johncons
  • 01[14:38] <john_cons> regjeringen vil skrote tax free-ordningen
    01[14:38] <john_cons> snik-islamifisering?
    01[14:38] <john_cons> https://borsen.dagbladet.no/nyheter/eksperter-vil-skrote-taxfree/73571406
    [14:38] <@applegroo> heh.. fisering
    01[14:38] <john_cons> er det ikke siv jensen som pleier å si det?
    01[14:39] <john_cons> eller sylvi listhaug
    [14:46] <skorpion> Islami-fisering
    [14:46] <skorpion> Eller islamo-fisering som det også kalles
    06[14:53] * @applegroo slurper kaffe
    [14:54] <@applegroo> hmm.. lurer på om det er bra bisniss å slurpe kaffe gjennom munnbind
    [14:54] <skorpion> Den varme kaffen dreper vel de fleste mikrobene som sitter på det
    [14:55] <@applegroo> ja, jeg var innom blodbanken og tømte meg på tirsdag
    [14:55] <@applegroo> og da skal man jo helst drikke litt mens det tappes
    [14:55] <@applegroo> så dette munnbindet ble jo hektet av og på i ett sett, vel
    [14:55] <YodaGnom> mmm… drenering
    [14:55] <@applegroo> selv om bioingeniøren sa at hun hadde fått et stikk med AZ allerede, så det var bare å ta seg til rette
    [14:56] <@applegroo> det går bra
    [14:56] <YodaGnom> ingen her som bruker munnbind
    [14:56] <YodaGnom> noen få butikkansatte kanskje siden det er “påbud”
    [14:57] <@applegroo> jau, de har begynt med det her
    [14:57] <YodaGnom> og ikke får jeg ha mere enn 2 på besøk
    [14:57] <YodaGnom> selvom jeg for 5 minutter satt og spiste middag med 25 andre tilfeldige
    [14:57] <@applegroo> er ikke besøk hvis jeg er der for å jobbe
    [14:58] <@applegroo> for hvert tiltak eller råd så finnes det ti ganger så mange unntak
    [14:59] <@applegroo> så det er jo egentlig bare å gjøre hva man vil
    [14:59] <YodaGnom> på 1 år har vi hatt 1 smittetilfelle her på anlegget
    [14:59] <YodaGnom> større sjans å vinne i lotto enn å få covid :/
    [15:00] <@applegroo> ordinær lotto?
    [15:00] <YodaGnom> gidder ikke regne
    [15:00] <YodaGnom> ca 1:14 mill for første
    01[15:01] <john_cons> ‘snikislamisering’ har jeg kalt det på bloggen min tidligere
    01[15:01] <john_cons> men en stund siden jeg har blogga om det temaet
    [15:01] <YodaGnom> rasistisk blogg
    01[15:01] <john_cons> frp skulle visst slutte å bruke det ordet (snik-islamisering)
    [15:02] <skorpion> Ja, FrP er så politisk korrekte at de ikke engang kan bruke det
    [15:02] <YodaGnom> buuu frp
    01[15:02] <john_cons> og da lurte jeg på hva de egentlig hadde hengt seg opp i, i forkant av dette
    01[15:02] <john_cons> noe sånt
    [15:02] <skorpion> BeLiar: LÅL
    01[15:02] <john_cons> jeg har ikke kalt meg rasist
    [15:02] <skorpion> Sylvi Listhaug er jo så PK at det er til å bli kvalm av
    [15:03] <skorpion> Really?
    [15:03] <YodaGnom> https://i.ytimg.com/vi/vdSYa29UAzU/maxresdefault.jpg
    [15:03] <skorpion> I et normalt samfunn hadde hun vasket gulv
    [15:03] <skorpion> Hun ser ut som ei vaskekone også
    [15:03] <YodaGnom> renholdskonsulent
    [15:04] <skorpion> Ja, akkurat som Erna
    [15:04] <skorpion> Selv om Erna nok er så feit at hun ikke klarer å bøye seg ned for å dyppe i bøtta
    01[15:04] <john_cons> jeg lurer på om sylvi listhaug er den eneste vi har, som kan stoppe det merkelige tax free-skroting-greiene
    01[15:04] <john_cons> hvis ikke erna stopper det
    [15:04] <@applegroo> skorpion, i dag benyttes det bøtter montert på stativ
    [15:04] <@applegroo> hms
    [15:04] <skorpion> Last defense Sylvi
    01[15:05] <john_cons> men erna solberg blir jo angrepet for tida, for å ha hatt for mange gjester på sin 60 års-bursdag
    01[15:05] <john_cons> hun har kanskje blitt politisk spedalsk
    01[15:05] <john_cons> selv om vel ingen har sagt det enda, i pressen
    [15:05] <skorpion> Sylvi er vel litt som Karl med Hammeren hu da
    [15:05] <YodaGnom> https://cdn.discordapp.com/attachments/783284928455639050/823818290849775626/ilw2l4yi4po61.png
    01[15:05] <john_cons> siv jensen skal vel slutte, som frp-formann
    [15:06] <@applegroo> faen
    01[15:06] <john_cons> men hu kan kanskje rydde noen ‘tulle-saker’ likevel
    [15:06] <@applegroo> minner meg på at jeg må flytte over støtta på mopeden fra venstre til høyre side
    [15:06] <@applegroo> blir kvalm av å se at den lener seg til venstre
    [15:06] <YodaGnom> må få deg pit-stand
    [15:06] <YodaGnom> skeive mopeder er for el.syklister
    [15:07] <@applegroo> har det vel
    [15:07] <skorpion> Media har alltid unngått å snakke for mye om Ernas lave intelligens
    [15:07] <skorpion> Hun er litt for god til
    [15:07] <@applegroo> bruker bare hvis jeg smører kjedet
    [15:10] <YodaGnom> https://www.nrk.no/norge/intet-klimaforlik-pa-stortinget-_-opposisjonen-reagerer-1.15431857
    [15:11] <@applegroo> det vekker oppsikt
    [15:12] <YodaGnom> tiltak uten målbare resultat
    [15:13] <skorpion> https://imaginary.abcmedia.no/resize?force=false&width=980&aspectratio=16:9&nocrop=false&interlace=true&url=https%3A%2F%2Fabcnyheter.drpublish.aptoma.no%2Fout%2Fimages%2Farticle%2F%2F2020%2F12%2F03%2F195724237%2F1%2Foriginal%2F37990472.jpg
    [15:14] <skorpion> Jeg lurer på om ikke Une Bastholm har valgt litt for liten BH
    [15:14] <YodaGnom> akkurat passe
    [15:15] <YodaGnom> blir morro når de sitter i regjering til høsten
    [15:16] <@applegroo> jaja
    [15:16] <@applegroo> men på denne tiden neste år så er det vedum som er statsminister
    [15:16] <@applegroo> han er folkelig
    [15:17] <ronnyen> får håpe han får lite å le av..
    [15:17] <@applegroo> det ble avgjort over et slag håndbrekk mellom han og støre
    [15:17] <@applegroo> støre burde vel skjønt bedre, men men
    [15:21] <@applegroo> situasjonen burde vært styrt lokalt, gutta på tinget skulle ikke hatt en shait å si
    [15:22] <@applegroo> er jo sikkert utrolig artig at han for første gang i karrieren føler at han gjør noe
    [15:22] <@applegroo> men faen da
    [15:24] <YodaGnom> de smitta drikker ikke alkohol
    [15:24] <@applegroo> faen, trodde det stod rensing
    [15:26] <skorpion> Bruk munnbind
    [15:26] <skorpion> Nå står vi sammen
    [15:26] <skorpion> Ta vare på hverandre
    [15:26] <@applegroo> vil du ha en klem?
    [15:27] <skorpion> Det er utrolig at de enda ikke har skjønt at smittetallene er styrt av medieoppslag
    [15:28] <skorpion> Da går du her: https://www.fhi.no/sv/smittsomme-sykdommer/corona/dags–og-ukerapporter/dags–og-ukerapporter-om-koronavirus/
    [15:28] <YodaGnom> 0,38% som har hatt covid her i kommunen siste år
    [15:29] <@applegroo> har du da tatt hensyn til falske positive tester?
    [15:29] <YodaGnom> fake news
    [15:29] <skorpion> Covid eller korona?
    [15:30] <@applegroo> “Totalt 109 personer har vært eller er smittet av Covid-19 siden mars 2020 (inkl.5 bosatt i andre kommuner).” av 6516 stk
    [15:30] <@applegroo> saker
    [15:31] <skorpion> Journalisten har ikke fått med seg forskjellen mellom sykdom og virus altså
    [15:34] <@applegroo> orsak, 6867 stk per 4.kvt 2020
    [15:35] <@applegroo> og av de 109 var det 2 stk kjederøykende krøplinger som måtte melde pass
    [15:43] <ronnyen> orsak, jeg føler meg krenket av at du bruker ordet krøpling
    [15:43] <@applegroo> ikke noe å beklage for
    [15:43] <@applegroo> ja, det er kombinasjonen kjederøyking og krøpling som var utløsende
    [15:43] <@applegroo> vel, kjederøyking over flere tiår
    [16:00] <@applegroo> handlelæll
    06[16:02] * ronnyen skyter BeLiar i panna med et strikk
    [16:02] <@applegroo> BeLiar, i sånne tilfeller er selvtekt innafor
    [16:04] <@applegroo> det er bra vi får tatt tak i dette før han står der med en magnum i hånda og sikter deg mellom øya
    [16:04] <@applegroo> jeg ville nok valgt å uskadeliggjøre han med et par runder med slegga over hendene
    [16:05] <ronnyen> såså
    [16:05] <@applegroo> ah!
    [16:06] <YodaGnom> helium
    [16:06] <ronnyen> vi kan vel diskutere dette som voksne mennesker
    [16:07] <ronnyen> ingen grunn til å bruke våpen
    [16:07] <@applegroo> du begynte
    [16:09] <ronnyen> skyld alltid på krøplingen med respirasjonsvikt
    [16:10] <@applegroo> helt tomt er det nå
    01[16:12] <john_cons> Politianmeldt Ap-politiker vrakes fra nominasjonslista til stortingsvalget
    01[16:13] <john_cons> https://www.nrk.no/rogaland/ap-politiker-hege-haukeland-liadal-vraket-av-fylkespartiet-1.15145566
    01[16:13] <john_cons> og erna er anmeldt for å bryte corona-lovene/reglene
    01[16:13] <john_cons> men det er vel en slags corona-unntakstilstand nå
    01[16:13] <john_cons> så hu slipper kanksje unna
    01[16:14] <john_cons> men hu blir kanskje svekket
    01[16:14] <john_cons> kanskje hu har 60 års-krise, og derfor ikke fikset å overholde reglene, i forbindelse med sin feiring
    [16:15] <@applegroo> bare å tre til side og la høie ta over
    [16:15] <@applegroo> eneste riktige
    01[16:15] <john_cons> jeg vet ikke om høie er kronprisen i høyre
    [16:15] <@applegroo> ikke jeg heller
    [16:15] <@applegroo> men han har stått på som en helt i over et år nå
    01[16:16] <john_cons> helseminister er vel egentlig ikke en så gjev post, (i forhold til utenriksminister osv.), men det er jo spesielt nå siden at det er corona/unntakstilstand
    01[16:16] <john_cons> og jan tore sanner har jo vært nevnt som ‘super-minister’
    01[16:16] <john_cons> for noen år tilbake
    01[16:16] <john_cons> han stod bak kommune-reformen osv
    01[16:18] <john_cons> bent høie er riktignok nest-leder også nå, så jeg på wikipedia
    [16:18] <@applegroo> se her ja
    [16:18] <@applegroo> da slapp jeg
    01[16:21] <john_cons> jeg kjenner sanner, høie og eriksen og brende fra min tid i unge høyre, (3-4 møter), på begynnelsen/midten av 90-tallet
    [16:22] <skorpion> Sanner skyver vel også møkk, gjør han ikke?
    01[16:22] <john_cons> men høyre vil ikke bekrefte at jeg har vært rådgiver for programmet før skolevalgene i 1991, osv
    01[16:22] <john_cons> det veit jeg ikke
    01[16:22] <john_cons> jeg var ikke med på sommer-leiren
    01[16:22] <john_cons> (de hadde noe slags utøya-aktig leir sommeren 1991)
    [16:22] <skorpion> Det tror jeg du skal være glad for
    [16:23] <skorpion> Du hadde vel vært den eneste heteroseksuelle mannen der
    01[16:23] <john_cons> for jeg hadde avtalt med en gjeng kamerater å dra til gøteborg den sommeren (for det var så mye fotball-vold i brighton, (hvor jeg/vi pleide å dra), sommeren før)
    [16:23] <@applegroo> de hadde nok elget seg innpå da ja
    01[16:23] <john_cons> jeg husker også cathrine huitfeldt fra møtet/møtene i høyres hus 
    01[16:24] <john_cons> (min kamerat magne winnem dro meg med dit, istedet for å spille biljard liksom)
    01[16:24] <john_cons> og huitfeldt sin venninne, muligens hu brodkorp, som var rådgiver for erna solberg, for en tid siden
    01[16:25] <john_cons> magne winnem sa at annikken hvitfelt var søstera til cathrine huitfeldt, (som var datter av seinere byrådsleder huitfeldt)
    01[16:25] <john_cons> men de er visst kusiner
    01[16:25] <john_cons> (cathrine huitfeldt og annikken huitfeldt)
    01[16:25] <john_cons> annikken huitfeldt var kjent AUF-politiker, allerede på den tida
    01[16:26] <john_cons> så huitfeldt var i både arbeiderpartiet og høyre
    01[16:26] <john_cons> for å si det sånn
    [16:26] <@applegroo> det er en måte å si det på
    01[16:26] <john_cons> vi dro bort til mcdonalds klingenberg etter møtet, (sanner holdt igjen winnem og meg, for å jobbe på programmet sammen med han og brende)
    01[16:27] <john_cons> og på hjørnet av stortingsgata og klingenberggata
    [16:27] <skorpion> De liker å kontrollere begge sider av bordet ja
    01[16:27] <john_cons> så stod bent høie og lurte på om vi skulle være på den ‘utøya-aktige’ leiren
    01[16:27] <john_cons> men vi skulle til gøteborg
    01[16:27] <john_cons> jeg tror det var bent høie ihvertfall
    01[16:27] <john_cons> har ikke vært på høyres hus siden 1991
    01[16:28] <john_cons> og magne winnem hadde høyre-møter hjemme hos seg, (på bergkrystallen), rundt 1994
    01[16:28] <john_cons> og hu minister eriksen var der, og forklarte om fortetning
    01[16:28] <john_cons> tror jeg at det var, ihvertfall
    01[16:29] <john_cons> hu var veldig oppdatert, og det var vanskelig å få inn et ord, liksom, (dette var også en tema som ikke var så aktuelt for meg, som bodde på ungbo da, for å si det sånn, og ikke hadde villa i holmenkollen)
    [16:30] <skorpion> Hadde hu den teite potteklippen på den tida også?
    01[16:30] <john_cons> sanner var kurs-leder, og veldig dyktig, på det grunnleggende
    01[16:30] <john_cons> men sanner sa ‘plutselig’, at alle lovene i norge, var bare tull, (og at han trengte noen til å fikse lovene)
    01[16:31] <john_cons> så det er mulig, at sanner klikka, fordi at jeg sa for mye, på det nevnte valgkamp-komite-møtet
    01[16:31] <john_cons> winnem lurte meg seinere hjem til seg på st. hanshaugen, for å dra på byen, (som han sa)
    01[16:31] <john_cons> men den egentlig grunnen viste seg å være, at vi skulle være med på valgkamp-åpninga i spikersuppa, dagen etter
    03[16:32] * Dune sets mode: -b *!*2ec7f125@*.mibbit.com
    03[16:32] * Kinky sets mode: -b *!*2ec7f125@*.mibbit.com
    01[16:32] <john_cons> og sanner sa: ‘takk for hjelpen gutta’, (eller noe lignende), til winnem og meg
    01[16:32] <john_cons> og jeg spurte om programmet ble bra, (jeg var ikke så opptatt av dette, det var winnem sin ting egenltig)
    01[16:32] <john_cons> og det mente sanner at det ble
    01[16:32] <john_cons> og et band som het teddybears oppdrådte husker jeg
    01[16:33] <john_cons> og winnem prøvde å få meg tilbake til høyres hus
    01[16:33] <john_cons> men jeg ville ikke være i en klikk med winnem der
    01[16:33] <john_cons> og jeg hadde også planer om å starte en omsorgssvikt-sak mot min far etterhvert
    01[16:33] <john_cons> så jeg var ikke sikker på om jeg var riktig person for høyre
    01[16:33] <john_cons> for å si det sånn
    01[16:34] <john_cons> jeg syntes liksom ikke at jeg hadde fasaden i orden, med en mor på galehus og en far som tvang meg til å bo alene, fra jeg var ni år gammel
    01[16:35] <john_cons> så jeg skydde høyre litt, etter winnem sitt mas, (som var på en tid som jeg strøyk på forberedende på blindern, i et friår fra norges høyskole for informasjonsteknologi)
    02[16:36] * bjirn (bjirn@bjirn.com) Quit (Read error: Operation timed out)
    03[16:36] * bjirn (bjirn@bjirn.com) has joined #Norway
    [16:43] <@applegroo> ja
    [16:43] <@applegroo> det er nok ikke helt bra at du ikke drikker kaffe ser jeg
    [16:46] <ronnyen> du trenger en strikkpistol
    [16:48] <ronnyen> blir fine hull i veggen av de
    [17:14] <@applegroo> tør ikke det
    [17:18] <ronnyen> du aner ikke hvor mye fint jeg får i posten som du betaler for YodaGnom
    [17:24] <skorpion> https://pbs.twimg.com/media/EwxHVUbWYAIVw-r?format=png&name=medium
    [17:28] <loller> lol
    [17:35] <YodaGnom> ronnyen, jeg har grisebra fantasi
    [17:37] <YodaGnom> er jo bra du prøver å imponere på en eller annen måte
    [17:44] <@applegroo> moped og alpinutstyr baki bilen… da er man vel forberedt på det aller verste
    [17:45] <@applegroo> truger? faen
    [17:45] <YodaGnom> strikkpistol og munnbind
    [17:45] <@applegroo> hahaha munnbind ligger i gloveboxen
    [17:46] <@applegroo> strikkpistolen kommer vel i løpet av påsken
    [17:46] <YodaGnom> https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=202816466
    [17:46] <YodaGnom> sånn i reserve
    [17:47] <YodaGnom> synd ronnyen er så dyr i drift
    06[17:48] * @applegroo griner
    [17:48] <@applegroo> ja
    [17:58] <ronnyen> ja
    03[18:53] * elasaid (webchat@cpe-173-172-222-88.elp.res.rr.com) has joined #Norway
    [18:53] <elasaid> hei hei
    [18:57] <elasaid> lets not face it 😉
    [18:58] <skorpion> Så nå er Gunnar Stavrum liksom politisk ukorrekt også
    [18:58] <skorpion> Er det det du påstår?
    [18:58] <skorpion> Lolocaust is så fall
    [19:00] <skorpion> BS
    [19:01] <skorpion> Åh, gjør jeg ikke det?
    [19:01] <skorpion> Alt du vet av å se i spåkula di
    [19:02] <skorpion> Lål
    [19:02] <skorpion> Den kom fra rett rau du
    [19:02] <skorpion> Du sitter her hver dag med de gørrkjedelige monologene dine
    [19:02] <skorpion> Med nyhetsstoff fra VG og Dagbladet
    [19:03] <skorpion> Aktuelle hvis man lever i ekkokammeret til Dagbladet ja
    [19:04] <skorpion> Intelligente mennesker finner sånt særdeles trettende
    [19:05] <skorpion> Alle med IQ over kroppstemperaturen i celsius, samt en nogenlunde god evne til å bruke Google, vet at “koronapandemien” bare er tull og tøys
    [19:06] <skorpion> Fordi du sitter her og gjengir det som står der
    [19:06] <skorpion> Hver eneste dag
    [19:06] <skorpion> Det er ingen som har fortalt meg det
    [19:07] <skorpion> Jeg kan dedusere det fra observasjon av din chat.
    [19:07] <skorpion> Ok, du leser sikkert Resett og Document også
    [19:08] <skorpion> Med “VG og Dagbladet” mener jeg bare at du har en veldig begrenset forståelseshorisont.
    [19:11] <skorpion> Ja, du er vel en av disse som tror at dine egne meninger er fakta
    [19:11] <skorpion> Evt. meningene til menn med hvite frakker.
    [19:11] <skorpion> (Eller kvinner så klart)
    [19:12] <skorpion> Du sa det jo selv: At noen mener noe har absolutt ingen betydning
    [19:12] <skorpion> Likevel sitter du her og legger ut dine meninger om all verdens uvesentlige tint daglig
    [19:13] <skorpion> Litt diagnostisering av meningsmotstandere også ja?
    [19:13] <skorpion> Typisk Frper
    [19:13] <skorpion> Fy faen som jeg hater dere
    [19:13] <skorpion> Tilbakestående løker
    [19:14] <skorpion> Du er den kvintessensielle FrPer
    [19:15] <skorpion> Det er det ingen tvil om
    [19:15] <skorpion> Har ingen
    [19:16] <skorpion> Hva sa de hvite frakken om din da?
    [19:16] <skorpion> Er det progredierende?
    [19:16] <skorpion> Hvor mange piller må du ta daglig?
    [19:17] <skorpion> Var det du som hadde vært FN-soldag i Libanon eller noe?
    [19:17] <skorpion> Eller husker jeg feil?
    [19:17] <skorpion> Det stemmer jo bra med dårlig empati i så fall.
    [19:18] <skorpion> Men det var nå din fysiske sykdom jeg lurte på
    [19:18] <skorpion> Er den progredierende?
    [19:18] <tjukkas> har du en dyssosial personlighetsforstyrrelse
    [19:18] <skorpion> Lål, så gøy
    [19:18] <skorpion> Det varmer å høre om.
    [19:19] <skorpion> Men er den progredierende?
    [19:19] <skorpion> Karma kalles det
    [19:19] <skorpion> Næh
    [19:19] <skorpion> Det trenger ikke nødvendigvis å være religiøst
    [19:20] <skorpion> Det er mer en observasjon av hvordan livet fungerer
    [19:20] <skorpion> Hvis du bruker halve livet på å sitte i sofaen og bli feit, så er sjansen stor for at du dør av livsstilssykdommer
    [19:20] <skorpion> Det er karma, men ikke i religiøs forstand
    [19:20] <skorpion> See?
    [19:21] <skorpion> Jepp
    [19:21] <skorpion> <skorpion> Men er den progredierende?
    [19:21] <tjukkas> <skorpion> <skorpion> Men er den progredierende?
    [19:22] <skorpion> Intet svar :
    [19:22] <skorpion> Det betyr vel ja
    [19:22] <skorpion> Schucks to be you
    [19:23] <skorpion> Livsstil
    [19:23] <skorpion> Karma
    [19:23] <skorpion> Men du kommer vel til å sitte her og syte over det uansett
    [19:23] <skorpion> Som alt annet
    [19:24] <skorpion> De er vel altfor opptatt med å analysere snørr
    [19:25] <skorpion> Duh
    [19:25] <skorpion> Feispalm
    [19:26] <skorpion> Du får fortsette der du slapp. Med analyse av Gunnar Stavrums modige meninger.
    [19:27] <skorpion> Ingen har skrevet at negrene er problemet
    [19:27] <skorpion> Muslimene er problemet, har MANGE skrevet
    [19:27] <skorpion> Men du er for treg og uintelligent til å forstå forskjellen
    [19:37] <ronnyen> BeLiar: å få ut depresjon igjennom sinne tror jeg er riktig vei å gå
    [19:38] <ronnyen> jeg gjorde det på sykehuset. Pottesur.
    [19:41] <ronnyen> ok, fortell oss om du er bedre enn Hellstrøm
    [19:42] <ronnyen> litt mr bean over det
    [19:44] <ronnyen> gratulerer du har ikke covid-19
    [19:46] <ronnyen> hvis du hadde smakt dem på forhånd lan det da ikke være vanskelig
    [19:51] <ronnyen> Kommunaldirektør Morten Volden mener det vil oppta for mye av testkapasiteten å teste friske folk, derfor avviser han å teste folk som kommer reisende til Trondheim fra steder med høy smitte.
    [19:51] <ronnyen> heh
    [19:51] <ronnyen> friske folk..
    [19:51] <ronnyen> jeg skjønte ikke det argumentet
    [19:51] <ronnyen> https://www.adressa.no/nyhetsstudio/2021/03/25/Vil-ha-koronatesting-n%C3%A5r-folk-kommer-reisende-23715619.ece
    [19:58] <ronnyen> krise hvis de får smitte der
    01[19:58] <john_cons> jeg chatta om høyre tidligere i dag, og magne winnem var også hjemme hos meg, (på st. hanshaugen), i 1996 eller 1997, med høyre sine nettsider
    01[19:58] <john_cons> enda jeg ikke hadde lært webdesign på nhi, (for jeg slutta der i 1993)
    01[19:59] <john_cons> men han ville at vi skulle se etter noen bug-er da
    01[19:59] <john_cons> på cv-en sin, så sier magne winnen, (som jeg ikke har noe kontakt med lenger), at han har drevet med _politikk_
    01[19:59] <john_cons> men han skriver ikke noe om hvilket parti
    01[20:00] <john_cons> så det er mulig at han er høyre sin møbelhandler engen, liksom
    01[20:00] <john_cons> hvem vet
    01[20:01] <john_cons> digg å bli kvitt dårlig clas ohlson-tastatur
    01[20:06] <john_cons> jula hadde kjøp for 1000 kroner, få 200 kroner rabatt, (hvis man ble medlem av en klubb)
    03[20:08] * adivass (~adivass@213.128.185.22) has joined #Norway
    01[20:08] <john_cons> så da kjøpte jeg fjorten varer for 826 kroner
    [20:08] <adivass> nope
    03[20:08] * adivass (~adivass@213.128.185.22) has left #Norway
    01[20:08] <john_cons> inkludert nytt tastatur til cirka 100 kroner
    01[20:09] <john_cons> clas ohlson, (på oslo city), hadde tilbud, på tastatur, rett før coronaen, men det var muligens noe lureri, (for tastene begynte etterhvert å henge igjen fælt osv)
    01[20:09] <john_cons> men men
    01[20:11] <john_cons> feilvare, heter det vel
    01[20:11] <john_cons> det fra clas ohlson
    [20:18] <ronnyen> er den?
    [20:19] <ronnyen> dit kan du jo dra om dagene
    [20:19] <ronnyen> når det er åpent
    [20:20] <ronnyen> njæ, tror ingenting
    01[20:21] <john_cons> https://live.staticflickr.com/65535/49376969863_7dbddb9772_o.jpg
    01[20:21] <john_cons> Og så dro jeg til Clas Ohlsson Oslo City.
    01[20:21] <john_cons> Hvor de hadde et kjempebra tastatur, (som tidligere hadde kostet 149.90), på tilbud, til 59.90.
    01[20:21] <john_cons> (Av en eller annen grunn).
    01[20:21] <john_cons> https://johncons-blogg.net/2020/01/mer-fra-norge_13.html
    01[20:23] <john_cons> mulig at det har vært noen gremlins der, på clas ohlson, for det tastaturet dems var ikke a-vare, (tørr jeg å påstå)
    [20:25] <skorpion> Han har deg på ignore
    01[20:25] <john_cons> eller kanskje man ikke kan forvente at et tastatur varer lenger enn et år, (men det var sånn at jeg måtte spraye crc på delete-tasten, husker jeg, rett etter at jeg kjøpte tastaturet, siden at den knappen var veldig trå)
    [20:26] <skorpion> Han har deg på ignore. Har du ikke fattet det ennå?
    [20:27] <skorpion> Hvis du er i tvil kan du sjekke loggene han legger ut på bloggen. Der er chatten din søkk borte
    01[20:27] <john_cons> jeg har beliar på ignore, for han spurte rare spørsmål, om hvordan klær jeg hadde på meg osv., og det ble litt brudd på folkeskikken, syntes jeg, (og han spurte også om jeg likte iskrem, og det ene med det andre)
    [20:28] <skorpion> BeLiar: Det er litt artig at du desperat forsøker å få til en samtale med john_cons
    [20:29] <skorpion> john_cons chat > Beliar chat
    02[20:30] * elasaid (webchat@cpe-173-172-222-88.elp.res.rr.com) Quit (Quit: World Safe)
    [20:31] <skorpion> Dere har de samme lange monologene, det er bare at Erik’s er langt mer originale
    [20:32] <skorpion> Vi kan jo sammenlikne med din?
    [20:32] <skorpion> “Jeg stod opp. Jeg tok pillene mine. Jeg leste Dagbla’ og da irriterte jeg meg over han og hun og sånn og sånn.”
    [20:33] <skorpion> Det er altfor generisk til at det er mulig å huske detaljer
    02[20:33] * loller_ (c1207fdc@ircip1.mibbit.com) Quit (Quit: https://mibbit.com Online IRC Client)
    [20:34] <skorpion> Men Eriks chat derimot…der har du freske historier som setter seg på hjernen
    [20:36] <skorpion> Det var en interessant anekdote
    [20:36] <skorpion> Om Sanner og Høie
    [20:36] <skorpion> Ikke noe sånt generisk piss som du kommer med
    01[21:03] <john_cons> det var litt nazi-aktig da, på jula, med scanning av bakside av førerkort, osv
    01[21:04] <john_cons> butikken var stengt
    01[21:04] <john_cons> men de leverte ut pakker på baksiden
    01[21:04] <john_cons> med kø-kaos og det hele
    01[21:04] <john_cons> og de skriver på nettstedet sitt, at de bruker to timer, på å pakke varene
    01[21:05] <john_cons> men mine varer tok 3-4 dager, (selv om jeg vel valgte jula sandvika, i en meny, men det ble kanskje litt ‘russisk’, på grunn av coronaen)
    01[21:08] <john_cons> for eksempel så kjøpte jeg joggebukse i størrelse xxl (istedet for xl), fordi at jula sandvika var utsolgt, for størrelse xl
    01[21:08] <john_cons> men likevel så kom varene mine fra et sentrallager
    01[21:08] <john_cons> (for å si det sånn)
    01[21:08] <john_cons> så det var litt mystisk
    01[21:09] <john_cons> men det er mulig at jeg glemte å sjekke jula sandvika sin lagerbeholdning, på en av de fjorten varene, og at alle varene da ble pakket på et grossist-lager istedet
    01[21:09] <john_cons> hm
    01[21:09] <john_cons> men litt tull må man kanskje regne med, under coronaen
    01[21:10] <john_cons> at det blir litt ‘russisk’, på grunn av unntakstilstanden osv
    01[21:10] <john_cons> noe sånt
    01[21:13] <john_cons> og de hadde ikke noe disk der, eller noe lignende, så man fikk varene/eskene levert i armene, av ‘bamse-karer’, (det stod to folk der, som betjente kundene, og mens jeg ble betjent, så spurte han andre, om jeg fikk hjelp, selv om han stod der hele tide, og de to jula-folka hadde liksom hver sin side, av lagerrampa, eller hva det var)
    01[21:15] <john_cons> bbl
  • 02[13:30] * loller (uid358106@id-358106.highgate.irccloud.com) Quit (Quit: Connection closed for inactivity)
    02[15:19] * skorpion (~skorpion@172.51-175-153.customer.lyse.net) Quit (Read error: Connection reset by peer)
    03[15:19] * skorpion (~skorpion@172.51-175-153.customer.lyse.net) has joined #quiz-show
    [15:29] <cxp> applegroo: ok, smartass, why do you think Ari Behn killed himself ?
    [15:29] <cxp> i have to find why
    [15:30] <cxp> or i kill myself too
    01[15:31] <john_cons> kanskje ari behn drepte seg fordi at han hadde fått grått hår
    01[15:31] <john_cons> ikke så kult å være ‘den nye vinen’ med grått hår liksom
    [15:32] <cxp> john_cons: skorpion sier at en neger gjorde Ari til å ta selvmord
    [15:32] <cxp> en sjaman neger
    01[15:33] <john_cons> det vet jeg ikke, ari behn hadde jo ny kone, men det er mulig at han følte seg mislykka fordi at han ikke lenger var i kongefamilien liksom
    01[15:33] <john_cons> ny dame
    [15:33] <cxp> som stjal Ari’s kona og barn og til slutt Ari’s liv
    01[15:33] <john_cons> martha er sammen med sjaman dureks
    01[15:33] <john_cons> en kjendis i amerika
    01[15:34] <john_cons> en kjent guru
    [15:34] <cxp> ok
    01[15:34] <john_cons> guru i hollywood/usa, for gweneth palthrow osv
    [15:34] <cxp> skorpion hater dwn negern som faen
    [15:34] <cxp> den*
    01[15:35] <john_cons> https://no.wikipedia.org/wiki/Durek_Verrett
    [15:35] <skorpion> Neida
    [15:35] <cxp> jeg tror skorpion vil drepe Durek snart
    [15:35] <skorpion> Men jeg tror de fleste av oss hadde tatt det tungt om dama stakk av med en neger
    [15:36] <cxp> hvorfor er hudfarget så viktig?
    [15:36] <skorpion> Hudfargen er ikke viktig
    [15:36] <cxp> hva om Durek var asiatisk?
    [15:37] <skorpion> Det hadde vært noe annet
    [15:37] <cxp> japaner eller korean
    [15:37] <cxp> eller vietnamese
    01[15:50] <john_cons> cecilie hyde (min søster pia sin venninne) sa forresten en gang (mens bare pia og jeg var der) at martha hadde så god smak, når det gjaldt menn, (utenom sammenhengen liksom)
    01[15:50] <john_cons> så cecilie hyde er visst veldig interessert i kongefamilien
    01[15:50] <john_cons> så hu vet kanskje mer om dette
    [15:51] <skorpion> Hadde Cecilie Hyde også negerkjærester?
    03[15:52] * loller (uid358106@id-358106.highgate.irccloud.com) has joined #quiz-show
    01[16:02] <john_cons> det tror jeg ikke
    01[16:02] <john_cons> det var min søster pia og siv hanssen(?) som hadde neger-kjærester, (av de fra depeche-gjengen), sånn som jeg husker det
    01[16:06] <john_cons> siv var sammen med en fra gambia (eller noe), som var cirka fire ganger så stor som henne, (da pia, siv og monica bodde i christies gate, på øvre grunerløkka, studieåret 1992/93)
    01[16:07] <john_cons> de hadde jollys som stamsted, og det var et afrikansk utested, (de dro meg med dit, og jeg var den eneste hvite mannen der, og pia baksnakka ei som muligens kan ha vært erna solberg for å gå rundt ved bordene og viste fram puppene/kjedene sine til afrikanerne)
    01[16:08] <john_cons> pia var først sammen med negib fra etiopia, så keyton fra somalia og så negib fra etiopia igjen, (de har muligens vært samboere i mer enn 30 år, hvis de ikke er skilt/separert nå)
    01[16:09] <john_cons> pia kjente dørvakten og bartenderen michael
    01[16:10] <john_cons> etter at jeg dimma fra militæret, så ville pia bo hos meg, på ungbo, på ellingsrudåsen, og en gang forsvant hu, (som tante ellen på 60-tallet), og jeg måtte gå på jollys, og spørre etter henne, med michael hadde ikke sett henne, (heller ikke hennes venninner siri og cathrine som jeg såvidt huska hvor bodde, muligens på grønland)
    [16:35] <skorpion> Ja, Erna er jo også kjent for å like negre
    [16:46] <cxp> nordmenn liker negre mer enn rumener
    [16:47] <cxp> rumener er de laveste drittsekker for nordmenn
    [16:47] <cxp> under afrikaner
    [16:48] <skorpion> Ja, det er korrekt
    [16:48] <cxp> takk
    [16:49] <cxp> det er bra et vi er enige om noe ting
    [16:49] <cxp> at*
    01[17:27] <john_cons> pia var egentlig ikke student (hu fikk vel aldri artium, selv om hu gikk tre år på gymnas, i sande og i drammen)
    01[17:28] <john_cons> men hennes ‘flat-mate’ monica lyngstad babla en gang om christiania-bomhemen
    01[17:28] <john_cons> en gang jeg var på besøk hos de i christies gate
    01[17:28] <john_cons> så de var muligens tre ungkars-kvinne-bohemer
    01[17:28] <john_cons> som liksom prøvde å være så dekadente som mulig da, mens de fortsatt var i begynnelsen av 20-årene
    01[17:28] <john_cons> noe sånt
    [17:29] <skorpion> Jeg kjente ei som bodde i Christies gate
    [17:29] <skorpion> Hva slags strøk er det egentlig
    [17:29] <skorpion> Hadde inntrykk av at det var litt guffent
    01[17:30] <john_cons> det er vel del av grunerløkka/øvre grunerløkka, et tidligere arbeiderklasse-strøk, (hvor leiligetene ikke hadde bad, så de bada visst en gang i uka på skolen, min klasse var sammen med en grunerløkka-klasse, på leirskole, i sjette klasse), på østsida (såvidt) av akerselva
    01[17:31] <john_cons> norges new york, kaller noen grunerløkka nå
    01[17:31] <john_cons> noe sånt
    [17:32] <skorpion> Hu som jeg kjente, hu mente at det var Torshov. Og at Torshov liksom var finere enn Grünerløkka
    [17:32] <skorpion> Hu ville ikke ha det på seg at hu bodde på Løkka liksom
    01[17:32] <john_cons> før dette så bodde disse bomhem-jentene i arups gate (et år), i gamlebyen, (med mørke gardiner, og de brukte år og dag på å åpne, når jeg besøkte de, de røyka muligens hasj, og ville ikke at jeg skulle vite det)
    [17:32] <skorpion> Men det er vel et slags hippiestrøk
    [17:32] <skorpion> Med tvilsomme ting som skjer ute på gata
    01[17:33] <john_cons> pia sa vel grunerløkka, sånn som jeg husker det
    01[17:33] <john_cons> men grensene mellom bydelene er visst ikke helt spikret alltid
    01[17:33] <john_cons> ala dro jo på ‘løkka-safari’ for noen år tilbake
    01[17:33] <john_cons> alle 
    01[17:34] <john_cons> det er jo et strøk som har blitt mer og mer kjent
    01[17:34] <john_cons> siri rognli olsen bodde like borti gata der, ved kiwi sanner gata, eller hva butikken het
    01[17:35] <john_cons> og hu ville ut på grunerløkka, rundt 2001, (husker jeg)
    01[17:35] <john_cons> og så dro vi hjem til henne, på nachspiel, etter pub til pub-runde
    01[17:36] <john_cons> jeg vet ikke hvorfor de flytta til christies gate, det er mulig at de kjente de som bodde der før, og så ble kanskje hivd ut i arups gate
    01[17:36] <john_cons> eller om de ville ‘ditche’ en gutt som de bodde sammen med i arups gate
    01[17:36] <john_cons> en røyken-gutt som pia tvang til å tigge mynter i karl johan, (mens jeg var i 21 års-bursdagen til magne winnem, på nyåret i 1991)
    01[17:37] <john_cons> da var pia slavedriver/nazi, må jeg si
    01[17:37] <john_cons> unge høyre leder-kameraten til magne winnem fikk sjokk, samt tim jonassen
    01[17:37] <john_cons> andre willassen
    01[17:38] <john_cons> og knut mørk (distriktsjef i rimi)
    01[17:38] <john_cons> de fikk sjokk av pia
    01[17:38] <john_cons> han røyken-gutten måtte visst også selge platene sine, for å få penger til mat eller hva det kan ha vært
    01[17:39] <john_cons> og pia fortalte at de åt så mye godteri, mens de bodde der, for etter å ha røyka hasj, så ble man visst så godtesjuk
    01[17:39] <john_cons> noe sånt
    [17:40] <skorpion> Såpass
    01[17:43] <john_cons> vi gikk av trikken på birkelunden, når vi dro til og fra christies gate (sånn som jeg husker det), og birkelunden ligger ihvertfall på grunerløkka, (for å si det sånn)
    01[17:44] <john_cons> min yngre halvbror axel har også jobba, som kokk/kjøkkensjef, på utestedet oskar bråthen, på torshov, så det er ikke sånn at jeg ikke vet hvor torshov er, for å si det sånn
    01[17:44] <john_cons> min far dro med pia og meg, på soria moria kino, på midten av 70-tallet, og vi så mormor og de åtte ungene, husker jeg
    01[17:52] <john_cons> Vårt Land
    01[17:52] <john_cons> Lørdag 26.03.1977
    01[17:52] <john_cons> Tilgjengelig etter bestemte vilkår
    01[17:52] <john_cons> Side 12 får vekstvilkår, forvandles den til en ødeleggende kraft. SAGA og SORIA MORIA: «Mormor og de åtte ungene i byen» —
    01[17:56] <john_cons> grunnen til at pia, siv og monica fikk jollys som stamsted
    01[17:56] <john_cons> det tror jeg må ha vært fordi at de kanskje dro på utestede last train, i universitetsgata
    01[17:57] <john_cons> (et utested som bomhemer vel liker)
    01[17:57] <john_cons> og så skulle de tilbake til grunerløkka (eller torshov som du sier)
    01[17:57] <john_cons> og så ble det litt langt, å gå, (jeg møtte pia en gang rundt schaus plass, da hu gikk hjem fra last train osv., jeg hadde vært på rimi-party på grunerløkka)
    01[17:58] <john_cons> og så dro de innom jollys, for å ta en pause-pils kanskje
    01[17:58] <john_cons> noe sånt
    01[17:59] <john_cons> eller om de kjøpte sånn ‘natt til søndag-kebab’, i strøket der, (jollys lå ikke langt fra youngstorget)
    01[17:59] <john_cons> og så har de kanskje kommet i prat med negib eller keyton, da
    01[17:59] <john_cons> noe sånt
    01[18:00] <john_cons> grunnen til at pia flytta til oslo, det veit jeg ikke
    01[18:00] <john_cons> jeg flytta til oslo to år før pia
    01[18:00] <john_cons> for jeg studerte og jobba, i oslo
    01[18:01] <john_cons> og pia flytta til oslo mens jeg gikk det andre året på nhi, og da måtte jeg ta noen ekstra fag, pluss at jeg måtte jobbe mye på obs triaden, (for nhi var en privat høyskole)
    01[18:01] <john_cons> og jeg og pia var liksom fra en ‘tore på sporet-slekt’
    01[18:01] <john_cons> så jeg kjente ikke pia så godt, (for vi var vokst opp mye på forskjellige adresser), så jeg tok det litt rolig med henne
    01[18:03] <john_cons> pia var ganske sprek, på den tida
    01[18:04] <john_cons> hu fortalte meg en gang, at hu pleide å noen ganger gå ut til kongsgården, (på bygdøy), hvor hu kjente noen av soldatene, (som hu muligens dreiv hor med da)
    01[18:04] <john_cons> dette var muligens mens hu bodde i arups gate, i gamlebyen
    03[18:06] * Sjutten (mordi@ti0010q160-2199.bb.online.no) has joined #quiz-show
    01[18:07] <john_cons> pia solte seg også i birkelunden, så hu var vel mer grunerløkka-jente enn torshov-jente, (hu nevnte aldri torshov), for å si det sånn
    01[18:09] <john_cons> det står grunerløkka her: Christies gate (5–23E, 20A–42) ligger på Dælenenga i Bydel Grünerløkka
    01[18:09] <john_cons> https://no.wikipedia.org/wiki/Christies_gate_(Oslo)
    [18:09] <skorpion> Ja, jeg jobba en gang i nærheten av sjokoladefabrikken som ligger nedenfore Christies gate der
    01[18:10] <john_cons> ok, david hjort sin mor bodde like ved freia der
    [18:10] <skorpion> Og da sa vi alltid at vi skulle på Grünerløkka
    01[18:10] <john_cons> jeg var mye på fest der, på slutten av 90-tallet
    01[18:10] <john_cons> og pia bodde i tromsøgata like ved, på den tida, (på rodeløkka)
    [18:10] <skorpion> Bodde ikke du også der en gang i nyere tid?
    [18:10] <skorpion> Mener jeg å huske å ha lest
    01[18:11] <john_cons> jo jeg bodde på anker apartment, i københavn gata, i en måned, på begynnelsen av 2018
    01[18:11] <john_cons> før jeg flytta til trondheim
    01[18:11] <john_cons> stemmer det
    [18:11] <skorpion> Det var et ganske nytt bygg var det ikke
    [18:11] <skorpion> Jeg mener å huske de drev og bygde det, da jeg jobba nedi der
    01[18:11] <john_cons> ja det kan stemme
    01[18:12] <john_cons> det var litt spartanske rom, men jeg kan ikke huske at det var trekk der, eller noe lignende
    01[18:12] <john_cons> anker er har jo vokst og vokst, rundt der
    01[18:12] <john_cons> anker har jo vokst og vokst, rundt der
    01[18:12] <john_cons> det er vel en stiftelse
    01[18:13] <john_cons> da jeg skulle flytte til oslo, for å studere, høsten 1989, så var det snakk om at jeg skulle bo på anker studentboliger, (like ved scous plass vel)
    01[18:13] <john_cons> for solveig ‘gnista på scandinavian star’ rasmussen, (venninne av min stemor haldis), kjente de som eide/drev anker
    01[18:13] <john_cons> men hu klarte ikke å ordne plass for meg
    01[18:13] <john_cons> så jeg endte opp med hybel på abildsø
    01[18:16] <john_cons> og nå finnes det også anker hotell, anker hostel, anker apartment, osv., osv
    01[18:16] <john_cons> så stiftelsene gjør det bra, i vår tid, må man vel si
    01[18:17] <john_cons> jeg vet ikke om det nesten kan sies å være et tegn ved vår tid, at vi er litt i stiftelsenes tidsalder
    01[18:17] <john_cons> noe sånt
    01[18:18] <john_cons> olav thon har satt alle pengene sine inn i en stiftelse
    01[18:18] <john_cons> jeg har jobba for stiftelsen bertelsmann (arvato), i england
    01[18:18] <john_cons> osv., osv
    01[18:19] <john_cons> da er det noe med en god sak, istedet for at man skal tjene penger
    01[18:20] <john_cons> jeg vet ikke hva den kjente økonomen adam smith mente om stiftelser, men det er mulig at han ikke hang seg så mye opp i de
    01[18:22] <john_cons> Stadig flere milliarder strømmer inn i norske stiftelser. Veksten kan være tegn på mer filantropi etter amerikansk modell. En politisk kamp om hvorvidt stiftelsene skal utfylle eller korrigere staten kan være i emning.
    01[18:22] <john_cons> https://www.dagensperspektiv.no/stiftelser-bringer-filantropien-til-norge
    [18:22] <skorpion> “gnista på scandinavian star”? Hvorfor kalles hun den?
    01[18:23] <john_cons> ‘telegrafisten på scandinavian star’ da
    01[18:23] <john_cons> hu jobba på scandinavian star, på ulykkesnatten
    [18:24] <skorpion> Ah, men hu hadde ikke noe med brannen å gjøre?
    01[18:26] <john_cons> nei, det tror jeg ikke
    01[18:27] <john_cons> jeg fant en bok om kaptein hugo larsen, på ‘bokhylla’
    01[18:27] <john_cons> og solveig hadde visst lagt seg, i joggedressen
    01[18:27] <john_cons> og det var kanskje litt rart, at hu hadde på seg klær i senga, liksom
    01[18:27] <john_cons> (som om hu visste at noe skulle skje)
    01[18:28] <john_cons> men det kan jo være, at hu mente det ble som å ha på seg en nattkjole, eller lignende
    01[18:28] <john_cons> hvem vet
    01[18:30] <john_cons> min stesøster christell, var mye hos solveig, i ferier osv, på 70/80-tallet, (på holmen i oslo)
    01[18:30] <john_cons> christell klagde en gang, på at solveig, hadde tannpasta, (på badet), som hadde gått ut på dato, (husker jeg)
    01[18:30] <john_cons> (en gang min far og jeg, henta christell, hos solveig)
    01[18:31] <john_cons> christell sin mor haldis, fikk revet av armen, (mer eller mindre), på midten av 70-tallet, (christell sin far var en voldelig alkoholiker, ved navn oddbjørn humblen)
    01[18:31] <john_cons> og da måtte haldis være lenge på sykehus
    01[18:32] <john_cons> og da bodde visst christell (og hennes eldre halvbrødre jan og viggo), hos slektninger og denslags
    [18:32] <skorpion> Var det Oddbjørn som reiv den av?
    01[18:32] <john_cons> så det er mulig at christell bodde i et års tid, hos solveig rasmussen, mens haldis var på sykehuset
    01[18:32] <john_cons> noe sånt
    01[18:33] <john_cons> ja, det var oddbjørn som heiv/trykte haldis inn i en glassdør, (før vindfanget, før utgangsdøra vel)
    01[18:33] <john_cons> sånn at haldis nesten mista armen
    [18:33] <skorpion> Wow
    [18:33] <skorpion> Stakkars Haldis
    01[18:33] <john_cons> en gang når oddbjørn kom hjem fra jobb som kaptein i den norske amerikalinjen
    01[18:34] <john_cons> haldis sin eldste sønn viggo (bodybuilderen), forklarte om dette, i det intervjuet, som jeg linket til, her om dagen
    01[18:34] <john_cons> og det var på grunn av denne episoden, av viggo begynte å trene vekter
    01[18:35] <john_cons> sånn at han kunne forsvare haldis, hvis noe lignende skjedde igjen
    [18:41] <skorpion> Forståelig
    01[18:56] <john_cons> det er mulig at christell kan ha misforstått noe rundt det med tannpastaen til solveig
    01[18:57] <john_cons> christell var bare en jentunge på den tida
    01[18:57] <john_cons> og hu klikka om dette i bilen
    01[18:57] <john_cons> christell har liksom arva litt, av sin far oddbjørn, sitt ‘demon-lynne’
    01[18:57] <john_cons> så hu er noen ganger helt jævlig
    01[18:57] <john_cons> for å si det sånn
    [19:34] <skorpion> Skål
    [19:34] <skorpion> Og God Påske
    [19:35] <skorpion> (Jeg regner Påsken som påbegynt nå)
    [19:35] <applegroo> har du fått pyntet litt da?
    [19:35] <skorpion> Nei, det har jeg ikke gjort
    [19:35] <skorpion> Eneste påskepynten jeg har ligger på hytta
    [19:35] <applegroo> ja der ligger den fint
    [19:36] <skorpion> Ja
    [19:36] <skorpion> Blir vel spist opp av musa tenker jeg
    [19:36] <applegroo> hmmm.. burde vært laget en “the påskekalender”
    [19:37] <applegroo> og gjertrud som vimser rundt og ikke finner den store esken med påskepynt
    [19:37] <skorpion> Ja, der sier du noe
    [19:38] <skorpion> Men Påsken har vel tradisjonelt vært en tid for spørreprogrammer og krim
    [19:38] <skorpion> Ikke kalendere
    [19:39] <applegroo> ja, så det må vi få gjort noe med
    [19:41] <skorpion> Ja, de lanserte jo julenøtter for en tid tilbake
    [19:41] <skorpion> Noe som tradisjonelt har tilhørt påsken
    [19:41] <skorpion> Så hvorfor ikke
    01[19:43] <john_cons> Den nye vinen var et begrep som oppstod i 2001 om en kunstnergjeng bestående av Ari Behn, Per Heimly, Jono El Grande, Bertrand Besigye, Alexander Stenerud og Owe Egon Grandics.[1]
    01[19:43] <john_cons> Uttrykket Den nye vinen kommer fra Bjørnstjerne Bjørnsons skuespill: Når den nye vin blomstrer. Uttrykket har siden blitt brukt av flere til pompøst å påpeke at her kommer vi, de unge som overgår og fortrenger de gamle
    01[19:43] <john_cons> https://no.wikipedia.org/wiki/Den_nye_vinen
    [19:44] <cxp> hva betyråfortrengec
    [19:44] <cxp> hva betyr å fortrenge ?
    01[19:44] <john_cons> undertrykke
    01[19:44] <john_cons> overvinne
    01[19:44] <john_cons> jage
    [19:44] <cxp> den nye vinen smaker som dritt
    [19:45] <cxp> gammel vin er best
    [19:45] <cxp> den nye vinen smaker som piss, mer akkurat
    01[19:45] <john_cons> det menes her som noe fascistisk nærmest
    01[19:45] <john_cons> at det nye er best osv
    [19:46] <cxp> hvem mener?
    01[19:46] <john_cons> sitat ari behn (rundt 2001): ‘Vi er den nye vinen’
    [19:46] <cxp> Bjørnson levde før fascister
    01[19:47] <john_cons> det står jo overfor: 
    01[19:47] <john_cons> Uttrykket har siden blitt brukt av flere til pompøst å påpeke at her kommer vi, de unge som overgår og fortrenger de gamle
    [19:47] <cxp> ari behn ble lei og sliten av alle slags vin og tok selvmord
    [19:48] <cxp> hvorfor tror Ari valg døden ?
    [19:48] <cxp> velgte ?
    [19:48] <cxp> velget ?
    [19:48] <cxp> vet ikke
    01[19:48] <john_cons> det å si ‘vi er den nye vinen’, er nesten som å si at man skal dø ung og bli et vakkert lik
    01[19:48] <john_cons> noe sånt
    [19:49] <cxp> hvorfor tror DU * Ari valg døden ?
    01[19:49] <john_cons> for det passer vel ikke da så bra, å bli gammel selv, og få grått hår over, (etter at man har sagt: ‘vi er den nye vinen’)
    [19:49] <cxp> velgte?
    [19:49] <cxp> valgte?
    01[19:49] <john_cons> den nye vinen kunne kanskje ikke bli femti
    [19:49] <cxp> hvordan sier du det
    01[19:49] <john_cons> han ville kanskje bli mobbet som 50-åring
    01[19:50] <john_cons> ‘Jasså den nye vinen har blitt femti’ (på butikken)
    [19:50] <cxp> han var NESTEN 50, det stemmer
    [19:50] <cxp> han døde på 47
    01[19:50] <john_cons> folk ville kanskje ledd av ari behn som 50-åring
    [19:51] <cxp> han HATET livet sitt langt før 2019
    [19:51] <cxp> kanskje siden 1990
    [19:52] <cxp> og en jævla NEGER knuste Ari
    [19:52] <cxp> stjal alt fra han
    01[19:53] <john_cons> ari behn kunne kanskje ikke drikke vin i et middagsselskap
    01[19:53] <john_cons> hvilken årgang er denne vinen?
    [19:53] <cxp> hvorfor?
    01[19:53] <john_cons> osv
    [19:53] <cxp> og?
    01[19:53] <john_cons> dette er en grand reserva rioja fra gammel god årgang
    [19:53] <cxp> du tenker rart og paranoid
    01[19:53] <john_cons> fordi han var _den nye vinen_
    [19:54] <cxp> Norges tvangsmedisinering funkte ikke så bra for deg
    01[19:54] <john_cons> cxp: jeg skjønner at du har en slags slavisk tankegang, jeg skjønner at dere slavere ble slavene våre, under vikingtiden osv
    [19:54] <cxp> applegroo: jeg frykter Norge skal kidnape meg for å gi meg Haldol
    01[19:55] <john_cons> for å si det sånn
    [19:55] <cxp> john_cons: du troller dårlig
    [19:55] <cxp> du må skjerpe deg
    01[19:55] <john_cons> ari behn skulle i middagsselskap hos kongen
    01[19:55] <john_cons> og så hang han seg
    01[19:55] <john_cons> noe sånt
    [19:56] <cxp> ja, han fryktet jævla sjamanen
    [19:56] <cxp> negeren
    01[19:56] <john_cons> han hang seg, for å slippe å diskutere vin-årganger
    01[19:56] <john_cons> noe sånt
    [19:57] <cxp> for å slippe å se livet sitt knust foran øynene sine av negeren Durek som stjal livet hans
    01[19:57] <john_cons> kongen har vinkjeller, med masse gammel vin, og da ble ari behn, for han var ikke lenger den nye vinen
    01[19:57] <john_cons> kongen har vinkjeller, med masse gammel vin, og da ble ari behn flau, for han var ikke lenger den nye vinen
    [19:58] <cxp> og ?
    01[19:58] <john_cons> noe sånt
    [19:58] <cxp> det skulle være en ære å bli gammel vin , som kongen
    01[19:58] <john_cons> få det inn i huet ditt at ari behn sitt nick var ‘den nye vinen’
    01[19:59] <john_cons> mer eller mindre
    [19:59] <cxp> det er sant bare i hodet DITT
    01[19:59] <john_cons> lær deg å les da:
    01[19:59] <john_cons> Den nye vinen var et begrep som oppstod i 2001 om en kunstnergjeng bestående av Ari Behn, Per Heimly, Jono El Grande, Bertrand Besigye, Alexander Stenerud og Owe Egon Grandics.[1]
    01[19:59] <john_cons> (står lenger opp i loggen)
    [20:00] <cxp> Ari tenkte sånn tilbake i 2001
    [20:00] <cxp> ikke i 2019
    01[20:00] <john_cons> i 2001 var han ung
    01[20:00] <john_cons> i 2019 var han gammel/middelaldrende
    [20:00] <cxp> Ari ville ikke være “ny vin” hele livet, du idiot
    01[20:01] <john_cons> han ropte det ut på teatercafeen: ‘VI ER DEN NYE VINEN’
    01[20:01] <john_cons> så han var kjent for det
    [20:03] <cxp> tilbake i 2001
    [20:03] <cxp> det betyr ikke at han så seg selv som “ny vin” hele livet
    [20:03] <cxp> du må sjekke hodet ditt, du er ulogisk
    01[20:06] <john_cons> nei det var sikkert på grunn av at han hata han jævla negeren da
    01[20:06] <john_cons> for å si det sånn
    [20:06] <cxp> hvordan vet du det ?
    01[20:07] <john_cons> er det ikke det du sier?
    [20:07] <cxp> jeg vitser
    [20:07] <cxp> jeg tror ikke Ari var rasist
    01[20:07] <john_cons> ja jeg skjønner det, at du vitser, det er ingen som på alvor tror så stygge ting om meg
    [20:08] <cxp> han var seff deppa pga skilsmisse
    [20:08] <cxp> men ikke fordi en “jævla neger” tok kona si
    [20:09] <cxp> det kunne vært hvem som helst
    [20:09] <cxp> bare tenk
    [20:09] <cxp> hva om det hadde vært en jævla rumener?
    [20:09] <cxp> som levde med kona si
    [20:09] <cxp> og knulte henne
    01[20:09] <john_cons> ari behn syntes sikkert bare at det var koselig at sjaman durek tok kona og døtrene hans
    [20:10] <cxp> nei
    [20:10] <cxp> divorce føles verre enn døden
    [20:10] <cxp> det er ikke koselig eller gøy
    01[20:10] <john_cons> ari behn var ikke kongelig, men martha var kongelig
    01[20:10] <john_cons> så ari behn giftet seg opp i en høyere stand
    [20:10] <cxp> kan en neger eller en rumensk være kongelig ?
    01[20:11] <john_cons> det vanlige er at mannen har høyest stand
    01[20:11] <john_cons> så det med martha og ari behn var kanskje dømt til å mislykkes
    [20:12] <cxp> kanskje ble Ari født med depresjon
    [20:12] <cxp> som drepte ham til slutt
    [20:12] <cxp> det tok 47 år
    [20:12] <cxp> men det skjedde
    [20:13] <cxp> døden vinner alltid
    01[20:13] <john_cons> ari var visst alltid utadvendt og et midtpunkt, da han var aktivt medlem i ungkars-kunstner-gjengen ‘den nye vinen’
    [20:13] <cxp> så jævla mye snakk om VIN gjør meg tørst
    [20:13] <cxp> thirsty
    01[20:14] <john_cons> ari behn var fra moss, så han var kanskje litt rotløs, i oslo/bærum
    01[20:14] <john_cons> han mistet kanskje sine kamerater fra oppveksten, (og så fikk han disse i ‘den nye vinen’ istedet)
    01[20:17] <john_cons> ari behn var kanskje litt stormannsgal (fyrt opp av vg), og så dummet han seg ut, på flere arenaer, og så hadde han kanskje ikke så morsomt liv lenger, (selv om han fikk seg ny kjæreste, etter martha)
    01[20:19] <john_cons> han ville kanskje gå ut med et smell, (mens han fortsatt var ung), for da ville til og med folk fra romania, lure på hvem han var
    01[20:19] <john_cons> noe sånt
    01[20:23] <john_cons> hvis ikke ari behn hadde drept seg, så ville kanskje martha og sjamanen ha bodd i norge
    01[20:23] <john_cons> men siden at ari behn tok selvmord, så må de bo i usa
    01[20:24] <john_cons> noe sånt
    01[20:24] <john_cons> så ari behn tok kanskje hevn, mot martha da, (for at hu ville skille seg)
    01[20:24] <john_cons> noe sånt
    01[20:27] <john_cons> – Jeg plystret høyt, så ble det helt stille.
    01[20:27] <john_cons> – Så ropte jeg ut: «Vi er den nye vinen – den nye vinen skal sprenge flaskene». Så ble jeg båret ut, sa Ari Behn og takket for utmerkelsen.
    01[20:27] <john_cons> https://www.dagbladet.no/kultur/ari-behn-om-skandalen-pa-theatercafennbsp-nbspjeg-ble-baret-ut/63974213
    01[20:30] <john_cons> og så sier de andre ved middagsbordet hos kongen: ‘Ari du er jo gammel og grå nå, du sprenger vel ikke noen flasker lenger du, det er trygt å ta fram litt vin’
    01[20:30] <john_cons> da er det kanskje ikke så lett å være ari behn
    01[20:30] <john_cons> for å si det sånn
    01[20:30] <john_cons> (etter skilsmissen osv)
    01[20:40] <john_cons> nå skal det visst forresten starte en tv-serie, om prinsesse martha, så kanskje hu forklarer om dette selv der
    01[21:40] <john_cons> «Bohêmbud», eller «Bohêmens ni bud», er et ofte sitert tekststykke fra bohêmmiljøet i Kristiania:
    01[21:40] <john_cons> Du skal skrive dit eget liv.
    01[21:40] <john_cons> Du skal overskjære dine familjerødder.
    01[21:40] <john_cons> Man kann seine Eltern nie schlecht genug behandeln. [Man kan aldri behandle sine foreldre dårlig nok.]
    01[21:40] <john_cons> Du skal aldri slaa din næste for mindre enn fem kroner.
    01[21:40] <john_cons> Du skal hade og foragte alle bønder, saasom: Bjørnstjerne Bjørnson, Kristofer Kristofersen og Kolbenstvedt.
    01[21:40] <john_cons> Du skal aldri bære celluloidmansjetter.
    01[21:40] <john_cons> Aflad aldri med at gjøre skandale i Chria. theater.
    01[21:40] <john_cons> Du skal aldri angre.
    01[21:40] <john_cons> Du skal ta live a dei.
    01[21:40] <john_cons> https://no.wikipedia.org/wiki/Bohêmbud
    01[21:41] <john_cons> det er kanskje derfor, at pia, ikke er noen grei søster, for bohemens bud sier, at man skal avskjære sine familierøtter
    01[21:41] <john_cons> noe sånt
    01[21:52] <john_cons> bohemer vil leve som sigøynere, (franskmennene mente at sigøynerne var fra bøhmen), og ikke ha noe med slektninger å gjøre, kan det virke som
    01[22:14] <john_cons> så pia er bohem (og har muligens fordærvet min yngre halvbror axel til å bli bohem)
    01[22:14] <john_cons> min far er raggar
    01[22:14] <john_cons> min stesøster christell har arvet ‘demon-lynne’ etter sin far
    01[22:15] <john_cons> min eldre bonus-bror jan er sjaman/sjarlatan/kvakksalver/naturmedisiner/kjærlighetsdoktor
    01[22:15] <john_cons> og min eldre bonus-bror viggo er på grensen til å være kriminell (han har solgt doping til sine bodybuilder-kolleger i usa blant annet)
    [22:16] <skorpion> Såpass
    01[22:16] <john_cons> det hjelper å drikke litt sambuca tror jeg
    01[22:16] <john_cons> noe sånt
    [22:17] <skorpion> Ja
    [22:17] <skorpion> Skål
    01[22:17] <john_cons> og tequila
    [22:17] <skorpion> Skål for deg john_cons
    [22:17] <skorpion> Og skål for påsken
    01[22:17] <john_cons> (jeg drikker det ikke i dag, men har begynt å drikke tequila, (istedet for jäger osv.), i fjor var det vel)
    01[22:18] <john_cons> men ikke kun tequila da, (men også tequila, for å si det sånn)
    01[22:18] <john_cons> bbl
    [22:20] <cxp> https://m.youtube.com/watch?v=UkNr9hPQFXQ
    Session Time: Sat Mar 27 00:00:00 2021
    02[00:06] * skorpion (~skorpion@172.51-175-153.customer.lyse.net) Quit
    03[06:16] * Sjuttleif (mordi@ti0010q160-2199.bb.online.no) has joined #quiz-show
    02[06:22] * Sjutten (mordi@ti0010q160-2199.bb.online.no) Quit (Read error: Operation timed out)
    02[06:42] * loller (uid358106@id-358106.highgate.irccloud.com) Quit (Quit: Connection closed for inactivity)
  • I dag dro jeg til Sandvika, for å levere en faktura hos Nav, og for å hente noen varer hos Jula.
    Så sånn var det.
    Bare noe jeg tenkte på.
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    PS.
    Da jeg kom til ved gjenvinnings-igloene.
    Så så jeg, noe sånt, som fire albanere.
    (Må jeg si).
    Det var muligens han søppel-politimannen, (en tenåring/ung mann), fra 2018.
    (Han som begynte å forhøre meg, (på gata), fordi at jeg kasta søppel.
    For å si det sånn).
    Og hans mor, (eller noe lignende).
    (Disse gikk meg ned, mer eller mindre.
    Må jeg si).
    Og så var det to voksne/middelaldrende albanere, (eller noe lignende), som stod og brukte start-kabler, mellom en svart og en hvit bil.
    (På parkeringsplassen, (ved siden av de nevnte igloene).
    For å si det sånn).
    Så det var nesten som at jeg hadde flytta, til sydligere himmelstrøk.
    (Må jeg si).
    Så sånn var det.
    Bare noe jeg tenkte på.
    Men men.
    PS 2.
    Ved Meny, så måtte jeg gå over gata, for to karer stod og hadde møte liksom, (og lagde propp), på fortauet:

    IMG_20210325_173751

    PS 3.

    Meny hadde ikke tømt søpla si, siden Ålesund brant, (for å si det sånn):

    IMG_20210325_173936

    PS 4.

    Da jeg skulle gå til bussen, så stoppa en bil like ved meg, (selv om det egentlig er stopp og parkering forbudt), og ei dame/skrulle i den sølvfarga bilen, rusa motoren, til den store gullmedaljen, (mens hu rygga), som om hu hadde fått lappen i postkassa:

    IMG_20210325_174613

    PS 5.

    Da jeg gikk ned til Bekkestua sentrum.

    Så var det forresten sånn, (ved ‘kreftsvults-veiarbeidene/bygningsarbeidene’).

    At to tenåringsjenter, gikk og lo, (på ‘kreftsvulst-stien’), foran meg.


    Og hu ene av de, gikk på en mer eller mindre obskjøn måte.

    Som om hu viste fram rumpa/rasshølet sitt.

    (For å si det sånn).

    Og disse stoppa plutselig opp, når de kom fram, til brannstasjonen.

    (Av en eller annen grunn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 6.

    Jula leverte ut varer, på baksiden av bygget, (dette er kanskje personalinngangen):

    IMG_20210325_182544

    PS 7.

    På nettstedet til Jula.

    Så står det, at de pakker varene, på to timer.

    Men mine varer, tok 3-4 dager.

    (Noe sånt).

    Og jeg mener å huske, at jeg sjekka, at alle varene jeg bestilte, var på lager, hos Jula Sandvika.

    (Det var 200 kroner rabatt, hvis man kjøpte for mer enn 1.000 kroner, og samtidig ble medlem av Jula Club, eller hva det heter).

    Så her tulla Jula, (må jeg nesten si).

    Og det stod på nettstedet, at man kunne via sin smart-telefon, få de til å levere varene, bort til sin bil.

    Men på ‘plakkisen’ i PS-et overfor, så står det, at de har: ‘Drive-in-avdeling’.

    Men da har de blitt degenererte, (som folk ble under svartedauen), må man vel si.

    For det var snakk om ordinær vareutlevering, (som på Posten, bare at det var gratis hvis man henta det på Jula, (og jeg skulle jo uansett til Nav Sandvika)).

    Så her tuller Jula, (må jeg si).

    Når de liksom stigmatiserer kunder, som kommer, med bussen.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 8.

    Det var gateteater i køen der, (må jeg si).

    Hu med lyseblå boblejakke.

    Hu stod og prata høyt, i sin smart-telefon, (og stod ikke oppå sjølve ‘personal-inngang-rullestol-bakken’), da jeg dukka opp der.

    (Hu stod mange meter unna ‘personal-inngang-rullestol-bakken’.

    For å si det sånn).

    Så hu stod ikke i kø, (vil jeg si).

    Så jeg stilte meg i kø.

    Og like før det ble min tur.

    Så dukka det opp en nazist der, (med benklær som jeg tenkte på som nickers, med så kort bukse, at man kunne se hele sokken).

    (Han nazisten dukka opp, i en svart bil.

    Som parkerte, (eller ble sluppet av), like ved ‘personal-inngang-rullestol-bakken’, (istedet for å finne en ordentlig parkeringsplass).

    For å si det sånn).

    Og han nazisten prata til hu ‘slugga’, selv om hu stod og prata i mobilen.

    Og han spurte om hu stod i kø.

    Og det svarte hu slugga at hu gjorde, (selv om hu hadde en slags mobil-seanse, og ikke egentlig hadde stilt seg i køen, for å si det sånn).

    Så dette var muligens noe slags gateteater, (må jeg si).

    Og da, (når hu ‘slugga’ sa at hu stod i køen), så gikk jeg ut av køen, (for ellers så hadde vel noen sagt at jeg sneik).

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 9.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210325_182705

    PS 10.

    Jeg hadde regna med å få varene i poser, (med de kom i en eske, som var kronglete å bære):

    IMG_20210325_183245

    PS 11.

    Når det endelig ble min tur.

    Så stod jeg i den høyre køen, på ‘personal-inngang-rullestol-bakken’.

    Og da stod han nazisten, i den venstre køen.


    Og jeg ville ikke gå for nærme han nazisten, (på grunn av Corona osv).

    Og da gikk han ‘Jula-bamsen’, (som hadde den høyre køen), noen skritt, mot meg, (av en eller annen grunn).

    Noe som virka rimelig merkelig/teatralskt.

    (Må jeg si).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 12.

    Og da jeg fikk Jula-esken.

    Så spurte jeg, om de skulle ha legitimasjon.

    (For det stod det, i mailen fra Jula, at man måtte ha med seg.

    Og man skulle også lese opp, en fem-sifret kode, som stod, i en tekstmelding).

    Og da jeg fant fram førerkortet.

    Så sa Jula-bamsen, (en svær kar, i 50/60-åra, med noe slags skjegg vel).

    At de skulle scanne, på baksiden av førerkortet mitt.


    Og det har jeg aldri opplevd før, at noen har gjort.

    Men Orwell har kanskje skrevet om noe lignende, i sine bøker, (som ‘1984’), hvis jeg skulle tippe.

    (Eller Kafka.

    For å si det sånn).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 13.

    Det var også sånn, at mens han ‘Jula-bamsen’, var inne, for å finne pakken min.

    Så spurte han som betjente den venstre køen meg, (en med mørkt hår), om jeg fikk hjelp.

    (Mens ei slank/ung dame, kom gående, oppover rampa).

    Men jeg stod jo i den høyre køen.

    Og han må vel ha fått med seg, (enten ved å bruke syns-sansen eller hørsel-sansen), at jeg fikk hjelp, av han nevnte bamsen.

    (Mens nazisten ble betjent, i den venstre køen.

    For å si det sånn).

    Så dette var nok noe slags tull.

    (Må jeg si).

    Så sånn var nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 14.

    Jula hadde heller ikke noen disk, som de la pakkene på.

    De bare leverte pakkene osv., i armene til folk.

    Og når man da måtte finne fram både mobil og førerkort/legimitasjon.

    Og også ta førerkortet ut av lommeboka.

    Så det ble det lett, som noe surr/kaos, å handle på denne måten.

    (Må jeg si).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 15.

    Hu slugga gikk og dassa foran meg, hele veien tilbake til Løkketangen senter, (noe som muligens var noe slags gateteater, for hu hadde ikke så mye å bære på, og hu venta også på meg, utafor inngangen til Jysk der, kunne det nesten virke som):

    IMG_20210325_183736

    PS 16.

    På veien fra Løkketangen senter til Jula.

    Så var det forresten to unge damer, som gikk over til min side av fortauet.

    Og så lurte de på, som de skulle gå til høyre eller venstre, (etter at de hadde gått over til min side av fortauet).

    Og så gikk de liksom, i 90 grader, til høyre.

    Og mens de marsjerte, som russiske soldater, liksom.

    Sånn at de brukte hele fortauet.

    Så jeg måtte gå over, til den andre sida av gata.

    (For å si det sånn).

    Så det var muligens noe slags gateteater.

    (Hvis jeg skulle tippe).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 17.


    På bussen til Sandvika, så var det nesten ingen folk.

    Men på bussen tilbake, så var det nesten helt fullt.

    (Selv om det var etter rushet.

    Som er fra 16-18, (bildet er tatt 18.45), sånn som jeg husker det, fra da jeg jobba som butikkleder).

    En tenårings-gjeng dukka opp, like før jeg skulle gå på bussen.

    Så jeg fant ikke noen sitteplass, på bussen, som var en/to meter unna andre folk.

    Så jeg måtte ta den neste bussen.

    Men en kar, som hadde en hel setegruppe, for seg selv, gikk også ‘plutselig’ av bussen.

    Så det ble som noe rart/ekkelt, å gå av bussen, etter han, (må jeg si).

    Og jeg lurte på om jeg bare skulle stå, (istedet for å sette meg ned).

    Men de har sånne ‘ekle’ rullestol-plasser/skilt, (og det som er), akkurat der hvor det er mulig å stå.

    Så jeg vet ikke om det liksom er lov å stå, på disse ‘buse-fargede’ Bærums-bussene.

    Hm.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 18.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210325_184552

    PS 19.

    Disse Jula-pennene ser nesten helt like ut, som Meny/Kiwi sine penner.

    Men de til Meny/Kiwi/Norgesgruppen er helseskadelige, (må jeg nesten si).

    Mange tidligere studenter osv., har nok den uvanen, at de trykker noen ganger ekstra, på trykke-mekanismen øverst på pennen.

    Og da blir Meny/Kiwi sine penner, (i løpet av noen få dager), veldig trå/seige/treige/jævlige.

    (Vil jeg si).

    Sånn at man nokså lett, kan få noe slags scenebetennelse, (eller noe lignede), av de, (tørr jeg nesten å påstå).

    Da jeg var student, (studieåret 1989/90), så kjøpte jeg penner på Tanum, (nederst i Karl Johan), mener jeg å huske.

    Og det andre studieåret, (1991/92), da jeg jobba jeg på OBS Triaden.

    Så brukte jeg muligens OBS sine penner.

    Hm.

    (Eller om jeg hadde penner, i et penal, fra det første studieåret mitt.

    Noe sånt).

    Men å bruke Meny/Kiwi sine penner.

    Det er ikke en ønske-situasjon, (vil jeg si).

    For da kan man få problemer med armen, (tørr jeg nesten å påstå).

    Det er kanskje derfor, at kun en brøkdel, av Kiwi og Meny-butikkene, selger disse ‘dritt-pennene’.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 20.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210325_191914

    PS 21.

    Den shave-gel-en var dyrere, enn den billigste på Extra.

    (En oransje boks, som også er fra Gillette).

    Men jeg lurer på, om den oransje, fra Gillette, ikke er så bra.

    Hm.

    For jeg har ikke vært så fornøyd med barberingen alltid, når jeg har brukt den.

    (Og jeg savner også Gillette Sensor Excel-barberblader, som butikkene i Norge solgte før.

    Selv og jeg har sett, at nettbutikken Gents har disse.

    Så kanskje jeg skal begynne å kjøpe de derfra.

    Hm).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 22.

    Joggebuksa var utsolgt, i størrelse XL, fra Jula Sandvika.

    Så jeg kjøpte størrelse XXL.

    Så får jeg heller kjøpe en størrelse mindre, neste gang, hvis den blir for stor.

    Jeg har pleid å kjøpe et joggebukse-slag, av merket Hudson, på Extra, de siste årene.

    Men de joggebuksene har den svakheten, (noe H&M sine ikke har), at strikken blir slapp, og at joggebuksa da liksom også ødelegger strikken i bokser-shortsen, sånn at man må kjøpe nye av de, hele tida, (for å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 23.

    For noen måneder siden.

    Så kjøpte jeg tre par, (det var tre for to-tilbud), av Jenny Skavlan sine sokker, (er det vel), på Meny.

    Men de sokkene får veldig fort nupper.

    (De ser ut som, at de har fått hvite meslinger, (eller noe lignende).

    For å si det sånn).

    Så jeg har mer trua på Jula sine sokker da, (eller H&M sine, som jeg er vant til å kjøpe), må jeg si.

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.


    PS 24.

    Etter å ha vært på Jula, så dro jeg, på Meny.

    Og der hadde de gjemt bort handlevognene, (av en eller annen grunn), for å si det sånn.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 25.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210325_214705

    PS 26.

    Min tidligere Rimi Bjørndal-kollega Merethe, (fra Follo), har vært innom Meny, og hatt et lite uhell, med sitt enorme ‘fleske-legeme’, (for å fleipe litt):

    IMG_20210325_215657

    PS 27.

    Her har dem hatt tsunami, (not):

    IMG_20210325_220150

    PS 28.

    Utafor Extra så var det kaos.

    Han ‘Høtten-benk-bomsen’ gikk bort mot t-banen, med en handlevogn.

    Og mens jeg fikla med den nye mobilen, (for å prøve å dokumentere dette teatralske greiene).

    (Den Alcatel-mobilen er ikke så brukervennlig, som min forrige mobil, (fra Huawei), må jeg si.

    Alcatel-mobilen har to knapper, på siden, (som står like ved siden av hverandre).

    Og den ene knappen skrur av kameraet.

    Og den andre knappen, er en volum-knapp, som egentlig er to knapper/halvdeler, (for å ta lyden opp og ned).


    Og hvis man tilfeldigvis trykker på av-knappen, så blir det jo ikke noe bilde.

    Og hvis man tilfeldigvis trykker midt på volum-knappen, (midt mellom høyere og lavere lyd), så blir det heller ikke noe bilde.

    Så denne Alcatel-mobilen, er ikke noe særlig, å ta snapshots med, (vil jeg si).

    Men dette med kamera-knappene er kanskje mulig, å stille, et eller annet sted.

    Men noen ganger, så er det selfie-kameraet som står på, (noe den forrige mobilen ikke hadde), når man skal ta bilde.

    Så den mobilen blir jo nesten som noe, fra Sovjet, (når det gjelder brukervennlighet).

    Må man vel si).

    Så ble jeg nesten gått ned, av en svær neger.

    (Som muligens skulle med t-banen, om kvelden, (under coronaen)).

    Og ei brunette, prata høyt, på russisk/øst-europeisk, (i en mobil), rett nedenfor, (mens hu gikk bortover).


    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 29.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210325_220250

    PS 30.

    Enda mer om dette:

    IMG_20210325_220316

    PS 31.

    Og enda mer om dette:

    IMG_20210325_220336

    PS 32.

    Det lå en kundeavis i handlevogna, (noe Extra-folka vel burde ha rydda, (det hadde kanskje vært bedre å hatt det som i gamle dager, at de som jobba der rydda handlevogene)):

    IMG_20210325_220407

    PS 33.

    Det var litt vanskelig å gå rundt i butikken, på grunn av at Extra hadde lagt vare-esker overalt, på gulvet, (i den fra før ganske trange butikken):

    IMG_20210325_220609

    PS 34.

    Han ‘skravle-gubben’, (som lagde propp utafor butikken på mandag), var igjen ute og handla:

    IMG_20210325_220629

    PS 35.

    En ung Coop-medarbeider, (muligens en albaner), som virka som at han muligens var på amfetamin, dreiv og stressa fælt, (mens han svirra rundt), med frysevarene, (så det var nesten som at de hadde stengt der, for å si det sånn):

    IMG_20210325_221052

    PS 36.

    Her har man lagt søppel oppå aktivitetene, (som ikke har vært stelt, siden Ålesund brant, virker det som, og de har visst også lagt en saks, oppå cola-boksene):

    IMG_20210325_221131

    PS 37.

    Coop har sendt plakatene til den butikken hvor søstera til Lothepus jobber, til Bekkestua, kan det virke som, (for det står: ‘Gjer det billig’):

    IMG_20210325_221211

    PS 38.

    Da jeg gikk ut av butikken, så gikk to unger damer, inn i butikken, akkurat når jeg gikk ut.

    Og det virka litt ‘merksnodig’, (må jeg si).

    På mandag kveld, så var det for eksempel ingen kunder å se, (hverken her eller der), da jeg gikk forbi denne butikken, en ekstra gang, (etter å ha handla).

    Så det vanligvis nokså stille der, om kvelden, (må jeg si).

    Så det er mulig at disse damene, stod og venta, akkurat som hu ‘slugga’, (utafor Jysk), i Sandvika.

    (Noe sånt).

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 39.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210325_221605

    PS 40.

    Det var også sånn.

    At han ‘Høtten-benk-bomsen’.

    Han gikk inn, i butikken, cirka da jeg var ferdig med å slå inn varene.

    (Noe sånt).

    Og så satt han seg på Høtten-benken sin igjen.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 41.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210325_221630

    PS 42.

    På veien hjem, så var det tre utlendinger, som dreiv og kjøpte/solgte narkotika, (eller noe lignende), på Gjønnes t-banestasjon, (kunne det virke som):

    IMG_20210325_222701

    PS 43.

    Det var også sånn.

    At mens jeg slo inn varene, på Extra.

    Så var det en som ligna, på Espen Lie, (eller sønnen til Espen Lie), som surra rundt der.

    (Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 44.

    Nå søkte jeg på nettet.

    Og det er visst et ikon, (en hvit runding), som man skal trykke på, for å ta bilde, (med Alcatel 1C, heter vel den nye mobilen).

    Men at hvit runding betyr å ta bilde, det er ikke noe intuitivt, (vil jeg si).

    De prøver kanskje å etterligne, en gammeldags ‘kamera-knapp’, (av noe slag).

    Men den knappen kunne de kanskje ha brukt litt mer flid på, (for å si det sånn).

    (Selv om denne mobil-modellen allerede er et par år gammel.

    Må jeg innrømme).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 45.

    Det også sånn, at den andre gangen, som jeg gikk ned, til Bekkestua sentrum.

    Så var det en gubbe, (med refleks-armbånd), som plutselig begynte å skeine, inn mot brannstasjonen, (som man må gå forbi, på grunn av de tidligere nevnte ‘kreftsvulst-veiarbeidene/bygningsarbeidene’), mens han gikk mot meg.

    Men det var visst bare en som kikka på en mobil-skjerm, (og som ikke jobba på brannstasjonen), kunne det virke som.

    Så det var muligens noe tull, (hvis jeg skulle tippe).

    (Noe sånt).

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • 01[10:28] <john_cons> disse polene er visst selvbetjente:
    01[10:28] <john_cons> Vinmonopol » Selvbetjent » 7 unike treff
    01[10:28] <john_cons> Kolsås Vinmonopol
    01[10:28] <john_cons> Rødskiferveien 3, 1352 Kolsås04560
    01[10:28] <john_cons> Mer info · Hjemmeside · Kart · Del av Vinmonopolet
    01[10:28] <john_cons> Bekkestua Vinmonopol
    01[10:28] <john_cons> Gamle Ringeriksvei 33, 1357 Bekkestua04560
    01[10:28] <john_cons> Mer info · Hjemmeside · Kart · Del av Vinmonopolet
    01[10:28] <john_cons> Holmen Senter Vinmonopol
    01[10:28] <john_cons> Vogellund 6, 1394 Nesbru04560
    01[10:28] <john_cons> Mer info · Hjemmeside · Kart · Del av Vinmonopolet
    01[10:28] <john_cons> Drøbak Vinmonopol
    01[10:28] <john_cons> Wienerbrødskjæringa 3, 1440 Drøbak04560
    01[10:28] <john_cons> Mer info · Hjemmeside · Kart · Del av Vinmonopolet
    01[10:28] <john_cons> Bjørkelangen Vinmonopol
    01[10:28] <john_cons> Rådhusveien 5, 1940 Bjørkelangen04560
    01[10:28] <john_cons> Mer info · Hjemmeside · Kart · Del av Vinmonopolet
    01[10:28] <john_cons> Eidsvoll Vinmonopol
    01[10:28] <john_cons> Rådhusgata 17, 2080 Eidsvoll04560
    01[10:28] <john_cons> Mer info · Hjemmeside · Kart · Del av Vinmonopolet
    01[10:28] <john_cons> Sandvika Vinmonopol
    01[10:28] <john_cons> Øvre Torv 3, 1337 Sandvika04560
    01[10:28] <john_cons> Mer info · Hjemmeside · Kart · Del av Vinmonopolet
    01[10:28] <john_cons> Ingen flere treff å vise
    01[10:29] <john_cons> eller delvis selvbetjente, er vel mer riktig
    01[10:30] <john_cons> eller om selvbetjent her betyr at man plukker varene selv (og at de ikke har disk, som på 90-tallet)
    01[10:31] <john_cons> bekkestua-polet er et pilot-pol
    01[10:31] <john_cons> I pilotpolet på Bekkestua testes det nå ut selvbetjente kasser og bokser for klikk og hent.
    01[10:31] <john_cons> https://www.dn.no/handel/handel/norsk-kundebarometer/vinmonopolet/dette-monopolet-er-blitt-en-kundefavoritt-bor-vare-ledestjerne-for-alle-monopol/2-1-804900
    01[10:32] <john_cons> – Her har vi hurtigkasser som første pol. Du kommer ikke gjennom butikken som kunde uten at det gjennomføres et ansvarlig salg. Kassen er bemannet, men kunden betaler selv.
    01[10:33] <john_cons> ja vel
    01[10:33] <john_cons> kassen er bemannet men kunden betaler selv
    01[10:33] <john_cons> wtf
    01[10:34] <john_cons> – Kundegrunnlaget på Bekkstua gjør at vi har høyere omsetning av lyst og lett, sier butikksjef Janne Merete Bjørnholt.
    01[10:34] <john_cons> det er muligens hu ‘hilseplikt-dama’ (fra rundt 10. februar)
    [11:01] <skorpion> Nå har jeg vært og jogga
    [11:01] <skorpion> Og nå går jeg rett i dusjen!
    01[11:01] <john_cons> lurer på om jeg skal sette en kredittsperre hos bisnode (det virker enkelt hos dem), for å begrense troll-post-angrep
    01[11:02] <john_cons> det virker som (etter å tømt inn-kurven for brev), at det to kredittopplysnings-firma som dominerer, experian og bisnode
    01[11:02] <john_cons> jeg får ta bisnode først og se an experian etterpå
    01[11:04] <john_cons> bare jeg blir ferdig med inn-brev-bunken
    01[11:04] <john_cons> bare jeg blir helt ferdig med inn-brev-bunken
    01[11:04] <john_cons> (det er 3-4 brev igjen)
    01[11:09] <john_cons> skorpion: jeg sier nesten som en dansk trailersjåfør på petter wessel en gang, (på 80-tallet): har du ikke en søster?
    [11:15] <skorpion> Den ikke over hodet på meg
    [11:15] <skorpion> *gikk
    [11:16] <skorpion> Jeg har to stesøstre
    01[11:16] <john_cons> jeg bare fleiper
    [11:16] <skorpion> Ja, jeg skjønte det, men jeg skjønte ikke selve fleipen
    01[11:16] <john_cons> den danske trailersjåføren tålte ikke at jeg løp rundt på petter wessel
    01[11:17] <john_cons> da jeg var i begynnelsen av tenårene
    01[11:17] <john_cons> han begynte å spørre om jeg hadde en søster
    01[11:17] <john_cons> selv om jeg bare gikk rundt der
    01[11:17] <john_cons> jeg dreiv ikke å prata om at jeg skulle dusje eller noe
    01[11:17] <john_cons> for å si det sånn
    [11:17] <skorpion> Aha
    [11:18] <skorpion> Deilig med en liten joggings på morgenkvisten
    01[11:18] <john_cons> dette var kanskje i 1985 eller noe sånt
    01[11:18] <john_cons> noe sånt
    [11:18] <skorpion> En god start på dagen
    01[11:18] <john_cons> sikkert sunt det
    [11:18] <skorpion> Ja
    01[11:18] <john_cons> min far var litt redusert, etter å ha festa hele natta
    01[11:18] <john_cons> så han klarte ikke å kjøre bilen i land, i danmark
    [11:19] <skorpion> Såpass
    01[11:19] <john_cons> jeg måtte fortelle han hvordan han skulle kjøre
    01[11:19] <john_cons> og så parkerte han på havna
    01[11:19] <john_cons> og så gikk christell, pia og jeg rundt i fredrikshavn og kjøpte pizza osv
    01[11:19] <john_cons> mens min far sov i bilen
    01[11:20] <john_cons> og så dro vi til skagen og kikka på det stedet som er nordspissen av fastlands-europa, (hvor kattegatt og skagerak møtes, eller noe lignende)
    [11:20] <skorpion> Digg det
    [11:20] <skorpion> Jeg har tatt båten over fra Larvik til Danmark en gang
    [11:20] <skorpion> Som liten guttunge
    01[11:20] <john_cons> jeg klarte ikke å bestille, fra disse fremmed-danskene
    01[11:20] <john_cons> så jeg fikk innbakt pizza
    01[11:20] <john_cons> så jeg var ikke helt fornøyd
    [11:20] <skorpion> Hehe
    01[11:20] <john_cons> så jeg kjøpte også en burger i skagen
    01[11:21] <john_cons> selv om min far da ble litt sur, for han ville egentlig ikke stoppe, virka det som
    01[11:21] <john_cons> og da observerte jeg en krangel, mellom en dansk serveringsdame og en dansk ungdom
    01[11:22] <john_cons> tenårings-serveringsdama sa (til den danske ungkaren): kan du gi med den tomflasken
    01[11:23] <john_cons> og ungkaren sa: ‘hvis du suger min ****’, før han gikk ut derfra, sånn at jeg var alene igjen der, med hu pene serveringsdama
    [11:23] <skorpion> Jeezes
    01[11:23] <john_cons> det var også is-reklame som det stod: ‘Danish dynamite’ på, eller noe utafor gatekjøkkenet
    01[11:24] <john_cons> så dette var før et fotball-mesterskap, (enten VM eller EM), som Danmark var med i
    01[11:24] <john_cons> og christell kom inn på gatekjøkkenet og maste på meg, hu syntes muligens at tok litt lang tid, (eller hu lurte kanskje på hvorfor han dansken stakk)
    01[11:25] <john_cons> dette må ha vært etter sommeren 1985
    01[11:25] <john_cons> for før det, så åt jeg sjelden/aldri burgere
    01[11:25] <john_cons> men en svensk gjeng i brighton, dro meg med på mcdonalds, sommeren 1985
    01[11:26] <john_cons> (jeg måtte dele rom med en svenske på STS-språkreise)
    01[11:26] <john_cons> så det kan kanskje ha vært våren 1986
    01[11:28] <john_cons> danmark var med i fotball-vm 1986, så det kan stemme med den is-reklame-plakaten, (som hadde fotball-slagord på)
    01[11:28] <john_cons> så da var det muligens våren 1986, for å si det sånn
    01[11:29] <john_cons> min far kjørte en blå mercedes 230E som han hadde importert selv, fra tyskland
    01[11:29] <john_cons> sånn som jeg husker det
    01[11:48] <john_cons> jeg hadde med en opptakskassett i bilen
    01[11:48] <john_cons> og det var den sangen evighetsmaskin blant annet
    01[11:48] <john_cons> og at jeg tulla med hilserush, på nerradioen
    01[11:48] <john_cons> nærradioen
    01[11:49] <john_cons> jeg og en kamerat ved kjetil holshagen syntes det var så morsomt å ringe nærradioene, (i oslo), for å være med på konkurranser, osv
    01[11:49] <john_cons> så jeg prøvde å lage et dataprogram, som ville gjøre det sånn, at jeg kom fram, før de andre
    01[11:49] <john_cons> men det ble ikke helt ferdig
    01[11:49] <john_cons> det var på vic 20, (mener jeg å huske)
    01[11:51] <john_cons> da kan det ha vært noen år før
    01[11:51] <john_cons> hm
    01[11:51] <john_cons> Den makalösa manicken er en svensk sang av Michael B. Tretow. Sangen var en landeplage i Sveriges Radio i 1986
    01[11:52] <john_cons> https://no.wikipedia.org/wiki/Den_makalösa_manicken
    01[11:52] <john_cons> da var det nok våren 1986
    01[11:52] <john_cons> for å si det sånn
    01[11:55] <john_cons> jeg tror at grunnen til at jeg glemte hva filmen sjakalen handlet om (i 1998)
    01[11:55] <john_cons> kan ha vært at hu finske au-pair-dama oppførte seg så rart utafor cafe sjakk matt etter kinoen
    [11:56] <skorpion> Den makalöse manicken ja
    [11:56] <skorpion> Det er en artig sang
    [11:56] <skorpion> Den går hit och den går dit och den går hit en liten bit
    01[11:57] <john_cons> Etter det her, så chatta jeg vel mer, med hu finske dama, igjen.
    01[11:57] <john_cons> Og hu ble med meg, for å se filmen Sjakalen, på Colosseum, da.
    01[11:57] <john_cons> Og etter filmen, så gikk vi gjennom Bogstadveien og videre gjennom Slottsparken og til ved Nasjonalteateret der, da.
    01[11:57] <john_cons> (Noe sånt).
    01[11:57] <john_cons> Og da spurte jeg om hu ville bli med å ta en øl, eller noe, på Cafe Sjakk Matt.
    01[11:57] <john_cons> (Der jeg hadde vært med Lill Beate Gustavsen og Pia fra Korea, i sin tid.
    01[11:57] <john_cons> Og før det igjen, hadde vært og spist, en gang, med hu Laila Johansen, fra Radio 1 Club).
    01[11:57] <john_cons> Men da vi kom fram til Cafe Sjakk Matt.
    01[11:57] <john_cons> Så ville ikke hu finske engang gå inn der, da.
    01[11:57] <john_cons> For hu likte ikke det stedet, da.
    01[11:57] <john_cons> (Av en eller annen grunn)
    01[11:58] <john_cons> https://johncons-blogg.net/2012/09/min-bok-5-kapittel-49-global-knowledge.html
    01[11:59] <john_cons> lill beate gustavsen var feil (har jeg funnet ut nå)
    01[11:59] <john_cons> hu heter visst lill-beathe bjerkholt f. nilsen
    01[11:59] <john_cons> noe sånt
    01[11:59] <john_cons> men men
    01[12:02] <john_cons> jeg leste også boka sjakalen, av fredrick forsyth, på midten av 80-tallet, (og en god del andre forsyth-klassiekere, som djevelens alternativ, den fjerde protokoll, det fins ikke slanger i irland, osv., osv)
    01[12:02] <john_cons> så det er mulig at jeg syntes at det ble litt kjedelig med filmen
    01[12:03] <john_cons> men den første daten gikk litt dårlig (med hu finska), så jeg var kanskje litt stressa, på den andre daten
    01[12:03] <john_cons> vi skulle på kino, (på den første daten), og så spurte jeg: ‘Skal vi bare dra hjem til meg’
    01[12:03] <john_cons> og det ble hu med på
    01[12:04] <john_cons> men da fikk hu plutselig en reaksjon, (hjemme hos meg), virka det som
    01[12:04] <john_cons> så da måtte jeg nesten trøste henne
    01[12:04] <john_cons> og så fulgte jeg henne til t-banen, (eller trikken som hu sa, for å hu bodde i oslo vest/bærum)
    03[12:04] * loller (uid358106@id-358106.highgate.irccloud.com) has joined #quiz-show
    01[12:05] <john_cons> og så var jeg vel litt stressa, på den andre daten, for at den skulle gå bedre
    01[12:05] <john_cons> noe sånt
  • lurer på om dette er songul

    PS.

    Jeg lurer på om dette er Sema:

    er dette sema hm

    PS 2.

    Her kan man se at dette er ei fra Holmlia, (som hu som jobba på Rimi Bjørndal):

    er fra holmlia

  • slutta å drikke etter krigen

    https://www.nb.no/items/719686a42ad6b26ed50b4607249df4f7?page=3&searchText=”thomas%20jebsen”

    PS.

    Det er vel forresten sånn, at Thomas Jebsen, er født året før meg, (det vil si i 1969).

    (Sånn som jeg husker det, fra fotballsparking, med Berger IL.

    På 80-tallet).

    Og at Drammens Tidende, da spør Thomas Jebsen, om han skal til Sverige, for å hamstre sprit og vin, sommeren 1986.

    Som da vel blir, det året, som Thomas Jebsen, fyller søtten.

    Det blir jo, som noe ‘mongo-greier’, (må man vel si).

    (Noe sånt).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Det var forresten sånn, en sommer, på midten av 80-tallet.

    At min ‘Follo-fetter’ Ove, kom på besøk, borte på mitt ‘gromgutt-sted’, (borte hos min farmor), på Sand.

    Og på den tida, så var Ove, (som er 2-3 år yngre enn meg), og jeg, nesten som brødre, (min søster Pia bodde jo i Larvik, de første årene, etter at jeg flytta tilbake til Berger).

    For Ove og de var mye på besøk, borte hos min farmor, (på Sand), i helgene.

    (For å si det sånn).

    Så jeg dro med Ove, på fotball-treninga, til Berger IL.

    (For det var snakk om, at det var så få som kunne komme.

    For dette var den siste treninga, før ferien, (eller noe i den duren).

    Noe sånt).

    Og da var vi bare fem spillere pluss Ove, som møtte, på trening.

    Og da ble det sånn, at Ove, Thomas Jebsen og jeg, spilte på samme lag, på den treninga.

    (Selv om vi tapte ganske mye.

    Ove prøvde kanskje ikke.

    Eller kanskje han var litt for ung/dårlig.

    Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen