johncons






  • Gmail – Erik Otto Banck odpověděl ve vláknu zpráv na stránkách MyHeritage.com.







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Erik Otto Banck odpověděl ve vláknu zpráv na stránkách MyHeritage.com.





    MyHeritage Message

    <message2@myheritage.com>





    Tue, Oct 19, 2010 at 5:15 PM





    Reply-To:

    noreply@myheritage.com


    To:

    eribsskog@gmail.com



    Erik Otto Banck vám poslal zprávu.

    —————————————-

    Hva skjedde med Katia Banck?

    K€re Erik ! Navnebroder !!!!!

    Katia gik p€ kostskole i CH, og tog hjem for at fejre sin boy-friends Studentterexamen ! De var oppe i Arild for at spise middag og p€ vejen hjem til Helsingborg mistede chufren herred€mmet over bilden og kolliderede med en telefonp€l og Katia var den eneste der D€DE !!

     De var 3 i bilen Der var ingen sprut involveret. Et k€mpe torden v€jr hade lige startet og vejbanen var ligesom IS !!!

    Du kan l€se mere om familien p€ www.banckfam.org  login:     user: (Sensurert av johncons-blogg)       pass: (Sensurert av johncons-blogg)

    Med forskerhilsner ERIK !

    —————————————-

    Chcete-li odpovědět na tuto zprávu, klepněte na níže uvedený odkaz:

    http://www.myheritage.com/inbox/thread/28008772?lang=CS&forcelogin=eribsskog%40gmail.com

    Chcete-li nastavit přijímání e-mailů ze stránek MyHeritage.com, přejděte na:

    http://www.myheritage.com/inbox/settings?lang=CS&forcelogin=eribsskog%40gmail.com






    PS.

    Jeg sendte en ny MyHeritage-e-post, om dette:



    Hva skjedde med Katia Banck?
    Mezi Erik Otto Banck a

    Zpět do Doručených zpráv

    Akce:
    Jako nepřečtené
    |
    Do archivu
    |
    Odstranit



    Erik Ribsskog
    Dnes v 14:57


    Hei,

    min mormor, Ingeborg Ribsskog f. Heegaard, var i den danske adel, for hun arvet Holger baron Adeler, og ga arven videre til min mor, (og stefar).

    Så jeg får e-poster om dansk adel, og jeg har også en blogg, jeg skriver på, om slektsforskning, mm.

    Jeg bare lurte på, hva skjedde med din søster Katia Banck, siden hun døde så ung?

    Var det noe med skipet, som hadde hennes navn?

    Beklager hvis det ikke var ok å spørre, men det virket spesielt at noen fra adelen skulle dø så unge.

    Var det kommunistene som drepte henne, f.eks.?

    Mvh.

    Erik Ribsskog



    Erik Otto Banck
    Dnes v 17:15


    Kære Erik ! Navnebroder !!!!!
    Katia gik på kostskole i CH, og tog hjem for at fejre sin boy-friends Studentterexamen ! De var oppe i Arild for at spise middag og på vejen hjem til Helsingborg mistede chufren herredømmet over bilden og kolliderede med en telefonpæl og Katia var den eneste der DØDE !!

    De var 3 i bilen Der var ingen sprut involveret. Et kæmpe torden væjr hade lige startet og vejbanen var ligesom IS !!!
    Du kan læse mere om familien på www.banckfam.org login: user: (Sensurert av johncons-blogg) pass: (Sensurert av johncons-blogg)

    Med forskerhilsner ERIK !



    Erik Ribsskog
    Dnes v 5:48 pm


    Hei,

    kondolerer for det som skjedde!

    Jeg har selv opplevet at min troppsjef i Heimevernet i Norge, Eirik Andersen, fra Accenture, ringte meg kun en gang for å spørre om jeg ville være med på julebordet, for Støtte-området, (en slags nyskapning av det norske Heimevernet, som er omtrent som Hæren, og hvor folk blir kalt inn etter endt førstegangstjeneste, som jeg ble for jeg hadde allerede vært et år i Geværkompaniet/Oppland Regiment).

    Det eneste året, av de 7-8 årene, som var i Heimevernet, da jeg bodde i Norge, som jeg ble ringt av troppsjefen, for han ville spørre om jeg ville være med på julebordet.

    Det var mens jeg kjørte i et slikt lignende regnvær, hjem fra jobb.

    Man kan jo lage slikt vært fra fly, har jeg lest, at russerne blant annet gjør.

    Troppsjefen bannet og sa 'nei', og jeg skjønte at han egentlig ikke ville at jeg skulle dra på julebordet.

    Kan det være kommunister eller sionister e.l., som lager slikt regnvær fra fly?

    Jeg er etter Fog, Løvenbalk, Kong Valdemar Seier, og Karl den Store ,og også profeten Muhammed(!), Gange-Rolf, Willhelm Erobreren, Kleopatra og kong David av Israel og Batseba.

    Etter min mormor Ingeborg Ribsskog f. Heegaard.

    Så kanskje det er sionister, siden de ikke liker at den danske adel er i slekt med Batseba?

    Eller er det muslimer som ikke liker at den danske adel er i slekt med profeten Muhammed?

    Eller kommunister som bare ikke liker adel og kongelige?

    Bare noe tanker jeg tenkte på.

    Jeg skriver om alt mulig på blogg.

    Han som har det slektstre over den danske adel, Sadolin, han er jo fra Tyrkia.

    (Han bor ihvertfall der).

    Og vår familie arvet jo baron Adeler, og han hadde jo et tyrkerhode(!) i våpenskjoldet.

    Kanskje dette slektstreet kan være litt skummelt?

    Man får jo alle i dansk adel på et sted, med bilder osv.

    Bare en tanke som slo meg.

    Men ihvertfall mange takk for svar, og igjen kondolerer med det skjedde med din søster.

    Det bildet var jo fra 60-tallet, så det skilte seg ut, fra de andre bildene, i e-posten fra MyHeritage.

    Så derfor ble jeg litt nysgjerrig da, siden det var et så gammelt bilde, og din søster var jo også veldig klassisk pen, hvis man kan si det.

    Så det var jo veldig trist, synes jeg, at en så ung og pen dame skulle dø i så tragisk ulykke.

    Så jeg ble litt nysgjerrig siden hun hadde et skip oppkalt etter seg også.

    Men men.

    Beklager hvis jeg forstyrrer mye ved å skrive om dette.

    Igjen takk for svar!

    Mvh.

    Erik Ribsskog








  • Photo 2137

    PS.

    Nå sendte jeg dagens bestilling.

    (Så da burde den være i Norge, om et par dager).

    Jeg måtte nemlig på posten, og betale en regning.

    Så da sendte jeg den pakka, i samme slengen.

    Det er kanskje like greit å sende de pakkene om ettermiddagen, som om kvelden og.

    Det ser kanskje litt rart ut, å poste pakkene om kvelden.

    Det er mulig.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Men da jeg gikk til posten, så tenkte jeg på det.

    At nå sitter jeg jo her plutselig, med to nettbutikker for godteri.

    Godtebutikken.net og Kongen av Danmark.net.

    Og leserne på bloggen vil at jeg skal ha johncons-kiosken.net også.

    Så da blir det tre butikker.

    Og fire med Spesialbestillinger.net.

    Så da blir det litt å holde orden på.

    For nå solgte jeg jo fra Kongen av Danmark.net plutselig.

    Jeg kan jo begynne å profilere den butikken, for den litt eldre garde kanskje.

    At jeg har marsipan og lakris og isbre-mint og sånn der kanskje.

    Også kunne jeg hatt noe litt sånt ‘morsomt’ godteri også, som Draculas Lunchbox og sånn, på Godtebutikken.net.

    Men de butikkene måtte vel også hatt et grunnsortement.

    (Som på Rimi, fra da jeg jobba der).

    Da tror jeg isbre-minten må være i grunnsortementet.

    Også er det ‘fæle’ Halloween-godteriet i Godtebutikken.net ekstra-sortimentet.

    Også er marsipan i Kongen av Danmark.net ekstra sortimentet.

    Kanskje noe sånt?

    Jeg må nok fundere mer på det her.

    Vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    PS 3.

    Jeg tenkte også på det, om han David Ellis, min ‘Personal Advisor’, på Sencia, om han er en purk?

    Han virker som å insistere på at jeg må jobbe i butikk.

    Selv om jeg har gode kunnskaper i web-design og i å lage web-butikker.

    Og har en grad i IT, fra HiO IU.

    Som jeg tok etter at jeg sluttet i butikk.

    Og han har ikke lagd ferdig CV-en min.

    Enda jeg er på Stage 2, i Employment-Zones.

    Og han som har ‘Job Search’-en.

    Han ønsker også at jeg skal jobbe i butikk.

    Jeg spurte om han het John, (som Ellis sa), men da svarte han ikke.

    Og han Ellis virka nedtrykt også, i det første møtet vel.

    Han har ferie denne uka da, (kanskje merkelig nok).

    Jeg får ta en prat med han neste uke om dette.

    Om hvorfor han ikke har laget ferdig CV-en min.

    Og om hvorfor han absolutt vil ha meg inn i en butikk-jobb.

    Han sier at det ikke finnes IT-jobber.

    Men det er jo mange IT-jobber, som Web-designer osv., på the Jobcentre sin database, har jeg sett.

    Politiet vil jo ikke si til meg, hvem den ‘mafian’ er heller.

    Men han Ellis er nok politi, også ‘tuller’ de meg rundt, på jobb og sånn da.

    Istedet for å gi meg rettighetene mine.

    Så jeg blir nok manipulert og brukt som noe drone, eller lignende, av politiet/frimurere, vil jeg gjette på.

    Noe jeg ikke har noe ønske om, å få livet mitt ødelagt, på den måten.

    Jeg vil ha rettighetene mine, og ikke bli tulla med.

    Det er som en borgerkrig i Nato og EØS dette, vil jeg si.

    Jeg har til og med vært i Heimevernet, og blir tulla sånn med.

    Medlem i NITO er jeg og.

    (Selv om dette ikke skulle hatt noe å si, jeg burde jo fått rettighetene mine uansett).

    Og dette skjer med hele Norges velsignelse, som sitter og leser å bloggen min, uten å gjøre noe.

    Det var det jeg lurte på tidligere idag, når jeg gikk til posten.

    Om det var sånn her det henger sammen.

    Vi får se hva som skjer.

    Vi får se.




  • Anmeldelse av hacking fra tyrkisk 'mafian' : Support – dc

    Added 19. oktober 2010 15:22


    Hej Erik,

    Tak for henvendelsen og tak for anmeldelsen.

    Jeg kan se at du allerede har gjort det nødvendige og skiftet

    adgangskode. Så håber vi at det kan holde dem ude.

    Såfremt du har yderligere spørgsmål eller kommentarer er du altid

    velkommen til at vende tilbage.
     
    
    Med venlig hilsen / Best Regards
    SUPPORTEN
    ----------------------------------
    One.com
    Web-site: http://www.one.com
    ---------------------------------

    Anmeldelse av hacking fra tyrkisk 'mafian' : Erik Ribsskog

    Added 19. oktober 2010 02:40


    Hei,

    nå snappet jeg opp det, på et tracking-cokie-program, at en av mine

    nettbutikker, Spesialbestillinger.net, har blitt utsatt for hacking, av

    den

    'tyrkiske mafian'.

    Og jeg jobba sammen med en hel familie, av kurdiske tyrkere, da jeg ble

    plassert, (må man vel si), av Rimi, på Rimi Bjørndal, i 1996, som

    assisterende butikksjef.

    Det var Özgyr-familien.

    Foreldrene husker jeg ikke hva heter, men de jobba i et vaskefirma som

    het

    Kvalitetsrengjøring, som holdt til i Sannergata.

    May Britt og Viggo het sjefene der.

    Og barna deres, het Hava, Sema, Songül og Muhammed.

    De jobba alle på Rimi Bjørndal.

    Hvor jeg ble plassert to ganger, av Anne Kathrine Skodvin, distriktsjef

    i

    Rimi.

    Første gang, i 1996, som sagt, før jeg ble butikksjef, i 1998, på Rimi

    Nylænde på Lambertseter.

    Så ble jeg tulla fælt med, av direktører bl.a. i Rimi, så jeg bestemte

    meg

    for å 'skifte beite'.

    Så jeg begynte å studere IT, på Ingeniørhøyskolen, i 2002, (for jeg

    trengte

    noen friår fra jobbing også, og jeg hadde ikke noen grad, og jeg var

    overarbeida da, for jeg ble tulla fælt med, da jeg var sjef på en stor

    Rimi-butikk, som het Rimi Kalbakken, som pleide å være ICA Supermarket,

    ved

    Symra kino, eller hva det het).

    Og da ble jeg plassert på Rimi Bjørndal, av Skodvin igjen, etter å ha

    jobbet

    som butikksjef i en tredje Rimi, nemlig Rimi Langhus.

    Og de jentene pleide å sitte å preike med meg, på t-banen ned til byen

    osv.

    (Ihverfall de to eldste).

    Så de liksom sneik seg litt innpå meg, syntes jeg.

    For det var ikke vanlig kost i Oslo, for meg, for å si det sånn at jeg

    satt

    å prata med folk på t-banen om forskjellig.

    For folk i Oslo var vel ganske kalde ofte, eller hva det kan ha vært.

    Men men.

    Jeg vil ihverfall anmelde denne hackingen.

    Det var også ei tyrkisk-kurdisk ung dame, ved University of Sunderland,

    hvor

    jeg studerte, i 2004. Hu het Leyla, fra London.

    Så dette kan kanskje ha noe med noen av disse jeg kjenner fra jobb og

    studier å gjøre.

    Hva vet jeg.

    Jeg sender med kopi av skjermbilder.

    Mvh.

    Erik Ribsskog












  • Gmail – SV: Off Licence fra England/Fwd: FW: EØS-avtalten/Fwd: Whisky







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    SV: Off Licence fra England/Fwd: FW: EØS-avtalten/Fwd: Whisky





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Tue, Oct 19, 2010 at 3:05 PM





    To:

    Tore.GROENNINGSAETER@efta.int



    Hei igjen,

    er det riktig at tobakk og alkohol, er unntatt for regelen om fri flyt av varer og tjenester?
    Jeg mener du skrev at dette bare gjaldt landbruksvarer.

    På forhånd takk for eventuelt svar!

    Mvh.
    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Tollregion Sør-Norge <sornorge@toll.no>

    Date: 2010/10/19
    Subject: SV: Off Licence fra England/Fwd: FW: EØS-avtalten/Fwd: Whisky
    To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Hei

    Når det gjelde høyt beskattede varer som

    alkohol og tobakk vil dette uansett ikke være fritt selv om du kaller varene

    for ” engelske off-licence produkter. Disse produktene er underlagt

    restriksjoner.

    Import av alkohol i en forsendelse

    Du har lov til å

    bestille alkohol i utlandet til privat bruk. Du må da betale ordinære avgifter for hele partiet. Du kan

    henvende deg til Tollvesenet for å fortolle varene, eller du kan overlate

    fortollingen til en speditør. Speditøren vil fortolle varen for deg på lik

    linje med andre varer.

    Den som utleverer varene må være registrert

    for dette hos Helsedirektoratet.

    Import av tobakksvarer, inkludert snus, til

    privatpersoner.

    Strenge bestemmelser for import av

    tobakksvarer, inkludert snus, til privatpersoner. Restriksjoner ved eksport av

    snus.

    I bestemmelsene for import av snus til privat person, stilles

    det svært strenge krav. Helsedirektoratet som er tilsynsmyndighet, tolker

    bestemmelsene svært strengt. I bestemmelsene fremgår følgende:

    ·

    varen

    skal være merket med advarsel (Lov om vern mot tobakksskader, § 3)

    ·

    man må

    være minst 18 år for å få lov å kjøpe snus (Lov om vern mot

    tobakksskader, § 5)

    ·

    alle

    varene skal oppfylle kravene til merking, unntatt den varekvoten som reisende

    kan innføre toll- og avgiftsfritt, mindre kvanta som medtas som reisegods eller

    reelle gavesendinger (Forskrift om innhold i og merking av tobakksvarer §

    9
    )

    ·

    merketeksten

    skal være på norsk. Helsedirektoratet tolker dette svært strengt og det gis

    ingen anledning for fravikelse av bestemmelsen fra deres side.

    I tillegg skal det betales avgifter ved

    innførsel.

    Når de

    gjelder eksport av snus, vil det innen EØS kun være til Sverige og Danmark man

    har lov å eksportere. For eksport til Danmark er det kun "løssnus"

    som er tillatt, posjonspakket snus er fremdeles forbudt. Til alle andre

    EØS-land er det forbudt. Jfr Lov om vern mot tobakksskader § 9.

    Den veiledende informasjon som her er gitt, er basert på opplysninger vi

    har mottatt av innsender, og ikke kontrollert av Tollvesenet. Vi gjør

    oppmerksom på at Tollvesenet ikke har anledning til å gi bindene

    forhåndstilsagn om toll, avgifter og saksbehandling.

    Vennlig hilsen

    Tollregion Sør-Norge

    Infosenteret

    tlf 03012




    Fra: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 18. oktober 2010 17:56

    Til: Tollregion Sør-Norge

    Emne: Re: Off Licence fra

    England/Fwd: FW: EØS-avtalten/Fwd: Whisky

    Hei,

    takk for svar!

    Men er dette i overenstemmelse med EU's direktiv om fri flyt av varer

    og tjenester?

    For jeg tenkte å sette opp en engelsk 'off licence'-butikk, på nettet, hvor jeg

    har typiske britiske varer, som engelsk potetgull, (Walkers), og britisk whisky

    og gin.

    Da mener jeg, at jeg da må ha lov å selge det, til hele EØS-området.

    Kan man si at det er eksport, fra England, når både England og Norge er

    i EØS?

    Norge er jo i det 'økonomiske EU', mener jeg.

    Hvis jeg kaller varene mine for 'engelske off-licence'-varer, på

    tolldeklarasjons-skjemaet, så burde det blitt tollfritt, mener jeg.

    For jeg selger til hele EØS, men de tollreglene som er i Norge, de skremmer

    kundene mine.

    Og jeg har bodd i Norge, og jobbet som butikksjef i Norge, og har gått på

    markedsføringslinje, på skole i Norge, så jeg synes det blir som bortkastet da,

    for meg, at jeg ikke kan gjøre bruk av disse ferdighetene mine, når det gjelder

    butikk/salg/markedsføring.

    Så jeg spør igjen om dette, om jeg bare kan skrive 'britiske

    off-licence'-varer, på tolldeklarasjons-skjemaet, og at det da passerer

    tollfritt, som britiske spesialiteter?

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/10/18 Tollregion Sør-Norge <sornorge@toll.no>

    Hei

    Netthandel: import av varer kjøpt på internett

    Oppdatert: 12.01.2010

    Bestiller du varer fra utlandet, for eksempel på utenlandske

    nettsteder, må du også fortolle disse varene. Her finner du nyttig informasjon

    om reglene rundt fortolling av varer kjøpt på nett.

    Hvilke varer er avgiftsfrie?

    Hvilke varer er forbudt å importere til Norge?

    Hvor er varen min?

    Hvordan fortoller jeg varen?

    Hva må jeg betale ved fortolling?

    Hva gjør jeg dersom varen må returneres/repareres etter

    fortolling?

    Dersom du fortsatt har spørsmål om netthandel, kan du kontakte ditt lokale

    tollsted eller Tollvesenets infosenter på telefon 0 30 12.

    Hvilke varer er helt avgiftsfrie (fri for

    både toll og avgifter)?

    Alle varer som

    importeres til Norge er i utgangspunktet avgiftspliktige. Unntakene er:

    ·

    Sendinger

    fra utlandet med verdi (eksklusiv frakt- og forsikringskostnader) inntil 200

    kroner med unntak av alkoholholdige drikkevarer og tobakkvarer
    .

    ·

    Bøker – uansett verdi – som importeres

    av privatpersoner til eget bruk. For informasjon om hva som regnes som bøker,

    se merverdiforskriften om avgiftsfritaket for bøker.

    Tobakk kan ikke

    importeres uten spesiell tillatelse.

    Sendinger

    som inneholder både avgiftsfrie og avgiftspliktige varer

    Bestiller du avgiftsfrie og avgiftspliktige varer i én sending, må du fortolle

    forsendelsen dersom samlet verdi overstiger 200 kroner.

    Eksempel:

    En forsendelse inneholder både:

    ·

    en avgiftsfri bok til 150 kroner

    ·

    en avgiftspliktig CD til 100 kroner

    Ettersom forsendelsens

    samlede vareverdi er på 250 kroner, må den fortolles. I dette tilfelle beregnes

    det avgift på CD-en og for CD-ens andel av frakten.

    Hvilke varer er forbudt å importere til Norge?

    Det er en rekke varer du ikke kan importere til Norge uten spesiell tillatelse.

    Eksempler

    på noen varer det er forbudt å importere:

    Tobakksvarer (se Helsedirektoratets

    nettsider
    )

    Legemidler (se

    Legemiddelverkets nettsider
    )

    Våpen (se Politidirektoratets nettsider)

    Planter (se Mattilsynets

    nettsider
    )

    Dyr (se Mattilsynets

    nettsider
    )

    Matvarer/næringsmidler (se

    Mattilsynets nettsider
    )

    For mer informasjon om reglene for import av disse varene

    ber vi deg kontakte den instans som har ansvar for regelverket knyttet til

    varen.

    Listen over forbudte varer er ikke fullstendig. Er du i tvil om du trenger en spesiell

    tillatelse for å importere varen du har kjøpt på nett, kan du kontakte

    Tollvesenet.

    Du vil finne hele brosjyren om netthandel på www.toll.no.

    Den veiledende informasjon

    som her er gitt, er basert på opplysninger vi har mottatt av innsender, og ikke

    kontrollert av Tollvesenet. Vi gjør oppmerksom på at Tollvesenet ikke har

    anledning til å gi bindene forhåndstilsagn om toll, avgifter

    og saksbehandling.

    Vennlig hilsen

    Tollregion

    Sør-Norge

    Infosenteret

    tlf 03012




    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 15. oktober 2010 17:55

    Til: Toll- og avgiftsdirektoratet

    Emne: Off Licence fra England/Fwd:

    FW: EØS-avtalten/Fwd: Whisky

    Hei,

    jeg bor i England,

    og har en nettbutikk, hvor jeg selger godteri til Europa.

    Jeg har jobbet som

    butikksjef, i Rimi, i Norge, så jeg kjenner det norske markedet bra.

    Jeg har også

    planer om å starte en online Off Licence, fra England.

    Med salg av potetgull og tortilla chips og sprit og røyk, osv.

    Men, det skremmer kundene, at alkohol og røyk er tollpliktige fra første krone.

    Kan det være riktig, at jeg man kan importere brus og juice uten å betale toll,

    men ikke øl og vin og sprit, (hvis det er beløp under 200 kroner).

    Hvis jeg selger både tollpliktige og varer som er fritatt for toll, (når det er

    leveringer for under 200 kroner).

    Kan jeg bare skrive 'off-licence butikk'-varer da, på skjema, også går både

    tortilla chips, sprit og røyk, som en vare, sånn at kundene slipper å betale

    toll, hvis forsendelsen er på under 200 kroner?

    For jeg merker at

    det skremmer kundene, for det er snakk om ganske mye toll, på sprit og røyk

    osv.

    Så jeg taper salg her.

    Og det tror jeg ikke er henhold til EU's regler om fri flyt av varer og

    tjenester.

    På forhånd takk

    for eventuelt svar!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———-

    Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/10/15

    Subject: Re: FW: EØS-avtalten/Fwd: Whisky

    To: GROENNINGSAETER Tore <Tore.GROENNINGSAETER@efta.int>

    Hei,

    ja, men jeg mener at

    man innen EØS har blitt enige om å ha en fri flyt av varer og tjenester.

    Men jeg får høre

    med tollvesenet da.

    Kanskje det er sånn at det er greit å drive Off Licence, fra England, hvis man

    har både tollpliktige og varer fritatt for toll.

    Vi får se.

    Igjen takk for

    svar!

    Jeg har sendt

    klager på ei fra Island hos dere, som ba meg sende noe til Solvit, men som

    skulle til EU-kommisjonen.

    Men dette har jeg

    ikke hørt noe om.

    Kjenner du noe til dette?

    Linda Bjørk Sigurdsdatter, eller noe, het hun fra Island.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/10/15

    GROENNINGSAETER Tore <Tore.GROENNINGSAETER@efta.int>

    Til: Erik

    Ribsskog

    Takk for din

    henvendelse 14.10.2010.

    Jeg tok 1.

    mars 2010 over Elin Bjerkebos stilling som informasjonsansvarlig i EFTA.

    EØS-avtalen

    omfatter generelt ikke landbruksområdet, men i avtalens Protokoll 3 spesifieres

    tollsatser for visse produkter man er blitt enige om å gi fordelaktige

    tollsatser for ved import – se http://efta.int/eea/policy-areas/goods/agriculture-fish-food/agricultural-products.aspx

    Når det gjelder

    merverdiavgift, faller dette helt utenfor EØS-avtalen: her kan Norge sette

    reglene slik man vil.

    Å gi nærmere

    opplysninger om gjennomføringen av EØS-regelverk og om nasjonalt regelverk på dette

    området, vil være en oppgave for EFTA/EØS-landenes ansvarlige myndigheter. Jeg

    vil derfor anbefale deg å fortsette kontakten med Tollvesenet i Norge dersom du

    ønsker flere detaljer angående toll og/eller moms for konkrete næringsmidler.

    mvh

    Tore Grønningsæter

    Information and Communication Officer

    EFTA – European Free Trade Association

    Tel: +32 (0) 2 286 17

    19 | Fax: +32 (0) 2 286 17 50

    E-mail: tgr@efta.int | Web: www.efta.int

    Rue Joseph II, 12-16| B-1000 Brussels | Belgium

    ———-

    Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/10/14

    Subject: EØS-avtalten/Fwd: Whisky

    To: Elin.BJERKEBO@efta.int

    Hei,

    jeg tenkte jeg

    kunne sende til deg, siden du er norsk.

    Jeg tenkte jeg

    skulle starte en online Off Licence, (jeg har allerede startet en online

    godtebutikk), hvor jeg solgte whisky osv., fra England.

    For jeg er jo norsk, så jeg annonserer mye på norsk.

    Men så sier noen det, at det blir for dyrt, for grensen for tollfri handel, til

    Norge, på 200 kroner, den gjelder ikke for sprit og tobakk.

    Så dette slår bena under meg, for livsgrunnlaget mitt nå, (som jeg hadde håpet

    at dette skulle bli), merker jeg.

    Så jeg lurer, kan

    dette være riktig, at fordi det er alkohol i en vare, så gjelder ikke den

    regelen om tollkvote.

    Det blir vel

    konkurransevridende for eksempel for drikker som øl og vin, og sprit da,

    ovenfor drikker som brus og juice da.

    Så jeg lurer litt på dette.

    Er det riktig at jeg må starte en brusbutikk, istedet.

    Eller er det sånn, som jeg mistenker, at denne loven, (om at for alkohol og

    tobakk, så gjelder ikke tollfri-grensen på 200 kroner, men man må betale toll

    fra første krone), ikke er i henhold til EØS-reglene?

    Altså, mange

    bygder, i Norge, har vel ikke vinmonopol og kanskje snart ikke butikk.

    Så hvis de kunne kjøpt sprit og røyk billig fra England, så kunne det vært med

    på å holde livsgrunnlaget oppe, i distriktene.

    Og vi ville kanskje fått redusert hjemmebrenninga.

    Og 'gamle-mor',

    ville kanskje hatt råd til å både betale strømregninga, siden hu kjøpt billig,

    (men litt kjedelige røykmerker), fra utlandet.

    Bare en klage om dette.

    Håper dere kan få forandret denne loven så fort som mulig!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———-

    Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/10/14

    Subject: Re: Whisky

    To: Josommer <josommer@gmail.com>

    Hei,

    nå så jeg det jeg

    og, at den 200 kroners grensen ikke gjaldt for alkohol og tobakk:

    NB: Vær imidlertid oppmerksom på

    at 200-kroners grensen ikke gjelder for alkohol og tobakk.

    Det var litt

    ergerlig, for jeg hadde jo planer om å starte Off Licence, på nettet.

    Men men.

    Kanskje jeg kan ha

    en som selger til resten av Europa.

    Vi får se.

    Men du får heller

    være velkommen tilbake til Spesialbestillinger.net, hvis det er noe annet, enn

    alkohol og/eller sigaretter, som du ønsker å kjøpe.

    Jeg lurer litt på

    om dette kan være i samsvar med EØS-avtalens regler om fri flyt av varer og

    tjenester.

    Så jeg kunne nesten tenkt meg, å sendt en klage, til EFTA, på dette.

    Jeg får ha det litt i bakhodet.

    Vi får se.

    Med Spesialbestillinger.net-hilsen

    Erik Ribsskog

    2010/10/14

    Josommer <josommer@gmail.com>

    Hei

    Takk for godt

    tilbud!! Men har sjekket med tollvesenet og de sleipingene skal ha like mye i

    avgifter som flasken koster. Da blir det desverre alt for dyrt.

    Den 13. oktober

    2010 23:18 skrev Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> følgende:

    Hei,

    nå var jeg på et

    lokalt supermarked her.

    Og de har faktisk tilbud, hele oktober, på en single malt whisky, 35 cl.

    Og det er snakk om

    en 12 år gammel Glenfiddich, til £10.96.

    Den tror jeg at jeg akkurat får under 200 kroner etter påslag og porto.

    Da slipper du

    spesialbestillingsgebyret, siden du er en av de første kundene.

    Eventuelt, så kan

    jeg skaffe denne varen innen ca. en ukes tid, hvis du er interessert, så du

    burde få den i posten innen ca. to uker.

    Jeg er litt i

    startgropa her, så det tar litt ekstra tid nå i begynnelsen, dessverre.

    Med

    Spesialbestillinger.net-hilsen

    Erik Ribsskog

    ———-

    Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/10/10

    Subject: Re: Whisky

    To: Josommer <josommer@gmail.com>

    Hei,

    ja jeg kan sjekke

    hva de har av skotsk whisky, single malt, neste gang jeg er på Tesco.

    Så kan jeg kontakte deg tilbake med et tilbud, en av de nærmeste dagene.

    Håper dette er i

    orden!

    Med Godtebutikken.net-hilsen

    Erik Ribsskog

    2010/10/10

    Josommer <josommer@gmail.com>

    Ja dette er jo dyr

    whisky men du kan jo fks. se om du finner Coal Ila 200ml i en butikk. Den

    koster 149 kr i norge. Må nesten bli rimeligere hvis jeg skal kjøpe hos deg.

    Men kommer sikkert til å kjøpe noe godterier snart.

    Den 10. oktober

    2010 19:18 skrev Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> følgende:

    Hei,

    ja, hvis porto +

    innkjøpspris, koster mindre enn ca. 10-12 pund.

    For jeg tar et

    påslag på den summen.

    Pluss at det er et gebyr på kr. 49 for Spesialbestillinger.

    Pluss at jeg også må finne egnet emballasje.

    Men du vet kanskje prisene.

    Jeg har ikke sett

    de merkene der før, jeg har en skotsk whisky, som jeg kjøpte på Tesco til jul.

    Og den kosta £25.

    Så hvis dette er dyre merker, så er det nok vanskelig å få de under 200 kroner,

    f.eks., hvis du vil ha de under tollgrensen.

    Men du vet kanskje prisene?

    Med Godtebutikken.net-hilsen

    Erik Ribsskog

    2010/10/10

    Josommer <josommer@gmail.com>

    Hei

    Kan du sende

    single malt whisky som fks. Laphroaig, Ardbeg, Lagavulin, Coal Ila og smokehead

    til under 200???

    Kan gjerne

    være 500ml flaske.

    MVH

    Josommer

    MVH

    Jørgen


    MVH

    Jørgen


    MVH

    Jørgen












  • Gmail – OneTree Genealogy – Denmark's Nobility and Patrician Lineages – Zpravodaj, 19. Říjen, 2010







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    OneTree Genealogy – Denmark’s Nobility and Patrician Lineages – Zpravodaj, 19. Říjen, 2010





    MyHeritage Newsletter

    <newsletter2@myheritage.com>





    Tue, Oct 19, 2010 at 11:28 AM





    Reply-To:

    nsadolin@hotmail.com


    To:

    eribsskog@gmail.com




    Pokud v tomto e-mailu nevidíte obrázky, klepněte prosím sem.

    Vážený Erik,

    zde najdete poslední novinky na stránkách 'OneTree Genealogy – Denmark's Nobility and Patrician Lineages'

    Co je nového

    Říjen 19, 2010


    Preben Garth-Grüner přidal fotografii Jules Pasbillede do alba Family tree photos

    Říjen 18, 2010


    dorte925 přidala fotografii Dorte Krabbe Munck:

    Říjen 17, 2010


    Erik Otto Banck přidal fotografii Madeleine "Madde" Maria Banck:

    Erik Otto Banck přidal fotografii Ninni Ingrid Viviann Carlberg:

    Erik Otto Banck přidal fotografii Therese "Rese" Elisabeth Banck:

    Erik Otto Banck přidal fotografii Peter Otto Björn Banck:

    Erik Otto Banck přidal fotografii Clipper Otto Banck:

    Erik Otto Banck přidal fotografii Katia Banck:

    Erik Otto Banck přidal fotografii Marianne "Janne" Henriques:

    Erik Otto Banck přidal fotografii Percy Banck:

    Erik Otto Banck přidal fotografii Erik Otto Banck:

    John Stevens přidal komentář k Zahra Margaretha Markoe:

    Sarah per her father's 1824 will

    Erik Otto Banck pozval Niklas Johan Otto Banck na rodinné stránky.

    Erik Otto Banck pozval Matthias Otto Carsten Banck na rodinné stránky.

    Erik Otto Banck pozval Peter Otto Björn Banck na rodinné stránky.

    Erik Otto Banck pozval Madeleine "Madde" Maria Banck na rodinné stránky.

    Erik Otto Banck pozval Ninni Ingrid Viviann Carlberg na rodinné stránky.

    Jesper Evin Skade-Rasmussen pozval Susanne Lucie Marie Reventlow-Mourier na rodinné stránky.

    Říjen 16, 2010


    Lisbet Haustrup pozvala Anders Haustrup na rodinné stránky.

    Adam Estrup pozval Thalia Marie Estrup na rodinné stránky.

    Říjen 15, 2010


    Nikolaj přidal fotografii PeterSadolin do alba Family tree photos

    Per Sølling pozval Jesper Sølling na rodinné stránky.

    Thor Jespersen pozval Else Marianna Kristensen na rodinné stránky.

    Říjen 14, 2010


    Kim Fürst pozval Mette Strøbech na rodinné stránky.

    Říjen 12, 2010


    Kim Fürst pozval Karen Margrethe von Holten na rodinné stránky.

    Kim Fürst přidal fotografii IMG_0264 do alba Family tree photos

    Kim Fürst pozval John Knud Fürst na rodinné stránky.

    Kim Fürst pozval Sofie Emilie Strøbech Fürst na rodinné stránky.
    Nadcházející události

    19. Říjen, 2010
    108 narozeniny – Alice Bruun

    Poslat osobě Alice blahopřání


    19. Říjen, 2010
    57 narozeniny – Deborah Lynn Marshall

    Poslat osobě Deborah Lynn blahopřání


    19. Říjen, 2010
    56 narozeniny – Valerie Beth Waters

    Poslat osobě Valerie Beth blahopřání


    19. Říjen, 2010
    105 narozeniny – Bent Olsen

    Poslat osobě Bent blahopřání


    19. Říjen, 2010
    50 narozeniny – Henrik Jones

    Poslat osobě Henrik blahopřání


    19. Říjen, 2010
    70 narozeniny – Lene Margit Grut

    Poslat osobě Lene Margit blahopřání


    19. Říjen, 2010
    23 narozeniny – Isabelle Lucie Rostrup Holdt

    Poslat osobě Isabelle Lucie Rostrup blahopřání


    19. Říjen, 2010
    110 narozeniny – Aase Ulrich

    Poslat osobě Aase blahopřání


    Co dále můžete udělat

    Můžete třeba navštívit Vaše stránky, doplnit rodokmen, nebo poslat nějaké nové fotografie.
    Ať Vaše stránky trochu žijí i díky Vám!

    Navštivte nyní Vaše rodinné stránky

    Prohlédněte si svůj rodokmen

    Pošlete nějaké nové fotografie

    Pošlete zprávu osobě jménem Nikolaj Asgeir MacGregor (webmaster rodinných stránek)

    Přejeme příjemný den!
    MyHeritage.com

    Tento e-mail Vám byl zaslán z důvodu usnadnění používání Vašich rodinných stránek na stránkách MyHeritage.com. Pokud již nechcete podobné e-maily přijímat, klepněte zde.
    MyHeritage (UK) Ltd., Cardiff House, Second Floor, Tilling Road, London NW2 1LJ, England; http://www.myheritage.cz






    PS.

    Hun døde visst bare 18 år gammel, hun Katia Banck, (i Sverige).

    Det var trist.

    Hm.

    Her er mer om dette:

    døde bare 18 år gammel

    PS 2.

    Hun hadde visst et skip oppkalt etter seg:

    hadde skip oppkalt etter seg

    http://kommandobryggan.se/banck/katia.htm

    PS 3.

    Dette virket nesten som en gåte, for johncons-blogg, så jeg sendte en MyHeritage-e-post, om dette:

    kommunister hm

  • 5096657950_4e0b6bdc25_o

    PS.

    Det ble den svære pakka:

    Photo 2134

    Photo 2135

    PS 2.

    Da var den pakka ferdig, med tolldeklarasjonsskjema og det hele:

    Photo 2136

    PS 3.

    Men den pakka kosta da over 8 pund i porto(!)

    Mens jeg bare tar 49 kr. i porto.

    Men jeg solgte 7 godteposer.

    Som jeg tjener 10 kroner posen på.

    (For jeg bare plusser på 10 kroner pr. pose.

    Prisene her i England er så billige så).

    Så jeg betalte 5-6 pund, for det godteriet.

    Også fikk jeg 18 pund, i betaling, etter PayPal-avgift vel.

    Så la oss si 18 pund minus (8 + 6 pund).

    Det blir 18 pund minus 14 pund.

    Det vil si at jeg tjente 4 pund da.

    Men så koster emballasje og printerblekk litt.

    Så la oss si at jeg tjente 3 pund da, ihvertfall.

    Det er mulig at det er litt lite.

    Hm.

    Da må jeg selge 10 sånne pakker hver dag, for å leve av det.

    Og det blir kanskje mye bæring, lurer jeg.

    Hm.

    Jeg får se det an litt.

    Det er ihvertfall mulig at jeg øker porto og ekspedisjon til 59 kroner.

    Siden den kosta over 8 pund å sende.

    For det bør vel være reellt.

    Så hvis alle pakkene blir så tunge, så må jeg sette opp portoen litt.

    For den skal jeg prøve å ha nesten opp til gjennomsnittet av hva portoen for pakkene egentlig koster.

    Så jeg får se det an litt.

    Det er mulig jeg setter porto og ekspedisjonsgebyret opp til 59 kroner, når jeg får jobba mer med nettbutikkene.

    Vi får se.

    Nå begynner det å bli litt mindre varer igjen.

    Men jeg har det ‘fæle’ Halloween-godteriet, med Draculas Lunchbox osv.

    Dem har jeg ganske mange av.

    Så dem kan jeg kanskje legge ut seinere idag.

    Vi får se om jeg får ordna det.

    Jeg må søke på noen jobber her og, for jeg var på ‘Job Search’, på Sencia igår.

    Så det må jeg få tid til og.

    For jeg må dit igjen imorgen.

    Vi får se om jeg klarer det.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog







  • Gmail – Anmeldelse av hacking fra tyrkisk 'mafian'







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Anmeldelse av hacking fra tyrkisk ‘mafian’





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Tue, Oct 19, 2010 at 5:37 AM





    To:

    hofmarskallatet@kongehuset.dk, post@slottet.no



    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/10/19
    Subject: Fwd: Anmeldelse av hacking fra tyrkisk 'mafian'
    To: post.sondre.buskerud@politiet.no

    Hei,

    jeg lurer på om grunnen til at jeg blir angrepet av noen tyrkere.

    At det er fordi at mora mi fikk arven etter Holger baron Adeler, av sine foreldre, i 1980 ca.

    For de arvet Holger baron Adeler, som var gift med min mormors tante, og de døde barnløse.
    Jeg fikk noen bøker om Napoleon, på dansk, av min stefar Arne Thormod Thomassen, mens jeg var i Larvik, hos mora mi, og faren min henta meg en gang, (jeg tok vanligvis toget, så det var sjeldent).

    De bøkene lå i garasjen på Tagtvedt.

    Og jeg tror de må ha vært etter Holger baron Adeler, (for han arvet også min tippoldefar som var forsvarssjef i Danmark, Anders Gjedde Nyholm).

    Så sånn var det.
    Så jeg er nok da baron Adeler.
    Og Cort Adeler, fra Brevik, han ble kjent da han kriget mot tyrkerne, for Venezia, var det vel.
    Og det var visst da vanlig, på den tiden, å ha et tyrkerhode, i våpenskjoldet, for de som kriget mot tyrkerne.

    Og det tyrkerhodet, det er jo i våpenskjoldet til Adeler enda.
    (Jeg sender med kopi fra min blogg).
    Men det er jo gamle tradisjoner, fra da verden var større.

    Så det kan vel ikke vi forrandre på, i våre dager.
    Men nå ble jeg altså angrepet av tyrkiske hackere, kan det virke som.
    Og jeg har overhørt i Oslo, i 2003, at jeg er forfulgt av 'mafian'.

    Og jeg ble forsøkt drept, i Larvik, i 2005, på min onkel Martin sin samboer, Grete Ingebrigtsen sin gård.
    Og jeg er nå en flyktning i England.
    Men jeg får ikke mine rettigheter fra norske myndigheter.

    Bare som en oppdatering.
    Med hilsen
    Erik Ribsskog (Baron Adeler)

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/10/19
    Subject: Anmeldelse av hacking fra tyrkisk 'mafian'
    To: post.sondre.buskerud@politiet.no
    Cc: sales@uk.one.com

    Hei,

    nå snappet jeg opp det, på et tracking-cokie-program, at en av mine nettbutikker, Spesialbestillinger.net, har blitt utsatt for hacking, av den 'tyrkiske mafian'.

    Og jeg jobba sammen med en hel familie, av kurdiske tyrkere, da jeg ble plassert, (må man vel si), av Rimi, på Rimi Bjørndal, i 1996, som assisterende butikksjef.

    Det var Özgyr-familien.
    Foreldrene husker jeg ikke hva heter, men de jobba i et vaskefirma som het Kvalitetsrengjøring, som holdt til i Sannergata.
    May Britt og Viggo het sjefene der.

    Og barna deres, het Hava, Sema, Songül og Muhammed.
    De jobba alle på Rimi Bjørndal.
    Hvor jeg ble plassert to ganger, av Anne Kathrine Skodvin, distriktsjef i Rimi.

    Første gang, i 1996, som sagt, før jeg ble butikksjef, i 1998, på Rimi Nylænde på Lambertseter.

    Så ble jeg tulla fælt med, av direktører bl.a. i Rimi, så jeg bestemte meg for å 'skifte beite'.
    Så jeg begynte å studere IT, på Ingeniørhøyskolen, i 2002, (for jeg trengte noen friår fra jobbing også, og jeg hadde ikke noen grad, og jeg var overarbeida da, for jeg ble tulla fælt med, da jeg var sjef på en stor Rimi-butikk, som het Rimi Kalbakken, som pleide å være ICA Supermarket, ved Symra kino, eller hva det het).

    Og da ble jeg plassert på Rimi Bjørndal, av Skodvin igjen, etter å ha jobbet som butikksjef i en tredje Rimi, nemlig Rimi Langhus.
    Og de jentene pleide å sitte å preike med meg, på t-banen ned til byen osv.

    (Ihverfall de to eldste).
    Så de liksom sneik seg litt innpå meg, syntes jeg.
    For det var ikke vanlig kost i Oslo, for meg, for å si det sånn at jeg satt å prata med folk på t-banen om forskjellig.

    For folk i Oslo var vel ganske kalde ofte, eller hva det kan ha vært.
    Men men.
    Jeg vil ihverfall anmelde denne hackingen.
    Det var også ei tyrkisk-kurdisk ung dame, ved University of Sunderland, hvor jeg studerte, i 2004. Hu het Leyla, fra London.

    Så dette kan kanskje ha noe med noen av disse jeg kjenner fra jobb og studier å gjøre.
    Hva vet jeg.
    Jeg sender med kopi av skjermbilder.
    Mvh.
    Erik Ribsskog





    3 attachments

    spesialbestillinger net statcounter.JPG
    179K
    hacket av tyrkisk mafia.JPG
    55K
    tyrkerhodet til adeler.JPG
    131K




  • tyrkerhodet til adeler

    PS.

    For Cort Adeler, (fra Brevik), som min mor arvet etterkommeren til, da min mormor (som egentlig arvet), satt arven inn i et hus på Tagtvedt, for mora mi da.

    Så sånn var det.

    Så jager antagelig noen tyrkere meg og familien min da.

    Fordi at Cort Adeler, han kjempet jo mot tyrkerne, for Venezia, var det vel.

    Og da var det visst ganske vanlig, å ha et tyrkerhodet, i våpenskjoldet sitt, for de som hadde kriget mot tyrkerne.

    Og det har visst ikke tyrkerne glemt enda, kan det virke som.

    Selv om det var mange hundre år siden, at Cort Adeler kriget mot tyrkerne.

    Så sånn er nok det.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen