johncons






  • Gmail – Off Licence fra England/Fwd: FW: EØS-avtalten/Fwd: Whisky







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Off Licence fra England/Fwd: FW: EØS-avtalten/Fwd: Whisky





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Fri, Oct 15, 2010 at 4:55 PM





    To:

    tad@toll.no



    Hei,

    jeg bor i England, og har en nettbutikk, hvor jeg selger godteri til Europa.
    Jeg har jobbet som butikksjef, i Rimi, i Norge, så jeg kjenner det norske markedet bra.
    Jeg har også planer om å starte en online Off Licence, fra England.
    Med salg av potetgull og tortilla chips og sprit og røyk, osv.
    Men, det skremmer kundene, at alkohol og røyk er tollpliktige fra første krone.

    Kan det være riktig, at jeg man kan importere brus og juice uten å betale toll, men ikke øl og vin og sprit, (hvis det er beløp under 200 kroner).
    Hvis jeg selger både tollpliktige og varer som er fritatt for toll, (når det er leveringer for under 200 kroner).

    Kan jeg bare skrive 'off-licence butikk'-varer da, på skjema, også går både tortilla chips, sprit og røyk, som en vare, sånn at kundene slipper å betale toll, hvis forsendelsen er på under 200 kroner?

    For jeg merker at det skremmer kundene, for det er snakk om ganske mye toll, på sprit og røyk osv.
    Så jeg taper salg her.
    Og det tror jeg ikke er henhold til EU's regler om fri flyt av varer og tjenester.

    På forhånd takk for eventuelt svar!
    Mvh.
    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/10/15
    Subject: Re: FW: EØS-avtalten/Fwd: Whisky
    To: GROENNINGSAETER Tore <Tore.GROENNINGSAETER@efta.int>

    Hei,

    ja, men jeg mener at man innen EØS har blitt enige om å ha en fri flyt av varer og tjenester.

    Men jeg får høre med tollvesenet da.
    Kanskje det er sånn at det er greit å drive Off Licence, fra England, hvis man har både tollpliktige og varer fritatt for toll.

    Vi får se.
    Igjen takk for svar!
    Jeg har sendt klager på ei fra Island hos dere, som ba meg sende noe til Solvit, men som skulle til EU-kommisjonen.
    Men dette har jeg ikke hørt noe om.
    Kjenner du noe til dette?
    Linda Bjørk Sigurdsdatter, eller noe, het hun fra Island.
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    2010/10/15 GROENNINGSAETER Tore <Tore.GROENNINGSAETER@efta.int>

    Til: Erik Ribsskog

    Takk for din henvendelse

    14.10.2010.

    Jeg tok 1. mars 2010 over Elin Bjerkebos stilling som

    informasjonsansvarlig i EFTA.

    EØS-avtalen

    omfatter generelt ikke landbruksområdet, men i avtalens Protokoll 3 spesifieres

    tollsatser for visse produkter man er blitt enige om å gi fordelaktige

    tollsatser for ved import – se http://efta.int/eea/policy-areas/goods/agriculture-fish-food/agricultural-products.aspx

    Når det

    gjelder merverdiavgift, faller dette helt utenfor EØS-avtalen: her kan Norge

    sette reglene slik man vil.

    Å gi nærmere

    opplysninger om gjennomføringen av EØS-regelverk og om nasjonalt regelverk på

    dette området, vil være en oppgave for EFTA/EØS-landenes ansvarlige myndigheter.

    Jeg vil derfor anbefale deg å fortsette kontakten med Tollvesenet i Norge dersom

    du ønsker flere detaljer angående toll og/eller moms for konkrete næringsmidler.

    mvh



    Tore Grønningsæter

    Information

    and Communication Officer

    EFTA – European Free

    Trade Association


    Tel: +32

    (0)
    2 286 17 19 |

    Fax: +32 (0) 2 286 17 50
    E-mail: tgr
    @efta.int | Web: www.efta.int

    Rue Joseph

    II, 12-16
    | B-1000 Brussels

    | Belgium

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date:

    2010/10/14
    Subject: EØS-avtalten/Fwd: Whisky
    To: Elin.BJERKEBO@efta.int

    Hei,

    jeg tenkte jeg kunne sende til deg, siden du er norsk.

    Jeg tenkte jeg skulle starte en online Off Licence, (jeg har allerede

    startet en online godtebutikk), hvor jeg solgte whisky osv., fra England.

    For jeg er jo norsk, så jeg annonserer mye på norsk.

    Men så sier noen det, at det blir for dyrt, for grensen for tollfri

    handel, til Norge, på 200 kroner, den gjelder ikke for sprit og tobakk.

    Så dette slår bena under meg, for livsgrunnlaget mitt nå, (som jeg

    hadde håpet at dette skulle bli), merker jeg.

    Så jeg lurer, kan dette være riktig, at fordi det er alkohol i en vare, så

    gjelder ikke den regelen om tollkvote.

    Det blir vel konkurransevridende for eksempel for drikker som øl og vin, og

    sprit da, ovenfor drikker som brus og juice da.

    Så jeg lurer litt på dette.

    Er det riktig at jeg må starte en brusbutikk, istedet.

    Eller er det sånn, som jeg mistenker, at denne loven, (om at for

    alkohol og tobakk, så gjelder ikke tollfri-grensen på 200 kroner, men man må

    betale toll fra første krone), ikke er i henhold til EØS-reglene?

    Altså, mange bygder, i Norge, har vel ikke vinmonopol og kanskje snart ikke

    butikk.

    Så hvis de kunne kjøpt sprit og røyk billig fra England, så kunne det

    vært med på å holde livsgrunnlaget oppe, i distriktene.

    Og vi ville kanskje fått redusert hjemmebrenninga.

    Og 'gamle-mor', ville kanskje hatt råd til å både betale strømregninga,

    siden hu kjøpt billig, (men litt kjedelige røykmerker), fra utlandet.

    Bare en klage om dette.

    Håper dere kan få forandret denne loven så fort som mulig!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/10/14
    Subject:

    Re: Whisky
    To: Josommer <josommer@gmail.com>

    Hei,

    nå så jeg det jeg og, at den 200 kroners grensen ikke gjaldt for alkohol og

    tobakk:

    NB: Vær

    imidlertid oppmerksom på at 200-kroners grensen ikke gjelder for alkohol og

    tobakk.

    Det var litt ergerlig, for jeg hadde jo planer om å starte Off Licence, på

    nettet.

    Men men.

    Kanskje jeg kan ha en som selger til resten av Europa.

    Vi får se.

    Men du får heller være velkommen tilbake til Spesialbestillinger.net, hvis

    det er noe annet, enn alkohol og/eller sigaretter, som du ønsker å kjøpe.

    Jeg lurer litt på om dette kan være i samsvar med EØS-avtalens regler om

    fri flyt av varer og tjenester.

    Så jeg kunne nesten tenkt meg, å sendt en klage, til EFTA, på

    dette.

    Jeg får ha det litt i bakhodet.

    Vi får se.

    Med Spesialbestillinger.net-hilsen

    Erik Ribsskog

    2010/10/14 Josommer <josommer@gmail.com>

    Hei

    Takk for godt tilbud!! Men har sjekket med tollvesenet og de sleipingene

    skal ha like mye i avgifter som flasken koster. Da blir det desverre alt for

    dyrt.

    Den 13. oktober 2010 23:18 skrev Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> følgende:

    Hei,

    nå var jeg på et lokalt supermarked her.

    Og de har faktisk tilbud, hele oktober, på en single malt whisky,

    35 cl.

    Og det er snakk om en 12 år gammel Glenfiddich, til £10.96.

    Den tror jeg at jeg akkurat får under 200 kroner etter påslag og

    porto.

    Da slipper du spesialbestillingsgebyret, siden du er en av de første

    kundene.

    Eventuelt, så kan jeg skaffe denne varen innen ca. en ukes tid, hvis du

    er interessert, så du burde få den i posten innen ca. to uker.

    Jeg er litt i startgropa her, så det tar litt ekstra tid nå i

    begynnelsen, dessverre.

    Med Spesialbestillinger.net-hilsen

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date:

    2010/10/10
    Subject: Re: Whisky
    To: Josommer <josommer@gmail.com>

    Hei,

    ja jeg kan sjekke hva de har av skotsk whisky, single malt, neste gang

    jeg er på Tesco.

    Så kan jeg kontakte deg tilbake med et tilbud, en av de nærmeste

    dagene.

    Håper dette er i orden!

    Med Godtebutikken.net-hilsen

    Erik Ribsskog

    2010/10/10 Josommer <josommer@gmail.com>

    Ja dette er jo dyr whisky men du kan jo fks. se om du

    finner Coal Ila 200ml i en butikk. Den koster 149 kr i norge. Må nesten

    bli rimeligere hvis jeg skal kjøpe hos deg. Men kommer sikkert til å kjøpe

    noe godterier snart.

    Den 10. oktober 2010 19:18 skrev Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com> følgende:

    Hei,

    ja, hvis porto + innkjøpspris, koster mindre enn ca. 10-12

    pund.

    For jeg tar et påslag på den summen.

    Pluss at det er et gebyr på kr. 49 for

    Spesialbestillinger.

    Pluss at jeg også må finne egnet emballasje.

    Men du vet kanskje prisene.

    Jeg har ikke sett de merkene der før, jeg har en skotsk whisky, som

    jeg kjøpte på Tesco til jul.

    Og den kosta £25.

    Så hvis dette er dyre merker, så er det nok vanskelig å få de

    under 200 kroner, f.eks., hvis du vil ha de under tollgrensen.

    Men du vet kanskje prisene?

    Med Godtebutikken.net-hilsen

    Erik Ribsskog

    2010/10/10 Josommer <josommer@gmail.com>

    Hei

    Kan du sende single malt whisky som fks. Laphroaig, Ardbeg,

    Lagavulin, Coal Ila og smokehead til under 200???

    Kan gjerne være 500ml flaske.


    MVH

    Josommer


    MVH

    Jørgen




    MVH

    Jørgen



    MVH

    Jørgen












  • Gmail – FW: EØS-avtalten/Fwd: Whisky







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    FW: EØS-avtalten/Fwd: Whisky





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Fri, Oct 15, 2010 at 4:45 PM





    To:

    GROENNINGSAETER Tore <Tore.GROENNINGSAETER@efta.int>



    Hei,

    ja, men jeg mener at man innen EØS har blitt enige om å ha en fri flyt av varer og tjenester.
    Men jeg får høre med tollvesenet da.
    Kanskje det er sånn at det er greit å drive Off Licence, fra England, hvis man har både tollpliktige og varer fritatt for toll.

    Vi får se.
    Igjen takk for svar!
    Jeg har sendt klager på ei fra Island hos dere, som ba meg sende noe til Solvit, men som skulle til EU-kommisjonen.
    Men dette har jeg ikke hørt noe om.
    Kjenner du noe til dette?
    Linda Bjørk Sigurdsdatter, eller noe, het hun fra Island.
    Mvh.
    Erik Ribsskog

    2010/10/15 GROENNINGSAETER Tore <Tore.GROENNINGSAETER@efta.int>

    Til: Erik Ribsskog

    Takk for din henvendelse

    14.10.2010.

    Jeg tok 1. mars 2010 over Elin Bjerkebos stilling som

    informasjonsansvarlig i EFTA.

    EØS-avtalen

    omfatter generelt ikke landbruksområdet, men i avtalens Protokoll 3 spesifieres

    tollsatser for visse produkter man er blitt enige om å gi fordelaktige

    tollsatser for ved import – se http://efta.int/eea/policy-areas/goods/agriculture-fish-food/agricultural-products.aspx

    Når det

    gjelder merverdiavgift, faller dette helt utenfor EØS-avtalen: her kan Norge

    sette reglene slik man vil.

    Å gi nærmere

    opplysninger om gjennomføringen av EØS-regelverk og om nasjonalt regelverk på

    dette området, vil være en oppgave for EFTA/EØS-landenes ansvarlige myndigheter.

    Jeg vil derfor anbefale deg å fortsette kontakten med Tollvesenet i Norge dersom

    du ønsker flere detaljer angående toll og/eller moms for konkrete næringsmidler.

    mvh



    Tore Grønningsæter

    Information

    and Communication Officer

    EFTA – European Free

    Trade Association


    Tel: +32

    (0)
    2 286 17 19 |

    Fax: +32 (0) 2 286 17 50
    E-mail: tgr
    @efta.int | Web: www.efta.int

    Rue Joseph

    II, 12-16
    | B-1000 Brussels

    | Belgium

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date:

    2010/10/14
    Subject: EØS-avtalten/Fwd: Whisky
    To: Elin.BJERKEBO@efta.int

    Hei,

    jeg tenkte jeg kunne sende til deg, siden du er norsk.

    Jeg tenkte jeg skulle starte en online Off Licence, (jeg har allerede

    startet en online godtebutikk), hvor jeg solgte whisky osv., fra England.

    For jeg er jo norsk, så jeg annonserer mye på norsk.

    Men så sier noen det, at det blir for dyrt, for grensen for tollfri

    handel, til Norge, på 200 kroner, den gjelder ikke for sprit og tobakk.

    Så dette slår bena under meg, for livsgrunnlaget mitt nå, (som jeg

    hadde håpet at dette skulle bli), merker jeg.

    Så jeg lurer, kan dette være riktig, at fordi det er alkohol i en vare, så

    gjelder ikke den regelen om tollkvote.

    Det blir vel konkurransevridende for eksempel for drikker som øl og vin, og

    sprit da, ovenfor drikker som brus og juice da.

    Så jeg lurer litt på dette.

    Er det riktig at jeg må starte en brusbutikk, istedet.

    Eller er det sånn, som jeg mistenker, at denne loven, (om at for

    alkohol og tobakk, så gjelder ikke tollfri-grensen på 200 kroner, men man må

    betale toll fra første krone), ikke er i henhold til EØS-reglene?

    Altså, mange bygder, i Norge, har vel ikke vinmonopol og kanskje snart ikke

    butikk.

    Så hvis de kunne kjøpt sprit og røyk billig fra England, så kunne det

    vært med på å holde livsgrunnlaget oppe, i distriktene.

    Og vi ville kanskje fått redusert hjemmebrenninga.

    Og 'gamle-mor', ville kanskje hatt råd til å både betale strømregninga,

    siden hu kjøpt billig, (men litt kjedelige røykmerker), fra utlandet.

    Bare en klage om dette.

    Håper dere kan få forandret denne loven så fort som mulig!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/10/14
    Subject:

    Re: Whisky
    To: Josommer <josommer@gmail.com>

    Hei,

    nå så jeg det jeg og, at den 200 kroners grensen ikke gjaldt for alkohol og

    tobakk:

    NB: Vær

    imidlertid oppmerksom på at 200-kroners grensen ikke gjelder for alkohol og

    tobakk.

    Det var litt ergerlig, for jeg hadde jo planer om å starte Off Licence, på

    nettet.

    Men men.

    Kanskje jeg kan ha en som selger til resten av Europa.

    Vi får se.

    Men du får heller være velkommen tilbake til Spesialbestillinger.net, hvis

    det er noe annet, enn alkohol og/eller sigaretter, som du ønsker å kjøpe.

    Jeg lurer litt på om dette kan være i samsvar med EØS-avtalens regler om

    fri flyt av varer og tjenester.

    Så jeg kunne nesten tenkt meg, å sendt en klage, til EFTA, på

    dette.

    Jeg får ha det litt i bakhodet.

    Vi får se.

    Med Spesialbestillinger.net-hilsen

    Erik Ribsskog

    2010/10/14 Josommer <josommer@gmail.com>

    Hei

    Takk for godt tilbud!! Men har sjekket med tollvesenet og de sleipingene

    skal ha like mye i avgifter som flasken koster. Da blir det desverre alt for

    dyrt.

    Den 13. oktober 2010 23:18 skrev Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> følgende:

    Hei,

    nå var jeg på et lokalt supermarked her.

    Og de har faktisk tilbud, hele oktober, på en single malt whisky,

    35 cl.

    Og det er snakk om en 12 år gammel Glenfiddich, til £10.96.

    Den tror jeg at jeg akkurat får under 200 kroner etter påslag og

    porto.

    Da slipper du spesialbestillingsgebyret, siden du er en av de første

    kundene.

    Eventuelt, så kan jeg skaffe denne varen innen ca. en ukes tid, hvis du

    er interessert, så du burde få den i posten innen ca. to uker.

    Jeg er litt i startgropa her, så det tar litt ekstra tid nå i

    begynnelsen, dessverre.

    Med Spesialbestillinger.net-hilsen

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date:

    2010/10/10
    Subject: Re: Whisky
    To: Josommer <josommer@gmail.com>

    Hei,

    ja jeg kan sjekke hva de har av skotsk whisky, single malt, neste gang

    jeg er på Tesco.

    Så kan jeg kontakte deg tilbake med et tilbud, en av de nærmeste

    dagene.

    Håper dette er i orden!

    Med Godtebutikken.net-hilsen

    Erik Ribsskog

    2010/10/10 Josommer <josommer@gmail.com>

    Ja dette er jo dyr whisky men du kan jo fks. se om du

    finner Coal Ila 200ml i en butikk. Den koster 149 kr i norge. Må nesten

    bli rimeligere hvis jeg skal kjøpe hos deg. Men kommer sikkert til å kjøpe

    noe godterier snart.

    Den 10. oktober 2010 19:18 skrev Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com> følgende:

    Hei,

    ja, hvis porto + innkjøpspris, koster mindre enn ca. 10-12

    pund.

    For jeg tar et påslag på den summen.

    Pluss at det er et gebyr på kr. 49 for

    Spesialbestillinger.

    Pluss at jeg også må finne egnet emballasje.

    Men du vet kanskje prisene.

    Jeg har ikke sett de merkene der før, jeg har en skotsk whisky, som

    jeg kjøpte på Tesco til jul.

    Og den kosta £25.

    Så hvis dette er dyre merker, så er det nok vanskelig å få de

    under 200 kroner, f.eks., hvis du vil ha de under tollgrensen.

    Men du vet kanskje prisene?

    Med Godtebutikken.net-hilsen

    Erik Ribsskog

    2010/10/10 Josommer <josommer@gmail.com>

    Hei

    Kan du sende single malt whisky som fks. Laphroaig, Ardbeg,

    Lagavulin, Coal Ila og smokehead til under 200???

    Kan gjerne være 500ml flaske.


    MVH

    Josommer


    MVH

    Jørgen




    MVH

    Jørgen



    MVH

    Jørgen






  • ny bestilling

    PS.

    Jeg prøver fortsatt å finne ut hva som er det beste navnet av Godtebutikken.net og Kongen av Danmark.net.

    Jeg tror kanskje jeg prøver en avstemning her på bloggen.

    Vi får se om jeg klarer det.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • direkte etter valdemar seier

    http://www.myheritage.no/site-family-tree-67419522/ribsskog

    PS.

    Her er mer om dette:

    muhammed 1

    muhammed 2

    muhammed 3

    muhammed 4

    http://www.american-pictures.com/genealogy/descent/Muhammad.htm

    PS 2.

    Da må jeg sende klage til Jyllands-Posten, tenker jeg nå.

    Vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 3.

    Nå sendte jeg en klage, til Jyllands-Posten, på at de lager tulletegninger, (med bombe i turbanen osv.), om min forfar, profeten Muhammed:







    Gmail – Klage på Muhammed-tegningene







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Klage på Muhammed-tegningene





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Fri, Oct 15, 2010 at 1:05 AM





    To:

    "internetavisen@jp.dk" <internetavisen@jp.dk>



    Hei,

    jeg overhørte i Oslo, i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', og ble forsøkt drept, på min onkel Martin Ribsskog sin gård i Larvik, i 2005.
    Så jeg har flyktet til England, og regner meg som flyktning her, for det norske politiet vil ikke hjelpe.

    Min søster, Pia Ribsskog, var på besøk hele julen med venninne og to barn, da jeg studerte i Sunderland, julen 2004.
    Og hun sa til en kurdisk dame som studerte der, Leyla, fra London, at det var noe spesielt med genene mine.

    Det viste ikke jeg, men jeg har nå drevet slektsforskning.

    Jeg er etter min danske mormor Ingeborg Ribsskog, etter Heegaard, Gjedde Nyholm, Fog, Løvenbalk, og kong Erik Glipping og kong Waldemar Seier, av Danmark, har jeg funnet ut, på en som heter Sadolin sitt slektstre, på MyHeritage, og også på et annet dansk slektstre, hvor min grandtante Unse Trock-Jansen var, og hun gikk også tilbake til Waldemar Seier og Karl den Store osv., gjennom Foss, om enn en annen linje delvis, enn min mormor.

    Vi går også tilbake til Odin, Gange-Rolf, Cleopatra, kong David av Israel og Batseba, har jeg funnet ut de siste dagene.
    Og han kong Waldemar Seier, han går visst også tilbake til profeten Muhammed, så jeg nå, på internett:

    Og her er mitt slektstre, på MyHeritage:

    Og da jeg så det, at jeg var etter profeten Muhammed, (det blir vel 60-70 generasjoner kanskje, så jeg har jo mange andre forfedre og, og ser helt hvit og bleik ut, med mørkeblondt hår og blå øyne, f.eks.).

    Men men.
    Så merka jeg det, at det stakk litt, med de Muhammed-tegningene plutselig.
    For da var det plutselig ikke noe artig, å se det for meg, min forfar, (profeten Muhammed), med bombe i turbanen osv.

    Så det vil jeg gjerne klage på, for da ble det noe litt trist for meg, hvis jeg skal være ærlig.
    Men men.
    Men jeg altså ikke Muhammedaner, eller muslim.
    Jeg er ikke kristen engang.

    Jeg er norsk, så jeg syntes det var mest artig å være etter Odin, skal jeg være ærlig.
    Som jeg fant ut også på et fjerde nettsted, at jeg var, her om dagen.
    Så jeg ville bare klage på det, at dere lager tulle-tegninger om en av mine forfedre.

    For selv om noen muslimer, er terrorister, nå til dags.
    Så var jo ikke min forfar profeten Muhammed det.
    Han hadde vel ingen bomber i turbanen han, såvidt jeg har skjønt det, ihvertfall.

    Så det ville jeg gjerne klage på.

    Med hilsen
    Erik Ribsskog






    PS 4.

    Nå har jeg jo startet en del nettbutikker.

    Og holder på å starte flere, som Odin’s Off Licence, og Kongen av Danmark godtebutikk.

    Siden jeg er etter Odin og en del konger av Danmark.

    Og også Platagenet’s Newsagents.

    Siden jeg er etter Gange-Rolf og Vilhelm erobreren, og i slekt med Rikard Løvehjerte, osv.

    Men jeg tenkte nå.

    Kanskje jeg skulle starte Profeten Muhammeds kakebutikk også?

    (Siden jeg visst også er etter profeten Muhammed, kan det virke som.

    Siden jeg er etter kong Valdemar Seier, av Danmark, og han visstnok var etter profeten Muhammed).

    Kanskje det hadde solgt bra.

    Vi får se.

    Men jeg må vente til neste gang jeg får trygda mi isåfall.

    Eller selger litt mer.

    Vi får se hva som skjer.

    Vi får se.







  • Gmail – Upozornění na události v kalendáři – Ribsskog Web Site, 15. Říjen, 2010







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Upozornění na události v kalendáři – Ribsskog Web Site, 15. Říjen, 2010





    MyHeritage Notification

    <notify2@myheritage.com>





    Thu, Oct 14, 2010 at 10:50 PM





    Reply-To:

    noreply@myheritage.com


    To:

    eribsskog@gmail.com





    Pokud v tomto e-mailu nevidíte obrázky, klepněte prosím sem.

    Milý uživateli (Erik Ribsskog),
    Toto je automatické upozornění ze stránek

    Ribsskog Web Site na MyHeritage.com

    Zde je přehled nadcházejících událostí Vaší rodiny:

    Stane se zítra

    15. Říjen, 2010
    66 narozeniny – Arne Mogan Olsen
    Otec


    Poslat osobě Arne blahopřání

    Nadcházející rodinné události v příštích 30 dnech

    10. Listopad, 2010
    32 narozeniny – Axel Nicolai Johannes Thomassen
    Bratr


    Poslat osobě Axel Nicolai Johannes blahopřání

    Přejeme pěkný den,

    MyHeritage.com

    Tuto zprávu jsme Vám zaslali pro usnadnění používání Vašich rodinných stránek na MyHeritage.com.

    Pokud nechcete do budoucna dostávat emaily z Ribsskog Web Site s informaceni o událostech v kalendáři, klepněte sem pro odhlášení.

    MyHeritage.com je registrovaná společnost se sídlem ve Velké Británii a Izraeli.

    MyHeritage (UK) Ltd., Cardiff House, Second Floor, Tilling Road, London NW2 1LJ, England






  • Photo 2102

    PS.

    Godtebutikken.net har fremdeles mye varer på lager, så det er bare å bestille:

    Photo 2103

    PS 2.

    Her er linken til Godtebutikken.net igjen, i tilfelle noen er interessert i det:

    http://www.godtebutikken.net/

    PS 3.

    Noen har kanskje lagt merke til det, at det f.eks. er litt lite lakris igjen.

    Men det er fordi, at det er sånn, merker jeg, at hvis det blir litt lite salg osv.

    Så kan det bli litt fristende å spise av lasset her, merker jeg.

    Men men.

    Så jeg får prøve å ta litt ‘skjerpings’ på det.

    Men vi får se hva som skjer.

    Vi får se.







  • Gmail – Anmeldelse av at politiet ikke vil gjøre jobben sin/Fwd: 201001443 – Klage på politiet@Erik Ribsskog – oversendelse av klage







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Anmeldelse av at politiet ikke vil gjøre jobben sin/Fwd: 201001443 – Klage på politiet@Erik Ribsskog – oversendelse av klage





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Thu, Oct 14, 2010 at 8:24 PM





    To:

    post <post@spesialenheten.no>



    Hei,

    dere som har blitt så flinke til å svare nå.
    Kan dere undersøke hvorfor politiet ikke vil etterforske det, at jeg ikke får arven min, etter min adelige/kongelige, (for hun var etter kong Valdemar seier, Karl den Store, Odin, kong David av Israel og Batseba, og Gange-Rolf og Willhelm erobreren osv).

    Min onkel, Martin Ribsskog, og min tante Ellen Ribsskog Savoldelli, fikk boet av Tingretten i Larvik, ifjor sommer/høst.
    Og det vet jeg selv, at var snakk om mange fine og verdifulle malerier, som har hengt på Højriis slott i Danmark.

    Og noen memoarer, som egentlig var mine, etter Didrik Galtrup Gjedde Nyholm, som skulle dømme mellom Danmark og Norge, om Grønland, i Haag, men døde/ble syk, like før, (sa min mormor på telefonen for et par år siden), og en annen dansk dommer overtok, i Haag, og Nyholm ble nominert til fredsprisen, i 1931 vel.

    Min mormor ga meg memoarene til Didrik Nyholm, og noen fotografier av min tippoldefar, forsvarssjefen i Danmark, Anders Gjedde Nyholm og danskekongen, mm.
    Men dette sa min far, (dette lå i huset til min farmor, Ågot Mogan Olsen, for jeg disponerte et par skuffer i reolen i stua der, for jeg spiste mye middag der, da jeg bodde hos min far), at min mormor hadde mast om å få tilbake.

    Og dette forsvant senere, fra huset til Ågot.
    Så det regner jeg med er/var i boet, og det regner jeg som mitt, siden det var en gave egentlig, som Ingeborg tok tilbake da.
    Og bestemor Ingeborg arvet Holger baron Adeler også, og er etter Fog og Anker Heegaard og Løvenbalk og kong Erik Glipping av Danmark osv.

    Så bestemor Ingeborg var en aristokrat.
    Og min mor, Karen Ribsskog, døde i 1999, på Moss sykehus.
    Så jeg skulle jo hatt en tredjedel av min mors del.
    Men, jeg har ikke fått noen antikviteter, eller noen penger, eller noen ting.

    Og jeg er ikke på talefot med de andre i slekta mi, etter at jeg ble forsøkt drept, på min onkel Martin Ribsskog sin gård, i Kvelde, i 2005.
    Jeg tror at de andre i familien min er for ettergivende, ovenfor kriminelle osv., som nok svermer rundt de adelige/aristokratene/de kongelig, som tordiveler rundt utelampa.

    For å si det sånn.

    Så jeg ønsker ikke å ha mer med de andre i slekta mi å gjøre.
    For de misbruker hasj og sånn, (ihvertfall bruker de det veldig mye, både søstera mi Pia, broren min Axel, og tante Ellen og også onkel Martin, for han fikk av en nabo som het Thor Borgersen, husker jeg, da jeg jobba på den gården dems, i Kvelde, (en gammel vikingegård vel, som jeg har hevd på siden Grete Ingebrigtsen, som egentlig eier den, sa jeg kunne bo der, (mot å betale 500 i uka til mat).

    Så jeg stoler ikke på tante Ellen og onkel Martin og søstera mi og Axel.
    De er litt sånn svake av seg, når det gjelder press fra kriminelle, tror jeg.
    Så jeg tørr ikke å stole på dem, etter at jeg overhørte, i Oslo, i 2003, at jeg var forfulgt av noe som ble kalt 'mafian'.

    Og faren min lot meg bo alene siden jeg var ni år, og bølleringte til meg, for et par år siden.
    Så han har jeg også kutta ut.
    Så nå er det bare meg og de kongelige i Danmark og sånn, som jeg prøver å kontakte.

    Men det er ikke så mange jeg har kontakt med.
    Men men.
    Men da, når vi ikke er på talefot.

    Så burde ikke min tante og onkel ha tatt på seg det ansvaret, mener jeg, å fordele arven etter min mormor.

    For det må jo gå gjennom advokat, eller tredjemann.
    Men det makter ikke min onkel og tante å gjøre.
    De prøver sikkert bare å sleipe til seg arven min.
    Så jeg vil at dere skal etterforske politiet i Vestfold.

    Hvorfor vil ikke de etterforske dette, at jeg ikke får arven min, som kan være snakk om malerier og antikviteter, for mange hundretusen, for alt hva jeg vet.
    Ihvertfall er det snakk om fine ting, for det har tilhørt Holger baron Adeler og Gjedde, osv.

    Og jeg får ikke hjelp av politiet, i forbindelse med det drapsforsøket i Larvik, i 2005, og heller ikke i forbindelse med at jeg overhørte at jeg var forfulgt av 'mafian', i 2003.

    Så jeg regner meg som en flyktning fra Norge.

    Så gjør nordmenna som de gjorde mot jødene under krigen.
    At de konfiskerer min eiendom, virker det som for meg.
    For jeg får heller ikke tak i tinga mine, som er hos City Self-storage.

    Og kofferten min som lå på gården Løvås, hvor jeg måtte rømme fra et jaktlag, den vil mine slektninger ikke sende.
    Men arven har jeg krav på, etter loven, mener jeg.
    Det er min morsarv, som det heter.

    Og den burde være ganske hellig, i Norge.
    Og hvis politiet ikke hjelper meg, å få min morsarv, så er det mobbing av meg, mener jeg.
    Så dette vil gjerne at dere etterforsker, hvorfor mobber politiet i Vestfold meg?

    Mvh.
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Åse Berit Wallerud <ase.berit.wallerud@politiet.no>

    Date: 2010/10/14
    Subject: 201001443 – Klage på politiet@Erik Ribsskog – oversendelse av klage
    To: Eribsskog@gmail.com
    Cc: Erna Gjesvold <erna.gjesvold@politiet.no>, Åse Berit Wallerud <ase.berit.wallerud@politiet.no>

    Politidirektoratet oversender brev av 11.10.2010 ad ovenstående.

    Elfiler i – Klage på politiet@Erik Ribsskog – oversendelse av klage :

    – Klage på politiet@Erik Ribsskog – oversendelse av klage

    <<Klage på Vestfold.pdf>>

    Med hilsen

    Åse Berit Wallerud

    For

    Erna Gjesvold

    Seniorrådgiver

    Juridisk seksjon





    Klage  på Vestfold.pdf
    110K










  • Gmail – 201001443 – Klage på politiet@Erik Ribsskog – oversendelse av klage







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    201001443 – Klage på politiet@Erik Ribsskog – oversendelse av klage





    Åse Berit Wallerud

    <ase.berit.wallerud@politiet.no>





    Thu, Oct 14, 2010 at 9:50 AM





    To:

    Eribsskog@gmail.com


    Cc:

    Erna Gjesvold <erna.gjesvold@politiet.no>, Åse Berit Wallerud <ase.berit.wallerud@politiet.no>




    Politidirektoratet oversender brev av 11.10.2010 ad ovenstående.

    Elfiler i – Klage på politiet@Erik Ribsskog – oversendelse av klage :

    – Klage på politiet@Erik Ribsskog – oversendelse av klage

    <<Klage på Vestfold.pdf>>

    Med hilsen

    Åse Berit Wallerud

    For

    Erna Gjesvold

    Seniorrådgiver

    Juridisk seksjon





    Klage  på Vestfold.pdf
    110K




    PS.

    Her er e-brevet:

    Klage på Vestfold

'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen