johncons
  • umulig å skjønne hackning på norsk

    PS.

    Og mens jeg skriver om hacking, så var det en som kalte seg ‘Iskox’ vel, eller noe sånt.

    Som hadde registrert seg som administrator, på Godtebutikken.net.

    Som jeg la merke til igår, var det vel.

    Så da slettet jeg den hackeren, og skiftet til et bedre passord.

    Så jeg får også skifte til et bedre passord på Spesialbestillinger.net da.

    Når jeg får opp det nettstedet igjen.

    Men vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog







  • Gmail – Anmeldelse av hacking fra tyrkisk 'mafian'







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Anmeldelse av hacking fra tyrkisk ‘mafian’





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Tue, Oct 19, 2010 at 1:39 AM





    To:

    post.sondre.buskerud@politiet.no


    Cc:

    sales@uk.one.com


    Bcc:

    hofmarskallatet@kongehuset.dk, post@slottet.no



    Hei,

    nå snappet jeg opp det, på et tracking-cokie-program, at en av mine nettbutikker, Spesialbestillinger.net, har blitt utsatt for hacking, av den 'tyrkiske mafian'.
    Og jeg jobba sammen med en hel familie, av kurdiske tyrkere, da jeg ble plassert, (må man vel si), av Rimi, på Rimi Bjørndal, i 1996, som assisterende butikksjef.

    Det var Özgyr-familien.
    Foreldrene husker jeg ikke hva heter, men de jobba i et vaskefirma som het Kvalitetsrengjøring, som holdt til i Sannergata.
    May Britt og Viggo het sjefene der.

    Og barna deres, het Hava, Sema, Songül og Muhammed.
    De jobba alle på Rimi Bjørndal.
    Hvor jeg ble plassert to ganger, av Anne Kathrine Skodvin, distriktsjef i Rimi.

    Første gang, i 1996, som sagt, før jeg ble butikksjef, i 1998, på Rimi Nylænde på Lambertseter.

    Så ble jeg tulla fælt med, av direktører bl.a. i Rimi, så jeg bestemte meg for å 'skifte beite'.
    Så jeg begynte å studere IT, på Ingeniørhøyskolen, i 2002, (for jeg trengte noen friår fra jobbing også, og jeg hadde ikke noen grad, og jeg var overarbeida da, for jeg ble tulla fælt med, da jeg var sjef på en stor Rimi-butikk, som het Rimi Kalbakken, som pleide å være ICA Supermarket, ved Symra kino, eller hva det het).

    Og da ble jeg plassert på Rimi Bjørndal, av Skodvin igjen, etter å ha jobbet som butikksjef i en tredje Rimi, nemlig Rimi Langhus.
    Og de jentene pleide å sitte å preike med meg, på t-banen ned til byen osv.

    (Ihverfall de to eldste).
    Så de liksom sneik seg litt innpå meg, syntes jeg.
    For det var ikke vanlig kost i Oslo, for meg, for å si det sånn at jeg satt å prata med folk på t-banen om forskjellig.

    For folk i Oslo var vel ganske kalde ofte, eller hva det kan ha vært.
    Men men.
    Jeg vil ihverfall anmelde denne hackingen.
    Det var også ei tyrkisk-kurdisk ung dame, ved University of Sunderland, hvor jeg studerte, i 2004. Hu het Leyla, fra London.

    Så dette kan kanskje ha noe med noen av disse jeg kjenner fra jobb og studier å gjøre.
    Hva vet jeg.
    Jeg sender med kopi av skjermbilder.
    Mvh.
    Erik Ribsskog





    2 attachments

    spesialbestillinger net statcounter.JPG
    179K
    hacket av tyrkisk mafia.JPG
    55K




    PS.

    Her er vedleggene:

    spesialbestillinger net statcounter

    hacket av tyrkisk mafia







  • Gmail – Invitasjon til antikvarbokhandlarmesse







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Invitasjon til antikvarbokhandlarmesse





    tinging@nynorskantikvariat.no

    <tinging@nynorskantikvariat.no>





    Mon, Oct 18, 2010 at 10:18 PM





    To:

    eribsskog@gmail.com




    Gode kunde Erik Ribsskog (kundenummer 2346 )

    Invitasjon til antikvarbokhandlarmesse i Oslo 22. – 23. oktober – og messekatalog

    Last katalogen ned her:

    Velkommen til Skandinavisk Antikvarbokhandlarmesse i Oslo 22.-23. oktober. 2010. Fredag 14 – 19, laurdag 11 – 18. Håndverkeren, Rosenkrantz g 7 (inng. Kr. IV gate) – Fri entré.

    NB! På grunn av messa og utstillinga gjeld særskilde reglar for reservering av bøker denne gongen – sjå føreordet.

    Du kan søkje i PDF-dokumentet, kopiere titlane du vil kjøpe og lime dei rett inn i e-posten din, som du sender til tinging@nynorskantikvariat.no

    Ring oss gjerne på telefon 37 16 66 66, mobil 92 82 90 98, (faks på 37 16 30 00).

    Beste helsing

    Nynorsk Antikvariat AS

    Arne-Ivar Kjerland

    Antikvarbokhandlar

    Nynorsk Antikvariat AS

    Hulgata 11

    4900 TVEDESTRAND












  • Gmail – Spesialbestilling







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Spesialbestilling





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Mon, Oct 18, 2010 at 7:05 PM





    To:

    frankeinstein@postpro.net



    Hei,

    vi leverer dessverre kun supermarked-varer.
    (Se mer på vår webadresse www.spesialbestillinger.net )
    Og vi leverer kun til folk i Norge nå, som vi kan finne navnet til på skattelistene på nettet.

    Med Spesialbestillinger-net hilsen
    Erik Ribsskog

    2010/10/18 <frankeinstein@postpro.net>

    Vel?

    On Sat, 16 Oct 2010 02:10 +0200, frankeinstein@postpro.net wrote:

    > God aften.

    > Jeg skulle gjerne ha bestilt en snømann med gulrot som nese, ikledd

    > flosshatt, frakk og g-streng.

    > Hvor mye vil dette komme på, og hvor lang tid vil dette ta?

    >

    > Mvh. Frank Einstein

    >












  • Gmail – Hvorfor ble innlegget mitt slettet?







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Hvorfor ble innlegget mitt slettet?





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Mon, Oct 18, 2010 at 5:34 PM





    To:

    Halvard Olsen <halvard.olsen@hotmail.no>



    Hei,

    det ble slettet fordi jeg syntes det virket som at du prøvde å få meg til å virke dum.
    Alle kunne jo se det, at det var en annen faktura, og at det var sånn det hang sammen.
    Så det virka som trakassering for meg, skal jeg være ærlig.
    Og tilgjort synes jeg den e-posten du skriver nå er også.
    Jeg ønsker ikke å ha med folk som ikke er oppriktige å gjøre, så da blir det som trakassering for meg.

    Med johncons-blogg hilsen
    Erik Ribsskog
    2010/10/18 Halvard Olsen <halvard.olsen@hotmail.no>


    Hei

    Hvorfor i helsike ble kommentaren min i går fjernet på bloggen din. Jeg prøvde å hjelpe deg ved å fortelle
    at det er en annen faktura fra NITO enn den det var gebyr på, og du skriver at det er personangrep.

    Skjerp deg. Folk prøver å hjelpe deg, og du behandler oss slik. Skammelig er det.
    Forventer en unnskyldning fra deg.

    Vennlig hilsen

    Halvard Olsen






    PS.

    Og da sendte noen et sånt online gratulasjonskort, til vedkommende, liksom på vegne av meg da.

    Så her det noen som følger med på bloggen, det er helt sikkert.

    Så sånn er det.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    De kortene, de sender jeg bare til Politiet i Drammen, som oppdateringer på tidligere anmeldelser.

    Her er mer om dette:







    Gmail – Oppdatering/Fwd: ecard sent to halvard.olsen@hotmail.no







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Oppdatering/Fwd: ecard sent to halvard.olsen@hotmail.no





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Mon, Oct 18, 2010 at 5:56 PM





    To:

    post.sondre.buskerud@politiet.no



    ———- Forwarded message ———-
    From: 123Greetings.com <ecards@123greetings.com>

    Date: Mon, Oct 18, 2010 at 5:47 PM
    Subject: ecard sent to halvard.olsen@hotmail.no
    To: eribsskog@gmail.com

    Your ecard (10718510509046330317) has been sent to Halvard Olsen [halvard.olsen@hotmail.no] on 18-Oct-2010

    We'll send you an email message when halvard.olsen@hotmail.no has seen your ecard.

    View a copy of your ecard at:

    http://www.123greetings.com/send/view/10718510509046330317

    Using our new tracking feature, you can now

    -Track the delivery of your ecard, step-by-step.

    -Edit the ecard, even if the ecard has been sent.

    -Delete the ecard, even if the ecard has been sent.

    Click on the link below or copy & paste it into your browser's address bar.

    http://www.123greetings.com/connect/track/msg-4

    If you have any query about your ecard & its delivery or need any other assistance,

    please visit our Help/ FAQ section at: http://help.123greetings.com/

    Thank you for choosing 123Greetings.com

    Your friends at 123Greetings.com

    http://www.123greetings.com

    We respect your privacy. You will not be receiving any promotional emails from us

    because of this ecard. To view our privacy policy, click on the link below:

    http://info.123greetings.com/company/privacy_policy.html

    Note: This is an auto generated mail. Please do not reply.

    If you have any other problem please contact us by clicking on the following link:

    http://help.123greetings.com/contact_us.html

    This email was sent by 123Greetings.com, Inc., 1674 Broadway, New York, NY 10019.






'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen