johncons
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Tripletex
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>    10. juni 2021 kl. 17:53
    Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
    Kopi: salg@tripletex.no, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
    Hei,

    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

    (Jeg har ikke kontaktet disse).

    Vennligst rydd opp!

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).

    ———- Forwarded message ———
    Fra: Tripletex Salg <salg@tripletex.no>
    Date: ons. 10. mar. 2021 kl. 09:11
    Subject: Tripletex
    To: Superhomofile Erik Løvenfjert Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

          
     
    tripletex     
     
        
          
     

    Hei!

    Vi ser at du har blitt sperret ute fra testkontoen din. Ønsker du å bestille en konto i Tripletex?
    Ta gjerne kontakt med oss på telefon +47 22 83 60 00 eller via salg@tripletex.no dersom du har spørsmål.

    Tripletex
    Vi forenkler hverdagen!

    Karenslyst allé 56 ǀ 0277 Oslo

    Telefon: +47 22 83 60 00
     
        
          
     
        
     
    home           fb           twt
     
    2021-03-10 09:11:24

  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Forklaring på “blåbærkratt” på Kvinneguiden
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>    10. juni 2021 kl. 17:33
    Til: NO – EHM Kvinneguiden <kvinneguiden@egmont.com>
    Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>, “Post (Medietilsynet)” <post@medietilsynet.no>, DefendFreeSpeech Campaign <admin@defendfreespeech.org.uk>, Hanna NO – EHM <hanna.ueland@egmont.com>, cap@egmont.com, “NO – EHM Administrasjonen (PF)” <firmapost.EP.oslo@egmont.com>, Receptionen DK – EM <Reception.ep@egmont.com>, Abo-bladkiosken <abo-bladkiosken@egmonthm.no>, tr@forbrukertilsynet.no
    Hei,

    jeg synes at dette virker som det mest åndssvake noen gang.

    At man ikke fikk lov å skrive navnet mitt, på Kvinneguiden.

    Men at navnet mitt da ble forrandret, til: ‘Blåbærkratt’.

    Det blir som at dere ikke liker yttringsfriheten, og at dere ville kvele den offentlige debatten, (som om dere var et mediehus i Nord-Korea, eller noe lignende).

    Så dette kjøper jeg ikke.

    At dere er late og ikke gidder å redigere deres forum, og så heller disser meg, (som de sier).

    Det er som noe fæl styggdom, (vil jeg si).

    Det er forkastelig.

    Det hører ikke hjemme noen steder, i Vesten, må jeg si.

    Så dette må jeg klage på.

    Jeg ønsker å få svar fra ansvarlig redaktør/daglig leder om dette.

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog

    tir. 9. mar. 2021 kl. 11:26 skrev NO – EHM Kvinneguiden <kvinneguiden@egmont.com>:

        Hei

         

        Det er høyst beklagelig at du føler dette er mobbing av deg, mens det var ment som å beskytte deg. Vi slettet det som var slem kritikk, men det var så mye og massivt over tid, at dette ble den eneste måten å stanse praten om deg på. Det var også et stort problem med mange brukere som påsto de var deg og spammet ned forumet med innlegg.

         

        Det er selvsagt slik at vi til enhver tid fjerner regelbrudd som for eksempel personangrep, men her var det snakk om et så massivt trykk i forumet at det tok veldig mye modereringsressurser.

        Takk for innspillet ditt, vi tar det med når vi reviderer regler og fremgangsmåter.

         

        Årsaken til at jeg ikke tok med mailen jeg svarte på, var at jeg fikk den videresendt fra moderatorteamet i et annet mailsystem, og opprettet en ny mail direkte til deg i dette mailsystemet jeg svarer fra nå.

         

        Hilsen Forumansvarlig

         

        From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
        Sent: tirsdag 9. mars 2021 06:20
        To: NO – EHM Kvinneguiden <kvinneguiden@egmont.com>
        Cc: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>; elh <elh@forbrukertilsynet.no>; inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>; fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>; post <post@finkn.no>; abuse@telia.com; amnestyis <amnestyis@amnesty.org>; HRW UK <hrwuk@hrw.org>; PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>; Post (Medietilsynet) <post@medietilsynet.no>; admin@defendfreespeech.org.uk; Ueland, Hanna NO – EHM <hanna.ueland@egmont.com>; cap@egmont.com; NO – EHM Administrasjonen (PF) <firmapost.EP.oslo@egmont.com>; Receptionen DK – EM <Reception.ep@egmont.com>; Abo-bladkiosken <abo-bladkiosken@egmonthm.no>
        Subject: Re: Forklaring på “blåbærkratt” på Kvinneguiden

         

        Hei,

        det virker jo som en utrolig idiotisk ting, å gjøre, hadde jeg nær sagt.

        For det er jo noe som heter yttringsfrihet.

        Så hvis dere kunne ha sletta det negative, (på vanlig måte).

        Og så latt det konstruktive bli stående.

        Istedet for å gjøre noe så åndssvakt, (som å erstatte mitt navn, med ‘blåbærkratt’, det er jo også som noe slags mobbing, må jeg si).

        Så dette må jeg klage på.

        Dette er metoder som Stalin & Co., i det gamle Sovjetunionen, ville vært stolte av.

        (Og sikker også Hitler).

        Så dette må jeg klage på.

        Skjerpings!

        Erik Ribsskog

        PS.

        Det er vel også en god skikk, å ta med mailen man svarer på, i sin mail.

        Hva er deres referanse her?

        Her er det ‘uskikk-bonanza’ fra Egmont, må jeg si.

        Skjerpings!

         

        man. 4. jan. 2021 kl. 12:09 skrev NO – EHM Kvinneguiden <kvinneguiden@egmont.com>:

            Hei

            For seks-sju år siden innførte vi et filter på forumet som gjør nettopp det du sier, erstatter ditt etternavn med ordet «blåbærkratt». Ordet er tilfeldig valgt, men dette ble gjort fordi det på den tiden ble laget veldig mange tråder, trollet om og tullet med deg og din blogg. Folk som utga seg for å være deg osv.

            Dette anså vi som belastende for deg, derfor la vi inn dette filteret.

             

            Det førte til at folk sluttet å skrive negative tråder om deg, og at latteriliggjøringen opphørte.

             

            Vi innser at det kan fremstå som en noe snodig taktikk, men den var altså for å beskytte deg mot all negativiteten som oppsto.

             

            Hilsen forumansvarlig

            

  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    SV: Klage/Fwd: Takk for din bestilling – Bondevennen
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>    10. juni 2021 kl. 17:16
    Til: “Woldmo Ann S.” <ann@bondevennen.no>
    Kopi: “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, post@bondevennen.no, “Post (Medietilsynet)” <post@medietilsynet.no>
    Hei,

    dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.

    (For jeg har ikke kontaktet dere).

    Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre ‘Hvermansen-folk’, i fremtida.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    tir. 9. mar. 2021 kl. 11:01 skrev Woldmo Ann S. <ann@bondevennen.no>:

        Hei!

         

        Vi har nå slettet abonnementet som ble bestilt i ditt navn.

         

        Takk for at du ga beskjed til oss!

         

        Vennlig hilsen
        Ann S. K. Woldmo

        Telefon: 51 88 72 61

        E-post: ann@bondevennen.no                     

        Nett: www.bondevennen.no

         

        Bondevennen

         

        Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
        Sendt: mandag 8. mars 2021 00:50
        Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
        Kopi: Bondevennen <post@bondevennen.no>; elh <elh@forbrukertilsynet.no>; inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>; fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>; post <post@finkn.no>; abuse@telia.com; amnestyis <amnestyis@amnesty.org>; HRW UK <hrwuk@hrw.org>; Woldmo Ann S. <ann@bondevennen.no>
        Emne: Klage/Fwd: Takk for din bestilling

         

        Hei,

         

        dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

         

        (Jeg har ikke kontaktet disse).

         

        Vennligst rydd opp!

         

        Med hilsen

         

        Erik Ribsskog

         

        PS.

         

        Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke

        virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes

        jeg).

         

         

        ———- Forwarded message ———
        Fra: Bondevennen <noreply@info-subscription.com>
        Date: fre. 5. mar. 2021 kl. 19:12
        Subject: Takk for din bestilling
        To: <eribsskog+250770(Sensurert av johncons-blogg)@gmail.com>
        Cc: <ann@bondevennen.no>

         

        Takk for at du har kjøpt abonnement / bestilt prøveblad på Bondevennen!
         
        Du kan vente deg et landbrukstidsskrift med mye fagstoff, landbrukspolitikk og bygdekultur.
        Bondevennen er et regionalt landbrukstidsskrift for Sør- og Vestlandet, men det vi skriver om har relevans langt ut over dette området.
        Avtalen gjelder til du eventuelt velger å si opp abonnementet. Har du bestilt prøveblad får du tilsendt ett blad i posten. Ønsker du å tegne et abonnement må du ta ny kontakt.
        Abonnement kan sies opp når som helst, men senest 48 timer før perioden utløper. Du kan si opp dine abonnement via «Min side», på epost: post@bondevennen.no eller tlf. 51 88 72 61.

        Bilde er fjernet av sender.

  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Bok og blad til Erika
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>    10. juni 2021 kl. 17:07
    Til: Nana Rise <nana@barneblad.no>
    Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, “Post (Medietilsynet)” <post@medietilsynet.no>
    Hei,

    dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.

    (For jeg har ikke kontaktet dere).

    Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre ‘Hvermansen-folk’, i fremtida.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    tir. 9. mar. 2021 kl. 09:11 skrev Nana Rise <nana@barneblad.no>:

        Velkomstpakken er dessverre sendt, men blir ikkje fakturert.

        Så er det flagga raudt på ditt namn så ingenting skal vere mulig å bestille herifrå.

         

        Lykke til

        Nana Rise-Lynum

        Norsk Barneblad

         

        Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
        Sendt: mandag 8. mars 2021 22:46
        Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
        Kopi: Nana Rise <nana@barneblad.no>; elh <elh@forbrukertilsynet.no>; inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>; fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>; post <post@finkn.no>; abuse@telia.com; amnestyis <amnestyis@amnesty.org>; HRW UK <hrwuk@hrw.org>; Post (Medietilsynet) <post@medietilsynet.no>
        Emne: Klage/Fwd: Bok og blad til Erika

         

        Hei,

         

        dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

         

        (Jeg har ikke kontaktet disse).

         

        Vennligst rydd opp!

         

        Med hilsen

         

        Erik Ribsskog

         

        PS.

         

        Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke

        virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes

        jeg).

         

         

        ———- Forwarded message ———
        Fra: Nana Rise <nana@barneblad.no>
        Date: man. 8. mar. 2021 kl. 09:23
        Subject: Bok og blad til Erika
        To: eribsskog+250770(Sensurert av johncons-blogg)@gmail.com <eribsskog+250770(Sensurert av johncons-blogg)@gmail.com>

         

        Takk skal du ha!

        Eg har no sendt bok og blad til Erika.

        Du får rekninga for eitt år.

         

        Alt godt

        Nana

        Norsk Barneblad

         

         

        Fra: Squarespace <form-submission@squarespace.info>
        Sendt: fredag 5. mars 2021 19:05
        Til: Nana Rise <nana@barneblad.no>
        Emne: Form Submission – New Form

         

        Type abonnement: 599 kr for eitt år (Noreg)

        Namnet til den som skal få bladet: Erika Ribsskog

        Adressa til den som skal få bladet: (Sensurert av johncons-blogg)

        Postnummer og stad til den som skal få bladet: (Sensurert av johncons-blogg) Bekkestua

        Fødeåret til den som skal få bladet: 2010

        Namnet til den som skal betale: Erik Løvenbalk Ribsskog

        Eventuell melding til Norsk Barneblad:

        Adressa til den som skal betale: (Sensurert av johncons-blogg)

        Postnr og -stad: (Sensurert av johncons-blogg) Bekkestua

        Epost-adresse: eribsskog+250770(Sensurert av johncons-blogg)@gmail.com

        Sent via form submission from Norsk Barneblad

        Type abonnement: 599 kr for eitt år (Noreg)

        Namnet til den som skal få bladet: Erika Ribsskog

        Adressa til den som skal få bladet: (Sensurert av johncons-blogg)

        Postnummer og stad til den som skal få bladet: (Sensurert av johncons-blogg) Bekkestua

        Fødeåret til den som skal få bladet: 2010

        Namnet til den som skal betale: Erik Løvenbalk Ribsskog

        Eventuell melding til Norsk Barneblad:

        Adressa til den som skal betale: (Sensurert av johncons-blogg)

        Postnr og -stad: (Sensurert av johncons-blogg) Bekkestua

        Epost-adresse: eribsskog+250770(Sensurert av johncons-blogg)@gmail.com

  • cilla

    https://www.facebook.com/photo/?fbid=64652845646&set=basw.AbqMubeXuwRu34pvcUgzNvVZAePKaygVJpNCJtz1TVoWGDJEL6af05V2N92842Od-adiIeoaJYhLgrGTMb7KuhwPoW_m81pX496G3sYs0o879WwmHcDkNb53C9Nx9buT_sOcnPNlxu1KnLaqNQCSFU4vyklZDGlsL-9xEDWP_UY3NA&opaqueCursor=AbpKuxwLhhXl788YqRm3-mO0Dzt1_Bpq_l7HXsan4327oP5p13sLbIuSjS20kKedZDeVw6D6Ht4or2jruBna-XOcdqoLQOmFCNIQSXtFttDiqgnH35aH1DRAG3dtBc8wdOzH1jhHeO0f3xrKM-I5oMhBlpf8UMQD7TzI19Fp4U9R2lBT4HTb5IPE7UAcU8bgqjqoMnR84nHUQVL_IqIJkk-kQZ7bDKxzUfV8rPw-vz3vzwEjvjthPXmVJj0-dUneVDsG-UmBeYluE8URVkDKVYiE51MIspv8Nx7j47ODOlAsZlIsDV1cO1nx5J2muic4sbMtyOzSAw32qzw7KuuJMXusAoHGBbUWru9yuxv6v-dap6Qdsb8zaIfQ0BSfAz_yb-_Ac_Mzeem0hjxlmRO7bmptJoSJBojVu46x1WAeqTAKO-LBy4NmVDpqdsqdShN1Y69doJwO0L9Vc0phgGm9lo5_baCVTzEpMsKP6X_DMGwH1Q-aRBTK_rGC11ecA58HlxkchlKR4HiwnYsmSDuRQREiz6oisYXGQlVbtdoCp6RHGXEKQbjGH_EvRJHYGAT4eeSsbRW-1phHl1bkzkdBg3AAsdtrVywIoo_p7jIWh934wRK6I13znIR14JO-xN8ybS8eFGjJhM56ur3YcWHPgqyqKsmmjzw35zsK7Q9d9YQFxO3HX0WCwCaKIWUCf6db3q858a0zrtuSsQ-6gxI4rMw8beRhaCBjhyrNB4f7UVzz7Q

    PS.

    Og her er den andre #blablabla-jenta, nemlig Linda ‘Zera’ Wold:

    zera

    https://www.facebook.com/photo?fbid=140797154333346&set=a.140797171000011

    PS 2.

    En gang, så skulle Glenn ‘Kazuya’ Hesler, (også fra #blablabla), kjøpe hasj, av min lillesøster Pia, (som vel var/er, i et slags kriminelt afrikansk miljø).

    Og da dro han innom meg, (på St. Hanshaugen).

    For han ville at jeg skulle vise veien, til Pia.

    (Dette var etter at jeg hadde lest i Aftenposten, at hasj ikke lenger skulle være straffbart, å kjøpe/bruke.

    Noe jeg har skrevet om i Min Bok 5.

    Og Glenn Hesler satt alltid bare hjemme på gutterommet, (som 30-åring, mer eller mindre).

    Så jeg tenkte at han kanskje hadde godt av å røyke litt tjall, siden at han ikke drakk/festa.

    Noe sånt.

    Det var også sånn, at noen reklamerte for hvor bra hasj var, (at man ikke ble fyllesyk osv.), på #Norge, #Oslo eller #Mp3-Norge, (på irc).

    Og jeg hadde to yngre søsken, (Pia og Axel), som begge brukte hasj.

    Pluss en lagfører i infanteriet, (Marvin Bricen), som mobba meg, fordi at jeg ikke hadde prøvd hasj.

    Noe sånt.

    Men jeg fant fort ut at dette, (hasj), ikke var noe for meg.

    Noe jeg har skrevet mer om i Min Bok 5.

    For å si det sånn

    For jeg syntes at det ble, som noe klamt/lugubert, rundt dette.

    Må jeg si).

    Og da, når Glenn var innom meg.

    Så hadde han med, ei blondinne.

    Og så spurte jeg om hvem det var.

    Og da sa Glenn, at det var ei som hadde gått i klassen hans.

    Men jeg synes at hu klassekamerat-dama, (fra Romerike vel, hvor Glenn er fra), ligna litt på hu Linda ‘Zera’ Wold.

    (For å si det sånn).

    Så det lurer jeg litt på.

    (Må jeg si).

    For det var jeg som først begynte å chatte med hu Zera, (på Dagbladet sin chat), kanskje et år før #blablabla tok av.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 3.

    Nå var det forresten sånn.

    At Glenn hadde ei yngre søster, som var blond.

    Så om det kan ha vært hu, som Glenn dro med, når han skulle kjøpe hasj, av Pia.

    Men at hu søstera, kanskje hadde børsta håret, (eller slått ut håret), sånn at jeg ikke kjente henne igjen.

    Hm.

    Og så har Glenn vært litt paranoid, (siden at han syntes, at det var litt skummelt, å kjøpe hasj).

    Og så har han jugd, og sagt, at det var ei tidligere klassekamerat-dame.

    I tilfelle at noen av naboene mine, (på St. Hanshaugen), hadde øra på stilk, liksom.

    (Noe sånt).

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 4.

    Mer om Glenn sin lillesøster, (Nina Vevang):

    lillesøstera til glenn

    https://www.facebook.com/photo/?fbid=2059281004215116&set=a.104812386328664

  • mer om tin tin

    https://www.facebook.com/250794291690696/photos/a.250965618340230/278967878873337/

    PS.

    Vanligvis så spilte Rønningen-gjengen fotball. 

    (Rønningen-gjengen var en gutte-gjeng, som min lillesøstera Pia og jeg liksom hang oss fast i, en dag vi var ute og syklet, (utafor sykehjemmet/sykehuset).

    For min mor ville at jeg skulle lære Pia å sykle, rett etter at vi flytta fra Halsen til Larvik sentrum.

    For å si det sånn).

    Men noen ganger så ville Tin-Tin at vi skulle leke cowboy og indianer, eller politi og røver.

    (Sånn som jeg husker det).

    Og da løp vi rundt, (og gjemte oss osv.), i noen ‘katakomber’/ganger, som var i kjelleren, i den blokka, (en blokk som lå ovenfor sykehjemmet/sykehuset), som vi spilte fotball bak.

    Og noen ganger, så lurte jeg på hvor Pia blei av, under denne barnslige leken.

    (Husker jeg).

    Så jeg har noen ganger lurt på, om Tin-Tin, (som vel egentlig var mer moden), fant på disse barnslige ‘leke-stundene’, (når vi ikke skulle spille fotball), som et påskudd, for å besudle de lokale jentungene, (som min lillesøster Pia).

    (Noe sånt).

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen