johncons
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Re: Klage/Fwd: Din booking / Cement Frisør
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 11. juni 2021 kl. 18:33
    Til: “Tine, Timma and 8 others” <n+u_5fa905affa2e063af30c793f_05a840e5b07fea9284a81d5c1daf953c@timma-9d77dd30feec.intercom-mail.com>
    Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
    Hei,
    som jeg skrev i min forrige mail, så ønsker jeg, at dette sendes, til daglig leder.
    Jeg kan ikke se at det har skjedd.
    Så dette må jeg klage på.
    (Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.
    Og jeg ønsker å vite, hvordan dere planlegger å forbedre dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    ons. 10. mar. 2021 kl. 11:06 skrev Tine, Timma <tine.kummel@timma-9d77dd30feec.intercom-mail.com>:
    Viesti on lähetetty seuraaville 9 henkilölle: Erik Ribsskog, juridisk@datatilsynet.no, elh@forbrukertilsynet.no, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, fmovpost@fylkesmannen.no, post@finkn.no, abuse@telia.com, amnestyis@amnesty.org, hrwuk@hrw.org Tähän viestiin vastaaminen lähettää heille ilmoituksen.
    Hei Erikstar
    Takk for din henvendelse!
    Vi vil anbefale deg å anmelde forholdet, slik at vi kan ta saken videre etter forespørsel fra politiet.
    Vi i TIMMA ønsker deg en fantastisk dag vidererose
    Tine Jasmin Kümmel
    Head of Customer Happiness
     +47 22 12 00 19
    https://youtu.be/oHlL4JJo5b8
    https://timma.no/bedrift
    Last ned teamviewer her: https://get.teamviewer.com/timma
    Tine Tine , Timma
    On Wed, Mar 10, 2021 at 04:50 AM, “Erik Ribsskog” <eribsskog@gmail.com> wrote:
    Hei,
    det høres litt tafatt ut, at dere dessverre ikke kan gjøre noe med dette.
    Det er for dårlig, synes jeg.
    Så om dere kan sende om dette, til en høyere leder.
    (Jeg ønsker å vite navnet, på det trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.
    Og jeg ønsker å bli informert om, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    tir. 5. jan. 2021 kl. 09:36 skrev Tine, Timma <tine.kummel@timma-9d77dd30feec.intercom-mail.com>:
    Viesti on lähetetty seuraaville 7 henkilölle: Erik Ribsskog, juridisk@datatilsynet.no, elh@forbrukertilsynet.no, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, fmovpost@fylkesmannen.no, post@finkn.no, abuse@telia.com Tähän viestiin vastaaminen lähettää heille ilmoituksen.
    Hei Erik,
    Det som har skjedd her er at noen har lagt inn en booking med din mail adresse. Informasjonen og bookingen ble fjernet straks vi ble gjort oppmerksom på dette.
    Da det ikke kreves identifisering for å foreta en booking hos en salong online, så kan vi dessverre ikke garantere at dette ikke vil skje.
    Jeg legger til at dette er første gang vi har blitt kontaktet i forhold til at noen har brukt noen andres info til booking av time.
    Vi i TIMMA ønsker deg en fantastisk dag viderehttps://timma-9d77dd30feec.intercom-mail.com/images/emojis/v2/72×72/1f339.png
    Tine Jasmin Kümmel
    Head of Customer Happiness
    +47 22 12 00 19https://timma.no/bedrift
    https://timma-9d77dd30feec.intercom-mail.com/i/o/268053127/15b64ce1b50eb73f21c22562/timma-logo-christmas-for+email.png
    Last ned teamviewer her: https://get.teamviewer.com/timma
    https://timma-9d77dd30feec.intercom-mail.com/avatars/3013740/square_128/54525856_2390040401215001_9054257643740200960_n-1551958104.jpg?1551958104 Tine , Timma
    On Tue, Jan 5, 2021 at 09:36 AM, “Tine Kummel” <tine.kummel@timma-9d77dd30feec.intercom-mail.com> wrote:
    Hei Erik,
    Det som har skjedd her er at noen har lagt inn en booking med din mail adresse. Informasjonen og bookingen ble fjernet straks vi ble gjort oppmerksom på dette.
    Da det ikke kreves identifisering for å foreta en booking hos en salong online, så kan vi dessverre ikke garantere at dette ikke vil skje.
    Jeg legger til at dette er første gang vi har blitt kontaktet i forhold til at noen har brukt noen andres info til booking av time.
    Vi i TIMMA ønsker deg en fantastisk dag vidererose
     
    Tine Jasmin Kümmel
    Head of Customer Happiness
     +47 22 12 00 19
     https://timma.no/bedrift
    Last ned teamviewer her: https://get.teamviewer.com/timma
    On Fri, Dec 25, 2020 at 10:55 AM, “Erik Ribsskog” <eribsskog@gmail.com> wrote:
    Hei,
    dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.
    (For jeg har ikke kontaktet dere).
    Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre ‘Hvermansen-folk’, i fremtida.
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    man. 9. nov. 2020 kl. 11:22 skrev Tine, Timma <tine.kummel@timma-9d77dd30feec.intercom-mail.com>:
    Viesti on lähetetty seuraaville 6 henkilölle: Erik Ribsskog, juridisk@datatilsynet.no, elh@forbrukertilsynet.no, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, fmovpost@fylkesmannen.no, post@finkn.no Tähän viestiin vastaaminen lähettää heille ilmoituksen.
    On Mon, Nov 9, 2020 at 11:22 AM, “Tine Kummel” <tine.kummel@timma-9d77dd30feec.intercom-mail.com> wrote:
    Hei Erik.
    Her er det noen som har gjort en booking med din epost adresse.
    Vi ber selvsagt salongen dette gjelder om å slette denne.
    Vi i TIMMA ønsker deg en fantastisk dag videre! cherry_blossomtwo_hearts
    Tine Jasmin Kümmel
    Head of Customer Happiness
     +47 22 12 00 19
     https://timma.no/bedrift
     Norway 
    Last ned teamviewer her: https://get.teamviewer.com/timma
    On Mon, Nov 9, 2020 at 10:02 AM, “Erik Ribsskog” <eribsskog@gmail.com> wrote:
    Hei,
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
    Vennligst rydd opp!
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Timma <timma@timma.fi>
    Date: lør. 7. nov. 2020 kl. 12:10
    Subject: Din booking / Cement Frisør
    To: <eribsskog@gmail.com>
    Cement Frisør
    Takk for bookingen!
    Se nedenfor for bookinginformasjon.
    Legg til i din Google-kalender »
    Dato og tid on. 18. november 2020 kl. 09:00 – 09:45 Tjenesten Farging av vipper og bryn, samt forming av bryn Tilleggstjenester – Betjenes av Maria Adresse Ødegårdsbakken 1 3470 Slemmestad Tel. 94206882 Beskrivelse av tjenesten
    Farging av øyevipper og øyebryn, samt forming av øyebryn.
    Du skal ikke komme til salongen dersom du har feber, symptomer på luftveisinfeksjon, er i hjemmekarantene eller hjemme i isolasjon.
    Så langt det er mulig, bør betaling skje kontaktløst med digitale betalingsløsninger – altså med kontaktløs kortbetaling eller mobilbetaling.
    Med vennlig hilsen,
    Cement Frisør
    Avbestilling må gjøres senest 24 timer før avtalt tid. Avbestillinger som gjøres etter dette og tider som ikke avbestilles vil bli belastet i sin helhet.
    Obs! Dette er en automatisk bekreftelse. Dersom du vil avbooke eller flytte timen må du kontakte oss på telefon. Du kan avbooke timen ved hjelp av linken nedenfor. https://bestill.timma.no/avbryte/?cancelCode=9c1410c1-f737-4eda-b6bc-cd31c5fb54e7
    Sjekk ut vår personvernpolicy her: https://timma.no/dataprotection/cementfrisor
    Cement Frisør
    Ødegårdsbakken 1 3470 Slemmestad
    94206882
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Re: Klage/Fwd: Informasjon om din ordre [ComputerSalg#2499247]
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 11. juni 2021 kl. 18:24
    Til: “Salgcomputersalg.no/Mads W.” <salg@computersalg.no>
    Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
    Hei,
    dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.
    (For jeg har ikke kontaktet dere).
    Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre ‘Hvermansen-folk’, i fremtida.
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    ons. 10. mar. 2021 kl. 09:47 skrev Salgcomputersalg.no/Mads W. <salg@computersalg.no>:
    Hej Erik Ribsskog / CDON
    Tak for din mail.
    Vedr. CDON ordre 77709090
    Vi kan se at vi er blitt kontakte av Qliro og annullert denne bestillingen pga. mistanke om fraud med Qliro.
    Den er slettet d. 28/12/2020
    Venlig hilsen / Vänliga hälsningar / Best regards
    Mads W.
    T +45 7022 2332
    Tinvej 7 | 4100 – Ringsted | Denmark | T +45 7022 2332
    www.computersalg.dk | www.facebook.com/computersalg
    Tilmeld dig vores Nyhedsbrev
    Vores kunder bedømmer os som fremragende:
    [From] Erik Ribsskog [eribsskog@gmail.com]
    [Sent] Mon 8 Mar 21 02:26:53 GMT+0100
    [To] juridisk [juridisk@datatilsynet.no]
    [Cc] order@email.cdon.com; elh [elh@forbrukertilsynet.no]; inger.lise.blyverket [inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no]; fmovpost [fmovpost@fylkesmannen.no]; post [post@finkn.no]; CDON CustomerService [customerservice@cdon.com]; Qliro Kundeservice [kundeservice@qliro.com]; CDON [reply@email.cdon.com]; newsletter@email.cdon.com; finansinspektionen@fi.se; Milton Gunn [Milton.Gunn@cdon.com]; sikkerhetssporsmal@klarna.no; abuse@telia.com; caytana.baguion@klarna.com; Laurèna Eid [laurena.eid@fi.se]; post@kghav.com; stina.westerstad@babybjorn.com; Christian.Kjaergaard@maersk.com; amnestyis [amnestyis@amnesty.org]; HRW UK [hrwuk@hrw.org]; info@kinnevik.com; Salgcomputersalg.no/Tolga Uslu [salg@computersalg.no]
    [Subject] Klage/Fwd: Informasjon om din ordre
     
    Hei,
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
    Vennligst rydd opp!
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
    ———- Forwarded message ———
    Fra: CDON <order@email.cdon.com>
    Date: tir. 29. des. 2020 kl. 00:15
    Subject: Informasjon om din ordre
    To: <eribsskog+verygay@gmail.com>
    Oppdatert status for bestillingen din
     
     
     
    Takk for at du handler på CDON! Nedenfor ser du status for din order. Din fullstendige ordrehistorikk finner du ved å logge inn med ditt brukernavn og passord på dine sider
    Avbrutt vare
    En eller flere artikler i din order har blitt avbestilt. Det kan være på grunn av følgende:
    • Du har vært i kontakt med vår kundeservice for å avbestille
    • Varen er slutt i lageret
    • Teknisk feil
    En tilbakebetaling for de avbestilte varene har begynt. Tenk på at den kan ta opptil 5 bankdager før transaksjonen synes på din bankkonto.
    Hvis du har valgt faktura og ikke betalt strykes beløpet for de returnerte varene. Du betaler i så fall bare for varene du beholder.
    VIS ORDREHISTORIKK PÅ DINE SIDER
     
     
    DATO
     
    2020-12-25
    ORDER
     
    77709090
    STATUS
     
    Annulleret  
     
     
     
    SENDES AV ComputerSalg A/S
      Super Smash Bros. Ultimate  
     
    BETALINGSALTERNATIV
      QliroOneInvoice
    FAKTURERINGSADRESSE
    Erik Løvenbalk Ribsskog
    (Sensurert av johncons-blogg)
    (Sensurert av johncons-blogg) Bekkestua
    Referens:
    LEVERINGSADRESSE
    Erik Løvenbalk Ribsskog
    (Sensurert av johncons-blogg)
    (Sensurert av johncons-blogg) Bekkestua
    Referens:  
     
     
     
     
    Denne mailen er sendt til eribsskog+verygay@gmail.com. Ikke svar på denne mailen
    Kjøp- og leveransevilkår
       
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Ditt arrangement er registrert
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 11. juni 2021 kl. 18:19
    Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
    Kopi: petter@friosloviken.no, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
    Hei,
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
    Vennligst rydd opp!
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
    ———- Forwarded message ———
    Fra: WordPress <petter@friosloviken.no>
    Date: fre. 11. jun. 2021 kl. 01:32
    Subject: Ditt arrangement er registrert
    To: <eribsskog@gmail.com>
    Hei, dette er en automatisk bekreftelse på at ditt arrangement har blitt registrert og venter på godkjenning av administrator. Har du spørsmål? Send oss gjerne en epost på petter@friosloviken.no eller ring oss på 22606860.
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Velkommen som medlem!
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 11. juni 2021 kl. 18:13
    Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
    Kopi: medlem@foreningenfri.no, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
    Hei,
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
    Vennligst rydd opp!
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
    ———- Forwarded message ———
    Fra: FRI <medlem@foreningenfri.no>
    Date: fre. 11. jun. 2021 kl. 01:45
    Subject: Velkommen som medlem!
    To: <eribsskog+ekstremtHomofil-250770(Sensurert av johncons-blogg)Bekkestua@gmail.com>
    Takk for at du meldte deg inn i FRI.
    Ditt medlemskap gir oss mulighet til å være en våken interesseorganisasjon og en kompromissløs forsvarer for lesbiske, homofile, bifile og transpersoners rettigheter.
    143/invoices/611408.pdf
    12K
  • På tirsdag kveld, så gikk jeg ned til Bekkestua sentrum, for å handle mat.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog 

    PS.

    Ved Nadderud Stadion så lå det fortsatt masse greiner i veien:

    IMG_20210608_213452

    PS 2.

    Det var det samme, som på en av de forrige handleturene.

    At jeg møtte noen, (ei dame), akkurat der hvor de nevnte greinene, gjorde veien smalere.

    Så det var kanskje litt merkelig.

    (For å si det sånn).

    Og jeg måtte jo da stoppe opp.

    For hu dama hadde kanskje trodd, at jeg prøvde å være nærgående.

    Hvis jeg hadde gått i en ring, rundt de nevnte greinene.

    (For å si det sånn).

    For de greinene lå så lavt.

    At man kanskje ikke kunne ta det for gitt, at alle la merke til de.

    (Noe sånt).

    Og for folk som står et stykke unna.

    Så ser man jo da dum ut, (må man vel si), hvis man stopper opp sånn, (uten at de skjønner, hva som er grunnen).

    (For å si det sånn).

    Så sånn er vel det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 3.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210608_213507

    PS 4.

    Møkka på bakken, (fra den forrige handlerunden), lå der fortsatt:

    IMG_20210608_213800

    PS 5.

    Quorn er en slags sopp, som man har dyrket fram, i laboratorium.

    Dette solgte de på Tesco osv., da jeg bodde i Liverpool sentrum.

    (Hvor jeg bodde fra 2006 til 2011).

    Men jeg fikk meg aldri til å kjøpe noen Quorn-varer, (husker jeg).

    For det var ikke sånn at det fristet, med denne rare ‘Mars-maten’.

    (Må jeg si).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 6.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210608_214814

    PS 7.

    Enda mer om dette:

    mer om rar engelsk mat

    https://johncons-blogg.net/2009/10/matnyhetene-fra-england.html

    PS 8.

    Bærum kommue er slappe når det gjelder å rydde opp rot på fortauet, (kan det virke som):

    IMG_20210608_214846

    PS 9.

    Bekkestua Senter hadde ikke tømt søpla si siden Ålesund brant:

    IMG_20210608_214950

    PS 10.

    Nå har jeg handla, på Meny Bekkestua, i mer enn et år.

    (Siden Corona-unntakstilstanden begynte).

    Og likevel, så ble jeg litt overrasket, da jeg skulle handle der, på tirsdag.

    For på plassen utafor hovedinngangen, til senteret.

    Så satt det ‘plutselig’, masse middelaldrende par.

    Og disse satt på Egon sin uteservering.

    Og det ble som noe påtrengende, (som kræsjet med det å handle på senteret/Meny), synes jeg.

    Selv om det satt folk, ved kanskje ti bord, utafor senter-inngangen.

    Så kunne man likevel nesten høre, at en knappenål falt.

    Så det var ikke noe særlig lystige selskap.

    (Som man vel må si, at ‘utepils-utestedet’ Onkel Blaa, på Coop-Torget har fler av.

    For å si det sånn).

    Det var som at dette var snakk om, en samling, med frigide damer, i overgangsalderen, og deres ‘tøfler’.

    (Må man vel si).

    Og at disse hadde kontinentale ‘snobbe-vaner’.

    Som å spise/drikke ute, om kvelden, på en tirsdag.

    Det var så ekkelt, å gå forbi disse.

    At jeg nesten tenkte inni meg, at forbannet være Corona-vaksinene.

    Det var nesten bedre ifjor sommer.

    (Når man kunne gå til butikken.

    Uten å bli beglodd, av snobbete folk, som man liksom fikk i trynet, når man skulle hande ‘vanlig’ mat.

    For å si det sånn).

    Dette ble nesten som noe slags mobbing, (må jeg si).

    At de som har god råd, liksom sitter oppå, de som skal handle, (på mer ‘norsk’ måte), i butikken.

    (For å si det sånn).

    Jeg begynte å søke på nettet, da jeg kom hjem.

    Og Bekkestua Senter er visst eiet av Gjelsten.

    Og han tror visst, at folk som spiser middag ute, liker å sitte, like ved der folk går, når de skal handle på senteret.

    Og at folk som skal handle, liker å liksom havne mitt oppi, X antall middagsselskaper.

    Jeg synes at dette kræsja veldig.

    At restaurant-gjester og ‘handle-folk’, liksom fikk hverandre i trynet, for mye.

    Så her lurer jeg litt på, om hva man har tenkt på, når man planla denne uteserveringen.

    (Må jeg si).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 11.

    Her er mer om dette:

    gjelsten sitt senter

    https://www.budstikka.no/nyheter/vi-er-opptatt-av-helheten-pa-bekkestua/518235!/

    PS 12.

    Disse brødskjære-maskinene er noe uhygieniske greier, (må man vel si).

    En gang fant jeg en kost, oppi en av disse.

    (På Kiwi St. Olavs plass).

    Noe jeg vel blogget om.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 13.

    Her er mer om dette, (fra Meny Bekkestua):

    IMG_20210608_215130

    PS 14.

    First Price dusjgel har fått større pakning, men den har ikke fått mer plass i hylla, så da jeg løftet en vare, så falt en håndsåpe-flaske, ned på gulvet:

    IMG_20210608_215536

    PS 15.

    Her, (på Extra Bekkestua), var det tomt, for billig kylling-kjøttdeig, (blant annet):

    IMG_20210608_220453

    PS 16.

    Det var også mye rot, (på gulvet), rundt omkring i butikken:

    IMG_20210608_220756

    PS 17.

    Ved selvbetjenings-kassene var det også rot:

    IMG_20210608_220952

    PS 18.

    Dagen etter, så var jeg på Extra Bekkestua igjen, og dette er fra en plakat utafor butikken:

    IMG_20210609_224430

    PS 19.

    3 for 2 på burgere, (som det står om på plakaten overfor), er et godt tilbud.

    Siden at kjøttdeig-prisene, (i Norge), er så høye, for tida.

    (Noe jeg har blogget om tidligere).

    Før corona-unntakstilstanden begynte, så pleide jeg noen ganger, å kjøpe lignende tilbud, på Rema.

    Og så brukte jeg de burgerne som kjøttdeig, (i taco-retter).

    For da ble det kanskje halv pris, (eller litt mer), for taco, (med ordentlig oksekjøtt).

    Men på Extra så hadde de kun en pakke, med oksekjøtt-burgere, i burger-disken.

    Selv om de skryter av disse 3 for 2-tilbudene, både på radio, TV og på plakater utafor butikken.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 20.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210609_224603

    PS 21.

    Da jeg gikk inn i butikken.

    Så var det en kar der, (som kom inn i butikken rett etter meg).

    Som ligna litt, på han Nazi-Tarzan, (fra Russland), som det var om i norske aviser, for noen år tilbake.

    Og han begynte å slå, (på teatralsk vis, må man vel si), på noen esker, som står på gulvet, ved siden av brusmaskinene der.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 22.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210609_224524

    PS 23.

    Her var det rot:

    IMG_20210609_224545

    PS 24.

    Mens jeg slo inn varene mine, i selvbetjenings-kassa.

    Så var det en scene, i den vanlige kassa.

    En albaner, (eller hva det kan ha vært).

    Han spurte kassamannen, om hva han trengte, for å bake brød.

    Og kassamannen fant fram en pakke mel, (ute i butikken).

    (Må det vel ha vært).

    Og så sa han til kunden, at han kunne søke om på nettet, angående hvordan man bakte brød.

    (Noe sånt).

    Men at de som skal bake brød, ikke veit hva man lager brød av.

    Det synes jeg, at virker litt rart.

    Jeg har jo jobbet en mannsalder, i matbutikker, (fra 1988 til 2004).

    Og at noen spør om hva man trenger, for å bake brød.

    Det kan jeg ikke huske å ha vært borti tidligere.

    (De spørr kanskje, om hvor gjær ligger, (og sånne ting).

    Men de veit godt, hva man trenger, for å bake brød.

    Vil jeg si.

    Og de som skal bake brød, pleier som regel å handle, sånn at de rakk butikken, i 1960, liksom.

    Så de handler på formiddagen eller ettermiddagen, (vil jeg si)).

    Så dette var muligens noe slags gate-teater, (fra noen gjenger eller noe lignende), hvis jeg skulle tippe.

    (Noe sånt).

    Hvis ikke kunden skulle gjøre narr av butikken, fordi at de hadde lagt brødene i en sekk, (et kvarter før stengetid).

    (Noe man kan se på bildet overfor).

    Folk flest liker kanskje ikke, så stå med huet, oppi en sånn sekk.

    (For å si det sånn).

    Og brødet blir vel varmt og ekkelt og, (av å ligge i en sånn sekk).

    (Hvis jeg skulle tippe).

    Den sekken har ikke noe i butikken å gjøre, (mens butikken er åpen).

    (Må man vel si).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 25.

    På veien hjem.

    Så stod det, en svær kar, ved igloene, (som man sa før).

    Og han kasta noe skrot.

    Og han hadde muligens stått der en stund, (i skumringen), når jeg kom rundt hjørnet der, liksom.

    (For jeg så ikke at han gikk mot igloene.

    Han stod ved igloene, da jeg fikk øye på han.

    For å si det sånn).

    Så det virka litt rart, at noen står der, i mørket, ved siden av noen sånne igloer, (midt på natta).

    (Klokka var vel cirka 23.30).

    Og vedkommende var også svær/veltrent, som en purk, (eller noe lignende).

    Og jeg hadde tenkt til å sjekke posten.

    Men det ble litt sånn ‘intimidating’, (som de sier i England), med han svære karen.

    (Som kona til, muligens hadde sendt ut, midt på natta, med noe skrot.

    Selv om det vel høres rart ut, det og.

    For å si det sånn).

    Så jeg begynte å gå en omvei, (og ga søren i postkassa).

    Men så begynte han ‘skumrings-tøffelen’, plutselig å gå, den samme veien/omveien, som meg.

    Og da tenkte jeg, at da går jeg heller ‘postkasse-veien’.

    (Nå som han ekle ‘skumrings-fyren’, ikke skal stå der, og breie seg.

    Foran igloene).

    Og det rare var, at han ‘skumrings-tøffelen’ hadde med seg, tre poser med skrot, tilbake til kona.

    (Kunne det se ut som).

    Så hva det skulle bety.

    Det kunne man kanskje lure på.

    Men det kan kanskje ha vært sånn, at et ‘raddis-firma’, hadde glemt, å tømme/bytte igloene sine.

    (Noe sånt).

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    SV: Klage/Fwd: Tripletex [ ref:_00D3X46fW6._5003X26t8hI:ref ]
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>    10. juni 2021 kl. 18:16
    Til: Ola H <support@tripletex.no>
    Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, salg@tripletex.no, support@tripletex.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, personvern@tripletex.no, hege@tripletex.no, gry.hege@tripletex.no
    Hei,

    dere er fulle av dritt, virker det som.

    Dette sludderet må dere dra lenger ut på landet med.

    Ærlig talt.

    Jeg skjønner at dere er noen sleipe selgere, som er vant til å juge/smøre tjukt på.

    Men dette vil jeg ha meg frabedt.

    Jeg ønsker derfor å få svar fra en overordnet, (helst daglig leder), om dette.

    (Jeg ønsker å få vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

    Og jeg ønsker å bli informert om, hvordan dere planlegger å forbedre dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog

    PS.

    Min tidligere bestekamerat, (fra Larvik), Frode Kølner, han har visst 24 roller i norsk næringsliv.

    (Ifølge Proff.no).

    Han har blant annet hatt regnskapsbyrå, (Debet og Kreditt het det vel), tidligere.

    Og han er vel eier/grunder, for virksomheter, i samme bransje, som dere, (hvis jeg ikke tar mye feil).

    Har han noe forbindelse med Tripletex, (eller noen av deres konkurrenter/samarbeids-firmaer).

    Har han bedt dere om å juge/tulle/fortelle røverhistorier, lurer jeg.

    Skjerpings!

    ons. 10. mar. 2021 kl. 09:25 skrev Ola H <support@tripletex.no>:

        Hei, Erik!

         

        Det er ikke noe hyggelig å se at din e-postadresse har blitt misbrukt.

        Når det gjelder bestilling av testkonto hos oss, er man kun nødt for å oppgi en e-postadresse for å bestille dette. Dersom man skal logge inn i testkontoen, så er man også nødt for å ha tilgang til denne e-postkontoen for å komme i gang. Testkontoen som er opprettet med din e-postadresse er ikke tatt i bruk, så det er ingen som faktisk har vært logget inn her. En testkonto hos oss er også gratis, og hvem som helst kan bestille dette.

        Når det gjelder det du sier med identitetstyveri, så er nok ikke dette tilfellet her. Datatilsynet definerer identitetstyveri slik:

         

        Identitetstyveri er når noen skaffer seg, besitter, overfører, benytter eller fremstår som rette innehaver av et identifikasjonsbevis eller personopplysningene til en person for å begå økonomisk svindel, bedrageri eller annen kriminalitet.

        Rent praktisk kan et identitetstyveri for eksempel være å kjøpe varer, åpne en bankkonto, registrere et telefonabonnement, eller søke om kredittkort eller lån ved å bruke en annens identitet enn sin egen.

        For å kunne bruke Tripletex er man nødt for å ha et organisasjonsnummer, noe som ikke er benyttet i den testkontoen som er opprettet med din e-postadresse. I dette tilfellet er det ingen transaksjoner som har blitt gjort, og du har ikke blitt belastet på noen økonomisk måte. Det vil ikke være mulig å opprette en reell Tripletex-konto som er koblet opp mot en bankkonto uten at daglig leder eller styrets leder er involvert.

        Dette ser ut som en veldig dårlig spøk, og det er leit at du har opplevd dette. Vi har dessverre ingen måte å finne ut av hvem som har lagt inn din e-postadresse i bestillingen av testkonto.

        Ønsker deg en fin dag videre!

        Med vennlig hilsen

        Ola
        Teamleder
        Tripletex Support

        TripeltexLogo

        —————- Originalmelding —————–
        Fra: Erik Ribsskog [eribsskog@gmail.com]
        Sendt: 10.03.2021, 04:06
        Til: juridisk@datatilsynet.no
        Kopi: elh@forbrukertilsynet.no; salg@tripletex.no; support@tripletex.no; abuse@telia.com; hrwuk@hrw.org; fmovpost@fylkesmannen.no; inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no; post@finkn.no; amnestyis@amnesty.org
        Emne: Klage/Fwd: Tripletex
        Hei,
         
        dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
         
        (Jeg har ikke kontaktet disse).
         
        Vennligst rydd opp!
         
        Med hilsen
         
        Erik Ribsskog
         
        PS.
         
        Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
        virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
        jeg).
         
         
        ———- Forwarded message ———
        Fra: Tripletex Salg <salg@tripletex.no>
        Date: man. 4. jan. 2021 kl. 13:45
        Subject: Tripletex
        To: Superhomofile Erik Løvenfjert Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
         
              
         
        tripletex     
         
            
              
         
        Hei,

        Vi ser du har blitt sperret ute fra din testkonto. Ønsker du å bestille Tripletex?
        Ta gjerne kontakt med oss på telefon 22 83 60 00 eller på salg@tripletex.no dersom du har spørsmål.

        Med vennlig hilsen

        Tripletex AS

        Akersgata 16 | 0158 Oslo
        Telefon: +47 22 83 60 00
        support@tripletex.no | www.tripletex.no
         
            
              
         
            
         
        home           fb           twt
         
        2021-01-04 13:45:48

  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Tripletex
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>    10. juni 2021 kl. 17:53
    Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
    Kopi: salg@tripletex.no, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
    Hei,

    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

    (Jeg har ikke kontaktet disse).

    Vennligst rydd opp!

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).

    ———- Forwarded message ———
    Fra: Tripletex Salg <salg@tripletex.no>
    Date: ons. 10. mar. 2021 kl. 09:11
    Subject: Tripletex
    To: Superhomofile Erik Løvenfjert Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

          
     
    tripletex     
     
        
          
     

    Hei!

    Vi ser at du har blitt sperret ute fra testkontoen din. Ønsker du å bestille en konto i Tripletex?
    Ta gjerne kontakt med oss på telefon +47 22 83 60 00 eller via salg@tripletex.no dersom du har spørsmål.

    Tripletex
    Vi forenkler hverdagen!

    Karenslyst allé 56 ǀ 0277 Oslo

    Telefon: +47 22 83 60 00
     
        
          
     
        
     
    home           fb           twt
     
    2021-03-10 09:11:24

  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Forklaring på “blåbærkratt” på Kvinneguiden
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>    10. juni 2021 kl. 17:33
    Til: NO – EHM Kvinneguiden <kvinneguiden@egmont.com>
    Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>, “Post (Medietilsynet)” <post@medietilsynet.no>, DefendFreeSpeech Campaign <admin@defendfreespeech.org.uk>, Hanna NO – EHM <hanna.ueland@egmont.com>, cap@egmont.com, “NO – EHM Administrasjonen (PF)” <firmapost.EP.oslo@egmont.com>, Receptionen DK – EM <Reception.ep@egmont.com>, Abo-bladkiosken <abo-bladkiosken@egmonthm.no>, tr@forbrukertilsynet.no
    Hei,

    jeg synes at dette virker som det mest åndssvake noen gang.

    At man ikke fikk lov å skrive navnet mitt, på Kvinneguiden.

    Men at navnet mitt da ble forrandret, til: ‘Blåbærkratt’.

    Det blir som at dere ikke liker yttringsfriheten, og at dere ville kvele den offentlige debatten, (som om dere var et mediehus i Nord-Korea, eller noe lignende).

    Så dette kjøper jeg ikke.

    At dere er late og ikke gidder å redigere deres forum, og så heller disser meg, (som de sier).

    Det er som noe fæl styggdom, (vil jeg si).

    Det er forkastelig.

    Det hører ikke hjemme noen steder, i Vesten, må jeg si.

    Så dette må jeg klage på.

    Jeg ønsker å få svar fra ansvarlig redaktør/daglig leder om dette.

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog

    tir. 9. mar. 2021 kl. 11:26 skrev NO – EHM Kvinneguiden <kvinneguiden@egmont.com>:

        Hei

         

        Det er høyst beklagelig at du føler dette er mobbing av deg, mens det var ment som å beskytte deg. Vi slettet det som var slem kritikk, men det var så mye og massivt over tid, at dette ble den eneste måten å stanse praten om deg på. Det var også et stort problem med mange brukere som påsto de var deg og spammet ned forumet med innlegg.

         

        Det er selvsagt slik at vi til enhver tid fjerner regelbrudd som for eksempel personangrep, men her var det snakk om et så massivt trykk i forumet at det tok veldig mye modereringsressurser.

        Takk for innspillet ditt, vi tar det med når vi reviderer regler og fremgangsmåter.

         

        Årsaken til at jeg ikke tok med mailen jeg svarte på, var at jeg fikk den videresendt fra moderatorteamet i et annet mailsystem, og opprettet en ny mail direkte til deg i dette mailsystemet jeg svarer fra nå.

         

        Hilsen Forumansvarlig

         

        From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
        Sent: tirsdag 9. mars 2021 06:20
        To: NO – EHM Kvinneguiden <kvinneguiden@egmont.com>
        Cc: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>; elh <elh@forbrukertilsynet.no>; inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>; fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>; post <post@finkn.no>; abuse@telia.com; amnestyis <amnestyis@amnesty.org>; HRW UK <hrwuk@hrw.org>; PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>; Post (Medietilsynet) <post@medietilsynet.no>; admin@defendfreespeech.org.uk; Ueland, Hanna NO – EHM <hanna.ueland@egmont.com>; cap@egmont.com; NO – EHM Administrasjonen (PF) <firmapost.EP.oslo@egmont.com>; Receptionen DK – EM <Reception.ep@egmont.com>; Abo-bladkiosken <abo-bladkiosken@egmonthm.no>
        Subject: Re: Forklaring på “blåbærkratt” på Kvinneguiden

         

        Hei,

        det virker jo som en utrolig idiotisk ting, å gjøre, hadde jeg nær sagt.

        For det er jo noe som heter yttringsfrihet.

        Så hvis dere kunne ha sletta det negative, (på vanlig måte).

        Og så latt det konstruktive bli stående.

        Istedet for å gjøre noe så åndssvakt, (som å erstatte mitt navn, med ‘blåbærkratt’, det er jo også som noe slags mobbing, må jeg si).

        Så dette må jeg klage på.

        Dette er metoder som Stalin & Co., i det gamle Sovjetunionen, ville vært stolte av.

        (Og sikker også Hitler).

        Så dette må jeg klage på.

        Skjerpings!

        Erik Ribsskog

        PS.

        Det er vel også en god skikk, å ta med mailen man svarer på, i sin mail.

        Hva er deres referanse her?

        Her er det ‘uskikk-bonanza’ fra Egmont, må jeg si.

        Skjerpings!

         

        man. 4. jan. 2021 kl. 12:09 skrev NO – EHM Kvinneguiden <kvinneguiden@egmont.com>:

            Hei

            For seks-sju år siden innførte vi et filter på forumet som gjør nettopp det du sier, erstatter ditt etternavn med ordet «blåbærkratt». Ordet er tilfeldig valgt, men dette ble gjort fordi det på den tiden ble laget veldig mange tråder, trollet om og tullet med deg og din blogg. Folk som utga seg for å være deg osv.

            Dette anså vi som belastende for deg, derfor la vi inn dette filteret.

             

            Det førte til at folk sluttet å skrive negative tråder om deg, og at latteriliggjøringen opphørte.

             

            Vi innser at det kan fremstå som en noe snodig taktikk, men den var altså for å beskytte deg mot all negativiteten som oppsto.

             

            Hilsen forumansvarlig

            

  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    SV: Klage/Fwd: Takk for din bestilling – Bondevennen
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>    10. juni 2021 kl. 17:16
    Til: “Woldmo Ann S.” <ann@bondevennen.no>
    Kopi: “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, post@bondevennen.no, “Post (Medietilsynet)” <post@medietilsynet.no>
    Hei,

    dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.

    (For jeg har ikke kontaktet dere).

    Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre ‘Hvermansen-folk’, i fremtida.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    tir. 9. mar. 2021 kl. 11:01 skrev Woldmo Ann S. <ann@bondevennen.no>:

        Hei!

         

        Vi har nå slettet abonnementet som ble bestilt i ditt navn.

         

        Takk for at du ga beskjed til oss!

         

        Vennlig hilsen
        Ann S. K. Woldmo

        Telefon: 51 88 72 61

        E-post: ann@bondevennen.no                     

        Nett: www.bondevennen.no

         

        Bondevennen

         

        Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
        Sendt: mandag 8. mars 2021 00:50
        Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
        Kopi: Bondevennen <post@bondevennen.no>; elh <elh@forbrukertilsynet.no>; inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>; fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>; post <post@finkn.no>; abuse@telia.com; amnestyis <amnestyis@amnesty.org>; HRW UK <hrwuk@hrw.org>; Woldmo Ann S. <ann@bondevennen.no>
        Emne: Klage/Fwd: Takk for din bestilling

         

        Hei,

         

        dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

         

        (Jeg har ikke kontaktet disse).

         

        Vennligst rydd opp!

         

        Med hilsen

         

        Erik Ribsskog

         

        PS.

         

        Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke

        virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes

        jeg).

         

         

        ———- Forwarded message ———
        Fra: Bondevennen <noreply@info-subscription.com>
        Date: fre. 5. mar. 2021 kl. 19:12
        Subject: Takk for din bestilling
        To: <eribsskog+250770(Sensurert av johncons-blogg)@gmail.com>
        Cc: <ann@bondevennen.no>

         

        Takk for at du har kjøpt abonnement / bestilt prøveblad på Bondevennen!
         
        Du kan vente deg et landbrukstidsskrift med mye fagstoff, landbrukspolitikk og bygdekultur.
        Bondevennen er et regionalt landbrukstidsskrift for Sør- og Vestlandet, men det vi skriver om har relevans langt ut over dette området.
        Avtalen gjelder til du eventuelt velger å si opp abonnementet. Har du bestilt prøveblad får du tilsendt ett blad i posten. Ønsker du å tegne et abonnement må du ta ny kontakt.
        Abonnement kan sies opp når som helst, men senest 48 timer før perioden utløper. Du kan si opp dine abonnement via «Min side», på epost: post@bondevennen.no eller tlf. 51 88 72 61.

        Bilde er fjernet av sender.

'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen