-
Google Mail – SV: Anmerkning i kredittregister

Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
SV: Anmerkning i kredittregister
Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Fri, Mar 19, 2010 at 3:45 PM
To:
Kundeservice@aktivkapital.no
Hei,jeg har sett på det nå, og jeg hadde en avtale med Anne Britt Lund, som ble brutt av dere og Nordea.Så jeg hadde en klage på dette.Og dere visste godt at jeg bodde i England, (jeg har sendt mange e-poster til Lund og Freddy Breivik hos Nordea om dette).Så jeg lurer på om dere kan være så snille å fjerne den betalingsanmerkningen.Eller må jeg kontakte forliksrådet da?Mvh.Erik Ribsskog2010/3/19 <Kundeservice@aktivkapital.no>Hei,
Nei, det har du ikke meldt ifra om, så
all post er dermed blitt sendt til din folkeregistrerte adresse på Kvelde. Adressen
er nå endret, så fremtidige brev vil bli sendt til England.Mvh
Kundeservice
Aktiv Kapital
Fra: Erik Ribsskog
[mailto:eribsskog@gmail.com]Sendt: 18. mars 2010 15:45
Til: Kundeservice@aktivkapital.no
Emne: Re: Anmerkning i
kredittregisterHei,
ja, men har jeg ikke sagt til dere at jeg bor i England da?
Dere kan ikke kontakte meg på post, for den havner hos slekta mi i
Norge som ikke sender posten videre til meg.Mvh.
Erik Ribsskog
Adresse:
Flat 3
5 Leather Lane
Liverpool
GB-L2 2AE
Storbritannia
2010/3/18 <Kundeservice@aktivkapital.no>
Hei,
Kan ikke se at du har vært i kontakt med oss siden 2007. Siden den
gang har vi sendt deg mange brev uten å fått noen respons.Betalingsanmerkninger er gått på i forbindelse med dom som ble
avsagt i Forliksrådet.Med vennlig hilsen,
Kundeservice
Kundekonsulent
Aktiv Kapital
Postboks 6426 Etterstad
0605 Oslo
Tel +47 22915700, Fax +47 85029280
Fra: Ida Halvorseth
Sendt: 18. mars 2010 08:32
Til: Kundeservice@aktivkapital.no
Emne: VS: Anmerkning i
kredittregister
Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sendt: 17. mars 2010 18:03
Til: 101400-AktivKapital@
aktivkapital.no Emne: Anmerkning i kredittregister
Hei,
jeg fikk et brev
fra Lindorff Inkasso idag, med en kopi av kredittforespørsel.Der står det en anmerkning fra Aktiv Kapital, fra 23.11.2009, på 10.155.
Men jeg har vel
gitt beskjed til alle mine kreditorer at jeg skal ordne med gjelden, gjennom
gjeldsrådgiver i Larvik kommune, når jeg får meg en fast jobb, (jeg er
arbeidsledig i England), som jeg har avtalt med Larvik kommune, at da skal jeg
få gjeldsrådgiver hos dem.I mellomtiden, så er det ikke noe jeg kan gjøre, for jeg lever på engelsk
arbeidsledighetstrygd, og jeg har ikke noe formue, og har nok med å betale med
å betale mine vanlige regninger, (jeg er på budsjett i samarbeid med CCCS, her
i England).Så jeg mener at dere skal ha fått beskjed om dette, så jeg synes det er rart at
dere gir meg anmerkning i kredittregisteret, så jeg ønsker gjerne å klage litt
på dette.Mvh.
Erik Ribsskog
PS.
Lund var ei de tulla med, hos Aktiv Kaptial på Sørlandet.
De lot henne sitte der med en e-post adresse, som ikke stavet navnet hennes riktig, mener jeg å huske.
Og nå ser man det, at de ikke hører på hva hun sier, f.eks. når det gjelder hvilken adresse man skal sende brev til.
Så jeg er litt bekymra for hva som foregår på Sørlandet der.
Så sånn er det.
Vi får se.
Mvh.
Erik Ribsskog
-
PS.
Bra vindusvask forresten, må jeg si, som gammel Rimi-butikksjef, some er vant til å sjekke om dørene til melkekjøla er rene.
Og dem var ikke så politisk korrekte heller, som mange steder i våre dager, at dem på død og liv skulle ha den utenlandske ungen i midten foran.
(Han utenlandske ungen er forresten Paul, som var en skikkelig drittsekk, som kødda mye med meg, som var to år yngre.
Hver gang han så meg, som var ihvertfall tre ganger, som jeg kan huske, i skog og mark, eller på vei til butikken, på Sand, som jeg har skrevet om på bloggen tidligere).
Nei, dem var nok ganske norske vil jeg si.
Og stolte av naturen, utafor skolen.
Man kan se at dem hadde vaska vinduene spesielt godt, siden det skulle tas bilder da.
På Berger, så er det en god del typisk norske folk, som går mye på ski og driver med orientering og sånn.
Og også noen som kjører båt og spilte fotball, sånn som meg.
Også sånne som kjører slalom, sånn som søstra mi og Christell, og som drar på hytteturer til Hemsedal, hvor søstra mi klagde på at en gutt hadde gjort noe greier.
Men dem Berger-folka sa til meg, at søstra mi sa ja med en gang.
At søstra mi oppførte seg litt horete.
På en fest jeg var på sammen med Øystein Andersen, (tremenningen min fra Lørenskog), ved Berger-kafeen, og noen ga meg karsk, husker jeg, rundt 1988 kanskje.
Så sånn var det.
Bare noe jeg kom på.
Mvh.
Erik Ribsskog
-
Nå prøvde jeg å ringe vår gamle klasseforstander, fra Berger skole, Tore Allum, på det telefonnummeret som står på gule sider.no, 33 77 56 68.
Det ble en merkelig opplevelse.
Det hørtes omtrent sånn her ut:
Meg: ‘Hei, det er Erik Ribsskog, jeg lurte på om jeg kunne få prate med min gamle klasseforstander fra Berger skole, Tore Allum’.
33775668: ‘Det er meg’.
Meg: ‘Husker du meg, jeg gikk i klassen til Erland Borgen og Ole Kristian Skjellsbekk, og er sønn av Arne Mogan Olsen, som hadde Strømm Trevare’.
33775668: ‘Han er ikke tilstede akkurat nå, kan du ringe tilbake senere’.
Meg: ‘Ja det kan jeg godt, hvem er det jeg prater med, er det sønn’?’
Meg: ‘Hallo?’
Meg: ‘Hallo?’
Meg: ‘Hallo?’
Meg: ‘Hallo?’
Så måtte jeg legge på, for det ble så rart.
Så sånn var det.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS.
Nå ringte jeg han lærer Allum igjen, kl. 20.25 engelsk tid.
Men nå svarte han ikke.
Så der i Sandsveien, så er det nok noe muffens, vil jeg si.
Så sånn er nok det.
Men men, jeg hadde nesten ikke venta annet.
Så sånn er det.
Men men.
PS 2.
Jeg har også tatt opp dette på Facebook-sida til Svelvik ungdomsskole:
-
PS.
Man kan se at de fleste leserne er fra Norge:
PS 2.
Det som jeg kanskje synes er litt rart, er at nesten ingen svensker eller dansker leser på bloggen.
Jeg har jo ikke sagt noen steder at det ikke er lov for dem å lese.
Men de bryr seg kanskje ikke om hva som skjer i Norge?
Hvem vet.
Vi får se.
Mvh.
Erik Ribsskog










