johncons
  • bror louis heegaard

    https://www.nb.no/items/999ae8c70eb0958a2cd8e1252d4bd373?page=9&searchText=ribsskog~1

    PS.

    Mer om Louis, (som visst døde året etter):

    louis myheritage 2

    https://www.myheritage.no/person-1000068_67419522_67419522/steffen-peter-louis-anker-heegaard

    PS 2.

    Bestemor Ingeborg skriver også, (i leserbrevet overfor).

    At hu nøt ‘tea’, (britene kaller noen ganger middag for tea), hos sine slektninger ved Øresund.

    Og Fyn ligger ikke ved Øresund.

    Så bestemor Ingeborg må antagelig ha vært innom sin eldre bror Anker, og hans kone Unse, (på veien til Louis).

    Disse bodde muligens på den tida, i Vedbæk Strandvej, (hvor jeg prøvde å finne de, da jeg flykta fra urettmessig tvangsinnleggelse, (i Norge), i 2015).

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 3.

    Five o’clock tea, (som bestemor Ingeborg fikk av Unse), er visst mest kaker/brødmat, (kan det se ut som):

    kaker av unse

    https://laboratorioespresso.it/en/five-oclock-tea-the-secrets-for-a-perfect-afternoon-tea/

    PS 4.

    Unse og Anker er/var jo danske.

    Men Anker og Ingeborg, (og vel også Unse), var etterkommere av Løvenbalk, (som var etterkommere av Plantagenet og Gange-Rolf).

    Så det er mulig at de er/var litt engelske, på grunn av dette.

    (Min mor var også glad i England.

    Og jobba som au-pair der, osv.

    For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 5.

    Det er mulig at bestemor Ingeborg hadde spist på flyet.

    (Eller på kro/restaurant i København).

    Så hu orka kanskje ikke middag, når hu kom fram, til Unse og Anker.

    Og så kjørte de muligens til Fyn, (bestemor Ingeborg satt kanskje på med sin nevø Steffen eller sin nevø Thomas), dagen etter.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 6.

    Det kan kanskje ha vært sånn, at bestemor Ingeborg og de, dro videre til Fyn, den samme dagen.

    Og at det var derfor, at bestemor Ingeborg, kun fikk kaker.

    Og så spiste de kanskje, en sen middag, på hotellet, (i Troense), eller noe lignende.

    (Eller på veien til Fyn).

    Det ser ut som, på Google Maps, at det er cirka ti mil, fra København/Vædbek til Tåsinge.

    Så det var vel bare et par timer med bil, (og knapt nok det).

    (Hvis det var vei-forbindelse hele veien.

    På den tida).

    Så de har kanskje sjekket inn på hotellet, før det ble natt.

    Og så har de kanskje gått ut, for å spise, i Tåsinge, da.

    (Eller om de spiste på hotellet.

    Eller hos Louis.

    Hm).

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 7.

    Byen, (Troense), som hotellet til bestemor Ingeborg lå i, er kjent for en tragisk kjærlighetshistorie, mellom en finsk/norsk/dansk linedanserinne og en svensk adelsmann/offiser:

    tragisk kjærlighetshistorie

    https://en.wikipedia.org/wiki/Troense

    PS 8.

    Bestemor Ingeborg skriver også litt om jødene, (og deres situasjon i Norge og Danmark), i leserbrevet overfor.

    Og sommeren 2004, så ble jeg invitert til bestemor Ingeborg, (i Nevlunghavn), via min lillesøster Pia, (som også var på besøk der, sammen med sin unge mulatt-sønn Daniel).

    Og da fikk jeg et flott sølvølkrus, fra 1700-tallet, (som hadde stått på slottet Højris, og vært i mine forfedre i Gjedde-slekten sitt eie), i bursdaggave, (selv om det ikke var en rund bursdag), av en eller annen grunn.

    (Et sølvølkrus som jeg nå ikke får tak i.

    Etter å ha lagt det i min lagerbod, (som jeg nå blir nektet tilgang til), hos City Self-Storage, høsten 2004.

    For å si det sånn).

    Og da klagde min yngre søster Pia, på jødene, (av en eller annen grunn).

    Og jeg har aldri kjent noen jøder.

    Så jeg var litt overrasket over Pia sin klaging.

    Og da kom det fra bestemor Ingeborg, på kjøkkenet, at jødene var fæle.

    Og det var visst sånn, (fant jeg ut da jeg ringte bestemor Ingeborg fra England, noen år seinere).

    At bestemor Ingeborg, hadde hatt noen venninner, som var jødiske, under sin ungdomstid, i København, i mellomkrigstiden.

    Og disse var det visst helt forfærdelig, å besøke, (hvis jeg husker riktig, fra denne telefonsamtalen).

    Men min yngre søster Pia har vel aldri kjent noen jøder.

    Men hu bor/bodde sammen med en muslim, (Negib fra Etiopia).

    Og de er vel kjent for å hate jøder.

    Så Pia har muligens blitt muslim da, (hvis hu ikke har blitt nazi).

    (Noe sånt).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • På lørdag, så gikk jeg ned, til Bekkestua sentrum, for å handle mat.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Rett etter igloene.

    Så måtte jeg gå litt, på en sti.

    For på gangveien, så møtte jeg en kar, (som minna litt om Eminem eller min yngre halvbror Axel), med hund.

    Og disse gikk som om de eide gangveien.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 2.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210612_093549

    PS 3.

    Jeg måtte gå gjennom parken.

    For ved Nadderud Stadion, så stod det, en guttunge, (som minna litt om min yngre halvbror Axel på 80-tallet), rett opp og ned.

    Og å liksom elge på en guttunge.

    (Som jeg måtte ha gjort, for å gå den veien).

    Det ble som ekkelt, syntes jeg.

    (Og hvordan guttunger er det som står sånn rett opp og ned, (som en vekst/plante), midt i et kryss.

    Det kan man kanskje lure på.

    Må man vel si).

    Så det ble til at jeg heller gikk en annen vei.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 4.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210612_094326

    PS 5.

    Da jeg hadde gått forbi t-bane-stasjonen.

    (Gjønnes t-banestasjon).

    Så gikk jeg ut, i den veien, (Bærumsveien), som han ‘terrasse-skrike-gubben’, (som jeg har blogget om tidligere), bor i.

    Men jeg gikk en omvei, for å slippe å gå forbi huset, til han nevnte galningen/gubben.

    Og da kom det to sykler mot meg, på fortauet.

    Disse syklet to i bredden.

    Så jeg hadde ingen steder å gjøre av meg.

    (Sykkel-dama minna om min fille-tante Inger, på 80-tallet.

    Og sykkel-gubben minna om min farfar Øivind, på 80-tallet.

    Noe sånt).

    Og min første tanke var da, å gå over veien, (til motsatt fortau).

    (For jeg måtte uansett over veien, for å komme meg til den nevnte omveien.

    For å si det sånn).

    Men akkurat da, så kom det en hvit bil, (dette var muligens en elbil, for den var ganske stille).

    Så hvis jeg hadde gått ut i veien, så hadde jeg muligens blitt knust, av den nevnte bilen.

    Men på fortauet kunne jeg ikke være.

    For da ville jeg ha blitt påkjørt, av de nevnte syklene.

    Så jeg måtte løpe/rykke, noen steg bakover.

    For å komme meg inn på den gangveien, (som går forbi t-banestasjonen), igjen.

    Og så kom syklistene mot meg, i den gangveien og.

    (For de svingte av fra ‘terrasse-skrike-gubbe-veien’, da.

    For å si det sånn).

    Og ‘Inger’ smilte pent, (muligens for å si unnskyld).

    Men dette var noe slags drapsforsøk, (kunne det nesten virke som), som både syklistene og bilen var med på.

    (Noe sånt).

    For å sykle på den måten, (to i bredden), på fortauet.

    Da er det snakk om sykkel-konkurranse, og veier som er avsperret for publikum.

    (Må man vel si).

    Så sånn er vel det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 6.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210612_094946

    PS 7.

    Enda mer om dette:

    IMG_20210612_094952

    PS 8.

    Og enda mer om dette:

    IMG_20210612_095235

    PS 9.

    Den nevnte omveien, (Kleivveien), er ganske lang.

    Så da det ‘plutselig’ gikk ei gammal kjærring, (i pensjonist-alderen), med en ganske tynn/trang bukse, foran meg.

    (Som om det var et slags opptog).

    Så stoppa jeg opp litt.

    For å slippe å gå å glane, på ræva til hu gamla, (i mange hundre meter).

    (Jeg fant fram høre-telefonene til walkman-en.

    For å si det sånn).

    Og da hu kjærringa var ute av synet.

    Så begynte jeg å gå igjen.

    Men da hadde en slags flokk, i mellomtiden samlet seg, og sperra veien.

    Det stod noe sånt som tre middelaldrende folk, (og skravla), på den høyre delen, av veien.

    Og på den venstre delen av veien, så stod det en bikkje, (muligens en ‘Lassie-bikkje’), som ikke var i bånd.

    (Bikkja tilhørte en av de tre ‘skravle-folka’.

    Muligens en som minna litt om EDB-lærer Lærum, fra Sande videregående, på 80-tallet.

    Noe sånt).

    Og jeg hadde ikke lyst til å snu.

    (For så å gå hele veien tilbake.

    Forbi ‘terrasse-skrike-gubben’, osv.).

    Så jeg gikk mot disse mongoene.

    (Jeg var kanskje litt herda av det drapsforsøket i PS 5.

    Noe sånt).

    Og bikkja var faktisk mer veloppdragen, enn Bærum-folka.

    For bikkja flytta seg faktisk, (fra den venstre delen av veien), når jeg kom gående.

    Og så gikk bikkja bort til han ‘Lærum-fyren’, (mens den så litt slukøret ut), da.

    (For å si det sånn).

    Så bikkja hadde faktisk mer oppdragelse enn folka, (som bare stod der helt apatiske, som om de eide veien).

    (Må jeg si).

    Bikkja hadde kanskje vært på et slags dressur-kurs, (i sin tid).

    (Hva vet jeg).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 10.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210612_100212

    PS 11.

    Vaskedama, (på Bekkestua Senter), hadde visst glemt å rydde etter seg, denne dagen:

    IMG_20210612_100921

    PS 12.

    Jeg hadde sånne billige skure-svamper, (som de bruker til å ta oppvasken med i England), på handlelista mi.

    Men i den midtgangen, (på Meny Bekkestua), så stod de to ‘russiske ballett-danser-guttene’, (som jeg har blogget om tidligere).

    Disse jobber som regel, i to-spann.

    (Sånn at det blir ekkelt/ladet, å være i nærheten av de.

    Må jeg si).

    Og det var også sånn, at disse stod og vrikka på seg, sånn at de flashet hud, på magen.

    (Når man holdt på, å gå bort til de).

    Så det ble heller til at jeg kjøpte den varen, på Extra.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 13.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210612_101337

    PS 14.

    Her var det rot:

    IMG_20210612_101357

    PS 15.

    Da jeg skulle gå ut av ‘selvbetjenings-jungelen’, så var det en episode.

    Jeg har handla, i denne butikken, noe sånt som hundre ganger kanskje, (siden coronaen begynte, i fjor vår).

    Og aldri har det stått noen Meny-ansatte, rett opp og ned, i selvbetjenings-avdelingen.

    Men mens jeg slo inn varene mine.

    Så var det sånn, at en Meny-ansatt.

    (En som minna litt, om en ‘gulv-kar’ med briller vel, fra OBS Triaden.

    Hvor jeg jobba fra 1990 til 1992).

    Han stilte seg plutselig opp, ved utgangs-porten, til selvbetjeningsavdelingen.

    Og der er det trangt nok fra før.

    (Noe jeg har blogget om tidligere).

    Så det virka nesten som noe besynderlig.

    At han Meny-karen, plutselig skulle stille seg der.

    (For å liksom gjøre det enda mer trangt og jævlig, i den avdelingen.

    For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 16.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210612_101749

    PS 17.

    På Extra, så har de for tida, noen grill-varer, som de skryter fælt av, i reklamer, på TV og radio, (og på plakater utafor butikken og i kundeavisa), osv.

    Men foran denne ‘skryte-disken’, (som de varene lå i).

    Så hadde de satt, en handlvogn, full av papp, (fra frukta).

    Før ei, (som minna om hu blondina i Borettslaget, (og hu med grønt hår på Extra Birkelunden)), kom og flytta den vogna.

    Men likevel, da tuller de med kundene.

    Når de parkerer papp-vogner, foran den disken.

    (Må man vel si).

    Så sånn er vel det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 18.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210612_102218

    PS 19.

    Siden at jeg gikk gjennom parken på vei til butikkene.

    Så tenkte jeg at jeg går via Nadderud Stadion på vei hjem.

    Og en av de forrige gangene jeg gikk der, så ble jeg nesten kjørt ned av en bil, i begynnelsen av Haukeveien, (heter det vel).

    (Noe jeg har blogget om tidligere).

    Og derfor så tenkte jeg, at jeg går heller den neste veien.

    (En vei jeg har sett på Google Maps.

    For å si det sånn).

    Men da jeg kom til den veien.

    Så var det ei dame der, (som minna litt om Eskimonika, i mørke klær), med en ung sønn, (i 3-4 års-alderen).

    Og hu dama begynte å snakke høyt, til sønnen, akkurat når jeg kom gående.

    (Som om jeg ikke var der.

    Må jeg si).

    Og så sa hu at det var muligens stengt, i den aktuelle veien.

    Og det var nok noe tull, (har jeg tenkt seinere).

    (For at de skal stenge en sånn vei, helt uten videre.

    Det hører vel ingen steder hjemme.

    For å si det sånn).

    Men jeg ble likevel frika ut, av hu ‘same-dama’.

    (Som muligens snakka om den veien som går forbi Nadderud Stadion, (som er stengt på kampdager).

    En snau kilometer unna.

    For å si det sånn).

    Og da jeg så på Google Maps, (for X antall dager/uker siden).

    Så var jeg nok litt trøtt.

    For jeg huska litt feil, angående at det var enda en vei der.

    Så jeg gikk litt feil der, før det endte med at jeg gikk ned Haukeveien igjen, (som de forrige gangene).

    Men jeg tenkte at dette muligens kan ha vært ei same-dame, som manet meg, (eller noe lignende).

    (Noe sånt).

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 20.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210612_105006

    PS 21.

    Enda mer om dette:

    IMG_20210612_105827

    PS 22.

    Dagen etter, så gjorde jeg klar ‘troll-post’:

    IMG_20210613_163720

    PS 23.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210613_164310

    PS 24.

    Enda mer om dette:

    IMG_20210613_164335

    PS 25.

    Og enda mer om dette:

    IMG_20210613_164529

    PS 26.

    På mandag morgen, så gikk jeg ned, til Sandvika.

    (For jeg skulle levere en husleie-regning, til Nav.

    Og jeg måtte også sende, et tjukt brev, til kommuen.

    For leiekontrakten min går ut, i august.

    Og jeg har ikke fått meg ny leilighet enda.

    Og jeg måtte også sende en ny søknad, om kommunal bostøtte.

    Siden at husleien nå har gått opp, med noen få hundrelapper, (som i fjor).

    For å si det sånn).

    Og i Tveterveien, så ble jeg gått ned, tre ganger.

    Jeg møtte bare rare ekvipasjer.

    Først så møtte jeg en flokk, på 4-5 personer, (store og små).

    Som gikk i ‘saueflokk-formasjon’, (som om de eide fortauet).

    Så møtte jeg ei utenlandsk dame, med en sønn, på trehjul-sykkel.

    Og da var det ut i veien igjen.

    (For det er bare et fortau, i denne gata.

    Og det virka ikke som at hu dama hadde helt kontroll på sønnen sin.

    Må jeg si).

    Den siste gangen jeg måtte ut i veien.

    Da møtte jeg ei dame, (var det vel), med en hund.

    Og da var det umulig å bli på fortauet.

    (Må jeg si).

    Så jeg møtte ingen som gikk ordentlig.

    (Kun åndsvake folk, i forskjellige versjoner.

    For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 27.

    I Presteveien, (heter det vel), så var det ei gammel dame, som plinget på meg, (når hu kom syklende bak meg, på fortauet).

    Og da tenkte jeg, at var det nå en god ide, å endre loven, (på 70-tallet), sånn at folk nå kan sykle, på fortauet.

    Da jeg bodde i Oslo.

    (Hvor jeg bodde fra 1989 til 2004).

    Så mener jeg å huske, at det var sånn, at fotgjengerne fikk ha fortauene, for seg selv.

    Syklistene måtte sykle, ute i veien, (sammen med bilene).

    (Muligens av sædvane-grunner.

    Som det vel heter).

    Så hva grunnen kan være til, at det er sånn som det er, (med masse ekle syklister på fortauene/gangveiene), i Bærum.

    Det kan man kanskje lure på.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 28.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210614_103420

    PS 29.

    Jeg sendte tilbake ‘troll-post’ til møkka-firmaene:

    IMG_20210614_110233

    PS 30.

    Enda mer om dette:

    IMG_20210614_110250

    PS 31.

    Jeg skulle sende brevet til kommunen, men da var postkontoret lagt ned, (noe som man vel må si, at er dumt, siden at de folka, som jobber, i post i butikk-avdelingene, vel ikke er like skolerte/spesialiserte/seriøse, som de på postkontorene):

    IMG_20210614_110713

    PS 32.

    Jeg måtte da gå på Sandvika Storsenter, (som i fjor).

    (For det står på nettet.

    At man må sende disse skjemaene i posten.

    For å si det sånn).

    Der har de noe som heter: ‘Kundeservice’.

    Og da blir det jo, som et varehus, (må man vel si).

    (Som da jeg kjøpte en dyr Marlboro skinnjakke, i Amsterdam, våren 2005.

    Dette var i et fasjonabelt varehus.

    Og så prøvde jeg den jakka litt, på hotell-rommet.

    Og så var det sånn, at den jakka, (som jeg først hadde sett på Debenhams, var det vel, i Oxford Street, i London), gnissa fælt, når man gikk, (når armene kom borti jakka).

    Og da bestemte jeg meg, for å prøve å bytte jakka.

    Og da fant jeg et sånt kundeservice-kontor, i det nevnte varehuset.

    Men det var et varehus vel, (og ikke et senter).

    Hvis man kjøper noe på Meny, (eller Jernia), så kan man vel ikke gå til Kundeservice, og bytte det.

    (For å si det sånn).

    Da må man vel på Meny, (eller Jernia).

    Så at det heter Kundeservice.

    Det burde kanskje heller ha hett: ‘Informasjon’.

    (Noe sånt).

    Og hvem eier dette Kundeservice.

    (Hvor man også har post i butikk).

    Hm.

    Det er visst Thon som eier senteret.

    Så det er kanskje han som eier dette Kundeservice og.

    (Hvem vet).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 33.

    Jeg skulle så ta bussen til Bekkestua sentrum.

    Og da var det sånn, at jeg stod og prøvde å skjønne walkman-funksjonen, på den nye mobilen.

    Og plutselig så kom bussen til Tanum.

    Og da krydde det plutselig, med nærgående walisiske forretningsmenn liksom, rundt meg.

    Disse svirra rundt inngangsdøra til bussen, (og glante osv.).

    Selv om man vel skulle gå på bussen bak.

    Så dette virka rimelig teatralskt.

    (Må jeg si).
    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 34.

    For å liksom rydde meg selv litt der, (på buss-stasjonen).

    Så satt jeg med ned, på en ledig benk, (som det var ganske mange av der).

    Men da begynte en neger, å svirre kjempemye rundt meg, på manisk/teatralsk vis, (mens han snakka, i en mobil).

    Så det var muligens noe slags gateteater, (hvis jeg skulle tippe).

    (Noe sånt).

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 35.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210614_114057

    PS 36.

    Enda mer om dette:

    IMG_20210614_114130

    PS 37.

    Bekkestua-bussen hadde visst blitt samisk, (kunne det virke som).

    For da bussen kom til Presteveien.

    Så begynte den, å liksom kveme, ved å kjøre inn der.

    (Som om den skulle ned til Sandvika igjen.

    For å si det sånn).

    Før sjåføren, (en middelaldrende pakistaner), begynte å rygge, inn en liten vei, (Skogfaret vel).

    Og så snudde han, (etter å først ha kjørt kanskje hundre meter inn i Presteveien).

    Før han så kjørte tilbake igjen, til Kirkeveien.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 38.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210614_115551

    PS 39.

    Enda mer om dette:

    IMG_20210614_115603

    PS 40.

    Og enda mer om dette:

    IMG_20210614_115605

    PS 41.

    Og enda enda mer om dette:

    IMG_20210614_115608

    PS 42.

    Og enda enda enda mer om dette:

    IMG_20210614_115608_1

    PS 43.

    Og enda enda enda enda mer om dette:

    IMG_20210614_115609

    PS 44.

    Og enda enda enda enda enda mer om dette:

    IMG_20210614_115620

    PS 45.

    Da jeg skulle gå av bussen.

    Så lot jeg en ung neger med ‘Michael Jackson-jakke’ gå av før.

    (Muligens han i bakgrunnen på bildet i PS 36.

    Noe sånt).

    Sånn at det ikke skulle bli klamt/ekkelt, å gå av bussen.

    (For å si det sånn).

    Men før jeg da selv fikk gått av bussen.

    Så smatt en ung ‘Bærums-klyse’ på bussen.

    Og noen busser går via Bekkestua, til Ila.

    Og da kan det skje, at en klyse går på bussen, før de andre har fått gått av.

    Men dette har jeg ikke vært bort før, når det gjelder buss 230, (heter den vel).

    Men jeg så foran på bussen, da jeg gikk av.

    Og da stod det: ‘Sandvika’ på bussen, (og ikke ‘Bekkestua’).

    Så bussen skulle ned til Sandvika igjen.

    Men den burde kanskje ha sluppet av folk, før den skiftet navn.

    (For eksempel på et dedikert sted).

    For hvis det er endeholdeplass, så burde folk kanskje fått gått av bussen, før noen andre går på.

    Ellers blir det mer som ring-buss, liksom.

    (Må man vel si).

    Så sånn er vel det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 46.

    Den ‘skryte-disken’ til Extra, (fra PS 18.), var nå helt tom, (så man kan kanskje lure på om de driver og tuller der):

    IMG_20210614_120750

    PS 47.

    Da jeg jobba som assisterende butikksjef på Rimi Bjørndal.

    (Noe jeg jobba som fra våren 1996 til høsten 1998).

    Så var det sånn, at min kollega David Hjort, (som var vanlig medarbeider der).

    Han dro meg noen ganger med, til et utested, i Brenneriveien.

    (Noe jeg har skrevet om, i Min Bok 5).

    Det var vel egentlig vår kollega Toro, (som var DJ), som fikk satt oss opp på gjestelista der.

    (Noe sånt).

    Og David Hjort, (som visst var vokst opp på barnehjem i Danmark), forklarte at de og de folka, var sivil-politi.

    De så litt for gamle ut, til å være der, (forklarte Hjort).

    (Noe sånt).

    Og de skulle liksom elge seg inn på folk, (og bli kjent med de), og kledde seg ikke likte kult som de andre.

    (Noe sånt).

    Og noen sånne, lurte jeg på om jeg så, inne på Extra.

    De stod og lagde propp, foran den billige colaen.

    Og også i den selvbetjenings-kassa, (ved hundematen der), som jeg oftest bruker, (når jeg har handlevogn).

    (Pluss at det stod to lignende damer, oppe på buss-stasjonen.

    Når jeg skulle gå hjem.

    Etter å ha handla).

    Og derfor gikk jeg, i en selvbetjeningskasse, som stod, rett ved den betjente kassa.

    Og mens jeg stod der.

    Så ville kortautomaten at jeg skulle taste koden, (selv om jeg tæppa).

    Og jeg skjulte koden.

    Og det var muligens bra.

    For det var sånn, at mens jeg stod der.

    Så hadde en ‘elge-kar’, (som minna litt om min tidligere kamerat Glenn Hesler), plassert seg, i nabo-kassa.

    (Selv om det antagelig var ledige kasser, bortenfor de politi-folka.

    Selv om de var tre folk som handla sammen.

    Og det er vel ikke det helt store, under coroanen.

    Og dette var også i selvbetjenings-avdelinga.

    For å si det sånn).

    Og da jeg hadde tatt en bærepose.

    Så tok han i nabo-kassa, (som antagelig stod og så på mens jeg slo inn koden), en pose, fra min kasse.

    For hans kasse mangla poser.

    (Noe som virka litt besynderlig.

    Må jeg si).

    Så det ble som noe innpåslitne/klamme greier, (må jeg si).

    Vedkommende kunne vel heller ha funnet seg, en pose, i en ledig kasse.

    Eller bedt om å få en, av kassadama.

    (Må man vel si).

    Istedet for å drive, med noe slags klam/ekkel/’homsete’ elging.

    (For å si det sånn.

    Det hang også noen poser, på en gjerde-stolpe der.

    La jeg forresten merke til, da jeg gikk ut.

    Og det pleier det vel vanligvis ikke å gjøre.

    Så det er mulig at noen har bølla, og tatt pose-esken ut av ‘Glenn Hesler-kassa’.

    Og så hengt posene på en slags knagg.

    Av en eller annen grunn.

    Hm).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 48.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210614_121042

    PS 49.

    Enda mer om dette:

    IMG_20210614_121106

  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Takk for din bestilling Veronica truser
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 15. juni 2021 kl. 00:47
    Til: kundeservice@mail.efi.no
    Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
    Hei,
    det virker som at dere er noen slags hønsehjerner når dere skal pønske på hvor jeg bor oppi dette.
    Det er noen troll/jævler som bestiller masse dritt, i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), på nettet, fra firmaer med dårlige rutiner.
    Så det er nok det som har skjedd her også.
    Jeg tror at det er best at denne klagen sendes oppover til noen innen høyere ledelse.
    De er nok mest vant til å hanskes med lignende saker.
    (Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt/skrevet dette, i mitt navn.
    Og jeg ønsker å vite, hvordan dere planegger å forbedre dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    man. 15. mar. 2021 kl. 12:55 skrev <kundeservice@mail.efi.no>:
     
     
     
     
    Hej Erik, 
     
    Självklart hjälper vi dig med det men vi ditt för och efternamn på 2 olik adresser. Vart bor du? På (Sensurert av johncons-blogg), Bekkestua eller Drammensveinen 507, HØVIK?
     
     
    Med vennlig hilsen
     
    EFI Kundeservice
     
     
     
    w: www.efi.no
    e: kundeservice@mail.efi.no
    t : 987 01 444
     
    EFI AS
    Postboks 600 Sentrum, 0106 Oslo
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    To: juridisk@datatilsynet.no
    CC: kundeservice@mail.efi.no;elh@forbrukertilsynet.no;inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no;fmovpost@fylkesmannen.no;post@finkn.no;abuse@telia.com;amnestyis@amnesty.org;HRW UK <hrwuk@hrw.org>
    Sent: 13.03.21 05:58:38
    Subject: Klage/Fwd: Takk for din bestilling Veronica truser
     
    Hei,
     
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
     
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
     
    Vennligst rydd opp!
     
    Med hilsen
     
    Erik Ribsskog
     
    PS.
     
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
     
    ———- Forwarded message ———
    Fra: EFI Kundeservice <kundeservice@mail.efi.no>
    Date: fre. 12. mar. 2021 kl. 19:44
    Subject: Takk for din bestilling Veronica truser
    To: eribsskog+250770(Sensurert av johncons-blogg)@gmail.com <eribsskog+25077030568@gmail.com>
     
    EFI-Shop
     
     
    Hei, Erik Løvenbalk Ribsskog
    Takk for din bestilling!
    Pakkeavdelingen gjør sitt ytterste for at du skal motta din forsendelse i løpet av en ukes tid. Vi håper du blir fornøyd og ser frem til å ha deg som kunde hos oss.
    Dersom du har noen spørsmål kan kundeservice kontaktes på telefon 987 01 444 (hverdager 8-16). Du kan også sende en melding til kundeservice via fanen på www.efi.no.
    Selvbetjening på MIN SIDE
    På MIN SIDE kan du enkelt selv administrere ditt/dine abonnement. Når du er innlogget får du en fullstendig oversikt, og kan velge hvor ofte du ønsker å få forsendelser, hvor mye de skal inneholde samt «hoppe over» en eller flere. – Du har full kontroll.
    Her kan du logge deg på
    Har du husket å gi oss ditt samtykke?
    For at vi skal kunne sende deg EFI nytt – vårt månedlige nyhetsbrev samt e-poster med nyheter og tilbud trenger vi ditt aktive samtykke. Det er like enkelt å melde seg av som på!
    KLIKK HER for å melde deg på
    Med vennlig hilsen
    EFI AS, Kundeservice
    EFI
    Kontakt oss
    E-post: kundeservice@mail.efi.no
    Telefon: 987 01 444
    EFI AS
    Boks 600 Sentrum, 0106 Oslo
    www.efi.no
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Underskrifter til erklæringen
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 15. juni 2021 kl. 00:39
    Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
    Kopi: christina@whrc.no, wordpress@whrc.no, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
    Hei,
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
    Vennligst rydd opp!
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
    ———- Forwarded message ———
    Fra: christina ellingsen <christina@whrc.no>
    Date: man. 15. mar. 2021 kl. 12:12
    Subject: Re: Underskrifter til erklæringen
    To: <eribsskog@gmail.com>
    … kanskje til og med superstraight? det er helt ok!
    On Mon, 15 Mar 2021 at 02:36, Women’s Human Rights Campaign Norge <wordpress@whrc.no> wrote:
    Fra: Baron Erik-Adolf Ribsskog
    Emne: Underskrifter til erklæringen
    Baron Erik-Adolf Ribsskog
    Agder
    eribsskog@gmail.com
    har skrevet under på erklæringen!
    Jeg er veldig heterofil
    Denne e-posten ble sendt fra et kontaktskjema på Women’s Human Rights Campaign Norge (https://www.whrc.no)
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Takk for din henvendelse – [Jeg har tenkt litt mer på, da min yngre søster Pia og jeg, dr…]
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 15. juni 2021 kl. 00:33
    Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
    Kopi: noss@deloitte.no, ellen.scheen@telia.no, daniel.barhom@telia.no, allison.kirkby@teliacompany.com, inger.gunterberg@teliacompany.com, irene.krohn@teliacompany.com, ee-skjema@telia.no, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, firmapost@nkom.no, abuse@telia.com, Telia Kundeservice <kundekontakt-privat@telia.no>, telia-info@telia.se, finansinspektionen@fi.se, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Laurèna Eid <laurena.eid@fi.se>, lars.setsaa@onecall.no, tr@forbrukertilsynet.no, din-henvendelse@telia.no, kundeservice@onecall.no
    Hei,
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
    Vennligst rydd opp!
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Telia Kundesenter <din-henvendelse@telia.no>
    Date: søn. 14. mar. 2021 kl. 22:52
    Subject: Takk for din henvendelse – [Jeg har tenkt litt mer på, da min yngre søster Pia og jeg, dr…]
    To: eribsskog@gmail.com <eribsskog@gmail.com>
    Hei 
    Vi takker for din henvendelse til Telia Kundesenter.
    Vi gjør oppmerksom på at vi har 1-3 dager behandlingstid på e-post, og at henvendelser kun behandles mandag – fredag klokken 08:00-17:00
    Din henvendelse har fått tildelt saksnummer 00496966
    Dersom din henvendelse gjelder tap av telefon/SIM-kort, ber vi deg kontakte vårt kundesenter på telefon +47 92405050 eller chat for øyeblikkelig sperring av ditt abonnement.
    MinSide – www.telia.no/minside – gir deg mulighet til å administrere ditt abonnement.
    Her kan du blant annet:
    Få oversikt over ditt forbruk
    Se din faktura og dine siste innbetalinger
    Sende SMS 
    Fylle på din egen eller andre sin ringekonto
    Bestille og endre tjenester
    Endre din brukeradresse
    Sjekke avtaletid på abonnementet
    Finne PUK-kode
    Med vennlig hilsen
    Telia Kundesenter
    Dette er en automatisk generert e-post. Svar til denne adressen vil ikke bli lest.
    We would like to thank you for your inquiry to Telia’s customer care.
    Please be advised that our email processing time is 1-3 business days.
    Your inquiry has been given casenumber 00496966
    If your inquiry regards loss of phone or SIM card, we urge you to contact Customer Care on +47 924 05050 or chat to immediately suspend your subscription.
    MinSide – www.telia.no/minside – allows you to manage your own subscription.
    Here you can among other things:
    View your PUK code
    View call details
    Review your invoice or payments
    Send SMS
    Refill prepaid accounts
    Order new and change your existing services
    Update your registered user address
    View your current contract information
    Kind regards
    Telia Customer Care
    This is an automatically generated email. Reply to this email address will not be read. ref:_00D1iUhac._5001iag1Ud:ref
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    (Saksnummer:10683186) Re: (Saksnummer:10543965) Re: FW: Klage/Fwd: Takk for din henvendelse – [På tirsdag 1. september, så gikk jeg, til Meny Bekkestua, for…] [eID:22308633]
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 15. juni 2021 kl. 00:03
    Til: kundeservice@onecall.no
    Kopi: noss@deloitte.no, ellen.scheen@telia.no, daniel.barhom@telia.no, allison.kirkby@teliacompany.com, inger.gunterberg@teliacompany.com, irene.krohn@teliacompany.com, ee-skjema@telia.no, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, firmapost@nkom.no, abuse@telia.com, Telia Kundeservice <kundekontakt-privat@telia.no>, telia-info@telia.se, finansinspektionen@fi.se, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Laurèna Eid <laurena.eid@fi.se>, lars.setsaa@onecall.no, tr@forbrukertilsynet.no, din-henvendelse@telia.no
    Hei,
    i min forrige mail, så skrev jeg, at jeg ønsket at denne klagen skulle sendes, til en overordnet.
    Jeg kan ikke se at det har skjedd.
    Så det må jeg klage på.
    (Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt/skrevet dette, i mitt navn.
    Og ønsker å vite hvordan dere planlegger å forbedre dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    lør. 13. mar. 2021 kl. 15:02 skrev <kundeservice@onecall.no>:
    Hei igjen,
     
    Ved id-tyveri og svindel er det flere rutiner vi må forholde oss til, og for at vi skal kunne behandle dette som det må du altså fylle ut skjemaet min kollega har sendt deg.
    I mailtråden under kommer det som sagt ikke frem noen mobilnummer eller hva henvendelse din gjelder, har du fått tilsendt noe informasjon om at det er opprettet et abonnement eller lignende hos OneCall? I så fall send gjerne over dette. 
     
    Ønsker deg en god helg 🙂
    Med vennlig hilsen
    Emmy
    Kundekonsulent
     
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Dato: Sat, 13 Mar 2021 07:29:32 +0100
    Til: kundeservice@onecall.no
    Kopi: noss@deloitte.no, ellen.scheen@telia.no, daniel.barhom@telia.no,allison.kirkby@teliacompany.com, inger.gunterberg@teliacompany.com,irene.krohn@teliacompany.com, ee-skjema@telia.no,juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, elh <elh@forbrukertilsynet.no>,”inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>,fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, firmapost@nkom.no,abuse@telia.com, Telia Kundeservice <kundekontakt-privat@telia.no>, telia-info@telia.se,finansinspektionen@fi.se, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>,Laurèna Eid <laurena.eid@fi.se>, lars.setsaa@onecall.no
    Emne: Re: (Saksnummer:10543965) Re: FW: Klage/Fwd: Takk for din henvendelse – [På tirsdag 1. september, så gikk jeg, til Meny Bekkestua, for…] [eID:22308633]
     
    Hei,
    det er noen troll/jævler som bestiller masse dritt, på nettet, i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), fra firmaer med dårlige rutiner.
    Så det er nok det som har skjedd her og.
    Jeg ønsker å vite navnet, på det trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.
    Og jeg ønsker å vite, hvordan dere skal forbedre dere, for å hindre at noe lignede skjer igjen.
    Jeg har gått på handel og kontor, i sin tid.
    Og der lærte vi, at det ikke skal være nødvendig, å fylle ut masse rare skjemaer, om ditt og datt.
    Det skal være nok, å forklare om ting, på vanlig måte, i et brev, (eller en mail), for eksempel.
    Så dette jeg klage på.
    Vennligst send dette til en overordnet.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
     
     
    tir. 5. jan. 2021 kl. 14:43 skrev <kundeservice@onecall.no>:
    Hei!
     
    Jeg ser ikke helt hva saken handler om, men ut ifra tidligere mailtråd som ligger ved her ser jeg at det kan dreie seg om ID-tyveri. Send oss gjerne en utdypende forklaring på hva jeg kan hjelpe deg med. 
    Dersom dette gjelder ID-tyveri kan du fylle ut egenerkleringsskjema som ligger vedlagt og returnere dette sammen med en anmeldelse på ID-tyveri. 
     
    Ønsker deg en fin dag 🙂 
    Med vennlig hilsen
     
    Vetle 
    Kundekonsulent
     
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Dato: Wed, 30 Dec 2020 20:09:04 +0100
    Til: Telia Kundeservice <kundekontakt-privat@telia.no>
    Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, elh@forbrukertilsynet.no,inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, firmapost@nkom.no,fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com,telia-info@telia.se, kundeservice@onecall.no, ee-skjema@telia.no,finansinspektionen@fi.se, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
    Emne: Re: FW: Klage/Fwd: Takk for din henvendelse – [På tirsdag 1. september, så gikk jeg, til Meny Bekkestua, for…] [eID:22308633]
     
    Hei,
     
    dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.
     
    (For jeg har ikke kontaktet dere).
     
    Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre ‘Hvermansen-folk’, i fremtida.
     
    Med hilsen
     
    Erik Ribsskog
     
     
    tor. 19. nov. 2020 kl. 10:11 skrev Telia Kundeservice <kundekontakt-privat@telia.no>:
    Hei!
    Vi kan ikke se hva dette gjelder dessverre. Dersom det er noe du ønsker at vi undersøker nærmere for deg, behøver vi mer utfyllende informasjon fra deg.
     
    Ønsker deg en fin dag!
    Tina F.
    Customer Care Representative | B2C
    Telia logo
    Telia Norge
    Tlf: +47 92405050
    kundekontakt-privat@telia.no
    www.telia.no
    Sandakerveien 140, 0484 Oslo, Norway
    Telia Norge AS 981 929 055
    This email may contain information which is privileged or protected against unauthorized disclosure or communication. If you are not the intended recipient, please notify the sender and delete this message and any attachments from your system without producing, distributing or retaining copies thereof or disclosing its contents to any other person.
    Telia Company processes emails and other files that may contain personal data in accordance with Telia Company’s Privacy Policy.
    ———————————————————————————————————
    From: “Erik Ribsskog” <eribsskog@gmail.com>
    Sent: 15 November 2020 09:17
    To: “juridisk” <juridisk@datatilsynet.no>
    Cc: kundesenterskriftligsupport@telia.no; elh@forbrukertilsynet.no; inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no; “fmovpost” <fmovpost@fylkesmannen.no>; firmapost@nkom.no; “post” <post@finkn.no>
    Subject: Klage/Fwd: Takk for din henvendelse – [På tirsdag 1. september, så gikk jeg, til Meny Bekkestua, for…] [eID:22308633]
    Hei,
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
    Vennligst rydd opp!
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Telia Kundesenter <kundesenterskriftligsupport@telia.no<mailto:kundesenterskriftligsupport@telia.no>>
    Date: fre. 16. okt. 2020 kl. 06:41
    Subject: Takk for din henvendelse – [På tirsdag 1. september, så gikk jeg, til Meny Bekkestua, for…]
    To: eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com> <eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com>>
    Hei
    Vi takker for din henvendelse til Telia Kundesenter.
    Vi gjør oppmerksom på at vi har 1-3 dager behandlingstid på e-post, og at henvendelser kun behandles mandag – fredag klokken 08:00-17:00
    Din henvendelse har fått tildelt saksnummer 00155974
    Dersom din henvendelse gjelder tap av telefon/SIM-kort, ber vi deg kontakte vårt kundesenter på telefon +47 92405050 eller chat for øyeblikkelig sperring av ditt abonnement.
    MinSide – www.telia.no/minside – gir deg mulighet til å administrere ditt abonnement.
    Her kan du blant annet:
    Få oversikt over ditt forbruk
    Se din faktura og dine siste innbetalingerSende SMS Fylle på din egen eller andre sin ringekontoBestille og endre tjenesterEndre din brukeradresseSjekke avtaletid på abonnementetFinne PUK-kode
    Med vennlig hilsen
    Telia Kundesenter
    Dette er en automatisk generert e-post. Svar til denne adressen vil ikke bli lest.
    We would like to thank you for your inquiry to Telia’s customer care.
    Please be advised that our email processing time is 1-3 business days.
    Your inquiry has been given casenumber 00155974
    If your inquiry regards loss of phone or SIM card, we urge you to contact Customer Care on +47 924 05050 or chat to immediately suspend your subscription.
    MinSide – www.telia.no/minside – allows you to manage your own subscription.
    Here you can among other things:
    View your PUK code
    View call detailsReview your invoice or paymentsSend SMSRefill prepaid accountsOrder new and change your existing servicesUpdate your registered user addressView your current contract information
    Kind regards
    Telia Customer Care
    This is an automatically generated email. Reply to this email address will not be read. ref:_00D1iUhac._5001iTeOR0:ref
     
    Signatur OC juni 2020.png
    16K
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    RE: Klage/Fwd: Tusen takk for din bestilling hos bonprix [Ticket-ID 98326878]
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 14. juni 2021 kl. 23:54
    Til: service@bonprix.no
    Kopi: service-nr@news.bonprix-info.net, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, tr@forbrukertilsynet.no, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
    Hei,
    dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.
    (For jeg har ikke kontaktet dere).
    Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre ‘Hvermansen-folk’, i fremtida.
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    lør. 13. mar. 2021 kl. 14:43 skrev bonprix <service@bonprix.no>:
    Hei Erik,
    Takk for at du kontakter oss.Du skal selvfølgelig få svar på spørsmålet ditt.
    Dessverre finner vi ikke e-postadressen din i systemet vårt.
    Vi har nå, etter ditt ønske, fullført avregistreringen av fremtidige kataloger fra oss.
    Vær oppmerksom på at du vil motta ytterligere 3-4 kataloger før avregistreringen trer i kraft. Dette er fordi katalogene trykkes flere måneder i forveien. Vi beklager dette. Hvis du mot formodning skulle fortsette å motta enda flere kataloger, ber vi deg om navn- og adresseopplysninger, samt katalogkoden som er angitt på katalogen.
    Dersom du skulle ønske å motta katalogene våre på nytt senere, er det bare å ta kontakt.
    Ved spørsmål, forespørsler eller forslag kan du ringe vår kundeservice fra mandag til fredag mellom kl 10:00 til kl 18:00 og lørdager 10.00-.15.00 på telefonnummer 21 05 57 30.
    bonprix ønsker deg en fin dag.
    Vennlig hilsen
    Erica
    bonprix kundeservice
    Kundetelefon: 21 05 57 30
    Åpent Hverdager kl. 10.00 – 18.00 og lørdager 10.00-.15.00
    www.bonprix.no
    www.facebook.com/bonprixNO
    www.twitter.com/bonprixNO
    www.youtube.com/bonprix
    bonprix Handelsgesellschaft mbH
    Selskapets forretningskontor: Hamburg
    Markus Fuchshofen
    Dr. Richard Gottwald
    Dr. Kai Heck
    Rien Jansen
    Dr. Marcus Ackermann
    Handelsregister AG Hamburg HR B 36 455
    Adresse:
    bonprix Handelsgesellschaft mbH
    Haldesdorfer Str. 61
    22179 Hamburg
    [Ticket-ID 98326878]
    > Hei,
    >
    >
    > dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
    >
    >
    > (Jeg har ikke kontaktet disse).
    >
    >
    > Vennligst rydd opp!
    >
    >
    > Med hilsen
    >
    >
    > Erik Ribsskog
    >
    >
    > PS.
    >
    >
    > Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    > virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    > jeg).
    >
    >
    >
    >
    > ———- Forwarded message ———
    > Fra: <service@bonprix.no>
    > Date: fre. 12. mar. 2021 kl. 19:59
    > Subject: Tusen takk for din bestilling hos bonprix
    > To: <eribsskog+250770(Sensurert av johncons-blogg)@gmail.com>
    >
    >
    >
    >
    >
    >
    >
    >
    > Shop fra vårt store utvalg – klikk her.
    >
    > Dame Herre Barn Hjem Salg
    >
    > Automatisk bestillingsbekreftelse
    >
    > Kjære Erik Løvenbalk Ribsskog,
    > takk for at du valgte å handle hos bonprix. V i bekrefter din bestilling fra 12.03.2021 og gleder oss over at du har funnet noe du liker. Her er en oversikt over din bestilling:
    >
    >
    > Artikkel
    > Tilgjengelighet
    > Antall
    > Totalpris
    >
    >
    > Feel Comfort Hipster
    > Artikkelnr.: 94839895
    > rosa
    > Størrelse 32/34
    > Pris 99.- kr
    >
    > Ca. 3 ukers leveringstid
    > 1
    > 99.- kr
    >
    >
    > Bestillingsverdi:
    > pluss fraktkostnader:
    > Fakturagebyr:
    > Totalsum (inkl. 25% mva.):
    > 99.- kr
    > 49.- kr
    > 19.- kr
    > 167.- kr
    >
    >
    > Bestillingsdetaljer
    >
    > Fakturaadresse:
    > Erik Løvenbalk Ribsskog
    > (Sensurert av johncons-blogg)
    > (Sensurert av johncons-blogg) BEKKESTUA
    > eribsskog+250770(Sensurert av johncons-blogg)@gmail.com
    >
    > Leveringsadresse:
    > Leveringsadresse er den samme som fakturaadresse.
    > Når pakken er klar for henting vil du motta en informasjon om hvilket utleveringssted i nærheten av din oppgitte leveringsadresse pakken befinner seg på.
    > Betalningsmåte:
    > Faktura
    >
    >
    > Leveringsmåte:
    > Dessuten får du informasjon om dine kundefordeler.
    > 48621954
    >
    >
    >
    > Trenger du hjelp?
    > Ring oss!
    > Tlf.: 21 05 57 30
    > Faks: 21 05 57 39
    > Ma – Fre 10-18
    > Lø 10-15
    >
    > Kontakt oss!
    > service@bonprix.no
    >
    >
    > Kundenummer:
    > 30246817
    >
    > Mitt konto
    > Få full oversikt over din bestilling og din saldo. Her kan du også endre din adresse eller e-postadresse.
    > Vil du endre din bestilling?
    > Om du vil endre noe i din bestilling, kan du ringe oss på telefon 21 05 57 30. Om du vil annullere din bestilling, kan du også gjøre dette via Mitt konto på www.bonprix.no . En annulering er kun mulig på samme dag som bestillingen er gjort.
    >
    > Min konto >>
    >
    >
    >
    >
    >
    > Du har 14 dagers angrerett fra den dagen du mottok varen. Du som forbruker må kontakte bonprix via epost, brev eller telefon med en klar og tydelig beskjed om din beslutning om å utøve angreretten. Du kan benytte deg av dette angreskjemaet.
    >
    > Bonprix.no er godkjent av Trygg e-Handel, det betyr at du kan kjenne deg trygg og sikker når du handler fra oss. Trygg e-Handels formål er å beskytte deg som forbruker – kun stabile og seriøse nettbutikker kan bli godkjent til å benytte Trygg e-Handel merket. Du kan lese mer om Trygg e-Handel og dine rettigheter som forbruker på www.tryggehandel.no.
    >
    >
    >
    >
    >
    >
    >
    >
    >
    > Spørsmål & svar:
    > service@bonprix.no
    > Tlf: 21 05 57 30
    > Faks: 21 05 57 39
    >
    > Se eller shop:
    > www.bonprix.no
    > Alle priser er inkludert mva og frakt.
    >
    > Du finner oss på:
    >
    > bonprix Handelsgesellschaft mbH
    > Haldesdorfer Straße 61
    > 22179 Hamburg
    > Tyskland
    > AG Hamburg HRB 36455
    > Representert ved:
    > Dr. Marcus Ackermann (styreleder),
    > Markus Fuchshofen, Dr. Richard Gottwald. Dr. Kai Heck, Rien Jansen
    >
    >
    >
    > Køpsvillkår
    > Personvern
    >
    >
    > Dette nyhetsbrevet ble sendt til: eribsskog+250770(Sensurert av johncons-blogg)@gmail.com.
  • leserbrev ingeborg

    Så var det også sånn, en gang, i Stavern, (hvor min mormor bodde fra midten av 80-tallet til midten av 90-tallet).

    At en kar, i en video-utleie-butikk, trodde at min mormor het Inge Borg.

    (Noe de visst også trodde i Spania.

    Kan man se i leserbrevet overfor).

    Dette kan kanskje ha vært på grunn av, at min mormor, sa sitt fornavn først, da hu ble spurt, om sitt navn.

    (For bestemor Ingeborg ble medlem i video-butikken.

    Et år etter at jeg ble det.

    Var det vel antagelig).

    Og da trodde video-butikk-mannen, at bestemor Ingeborg het Inge Borg.

    Og så skrev han det navnet, i et slags kunde-register.

    (Noe sånt).

    Før min mormor kom så langt, at hu fikk sagt: ‘Ribsskog’.

    Men det var kanskje på grunn av språkproblemer, at min mormor, sa sitt fornavn på den måten.

    Den danske uttalen, (min mormor bodde i Norge i mer enn 60 år, uten å lære seg norsk), er jo litt uklar/grøtete, noen ganger.

    Så det var kanskje grunnen til, at det ble feil, (når det gjaldt min mormors navn), i video-butikken, (og i Spania).

    (For å si det sånn).

    Men det var også rart, at min mormor, ikke prøvde, å rette, på kiosk-mannen.

    Hu bare lot han kalle henne Inge Borg.

    Men hu var kanskje vant til akkurat det, fra Spania.

    (Kan det virke som fra leserbrevet overfor).

    Så det var kanskje derfor, at hu ikke sa noe.

    Og heller ikke min mor Karen eller lillesøster Pia, sa noe, da kiosk-mannen misforstod bestemor Ingeborg.

    Og jeg var vel ikke myndig enda.

    Og jeg observerte bare denne samtalen.

    Uten å si noe.

    Jeg syntes vel ikke, at jeg kunne begynne å skrike, til bestemor Ingeborg, som om hu var en liten unge, i kiosken, (og si at du heter jo Ingeborg Ribsskog).

    (For å si det sånn).

    Og om det stod Inge Borg eller Ingeborg Ribsskog i boka til video-mannen.

    Det var vel ikke så viktig, (tenkte jeg vel).

    Video-kiosken fikk jo uansett pengene sine og filmen/moviebox-en tilbake.

    (For å si det sånn).

    Selv om jeg syntes, at dette var, en veldig merkelig/surrealistisk episode.

    Men å begynne å skrike, som en nazist, i video-butikken, foran min mormor, mor og søster.

    Det fikk jeg meg ikke til.

    (Må jeg innrømme).

    Jeg stusset vel litt over at bestemor Ingeborg gikk med på å bli kalt Inge Borg.

    Men jeg bodde jo hos min far, fra jeg var ni år.

    Så i mange år, så hadde jeg ikke noe særlig kontakt med bestemor Ingeborg, (ettersom at min farfar ikke likte min morfar, så var det ikke sånn at jeg ringte min mors foreldre, mens jeg bodde, hos min far, (så lenge min farfar levde)).

    Og min mor hadde jo vært på sinnsykehus.

    Så hu var kanskje ikke så høy i hatten.

    (Hu turte kanskje ikke si noe.

    Hva vet jeg).

    Og hva min lillesøster Pia tenkte, (da video-mannen misforstod bestemor Ingeborg).

    Det kan man kanskje lure på.

    Men dette var på en tid, da video fortsatt var ganske nytt.

    Så at det ble litt feil, når ei gammel bestemor-dame prøvde, å for første gang leie videofilm og moviebox.

    Det var vel sånt som kunne skje, (tenkte jeg vel).

    (Noe sånt).

    Og bestemor Ingeborg valgte kanskje en film, som var morsom/ny, året før, (eller noe i den duren).

    (En film som Pia og jeg kanskje hadde prata om, sommeren før.

    Da jeg leide film og moviebox.

    Mens vi var på ferie-besøk hos bestemor Ingeborg, (i Stavern).

    For å si det sånn).

    Så Pia og jeg syntes kanskje ikke, at dette var det helt store.

    (Siden at det var snakk om en gammel film, (som kun bestemor Ingeborg syntes at var morsom), som skulle leies.

    Og siden at det var en lang vei, å drasse, på den moviebox-en, da.

    For å si det sånn).

    Så derfor var kanskje Pia og jeg litt mutte/leie.

    (Noe sånt).

    Og vi orka kanskje ikke å si noe.

    (For å si det sånn).

    Og moviebox var egentlig litt rart, å leie.

    De fleste hadde nok videospiller selv hjemme, (på den tida).

    (Dette var mange år før smart-telefoner og nettbrett ble allemannseie.

    Så på den tida, (på 80-tallet), så skulle liksom alle ha video-spillere.

    Og de som ikke hadde råd til videospiller, de kunne leie moviebox, (hvis det var en film de absolutt ville se).

    Noe sånt.

    Men en video-utleie-butikk hadde kanskje 1000 videofilmer og tre movieboxer, da.

    Så movieboxer var vel ikke egentlig noe, som var så veldig populært.

    Det gikk vel mest i videofilmer.

    For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Det var også sånn, at da min mormor skrev leserbrev, (eller ‘petiter’ som hu kalte det), i Aftenposten og Østlands-Posten.

    Så brukte hu som regel signaturen: ‘Ankerita i Nevlunghavn’.

    Men i Sandefjords Blad, så kaller hu seg Ingeborg, (som vi i slekta også kalte henne).

    Men det er muligens fordi, at min mormor bodde, i Stavern, (i Herman Wildenveys gate), på denne tida, (i 1990).

    Og da kunne hu jo ikke kalle seg noe med Nevlunghavn, (for å si det sånn).

    (Ihvertfall ikke før hu flytta tilbake dit, (hu fikk en eldrebolig av Larvik kommune).

    På midten av 90-tallet.

    For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 3.

    Bestemor Ingeborg sa forresten, noen år før hu døde.

    At hu gjorde som Meme, (hennes tante baronesse Magna Adeler f. Nyholm), var det vel muligens.

    (Eller om det kan ha vært Bente Holte f. Ravn.

    Som var Meme sin ektemann Holger Adeler sitt gudebarn, (hu var vel hans fetter sin datter)).

    At hvis hu skulle reise et sted, (eller trengte penger til et eller annet), så solgte hu bare noen sølvskjeer.

    Så det er mulig at min mormor solgte antikviteter osv., for å få råd til, å bo, i Spania, om vinteren.

    (Min morfar døde, (i Spania), på midten av 80-tallet.

    Så hvem min mormor dro sammen med til Spania, (hvis hu ikke dro aleine), mens hu bodde i Stavern.

    Det veit jeg ikke.

    Må jeg innrømme.

    Men hu hadde en ‘halv-fætter’, (hennes mors fetter Erling Fin Poulsen som døde for noen år siden), i Klampenborg, (utafor København).

    Så det kan kanskje ha vært sånn, at hu dro sammen med han.

    Hm).

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen