johncons






  • Gmail – Spørsmål om bryllup i Strøm Kirke







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Spørsmål om bryllup i Strøm Kirke





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Tue, Sep 14, 2010 at 6:34 PM





    To:

    sokneprest@sor-odal.kommune.no



    Hei,

    på 90-tallet, (nærmere bestemt i oktober 1993, fant jeg i Aftenpostens arkiv), så var jeg forlover, for min kamerat fra siste året videregående, i Drammen, Magne Winnem.
    Han gifta seg med Elin Zahl Kristensen, fra Skarnes.

    Og jeg har vel litt ansvar, som forlover.
    Nå har han kamerater som kjører i fylla og har hemmelige møter osv.
    Og han har selv sluttet å drikke.
    Det var noe mer og, men det kommer jeg ikke på, akkurat nå.

    Men jeg kan ikke gå helt god for Winnem lenger da, så da må jeg vel si fra.
    Jeg har overhørt, at jeg er forfulgt av 'mafian', i Oslo, i 2003, så jeg har flyktet til England, og får ingen av mine rettigheter, fra norske myndigheter.

    Så jeg lurer på om dette kan ha noe med Winnem å gjøre, for han kjente til en sånn mafia, husker jeg han sa, på 90-tallet, som min sjef i Rimi, bl.a. Elisabeth Falkenberg, var med i da, ifølge Winnem.

    Men men.

    Så jeg vet ikke helt om han kanskje tuller litt med hu Elin-jenta deres.
    Foreldrene hennes hilste jeg vel på, og de virka vel hyggelige, må jeg vel si.

    Men men.

    Selv om bryllupet kanskje var litt kjedelig, det var f.eks. ikke lov å drikke øl osv., men det var det kanskje foreldra til Winnem som var ansvarlige for?

    Men men.
    Og jeg har også chatta med ei fra Skarnes, som vel het Line Nordli, på #quiz-show, og hu virka også hyggelig, (selv om hu kanskje hadde litt få venner, siden hu var så mye internett, når hu var så ung?.

    Bare noe jeg husker, for jeg var op på quiz-show, for jeg hadde ikke så hyggelige venner.

    Man kan si mye om Magne Winnem, men han er ikke så hyggelig alltid, det kan man vel ikke si.
    Så jeg var mye på internett, siden f.eks. slektningene mine også var sånn, at de var litt sånn 'krigerske' noen ganger.

    Så fantes det kanskje oftere mer siviliserte folk på nettet da, som hu Nordli-frøkna f.eks.
    Men men.
    Mer da.
    Jo, og kirketjeneren deres, han hadde jo på seg satanist-band t-skjorte, så jeg.

    For det ble noe krøll med en salmebok, med vielsesattest inni.
    Og da måtte jeg få han til å åpne våpenhuset igjen.
    Uten at jeg fant den boka da.
    For bruden ble så ergerlig, for hu ville så gjerne ha den boka, husker jeg.

    For det var noen viktige papirer da, som dem måtte ha med seg.
    Men men.
    Så da la jeg merke til det, at han kirketjeneren deres, i 18 års alderen kanskje, han hadde på seg svart satanist-band t-skjorte.

    Var han djeveldyrker eller?
    Vi får se.
    Mer da.
    Jo, og Winnem ba meg kjøpe et beger cola til han, på bensinstasjonen ved Sanngrunn kafeteria, hvor middagsselskapet var.

    Men da stoppa mora hans meg, når jeg skulle inn der med cola til Winnem, og nekta meg å slippe inn, med cola.
    Så den familien der funka ikke helt, vil jeg si.
    Jeg tenkte det kanskje var en av jobbene mine som forlover?

    Er det mulig å spørre om det, om cola-kjøping og bringing, faller inn under pliktene til en forlover?
    (For jeg har ikke vært forlover igjen, hverken før eller etter det her).

    Og hu jenta som var forlover til Elin.
    Hu skulle liksom være singel da, sa Winnem til meg, før bryllupet.
    Men hu hadde visst hatt seg et 'one night stand', eller noe, dagen før bryllupet.

    Så sa, så måtte dem gjøre om på bordplasseringa, og jeg måtte sitte langt unna hu forloverinnen til bruden da, pga. det her da, skjønte jeg.
    Men men.
    Men siden jeg har hørt at jeg er forfulgt av noe 'mafian', så skriver jeg på noen slags memorarer, på internett osv.

    Og for å vise at jeg ikke farer med 'røverhistorier', så skulle jeg gjerne hatt en bekreftelse, f.eks. fra kirkeboka deres, eller lignende, på at jeg var forlover under dette bryllupet, til Winnem og Zahl Kristiensen.

    Hvis det er mulig da.
    For jeg vet at Svelvik kirke, de klarte å sende meg dåpsattesten min, hit til England.
    Så det var veldig bra av de, så da tenkte jeg at jeg kunne prøve ihvertfall.

    På forhånd takk for eventuell hjelp!
    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.
    Det med Winnem, det var at jeg mistenker at han kan ha vært involvert i å få brent ned et hus, med sosial-klienter, som var nabohuset, til han og Elin, ute i Spikkestad, hvor de etterhvert flytta til.

    Winnem sier også at sønnen sin er litt 'dum', eller noe sånt.
    Han sa også på Sanngrunn der, at storebroren hans, fra Krokstadelva, eller noe, var litt 'dum'.
    Og begge dem har lyst hår vel.

    Så jeg lurer på om Winnem er i noe slags klan, eller noe, som tuller med folk som har lyst hår.
    Eller norske folk da.
    Jeg vet det høres dumt ut.
    Men han liker ikke sosial-klienter ihvertfall, det husker jeg han sa, for jeg var ikke bare forlover, jeg måtte også hjelpe han med flytting til Spikkestad da.

    (Men Winnem betalte mat på McDonalds, langs E18 vel).
    Så da husker jeg at Winnem sa det, at sosial-klienter, det likte han ikke.
    Og et par år seinere, så brenner bygningen der opp, og to personer dør i brannen, var det vel.

    Så et varsko for han Winnem, må jeg nesten si nå.
    Og et varsko for han kirketjeneren deres.
    Det er vel litt rart hvis en djeveldyrker er kirketjener mener jeg.
    Selv om djevelen sikkert står i bibelen han og, mener jeg.
    Men det er vel ikke svarteboka, som dere står og leser fra, i den kirka, er det det da?
    Hvis ikke, så skjønner dere sikkert hva jeg mener, med at jeg syntes det ser rart ut, hvis kirketjeneren har på seg djeveldyrker-band t-skjorte.

    Men men.






  • Jeg har tidligere skrevet om på bloggen, at snekkerverkstedet, som min farfar, Øivind Olsen, bygget.

    Det verkstedet, det kunne nesten se ut om en låve utenfra, (bortsett fra at det var en murbygning).

    Og ‘Ågot-huset’, like ved siden av, kunne nesten minne om hovedbygningen på en bondegård da.

    Bortsett fra at det var grønt på 70-tallet.

    Før det ble hvitt på 80-tallet.

    Men verkstedet var aldri rødt, sånn som låvene på de fleste gårdene jeg har sett, oftest var.

    (Verkstedet var hvitt, fra noe murpuss, eller noe, tror jeg.

    Noe sånt).

    Men men.

    Men hva kaller man området rundt og mellom huset til Ågot og verkstedet da?

    Jo, det må vel bli ‘tunet’ det da.

    (Selv om jeg ikke kan huske at noen av dem brukte det ordet.

    Men men).

    Og på det tunet, så stod det også en traktor.

    Og det her var på 80-tallet, før det kom internett osv.

    Og faren min hadde advart meg mot en gutt på Sand, som het Geir Arne Jørgensen, og han var med i gjengen på Sand der, må man vel si.

    Så jeg hadde ingen kamerater på Sand.

    Men men.

    Så det hendte jeg kjeda meg, for jeg var borte hos Ågot hver dag, (fram til et godt stykke ut på 80-tallet), for å spise middag, og for å sjekke om jeg hadde fått noe post, og for å lese aviser, osv.

    Men men.

    Så det hendte at jeg kjeda meg, etter at jeg hadde spist og lest avisa, osv.

    Og da kunne jeg noen ganger gå ut i skogen med luftpistol eller luftgevær.

    Eller hvis jeg var lei av det, (jeg kunne liksom ikke drive med det for mye heller, for noen hyttefolk osv., likte kanskje ikke det).

    Så kunne jeg kanskje kjøre litt med den traktoren som stod utafor der da, f.eks.

    Og den var det masse knapper og greier på da.

    Som jeg ikke skjønte halvparten av, egentlig.

    Men faren min sa at jeg kunne kjøre med den traktoren da.

    Og da kjørte jeg vel en gang ihvertfall, litt utafor det tunet der også, tror jeg.

    Dette var vel da jeg var sånn 15-16 år kanskje.

    Så da hadde jeg kanskje lov til å kjøre traktor?

    Det var en blå traktor, mener jeg å huske.

    Det er mulig at faren min brukte den som jekk?

    For jeg tror den hadde jekk bakpå muligens?

    Men det skal jeg ikke si sikkert.

    Men men.

    Bare noe jeg tenkte på.

    For jeg har jo skrevet om det, at bygningene til farfaren min, de bygningene ble nesten som en gård, mener jeg.

    Og med Jordet til Lersbryggen, (som jeg har skrevet om på bloggen tidligere), så ble det nesten som en bondegård der, vil jeg si.

    Det var selvstendig og uavhengig og sånn.

    Og bestemor Ågot skreik ut, hver gang noen dukka opp på tunet, enten til fots eller med bil.

    Det fulgte hu med på.

    “Nå er hu dattera til Moen her for å hente sagflis til kanin’ sin igjen”.

    Sånne ting.

    Så der hadde dem/vi kontrollen.

    Det er helt sikkert.

    Men dem luska sånn på farfaren min og faktisk.

    “Hva skal’n bortpå Jordet til Lersbryggen?”, sa farmora mi Ågot, til faren min, den eneste gangen vel, som farfaren min kom seg opp fra plassen i sofa’n sin, og gikk ut for å gå litt.

    Så da fulgte dem med fælt, og ble urolige vel.

    Det husker jeg godt enda.

    At dem stod å kikka i kjøkkenvinduet da, og jeg måtte nesten se litt i det ene stuevinduet jeg da.

    For å prøve å skjønne hva det var som var så viktig.

    Men det skjønte jeg vel ikke egentlig helt.

    Det var som at farmora og faren min var nesten ‘på lag’, mot han farfaren min da, vil jeg nesten si.

    Noe sånt.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Og trematerialene, (råvarene), dem ble lagra utendørs, med grønn presenning over.

    Og det var ganske mye råvarer, for dem produserte ganske mye da.

    Og det lønte seg vel, å kjøpe et trailerlass, eller lastebillass, av gangen, når det gjaldt ‘bord’ da, som dem kalte det, dvs. treplanker.

    Og de treplankene, (med grønn, tjukk plastpresenning over da), de mener jeg må ha stått ihvertfall delvis på den eiendommen, som Jensen Møbler har bygget ut på nå, (som jeg har skrevet om på bloggen).

    Så jeg mener at vi nok hadde litt hevd, på det Jordet til Lersbryggen også.

    Hvor Jensen Møbler nå har bygget en svær og skjemmende mur-koloss del av sin store fabrikk da, på Sand, i Svelvik kommune.

    Så det er litt ergerlig, synes jeg, når sånt skjer.

    Men men.

    Det er kanskje ikke så mye jeg kan får gjort med det nå.

    Men jeg kan vel prøve ihvertfall.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

  • svar fra danmark angående adeler osv

    PS.

    Her er mer om dette:

    PS 2.

    Her er enda mer om dette:

    enda mer om dette

    PS 3.

    Tanta til Beate, bodde visst rundt der:

    PS 4.

    Men fetteren min Ove, han likte bedre den sangen her, som han dreiv og sang på, (og gjorde et nummer av vel), i ‘Ågot-huset’, en helg familien hans, (faren hans Runar, osv.), var på et ganske vanlig helgebesøk der, på begynnelsen av 80-tallet:







  • Gmail – FORESPØRSEL PENSJON.







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    FORESPØRSEL PENSJON.





    Lunde, Åse-Berit

    <Ase-Berit.Lunde@nav.no>





    Tue, Sep 14, 2010 at 6:47 AM





    To:

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>




    Se poengrekke. Når det gjelder

    opparbeidede poeng så kommer det an på hvilket regler som gjelder i

    England. Eøs regler. Se Nav.no.

    09 0,00

    08 0,00

    07 0,00

    06 0,00

    05 0,00

    04 105.136 NORSK INNT 0,81 105.136 ARB.TAKER

    03 154.700 NORSK INNT 1,76 154.700 ARB.TAKER

    02 228.800 NORSK INNT 3,30 228.800 ARB.TAKER

    01 290.400 NORSK INNT 4,74 290.400 ARB.TAKER

    00 273.900 NORSK INNT 4,66 273.900 ARB.TAKER

    99 253.800 NORSK INNT 4,47 253.800 ARB.TAKER

    98 210.900 NORSK INNT 3,75 210.900 ARB.TAKER

    97 184.700 NORSK INNT 3,40 184.700 ARB.TAKER

    96 167.700 NORSK INNT 3,15 167.700 ARB.TAKER

    95 157.400 NORSK INNT 3,05 157.400 ARB.TAKER

    94 127.500 NORSK INNT 2,37 127.500 ARB.TAKER

    93 62.300 NORSK INNT 0,68 62.300 ARB.TAKER

    92 57.600 NORSK INNT 0,59 57.600 ARB.TAKER 91 98.100 NORSK INNT 1,80

    98.100 ARB.TAKER

    90 32.800 NORSK INNT 0,00 32.800 ARB.TAKER

    89 37.200 NORSK INNT 0,15 37.200 ARB.TAKER

    88 15.100 NORSK INNT 0,00 15.100 ARB.TAKER

    87 0,00

    ————————————


    Med vennlig

    hilsen

    Åse Berit

    Lunde
    Veileder
    NAV Larvik

    trygd
    Telefon: 33513494 E-post: ase-berit.lunde@nav.no


    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 8. september 2010 16:47
    Til: Lunde,

    Åse-Berit
    Emne: Re: FORESPØRSEL PENSJON.


    Hei,

    takk for svar!

    Jeg lurte da på to ting.

    Blir det jeg har betalt til folketrygden i Norge, overført til England,

    hvis jeg blir boende her?

    Og hvor mange pensjonspoeng har jeg opparbeidet meg, på de 15-16 jeg har

    jobba heltid og deltid i Norge.

    Igjen takk for svar!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/9/8 Lunde, Åse-Berit <Ase-Berit.Lunde@nav.no>


    Hallo. Viser til forespørsel på mail. Se svar. Du

    har ingen rettigheter på pensjon fra Norge ennå. Dette til orientering.

    Beskrivelsehistorikk — 07.09.2010 07:50 Brastein, Jørgen (B116177,

    0709) —
    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
    Sendt:

    5. september 2010 09:49
    Til: (PK) NAV Post
    Emne: Pensjonspoeng

    opparbeidet da jeg bodde i Norge

    Hei,

    jeg har

    bodd i England, siden 2005.

    Egentlig som flyktning, siden jeg

    overhørte i Oslo, i 2003, at jeg var forfulgt av noe de kalte "mafia'n"

    der.

    Nå virker det ikke som at politiet ønsker å etterforske

    dette, og et drapsforsøk mot meg, i Kvelde i 2005.

    Så jeg lurte

    på om jeg kan få sendt pensjonen min, som jeg har opparbeidet meg, etter

    å ha jobbet i 15 år ihvertfall, i Norge.

    For jeg er

    arbeidsledig i England, uten formue, så da kunne jeg ha hatt noe

    kapital, å bruke for å starte opp et firma her, for eksempel.

    Eller ha i reserve til jeg blir gammel da.

    For britene

    begynner å tulle, og vil ikke betale meg arbeidsledigshetstrygd nå,

    innimellom, pga. noen misforståelser med noen møte-adresser, osv.

    Så jeg ville bare forhørte meg litt mer om dette.

    Hvordan er reglene rundt dette?

    På forhånd takk for

    eventuelt svar!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    'eribsskog@gmail.com'

    Beskrivelse

    Hva skal jeg gjøre/hva har jeg gjort? Sendt mail til bruker at det

    ikke er mulig å få alderspensjon tidligere enn 62/67 år. Kan ikke sende

    pensjon på "forskudd". Vilkårene for rett til ytelse er også at han er i

    bosatt i Norge når han søker. åbl.






    PS.

    Her har jeg forklart litt hvor inntektene mine, de forskjellige årene, stammet fra:

    hva lønningene var

    PS 2.

    Og her forklarer jeg om resten av årene, (som ikke fikk plass, på det forrige skjermbildet):

    inntekter forklaring del 2

  • i slekt med cort adeler

    PS.

    De andre slekningene til Cort Adeler, de kaller sitt familietre, for ‘Heksejagt’.

    Så jeg sendte de en melding, på MyHeritage, angående om de også blir forfulgt, (som meg), og tullet med av myndighetene.

    Så vi får se om det dukker opp noe svar.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Her er mer om dette:

    heksejakt







  • Gmail – Nyhetsbrev NITO Lederforum, nr 3 2010







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Nyhetsbrev NITO Lederforum, nr 3 2010





    NITO Fagavdeling

    <kurs@noreply.nito.no>





    Mon, Sep 13, 2010 at 3:38 PM





    Reply-To:

    noreply@nito.no


    To:

    eribsskog@gmail.com




    Har du problemer med å lese e-posten? Klikk her.

    Faggruppe for ledere

    Nyhetsbrev fra NITO Lederforum, nr 3 2010


    Kursmagasinet for ledere – OPPOVER høst 2010

    Høstens katalog er klar. NITO Lederforum har et bredt og variert kurstilbud innenfor ledelsesfaget.

    Se NITOs kursmagasin for ledere høsten 2010 på www.nito.no/lederkurs

    Følg med på NITO Lederforums sider for høstens kurs eller fagavdelingens kurskatalog på nettet www.nito.no/kurskatalogen


    LEDERKONFERANSEN 2010

    NITO Lederforum gjentar suksessen og inviterer til ny lederkonferanse.

    Den 9. november arrangeres NITO Lederkonferanse for andre år på rad, denne gang på Telenor Expo, Fornebu.

    Lederkonferansen har et bredt og spennende program som vil gi deg inspirasjon, faglig påfyll og nyttige verktøy du kan ta med deg tilbake. Dette er en gylden mulighet til å møte andre ledere på en felles arena hvor dere kan utveksle erfaringer, videreutvikle eksisterende nettverk og etablere nye.

    I år har vi bygd opp programmet slik at alle får delta på alt; både fellesforedrag og workshops.

    Vi henvender oss til ingeniører i ledende stillinger og de som ønsker en lederposisjon.

    Vi gleder oss til å treffe både nye og tidligere deltakere.

    Påmelding og mer info: www.nito.no/lederkonferansen2010

    NITOs Lederutviklingsprogram

    NITOs Lederutviklingsprogram har startet opp. Hensikten med programmet er at deltakerne skal tilegne seg en måte å lede på som gir bedre resultater ut fra eget ståsted. Det er ikke mulig å endre adferd ut fra tilførsel av kunnskap alene. For å få resultater må det i tillegg trenes på situasjoner som den enkelte må beherske for få utnyttet sitt potensial.

    Programmet består av fire samlingen som avsluttes i desember. Deltakerne har allerede blitt en sammensveiset gjeng med egen facebook-side.

    Datoer for vårens program kommer i løpet av høsten. Følg med på NITO kurskalender www.nito.no/kurskatalogen

    Hvordan setter du strategien ut i livet?

    Når en skal gjennomføre nye strategier må medarbeiderne med, men ikke forvent at tall og figurer er nok til å vekke medarbeidernes entusiasme for nye planer. Skal du vekke entusiasme hos folk må du også appellere til hjertene deres, skriver Management Today. Les mer om dette i artikkelen fra Ukeavisen Ledelse

    Vennlig hilsen

    Styret i NITO Lederforum

    www.nito.no/lederforum

    NITO | Tel: 22 05 35 00 | E-post: epost@nito.no | www.nito.no/kurskatalogen


    Denne e-posten er sendt til eribsskog@gmail.com.


    Vi kan dessverre ikke motta henvendelser ved bruk av Svar-knappen i denne e-posten. Har du spørsmål til NITO, ta gjerne kontakt med NITO Servicesenter på epost@nito.no eller 22053500.

    Dersom du ikke ønsker kursinformasjon fra oss i fremtiden, vennligst gi oss beskjed.

    http://www.meint.se/me3/open/unsubscribe.jsp?_userid=33698330&vid=81514&groupid=25708












  • Gmail – henvendelse vedr busskort 1988-1989







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    henvendelse vedr busskort 1988-1989





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Mon, Sep 13, 2010 at 3:49 PM





    To:

    Tove Kværne <tovek@vkt.no>



    Hei,

    jeg tenkte kanskje at dere hadde skiftet navn, eller noe.
    Var det NSB som hadde de bussrutene, ute i Svelvik, før dere igjen?
    Takk for svar forresten!

    Mvh.
    Erik Ribsskog
    2010/9/13 Tove Kværne <tovek@vkt.no>

    Hei

    Du har sendt en henvendelse hit vedr et busskort du hadde

    til/fra skole i 1988-1989.

    VKT ble først etablert 10 år senere – i 1999. Vi kan derfor

    ikke bekrefte noe vedr skoleskyss på et tidspunkt hvor vårt selskap ikke

    eksisterte.

    Med

    vennlig hilsen

    Tove Kværne

    Driftskonsulent

    Vestviken Kollektivtrafikk AS

    tlf 33 30 01 20

    mob 98 06 44 44

    mob 93 21 96 69

    tove.kvaerne@vkt.no

    tk@vkt.no






'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen