johncons
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Informasjon om ditt mobilabonnement
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 3. april 2021 kl. 04:05
    Til: telia-info@telia.se
    Kopi: noss@deloitte.no, ellen.scheen@telia.no, daniel.barhom@telia.no, allison.kirkby@teliacompany.com, inger.gunterberg@teliacompany.com, irene.krohn@teliacompany.com, ee-skjema@telia.no, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, elh@forbrukertilsynet.no, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, firmapost@nkom.no, abuse@telia.com, Telia Kundeservice <kundekontakt-privat@telia.no>, telia-info@telia.se, finansinspektionen@fi.se, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Laurèna Eid <laurena.eid@fi.se>, lars.setsaa@onecall.no, kundeservice@onecall.no
    Hei,
    dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.
    (For jeg har ikke kontaktet dere).
    Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre ‘Hvermansen-folk’, i fremtida.
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    man. 18. jan. 2021 kl. 12:34 skrev telia-info@telia.se <telia-info@telia.se>:
    Hej!
    Tack för ditt mejl.
    Självklart ska vi hjälpa dig att lösa ditt ärende, dock inte härigenom. Via den här mejladressen svarar vi enbart på generella frågor om våra produkter och tjänster. Vi hanterar inga personuppgifter, och kan därför inte hjälpa till med kundspecifika frågor. Vi kan heller inte vidarebefordra ditt ärende till en annan avdelning härigenom, eller ringa upp dig.
    För att få hjälp med ditt ärende behöver du välja en annan av våra kontaktväg. Det går bra att ringa oss på nummer 90 200, vardagar 8-19, lördagar 10-18.
    Alla våra kontaktvägar hittar du här: https://www.telia.se/privat/kontakt
    Jag önskar dig en fin dag, och lycka till med ditt ärende!
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Nye tilbud og julekalender fra NCF
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 3. april 2021 kl. 03:53
    Til: Norsk cøliakiforening <post@ncf.no>
    Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, elh <elh@forbrukertilsynet.no>, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
    Hei,
    da lurer jeg på, hva navnet er, på det trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.
    Og jeg ønsker også å vite, hvordan dere akter å forbedre dere, for å forhindre, at noe lignende skjer igjen, mot meg eller andre borgere.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    man. 18. jan. 2021 kl. 11:46 skrev Norsk cøliakiforening <post@ncf.no>:
    Hei Erik!
     
    Vi har stoppet ditt medlemskap og forstår at det her er noen som har utgitt seg for å være deg. Vi stiller selvfølgelig opp med de opplysninger du måtte trenge for å gå videre med saken din.
     
    Med vennlig hilsen
    Norsk cøliakiforening
     
    Ruth Sandring
    Organisasjonskonsulent
    +47 924 12 029
    www.ncf.no
     
    NCF logo_signatur3
     
     
    Med vennlig hilsen
    Norsk cøliakiforening
     
    Ruth Sandring
    Organisasjonskonsulent
    +47 924 12 029
    www.ncf.no
     
    NCF logo_signatur3
     
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Sendt: mandag 18. januar 2021 10.08
    Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
    Kopi: Norsk cøliakiforening <post@ncf.no>; elh@forbrukertilsynet.no; inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no; fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>; post <post@finkn.no>; abuse@telia.com; amnestyis <amnestyis@amnesty.org>; HRW UK <hrwuk@hrw.org>
    Emne: Klage/Fwd: Nye tilbud og julekalender fra NCF
     
    Hei,
     
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
     
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
     
    Vennligst rydd opp!
     
    Med hilsen
     
    Erik Ribsskog
     
    PS.
     
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
     
     
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Norsk cøliakiforening <post@ncf.no>
    Date: tir. 1. des. 2020 kl. 17:30
    Subject: Nye tilbud og julekalender fra NCF
    To: <eribsskog@gmail.com>
     
    NYTT FRA NORSK CØLIAKIFORENING
    Hvis du ikke kan lese denne e-posten, klikk her.
                                                                       
    Hjemmeside | Facebook | Instagram
     
    Kjære medlem!
    Årets kampanje med å fremme glutenfri matglede fortsetter videre, og klikker dere på bildet over kommer dere til en samleside med mange gode glutenfrie juleoppskrifter. Her vil det komme stadig påfyll i løpet av desember, så følg med! Og bli gjerne med på årets julekalender som holdes på Instagram (se under).
    Pandemien har gjort at mange kurs og arrangementer har blitt avlyst, og vi jobber derfor med å finne nye løsninger som skal komme dere medlemmer til gode. En god del foredrag er blitt filmet, og dere kan dere se foredragene her på nettsiden. Det kommer også nye foredrag i januar.
    Månedlige nettkurs for nydiagnostiserte har vist seg å være et godt alternativ, og mange benytter seg også av tilbudet om samtale med ernæringsfysiolog. Dere kan lese mer om disse tilbudene under.
    Vi ønsker dere en god førjulstid, og en riktig god jul, når den tid kommer!
    Med vennlig hilsen
    Knut H. Peterson, generalsekretær
     
    Nettkurs for nydiagnostiserte
    Vi tilbyr digitale kurs for deg som er ny med cøliaki og glutenfritt kosthold. På kurset lærer du å tilrettelegge for en trygg glutenfri hverdag. Temaer er blant annet cøliaki og andre typer glutenintoleranse, diagnostisering og oppfølging, hva er glutenfritt og hva er glutenholdig, cøliaki hos barn og unge, håndtering og tilberedning av glutenfri mat, matmerking og praktiske tips og råd. Det arrangeres kurs hver måned, og kurset er gratis for medlemmer.
    Se kursoversikten her
     
    Samtale med ernæringsrådgiver
    I slutten av oktober startet vi i NCF opp et nytt tilbud til våre nydiagnostiserte medlemmer: Nemlig en personlig samtale med vår dyktige og erfarne ernæringsrådgiver Lise Friis Pedersen. Samtalen kan tas på telefon eller dere kan ha en videosamtale gjennom Teams. Gjennom en slik samtale vil du få hjelp til dine utfordringer, slik at du kan mestre sykdommen din bedre. Helt gratis!
    Les mer om tilbudet her
     
    Bli med på årets julekalender
    I år arrangerer vi julekalender på Instagramkontoen vår: @coliakiforeningen.
    Alt du trenger å gjøre er å like oss på Instagram og legge inn din favoritt jule-emoji i kommentarfeltet under bildet- og kanskje blir du en av de heldige vinnerne. Vi håper mange har lyst til å bli med – og at det kan være med på å gjøre adventstiden litt koseligere.
    Les mer om julekalenderen her
    Norsk cøliakiforening I Postboks 351 Sentrum 0101 Oslo I 22 40 39 00 I post@ncf.no I Avregistrere nyhetsbrev
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Siste nytt fra Stadion ⚽
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 3. april 2021 kl. 03:44
    Til: Kamp <kamp@brann.no>
    Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, “elh@forbrukertilsynet.no” <elh@forbrukertilsynet.no>, “inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, “abuse@telia.com” <abuse@telia.com>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, “nff@fotball.no” <nff@fotball.no>
    Hei,
    dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.
    (For jeg har ikke kontaktet dere).
    Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre ‘Hvermansen-folk’, i fremtida.
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    man. 18. jan. 2021 kl. 10:07 skrev Kamp <kamp@brann.no>:
    Hei Erik
     
    Du var innmeldt på vårt nyhetsbrev, men er nå fjernet og slettet i sin helhet fra vår database
     
    Beklager om du har mottatt noe fra oss som du ikke selv har ønsket
     
    Mats
     
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Dato: lørdag 16. januar 2021 19:36
    Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
    Kopi: Kamp <kamp@brann.no>, “elh@forbrukertilsynet.no” <elh@forbrukertilsynet.no>, “inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, “abuse@telia.com” <abuse@telia.com>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, “nff@fotball.no” <nff@fotball.no>
    Emne: Klage/Fwd: Siste nytt fra Stadion ⚽
     
    Hei,
     
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
     
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
     
    Vennligst rydd opp!
     
    Med hilsen
     
    Erik Ribsskog
     
    PS.
     
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
     
     
    ———- Forwarded message ———
    Fra: SK Brann <kamp@brann.no>
    Date: lør. 28. nov. 2020 kl. 10:48
    Subject: Siste nytt fra Stadion ⚽
    To: Superhomofile Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
     
    Vi é Brann – Bergens stolthet
     
    Bilde er fjernet av sender. 127 Brann logo
    Siste nytt fra Stadion
    Bilde er fjernet av sender. Terminliste
     
    Bilde er fjernet av sender. bild
    Før kampen: Brann – Aalesund
    Byen e Bergen og laget e Brann! Les deg opp om alt du trenger å vite før kampen mot Aalesund.
    Les mer
    Bilde er fjernet av sender. bild
    Derfor fornyet de partoutkortet
    Partoutkortfornyelsen for 2021 er nå i gang. Her forteller fire av de første som fornyet om hvorfor de allerede har sikret seg plass i 2021.
    Les mer
     
    Bilde er fjernet av sender. 192 Mikal Berg Kvinge mot Odd 2020
    Har forlenget med Brann!
    Mikal Berg Kvinge (17) har signert en ny avtale med Brann, som gjør at kontrakten hans strekker seg ut 2023-sesongen.
    Les mer her
     
    Partoutkortfornyelsen har startet
    Alle som kjøpte partoutkort for 2020-sesongen får anledning til å fornye plassen sin før nyttår. Har du partoutkort, men har ikke mottatt fornyelseseposten din kan du ta kontakt med oss på kamp@brann.no.
    I morgen vil det være mulig å fornye sitt partoutkort i billettboden ved inngang 9 fra kl 15-18.
    Les mer her
    Bilde er fjernet av sender. 197 fornyelse pk
     
     
    Æresmedlem Svein R. Sætersdal har gått bort, 86 år gammel.
    Svein R. Sætersdal ble født 16. juli 1934, og har gjennom hele livet hatt mangfoldige roller i Sportsklubben Brann. Han ble æresmedlem i Brann i 2000.
    Les mer
    Bilde er fjernet av sender. bild
     
    Bilde er fjernet av sender. bild
    MOT i alle avdelinger
    Som ambassadørklubb har Brann ofte besøk av MOT som holder foredrag, men for første gang ble brorparten av klubben involvert.
    Les mer
    Bilde er fjernet av sender. bild
    Se scoringene fra Lerkendal
    Robert Taylor, Daouda Bamba og Sander Svendsen scoret målene i seieren mot Rosenborg på Lerkendal.
    Les mer
     
    Bilde er fjernet av sender. 198 Skjermbilde 2020 11 27 kl. 15.30.56
     
     
    Vi har byttet nyhetsbrevløsning
    Du mottar denne eposten fordi du er blitt registrert i våre nyhetsbrevlister. Dersom du tidligere har meldt deg av vårt nyhetsbrev, beklager vi at du nå har mottatt en epost fra oss. Årsaken til det er bytte av nyhetsbrevløsning. For å melde deg av på nytt klikker du på lenken i bunn av nyhetsbrevet.
     
    Bilde er fjernet av sender. Click to visit us on Facebook
    Bilde er fjernet av sender. Click to visit us on Twitter
    Bilde er fjernet av sender. Click to visit us on Instagram
    Bilde er fjernet av sender. Click to use Snapchat
    Kontakt oss
    Webversion
     
    Meld meg av nyhetsbrev
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: [#615528] Kundehenvendelse: Faktura (91587593)
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 3. april 2021 kl. 03:35
    Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
    Kopi: elh <elh@forbrukertilsynet.no>, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, firmapost@nkom.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, Telenor Abuse Response Team <abuse@telenor.net>, abuse@telia.com, post <post@finkn.no>, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>, postmottak@sd.dep.no, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, jsss@talkmore.no, Talkmore Kundesenter <kundesenter@talkmore.no>
    Hei,
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
    Vennligst rydd opp!
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Talkmore Kundesenter <kundesenter@talkmore.no>
    Date: man. 18. jan. 2021 kl. 10:07
    Subject: Re: [#615528] Kundehenvendelse: Faktura (91587593)
    To: <eribsskog+slurp@gmail.com>
    Hei Erik!
    Her er jeg litt usikker på hva du mener. Kan du utdype? Jeg finner heller ikke noe telefonnummer/epost registrert på deg.
    Ha en fin dag!
    Med vennlig hilsen
    Jan Terje
    Talkmore kundesenter
    image
    https://www.facebook.com/talkmore.nohttps://twitter.com/Talkmore_KShttps://www.instagram.com/talkmore_no/http://www.mynewsdesk.com/no/talkmore
    Finn svar på alle dine spørsmål her: talkmore.no/kundesenter
    image 
    Verv en venn til Talkmore og få 500,- i fratrekk på fakturaen og 500,- til den du verver.- talkmore.no/verving 
    On Sun, 17 Jan kl. 3:26 PM , Erik Sædslurper Ribsskog <eribsskog+slurp@gmail.com> wrote:
    Dato: 17.01.2021 15:25
    Navn: Erik Sædslurper Ribsskog
    E-post: eribsskog+slurp@gmail.com
    Mobilnr: 91587593
    Kontaktnr: 91587593
    Type: Faktura
    Er det noe Blåsemafian som tuller med meg? Det lurer jeg litt på nå.
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Ny medlemsfordel – SofusFAMILY
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 3. april 2021 kl. 03:26
    Til: Sandra Szymanska <sandra@fosterhjemsforening.no>
    Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, elh <elh@forbrukertilsynet.no>, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, Tone Granaas <tone@fosterhjemsforening.no>, abuse@telia.com, post@fosterhjemsforening.no, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
    Hei,
    dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.
    (For jeg har ikke kontaktet dere).
    Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre ‘Hvermansen-folk’, i fremtida.
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    man. 18. jan. 2021 kl. 09:36 skrev Sandra Szymanska <sandra@fosterhjemsforening.no>:
    Hei Erik,
     
    Takk for din epost. Begge e-postene du videresendt nå (fredag 15/1 og søndag 17/1) ble sendt ut i november 2020, altså før du tok kontakt med oss første gangen. All din kontaktinfo er slettet fra våre register.
     
    Vi beklager igjen feilen som oppstått, og ønsker deg god mandag 😊
     
    Med vennlig hilsen
    Sandra Szymanska
    Organisasjonssekretær
    Norsk Fosterhjemsforening
    Tollbugata 8, 0152 Oslo
    Telefon 465 04 398
    www.fosterhjemsforening.no
    Norsk Fosterhjemsforening
    Sammen – Synlig – Sterk
     
     
    Med vennlig hilsen
    Sandra Szymanska
    Organisasjonssekretær
    Norsk Fosterhjemsforening
    Tollbugata 8, 0152 Oslo
    Telefon 465 04 398
    www.fosterhjemsforening.no
    Norsk Fosterhjemsforening
    Sammen – Synlig – Sterk
     
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Sendt: søndag 17. januar 2021 22:08
    Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
    Kopi: Norsk Fosterhjemsforening <post@fosterhjemsforening.no>; elh@forbrukertilsynet.no; fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>; inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no; post <post@finkn.no>; abuse@telia.com; Sandra Szymanska <sandra@fosterhjemsforening.no>; Tone Granaas <tone@fosterhjemsforening.no>; amnestyis <amnestyis@amnesty.org>; HRW UK <hrwuk@hrw.org>
    Emne: Klage/Fwd: Ny medlemsfordel – SofusFAMILY
     
    Hei,
     
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
     
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
     
    Vennligst rydd opp!
     
    Med hilsen
     
    Erik Ribsskog
     
    PS.
     
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
     
     
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Norsk Fosterhjemsforening <post@fosterhjemsforening.no>
    Date: man. 30. nov. 2020 kl. 20:00
    Subject: Ny medlemsfordel – SofusFAMILY
    To: <eribsskog@gmail.com>
     
    View this email in your browser
     
    sofusFAMILY – ny medlemsfordel!
     
    Her kommer en ny og god fordel til våre medlemmer!
    Sofus Norge gir alle som er medlem i Norsk Fosterhjemsforening et godt tilbud på et enkelt og sikkert dokumentasjonsprogram, hvor dere kan håndtere alt det skriftlige arbeidet vedrørende barnet/barna som bor hos dere. Se videoen og les mer her under!
     
     
     
    Kjære deg, 
    Er du en av mange fosterfamilier, som lagrer dokumenter om barnet i Word eller i andre programmer på PC’en din? Sofus Norge AS har inngått en avtale med Norsk Fosterhjemsforening, om å gi alle medlemmer et godt tilbud på et enkelt og sikkert dokumentasjonsprogram, hvor dere kan håndtere alt det skriftlige arbeidet vedrørende barnet/barna som er plassert hos dere. På hjemmesiden vår beskriver vi det meste av det dere trenger å vite for å ta i bruk programmet. 
     
    sofusFAMILY til fosterfamilier er et sikkert dokumentasjonsprogram, som overholder GDPR og det lever derfor opp til alle krav om håndtering av personfølsomme opplysninger.
     
    I sofusFAMILY kan du samle informasjon om barnet, lagre dokumenter, skrive systematiske daglige notater, opprette målsetninger og evaluere dem, og du kan skrive rapporter. Du kan bruke én eller flere av funksjonene og du har ett sted hvor du kan samle all dokumentasjonen om barnet trygt og oversiktlig. Programmet er intuitivt og enkelt i bruk, og vi er tilgjengelige for dere, hvis dere trenger hjelp på veien.
     
    Abonnementet koster 99 kr pr. mnd. hvis du er medlem av Norsk Fosterhjemsforening og oppretter før 1.3.2021. Deretter koster det kr 109 pr. mnd. Normalpris er 149 kr. Det er ingen bindingstid. Du oppretter et abonnement ved å klikke på lenken under. Her legger du inn betalingsopplysninger som navn, telefonnummer m.m. Når vi får beskjed om at et nytt abonnement er opprettet, kontakter vi deg pr. telefon, så vi sammen kan opprette deg og barnet i programmet. De opplysningene vi trenger da, er ditt og barnets personnumre, fulle navn og adresse.
     
    I lenkene under finner du en animasjonsvideo som beskriver hva du kan når du bruker sofusFAMILY. Du finner også en lenke til hjemmesiden vår, hvor du kan lese mer om hvem vi er og hva programmet kan.
     
     Hvis du bestemmer deg for å opprette et abonnement, vil du finne mer detaljerte hjelpevideoer inne i programmet. Her vil det også være en sikker meldingsfunksjon, hvor du vil kunne kontakte oss direkte med spørsmål.
    Her kan du lese mer om sofusFAMILY og tilmelde deg.
     
    Facebook
     
    Website
     
    Email
     
    Instagram
     
    Norsk Fosterhjemsforening
    Storgata 10A, 0155 OSLO | Tlf. 23 31 54 00
    post@fosterhjemsforening.no | www.fosterhjemsforening.no
    Org.nr. 956 862 779 MVA
    Du mottar denne eposten fordi du er medlem i Norsk Fosterhjemsforening.
    Klikk her for avmelding.
    Email Marketing Powered by Mailchimp 
  • hardt vært for mags

    https://www.nb.no/items/f8986a7984c83d2fd576656c35cf4bad?page=9&searchText=”magne%20winnem”~1

    PS.

    Her er mer om dette, (fra Ringerikes Blad 23. juli 1990):

    mer om winnem hovedtillitsmann

    https://www.nb.no/items/8c202cbe154e588257158b5c5790caf9?page=1&searchText=”magne%20winnem”~1

    PS 2.

    Enda mer om dette, (fra Ringerikes Blad 26. juli 1990):

    enda mer om ølrabatt 2

    https://www.nb.no/items/cb4d6fff3824618e5cda4f339c22a882?page=5&searchText=”magne%20winnem”~1

    PS 3.

    Når det gjelder artikkelen i PS-et overfor.

    Så står det 26. juni, på sjølve avisa.

    Men hos ‘Bokhylla’, så står det 26. juli.

    Og 26. juli passer med datoen på de to øverste avis-artiklene.

    Så det er nok riktig dato.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 4.

    Og i bryllupet til Magne Winnem, (og Elin fra Skarnes), sommeren 1993.

    Så var det ikke lov, å drikke cola engang.

    (Magne, (eller Mags som han kalte seg), er/var ‘Coca-coliker’.

    Og han beordret meg, til å kjøpe et beger cola til han, på en bensinstasjon, (etter at brudepar-bildene hadde blitt tatt).

    Men hans mor stod i døra, (til festlokalet).

    Og hu nekta meg, å ta med colaen, inn døra.

    For å si det sånn).

    Og alkohol kunne man ikke nevne engang.

    Magnes far hadde en leder-stilling i Buskerud KRF, (var det vel).

    Og mora var også svært religiøs.

    (Noe sånt).

    Men Magne Winnem hadde, en slags ateist/hedonist-fase, som muligens startet, under russetida.

    Han sang høyt, på sangen: ‘Blasphemous Rumors’, (med Depeche Mode), og fortalte, at han skulle dø ung og bli et vakkert lik.

    (Noe sånt).

    Selv om Magne muligens gikk inn i en slags ‘tøffel-fase’, etter at han gifta seg med Elin.

    Og denne tøffel-fasen kom samtidig med, at han fikk vondt i huet, av å drikke øl.

    (Sånn som jeg husker det).

    Så sånn var vel det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 5.

    Magne Winnem nevner dette vervet, på sin CV, (som han mailet meg i 2005):

    nevner verv på cv

    PS 6.

    Noe som er rart/irriterende.

    Det er at Magne Winnem blir omtalt, som ‘Håkon Magne Winnem’, i avisene.

    Men dette ‘Håkon’ brukte han aldri selv.

    (Sånn som jeg husker det).

    Og hverken lærere eller medelever på Gjerdes videregående, (hvor vi var russ sammen, skoleåret 1988/89), brukte dette ‘Håkon’.

    (Sånn som jeg husker det).

    Og heller ingen i Rimi, (vi jobbet begge i samme Rimi-butikk/distrikt, i en del år, på 90-tallet), brukte dette ‘Håkon’.

    (Sånn som jeg husker det).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 7.

    Her er mer om dette:

    mer om at håkon ikke brukes 2

    PS 8.

    Jeg har tidligere lurt på, om Magne Winnem var hovedtillitsvalgt, for hele forsvaret.

    Men etter å ha lest avisartiklene overfor.

    Så tror jeg, at det nok må ha vært snakk om, kun militærleiren Hvalsmoen, (i/ved Hønefoss).

    (For å si det sånn).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 9.

    Magne Winnem var også klassens tillitsmann, det året jeg var russ, i Drammen, (skoleåret 1988/89).

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 10.

    Jeg ble forresten også valgt, til tillitsmann, et år, på barneskolen.

    (Dette kan kanskje ha vært i femte klasse.

    Espen Melheim startet en kampanje, (blant gutta i klassen), for å få meg valgt, (sånn som jeg husker det).

    Og jeg fikk fire stemmer, (inkludert min egen, for å jeg pleide å stemme på meg selv, for det var vel lov, sånn som jeg husker det, (og jeg ville liksom være best i alt da, siden at jeg hadde en elitisk mor, blant annet)).

    Og fire stemmer holdt akkurat, til å bli valg til tillitsmann, det året.

    Sånn som jeg husker det).

    Men klasseforstander Tore Allum manet meg, (eller hva man skal si), til å likevel ikke være tillitsmann.

    Jeg ble så frika ut, av lærerens oppførsel, at jeg sa meg enig med han i, at jeg ikke skulle være tillitsmann likevel.

    (Noe sånt).

    Det er mulig at alle på Berger/Bergeråsen/Sand visste, at jeg var, fra en slags industriherre-slekt.

    (Min farfar hadde møbelfabrikk på Sand).

    Og de liksom mente, at det var feil, at direktøren skulle være tillitsmann, liksom.

    (Noe sånt).

    Og at dette tullet fra Allum, var noe med klasse-motsetninger, osv.

    (Eller noe lignende).

    Og at de mente at jeg var fra overklassen, og at jeg derfor ikke passet som underklassen/middelklassen sin representant.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 11.

    Men det var ikke sånn, at det var Magne Winnem, som da ble klassens tillitsmann, (etter at jeg avstod fra dette vervet, etter å ha blitt manet av klasseforstander Allum, (som muligens var etterkommer av Berger/Jebsen sine britiske arbeiderklasse-folk)).

    For Magne Winnem bodde, i Røyken, noe sånt som fem mil unna Berger.

    Og Røyken lå på den tida, i et annet fylke.

    (Røyken lå i Buskerud.

    Og Berger lå i Vestfold.

    For å si det sånn).

    Så det var ingen på Berger, som hadde hørt om Magne Winnem engang, (på den tida).

    (Tørr jeg nesten å påstå).

    Men det er mulig at de snakket om denne episoden, i elevrådene rundt omkring.

    (Og at Magne Winnem kanskje kan ha visst hvem jeg var, på grunn av dette.

    Hm.

    Eller kanskje gjennom KRF som både Allum og Winnem sin far var med i.

    For å si det sånn).

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 12.

    Magne Winnem sin kone Elin, er forresten også med i KRF.

    Så det kan kanskje være KRF som tuller.

    (Etter Allum sin ‘mongo-oppførsel’, (eller hva man skal si), på begynnelsen av 80-tallet).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 13.

    Jeg lagde jo Vitseposten, (etter en ide av Frode Kølner).

    Rett etter at jeg flytta tilbake til Berger, (fra min mor i Larvik), høsten 1979.

    Og disse avisene solgte jeg, på Berger skole osv., for en krone.

    Og i tredje klasse, så var det Sidsel Borgen, (rektor Borgen sin kone), som var vår klasseforstander.

    Og hu kjøpte en utgave av Vitseposten av meg, (en gang), i skolegården, (husker jeg).

    Men noen Visteposten-utgaver, var det porno-vitser i, (fra min fars mannfolkblader), husker jeg.

    (Hvis jeg jobbet med Vitseposten på Bergeråsen, (hvor jeg bodde), så ble det porno-vitser.

    Men hvis jeg jobbet med Vitseposten på Sand, (jeg spiste middag hos min farmor hver dag etter skolen), så ble det mer tørre vitse-tegninger.

    For min farmor hadde ikke pornoblader, (kun vanlige ukeblader), for å si det sånn).

    Og så fikk vi Allum, (en kristen kar), som lærer, året etter.

    Og Erland Borgen, (Sidsel Borgen sin sønn), insisterte på, å bli med meg bort til min farmor, (på Sand), for å hjelpe meg, med å finne vitser, til Vitseposten, (i ukeblader), og snoke om dette.

    (Selv om Erland Borgen og jeg, vanligvis ikke hang sammen.

    Erland bodde på Øvre, og jeg bodde på Nedre.

    Og Ole Skjelsbek var før Erland, i ‘Øvre-kamerat-køen’, (etter at Ole dro meg med hjem, etter skolen en gang, allerede høsten 1979).

    For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • mer om apenes folk

    PS.

    Mer om Apenes, (fra Gjengangeren 25. februar 1927):

    mer om apenes

    https://www.nb.no/items/8d758c9c01f434f3d9d6b7de284ded6b?page=1&searchText=”apenes”

    PS 2.

    Grunnen til at det heter Apenes.

    Det kan kanskje ha vært fordi, at vikingene, tok med seg apekatter, hjem fra Afrika.

    Og så dannet disse en koloni i Horten, da.

    (Noe sånt).

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 3.

    Bydelen Apenes har navnet sitt etter Apenes gård, (fra Gjengangeren 28. september 1968):

    apenes gård

    https://www.nb.no/items/a4a78fcfbc8b41438a0bcb110e52d70b?page=1&searchText=apenes

    PS 4.

    Apenes gård lå under Falkensten, fra Ida Langes dager:

    siden ida langes dager

    https://borreminne.com/issue/9#dflip-df_borreminne/7/

    PS 5.

    Horten-folka er visst ikke sikre på hvorfor det heter Apenes, (fra Gjengangeren 6. september 1948):

    hvorfor heter det apenes

  • jobbet på hovedkontor

    https://eavis.aftenposten.no/aftenposten/77578/39/?gatoken=dXNlcl9pZD01OTU1OTM1JnVzZXJfaWRfdHlwZT1jdXN0b20%3D&query=”anders+hilton”

    PS.

    Nå leste jeg annonsen overfor igjen.

    Og Anders Hilton jobba visst, for Hakon Gruppen sin mislykkede nettbutikk-satsing Hakon Rett Hjem, (kan det virke som).

    (Noe sånt).

    Så sånn var visst det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Jeg satt ved siden av Anders Hilton, i en slags maxi-taxi, (eller minibuss), på en butikksjef-tur, (for Per Øivind Fjellhøy aka. PØF sitt distrikt), til Dagali, høsten 2000.

    Og da nevnte ikke Anders Hilton noe om Hakon Rett Hjem, (sånn som jeg husker det).

    Det var kanskje for å unngå dette temaet, at Anders Hilton, var så opptatt, av PØF sin ‘artige’ dikt-konkurranse, (eller hva det var igjen).

    (Noe sånt).

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 3.

    Jeg var butikksjef, på Rimi Nylænde, fra september/oktober, i 1998.

    Og på nyåret, i 1999, så fikk vi ny distriktssjef, (Jan Graarud).

    Og han var nazist, (eller noe), virka det som for meg.

    Og jeg hadde også jobba, på Rimi Nylænde, som nest-leder/assistent, fra 1994 til 1996.

    Så jeg kjente den butikken bra.

    Så på grunn av at jeg ikke likte Jan Graarud.

    Så var det sånn, at selv om Jan Graarud spurte meg, om jeg ville bli butikksjef, på Rimi Manglerud, våren 1999.

    (Må det vel ha vært).

    Så foretrakk jeg, å heller gjemme meg nesten, på Rimi Nylænde.

    Enn å jobbe tett/mye sammen med Jan Graarud, på Rimi Manglerud, (som var en mye større butikk).

    (Jeg var ny som butikksjef.

    Og jeg syntes ikke at jeg hadde fått helt teken, på Rimi Nylænde.

    I ‘butikksjef-lauget’, så var det visst fy og skam, å slutte i en butikk, før lageret var helt strøkent.

    Så det var også en av grunnene, til at jeg syntes, at det var for tidlig, å bytte butikk, (etter cirka et halvt år).

    For å si det sånn).

    Og når jeg ikke ville bli butikksjef på Rimi Manglerud, (som var en av de største Rimi-ene i Oslo/Norge).

    Så ble Anders Hilton butikksjef der, da.

    (Sånn som jeg husker det).

    Jeg hadde jobbet, som assisterende butikksjef/nest-sjef på Rimi Bjørndal, noen måneder tidligere.

    Og det var mens Rimi Klemetsrud var stengt, (for de bygde Mortensrud Senter, hvor Rimi Klemetsrud etterhvert gjenoppstod som Rimi Mortensrud).

    Så jeg var vant til å jobbe, på en av de største Rimi-butikkene, (Rimi Bjørndal mens Rimi Klemetsrud/Rimi Mortensrud var stengt).

    Så det var ikke noen utfordring sånn sett.

    Men Jan Graarud stod og spionerte, bak potetgullet, den første gangen, som han var innom Rimi Nylænde, (etter at han ble distriktssjef).

    Og da måtte jeg nesten le, av denne ‘nazi-måten’, å oppføre seg på.

    Så etter det, så ble jeg litt skeptisk, til Jan Graarud.

    Så å samarbeide tettere/mer med han, enn nødvendig.

    Det ønska jeg ikke, da.

    Så derfor ble jeg heller på Rimi Nylænde, (som var en liten Rimi-butikk, som jeg kjente godt), mens jeg hadde Graarud som distriktssjef.

    Istedet for å tabbe meg ut på Rimi Manglerud, (som hadde en sterk klubb, (eller noe), som jeg huska fra en tidligere gang, (noen år tidligere), som jeg jobba ekstra der, en dag som de trengte en leder utenfra, på grunn av sykdom/’streik’, eller noe i duren).

    For jeg var fortsatt da, (på starten av 1999), en fersk butikksjef.

    Så jeg syntes at det var lit vel tidlig, å bytte, til en kjempestor butikk, da.

    (Jeg mangla liksom litt pondus som butikksjef.

    Og dette forslaget fra Jan Graarud, kom litt som lyn fra klar himmel, da.

    For å si det sånn).

    Og da klagde visst Jan Graarud på meg, til regionsjef Jon Bekkevold.

    (Kunne det virke som).

    Siden at de, (på Rimi sitt hovedkontor), ikke ville ha en butikksjef, som ikke ville bytte butikk, flere ganger i året, liksom.

    De trodde muligens, at jeg da ønsket å jobbe, på Rimi Nylænde, (som butikksjef), resten av livet.

    (Noe som nok ville ha blitt litt vel kjedelig, for meg.

    Det var ikke egentlig dette, som var poenget mitt.

    Men jeg var litt skeptisk til Jan Graarud, da.

    For å si det sånn).

    Og det, (å ikke hoppe når distriktsjefen sa hopp, når det gjaldt å bytte butikk).

    Det ble visst sett på som styggdom, i Rimi, da.

    Og det å ønske å jobbe i samme Rimi-butikk, (som butikksjef), i mange år.

    Det ble visst sett på, som ‘kjempe-styggdom’, da.

    (Noe sånt).

    Mener jeg at jeg forstod, fra noe tisking, fra regionsjef Jon Bekkevold, en gang, som han var innom, på Rimi Nylænde.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var visst det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 3.

    Det var også sånn.

    At mens jeg spilte fotball, for Berger IL, (aldersbestemte lag).

    (Noe jeg gjorde fra 1980 til 1986.

    Eller noe i den duren).

    Så spilte vi en gang hjemme, mot Manglerud Star, i en cup.

    Og de hadde en jente på laget, som dusja, sammen med gutta.

    (De hadde garderobe-døra stående åpen, (mens vi gikk inn i vår garderobe).

    Så vi kunne se, at hu jenta, (som ligna på Gro Marit Fjellner, fra Berger sitt nabosted Svelvik), stod kliss naken der, (i dusjen), sammen med gutta.

    For å si det sånn).

    Så Manglerud var liksom, et slags merkelig/syndig/umoralsk/’barka’ sted, for meg.

    (Må jeg si).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen