
-
På onsdag 11. august, så dro jeg til Kiel, med Color Fantasy.
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.Mvh.
Erik Ribsskog
PS.
Siden forrige gang jeg dro med Kiel-ferja, (i fjor vel).
Så har Ruter tatt bort sine billett-automater.
Og å spørre om impulskort, (som de kalles), på Narvesen.
Da sier de vel bare, at de ikke har disse.
Og hvis man skal lade opp reisekortet, med bare en femtilapp, liksom.
Så sier de vel, at man går dit hver dag, fordi at man synes det er hyggelig, å chatte, med betjeningen.
(Noe jeg leste noe lignende av, på en av Sporveien sine blogger/nettsteder).
Så det blir ladet uansett.
(Vil jeg si).
Impulskort høres ut som noe for dårer.
(At man plutselig skal reise ned til byen, fordi at man er impulsiv, og fikk en impuls, liksom.
Noe sånt).
Og hvis man ikke skal lade opp reisekortet, med mange hundre/tusen kroner, så blir man visst kalt selskapssyk.
(Noe sånt).
Så sånn er visst det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 2.
Jeg prøvde å finne den nevnte bloggen/nettstedet nå, men jeg fant istedet en annen blogg, hvor det tas opp, (noe jeg har blogget om tidligere), at Datatilsynet muligens ikke forstår sin rolle lenger, i våre dager:
https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:LoGq01bhslQJ:https://blogg.karlsbakk.net/tag/oslo-sporveier/+&cd=10&hl=no&ct=clnk&gl=noPS 3.
Her er det ekle/ladede/stigmatiserende, som jeg tenkte på:

https://osa-sporveien.no/media/artikler-2/sporet/osa-sporet-201802-web.pdf
PS 4.
På grunn av tingene nevnt ovenfor.
Så tenkte jeg på, hvordan jeg nå skulle kjøpe billett.
Og på Vy sitt nettsted.
Så virka det som, at man bare kunne kjøpe en billett, og så printe ut den.
(Som for eksempel hos National Express, i England).
For da slipper man å tenke på, at mobilen kan gå tom for strøm.
Og hvordan virker egentlig Ruter og Vy sine apper.Må disse appene ha internett/data for å virke.
Det skjønner vel ikke folk av seg selv.
Her må man teste ut appen, for å finne ut dette.
(Må man vel si).
Og disse appene kan man ikke laste ned, fra Yv og/eller Ruter sine nettsteder.
Neida, man må bruke noe stigmatiserende, (må man vel si), som heter Google Play.
Så man er altså en som bare liker å spille spill, hvis man skal laste ned Ruter og/eller Yv sin app.
(Noe sånt).
Og man må også logge inn, på Google, for å laste ned en app, via Google Play.
Og hvis man er logget inn på Google, og noen rapper mobilen.
Så kan de jo slette alle ens mailer og blogger, osv.
(For å si det sånn).Hvis man for eksempel ikke har en av de nyeste mobilene, med fingeravtrykk-leser og øye-scanner, osv.
(Og har brukt en del tid, på å lære seg denne mobilen.For å si det sånn).
Så sånn er nok det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 5.
Så kjøpte jeg en billett, på Vy sitt nettsted.
(Bare en vanlig enkelt-billett, (til t-banen), til 38 kroner).
Og da stod det, at hvis man ønsket å være anonym, så kunne man ikke skrive ut billetten.
Da måtte man bruke app.
Og app hadde jeg ikke.
(For jeg prøver å passe litt på bloggene mine og mailene mine, osv.
Og liker derfor ikke å logge inn på Google, via mobilen.
For å si det sånn.
Og jeg har jo også blogget om tidligere.
At batteriet på mobilen kan ta slutt, (eller minnekortet kan bli fullt), og så virker ikke mobilen (ordentlig) lenger.For å si det sånn.
Eller den kinesiske produsenten, kan ha funnet ut, at mobilen trenger en oppdatering.
Og da kan vel muligens det skje, (som på Windows), at mobilen ikke virker, på en stund, (når det gjelder de minst vestlige produsentene).
For å si det sånn.
Og så blir det kontroll akkurat da.
For å følge Murphys lov.
Heter det vel).
Men etter at jeg hadde betalt.
Så stod det at den registrerte billetten, måtte inn på Yv sin app, (den og).Det holdt ikke med utskrift, (selv om Yv sin nettbutikk hadde ment dette, noen sekunder tidligere).
Så dette billett-betalings-systemet har Vy-folka lagd i fylla, (kan det nesten virke som).(Noe sånt).
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 6.
Her er mer om dette:

PS 7.
På Nasjonalbiblioteket så virka ikke den PC-en, som stod litt for seg selv, (man måtte sitte og liksom bli beglodd, av en slags sivil-purk, kunne det nesten virke som):

PS 8.
Hvis jeg ikke hadde vært litt kjent i Oslo, så hadde jeg muligens oversett denne Kiwi-butikken, (i Bygdøy Alle), og gått helt til Bygdøy:

PS 9.
Kokesjokoladen skal vel ligge i bakehylla:

PS 10.
Litt drawback at resten av passasjerne var MC-klubb-medlemmer, (for å si det sånn):

PS 11.
Her er mer om dette:
PS 12.
I trappa opp til ferjeterminalen, så var det en scene.
Ei gammel dame, hadde muligens fått corona, for hu klarte ikke å drasse med seg kofferten sin.
(Opp trappa).
Jeg, (som tidligere butikksjef osv.), syntes at dette virka litt besynderlig/teatralskt.
(Ei så gammal dame må vel klare å planlegge litt, når hu skal på cruise.
Skulle man vel tro).
Så jeg blanda meg ikke.
(Jeg bare ‘chilla’, nede på fortauet.
Mens jeg venta på at gamla skulle få samla seg.
Og gamla si venninne, viste ingen tegn til å hjelpe gamla, (de kommuniserte vel ikke engang).
Så dette virka litt ‘merksnodig’.
Må jeg si.
Og for eksempel min farmor, var redd for menn, (min ungdomsskole-klassekamerat Ulf Havmo), sånn som jeg husker det.
Så det kunne også ha vært sånn, at gamla hadde blitt forskrekka.
Hvis jeg hadde gått bort til henne, og begynt å bable om noe.
For å si det sånn).
Men to pakistanere/asiatere, (som ikke bar på noe), kom plutselig motsatt vei, (fra ferja), og hjalp gamla.
(Noe sånt).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 13.
Her er mer om dette:

PS 14.
Man kan kanskje også si, at ferjeterminalen burde ha vært på bakkeplan.
(Sånn som Color Line sin terminal i Larvik/Vestre Halsen.
Og som DFDS sin terminal på Vippetangen.
For å si det sånn).
Så sånn er vel det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 15.
Minibaren/kjøleskapet burde ha vært av-iset, (må man vel si):

PS 16.
Det var lett å blir surrete på dette cruiset, for man skulle ha munnbind på seg overalt på ferja, unntatt på dekk, og man skal jo ikke bruke disse munnbindene mer enn en gang, så man jo måtte jo ha med seg to-tre munnbind, bare for å gå en tur på dekk:

PS 17.
Da jeg skulle gå på ferja, så var det forresten sånn, at de som gikk foran meg, (et voksent par), viste norske pass, selv om man bare skulle vise boarding card:

PS 18.
I burger-restauranten, så jobba det to folk, som minna om to av mine kolleger fra Arvato Liverpool, (hvor jeg jobba fra 2005 til 2006).
Det var ‘Vivian Steinsland’ og en ung norsk homse, (Henrik Torkveen), som også begynte der etter meg.
‘Vivian Steinsland’ var ute i restauranten.
Men hu snakka liksom gjennom meg, (til han ‘Henrik Torkveen’), mens jeg venta på å få cola-begeret.
Så det var sånn at jeg lurte på om hu burger-dama snakka til meg eller til han ‘Henrik Torkveen’, (på sin utydelige vestlands-dialekt), husker jeg.
(For å si det sånn).
Så det var som noe ‘merksnodig’.
(Må jeg si).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 19.Jeg bestilte dobbel cheese-burger.
Men da fikk jeg med bacon.
Selv om det ikke er ‘default’, at det er bacon på cheese-burgere, (for å si det sånn).Og det kan være, at en burger, går fra å være sunn til å bli usunn, hvis man også har bacon på den, (som kanskje er stekt i smør, eller noe lignende).
Dessuten så tar de ekstra betalt, for disse bacon-skivene.
(Jeg pleier å reise rundt den tjuende, når jeg får bostøtten.
Men da, (rundt 20. juli), så var billettene så dyre.
Så derfor dro jeg heller 11. august.
(For jeg hadde lyst til å komme meg bort litt.
Siden at jeg bare hadde vært i Bærum, (mer eller mindre), i et halvt års tid).
Noe sånt).
Og da hadde jeg visst handla litt mye, på Meny og Extra osv., i mellomtida.
Så da hadde jeg ikke så mye penger, som vanlig, å bruke på ferja.
Så derfor bestilte jeg brus til maten, (istedet for øl), da.
En tier til bacon hadde jeg sikkert råd til.
Men det er jo et prinsipp, at når man bestiller cheese-burger, så skal man få det.
For å si det sånn).
Og det er ikke alltid folk har lyst på bacon.
(For å si det sånn).
Den klassiske cheese-burgeren er jo uten bacon.
Og det er vel en grunn til det.
(Må man vel si).
Og jeg har egentlig aldri vært noe fan av bacon.
Jeg pleide å pirke bort fettet, da jeg var liten, (husker jeg).
(Jeg hata å spise fett/fett-rander.
Jeg ville bare ha reint kjøtt.
Sånn som jeg husker det).
Det var en svensk gjeng, i Brighton, (jeg hadde samme vertsfamilie som en Frederik Axelsson fra Gøteborg), sommeren 1985, som først dro meg med på McDonalds.
Og da kjøpte jeg vel en Big Mac.
(Min far kjøpte aldri burgere.
Kun wienerpølser.
Når vi var ute å leverte køyesenger/vannsenger.
For å si det sånn).
Og Bic Mac-burgere har ikke bacon oppå.
Så burgere for meg, er uten bacon.
(Må jeg si).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.PS 20.Her er mer om dette:

PS 21.
Det var vel sånn, at jeg tok dette bildet, fordi at håndtaket, (til kjøleskapet), var som innsmurt med fett:

PS 22.
Her var det tomt, (på nederste hylle):

PS 23.
Jeg kjøpte et brett med cola, i tax free-butikken, (som vanlig).
Og da tenkte jeg på det, at de ikke vil ha brus/øl-brett, opp på kassabåndet.Og da blir det jo sånn, at hvis man har andre varer, oppi ‘hjul-handlekurven’.
Så må man bøye seg veldig ned, for å ta opp disse.Man kan ikke da løfte opp handlekurven, (fra gulvet).
For cola-brettet veier så mye.
(Og handlekurven får da muligens ‘slagside’.
Må man vel si).
Så man blir liksom stående, med rumpa i været, da.
Så det hadde kanskje vært bedre, hvis de i kassa der, hadde vært mindre ‘gnomete’, og latt folk legge brus/øl-brett opp på kassabåndet, (som på for eksempel DFDS-ferjene).
(For å si det sånn).Så sånn er vel det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 24.
Her er mer om dette:

PS 25.
Her er mer om dette:

PS 26.
Det var også sånn, at jeg hadde vært på Kiwi, og handla litt der, før jeg dro.
(Det pleier ofte å være så fullt, i avgangshallen.
At jeg aldri har kjøpt noe, i kafeteriaen der.
Der sitter de som kom med natt-toget fra Trondheim, kanskje.
Og de liksom markerer rivir der, (ved å være høylytte blant annet), må man vel nesten si.
Og de som jobber der, er kanskje slitne, etter å ha ekspedert halvfulle trøndere og bergensere, i mange timer.
For å si det sånn).
Så derfor begynte jeg å dra innom Kiwi, før jeg dro med Kiel-ferja.
(For et par år siden).
For å ha en cola, (og kanskje noe å gomle på), i avgangshallen.
(For man måtte ganske lenge der, før coronaen.
Man måtte være der, før klokka 13.
Og så måtte man sitte på en benk der, i bortimot en time.
Før alle fikk gå på, cirka kvart på to.
Var det vel).
Og da har jeg også begynt å handle barbersaker, (som man innimellom må kjøpe nytt av), og dusjsåpe/sjampo/balsam og sånn der, i samme slengen.
(Istedet for å bruke ferja sin dusjsåpe.
Som kanskje lukter roser.
Og som de noen ganger kanskje glemmer å fylle opp.
For å si det sånn).
Og så etter det igjen.
(Etter å ha vært med Kiel-ferja 10-20 ganger).
Så har jeg sett, at det står med liten skrift, på Color Line sitt nettsted.
(Er det vel).
At man ikke kan ta med mat/drikke, på ferja.
Og da lurer jeg litt på det.
På Stena Saga så pleide det å stå noen skilt, i Cafe Saga, om at man måtte spise medbrakt mat, i nattklubben, (som var ‘sigøyner-leir’, på dagtid).
Så det er kanskje noe sånt som menes.
At man ikke kan sitte å gomle på matpakka si, i restaurantene, på ferja.
Hm.
For mange vil vel mene, at Color Line ikke har noe med, hva man gjør/spiser, på lugaren sier.
(For å si det sånn).
Og selv på fly, (har jeg lest), så kan man ta med matpakke.
Og jeg selv har ofte tatt med, en flaske cola eller en flaske Imsdal.
Hvis jeg har dratt med for eksempel Ryan Air, til London.
Så at man ikke kan ta med en vann-flaske eller brus-flaske, (for eksempel), hvis man skal med Kiel-ferja.
Da er det som at Hitler har tatt over der.
(Må man vel si).
Og jeg er ikke sikker på, om det er ment, å tas alvorlig/bokstavelig.
(For å si det sånn).
Så sånn er vel det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 27.
Color Fantasy begynner å dra på åra, (her burde vel Color Line ha bytte air condition-boksen):
PS 28.
Da jeg skulle gå i land i Kiel, så var det sånn, at en trønder, (som jeg seinere har lurt litt på om var min mors tremenning Kjell Arild Ribsskog), gikk meg ned.
(Han kom fra heisene/trappene i den andre enden av ferja.
For å si det sånn).
Og han ‘Kjell Arild Ribsskog’ begynte også å kødde/råflørte, med Color Line-damene, (som stod ved landgangen).
Så da noen andre folk, (foran meg), begynte å bruke hele fotgjenger-tunnelen sin bredde, (siden at det ikke kom noen motsatt vei), så stakk jeg fra denne utagerende trønderen.
(Må jeg innrømme).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 29.
Her er mer om dette:

PS 30.
Her er mer om dette:
PS 31.
Jeg trodde at det var sånn, at man måtte bruke munnbind utendørs i Kiel, men etterhvert så ble det til, at jeg kun brukte munnbind i butikkene, (men da gikk det med en del munnbind, siden at man visst kun skal bruke disse en gang):

PS 32.
Kiel kommune er visst ikke noe flinke til å fjerne klistremerker, osv:

PS 33.
Forrige gang jeg var i Kiel, så spiste jeg på McDonalds i Cap-senteret, men den restauranten var nå nedlagt, (viste det seg):

PS 34.
De har en annen McDonalds, (som er mye mindre), på jernbanestasjonen, i nabo-bygget.
Men når jeg skulle sette meg ned, for å vente, på maten.
Så var det en pakistansk/asiatisk McDonalds-gubbe, (i 60-åra kanskje), som sa at jeg ikke kunne spise der.
(Noe sånt).
Det stod noen små skilt, på bordene.
Men det stod kun på tysk.
Og ‘pakkisen’ mente at man skulle scanne en QR-kode.
Og jeg lasta ned en sånn matrix-kode-scanner-app, for et års tid siden kanskje.(Noe jeg blogga om).
Men det var på den gamle mobilen.
Den nye mobilen, (fra Alcatel), hadde visst ikke QR-scanner.
(Ihvertfall ikke som jeg fant i farta).
Så jeg måtte spise utendørs.
(For å si det sånn).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 35.
Her er mer om dette:

PS 36.
Enda mer om dette:

PS 37.
Og enda mer om dette:

PS 38.
Og enda enda mer om dette:

PS 39.
Det var forresten streik på jernbanestasjonen denne dagen, så det var ikke sånn at det var overfylt på McDonalds, liksom:

PS 40.
Lidl hadde flytta på sprit-avdelingen, så det var et helvete å finne ‘tulle-jägeren’, (Jagdstolz), til 50 kroner:

PS 41.
Kräuterlikör/Jagdstolz hadde bytta ‘maskot’, fra hjortedyr til villsvin, (av en eller annen grunn):

PS 42.
Det kan også se ut som, at en helflaske rom, koster kun 5.49€, på Lidl, (i Tyskland).
Det blir vel cirka 55 kroner.(Litt avhengig av euro-kursen).
Så da blir det en drøy hundrelapp, hvis man skal ha både urtelikør og rom.
Det er vel billig, selv i Tyskland.
Men problemet blir vel da tollen.
For det er kun lov å ta med en liter sprit, (hvis man går på grønt), inn til Norge.
Og to helflasker, det blir 1.4 liter.
Så da må man isåfall drikke opp et par glass, med sprit, på ferja.
Og jeg liker å drikke noen kalde øl-bokser, på dekk, (hvis det er fint vær), på tilbake-turen.
Så hvis jeg da også skal drikke nesten en halvliter sprit.
Så blir det kanskje litt vanskelig å stå opp dagen etter.
(For å si det sånn).Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 43.
Det står også, på labelene, at både urtelikør og rom er tysk kvalitet.
Dette er snakk om EMV-varer.
Det er derfor de er billigere enn Jägermaister, (som koster kanskje det dobbelte i Tyskland), osv.
Og EMV-varene sin ‘ånd’.
(Husker jeg at min tidligere klassekamerat Magne Winnem babla om, (til en kunde), på Rimi Munkelia, (hvor han jobba som butikksjef), i 1993).
Det er at kvaliteten skal være like bra, (eller bedre), enn original-varen.
Og så bruker de mindre penger, på markedsføring.
Og derfor så tjener butikker mer penger, på å selge en flaske Jagdstolz, (for å ta et eksempel), enn hvis de selger en flaske Jägermaister.
(For å si det sånn).
Men kulinger, vil kanskje si, at Jägermaister er bedre.
For de har kanskje latt seg programmere litt, av reklamen, da.
(For å si det sånn).
Ellers så har de kanskje ikke hørt om Jagdstolz.
(Noe sånt).
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 44.
Rewe, (i Kirchhofallee), hadde glemt å lukke igjen lagerdøra si:
PS 45.
Bensinstasjonen i Bø, (i Telemark), er eid, (som de sier):

PS 46.
Jeg havna i kasse, til ei ung blondine.
Og så skulle jeg ha bærepose.
Eller ‘tasche’ som det vel heter, i Tyskland.
Og det hadde hu visst ikke.
Så jeg måtte legge Rewe-varene oppi Lidl-posen.
Så hva det skal bety, at de ikke har bæreposer, (i noen av kassene), på Rewe.
Det må vel være noe tull.
(Hvis jeg skulle tippe).
Og det kunne muligens ha skjedd, (på grunn av dette), at det hadde gått hull i Lidl-posen, og at Jagdstolz-flaska, hadde falt ned på fortauet, og knust.
(For å si det sånn).
Det er ikke så lett, for folk fra Norge.
Å vite hvor mye de tyske papirposene tåler.(Må jeg si).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 47.
Her er mer om dette:
PS 48.
Postvesenet i Tyskland, er visst ikke så flinke til å fjerne grafitti, (og lignende):

PS 49.
På toget, (i Tyskland), så er det også lov å ta med seg noe snacks, (til forskjell fra Kiel-ferja):
PS 50.
Stena Germanica har fortsatt litt rust på seg:

PS 51.
Kommune-arbeiderne streiket visst også, (kan det virke som):

PS 52.
Sånne automater har tyskerne alltid hatt på dossene sine.
(Vil jeg si).
Sommeren 1980, så dreit jeg meg ut på en sånn.
Dette var den sommeren jeg fylte ti år.
Og min far hadde nettopp blitt sammen med Haldis Humblen.
Og vi tre, pluss Haldis sin datter Christell, skulle ned til Jugoslavia, (hvor onkel Runar ville at alle i ‘Olsenbanden’ skulle feriere).
Og etter å ha tatt først en ferje, fra Helsingborg til Helsingør.
(Og etter å ha besøkt onkel Håkon sin eks Mona Hansen, i København).
Så tok vi en ny ferje, til Puttgarden, vel.Og så stoppa vi etterhvert på en veikro, for å spise.
Og jeg måtte på do.
Og jeg hadde spilt Space Invaders, (eller noe lignende), på den første ferja.
(Og jeg digga kronespill, i Norge.
For å si det sånn).
Så jeg klarte ikke å dy meg.
Jeg heiv penger på den tyske automaten og.
(Min far hadde masse utenlandske mynter liggende, (fra tidligere ferier), i reol-skuffene sine.
Og jeg fikk lov til å ta med de jeg fant, i forkant av reisen).
Og da jeg kom ut i bilen, så prøvde jeg å skjønne hva som var morsomt, med disse ballongene, da.
Og da forklarte Haldis, om hva kondomer var.
(For å si det sånn).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 53.
Her er mer om dette:

PS 54.
Ferja sin Windows, var visst nede:

PS 55.
Jeg hadde bare tatt en vaksine-dose, (på den her tida).
Så jeg måtte ta corona-test, (når ferja kom i land, i Oslo).
Og det var ganske lang kø.
Og det stod vann-flasker, her og der.
Men det lå kun en vannflaske der.Og veloppdratte folk, har lært, at de ikke skal ta den siste.
(Jeg hadde kildevann/mineralvann selv, fra Rewe.
Så dette var bare noe jeg lurte på, siden at det var så kjedelig der.
For å si det sånn).
Men noen tok likevel den siste flaska.
Og da styrtet/bykset en utlending fram, (etter bare noen få sekunder), med en ny pakke med vannflasker.
(For å si det sånn).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 56.
Her er mer om dette:

PS 57.
Her er mer om dette:

PS 58.
På den første stasjonen, så skulle ei politidame se ens innreise-skjema, (som norske myndigheter krevde, hvis man ikke var fullvaksinert).Og for å slippe å bruke mye penger, på satelitt-telefoner osv., på ferja.
Så hadde jeg sendt det innreise-skjemaet, før jeg dro.(For det stod i en mail fra Color Line angående hvordan man kunne gjøre dette.
Noe sånt).
Så det skjemaet hadde jeg skrevet ut, og alt i orden.
Og på den neste posten, så fikk man 2 x 2 klistremerker, (var det vel).
Og to av klistremerkene skulle festes på corona-testen, (man skulle gi de til den kommune-ansatte, som man fikk corona-testen av).
Mens de to andre klistremerkene, var det litt uklart, hva man skulle gjøre med.
Og en utenlandsk person, (jeg dro også til Kiel rundt den tjuende, så jeg var gjennom dette to ganger).
Dreiv og instruerte meg, og en annen person, som satt rett ved siden av meg, men som jeg ikke så hvem var, på grunn av at det hang et forheng der.
Og det var litt rart, at man liksom måtte være i par, med en fremmed person, på den måten.
(Må man vel si).
Og så var det å sitte, på en stol, (i en sal, hvor det satt kanskje hundre personer), i en halvtime/time.
Før man ble ropt opp.
Og ei utenlandsk dame, (som minna om den siste tannlegen min, (hu fra Galleri Oslo Klinikken)).
Hu ropte først: ‘Erik’.
Og da svarte jeg ikke.
For en gubbe, som hadde sitti, ikke så langt unna meg.
Han svarte, hver gang de ropte: ‘Mads’.
Og det var også en annen der, som het Mads, (som aldri svarte).
(Noe sånt).
Så gubben dreit seg ut, mange ganger, da.
(For å si det sånn).
Så at de bare sier fornavn, (sånn at mange liksom blir ropt opp samtidig).
Det ble som noe dumt da, (må jeg si).
Og så sa hu: ‘Løvenbalk’.
Og jeg visste jo, at jeg er den eneste som heter både Erik og Løvenbalk, i Norge.
Så da svarte jeg.
Men at de ikke klarer å si navna ordentlig.
Det var litt merkelig.
(Må jeg si).Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 59.
Det var også sånn, at de ‘vente-stolene’, vel stod nærmere hverandre, enn to meter.
(Vil jeg si).
Så det var kanskje litt rart.
(For å si det sånn).
På Bærum vaksinesenter, (i Rud), så satt man lenger unna hverandre.
(Sånn som jeg husker det).
Og det var også kaos der.
Ei mor, (ei med mørkt hår), mente at hu og hennes lyshårede datter, (blant annet), ikke trengte å være der.
For mora var vaksinert, (mente hu).
Og da skulle ikke ungene testes, (mente hu vel).
(Noe sånt).
Hu sa at hu hadde ei venninne, som også var vaksinert.
Og hu hadde visst blitt sluppet ut, med sin unge-flokk.
(Noe sånt).
Og det var ikke bare en gang, at hu dama, (som snakka østkant-dialekt), måtte klage på dette.
Det tok ganske langt tid, før disse, (som stod og hang der), fikk slippe ut.
(Sånn som jeg husker det).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 60.
Her er mer om dette:

PS 61.
Enda mer om dette:
PS 62.Oslo kommune, (eller om det er Color Line sitt ansvar), er visst ikke så flinke til å fjerne klistremerker, de heller:
PS 63.
Det fra PS 3, har også stått et annet sted på nettet:
https://osa-sporveien.no/nytt/aktuelt/generelt/osa-sporet-unnskyld-jeg-skal-barePS 64.
Hu som har skrevet artikkelen overfor.
(Anja Renberg).
Hu vil visst ha det til, at man er selskapssyk, hvis man lader reisekortet, for et lite beløp, av gangen.
(Mange er nok vant til, å kun kjøpe en billett av gangen, på billett-automatene, (som nå er fjernet).
Sånn gjorde jeg det for eksempel, da jeg var i militæret, (fra juli 1992), husker jeg.
For da avtjente jeg førstegangtjenesten i Elverum.
Så da trengte jeg bare noen få billetter, i helgene, (når jeg var hjemme på helgeperm).
Da ble dette billigere/enklere enn å kjøpe månedskort.
Sånn som jeg husker det.
Det var sånn, at jeg noen ganger, bare gikk til min søster og hennes venninner, (i Christies gate på Grunerløkka), når jeg gikk av toget fra Elverum.
Og for å gå til Grunerløkka, så trengte man jo ikke billett.
Så på grunn av at jeg besøkte min søster og de, (som jeg pleide å snakke om militæret med), så ble det vel til, at jeg slutta å kjøpe månedskort.
Noe sånt.
Så seint som i juni 1992, så jobba jeg på OBS Triaden og studerte på NHI.
Og da hadde jeg et månedskort, (eller om det var et halvårs-kort), som gjaldt, både for Oslo og Lørenskog.
Men hvordan jeg gjorde det, de få dagene i juli, før jeg dro til Terningmoen.
Det husker jeg ikke.
Men jeg husker at jeg jobba, på OBS Triaden, fram til bare noen få dager, før jeg dro i militæret.
Så det er mulig at jeg bare kjøpte billetter, på bussen, når jeg skulle på jobb, i begynnelsen av juli, i 1992.
For å si det sånn).
Men hvis jeg skulle ha ladet reisekortet, for tusen kroner, før jeg dro til Kiel.
Så ville jeg ikke ha hatt penger, å bruke, i tax-free-butikken, i hamburger-baren og i butikkene/restaurantene i Kiel.
Hverken Color Line, McDonalds, Rewe eller Lidl godtar at man betaler, med Ruter sitt reisekort.
(Hvis jeg skulle tippe).
Så da måtte jeg bare ha sittet hjemme og sturet, (hvis jeg hadde lekt storkar, på Narvesen).
Så istedet for å utsette Oslo/Bærum-folk, for sånne nedlatende/umodne billett-selgere.
Så burde man muligens heller fått satt opp, noen nye billett-automater, (på t-bane-stasjonene osv.).
(Må man vel si).
Så sånn er nok det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 65.
Rundt årtusenskiftet.
Så var det forresten sånn.
At jeg hadde en chatte-kanal, (#blablabla), på irc.Og da pleide vi noen ganger, å sende hverandre cd-er, (med musikk og filmer).(Selv med bredbånd, så kunne det vel ta litt tid, å overføre store filer.
Så det kunne være mer praktisk, å sende cd-er i posten.
Ihvetfall på 90-tallet/begynnelsen av 00-tallet).
Så jeg sendte kanskje en cd, i uka eller i måneden, (til chatte-bekjente).
Og da måtte jeg noen ganger kjøpe frimerker.
Men Posten holdt til bare noen titalls meter, fra der jeg bodde, (der det er Jernia nå, på St. Hanshaugen).
Så det var ikke noe stort problem.
(Jeg dro vel bare innom Posten, før jeg skulle handle på Rimi-butikken, som lå i første etasje, i det bygget jeg bodde i, (jeg jobbet selv i Rimi, på den tida).
Noe sånt).
Og når jeg sa at jeg skulle ha 20 frimerker, (eller noe i den duren), sa en rappkjefta dame, (i 30-åra), at: ‘Kan du ikke kjøpe en hel rull med frimerker istedet’.
Og som sagt så gjort.Så kjøpte jeg hundre frimerker.
(Dette var rett etter at min mor døde, (høsten 1999).Og hu hadde hatt en slags livsforsikring.Så jeg hadde kanskje 100.000 på kontoen.
Noe sånt).
Men den tonen, (til hu Posten-dama), hørte vel egentlig ikke hjemme, noen steder.
Jeg hadde ikke johncons-blogg da.
Ellers så hadde jeg nok blogga om dette.
(For å si det sånn).
Og når Oslo-damene er så frekke/spydige, når de ekspederer en.
Så må man vel si, at det er bedre, med automater/nettbutikker.
(Må man vel si).
Så sånn er nok det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
-
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Klage/Fwd: OsloErik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 16. september 2021 kl. 03:11Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>Kopi: “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>Hei,dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).(Jeg har ikke kontaktet disse).Vennligst rydd opp!Med hilsenErik RibsskogPS.Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikkevirker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synesjeg).———- Forwarded message ———Fra: Emma <sara.waechter1971@web.de>Date: fre. 4. jun. 2021 kl. 09:14Subject: Re: OsloTo: <eribsskog@gmail.com>Eribsskog, Oslo too?
-
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Klage/Fwd: Kunder og nyhetsbrevmottakere: Bekreft påmeldingen.Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 16. september 2021 kl. 03:06Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>Kopi: svar-til@kondomeriet.no, post@kondomeriet.no, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>Hei,dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).(Jeg har ikke kontaktet disse).Vennligst rydd opp!Med hilsenErik RibsskogPS.Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikkevirker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synesjeg).———- Forwarded message ———Fra: Kondomeriet <svar-til@kondomeriet.no>Date: fre. 4. jun. 2021 kl. 07:28Subject: Kunder og nyhetsbrevmottakere: Bekreft påmeldingen.To: <eribsskog+250770(Sensurert av johncons-blogg)@gmail.com>Wohoo – du er bare ett klikk unna våre inspirerende nyhetsbrev! 😍Ja, meld meg på nyhetsbrevetSå hyggelig at du ønsker å motta nyhetsbrev fra oss! Bekreft ditt abonnement ved å klikke på lenken ovenfor. Så fort du har bekreftet vil du motta din rabattkode på e-post. Husk å sjekke din søppel-/reklamemappe.Dersom du har mottatt denne e-posten ved en feil, kan du slette den. Du blir ikke nyhetsbrevmottaker dersom du ikke klikker på lenken for å bekrefte påmeldingen.Spørsmål om denne e-posten? Ta gjerne kontakt med oss på:post@kondomeriet.no
-
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Klage/Fwd: Velkommen til OutlandErik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 16. september 2021 kl. 02:55Til: Outland Nettbutikk <nettbutikk@outland.no>Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>Hei,andre firma klarer ihvertfall å opplyse om en IP-adresse for nett-trollene.Så det virker ikke som at dere prøver noe særlig, må jeg si.Så dette må jeg klage på.Det virker også som at det er noe feil med Enter-knappen på tastaturet deres.(All teksten er klumpet sammen.For å si det sånn).Så jeg ønsker å heller få svar fra en overordnet om dette.(Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt/skrevet dette, i mitt navn.Og jeg ønsker å bli informert om, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).Skjerpings!Erik Ribsskogtor. 3. jun. 2021 kl. 11:58 skrev Outland Nettbutikk <nettbutikk@outland.no>:Hej Erik,Tack för ditt mail. 🙂Det måste varit någon som har fått tag i din e-postadress och upprättat en användare hos oss, detta är ingenting vi i Outland gör utan det sköter våra kunder på egen hand.Vi tog bort din användare och annullerade köpet när du sände ditt första mail till oss, men vi kan tyvärr inte se vem det var som använde din e-postadress då detta skedde.Outland har som sagt inte skapat en användare i ditt namn, utan det är en okänd kund som har gjort detta och hur den personen har fått tillgång till dina uppgifter är beklagligt inte något som vi kan ta reda på.Vi har ju som sagt inte haft dina uppgifter i våra kundregister innan denna användare skapades, och vi tog som sagt bort denna användare när du kontaktade oss. 🙂Outland kan tyvärr inte förutse bedrägerier men om vi upptäcker dem när de sker eller om kunder kontaktar oss så tar vi det på största allvar och annullerar alltid köpen och tillhörande kunduppgifter.Vi beklagar verkligen allt besvär och hoppas att du har en fortsatt fin dag!—Med vennlig hilsen / Best regardsHannahKundebehandlerOBS! Ny besøks- og leveringsadresse fra 7. juni: Grensen 5-7, 0159 Oslo | NOTE! New address from 7 June: Grensen 5-7, NO-0159 OsloOutland Nettbutikk | Kirkegata 23, 0153 OsloTlf: +47 21 68 85 26 | nettbutikk@outland.nolør. 29. mai 2021 kl. 00:12 skrev Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>:Hei,dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.(For jeg har ikke kontaktet dere).Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre ‘Hvermansen-folk’, i fremtida.Med hilsenErik Ribsskogman. 1. mar. 2021 kl. 09:58 skrev Outland Nettbutikk <nettbutikk@outland.no>:Hei Erik,Her må det ha vært noen som har brukt din e-post adresse til å opprette en bruker.Vi oppretter aldri brukere for kundene våre, det er noe de må gjøre selv så dette er utrolig mystisk!Jeg har kontaktet IT og bedt ham om å fjerne brukeren din sporenstreks.Beklager ulempene dette har medført.Si bare ifra hvis det er noe annet jeg kan hjelpe deg med!Med vennlig hilsen,TirilKundesenterAvd. Outland Nettbutikkwww.outland.noTlf: 21688526søn. 28. feb. 2021 kl. 12:24 skrev Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>:Hei,dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).(Jeg har ikke kontaktet disse).Vennligst rydd opp!Med hilsenErik RibsskogPS.Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikkevirker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synesjeg).———- Forwarded message ———Fra: Outland Kundeservice <nettbutikk@outland.no>Date: søn. 27. des. 2020 kl. 03:22Subject: Velkommen til OutlandTo: Erik Dåsmer Ribsskog <eribsskog@gmail.com>OutlandErik Dåsmer Ribsskog,Velkommen til Outland.For å logge inn i nettbutikken, bruk følgende detaljer i kassen eller på Min konto siden:Epost: eribsskog@gmail.comPassord: Passordet du la inn ved oppretting av kontoenGlemt ditt passord? Klikk her for å resette.Når du logger inn på din konto, er det enklere å:Rask utsjekkBetale raskere i kassenOrdrestatusSjekke status på dine ordreRediger adresserLagre flere adresserFor sending til flere i familien og vennerOrdrehistorikkSe tidligere ordreTakk for at du handlet hos Outland!
-
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>(Saksnummer:10815860) Klage/Fwd: Viktig informasjon om din bestillingErik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 16. september 2021 kl. 02:43Til: kundeservice@onecall.noKopi: noss@deloitte.no, ellen.scheen@telia.no, daniel.barhom@telia.no, allison.kirkby@teliacompany.com, inger.gunterberg@teliacompany.com, irene.krohn@teliacompany.com, ee-skjema@telia.no, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, post <post@finkn.no>, firmapost@nkom.no, abuse@telia.com, Telia Kundeservice <kundekontakt-privat@telia.no>, telia-info@telia.se, finansinspektionen@fi.se, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Laurèna Eid <laurena.eid@fi.se>, lars.setsaa@onecall.no, tr@forbrukertilsynet.no, din-henvendelse@telia.no, sfovpost@statsforvalteren.noHei,dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.(For jeg har ikke kontaktet dere).Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre ‘Hvermansen-folk’, i fremtida.Med hilsenErik Ribsskogtor. 3. jun. 2021 kl. 10:41 skrev <kundeservice@onecall.no>:Hei,Vi får fortsatt ikke gjort noe med dette – så fremt noen har tilgang på ditt fødselsnummer, så er det sperre mot kredittsjekk som gjelder. Da vil alle bestillinger avslås manuelt, siden kredittsjekk ikke går igjennom.Ønsker deg en topp dag videre! 🙂Med vennlig hilsenJonasKundekonsulentFra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Dato: Fri, 28 May 2021 23:48:16 +0200Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>Kopi: kundeservice@onecall.no, firmapost@nkom.no,”inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no,fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com,amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>Emne: Klage/Fwd: Viktig informasjon om din bestillingHei,dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).(Jeg har ikke kontaktet disse).Vennligst rydd opp!Med hilsenErik RibsskogPS.Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikkevirker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synesjeg).———- Forwarded message ———Fra: <kundeservice@onecall.no>Date: søn. 28. feb. 2021 kl. 12:11Subject: Viktig informasjon om din bestillingTo: <eribsskog+250770(Sensurert av johncons-blogg)@gmail.com>Hei Erik Løvenbalk Ribsskog.Vi kan dessverre ikke godkjenne bestillingen din av FolkePakka 0 GB på nummer 46336734.Ta kontakt med oss på ( 47) 479 44 444 dersom du har spørsmål til avslag ved bestilling.Med vennlig hilsenKundeserviceOneCallwww.onecall.noTenk på miljøet før du skriver ut denne e-posten
-
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Klage/Fwd: Ordrebekreftelse fra iceErik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 16. september 2021 kl. 02:35Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>Kopi: “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, firmapost@nkom.no, eivind.helgaker@ice.no, sfovpost@statsforvalteren.no, ice Privat Kundeservice <privat.mobil@ice.no>Hei,dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).(Jeg har ikke kontaktet disse).Vennligst rydd opp!Med hilsenErik RibsskogPS.Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikkevirker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synesjeg).———- Forwarded message ———Fra: ice <noreply@ice.no>Date: tir. 14. sep. 2021 kl. 23:13Subject: Ordrebekreftelse fra iceTo: <eribsskog+250770(Sensurert av johncons-blogg)@gmail.com>OrdrebekreftelseVi har registrert følgende i din ordre: (totalt 1 stk abonnement)AbonnementMobil 30 GB Tlf 94 07 87 61 399,- pr mndAbonnementet inkluderer:30GB dataInkludert Data Rollover og Rollover DelingHastighet opptil 256 Mbit/sIngen overfakturering ved bruk utover inkludert datapakkeFri tale, SMS, MMSEU/EØS inkludertFri bruk av BankIDIngen bindingstidEgne priser gjelder for spesialnumre, innholdstjenester og utland. Det er ingen ekstra kostnad ved bruk utover inkludert datapakke, men hastigheten reduseres til 64 kBit/s.TilleggstjenesterData Frihet Tlf 94 07 87 61 99,- pr mnd1000 GB i ice sine egne dekningsområder (ice+)Hastighetstilpasning på 10 Mbit/sIngen bindingInkluderer ikke Data Rollover eller Rollover DelingTvilling-SIM Tlf 94 07 87 61 39,- pr mndKopi av ditt hoved-SIMData-SIM Tlf 94 07 87 61 29,- pr mndEkstra SIM-kort til bruk av mobildataTotalt pr mnd: 566,-Vi sender deg en ny e-post så snart SIM-kort er pakket og på vei til deg. Leveringstid er ca 5-10 dager.Har du spørsmål er du selvsagt velkommen til å ta kontakt med vårt kundesenter på ice.no/kontakt eller telefon 21 00 00 00.Hilsen iceNettbutikkMin SideKontakthttps://www.facebook.com/icenorge/Følg oss på Facebookice kundeservice | ice.no/kontakt | Telefon 21 00 00 00Du mottar denne e-posten fordi den inneholder viktig informasjon knyttet til ditt kundeforhold hos ice. Det er derfor ingen mulighet for avmelding.
-

https://eavis.h-a.no/titles/hamararbeiderblad/11793/publications/18915/pages/42
PS.
Den tiden jeg var studiekamerat med Dagga.
(Fra høsten 2002 til våren 2004).
Så fortalte Dagga kun om sin mor, (sånn som jeg husker det).
Han fortalte ikke om faren eller søsknene.
Selv om han hadde en samboer, ved navn Guro, (var det vel), som jeg møtte, (en eller to ganger), når jeg besøkte Dagga, for å jobbe med en skole-oppgave.
(Men Guro og jeg var bare på hils.
Og knapt nok det.
Hu blanda seg ikke opp i Dagga sine skoleoppgaver.For å si det sånn).
Og Dagga fortalte også, at han var bekjent, av Mathias Faldbakken, (den kjente forfatteren/forfatter-sønnen), fra Hamar.
(Dette var muligens fordi at Dagga så at jeg hadde kjøpt en av Mathias Faldbakken sine uforståelige/merkelige bøker, (i pocket-utgave).
En gang som Dagga besøkte meg, på St. Hanshaugen.
I forbindelse med en av de ‘utallige’ skole-oppgavene.
For å si det sånn).
Og Dagga fortalte også, at han hadde en kamerat i London, som jobba som Java-programmerer.
(Var det vel).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Denne søstera fortalte ikke Dagga noe om, (men han begynte en gang å fjolle/fjase om, at alle politifolka i Oslo var fra Toten):

PS 3.
Den eldste broren har visst vært i Libanon, (så Dagga hørte muligens noen skrekkhistorier derfra, siden at han istedet valgte å bli sivilarbeider):
PS 4.Mer om at Dagga har vært vokalist/frontfigur i bandet Autopulver:
http://www.autopulver.com/media.htmlPS 5.
Jeg hadde ikke engang hørt om Autopulver, før jeg ble kjent med Dagga, men BMG/Bertelsmann forklarer her mer om bandet:
https://www.bokkilden.no/narkotikahandel-og-smugling/dagga-hazel-crampton/produkt.do?produktId=11936563PS 7.
Når det gjelder den konserten, (som det står om i PS 5), som Autopulver hadde sammen med Seigmen, på Rockefeller, i 1995.
Så var det sånn, en gang, (på rundt den samme tida), som min yngre halvbror Axel besøkte meg, på Ungbo, (på Ellingsrudåsen), sammen med sin mellomamerikanske kamerat Marijano.
(Axel er født i 1978.
Så dette var det året han fylte søtten.
Noe sånt).
At Axel fortalte, at han/de hadde vært backstage, på en Seigmen-konsert, (også på Rockefeller vel).
Og at han hadde sett, at musikerne hadde drivi, og pult masse kvinnfolk, bak scenen.
(For å si det sånn).
Så sånn var visst det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 8.Autopulver kom visst på sisteplass, under kåringen av tidenes beste norske band/artist, (med de slo ihvertfall Berger-bandet Ingenting, som ikke er på lista engang):
https://www.nrk.no/kultur/tidenes-beste-norske-band_artist-1.1451178PS 9.
Jeg lurer på om det var i den blokka/bygården her, (i en vaktmesterbolig/kjellerleilighet), i Uelands gate, at Dagga bodde, sammen med sin Guro, (som han noen ganger nevnte navnet til, på en rar/spesiell måte), på den tida, som vi studerte sammen, (på HiO IU):

PS 10.
Uelands gate 59K var det visst:

PS 11.
Jeg kan ikke huske at Dagga hadde så rar inngangsdør, men det er mulig at Dagga kan ha hatt et platestudio der, (eller noe lignende), som han ikke viste meg:

PS 12.
Den første tida på HiO IU, så kjørte forresten Dagga rundt, i en rød sportsbil/veteranbil, (muligens den fra Autopulver sitt platecover), som han etterhvert bytta ut, med en Golf:
https://www.autopulver.com/snacks.htmlPS 13.
Dagga begynte forresten å bygge luftslott, mens vi studerte sammen, på HiO IU.
Han mente at etter at vi var ferdige med bachelor IT-studiet, så skulle vi to drive data-firma sammen, (som selvstendig næringsdrivende).
Men dette var egentlig ikke, i mine planer.
Men jeg var vant til å jobbe som leder, og motivere folk, som Rimi-butikksjef.
Så jeg bare jatta med.
Eller, jeg svarte ingenting.
(For å ikke ødelegge Dagga sin motivasjon.
På gruppe-oppgavene, osv.).
Men egentlig så må man vel si, at Dagga da prøvde å shanghaie meg.
For å jobbe i et sånt to manns-firma, (sammen med den dominerende Dagga).Det syntes jeg, at hørtes litt klamt/svett ut, (må jeg si).
Og mitt mål, var å få meg en jobb, i næringslivet.
Omtrent som da jeg jobba som Rimi-butikksjef, (noen år tidligere).
Bare med to-tre ganger så høy lønn, (og mindre oppviglerske/destruktive kolleger).
(For å si det sånn).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
-
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Re: Klage/Fwd: Velkommen som bruker på ComputerSalg.no [ComputerSalg#2493357]Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 14. september 2021 kl. 22:34Til: “Salgcomputersalg.no/Tolga Uslu” <salg@computersalg.no>Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>Hei,jeg forstår ikke hva du mener.At jeg har brukt mange mail-adresser på CC?Hva skal det bety?Jeg har jobbet som butikkmedarbeider på CC Storkjøp, (i Drammen), på 80-tallet.Og da hadde ingen hørt om e-post.Så dette gir ingen mening.Så dette må jeg klage på.Jeg ønsker å istedet få svar fra en overordnet.(Jeg ønsker å vite navnet på det nett-trollet, som har bestilt/skrevet dette, i mitt navn.Og jeg ønsker å bli informert om, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).Skjerpings!Erik Ribsskogtor. 3. jun. 2021 kl. 09:32 skrev Salgcomputersalg.no/Tolga Uslu <salg@computersalg.no>:Hei Erik RibsskogTakk for din e-post.Har det vært identitets tyveri av dine personlige opplysninger må du kontakte politiet umiddelbart.Slik at de kan opprette en sak på dette.Vi kan blott se at det har gått nesten 3 måneder i mellom, siden sist du har vært i kontakt med oss og mange andre kanaler (andre mail-adresser du har brukt på CC).Ha en god dag.Med vennlig hilsen / Best regardsTolga UsluSalgskonsulentT: +47 21 95 94 06Tinvej 7 | 4100 Ringsted | Danmark | www.computersalg.no|www.facebook.com/computersalgVåre kunder vurderer oss som “Enestående”[From] Erik Ribsskog [eribsskog@gmail.com][Sent] Mon 31 May 21 07:56:46 GMT+0200[To] Salgcomputersalg.no/Tolga Uslu [salg@computersalg.no][Cc] juridisk [juridisk@datatilsynet.no]; inger.lise.blyverket [inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no]; tr@forbrukertilsynet.no; fmovpost [fmovpost@fylkesmannen.no]; post [post@finkn.no]; abuse@telia.com; amnestyis [amnestyis@amnesty.org]; HRW UK [hrwuk@hrw.org][Subject] Re: Klage/Fwd: Velkommen som bruker på ComputerSalg.no [ComputerSalg#2493357]Hei,dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.(For jeg har ikke kontaktet dere).Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre ‘Hvermansen-folk’, i fremtida.Med hilsenErik Ribsskogons. 3. mar. 2021 kl. 10:36 skrev Salgcomputersalg.no/Tolga Uslu <salg@computersalg.no>:Hei Erik RibsskogTakk for din e-post.Vi bekrefter herved at vi har blokkert og fjernet denne brukeren i vårt system.– 25077030568– <eribsskog+250770(Sensurert av johncons-blogg)@gmail.com>Ha en god dag.Med vennlig hilsen / Best regardsTolga UsluSalgskonsulent – NorgeT: +47 21 95 94 06Tinvej 7 | 4100 Ringsted | Danmark | www.computersalg.no|www.facebook.com/computersalgVåre kunder vurderer oss som “Enestående”[From] Erik Ribsskog [eribsskog@gmail.com][Sent] Tue 2 Mar 21 18:04:01 GMT+0100[To] juridisk [juridisk@datatilsynet.no][Cc] info@computersalg.no; salg@computersalg.no; CDON [reply@email.cdon.com]; Qliro Kundeservice [kundeservice@qliro.com]; CDON CustomerService [customerservice@cdon.com]; sikkerhetssporsmal@klarna.no [sikkerhetssporsmal@klarna.no]; elh@forbrukertilsynet.no; inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no; fmovpost [fmovpost@fylkesmannen.no]; post [post@finkn.no]; order@email.cdon.com; newsletter@email.cdon.com; finansinspektionen@fi.se; Milton Gunn [Milton.Gunn@cdon.com]; abuse@telia.com; caytana.baguion@klarna.com; Laurèna Eid [laurena.eid@fi.se]; post@kghav.com; amnestyis [amnestyis@amnesty.org]; HRW UK [hrwuk@hrw.org][Subject] Klage/Fwd: Velkommen som bruker på ComputerSalg.noHei,dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).(Jeg har ikke kontaktet disse).Vennligst rydd opp!Med hilsenErik RibsskogPS.Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikkevirker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synesjeg).———- Forwarded message ———Fra: www.computersalg.no <info@computersalg.no>Date: tir. 2. mar. 2021 kl. 06:36Subject: Velkommen som bruker på ComputerSalg.noTo: <eribsskog+250770(Sensurert av johncons-blogg)@gmail.com>Kjære 250770(Sensurert av johncons-blogg)Brukernavn: 250770(Sensurert av johncons-blogg)Passord: (Sensurert av johncons-blogg)Velkommen til www.computersalg.no.Du har nå mulighet til å logge inn og benytte de forskjellige funksjonene.Under “Min konto” finner du en lang rekke funksjoner som du kan benytte. Formålet med disse er å gjøre det enklere for deg å handle på www.computersalg.no.Om du har spørsmål om bruken av din konto kan du bare svare på denne mailen, eller ringe vårt kundesenter på21 95 94 06.Under “min side” kan passordet endres.Med venlig hilsenComputerSalg AS2 vedlegglogocs.png27KUdklip.PNG3K

