[14:22] <Marte-> ØA skriver på spillegal nå
PS.
Hun nevner to venninner, Viviann i London og ei i Manchester.
Jeg tror hun Viviann er hun som hun kalte for Caroline, og som nok var under kontroll, mener jeg.
Da de to besøkte meg på Abildsø, i 1990.
Da de skulle på the Alarm-konsert.
Hun Viviann/Caroline, (med lyst hår), hilste på vokalisten i the Alarm, husker jeg, lenge før konserten, på Majorstua, og ga han noe hun hadde brodert.
Så sånn var det.
Jeg skal se om jeg finner den anmeldelsen jeg sendte til politiet i Oslo.
Så kan man se hvordan hu Siri Rognli Olsen, brukte hu Viviann/Caroline, i voldtekten av meg da.
(Ikke fleip).
Jeg tror at Caroline må ha vært slavenavnet hennes, eller noe.
Vi får se.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Her er den anmeldelsen av den voldtekten, fra hu Siri Rognli Olsen, igjen:
https://johncons-blogg.net/2008/09/anmeldelse-av-voldtekt-fra-siri-rognli.html
PS 3.
Hu Siri Rognli Olsen, hu prata om Jing og Jang, som jeg har skrevet om på bloggen tidligere.
Og, jeg har skrevet om at min stebror, eller min fars samboers sønn, Viggo Snoghøj/Snowhill.
(Min farmor spurte meg ofte hva han het, da jeg var sånn 10-11 år.
‘Hva heter han eldste sønn til Haldis igjen, er det Hugo?’
Hun var nok illuminist, tror jeg, bestemor Ågot).
Så sånn var nok det.
Mer da.
Jo, hun Siri Rognli Olsen, er nok også illuminist.
Hun ville ha meg til å gjøre det samme som Viggo.
Nemlig dra til USA og bo hos en rik dame der, (som mannlig au-pair, fortalte hun meg, på Abildsø, i 1990, at hun syntes jeg burde gjøre, for det var mange rike damer i New York osv., som ønsket å ha en ung gutt til å rydde leiligheten deres mens de var på jobb, mente hun).
Kanskje noen i slekta til henne Siri Rognli Olsen, har vært i Amerika, sånn som mora til farmora mi, Bergit Tovsdatter Mogan, og begynt å jobbe for jødene, eller hvem det kan være, der borte, og bruker de norske som slaver, både på den ene og den andre og den tredje måten sikkert.
Hva vet jeg.
Jeg tror det er noe sånt som må foregå, ihvertfall.
Så sånn er nok det.
Bare noe jeg tenkte på.
At Norge er en amerikansk bananrepublikk, har ofte blitt skrevet i aviser osv., i Norge.
Men hva menes med det?
Jo, den norske bananen er nok de pene, blonde menneskene, vil jeg si.
Så sånn er nok det, hvis jeg skulle gjette.
Så sånn er nok det.
PS 4.
De jentene fra Trondheim, de visste alt om når ‘roadisene’ og alt mulig til the Alarm, skulle komme da.
Og de kjente noen frikete Oslo-gutter fra Kolbotn, eller noe, som spilte et botleg-opptak, av the Alarm da.
Mens de venta på at bandet skulle dukke opp, utafor Chatau Neuf, heter det vel.
Batteriene tok slutt på kassettspilleren, til de gutta fra Kolbotn, var det vel.
Så jeg stakk og kjøpte batteriet for dem, siden jeg ikke var så ‘hard-core’ Alarm-fan.
Selv om jeg visst godt hvem de var, og hadde digga dem litt, når dem var på TV, på 80-tallet, med videoer som ‘Where were you hiding’ og ‘the Stand’, osv.
Så sånn var det.
Hu Siri Rognli Olsen, eller venninna, sa til de gutta, at de måtte sette på noe annet, for kanskje de ikke likte at det var botleg.
Så sånn var det.
Jeg hørte at hu Viviann, het hu vel, prata med han vokalisten, Mike Peters, står det på nettet at han heter.
Og han kjente henne fra før, skjønte jeg.
Hu ga han noe greier hu hadde brodert selv, med noe the Alarm-logo motiv da, var det vel.
Og hu klagde på at den siste videoen deres, så ut som en 7-up reklame, som hu sa.
Da ble vel han Mike Peters litt mutt, sånn som jeg husker det.
Men men.
Bare noe jeg kom på.
Jeg tok bilde av de gutta fra Kolbotn, (for dem), mens dem stod ved siden av han kule, mørkhåra gitaristen, som dem digga da.
Jeg kjeda meg skikkelig der, så jeg tok en tur inn på Polithøyskolen, for å høre om fetteren min Ove hadde begynt å studere der, som han prata om.
Men det var kanskje litt tidlig.
Han gikk vel enda på videregående.
Men det var så kjedelig der, så jeg måtte finne på noe.
Jeg var også inne og så på Religionshøyskolen, eller hva den heter.
Så sånn var det.
Bare noe jeg kom på.
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Klage til den danske ambassaden i Oslo/Fwd: Klage på halv-gal halv-fetter fra Klampenborg som tuller med norske statsborgere, (Ribsskog-familien)
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Fri, Feb 5, 2010 at 6:05 AM | |||||||||||||||||||
|
To: post@mfa.no | ||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Klage på halv-gal halv-fetter fra Klampenborg som tuller med norske statsborgere, (Ribsskog-familien)
PS.
Her er vedleggene:
Jeg tenkte nå på noe.
Og det er at det virker som at bestemor Ingeborg har blitt tullet med, av sine danske slektninger.
De ville ha henne til å tro at venstepolitikeren L.C. Nyholm, var adelig, i Gjedde-familien, (med en tønne gull, i slottet Højriis).
Hm.
Men jeg har lært, av å lese på internett, at L.C. Nyholm, var en politiker som giftet seg med Maren Gjedde.
Og man kan da ikke kalle seg Gjedde, etter kona?
Ihvertfall kunne man vel ikke gjøre det, for over 100 år siden?
Her ligger det noe lurifaks begravet, mistenker jeg.
Så her må jeg kanskje gjøre et eller annet mer.
Vi får se.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS.
Jeg tror dette vises best, i min mormors brev, hvor hun nevner den tønna med gull.
Jeg skal se om jeg finner det.
Vi får se.
PS 2.
Her er det brevet igjen:
PS.
Jeg skal prøve å tyde det brevet:
PS. Pia er glad for sin nye og store leilighet.
11 – 9 – 06
Kjære Erik!
I går reiste så min danske Tremenning (Halvfetter) med kone hjem.
Jeg fortalte at mitt sølvkrus fra Højriis står i en bankbox i Oslo.
Gudskjelov at du ikke har solgt det!!
De fortalte at din tip-tip-oldefar som ejet Højriis engang hadde gitt en husmann en lussing, fordi han var for langsom med å ta av luen
Sagnet lød, at denne Christoffer Gjedde hadde en tønne med gull i kelderen.
Av nytt er at Martin har fått arbeide som alt-mulig-mann eller Vagtmester på Teiroheimen i Larvik, en statslig instistusjon for nervelidende mennesker.
Han skal være der kl. 7 hver morgen.
Martin har søkt flere plasser og han er lykkelig for dette arbeidet.
Han har forklart Banken om sin økonomi og Banken er tilfreds med de avdrag Martin kan gi.
Martin har ingen bil, den ti grete, så hverken Pia og Daniel eller Liv Kristin eller jeg kan besøkte Martin.
Trist.
Jeg vil bli glad for et livstegn fra deg!?
Har arbeidet med min utstillling denne sommer og solgt 14 malerier.
Ganske bra.
Jeg har bare lave priser.
Ha det!
Bestemor, den slemme!
https://johncons-blogg.net/2010/02/enda-et-brev-fra-bestemor-ingeborg_7084.html
PS 3.
Så ser vi på dansk Wikipedia:
Ejere af Højriis
(1397-1413) Johan Skarpenberg
(1413-1434) Børglum Kloster
(1434-1436) Thomas Pedersen
(1436-1440) Kjeld Pedersen
(1440-1465) Børglum Kloster
(1465-1490) Anders Nielsen Banner
(1490-1510) Erik Andersen Banner
(1510-1535) Erik Eriksen Banner
(1535-1555) Jens Thmosen Sehested
(1555-1579) Anne Maltesdatter Juel gift Sehested
(1579-1592) Malte Jensen Sehested
(1592-1612) Claus Maltesen Sehested
(1612-1636) Anne Nielsdatter Lykke gift Sehested
(1636-1657) Erik Juel
(1657-1664) Niels Benzon
(1664-1670) Mogens Iversen Kaas
(1670-1690) Poul von Klingenberg
(1690-1723) Poul von Klingenberg
(1723-1755) Ulrikka Augusta von Speckhan gift von Klingenberg
(1755) Poul von Klingenberg
(1755-1769) Frederik Hauch
(1769-1776) Albert Winding
(1776-1778) Frederik Hauch
(1778-1799) Didrik Galtrup
(1799-1812) Maren Nielsdatter Kortbech gift Galtrup
(1812-1836) Anders Gjedde
(1836-1863) Didrik Galtrup Gjedde
(1863-1865) Gertrud Kristine Nyborg gift Gjedde
(1865-1918) Carl Louis August Steensen-Leth
(1918-1922) C.M. Bay
(1922) Jysk Landhypotekforening
(1922) J.C. Breum
(1922-1924) Carl Jensen
(1924-1946) Alfred Jensen
(1946-1950) Enke Fru Grethe Jensen
(1950-1951) Marie Luise Clason gift von Schwerin
(1951-1990) Marie Luise Clason / Woldemar von Schwerin
(1990-1995) Vibeke von Schwerin / Iris von Schwerin
(1995-) Vibeke von Schwerin / Ib Smith
http://da.wikipedia.org/wiki/H%C3%B8jriis_Slot
Ikke noe Christoffer Gjedde som eier av Højriis.
Jeg tror jeg må konkludere med at han danske tremenningen til min nå avdøde bestemor, Ingeborg Ribsskog, fra Nevlunghavn.
Han danske tremenningen hennes, fra Klambenborg ved København.
Han må nok ha fortalt røverhistorier til bestemor Ingeborg.
Så dette var nok ikke bra.
Det virker som at bestemor Ingeborg har blitt sendt som en slags spion til Norge, for å tulle med Ribsskog-familien.
Ved at hennes danske slektninger har spurt bestemor Ingeborg om den og den og ditt og datt da.
Også har danskene brukt et spion-nettverk i Norge til å tulle med oss i Ribsskog-familien blant annet da.
Johanitterordenen?
Hvem vet.
Vi får se.
Fy filler’n sier ihvertfall jeg.
Så sånn er det.
PS.
Men Noah, han var nok da mer en ‘snik’, enn en som fulgte hovedtrendene.
For Noah var nok mørkhåra.
Og trønderne var nok lyshåra.
Og Noah, han havna jo i Yttre Enebakk.
Og det ville vise seg å være langt inn i ‘lyshåra-land’.
For, hvor stoppet isen?
Jo, den stoppet i Svelvik.
Det er derfor Svelvikstrømmen er Norges sterkeste strøm.
Fordi isen lagde en morene av sand, som var nesten som en demning, men Svelvikstrømmen var der hvor Drammensfjorden kunne begynne å renne videre mot Oslofjorden da.
Så grensa mellom lyshåra-land og mørkhåra-land.
(For det kom jo mørkhåra folk sørfra, fra Danmark og Tyskland osv., selv om sikkert noen av disse kan ha vært lyshåra.
Hvem vet).
Men i hovedtrekkene, så vil jeg tippe at mørkhåra-land, det går opp til der isen stoppa.
Og lyshåra-land, det går ned til der isen stoppa.
Men hele Berger-sida, het jo Strømm.
Og Berger og Svelvik var del av Hurum, som var trygt planta i lyshåra-land, siden Hurum ligger i Buskerud, som strekker seg et godt stykke nordover i landet.
Mer da.
Jo, men så ble det bygd fabrikker på Berger, av en nord-tysker, Jebsen.
Så da havnet etterhvert Svelvik og Strømm kommune, i Vestfold, som nok må sies å være mørkhåra-land.
(Siden det er sør for Svelvik-morena).
Så sånn var nok det.
Men, så bygde farfaren min, Strømm Trevareindustri, på Sand, i Svelvik.
Og han var fra Hurum.
Så da gikk nok grensa, mellom mørkhåra-land, og lyshåra-land, ved Strømm Trevare, (på nordsida av der Jensen Møbler er i dag.
Det heter nå Berger Bilverksted, eller noe).
Så sånn var det.
Men, så var det sånn, at Bergeråsen ble bygget.
Og da var det jeg og Christell og søstra mi, og Gry Stenberg, og Tom-Ivar Myrberg.
Vi hadde en gjeng.
Og vi hadde sør for Ulvikveien.
Og fire av oss var lyshåra, og søstra mi er vel kanskje mørkhåra ja, hun sier hun har ‘musebrunt’ hår.
Så sånn er det.
Men men.
Mer da.
Jo så grensa mellom lyshåra-land og mørkhåra-land, i Norge, den går ca. øverst i S-svingen, på nedre, på Bergeråsen, vil jeg si.
Så sånn er det.
Men men.
Så vi får se hva som skjer.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Man kan vel like gjerne kalle det grensa mellom norsk og kristne/religiøse.
Nord for S-svingen, så er det norsk og ikke-kristne.
Sør for S-svingen, så er det religiøst og med bedehus og sånn.
Så sånn er det, ifølge sånn jeg kan forstå det, ihvertfall.
Så sånn er det.
Nå har jo jeg funnet ut at jeg stammer fra Noah.
Og jeg går vanligvis bra med dyr.
Men jeg husker at Mette Holters venninne, fra Trøndelag, Victoria, hadde med en katt fra Trøndelag.
Og den gikk jeg ikke bra overens med.
Den freste og sånn.
Så i Trøndelag, så stammer nok ikke kattene fra arken, vil jeg si.
Bare noe jeg kom på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS.
Og jeg merker også at jeg reagerer på pene, lyshårede damer.
Så jeg tror at Noah må ha sett en pen, lyshåret dame, når arken strandet.
Og blitt veldig positivt overrasket, over at det også bodde andre mennesker der arken strandet.
Noe sånt.
Jenter fra Vestlandet var nok ikke på arken, for å si det sånn.
De også driver og freser, omtrent nesten, sånn som Christell.
Hun dreiv og klorte ihvertfall, da faren min ble sammen med mora hennes, og vi skulle kjøre noen steder med bilen, f.eks., så var det krangling og kloring og sånn, omtrent hver gang.
Så hun minnet kanskje litt om den katta fra Trøndelag.
Og hun hadde også en katt, Susi, som nok vel heller ikke var fra Østlandet.
Hvis jeg skulle gjette.
Men men.
Mens ungene til Susi, som var halvt fra Østlandet, de gikk jeg vel bra med.
De ble aldri sånn fresete og klorete/bitende, sånn som Susi og Christell.
Så sånn var det.
Bare noe jeg kom på.
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Complaint Marybone/Fwd: 70818: Update/Fwd: Complaint to Health Service Ombudsman
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Wed, Feb 3, 2010 at 7:07 PM | |
|
To: liverpoolicas@carersfederation.co.uk | ||
| ||
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
RE: 70818: Update/Fwd: Complaint to Health Service Ombudsman
|
Phso Enquiries <Phso.Enquiries@ombudsman.org.uk> |
Wed, Feb 3, 2010 at 5:00 PM | |
|
To: "eribsskog@gmail.com" <eribsskog@gmail.com> | ||
| ||
PS.
Dette var noe annet, enn det som the Local Government Ombudsman, i, hva heter det, gammel norsk vikingeby, hm., fillern da.
Tja, York ja.
De sa at jeg hadde fått tilbud om møte, med the Council, på the gym, men da jeg heller ville behandle klagen skriftlig, så mistet jeg min rett til å få klagen min behandlet, skjønte jeg på LGO.
Så her er det variasjon, mellom ombudsmennene.
Kan det være at LGO tullet med meg?
Jeg ville ikke holdt det for usannsynlig.
Så sånn er nok det.
Vi får se hva som skjer.
Mvh.
Erik Ribsskog
'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen