johncons
  • mer om dette

    https://www.nb.no/items/740cbf1348da66ccafd0847e4856ad35?page=0&searchText=dørumsgaard~1&subSite=

    PS.

    Hvis det var hungersnød i Østerrike.

    Så kan det kanskje ha vært lite mat i Norge og, (på den tida).

    Så de måtte kanskje gjøre det, på en lur måte.

    Og østerrikerne ble kanskje glade for, at de fikk noen erter, til en forandring, fra det fiskemelet, som vel nordmenn er mest kjent for å sende, til land hvor det er hungersnød.

    (Noe sånt).

    Hvis ikke det var sånn, et ertene, var halvråtne, da.

    Hm.

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • På fredag 9. oktober, så gikk jeg til Extra Bekkestua, for å handle mat.
    Så sånn var det.
    Bare noe jeg tenkte på.
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    PS.

    Forrige gang jeg var i denne butikken, så la jeg merke til, at de solgte brusmaskin-patroner, men på labelen så stod det: ‘Kjevle’, og det gjorde det også, denne dagen, (la jeg merke til):

    IMG_20201009_211651 rotert

    PS 2.

    Noen dager seinere, så gikk jeg ned til Sandvika, med et brev til Nav.

    Og da la jeg merke til, at Extra Sandvika, også hadde brusmaskin-patroner.

    Og de kosta også 99 kroner, (muligens pluss en hundrings i pant).

    Men der stod det: ‘Soda Stream’, (eller noe lignende), på labelen.

    (Sånn som jeg husker det).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 3.

    Her er mer om dette:

    kjevle

    PS 4.

    Mens jeg stod, og skulle finne, noe kjøttdeig osv., (denne butikken har pleid å være billigst på svine-kjøttdeig, av de butikkene jeg handler i).

    Så var det sånn, at en homse, (en som minna litt om Vegard Harm i VG TV), gikk meg ned.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 5.

    Her er mer om dette:

    IMG_20201009_211831

    PS 6.

    Her har dem slurva, med vasking/boning, (kan det virke som):

    IMG_20201009_211924 rotert

    PS 7.
    Like før jeg skulle betale, så så jeg igjen litt, ved inngangen.

    Og da var det, en kar, som gikk meg ned/var nærgående.

    (Han kunne ha gått midtgangen ved siden av.

    Istedet for å gå den trange midtgangen, ved plastglassene, (var det vel).

    Så dette var noe slags gateteater.

    Må jeg si).

    Og det rare, med denne ‘elgen’, var at han til og med hadde, en elge-bag, som han bar på.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 8.

    Her er mer om dette:

    IMG_20201009_212049

    PS 9.

    Mens jeg skulle finne, disse engangsglassene.

    Så var det også sånn, at fire middelaldrende folk, (to par), gikk inn i butikken.

    Og de var pussa/skrålete, (som om de kom rett fra en restaurant), og de så faktisk handgel-dispenseren, (som de brukte), selv om den står i tunnel-syn-sonen, rett etter inngangen.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 10.

    Han med elge-bag, gikk meg også nesten ned, et annet sted i butikken, (nærmere frysediskene, var det vel).

    Så det er mulig, at han karen, lot som, at han var en elg, (eller noe lignende), når han trava rundt der.

    (Det kunne nesten virke sånn.

    For å si det sånn).

    Og de fire restaurant-folka, (dette var i 21-22-tida), de stod og hang, sånn at de var like i nærheten, da jeg tok bilde, (det i PS 8), av han nærgående/teatralske elgen.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 11.

    Under coronaen.

    Så har Palmolive-refill-håndsåpe vært billig.

    Men nå var denne varen plutselig tre ganger så dyr, (eller noe lignende).

    Mens vanlig Palmolive håndsåpe, (med pumpe), var priset ned.

    (Kunne det virker som).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 12.

    Her er mer om dette:

    IMG_20201009_212240 rotert paint

    PS 13.

    Før coronaen, så pleide jeg nesten aldri, å handle, på Extra Bekkestua.

    (For jeg handla heller nede i Oslo.

    Siden at jeg ikke er fra Bærum, (men er mer vant til å bo i Oslo).

    For å si det sånn.

    Dette gjorde jeg også, da jeg bodde, på Narverud, (hvor jeg bodde fra 2015 til 2017), på Høvik.

    For de hadde noe skumle albanere, (som stod i kassa, istedet for å sitte), i nærbutikken.

    Og det ble også litt klamt, å handle, i samme butikk, som Narverud-vaktmesteren, (for å si det sånn).

    For det var tema, da jeg flytta inn der, (Narverud-sjef Greftegreff og vaktmesteren snakka sammen), angående hvor vaktmesteren handla, (nemlig på Kiwi Dragveien).

    For å si det sånn).

    Men i det siste, så har jeg handla en del, på Extra.

    (Jeg ble vel lokket dit, av at de hadde, et eller annet tilbud, (som jeg så om, i en kundeavis).

    Noe sånt).

    Men selv om jeg ikke har handla mye, i denne butikken.

    Så stusset jeg litt, over selvbetjeningskassene, denne dagen.

    Det kunne virke som, at de hadde satt pose-stativer, der man tidligere satt varene.

    For å lage helvete, for kundene.

    (For bæreposer lå på to plasser der.

    For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 14.

    Her er mer om dette:

    IMG_20201009_212951 rotert

    PS 15.

    Det var kanskje sånn forresten.

    At tidligere, så satt Extra-betjeningen posene ordentlig, på stativene, (i ‘selvbetjenings-jungelen’), for kundene.

    Og så har de seinere slutta med dette.

    (Noe sånt).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 16.

    På Meny, (hvor jeg har handla en del siden coronaen begynte), så har de ikke sånn stativ, i selvbetjeningskassene.

    Men de har bare en slags disk der, som kundene skal legge varene på, etter at de har scanna de.

    (For å si det sånn).

    Og jeg har også handla en del, i selvbetjeningskassene, på Extra Pilestredet Park.

    Men jeg kan ikke huske, at jeg har tenkt, at det har vært trangt og jævlig, å legge fra meg varene der.

    Så det kan man kanskje lure på.

    (Må man vel si).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 17.

    Man kan også se, på bildet overfor.

    At Extra-folka, ikke har rydda bort kvitteringer osv., (etter de forrige kundene).

    (For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 18.

    På Meny, (den på Bekkestua Senter), så stod det en ansatt, og sendte tekstmeldinger, til noen bokstav-gjenger, (eller noe lignende), kunne det nesten virke som, (cirka 25 minutter før stengetid).

    IMG_20201009_213409 rotert

    PS 19.

    Her må dem bruke mer/bedre teip:

    IMG_20201009_213652

    PS 20.

    De som jobber på Meny, om kvelden, er noen slabbedasker, (kan det virke som):

    IMG_20201009_213932

    PS 21.

    Da jeg stod i selvbetjeningskassa.

    Så var det, en Meny-ansatt, fra Pakistan, (eller noe lignende).

    (Muligens han på bildet i PS 18.

    Noe sånt).

    Som stod, ute i senteret.

    Og så skreik han bort, til en norsk kassamann.

    Om at han gikk for å hente vogner, (eller noe lignende).

    Og det er kanskje greit.

    Men jeg stod jo i mellom dem.

    Så jeg fikk jo nesten dotter i øra, (av denne skrikinga), må jeg si.

    Så dette var noe slags uhøflige greier, (må man vel si).

    (Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 22.

    Her er mer om dette:

    IMG_20201009_220028 rotert

  • nettmobbing 8. november

    https://kokkejaevel.blogg.no/jeg-vet-ikke-hva-jeg-skal-gjore.html

    PS.

    Jeg bruker gratisversjonen av StatCounter (en trafikk-analyse-tjeneste) på johncons-blogg, og der kan jeg se hvilke nettsteder, som sender trafikk til bloggen:

    statcounter 8. november

  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Re: [#604865] Mobilt bredbånd

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 7. november 2020 kl. 07:42

    Til: Talkmore Kundesenter <kundesenter@talkmore.no>

    Kopi: Telenor Abuse Response Team <abuse@telenor.net>, firmapost@nkom.no

    Hei,

    du sa på chatten at du skulle fikse det at dere hadde fakturert meg 49 kroner for mye.

    (Jeg betalte for 100 GB i oktober.

    Men dere ga meg bare en kvote på 66 GB.

    Og så fakturerte dere meg 49 kroner, for å bruke 67 GB, (i oktober).

    Noe jeg fikk tekstmelding om, i slutten av oktober).

    Du sa på chatten at du skulle endre fakturaen på slutten av dagen.

    Det er også noen som har bestilt et mobilabonnement i mitt navn, hos dere.

    Og det var sånn, sist jeg var i Oslo, (en regnværsdag, i slutten av oktober), at en med Talkmore-uniform, trakasserte meg i Karl Johan, (han var vel på sykkel, og meg gjennomsiktig regntøy).

    Hvorfor står dere midt i gågata, og ikke på Egertorget eller Jernbanetorget, (sånn at man kan gå rundt deres selgere).

    Noen selgere på Jernbanetorget skjønte at jeg ikke likte selgere, (jeg har hatt markedsføring både på videregående og høyskole, og kan Maslow til fingerspissene, må jeg nesten si, så jeg ser ikke på meg selv, som en vanlig forbruker/sau, for å si det sånn)).

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg liker heller ikke, at du bruker fornavnet mitt, i hilsenen, på overkameratslig vis.

    Hva er galt med bare: ‘Hei’.

    Vennligst send dette til en overordnet.

    tor. 5. nov. 2020 kl. 11:17 skrev Talkmore Kundesenter <kundesenter@talkmore.no>:

    Hei Erik, viser til hyggelig samtale på chat.

    Jeg sendte det videre og fikk ganske fort svar på at dette er en ny kjent feil vi jobber med å rette. Vår tekniske avdeling skal ha tildelt 50GB i rollover til deg på ditt mobile bredbånd (580002164439) allerede.

    Vennligst sjekk mine sider og kom tilbake til meg om det er noe som mangler.

    Ha en fin dag!

    Med vennlig hilsen

    Martin

    Talkmore kundesenter

    image

    https://www.facebook.com/talkmore.nohttps://twitter.com/Talkmore_KShttps://www.instagram.com/talkmore_no/http://www.mynewsdesk.com/no/talkmore

    Finn svar på alle dine spørsmål her: talkmore.no/kundesenter

    image

    Verv en venn til Talkmore og få 2 månedsavgifter gratis – talkmore.no/verving

    On Thu, 5 Nov ved 11:16 AM , Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> wrote:

    604865:53240

  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Klage/Fwd: Velkommen til Talkmore

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 7. november 2020 kl. 07:16

    Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>

    Kopi: Telenor Abuse Response Team <abuse@telenor.net>, elh@forbrukertilsynet.no, firmapost@nkom.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no

    Hei,

    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

    (Jeg har ikke kontaktet disse).

    Vennligst rydd opp!

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke

    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes

    jeg).

    ———- Forwarded message ———

    Fra: Talkmore <ikke-svar@talkmore.no>

    Date: fre. 6. nov. 2020 kl. 11:04

    Subject: Velkommen til Talkmore

    To: <e.ribsskog@gmail.com>

    Talkmore logo

    Hurra! Din aller første Talkmore-mail

     

    header image

    Velkommen til Talkmore, Erik Løvenbalk Ribsskog!

    Hjertelig velkommen til oss, og takk for bestillingen din! Vi kommer til å gjøre vårt aller, aller beste for at du skal trives på alle måter som kunde hos oss.

    Mobilnummer 45884952

    Abonnement Fritt 50GB

    Dato 06.11.2020

    Firma

    Fornavn Erik Løvenbalk

    Etternavn Ribsskog

    Adresse (Sensurert av johncons-blogg)

    Postnr./-sted (Sensurert av johncons-blogg) BEKKESTUA

    E-post e.ribsskog@gmail.com

    Passord til Mine sider (Sensurert av johncons-blogg)

    Bestillingen din er nå under behandling. Dersom du har valgt SIM-kort via post vil du i løpet av kort tid få tilsendt dette til adressen oppgitt ovenfor. Dersom du har valgt SIM-kort i butikk må dette hentes og aktiveres via Mine Sider.

    Full kontroll i appen

    Spørsmål?

     

    Sjekk ut denne videoen for en enkel oppsummering av hva som kan være lurt å huske på når du bytter mobiloperatør. Du kan også chatte med oss på talkmore.no eller ringe på 915 09 915.

    Spørsmål og svar

    Dersom du angrer

     

    Du har 14 dagers angrerett fra den dagen avtalen ble inngått (se dato i opplysningene overfor). Alternativt kan du ta en titt på dette angreskjemaet. Men husk: Hos oss har du uansett ingen bindingstid!

    Vilkårene finner du her

    Alltid inkludert hos oss

    4G + Telenor-dekning

    4G + Telenor-dekning

    Ingen bindingstid

    Ingen bindingstid

    15% familierabatt

    15% familierabatt

    Data Rollover

    Data Rollover

    EU inkludert

    EU inkludert

    Full kontroll med appen

    Full kontroll med appen

    Billig strøm fra Talkmore!

    Nå kan du også få strøm av oss, og som Talkmore mobilkunde får du den aller beste prisen!

    Det er enkelt og raskt å bytte, og vi ordner alt knyttet til din tidligere strømleverandør.

    Les mer og bestill strøm her

    Mine Sider

    Snakk med oss

    Nettbutikk

    Last ned app

    Talkmore logo

'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen