-
Gmail – EØS-avtalten/Fwd: Whisky

Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
EØS-avtalten/Fwd: Whisky
Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Thu, Oct 14, 2010 at 7:08 PM
To:
mail.bxl@efta.int
———- Forwarded message ———-
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Date: 2010/10/14
Subject: EØS-avtalten/Fwd: Whisky
To: Elin.BJERKEBO@efta.int Hei,jeg tenkte jeg kunne sende til deg, siden du er norsk.Jeg tenkte jeg skulle starte en online Off Licence, (jeg har allerede startet en online godtebutikk), hvor jeg solgte whisky osv., fra England.For jeg er jo norsk, så jeg annonserer mye på norsk.Men så sier noen det, at det blir for dyrt, for grensen for tollfri handel, til Norge, på 200 kroner, den gjelder ikke for sprit og tobakk.Så dette slår bena under meg, for livsgrunnlaget mitt nå, (som jeg hadde håpet at dette skulle bli), merker jeg.Så jeg lurer, kan dette være riktig, at fordi det er alkohol i en vare, så gjelder ikke den regelen om tollkvote.Det blir vel konkurransevridende for eksempel for drikker som øl og vin, og sprit da, ovenfor drikker som brus og juice da.Så jeg lurer litt på dette.Er det riktig at jeg må starte en brusbutikk, istedet.Eller er det sånn, som jeg mistenker, at denne loven, (om at for alkohol og tobakk, så gjelder ikke tollfri-grensen på 200 kroner, men man må betale toll fra første krone), ikke er i henhold til EØS-reglene?Altså, mange bygder, i Norge, har vel ikke vinmonopol og kanskje snart ikke butikk.Så hvis de kunne kjøpt sprit og røyk billig fra England, så kunne det vært med på å holde livsgrunnlaget oppe, i distriktene.Og vi ville kanskje fått redusert hjemmebrenninga.Og 'gamle-mor', ville kanskje hatt råd til å både betale strømregninga, siden hu kjøpt billig, (men litt kjedelige røykmerker), fra utlandet.Bare en klage om dette.Håper dere kan få forandret denne loven så fort som mulig!Mvh.Erik Ribsskog———- Forwarded message ———-From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2010/10/14
Subject: Re: Whisky
To: Josommer <josommer@gmail.com>Hei,
nå så jeg det jeg og, at den 200 kroners grensen ikke gjaldt for alkohol og tobakk:NB: Vær imidlertid oppmerksom på at 200-kroners grensen ikke gjelder for alkohol og tobakk.Det var litt ergerlig, for jeg hadde jo planer om å starte Off Licence, på nettet.Men men.Kanskje jeg kan ha en som selger til resten av Europa.Vi får se.Men du får heller være velkommen tilbake til Spesialbestillinger.net, hvis det er noe annet, enn alkohol og/eller sigaretter, som du ønsker å kjøpe.Jeg lurer litt på om dette kan være i samsvar med EØS-avtalens regler om fri flyt av varer og tjenester.Så jeg kunne nesten tenkt meg, å sendt en klage, til EFTA, på dette.Jeg får ha det litt i bakhodet.
Vi får se.Med Spesialbestillinger.net-hilsenErik Ribsskog2010/10/14 Josommer <josommer@gmail.com>Hei
Takk for godt tilbud!! Men har sjekket med tollvesenet og de sleipingene skal ha like mye i avgifter som flasken koster. Da blir det desverre alt for dyrt.Se tollsatser her: http://www.toll.no/templates_TAD/Article.aspx?id= 131792&epslanguage=NO Den 13. oktober 2010 23:18 skrev Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> følgende:Hei,
nå var jeg på et lokalt supermarked her.Og de har faktisk tilbud, hele oktober, på en single malt whisky, 35 cl.Og det er snakk om en 12 år gammel Glenfiddich, til £10.96.Den tror jeg at jeg akkurat får under 200 kroner etter påslag og porto.Da slipper du spesialbestillingsgebyret, siden du er en av de første kundene.Eventuelt, så kan jeg skaffe denne varen innen ca. en ukes tid, hvis du er interessert, så du burde få den i posten innen ca. to uker.Jeg er litt i startgropa her, så det tar litt ekstra tid nå i begynnelsen, dessverre.Med Spesialbestillinger.net-hilsenErik Ribsskog———- Forwarded message ———-
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Date: 2010/10/10
Subject: Re: Whisky
To: Josommer <josommer@gmail.com>Hei,
ja jeg kan sjekke hva de har av skotsk whisky, single malt, neste gang jeg er på Tesco.Så kan jeg kontakte deg tilbake med et tilbud, en av de nærmeste dagene.
Håper dette er i orden!Med Godtebutikken.net-hilsen
Erik Ribsskog2010/10/10 Josommer <josommer@gmail.com>Ja dette er jo dyr whisky men du kan jo fks. se om du finner Coal Ila 200ml i en butikk. Den koster 149 kr i norge. Må nesten bli rimeligere hvis jeg skal kjøpe hos deg. Men kommer sikkert til å kjøpe noe godterier snart.
Den 10. oktober 2010 19:18 skrev Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> følgende:
Hei,ja, hvis porto + innkjøpspris, koster mindre enn ca. 10-12 pund.For jeg tar et påslag på den summen.Pluss at det er et gebyr på kr. 49 for Spesialbestillinger.Pluss at jeg også må finne egnet emballasje.Men du vet kanskje prisene.Jeg har ikke sett de merkene der før, jeg har en skotsk whisky, som jeg kjøpte på Tesco til jul.Og den kosta £25.Så hvis dette er dyre merker, så er det nok vanskelig å få de under 200 kroner, f.eks., hvis du vil ha de under tollgrensen.Men du vet kanskje prisene?Med Godtebutikken.net-hilsen
Erik Ribsskog2010/10/10 Josommer <josommer@gmail.com>Hei
Kan du sende single malt whisky som fks. Laphroaig, Ardbeg, Lagavulin, Coal Ila og smokehead til under 200???Kan gjerne være 500ml flaske.—
MVHJosommer
—
MVHJørgen
—
MVHJørgen
—
MVHJørgen
-
Gmail – Erik Ribsskog, máte shody Smart Match! (14. Říjen, 2010)

Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Erik Ribsskog, máte shody Smart Match! (14. Říjen, 2010)
MyHeritage Smart Matches
<smartmatch2@myheritage.com>
Thu, Oct 14, 2010 at 5:45 PM
Reply-To:
noreply@myheritage.com
To:
eribsskog@gmail.com
Pokud v tomto e-mailu nevidíte obrázky, klepněte prosím sem.
Ahoj Erik, dobré zprávy, stránky MyHeritage.com pro vás nalezly 171 nových shod Smart Match!
Smart Match spojí někoho ve našem rodokmenu s někým jiným, o kom se domníváme, že je ta samá osoba v rodokmenu jiného člena MyHeritage.com. Úspěšná shoda Smart Match vede k nalezení nových příbuzných a předků! Nové shody Smart March ve vašem rodokmenu 'Ribsskog Family Tree' Nové Bylo nalezeno 6 nových shod Smart Match v Kristjansson Web Site / TanyaNicklas, rodokmenu s 13 476 lidmi, vytvořeném Kjartan Børge Barkhus Kristjánsson z Dánsko a naposledy aktualizovaném 24. Červenec, 2009.
Kontaktovat člena Kjartan Børge Barkhus
Ve vašem stromu V jiném stromu Jørgen Rasmussen FogPřímý předek (8 generací)Jørgen FoghKvalita shody: 92%Rasmus Jørgensen FogPřímý předek (7 generací)Rasmus FogKvalita shody: 91%
Zobrazit všechny shody z tohoto rodokmenu onlineNové Bylo nalezeno 16 nových shod Smart Match v Andreasen Web Site / 2144148-10, rodokmenu s 17 688 lidmi, vytvořeném Werner Brandstrup Andreasen a naposledy aktualizovaném 28. Květen, 2007.
Kontaktovat člena Werner Brandstrup
Ve vašem stromu V jiném stromu Jørgen Rasmussen FogPřímý předek (8 generací)Jørgen Rasmussen FogKvalita shody: 86%Rasmus Jørgensen FogPřímý předek (9 generací)Rasmus Jørgensen FogKvalita shody: 85%
Zobrazit všechny shody z tohoto rodokmenu onlineNové Bylo nalezeno 16 nových shod Smart Match v Andreasen Web Site / 2144148-12, rodokmenu s 43 954 lidmi, vytvořeném Werner Brandstrup Andreasen a naposledy aktualizovaném 28. Květen, 2007.
Kontaktovat člena Werner Brandstrup
Ve vašem stromu V jiném stromu Jørgen Rasmussen FogPřímý předek (8 generací)Jørgen Rasmussen FogKvalita shody: 86%Rasmus Jørgensen FogPřímý předek (9 generací)Rasmus Jørgensen FogKvalita shody: 85%
Zobrazit všechny shody z tohoto rodokmenu onlineNové Bylo nalezeno 7 nových shod Smart Match v
Allans slaegt Web Site / Allans%20sl%C3%A6gtsdatabase, rodokmenu s 18 615 lidmi, vytvořeném Allan Emanuel z Dánsko a naposledy aktualizovaném 29. Září, 2010.
Kontaktovat člena Allan
Ve vašem stromu V jiném stromu Rasmus Jørgensen FogPřímý předek (9 generací)Rasmus Jørgensen FogKvalita shody: 85%Margrethe Fog (roz. Andersdatter)Přímý předek (9 generací)Margrethe Fog (Andersdatter)Kvalita shody: 83%
Zobrazit všechny shody z tohoto rodokmenu onlineNové Bylo nalezeno 10 nových shod Smart Match v Christina's Web Site / 6243681-3, rodokmenu s 5 798 lidmi, vytvořeném Christina a naposledy aktualizovaném 1. Červen, 2007.
Kontaktovat člena
Ve vašem stromu V jiném stromu Rasmus Jørgensen FogPřímý předek (7 generací)Rasmus FogKvalita shody: 84%Johanne Henriette Fog (roz. Müller)Přímý předek (7 generací)Johanne Henriette Fog (born M Ller)Kvalita shody: 82%
Zobrazit všechny shody z tohoto rodokmenu onlineNové Bylo nalezeno 5 nových shod Smart Match v
Matzen (Kindo) Web Site / Matzen, rodokmenu s 584 lidmi, vytvořeném Emma Krogh Matzen a naposledy aktualizovaném 3. Říjen, 2010.
Kontaktovat člena Emma Krogh
Ve vašem stromu V jiném stromu Jørgen Lauritsen FogPřímý předek (10 generací)Jørgen Lauritsen FogKvalita shody: 83%Margrethe Fog (roz. Andersdatter)Přímý předek (9 generací)Margrethe Fog (born Andersdatter)Kvalita shody: 80%
Zobrazit všechny shody z tohoto rodokmenu onlineNové Bylo nalezeno 5 nových shod Smart Match v
Anerne 2009 Web Site / Anerne 4010, rodokmenu s 860 lidmi, vytvořeném Jens Bj. Laesoe z Dánsko a naposledy aktualizovaném 2. Říjen, 2010.
Kontaktovat člena Jens
Ve vašem stromu V jiném stromu Helene Lauridsen Løvenbalk (roz. Pedersdatter Munk)Přímý předek (16 generací)Helene Lauridsen, Løvenbalk, (Pedersdatter Munk, Tip 12)Kvalita shody: 83%Helene Lauridsen Løvenbalk (roz. Pedersdatter Munk)Přímý předek (16 generací)Helene Lauridsen Løvenbalk, Tip 12 (Pedersdatter Munk,Tip 12)Kvalita shody: 83%
Zobrazit všechny shody z tohoto rodokmenu onlineNové Bylo nalezeno 2 nových shod Smart Match v King Web Site / 5969507-1, rodokmenu s 14 405 lidmi, vytvořeném Peter A. King a naposledy aktualizovaném 28. Květen, 2007.
Kontaktovat člena Peter A.
Ve vašem stromu V jiném stromu Jørgen Lauritsen FogPřímý předek (10 generací)Jorgen Lauritsen FogKvalita shody: 83%
Zobrazit všechny shody z tohoto rodokmenu onlineNové Bylo nalezeno 15 nových shod Smart Match v Familien FOG / samlet20jan2010, rodokmenu s 1 714 lidmi, vytvořeném Ole Fog z Dánsko a naposledy aktualizovaném 10. Září, 2010.
Kontaktovat člena Ole
Ve vašem stromu V jiném stromu Margrethe Fog (roz. Andersdatter)Přímý předek (9 generací)Margrethe Fog (Andersdatter)Kvalita shody: 83%Johanne Henriette Fog (roz. Müller)Přímý předek (7 generací)Johanne Henriette Fog (Müller)Kvalita shody: 79%
Zobrazit všechny shody z tohoto rodokmenu onlineNové Bylo nalezeno 2 nových shod Smart Match v Petersen Web Site / 4075945-1, rodokmenu s 4 939 lidmi, vytvořeném Frank Petersen a naposledy aktualizovaném 29. Květen, 2007.
Kontaktovat člena Frank
Ve vašem stromu V jiném stromu Margrethe Fog (roz. Andersdatter)Přímý předek (9 generací)Margrethe Fog (roz. Andersdatter)Kvalita shody: 80%Rasmus Jørgensen FogPřímý předek (9 generací)Rasmus FogKvalita shody: 77%
Zobrazit všechny shody z tohoto rodokmenu onlineNové Bylo nalezeno 2 nových shod Smart Match v
Andreasen Web Site / export-Forest, rodokmenu s 12 193 lidmi, vytvořeném Jens Kristian Andreasen z Dánsko a naposledy aktualizovaném 26. Červenec, 2009.
Kontaktovat člena Jens Kristian
Ve vašem stromu V jiném stromu Rasmus Jørgensen FogPřímý předek (9 generací)Rasmus Jørgensen FogKvalita shody: 80%Margrethe Fog (roz. Andersdatter)Přímý předek (9 generací)Margrethe Fog (born Andersdatter (Spandet))Kvalita shody: 79%
Zobrazit všechny shody z tohoto rodokmenu onlineNové Byla nalezena nová shoda Smart Match v
Boeving Web Site / familjen, rodokmenu s 4 456 lidmi, vytvořeném Frants Johan Bøving z Dánsko a naposledy aktualizovaném 7. Říjen, 2010.
Kontaktovat člena Frants Johan
Ve vašem stromu V jiném stromu Holger FossSpřízněný sňatkem: 9 krokůHolger FossKvalita shody: 80%
Zobrazit všechny shody z tohoto rodokmenu onlineNové Bylo nalezeno 3 nových shod Smart Match v
Victoria Web Site / Victoria Family Tree, rodokmenu s 57 lidmi, vytvořeném Iselin Victoria z Norsko a naposledy aktualizovaném 3. Září, 2010.
Kontaktovat člena Iselin
Ve vašem stromu V jiném stromu Morten(?) LundSpřízněný sňatkem: 5 krokůMorten LundKvalita shody: 80%
Zobrazit všechny shody z tohoto rodokmenu onlineNové Bylo nalezeno 7 nových shod Smart Match v Voss Web Site / Vossgedcom, rodokmenu s 3 607 lidmi, vytvořeném Anne Mette Voss z Lucembursko a naposledy aktualizovaném 18. Březen, 2008.
Kontaktovat člena Anne Mette
Ve vašem stromu V jiném stromu Rasmus Jørgensen FogPřímý předek (7 generací)Rasmus FogKvalita shody: 79%Rasmus Jørgensen FogPřímý předek (9 generací)Rasmus J²Rgensen FogKvalita shody: 79%
Zobrazit všechny shody z tohoto rodokmenu onlineNové Bylo nalezeno 3 nových shod Smart Match v Andersen Web Site / 6940996-1, rodokmenu s 10 431 lidmi, vytvořeném Thomas A. E. Andersen a naposledy aktualizovaném 3. Červen, 2007.
Kontaktovat člena Thomas A. E.
Ve vašem stromu V jiném stromu Jørgen Lauritsen FogPřímý předek (10 generací)J²Rgen Lauritsen FogKvalita shody: 79%Magdalene Davidsdatter Fog (roz. Foss)Přímý předek (10 generací)Magdalene Davidsdatter Fog (Foss)Kvalita shody: 75%
Zobrazit všechny shody z tohoto rodokmenu onlineNové Bylo nalezeno 7 nových shod Smart Match v Voss Web Site / 7753359-8, rodokmenu s 3 451 lidmi, vytvořeném Anne Mette Voss z Lucembursko a naposledy aktualizovaném 8. Leden, 2009.
Kontaktovat člena Anne Mette
Ve vašem stromu V jiném stromu Rasmus Jørgensen FogPřímý předek (7 generací)Rasmus FogKvalita shody: 79%Rasmus Jørgensen FogPřímý předek (9 generací)Rasmus J²Rgensen FogKvalita shody: 79%
Zobrazit všechny shody z tohoto rodokmenu onlineNové Bylo nalezeno 3 nových shod Smart Match v
moe Kongens Lyngby Web Site / moe, rodokmenu s 154 lidmi, vytvořeném Kirsten Moe z Dánsko a naposledy aktualizovaném 8. Srpen, 2010.
Kontaktovat člena Kirsten
Ve vašem stromu V jiném stromu Magdalene Davidsdatter Fog (roz. Foss)Přímý předek (10 generací)Magdalene Davidsdatter Fog (born Foss)Kvalita shody: 78%Jørgen Lauritsen FogPřímý předek (10 generací)Jørgen FogKvalita shody: 74%
Zobrazit všechny shody z tohoto rodokmenu onlineNové Bylo nalezeno 5 nových shod Smart Match v Min Familie Web Site / Min Familie, rodokmenu s 6 590 lidmi, vytvořeném Jacob Castellani z Dánsko a naposledy aktualizovaném 13. Říjen, 2010.
Kontaktovat člena Jacob
Ve vašem stromu V jiném stromu Edel Cathrine Fog (roz. Lemvig)Přímý předek (8 generací)Edel Fog (Lemvigh)Kvalita shody: 78%Rasmus Jørgensen FogPřímý předek (9 generací)David FogKvalita shody: 76%
Zobrazit všechny shody z tohoto rodokmenu onlineNové Byla nalezena nová shoda Smart Match v Familienseite (Verwandt) / pp_220849, rodokmenu s 14 263 lidmi, vytvořeném Inge Rind z Německo a naposledy aktualizovaném 14. Říjen, 2010.
Kontaktovat člena Inge
Ve vašem stromu V jiném stromu Vladimir "Wolodar" von Minsk Poloz. Fyrste av NovgorodPřímý předek (27 generací)Fürst Wolodar von MinskKvalita shody: 78%
Zobrazit všechny shody z tohoto rodokmenu onlineNové Bylo nalezeno 2 nových shod Smart Match v
Draney Web Site / draney-ed, rodokmenu s 31 772 lidmi, vytvořeném Ed Draney z Spojené státy americké a naposledy aktualizovaném 1. Srpen, 2010.
Kontaktovat člena Ed
Ve vašem stromu V jiném stromu Jørgen Lauritsen FogPřímý předek (10 generací)Jorgen Laritsen FOGKvalita shody: 75%
Zobrazit všechny shody z tohoto rodokmenu onlineNové Bylo nalezeno 3 nových shod Smart Match v PARTRIDGE Web Site / 3560189-2, rodokmenu s 4 629 lidmi, vytvořeném BONNIE SMITH/ PARTRIDGE a naposledy aktualizovaném 12. Červen, 2007.
Kontaktovat člena BONNIE SMITH/
Ve vašem stromu V jiném stromu Jørgen Lauritsen FogPřímý předek (10 generací)Jorgen Loritsen FogKvalita shody: 75%
Zobrazit všechny shody z tohoto rodokmenu onlineNové Bylo nalezeno 4 nových shod Smart Match v Andersen Web Site / andersen-201008-Ansi, rodokmenu s 14 056 lidmi, vytvořeném Thomas A. E. Andersen a naposledy aktualizovaném 25. Prosinec, 2008.
Kontaktovat člena Thomas A. E.
Ve vašem stromu V jiném stromu Jørgen Lauritsen FogPřímý předek (10 generací)Jørgen Lauritsen FogKvalita shody: 75%Rasmus Jørgensen FogPřímý předek (9 generací)Clemens Jørgensen FogKvalita shody: 73%
Zobrazit všechny shody z tohoto rodokmenu onlineNové Byla nalezena nová shoda Smart Match v Smidt Web Site / 3813284-1, rodokmenu s 3 015 lidmi, vytvořeném Niels Berggren Smidt a naposledy aktualizovaném 29. Květen, 2007.
Kontaktovat člena Niels Berggren
Ve vašem stromu V jiném stromu Edel Cathrine Fog (roz. Lemvig)Přímý předek (8 generací)Edel Cathrine LemvigKvalita shody: 75%
Zobrazit všechny shody z tohoto rodokmenu onlineNové Bylo nalezeno 6 nových shod Smart Match v Grundtvig Web Site / Familien Grundtvig, rodokmenu s 9 794 lidmi, vytvořeném Kim Grundtvig z Dánsko a naposledy aktualizovaném 25. Březen, 2010.
Kontaktovat člena Kim
Ve vašem stromu V jiném stromu Magdalene Davidsdatter Fog (roz. Foss)Přímý předek (10 generací)Magdalene Fog (Foss)Kvalita shody: 74%Jørgen Lauritsen FogPřímý předek (10 generací)Jørgen Lauritsen FogKvalita shody: 73%
Zobrazit všechny shody z tohoto rodokmenu onlineNové Bylo nalezeno 5 nových shod Smart Match v Grundtvig Web Site / Familien Grundtvig, rodokmenu s 18 308 lidmi, vytvořeném Kim Grundtvig z Dánsko a naposledy aktualizovaném 10. Říjen, 2010.
Kontaktovat člena Kim
Ve vašem stromu V jiném stromu Magdalene Davidsdatter Fog (roz. Foss)Přímý předek (10 generací)Magdalene Fog (Foss)Kvalita shody: 73%Jørgen Lauritsen FogPřímý předek (10 generací)Jørgen Lauritsen FogKvalita shody: 73%
Zobrazit všechny shody z tohoto rodokmenu onlineCo dál?Zkuste navštívit uvedený link výše a kontaktovat vlastníky shodujících se stromů, a pátrejte co můžete navzájem zjistit.S pozdravem,Tým MyHeritage.com
Tento e-mail Vám byl zaslán z důvodu usnadnění používání Vašich rodinných stránek na stránkách MyHeritage.com. Pokud již nechcete podobné e-maily přijímat,
klepněte zde.MyHeritage (UK) Ltd., Cardiff House, Second Floor, Tilling Road, London NW2 1LJ, England;
http://www.myheritage.com
6 attachments — Download all attachments View all images 804561_703634ad857e94yvkd2z03. jpg
2K View Download640541_760403fbf2a7b40wmx8h10. jpg
2K View DownloadFemaleMemberMedium_LTR.gif
2K View Download784791_94669138c01ca42b2a7s05. jpg
2K View Download064771_17328591301qv1b84ca7w1. jpg
2K View Download549001_231148aae3d6b4ti1gtf05. jpg
2K View Download
PS.
Jeg mener forresten at jeg har lest, at MyHeritage, også er ‘jødisk’-eiet.
Så det er kanskje Mossad igjen som tuller?
Og sender e-postene på tsjekkisk?
Hva vet jeg.
Men vi får se hva som skjer.
Vi får se.
Mvh.
Erik Ribsskog
-
Accenture Texas and One Com Denmark on my online candy-shop, with Norweigan language, www.Godtebutikken.no : Sales – jms
Added 14. oktober 2010 10:42
Hello,
Thank you for contacting One.com!
You have a number of domain registered with us, therefore it is like
that our IP address will reflect in your webshop.
Should you have any questions or clarifications, please feel free to
revert to this email or you can also talk to our 24/7 Livechat Support
for real time assistance.
Best Regards
----------------------------------
One.com
Web-site: http://www.one.com
---------------------------------
Accenture Texas and One Com Denmark on my online candy-shop, with Norweigan language, www.Godtebutikken.no : Erik Ribsskog
Added 14. oktober 2010 06:57
Hi,
I was just wondering.
Why would someone from One.com in Denmark be on my web-shop?
Best regards,
Erik Ribsskog
Accenture Texas and One Com Denmark on my online candy-shop, with Norweigan language, www.Godtebutikken.no : Sales – rsb
Added 14. oktober 2010 06:28
Hi Erik,
Thank you for contacting One.com!
Can you please tell us what seem to be the problem with your website?
Best Regards
----------------------------------
One.com
Web-site: http://www.one.com
---------------------------------
Accenture Texas and One Com Denmark on my online candy-shop, with Norweigan language, www.Godtebutikken.no : Erik Ribsskog
Added 13. oktober 2010 21:53
Hi,
why are Accenture Texas on my online Norwegian candy-shop.
Is it my platon-boss from the home defence, in Norway, (støtte-området
now
Derby), Eirik Andersen, Accenture Norway, who is messing with me?
And why are One.Com Denmark om my web-shop?
Do you stop the customers from shopping?
You owe me a lot of money in compensation.
Is this because I'm directly after Heegaard, Fog, Løvenbalk,
Charlesmagne,
Wodin, Cleopatra, Rollon, Willhelm the conqueror, king David og Israel
and
Batseba?
Could you please stop f*cking with me?
Erik Ribsskog
PS.
Men Accenture, (som jeg sendte den samme e-posten til, som til One.com), de har jeg ikke hørt noe fra dessverre.
Så de har kanskje litt dårlig samvittighet?
Er det min tidligere troppsjef, i HV02 Støtteområde 2018, Eirik Andersen, som tuller?
(Han som gikk rundt med sånn ‘vekter-lommelykt’, når vi var på Terningmoen, eller noe.
Og som avga meg til 12.7-troppen en gang, på Rena.
Begge disse episodene skjedde på rep-øvelser med HV, mens han var min troppsjef da).
Hm.
Hva vet jeg.
Vi får se om det eventuelt er mulig å finne ut noe mer om det.
Vi får se.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Her er mer om dette:
http://www.mamut.net/controls/shop/shops/12/8/default.asp?wwwalias=jegardhandelas&subgid=76&gid=50
PS 3.
Som man kan se her, så kan MagLite noen ganger oppfattes som å være et våpen.
Og jeg oppfatta også han Eirik Andersen, som litt truende, en gang han kom bort til meg, i mørket, med en sånn MagLite da.
Mens jeg stod vakt, på Terningmoen, var det vel, i HV-leieren der.
(Av en eller annen grunn).
Så jeg var litt ordknapp da, må jeg innrømme.
For MagLite, det var ikke noe som hørte hjemme, i det norske militæret, sånn som jeg huska det.
For jeg hadde jo da allerede vært et år i Geværkompaniet/Oppland regiment.
Og jeg hadde også vært på rep-øvelse med mob-hæren, uten å ha sett sånne lykter.
Men som jeg hadde hørt at Securitas-vakter, (var det vel), så på som sitt eneste våpen.
Så jeg tror at han Eirik Andersen, må ha følt seg litt utrygg, i det norske Heimevernet.
Og det burde det vel ikke være noen grunn til?
For HV skal jo være som en kameratgjeng.
Jeg må innrømme at jeg har tenkt på, (nå etter at jeg har lest at jeg er etter kong David av Israel og Batseba, (som var kona til Uria)), om han HV troppsjefen min, Eirik Andersen, (som jobber i Accenture), er i Mossad, eller noe.
Han har veldig mørkt hår, og ringte meg en gang jeg kjørte i uværet, for å invitere meg på HV-julebord.
Og det var den eneste gangen, som noen ringte om det.
Og på Arvato, så dukka det plutselig opp ei dame fra Israel, Vivian Morris, enda vi slutta å få ‘overflow’-telefoner, fra Israel.
Så jeg lurer på om Mossad er etter meg, for å si det sånn.
For hun Batseba, som jeg er direkte etter.
Kanskje ‘jødene’/sionistene, ikke liker de som er etter henne?
For det setter kanskje han kong David av Israel, i et dårlig lys?
Siden han hadde flere damer, som han fikk barn med.
Og Batseba var egentlig konen til Uria, leste jeg.
Kanskje ‘jøder’ hater de som er etter David og Batseba, og bare liker de som er etter David og hans andre koner?
Hvem vet.
Bare noen tanker jeg har tenkt her, etter at jeg leste om dette, her om dagen, at det var mulig å spore slekta mi, så langt tilbake som til jødenes stamfar, eller hva det var.
Men også til Odin og sånn og da.
Så jeg er nok mer stolt av å være etter Odin, må jeg innrømme.
Siden jeg er norsk da.
Men men.
Bare noe jeg tenkte på.
Så vi får se hva som skjer.
Vi får se.
Forresten så var jo det første vi hørte at han Andersen da.
Det var ‘konge-kult’.
Så kanskje han visste hvem jeg var?
Og at jeg var etter kong David, og egentlig er den reelle kongen av Danmark, f.eks?
Det har jeg også såvidt tenkt på nå, i de siste dagene.
Men vi får se hva som skjer.
Vi får se.
PS 4.
Her er mer om dette:
http://forums.officer.com/forums/showthread.php?105953-When-is-a-maglite-considered-a-weapon
PS 5.
Enda mer om dette:
-
PS.
Her er linken til Godtebutikken.net igjen:
PS 2.
Hvis jeg får inn fler ordre idag, så sender jeg de allerede i kveld, så de burde være framme i Norge, innen et par-tre dager.
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Så vi får se hva som skjer.
Vi får se.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 3.
Her er mer om dette:
-
Gmail – Anmeldelse av mafia i Hamar/Fwd:

Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Anmeldelse av mafia i Hamar/Fwd:
Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Thu, Oct 14, 2010 at 1:52 PM
To:
post <post@spesialenheten.no>
Hei,dere svarer jo bare hvis det er om noe med Prøysen.Hva med alle de klagene jeg har sendt hvor jeg bare skriver om Ribsskog?Må man hete Prøysen, Borten eller Rinnan for å få rettighetene sine her i landet?Hva med det Toten-politiet dere har i Oslo.Jeg tenkte nå istad, jobber de for den albanske mafiaen?Som min bror Axel Thomassen kanskje er i?Altså, hvor tuller alle politikontorene i Norge med meg?Er det fordi jeg ikke heter Prøysen?Hva har skjedd med likehetssamfunnet og Gerhardsen?Det er som at politiet i Norge sitter og driter på Grunnloven og Eidsvoldsmennene, synes jeg.Nå har jeg funnet ut at jeg er direkte etter Odin, Karl den Store og Ivar Opplandskonge Halvdansson, og Gange-Rolv og kong David av Israel og Batseba osv.Og nå får jeg svar fra dere.Men Drammenspolitiet svarer aldri, og heller ikke Oslo, (eller Tønsberg).Jeg skjønner ikke hva dere driver med i Norge.Politet i Norge har ingen som helst respekt for folks rettigheter.Og dere hos Spesialenheten lar dem bare tute og kjøre, og ødelegge landet.Jeg har også vært i Geværkompaniet i Elverum et år, på 90-tallet.Og en 17. mai, så jobba jeg som vakt der, fordi Paulsen på laget, ville bytte.Og da var det lenge til toget gikk fra Hamar, så da gikk jeg mot Elverum, og da så en i begynnelsen av 20-åra eller slutten av tenåra stygt på meg.En med mørkt hår vel.Så det er tydelig at dere ikke liker folk fra Geværkompaniet, i Hamar.Ingen i min familie stelte istand til noe, på 17. mai.Og min sjef i Rimi, (hvor jeg jobba annenhver lørdag ved siden av militæret), ville ha meg med på Osloløpet, så jeg bytta vakt med Paulsen da.Så derfor gikk jeg gjennom Hamar enten 16. eller 17. mai.Noe sånt.Men men.Og han Faldbakken, den yngre, har sendt Facebook-melding til meg.Han som skriver de rare bøkene.Enda jeg ikke kjenner han.Han ville være venn med meg på Facebook.Betyr ikke dette at noe foregår i Hamar, mener jeg.Det er nesten sånn at man må ha neseklype på seg, når man skriver til dere i politiet i Norge nå, synes det.
Det er skam hvordan dere kneler for de mafiakriminelle og driter i alt som Norge har stått for.Det er som at det er noe russisk over dere og synes jeg.Så nå får dere faen meg se å skjerpe dere.Ødelegge landet på den måten der.Dere får rydde opp sånn at det ikke som under krigen igjen, med masse 'landssvikers'.Lykke til!Erik Ribsskog2010/10/14 post <post@spesialenheten.no>Det vises til Deres mail av 13. oktober 2010.
Spesialenheten for politisaker har som oppgave å etterforske saker som
gjelder spørsmålet om ansatte i politiet eller påtalemyndigheten har begått en straffbar
handling i tjenesten. Om De mener at politiet/påtalemyndigheten har gjort noe straffbart,
kan dette anmeldes til Spesialenheten for politisaker. De må i så fall tydeliggjøre
at det er en anmeldelse, hva De mener er straffbart og angi dette så konkret
som mulig.Om De ønsker å anmelde straffbare handlinger begått av andre, må De
anmelde dette til det politidistrikt den straffbare handlingen har skjedd. De
må i en eventuell anmeldelse til politiet klargjøre at det er en anmeldelse, og
også være så konkret som mulig med hensyn til hva De mener har skjedd.Vi kan ikke se at De beskriver et straffbart forhold begått av
politiet i Deres e-post, og tar e-posten kun til etterretning. Eventuelle
e-poster De sender til andre etater/personer, og med kopi til Spesialenheten,
vil ikke bli registrert som anmeldelse hos oss. Disse tas kun til
etterretning.Vennlig hilsen
Spesialenheten for politisaker
Fra: Erik Ribsskog
[mailto:eribsskog@gmail.com]Sendt: 13. oktober 2010 18:49
Til: post
Emne: Fwd: Anmeldelse av mafia i Hamar/Fwd:
———- Forwarded message ———-
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2010/10/13
Subject: Anmeldelse av mafia i Hamar/Fwd:
To: post.sondre.buskerud@politiet.
no Hei,
jeg snappet opp at noen i Italia søkte på 'vegard prøysen
mafia erik ribsskog', (se vedlagte skjermbilder).Jeg søkte på Google og så at han Vegard Prøysen, stod det om
i Hamar Arbeiderblad.Jeg har hatt problem med Hamar-folk, (enda jeg bare har vært et år i militæret
i Elverum).Dag Anders Rougseth, (vokalist i bandet Autopulver), var en studie-kamerat, ved
HiO IU, som egla seg innpå meg.Men som ikke ville lære seg å programmere, så han utnyttet meg, ved at jeg
måtte gjøre all programmeringen, på gruppe-oppgavene, (ved ingeniørhøyskolen,
som den skolen het før), og de oppgavene var det mange av.Han var fra Hamar.
Og jeg var på språkreise til Brighton, med min tremenning, Øystein Andersen,
sommeren 1988.Og Cecilie Hyde, fra Svelvik, var som erteris med søstera
mi, Pia, som flytta opp til meg, og hu Cecilie fikk overtalt meg til å dra dit
igjen, til Rich Hudson, i Shoreham-by-Sea, nå Soutwick.Og han har ei eks-dame fra Hamar, har han fortalt meg en del ganger.
Så det kan være at det er noe Hamar-mafia etter meg, for alt hva jeg vet.
For jeg er ikke helt sikker på Hudson og/eller Rougseth.
Men dere får kikke på det hvis dere har tid.
Jeg ønsker gjerningspersonene tiltalt og straffet.
Spesialenheten ligger jo forresten også i Hamar, og de har neglisjert mine
politi-klager, vil jeg si.De bare sitter på dem, eller henlegger dem.
Men men.
Mvh.
Erik Ribsskog
———- Forwarded message
———-From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: Wed, Oct 13, 2010 at 5:28 PM
Subject:
VISITOR ANALYSIS
Referrer
No
referring linkHost Name
IP Address
94.84.47.170 [Label IP Address]
Country
Italy
Region
Lombardia
City
Trezzano
Sul NaviglioISP
Galperti
Engineering And Flow Control SrlReturning Visits
0
Visit Length
2
hours 44 mins 30 secsVISITOR SYSTEM
SPECSBrowser
IE 7.0
Operating System
WinXP
Resolution
1280×1024
Javascript
Enabled
Navigation Path
Date
Time
Type
WebPage
13th October 2010
13:09:34
Page View
No referring link
13th October 2010
13:09:35
Page View
No referring link
13th October 2010
13:11:13
Page View
johncons-mirror.blogspot.com/
2008/11/noen-som-driver- tuller-med-gerd-liv.html 13th October 2010
13:11:14
Page View
johncons-mirror.blogspot.com/
2008/11/noen-som-driver- tuller-med-gerd-liv.html 13th October 2010
13:48:47
Page View
No referring link
13th October 2010
13:48:48
Page View
No referring link
13th October 2010
15:21:52
Page View
No referring link
13th October 2010
15:21:53
Page View
No referring link
[X] Display
Page URL not Title [Update!]Exit Link/Download Archive
Date
Time
Type
WebPage
13th October 2010
12:37:23
Exit Link
-
Gmail – Web Designer/Developer eCommerce

Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Web Designer/Developer eCommerce
Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Wed, Oct 13, 2010 at 10:46 PM
To:
jan@omniumit.com
Hi,I read about this vacancy, on the Jobcentre Plus website.I have a degree in IT, from Oslo University College.I have a website, that I've designed myself, from scratch, on www.johncons.orgI also have a webshop, that I've set up myself, on www.godtebutikken.netI attach my CV, and hope to hear back from you.Yours sincerely,
Erik Ribsskog

CV – Erik Ribsskog.doc
27K








