-
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Re: [#14535759] | Erik Løvenbalk Ribsskog-reklamasjon-ID-svindelErik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 14. september 2021 kl. 22:22Til: ice Privat Kundeservice <privat.mobil@ice.no>Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, firmapost@nkom.no, eivind.helgaker@ice.no, sfovpost@statsforvalteren.noHei,dette høres ut som noe generelt pisspreik, (som de sa på NHI, hvor jeg studerte på 80/90-tallet).Så det må jeg klage på.Jeg ønsker å heller få svar fra en overordnet.(Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.Og jeg ønsker å bli informert om, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).Skjerpings!Erik Ribsskogtir. 1. jun. 2021 kl. 09:24 skrev ice Privat Kundeservice <privat.mobil@ice.no>:Hei igjenHer har det blitt bestilt et mobilabonnement på vår nettside.Så lenge vedkommende har tilgang til din kontaktinformasjon, er det dessverre altfor enkelt å kjøpe/bestille diverse varer på nettet.Det er ikke bestilt telefon, det er litt vanskeligere da det må vises legitimasjon for å få den utlevert.Det jobbes hele tiden med å finne bedre løsninger, for å unngå svindel.Ingen ønsker å bli svindlet, og ingen selskaper ønsker at kunder, eller mennesker skal oppleve å bli svindlet.Det er svært ubehagelig å ha blitt utsatt for svindel.Som jeg skrev i min forrige mail, anbefaler vi deg å kreditperre. Du bør også lese lenken jeg la ved angående ID-tyveri.Politiet har også lagt ut en del tips, om hva du selv kan gjøre:https://www.politiet.no/rad/tyveri-og-vinningskriminalitet/id-tyveri/Vi har også skrevet litt om svindel på hjemmesiden vår:https://www.ice.no/ice-magasinet/nettsvindel/“Alltid vær litt skeptisk når du er på nett. Det hjelper deg med å avsløre svindelforsøk. Disse tegnene bør få alarmene dine til å kime:1. Tilfeldig side som plutselig dukker opp2. Merkelig URL3. Premier som er for gode til å være sanne4. Tidspress: “Vær rask! Kun X priser igjen”5. IP-adressen din nevnes6. Ofte er språket (svært) dårlig7. Ber om sensitiv informasjon”Vi er veldig avhengig av at kundene våre kontakter oss, så fort de har opplevd å bli svindlet.Vi har også systemer, som fanger opp unormal trafikk. Det kan for eksempel være bruk, som vanligvis kunder ikke har blitt fakturert for tidligere.Så fort vi oppdager det, kontakter vi kundene våre.Det er vanskelig for oss å oppdage ID-svindel, i form av bestilling av nye abonnement, uten at kunden selv kontakter oss.Jeg håper dette var til litt hjelp.Ønsker deg en fin tirsdag 🙂Vennlig hilsenHanneSaksbehandler reklamasjonTelefon 21 00 00 00E-post: privat.mobil@ice.no – bedrift.mobil@ice.noOn Mon, 31 Mai ved 8:13 AM , Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> wrote:Hei,dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.(For jeg har ikke kontaktet dere).Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre ‘Hvermansen-folk’, i fremtida.Med hilsenErik Ribsskogtor. 4. mar. 2021 kl. 12:15 skrev ice Privat Kundeservice <privat.mobil@ice.no>:HeiJeg viser til henvendelsen din, i forbindelse med opprettelse av mobilabonnement hos ice.Først ønsker jeg å beklage, for at du er utsatt for ID-svindel.Jeg har full forståelse for at det reageres på.Når det gjelder mobilnummer 92975897, som er opprettet i ditt navn, har jeg kansellert det i dag.Nummeret ble aktivt hos ice i går, 03.03.2021.Det vil bli produsert en faktura fra det ble aktivt, og for april måned. Det er fordi vi forhåndsfakturerer de faste avgiftene.Jeg vil så klart kreditere fakturaen.Gå til nettsiden https://nettvett.no/jeg-har-blitt-utsatt-for-id-tyveri/ – Her finner du relevant informasjon om ID-tyveri.Vi anbefaler å følge rådet om kreditsperre.Du hører fra meg igjen, når fakturaen som vil bli produsert er kreditert, og vi vet at alt er i orden.Jeg ønsker deg en fin torsdag, og jeg beklager igjen for bryderiet i denne saken.Vennlig hilsenHanneSaksbehandler reklamasjonTelefon 21 00 00 00E-post: privat.mobil@ice.no – bedrift.mobil@ice.noOn Wed, 3 Mar ved 2:11 PM , Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> wrote:Hei,dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).(Jeg har ikke kontaktet disse).Vennligst rydd opp!Med hilsenErik RibsskogPS.Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikkevirker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synesjeg).———- Forwarded message ———Fra: ice <noreply@ice.no>Date: ons. 3. mar. 2021 kl. 08:37Subject: Informasjon om ditt nye mobilnummerTo: <eribsskog+250770(Sensurert av johncons-blogg)@gmail.com>Velkommen til ice!Hei Erik Løvenbalk RibsskogSIM-kort er nå på vei til din folkeregistrerte adresse, med mindre du har gitt beskjed om noe annet.Ditt nye mobilnummer er: 929 75 897For at du skal komme godt i gang med ditt nye mobilabonnement, anbefaler vi at du titter innom ice.no/komigang. Der har vi samlet nyttig informasjon slik at du kommer i gang på 1-2-3!Prøvekjøpsordningen Prøv Oss inkluderer 30 GB data, fri tale, SMS og MMS. Datamengde inkludert i EU/EØS er 12 GB. Husk at egne priser gjelder for spesialnummer, samtaler fra Norge til EU/EØS og utlandet ellers. Se priser på ice.no/utland. Prøv Oss inkluderer ikke Data Rollover eller Rollover Deling.Få full oversikt på Min SidePå minside.ice.no får du full oversikt over dataforbruk og fakturaer. Her kan du også sjekke at vi har riktig kontaktinformasjon på deg, slik at du ikke går glipp av nyttig informasjon og viktige driftsmeldinger.Lurer du på noe?Du finner svar på det meste på våre nettsider ice.no/kundeservice, men du er selvsagt alltid velkommen til å kontakte vårt kundesenter på telefon 21 00 00 00 eller via vårt kontaktskjema.Vi skal gjøre vårt beste for at du får en god opplevelse som ice-kunde og vi håper at du blir fornøyd med ditt abonnement.Hilsen iceNettbutikkMin SideKontakthttps://www.facebook.com/icenorge/Følg oss på Facebookice kundeservice | ice.no/kontakt | Telefon 21 00 00 00Du mottar denne e-posten fordi den inneholder viktig informasjon knyttet til ditt kundeforhold hos ice. Det er derfor ingen mulighet for avmelding.
-
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Klage/Fwd: Ordrebekreftelse fra Pharmapolar ASErik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 14. september 2021 kl. 22:13Til: kundeservice@pharmapolar.noKopi: nettbestilling@pharmapolar.no, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>Hei,dette er ikke riktig bruk av personopplysningsloven, (hvis jeg skulle tippe).Den er nok ikke ment, å beskytte de kriminelle, i identitetstyveri-saker.Det var nok ikke det, som våre flinke lovmakere/politikere tenkte på, da de lagde denne loven.Så her har det stokket seg fælt for dere, må jeg si.Så her må dere skjerpe dere, og slutte å beskytte de kriminelle.Vennligst send om dette til en leder.Skjerpings!Erik Ribsskogman. 31. mai 2021 kl. 15:10 skrev <kundeservice@pharmapolar.no>:Hei,Viser til din mai angående identitetstyveri.Når det er snakk om en falsk bestilling, må det anmeldes slik at vi kanhente ut IP-adressen på maskinen som er benyttet til å gjørebestillingen.Med vennlig hilsen,KundeservicePharmapolarPB 15553007 DrammenTlf: 31 00 47 50Våre åpningstider er man.-tor. Kl. 08-16 og fre. Kl. 09-16Den 2021-05-30 04:43, skrev Erik Ribsskog:> Hei,>> dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.>> (For jeg har ikke kontaktet dere).>> Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere> akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med> andre ‘Hvermansen-folk’, i fremtida.>> Med hilsen>> Erik Ribsskog>> tir. 2. mar. 2021 kl. 08:36 skrev <kundeservice@pharmapolar.no>:>>> Hei,>>>> Viser til din mail og bekrefter at bestillingen ikke er ekspedert,>> da vi>> tidligere har fått beskjed om falske bestillinger i ditt navn.>>>> —>> Med vennlig hilsen,>>>> Kundeservice>>>> Pharmapolar>>>> PB 1555>>>> 3007 Drammen>>>> Tlf: 31 00 47 50>>>> Våre åpningstider er man.-tor. Kl. 08-16 og fre. Kl. 09-16>>>> Den 2021-02-27 09:11, skrev Erik Ribsskog:>>> Hei,>>>>>> dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det>>> som).>>>>>> (Jeg har ikke kontaktet disse).>>>>>> Vennligst rydd opp!>>>>>> Med hilsen>>>>>> Erik Ribsskog>>>>>> PS.>>>>>> Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden>> at>>> det ikke>>> virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes>>> jeg).>>>>>> ———- Forwarded message ———>>> Fra: Pharmapolar AS <nettbestilling@pharmapolar.no>>>> Date: fre. 26. feb. 2021 kl. 22:24>>> Subject: Ordrebekreftelse fra Pharmapolar AS>>> To: <eribsskog+250770(Sensurert av johncons-blogg)@gmail.com>
-
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>RE: Klage/Fwd: Ordrebekreftelse for #2036219Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 14. september 2021 kl. 22:05Til: HJEMMET <abo-hjemmet@egmont.com>Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>, “Post (Medietilsynet)” <post@medietilsynet.no>, DefendFreeSpeech Campaign <admin@defendfreespeech.org.uk>, Hanna NO – EHM <hanna.ueland@egmont.com>, cap@egmont.com, firmapost@egmonthm.no, reception.egmontpublishing@egmont.com, Kundeservice Bladkiosken <abo-bladkiosken@egmonthm.no>, tr@forbrukertilsynet.no, sfovpost@statsforvalteren.noHei,jeg synes det høres litt tafatt ut, når dere skriver at det ikke er noe dere kan gjøre.Det blir som ansvarsfraskrivelse, (må jeg si).Så dette må jeg klage på.Jeg ønsker å heller få svar fra en overordnet.(Jeg ønsker å få vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.Og jeg ønsker å bli informert om, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).Skjerpings!Erik Ribsskogman. 31. mai 2021 kl. 14:24 skrev HJEMMET <abo-hjemmet@egmont.com>:Hei, og takk for mail.Beklager men det vi kan se her er at det er bestilt 3 utgaver av dette bladet på nett den 12.11-2020.Utover dette er det er dessverre ikke mer vi kan gjøre enn å slette/stoppe faktura/abonnement.Du kan jo melde dette videre til evt politiet om dette er et gjentagende problem.Ha en riktig fin dag!MvhKundeserviceStory House Egmont ASNydalsveien 12A ½ Postboks 4980 Nydalen, 0441 Oslo½Story House Egmont utgir blader, magasiner, tegneserier,bøker og digitale tjenester til voksne, barn og unge. Vi erogså medeier i flere selskaper innen e-handel og marketingservices. Story House er en del av Egmont, et av Nordensledende mediekonsern. Egmont er en stiftelse der heleoverskuddet går til utvikling av våre selskaper, samt å hjelpeutsatte barn og unge.På MinSide kan du administrere abonnementet ditt. Gå inn på www.bladkiosken.no /minsideKlikk for mer inspirasjon www.klikk.no——— Opprinnelig melding ———Til: “HJEMMET” <abo-hjemmet@egmont.com>Dato: 30.05.2021Fra: “Erik Ribsskog” <eribsskog@gmail.com>Emne: Re: Klage/Fwd: Ordrebekreftelse for #2036219Hei,dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.(For jeg har ikke kontaktet dere).Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter åforeta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre‘Hvermansen-folk’, i fremtida.Med hilsenErik Ribsskogtir. 2. mar. 2021 kl. 14:57 skrev HJEMMET :> Hei, ERIK RIBSSKOG.>>> Vi bekrefter at du nå står som sperret for all markedsføring i våre> registre.>> Vi gjør oppmerksom på at du allikevel kan oppleve markedsføring fra oss de> neste ukene fordi navnet ditt allerede kan være med i en pågående kampanje.> Dersom det skulle skje beklager vi dette.>> Egmont Publishing er opptatt av å beskytte og respektere personvernet til> alle våre kunder og brukere. Vår innsamling og bruk av personopplysninger> gjennomføres i samsvar med norsk personvernlovgivning.>> Egmont Publishing AS retningslinjer for personvern finner du her;> https://www.egmontpublishing.no/personvern>> Ha en fin dag!>>>> Mvh> Kundeservice> Story House Egmont AS> Nydalsveien 12A ½ Postboks 4980 Nydalen, 0441 Oslo½>>>>>>>> *Story House Egmont utgir blader, magasiner, tegneserier, bøker og> digitale tjenester til voksne, barn og unge. Vi er også medeier i flere> selskaper innen e-handel og marketingservices. Story House er en del av> Egmont, et av Nordens ledende mediekonsern. Egmont er en stiftelse der> hele overskuddet går til utvikling av våre selskaper, samt å hjelpe utsatte> barn og unge.*>>>> På MinSide>> kan du administrere abonnementet ditt. Gå inn på www.bladkiosken.no>> /minside>> Klikk for mer inspirasjon www.klikk.no>>>>>>>>>> ——— Opprinnelig melding ———>> Til: “juridisk”>> Dato: 27.02.2021>> Fra: “Erik Ribsskog”>> Emne: Klage/Fwd: Ordrebekreftelse for #2036219>>>>>> Hei,>>>> dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).>>>> (Jeg har ikke kontaktet disse).>>>> Vennligst rydd opp!>>>> Med hilsen>>>> Erik Ribsskog>>>> PS.>>>> Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det> ikke>> virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes>> jeg).>>>>>> ———- Forwarded message ———>> Fra: Bladkiosken>> Date: fre. 26. feb. 2021 kl. 20:25>> Subject: Ordrebekreftelse for #2036219>> To:>>>>>>>> *Ordrebekreftelse for #2036219* 26.02.2021 20:24>>>>>> *Hei Erik Løvenbalk,*>>>> Takk for bestilling av Våre beste kryssord!>>>>>>>>>> *VÅRE BESTE KRYSSORD* 398,- x1 *398,-*>> Delsum 398,->> Frakt 0,->> Herav mva 79,60>> * Å betale * *398,-*>> Faktura for abonnementet kommer sammen med et av de første tre bladene. Har>> du e-faktura kommer fakturaen direkte i din nettbank.>>>> *Fakturaadresse*>>>>>> Erik Løvenbalk Ribsskog>> (Sensurert av johncons-blogg)>> (Sensurert av johncons-blogg) Bekkestua>> *Leveringsadresse*>>>>>> Erik Løvenbalk Ribsskog>> (Sensurert av johncons-blogg)>> (Sensurert av johncons-blogg) Bekkestua>>>> *Min side* *Kontakt oss*>> © Egmont Publishing>
-
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Klage/Fwd: Velkommen til oss!Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 14. september 2021 kl. 21:53Til: servicetorget <servicetorget@nhf.no>Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, sfovpost@statsforvalteren.noHei,mange andre firmaer klarer å finne ip-adressen, til de som har bestilt.Så dette kjøper jeg ikke helt.Det virker også som at dere er stolte av at bestillings-systemet deres lett kan misbrukes.Det blir litt feil, (må jeg si).Så dette må jeg klage på.Vennligst send dette til en overordnet.Skjerpings!Erik Ribsskogman. 31. mai 2021 kl. 14:06 skrev servicetorget <servicetorget@nhf.no>:Hei!Vi skjønner det slik at noen meldte deg inn som medlem hos oss 1. mars uten at du ønsket eller visste om det. Deretter sendte vi ved en feil ut en e-post der også avsluttede medlemskap havnet på mottakerlisten. Dette beklager vi. Vi forstår godt at du opplever situasjonen ubehagelig og ønsker informasjon om hvordan saken har blitt håndtert av oss.Saken omhandler to forhold. For det første at du har blitt meldt inn hos oss uten å ønske det. For det andre at du ved en feil ble kontaktet som medlem etter at medlemskapet var stoppet.Til det første: Vi er en medlemsorganisasjon for alle som ønsker å være medlem hos oss og har valgt en lav terskel for å melde seg inn. Vi tar imot innmeldinger både via sms, e-post, telefon og et eget innmeldingsskjema på nett (https://nhf.no/meld-deg-inn/). Det eneste man trenger for å melde seg inn er navn og kontaktinformasjon. Innmeldingen av deg ble gjort via nettskjemaet lenket til over. Vi kan ikke spore hvem som har sendt det inn, men ser at det ble sendt 1. mars. Medlemskapet ble avsluttet straks du gjorde oss oppmerksom på feilen 2. mars.Til det andre: Etter at vi ble oppmerksomme på feilen vi hadde gjort, sendte vi en avviksmelding til Datatilsynet som beskrev feilen og hvilke grep vi ville gjøre for å hindre det samme i å skje igjen. Vi har gjort flere endringer i utsendelsesrutinene våre, for å sikre at ikke avsluttede medlemskap kommer med i fremtidige utsendelser. I tillegg har vi etablert en rutine for at vi sletter all kontaktinformasjon til personer som har blitt meldt inn uten at de selv ønsker det. Det betyr at dine personopplysninger er slettet. Vi har fått positiv tilbakemelding fra Datatilsynet angående de grepene vi har gjort, og mener at vi på denne måten sikrer personvernet langt bedre i vår kommunikasjon med omverden framover.Vi håper denne informasjonen var til hjelp og at du slipper å oppleve noe liknende igjen.Med ønske om en god dag!Vennlig hilsenAnn-Karin PettersenServicetorgetNorges HandikapforbundTelefon: 24 10 24 00Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Sendt: 31. mai 2021 07:51Til: servicetorget <servicetorget@nhf.no>Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>; inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>; tr@forbrukertilsynet.no; fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>; post <post@finkn.no>; abuse@telia.com; amnestyis <amnestyis@amnesty.org>; HRW UK <hrwuk@hrw.org>Emne: Re: Klage/Fwd: Velkommen til oss!Hei,dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.(For jeg har ikke kontaktet dere).Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre ‘Hvermansen-folk’, i fremtida.Med hilsenErik Ribsskogons. 3. mar. 2021 kl. 07:34 skrev servicetorget <servicetorget@nhf.no>:God morgenVi avslutter selvsagt dette medlemskapet.Du kan se bort fra den eposten du fikk tidligere i dagVennlig hilsenAnn-KarinServicetorgetNorges HandikapforbundTelefon: 24 10 24 00Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Sendt: 2. mars 2021 17:46Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>Kopi: servicetorget <servicetorget@nhf.no>; elh@forbrukertilsynet.no; inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no; fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>; post <post@finkn.no>; abuse@telia.com; amnestyis <amnestyis@amnesty.org>; HRW UK <hrwuk@hrw.org>Emne: Klage/Fwd: Velkommen til oss!Hei,dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).(Jeg har ikke kontaktet disse).Vennligst rydd opp!Med hilsenErik RibsskogPS.Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikkevirker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synesjeg).———- Forwarded message ———Fra: servicetorget <servicetorget@nhf.no>Date: tir. 2. mar. 2021 kl. 10:54Subject: Velkommen til oss!To: eribsskog+250770(Sensurert av johncons-blogg)@gmail.com <eribsskog+250770(Sensurert av johncons-blogg)@gmail.com>Hei Erik,Hjertelig velkommen som medlem i Norges Handikapforbund!Vedlagt finner du ditt medlemskort og faktura for 2021. Du er registrert i LKB Akershus.I denne lenken finner du mer informasjon om oss og våre medlemstilbud: https://nhf.no/velkommen/Vi håper du vil trives hos oss; ikke nøl med å ta kontakt uansett hva det måtte være!Vennlig hilsenServicetorgetCathrine StrømNorges HandikapforbundTelefon: 24 10 24 00
-

https://desuarchive.org/_/search/text/johncons/
PS.
Her er mer om dette:
Jeg bruker gratisversjonen av StatCounter (en trafikk-analyse-tjeneste) på johncons-blogg, og der kan jeg se hvilke nettsteder som sender trafikk til bloggen:
-

https://eavis.h-a.no/titles/hamararbeiderblad/11793/publications/14510/pages/2
PS.
Det var sånn, (på HiO IU), husker jeg.
At Dagga ikke pleide, å kjøpe alle bøkene.
For hans mor, (som jobbet på bibliotek, fortalte han), ordna det sånn, at Dagga fikk låne disse bøkene, fra et aller annet bibliotek.
(For å si det sånn).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Foreldrene gifta seg visst i 1959, (fra DT/BB 19. februar 1959):
https://www.nb.no/items/c480cc62987a64dfbdad825ffbb28fcf?page=3&searchText=%22audhild%20eggum%22PS 3.
Hvis jeg skulle tippe, så er dette, (fra venstre), søsteren til Dagga, nevøen til Dagga og moren til Dagga:
https://www.facebook.com/photo?fbid=10206213191628452&set=a.1440303327300PS 4.
Dagga sin far døde på 80-tallet, kan det virke som, (fra Tidens Krav 18. mars 1988):

-
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Klage/Fwd: Erik Ribsskog – eribsskog@gmail.com – Andre spørsmålErik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 14. september 2021 kl. 04:19Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>Kopi: bank@obos.no, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>Hei,dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).(Jeg har ikke kontaktet disse).Vennligst rydd opp!Med hilsenErik RibsskogPS.Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikkevirker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synesjeg).———- Forwarded message ———Fra: OBOS-banken kundeservice <bank@obos.no>Date: man. 31. mai 2021 kl. 13:49Subject: SV: Erik Ribsskog – eribsskog@gmail.com – Andre spørsmålTo: eribsskog@gmail.com <eribsskog@gmail.com>Hei Erik,Takk for din henvendelse.Tror nok du har sendt denne til feil mottaker? Dette har ingenting med OBOS-banken å gjøre og du er heller ikke kunde i OBOS-banken.Ønsker deg en fin dag,Med vennlig hilsenAilin KvalvaagSenior kundebehandler, OBOS-bankenTelefon: 22 86 58 00——————- Opprinnelig melding ——————-Fra: eribsskog@gmail.com;Mottatt: Fri May 21 2021 19:55:10 GMT+0200 (sentraleuropeisk sommertid)Til: PM Kundesenter <bank@obos.no>;Emne: Erik Ribsskog – eribsskog@gmail.com – Andre spørsmålNy melding fra kontaktskjema (privat)!Navn Erik RibsskogTelefon 91587593Email eribsskog@gmail.comHenvendelsen gjelder Andre spørsmålMelding Hei, prøver dere å gjøre meg kvinnelig eller? Jeg har lest om i pressen, at disse parabenene, er noe slags kvinnelige kjønnshormoner. Og det er visst styggdom, for karer, som meg. (Det var vel NRK eller Dagbladet som hadde om dette. For noen år tilbake). Så hvis dere sender meg noe med parabener, så går det bare i søpla. Så da får dere heller sende penger tilbake, eller riktig vare. Jeg synes det høres rart ut, at dere ikke har på lager, det som ble bestilt. Hvorfor lar nettbutikken en da bestille? Det virker rart, synes jeg. Jeg vil gjerne ha svar fra en overordnet, om dette. Og det virker som at produsenter tuller, når de stokker om på varenavnene og ingrediensene. Dette er visst noe som er populært å bruke, blant tannleger. (Jeg fikk masse rynker i trynet, når jeg var i Syden, (en restplass-reise), i 1998. Og da fant jeg noe på Vita, som funka, mot rynker. Det var en slags liten ‘kaviar-tube’ med retinol, (et fransk merke vel). Jeg hadde vel lest i FHM at retinol var et slags vidundermiddel mot rynker, og jeg jobba som butikkleder da, så jeg ville vel se representabel ut. Og den varen har Vita nå slutta med. Men så var jeg innom Life, (for noen år tilbake), og jeg så at de hadde A-creme, (og jeg hadde lest at A-vitamin og retinol var det samme, i FHM). Og den A-cremen funker, men jeg vil ha uten de parabenene. For min onkel, (som muligens har brukt for mye tannlege-krem/A-creme), han ble etterhvert glad i vin, istedet for øl og akevitt, som han tidligere like. Så de parabenene er skumle, må jeg si. Så det må jeg klage på. Jeg vil gjerne ha svar fra en overordnet, om dette. Skjerpings! Erik Ribsskog
-
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Klage/Fwd: Velkommen som medlem i NaturvernforbundetErik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 14. september 2021 kl. 04:10Til: “medlem@naturvernforbundet.no” <medlem@naturvernforbundet.no>Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, sfovpost@statsforvalteren.noHei,ok, men likevel så slipper noen mailer gjennom, kan det virke som, (sånn som den fra 26. februar).Det virker litt tafatt av dere, at dere ikke prøver å stoppe alle mailene.Så dette må jeg klage på.Og som sagt, så lurer jeg også på, hva navnet er, på det nett-trollet, som har skrevet/bestilt dette, i mitt navn.Så om dere kan sende dette til en overordnet.Skjerpings!Erik Ribsskogman. 31. mai 2021 kl. 11:31 skrev medlem@naturvernforbundet.no <medlem@naturvernforbundet.no>:Hei Erik,Vi har satt opp en sperre slik at systemet sender et varsel til oss dersom det skjer en innmelding på din adresse. Vi har mottatt en innmelding som vi har slettet så langt.Vennlig hilsenHaldis Tjeldflaat HelleRådgiver, medlemsregisteretNaturvernforbundetFra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Sendt: søndag 30. mai 2021 04:37Til: medlem@naturvernforbundet.noKopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>; inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>; tr@forbrukertilsynet.no; Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>; fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>; post <post@finkn.no>; abuse@telia.com; amnestyis <amnestyis@amnesty.org>; HRW UK <hrwuk@hrw.org>Emne: Re: Klage/Fwd: Velkommen som medlem i NaturvernforbundetHei,dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.(For jeg har ikke kontaktet dere).Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre ‘Hvermansen-folk’, i fremtida.Med hilsenErik Ribsskogman. 1. mar. 2021 kl. 12:59 skrev medlem@naturvernforbundet.no <medlem@naturvernforbundet.no>:Hei Erik,Jeg har nå avsluttet medlemskapet, og du kan se bort i fra mottatt bekreftelse på innmelding. Vi er i kontakt med systemleverandør for å se om det er mulig å sperre innmeldinger fra ditt navn permanent.Vennlig hilsenHaldis Tjeldflaat HelleRådgiver, medlemsregisteretNaturvernforbundetFra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Sendt: lørdag 27. februar 2021 13:00Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>Kopi: medlem@naturvernforbundet.no; elh@forbrukertilsynet.no; inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no; Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>; fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>; post <post@finkn.no>; abuse@telia.com; amnestyis <amnestyis@amnesty.org>; HRW UK <hrwuk@hrw.org>Emne: Klage/Fwd: Velkommen som medlem i NaturvernforbundetHei,dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).(Jeg har ikke kontaktet disse).Vennligst rydd opp!Med hilsenErik RibsskogPS.Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikkevirker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synesjeg).———- Forwarded message ———Fra: <medlem@naturvernforbundet.no>Date: fre. 26. feb. 2021 kl. 20:18Subject: Velkommen som medlem i NaturvernforbundetTo: <eribsskog+250770(Sensurert av johncons-blogg)@gmail.com>Hei Erik Løvenbalk Ribsskog!Velkommen som medlem i Naturvernforbundet! Med din støtte kan vi fortsette det viktige arbeidet med lokalt natur- og miljøvern over hele landet.Din innmelding er nå registrert, og vi vil om kort tid sende deg et velkomstbrev i posten.Følg oss på www.facebook.com/naturvernforbundet for nyheter om natur og miljø.Takk for at du vil være med på laget!Miljøvennlig hilsenNaturvernforbundetmedlem@naturvernforbundet.nowww.naturvernforbundet.no
-
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Klage/Fwd: Takk for at du står opp for kvinners rettigheter!Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 14. september 2021 kl. 03:59Til: christina ellingsen <christina@whrc.no>Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, styreleder@whrc.no, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>Hei,som jeg skriver i den forrige mailen så har jeg ikke kontaktet dere.Du fabler om Adolf Hitler osv., men det blir da som noe babling, for meg, (må jeg si).Dere har helt klart falt av.Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt/skrevet dette, i mitt navn.Og jeg ønsker å bli informert angående, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen.Skjerpings!Erik Ribsskogman. 31. mai 2021 kl. 11:26 skrev christina ellingsen <christina@whrc.no>:Hei der Erik!Dette er styreleder ved WHRC Norge!Vi mottar ganske ofte epost fra deg via vårt underskriftsskjema på våre nettsider. Disse epostene er ofte tidsstemplet midt på natta, og undertegnet med Adolf Hitler. Da Adolf Hitler både er død, og heller ikke spesielt kjent for å bry seg om menneskerettigheter, har vi vurdert disse epostene som spam. Verken du eller Adolf Hitler har derfor blitt satt opp som undertegnede på underskriftskampanjen vår, så du kan ta det helt med ro!WHRC Norges underskriftskampanje har som mål å påminne individer og organisasjoner om at FNs konvensjon for eliminering av vold og diskriminering mot kvinner er utformet for å eliminere kjønnsbasert diskriminering, der definisjonen av kjønnsbasert eksplisitt referer til biologisk kjønn.Siden mange politiske forslag i Norge og i verden omhandler å erstatte kjønnsbaserte rettigheter med rettigheter forbundet med kjønnsidentitet, som er en helt annen størrelse enn kjønn, inviterer vi individer og organisasjoner til å skrive under på vår erklæring om kvinners kjønnsbaserte rettigheter for å bekrefte at kjønnsbaserte rettigheter ivaretas der det oppstår konflikt mellom rettigheter forbundet med kjønnsidentitet og rettigheter forbundet med kjønn.Underskriftsskjemaet du har benyttet på vår nettside sender ut en automatisk epost for å takke de som står opp for kvinner og jenter. Men vi foretar en manuell vurdering av underskrifter som inneholder kommentarer, noe dine innsendinger som regel gjør. Basert på innholdet I disse kommentarene har det vært uaktuelt å inkludere deg i listen over undertegnede eller i nyhetsbrev. Så vidt jeg vet er denne epostadressen også merket som spam, så du burde heller ikke trenge å bekymre deg for flere automatiske takkebrev.Ønsker deg og resten av mottakerene en fin dag!Mvh Christina EllingsenWHRC Norge.On Mon, 31 May 2021, 07:46 Erik Ribsskog, <eribsskog@gmail.com> wrote:Hei,dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).(Jeg har ikke kontaktet disse).Vennligst rydd opp!Med hilsenErik RibsskogPS.Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikkevirker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synesjeg).———- Forwarded message ———Fra: Women’s Human Rights Campaign Norge <styreleder@whrc.no>Date: ons. 3. mar. 2021 kl. 04:09Subject: Takk for at du står opp for kvinners rettigheter!To: <eribsskog@gmail.com>Takk for at du har skrevet under på Erklæringen om kvinners kjønnsbaserte rettigheter!Ta gjerne kontakt om du har spørsmål!Se også hva kvinner skriver om på matriarken.noMvhChristina EllingsenWHRC Norge—Denne e-posten ble sendt fra et kontaktskjema på Women’s Human Rights Campaign Norge (https://www.whrc.no)
