johncons
  • Da jeg kom hjem fra butikken igår kveld, ca. kl. 23.

    (Butikken, Tesco, er åpen til kl. 24, og jeg sitter ofte halve eller hele dagen, og skriver blogg).

    Da gikk jeg i Leather Lane da.

    Så dukka det opp en kar, i slutten av 20-åra kanskje.

    Velkledd vel og bærende på en slags dokumentkoffert vel.

    Og så sier han, at jeg burde passe meg, lenger opp i gata, for det var kanskje 30 rotter der, sa han.

    Jeg bare begynte å le, for jeg veit jo at det er rotter der, for jeg har jo bodd her i snart tre år.

    Og i Norge, så ville vel aldri noen begynte å bable, til fremmede, om noe sånt, om natta.

    Hvis man er edru.

    Han kalte meg til og med ‘mate’, selv om jeg aldri har sett vedkommende før, såvidt meg bekjent.

    Men det er sånn briter er, at dem skal være høflige da.

    Så jeg bare lo, og sa ‘cheers’, som betyr takk da.

    Jeg syntes det var rart, at man skulle bli sagt fra ting som det.

    For jeg tror ikke det kan ha vært så mye som 30 rotter der, det var nok vedkommende som var litt nervøs for rotter, og litt pysete kanskje.

    Noe sånt.

    Så det var litt merkelig, den situasjonen, synes jeg, for han prata høyt og tydelig.

    Så han virka som en som ikke var så innmari pysete ellers.

    Eller, han var veldig lite sjenert.

    Så veldig lite sjenert og veldig pysete.

    Det var rart, må man vel si.

    Så han var litt rar.

    Det som var enda rarere, det var at han bytta bærehånd, på dokumentmappa.

    Jeg gikk ikke bort til døra, hvor jeg skulle inn.

    Nei, jeg gikk bort til siden av smuget, så han passerte meg på min venstre side da.

    Og ikke på min høyre side, som han ville ha passert meg på, hvis jeg hadde gått bort til inngangsdøra, her i nummer 5.

    Så sånn var det.

    Så det var litt rart, synes jeg, at han skulle bytte bærehånd, for dokumentmappa, fra venstre til høyre hand, var det vel.

    Mens han snakka og mens han gikk.

    Så her var det en del rart.

    En veldig lite sjenert og veldig pysete kar, (må man vel si, siden han overdriver så mye), skifter bærehånd, mens han prater og går, klokka 23 om kvelden.

    Nei, det var litt rart, syntes jeg.

    Så når jeg våkna nå, så husker jeg, at jeg tenkte om det var noe Home Office/MI5, eller ‘mob’, eller noe lignende greier med han.

    Det er mulig.

    Så sånn er det.

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

  • Safety first. (In Norwegian)

    PS.

    Jeg synes den partnerskapsavtalen, mellom Tesco og Home Office, så litt rar ut.

    Kanskje det er meg Home Office skal tulle med.

    Kanskje de synes jeg ser ung ut?

    Men jeg er altså en flyktning, som måtte rømme til England, i bare jeans og en genser, som jeg har på meg nå, som jeg kjøpte i Sunderland, i 2004.

    Så jeg har ikke hatt så mye penger, til å kjøpe skjorter og sånn for.

    Og jeg har ikke hatt så mye penger, til å klippe meg for, hver tredje uke osv., som de nok gjør ofte, i England.

    Så jeg ser kanskje ung ut.

    Så de skulle kanskje fornærme meg da.

    Så jeg vet ikke hva jeg kan gjøre for å tilfredsstille Home Office?

    Jeg husker de hosta, eller ‘hosta’ vil jeg si, på Home Office, da jeg skulle søke asyl der.

    Hvis de hoster, så betyr det det samme, som at dem sier at du er homo.

    Hvis dem hoster sånn tilgjort.

    Så Home Office i England, de er sånne mob-aktige folk, vil jeg si.

    Men jeg får strippe litt for Home Office da, så kanskje de blir fornøyd hvis de ser at jeg har litt hår på brystet under den genseren da, som sikkert får meg til å se ung ut:

    Da ble sikkert Home Office glad.

    Og det ganske lange håret, som jeg ikke akkurat har råd til å klippe hele tida, siden jeg er en fattig arbeidsledig flyktning, det begynner å bli litt grått, så kanskje Home Office blir fornøyd da:

    Jeg tror at Home Office, de må være ganske pervo, og homo, så de har sikkert lyst til å se pikken min og, men så langt går jeg ikke for å tilfredsstille Home Office dessverre.

    Så jeg beklager til Home Office for det.

    Så sånn er det.

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Og de har sikker gjort noe dritt med det bestikket og, det synes jeg at jeg har merka lignende ting av før.

    At når det bare ligger en pakke igjen, så er det Home Office, eller noe, som her gjort noe mob-tullings, med maten osv.

    Så sånn er det.

    Men jeg får jo ikke rettighetene mine, hverken i Norge eller England.

    Varmtvann har jeg ikke hatt i leiligheten her, på over et år vel.

    Så jeg får ikke vaska opp, på en vanlig måte.

    Home Office tuller med meg, overalt.

    Så jeg får ikke lån i banken, f.eks., til oppvaskmaskin.

    Neida, de tuller med kredittfila mi og, og alt mulig annet, så håret mitt blir grått.

    Og i Norge får jeg heller ikke rettighetene mine.

    Så dette er ikke snakk om rettsamfunn, som man snakker om i taler og på nyhetene osv.

    Dette er snakk om veldig korrupte Orwell-aktige New World Order/Big Brother-land.

    Så Norge og England, å dømme utifra hvordan de behandler meg, de er bare søppel, må jeg nok dessverre si.

    Så sånn er det.

    PS 2.

    Så britene, de tror nok at de eier nesten hele verden ennå, og har et stort imperie.

    Siden de kødder sånn med nordmenn, f.eks.

    Men faktumet er vel, som jeg husker EFTA skrev til meg, at Norge er med i EØS, og nordmenn, har de samme rettigheter i England, som EU-borgere.

    Det tror jeg ikke Home Office, eller MI5, eller hvem det er, har fått med seg.

    Så de lever nok fortsatt i verden, sånn som den var, for hundre år siden osv., vil jeg tro.

    Britene har ihvertfall skrevet under på en EØS-avtale, men det virker det som at dem har glemt.

    Så sånn er det.

  • Sure ph-verdier i England? (In Norwegian)




    De par siste årene, her i England, så har jeg hatt problem med at jeg har hatt sånn sur mage.

    Jeg har prøvd mye forskjellig mot det, sånne piller mot halsbrann osv., og å kutte ned på juice og kethcup og sånn.

    Jeg lurer på om det er fordi at den øya her, er så overbefolka, at mye av mat og drikke osv., er for surt, for nordmenn, som er fra et land, hvor man ofte kan drikke vann av springen da.

    Og jeg husker at vi var på øvelse i militæret, og da husker jeg vi noen ganger fant bekker, som var så reine, at man kunne bare drikke vannet der.

    Så sånn var det.

    Mens, jeg trokke man finner like mange sånne steder, i England, for å si det sånn.

    Så det er mulig at det er så sure ph-verdier, på det man kjøper av mat og sånn her, at magan min, som er vant til mindre forurensning osv., blir sur da.

    Hva vet jeg, noe er det ihvertfall.

    Det siste jeg har lest skal hjelpe, på nettet, av mat mm., det er visst melk og også bananer da, som visstnok skal hjelpe.

    Og det er sånn jeg spiste og drakk veldig lite av i Norge.

    Og Sodium Bicarbonate, som jeg kjøpte ifjor, eller noe, det skal visst også hjelpe.

    Hva nå det egentlig er.

    Det er kanskje noe lignende av sånn Samarin(?) og lignende ting, som også finnes i Norge.

    Det er mulig.

    Hva vet jeg.

    Vi får se hva som skjer.

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

  • Vi har jo tidligere vært inne på norske regler, her på johncons-blogg.

    Hvor vi prøver å finne ut mer om, hvor rimet eller regla stammer fra.

    Vi har allerede prøvd å finne ut hvor Hvorfor drikker Jeppe, stammer fra.

    Og det var Haldis som tulla med klokker’n på Berger Kirke, fant vi ut.

    Så sånn var det.

    Også var det også, dette rimet som het, Bedre med en dram i timen, enn en time i Drammen.

    Men det har vi ikke funnet ut, hvor stammer fra enda.

    Et av de mest kjente norske rimene, det må vel være Du mistet en hanske, din dumme danske.

    Det rimer jo til og med.

    Selv om Holger Danske, holder kanskje.

    Nei, her er det noe galt, for dette rimer ikke.

    Men hva med denne, Anne på landet, tissa i spannet.

    Her er det også noe galt, vil jeg si.

    Dette kan vel ikke være Anne Neteland, for hun var jo distriktsjef for Rimi, i byen.

    Så her er det noe rart, vil jeg si.

    Så her er det bare for johncons-blogg leserne å sende inn kommentarer og e-poster, så får vi se om det er mulig å finne ut av disse mysteriene.

    Vi får se.

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog







  • Google Mail – Til Vibeke Nilsson, angående immatrikuleringsbrev







    Google Mail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Til Vibeke Nilsson, angående immatrikuleringsbrev





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Mon, Apr 20, 2009 at 3:24 PM





    To:

    studentinfo@admin.uio.no



    Hei,

    jeg viser til brevet jeg fikk tilsendt i posten i dag, angående at jeg

    er immatrikulert, ved

    Universitetet i Oslo.

    Takk for hjelpen med det!

    Jeg synes at dere skreiv et par rare skrivefeil, i adressefeltet på brevet.

    Og det ser så dumt ut, synes jeg.

    Så jeg lurte på om dere kunne skrive et brev til, med adressen min riktig?

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Dere skrev

    Erik Ribsskog

    Flat 3,

    5 Leathe-Lane

    Liverpool,

    GB – L2 2AE

    ENGLAND

    Men det skal være:

    Erik Ribsskog

    Flat 3

    5 Leather Lane

    Liverpool

    GB – L2 2AE

    Storbritannia






'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen