-
01[13:20] <john_cons> de norske damene, ble veldig imponert, over tyskland/bertelsmann, mens de jobba, for arvato, husker jeg01[13:21] <john_cons> team leader marianne høksaas (fra risør), sa noe sånt som at: ‘Vet du hvor mange som jobber for Bertelsmann i Tyskland? 10.000!’01[13:21] <john_cons> noe sånt01[13:21] <john_cons> hu hadde vel vært på noe møte, (som team leader), med noen tyske bertelsmann-direktører01[13:21] <john_cons> noe sånt01[13:21] <john_cons> og hu lot seg visst lett imponere da01[13:22] <john_cons> (hvis hu ikke tulla)[14:13] <cxp> https://www.lo.no/nyhetsrommet/hans-christian-gabrielsens-begravelse-finner-sted-23.-mars/03[14:29] * Conrad (~foo@217.146.82.217) has joined #quiz-show[14:30] <Conrad> ah, gale Erik er her. Måtte nesten sjekke02[14:31] * Conrad (~foo@217.146.82.217) Quit (Client Quit)03[15:25] * Sjutten (mordi@ti0010q160-2199.bb.online.no) has joined #quiz-show[15:34] <cxp> https://www.dagbladet.no/meninger/slik-er-islam-net-farlig/73515006[15:34] <cxp> skorpion: du ser det finnes folk som kan tegne[15:34] <cxp> de tegner grusomme muslimer[15:36] <skorpion> Finn Graff er ikke spesielt god til å tegne[15:37] <skorpion> Og han ser aldri ut til å bli bedre heller[15:50] <cxp> tegn meg med hodet i et tau , klar for selvmord[15:50] <cxp> vær så snill03[16:37] * loller_ (~c1207fef@ircip2.mibbit.com) has joined #quiz-show[16:51] <skorpion> Du kan komme hit, så skal jeg skyte deg[16:51] <skorpion> Og tegne forteelsen etterpå03[16:59] * AnyWhere (~test@2.58.46.28) has joined #quiz-show[16:59] <AnyWhere> lala[16:59] <applegroo> jasså, er det den frøkna[16:59] <AnyWhere> mer folk her inne[17:00] <AnyWhere> bra tingv vel?[17:00] <skorpion> Hvorfor har applegroo dukket opp her06[17:00] * AnyWhere klenger intill applegroo[17:00] <applegroo> Blir så fryktelig ør av å lese screenshots på bloggen[17:00] <AnyWhere> skorpion: skuffende hilsen fra deg.[17:01] <applegroo> bedre å lese live[17:01] <AnyWhere> Ikke noe fuck you[17:01] <skorpion> applegroo dukker alltid opp på kanaler jeg er på[17:01] <skorpion> Og så henger han der helt til han får opp[17:01] <skorpion> *op[17:01] <skorpion> Sånn har det alltid vært[17:01] <skorpion> Evt. at han stjæler kanalen[17:01] <applegroo> hva faen[17:01] <applegroo> jeg passer bare på den[17:01] <loller_> hei[17:01] <applegroo> hei[17:01] <loller_> hei Erik[17:02] <applegroo> hei Erik[17:02] <loller_> (du heter jo også Erik)[17:02] <loller_> og john_cons og![17:02] <applegroo> det gjør jeg[17:02] <loller_> ja[17:02] <applegroo> riktig[17:02] <loller_> sånn er det[17:02] <AnyWhere> skorpion: hadde ikke vært for at du har host som ikke er ok med NAV ville jeg tenkt at du & Erik var samme person[17:02] <loller_> haha[17:02] <loller_> AnyWhere: ka menes ?[17:02] <applegroo> det er bare tullprat[17:02] <loller_> hva er ikke ok med NAV?[17:03] <skorpion> Skjønte ikke hva han mente jeg heller[17:03] <AnyWhere> at man får linje fiberlinje[17:03] <AnyWhere> +,[17:03] <applegroo> er du full?[17:03] <AnyWhere> [17:03] skorpion is ~skorpion@172.51-175-153.customer.lyse.net * realSkorpion[17:03] <AnyWhere> Det der er ikke nav[17:04] <skorpion> Hva så?[17:04] <loller_> får man ikke ha fiber for NAV?[17:04] <AnyWhere> tviler jeg på[17:04] <AnyWhere> spør Erik[17:05] <skorpion> AnyWhere er ganske rar[17:05] <loller_> AnyWhere: jeg er jo Erik ?[17:05] <loller_> og applegroo er også Erik[17:05] <skorpion> Han snakker for eksempel om å lage saus på grunning[17:05] <loller_> du mener Erik Ribsskog?[17:05] <skorpion> Og ikke jevning[17:05] <skorpion> Det er tre Eriker her, så dere får bruke nick[17:05] <skorpion> Ellers blir det bare surriball[17:05] <AnyWhere> Det er lite BMW faktor å regne på norges mann med mest blått blod i årene[17:06] <AnyWhere> Erik er jo direkte avkom av Jesus, Profeten Mohammud og faraone i Egypt[17:06] <AnyWhere> (ref google search)[17:06] <applegroo> vil du klage på det?[17:06] <AnyWhere> overhodet ikke[17:07] <applegroo> notert[17:07] <AnyWhere> føler faktisk at jeg er heldig som kan være så nær en fantastisk fyr[17:07] <skorpion> Begynner du med den regla igjen[17:08] <skorpion> AnyWhere: Var det du som dreiv Fanskog-bloggen?[17:08] <skorpion> Siden du virker å være fan[17:08] <AnyWhere> nah, kanskje du om du tenker deg om var det?[17:08] <AnyWhere> siden du er her inne og tar på vei for den minste ting[17:08] <AnyWhere> hvis det er negativt for Erikl[17:09] <skorpion> Jeg syns det er rart at du kommer inn her og snakker om de samme tingene hele tiden[17:09] <AnyWhere> Da har jeg tips til deg RealSkorpion[17:09] <skorpion> Og det er rart at du lager saus på grunning i stedet for jevning[17:09] <AnyWhere> vil du vite?[17:10] <AnyWhere> Kom igjen da. Du har tenkt lenge nok nå[17:11] <skorpion> Kan du ikke skryte litt av kokkekunstene dine igjen i stedet[17:11] <AnyWhere> du er en kjedelig “fyr” Skorp[17:13] <AnyWhere> jaja, har sikkert lagt nok til for en lang og normal post på bloggen til Rompis Erik. Hva annet skal han ellers bruke tiden du og jeg betaler for via skattepengene[17:14] <AnyWhere> Erik blir vel 51 i juni eller noe sånt. Om en håndfull år blir han flyttet til Asker Aldersboliger[17:15] <skorpion> Det er vel det du trakter etter[17:15] <skorpion> Litt tid i rampelyset på johncons-blog[17:16] <AnyWhere> Sikkert en grei ting for den som er gal, men ikke nok til å få permanent seng på et sinnsykehus. Billigere å sponse evig NAV leilighet[17:16] <skorpion> Hvorfor hater du Erik?[17:16] <skorpion> Hva har han noensinne gjort deg[17:16] <applegroo> AnyWhere, virker ikke som du har det helt bra med deg selv. God bedring[17:16] <skorpion> Well said[17:16] <AnyWhere> takk applegroo[17:17] <skorpion> Alt han gjør her er å spre kvalme[17:17] <AnyWhere> Erik, og hans nedlatnede blogg. Han trenger ikke noe positivt[17:17] <skorpion> Tydelig har du blitt omtalt på bloggen[17:17] <skorpion> Evt. i Min Bok[17:17] <AnyWhere> Nei, faktisk ikke.[17:18] <skorpion> Håh[17:18] <skorpion> Det er åpenbart at Erik har truffet spikerhodet et eller annet sted[17:18] <AnyWhere> Jeg holdt meg langt unna den fyren den gang. Det lyste galskap av ham[17:19] <skorpion> Men nå er du altså her[17:19] <skorpion> Hver dag[17:19] <skorpion> Du er butthurt for et eller annet[17:19] <skorpion> Det er helt tydelig[17:20] <AnyWhere> Men Erik har omtalt mange jeg kjenner med svært slemmne ord[17:20] <AnyWhere> (yttringsfrihet)[17:20] <skorpion> Mange du kjenner…hm[17:20] <skorpion> Og hvem er så disse[17:20] <AnyWhere> så om Erik i sin NAV leilighet tar på vei, så er det bra[17:21] <skorpion> Og hvordan kan det ha seg at du kjenner MANGE av Eriks bekjentskaper?[17:21] <AnyWhere> du får se på loggene din skorpion[17:21] <skorpion> Kan du ikke bare si det[17:21] <AnyWhere> om du fortsatt ikke skjønner det[17:21] <skorpion> Er det Pia?[17:21] <skorpion> Eller Axel?[17:22] <skorpion> Det kan vel ikke være Axel, for er ikke han kokk?[17:22] <AnyWhere> Ja, for de folka er sikkert på irc i 2021[17:22] <skorpion> En kokk ville vel ikke ha lagd saus på grunning[17:22] <skorpion> Nei, du er nok butthurt av personlige årsaker[17:23] <AnyWhere> Kanskje greit å ta meg seg at Erik har levd i et bøttekott i 15 år mens alle de han omtaler har et liv[17:23] <skorpion> Here you go again[17:23] <skorpion> HVORFOR hater du Erik[17:23] <skorpion> Hvorfor denne aggresjonen[17:24] <AnyWhere> du gjentar deg selv Skorp[17:24] <AnyWhere> kanskje du burde flytte inn med Erik 🙂[17:26] <AnyWhere> men skorp: /ignore AnyWhere[17:26] <AnyWhere> der har du løsningen så du slipper å ta sånn på vei for Eriks skyld03[17:26] * AnyWhere (~test@2.58.46.28) has left #quiz-show[17:29] <cxp> alle her heter Erik[17:29] <cxp> så pussig[17:30] <skorpion> Det er et ganske vanlig norsk navn[17:30] <skorpion> Så egentlig ikke[17:30] <cxp> Erik betyr Satan[17:30] <applegroo> og det er vel langt fra alle her som heter det[17:30] <cxp> fienden av mennesker01[17:43] <john_cons> snilt å skrive om meg mens jeg lagde mat01[17:43] <john_cons> men men[17:43] <applegroo> er det dette Håkon mente da han snakket om fremsnakking?01[17:43] <john_cons> håkon?[17:44] <applegroo> krompen01[17:44] <john_cons> jeg tror ikke jeg har hørt den talen01[17:44] <john_cons> anywhere beskylder meg for å ha gjort stygge ting med en ronald lund01[17:45] <john_cons> og jeg lurer på om lillesøstera hans skrev på en berger-facebook-gruppe nå nylig01[17:46] <john_cons> https://www.facebook.com/photo/?fbid=3805195249597119&set=gm.366776037667475001[17:47] <john_cons> (jeg får ikke lov av ‘berger-eier-etterkommer’ thomas jebsen å skrive på den gruppa, som er omtrent den eneste berger-gruppa, på facebook, som er verdt å nevne)01[17:47] <john_cons> skorpion: det er forresten en link mellom sorros som du er så glad i, og jebsen-slekten, for en peter jebsen (var det vel), pleide å jobbe for george sorros[17:48] <skorpion> Er jeg glad i Soros?[17:48] <skorpion> Han er jo jøde[17:48] <skorpion> Jebsen vet jeg ikke hvem er01[17:50] <john_cons> https://johncons-blogg.net/2012/04/en-i-jebsen-slekten-har-visst-tatt.html02[18:03] * loller_ (~c1207fef@ircip2.mibbit.com) Quit (Quit: https://mibbit.com Online IRC Client)01[18:51] <john_cons> kanskje anywhere er thomas jebsen hm01[18:52] <john_cons> han gikk i klassen over meg01[18:52] <john_cons> vi spilte begge fotball på berger il01[18:52] <john_cons> og da annethvert år på samme lag01[18:53] <john_cons> min farmor var tjenestepike for jebsen under krigen01[18:54] <john_cons> og det var en konflikt om en spritflaske01[18:55] <john_cons> som jebsen hadde bestilt på rasjoneringskortet til min farmor01[18:55] <john_cons> og det likte ikke min farmor01[18:56] <john_cons> min far brukte deler av berger gård som varelager (trevare-møbelfabrikk) på 80-tallet01[18:57] <john_cons> så jeg har lurt på om min far er jebsen-sønn01[18:57] <john_cons> jebsen-slekten ‘eide’ flere norske bygder som berger og ytre arna01[18:58] <john_cons> og i arna så var det visst sånn at halvparten av ungene ligna på jebsen01[18:59] <john_cons> noe sånt[19:06] <skorpion> Aksjespekulasjon ja[19:06] <skorpion> Det kan fort ta livet av folk01[19:07] <john_cons> jeg tok liksom rotta på thomas jebsen en gang, på fotball-trening, på grusbanen, på berger skole[19:07] <skorpion> john_cons: Jeg tror AnyWhere er en eller annen fyr du har vært litt for ærlig om i Min Bok[19:07] <skorpion> Som f.eks. han som viste pikken[19:07] <skorpion> Og nå er han her for å ta hevn01[19:07] <john_cons> thomas jebsen (som var et år eldre), trakk seg, når ballen havna, i en sølepytt01[19:08] <john_cons> thomas jebsen var redd for å bli våt på føtene muligens01[19:08] <john_cons> mens jeg kanskje var en litt mer lidenskapelig fotball-spiller-type01[19:08] <john_cons> noe sånt[19:24] <skorpion> Skal jeg ta meg et glass av den drammedritten jeg kjøpte da[19:24] <skorpion> Hmm[19:48] <skorpion> Tror kanskje jeg ble forkjøla på løpeturen før idag[19:48] <skorpion> Eller om det er råna’n[19:49] <applegroo> greit å bli ferdig med det[19:49] <applegroo> fint hvis du unngår å teste deg.. Høie kan jo få blod på tann[19:51] <skorpion> Som sagt, de testene sier ikke det døyt uansett01[19:52] <john_cons> skorpion: hvis du setter deg ned for å irc-e, rett etter at du har vært ute og løpt, så er kanskje ikke det noe sjakktrekk[19:52] <skorpion> Hva er det med trynet til Høie, egentlig[19:52] <skorpion> Det ser så sammentrøkt ut[19:52] <skorpion> john_cons: Åh, hvorfor ikke01[19:53] <john_cons> skorpion: da må du ta på det tørt tøy osv, har du ikke vært i militæret og lært om sånt?01[19:53] <john_cons> skorpion: da må du ta på deg tørt tøy osv, har du ikke vært i militæret og lært om sånt?[19:53] <skorpion> Ah, sånn ja[19:53] <skorpion> Men tøyet var ikke så vått[19:53] <skorpion> Det regnet jo ikke[19:53] <skorpion> Men det var litt kaldt i forhold til det jeg hadde på meg[19:53] <applegroo> gamlinger påstår jo at forkjølelsesvirus oppstår fra intet dersom du blir kald[19:54] <skorpion> Det er vel immunforsvaret som setter igang[19:54] <skorpion> På samme måte som etter et isbad01[19:54] <john_cons> hvis ikke tøyet ble vått/fuktig så var det vel ikke noe særlig treningsøkt å snakke om01[19:54] <john_cons> hvis jeg skulle tippe01[19:54] <john_cons> men samma det[19:54] <skorpion> Jo, jeg var vel svett[19:54] <skorpion> Det var jeg[19:54] <skorpion> Men ejg satt ikke så lenge før jeg gikk i dusjen01[19:54] <john_cons> sånt lærer man om i militæret ihvertfall, mener jeg å huske[19:55] <skorpion> Ja, det er sant01[19:55] <john_cons> ok, bare huska at du chatta om, at du skulle dusje, etter at du hadde irc-et en stund[19:56] <skorpion> Jeg ircet litt mens jeg ventet på at ovnen skulle bli varm[19:56] <skorpion> Sånn at jeg kunne sette lønsjen i ovnen før jeg gikk i dusjen01[19:57] <john_cons> nei, det var kanskje bare et kvarter at du irc-et01[19:57] <john_cons> sant nok det01[19:57] <john_cons> ok np01[19:57] <john_cons> jeg skal ikke blande meg[19:58] <skorpion> Nei, det er mulig du har rett[19:58] <skorpion> At den svetten gjorde at jeg ble kald og så “syk”[19:58] <skorpion> Det er godt mulig01[20:00] <john_cons> ja, man burde vel ta på seg tørt tøy, etter å ha trent, vil jeg si01[20:01] <john_cons> selv om jeg har trent mest svømming de siste årene01[20:01] <john_cons> så jeg er litt rusten på sånt01[20:01] <john_cons> for hvis man svømmer, så må man jo uansett tørke seg og ta på seg tørre klær01[20:01] <john_cons> for å si det sånn01[20:02] <john_cons> (trente svømming på tøyenbadet rundt 2016, og i england, fra 2009 til 2011 kanskje pluss på the sport center, på university of sunderland, studieåret 2004/05)[20:02] <skorpion> Ja, jeg slurver alltid med det01[20:03] <john_cons> men jeg har ikke trent sånn tredemølle/løping-greier, siden rundt 2010 vel[20:03] <skorpion> Drev ikke du med noe basket?01[20:03] <john_cons> har ikke hatt så god råd til treningstøy/sko osv01[20:03] <john_cons> det med basket-greiene, (på youtube), var bare et engangstilfelle, osv01[20:03] <john_cons> etterhvert så drev jeg omtrent bare med svømming der, (på spindels på adelphi hotel i liverpool)01[20:04] <john_cons> muligens fordi at jeg begynte å bruke joggeskoa som ‘vanlige’ sko01[20:04] <john_cons> noe sånt01[20:04] <john_cons> ble arbeidsledig under finanskrisen og fikk litt dårlig råd01[20:04] <john_cons> for å si det sånn01[20:05] <john_cons> og da ble det automatisk sånn, at jeg bare brukte spa-et der tilslutt01[20:06] <john_cons> for badeshortsen ble ikke slitt ut, for å si det sånn01[20:06] <john_cons> men det ble muligens joggeskoa osv01[20:06] <john_cons> noe sånt01[20:06] <john_cons> men jeg husker da jeg spilte badminton på skøyenåsen badminton-klubb, på 90-tallet01[20:07] <john_cons> da slutta jeg med det, (for jeg syntes fotball var artigere vel)01[20:07] <john_cons> men ei finsk au-pair-dame ville være med på badminton (ei fra irc)01[20:07] <john_cons> så jeg ble med på badminton en ekstra gang (i haugerudhallen) rundt 199701[20:07] <john_cons> med hu finska og ei finsk venninne av henne01[20:08] <john_cons> og da hadde jeg bare en t-skjorte01[20:08] <john_cons> (husker jeg)[20:08] <skorpion> Badminton er jo gøy01[20:08] <john_cons> (for det var vaskekjeller i kjelleren der jeg bodde, og jeg vaska hver søndag, og dette var en lørdag)01[20:09] <john_cons> og da brukte jeg ikke t-skjorta etter trening01[20:09] <john_cons> da gikk jeg kun med en v-genser (uten t-skjorte under), når jeg og de to finske damene skulle på cafe, etter trening01[20:09] <john_cons> (cafe leonel vel, i lille grensen)01[20:10] <john_cons> og da var det en alkoholiker, (eller noe), som trakasserte meg, på egertorget01[20:10] <john_cons> og lurte på hvorfor jeg ikke hadde på meg t-skjorte under v-genseren01[20:10] <john_cons> og jeg gadd ikke å fortelle om det med vaskekjelleren osv.01[20:10] <john_cons> så jeg bare sa at jeg var viking01[20:10] <john_cons> noe sånt[20:10] <skorpion> He-he01[20:10] <john_cons> til denne narkomane/kjeltringen/alkisen på egertorget01[20:11] <john_cons> men han alkisen skremte muligens de finse au-pair-damene01[20:11] <john_cons> de møtte jeg aldri igjen, (var på to dater med hu ene før dette, vi så blant annet filmen sjakalen på coloseum vel)[20:11] <skorpion> Bra film01[20:12] <john_cons> ja den var kul den, jeg tror jeg hadde samme v-genser som han i den filmen, (noe sånt)[20:13] <skorpion> Bruce Willis?01[20:17] <john_cons> ja, det var vel antagelig bruce willis, jeg husker ikke så mye av den filmen må jeg innrømme01[20:17] <john_cons> men jeg husker at hu finske dama og jeg var enige om at det var en grei film01[20:17] <john_cons> noe sånt01[20:18] <john_cons> vi dro så på cafe sjakk matt etter filmen, men der snudde hu i døra, mener jeg å huske01[20:18] <john_cons> uten at hu forklarte hva det var, som hu ikke likte01[20:18] <john_cons> hu var fra nord-finland, og hadde 10-11 søsken01[20:18] <john_cons> noe sånt[20:19] <skorpion> Såpass01[20:19] <john_cons> jeg husker ikke navnet hennes, men jeg spilte badminton mot hu og venninna, og jeg slo et bra slag, sånn at hu datt rett på rumpa, husker jeg[20:19] <skorpion> Det var ikke mye til sisu[20:19] <skorpion> Oida01[20:19] <john_cons> og da var hu litt flau etterpå01[20:19] <john_cons> men men01[20:20] <john_cons> de ville ha meg med på holmenkollen-skihopping01[20:20] <john_cons> så dette var i januar/februar, eller noe01[20:20] <john_cons> men de skulle innom en flagg-butikk ved saga kino01[20:21] <john_cons> og da gadd ikke jeg (som heimevernsmann), og dra til holmenkollen sammen med dem, (og stå bak et finsk flagg, og heie på finske skihoppere)01[20:21] <john_cons> for å si det sånn[20:21] <skorpion> Nei, det er klart01[20:21] <john_cons> det hadde blitt litt rart01[20:21] <john_cons> må jeg si01[20:32] <john_cons> det kan ha vært richard gere som hadde sånn v-genser og01[20:32] <john_cons> eller at jeg husker feil, det jo mer enn 20 år siden01[20:32] <john_cons> for å si det sånn[20:33] <skorpion> Jeg mener å huske at det var Sjakalen selv[20:33] <skorpion> Og han ble vel spilt av Bruce Willis?01[20:35] <john_cons> ja, jeg husker nesten ikke noe fra den filmen, jeg var nok mer opptatt av hu finske dama, hu var ganske sprek[20:35] <skorpion> He-he01[20:35] <john_cons> men det var han ‘good guy-en’, som hadde samme genser som meg, mener jeg å huske01[20:35] <john_cons> og det var vel richard gere da01[20:36] <john_cons> (med litt forbehold, siden at dette er mer enn 20 år siden)01[20:37] <john_cons> en svart v-genser (min var vel fra h&m eller noe)01[20:38] <john_cons> dette kan ha vært våren 1998, (at jeg så den filmen med hun nevnte finska)[20:39] <skorpion> Jeg mener å huske at Richard Gere var en slags kriminell i den filmen[20:39] <skorpion> Selv om han var good guy[20:39] <skorpion> Og at han ikke var så pent kledd[20:39] <skorpion> Mens Bruce Willis var som noe ulv i fåreklær[20:41] <skorpion> Jack Black hadde også en rolle i den filmen, husker jeg[20:42] <skorpion> Han får armen sin skutt av eller noe01[20:43] <john_cons> jeg pleide å lese mye krim-bøker på midten av 80-tallet01[20:43] <john_cons> robert ludlum og maclean osv01[20:43] <john_cons> så jeg hadde nok lest boka egentlig01[20:43] <john_cons> så jeg våkna kanskje ikke så mye av filmen01[20:44] <john_cons> jeg var litt lei av krim, jeg tenkte vel mest på at hu finske dama skulle være fornøyd01[20:44] <john_cons> noe sånt01[20:45] <john_cons> min bonusbror jan leste også robert ludlum (husker jeg)01[20:46] <john_cons> jeg pleide å kjøpe krim-bøker på lyche bokhandel i drammen (i første etasje der)01[20:46] <john_cons> jeg fikk husholdninspenger fra jeg var 10-11 år gammel, og jeg sparte innimellom noen av de pengene, og brukte de som lommepenger01[20:50] <john_cons> jeg møtte/datet også hu ‘bærums-dama’, (fra rimi-juleøl-smakinga til mack bryggeri på en pub i stortingsgata, i november/desember 1997), på den tida01[20:50] <john_cons> så det ble kanskje litt for mye av det gode01[20:51] <john_cons> (i den butikken jeg jobba, (rimi bjørndal), så var det også mange spreke, unge damer, som jobba, for å si det sånn, selv om de var mye utenlandske)01[20:52] <john_cons> og det var hektisk på jobb, (hvor jeg hadde mye ansvar, som assisterende butikksjef), for rimi klemetsrud ble stengt, for de skulle bygge mortensrud senter01[20:53] <john_cons> så rimi bjørndal ble da en av oslo sine største rimi-butikker (i bygge-perioden)01[20:53] <john_cons> og jeg pleide å ha ansvaret for alle sein-vaktene01[20:53] <john_cons> så jeg hadde 4-5-6 folk under meg, på hver vakt/kveldsvakt, på den tida01[20:54] <john_cons> pluss at jeg var op på #quiz-show osv01[20:54] <john_cons> og på jobben så var det sånn, at en dj (thor arild ødegaard aka. dj toro), og en kollega ved navn david hjort01[20:54] <john_cons> de var begge i oslo sitt party-miljø01[20:55] <john_cons> så jeg ble dratt med på techno-partyer osv i helgene01[20:55] <john_cons> på den tida01[20:55] <john_cons> (toro satt oss opp på gjesteliste på rockefeller osv)01[20:55] <john_cons> har skrevet om den tida i min bok 5[20:56] <skorpion> Får du noen dametilbud nå om dagen da?[20:56] <skorpion> Nå som du er kjent blogger01[20:57] <john_cons> det siste var at jeg satt og knadde brøda til ei fin blondinne i nattklubben på kiel-ferja01[20:57] <john_cons> men det var vel i 2019 tror jeg01[20:57] <john_cons> det var ei fra halden[20:57] <skorpion> Ikke dårlig01[20:57] <john_cons> i fjor var det corona01[20:58] <john_cons> så det var vel i 201901[20:58] <john_cons> men men01[20:58] <john_cons> får satse på at kvinnfolka blir litt ville i trusa når coronaen er ferdig01[20:58] <john_cons> det var visst sånn etter at spanskesyken var ferdig[20:58] <skorpion> He-he01[20:58] <john_cons> på 1920-tallet[20:58] <skorpion> Ja, gleder meg til å lese om det på bloggen[20:58] <skorpion> Det blir artig01[21:00] <john_cons> ja vi får se01[21:00] <john_cons> hva som skjer[21:00] <skorpion> Me får sjå[21:00] <skorpion> Ka så skjer01[21:01] <john_cons> jepp, det der jøde-hatet ditt skorpion, er du nazist eller?01[21:01] <john_cons> (angående soros osv)[21:01] <skorpion> Nei, jeg liker bare generelt ikke folk fra Midt-Østen[21:01] <skorpion> Er ikke noe mer enn det[21:01] <skorpion> Muslimer, jøder osv.01[21:01] <john_cons> akkurat[21:02] <skorpion> Liker heller ikke frimurere, illuminister osv.[21:02] <skorpion> Og der finner man jo mange jøder01[21:02] <john_cons> husker at du og oldgnom skulle ha det tyske nazi-flagget sine farger på quizzen, (rundt 2011)01[21:02] <john_cons> men det var kanskje bare en tilfeldighet[21:02] <skorpion> He-he01[21:02] <john_cons> (rødt, hvitt og svart)[21:02] <skorpion> Det var vel for å terge disse damene litt[21:02] <skorpion> Eller noe01[21:02] <john_cons> hun tingeling?[21:02] <skorpion> Var det ikke noen andre damer også[21:03] <skorpion> Tingenling var jo snill01[21:03] <john_cons> ja si det[21:03] <skorpion> Men det var noen av de andre damene som var litt irriterende mener jeg å huske01[21:03] <john_cons> ja det kan stemme (uten at jeg husker akkurat hva det var om)[21:05] <skorpion> Så hvis du leser dette tinngeling[21:06] <skorpion> Så får du se å komme deg på #Quiz-show igjen[21:06] <skorpion> Jeg tror tingeling syntes at alt det bråket rundt Quiz-konsernet var litt stressende[21:06] <skorpion> For plutselig en dag så var hu borte[21:07] <skorpion> Rett etter at konsernet ble nedlagt01[21:07] <john_cons> ja, jeg vet ikke helt hvor hu kom fra engang, men det kan stemme01[21:07] <john_cons> kvinnfolk er vel ofte ikke så glad i konflikter[21:07] <skorpion> Riktig01[21:08] <john_cons> og du dreiv jo med noe opprør mot meg osv01[21:08] <john_cons> for å si det sånn[21:08] <skorpion> Jeg var rimelig opprørsk ja[21:08] <skorpion> Jeg husker at du kastet meg ut fra #Blablabla[21:08] <skorpion> Fordi du ikke likte at vi blandet blogg og quiz01[21:09] <john_cons> ja at du hadde med fagforeningen pluteslig, ble litt far out, husker jeg at jeg syntes[21:09] <skorpion> Jeg ble vel kanskje litt såra av det, eller noe01[21:09] <john_cons> blandet blogg og quiz?[21:09] <skorpion> Ja, var det ikke noe sånn[21:09] <skorpion> Fordi jeg snakket om bloggen01[21:10] <john_cons> det står vel på de quiz-bloggene som vi chatta om for noen dager/uker siden01[21:10] <john_cons> du hadde tatt myteri på en irc-kanal, som vi styrte ‘quiz-konsernet’ fra01[21:10] <john_cons> stod det på bloggen01[21:10] <john_cons> og så var det det med at du hadde med en irc-bruker, som het ‘fagforeningen’ på styre-møte[21:11] <skorpion> Ja, stemmer, men før hele quiz-konsernet ble startet, så hadde du gjort meg til op på #Blablabla01[21:11] <john_cons> noe sånt[21:11] <skorpion> Jeg husker at jeg ble satt til å kaste og gorg og alle disse verstingene[21:11] <skorpion> Tror jeg kasta ut gorg og tailpush og Sjutten ca. en dullion ganger01[21:11] <john_cons> du hadde vel mast deg til å bli op da antagelig01[21:12] <john_cons> for det var vel mine boter, som var, på de nevnte irc-kanalene01[21:16] <john_cons> #blablabla var en irc-kanal, som jeg starta, rundt 199701[21:16] <john_cons> for å ha et sted, å chatte, med glenn hesler og david hjort osv., når de også fikk seg internett/irc, (jeg fikk meg internett sommeren 1996)01[21:17] <john_cons> (sånn at de ikke skulle kåle på #quiz-show, hvor jeg var op)[21:21] <skorpion> Jeg prøver å finne den loggen hvor jeg får op på #Blablabla[21:21] <skorpion> Jeg mener at det ikke var sånn at det var noe mas fra meg[21:21] <applegroo> det er jo gøy med op01[21:22] <john_cons> men uansett så mistet du dine op-rettigheter etter det tullet med ‘fagforeningen’ og det nevnte mytteriet, vil jeg si[21:22] <skorpion> Å være op på #Blablabla var bare et slit husker jeg[21:22] <skorpion> For det var så mange troll[21:22] <skorpion> Og køddere01[21:22] <john_cons> jeg spilte den: ‘skilles johanne’-sangen husker jeg01[21:22] <john_cons> (noe du også nevnte for noen dager siden)[21:24] <skorpion> Ja, men det på #Blablabla var før det mener jeg å huske01[21:24] <john_cons> det var det nok[21:24] <skorpion> Dette er jo lenge siden01[21:24] <john_cons> for vi chatta på #blablabla angående om vi skulle ta over #quiz-show[21:24] <skorpion> Så det er vanskelig å huske nøyaktig hva som skjedde[21:24] <skorpion> Men jeg mener å huske at jeg var litt sår for at du hadde pælma meg ut av #Blablabla[21:24] <skorpion> Eller noe sånt01[21:24] <john_cons> da hadde jeg antagelig en bot på #blablabla[21:25] <skorpion> Og at det var derfor jeg ble opprørsk01[21:25] <john_cons> og så gikk jeg inn på #quiz-show, og den som var der (collyk?), gikk ut, sånn at jeg fikk op01[21:26] <john_cons> og så begynte vi å ta over #quiz-show (som var en kanal, hvor ikke mye skjedde da, for å si det sånn)[21:27] <skorpion> Vi fikk jo igang på seriell-quiz og vanlig quiz[21:27] <skorpion> Jeg husker at det var en som kalte seg for Sneball[21:27] <skorpion> Som var helt rå på quiz01[21:27] <john_cons> jepp[21:27] <skorpion> Og som svarte riktig på nærmest alt01[21:27] <john_cons> det kan være[21:27] <skorpion> Lenge før noen fikk tenkt seg om engang01[21:28] <john_cons> old gnom var kanalsjef for seriell vel01[21:28] <john_cons> og du var kanalsjef for botpara01[21:28] <john_cons> noe sånt01[21:28] <john_cons> og jeg var konsernsjef[21:28] <skorpion> Jeg var scriptsjef01[21:28] <john_cons> og tingeling var designsjef[21:28] <skorpion> Jeg husker at jeg programmerte et seriellquizscript fra bunnen av[21:28] <skorpion> Mens jeg lastet ned et ferdiglagd ett for para01[21:29] <john_cons> ja det var bra gjort (å lage det quizze-scriptet)01[21:29] <john_cons> okey[21:29] <skorpion> Jo takk[21:29] <skorpion> Fikk litt ilden over meg[21:29] <skorpion> https://johncons-blogg.net/2011/01/blablabal-var-egentlig-en-irc-kanal-for.html[21:29] <skorpion> Her er forresten loggen, fra vår første samtale[21:29] <skorpion> Det var litt artig[21:30] <skorpion> Jeg jobba som sikkerhetsvakt på den tida, og du fortalte meg om Marvin Bricen[21:31] <skorpion> Som hadde kalt Securitas for tyttebærpolitiet01[21:31] <john_cons> ja så det01[21:31] <john_cons> jobba du i securitas?01[21:31] <john_cons> eller jobber[21:32] <skorpion> Nei, det var et mindre firma jeg jobbet for[21:32] <skorpion> Som het Andersen Security01[21:32] <john_cons> ok, har ikke hørt om engang[21:32] <skorpion> Drev med sikkerhet/bodyguard løsninger for rike folk01[21:32] <john_cons> såpass ja01[21:32] <john_cons> min bonusbror viggo snoghøj har jobbet med noe av det samme i usa[21:33] <skorpion> Kroppsbyggeren ja01[21:33] <john_cons> han var bodyguard for kona til en milliardær01[21:33] <john_cons> jepp01[21:33] <john_cons> jeg husker ikke navna i hue, men det står et eller annet sted på bloggen01[21:33] <john_cons> det var vel snakk om en florida-milliardær01[21:33] <john_cons> noe sånt01[21:34] <john_cons> han jobber med webdesign eller noe nå01[21:34] <john_cons> viggo[21:34] <skorpion> Viggo Snowhill!01[21:34] <john_cons> jepp01[21:34] <john_cons> han har blitt amerikansk statsborger01[21:34] <john_cons> for ikke så lenge sida01[21:35] <john_cons> han er visst kamerat (eller ihvertfall bekjent) med arnold swartzeneger01[21:35] <john_cons> noe sånt[21:35] <skorpion> Ah01[21:36] <john_cons> jeg fant et intervju med viggo, rundt 2017[21:36] <skorpion> Schwarzenegger ble jo sparket ned for noen år siden[21:36] <skorpion> Av en eller annen vill neger i Sør-Afrika[21:36] <skorpion> https://www.youtube.com/watch?v=1ZpFhwJ4eGM[21:36] <applegroo> oisann01[21:36] <john_cons> ei i hans slekt (med etternavn leknes), hadde laget et intervju med viggo01[21:36] <john_cons> jøss01[21:37] <john_cons> men det intervjuet ble hele tida sletta, etter at jeg fant det01[21:37] <john_cons> men jeg skrev det ned, i en bloggpost01[21:37] <john_cons> og der forteller viggo sin histore da01[21:37] <john_cons> for å si det sånn01[21:37] <john_cons> (dette var noe jeg gjorde mens jeg bodde i tuebrook, hvor jeg bodde høsten 2017)[21:39] <skorpion> Hvorfor ble det sletta?01[21:40] <john_cons> https://johncons-blogg.net/2017/12/na-har-jeg-begynt-skrive-ned-frida.html01[21:40] <john_cons> hu/de var opptatt av copyright, eller noe lignende01[21:40] <john_cons> hva vet jeg01[21:41] <john_cons> de ville plutselig ikke ha intervjuet på nettet lenger, osv01[21:41] <john_cons> men jeg hadde det på min harddisk vel01[21:41] <john_cons> så det endte med at jeg skrev intervjuet, i bloggposten ovenfor01[21:41] <john_cons> så det endte med at jeg skrev ned intervjuet, i bloggposten ovenfor[21:42] <skorpion> Ag[21:42] <skorpion> *Ah[21:42] <skorpion> loller: Hva skjer?[22:09] <skorpion> Nei, tror jeg går i bingen[22:09] <skorpion> Natt natt02[22:09] * skorpion (~skorpion@172.51-175-153.customer.lyse.net) Quit01[22:41] <john_cons> forsyth glemte jeg av krim-forfattere jeg pleide å lese på 80-tallet (forsyth, ludlum og maclean)01[22:42] <john_cons> https://en.wikipedia.org/wiki/The_Day_of_the_Jackal
-

PS.
Her er mer om dette:

PS 2.
Enda mer om dette:

PS 3.
Og enda mer om dette:

-
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Enda en klage/Fwd: Klage/Fwd: 17436537 [ ref:_00D20BwOI._5007R2oPx7W:ref ]Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 23. mars 2021 kl. 14:21Til: Faktura RB <Faktura.RB@posten.no>Kopi: flagcaseadvisor <flagcaseadvisor@postoffice.co.uk>, Terje Meyer <Terje@aspelund.no>, elh <elh@forbrukertilsynet.no>, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, polboard <polboard@postoffice.co.uk>, Club Creo <info@clubcreo.com>, firmapost@nkom.no, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, post <post@finanstilsynet.no>, “post@inkassoklagenemnda.no” <post@inkassoklagenemnda.no>, “postmottak@sivilombudsmannen.no” <postmottak@sivilombudsmannen.no>, polcustomercare@royalmail.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>, postmottak@sd.dep.no, CustomerCare <CustomerCare@postoffice.co.uk>, Finn.Kinserdal@nhh.no, nhh.postmottak@nhh.no, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, Faktura RB <Faktura.RB@posten.no>, Information Rights Team <information.rights@postoffice.co.uk>, Rebecca Redmond <rebecca.redmond@royalmail.com>, paula.vennells@postoffice.co.uk, information.requests@ofcom.org.uk, OCCtelecoms <OCCtelecoms@ofcom.org.uk>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>Hei,jeg viser til Deres faktura fra 12. mars.(Se vedlegg).Dette har jeg forklart dykk om månge gånger nu.Det er noen troll/skrotinger, som bestiller masse dritt, i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), fra firmaer med dårlige rutiner.Og jeg har bedt dere, mangfoldige ganger nå, om å sende dette, til en av deres folk, innen høyere ledelse.For problemet er, at dere bare sender meg rundt, som en kasteball, mellom de underordnede ansatte, (som antagelig sitter på et slags kontaktsenter).Så dette må jeg klage på.Skjerpings!Erik Ribsskog———- Forwarded message ———Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Date: søn. 7. mar. 2021 kl. 16:45Subject: Klage/Fwd: 17436537 [ ref:_00D20BwOI._5007R2oPx7W:ref ]To: Faktura RB <Faktura.RB@posten.no>Cc: post <post@finanstilsynet.no>, <postmottak@sd.dep.no>, EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, <abuse@telia.com>, <polcustomercare@royalmail.com>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, post <post@finkn.no>, <nhh.postmottak@nhh.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, <polboard@postoffice.co.uk>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, elh <elh@forbrukertilsynet.no>, postmottak@sivilombudsmannen.no <postmottak@sivilombudsmannen.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, <finn.kinserdal@nhh.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, <firmapost@nkom.no>, post@inkassoklagenemnda.no <post@inkassoklagenemnda.no>, Terje Meyer <terje@aspelund.no>, Club Creo <info@clubcreo.com>, CustomerCare <customercare@postoffice.co.uk>, Rebecca Redmond <rebecca.redmond@royalmail.com>Hei,jeg viser til Deres faktura fra 24. februar.(Se vedlegg).Dette har jeg fortalt dere om mange ganger nå.(Det er noen troll/jævler som bestiller masse dritt, på nettet, i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), fra firmaer med dårlige rutiner.Og dette har de gjort, til den store gullmedaljen, det siste året, (under coronaen)).Jeg skjønner at dere synes, at det er morsomt, å se på ski-VM, og annen sport, på TV, mens dere jobber.Men dere glemmer jo helt jobben deres, (og gjør bare noe surr), kan det virke som.Dette må jeg klage på.Vennligst send dette til en overordnet, (for eksempel hu konsernsjef Wille, som muligens er i min bonusmor Haldis sin slekt).Skjerpings!Erik Ribsskog———- Forwarded message ———Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Date: søn. 14. feb. 2021 kl. 04:15Subject: Re: 17436537 [ ref:_00D20BwOI._5007R2oPx7W:ref ]To: EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>Cc: post <post@finanstilsynet.no>, <postmottak@sd.dep.no>, EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, <abuse@telia.com>, <polcustomercare@royalmail.com>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, post <post@finkn.no>, <nhh.postmottak@nhh.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, <polboard@postoffice.co.uk>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, <elh@forbrukertilsynet.no>, postmottak@sivilombudsmannen.no <postmottak@sivilombudsmannen.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, <finn.kinserdal@nhh.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, <firmapost@nkom.no>, post@inkassoklagenemnda.no <post@inkassoklagenemnda.no>, Terje Meyer <terje@aspelund.no>, Club Creo <info@clubcreo.com>, CustomerCare <customercare@postoffice.co.uk>, Rebecca Redmond <rebecca.redmond@royalmail.com>, Faktura RB <Faktura.RB@posten.no>Hei,nå har jeg sendt dere noe sånt som 100 mailer, det siste året, om dette.Og du svarer på alt mulig, selv om dere i Kristiansand bare får en kopi.Så dette er oppvigleri, må jeg si.Som jeg har forklart dere tidligere, så har jeg Wille i slekta.(Nemlig Aagot Brekke f. Wille.Min fars partner Haldis Humblen sin svigerinne).Så om dere kan sende dette til deres konsernsjef Wille.Istedet for at jeg blir sendt rundt, som en kasteball, blant dere i arbeiderklassen.(Jeg ønsker å vite navnet, på det trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.Og jeg ønsker å vite hvilke bedre rutiner, som dere skal skaffe dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).Skjerpings!Erik Ribsskogtor. 10. des. 2020 kl. 15:24 skrev EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>:HeiDet skal betales ny porto dersom en postsending skal returneres til avsender. Faktura er korrekt utsendt.Når du mottar sendinger som ikke er bestilt eller du ikke vil ha, blir det derfor en sak mellom deg og avsender. Posten er i dette tilfellet kun transportør og er pålagt å ta betalt for de tjenestene vi utfører.Vi ber om at du i framtiden tar kontakt med avsender for å få returkostnader dekket.Med vennlig hilsenB. Svendsen | Kunderådgiver | Posten og Bring KundeserviceTlf. privat: 22 03 00 00. Tlf. bedrift: 04045www.posten.no www.bring.no/www.mybring.no04.12.2020eribsskog@gmail.comeribsskog@gmail.comHei,jeg viser til Deres brev/faktura, fra 24. november, som jeg mottok, i går, (onsdag).(Se vedlegg).Dette er det samme som før.Det er noen jævler/troll, som bestiller masse dritt, på nettet, i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), fra firmaer med dårlige rutiner.Og så sender jeg dette tilbake igjen, (og skriver: ‘Jeg har ikke bestilt dette. Returner til avsender’, på pakkene).Dere skriver på fakturaen, at dette er _min_ forsendelse.Men dette er ikke mine forsendelser.Dette er møkka-firmaene sine forsendelser, (de som lar seg bruke, som verktøy, for hatere/post-terrorister).Så her har det stokker seg fælt for dere må jeg si.Dette må jeg klage på.Skjerpings!Erik Ribsskog———- Forwarded message ———Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com>>Date: tir. 1. des. 2020 kl. 13:10Subject: Oppdatering/Fwd: Klage/Fwd: Klage/Fwd: Sending fra Lotteriadministrasjonen på vei til degTo: Faktura RB <Faktura.RB@posten.no<mailto:Faktura.RB@posten.no>>Cc: juridisk <juridisk@datatilsynet.no<mailto:juridisk@datatilsynet.no>>, <terje@aspelund.no<mailto:terje@aspelund.no>>, <elh@forbrukertilsynet.no<mailto:elh@forbrukertilsynet.no>>, <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no<mailto:inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no<mailto:fmovpost@fylkesmannen.no>>, post <post@finkn.no<mailto:post@finkn.no>>, <abuse@telia.com<mailto:abuse@telia.com>>, <POLBoard@postoffice.co.uk<mailto:POLBoard@postoffice.co.uk>>, Club Creo <info@clubcreo.com<mailto:info@clubcreo.com>>, <firmapost@nkom.no<mailto:firmapost@nkom.no>>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no<mailto:politikk@hoyre.no>>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no<mailto:post@akademikerforbundet.no>>, post <post@finanstilsynet.no<mailto:post@finanstilsynet.no>>, post@inkassoklagenemnda.no<mailto:post@inkassoklagenemnda.no> <post@inkassoklagenemnda.no<mailto:post@inkassoklagenemnda.no>>, postmottak@sivilombudsmannen.no<mailto:postmottak@sivilombudsmannen.no> <postmottak@sivilombudsmannen.no<mailto:postmottak@sivilombudsmannen.no>>, sande.vgs <sande.vgs@vfk.no<mailto:sande.vgs@vfk.no>>, <polcustomercare@royalmail.com<mailto:polcustomercare@royalmail.com>>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org<mailto:amnestyis@amnesty.org>>, HRW UK <hrwuk@hrw.org<mailto:hrwuk@hrw.org>>, Faktura RB <Faktura.RB@posten.no<mailto:Faktura.RB@posten.no>>, EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no<mailto:kristiansand.kundeservice@posten.no>>, <postmottak@sd.dep.no<mailto:postmottak@sd.dep.no>>, CustomerCare <CustomerCare@postoffice.co.uk<mailto:CustomerCare@postoffice.co.uk>>, <Finn.Kinserdal@nhh.no<mailto:Finn.Kinserdal@nhh.no>>, <nhh.postmottak@nhh.no<mailto:nhh.postmottak@nhh.no>>Hei,jeg viser til Deres brev/melding fra 17. november, (se vedlegg), som jeg mottok på torsdag, (var det vel).Jeg gjentar at dette ikke er noe, som jeg har bestilt.Det er noen troll/jævler som bestiller masse dritt, i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), på nettet, fra firmaer med dårlige rutiner.Så dette må jeg klage på.Skjerpings!Erik Ribsskog———- Forwarded message ———Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com>>Date: man. 30. nov. 2020 kl. 01:05Subject: Klage/Fwd: Klage/Fwd: Sending fra Lotteriadministrasjonen på vei til degTo: Faktura RB <Faktura.RB@posten.no<mailto:Faktura.RB@posten.no>>Cc: juridisk <juridisk@datatilsynet.no<mailto:juridisk@datatilsynet.no>>, <terje@aspelund.no<mailto:terje@aspelund.no>>, <elh@forbrukertilsynet.no<mailto:elh@forbrukertilsynet.no>>, <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no<mailto:inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no<mailto:fmovpost@fylkesmannen.no>>, post <post@finkn.no<mailto:post@finkn.no>>, <abuse@telia.com<mailto:abuse@telia.com>>, <POLBoard@postoffice.co.uk<mailto:POLBoard@postoffice.co.uk>>, Club Creo <info@clubcreo.com<mailto:info@clubcreo.com>>, <firmapost@nkom.no<mailto:firmapost@nkom.no>>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no<mailto:politikk@hoyre.no>>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no<mailto:post@akademikerforbundet.no>>, post <post@finanstilsynet.no<mailto:post@finanstilsynet.no>>, post@inkassoklagenemnda.no<mailto:post@inkassoklagenemnda.no> <post@inkassoklagenemnda.no<mailto:post@inkassoklagenemnda.no>>, postmottak@sivilombudsmannen.no<mailto:postmottak@sivilombudsmannen.no> <postmottak@sivilombudsmannen.no<mailto:postmottak@sivilombudsmannen.no>>, sande.vgs <sande.vgs@vfk.no<mailto:sande.vgs@vfk.no>>, <polcustomercare@royalmail.com<mailto:polcustomercare@royalmail.com>>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org<mailto:amnestyis@amnesty.org>>, HRW UK <hrwuk@hrw.org<mailto:hrwuk@hrw.org>>, Faktura RB <Faktura.RB@posten.no<mailto:Faktura.RB@posten.no>>, EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no<mailto:kristiansand.kundeservice@posten.no>>, <postmottak@sd.dep.no<mailto:postmottak@sd.dep.no>>, CustomerCare <CustomerCare@postoffice.co.uk<mailto:CustomerCare@postoffice.co.uk>>, <Finn.Kinserdal@nhh.no<mailto:Finn.Kinserdal@nhh.no>>, <nhh.postmottak@nhh.no<mailto:nhh.postmottak@nhh.no>>Hei,jeg viser til Deres brev/melding fra 17. november.(Se vedlegg).Dette er ikke noe jeg har bestilt.Det er noen jævler/kødder/troll, som bestiller masse dritt, i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), på nettet, fra firmaer med dårliger rutiner.Så dette må jeg klage på.Skjerpings!Erik Ribsskog———- Forwarded message ———Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com>>Date: fre. 20. nov. 2020 kl. 00:42Subject: Klage/Fwd: Sending fra Lotteriadministrasjonen på vei til degTo: juridisk <juridisk@datatilsynet.no<mailto:juridisk@datatilsynet.no>>Cc: <terje@aspelund.no<mailto:terje@aspelund.no>>, <elh@forbrukertilsynet.no<mailto:elh@forbrukertilsynet.no>>, <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no<mailto:inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no<mailto:fmovpost@fylkesmannen.no>>, post <post@finkn.no<mailto:post@finkn.no>>, <abuse@telia.com<mailto:abuse@telia.com>>, <POLBoard@postoffice.co.uk<mailto:POLBoard@postoffice.co.uk>>, Club Creo <info@clubcreo.com<mailto:info@clubcreo.com>>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no<mailto:juridisk@datatilsynet.no>>, <firmapost@nkom.no<mailto:firmapost@nkom.no>>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no<mailto:politikk@hoyre.no>>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no<mailto:post@akademikerforbundet.no>>, post <post@finanstilsynet.no<mailto:post@finanstilsynet.no>>, post@inkassoklagenemnda.no<mailto:post@inkassoklagenemnda.no> <post@inkassoklagenemnda.no<mailto:post@inkassoklagenemnda.no>>, postmottak@sivilombudsmannen.no<mailto:postmottak@sivilombudsmannen.no> <postmottak@sivilombudsmannen.no<mailto:postmottak@sivilombudsmannen.no>>, sande.vgs <sande.vgs@vfk.no<mailto:sande.vgs@vfk.no>>, <polcustomercare@royalmail.com<mailto:polcustomercare@royalmail.com>>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org<mailto:amnestyis@amnesty.org>>, HRW UK <hrwuk@hrw.org<mailto:hrwuk@hrw.org>>, Faktura RB <Faktura.RB@posten.no<mailto:Faktura.RB@posten.no>>, EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no<mailto:kristiansand.kundeservice@posten.no>>, <postmottak@sd.dep.no<mailto:postmottak@sd.dep.no>>, CustomerCare <CustomerCare@postoffice.co.uk<mailto:CustomerCare@postoffice.co.uk>>Hei,dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).(Jeg har ikke kontaktet disse).Vennligst rydd opp!Med hilsenErik RibsskogPS.Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikkevirker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synesjeg).———- Forwarded message ———Fra: <no_reply@posten.no<mailto:no_reply@posten.no>>Date: tor. 29. okt. 2020 kl. 20:16Subject: Sending fra Lotteriadministrasjonen på vei til degTo: <eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com>>Hei.Det er en sending fra Lotteriadministrasjonen på vei til deg.Sporingsnummer: 370727320188787550Sendingen har målene 6 cm x 20 cm x 28 cm.Vekt: 1,95 kg.Forventet ankomst 30.10.2020.Spor sendingen her: https://posten.no/s/370727320188787550Hilsen Posten________________________________The contents of this e-mail are confidential to the person or organisation to whom it is addressed. No-one else may copy or forward all or any of it in any form without the prior written consent of the originator. If you have received this e-mail in error, please contact the sender and delete the material from any computer.Hei,jeg viser til Deres brev/faktura, fra 24. november, som jeg mottok, i går, (onsdag).(Se vedlegg).Dette er det samme som før.Det er noen jævler/troll, som bestiller masse dritt, på nettet, i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), fra firmaer med dårlige rutiner.Og så sender jeg dette tilbake igjen, (og skriver: ‘Jeg har ikke bestilt dette. Returner til avsender’, på pakkene).Dere skriver på fakturaen, at dette er _min_ forsendelse.Men dette er ikke mine forsendelser.Dette er møkka-firmaene sine forsendelser, (de som lar seg bruke, som verktøy, for hatere/post-terrorister).Så her har det stokker seg fælt for dere må jeg si.Dette må jeg klage på.Skjerpings!Erik Ribsskog———- Forwarded message ———Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com>>Date: tir. 1. des. 2020 kl. 13:10Subject: Oppdatering/Fwd: Klage/Fwd: Klage/Fwd: Sending fra Lotteriadministrasjonen på vei til degTo: Faktura RB <Faktura.RB@posten.no<mailto:Faktura.RB@posten.no>>Cc: juridisk <juridisk@datatilsynet.no<mailto:juridisk@datatilsynet.no>>, <terje@aspelund.no<mailto:terje@aspelund.no>>, <elh@forbrukertilsynet.no<mailto:elh@forbrukertilsynet.no>>, <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no<mailto:inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no<mailto:fmovpost@fylkesmannen.no>>, post <post@finkn.no<mailto:post@finkn.no>>, <abuse@telia.com<mailto:abuse@telia.com>>, <POLBoard@postoffice.co.uk<mailto:POLBoard@postoffice.co.uk>>, Club Creo <info@clubcreo.com<mailto:info@clubcreo.com>>, <firmapost@nkom.no<mailto:firmapost@nkom.no>>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no<mailto:politikk@hoyre.no>>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no<mailto:post@akademikerforbundet.no>>, post <post@finanstilsynet.no<mailto:post@finanstilsynet.no>>, post@inkassoklagenemnda.no<mailto:post@inkassoklagenemnda.no> <post@inkassoklagenemnda.no<mailto:post@inkassoklagenemnda.no>>, postmottak@sivilombudsmannen.no<mailto:postmottak@sivilombudsmannen.no> <postmottak@sivilombudsmannen.no<mailto:postmottak@sivilombudsmannen.no>>, sande.vgs <sande.vgs@vfk.no<mailto:sande.vgs@vfk.no>>, <polcustomercare@royalmail.com<mailto:polcustomercare@royalmail.com>>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org<mailto:amnestyis@amnesty.org>>, HRW UK <hrwuk@hrw.org<mailto:hrwuk@hrw.org>>, Faktura RB <Faktura.RB@posten.no<mailto:Faktura.RB@posten.no>>, EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no<mailto:kristiansand.kundeservice@posten.no>>, <postmottak@sd.dep.no<mailto:postmottak@sd.dep.no>>, CustomerCare <CustomerCare@postoffice.co.uk<mailto:CustomerCare@postoffice.co.uk>>, <Finn.Kinserdal@nhh.no<mailto:Finn.Kinserdal@nhh.no>>, <nhh.postmottak@nhh.no<mailto:nhh.postmottak@nhh.no>>Hei,jeg viser til Deres brev/melding fra 17. november, (se vedlegg), som jeg mottok på torsdag, (var det vel).Jeg gjentar at dette ikke er noe, som jeg har bestilt.Det er noen troll/jævler som bestiller masse dritt, i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), på nettet, fra firmaer med dårlige rutiner.Så dette må jeg klage på.Skjerpings!Erik Ribsskog———- Forwarded message ———Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com>>Date: man. 30. nov. 2020 kl. 01:05Subject: Klage/Fwd: Klage/Fwd: Sending fra Lotteriadministrasjonen på vei til degTo: Faktura RB <Faktura.RB@posten.no<mailto:Faktura.RB@posten.no>>Cc: juridisk <juridisk@datatilsynet.no<mailto:juridisk@datatilsynet.no>>, <terje@aspelund.no<mailto:terje@aspelund.no>>, <elh@forbrukertilsynet.no<mailto:elh@forbrukertilsynet.no>>, <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no<mailto:inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no<mailto:fmovpost@fylkesmannen.no>>, post <post@finkn.no<mailto:post@finkn.no>>, <abuse@telia.com<mailto:abuse@telia.com>>, <POLBoard@postoffice.co.uk<mailto:POLBoard@postoffice.co.uk>>, Club Creo <info@clubcreo.com<mailto:info@clubcreo.com>>, <firmapost@nkom.no<mailto:firmapost@nkom.no>>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no<mailto:politikk@hoyre.no>>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no<mailto:post@akademikerforbundet.no>>, post <post@finanstilsynet.no<mailto:post@finanstilsynet.no>>, post@inkassoklagenemnda.no<mailto:post@inkassoklagenemnda.no> <post@inkassoklagenemnda.no<mailto:post@inkassoklagenemnda.no>>, postmottak@sivilombudsmannen.no<mailto:postmottak@sivilombudsmannen.no> <postmottak@sivilombudsmannen.no<mailto:postmottak@sivilombudsmannen.no>>, sande.vgs <sande.vgs@vfk.no<mailto:sande.vgs@vfk.no>>, <polcustomercare@royalmail.com<mailto:polcustomercare@royalmail.com>>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org<mailto:amnestyis@amnesty.org>>, HRW UK <hrwuk@hrw.org<mailto:hrwuk@hrw.org>>, Faktura RB <Faktura.RB@posten.no<mailto:Faktura.RB@posten.no>>, EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no<mailto:kristiansand.kundeservice@posten.no>>, <postmottak@sd.dep.no<mailto:postmottak@sd.dep.no>>, CustomerCare <CustomerCare@postoffice.co.uk<mailto:CustomerCare@postoffice.co.uk>>, <Finn.Kinserdal@nhh.no<mailto:Finn.Kinserdal@nhh.no>>, <nhh.postmottak@nhh.no<mailto:nhh.postmottak@nhh.no>>Hei,jeg viser til Deres brev/melding fra 17. november.(Se vedlegg).Dette er ikke noe jeg har bestilt.Det er noen jævler/kødder/troll, som bestiller masse dritt, i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), på nettet, fra firmaer med dårliger rutiner.Så dette må jeg klage på.Skjerpings!Erik Ribsskog———- Forwarded message ———Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com>>Date: fre. 20. nov. 2020 kl. 00:42Subject: Klage/Fwd: Sending fra Lotteriadministrasjonen på vei til degTo: juridisk <juridisk@datatilsynet.no<mailto:juridisk@datatilsynet.no>>Cc: <terje@aspelund.no<mailto:terje@aspelund.no>>, <elh@forbrukertilsynet.no<mailto:elh@forbrukertilsynet.no>>, <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no<mailto:inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no<mailto:fmovpost@fylkesmannen.no>>, post <post@finkn.no<mailto:post@finkn.no>>, <abuse@telia.com<mailto:abuse@telia.com>>, <POLBoard@postoffice.co.uk<mailto:POLBoard@postoffice.co.uk>>, Club Creo <info@clubcreo.com<mailto:info@clubcreo.com>>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no<mailto:juridisk@datatilsynet.no>>, <firmapost@nkom.no<mailto:firmapost@nkom.no>>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no<mailto:politikk@hoyre.no>>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no<mailto:post@akademikerforbundet.no>>, post <post@finanstilsynet.no<mailto:post@finanstilsynet.no>>, post@inkassoklagenemnda.no<mailto:post@inkassoklagenemnda.no> <post@inkassoklagenemnda.no<mailto:post@inkassoklagenemnda.no>>, postmottak@sivilombudsmannen.no<mailto:postmottak@sivilombudsmannen.no> <postmottak@sivilombudsmannen.no<mailto:postmottak@sivilombudsmannen.no>>, sande.vgs <sande.vgs@vfk.no<mailto:sande.vgs@vfk.no>>, <polcustomercare@royalmail.com<mailto:polcustomercare@royalmail.com>>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org<mailto:amnestyis@amnesty.org>>, HRW UK <hrwuk@hrw.org<mailto:hrwuk@hrw.org>>, Faktura RB <Faktura.RB@posten.no<mailto:Faktura.RB@posten.no>>, EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no<mailto:kristiansand.kundeservice@posten.no>>, <postmottak@sd.dep.no<mailto:postmottak@sd.dep.no>>, CustomerCare <CustomerCare@postoffice.co.uk<mailto:CustomerCare@postoffice.co.uk>>Hei,dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).(Jeg har ikke kontaktet disse).Vennligst rydd opp!Med hilsenErik RibsskogPS.Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikkevirker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synesjeg).———- Forwarded message ———Fra: <no_reply@posten.no<mailto:no_reply@posten.no>>Date: tor. 29. okt. 2020 kl. 20:16Subject: Sending fra Lotteriadministrasjonen på vei til degTo: <eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com>>Hei.Det er en sending fra Lotteriadministrasjonen på vei til deg.Sporingsnummer: 370727320188787550Sendingen har målene 6 cm x 20 cm x 28 cm.Vekt: 1,95 kg.Forventet ankomst 30.10.2020.Spor sendingen her: https://posten.no/s/370727320188787550Hilsen Posten________________________________The contents of this e-mail are confidential to the person or organisation to whom it is addressed. No-one else may copy or forward all or any of it in any form without the prior written consent of the originator. If you have received this e-mail in error, please contact the sender and delete the material from any computer.ref:_00D20BwOI._5007R2oPx7W:ref2 vedleggIMG_20210323_0001 paint.jpg680KIMG_20210323_0002.jpg377K
PS.
Her er vedleggene:


-
01[04:18] <john_cons> (det var en episode sommeren før, da jeg ble shanghaiet av pia og min larvik-bestekamerat frode kølner, når jeg skulle feire min atten års-dag, og frode kølner og hans kamerat ville låne vannsenga mi, bursdag-natten, i tillegg til at de shanghaiet meg, bort til en berger-strand som het sandvika, og de nekta også, å stoppe på butikken, for at jeg skulle kjøpe øl, (siden det var01[04:18] <john_cons> atten års-dag), og de jagde meg også ut av huset til min farmor, (hvor jeg møtte de, for det var lettere å forklare veien dit, til larvik-folka), før jeg fikk bursdag-gave av henne, (til øl osv.))01[04:19] <john_cons> og da måtte jeg si, (for å få disse shanghai-folka (frode, pia og ‘tystingen’), til å slutte å mase høl i huet på meg/plage meg, at der skulle anne og annika ligge, (i vannsenga mi), og derfor ville jeg ha den selv, den natta)01[04:45] <john_cons> https://www.dagbladet.no/nyheter/ole-paus—han-er-ikke-clubable/6401628601[04:46] <john_cons> TID FOR LUNSJ: Dagbladet fikk komme på besøk til Norske Selskab. Formann Carl Christian Gilhuus-Moe (t.v), servitør Tone Kalsaas Gulbrandsen og kommunikasjonsansvarlig Even Trygve Hansen. Foto: HANSEN NINA /Dagbladet.03[05:43] * skorpion (~skorpion@172.51-175-153.customer.lyse.net) has joined #quiz-show[05:44] <skorpion> Sjutten…[05:44] <skorpion> Enda et gammelt troll som dukker opp02[06:32] * Sjutten (mordi@ti0010q160-2199.bb.online.no) Quit (Ping timeout: 258 seconds)02[09:22] * loller (uid358106@id-358106.highgate.irccloud.com) Quit (Quit: Connection closed for inactivity)03[12:53] * loller (uid358106@id-358106.highgate.irccloud.com) has joined #quiz-show03[14:06] * Sjutten (mordi@ti0010q160-2199.bb.online.no) has joined #quiz-show[14:11] <skorpion> Sjutten…[14:11] <skorpion> Var det ikke du som var sjef for fanklubben[14:11] <skorpion> Back in the day[14:33] <Sjutten> Nei, det var nok ikke meg.[14:56] <skorpion> Mente å huske det[14:56] <skorpion> Jeg husker jeg måtte pælme deg ut, flere ganger, da jeg var op på #Blabla[15:17] <Sjutten> Auda[15:18] <skorpion> Ja, det kom jo “verstinger” inn på kanalen daglig, for å diskutere ting som stod på Johncons-blogg o.l[15:19] <skorpion> Og det var også sånn[15:19] <skorpion> På den her tida[15:19] <skorpion> At en som het gorg drev og tulla fælt[15:19] <skorpion> Men han har jeg ikke sett noe til[15:19] <skorpion> Men han dukker vel opp snart han også[17:38] <skorpion> Stille her på #quiz-show-chatten[17:38] <skorpion> I hvert fall når jeg er her[17:38] <skorpion> Mens når jeg leser loggen på bloggen så er det chat om pupper og det ene med det andre[18:17] <loller> skorpion: #blabla eksisterer ikke mer ?[18:18] <skorpion> #Blablabla var det kanskje[18:18] <skorpion> Det var johncons’ kanal fra nittitallet[18:18] <loller> å[18:18] <skorpion> Men så kom det noen iddioter og tok over[18:18] <loller> ja det er jo lenge siden nå[18:18] <skorpion> Så han måtte lage #blablatemp tror jeg[18:18] <loller> da ver jeg mye liten gutt[18:18] <loller> aha[18:18] <loller> ja, sånn er det jo på EFNet[18:18] <loller> det kan komme andre å ta over[18:18] <skorpion> Både #quiz-show og #Blablabla ble tatt over[18:19] <skorpion> Av de samme folka, mener jeg å huske[18:19] <skorpion> Og jeg tror at kanskje Collyk er en av disse folkas botter[18:19] <skorpion> Som fremdeles henger igjen her[18:19] <skorpion> Fra den takeoveren rundt 2013-14[18:19] <skorpion> Må det vel ha vært[18:19] <skorpion> Det var en som kalte seg for ndugu som stod bak, husker jeg[18:24] <Collyk> not a bot[18:24] <Collyk> hehe[18:24] <Collyk> gammel traver[18:24] <skorpion> !!![18:24] <skorpion> Jeg trodde du var bot, siden du aldri sa noe[18:24] <Collyk> ![18:24] <skorpion> Jeg kan ikke huske deg fra 2013[18:25] <Collyk> er ikke aktiv. IRC-klienten bare står og går. Skjer ingenting på irc 🙂[18:25] <Collyk> jeg var vel mye tidligere enn det[18:25] <Collyk> har vært på irc i 20 år[18:25] <skorpion> Men du var ikke her på den tida, så du må vel ha hatt en pause da[18:25] <skorpion> Evt. at du ikke sa noe da heller[18:25] <skorpion> Slik at jeg ikke husker deg[18:26] <Collyk> tror ikke jeg skrev noe da nei.. men det stemmer nok at jeg ikke var her p ådenne kanalen[18:26] <skorpion> Men du var her på kanalen på nittitallet under storhetstida?[18:27] <Collyk> ja[18:28] <skorpion> Var john_cons en streng op?[18:28] <Collyk> husker noen som het Laly[18:28] <skorpion> På den tida?[18:28] <Collyk> vet ikke[18:28] <skorpion> Snakket han mye om pupper den gangen også?[18:29] <Collyk> vet ikke[18:29] <Collyk> 🙂[18:29] <skorpion> Husker du ikke cons?[18:29] <Collyk> jo, jeg tror det[18:30] <Collyk> men jeg kjenner ikke interessene til vedkommende[18:31] <skorpion> Det var kanskje mange her på den tidan[18:31] <skorpion> Sånn at du ikke husker hver enkelt så lett[18:31] <Collyk> det var veldig mange her og på #virrvarr[18:32] <Collyk> jeg var egentlig mer aktiv på andre kanaler[18:32] <skorpion> Ah01[18:41] <john_cons> snakket jeg mye om pupper, er det stasi eller[18:41] <skorpion> Haha[18:41] <skorpion> Nei, jeg bare kødda da01[18:42] <john_cons> jeg husker også laly, hu startet et nytt regime, (med at alle op-ene skulle ha offentlige navn, på et nettsted), på #quiz-show[18:42] <skorpion> Du snakket vel akkurat så mye om pupper som det er normalt for en heteroseksuell mann å gjøre01[18:42] <john_cons> skorpion: du minner meg litt om fredrick fra rimi bjørndal[18:42] <skorpion> Jasså[18:42] <skorpion> Er det positivt eller negativt?01[18:43] <john_cons> det vet jeg ikke, om er positivt eller negativt, han var ganske feit, så det var vel negativt sånn sett, men jeg tenkte på personligheten[18:43] <skorpion> Og hvordan var den?01[18:44] <john_cons> skorpion: han var litt sånn jihadist muligens han og, (og en kollega som het thor arild ‘toro’ ødegaard)[18:44] <skorpion> Men jeg er jo ikke jihadist01[18:44] <john_cons> de nektet å kjøpe noen av rimi bjørndal sine frossen-pizzaer, og spesialbestilte mia pizza med kylling[18:44] <skorpion> Grunnen til at jeg ikke liker counter-jihadistene, er at de ofte er frimurere[18:44] <skorpion> Som Breivik vel01[18:44] <john_cons> som ikke var i sortimentet[18:45] <skorpion> Og de skal liksom ha oss til å slåss mot muslimene på jødenes side[18:45] <skorpion> Men jødene og muslimene får gjøre opp seg imellom, mener jeg01[18:45] <john_cons> fredrick bodde i rimi-leilighet, (samme bokompleks som toro), på tøyen[18:45] <skorpion> Israel og kong Salomos tempel er ikke vår business01[18:45] <john_cons> jeg pleide noen ganger å kjøre fredrick hjem fra jobben01[18:46] <john_cons> og da sa han at vår kollega khaldoon hadde sagt, at et skilt, som stod, på et bygg, like ved der fredrick bodde, betydde danseskole, (på arabisk)01[18:46] <john_cons> noe sånt01[18:46] <john_cons> jeg har skrevet om frederick i min bok 5[18:46] <skorpion> Ja, det ringer noen bjeller01[18:46] <john_cons> men det er mulig at det er i den siste delen av min bok 501[18:47] <john_cons> den ble for lang til å kun være i en bok, hvis jeg ikke husker helt feil01[18:47] <john_cons> (min bok 5)01[18:47] <john_cons> den boken var fra den tida jeg bodde på st. hanshaugen, (fra 1996 til 2004)[18:47] <skorpion> “To spøkefugler fra Rimi Bjørndal”[18:47] <skorpion> Er det der?[18:48] <skorpion> Nei, det var David Hjort[18:48] <skorpion> Det er mange kapitler som omhandler Rimi Bjørndal ser jeg01[18:49] <john_cons> nei01[18:50] <john_cons> de to spøkefuglene var david hjort og merethe fra follo01[18:50] <john_cons> ja jeg jobba der i to perioder, både før og etter at jeg jobba som butikksjef, (i tre butikker)01[18:50] <john_cons> distriktsjef anne kathrine skodvin sendte meg hele tida til rimi bjørndal (av en eller annen grunn)01[18:51] <john_cons> fredrick hadde som hobby å drive med ai-programmering, og hans mor hatet han, (fortalte han)[18:52] <skorpion> Den raftingturen du forteller om på slutten av boka[18:52] <skorpion> Der har jeg vært[18:52] <skorpion> På Dagali[18:52] <skorpion> Det var faktisk ei dame som døde for en del år siden[18:52] <skorpion> Under en sånn raftingtur01[18:52] <john_cons> fredrick jobbet på byggern bjørndal, men så begynte han på rimi bjørndal (etter at han betjente meg der, en gang jeg var innom for å kjøpe noe for butikksjef irene ottesen, i 2002)01[18:53] <john_cons> var det[18:53] <skorpion> Ja, hun havna under båten mener jeg å huske01[18:53] <john_cons> ok, det har jeg ikke lest om01[18:53] <john_cons> men det var ganske bra fart i den elva der01[18:53] <john_cons> så noe sånt kunne nok skje, hvis jeg skulle tippe[18:53] <skorpion> https://www.tv2.no/a/13745091/[18:53] <skorpion> Jeg pleide å dra på fisketurer dit[18:54] <skorpion> Og da så vi alltid raftingbåter kjøre forbi[18:54] <skorpion> Så kanskje så du meg stå og fiske da du var der oppe[18:54] <skorpion> Jeg har fiska i akkurat den kulpen hu dama dæva[18:54] <skorpion> Det var litt spesielt01[18:55] <john_cons> det var sånn at båten kunne liksom havne i en strøm, og så var det vanskelig, og så stod liksom gummi-båten, helt stille, mot en fjellvegg, for eksempel, (den ble liksom låst fast av strømmen, og de som satt i båten, var rimelig slappe, så det var nok noen ganger et helvete, for kapteinen, fra event-firmaet, hvis jeg skulle tippe)01[18:55] <john_cons> ok[18:55] <skorpion> Bakevja ja01[18:56] <john_cons> ok, har du slekt fra numedal?[18:56] <skorpion> Nei, det har jeg ikke[18:56] <skorpion> Men vi pleide å leie hytte der oppe da jeg var guttunge01[18:56] <john_cons> jeg husker best min kollega irene ottesen, hu begynte å grine, når hu skulle teste våtdrakten, og så fikk hu gåtur langs lågen istedet[18:56] <skorpion> Og så ble det til at jeg dro dit på kompisturer da jeg var voken01[18:56] <john_cons> okey[18:56] <skorpion> *voksen[18:57] <skorpion> Ja, det leser jeg om akkurat nå faktisk[18:57] <skorpion> Og at hu spurte deg om noe røyk01[18:57] <john_cons> okey01[18:57] <john_cons> hege grymyr spurte om jeg hadde sigg, etter rafting-turen01[18:57] <john_cons> hu var butikksjef på rimi oppsalstubben[18:57] <skorpion> Ja, sånn var det01[18:57] <john_cons> og i slekt med noen av rasofferne i gjerdrum01[18:57] <john_cons> men hvor har man sigg i en våtdrakt, liksom01[18:57] <john_cons> (og jeg var bare festrøyker)01[18:58] <john_cons> hu var muligens i sjokk (hege grymyr), og trengte en røyk da, etter rafting-turen01[18:58] <john_cons> noe sånt01[18:58] <john_cons> jeg kjente ikke hu hege grymyr så bra, så jeg vet ikke om hu vanligvis ble lett sjokkert01[18:59] <john_cons> så hege grymyr og irene ottesten fikk begge sammenbrudd da, på grunn av den nevnte rafting-turen[18:59] <skorpion> Jeezes01[18:59] <john_cons> det jeg likte best der var hytta, med boblebad og badstu og masse gratis øl, sigg, osv., (selv om noen muligens rappa dette, for det ble plutselig borte)[19:00] <skorpion> Men ikke så digg med mannfolk i boblebadet, leser jeg[19:00] <skorpion> Og pikk-vising01[19:00] <john_cons> (en butikksjef ved navn christian var homo, og viste sine private deler, til thomas kvehaugen og meg)01[19:00] <john_cons> stemmer01[19:00] <john_cons> de to havna seinere (muligens dagen etter) i boblebadet sammen[19:00] <skorpion> Æsj01[19:01] <john_cons> jeg likte det bedre den første dagen, da var det ei sprek blondinne, ved navn renate heder, i boblebadet, og vi drakk kald øl, mens vi løste de ‘åndsvake’ arbeidsoppgavene01[19:01] <john_cons> det var ikke min ide å ta kurs-økten i boblebadet[19:01] <skorpion> Renate med nesa ja01[19:01] <john_cons> det var en som muligens het terje, fra en rimi nord i oslo et sted01[19:02] <john_cons> ja, ellers var hu renate helt strøken, må man vel si, (så jeg var kanskje litt pirkete overfor henne, når jeg hang meg opp i det med den ‘hekse-nesa’, eller hva man skal si)[19:04] <skorpion> Det blir vel kanskje litt som med puppa til Christell[19:05] <skorpion> Noe rart må de vel ha01[19:05] <john_cons> mer om laly (wenche jondahl f. pettersen): https://johncons-blogg.net/2020/03/mer-fra-facebook_28.html01[19:06] <john_cons> litt rart at puppene til christell liksom hadde forsunnet på det bildet du linket til01[19:06] <john_cons> men det er kanskje sånt som skjer[19:06] <skorpion> Kanskje hu ble lei av disse etasjene01[19:07] <john_cons> i militæret så var jeg i samme tropp, som en som het skjærbekk, som visst hadde gjort et stort poeng av, at pupper bare er ekkelt fett, og de ikke er noe å hisse seg opp over[19:07] <skorpion> Sus01[19:07] <john_cons> (skjærbek var muligens tvilsom, selv om han vel var kjent som en rundbrenner, selv om militæret begynner å bli noen år siden)01[19:08] <john_cons> dette (om at pupper bare var fett), var visst et tema på kanonlaget, (hvor skjærbekk var de siste månedene av førstegangstjenesten)01[19:09] <john_cons> (fra min bok 3)[19:13] <skorpion> Skal jeg ta meg en ørliten dram, tro[19:13] <skorpion> Kl. er jo over syv01[19:17] <john_cons> christian lemika grunnfoss het han homo-butikksjefen fra dagali01[19:17] <john_cons> david hjort dro med han til arvikafestivalen (jeg kjørte) sommeren 2000, husker jeg, (jeg hadde eget telt)[19:18] <skorpion> Ser ut som han har kjerring og unger[19:18] <skorpion> Men det er kanskje bare et skalkeskjul01[19:18] <john_cons> https://johncons-blogg.net/2014/01/enda-mer-fra-facebook.html01[19:18] <john_cons> christian lemika grunnfoss?01[19:19] <john_cons> ja det er mulig, det er mulig at det var en annen grunn til at han blottet seg da[19:19] <skorpion> Du skriver i boka at du spurte hva grunnen var[19:19] <skorpion> Men du skriver ikke hva du fikk som svar01[19:20] <john_cons> jeg spurte han christian hvorfor han dreiv og viste fram snurrebassen, (når det samlet en del folk seg utafor badstua), men da svarte han ikke noe01[19:20] <john_cons> sånn som jeg husker det01[19:20] <john_cons> stemmer01[19:20] <john_cons> han svarte ikke noe01[19:20] <john_cons> han bare var taus/inneslutta liksom01[19:20] <john_cons> sånn som jeg husker det01[19:20] <john_cons> og på butikksjef-seminar på storfjell noen uker/måneder seinere[19:20] <skorpion> Kan vel være noe slags skaphomofili01[19:21] <john_cons> så kødda han, og dro med ned til ‘ulvene’ som han sa, (i auditoriet)01[19:21] <john_cons> ulvene = rimis direktører, osv01[19:24] <john_cons> og det mellomnavnet til han christian01[19:24] <john_cons> nemlig lemika01[19:24] <john_cons> det er vel ikke noe norskt/norrønt01[19:25] <john_cons> det høres øst-europeisk ut, synes jeg01[19:25] <john_cons> men christian sa ikke noe om øst-europa, på arvika-turen, (i bilen for eksempel)[19:25] <skorpion> Samisk tenker jeg[19:25] <skorpion> Han så samisk ut også01[19:25] <john_cons> han bare sa at han kjente artistene i rap-bandet warlocks fra oppveksten01[19:25] <john_cons> ok, samisk kanskje ja01[19:26] <john_cons> jeg får prøve å søke på google[19:27] <skorpion> Åh fy faen, den drammen jeg kjøpte smakte gammal hostesaft01[19:29] <john_cons> Hei der ute.01[19:29] <john_cons> Er det noen som har kjennskap til Erik Lemika`s slekt. (navn brukt i Norge)01[19:29] <john_cons> FT 1875 Hammerfest Nr.401[19:29] <john_cons> http://digitalarkivet.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=5&filnamn=f72001&gardpostnr=150&personpostnr=1381&merk=1381#ovre01[19:29] <john_cons> Er det noen som er flink å lete slekt i Sverige som kan finne hans forfedre,og når han01[19:29] <john_cons> innvandret til Norge, rykte sier han kom til Hammerfest 1864,men jeg finner han ikke FT 1865.01[19:29] <john_cons> Han gitet seg i Hammerfest 13 okt 1872. NR.3801[19:29] <john_cons> lemika er visst fra sverige, men de har jo samer der og01[19:29] <john_cons> Erik Isaksen Lemika f.03.10-1845 Øvre Kalix Sverje01[19:30] <john_cons> https://www.slektogdata.no/slektsforum/viewtopic.php?t=11272301[19:31] <john_cons> kalix er visst en slags finsk del av sverige01[19:31] <john_cons> I februar 2011 ble Kalix inkludert i forvaltningsområdet for meänkieli og finsk[2] og Kalix er en av seks svenske kommuner hvor meänkieli har status som offisielt minoritetsspråk.01[19:31] <john_cons> https://no.wikipedia.org/wiki/Kalix_kommune01[19:32] <john_cons> Meänkieli, eller tornedalsfinsk, er det språket som utvikla seg i den delen av finskspråkleg Nordkalotten som vart att i Sverige etter at Finland vart ein del av Russland i 1809.01[19:32] <john_cons> https://nn.wikipedia.org/wiki/Meänkieli[19:32] <cxp> walls of texts[19:32] <cxp> umedisinert nordmann[19:32] <skorpion> I og med at det høres samisk ut + Hammerfest, så er jeg ganske sikker på at det er samisk[19:33] <skorpion> Når jeg søker på Lemika, så får jeg opp en hel del personer i Sør-Varanger[19:33] <skorpion> Så det kommer vel derfra[19:34] <skorpion> Se her ja[19:34] <skorpion> “der Honningsvaag Socialdemokratiske Ungdomslag nylig var stiftet av redaktør Peder Manzika fra Hammerfest og ledet av kvenen Johannes Lemika.3”[19:34] <skorpion> http://finnmarkforlag.no/13_04.html[19:35] <skorpion> Kvener[19:37] <cxp> kvensk ?[19:37] <cxp> en slags retarded svensk ?[19:37] <cxp> hva er kvensk?01[19:37] <john_cons> E – shop – na www.lemika.cz01[19:37] <john_cons> tel.kontakt 604 208 03801[19:37] <john_cons> ing. Zlata Čermáková,01[19:37] <john_cons> Nádražní 262,Česká Skalice 5520301[19:38] <john_cons> lemika i tsjekkia:[19:38] <cxp> ?01[19:38] <john_cons> https://www.facebook.com/www.inglot.cz/[19:38] <skorpion> En folkegruppe[19:38] <skorpion> En folkegruppe som har en god del inngifte med samer[19:38] <skorpion> De kommer fra finland[19:41] <skorpion> Når jeg leser Min Bok så er det på en måte som å reise tilbake til fortiden[19:42] <skorpion> Alle disse karakterene[19:42] <skorpion> Som var typiske for 90- og 2000-tallet[19:42] <skorpion> Som man ikke ser så ofte lenger[19:43] <skorpion> Jeg vil igrunn sammenlikne deg litt med Ingvar Ambjørnsen, john_cons[19:43] <skorpion> Du er litt sånn sosialrealistisk i stilen01[19:43] <john_cons> jeg har ikke jobbet i norge siden 2004, så akkurat hva du tenker på, det veit jeg ikke01[19:43] <john_cons> nå tror jeg du er på vidda skorpion[19:43] <skorpion> Åh01[19:43] <john_cons> for jeg skriver jo memoarer, mens ambjørnsen skriver romaner01[19:43] <john_cons> for å si det sånn[19:44] <skorpion> Jo, det er nå sant[19:44] <skorpion> Ambjørnsen er fiksjon01[19:44] <john_cons> ambjørnsen skriver om oppdiktede personer[19:44] <skorpion> Men det er også noe realistisk over Ambjørnsens skildringer[19:44] <skorpion> Sosialrealisme tror jeg det kalles01[19:44] <john_cons> jepp, mens jeg bare skriver min historie (som jenny skavlan sa)01[19:44] <john_cons> det med ambjørnsen er nok det[19:45] <skorpion> Den raftingturen01[19:45] <john_cons> men å bare skrive ens historie, kalles memoar-skriving, (en egen genre)[19:45] <skorpion> Den var fra 2000, var den ikke01[19:45] <john_cons> jo den stemmer nok, det var vel høsten 2000[19:45] <skorpion> Og Min Bok 6 og fremover er vel fra 2000-tallet?01[19:45] <john_cons> ja min bok 5, er fra 1996 til 2004[19:46] <skorpion> Ja, stemmer for det er flere bind01[19:46] <john_cons> og min bok 6 begynner høsten 2004, i sunderland01[19:46] <john_cons> ja, de bøkene ble først publisert på min blogg, så det er også snakk om kapitler/blogg-poster01[19:46] <john_cons> for å si det sånn[19:46] <skorpion> “Sosialrealisme betegner en undergruppe av realistisk litteratur. I tillegg til å etterstrebe objektivitet og nøyaktig gjengivelse av virkeligheten i en problemorientert diktning, legger sosialrealismen vekt på de kollektive anliggender og de sosiale relasjonene mellom mennesker”[19:47] <skorpion> https://snl.no/sosialrealisme01[19:47] <john_cons> ja, men det er vel i forbindelse med roman-skriving, at det med sosial-realisme er aktuelt[19:47] <skorpion> Det med objektivitet, det er du i hvert fall god på[19:48] <skorpion> Og nøyaktig gjengivelse01[19:48] <john_cons> det er mulig, thomas seltzer ville jo ha det til at jeg var norges beste forfatter01[19:48] <john_cons> men jeg vet ikke om han var oppriktig[19:48] <skorpion> Han var kanskje redd for å være oppriktig01[19:48] <john_cons> for det endte jo med at de kritiserte meg, for å blande børs og katedral osv[19:48] <skorpion> Ja, jeg husker den01[19:49] <john_cons> (noe som ikke ga så mye mening for meg)01[19:49] <john_cons> min tremenning øystein andresen kalte jägermaister for: ‘Hostesaft’[19:50] <skorpion> De var utsolgt for Jägermeister dessverre[19:50] <skorpion> Så jeg måtte kjøpe den her drammen/rammen01[19:50] <john_cons> utsolgt for jägermaister?[19:50] <skorpion> Ja[19:51] <skorpion> Gubben i kassa spurte meg om legg[19:51] <skorpion> Selv om jeg er over 30 vel[19:51] <skorpion> Det var litt sprøtt[19:51] <skorpion> Men det var kanskje pga munnbindet[19:51] <skorpion> Eller at denne typen dram er spesielt populær hos fjortisene01[19:51] <john_cons> de har jägermeister i mange forskjellige slag, på polet[19:52] <skorpion> Ja, men den store er litt for drøy i prisen[19:52] <skorpion> Så jeg ville ikke ha den[19:52] <skorpion> De hadde den, men ikke den lille01[19:52] <john_cons> det var dårlig isåfall[19:53] <skorpion> Folk sitter vel inne og drekker nå i koronatidene01[19:55] <john_cons> de har noe sånt som søtten slag jägermeister på polet, skjønner det hvis de er utsolgt for jägermeister sharf for eksempel, (siden at det muligens er en ny vare), men den origiale burde de klare å ta inn nok av, (den er veldig populær for tida, kiel-ferja har den som en av storselgerne med redusert pris)01[19:55] <john_cons> https://www.vinmonopolet.no/vmp/search/?q=jägermeister:relevance:visibleInSearch:true&searchType=product[19:55] <skorpion> Søtten slag?[19:55] <skorpion> Jeezes[19:56] <skorpion> Det er ikke så ofte jeg er på polet[19:56] <skorpion> Kan ikke huske å ha sett noe annet enn den originale01[19:56] <john_cons> jeg så reklame for den jägermeister coolpack sist jeg var i kiel01[19:56] <john_cons> det må vel være et år sida eller noe01[19:57] <john_cons> og i england var de gale etter jäger-bombs, (stort sett fra 2004 til 2017 vel)[19:57] <skorpion> Må se å få prøvd noen av de andre variantene[19:57] <skorpion> Litt lei av den originale01[19:58] <john_cons> alle barene i england hadde jägermeister, selv om det er tysk vare, så litt rart at polet ikke har skjønt at dette er en kjent vare, og ikke en hyllevarmer, for å si det sånn01[19:59] <john_cons> min kamerat frode kølner kom drassende med en helflaske jägermeister på atten års-dagen min i 1988, så det er ikke sånn, at jägermeiser er en ny vare i norge heller01[19:59] <john_cons> og da sa min tremenning øystein andersen at jägermeister smakte hostesaft01[20:00] <john_cons> så jägermeister var kjent i norge, i 1988, (både i larvik og i lørenskog)[20:00] <skorpion> https://www.vinmonopolet.no/Land/Nederland/Dramm-Lakris-og-Chili/p/874801[20:00] <skorpion> Denne var det jeg kjøpte[20:00] <skorpion> Aldri kjøp den[20:00] <skorpion> Smaker pyton01[20:01] <john_cons> ok, koskenkorva har en lignende vare, og også gammel dansk pluss valhalla og minttu lakris01[20:02] <john_cons> bbl01[20:05] <john_cons> minttu dark heter det kanskje01[20:06] <john_cons> den her er kanskje bedre: https://www.aperitif.no/pollisten/produkt/gammel-dansk-chili-og-lakrids-shot,34755801[20:06] <john_cons> kjøpte den på dfds en gang01[20:06] <john_cons> var grei, sånn som jeg husker det[20:07] <skorpion> Gammel Dansk ja[20:07] <skorpion> Min far drikker alltid den[20:08] <skorpion> Vi drakk alltid den på turer til Dagali[20:08] <skorpion> Og fisketurer generelt[20:08] <skorpion> Godt å ha noe å varme seg på, sier han alltid[20:11] <skorpion> Får prøve å få ned et ørlite glass til av denne dritten[20:11] <skorpion> Mer klarer jeg ikke[20:24] <cxp> i cummed[20:24] <cxp> in feces[20:24] <cxp> and piss[20:24] <cxp> and dirt01[20:26] <john_cons> trodde din far var død skorpion[20:26] <skorpion> Rolf ja[20:26] <skorpion> Han er min biologiske far[20:26] <skorpion> Men jeg liker ikke å tenke på han som min far engang01[20:26] <john_cons> okey sånn å forstå ja01[20:27] <john_cons> skjønner[20:27] <skorpion> Under oppveksten, helt fra jeg var 7-8 år[20:27] <skorpion> Så kalte jeg bare han for Rolf01[20:27] <john_cons> min bonusbror jan drakk gammel dansk på 70/80-tallet husker jeg[20:27] <skorpion> Som en slags protest01[20:27] <john_cons> okey i c01[20:27] <john_cons> han var da kanskje 17-18[20:27] <skorpion> Family issues[20:28] <cxp> hvem drikker?01[20:28] <john_cons> han prøvde å prakke på meg litt gammel dansk, (en gang jeg besøkte min far hos dem)01[20:28] <john_cons> men jeg ville ikke ha01[20:28] <john_cons> men så huska jeg dette, 30 år seinere, eller noe, og ble nysgjerring på hva dette gammel dansk egentlig var[20:28] <skorpion> Gammel Dansk er litt vanskeligere å like enn si Jägermeister[20:29] <skorpion> Men når man først har fått smaken på den, så er den veldig god01[20:29] <john_cons> (rundt 2016 deromkring, kan det vel ha vært)01[20:29] <john_cons> gammel dansk er litt sur kanskje01[20:29] <john_cons> noe sånt[20:29] <skorpion> Bitter dram01[20:29] <john_cons> ja den går ned, axel og jeg kjøpte den da vi var på byen, (ved sofienberg-parken), sommeren 201701[20:29] <john_cons> (axel er min yngre halvbror)01[20:29] <john_cons> bbl[20:30] <skorpion> 2017?[20:31] <skorpion> Trodde ikke du hadde hatt noe kontakt med dem på lenge01[20:49] <john_cons> jo, jeg møtte axel en gang, sommeren 2017, før jeg flytta til tuebrook01[20:49] <john_cons> han fikk anfall, og sa at jeg burde hoppe fra terrassen hans i femte etasje, (etter å ha vært på byen)[20:49] <skorpion> Hm, det må ha vært en periode jeg ikke leste noe særlig på bloggen[20:50] <skorpion> Såpass01[20:50] <john_cons> og han nekta meg å ta med noe arvegods etter min mormor, (som axel visst hadde fått utlevert, på vegne av meg)02[21:58] * skorpion (~skorpion@172.51-175-153.customer.lyse.net) Quit[22:45] <cxp> applegroo: fuck off[22:45] <cxp> judgemental prick[22:46] <applegroo> fei for din egen dør[22:47] <cxp> GRO, DØ !!!Session Time: Tue Mar 23 00:00:02 202102[01:16] * DisconnectedSession Start: Tue Mar 23 01:25:37 2021Session Ident: #quiz-show03[01:25] * Now talking in #quiz-show02[02:52] * loller (uid358106@id-358106.highgate.irccloud.com) Quit (Quit: Connection closed for inactivity)[04:04] <cxp> irc = mental illness02[05:08] * Sjutten (mordi@ti0010q160-2199.bb.online.no) Quit (Read error: Operation timed out)03[08:15] * skorpion (~skorpion@172.51-175-153.customer.lyse.net) has joined #quiz-show03[10:36] * loller (uid358106@id-358106.highgate.irccloud.com) has joined #quiz-show01[10:49] <john_cons> 0.35 liter jägermeister på polet:01[10:49] <john_cons> Bærum, Bekkestua01[10:49] <john_cons> 0,1 km01[10:49] <john_cons> 38 stk.01[10:49] <john_cons> Oslo, CC Vest01[10:49] <john_cons> 2,7 km01[10:49] <john_cons> 20 stk.01[10:49] <john_cons> Bærum, Østerås01[10:49] <john_cons> 3,1 km01[10:49] <john_cons> 20 stk.01[10:49] <john_cons> Bærum, Fornebu01[10:49] <john_cons> 3,3 km01[10:49] <john_cons> 11 stk.01[10:49] <john_cons> Bærum, Sandvika01[10:49] <john_cons> 4,5 km01[10:49] <john_cons> 78 stk.01[10:49] <john_cons> Oslo, Røa01[10:49] <john_cons> 4,6 km01[10:49] <john_cons> 15 stk.01[10:49] <john_cons> Bærum, Kolsås01[10:49] <john_cons> 4,9 km01[10:49] <john_cons> 88 stk.01[10:49] <john_cons> Oslo, Skøyen01[10:49] <john_cons> 5,0 km01[10:49] <john_cons> 11 stk.01[10:49] <john_cons> Bærum, Bærums Verk01[10:49] <john_cons> 5,5 km01[10:49] <john_cons> 22 stk.01[10:49] <john_cons> Oslo, Frogner01[10:49] <john_cons> 6,7 km01[10:49] <john_cons> 17 stk.[10:49] <skorpion> Men ikke Ullevål Stadion[10:49] <skorpion> Der jeg handler01[10:49] <john_cons> https://www.vinmonopolet.no/vmp/search/?q=jägermeister:relevance:visibleInSearch:true&searchType=product[10:49] <skorpion> De hadde ingen av de andre variantene heller så jeg01[10:50] <john_cons> kanskje de tuller[10:51] <skorpion> Ja, han kassemannen spurte jo om legg som sagt[10:51] <skorpion> Enda jeg er godt over 30[10:51] <skorpion> De er alltid så straite disse polkassemennene[10:51] <skorpion> Eller hva man skal kalle dem[10:51] <skorpion> Så A4 liksom[10:52] <skorpion> De ser ut som homofile NRK-hallomenn fra 90-tallet alle sammen01[10:53] <john_cons> Nærmeste butikk med varen på lager01[10:53] <john_cons> Skriv inn et ord du ønsker å søke etter01[10:53] <john_cons> Søk etter butikk01[10:53] <john_cons> Oslo, Thereses gate01[10:53] <john_cons> 1,2 km01[10:53] <john_cons> 68 stk.01[10:53] <john_cons> Oslo, Kiellandsplass01[10:53] <john_cons> 1,3 km01[10:53] <john_cons> 50 stk.01[10:53] <john_cons> Oslo, Ullevaal Stadion01[10:53] <john_cons> 1,4 km01[10:53] <john_cons> 34 stk.01[10:53] <john_cons> Oslo, Valkyrien01[10:53] <john_cons> 1,5 km01[10:53] <john_cons> 21 stk.01[10:53] <john_cons> står at de har 34 stykk på lager01[10:53] <john_cons> https://www.vinmonopolet.no/vmp/search/?q=jägermeister:relevance:visibleInSearch:true&searchType=product01[10:53] <john_cons> mystisk01[10:54] <john_cons> jeg prøvde selvbetjeningskassa på bekkestua vinmonpol på fredag01[10:54] <john_cons> og tæppinga funka ikke og det ene med det andre (veldig lite intuitive menyer og også ‘russisk’ meny på kortautomat-skjermen)[10:55] <skorpion> Selvbetjening sier du[10:55] <skorpion> Jøss[10:55] <skorpion> Det visste jeg ikke at polet hadde01[10:55] <john_cons> så vinmonopolet hadde kanskje hatt godt av litt konkurranse[10:55] <skorpion> Ja, det har du nok rett i01[10:55] <john_cons> men det stod en klam ansatt og liksom overvåka de som brukte selvbetjeningskassene01[10:55] <john_cons> de behøver ikke å selge sprit i matbutikkene[10:55] <skorpion> Ja, det er alltid en sånn straight NRK-hallomann som overvåker kundene01[10:56] <john_cons> men de kunne kanskje latt andre aktører få starte sprit-utsalg, (for eksempel systembolaget)01[10:56] <john_cons> for å få konkurranse[10:56] <skorpion> Ja01[10:56] <john_cons> for å slippe at vinmonopolet har monopol01[10:56] <john_cons> for da bedrer de kanskje menyene sine osv., i selvbetjeningskassene01[10:57] <john_cons> det var en albaner eller pakistaner som stod vakt utafor polet på bekkestua, forrige gang jeg var der, (rundt 19. februar)01[10:57] <john_cons> og han sa: ‘har do monnbinn’01[10:57] <john_cons> det var muligens noe tull01[10:57] <john_cons> de fleste pakistanerne prater vel bedre norsk nå, (de har vel gått på skole her i landet)01[10:58] <john_cons> (dette har jeg forresten chattet om på irc før, for noen dager/uker siden)[10:58] <skorpion> Ja, jeg husker du nevnte det[10:58] <skorpion> Noe med desiregler osv.01[10:58] <john_cons> ja noe sånt, (et kvinnemenneske foran meg i køen fikk lov til å gå inn i butikken, uten å bli hakka på, selv om hu vel ikke hadde munnbind)[10:59] <skorpion> Da jeg var på polet igår, så lo han i kassa litt av meg følte jeg01[10:59] <john_cons> det er mulig at vinmonopolet bekkestua er en slags prøvebutikk, når det gjelder å ha selvbetjeningskasse[10:59] <skorpion> For jeg prøvde å tæppe over automaten[10:59] <skorpion> Noe som evl er det vanligste[10:59] <skorpion> Men de automatene på polet har tæpping på sida01[10:59] <john_cons> ja, jeg har begynt å kikke et sånt ikon, er det vel, når jeg bruker tæpping[11:00] <skorpion> Så det var vel dobbelt tull fra hans side, når han først spør om legg og så ler av meg som tæpper på feil side01[11:00] <john_cons> men må jo nesten ha kurs, for å betale sånn01[11:00] <john_cons> ja, vinmonopolet hadde nok hatt godt av litt konkurranse[11:00] <skorpion> Og en annen ting jeg ikke skjønner er hvorfor man noen ganger får spørsmål om kode[11:01] <skorpion> Mens andre ganger står det Godkjent med en gang[11:01] <skorpion> Noen ganger får man spørsmål om kode, og noen ganger må man trykke OK[11:01] <skorpion> Det er hipp som happ virker det som01[11:01] <john_cons> siden at norge er i eøs så er skal det egentlig være konkurranse, men det er mulig at vinmonpolet er fritatt, for konkurranse, (og er spesielt nevnt i eøs-avtalen, eller noe)01[11:02] <john_cons> skorpion: det er kanskje hvis man bruker mer enn et visst beløp, per dag, (men det er fremmedgjøring, at folk ikke bli opplyst, hvordan dette funker, vil jeg si)[11:02] <skorpion> Aha[11:02] <skorpion> Jeg trodde det var fordi han i kassa drev og tulla fordi han mistenkte at jeg var kriminell eller noe[11:02] <skorpion> At han liksom skulle teste meg[11:03] <skorpion> Men jeg får gå i dusjen her[11:03] <skorpion> Har vært og jogga[11:03] <skorpion> *BBL*01[11:03] <john_cons> skorpion: hvis man bare tapper, så glemmer man kanskje koden og, (så det er kanskje bra, at man noen ganger blir spurt om kode, har jeg tenkt, men dårlig av bankene, at de ikke informerer ordentlig, og det blir lett surr, når man både har tæpping, chip og magnet-stripe, så tæpping er muligens tull, selv om man kanskje blir upopulær, for å si dette, under coronaen)01[11:04] <john_cons> det vet jeg ikke, det er bølling å be noen som åpenbart er eldre enn atten, om legg, vil jeg si01[11:04] <john_cons> kanskje det var en uerfaren kassamann01[11:04] <john_cons> og le av kundene, skal de ikke gjøre01[11:05] <john_cons> da hadde jeg nok fått sparken, hvis jeg hadde gjort det, på obs triaden, (hvor jeg jobba i kassaavdelinga fra 1990 til 1992), for eksempel01[11:08] <john_cons> (det kan jo forresten være, at polet på ullevål, var utsolgt for jäger, her om dagen, og så har de fått det inn igjen nå, selv om det vel må kalles dårlig drift, å gå tom, for en sånn ‘signatur/basis-vare’, eller hva man skal kalle det)[11:15] <skorpion> Ja, kundeservicen var generelt mye bedre før[11:15] <skorpion> Enten vi snakker om vinmonopolet eller matbutikker01[11:34] <john_cons> ja, det er mulig at det er degenereringen som starter01[11:35] <john_cons> under svartedauen så var det visst noe lignende01[11:35] <john_cons> folk gikk over fra å prate som han lothepus (som sier royk osv), til å bruke ø istedet (røyk), osv., osv01[11:35] <john_cons> så det er mulig at det er noe lignende under coronaen01[11:37] <john_cons> *surfa en del på nettet etter at jeg starta arbeidssak mot arvato i 2006*[12:06] <skorpion> Ja, den saken husker jeg at jeg leste om[12:07] <skorpion> Husker også din protest utenfor et eller annet skip[12:07] <skorpion> “Buuuu Bertelsmann, buuuu”01[12:09] <john_cons> ja jeg prøvde kanskje å være litt morsom01[12:09] <john_cons> *eter*[12:10] <skorpion> Ja, den var morsom den[12:10] <skorpion> Den ble jo nesten viral den videoen[12:10] <skorpion> Fordi den var så morsom[12:10] <skorpion> Hva spiser du?01[12:11] <john_cons> det var litt for å forklare01[12:11] <john_cons> at arvato var et tysk firma01[12:11] <john_cons> på bloggen01[12:12] <john_cons> (dette var snakk om et tysk krigsskip som besøkte liverpool)[12:12] <skorpion> Ah, sånn var det ja01[12:12] <john_cons> og hu stemora til breivik01[12:12] <john_cons> hva het hu da01[12:12] <john_cons> tove øvermo01[12:13] <john_cons> hu reagerte så spesielt01[12:13] <john_cons> når jeg fortalte at arvato var et tysk firma01[12:13] <john_cons> da ble det ikke noe hjelp nei01[12:14] <john_cons> fra den norske ambassaden01[12:14] <john_cons> i london01[12:14] <john_cons> med arbeidssaken01[12:15] <john_cons> stemora til breivik jobba som ambassaderåd i london01[12:15] <john_cons> og jeg var først der01[12:15] <john_cons> på starten av 200701[12:15] <john_cons> og snakka med01[12:16] <john_cons> ambassaderåd sommerstad (en dame)01[12:16] <john_cons> om arvato-saken01[12:16] <john_cons> og så01[12:16] <john_cons> noen måneder seinere01[12:17] <john_cons> så dro jeg innom01[12:17] <john_cons> det norske konsulatet i liverpool01[12:17] <john_cons> og snakka med visekonsul01[12:18] <john_cons> liz hurley, eller noe01[12:18] <john_cons> (også om arvato-saken)01[12:18] <john_cons> og hu ringte breivik sin stemor01[12:18] <john_cons> tove øvermo01[12:19] <john_cons> hos amassaden i london01[12:19] <john_cons> og hu steila når forklarte at arbeidssaken var mot et tysk firma01[12:19] <john_cons> og hu steila når jeg forklarte at arbeidssaken var mot et tysk firma01[12:20] <john_cons> noe sånt01[12:27] <john_cons> bacon snacs til 13.90 deromkring fra meny01[12:27] <john_cons> varierer fra party mix01[12:28] <john_cons> 200 gram bacon snacks for 13.9001[12:28] <john_cons> billig01[12:28] <john_cons> fra first price01[12:31] <john_cons> og litt mindre fett enn vanlig potetgull01[12:31] <john_cons> *har blitt helsefrik*[12:32] <skorpion> Hehe01[12:33] <john_cons> og man slipper råtne/mørke flekker[12:33] <skorpion> Liz Hurley[12:33] <skorpion> Var ikke det ei ganske sexy skuespillerinne01[12:33] <john_cons> som vanlig potetgull noen ganger har01[12:33] <john_cons> liz murphy er det vel01[12:33] <john_cons> *eter*01[12:34] <john_cons> liz hurley er nok mer kjent01[12:34] <john_cons> og litt yngre[12:34] <skorpion> Ja, det er mulig01[12:35] <john_cons> litt rart at de ikke hadde norskspråklige der01[12:35] <john_cons> på konsulatetet i liverpool01[12:35] <john_cons> var der en gang i 2014 og01[12:35] <john_cons> for å få reisebekreftelse01[12:36] <john_cons> de holdt til i india building01[12:36] <john_cons> men i 2017 så hadde de flytta til like ved cotton exchange vel01[12:37] <john_cons> Norwegian Honorary Consulate in Liverpool, United Kingdom – Suite 315 Cotton Exchange – Old Hall Street – Liverpool L3 9LQ – United Kingdom01[12:38] <john_cons> https://www.amb-norge.com/K/29783/Norge-Konsulat-Liverpool01[12:38] <john_cons> liverpool var store innen trekant-handelen01[12:38] <john_cons> de solgte slaver og fikk bomull tilbake01[12:39] <john_cons> noe sånt01[12:39] <john_cons> jeg henta pass (fra london) der, i 201701[12:40] <john_cons> for det forrige forsvant på en bytur i liverpool rundt 201001[12:41] <john_cons> og da kom hu liz murphy ned i lobbyen med passet01[12:41] <john_cons> husker jeg01[12:43] <john_cons> men jeg har ikke så ofte med liz murphy å gjøre01[12:44] <john_cons> så jeg blander noen ganger navnet01[12:44] <john_cons> det er mulig at det er enklere å huske norske navn01[12:44] <john_cons> noe sånt01[12:47] <john_cons> foajeen heter det kanskje (og ikke lobbyen)01[12:47] <john_cons> området rundt resepsjonen i cotton exchange-bygningen[12:47] <cxp> walls of text01[12:58] <john_cons> det er mulig at tove øvermo mente at jeg var tysk-vennlig siden at jeg jobba for arvato/bertelsmann, og at hu derfor ikke ville hjelpe meg01[12:58] <john_cons> og jeg reagerte jo litt (i 2005) på at bertelsmann var et tysk firma01[12:58] <john_cons> men jeg hadde rømt fra mordførsøk i kvelde01[12:58] <john_cons> og jeg hadde vært på mislykket jobbintervju på asda, osv01[12:58] <john_cons> og jeg hadde 200 kroner igjen på kontoen kanskje01[12:59] <john_cons> og randstad/arvato-jobben var det eneste jobb-tilbudet, som jeg fikk01[12:59] <john_cons> så jeg hadde egentlig ikke så mye valg01[13:00] <john_cons> (jeg kjente ikke til the jobcenter så mye, på den tida, for eksempel, jeg så en nedfor kraftkar som gikk ut fra the jobcenter, mens jeg studerte i sunderland, så det var liksom noe for briter, for å si det sånn)01[13:01] <john_cons> politiet ville heller ikke hjelpe meg, (når jeg ringte for å anmelde mordforsøk-sak), sommeren 2005, osv., (jeg ringte til politiet i norge, fra en telefonkiosk utafor goodison park)01[13:20] <john_cons> de norske damene, ble veldig imponert, over tyskland/bertelsmann, mens de jobba, for arvato, husker jeg01[13:21] <john_cons> team leader marianne høksaas (fra risør), sa noe sånt som at: ‘Vet du hvor mange som jobber for Bertelsmann i Tyskland? 10.000!’01[13:21] <john_cons> noe sånt01[13:21] <john_cons> hu hadde vel vært på noe møte, (som team leader), med noen tyske bertelsmann-direktører01[13:21] <john_cons> noe sånt01[13:21] <john_cons> og hu lot seg visst lett imponere da01[13:22] <john_cons> (hvis hu ikke tulla)
-
I dag, så gikk jeg, ned til Bekkestua sentrum, for å handle mat.
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS.
Etter at jeg hadde gått forbi ‘Mars-søppelkassene’ og igloene.Så ble jeg nesten gått ned, av to unge kvinnfolk, som stod, på fortauet, langs hovedveien.De stod og prata der, og som på signal, så gikk de plutselig, rett mot meg.
(For å si det sånn).
Så det virka rimelig teatralskt, må jeg si.
(Noe sånt).Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 2.
På Meny Bekkestua så stod det en kjøleskap-dør åpen, (så hva betjeningen drev med, det kan man kanskje lure på):
PS 3.
Etter å ha vært på Meny, så var det sånn, at jeg hadde, noe ‘troll-post’, i bagen min.Som jeg skulle sende tilbake, til ‘møkka-firmaene’.
(Vanligvis så sender jeg tilbake ‘troll-posten’, før jeg går på butikken.
Men i dag, så var jeg litt seint ute, til Meny, som stenger klokka 22.
Og Extra stenger klokka 23.Så jeg hadde ganske god tid, før Extra stengte.Så da tenkte jeg, at jeg sender ‘troll-posten’ tilbake, før jeg går på Extra.
Ellers ble det mye å drasse på, liksom.
For å si det sånn).Men foran Extra, (som jeg skulle gå fordi, for å komme meg til ‘rutebilstasjon-postkassa’, (for jeg liker ikke å gå forbi Vestkanten Pizza & Kebab, for i den sjappa, så er det mange nysgjerrige jihadister, (eller noe), som noen ganger rabler/klikker fælt)).
Foran Extra, så stod det, en mann og en dame, og lagde propp, mens de skravla/skrålte høyt.(Klokka ti om kvelden.
For å si det sånn).
Man kunne skjønne, at disse folka, antagelig manglet oppdragelse/folkeskikk.
For de stod og breia seg mest mulig, liksom.
Uten tanke på, at det skulle være mulig, for andre folk, å komme seg forbi de.
(For å si det sånn).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 4.Her er mer om dette:

PS 5.
Mens jeg stod der, og lurte på, om jeg skulle gå forbi ‘propp-Extra’ eller ‘jihadist-kebab-sjappa’, (som å velge mellom pest og kolera, må man vel muligens si).
Så kom plutselig hu ‘skråle-dama’ syklende, i full fart, (man må nok kalle det råkjøring), på en el-sparkesykkel.
Hu kjørte så raskt, at jeg ikke rakk å ta bilde av henne.
Så det var bare flaks, at jeg ikke ble kjørt ned, (av denne villstyrlige dama, som kom som skutt ut av en kanon), må jeg si.
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 6.
Her er mer om dette:
PS 7.Her kan man se han nevnte ‘skravle-gubben’, (som stod og lagde propp, mens han chatta, med ‘skråle-dama’):
PS 8.Jeg sendte tilbake ‘troll-post’ til møkka-fimaene:
PS 9.
Her er mer om dette:

PS 10.
Enda mer om dette:

PS 11.
Dette paret hadde skulka mandagsfilmen, og stod og dreiv med noe slags ablegøyer, i inngangspartiet, på Extra, (må jeg si at det virka litt som):

PS 12.
Extra var igjen utsolgt for billige nudler.Dette ble som i filmen Groundhog Day, (må jeg si).
For for noen år tilbake, så slutta Extra (Pilestredet Park), å selge, noen gode og billige nudler, (av et annet merke), som jeg pleide å kjøpe, på den tida.
(Dette var muligens noen slags nudler, med noen slags grønn emballasje.
Noe sånt).
Og nå tuller de med sin egen merkevare Coop.
(Kan det virke som).Så sånn er visst det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 13.
Her er mer om dette:
PS 14.
Jeg stod og så etter Pepsi, i brus-hylla.
Og da ble jeg nesten overfalt, av en gammel gubbe, (uten handlevogn/handlekurv), som plutselig skulle ha cola istedet for vørterøl, liksom.
(Dette var muligens den samme gubben, som stod, og lagde propp, ved inngangen, (da jeg gikk inn i butikken).
Men han hadde splitta seg opp, fra thai-kona si.
Kunne det muligens virke som.
Og det var ikke noen andre kunder, i mils omkrets, liksom.
For å si det sånn).
Og det var noe lignende, på Meny.
En gammel gubbe, (de holder seg vel som regel hjemme om kvelden), gikk meg ned, (mer eller mindre), da jeg tok handlevogn, og han lagde også propp, en eller to ganger seinere, mens jeg handla.
Det var en veldig rask/sterk gubbe, (må jeg si).
Så han var muligens på amfetamin, (eller noe lignende).
(Noe sånt).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 15.
Her er mer om dette:

PS 16.
Jeg klarte ikke å finne noe Pepsi, i denne hylla:

PS 17.
Bak den hvite isbit-fryseren.(Eller hva det er).
Så stod det heller ikke Pepsi, (husker jeg).
Men det stod Coca Cola Lemon der.
Og de vanlige Coca-flaskene, står det ‘Pant meg igjen’, (eller noe), på.
Så jeg tenkte, at jeg kjøper, en flaske Coca Cola Lemon.
Men da holdt jeg på å ta feil, (Coca Cola Lemon uten sukker).
Så ris til Coca Cola, siden at vanlig Coca Cola Lemon og sukkerfri Coca Cola Lemon, ser nesten like ut.
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 18.
I selvbetjeningskassa, så var det sånn, at den gikk i ‘vranglås’, når jeg skulle betale.
Jeg trykte betal med kort, (må det vel ha vært).
Og selvbetjeningskassa fikk ‘mensen’, til den store gullmedaljen.
Så det var tydeligvis noe slags gremlins der, (som de sier).
Og Extra hadde en klam kassamann der, (i 20/30-årene).
Som begynte å elge, på meg.
Selv om jeg ikke hadde bedt om hjelp.
Jeg så på mobilen, (ikke smart-telefonen, men ‘ringe-mobilen’ ala år 2000, liksom).
Og da sa Extra-karen: ‘Virker det med Coop Pay’.
(Enda jeg hadde en sånn ‘Nokia 3210-aktig’ mobil, som jeg kikka på da.
For å si det sånn).
Jeg svarte, at jeg bare skulle sjekke hva klokka var.
Så Extra-karen var nærgående, (og skulle absolutt pønske på, hva jeg kikka på, på mobilen min, kunne det virke som).
Og han Extra-karen virka litt tafatt, (må jeg si).
Så jeg forklarte tilslutt, at jeg bare tok med meg varene, til en annen selvbetjenings-kasse, og slo de inn på nytt der.
(Og det måtte _jeg_ si.
Som var kunden.
På grunn av at han Extra-karen var så tafatt.
For å si det sånn).
Og akkurat det hadde jeg nok gjort automatisk.
Hvis det ikke hadde dukka opp noe betjening der.
(Jeg hadde ikke bedt om hjelp.
For å si det sånn.
Så innpåslitne pleide de aldri å være på Extra Pilestredet Park.
Sånn som jeg husker det.
Der handla jeg, en god del, (i selvbetjenings-kassene), mens jeg bodde på Høvik, (hvor jeg bodde fra 2015 til 2017)).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 19.
Her er mer om dette:

PS 20.
På veien hjemover, så tenkte jeg, at det var noe tull, med han Coop Extra-medarbeideren.Så jeg tenkte, at jeg går en omvei, forbi Extra igjen, og prøver å ta et bilde, av han ‘tafatt-elge-medarbeideren’.
Men da jeg gikk forbi Extra, så var det ingen folk, (hverken kunder eller ansatte), å se.
Så det var kanskje litt merkelig.
(Det stod bare en ‘Kjøbenhavn-sykkel’, (med et slags baggasjerom foran), utafor butikken, (ved siden av det enorme påskelilje-stativet, (eller hva det er), som man kan skimte, i PS 4).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 21.
Her er mer om dette:

PS 22.
Det var også sånn, (på Extra).
At mens jeg stod og kikka, i nuddel-hylla, (hvor de igjen var utsolgt, for de billige og gode nudlene, som jeg pleier å kjøpe).
Så var det sånn.
At Clark Kent liksom, kom gående, gjennom den nokså trange ‘nuddel-midtgangen’.
Og jeg satt da handlevogna foran meg.
(For at det ikke skulle bli en sånn ‘nærkontakt av tredje grad-seanse’, ut av dette krumspringet, til denne karen, (som hverken hadde handlevogn eller handlekurv)).
Og han Clark Kent, skulle visst finne noe, som var bak meg.Så jeg måtte la han slippe forbi handlevogna.
Og hva skjedde.
Jo Clark Kent gikk gjennom hele ‘nuddel-midtgangen’, uten å kikke, på en eneste vare.
Så han skulle bare lage helvete, for meg, (kunne det virke som).
Og elge på meg, (istedet for å gå en av de tre-fire andre veiene, som han kunne ha gått, for å komme seg bort til frukta, eller hvor han skulle, (eller om han var en lommetyv, (eller noe lignende), for han gikk helt mot alle kundestrømmer, og han hadde hverken handlevogn eller handlekurv, for å si det sånn)).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
-

PS.
Artikkelen overfor, er bak betalingsmur, og A-pressen mener visst, at jeg har kjøpt for mange prøve-tilbud, (de siste månedene/årene), så jeg får visst ikke lov til, å kjøpe et nytt prøvetilbud, for tida.
(For å si det sånn).
Men jeg lurer på om den artikkelen, er noe, om Berger småbåthavn.
(Noe sånt).
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Her er en lignende artikkel, fra i fjor:

PS 3.
Min far, (og hans samboer Haldis Humblen), leide forresten båtplass, fra min tremenning Øystein ‘Adoptert fra Korea’ Andersen og dem.
(På Sand, som Øystein sin adoptivmor Reidun, (min fars kusine), sa.
Selv om noen kanskje mener, at den eiendommen, (som visst heter Ulvika), lå på Bergeråsen, (for huset dems ligger liksom nederst i Havnehagen, (etter det huset som tidligere var eiet av Solveig ‘Teskjekjærringa/Theodorsa’ Theodorsen)).
Sjølve Ulvika, (en fellesareal/friområde-sandstrand), lå ihvertfall på Berger/Bergeråsen, (og ikke på Sand), for å si det sånn.
Men Øystein og dem har også et ‘svaberg-strøk’, hvor de leier/leide ut båtplasser.
Nærmere Sand, (på motsatt side av Ulvikfjellet fra den nevnte sandstranden).
For å si det sånn).
Så vi hadde ikke båt, nede i Bergerbukta, (hvor Erland Borgen driver og styrer).
Men min klassekamerat Carl Fredrik Fallan og dem hadde båt der, (en liten jolle nærmest, med en 9.9 hesters påhengsmotor vel).
(Og min klassekamerat Espen Melheim og dem hadde også en slags jolle/småbåt, (uten påhengsmotor), der.
Husker jeg).
Og Carl fortalte en gang, (muligens på vei hjem fra en idrettsdag, som pleide å være, på/ved Bergerbanen).
At det var mye styr, med dugnader osv., når man hadde båt, i Bergerbukta.
Og ordet ‘dugnad’, var det vel aldri noen som nevnte, da jeg bodde i Larvik, (hos min mor), fra 1973 til 1979.
(Sånn som jeg husker det).Så det var et nytt ord for meg, (må jeg si).
Men jeg skjønte fra Carl, at da var det noen ‘idioter’, som ba deg om å gjøre masse stressende arbeidsoppgaver, som ingen av dere egentlig hadde noe greie på.
(For å si det sånn).
Så det med å ha båt i Bergerbukta, virka litt svett, for meg.
(Må jeg si).Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.







