
PS.
Her er mer om dette:


PS.
Jeg var faktisk med på visningen/befaringen, når det gjaldt denne hyttetomta, (i Trysil).
Min far dro opp dit, sammen med en kamerat, (muligens Viggo Engebretsen, fra Berger/Groruddalen).
(Jeg lurer på om vi kjørte en blå Mercedes 230E, som min far kjøpte ny fra Tyskland.
Eller om det var bilen min far hadde før det igjen.
En amerikansk Ford-stasjonsvogn, (‘flak’), som min far hadde to av, rett etter hverandre, (begge ble kjøpt nye, på 70/80-tallet, og den ene var en Ford Lincoln Continental, mener jeg å huske)).
Og på veien tilbake, så maste jeg meg til, at vi skulle stoppe, i Elverum.
(Det var ikke så artig, i Trysil.
Vi møtte et voksent/middelaldrende ektepar, (mens vi gikk fra bilen til tomta).
Og gubben hadde en slags hatt, med masse pins/merker i.
Husker jeg).
Men melka var gammel/råtten.
Så min far måtte stoppe, utafor Terningmoen, (hvor jeg cirka ti år seinere avtjente førstegangstjenesten).
Og så spøy jeg, som en gris, ikke så langt unna vaktbua, vel.
(Noe sånt).
Og min far fikk vel aldri bygd noe hytte der, (såvidt meg bekjent).
Men mens jeg bodde i Leather Lane, (hvor jeg bodde fra 2006 til 2011), i Liverpool, så kontaktet min yngre fetter Ove meg, på Facebook.
Og da var det visst sånn, at hans far Runar, (min fars yngste bror), hadde en hytte, i Trysil, som min far og hans brødre/nevøer var samlet på.
(Og sa skrev Ove, at jeg var: ‘En persona non gratia’.
Noe sånt).
Men om det var snakk om den samme hyttetomta.
Det tror jeg ikke.
For jeg mener at jeg så på ‘Bokhylla’, her om dagen, at min far, (og hans firma Strømm Trevare, som han eide sammen med sin nest yngste bror Håkon), solgte den hyttetomta, til noen utafor slekta.
(Noe sånt).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Her er mer om dette:

PS 3.
At det aktuelle hyttefeltet, (i Trysil), het Ryskdalen, (som man kan se på det øverste skjermbildet).
Det fikk jeg ikke helt med meg, på 80-tallet.
Så det ble kanskje ikke nevnt, (i bilen).
Hm.
Det var kanskje litt rart, (og muligens noe slags tull), at min far, (som vel er anti-kommunist), ville ha hyttetomt der.
For det navnet, (Ryskdalen), høres jo litt skummelt/russisk ut.
(Må man vel si).
Så sånn er vel det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.

PS.
Her er mer om dette:
(Samme link som overfor).
PS 2.
Jeg må si meg litt enig med det min morfar sier, i artikkelen overfor.
Sommeren 2017, (var det vel).
Så dro jeg på en weekend-tur, til Stockholm.
For danskebåten/Kiel-ferja var så dyr, i fellesferien.
Og så fant jeg et kjempebillig hotell-rom, i Stockholm, (hvor jeg aldri hadde vært før), på nettet.
Og så dro jeg dit istedet.
(For å si det sånn).
Og da lå hotellet, like ved en flyplass, (muligens Bromma).
Og flyene tok av, rett over hotellet.
Og den støyen husker jeg enda.
Det var et helvete, å bo, på dette hotellet.
Selv om det var stille, om natta, (sånn som jeg husker det).
Jeg har fartet litt rundt i Europa, (spesielt i 2005, noe jeg har skrevet om i Min Bok 7).
Og om natta så går det vel ikke så utrolig mange fly, (vil jeg si).
Så jeg tror at Hurum-folk nok hadde fått sovet ut om natta, (selv med storflyplass).
Men for de få, som bor, akkurat der hvor flyene lander og tar av, så ville det blitt mye støy.
Men dette kunne de kanskje ha planlagt for, (på en bedre måte enn Stockholm/Solna).
(Ved at man ikke bygde kjempemange hus, akkurat der hvor flyene skulle lande/ta av.
For å si det sånn).
Så sånn er nok det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 3.
Det var også sånn.
At sommeren 2018.
Så bodde jeg en uke, på hotell, (et Thon-hotell vel), på Gardermoen.
Og sånn som jeg husker det.
Så hørte jeg ikke noe flystøy der.
(Selv om jeg gikk, til mat-butikkene i Jessheim, hver dag/kveld.
For å si det sånn).
Så at en sånn flyplass ødelegger en hel kommune/bygd.
Det er jeg ikke helt sikker på.
(Må jeg si).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.

https://www.nb.no/items/ba621edeb1a1c442959cfbce5f2ecc40?page=1&searchText=”anne%20uglum”
PS.
Andre som var i denne gjengen.
Det var Jørn Winters.
Stefan og Daniel Berger.
Og Richard Mikalsen.
Det er mulig at Anne Uglum, (og hennes lillebror Ola), ikke var med i denne gjengen.
Men at det var sånn, at Jørn Winters, introduserte meg for Anne, (som var hans nabo).
(Noe sånt).
Så sånn var muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Her kan man se Anne Uglum mens hu gikk på barneskolen, (fra DT/BB 13. oktober 1981):

https://www.nb.no/items/bcc55d61638f6bf8e69fb28ff5faf572?page=7&searchText=”anne%20uglum”
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: E-postfaktura fra Talkmore
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 7. februar 2021 kl. 12:40
Til: Talkmore Kundesenter <kundesenter@talkmore.no>
Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, elh@forbrukertilsynet.no, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, firmapost@nkom.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, Telenor Abuse Response Team <abuse@telenor.net>, abuse@telia.com, post <post@finkn.no>, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>, postmottak@sd.dep.no, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, jsss@talkmore.no
Hei,
i mine tidligere mailer, så har jeg bedt om å få svar, fra en overordnet, om dette.
Jeg kan ikke se at det har skjedd.
Så dette må jeg klage på.
(Jeg ønsker å vite navnet, på det trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.
Og jeg ønsker å bli informert om, hvilke bedre rutiner, som dere skal skaffe dere, for å hindre, at noe lignende skjer igjen).
Skjerpings!
Erik Ribsskog
man. 7. des. 2020 kl. 09:55 skrev Talkmore Kundesenter <kundesenter@talkmore.no>:
Hei.
Når dette er bestilt via nettsidene våres, så sitter ikke vi med navn på den som har gjort dette.
Vi har som sagt slettet det som er opprettet i ditt navn, og sperret så det ikke er mulig å legge inn bestillinger i ditt navn, siden noen tydeligvis misbruker dine personopplysninger.
Ha en fin dag!
Med vennlig hilsen
Jørgen
Talkmore kundesenter
image
https://www.facebook.com/talkmore.nohttps://twitter.com/Talkmore_KShttps://www.instagram.com/talkmore_no/http://www.mynewsdesk.com/no/talkmore
Finn svar på alle dine spørsmål her: talkmore.no/kundesenter
image
Verv en venn til Talkmore og få 500,- i fratrekk på fakturaen og 500,- til den du verver.- talkmore.no/verving
On Sat, 5 Des ved 1:06 PM , Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> wrote:
Hei,
jeg må si at dere vanlige medarbeiderne hos Talkmore, har noen fæle nykker, når dere nekter, å sende dette videre, til en leder/overordnet.
Jeg ønsker å vite navnet, på det trollet, som har bestilt dette, (det vil si mobil-abonnementet), i mitt navn.
Og jeg ønsker å få vite, hvilke bedre rutiner, som dere skal skaffe der, for å hindre, at noe lignende skjer, med andre kunder/borgere.
Skjerpings!
Erik Ribsskog
fre. 4. des. 2020 kl. 16:54 skrev Talkmore Kundesenter <kundesenter@talkmore.no>:
Hei.
Bekrefter med dette at vi har slettet både Mobilt bredbånd 580002164439 og mobilnummer 45884952. Faktura er også slettet.
Ha en fin dag!
Med vennlig hilsen
Jørgen
Talkmore kundesenter
image
https://www.facebook.com/talkmore.nohttps://twitter.com/Talkmore_KShttps://www.instagram.com/talkmore_no/http://www.mynewsdesk.com/no/talkmore
Finn svar på alle dine spørsmål her: talkmore.no/kundesenter
image
Verv en venn til Talkmore og få 500,- i fratrekk på fakturaen og 500,- til den du verver.- talkmore.no/verving
On Fri, 4 Des ved 1:50 AM , Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> wrote:
Hei,
dette har jeg skrevet til dere om ørten ganger nå.
Dette er også noen troll/jævler, som har bestilt et mobil-abonnement, i mitt navn, på nettet, (dere har visst dårlige systemer/rutiner).
Jeg forklarer gang på gang, at jeg ønsker å få svar, fra en leder/overordnet.
Men jeg får istedet svar, fra en gjeng med tenåringer, på deres kontaktsenter, (virker det som).
Dette må jeg klage på.
Skjerpings!
Erik Ribsskog
———- Forwarded message ———
Fra: Talkmore <ikke-svar@talkmore.no>
Date: tor. 3. des. 2020 kl. 18:26
Subject: E-postfaktura fra Talkmore
To: <eribsskog@gmail.com>
E-postfaktura fra Talkmore
Hei Erik,
Fakturanummer 42028615 er nå tilgjengelig i Talkmore-appen og på Mine Sider.
Betalingsinformasjon er som følger:
Telefonnummer 580002164439
Fakturadato 01.12.2020
Forfallsdato 20.12.2020
Beløp 449,00
KID 51022506420286158
Kontonummer 6005.07.77351
Månedsprisen faktureres forskuddsvis, mens forbruk som ikke er inkludert i abonnement faktureres etterskuddsvis. Dersom du er ny kunde vil du betale for inneværende måned og ut neste måned.
For detaljert informasjon om hva fakturaen gjelder, logg inn i Talkmore-appen eller på Mine Sider og se spesifisert faktura.
eFaktura og Avtalegiro
Med eFaktura og Avtalegiro får du fakturaen rett inn i nettbanken din. I de fleste nettbanker kan du velge dette i forbindelse med betalingen av din faktura. Du kan også bestille eFaktura eller Avtalegiro ved å søke opp Talkmore i listen over eFaktura-tilbydere og oppgi din eFaktura referanse som er: 51022506
Ha en fin dag!
Hilsen
Talkmore
'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen