johncons


  • Session Start: Sun Jan 24 20:22:17 2010
    Session Ident: XS4-978
    [20:22] Session Ident: XS4-978 (EFNet, john_cons) (4e1896af@webchat.xs4all.nl)

    [20:22] <XS4-978> Personen som kom med den latterlige kommentaren stammer fra en kanal som heter #spillegal.
    [20:22] <XS4-978> NWO2012 går egentlig under nicket Sjutten
    [20:28] <XS4-978> Hans sanne navn ser ut til å være: Björn Halldórsson

    01[20:32] Sjutten is ~bobo@18.160.202.84.customer.cdi.no * Bobo Bjørn
    01[20:32] Sjutten on #Spillegal @#heskil @#brucetheman

    01[20:32] Sjutten using irc.homelien.no Who Cares
    01[20:32] sjutten End of /WHOIS list.
    01[20:32] XS4-978 is 4e1896af@webchat.xs4all.nl * [4e1896af] CGI:IRC User

    01[20:32] XS4-978 on #heskil #blablabla
    01[20:32] XS4-978 using efnet.xs4all.nl EFNet – one level above pedophilia
    01[20:32] XS4-978 has been idle 4mins 19secs, signed on Sun Jan 24 19:30:56

    01[20:32] xs4-978 End of /WHOIS list.
    01[20:32] <john_cons> ok, hvem er du da?
    [20:33] <XS4-978> Jeg er en som liker veldig dårlig at folk plager deg sånn som de gjør.

    01[20:33] <john_cons> okey, jeg ser du henger på heskil, hvordan kanal er det da?
    01[20:34] <john_cons> hvis det er lov å spørre
    [20:34] <XS4-978> En kanal som "Sjutten" eier, gikk inn for å se om jeg fant ut noe om han.

    01[20:34] <john_cons> åkey
    01[20:34] <john_cons> jeg får tenke litt hva jeg skal gjøre
    01[20:34] <john_cons> brb
    01[20:48] <john_cons> hva er det du mener med ef net – one level above pedophilia?

    01[20:48] <john_cons> hvis det er lov å spørre
    [20:49] <XS4-978> Hva mener du?
    01[20:49] <john_cons> du har det som signatur
    01[20:50] <john_cons> XS4-978 is 4e1896af@webchat.xs4all.nl * [4e1896af] CGI:IRC User

    01[20:50] <john_cons> XS4-978 on #heskil #blablabla
    01[20:50] <john_cons> XS4-978 using efnet.xs4all.nl EFNet – one level above pedophilia
    01[20:50] <john_cons> XS4-978 has been idle 4mins 19secs, signed on Sun Jan 24 19:30:56

    01[20:50] <john_cons> xs4-978 End of /WHOIS list.
    [20:50] <XS4-978> Åja, hehe, det er det serveradminsene på irc-serveren som har satt
    01[20:51] <john_cons> jøss det var merkelige greier

    01[20:51] <john_cons> åkey
    01[20:51] <john_cons> da skjønner jeg
    01[20:51] <john_cons> jeg får poste om det her på bloggen, tror jeg
    01[20:51] <john_cons> så kan folk se hvem det er som tuller

    01[20:51] <john_cons> (halldorson)
    01[20:51] <john_cons> brb
    [20:51] <XS4-978> Ja, synes det.






    PS.

    Her er loggen fra #blablabla, hvor man kan se det nevnte tøyset til han ‘Sjutten’ bl.a. da:



    Session Start: Sat Jan 23 04:51:40 2010
    Session Ident: #blablabla
    03[04:51] * Now talking in #blablabla
    03[04:51] * efnet.xs4all.nl sets mode: +nt

    03[12:10] * Aqwis (~Aqwis@214.85-200-143.bkkb.no) has joined #blablabla
    03[12:10] * Aqwis (~Aqwis@214.85-200-143.bkkb.no) has left #blablabla

    03[12:12] * gitar (~Aqwis@214.85-200-143.bkkb.no) has joined #blablabla
    [12:12] <gitar> jeg har et tips, john_cons
    [12:12] <gitar> hvis du vil ignorere Edison, legg til hostnavnet hans, ikke hans nick

    03[12:13] * gitar (~Aqwis@214.85-200-143.bkkb.no) has left #blablabla
    03[13:50] * Sjutten (~bobo@104.80-202-190.nextgentel.com) has joined #blablabla

    03[13:50] * Sjutten (~bobo@104.80-202-190.nextgentel.com) has left #blablabla
    03[15:09] * Sjutten (~bobo@104.80-202-190.nextgentel.com) has joined #blablabla

    01[15:30] gitar No such nick/channel
    01[15:30] gitar End of /WHOIS list.
    01[15:30] aqwis No such nick/channel
    01[15:30] aqwis End of /WHOIS list.
    03[20:46] * Sjutten (~bobo@104.80-202-190.nextgentel.com) has left #blablabla

    Session Time: Sun Jan 24 00:00:01 2010
    03[01:41] * XS4-217 (4e1896af@webchat.xs4all.nl) has joined #blablabla
    [01:53] <XS4-217> God dag, min venn. Du må gå på kanalen #efnet.org for å snakke med sjefene i EFNet hvis du vil klage på Homelien.

    [01:59] <XS4-217> Dersom folk plager deg bare fordi de er høyt oppe i det norske samfunnet skal man selvsagt ikke akseptere det!
    03[03:58] * Tjaden (~Underfrog@211.217.16.62.customer.cdi.no) has joined #blablabla

    02[09:12] * XS4-217 (4e1896af@webchat.xs4all.nl) Quit (http://webchat.xs4all.nl (Session timeout) )
    03[15:20] * XS4-217 (4e1896af@webchat.xs4all.nl) has joined #blablabla

    02[15:20] * XS4-217 (4e1896af@webchat.xs4all.nl) Quit (Client Quit )
    03[15:21] * XS4-111 (4e1896af@webchat.xs4all.nl) has joined #blablabla

    02[15:31] * Tjaden (~Underfrog@211.217.16.62.customer.cdi.no) Quit (Leaving )
    [15:44] <XS4-111> miau miau
    02[15:53] * XS4-111 (4e1896af@webchat.xs4all.nl) Quit (http://webchat.xs4all.nl (Ping timeout) )

    01[19:14] xs3-111 No such nick/channel
    01[19:14] xs3-111 End of /WHOIS list.
    01[19:15] xs4-111 No such nick/channel
    01[19:15] xs4-111 End of /WHOIS list.

    03[19:26] * XS4-978 (4e1896af@webchat.xs4all.nl) has joined #blablabla
    [19:28] <XS4-978> Malaco Den Store vil sende hans beste hilsen.
    03[20:17] * NWO2012 (~bobo@18.160.202.84.customer.cdi.no) has joined #blablabla

    [20:17] <NWO2012> The revolution is coming, Erik!
    02[20:17] * NWO2012 (~bobo@18.160.202.84.customer.cdi.no) Quit (Chuck Norris is GOD )

    01[20:31] nw02012 No such nick/channel
    01[20:31] nw02012 End of /WHOIS list.
    02[21:23] * XS4-978 (4e1896af@webchat.xs4all.nl) Quit (http://webchat.xs4all.nl (Ping timeout) )

    03[21:28] * XS4-978 (4e1896af@webchat.xs4all.nl) has joined #blablabla






    PS 2

    Jeg fulgte også det anonyme rådet jeg fikk, og klagde på irc-sjef edison aka. Øystein Homelien, på en irc-kanal, som heter #efnet.org:

    anonymt råd klage edison

    PS 3.

    Det her er visst han Björn Halldórsson da, (aka. Sjutten aka. Bobo), som visstnok skal være en av de som tuller med meg på nettet, ifølge en anonym kar på irc, som har gjort noe ‘detektivarbeide’, og funnet ut det, (se i den øverste loggen, ovenfor):

    bobo tulle

    http://www.myspace.com/311556363



  • Mellom Deg og Håvard Fadum

    Håvard Fadum 23. januar kl. 21:03 Rapporter

    Hei Erik er det du som skriver om Løvås gård

    Erik Ribsskog 23. januar kl. 22:36

    Hei,

    ja, det stemmer det ja.

    Jeg jobba der, våren og sommeren, 2005.

    Hvem er du da?

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    Håvard Fadum 24. januar kl. 16:02 Rapporter

    Håvard Fadum heter jeg jeg var bare og snoka litt på nettet og da fant jeg bloggen din men rett skal jo være rett så jeg syns du burde få det du har krav på det stod mye interrisant der det er rart at du ikke har hørt noe fra Politiet det å jage vekk folk med evt hagle er jo en straffbar affære rart at dem ikke reagerte jeg så at gården er Registrert på en som heter kjetil Granstøl syns det virka litt rart

    Med Vennelig Hilsen
    Håvard Fadum

    Erik Ribsskog 24. januar kl. 19:40

    Hei,

    altså det var ikke hagle, det var mer proft enn det.

    Jeg har vært i militæret, så jeg vil si at det var som om det var spetznas, eller noe.

    Kjetil Granstøl har jeg ikke hørt noe om, jeg fikk lov å bo på gården av dama til onkelen min, Grethe eller Grete Ingebrigtssen, som seinere flytta til Askim.

    Hu flytta fra onkelen min, og før hu bodde hadde Løvås gård, så bodde hu i Askim også.

    Det skal visst ha vært mye kriminelle folk, som hadde den gården Løvås, før dem, sa onkelen min.

    Men dem var også sånn at dem hadde besøk fra øst og vest hele tida.

    Og onkelen min har vært i MC-ulykke, så han klarte bare å jobbe en time om dagen, sa han.

    Jeg bodde i et slags skur der, (uten isolering, og sikkert ulovlig oppsatt), og fikk detaljerte opplysninger hver dag, om hva jeg skulle gjøre.

    Så jeg rydda opp hele gården omtrent, som så rotete og jævlig ut, fra de som hadde hatt gården før da.

    Og rydda skog, som onkelen min hadde hogd ned med motorsag.

    Og drenerte grøfter, på en eng, som sikkert har vært noe jorde, i gamle dager.

    Den gården går sikkert tilbake til nesten steinalderen, eller noe, så den var litt artig sånn sett.

    Det var noe greier som onkelen min var med på, da jeg måtte rømme derfra.

    Onkelen min og dama, skulle på MC-ferie til Danmark, og like etter så kom det en bøling med folk.

    Og jeg hørte dem skulle skyte meg her og der.

    Og det som var, var at jeg hadde hørt at onkelen min sa det, noen dager før, til dama si, at det var ingen mulighet for at jeg kunne komme meg unna, for det var folk der og der.

    Så det må ha vært noe 'mob' eller 'mafian', som jeg har hørt at jeg er forfulgt av.

    Gården ligger like ved Farrisvannet, så jeg jogga ned dit, med noe bikjer og greier etter meg, virka det som, for jeg hørte bjeffing.

    Og så fant jeg en robåt, og rodde på Farrisvannet i et par timer.

    Så fikk jeg noen til å ringe etter taxi for meg.

    Så tok jeg taxi til Larvik, buss til Kr. Sand, ferje til Hirtshals.

    Leide bil i Hirtshals, og endte tilslutt i Holland, og tok fly til Liverpool.

    Og her har jeg vært siden det.

    Det her var i 2005.

    Så prøver jeg å få myndighetene i Norge, til å etterforske det her, men det gidder dem visst ikke.

    Så det her er ganske 'far out'.

    Så jeg skjønner ikke helt hva som har skjedd, men jeg har overhørt at jeg er forfulgt av noe 'mafian', i Oslo, i 2003 og 2004, selv om jeg er en vanlig kar som bare har studert og jobba som butikksjef, bl.a. i Oslo.

    Men jeg har en arbeidssak mot Rimi, så kanskje Rimi Hagen er med på det?

    CIA?

    Jeg vet da faen, jeg skjønner ikke en dritt.

    Men takk for henvendelse, jeg poster om det på bloggen, som jeg gjør med det meste.

    Jeg tror han Granstøl kan ha vært en som dro til Thailand, sa onkelen min, som solgte gården, da noen døde, og så fant han seg kone i Thailand, og flytta tilbake til Kvelde, såvidt jeg husker, til et hus nærmere Larvik, fra Kvelde, enn Løvås.

    Onkelen min visste meg en gammeldags og vel ubrukelig pistol, som han hadde funnet i veggen, på Løvås, når han bygde om der.

    Men det kan jo ha vært en tidligere eier, for det så ut som et gammelt våpen.

    Som ville ha eksplodert sa onkelen min, for det var i skrøpelig stand.

    Det lå alt mulig av skrot, overalt på gården, og ting som kunne virke som tjuvegods, lå dumpa i grøfter osv.

    Så jeg tror man må si at den gården har vært vannskjøttet.

    Og det er synd, for den gården er nok fra mange tusen år tilbake, tror jeg.

    En nabo som het Thor, dyrka Marijuana, og kriminelle fra Larvik, bl. a. dørvakt på Fritz, som jeg ikke husker hva heter nå, Trond kanskje.

    De var folk der stadig, som skulle ha marijuana kanskje.

    Og de brente regnskap fra en resturant på Grenland, eller noe, der, eller noe, og feira, sa onkelen min.

    Så jeg syntes ikke tilstandene var helt bra.

    Samtidig vil ikke onkelen min sende meg kofferten min, med klær og papirer, som jeg måtte rømme fra.

    Og mormora mi døde i sommer, og mora mi er død, så jeg skulle arva en del av mora mi sin arv.

    Men det er over et halvt år sida hu Ingeborg Ribsskog, mormora mi døde.

    Men jeg har ikke fått noe arv, enda jeg er arbeidsledig i England, så jeg kunne trengt penger.

    Og enda hu mormora mi, er adelig, i Gjedde og Adeler-adelen, og fra Danmark, og hadde verdifulle malerier, som hadde hengt på et slott, som en slektene våre fra Danmark eide osv., Højriis, på Mors, på Jylland.

    Men jeg er norsk, for de tre andre besteforeldrene mine er norske.

    Så jeg har aldri bodd i Danmark, eller noe, det er bare hu mormora mi, som flytta til Norge.

    Så jeg har krangla med henne om Danmark behandla Norge bra under dansketida, og blitt uvenn med henne.

    Så jeg var nok den norskeste i familien, vil jeg si

    Det her var da jeg gikk i første klasse da.

    Men ingen av de andre gikk i mellom.

    Så jeg representerte nok Norge, i familien, og mormora mi Danmark da.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg kom på.

    Igjen takk for melding!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    Håvard Fadum 24. januar kl. 20:06 Rapporter

    Ja jeg var ved farrisvannet en gang i 90tallet på en hytte jeg husker vi måtte ro over vannet for å komme til jeg har snakket med min far ang dette og han sier at alle må underskrive på ett papir angående boet før det kan fordeles så du har nok rett til å kreve det men denne boden du snakker om at du bodde i er nok ikke tillat å bo i etter plan og bygningslovens bestemmelser dette burde du meldt til Larvik Kommune jeg har sjekka opp en annen som heter Johan Beichman som visstnok skal være registrert som samboer ellen savoldelli men hun står ikke registrert på hans adresse jeg har funnet ut at en mann ved navn johan didrik slømer beichman har hvert med i Tysklandsbrigaden mest sannsynelig faren til johan kan hende at denne pistolen er hans ikke vet jeg men

    Med Vennelig Hilsen
    Håvard Fadum

    Erik Ribsskog 24. januar kl. 20:24

    Hei,

    Ja Farrisvannet går vel helt til Telemark, eller noe, tror jeg.

    Så man kan ro i mange timer der.

    Men jeg tok sjangsen på å drikke fra øsekaret, for Farris er jo et kjent vann, hvor jeg var med stefaren min, Arne Thomassen, og fiska, som guttunge og, selv om vi ikke fikk noe fisk, for han var fra Nord-Norge, og visste vel ikke hvor det beit.

    Jeg var og fiska med han og lillebroren min Axel i Akerselva en gang og, for han flytta til Oslo.

    Men jeg har altså bodd i Larvik, som guttunge, for mora mi flytta fra faren min.

    Men jeg er fra Berger i Svelvik.

    Jeg har forsøkt å anmelde det til politiet, at de hadde ulovlig oppsatt hytte/skur.

    Men jeg kan ta det med Larvik kommune, det var en god ide!

    Jeg ser jo at politikere, får tyn, hvis de lar folk bo i sjøboder, i Nord-Norge, så da burde vel det gjelde for vanlige folk og.

    Ellen Savoldelli f. Ribsskog, er min tante.

    Hun har bodd i Sveits, i 30 år, eller noe.

    (Hun flytta ned dit, på beg. av 70-tallet, for hun fant seg en sveitser eller italiener der).

    For et par år siden, så flytta hu tilbake til Norge.

    Og forlovet seg med (Johan) Didrik Beichmann, fra Oslo, på min mormors 90-års dag, i 2007 vel, i Nevlunghavn.

    De bor nå i et hus i Larvikveien i Stavern.

    (Evt. Stavernveien i Larvik).

    Et stort hus, med tre bad, eller noe, skrev min mormor, i brev, før hun døde.

    Og med egen brygge osv.

    Så de lider nok ingen nød.

    Jeg kan sende med kopi av min mormors testamente, så ser du at vi arvet Holger baron Adeler, siden han var gift med min oldemors søster, Helga Adeler.

    Så vi er muligens baroner, etter Cort Adeler, den norske sjøhelten.

    Så kanskje det er derfor det er så mye tull.

    Igjen mange takk for hjelp!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    Håvard Fadum 24. januar kl. 20:32 Rapporter

    Takk takk jeg har selv hvert utsatt for omsorssvikt selv jeg så jeg vet åsse det er men jeg kan jo finne dokumentasjon fra div registre og div annet og sende på scanner til deg jeg vil jo fjerne hjelpe så det er jo en borgerplikt så

    Erik Ribsskog 24. januar kl. 20:44

    Ok,

    faren min, som flytta fra meg, da jeg var ni år, heter Arne Mogan Olsen, og bor i Drammen nå.

    Jeg har prøvd å anmelde det til lensmannen i Svelvik, som politiet i Drammen sendte det til, siden dette skjedde i Svelvik, antagelig.

    Men lensmannen i Svelvik, krever at jeg møter opp hos dem.

    Enda jeg bor i England, som flyktning/arbeidsledig, og ikke har råd til å dra til Svelvik , for å anmelde det.

    Men artig å få tips og hjelp, det er ikke hver dag man får det.

    Igjen mange takk for hjelp!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    Håvard Fadum 24. januar kl. 20:57 Rapporter

    hei dem bør jo skjønne at ingen gidder å dra fra engeland til norge for å anmelde sånt det er jo dyrt å reise det er jo det men han lensmannen hørtes jo ut som en kødd men jeg skal sjekke opp forresten har du en epost adresse

    min er haavardfadum@hotmail.com så kan jeg sende mail hvis jeg finner ut noe om de folka i familien din men jeg fant ut av det ene brevet at det er ett testamente datert 29.03.1996 har du det eller?

    Erik Ribsskog 24. januar kl. 21:12

    Hei,

    ja jeg sendte det til Spesialenheten.

    Men dem virker for meg som å være noe kommunistgreier, eller noe, som aldri gjør noenting, men lar politiet slippe unna med alt.

    Jeg kan nåes på e-post på eribsskog@gmail.com.

    Ja, jeg fikk Tingretten i Larvik, til å sende meg min mormors testamente, siden jeg ikke hørte noe, på tre-fire måneder, etter at hun døde.

    Men Tingretten hadde sendt testamentet til Løvås.

    Og onkelen min sender ikke videre brev.

    Så da hadde Tingretten bare latt min onkel Martin Ribsskog, og min tante Ellen Savoldelli, overta boet etter min mormor.

    Enda jeg er min mor, Karen Ribsskog, sitt eldste barn.

    Og min mor, var min mormors eldste barn.

    Så da mener jeg, at jeg burde fått til oppgave å få ansvaret for å fordele arven.

    Men, Tingretten i Larvik, de vil ikke gå inn, og la en bobestyrer ordne det.

    Og jeg får ikke advokat fra hverken Fylkesmannen i Vestfold, eller Fylkesmannen i Oslo og Akershus, som har nekta meg advokat i flere år.

    Så det har blitt sånn, at onkelen og tanta mi, de bare tuller med arven min, etter min mormor.

    De har sikkert solgt de mest verdifulle tinga og sånn, og tulla, for de har vel hatt fri tilgang til arven, i et halvt år nå.

    Enda onkelen min Martin, han fikk mange hundretusen mer enn det som står på det arket jeg sendte, for han hadde en fiskedam i Spydeberg, som gikk konkurs.

    Og da fikk han 200-300.000 vel, av bestemor Ingeborg.

    Så han burde heller betale penger til oss andre, enn at han skal ha arven.

    Det er helt bak mål, mener jeg.

    Og hu tanta mi Ellen har vel også fått sin del.

    Og jeg ser på de andre i slekta mi som kriminelle.

    De er sånne hasjrøykere, og dyrkere, og det som værre er.

    Så jeg stoler ikke noe på dem.

    Så jeg vil ha advokat til å ordne dette arveoppgjøret da, etter mormora mi, som døde i juni, som er lenge sida.

    Men jeg blir nekta advokat av norske myndigheter.

    Så det er bare surr, vil jeg si.

    Så jeg vet ikke hvordan jeg kan få Tingretten til å gå inn, eller få advokat til å gå inn.

    Jeg har prøvd å få presten i Larvik, til å gå inn, men han ville visst ikke.

    Så hvem som kan rydde opp i det her, det veit jeg ikke.

    Men jeg ser nesten på den arven som ødelagt nå, ettersom de andre har hatt den i mange måneder, og kan ha tatt unna de beste tingene og sånn da.

    Jeg stoler ikke på dem rett og slett.

    Tanta mi Ellen, som er forlovet med han Beichmann, som skal være av fin og kjent familie.

    De venta med å kontakte meg om arven etter mormora mi.

    Til etter at jeg kontakta Tingretten i Larvik.

    Og jeg venta 3-4 måneder, med å kontakte Tingretten i Larvik.

    For jeg ville at det skulle bli litt ro, rundt min mormors død.

    Og ikke sånn, at slekta begynte å slåss så busta føyk, med en gang hu hadde kommi i jorda, for å si det sånn.

    Men, det står på testamente, at hu ville ha askespredning, og ikke grav.

    Det synes jeg er rart, for hu er av fin adelsslekt osv.

    Jeg lurer på om noen kan ha skrevet det på etter at hu døde, eller noe, på testamentet, for hu nevnte aldri det til meg, at hu ville ha askespredning, enda jeg dro ut et par ganger, rundt år 2002 osv., til Nevlunghavn, etter at mora vår døde, og tok med broren min Axel dit osv.

    Så jeg synes det er rart at hu ikke nevnte det.

    Men men.

    Jeg skriver om alt som skjer på blogg forresten, (sånn at folk kan gå inn, sånn som du gjør nå f.eks.), og andre som har hjulpet, har fått rare telefoner osv., så vet du det.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    Håvard Fadum 24. januar kl. 22:04 Rapporter

    hei ett tips til er at du kan prøve han her Tore Sandberg privatetterforsker jeg vet ikke om du noen gang hørte om Fritz Moen saken han er iallefall dyktig men jeg får ta kvelden så snakkes vi igjen i morgen evt men jeg kan scanne over det jeg har funnet ut om gården og det andre

    Med Vennelig Hilsen
    Håvard Fadum

    Erik Ribsskog 24. januar kl. 14:30

    Hei,

    ja, men det er glimrende!

    Jeg var student igjen, i 2003, (etter mye krøll som butikksjef i Rimi, hvor jeg ble tullet med da, som ofte skjer, av en eller annen grunn).

    Så jeg hadde ikke akkurat noe formue, i 2003, da jeg overhørte, at jeg var forfulgt av noe 'mafian', i Oslo, hva nå som mens med det.

    Så jeg har ikke kommet meg lengre enn til England.

    Og jeg har ikke noen formue, så privatetterforsker, det vet jeg ikke om er noe mulighet.

    Men takk for tipset!

    Jeg skal lese mer om Fritz Moen-saken osv., det er bra at det er noen i Norge som hjelper, når myndighetene svikter osv.!

    Igjen mange takk for hjelp!

    Mvh.

    Erik Ribsskog








    PS.

    Her er vedlegget:

    img139

  • svelvik osloregionen

    http://no.wikipedia.org/wiki/Stor-Oslo

    PS.

    Så jeg kunne egentlig føle meg hjemme, da jeg bodde i Oslo, siden jeg er fra Berger, som ligger i Svelvik, som er i Osloregionen.

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • berger 1874 i hurum

    PS.

    Her kan man se det, at Selvik, (eller Selvig), også hørte inn under kirkebøkene for Hurum, i 1872:

    selvig i kirkeboka for hurum

    PS 2.

    Det står jo ‘Hoff’ der og, som er vest for Sande igjen, nord for Holmestrand.

    Så Vestfold har nok økt mye, på bekostning av Buskerud, kan det se ut som.

    Så sånn er nok det.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 3.

    Også Sem gikk under Hurum, så jeg.

    Så Hurum gikk helt ned til Tønsberg da.

    Så sånn var det.

    PS 4.

    Her kan man se at Buskerud og Vestfold, de var tidligere under Oslo Bispedømme.

    Så Oslo og Buskerud og Vestfold, det er nok den samme delen av landet, vil jeg si.

    Her er mer om dette:

    oslo bispedømme

  • 1813 eggedal

    PS.

    Og her kan vi se, (som jeg har skrevet om før på bloggen), at en Gunild Olsdatter, fra Eggedal, ble mor til en uekte født gutt, (min tippoldefar, Ole Sandersen), i Rødtangen, i mars 1837):

    4269683724_051de34d00_o (1)

    Er det den samme Gunild Olsdatter?

    Vi får se.

    PS 2.

    Jeg får det til å bli, (hvis det var hu Gunild Olsdatter), at hu var nesten 24 år, da hu fødte han tippoldefaren min, Ole Sandersen, da.

    Og min grandonkel, i Holmsbu, Idar Sandersen, han sa det, på telefon i forrige uke, at barnefaren, Sander Madsen, fra Filtvedt, i Hurum, han var bare 15 år, da han ble far.

    Så han var 14-15 år da, da barnet ble unnfanget.

    Og hu Gunild Olsdatter, var vel akkurat fylt 23.

    Så det her var nok barnerov, må det nok sies, fra hu budeie Gunild Olsdatter, fra Eggedal.

    Jeg skal se om det er mulig å finne han Sander Madsen, i kirkebøkene.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 3.

    Her kan vi se forresten, at det muligens er noe ‘lurings’ i kirkeboka, til Eggedal.

    En Gunild Olsdatter, står som utflyttet, i 1838, til Eger, som jeg også tror ligger oppi ‘Dalom’ der.

    Den var vel litt drøy vel.

    Jeg vet ikke helt om jeg kjøper den.

    Her er mer om dette:

    utlflyttet til Eger 1838

    PS 4.

    Jeg tror vi må si det, at hu Gunhild Olsdatter, som flytta til Eger, det må nok ha vært en annen Gunild Olsdatter.

    Både Gunild og Ole var jo vanlige navn, på den her tida.

    Så at det fantes mer enn en Gunild Olsdatter, i Eggedal, på den her tida, det er nok ikke helt usannsynlig, vil jeg si.

    Siden dette nok må ha vært et av de vanligste jentenavna på den her tida.

    Vi får se.

    PS 5.

    Sånn som jeg tenker nå.

    Så har hu Gunild Olsdatter feira 23 årsdagen sin.

    Uten noe familie kanskje, nede i Hurum.

    Og der er det jo fjord og alt mulig, både Oslofjorden og Drammensfjorden og det som er.

    Så hu har nok gått litt berserk, en varm sommernatt, på Hurumlandet, muligens Rødtangen, eller noe.

    Og nok gått litt fra konseptene.

    Hu var kanskje ikke vant med å bo ved fjorden og sånn, om sommeren.

    Dem hadde sikkert bare en elv, oppe i ‘Dalom’.

    Også festa sikkert alle de andre ungdommene da, og mora seg, så følte hu budeie Gunild Olsdatter seg nok litt sånn, som at hu hadde uflaks i livet, når hu så hvor artig de andre folka nede i Hurum hadde det, ved fjorden og dans osv. om sommeren osv.

    Noe sånt kanskje.

    Så tilta hu kanskje litt.

    Vi får se.

    For det er langt til Eggedal og Sigdal og sånt, fra Hurumlandet.

    Dem kunne nesten like gjerne ha sent henne til Hellas eller Spania, eller noe.

    Så det var nok ikke bare enkelt å være ugift og singel budeie, fra Eggedal, og ha 23-årsdag, langt unna familie og venner, nede på Hurumlandet, sommeren 1836.

    Det vil jeg nok ikke tro.

    Hu har nok klikka og blitt gæern, tror jeg.

    Bare se på Turid Sand, som klikka bare hu dro over fjorden, fra Berger, til Rødtangen, i 1988, husker jeg.

    Så det var vel nesten ikke annet å forvente, vil jeg si.

    Hvis de sender dattera si alene, fra Eggedal til Hurumlandet, som budeie.

    Uten noe familie osv., hvis hu ikke hadde det, annet enn oppe i Eggedal.

    Da kunne dem nesten like gjerne ha sendt henne til Hellas eller Kypros, eller noe, vil jeg si.

    Så sånn var nok det.

    Så det var nok ikke så smart fra foreldra til hu budeia.

    Eller, det måtte vel nesten gå gæernt, mener jeg.

    Det var vel nesten ikke annet å forvente, mener jeg.

    Jeg vil nok tro at det ville vært flere dølajenter, enn hu Gunild Olsdatter, som hadde klikka av å bli sendt til det fine Hurumlandet, ved fjorden, hvor kunstnere drar for å male osv., fra Oslo, fra ‘Dalom’.

    Så det betyr nok kanskje ikke at hu Gunild Olsdatter, var så spesielt ille.

    Men det var kanskje en stor overgang, å takle fra streng oppvekst kanskje, i kanskje litt kjedelige Eggedal, og til en fri singel-tilværelse, som budeie, på varme og sommerlige Hurumlandet, som var nordmenns svar på Syden og cruiseferie, må man vel si, på den tida.

    Så sånn var vel det.

    Kanskje det var alkohol inne i bildet og.

    Kanskje han Sander Madsen var voksen for alderen?

    Hvem vet.

    Vi får se.

    PS 6.

    Her kan vi se Gunild Olsdatters reise, for å bli budeie, på Røedgårdene, i Hurum, på 1830-tallet.

    Det var jo et lite stykke.

    Hvorfor ble hun sendt fra Eggedal?

    Hadde ikke foreldrene råd til å fø på henne?

    Så de på henne kun som en utgift?

    Hadde hu gjort noe gæernt, (i Eggedal og)?

    Hvorfor fikk hun seg ikke en døla-kar?

    Her er spørsmålene mange.

    Vi får se om det er mulig å finne ut noe.

    Hm.

    Her er mer om dette:

    gunild olsdatters reise 2

    PS 7.

    Til hu budeie Gunild Olsdatters forsvar da.

    Så kan det jo sies det, at både Eggedal og Hurumlandet, ligger i Buskerud fylke.

    Og Berger, det hører også tradisjonelt mer til Buskerud, Hurum og Drammensområdet, enn det hører til Vestfold, (hvor det hører inn under nå).

    Tradisjonelt, så var Berger, (hvor jeg er fra), en del en del av Hurum prestesogn.

    Det var et anneks-sogn, som het Strømmen, eller Strømm, hvor Svelvik og Sand og Berger hørte under, før Svelvik ble eget sogn, eller noe, når den byen vokste som ladested for Drammen.

    Så sånn var det.

    Det var kanskje derfor og, at min farfar, kalte snekkerverkstedet sitt for Strømm Trevare.

    For da signaliserte han vel kanskje, at han var fra Holmsbu og Hurum da.

    Men at han nok også følte seg hjemme på Berger, for Berger hørte tidligere inn under Hurum prestesogn da, i Buskerud da, hvis de hadde det fylket, på den tida.

    Så sånn var det.

    PS 8.

    At Svelvik og Berger tradisjonelt hører til Drammen og Hurum og Buskerud.

    Det kan man se på det, at Svelvikbanken, den har avdelinger i Drammen og Svelvik.

    Eller hadde ihvertfall, når jeg vokste opp, på Berger.

    Jeg tror Svelvikbanken, hadde kontor på Strømsø, rett ovenfor globusgården der, mellom globusgården og Drammen jernbanestasjon.

    Noe sånt.

    Men Svelvikbanken, hadde ikke kontor, f.eks. i Holmestrand, eller Tønsberg.

    For Svelvik hørte ikke til Jarlsberg og Tønsberg og Larvik osv., tradisjonelt.

    Svelvik var et ladested for Drammen, siden isen la seg innerst i Drammensfjorden, tidligere.

    Og Berger var del av Hurum prestesogn.

    Så faren min, han averterte køyesenger, mest i Aftenposten, men vel ikke i Drammens Tidende, av en eller annen grunn.

    Og også i Tønsbergs blad, noen ganger.

    Så faren min kjørte nok dobbelt så ofte til Oslo, for å levere køyesenger, enn han kjørte til Holmestrand og Tønsberg, vil jeg tippe.

    Og det husker jeg ganske bra, for jeg var med, og leverte køyesenger.

    For jeg hjalp til å bære osv.

    På begynnelsen av 80-tallet.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg kom på.

    PS 9.

    Her kan vi se det, at det ikke bare var farfaren min, som brukte stedsnavnet Strømm, på 1950 – 80 tallet.

    Det finnes fortsatt et idrettslag i Svelvik, som heter Strømm, (som stedet het tidligere, etter Svelvikstrømmen vel, Norges vel kraftigste strøm, i en fjord):

    strømm il

    PS 10.

    strømm kommune

    http://no.wikipedia.org/wiki/Str%C3%B8mm

    Her kan vi se flere ting.

    Vi kan se det, at Berger og Svelvik hørte til under Hurum sogn.

    Så Berger og Svelvik, er ‘egentlig’ Buskerud-steder, vil jeg si.

    Men, fylkesgrensene, de har ikke alltid fulgt grensene, for tradisjonelle distrikter, i Norge.

    Se bare i Møre og Romsdal, hvor Sunnmøringer og Romsdølinger, ikke liker hverandre, siden de er fra to forskjellige tradisjonelle distrikter.

    Men de har blitt plassert sammen i samme fylke.

    Så de norske fylkesgrensene, de har noe nesten kommunistisk eller stalinistisk over seg, vil jeg si.

    Det neste ville vært at de flytta folk til Svalbard, sånn som Stalin gjorde, bare at han flytta folk til Sibir.

    Så når det gjelder Svelvik og Berger, så gir ikke fylkesgrensene et riktig bilde, vil jeg si, av hvor stedene tradisjonelt sogner til da.

    Det er ihvertfall sånn det virker for meg.

    Vi kan også se det, at da farfaren min, i 1956 eller 57, (sa han Idar Sandersen, fra Holmsbu, på telefon, i forrige uke vel).

    Da farfaren min, startet opp Strømm Trevareindustri, i 1956/57 da, så het kommunen, som Sand lå i, Strømm.

    Men, så ble Strømm slått sammen med Svelvik, i 1964, som det står ovenfor, (understreket).

    Og da ble hele kommunen kalt Svelvik.

    (Ikke vet jeg hvorfor man droppet Strømm-navnet, men Svelvik var kanskje mer kjent da, og det var jo mer som en by).

    Men da kunne jo nesten ikke farfaren min bytte navn, på firmaet, til Sand Trevareindustri, eller Berger Trevareindustri eller Svelvik Trevareindustri.

    For da var nok allerede Strømm Trevareindustri, et ganske innarbeidet navn, etter 7-8 års drift.

    Pluss at staten i Norge, (husker jeg at faren min sa mange ganger), de tar veldig mye i dokumentavgift osv.

    Så det hadde sikkert kosta skjorta det, for å si det sånn, å skifte navn på firmaet.

    Men, vi ser jo det.

    At Strømm IL., de skifta jo ikke navn de heller.

    Selv om kommunen skifter navn, så behøver ikke firmaene, som har det gamle navnet, å skifte navn.

    F.eks. da Stavern ble en del av Larvik.

    (Hvor jeg bodde på 70-tallet).

    Da skifta vel ikke alle bedriftene i Stavern navn fra Stavern ditt og datt, til Larvik ditt og datt, for å si det sånn.

    Kommunen het vel Svelvik og Strømm først og.

    Så Strømm, det er vel det området som går, fra Grunnane, og til og med Berger da, vil jeg si.

    Så det heter vel kanskje Sand, i Strømm, i Svelvik da.

    Og ikke Sand, i Berger, i Svelvik.

    Men det blir vel da Berger, i Strømm, i Svelvik.

    Noe sånt.

    Det er mulig jeg blander her.

    Og det er nok fler folk som mener at det heter Berger, også på Sand, kanskje.

    Hvem vet.

    Vi kalte oss ihverfall bare Berger-folk.

    Vi kalte oss ihvertfall ikke Strømm-folk.

    Vi i klassen, da vi gikk på ungdomsskolen i Svelvik osv.

    Så sånn var det.

    Så det er mulig at det finner forskjellige meninger her.

    Farfaren min, satt ihvertfall ikke noe skilt på fabrikken.

    Mens faren min prata en gang om å sette et stor skilt, Strømm Trevare, på fabrikken.

    Men det ble aldri noe av gitt.

    Det var nok mest for fleip.

    Det er mulig.

    Vi får se.

    PS 11.

    Her kan vi se det, at Svelvik kommune, (hvor Berger og Sand også ligger), det er som forsteder til Drammen og Oslo, (og Lier).

    Det hører ikke så mye til Tønsberg og Larvik osv., (selv om Svelvik ligger i Vestfold fylke).

    Det er vel veldig få som pendler langt sørover, fra Berger, vil jeg tippe på.

    Det er nok derfor familien min alltid sa ‘inn til Oslo’, og ‘ned til Larvik’, fordi Berger og Sand og Svelvik da, det er som drabantbyer, eller forsteder, til Drammen og Oslo.

    Så sånn er det.

    Her er mer om dette:

    oslo drammen osv

    http://www.snl.no/Svelvik







  • Google Mail – Gunnild Olsdatter fra Eggedal, som flytta ned til Røedgårdene, på Hurumlandet, på 1830-tallet vel.







    Google Mail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Gunnild Olsdatter fra Eggedal, som flytta ned til Røedgårdene, på Hurumlandet, på 1830-tallet vel.





    Sigdal og Eggedal Turistservice as

    <post@sigdal-turist.no>





    Sat, Jan 23, 2010 at 11:44 AM





    To:

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>




    Ja det var vanskelig å tyde de navna fra

    kirkeboka.

    Tenker kanskje om du finner dødsdato/år på

    Gunhild Olsdatter i Hurum/Rødtangen at det er mulig å finne fødselsår og evt. et

    etternavn i den forbindelsen??

    Bare et forslag…

    Mvh Margrete




    Fra: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 22. januar 2010 16:46

    Til: Sigdal og Eggedal Turistservice

    as

    Emne: Re: Gunnild Olsdatter fra

    Eggedal, som flytta ned til Røedgårdene, på Hurumlandet, på 1830-tallet vel.


    Hei,

    ok, det går bra.

    Hvis hun het Olsdatter, så het nok faren Ole.

    Og jeg fant en Guhnild Olsdatter, som ble konfirmert som 22-årig, (men jeg så

    at folk ble sent konfirmert ofte, på den tida, i kirkeboka, på nettet), i 1833.

    Så fødselsåret må være rundt 1811 da.

    Men jeg skal kikke mer i kirkebøker selv.

    Jeg kan jo også se i kirkebøkene for Hurum, om hun tipptippoldemora mi står som

    innflyttet til Hurum, f.eks.

    Jeg sender med de to sidene fra kirkeboka i Eggedal, om hu Gunhild

    Olsdatter.

    Men jeg skjønte ikke hva det stod som fødested og navna på foreldrene.

    Men kanskje dere er mer vant til de navna, og klarer å skjønne hva det står?

    Selv om jeg skjønner det, hvis dere ikke skjønner det.

    Men igjen takk for svar osv., og god helg etterhvert, og beklager hvis

    det blir for mye e-poster og familiehistorie!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/1/22 Sigdal og Eggedal Turistservice as <post@sigdal-turist.no>

    Ja det var en lang familiehistorie, men det viser seg så å si

    umulig å finne Gunhild Olsdatter her i våre slektsbøker når vi har så få

    opplysninger .-Og når hun har reist fra Eggedal så er hun ikke videreført i

    bøkene her. Det eneste vi kunne finne ut hvis vi hadde fødselsår og

    etternavn var hennes foreldres navn.

    Mvh Margrete




    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 21. januar 2010 15:59

    Til: Sigdal og Eggedal Turistservice

    as

    Emne: Re: Gunnild Olsdatter fra

    Eggedal, som flytta ned til Røedgårdene, på Hurumlandet, på 1830-tallet vel.

    Hei,

    ok, det var veldig

    hyggelig gjort, hvis dere har tid til det!

    Jeg vet ikke

    fødselsdatoen, men hun fikk en sønn, Ole Martin Sandersen, (min tippoldefar

    da), i 1837, (jeg sender med utskrift av kirkeboka for Hurum).

    Og da sa

    granonkelen min, Idar Sandersen, på telefon, i forrige uke vel, at barnefaren

    var bare 15 år, en Sander Madsen, fra Filtvedt, på Hurum.

    Men hu fra Eggedal var nok eldre, vil jeg tippe på, siden hu jobba på Røed

    gård, og var fra Eggedal, så var hu nok over 18, hvis jeg skulle gjette

    ihvertfall, uten at jeg kan si det sikkert.

    Men hvis hu var 18, så var hu altså født i 1819 da, blir det vel.

    Jeg sender med

    utskrift av kirkeboka i Hurum, og sier igjen tusen takk for forsøket på å spore

    opp tipptippoldemora mi oppe i Eggedal der 🙂

    Min far sa at grandonklene mine hadde masse malerier av Kittelsen.

    (Det glemte jeg å spørre han Idar om da.

    Men jeg arver 1/18, eller noe, etter han, for min far vil ikke ha arv fra de,

    men gir det til meg og søstra mi.

    Så jeg ville ikke

    spørre om de verdifulle maleriene osv.).

    Og disse ble

    plassert på Holmsbu, virker det som for meg, av Røed-familien.

    For Røed-familien hadde et hus der, leste jeg på internett.

    Like ved en kunstner-koloni fra Oslo.

    Så Kittelsen-linken kan ha vært på en måte fra den kunstner-kolonien og.

    Kanskje Kittelsen

    hørte om Eggedal fra hu budeia?

    Hvem vet.

    Det skal jeg ikke

    si sikkert men.

    For jeg har jo

    lest på Wikipedia, at Kittelsen hadde kunstner-koloni oppe i Eggedal, hvis jeg

    ikke tar helt feil.

    (Jeg har aldri fått vært i Eggedal selv altså, jeg visste ikke at jeg hadde

    slekt derfra, før jeg begynte å kikke i kirkebøkene, for jeg lurte på hvor

    slekta til farfaren min var fra, for det har aldri noen fortalt meg).

    Så sånn var det.

    De ble en

    fisker-familie, de her Sander Madsen og sønnene hans, som fiska brisling i

    Drammensfjorden.

    Men det var en usikker levevei, så etterhvert så ble de mye snekre.

    Min farfar dro

    over Drammensfjorden, til Berger, og jobba hos en tante og onkel der, mener jeg

    det var, før han fikk jobb som snekker på gamle Berger fabrikker, som var to

    tekstilfabrikker da, i tilknytning til elva Fossekleiva, på Berger.

    Som

    Jebsen-familien hadde.

    Så starta Øivind Olsen, (min farfar), snekkerverkstedet Strømm Trevareindustri,

    på Sand, på Berger, på 50-tallet, hvor han lagde køyesenger og elementer til

    Jebsen møbler sine madrasser da.

    Så tok faren min

    over på 80-tallet, og det gikk ikke mange år før dem var konkurs.

    Så jeg dro til

    Oslo for å studere og ble ikke helt ferdig med studier før jeg skulle i

    miltæret.

    Og søstra mi hadde ikke noe sted å bo, så jeg måtte inlosjere hu hos meg i

    Oslo.

    (Faren min han svikta helt som far og familiebedrift-driver, han flytta fra meg

    da jeg var ni år, til en dame ved navn Haldis Humblen, som har slekt i noe som

    heter Johanitterordenen, hva nå det er).

    Så jeg begynte å jobbe i butikk, for å tjene penger, siden søstra mi var arbeidsledig,

    og jeg var arbeidsledig etter militæret.

    Og ble etterhvert

    butikksjef.

    Så overhørte jeg i Oslo, i 2003 og 2004, at jeg var forfulgt av noe 'mafian'

    der.

    Så jeg har flyktet til England, men får ikke noe hjelp av politiet, som ikke

    engang vil fortelle hvem den her mafian er.

    Jeg lurer på om det kan være noe med faren min f.eks., og prøver å finne ut mer

    om familien da.

    For min farfar, han fikk ikke lov å sitte på enden av matbordet, på

    julaftenene.

    Det var hans yngste sønn, Runar, og farmora mi Ågot, som satt på hver sin ende

    av spisebordet, på julaften, på 80-tallet, før farfaren min døde.

    Når mange

    barnebarn og sånn var der også.

    Så farfaren min ble behandle som en slave omtrent vil jeg si.

    Farmora mi var kristen.

    Kanskje det var fordi at farfaren min hadde en farfar som var uekte født,

    nemlig han Ole Sandersen da.

    Så ble han tulla med, av faren min og farmora mi osv.

    Er det sånn det

    henger sammen.

    Hvem vet.

    Uansett mange takk for hjelpen med å finne ut om dette!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/1/21 Sigdal

    og Eggedal

    Turistservice as <post@sigdal-turist.no>

    Det er nok litt vanskelig når det ikke er et etternavn å forholde

    seg til, og det ikke finnes noen fødselsdato. Men vi prøver å granske litt i

    bygdebøkene her….

    Mvh Margrete




    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 17. januar 2010 16:10

    Til: post@sigdal-turist.no

    Emne: Gunnild Olsdatter fra

    Eggedal, som flytta ned til Røedgårdene, på Hurumlandet, på 1830-tallet vel.

    Hei,

    kjenner dere noe

    til ei ved navn Gunnild Olsdatter, fra Eggedal, som jobba som budeie, på

    Røed-gårdene vel, på Fildtvedt, i Hurum, og som ble mor til en Ole Sandersen,

    uekte født, i 1837.

    Faren het Sander Madsen, fra Filtvedt, og er min tipptippoldefar vel.

    De fikk som sagt

    sønnen Ole Sandersen, som ble fisker på Holmsbu.

    Så de måtte flytte fra Oslofjord-sida av Hurumlandet, til Drammensfjordsida.

    Hvor familien Røed

    visstnok hadde et hus også.

    Så det er mulig at de var fattigfolk, som ble flytta litt på, av familien Røed.

    Hvem vet.

    Hu stod oppført med adresse Rødtangen, i kirkeboka, for Hurum.

    Men grandonkelen min, Idar Sandersen, fra Holmsbu, han fortalte det, at hu var

    budeie på Røed Gård, og at han Sander Madsen, ble far, kun 15 år gammel.

    Jeg fant en

    Gunnild Olsdatter, konfirmert som 22 år gammel, i 1833, i Eggedal.

    Men det kan vel ikke ha vært henne, da var jo hun 26 år gammel, da barnet ble

    født, og 11 år eldre enn barnefaren.

    Jeg lurer på om disse har blitt litt dårlig behandla eventuelt, av

    Røed-familien?

    Hu var kanskje fattig da, siden hu ikke konfirmerte seg før hu var 22?

    Hvis dere klarer å

    finne ut noe om dette, så hadde det vært veldig artig, siden dette er min

    farfars oldeforeldre, og mine tipp-tipp-oldeforeldre da.

    Så på forhånd takk

    for eventuell hjelp!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    No

    virus found in this incoming message.

    Checked by AVG – www.avg.com

    Version: 8.5.432 / Virus Database: 270.14.145/2626 – Release Date: 01/16/10

    07:35:00

    No virus found in this incoming message.

    Checked by AVG – www.avg.com

    Version: 8.5.432 / Virus Database: 271.1.1/2636 – Release

    Date: 01/21/10 07:34:00

    No

    virus found in this incoming message.

    Checked by AVG – www.avg.com


    Version: 8.5.432 / Virus Database: 271.1.1/2640 – Release Date: 01/23/10

    07:33:00








  • Session Start: Sat Jan 23 04:55:55 2010
    Session Ident: edison
    [04:55] Session Ident: edison (EFNet, john_cons) (oystein@citrus.homelien.no)

    [04:55] <edison> yo!
    01[04:56] <john_cons> heisan
    01[04:56] <john_cons> hvordan går det?
    [04:56] <edison> dama mi søkte på meg på nettet og fant ut at du ikke stolte på meg, hihi

    [04:56] <edison> jo fint, takk
    [04:57] <edison> og der?
    01[04:57] <john_cons> jaja, jeg kjenner jo ikke deg så bra da
    01[04:57] <john_cons> men jeg har vel ikke konkludert helt sikkert akkurat

    01[04:57] <john_cons> men men
    01[04:57] <john_cons> joda bare bra
    [04:57] <edison> neinei, men det er ikke alle som skriver blogposts om det, da…
    01[04:57] <john_cons> det er det sammen, stort sett

    01[04:57] <john_cons> nei, det er kanskje sant
    01[04:57] <john_cons> jeg bare skreiv om noe jeg tenkte på
    01[04:57] <john_cons> beklager hvis det var dumt
    [04:58] <edison> ja, jeg synes det er dumt å bli skrevet om, men who cares

    01[04:58] <john_cons> du ga meg jo noen råd osv
    01[04:58] <john_cons> det var å skrive nøyaktig hva jeg ville at myndigheten skulle gjøre
    01[04:58] <john_cons> og å ikke skrive om hvem som leste på bloggen

    [04:58] <edison> stemmer
    [04:58] <edison> poenget var vel mest å ikke virke så manisk i mailene, hvis du skjønner
    01[04:59] <john_cons> ok, hehe
    [04:59] <edison> altså glemme dette "jeg har blitt haunta" eller hva det er du pleier å si 🙂

    01[04:59] <john_cons> ja, jeg tenker sånn da vet du, skal jeg følge disse reglene til edison slavisk
    01[04:59] <john_cons> eller hvordan skal jeg gjøre dette
    01[04:59] <john_cons> siden jeg ikke kjenner edison så bra liksom

    01[04:59] <john_cons> sånn er det jeg har tenkt da
    01[04:59] <john_cons> men det er ikke noe personlig altså
    [04:59] <edison> tror ikke du klarer det! har lest sidene dine mange ganger etter at vi prata

    01[05:00] <john_cons> at jeg skrev en utgreiing om det
    01[05:00] <john_cons> nei, det ender nok opp med at jeg gjør det på min egen måte ja
    01[05:00] <john_cons> hva syntes du om klagen min til scottish power da, som jeg skrev i går vel?

    [05:01] <edison> har ikke fulgt med..
    [05:01] <edison> sorry!
    [05:02] <edison> men generelt kan jeg si at jeg synes du lager mye ut av lite, if you catch my drift

    01[05:02] <john_cons> ok
    01[05:03] <john_cons> ellers da, hvordan går businessen i norge, du er jo kjent forretningmann, mener jeg å ha lest
    [05:03] <edison> nå leste jeg den

    01[05:03] <john_cons> ok
    [05:04] <edison> og jeg må si at jeg skjønte ikke så mye, selv om jeg prøvde 🙁
    [05:04] <edison> du klager på at de sender deg regninger, tror jeg

    [05:04] <edison> ?
    [05:04] <edison> og du mener at de er feil, men jeg ser ikke umiddelbart hvorfor
    01[05:04] <john_cons> du stod oppført som en av de 10 mest lovende, unge, forretningsmenn, i dagbladet tror jeg

    01[05:04] <john_cons> for noen år siden
    01[05:04] <john_cons> hvordan gikk det, for meg som er nysgjerrig
    01[05:04] <john_cons> går det bra fortsatt?
    [05:04] <edison> og all den andre historikken med emails og shit føler jeg at vel kanskje er litt irrelevant når du ikke forklarer liksom nøyaktig hva som er problemet

    01[05:04] <john_cons> med firma osv
    [05:05] <edison> jaja går bra, takk som spør 🙂
    01[05:05] <john_cons> ok, jaja, jeg får nok holde meg til min egen måte å gjøre ting på tror jeg

    01[05:05] <john_cons> for det er ikke akkurat noe tidspunkt å lære på egentlig dette
    [05:05] <edison> ok, jeg tror ikke jeg skal gjøre et nytt forsøk på å komme frem til deg siden du outa meg og pasta forrige gang vi prata

    01[05:05] <john_cons> du kan ikke lære en gammel hund nye triks, er det ikke det de sier?
    01[05:06] <john_cons> ja, jeg har jo forklart om det, at jeg driver med åpenhet rundt min sitasjon

    [05:06] <edison> vel, du mister potensielle venner .. jeg gir faen, men tror du har hørt det før, fra andre, kanskje?
    01[05:06] <john_cons> dette er jo ikke noen private samtaler sånn som jeg ser du

    01[05:06] <john_cons> det
    01[05:06] <john_cons> ja, altså det er en tid for alt
    [05:06] <edison> ikke?
    [05:06] <edison> for meg er det det..?
    01[05:06] <john_cons> det er en tid for åpenhet og det er en tid for venner

    01[05:07] <john_cons> sånn ser jeg det
    01[05:07] <john_cons> nå er ikke jeg i en fase av livet, hvor jeg aktivt søker nye venner
    [05:07] <edison> jeg er trygg i min tilværelse, men jeg kan skjønne – hvis du ikke er trygg i din, på en måte – at du ser alt som fritt villt

    [05:07] <edison> er det det du mener?
    01[05:07] <john_cons> nei, jeg driver å står opp for mine rettigheter
    01[05:07] <john_cons> det er min plikt, i forhold til samfunnet osv

    [05:07] <edison> nei, seriøst
    [05:07] <edison> det får du ikke lov til å si, for jeg er så uenig
    [05:07] <edison> og _såpass_ mye har jeg lest sidene dine
    01[05:08] <john_cons> altså, selv om du er høy forretningsmann, så kan du ikke komme her, og komme her

    01[05:08] <john_cons> og fortelle meg hva jeg skal gjøre
    01[05:08] <john_cons> eller synes du det selv?
    [05:08] <edison> neinei, men man må få lov til å være uenig – og være enig om å være uenig, sant?

    [05:08] <edison> jeg tror _ikke_ du er forfulgt på noen som helst måte
    [05:09] <edison> (beklager!)
    01[05:09] <john_cons> jo selvfølgelig, men når jeg forklarer at jeg ser på våre samtaler, som rettighetsforkjempere i mellom nærmest

    [05:09] <edison> og det håper jeg du aksepterer uten at du må paste hele samtalen vår i bloggen din?
    01[05:09] <john_cons> og ikke som private samtaler
    [05:09] <edison> ja, så aksepterer jeg ikke det. ok?

    01[05:09] <john_cons> nei, jeg vil ikke love det, for vi er jo ikke gamle kompiser
    [05:09] <edison> men vi kan godt prate for det, for jeg synes hele greia di er interessant
    01[05:10] <john_cons> nei, jeg ser ikke på oss som kompiser

    [05:10] <edison> greit nok!
    01[05:10] <john_cons> jeg ser ikke på oss som uvenner heller
    [05:10] <edison> ditto.
    [05:10] <edison> men det er jo slik man ser på hvemsomhelst, eller hva

    01[05:10] <john_cons> men som to som er interessert i hva som foregår av problemer osv., i landet
    01[05:10] <john_cons> nei, er ikke du litt samfunnsbevisst da
    [05:10] <edison> jo, jeg prøver å være

    [05:11] <edison> og jeg mener å ha en viss formening om hvordan samfunnet funker
    01[05:11] <john_cons> har ikke dere hos homelien en sånn kåring av kandidater til fritt ord-prisen, blant annet?

    [05:11] <edison> nope
    01[05:11] <john_cons> ok, jeg syntes jeg så det
    [05:11] <edison> vi er ikke så trendsettere lenger her
    01[05:11] <john_cons> meg og tre andre

    01[05:12] <john_cons> ifjor, eller noe
    [05:12] <edison> en gang på 90-tallet var irc kult, nå er det bare en tjeneste – men vi satte standarden for mye av chat og slikt, da
    01[05:12] <john_cons> ja, men jeg mener å ha sett at en i ditt firma på deres web, lanserte kandidater til fritt ord-prisen

    [05:12] <edison> men! jeg har satt mål av meg til å opprettholde irc til jeg dauer, så vi får se
    [05:13] <edison> nope, tror du blander noe da (seriøst!)
    [05:13] <edison> hvilket firma var dette?

    01[05:13] <john_cons> ja, det er mulig, jeg har ikke linken her nå, for det var kanskje et år siden jeg så det
    01[05:13] <john_cons> jeg kan se litt
    01[05:13] <john_cons> brb

    [05:13] <edison> ok, men kan jeg i mellomtiden spørre, hva er denne taglinen din igjen
    [05:14] <edison> og mark my words, jeg er ikke frekk, det er bare sånn det fremstår
    [05:14] <edison> det er noe sånt som "og så ble jeg forfulgt av noe mafia ellerno"

    [05:14] <edison> det er ihvertfall "mafia" og "ellerno" tror jeg 🙂

    01[05:16] <john_cons> olen.net var det jeg tenkte på
    01[05:16] <john_cons> http://www.olen.net/node/302
    01[05:17] <john_cons> den er visst offline nå

    01[05:17] <john_cons> er det en som jobber for deg, olen
    [05:17] <edison> ah ja, han kjenner jeg
    [05:17] <edison> godt
    01[05:17] <john_cons> det var det jeg tenkte på, med at dere var samfunnsbevisste i powertech

    [05:18] <edison> det er nok korrekt, men jeg er et menneske i tillegg til firmaet jeg startet da
    01[05:18] <john_cons> men det er klart, at det å ha irc-server, det er jo en klar fordel for yttringsfriheten osv., vil jeg si

    [05:19] <edison> tja, irc-messig – vi følger norges lover – men vi logger fortsatt ikke samtaler og irc.homelien.no har til dags dato _aldri_ utlevert en logg til politiet (av hvem som connecter – igjen, vi logger ikke hva folk sier uansett)

    01[05:19] <john_cons> den laptopen her går litt sakte, et øyeblikk
    [05:20] <edison> men er det bare fordi jeg er stor irc-kar du prater med meg? for jeg vil tro at massevis av mennesker har enormt mye å prate med deg om basert på bloggen din

    [05:20] <edison> for den er virkelig merkelig
    [05:21] <edison> og det mener jeg ikke på en positiv måte, men at du virkelig oppfører deg merkelig liksom
    01[05:21] <john_cons> altså, det var du som kontaktet meg, på message, hvis jeg husker riktig

    01[05:21] <john_cons> altså, jeg vil ikke ha noe sånn kompis-råd, fra deg
    [05:21] <edison> stemmer (du fascinerer meg)
    01[05:22] <john_cons> jeg kjenner ikke deg som privatperson

    [05:22] <edison> det kan vi gjøre noe med, men nå spyr katta mi, brb
    01[05:22] <john_cons> men hvis du representerer noe fritt ord-pris utvalg, fra powertech f.eks., så kan jeg sikkert prate med deg

    01[05:23] <john_cons> du fasinerer meg og, på den måten, at du er en kjent forretningsmann, som prøver å få til noe her i landet, virker det som
    01[05:24] <john_cons> du er ikke som en vanlig anonym person fra thailand eller argentina, som skal chatte tomprat, men du er en kjent person, både i aviser og på irc

    [05:24] <edison> han overlevde fint
    01[05:24] <john_cons> ok, ikke dårlig
    [05:25] <edison> nei vet du, det er lenge siden jeg var kjent på noen måte
    [05:25] <edison> det er du som blir kjendis nå, på godt og vondt

    01[05:26] <john_cons> nei, det tror jeg ikke
    [05:26] <edison> det er du allerede!
    01[05:26] <john_cons> jeg har ikke vært i noen aviser, men det har jeg sett at du har vært

    [05:26] <edison> stemmer, men det er basert på profesjonelle meninger og markedsføring og sånt
    01[05:26] <john_cons> hva?
    [05:27] <edison> ja, jeg forutser .. tipper! at du snart kommer i avisene

    01[05:27] <john_cons> ok, vi får se
    [05:27] <edison> men jeg vet ikke om det nødvendigvis er positivt for din .. "cause"
    01[05:27] <john_cons> jeg har jo skrevet på den bloggen i snart tre år nå

    01[05:27] <john_cons> og har arbeidsaker mot microsoft og rimi osv
    [05:27] <edison> mm, vet
    01[05:28] <john_cons> og har publisert dette på nett, i snart tre år
    [05:28] <edison> jeg synes du overdriver veldig

    01[05:28] <john_cons> men jeg har ikke sett noe skriblerier i avisene om dette
    01[05:28] <john_cons> ok, to og et halvt år da
    [05:28] <edison> nei, det kommer nok, men jeg tror ikke du kommer til å like det

    01[05:28] <john_cons> nei, det kan nok være
    [05:28] <edison> ssv kommer du til å tenke at avisene som skriver om deg er med i en konspirasjon eller noe, tror jeg..
    [05:28] <edison> 🙁

    01[05:28] <john_cons> nei, det skal du ikke si
    01[05:29] <john_cons> jeg tar en ting av gangen
    [05:29] <edison> jammen det er det jeg tror
    01[05:29] <john_cons> ja, men du får lov å tro hva du vil

    01[05:29] <john_cons> men jeg må jo også få lov å ha en mening
    [05:29] <edison> fair enough, men det er min _vurdering_ også da, ikke bare noe jeg tror
    [05:29] <edison> mm!

    01[05:29] <john_cons> ja, vi får se da
    [05:30] <edison> uansett, apropos, jeg treffer deg gjerne!
    [05:30] <edison> hvis du er i nærheten av noe sted jeg skal til i fremtiden

    01[05:30] <john_cons> altså, det ville vært i forbindelse med noe yttringsfrihetpris-utdeling, f.eks.
    01[05:30] <john_cons> jeg synes det virker som om du prøver å egle deg innpå meg

    01[05:30] <john_cons> så det tror jeg vi avlyser
    [05:30] <edison> hvorfor prater du om ytringsfrihets-pris hele tida ifm meg? jeg har ikkeno med slikt å gjøre
    01[05:30] <john_cons> jeg skjønner ikke dine hensikter

    01[05:30] <john_cons> okey
    [05:30] <edison> jeg er _veldig_ opptatt av (ytrings-) frihet, men jeg deler ikke ut noen priser..
    01[05:31] <john_cons> men jeg synes du overdriver den fasinasjonen din for meg

    01[05:31] <john_cons> vi har da vært på quiz-show osv
    01[05:31] <john_cons> og du har aldri villet ha møtt meg tidligere
    01[05:31] <john_cons> jeg er litt skeptisk til sånn fasinasjon

    [05:31] <edison> det er bloggen og galskapen din som har gjort meg fascinert liksom
    01[05:31] <john_cons> det håper jeg du har forståelse for
    [05:31] <edison> jeg husker deg ikke fra q-z

    01[05:31] <john_cons> okey,
    [05:31] <edison> jaja, helt ok
    01[05:32] <john_cons> men hvis du skal bable om galskap, så tror jeg at vi får ta kvelden
    01[05:32] <john_cons> ihvertfall jeg

    01[05:32] <john_cons> men du får hilse god bedring til katta di
    [05:32] <edison> føler det er et definisjonsspørsmål, men hvis du er nærtagende..
    01[05:32] <john_cons> kanskje du heller burde bruke mer tid på den

    01[05:32] <john_cons> ja, jeg er litt skeptisk til sånne blog-fans
    01[05:33] <john_cons> blogger kan være et sterkt medium
    [05:33] <edison> jeg er ingen blog-fan, jeg er interessert i hvorfor du har et så skrudd syn på virkeligheten

    01[05:33] <john_cons> så jeg tror vi får prøve å roe det ned litt i svingene
    01[05:33] <john_cons> ja, men da sier vi takk til deg edison
    01[05:33] <john_cons> og god bedring til katta

    [05:33] <edison> evt. si det på en penere måte, jeg er ikke vant til å legge noe i mellom
    01[05:33] <john_cons> hejdå!
    01[05:33] <john_cons> ok, piss off!
    01[05:34] <john_cons> skjønte du den?

    [05:34] <edison> vel, sorry! var ikke stygt ment.
    01[05:34] <john_cons> *gone*
    Session Close: Sat Jan 23 05:34:15 2010
    Session Start: Sat Jan 23 05:34:21 2010

    Session Ident: edison
    [05:34] Session Ident: edison (EFNet, john_cons) (oystein@citrus.homelien.no)
    [05:34] <edison> god natt ja!
    01[05:35] <john_cons> hvis du kontakter meg igjen så klager jeg på deg til ef-net adminene

    [05:35] <edison> kjør på! det var jeg som msga deg
    [05:35] <edison> så det er min skyld
    [05:35] <edison> men jeg er fortsatt nysgjerrig på selve essensen, hvorfor du føler at du må angripe folk hele tida (du angriper meg nå!)

    [05:36] <edison> for eksempel?
    01[05:36] <john_cons> det er greit denne gangen, men hvis du ikke slutter å skrive nå
    01[05:36] <john_cons> så klager jeg på deg
    01[05:36] <john_cons> fra nå

    [05:36] <edison> 🙁 jeg vil helst ikke ha masse blogposts og klager på bloggen din, men hvis ikke du slutter å skrive til meg nå så .. og det er ikke en trussel, det er bare vanlig courtesy! man prater, man truer ikke

    [05:37] <edison> :))
    [05:38] <edison> (og igjen, det jeg ville prate om var essensen i bloggen din! altså det jeg kaller galskapen .. eller ditt livs/verdens/autoritets-syn)

    03[05:38] * Added edison!*@* to ignore list
    [05:38] <edison> eventuelt konspirasjoner






'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen