
Her er mer om dette:


Her er mer om dette:


https://www.nb.no/items/bb09db5ad52fb064c283e80ad52233fe?page=45&searchText=”lisbeth%20skjeldrum”
PS.
Det kan kanskje ha vært hu Unn Eek Jensen, (bakerst der), som jeg husker, (som jobba på diskotek i Svelvik).
Hm.
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Eller hu Line Kristin S. Halvorsen er det kanskje, (fra Tønsbergs Blad 14. september 1990):

PS 3.
Nei hu i PS 2, var visst russ 91.
Så ble det skoleårene 88/89 og 89/90.
Og 88/89, da var jeg russ, i Drammen.
Og 89/90, da gikk jeg på Norges Høyskole for Informasjonsteknologi, (i Oslo), for å si det sånn.
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS.
Her er vedlegget:


PS.
Her er mer om dette:


https://www.svelviksposten.no/vis/dodsannonser/
PS.
Det var også sånn, at min farfar Øivind Olsen, jobbet for en Jebsen, (som ble kalt: ‘Bergers far’), i mange år.
(For å si det sånn).
Men akkurat hvordan slektskapet er, det veit jeg ikke.
Det var to Jebsen-brødre på Berger, som begge hadde hver sin fabrikk, (Berger Fabrik og Fossekleven Fabrik).
(Noe sånt).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Det var også sånn, at min farmor Ågot, jobbet for Jebsen, (som tjenestepike).
(Det var en episode, (ifølge min farmor), hvor Jebsen hadde bestilt en flaske sprit, fra Vinmonopolet i Drammen, i min farmors navn, (ved å bruke min farmors rasjoneringskort), under krigen.
Noe jeg har blogget om flere ganger tidligere.
For å si det sånn).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS.
Her er vedlegget:


PS.
De flytta visst bare noen få meter.
(Fra Asak skole til Kristinetomta.
Hm.
Så sånn var vel det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Jeg har tidligere blogget om, at min oldefar, (Johan Ribsskog), krangla ganske heftig, med en lærer-kollega, ved navn Per Mork, i avisa.
Så om min oldemor, kan ha hatt et forhold, til denne Per Mork, (som døde, da han falt av natt-toget fra Trondheim, mens han gikk i søvne, en del år seinere).
Hm.
Så sånn var muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 3.
Per Mork hadde visst leilighet, (sammen med sin kone Olga, (eller om det var et annet russisk navn)), mer eller mindre tilknyttet, til min oldemors lærerinne-leilighet, (som hu ikke fikk lov til å leie ut, selv om hu også hadde en annen leilighet, (på Asak skole, en del kilometer unna), sammen med min oldefar).
Så Per Mork var kanskje vant til, å gå inn til min oldemor, om natta, (for eksempel når det var ruskevær, sånn at min oldemor heller ville bli i jobb-leiligheten, over natta).
Og så gjorde Per Mork denne feilen, (mens han gikk i søvne), på natt-toget.
Og istedet for å havne inne på rommet til min oldemor.
Så falt han av toget, (i fart), da.
(For å si det sånn).
Så sånn var muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 4.
Min oldemor hadde vel forresten sin jobb-leilighet, (på Rud skole).
Så hu slapp vel muligens å bo, på Kristinetomta, (hvor de vel tidligere, hadde hatt husdyr).
Min min morfar Johannes, måtte muligens bo, på Kristinetomta, (i et tidligere fjøs, eller noe lignende, (fra han var cirka 9-10 år gammel)).
(Noe sånt).
Så sånn var muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.

PS.
Sånn som jeg husker Grethe, så jobba hu veldig i skippertak.
Hu jobba hardt i noe sånt som en time.
(Med å rake eller harve, eller noe i den duren).
Og så stod hu resten av våren/sommeren og malte, (ofte noen ‘fjortiss-aktige’ hester), inne på låven.
(Dette var på Løvås gård, i Kvelde.
En gård som onkel Martin seinere har kjøpt, for kanskje ti ganger så mye, som Grethe ga for den, (rundt årtusenskiftet).
Noe sånt).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Her er mer om dette:

(Samme link som overfor).
PS 3.
Det var forresten sånn, at Grethe også gjorde noen andre arbeidsoppgaver, den tida jeg bodde på Løvås, (noe som var fra april til juli, i 2005).
(I tillegg til at hu dreiv med kunstmaling og maleri-utstillinger.
For å si det sånn).
Hu lagde alle middagene der, (for eksempel linser eller fiskeboller med karri), husker jeg.
(Hvis hu ikke var bortreist.
Noe hu var kanskje en gang i måneden, (eller noe lignende).
Noe sånt).
Og hu vaska klær, (og drev med annet husarbeid).
Og hu klipte sauene der, (husker jeg).
(Ikke uten å klage litt.
Men likevel).
Og hu dreiv sikkert med mye annet og, som jeg ikke fikk med meg, (hvis jeg skulle tippe).
(For jeg jobba ofte med skogsarbeid, (og lignende arbeid), et stykke unna hovedhuset.
For å si det sånn).
(Noe sånt).
Så sånn var visst det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 4.
Det bildet, (av den elva), i PS 2.
Det må forresten være, et av de fineste bildene, som jeg har sett, av de Grethe har malt.
(Hu har forresten vært representert på høstutstillingen, minst en gang, på 70/80-tallet.
Sånn som jeg husker det).
Jeg fikk litt nok av kunsten hennes, etter de nevnte hestene.
Men det bildet der, (som visst er av Mysenelva), har jeg litt mer sansen for.
(For å si det sånn).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
Noen av de maleriene, som Grethe malte før de nevnte hestene, hadde jeg også litt sansen for, (husker jeg).
(Dette var muligens malerier, som jeg så, da min yngre søster Pia og jeg, besøkte Martin og dem, i Askim.
I forbindelse med at min mor døde, høsten 1999.
Noe sånt).
De maleriene så kanskje litt kitch-aktige/råe/tøffe/spesielle ut.
Det var kanskje ikke sånn som småborgerne likte.
(Uten at jeg er noe kunst-ekspert).
Men et av kunstverkene, (et litt mørkt/mystisk maleri, med bilde av en amerikansk bil, en ulv/hund muligens og en kløft eller fjell).
Det så nesten ut som noe, som et heavy-band, kunne ha brukt som platecover, (synes jeg).
(Ikke et sånt ekstremt death metal-band, (eller hva det heter igjen).
Men et mer moderat/gammeldags heavy-band.
For å si det sånn).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 6.
Her er mer om dette:

PS 7.
Det er forresten ikke første gangen, at Grethe Ingebrigtsen, har havna oppi nabokrangler, (og lignende).
Da hu bodde i Kvelde, (hvor hu bodde i noe sånt som ti år, fra rundt årtusenskiftet), så var det sånn, at hu en gang, (våren 2005), havna i bråk, med det lokale skytterlaget, (som hadde en leirdue-bane, på nabotomta).
(Noe jeg vel har blogget om tidligere.
For å si det sånn).
Så Grethe Ingebrigtsen må muligens kalles: ‘Kranglefanta’, (eller noe lignende).
(Noe sånt).
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 8.
Grunnen til at jeg mailet fotoer av Grethe sine malerier til Pia sin jobb, (våren 2005).
Det var fordi at Martin og Grethe ikke var så gode på data.
Så de ville at jeg skulle sende Pia noen mailer, (de hadde selv tatt fotografier av maleriene).
For Pia mente, at hennes sjef, (hos Norsk Forbund for Utviklingshemmede), muligens ønsket, å kjøpe noen av Grethe sine malerier, (for å henge de opp, her og der).
(Pia jobbet liksom som selger, for Grethe.
Må man vel si).
Men det ble visst ikke noe av, at Pia sin sjef, ønsket å kjøpe, noen av maleriene.
(Sånn som jeg husker det).
Så det kan kanskje ha vært sånn, at Grethe sine malerier, ikke falt i smak.
(Noe sånt).
Så sånn var muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 9.
Fotografiene, (av maleriene), ble visst tatt, mens jeg fortsatt bodde i Paris, (men hvem som tok bildene, det er jeg ikke helt sikker på, (hvis ikke det var Grethe sin far, som visst drev filmstudio i Moss, eller noe lignende)):

PS 10.
Her er mer om dette:

PS 11.
Enda mer om dette:

PS 12.
Magne Winnem hadde også Canon-kamera, (på den tida):

PS 13.
Det bildet til Magne Winnem, var forresten på 42 kilobyte.
Mens bildene til Grethe, var på mer enn en megabyte, per bilde.
(Så bildene til Grethe, var kanskje 20-30 ganger større, (enn bildet til Magne Winnem, i PS 12).
Noe sånt).
Og Grethe og Martin hadde bare ISDN, (eller noe lignende).
(Løvås, (i Kvelde/Farrisdalen), blir noen ganger kalt en ødegård, og det var på den tida ikke mulig å få ADSL/bredbånd, (som Oslo-folk kunne få, allerede på slutten av 90-tallet), husker jeg at vi prata om, våren 2005.
Og ingen hadde hørt om mobilt bredbånd, (det kom først noen år seinere).
For å si det sånn).
Så mailen tok ganske lang tid, å få sendt.
Og noen ganger, så er det sånne filter, (hos firmaer/organisasjoner), som stopper mailene, hvis de er for store.
Så det kan ha vært på grunn av dette, at jeg ba Pia om bekrefte, at det gikk greit, å få tilsendt bildene, (i PS 6).
(Noe sånt).
Så sånn var muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 14.
Grunnen til at jeg ville ha svar, fra Pia, på SMS.
Det var nok, at jeg muligens ble litt uglesett, (av Martin og Grethe), hvis jeg satt for lenge, foran PC-en.
Og derfor, så ville jeg muligens ikke ha sett, en eventuell svar-mail, fra Pia, før dagen etter, (eller noe i den duren).
(Noe sånt).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen