få tingene jeg har i Norge, sendt hit til England, og jeg vil at dere skal be Aktiv Kapital om å slette to feilaktige betalingsanmerkninger, som de har påført navnet mitt.Jeg overhørte nemlig at jeg var forfulgt av noe kalt 'mafian' i Oslo, i 2003 og min onkel i Kvelde, trodde ikke på meg, og fikk meg til å gå til psykolog og sosionom, nede i Vestfold.Og søstra mi foreslo at hun skulle ordne med de smålånene jeg hadde, men hun gjorde ikke noe.Så hun sosionomen overtok den jobben.Så Aktiv Kapital skal ha fått brev om min økonomiske situasjon, fra sosionom i Sandefjord, men likevel så ga de meg kredittanmerkning.Så jeg synes det lukter illuminati av Nordea og Aktiv Kapital i denne saken.Så jeg håper dere kan be dem om å skjerpe seg litt!Mvh.Erik Ribsskog
———- Forwarded message ———-
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Date: 2010/3/23
Subject: Re: Anmerkning i kredittregister
To: Kundeservice@aktivkapital.noHei,
jeg ringte Nordea, på begynnelsen av 2007, og da sa de at kontoen var bare å overføre til.Og avtalen med Nordea var at jeg skulle få beholde den kontoen og sende et månedlig beløp dit, som jeg så sendte videre pr. nettbank, til dere og City Self Storage.For da slapp jeg unna med et gebyr av ca. 200 kroner hver måned, som Barclays forlangte for å sende penger til Norge.Når da kontoen ble stengt, så ble det mye dyrere for meg å betale to regninger i Norge, for da kosta det plutselig 400 kroner i måneden og ikke 200 i måneden.Og i England så er ikke lønningene så høye, så derfor hadde jeg ikke råd å betale den regningen til dere på 300 i måneden da.Og jeg måtte klage til Nordea, for de hadde ikke sagt fra om dette, så pengene ble sendt tilbake til Barclays, som da skulle ha tilsammen £55 i gebyrer, som jeg prøvde å få tilbake fra Nordea.Og dette trakk ut, så det er mulig at Nordea ikke sa fra til dere, at de brøt avtalen.Men dette burde være en sak mellom dere og Nordea, mener jeg.Hvilke betingelser det er, for tilbakebetalingsavtalen.Så det burde vel være noe dere kontakter Nordea om, og ikke meg?Her er det jeg som får svi, mener jeg, pga. kommunikasjonsproblemer, mellom dere og Nordea, og det synes jeg er urettferdig, at dette skal medføre at jeg får betalingsannmerkninger.Så dette håper jeg dere skjønner, at er deres ansvar, siden dere ikke har kommunisert ordentlig med Nordea, sånn som jeg ser det.Mvh.Erik Ribsskog2010/3/23 <Kundeservice@aktivkapital.no>En overtrukket konto blir alltid sperret
for å unngå ytterligere mislighold. Men du må gjerne sende oss kopi dersom du
har en avtale med Nordea som tilsier noe annet.Mvh
Kundeservice
Aktiv Kapital
Fra: Erik Ribsskog
[mailto:eribsskog@gmail.com]Sendt: 22. mars 2010 19:35
Til: Kundeservice@aktivkapital.no
Emne: Re: Anmerkning i
kredittregisterHei,
ja, men det var kronglete for meg, å overføre penger, når kontoen min i
Nordea, uten varsel ble sperret.Derfor stoppet innbetalingene.
Og jeg har det svart på hvitt, i e-poster fra Nordea, at avtalen var at jeg
skulle få beholde kontoen.Så synes jeg dere kan kontakte Nordea om, så kan de bekrefte det.
Mvh.
Erik Ribsskog
2010/3/22 <Kundeservice@aktivkapital.no>
Hei,
Det kan stemme at kontoen skulle bli beholdt, men den vil fortsatt
være sperret så lenge det er en inkassosak i forbindelse med den. Sperring av
en konto vil ikke bli opphevet før saken er nedbetalt. Når du har lovet
betaling flere ganger og det viser seg gang på gang at det misligholdes, så er
det naturlig at vi anser at det er du som ikke har overholdt avtalen.Men som sagt har du mulighet til å be om oppfriskning av
dommen i forliksrådet. I så fall vil vi forholde oss til det, dersom vi blir
innkalt dit i forbindelse med en tvist om kravet. Så hvis du tar kontakt med
forliksrådet for oppfrisking og får godkjent denne, vil vi revurdere
betalingsanmerkningen.Vi har ikke mottatt noen forsendelser fra din sosionom.
Mvh
Kundeservice
Aktiv Kapital
Hei,
ja, fordi avtalen
var at jeg skulle få beholde kontoen min hos Nordea, noe som ikke skjedde.Så derfor mener jeg at avtalen ble brutt.
Onkelen min i Kvelde fikk meg også til å gå til noe psykolog og sosionom i
Vestfold, for han trodde ikke noe på at jeg var forfulgt av 'mafian', som jeg
hadde overhørt i Oslo.Så dere skal ha
fått tilsendt brev fra hun sosionomen i Sandefjord, om min økonomiske
situasjon.Jeg får ikke
forrandret adresse hos Folkeregisteret, for jeg er flyktning i England, og vet
ikke hvor lenge jeg blir borte fra Norge.Dette avhenger av når politiet i Norge gir meg rettighetene mine, for det
nekter de å gjøre.Så derfor har jeg norsk adresse, og da havner posten hos slektningene mine, og
de sender det ikke videre.Disse har jeg også anmeldt for mordforsøk mot meg, i 2005, men politiet bare
sitter på bakendene sine, dessverre.Så jeg synes at jeg har mitt på det tørre, og at jeg burde få de
betalingsanmerkningene slettet, ettersom det var dere og Nordea som brøt den
avtalen.Mvh.
Erik Ribsskog
2010/3/22 <Kundeservice@aktivkapital.no>
Hei,
Jeg er ikke sikker på hva du mener du med at avtalen ble brutt av
oss og Nordea? Vi inngikk 3. may 2007 en avdragsavtale med deg på NoK
300,-/mnd. Etter at denne ble misligholdt mottok vi en e-post fra deg
17.08.2007 hvor du skrev at pengene skulle betales til oss rundt 25 – 26 august
via Nordeas konto grunnet dyr betaling fra utlandet. 29.08.2007 skrev du
en ny e-post om at pengene var på vei. 18.09.2007 skrev du så at du skulle låne
penger for å få betalt. Ingen innbetaling er per i dag registrert på noen av de
to sakene.Når det gjelder din overtrukne konto hos Nordea sendte vi denne til
forliksrådet 23.11.2009 for å sikre kravet mot foreldelse. Klagen endte i en
uteblivelsesdom og du fikk registrert en betalingsanmerkning. På ditt Sparebank
1 Visa Gold fra Entercard fikk du likeledes en uteblivelsesdom 30.08.2005.
Ingen av disse vil bli slettet for sakene er oppgjort og avsluttet.Det stemmer at vi tidligere har hatt registrert adresser på deg i
England, hhv. i Sunderland og Liverpool, men det som skjer ved mangel på
respons eller brev i retur er at vi retter opp adressen i forhold til
folkeregisteret. Det er derfor sterkt anbefalt at du registrerer din korrekte
adresse der.Etter vår mening er begge disse kravene rettmessige. Dersom du
fortsatt er uenig kan du sende en klage til oss eller til
kredittopplysningsselskapene (Lindorff Decision, Experian og Dun &
Bradstreet). Du kan også be om en oppfrisking av saken i forliksrådet dersom du
føler at det er hensiktsmessig.Mvh
Kundeservice
Aktiv Kapital
Hei,
jeg har sett på
det nå, og jeg hadde en avtale med Anne Britt Lund, som ble brutt av dere og
Nordea.Så jeg hadde en klage på dette.
Og dere visste
godt at jeg bodde i England, (jeg har sendt mange e-poster til Lund og Freddy
Breivik hos Nordea om dette).Så jeg lurer på om dere kan være så snille å fjerne den betalingsanmerkningen.
Eller må jeg kontakte forliksrådet da?
Mvh.
Erik Ribsskog
2010/3/19 <Kundeservice@aktivkapital.no>
Hei,
Nei, det har du ikke meldt ifra om, så all post er dermed blitt
sendt til din folkeregistrerte adresse på Kvelde. Adressen er nå endret, så
fremtidige brev vil bli sendt til England.Mvh
Kundeservice
Aktiv Kapital
Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sendt: 18. mars 2010 15:45
Til: Kundeservice@aktivkapital.no
Emne: Re: Anmerkning i
kredittregisterHei,
ja, men har jeg
ikke sagt til dere at jeg bor i England da?Dere kan ikke
kontakte meg på post, for den havner hos slekta mi i Norge som ikke sender
posten videre til meg.Mvh.
Erik Ribsskog
Adresse:
Flat 3
5 Leather Lane
Liverpool
GB-L2 2AE
Storbritannia
2010/3/18 <Kundeservice@aktivkapital.no>
Hei,
Kan ikke se at du har vært i kontakt med oss siden 2007. Siden den
gang har vi sendt deg mange brev uten å fått noen respons.Betalingsanmerkninger er gått på i forbindelse med dom som ble
avsagt i Forliksrådet.Med vennlig hilsen,
Kundeservice
Kundekonsulent
Aktiv Kapital
Postboks 6426 Etterstad
0605 Oslo
Tel +47 22915700, Fax +47 85029280
Fra: Ida Halvorseth
Sendt: 18. mars 2010 08:32
Til: Kundeservice@aktivkapital.no
Emne: VS: Anmerkning i
kredittregister
Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sendt: 17. mars 2010 18:03
Til: 101400-AktivKapital@
aktivkapital.no Emne: Anmerkning i kredittregister
Hei,
jeg fikk et brev
fra Lindorff Inkasso idag, med en kopi av kredittforespørsel.Der står det en anmerkning fra Aktiv Kapital, fra 23.11.2009, på 10.155.
Men jeg har vel
gitt beskjed til alle mine kreditorer at jeg skal ordne med gjelden, gjennom
gjeldsrådgiver i Larvik kommune, når jeg får meg en fast jobb, (jeg er
arbeidsledig i England), som jeg har avtalt med Larvik kommune, at da skal jeg
få gjeldsrådgiver hos dem.I mellomtiden, så er det ikke noe jeg kan gjøre, for jeg lever på engelsk
arbeidsledighetstrygd, og jeg har ikke noe formue, og har nok med å betale med
å betale mine vanlige regninger, (jeg er på budsjett i samarbeid med CCCS, her
i England).Så jeg mener at dere skal ha fått beskjed om dette, så jeg synes det er rart at
dere gir meg anmerkning i kredittregisteret, så jeg ønsker gjerne å klage litt
på dette.Mvh.
Erik Ribsskog
-
Google Mail – Tulling fra direktoratet for Sivil beredskap?

Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Tulling fra direktoratet for Sivil beredskap?
Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Tue, Mar 23, 2010 at 7:24 PM
To:
postmottak@dsb.no
Hei,i 1993, så var jeg på jobbintervju hos dere i Oslo, om en datajobb.Da skulle de vite alle steder jeg hadde bodd under oppveksten.Nå får jeg ingen av rettighetene mine, jeg får ikke jobb og ikke lån og ingenting.Er det dere som tuller med meg og bruker meg som noe levende mål mot kriminelle og sånn ekle ting?Dere kan da ikke tulle med folk på denne måten.Hva var hensikten med å vite alle steder jeg hadde bodd under oppveksten og mens jeg studerte og var i militæret?Med hilsenErik Ribsskog
-
Google Mail – SV: Anmerkning i kredittregister

Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
SV: Anmerkning i kredittregister
Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Tue, Mar 23, 2010 at 6:49 PM
To:
Kundeservice@aktivkapital.no
Hei,jeg ringte Nordea, på begynnelsen av 2007, og da sa de at kontoen var bare å overføre til.Og avtalen med Nordea var at jeg skulle få beholde den kontoen og sende et månedlig beløp dit, som jeg så sendte videre pr. nettbank, til dere og City Self Storage.For da slapp jeg unna med et gebyr av ca. 200 kroner hver måned, som Barclays forlangte for å sende penger til Norge.Når da kontoen ble stengt, så ble det mye dyrere for meg å betale to regninger i Norge, for da kosta det plutselig 400 kroner i måneden og ikke 200 i måneden.Og i England så er ikke lønningene så høye, så derfor hadde jeg ikke råd å betale den regningen til dere på 300 i måneden da.Og jeg måtte klage til Nordea, for de hadde ikke sagt fra om dette, så pengene ble sendt tilbake til Barclays, som da skulle ha tilsammen £55 i gebyrer, som jeg prøvde å få tilbake fra Nordea.Og dette trakk ut, så det er mulig at Nordea ikke sa fra til dere, at de brøt avtalen.Men dette burde være en sak mellom dere og Nordea, mener jeg.Hvilke betingelser det er, for tilbakebetalingsavtalen.Så det burde vel være noe dere kontakter Nordea om, og ikke meg?Her er det jeg som får svi, mener jeg, pga. kommunikasjonsproblemer, mellom dere og Nordea, og det synes jeg er urettferdig, at dette skal medføre at jeg får betalingsannmerkninger.Så dette håper jeg dere skjønner, at er deres ansvar, siden dere ikke har kommunisert ordentlig med Nordea, sånn som jeg ser det.Mvh.Erik Ribsskog2010/3/23 <Kundeservice@aktivkapital.no>En overtrukket konto blir alltid sperret
for å unngå ytterligere mislighold. Men du må gjerne sende oss kopi dersom du
har en avtale med Nordea som tilsier noe annet.Mvh
Kundeservice
Aktiv Kapital
Fra: Erik Ribsskog
[mailto:eribsskog@gmail.com]Sendt: 22. mars 2010 19:35
Til: Kundeservice@aktivkapital.no
Emne: Re: Anmerkning i
kredittregisterHei,
ja, men det var kronglete for meg, å overføre penger, når kontoen min i
Nordea, uten varsel ble sperret.Derfor stoppet innbetalingene.
Og jeg har det svart på hvitt, i e-poster fra Nordea, at avtalen var at jeg
skulle få beholde kontoen.Så synes jeg dere kan kontakte Nordea om, så kan de bekrefte det.
Mvh.
Erik Ribsskog
2010/3/22 <Kundeservice@aktivkapital.no>
Hei,
Det kan stemme at kontoen skulle bli beholdt, men den vil fortsatt
være sperret så lenge det er en inkassosak i forbindelse med den. Sperring av
en konto vil ikke bli opphevet før saken er nedbetalt. Når du har lovet
betaling flere ganger og det viser seg gang på gang at det misligholdes, så er
det naturlig at vi anser at det er du som ikke har overholdt avtalen.Men som sagt har du mulighet til å be om oppfriskning av
dommen i forliksrådet. I så fall vil vi forholde oss til det, dersom vi blir
innkalt dit i forbindelse med en tvist om kravet. Så hvis du tar kontakt med
forliksrådet for oppfrisking og får godkjent denne, vil vi revurdere
betalingsanmerkningen.Vi har ikke mottatt noen forsendelser fra din sosionom.
Mvh
Kundeservice
Aktiv Kapital
Hei,
ja, fordi avtalen
var at jeg skulle få beholde kontoen min hos Nordea, noe som ikke skjedde.Så derfor mener jeg at avtalen ble brutt.
Onkelen min i Kvelde fikk meg også til å gå til noe psykolog og sosionom i
Vestfold, for han trodde ikke noe på at jeg var forfulgt av 'mafian', som jeg
hadde overhørt i Oslo.Så dere skal ha
fått tilsendt brev fra hun sosionomen i Sandefjord, om min økonomiske
situasjon.Jeg får ikke
forrandret adresse hos Folkeregisteret, for jeg er flyktning i England, og vet
ikke hvor lenge jeg blir borte fra Norge.Dette avhenger av når politiet i Norge gir meg rettighetene mine, for det
nekter de å gjøre.Så derfor har jeg norsk adresse, og da havner posten hos slektningene mine, og
de sender det ikke videre.Disse har jeg også anmeldt for mordforsøk mot meg, i 2005, men politiet bare
sitter på bakendene sine, dessverre.Så jeg synes at jeg har mitt på det tørre, og at jeg burde få de
betalingsanmerkningene slettet, ettersom det var dere og Nordea som brøt den
avtalen.Mvh.
Erik Ribsskog
2010/3/22 <Kundeservice@aktivkapital.no>
Hei,
Jeg er ikke sikker på hva du mener du med at avtalen ble brutt av
oss og Nordea? Vi inngikk 3. may 2007 en avdragsavtale med deg på NoK
300,-/mnd. Etter at denne ble misligholdt mottok vi en e-post fra deg
17.08.2007 hvor du skrev at pengene skulle betales til oss rundt 25 – 26 august
via Nordeas konto grunnet dyr betaling fra utlandet. 29.08.2007 skrev du
en ny e-post om at pengene var på vei. 18.09.2007 skrev du så at du skulle låne
penger for å få betalt. Ingen innbetaling er per i dag registrert på noen av de
to sakene.Når det gjelder din overtrukne konto hos Nordea sendte vi denne til
forliksrådet 23.11.2009 for å sikre kravet mot foreldelse. Klagen endte i en
uteblivelsesdom og du fikk registrert en betalingsanmerkning. På ditt Sparebank
1 Visa Gold fra Entercard fikk du likeledes en uteblivelsesdom 30.08.2005.
Ingen av disse vil bli slettet for sakene er oppgjort og avsluttet.Det stemmer at vi tidligere har hatt registrert adresser på deg i
England, hhv. i Sunderland og Liverpool, men det som skjer ved mangel på
respons eller brev i retur er at vi retter opp adressen i forhold til
folkeregisteret. Det er derfor sterkt anbefalt at du registrerer din korrekte
adresse der.Etter vår mening er begge disse kravene rettmessige. Dersom du
fortsatt er uenig kan du sende en klage til oss eller til
kredittopplysningsselskapene (Lindorff Decision, Experian og Dun &
Bradstreet). Du kan også be om en oppfrisking av saken i forliksrådet dersom du
føler at det er hensiktsmessig.Mvh
Kundeservice
Aktiv Kapital
Hei,
jeg har sett på
det nå, og jeg hadde en avtale med Anne Britt Lund, som ble brutt av dere og
Nordea.Så jeg hadde en klage på dette.
Og dere visste
godt at jeg bodde i England, (jeg har sendt mange e-poster til Lund og Freddy
Breivik hos Nordea om dette).Så jeg lurer på om dere kan være så snille å fjerne den betalingsanmerkningen.
Eller må jeg kontakte forliksrådet da?
Mvh.
Erik Ribsskog
2010/3/19 <Kundeservice@aktivkapital.no>
Hei,
Nei, det har du ikke meldt ifra om, så all post er dermed blitt
sendt til din folkeregistrerte adresse på Kvelde. Adressen er nå endret, så
fremtidige brev vil bli sendt til England.Mvh
Kundeservice
Aktiv Kapital
Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sendt: 18. mars 2010 15:45
Til: Kundeservice@aktivkapital.no
Emne: Re: Anmerkning i
kredittregisterHei,
ja, men har jeg
ikke sagt til dere at jeg bor i England da?Dere kan ikke
kontakte meg på post, for den havner hos slekta mi i Norge som ikke sender
posten videre til meg.Mvh.
Erik Ribsskog
Adresse:
Flat 3
5 Leather Lane
Liverpool
GB-L2 2AE
Storbritannia
2010/3/18 <Kundeservice@aktivkapital.no>
Hei,
Kan ikke se at du har vært i kontakt med oss siden 2007. Siden den
gang har vi sendt deg mange brev uten å fått noen respons.Betalingsanmerkninger er gått på i forbindelse med dom som ble
avsagt i Forliksrådet.Med vennlig hilsen,
Kundeservice
Kundekonsulent
Aktiv Kapital
Postboks 6426 Etterstad
0605 Oslo
Tel +47 22915700, Fax +47 85029280
Fra: Ida Halvorseth
Sendt: 18. mars 2010 08:32
Til: Kundeservice@aktivkapital.no
Emne: VS: Anmerkning i
kredittregister
Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sendt: 17. mars 2010 18:03
Til: 101400-AktivKapital@
aktivkapital.no Emne: Anmerkning i kredittregister
Hei,
jeg fikk et brev
fra Lindorff Inkasso idag, med en kopi av kredittforespørsel.Der står det en anmerkning fra Aktiv Kapital, fra 23.11.2009, på 10.155.
Men jeg har vel
gitt beskjed til alle mine kreditorer at jeg skal ordne med gjelden, gjennom
gjeldsrådgiver i Larvik kommune, når jeg får meg en fast jobb, (jeg er
arbeidsledig i England), som jeg har avtalt med Larvik kommune, at da skal jeg
få gjeldsrådgiver hos dem.I mellomtiden, så er det ikke noe jeg kan gjøre, for jeg lever på engelsk
arbeidsledighetstrygd, og jeg har ikke noe formue, og har nok med å betale med
å betale mine vanlige regninger, (jeg er på budsjett i samarbeid med CCCS, her
i England).Så jeg mener at dere skal ha fått beskjed om dette, så jeg synes det er rart at
dere gir meg anmerkning i kredittregisteret, så jeg ønsker gjerne å klage litt
på dette.Mvh.
Erik Ribsskog
-
Google Mail – Spørsmål angående gave fra danskekongen til L.C. Nyholm

Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Spørsmål angående gave fra danskekongen til L.C. Nyholm
Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Tue, Mar 23, 2010 at 7:21 AM
To:
hoftele@kongehuset.dk
———- Forwarded message ———-
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Date: 2010/3/23
Subject: Fwd: Spørsmål angående gave fra danskekongen til L.C. Nyholm
To: hofmarskallatet@kongehuset.dkHei,
jeg sender en gang til, i tilfelle testamentet ikke fulgte med.Mvh.Erik Ribsskog———- Forwarded message ———-
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Date: 2010/3/23
Subject: Spørsmål angående gave fra danskekongen til L.C. Nyholm
To: hofmarskallatet@kongehuset.dkHei,
jeg er barnebarn av Ingeborg Ribsskog, f. Heegaard, som døde i fjor sommer.Hun var oldebarn av Maren Gjedde, på morssiden, og Anker Heegaard, på farssiden.Min mormor ga meg et sølvkrus, til min 34 års dag, i 2004.Hun omtaler også dette kruset, i sitt testamente, og skriver at det var en gave fra danskekongen, til L.C. Nyholm.Kan dette stemme, lurte jeg.I testametet står det at min onkel Martin Ribsskog, skal få kruset.Så min mormor tullet.Hun sa også at de var etter en gammel dansk adelsfamilie, Gjedde, men jeg klarer ikke å spore de tilbake til Ove Gjedde.Var dette falske Gjedder, hadde jeg nær sagt.Hennes morfar var Anders Gjedde Nyholm, øverstkommanderende general, i Danmark, i mellomkrigstiden.Hvis han stammet fra en falsk Gjedde-familie, (på Thisted musum sine nettsider så står det at hans morfar var Anders Christensen Gjedde, 'bondesøn'), så var vel det ikke gunstig?Han var også bror av Didrik Galtrup Gjedde Nyholm.Og jeg disse brødrenes dokumenter, av min mormor, på 80-tallet, men hun ville visst ha de tilbake, ihvertfall forsvant de fra min farmor, Ågot Mogan Olsen, sitt hjem, mor til min far Arne Mogan Olsen.Det samme med sølvkruset, min mormor ville ha det tilbake.Så jeg tror det var noe galt, for vanligvis fikk jeg kun et postkort til min bursdager, og 34-års dag, er jo ikke noe rundt tall.Jeg har overhørt at jeg er forfulgt av noe de kaller 'mafian', i Oslo, og har flyktet til England.Jeg får ingen hjelp av norsk politi, så jeg forsker litt på min slekt, for å finne ut hva som foregår.Min onkel Martin virker litt som en kriminell, synes jeg nå.Min mormors tante, var også gift med Holger baron Adeler, (som jeg forsøker å få Landsarkivet i København, til å sende meg testamente til, siden jeg er en av hans nærmeste etterkommere, siden de døde barnløse, men de vil ha betaling på forskudd, noe jeg ikke makter å sende, siden det var mange dokumenter, før jeg får arven etter min mormor, siden min mor døde i 1999, Karen Ribsskog, så kanskje dere kan høre om de kan være så snille å sende de papirene, etter Holger baron Adeler, og slutte å tulle, for kanskje det er hans memoarer, tenker jeg).Jeg vet ikke hvor papirene etter Anders Gjedde Nyholm og Didrik Galtrup Gjedde Nyholm har blitt av, men de er kanskje i boet etter min mormor, som min tante Ellen Savoldelli, gift/forlovet med Didrik Beichman, og onkel Martin Ribsskog, holder tilbake.Min mormor har vært død i tre-kvart år, og jeg har ikke fått et rødt øre, og jeg er arbeidsledig flyktning i England.Jeg får ikke lov å registrere meg som vanlig flyktning, men må være arbeidssøkende, selv om jeg har mye problemer i Norge, som burde kommet før.Men men.Jeg sender med min mormors testamente, siden hun var av fin dansk slekt vel, og var på ball på slottet deres, i Danmark, har hun fortalt.De bodde et år i Tyrol, etter at hennes far mistet jernstøperiet i Fredriksværk, til en svoger, og hennes far ble så agent for to store tyske firma, og de fikk en leilighet i København, hvor en dame spilte piano, mens de spiste.Så det var vel på den tiden hun var på slottsball, før krigen, etter krigen dro hun til Norge og giftet seg med min morfar, Johannes Ribsskog.Min mormor hadde himmelseng, og min morfar hadde et annet rom, med en vanlig dobbeltseng, så jeg vet ikke hvordan jeg skal tolke det.Men men.Jeg håper dere kan forklare om det sølvkruset, hvis dere har skrevet opp gaven til L.C. Nyholm.Min mormor skrev også i et brev, at hun hadde en halv-fetter, i Klampenborg, som sa at en Gjedde-eier, av slottet Højris, Christoffer Gjedde, hadde en tønne gull i kjelderen.Og at han ga en mann en lusing, en gang, for ikke å ta av luen.Men jeg har sett listen over eiere av Højriis slott, på Wikipedia, (hvor min tipptipptippoldefar Anders Christensen Gjedde bodde, og hans datter Maren Gjedde m. flere), og der står det ingen eiere ved navn Christopher Gjedde, så jeg tror at han halv-fetteren fra Klampenborg, kanskje forteller røverhistorier?Jeg sender med testamentet, i tilfelle dere har tid å lese om det aktuelle sølvkruset der.Jeg fikk reddet et dokument, etter Anders Gjedde Nyholm, generalen, og det var angående at danskekongen ikke kunne komme i bursdagen hans.(Iallefall en general i slekt med Anders Gjedde Nyholm, var det, for det var fler Nyholm-generaler, som det også kan vært, jeg husker ikke navnet i hodet).Men dette ligger i Oslo, og jeg bor i Liverpool, og sølvkruset ligger også i Oslo, men jeg får ikke hentet dette, for jeg blir tullet med av politiet, sånn at jeg ikke får lån i bank, ikke får arv, og ikke får jobb, virker det som.Jeg sender med testamentet etter min mormor, og håper at dere har mulighet til å svar om sølvkruset og muligens også hjelpe med landsarkivet i København, (selv om det kanskje blir mye)!Mvh.Erik Ribsskog
11 attachments img133.jpg
1137Kimg134.jpg
1125Kimg135.jpg
946Kimg136.jpg
617Kimg137.jpg
1537Kimg138.jpg
866Kimg139.jpg
839Kimg140.jpg
1014Kimg141.jpg
663Kimg142.jpg
743Kimg143.jpg
1262K
PS.
Her er vedleggene:
PS 2.
Det gikk visst ikke så bra.
For e-posten ble for stor, pga. alle vedleggene.
Men jeg sendte visst den e-posten en gang uten vedlegg først, pga. noe problemer med Gmail.
Så de har fått selve e-posten ihvertfall, selv om de ikke har fått vedleggene.
Så sånn er det.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 3.
Her er mer om dette:
Google Mail – Spørsmål angående gave fra danskekongen til L.C. Nyholm

Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Spørsmål angående gave fra danskekongen til L.C. Nyholm
Mail Delivery Subsystem
<mailer-daemon@googlemail.com>
Tue, Mar 23, 2010 at 7:21 AM
To:
eribsskog@gmail.com
Delivery to the following recipient failed permanently: hoftele@kongehuset.dkTechnical details of permanent failure:
Google tried to deliver your message, but it was rejected by the recipient domain. We recommend contacting the other email provider for further information about the cause of this error. The error that the other server returned was: 552 552 5.3.4 Error: message file too big (state 18).
—– Original message —–
MIME-Version: 1.0
Received: by 10.213.14.135 with HTTP; Tue, 23 Mar 2010 00:21:18 -0700 (PDT)In-Reply-To: <98e9940e1003230018m14fc7817oe
ade5af5d0a818f0@mail.gmail.com > References: <98e9940e1003230011i76e1e97as9
<98e9940e1003230018m14fc7817oe5adf98111e71db9@mail.gmail.com > ade5af5d0a818f0@mail.gmail.com > Date: Tue, 23 Mar 2010 07:21:18 +0000
Received: by 10.213.44.67 with SMTP id z3mr627545ebe.74.
1269328881966; Tue, 23 Mar 2010 00:21:21 -0700 (PDT)
Message-ID: <98e9940e1003230021y18e313eega
d45b93766909f41@mail.gmail.com > Subject: =?ISO-8859-1?Q?Fwd=3A_Sp=
F8rsm=E5l_ang=E5ende_gave_fra_ danskekongen_til_?= =?ISO-8859-1?Q?L=2EC=2E_
Nyholm?= From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Content-Type: multipart/mixed; boundary=
00c09ffb4f881de4fe048272a9b4 ———- Forwarded message ———-
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2010/3/23
Subject: Fwd: Spørsmål angående gave fra danskekongen til L.C. Nyholm
To: hofmarskallatet@kongehuset.dk
Hei,
jeg sender en gang til, i tilfelle testamentet ikke fulgte med.
Mvh.
Erik Ribsskog
———- Forwarded message ———-
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2010/3/23
Subject: Spørsmål angående gave fra danskekongen til L.C. Nyholm
To: hofmarskallatet@kongehuset.dk
Hei,
jeg er barnebarn av Ingeborg Ribsskog, f. Heegaard, som døde i fjor sommer.
Hun var oldebarn av Maren Gjedde, på morssiden, og Anker Heegaard, på
farssiden.
Min mormor ga meg et sølvkrus, til min 34 års dag, i 2004.
Hun omtaler også dette kruset, i sitt testamente, og skriver at det var en
gave fra danskekongen, til L.C. Nyholm.
Kan dette stemme, lurte jeg.
I testametet står det at min onkel Martin Ribsskog, skal få kruset.
Så min mormor tullet.
Hun sa også at de var etter en gammel dansk adelsfamilie, Gjedde, men jeg
klarer ikke å spore de tilbake til Ove Gjedde.
Var dette falske Gjedder, hadde jeg nær sagt.
Hennes morfar var Anders Gjedde Nyholm, øverstkommanderende general, i
Danmark, i mellomkrigstiden.
Hvis han stammet fra en falsk Gjedde-familie, (på Thisted musum sine
nettsider så står det at hans morfar var Anders Christensen Gjedde,
‘bondesøn’), så var vel det ikke gunstig?
Han var også bror av Didrik Galtrup Gjedde Nyholm.
Og jeg disse brødrenes dokumenter, av min mormor, på 80-tallet, men hun
ville visst ha de tilbake, ihvertfall forsvant de fra min farmor, Ågot Mogan
Olsen, sitt hjem, mor til min far Arne Mogan Olsen.
Det samme med sølvkruset, min mormor ville ha det tilbake.
Så jeg tror det var noe galt, for vanligvis fikk jeg kun et postkort til min
bursdager, og 34-års dag, er jo ikke noe rundt tall.
Jeg har overhørt at jeg er forfulgt av noe de kaller ‘mafian’, i Oslo, og













