johncons
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: Velkommen til Illustrert Vitenskap
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 2. mai 2021 kl. 19:36
    Til: Kundeservice <kundeservice@bladcentralen.no>
    Kopi: Kundtjanst BP <kundtjanstbp@bonnier.dk>, emma.thorogood@uk.pwc.com, info@bonnierfastigheter.se, carl.bonnier@bonnierbroadcasting.com, ks@bonnier.dk, Kundeservice <kundeservice@bladcentralen.no>, newsletter@newsletter.moreshop.no, elh <elh@forbrukertilsynet.no>, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, bonnierpublications@bonnier.dk, “Post (Medietilsynet)” <post@medietilsynet.no>, cecilie@mediafy.com, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, josefin@mediafy.com, kundeservice@bonnier.no, Josefin Reinhard <josefin.reinhard@mediafy.com>, moreshopkundeservice@bonnier.no, post <post@finkn.no>, abonnement-no@mail.bonnierpublications.com, newsletter@newsletter.tara.no, Fragor@bonnier.dk, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, Persondata Mailbox <persondata@bonnier.dk>, “Christine Lundberg Høst (NO)” <christine.host@pwc.com>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Livvi Midtlyng <livvi@bladcentralen.no>
    Hei,
    jeg har jobba en mannsalder i dagligvarebransjen, (blant annet som butikksjef på tre Rimi-butikker), så jeg vet godt hva Bladcentralen er.
    Men stemmer det at dere har en administrende direktør ved navn Erik Thorhallsson, som er min oppvekst-bekjente, fra Berger, (i tidligere Vestfold).
    Han jobbet for min slekts firma Strømm Trevare i mange år.
    Og jeg intervjuet han for skoleavisa, på Berger skole, en gang, (på begynnelsen av 80-tallet), for Thorhallsson hadde vært med i Donald Duck-lekene, og fått en topp ti-plassering, eller noe i den duren.
    Dette var i kulestøt.
    Og han pleide å kjøpe øl, til min søster Pia, da hu var 16-17.
    (Det var vel godkjent av min far, hvis jeg skulle tippe.
    Siden at min far og Erik Thorhallsson var som erteris, liksom.
    Det skulle ikke ‘fordundre’ meg hvis noen har trodd, at Erik Thorhallsson, er meg, siden at han jobbet så lenge i to-spann med min far, og vi begge heter Erik, (til fornavn).
    Men jeg fikk mest i oppdrag å pakke skruer, av en eller annen grunn.
    Jeg lagde ikke så mye senger, og var ikke med å bygge på huset til min fars yngre bror Runar, i Son.
    Jeg måtte være med til Son, men jeg fikk lov til å bare surre rundt der, mens Erik Thorhallsson, (som er et eller to år eldre enn meg), måtte jobbe, på ‘nazi-vis’ nesten.
    Så det kan være at dere sjef Erik Thorhallsson er sur på meg, etter dette, og tuller, (har jeg tenkt).
    Erik Thorhallsson var også en slags skøyer, som satt på Prima Vera-sangen ‘Arne Belinda’, i min far Arne sin bil, en gang vi skulle kjøre hjem fra Son, vi tre.
    Og min far drømte om å dra til Las Vegas, (i hvite smokinger), sammen med Erik Thorhallsson, (men jeg skulle visst ikke få være med).
    Dette prata min far om i bilen, (for å motivere Erik Thorhallsson), husker jeg.
    Han var også nabo, (mer eller mindre), med Prima Vera, der de har hytte, (Herodes Falsk og Tom Matiesen), på Bjerkøya, i tidligere Sande kommune).
    Så du får be han halvt islandske sjefen din, (hvis han ikke har slutta der), om å skjerpe seg.
    Og slutte å tulle-bestille blader, i mitt navn.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    PS.
    Der har også samme eier, som Bonnier, så at dere ikke har noe med dette, å gjøre.
    Det høres litt rart ut, må jeg si.
    Skjerpings!
    tir. 9. feb. 2021 kl. 16:02 skrev Kundeservice <kundeservice@bladcentralen.no>:
    Hei
     
    Vi på Bladcentralen sender ut varer til butikker, bensinstasjoner og kiosker. Vi tilbyr ikke abonnement og sender ikke ut blader til privatkunder.
     
    Med vennlig hilsen
    Beskrivelse: Beskrivelse: Beskrivelse: cid:image001.jpg@01CC7913.A2F5A990
    Livvi Grande Midtlyng
    Kundekonsulent
    +47 815 21 700
     
     
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Sent: Monday, February 8, 2021 10:34 PM
    To: Kundtjanst BP <kundtjanstbp@bonnier.dk>
    Cc: emma.thorogood@uk.pwc.com; info@bonnierfastigheter.se; carl.bonnier@bonnierbroadcasting.com; ks@bonnier.dk; Kundeservice <kundeservice@bladcentralen.no>; newsletter@newsletter.moreshop.no; elh@forbrukertilsynet.no; inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no; bonnierpublications@bonnier.dk; Post (Medietilsynet) <post@medietilsynet.no>; cecilie@mediafy.com; fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>; josefin@mediafy.com; kundeservice@bonnier.no; Josefin Reinhard <josefin.reinhard@mediafy.com>; moreshopkundeservice@bonnier.no; post <post@finkn.no>; abonnement-no@mail.bonnierpublications.com; newsletter@newsletter.tara.no; Fragor@bonnier.dk; juridisk <juridisk@datatilsynet.no>; Persondata Mailbox <persondata@bonnier.dk>; Christine Lundberg Høst (NO) <christine.host@pwc.com>; abuse@telia.com; amnestyis <amnestyis@amnesty.org>; HRW UK <hrwuk@hrw.org>
    Subject: Re: Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: Velkommen til Illustrert Vitenskap
     
    Hei,
    ja jeg skjønner at dette er vanskelig for dere.
    Jeg har sendt dere mer enn hundre mailer nå, det siste året.
    Og jeg har aldri bestilt noe fra dere.
    Så her må dere skjerpe dere.
    Ei direktør-dame ved navn Josefine Reinhart, sa at hu skulle rydde opp i dette, (for bortimot et år siden).
    Så dere vanlige medarbeiderne får la henne rydde opp i dette, og ikke være som noen primadonnaer.
    Det er en skam at dere sender meg rundt som en kasteball, på den måten som dere gjør.
    (Jeg ønsker å få vite navnet, på det trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.
    Og jeg ønsker å bli opplyst om, hvilke bedre rutiner, som dere skal skaffe dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg liker heller ikke, at der bruker fornavnet mitt, i hilsenen.
    Det synes jeg, at blir, som noe klamme og ‘over-duse’ hippie-greier.
    Så det må jeg klage på.
    Skjerpings!
    man. 7. des. 2020 kl. 14:49 skrev Kundtjanst BP <kundtjanstbp@bonnier.dk>:
    Hej Erik,
     
    jag makulerar abonnemanget samt kostnaden samt spärrar dina uppgifter i systemet men det är svårt för oss om någon beställer i ett annat namn och justerar lite i namn/adress. 
    Med vänliga hälsningar
    Jacob Holgersson
    Customer Service Coordinator 
     
     
     
    Den sön 6 dec. 2020 kl 09:41 skrev Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>:
    Hei,
    jeg viser til Deres brev/faktura, fra 18. november.
    (Se vedlegg).
    Nå har jeg ikke tall på, hvor mange ganger jeg har sagt fra til dere.
    Det er noen jævler/troll, som bestiller masse dritt, i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), fra firmaer med dårlige rutiner.
    Og der har mange ganger lovet, å slutte med dette tullet.
    Men det bare fortsetter og fortsetter.
    Så dette må jeg klage på.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg ønsker å vite navnet, på det trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.
    Og jeg ønsker å bli informert om, hvilke bedre rutiner, som dere skal skaffe dere, for å hindre, at noe lignende skjer igjen, med andre borgere/folk.
    Skjerpings!
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: man. 28. sep. 2020 kl. 08:16
    Subject: Klage/Fwd: Velkommen til Illustrert Vitenskap
    To: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
    Cc: <bonnierpublications@bonnier.dk>, <kundeservice@bonnier.no>, Josefin Reinhard <josefin.reinhard@mediafy.com>, <cecilie@mediafy.com>, <josefin@mediafy.com>, <elh@forbrukertilsynet.no>, <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, Post (Medietilsynet) <post@medietilsynet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>
     
    Hei,
     
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
     
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
     
    Vennligst rydd opp!
     
    Med hilsen
     
    Erik Ribsskog
     
    PS.
     
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
     
     
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Illustrert Vitenskap <No-reply@illvit.no>
    Date: søn. 27. sep. 2020 kl. 08:05
    Subject: Velkommen til Illustrert Vitenskap
    To: <eribsskog+snarttvangsinnlagt@gmail.com>
     
    Velkommen til din nye verden av viten
    Du har nå aktivert ditt abonnement og har fri tilgang til Nordens største tjeneste for den seriøst nysgjerrige – Illustrert Vitenskap.
    Husk at ditt abonnement på Illustrert Vitenskap også gir deg adgang til vårt digitale univers. I forbindelse med din aktivering sender vi dine brukeropplysninger.
    Ditt brukernavn er: eribsskog+snarttvangsinnlagt@gmail.com
    Hva har jeg tilgang til? Ditt Illustrert Vitenskap abonnement gir deg adgang til alt innhold på vår hjemmeside illvit.no
    Som noe helt nytt gir ditt abonnement også tilgang til Illustrert Vitenskaps app.
    Android-app
    iOS-app
    Hva er passordet mitt? Fikk du ikke opprettet passord, eller er du i tvil om hva ditt passord er, kan du opprette det her.
    OBS: Har du kjøpt et gavekort, kan du bare se bort fra denne e-posten.
    God fornøyelse!
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Bestill påskeegg til dine ansatte i dag
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 2. mai 2021 kl. 19:20
    Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
    Kopi: post@paskeegg.no, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
    Hei,
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
    Vennligst rydd opp!
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Påskegodt fra Coop Prix <post@paskeegg.no>
    Date: tor. 11. feb. 2021 kl. 10:02
    Subject: Bestill påskeegg til dine ansatte i dag
    To: <eribsskog@gmail.com>
    Smakfulle
    Påskeegg
    Påskegaver til dine ansatte eller kunder, levert direkte på døren!
    Vi leverer kingsize påskeegg (30 cm) med nesten 1,4 kg marsipan, sjokolade og andre påskegodter fra Nidar, Cloetta og Freia. Bestill i dag og få eggene tilsendt den uken du ønsker de.
    Vi leverer samlet til din bedrift, eller om du vil direkte hjem til dine ansatte eller kunder!
     
    Priser
    Kr 299,- per egg
    Pris er oppgitt eks mva og frakt.
    Annet innhold kan leveres på forespørsel
    Klikk her for bestilling!
    Hvert påskeegg inneholder:
    ♥ Påskemarsipanpølser Nidar 110 gr.
    ♥ 2 stk. Freia Kvikklunsj 94 gr.
    ♥ Påskeskum Cloetta 110 gr.
    ♥ Påskefavoritter Nidar 300 gr.
    ♥ Freia Melkesjokolade 200 gr.
    ♥ Godt & Blandet Cloetta 220 gr.
    ♥ Seigmenn Nidar 260gr.
    Klikk her for bestilling!
    Coop Prix Postgirobygget – Biskop Gunnerus’ gate 14, 0185 Oslo Norge
    Ordretelefon: 22 29 00 70 | post@paskeegg.no
    Les våre brukervilkår.
    Meld deg av nyhetsbrevet her.
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Start watching today.
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 2. mai 2021 kl. 19:07
    Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
    Kopi: info@mailer.netflix.com, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
    Hei,
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
    Vennligst rydd opp!
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Netflix <info@mailer.netflix.com>
    Date: tor. 11. feb. 2021 kl. 00:41
    Subject: Start watching today.
    To: <e.ribsskog@gmail.com>
     
    Hey there,
    We’re the customer service team reaching out to help our newest members get started with Netflix. If you have any questions, there’s a bunch of information in our Help Center, including answers to common questions about how Netflix works.
    If you’re all set, finish your account setup to start watching. If there’s anything you need help with, don’t hesitate to contact us.
    FINISH SIGNING UP
     
    Cheers,
    Netflix Customer Service
    netflix.com
     
    Didn’t create a Netflix account or don’t want to receive these emails? Click here to unsubscribe.
     
    Netflix
     
     
    ‪Netflix International B.V.‬
    Unsubscribe | Terms of Use | Privacy | Help Center
    This message was mailed to [e.ribsskog@gmail.com] by Netflix because you created a Netflix account.
    SRC: 13387_en_ZA
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Ledig stilling
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 2. mai 2021 kl. 19:01
    Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
    Kopi: “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
    Hei,
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
    Vennligst rydd opp!
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Norsk Kryssord AS <norsk.kryssord@yandex.com>
    Date: ons. 10. feb. 2021 kl. 23:59
    Subject: Ledig stilling
    To: eribsskog@gmail.com <eribsskog@gmail.com>
    Hei.
    Vi leverer kryssord til flere norske aviser og andre tidsskrifter, og skal gå over til å generere kryssord automatisk. Vi trenger noen til å programmere og vedlikeholde dette. Du er jo en pioner på dette området. Kan vi ta en prat en dag hvis du kan være interessert i å jobbe hos oss?
    Vennlig hilsen
    Perry Blomquist, CTO i Norsk Kryssord AS
  • ann i telemark

    https://www.nb.no/items/2dd709f3a5316ca03d068285140e99fe?page=13&searchText=”ann%20ribsskog”~1

    PS.

    Martin bodde litt hos Anns farmor ‘Mossa’ og farfar Johan, (mens han gikk på Telemark Landbruksskole, i 1978), kan det muligens virke som, (disse gamlingene har kanskje trodd at det var Ann, siden at Martin og Ann så ganske like ut, (på den tida), for å si det sånn):

    mer om eiendom i telemark

    PS 2.

    Jeg er ikke sikker på når Martin og Ann skilte seg, (etter å ha giftet seg i 1980), men i 1987 så var Martin sammen med Helle Biseth, (ifølge min mormors testamente):

    sammen med helle biseth i 1987

    https://johncons.angelfire.com/arvettermormorsak.html

    PS 3.

    Anns farmor drev visst kro, (fra Porsgrunns Dagblad 26. mai 1965):

    drev kro

    https://www.nb.no/items/dcbbbd6a567b492dd35009d965c7f0fd?page=0&searchText=”mossa%20hansen”

    PS 4.

    Dette er antagelig Anns farmor, (fra Porsgrunns Dagblad 17. desember 1968):

    martin ville ha juletre paint

  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Deres inkassovarsel/Fwd: Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: Din vare er sendt
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 2. mai 2021 kl. 14:55
    Til: kundeservice@arvato.com
    Kopi: kundeservice@norisma.no, post@sprekereliv.no, homenet.no@arvato.com, post.no@arvato.com, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, Homenet Support <support@homenet.no>, rongre@globalconnect.no, information@globalconnect.no, ingsei@globalconnect.dk, elh <elh@forbrukertilsynet.no>, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, Telio kundeservice <kundeservice@telio.no>, NextGenTel <kunde@nextgentel.com>, NextGenTel Abuse Response Team <abuse@nextgentel.com>, Helpdesk Bitpro <helpdesk@bitpro.no>, noss@deloitte.no, postmottak@sd.dep.no, salg@bitpro.no, info@kistefos.no, Christen.Sveaas@kistefos.no, js@kistefos-tre.no, Kundeservice Proximo <kundeservice@proximo.no>, innfordring <innfordring@nextgentel.com>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, firmapost@nkom.no, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, LO Postkasse LO <lo@lo.no>, CRMSE@arvato.co.uk
    Hei,
    jeg viser til Deres inkassovarsel fra 19. april, (se vedlegg).
    Jeg må si at dere nesten fremstår som noen kjøtthuer her, (for å si det folkelig).
    Jeg har jo forklart dere, (i min forrige mail), at dette ikke er noe jeg har bestilt, (det er noen troll/jævler som bestiller masse dritt i mitt navn, som jeg har forklart dere mange ganger).
    Og deres samarbeidspartner-firma forklarer også, lenger ned i mailen, at dette er noe de har fått i retur, og alt i orden.
    Men likevel så presterer dere, å sende et nytt inkassovarsel.
    Hva er det som feiler dere da, lurer jeg.
    Jeg har jobbet for Arvato selv, (i Liverpool), og ble der mobbet/trakassert fælt, og har prøvd å få gjennomslag for en arbeidssak, mot Arvato, uten å få noen erstatning, av noe slag, (jeg er ganske vestlig, og ønsker en erstatning i kroner og ører).
    Så det er dere som skylder meg penger.
    Og jeg ønsker også å vite, hva navnet er, på det trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.
    Og jeg ønsker å vite hvilke bedre rutiner, som dere/deres samarbeidspartner skal skaffe seg, for å hindre at noe lignende skjer igjen.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: søn. 4. apr. 2021 kl. 04:54
    Subject: Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: Din vare er sendt
    To: <kundeservice@arvato.com>
    Cc: <kundeservice@norisma.no>, <post@sprekereliv.no>, <homenet.no@arvato.com>, <post.no@arvato.com>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, Homenet Support <support@homenet.no>, <rongre@globalconnect.no>, <information@globalconnect.no>, <ingsei@globalconnect.dk>, elh <elh@forbrukertilsynet.no>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, <abuse@telia.com>, Telio kundeservice <kundeservice@telio.no>, NextGenTel <kunde@nextgentel.com>, NextGenTel Abuse Response Team <abuse@nextgentel.com>, Helpdesk Bitpro <helpdesk@bitpro.no>, <noss@deloitte.no>, <postmottak@sd.dep.no>, <salg@bitpro.no>, <info@kistefos.no>, <Christen.Sveaas@kistefos.no>, <js@kistefos-tre.no>, Kundeservice Proximo <kundeservice@proximo.no>, innfordring <innfordring@nextgentel.com>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, <firmapost@nkom.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, LO Postkasse LO <lo@lo.no>, <CRMSE@arvato.co.uk>
    Hei,
    jeg viser til Deres faktura/inkassovarsel fra 22. mars.
    (Se vedlegg).
    Dette er ikke noe jeg har bestilt.
    Som jeg har forklart dere tidligere, så er det noen troll/jævler, som bestiller masse dritt, på nettet, i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), fra firmaer med dårlige rutiner.
    Så det er nok det som har skjedd her også.
    Jeg ønsker å vite navnet på det trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.
    Og jeg ønsker å vite hvordan dere har tenkt til å forbedre dere, for å hindre, at noe lignende skjer igjen, (mot meg eller andre kunder).
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Lisa W. <kundeservice@norisma.no>
    Date: tor. 7. jan. 2021 kl. 13:37
    Subject: Re: Klage/Fwd: Din vare er sendt
    To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Hej,
    Tack för ditt mail och beklagar sent svar, ditt mail hamnade tyvärr i fel inkorg hos oss och har därför inte behandlats i tid. 
    Jag ser att vi mottog en beställning på Coffee Zero och Betakaroten Premium 09.11.2020 och det sändes då ut startpaket av vardera produkt. Vi har sedan dess mottagit dessa i retur och fakturorna har då krediterats. 
    Det finns alltså inget utestående att betala och vi har spärrat kundeforholdet för framtida beställningar. 
    Ha det bra!
    Mvh
    Lisa W.
    Kundeservice / Produktspesialist
    Norisma AS
    Se alle våre produkter på norisma.no
    Sent from Front
    On November 10, 2020, 7:32 PM GMT+1 eribsskog@gmail.com wrote:
    Hei,
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
    Vennligst rydd opp!
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Norisma AS <kundeservice@norisma.no>
    Date: man. 9. nov. 2020 kl. 10:48
    Subject: Din vare er sendt
    To: Erik <eribsskog@gmail.com>
    Hei Erik,
    Takk for at du har bestilt Betakaroten Premium hos oss, varen din er nå postlagt og vil leveres direkte til din postkasse i løpet av 5-10 dager avhengig av hvor i landet du bor. Vedlagt i mailen finner du din ordrebekreftelse og angrerettsskjema. Om du har noen spørsmål om produktet du har bestilt, er du hjertelig velkommen til å ta kontakt med våre dyktige rådgivere på kundeservice@norisma.no eller per telefon 21 56 09 80.
    Har du bestilt flere produkter fra oss vil du motta separate ordrebekreftelser for disse.
    Mens du venter på din forsendelse kan du lese mer om våre produkter på www.norisma.no
    Ha en fortsatt trivelig dag!
    Med vennlig hilsen
    Norisma AS
    IMG_20210502_0002 paint.jpg
    562K

    PS.

    Her er vedlegget:

    IMG_20210502_0002 paint

  • Session Start: lør. mai 01 05:47:40 2021
    Session Ident: #usa
    [05:47.40] * OneBTS_ (sid117526@id-117526.tinside.irccloud.com) Quit (Ping timeout: 1230 seconds)
    [05:54.28] * OneBTS_ (sid117526@id-117526.tinside.irccloud.com) has joined channel #usa
    [10:23.42] * OneBTS_ (sid117526@id-117526.tinside.irccloud.com) Quit (Read error: Connection timed out)
    [10:24.18] * OneBTS_ (sid117526@id-117526.tinside.irccloud.com) has joined channel #usa
    [13:22.40] * blablabot (~blablabot@159-32-81-51.sisrv.net) Quit (Remote host closed the connection)
    [14:12.50] * OneBTS_ (sid117526@id-117526.tinside.irccloud.com) Quit (Ping timeout: 1230 seconds)
    [14:13.03] * OneBTS_ (sid117526@id-117526.tinside.irccloud.com) has joined channel #usa
    [15:30.57] * OneBTS_ (sid117526@id-117526.tinside.irccloud.com) Quit (Ping timeout: 1230 seconds)
    [15:37.55] * OneBTS_ (sid117526@id-117526.tinside.irccloud.com) has joined channel #usa
    [17:19.47] * verdjewis (~verdjewis@201.141.126.39) has joined channel #usa
    [17:19.56] * verdjewis (~verdjewis@201.141.126.39) has left #usa ()
    [20:49.44] * Tjaden (~remarque@ti0029a400-1288.bb.online.no) has joined channel #usa
    [22:32.32] * cxp (m_kraus@2001:470:dcae:a1::f34c) has joined channel #usa
    [22:32.42] <cxp> hi Erik
    [22:32.53] <cxp> hi Bjerkenstokk
    [22:34.00] <cxp> Tjaden> Jeg joinet #usa
    [22:34.00] <cxp> 20:50:12 < applegroo> bra
    [22:34.00] <cxp> 20:50:33 < Tjaden> Jeg blir bannet. Sist med et ønske om at jeg skulle gå å drepe meg selv.
    [22:34.00] <cxp> 20:50:52 < applegroo> blir du eller ble du
    [22:34.00] <cxp> 20:51:05 < Tjaden> Begge deler
    [22:34.01] <cxp> 20:51:14 < Tjaden> Når han oppdager at jeg er der
    [22:34.01] <cxp> 20:51:15 < applegroo> ok
    [22:34.28] <Tjaden> Haha
    [22:35.03] <cxp> Tjaden: hvorfor ble du ikke bannet her ennå  ?
    [22:35.11] <cxp> av Erik john_cons 
    [22:35.35] <cxp> skal han kicke deg ut?
    [22:36.25] <Tjaden> Jeg vet ikke hvorfor han banner meg. HAr aldri snakket med fyren.
    [22:36.53] * applegroo (~applegroo@2001:19f0:5c01:34a:5400:ff:fe53:4567) has joined channel #usa
    [22:37.01] <applegroo> <Tjaden> chrisxp kom på #usa og delte det vi sa om john_cons… lol
    [22:37.27] <Tjaden> Haha
    [23:02.51] * Tjaden was kicked by john_cons(~IceChat95@telia-590890-139.connect.netcom.no)  – Reason (du sa på #quiz-show at jeg burde avlives)
    [23:04.13] * applegroo was kicked by john_cons(~IceChat95@telia-590890-139.connect.netcom.no)  – Reason (du vet at jeg ikke liker deg og din manglende folkeskikk)
    [23:04.23] * applegroo (~applegroo@2001:19f0:5c01:34a:5400:ff:fe53:4567) has joined channel #usa
    [23:04.34] * applegroo was kicked by john_cons(~IceChat95@telia-590890-139.connect.netcom.no)  – Reason (applegroo)
    [23:04.44] ->> applegroo is ~applegroo@2001:19f0:5c01:34a:5400:ff:fe53:4567 (applegroo)
    [23:04.44] ->> applegroo is on: #quiz-show #spiritual @+#Bjerkaker @+#Annihilation #norge 
    [23:04.44] ->> applegroo using irc.nordunet.se (NORDUnet EFnet Server (IPv4, IPv6 & SSL))
    [23:04.44] ->> applegroo is using a secure connection
    [23:04.44] ->> applegroo actually using host 2001:19f0:5c01:34a:5400:ff:fe53:4567
    [23:04.45] ->> applegroo 7 mins 26 secs seconds idle, signon time 09:51 24.04.2021
    [23:04.45] ->> applegroo :End of /WHOIS list.
    [23:04.45] * applegroo (~applegroo@2001:19f0:5c01:34a:5400:ff:fe53:4567) has joined channel #usa
    [23:04.48] * applegroo (~applegroo@2001:19f0:5c01:34a:5400:ff:fe53:4567) has left #usa ((Leaving))
    [23:11.55] ->> bjerkenstokk :No such server
    [23:32.46] * Einstein (johncons@charger.kire.net) has joined channel #usa
    [23:33.17] * john_cons sets mode +o Einstein for #usa
  • I går, så gikk jeg ned, til Bekkestua sentrum, for å handle mat.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Søppelkassene utafor Bekkestua Senter var overfylte:

    IMG_20210430_213644

    PS 2.

    Stemning fra Bekkestua Senter:

    IMG_20210430_213729

    PS 3.

    Søppel på gulvet utafor Meny:

    IMG_20210430_213813

    PS 4.

    Meny var utsolgt for Party Mix:

    IMG_20210430_214331

    PS 5.

    Jeg kjøpte forresten Party Mix der, i forrige uke, (var det vel).

    Og den hadde en bismak, av fiskeslo, (eller noe lignende), må jeg si.

    Så det er mulig at det er noen, som har tulla, med den Party Mix-en, (fra First Price).

    Og så har de kanskje fått klage.

    (Noe sånt).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på. 

    Men men.

    PS 6.

    Her var det mye papp:

    IMG_20210430_214533

    PS 7.

    Da jeg skulle ut av ‘selvbetjenings-jungelen’, så var det så trangt og jævlig, (man må blant annet scanne kvitteringa for å komme ut derfra, og en ungdom som virka som at han var på speed, liksom sprengte meg, mens han stod og mer eller mindre kåla, i en kasse i nærheten av utgangsporten, mens kameraten fortsatt var inne i butikken), at det ble som en slags promille-kontroll nesten, (siden at Meny hadde laget propp der, med helvetes mange handlevogner, i svingen ut fra selvbetjenings-kassene):

    IMG_20210430_215305

    PS 8.

    Harry løsning på Bekkestua Senter:

    IMG_20210430_215504

    PS 9.

    Egon har glemt å ta ned julepynten sin, (kan det virke som):

    IMG_20210430_215528

    PS 10.

    De behøvde ikke å lage nye plakater da coronaen kom, for Saudi Arabia hadde noen gamle plakater, som de kunne bruke:

    IMG_20210430_215627

    PS 11.

    Akkurat da jeg tok bilde, av plakaten overfor.

    Så var det sånn, at to unggutter, kjørte forbi, (på en el-sparkesykkel), på fortauet, mens de viste nazi-hilsen, (på teatralsk vis).

    Og da tok jeg ned mobilen, til de hadde kjørt forbi.

    Men jeg prøvde å ta bilde av de, ‘borti der’.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 12.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210430_215630

    PS 13.

    Da jeg skulle gå inn på Extra.

    Så var det lettere sagt enn gjort.

    For fem unggutter, som alle hadde glemt igjen cola-bånnane sine hjemme, liksom.

    De gikk ut, i samlet flokk, akkurat da jeg skulle gå inn der.

    (Oddsen er vel ikke så veldig høy for, at jeg liksom skulle kræsje, med hele Blindeforbundet sin ungdomsavdeling, akkurat der.

    Så man må vel nesten si, at det var noe slags teater.

    Noe sånt).

    Og det spilte liksom ingen rolle, hvor man gjorde av seg.

    For denne gjengen delte seg.

    To svingte den veien, hvor jeg stod og venta.

    Mens tre gikk den andre veien.

    Så det var ‘nedgåings-bonanza’, (må jeg si).

    (Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 14.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210430_215905

    PS 15.

    Extra var fortsatt utsolgt for billige plastglass:

    IMG_20210430_215948

    PS 16.

    Her mangler det pris-plakat på sjokolade-kjeksene:

    IMG_20210430_220033

    PS 17.

    Dette mener Extra er billig, men disse kan man ofte få til et pund, (en drøy tikroning), i England, (når de er på tilbud):

    IMG_20210430_220130

    PS 18.

    Extra hadde heller ikke tømt søppelkassene sine, på en uke, (eller noe), kunne det virke som:

    IMG_20210430_215808

    PS 19.

    Det var også sånn, at ei Extra-dame, som minna litt, om min stesøster Christell, (som man kan se bilde av, i den nest forrige bloggposten), bare at hu var litt bredere over baken.

    Hu rydda og ordna, i selvbetjeningsavdelingen, (og tok bort handlekurver osv), når jeg skulle slå inn varene.

    Men i den kassa som jeg gikk til.

    (Den samme kassa som det lå en handlekurv opp-ned oppå, forrige gang jeg var der.

    Noe jeg blogga om, i den forrige ‘Mer fra Bærum’-bloggposten.

    For å si det sånn).

    I den kassa, så lå det, en pakke te, (eller hva det kan ha vært), ved den øverste bærepose-display-løsningen.

    (Dette var muligens snakk om en EMV-vare, (av merket Xtra for eksempel).

    For den hadde litt tam design.

    Så jeg kunne ikke se, nøyaktig hvordan vare dette var.

    For å si det sånn).

    Og det var vel ikke noe sted, å legge den varen.

    (Det heter seg jo at man ikke skal ta på varer man ikke skal ha.

    Nå i disse corona-tider).

    Så jeg sa til hu ‘Christell’, at noen hadde glemt igjen noe.

    Og da tok hu bort den varen, (som hu først hadde oversett).

    Så det var litt rart, (må man vel si), at butikkfolka, ikke ser sånt, når de flyr rundt og styrer, i disse ‘selvbetjenings-junglene’.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 20.

    Jeg har tidligere blogget om, den gangen, (tidligere under coronaen), da jeg ble kjørt ned, av 17. mai-toget fra Mars, da jeg gikk hjem fra en handlerunde, (gjennom ‘bygningsarbeid-kaos-katakombe-labyrintene’).

    (For å si det sånn).

    Og blant annet på grunn av dette, så går jeg nå, diverse omveier, på vei hjem fra butikkene.

    (Noe jeg har blogget om tidligere).

    Og i går, så gikk jeg, om Nadderudhallen, osv.

    Og når jeg gikk langs Nadderud Stadion der, (etter å ha gått forbi Nadderudhallen).

    Så var det ikke en sjel å se, noen steder.

    Men like før jeg var borte ved den ‘vanlige’ veien igjen.

    Så hørte jeg en lyd bak meg, (i skumrings-mørket).

    Det var noen hjul, som snurret.

    Og det var det samme igjen.

    Akkurat der hvor det var som trangest/mest uoversiktelig, (som i inngangsdøra til Extra), så møtte jeg noen, (selv om klokka var over 22, og de fleste var ferdig med første mai-handlinga si).

    For akkurat der, så var det en bom, (på en ellers brei gangvei).

    Og akkurat der, (av alle steder, langs en cirka hundre meter lang vei).

    Så skulle noen forbi meg, da.

    Og dette var muligens også noe slags teater.

    Man kan kanskje kalle det 17. mai-toget fra månen, da.

    (Siden at det ifjor liksom var 17. mai-toget fra Mars.

    For å si det sånn).

    Dette var en far og en datter, (kunne det virke som).

    Og faren på sykkel, (da det vel ofte snakk om en ‘hjemme-russer’ eller ‘hjemme-danske’, hvis en far sykler rundt).

    Og dattera bak, på hoover-board, (heter det vel).

    (Eller om det var el-sparkesykkel).

    I midnattstimen nærmest.

    (For å si det sånn).

    Så dette var muligens noe slags teater/tull/tergning, (hvis jeg skulle tippe).

    (Noe sånt).

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 21.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210430_223505

    PS 22.

    Det var også sånn.

    Rett utafor Bekkestua Senter, (da jeg skulle ned på Meny).

    At tre tenårings-brunetter, (var det vel), dreiv og skreik og hylte.

    (Cirka som det heksehyl-fyrverkeriet, som de solgte i Aalborg, i romjula, i 1983, (kan det vel kanskje ha vært).

    Noe sånt).

    Det virka som at de dreiv og skapte seg.

    (Må jeg si).

    De gikk den samme veien, som tre av de guttene, som gikk meg ned, utafor Extra.

    (I PS 14).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 23.

    Her er mer om dette:

    mer om heksehyl fyrverkeri

    https://www.novapyro.no/fyrverkeri.php?navn=heksehyl

'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen