johncons






  • Gmail – Deres saksnummer 1872194 – agf/Fwd: Saksnummer: 1224072-199894 – eno







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Deres saksnummer 1872194 – agf/Fwd: Saksnummer: 1224072-199894 – eno





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Thu, Aug 19, 2010 at 11:40 AM





    To:

    Eva Cecilie Svendsen <Cecilie.Svendsen@finkn.no>


    Cc:

    Marit.Strand@finkn.no



    Hei,

    du er fortsatt trakasserende.
    Jeg ber deg sende det til din sjef, og du bare fortsetter.
    Det er patronisering.
    Dere behandler folk uten respekt og som om de var barn.

    Dere er en ny etat og burde være ydmyke mot deres brukere.
    Nå vil jeg ha svar fra hun 'sjefern' din, og ikke høre mer fra deg.

    Erik Ribsskog

    2010/8/19 Eva Cecilie Svendsen <Cecilie.Svendsen@finkn.no>

    Hei,

    Vi har kun mottatt en e-post fra deg den

    6. juli 2010. Det er svært vanskelig å forstå ut fra denne e-posten hva du

    ønsker å klage på. Dersom du ønsker å få klagen din behandlet må jeg be deg om

    å benytte den fremgangsmåten jeg har skissert i min e-post, som jeg beklager at

    du oppfatter som ekkel og belærende. Hensikten var å formidle til deg hvordan

    du må presentere en klage for at den skal bli behandlet i nemnda.

    Jeg har forøvrig kopiert inn min sjef

    Marit i denne mailen slik at hun er orientert.

    Med vennlig hilsen

    Finansklagenemnda

    Avdeling

    for bank, finans og verdipapirfond

    Eva Cecilie Svendsen

    Advokatassistent

    Sentralbord: 23 13 19 60

    Faks: 23 13 19 70

    Postadresse: Postboks 53, Skøyen, 0212

    Oslo

    Besøksadresse: Drammensvn. 145 A, 5. etg

    Denne

    e-posten er kun beregnet for den institusjon eller person den er sendt til, og

    kan inneholde taushetsbelagt informasjon. Dersom du ikke er rette mottaker, bes

    du om å informere avsender og slette e‑posten og eventuelle vedlegg.




    Fra: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 19. august 2010 12:17

    Til: Eva Cecilie Svendsen

    Emne: Fwd: Deres saksnummer

    1872194 – agf/Fwd: Saksnummer: 1224072-199894 – eno

    Hei,

    dette kan du forresten sende til sjefen din, som en klage.

    For dere svarer meg på en oppdatering, og ignorerer klagen jeg sendte i juli.

    Og bruker også en 'ekkel' og belærende tone, synes jeg.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/8/19

    Subject: Re: Deres saksnummer 1872194 – agf/Fwd: Saksnummer: 1224072-199894 –

    eno

    To: Eva Cecilie Svendsen <Cecilie.Svendsen@finkn.no>

    Hei,

    jeg har jo sendt dere en klage på Nordea.

    Har dere rota bort den klagen jeg sendte?

    Erik Ribsskog

    2010/8/19 Eva Cecilie Svendsen <Cecilie.Svendsen@finkn.no>

    Hei Erik Ribsskog,

    Jeg viser til diverse mailer du har sendt Aktiv Kapital med kopi

    til oss.

    Til din informasjon kan jeg opplyse at Finansklagenemnda ikke

    behandler klagesaker mot Aktiv Kapital. Dersom en klage skal tas til behandling

    må det eksistere en tvist mellom deg som forbruker og en av institusjonene som

    er medlem i Finansklagenemnda. Vi vil således evt. kunne behandle en klage mot

    Nordea Bank Norge ASA. Dersom du vil ha klagen behandlet må du sende oss kopi

    av den klagen du har sendt til Nordea, samt Nordeas svar på klagen. Sammen med

    kopiene må du legge ved en konkret beskrivelse av hvordan du mener saken bør

    løses, det eventuelle erstatningskrav du mener å ha mot banken og hvordan dette

    har fremkommet.

    Jeg gjør oppmerksom på at Finansklagenemnda er et alternativ til de

    ordinære domstoler. Saker som har vært, eller er, til behandling i domstolene

    behandles ikke.

    Hvis du ønsker ytterligere informasjon om saksbehandlingen i nemnda

    kan du gjerne ringe oss og be om å få snakke med en av våre juridiske

    saksbehandlere. Du vil forøvrig finne detaljert informasjon om nemndas formål

    og kompetanse i vedlagte kopi av Hovedavtalen.

    Med vennlig hilsen

    Finansklagenemnda

    Avdeling for bank, finans og verdipapirfond

    Eva Cecilie Svendsen

    Advokatassistent

    Sentralbord: 23 13 19 60

    Faks: 23 13 19 70

    Postadresse: Postboks 53, Skøyen, 0212 Oslo

    Besøksadresse: Drammensvn. 145 A, 5. etg

    Denne e-posten er kun beregnet for den

    institusjon eller person den er sendt til, og kan inneholde taushetsbelagt

    informasjon. Dersom du ikke er rette mottaker, bes du om å informere avsender

    og slette e‑posten og eventuelle vedlegg.




    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 18. august 2010 09:02

    Til: Liv Nyke

    Kopi: Firmapost

    Emne: Re: Deres saksnummer 1872194

    – agf/Fwd: Saksnummer: 1224072-199894 – eno

    Hei,

    dette

    er en sak som er hos Finansklagenemda.

    Da vil ikke jeg diskutere den med dere, før den er avgjort der.

    Nå har

    jeg gitt deg e-post adressen til Finansklagenemda.

    Så da trenger ikke du å late som at du er hjelpesløs, da kan du bare sende en e-post til dem.

    Jeg har ikke lyst til å diskutere den saken i detalj, med deg.

    Det burde være nok for meg å si at den saken er hos dem.

    Nå får

    dere skjerpe dere, og ikke late som at dere er dumme.

    Erik Ribsskog

    2010/8/18

    Liv Nyke <nyke@aktivkapital.no>

    Iflg banken ble konto 60651061531 misligholdt/overtrukket.

    Overtrekket skyldes iflg banken overtrekk skjedde ved bruk av VMB-kort i

    England i november 2006. Kortet ble av Dem senere innlevert til banken.

    Ordinære purringer og inkassovarsel ble sendt Dem. De ble også orientert

    av banken om oversendelse av saken til oss. En misligholdt konto vil alltid bli

    sperret av banken. Fantes ikke penger på kontoen, kun overtrekket som ikke ble

    regulert av Dem.

    Etterlyser igjen kopi av Deres klage avsendt Bankklagenemda,

    mvh

    Liv A. Nyke

    Senior porteføljeforvalter

    nyke@aktivkapital.no

    Aktiv Kapital Kapital Norge AS

    Innspurten 9,

    Postboks 6426 Etterstad, 0605 Oslo, Norway

    Tel +47 22 91 5700, Fax +47 85 02 92 76

    www.aktivkapital.com






    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 18. august 2010 08:06

    Til: Liv Nyke

    Kopi: firmapost@finkn.no

    Emne: Re: Deres saksnummer 1872194 – agf/Fwd: Saksnummer:

    1224072-199894 – eno

    Hei,

    altså dere driver inn

    et krav fra Nordea, som jeg ikke har fått betalt pga. rot fra Nordea.

    Også skal jeg få betalingsanmerkning.

    Da er det noe galt, mener jeg.

    Dere kan ikke

    gjøre det på den måten.

    Jeg har sagt fra til dere hva grunnen til manglende betaling er, så det er

    uholdbart, mener jeg.

    Jeg sender en kopi av denne e-posten til Finansklagenemda, så får dere ta det

    med de.

    Erik Ribsskog

    2010/8/18 Liv Nyke

    <nyke@aktivkapital.no>

    Betalingsanmerkning blir ikke slettet. Det foreligger rettskraftig

    tvangsgrunnlag (u-dom) i saken fra 27012010. Kravet er reelt. Vi inndriver kun

    pengekravet fra banken og har ingenting med Deres konto å gjør. Hva banken gjør

    med den er deres bestemmelser. Men ellers tar vi Deres uttalelser til

    informasjon som registreres på saken.

    mvh

    Liv A. Nyke

    Senior porteføljeforvalter

    nyke@aktivkapital.no

    Aktiv Kapital Kapital Norge AS

    Innspurten 9,

    Postboks 6426 Etterstad, 0605 Oslo, Norway

    Tel +47 22 91 5700, Fax +47 85 02 92 76

    www.aktivkapital.com






    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 17. august 2010 01:16

    Til: Liv Nyke

    Kopi: firmapost@finkn.no

    Emne: Fwd: Deres saksnummer 1872194 – agf/Fwd:

    Saksnummer: 1224072-199894 – eno

    Hei igjen,

    altså dere ga meg

    betalingsanmerkning i denne saken.

    Men det var Nordea sin feil.

    Jeg skulle ikke hatt betalingsanmerkning, for grunnen til at dere ikke fikk

    pengene var at deres samarbeidspartner, Nordea, brøt avtalen jeg hadde med de,

    og sletta kontoen min.

    Så det burde dere

    rydde opp i, og slette den betalingsanmerkningen.

    Siden jeg har

    forklart til dere, at det var Nordea sin feil, og ikke noe jeg kunne noe for.

    Og da er det

    urettferdig, at jeg skal få betalingsanmerkning, for det.

    Jeg har i ettertid, blitt nekta NITO-kortet, enda jeg ble medlem i NITO.

    Og det var nok

    fordi jeg ble nekta pga. betalingsanmerkning, fra dere.

    Og det var penger jeg hadde tenkt å bruke, til å få mine ting, av sentimental

    verdi osv., fra Norge hit til England, hvor jeg bor.

    (For jeg er

    flyktning, i England, for jeg har overhørt at jeg er forfulgt av noe de kaller

    'mafian', i Oslo).

    Men sånne ting får

    jeg ikke ordnet, pga. at dere ga meg betalingsanmerkning, pga. at Nordea tulla

    med kontoen min.

    Og det blir litt feil og urettferdig, mener jeg, at jeg skal få anmerkning,

    pga. at Nordea ikke klarer å holde en avtale.

    Så dere burde slette min anmerkning, og hvis dere er seriøse, så kanskje dere

    burde slutte å samarbeide med Nordea, som jeg mener klart er den useriøse parten

    i dette.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———-

    Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/8/16

    Subject: Deres saksnummer 1872194 – agf/Fwd: Saksnummer: 1224072-199894 – eno

    To: nyke@aktivkapital.no

    Cc: firmapost@finkn.no

    Hei,

    jeg viser til

    deres faktura, fra 5.8, som jeg mottok idag, her i Liverpool.

    Denne

    inkassosaken, er nå del av en klage på Nordea og Aktiv Kapital, som jeg sendte

    til Finansklagenemda, 6. juli.

    For det er Nordea sin

    feil, for de sletta kontoen min, sånn at jeg har problemer med å betale

    regninger i Norge.

    Enda jeg hadde en avtale om at jeg skulle få beholde den kontoen.

    Så dette er nesten sånn, at dere kan ta det med deres samarbeidspartner Nordea.

    Ihvertfall vente

    til Finansklagenemda har svart.

    Jeg er forresten fremdeles arbeidsledig, og jeg har en avtale, (som jeg har

    fortalt dere om), at jeg skal få gjeldsrådgiver, av Larvik kommune, når jeg får

    meg fast jobb.

    Så min situasjon

    er den samme, som den har vært tidligere.

    Jeg er i en

    prosess, hvor jeg regner med å få en Bachelor-grad her i England.

    Jeg har også ti års erfaring, fra ledelse, i varehandelen.

    Så jeg kan få en direktør-jobb snart, hvis jeg er heldig.

    Så dere får bare være tålmodige.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———-

    Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/7/6

    Subject: Fwd: Saksnummer: 1224072-199894 – eno

    To: aktivkapital@aktivkapital.no

    Hei,

    jeg viser til

    faktura fra dere, som jeg mottok i dag, med Deres referanse: 11052693.

    Som dere ser i den

    videresendte e-posten min til dere, fra 25. april iår, så har jeg opplyst til

    dere, om at jeg er arbeidsledig, i England, og har blitt lovt gjeldsrådgiver,

    fra Larvik kommune, når jeg får meg en jobb.

    Så jeg kan ikke

    gjøre noe annet, enn å gjenta det samme, igjen.

    Jeg lever på et såkalt 'shoe-string'-budsjett, her i England, og har kun penger

    til mat, osv.

    Så dere får bare

    prøve å være tålmodige.

    Jeg skal også ta det med at dere ga meg kredittanmerkning, med myndighetene.

    For det var Nordea sin feil, sånn som jeg husker det, som brøt avtalen jeg

    hadde med de.

    Så man kan se, at jeg blir sabotert mot, i Norge.

    For da jeg studerte i Sunderland, så ble studielånet mitt fire måneder

    forsinket, og jeg mistet kontrollen på økonomien min.

    For der hadde jeg ikke så bra kontor, som her i Liverpool.

    Det var litt vanskelig å drive med kontorting, fra campus i Sunderland, fant

    jeg ut.

    Og jeg lever i

    England, som en flyktning, fra noe 'mafian', som jeg har overhørt at jeg er

    forfulgt av, i Norge.

    Og jeg ble tulla med på jobb her i England, og lurt inn i en bolig hvor det

    bodde noen mafiakriminelle engelske ungdommer, virka det som for meg.

    Så jeg fikk meg en egen leilighet, og ble forespeilet en bedre lønnet stilling,

    på jobben.

    Men jeg fikk ikke den jobben likevel.

    Så det endte med at jeg måtte overtrekke den Nordea-kontoen, som dere sender

    purring om nå, for å få penger til mat, og til å dra til ambassaden i London,

    med toget, fra Liverpool, (noe som er ganske dyrt, og koster over 50 pund), og

    sånne ting, for å prøve å få kontrollen på livet mitt da.

    Men dette har med at jeg blir forfulgt, av noe 'mafian', eller hva det er, å

    gjøre.

    Det var derfor jeg dro til Sunderland.

    Og det var derfor jeg mista kontrollen på tilbakebetaling av regninger, i

    Norge.

    Så det er det

    samfunnet, som ikke opplyser hvem 'mafian' er, som har skylden, sånn som jeg

    ser det.

    Så jeg liker ikke å bli pirka på, at hensynsløse firmaer, som deres, i

    forbindelse med dette.

    Da blir jeg litt irritert.

    Og jeg er fortsatt i Heimevernet i Oslo.

    Og er ikke ment å miste kontrollen.

    Så hele dette, fra jeg dro til Sunderland, i 2004, er også en slags

    Heimevernsaksjon.

    Så dere tuller også med Heimevernet nå, når dere tullesender fakturarer, enda

    dere hvordan situasjonen min er.

    At jeg venter på å få meg fast jobb, og gjeldsrådgiver, i Larvik kommune.

    Så jeg håper dere kan sette dette på hold, til jeg får ordnet opp i dette, og

    får meg en bra betalt jobb.

    (Jeg har en

    høyskolekandidatgrad i IT, og ti års erfaring fra ledelse, så jeg har sjangs

    til å få direktør-jobber osv., etterhvert, så 20.000 er ikke noe for en kar av

    mitt kaliber liksom.

    Bare for å forklare om det.

    Så dere får bare

    være litt tålmodige her).

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———-

    Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/4/25

    Subject: Saksnummer: 1224072-199894 – eno

    To: sommeling@aktivkapital.no

    Hei,

    jeg har litt mye å

    gjøre her for tiden, for jeg blir tulla med av mange, inkludert dere.

    Jeg skal sende

    klage på at dere har registrert meg i kredittregisteret.

    Dessuten, jeg har en avtale med Larvik kommune, som dere vet om, om at jeg skal

    betale smågjeld, som det til dere, etter råd fra kredittrådgiver i Larvik

    kommune, når jeg får meg en fast jobb her.

    Jeg er for tiden

    arbeidsledig, og har ikke sjangs til å betale noe før jeg får meg en fast jobb.

    Dette mener jeg å ha opplyst om tidligere.

    Mvh.

    Erik Ribsskog












  • Gmail – Anmeldelse/Fwd: Reminder: noemafian@gmail.com has sent you an invitation ecard.







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Anmeldelse/Fwd: Reminder: noemafian@gmail.com has sent you an invitation ecard.





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Thu, Aug 19, 2010 at 11:26 AM





    To:

    post.sondre.buskerud@politiet.no



    Hei,

    noen som har e-post adresse 'noemafian@gmail.com', har sendt meg et amerikansk online postkort, om grilling.
    Dette er uønsket for meg, så det ser jeg på som trussel om at jeg skal grilles, eller noe.

    Så dette får dere legge i haugen med dopapir, eller hva dere gjør med anmeldelsene mine, for dere gjør ikke noe.
    Mvh.
    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: 123Greetings.com <ecards@123greetings.com>
    Date: Thu, Aug 19, 2010 at 11:03 AM

    Subject: Reminder: noemafian@gmail.com has sent you an invitation ecard.
    To: eribsskog@gmail.com

    It's been a day since Noe Mafian [noemafian@gmail.com] sent you an ecard.

    We understand that you might be a bit busy or might have overlooked the email.

    So we just wanted to give you a little nudge as a gentle reminder that your ecard is still with us.

    You can view it by clicking here:

    http://www.123greetings.com/send/view/08518310502847505516/r1

    You can also copy & paste the above link into your browser's address bar.

    Or if you prefer, you can go to http://www.123greetings.com/ and type your

    ecard number (08518310502847505516) in the "Search Box" at the top right of the page.

    If you need any help in viewing your ecard or any other assistance,

    please visit our Help/ FAQ section at: http://help.123greetings.com/

    We hope you enjoy your ecard,

    Your friends at 123Greetings.com

    http://www.123greetings.com

    We respect your privacy. You will not be receiving any promotional emails from us

    because of this ecard. To view our privacy policy, click on the link below:

    http://info.123greetings.com/company/privacy_policy.html

    Note: This is an auto generated mail. Please do not reply.

    If you have any other problem please contact us by clicking on the following link:

    http://help.123greetings.com/contact_us.html

    This email was sent by 123Greetings.com, Inc., 1674 Broadway, New York, NY 10019.

    *********************** SPONSOR MESSAGE **********************

    Receive 150% bonus up to £150 with William Hill Club!

    We reward every new player with a bonus. So, get started now and enjoy!

    Click Here: http://hitrk.com/cgi-bin/click.pl?cid=12103I&lid=7749&uid=2

    ****************************************************************












  • Gmail – Deres saksnummer 1872194 – agf/Fwd: Saksnummer: 1224072-199894 – eno







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Deres saksnummer 1872194 – agf/Fwd: Saksnummer: 1224072-199894 – eno





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Thu, Aug 19, 2010 at 11:16 AM





    To:

    Cecilie.Svendsen@finkn.no



    Hei,

    dette kan du forresten sende til sjefen din, som en klage.
    For dere svarer meg på en oppdatering, og ignorerer klagen jeg sendte i juli.
    Og bruker også en 'ekkel' og belærende tone, synes jeg.

    Mvh.
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


    Date: 2010/8/19
    Subject: Re: Deres saksnummer 1872194 – agf/Fwd: Saksnummer: 1224072-199894 – eno
    To: Eva Cecilie Svendsen <Cecilie.Svendsen@finkn.no>

    Hei,

    jeg har jo sendt dere en klage på Nordea.
    Har dere rota bort den klagen jeg sendte?
    Erik Ribsskog

    2010/8/19 Eva Cecilie Svendsen <Cecilie.Svendsen@finkn.no>

    Hei Erik Ribsskog,

    Jeg viser til diverse mailer du har sendt

    Aktiv Kapital med kopi til oss.

    Til din informasjon kan jeg opplyse at Finansklagenemnda

    ikke behandler klagesaker mot Aktiv Kapital. Dersom en klage skal tas til

    behandling må det eksistere en tvist mellom deg som forbruker og en av

    institusjonene som er medlem i Finansklagenemnda. Vi vil således evt. kunne

    behandle en klage mot Nordea Bank Norge ASA. Dersom du vil ha klagen behandlet

    må du sende oss kopi av den klagen du har sendt til Nordea, samt Nordeas svar

    på klagen. Sammen med kopiene må du legge ved en konkret beskrivelse av hvordan

    du mener saken bør løses, det eventuelle erstatningskrav du mener å ha mot

    banken og hvordan dette har fremkommet.

    Jeg gjør oppmerksom på at

    Finansklagenemnda er et alternativ til de ordinære domstoler. Saker som har

    vært, eller er, til behandling i domstolene behandles ikke.

    Hvis du ønsker ytterligere informasjon om

    saksbehandlingen i nemnda kan du gjerne ringe oss og be om å få snakke med en

    av våre juridiske saksbehandlere. Du vil forøvrig finne detaljert informasjon

    om nemndas formål og kompetanse i vedlagte kopi av Hovedavtalen.

    Med vennlig hilsen

    Finansklagenemnda

    Avdeling

    for bank, finans og verdipapirfond

    Eva

    Cecilie Svendsen

    Advokatassistent

    Sentralbord: 23 13 19 60

    Faks: 23 13 19 70

    Postadresse: Postboks 53, Skøyen, 0212

    Oslo

    Besøksadresse: Drammensvn. 145 A, 5. etg

    Denne

    e-posten er kun beregnet for den institusjon eller person den er sendt til, og

    kan inneholde taushetsbelagt informasjon. Dersom du ikke er rette mottaker, bes

    du om å informere avsender og slette e‑posten og eventuelle vedlegg.




    Fra: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 18. august 2010 09:02

    Til: Liv Nyke

    Kopi: Firmapost

    Emne: Re: Deres saksnummer 1872194

    – agf/Fwd: Saksnummer: 1224072-199894 – eno

    Hei,

    dette er en sak som er hos Finansklagenemda.

    Da vil ikke jeg diskutere den med dere, før den er avgjort der.

    Nå har jeg gitt deg e-post adressen til

    Finansklagenemda.

    Så da trenger ikke du å late som at du er hjelpesløs, da kan du bare sende en e-post til dem.

    Jeg har ikke lyst til å diskutere den saken i detalj, med deg.

    Det burde være nok for meg å si at den saken er hos dem.

    Nå får dere skjerpe dere, og ikke late som at dere er

    dumme.

    Erik Ribsskog

    2010/8/18 Liv Nyke <nyke@aktivkapital.no>

    Iflg banken ble konto 60651061531 misligholdt/overtrukket.

    Overtrekket skyldes iflg banken overtrekk skjedde ved bruk av VMB-kort i

    England i november 2006. Kortet ble av Dem senere innlevert til banken.

    Ordinære purringer og inkassovarsel ble sendt Dem. De ble også orientert

    av banken om oversendelse av saken til oss. En misligholdt konto vil alltid bli

    sperret av banken. Fantes ikke penger på kontoen, kun overtrekket som ikke ble

    regulert av Dem.

    Etterlyser igjen kopi av Deres klage avsendt Bankklagenemda,

    mvh

    Liv A. Nyke

    Senior porteføljeforvalter

    nyke@aktivkapital.no

    Aktiv Kapital Kapital Norge AS

    Innspurten 9,

    Postboks 6426 Etterstad, 0605 Oslo, Norway

    Tel +47 22 91 5700, Fax +47 85 02 92 76

    www.aktivkapital.com






    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 18. august 2010 08:06

    Til: Liv Nyke

    Kopi: firmapost@finkn.no

    Emne: Re: Deres

    saksnummer 1872194 – agf/Fwd: Saksnummer: 1224072-199894 – eno

    Hei,

    altså dere driver

    inn et krav fra Nordea, som jeg ikke har fått betalt pga. rot fra Nordea.

    Også skal jeg få betalingsanmerkning.

    Da er det noe galt, mener jeg.

    Dere kan ikke

    gjøre det på den måten.

    Jeg har sagt fra til dere hva grunnen til manglende betaling er, så det er

    uholdbart, mener jeg.

    Jeg sender en kopi av denne e-posten til Finansklagenemda, så får dere ta det

    med de.

    Erik Ribsskog

    2010/8/18 Liv Nyke

    <nyke@aktivkapital.no>

    Betalingsanmerkning blir ikke slettet. Det foreligger rettskraftig

    tvangsgrunnlag (u-dom) i saken fra 27012010. Kravet er reelt. Vi inndriver kun

    pengekravet fra banken og har ingenting med Deres konto å gjør. Hva banken gjør

    med den er deres bestemmelser. Men ellers tar vi Deres uttalelser til

    informasjon som registreres på saken.

    mvh

    Liv A. Nyke

    Senior porteføljeforvalter

    nyke@aktivkapital.no

    Aktiv Kapital Kapital Norge AS

    Innspurten 9, Postboks

    6426 Etterstad, 0605 Oslo, Norway

    Tel +47 22 91 5700, Fax +47 85 02 92 76

    www.aktivkapital.com






    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 17. august 2010 01:16

    Til: Liv Nyke

    Kopi: firmapost@finkn.no

    Emne: Fwd: Deres saksnummer 1872194 – agf/Fwd: Saksnummer:

    1224072-199894 – eno

    Hei igjen,

    altså dere ga meg

    betalingsanmerkning i denne saken.

    Men det var Nordea sin feil.

    Jeg skulle ikke hatt betalingsanmerkning, for grunnen til at dere ikke fikk

    pengene var at deres samarbeidspartner, Nordea, brøt avtalen jeg hadde med de,

    og sletta kontoen min.

    Så det burde dere

    rydde opp i, og slette den betalingsanmerkningen.

    Siden jeg har

    forklart til dere, at det var Nordea sin feil, og ikke noe jeg kunne noe for.

    Og da er det

    urettferdig, at jeg skal få betalingsanmerkning, for det.

    Jeg har i ettertid, blitt nekta NITO-kortet, enda jeg ble medlem i NITO.

    Og det var nok

    fordi jeg ble nekta pga. betalingsanmerkning, fra dere.

    Og det var penger jeg hadde tenkt å bruke, til å få mine ting, av sentimental

    verdi osv., fra Norge hit til England, hvor jeg bor.

    (For jeg er

    flyktning, i England, for jeg har overhørt at jeg er forfulgt av noe de kaller

    'mafian', i Oslo).

    Men sånne ting får

    jeg ikke ordnet, pga. at dere ga meg betalingsanmerkning, pga. at Nordea tulla

    med kontoen min.

    Og det blir litt feil og urettferdig, mener jeg, at jeg skal få anmerkning,

    pga. at Nordea ikke klarer å holde en avtale.

    Så dere burde slette min anmerkning, og hvis dere er seriøse, så kanskje dere burde

    slutte å samarbeide med Nordea, som jeg mener klart er den useriøse parten i

    dette.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———-

    Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/8/16

    Subject: Deres saksnummer 1872194 – agf/Fwd: Saksnummer: 1224072-199894 – eno

    To: nyke@aktivkapital.no

    Cc: firmapost@finkn.no

    Hei,

    jeg viser til

    deres faktura, fra 5.8, som jeg mottok idag, her i Liverpool.

    Denne

    inkassosaken, er nå del av en klage på Nordea og Aktiv Kapital, som jeg sendte

    til Finansklagenemda, 6. juli.

    For det er Nordea

    sin feil, for de sletta kontoen min, sånn at jeg har problemer med å betale

    regninger i Norge.

    Enda jeg hadde en avtale om at jeg skulle få beholde den kontoen.

    Så dette er nesten sånn, at dere kan ta det med deres samarbeidspartner Nordea.

    Ihvertfall vente

    til Finansklagenemda har svart.

    Jeg er forresten fremdeles arbeidsledig, og jeg har en avtale, (som jeg har

    fortalt dere om), at jeg skal få gjeldsrådgiver, av Larvik kommune, når jeg får

    meg fast jobb.

    Så min situasjon

    er den samme, som den har vært tidligere.

    Jeg er i en

    prosess, hvor jeg regner med å få en Bachelor-grad her i England.

    Jeg har også ti års erfaring, fra ledelse, i varehandelen.

    Så jeg kan få en direktør-jobb snart, hvis jeg er heldig.

    Så dere får bare være tålmodige.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———-

    Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/7/6

    Subject: Fwd: Saksnummer: 1224072-199894 – eno

    To: aktivkapital@aktivkapital.no

    Hei,

    jeg viser til

    faktura fra dere, som jeg mottok i dag, med Deres referanse: 11052693.

    Som dere ser i den

    videresendte e-posten min til dere, fra 25. april iår, så har jeg opplyst til

    dere, om at jeg er arbeidsledig, i England, og har blitt lovt gjeldsrådgiver,

    fra Larvik kommune, når jeg får meg en jobb.

    Så jeg kan ikke

    gjøre noe annet, enn å gjenta det samme, igjen.

    Jeg lever på et såkalt 'shoe-string'-budsjett, her i England, og har kun penger

    til mat, osv.

    Så dere får bare

    prøve å være tålmodige.

    Jeg skal også ta det med at dere ga meg kredittanmerkning, med myndighetene.

    For det var Nordea sin feil, sånn som jeg husker det, som brøt avtalen jeg

    hadde med de.

    Så man kan se, at jeg blir sabotert mot, i Norge.

    For da jeg studerte i Sunderland, så ble studielånet mitt fire måneder

    forsinket, og jeg mistet kontrollen på økonomien min.

    For der hadde jeg ikke så bra kontor, som her i Liverpool.

    Det var litt vanskelig å drive med kontorting, fra campus i Sunderland, fant

    jeg ut.

    Og jeg lever i

    England, som en flyktning, fra noe 'mafian', som jeg har overhørt at jeg er

    forfulgt av, i Norge.

    Og jeg ble tulla med på jobb her i England, og lurt inn i en bolig hvor det

    bodde noen mafiakriminelle engelske ungdommer, virka det som for meg.

    Så jeg fikk meg en egen leilighet, og ble forespeilet en bedre lønnet stilling,

    på jobben.

    Men jeg fikk ikke den jobben likevel.

    Så det endte med at jeg måtte overtrekke den Nordea-kontoen, som dere sender

    purring om nå, for å få penger til mat, og til å dra til ambassaden i London,

    med toget, fra Liverpool, (noe som er ganske dyrt, og koster over 50 pund), og

    sånne ting, for å prøve å få kontrollen på livet mitt da.

    Men dette har med at jeg blir forfulgt, av noe 'mafian', eller hva det er, å

    gjøre.

    Det var derfor jeg dro til Sunderland.

    Og det var derfor jeg mista kontrollen på tilbakebetaling av regninger, i

    Norge.

    Så det er det

    samfunnet, som ikke opplyser hvem 'mafian' er, som har skylden, sånn som jeg

    ser det.

    Så jeg liker ikke å bli pirka på, at hensynsløse firmaer, som deres, i

    forbindelse med dette.

    Da blir jeg litt irritert.

    Og jeg er fortsatt i Heimevernet i Oslo.

    Og er ikke ment å miste kontrollen.

    Så hele dette, fra jeg dro til Sunderland, i 2004, er også en slags

    Heimevernsaksjon.

    Så dere tuller også med Heimevernet nå, når dere tullesender fakturarer, enda

    dere hvordan situasjonen min er.

    At jeg venter på å få meg fast jobb, og gjeldsrådgiver, i Larvik kommune.

    Så jeg håper dere kan sette dette på hold, til jeg får ordnet opp i dette, og

    får meg en bra betalt jobb.

    (Jeg har en

    høyskolekandidatgrad i IT, og ti års erfaring fra ledelse, så jeg har sjangs

    til å få direktør-jobber osv., etterhvert, så 20.000 er ikke noe for en kar av

    mitt kaliber liksom.

    Bare for å forklare om det.

    Så dere får bare

    være litt tålmodige her).

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———-

    Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/4/25

    Subject: Saksnummer: 1224072-199894 – eno

    To: sommeling@aktivkapital.no

    Hei,

    jeg har litt mye å

    gjøre her for tiden, for jeg blir tulla med av mange, inkludert dere.

    Jeg skal sende

    klage på at dere har registrert meg i kredittregisteret.

    Dessuten, jeg har en avtale med Larvik kommune, som dere vet om, om at jeg skal

    betale smågjeld, som det til dere, etter råd fra kredittrådgiver i Larvik

    kommune, når jeg får meg en fast jobb her.

    Jeg er for tiden

    arbeidsledig, og har ikke sjangs til å betale noe før jeg får meg en fast jobb.

    Dette mener jeg å ha opplyst om tidligere.

    Mvh.

    Erik Ribsskog












  • Gmail – Til Efta, klage på EU-kommisjonen/Fwd: Oppdatering/Fwd: To Arthur Pooley/Fwd: Your e-mail of 22/8/2009







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Til Efta, klage på EU-kommisjonen/Fwd: Oppdatering/Fwd: To Arthur Pooley/Fwd: Your e-mail of 22/8/2009





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Wed, Aug 18, 2010 at 5:27 PM





    To:

    mail.bxl@efta.int



    Hei,

    jeg kontaktet Efta, ifjor, var det vel, angående en klage på politiet og Ipcc og the Home Office, mm., i England.
    Etter dette har det også blitt problemer med diverse engelske ombudsmenn.

    Jeg blir dårlig behandlet.
    Politiet her kaller meg 'Miss', IPCC, de behandler ikke klagen min på politiet, osv.
    Og jeg fikk beskjed av dere om å sende det til Solvit, som har bedt meg sende det til EU-kommisjonen.

    Men hverken dansker, briter eller svensker har klart å behandle dette.
    De nekter å behandle det, må jeg nok si.
    Så da ser jeg ingen annen bra utvei, enn å sende dette tilbake til EFTA, som en klage på EU-kommisjonen.

    Mvh.
    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/8/18
    Subject: Re: Oppdatering/Fwd: To Arthur Pooley/Fwd: Your e-mail of 22/8/2009
    To: Eric.Degerbeck@ec.europa.eu

    Det er ikke riktig dessverre, det gjelder bare noen få av sakene.

    Og det er bare bullshit det de skriver.

    Jævla svensker, dere har vel blitt albanere hele gjengen.
    Käldë köttbüllär tïl jül,

    Erik Ribsskog

    On Wed, Aug 18, 2010 at 3:44 PM, <Eric.Degerbeck@ec.europa.eu> wrote:

    Bäste Herr Ribsskog,

    tack för dina e-brev till Pierre Schellekens, chef för

    EU-kommissionens

    representation i Sverige.

    Av korrespondensen att döma har EU-kommissionen redan givit

    dig svar

    i de angelägenheter du tar upp. Därför kommer inga vidare

    åtgärder att vidtas

    i anledning av dina meddelanden från EU-kommissionen i

    Sveriges sida.

    Bästa hälsningar,

    Eric Degerbeck

    Mediechef

    EU-kommissionen i Sverige


    From: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]
    Sent: Thursday, August 12, 2010 8:26

    PM
    To: SCHELLEKENS Pierre (COMM-STOCKHOLM)
    Subject:

    Oppdatering/Fwd: To Arthur Pooley/Fwd: Your e-mail of

    22/8/2009

    Hei,

    som jeg nevnte i min e-post til dere igår, så har jeg også sendt noe til

    EU-kommisjonen i Danmark.

    Som jeg klagde på, siden de søkte om meg og Mette-Marit, på Google,

    så jeg på StatCounter, som jeg har på bloggen min.

    (Jeg har også sendt om dette til norsk UD).

    Men det skjer visst ingenting, rundt denne/disse sakene.

    Så hvis dere kan ta dette i samme slengen og, eventuelt.

    Isåfall så hadde det vært veldig bra!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date:

    Sun, Apr 4, 2010 at 3:56 PM
    Subject: To Arthur Pooley/Fwd: Your e-mail of

    22/8/2009
    To: SG-PLAINTES@ec.europa.eu

    Hi,

    I'm just sending you a reminder, since I haven't heard anything from

    you, after I received you letter from 22/12, last year.

    Hope this is alright!

    Yours sincerely,

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: <SG-PLAINTES@ec.europa.eu>

    Date: Tue, Dec 22,

    2009 at 9:51 AM
    Subject: Your e-mail of 22/8/2009
    To: eribsskog@gmail.com












  • Gmail – SV: Å Oppgi personnummer i utlandet







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    SV: Å Oppgi personnummer i utlandet





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Wed, Aug 18, 2010 at 5:18 PM





    To:

    doks@jd.dep.no



    Hei,

    hvorfor har dere sånne gåseøyne etter 'politidepartementet' da.
    Er dere albanere dere og?
    Erik Ribsskog

    2010/8/18 <doks@jd.dep.no>

    Til Erik Ribsskog.

    Vi viser til din e-post av 13. juli til Forsvarsdepartementet.

    Bruk av fødselsnummer ( 11-sifret id-nummer som tildeles ved fødsel eller senere ved tilflytting) i Norge reguleres av personopplysningsloven (lov 14. april 2000 nr. 31) § 12, som lyder som følger:

    § 12.

    Bruk av fødselsnummer m.v.

    Fødselsnummer og andre entydige identifikasjonsmidler kan bare nyttes i behandlingen når det er saklig behov for sikker identifisering og metoden er nødvendig for å oppnå slik identifisering.

    Datatilsynet kan pålegge en behandlingsansvarlig å bruke identifikasjonsmidler som nevnt i første ledd for å sikre at personopplysningene har tilstrekkelig kvalitet.

    Kongen kan gi forskrift med nærmere regler om bruk av fødselsnummer og andre entydige identifikasjonsmidler.

    Det kan oppstilles to krav for bruk av fødselsnummer som identifikasjon. For det første må det ikke være mulig å oppnå tilfredsstillende identifikasjon ved bruk av annen identifikasjonsdata. Det må videre være av stor viktighet både for

    databehandleren og for de registrerte at det opereres med riktig identitet på de registrerte. Selv om den behandlingsansvarlige selv mener å ha saklig behov for å bruke fødselsnummer, kan han ikke kreve at de registrerte oppgir sitt id-nummer. Det er bare

    de som har eksplisitt hjemmel i lov til å registrere fødselsnummer, som kan kreve dette. Dersom den behandlingsansvarlige ikke har hjemmel i lov eller forskrift, er han avhengig av den registrertes samarbeid.

    Bestemmelsen i § 12 gjennomfører EUs personverndirektiv (95/46/EF) artikkel 8 nr. 7, noe som innebærer at de nordiske lands lovgivning på dette punktet er tilnærmet like. I Sverige reguleres bruken av Personuppgiftslagen (1998:204) 22

    §, som lyder som følger:

    Behandling av personnummer

    22 § Uppgifter om personnummer eller samordningsnummer får utan

    samtycke behandlas bara när det är klart motiverat med hänsyn

    till

    a) ändamålet med behandlingen,

    b) vikten av en säker identifiering, eller

    c) något annat beaktansvärt skäl. Lag (1999:1059).

    Det kan påpekes at kravene til behandling ikke gjelder dersom den registrerte samtykker til bruk, jf. begrepet ”utan samtycke” i første ledd.

    For øvrig henviser vi til Datatilsynet, som er tilsynsmyndighet på dette området og som har en egen artikkel på sin nettside om bruk av fødsels- og personnummer:

    http://www.datatilsynet.no/templates/article____903.aspx

    Med vennlig hilsen

    Justis- og politidepartementet”

    Fra: Postmottak FD [mailto:Postmottak.Postmottak@fd.dep.no]

    Sendt: 13. juli 2010 13:41

    Til: Postmottak JD; post@mfa.no

    Kopi: eribsskog@gmail.com

    Emne: VS: Å oppgi personnummer i utlandet/Fwd: Påminnelse/Fwd: Klage på at man må oppgi norsk personnummer/Fwd: Lisebergs Camping Askim Strand!

    Oversendes postmottak i hhv Justisdepartementet og Utenriksdepartementet.

    Mvh Postmottak FD


    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 13. juli 2010 11:40

    Til: Postmottak FD

    Emne: Å oppgi personnummer i utlandet/Fwd: Påminnelse/Fwd: Klage på at man må oppgi norsk personnummer/Fwd: Lisebergs Camping Askim Strand!

    Hei,

    har dere noe synspunkter på det, (eller vet dere hvem som har med dette å gjøre), å måtte oppgi norsk personnummer, når man er på campingtur, i Sverige.

    Det blir nesten som noe spionasje nesten, fra svenskene da, synes jeg nesten.

    Er det riktig at man skal oppgi norsk personnummer, i utlandet?

    Eller er det jeg som 'gurer' her.

    Eller er det noen andre som jeg må sende om dette til?

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/7/13

    Subject: Re: Påminnelse/Fwd: Klage på at man må oppgi norsk personnummer/Fwd: Lisebergs Camping Askim Strand!

    To: Info SCR <info@scr.se>

    Hei,

    takk for svar!

    På Askim Camping, så insisterte de på å få personnummer, da jeg og fire kamerater, (blant annet min tremenning, Øystein Andersen), var der, i 1991.

    Hva kan det ha kommet av da?

    Jeg sa også fra, at 'i Norge, så trenger vi ikke oppgi personnummer, for å leie campingplass'.

    Var de svenske guttene i noe albansk mafia som skulle ha personnummerne til alle norske folk, for å få kontroll i Norge som i Gøteborg?

    Igjen takk for svar!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/7/13 Info SCR <info@scr.se>

    Hej,

    Gällande din fråga angående norska personnummer på våra campingkort är svaret att man behöver uppge sitt födelsenummer (år-månad-dag) samt passnumret när man kommer till campingplatsen.

    Med vänliga hälsningar

    Johanna

    info@scr.se

    SCR – Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation

    Mässans Gata 10, Box 5079, SE-402 22 Göteborg

    Tel +46(0)31-355 60 00, Fax +46(0)31-355 60 03

    www.scr.se,

    www.camping.se


    Från: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Skickat: ti 2010-07-13 09:45

    Till: Info SCR

    Ämne: Påminnelse/Fwd: Klage på at man må oppgi norsk personnummer/Fwd: Lisebergs Camping Askim Strand!

    Hei,

    jeg kan ikke se å ha mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg sender en påminnelse om dette.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/4/28

    Subject: Klage på at man må oppgi norsk personnummer/Fwd: Lisebergs Camping Askim Strand!

    To: info@scr.se

    Hei,

    jeg ringte deres resepsjon i Gøteborg nå, og fikk oppgitt deres e-post adresse.

    Jeg videresender e-post korrespondanse med Askim Strand Camping.

    Er det riktig at norske statsborgere må oppgi norsk personnummer, for å få campingkort, hos dere?

    På forhånd takk for eventuell hjelp!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/4/28

    Subject: Re: Lisebergs Camping Askim Strand!

    To: Mari Schönenberg <Mari.Schonenberg@liseberg.se>

    Hei,

    ja, ja 'kollade' den web-siden til SCR, men det fantes kun et 'kontaktformular'.

    Jeg ønsket å videresende denne e-post.

    Men jeg kan ringe de.

    Takk for deres svar!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jobber dere 24 timer i døgnet hos dere eller, du sendte e-post før klokken ble 7.30.

    I Norge så begynner man ikke i kontorjobber før klokken 9.

    Og dere har bare tyske ansatte, det her var litt rart, synes jeg.

    Jeg tror jeg holder meg unna Sverige neste gang.

    Dere er for rare.

    2010/4/28 Mari Schönenberg <Mari.Schonenberg@liseberg.se>

    Hej Erik,

    Jag besvarade de frågor som berörde din campingvistelse.

    SCR hemsida är

    www.scr.se och där finns deras e-post adress.

    Med vänlig hälsning

    Mari Schönenberg

    Mari Schönenberg

    Receptionschef

    Lisebergs Gäst AB

    Box 5053

    Besöksadress Olbersgatan 9, SE-402 22 Göteborg

    Tel direkt: +46(0)31-348 65 13 Mobil: +46(0)708-30 13 14

    Tel vxl: +46(0)31-840 200 Fax: +46(0)31-840 500

    mari.schonenberg@liseberg.se

    www.liseberg.se

    Från: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Skickat: den 28 april 2010 07:46

    Till: Mari Schönenberg

    Ämne: Re: Lisebergs Camping Askim Strand!

    Hei,

    ja, det trenger man heller ikke i Norge, å ha campingkort.

    Det var nok for campingkortet, at jeg måtte skrive personnummeret.

    Har du tilfeldigvis en e-post adresse, til SCR, (som jeg så betyr sveriges campingvärdars riksförbund)?

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Du svarte ikke på alt jeg spurte om.

    Leste du hele e-posten, eller er det vanskelig med norsk?

    2010/4/28 Mari Schönenberg <Mari.Schonenberg@liseberg.se>

    Hej Erik,

    Tyvärr så har vi inget material kvar från 1991, så jag kan inte hjälpa dig med några frågor angående din vistelse på vår camping.

    När det gäller att tälta på våra anläggningar idag så krävs det att man är 18 år har ett giltigt campingkort från SCR samt kan

    visa legitimation.

    Jag hoppas att detta kan ge dig svar på vad som gäller om du vill campa hos oss idag!

    Med vänlig hälsning

    Mari Schönenberg

    Fel! Inget filnamn angivet.

    Mari Schönenberg

    Receptionschef

    Lisebergs Gäst AB

    Box 5053

    Besöksadress Olbersgatan 9, SE-402 22 Göteborg

    Tel direkt: +46(0)31-348 65 13 Mobil: +46(0)708-30 13 14

    Tel vxl: +46(0)31-840 200 Fax: +46(0)31-840 500

    mari.schonenberg@liseberg.se

    www.liseberg.se

    Fel! Inget filnamn angivet.

    Från: Askim Strand

    Skickat: den 27 april 2010 13:47

    Till: Mari Schönenberg

    Ämne: VB: Problem med svenske personnummer

    Fel! Inget filnamn angivet.

    Askim Strand

    ,

    Tel direkt: Mobil:

    Tel vxl: Fax:

    Askim.Strand@liseberg.se

    Fel! Inget filnamn angivet.

    Från: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Skickat: den 27 april 2010 12:22

    Till: Askim Strand

    Ämne: Problem med svenske personnummer

    Hei,

    jeg har overhørt i Norge, i 2003, at jeg er forfulgt av noe 'mafian'.

    Jeg lurer på om det kan komme av noe som skjedde, på Askim Strand Camping, sommeren 1991.

    Jeg og fire kamerater, var på campingtur til Gøteborg, så så vi på kartet, at et sted het Askim, (som Askim i Norge), så dro vi dit.

    Jeg ble sendt av kameratene mine, for å leie telt-plassen.

    Selv om det var min tremenning, Øystein Andersen, som kjørte.

    Så måtte jeg oppgi personnummer, sa de unge tenåringsguttene vel, som jobbet der.

    Det var en hel gjeng av de, virka det som.

    Noen jobbet og noen så på vel.

    Så svarte jeg, at i Norge, så var det ikke sånn, at man behøvde å oppgi personnummer, for å leie en telt-plass.

    Så svarte de, at sånn var det i Sverige.

    Men, svenske personnummer, har jo et siffer mer enn norske.

    Så det ser jo dumt ut, på skjemaet, med norsk personnummer.

    Kan det være riktig, det de sa på Askim Camping, at også norske statsborgere, skulle skrive personnummer?

    Jeg lurer på om disse ungdommene som jobbet hos dere, (eller den tidligere eieren), kunne ha vært i en albansk mafia, f.eks., som man hører om i nyhetene, at er sterke i Gøteborg?

    Evt. en russisk, svensk eller italiensk mafia?

    Hva vet jeg.

    Jeg ville klage litt på dette ihvertfall.

    I tillegg, så var jeg og søsteren min med faren min til Gøteborg en gang.

    Og da sendte bare faren vår oss i en taxi, til Liseberg.

    Alene, og vi var 12-13 år kanskje.

    Men vi fikk kjøpt sånne tjukke billetthefter.

    Og vi var der i flere timer, for å bruke opp alle billettene.

    Hadde dere noe aldersgrense, eller får 12-13 åringer gå rundt alene på Liseberg?

    (Det var såvidt jeg husket navnet på hotellet, da vi skulle hjem, for vi hadde såvidt kommet til Gøteborg, da faren vår sendte oss på Liseberg.

    Og det var ikke så lett å huske navnet på hotellet, etter alle kjøreturene i karusellene osv.

    Og da vi kom fram til hotellet, så hadde faren vår, og vår stemor, Haldis Humblen, heftig sex, virka det som, så det var fuktig i rommet.

    Så de hørte ikke at vi banket på døra.

    Så vi måtte gå rundt i casinoet på hotellet.

    Og der var det også mange albanere, sånn som jeg husker det.

    Så jeg lot ikke søstra mi være der, men tok henne med opp i gangene på hotellet, hvor vi kasta isbiter overalt, fra noen maskiner som stod i gangene.

    Og så gikk vi tilbake til rommet til faren min og Haldis, og jeg tror de åpna til slutt, noe hotellbetjening, la merke til hva som foregikk.

    Han var vel også albaner, tror jeg.

    Så vi kunne nesten like gjerne dratt til Albania, som å dra til Gøteborg, synes jeg litt.

    Men men.

    Bare noe jeg kom på.

    Men vet dere navnet på dette hotellet, tilfeldigvis).

    Bare noe jeg tenkte på.

    Håper dere har mulighet til å svare!

    Mvh.

    Erik Ribsskog


    Denne e-posten er beregnet for den institusjon eller person den er rettet til og kan være belagt med lovbestemt taushetsplikt. Dersom e-posten er feilsendt, vennligst slett den og kontakt Justis- og politidepartementet.

    This email is confidential and may also be privileged. If you are not the intended recipient, please notify the Ministry of Justice and the Police, Norway, immediately.













  • Gmail – Reunion







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Reunion





    sheila havelock

    <sheila.havelock@sunderland.ac.uk>





    Wed, Aug 18, 2010 at 11:20 AM





    To:

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>



    OK thanks

    Sheila

    Erik Ribsskog wrote:


    Hi,



    this isn't really about this feelings, this is about facts.

    The univeristy don't send me my files.

    And your office, wouldn't insisted I had to live at the Forge, in 2004.

    Etc., etc.

    I had a lot on my mind, when I sent the first e-mail.

    But when I think it through, then I don't think it's smart of me, to have anything to do with the University of Sunderland, untill my complaint is resolved.

    Erik Ribsskog



    On Tue, Aug 17, 2010 at 11:15 AM, Sheila Havelock <sheila.havelock@sunderland.ac.uk <mailto:sheila.havelock@sunderland.ac.uk>> wrote:

    I'm sorry that you feel this way but I always need to check room

    availability before I am able to book students in.

    Regards

    Sheila

    Erik Ribsskog wrote:

    Hi,

    no, I've had a re-think now.

    And I'm not going to go to the re-union.

    Because the University is messing with me, and isn't sending

    me my files.

    And you at the Residential Office, you messed with me, in

    2004, and wouldn't let me have my own appartment in

    Sunderland, but insisted I had to live at the Forge.

    I think you group people together, in a certain way there,

    after planning, to let the male illuminati-students have

    whores there.

    Like Iwo and Dorothy, both from Germany, in 'my' flat, at the

    Forge.

    And when they went back to Germany, mid-year, then I and the

    two young women from Italy and Spain, had to move to another

    flat at the Forge.

    Something that almost broke the Spanish girl down.

    And I thought it was a disruption.

    Because I was delayed with my studies, since my sister wanted

    to visit me all Christimas and New Year, from Norway, with her

    female friend, and their two kids.

    (They couldn't afford to live at Travellodge, wich you at the

    Residental-office adviced me to tell them.

    Since they couldn't have the rooms I initially wanted to rent

    one of now, since you didn't permit kids there).

    And now you waited a long time, to let me have a room.

    I think you must have tried to use me in some way, in some

    illuminati-plot, and therefore used a long time, to respond to

    my enquiery.

    So this has a smell to it I think.

    So I'm going to stay at home.

    Good luck with your plots!

    Erik Ribsskog

    On Mon, Aug 16, 2010 at 11:09 AM, sheila havelock

    <sheila.havelock@sunderland.ac.uk

    <mailto:sheila.havelock@sunderland.ac.uk>

    <mailto:sheila.havelock@sunderland.ac.uk

    <mailto:sheila.havelock@sunderland.ac.uk>>> wrote:

    Are you still wanting a room with us or have you decided to go

    elsewhere?

    Regards

    Sheila Havelock

    Erik Ribsskog wrote:

    Hi,

    maybe I should rather check with Travellodge?

    How can this be so complicated?

    I see that you can't afford to replace your old computers,

    when the keys get distroyed.

    So I don't think those rooms you have are that fine anyway.

    I think it must be something wrong when you have to do

    room-reservations in two operations.

    Regards,

    Erik Ribsskog

    On Thu, Aug 5, 2010 at 11:18 AM, Accommodation

    <residentialservices@sunderland.ac.uk

    <mailto:residentialservices@sunderland.ac.uk>

    <mailto:residentialservices@sunderland.ac.uk

    <mailto:residentialservices@sunderland.ac.uk>>

    <mailto:residentialservices@sunderland.ac.uk

    <mailto:residentialservices@sunderland.ac.uk>

    <mailto:residentialservices@sunderland.ac.uk

    <mailto:residentialservices@sunderland.ac.uk>>>> wrote:

    I will check the room availability at that time and get

    back to you

    Regards

    Sheila Havelock

    Erik Ribsskog wrote:

    Hi,

    I was a student at the University of Sunderland, in

    2004/05.

    I was just wondering if I could please book

    accomodation, for

    myself, for the reunion, on 11. September.

    If you still have free rooms for that, I mean.

    Thank you very much in advance for your help!

    Best regards,

    Erik Ribsskog












  • Gmail – Oppdatering/Fwd: To Arthur Pooley/Fwd: Your e-mail of 22/8/2009







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Oppdatering/Fwd: To Arthur Pooley/Fwd: Your e-mail of 22/8/2009





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Wed, Aug 18, 2010 at 5:05 PM





    To:

    Eric.Degerbeck@ec.europa.eu



    Det er ikke riktig dessverre, det gjelder bare noen få av sakene.

    Og det er bare bullshit det de skriver.
    Jævla svensker, dere har vel blitt albanere hele gjengen.
    Käldë köttbüllär tïl jül,

    Erik Ribsskog

    On Wed, Aug 18, 2010 at 3:44 PM, <Eric.Degerbeck@ec.europa.eu> wrote:

    Bäste Herr Ribsskog,

    tack för dina e-brev till Pierre Schellekens, chef för

    EU-kommissionens

    representation i Sverige.

    Av korrespondensen att döma har EU-kommissionen redan givit

    dig svar

    i de angelägenheter du tar upp. Därför kommer inga vidare

    åtgärder att vidtas

    i anledning av dina meddelanden från EU-kommissionen i

    Sveriges sida.

    Bästa hälsningar,

    Eric Degerbeck

    Mediechef

    EU-kommissionen i Sverige


    From: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]
    Sent: Thursday, August 12, 2010 8:26

    PM
    To: SCHELLEKENS Pierre (COMM-STOCKHOLM)
    Subject:

    Oppdatering/Fwd: To Arthur Pooley/Fwd: Your e-mail of

    22/8/2009

    Hei,

    som jeg nevnte i min e-post til dere igår, så har jeg også sendt noe til

    EU-kommisjonen i Danmark.

    Som jeg klagde på, siden de søkte om meg og Mette-Marit, på Google,

    så jeg på StatCounter, som jeg har på bloggen min.

    (Jeg har også sendt om dette til norsk UD).

    Men det skjer visst ingenting, rundt denne/disse sakene.

    Så hvis dere kan ta dette i samme slengen og, eventuelt.

    Isåfall så hadde det vært veldig bra!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date:

    Sun, Apr 4, 2010 at 3:56 PM
    Subject: To Arthur Pooley/Fwd: Your e-mail of

    22/8/2009
    To: SG-PLAINTES@ec.europa.eu

    Hi,

    I'm just sending you a reminder, since I haven't heard anything from

    you, after I received you letter from 22/12, last year.

    Hope this is alright!

    Yours sincerely,

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: <SG-PLAINTES@ec.europa.eu>

    Date: Tue, Dec 22,

    2009 at 9:51 AM
    Subject: Your e-mail of 22/8/2009
    To: eribsskog@gmail.com












  • Gmail – Deres saksnummer 1872194 – agf/Fwd: Saksnummer: 1224072-199894 – eno







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Deres saksnummer 1872194 – agf/Fwd: Saksnummer: 1224072-199894 – eno





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Wed, Aug 18, 2010 at 8:02 AM





    To:

    Liv Nyke <nyke@aktivkapital.no>


    Cc:

    firmapost@finkn.no



    Hei,

    dette er en sak som er hos Finansklagenemda.
    Da vil ikke jeg diskutere den med dere, før den er avgjort der.
    Nå har jeg gitt deg e-post adressen til Finansklagenemda.

    Så da trenger ikke du å late som at du er hjelpesløs, da kan du bare sende en e-post til dem.
    Jeg har ikke lyst til å diskutere den saken i detalj, med deg.
    Det burde være nok for meg å si at den saken er hos dem.

    Nå får dere skjerpe dere, og ikke late som at dere er dumme.

    Erik Ribsskog
    2010/8/18 Liv Nyke <nyke@aktivkapital.no>

    Iflg banken ble konto 60651061531

    misligholdt/overtrukket. Overtrekket skyldes iflg banken overtrekk skjedde ved

    bruk av VMB-kort i England i november 2006. Kortet ble av Dem senere innlevert

    til banken. Ordinære purringer og inkassovarsel ble sendt Dem. De ble også

    orientert av banken om oversendelse av saken til oss. En misligholdt konto vil

    alltid bli sperret av banken. Fantes ikke penger på kontoen, kun overtrekket

    som ikke ble regulert av Dem.

    Etterlyser igjen kopi av Deres klage

    avsendt Bankklagenemda,

    mvh

    Liv A. Nyke

    Senior porteføljeforvalter

    nyke@aktivkapital.no

    Aktiv Kapital Kapital Norge AS

    Innspurten 9,

    Postboks 6426 Etterstad, 0605 Oslo, Norway

    Tel +47 22 91 5700, Fax +47 85 02 92 76

    www.aktivkapital.com






    Fra: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 18. august 2010 08:06

    Til: Liv Nyke

    Kopi: firmapost@finkn.no

    Emne: Re: Deres saksnummer 1872194

    – agf/Fwd: Saksnummer: 1224072-199894 – eno

    Hei,

    altså dere driver inn et krav fra Nordea, som jeg ikke har fått betalt

    pga. rot fra Nordea.

    Også skal jeg få betalingsanmerkning.

    Da er det noe galt, mener jeg.

    Dere kan ikke gjøre det på den måten.

    Jeg har sagt fra til dere hva grunnen til manglende betaling er, så det er

    uholdbart, mener jeg.

    Jeg sender en kopi av denne e-posten til Finansklagenemda, så får dere ta det

    med de.

    Erik Ribsskog

    2010/8/18 Liv Nyke <nyke@aktivkapital.no>

    Betalingsanmerkning blir ikke slettet. Det foreligger rettskraftig

    tvangsgrunnlag (u-dom) i saken fra 27012010. Kravet er reelt. Vi inndriver kun

    pengekravet fra banken og har ingenting med Deres konto å gjør. Hva banken gjør

    med den er deres bestemmelser. Men ellers tar vi Deres uttalelser til

    informasjon som registreres på saken.

    mvh

    Liv A. Nyke

    Senior porteføljeforvalter

    nyke@aktivkapital.no

    Aktiv Kapital Kapital Norge AS

    Innspurten 9,

    Postboks 6426 Etterstad, 0605 Oslo, Norway

    Tel +47 22 91 5700, Fax +47 85 02 92 76

    www.aktivkapital.com






    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 17. august 2010 01:16

    Til: Liv Nyke

    Kopi: firmapost@finkn.no

    Emne: Fwd: Deres

    saksnummer 1872194 – agf/Fwd: Saksnummer: 1224072-199894 – eno

    Hei igjen,

    altså dere ga meg

    betalingsanmerkning i denne saken.

    Men det var Nordea sin feil.

    Jeg skulle ikke hatt betalingsanmerkning, for grunnen til at dere ikke fikk

    pengene var at deres samarbeidspartner, Nordea, brøt avtalen jeg hadde med de,

    og sletta kontoen min.

    Så det burde dere

    rydde opp i, og slette den betalingsanmerkningen.

    Siden jeg har

    forklart til dere, at det var Nordea sin feil, og ikke noe jeg kunne noe for.

    Og da er det

    urettferdig, at jeg skal få betalingsanmerkning, for det.

    Jeg har i ettertid, blitt nekta NITO-kortet, enda jeg ble medlem i NITO.

    Og det var nok

    fordi jeg ble nekta pga. betalingsanmerkning, fra dere.

    Og det var penger jeg hadde tenkt å bruke, til å få mine ting, av sentimental

    verdi osv., fra Norge hit til England, hvor jeg bor.

    (For jeg er

    flyktning, i England, for jeg har overhørt at jeg er forfulgt av noe de kaller

    'mafian', i Oslo).

    Men sånne ting får

    jeg ikke ordnet, pga. at dere ga meg betalingsanmerkning, pga. at Nordea tulla

    med kontoen min.

    Og det blir litt feil og urettferdig, mener jeg, at jeg skal få anmerkning,

    pga. at Nordea ikke klarer å holde en avtale.

    Så dere burde slette min anmerkning, og hvis dere er seriøse, så kanskje dere

    burde slutte å samarbeide med Nordea, som jeg mener klart er den useriøse

    parten i dette.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———-

    Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/8/16

    Subject: Deres saksnummer 1872194 – agf/Fwd: Saksnummer: 1224072-199894 – eno

    To: nyke@aktivkapital.no

    Cc: firmapost@finkn.no

    Hei,

    jeg viser til

    deres faktura, fra 5.8, som jeg mottok idag, her i Liverpool.

    Denne

    inkassosaken, er nå del av en klage på Nordea og Aktiv Kapital, som jeg sendte

    til Finansklagenemda, 6. juli.

    For det er Nordea

    sin feil, for de sletta kontoen min, sånn at jeg har problemer med å betale

    regninger i Norge.

    Enda jeg hadde en avtale om at jeg skulle få beholde den kontoen.

    Så dette er nesten sånn, at dere kan ta det med deres samarbeidspartner Nordea.

    Ihvertfall vente

    til Finansklagenemda har svart.

    Jeg er forresten fremdeles arbeidsledig, og jeg har en avtale, (som jeg har

    fortalt dere om), at jeg skal få gjeldsrådgiver, av Larvik kommune, når jeg får

    meg fast jobb.

    Så min situasjon

    er den samme, som den har vært tidligere.

    Jeg er i en

    prosess, hvor jeg regner med å få en Bachelor-grad her i England.

    Jeg har også ti års erfaring, fra ledelse, i varehandelen.

    Så jeg kan få en direktør-jobb snart, hvis jeg er heldig.

    Så dere får bare være tålmodige.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———-

    Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/7/6

    Subject: Fwd: Saksnummer: 1224072-199894 – eno

    To: aktivkapital@aktivkapital.no

    Hei,

    jeg viser til

    faktura fra dere, som jeg mottok i dag, med Deres referanse: 11052693.

    Som dere ser i den

    videresendte e-posten min til dere, fra 25. april iår, så har jeg opplyst til

    dere, om at jeg er arbeidsledig, i England, og har blitt lovt gjeldsrådgiver,

    fra Larvik kommune, når jeg får meg en jobb.

    Så jeg kan ikke

    gjøre noe annet, enn å gjenta det samme, igjen.

    Jeg lever på et såkalt 'shoe-string'-budsjett, her i England, og har kun penger

    til mat, osv.

    Så dere får bare

    prøve å være tålmodige.

    Jeg skal også ta det med at dere ga meg kredittanmerkning, med myndighetene.

    For det var Nordea sin feil, sånn som jeg husker det, som brøt avtalen jeg

    hadde med de.

    Så man kan se, at jeg blir sabotert mot, i Norge.

    For da jeg studerte i Sunderland, så ble studielånet mitt fire måneder

    forsinket, og jeg mistet kontrollen på økonomien min.

    For der hadde jeg ikke så bra kontor, som her i Liverpool.

    Det var litt vanskelig å drive med kontorting, fra campus i Sunderland, fant

    jeg ut.

    Og jeg lever i

    England, som en flyktning, fra noe 'mafian', som jeg har overhørt at jeg er

    forfulgt av, i Norge.

    Og jeg ble tulla med på jobb her i England, og lurt inn i en bolig hvor det

    bodde noen mafiakriminelle engelske ungdommer, virka det som for meg.

    Så jeg fikk meg en egen leilighet, og ble forespeilet en bedre lønnet stilling,

    på jobben.

    Men jeg fikk ikke den jobben likevel.

    Så det endte med at jeg måtte overtrekke den Nordea-kontoen, som dere sender

    purring om nå, for å få penger til mat, og til å dra til ambassaden i London,

    med toget, fra Liverpool, (noe som er ganske dyrt, og koster over 50 pund), og

    sånne ting, for å prøve å få kontrollen på livet mitt da.

    Men dette har med at jeg blir forfulgt, av noe 'mafian', eller hva det er, å

    gjøre.

    Det var derfor jeg dro til Sunderland.

    Og det var derfor jeg mista kontrollen på tilbakebetaling av regninger, i

    Norge.

    Så det er det

    samfunnet, som ikke opplyser hvem 'mafian' er, som har skylden, sånn som jeg

    ser det.

    Så jeg liker ikke å bli pirka på, at hensynsløse firmaer, som deres, i

    forbindelse med dette.

    Da blir jeg litt irritert.

    Og jeg er fortsatt i Heimevernet i Oslo.

    Og er ikke ment å miste kontrollen.

    Så hele dette, fra jeg dro til Sunderland, i 2004, er også en slags

    Heimevernsaksjon.

    Så dere tuller også med Heimevernet nå, når dere tullesender fakturarer, enda

    dere hvordan situasjonen min er.

    At jeg venter på å få meg fast jobb, og gjeldsrådgiver, i Larvik kommune.

    Så jeg håper dere kan sette dette på hold, til jeg får ordnet opp i dette, og

    får meg en bra betalt jobb.

    (Jeg har en

    høyskolekandidatgrad i IT, og ti års erfaring fra ledelse, så jeg har sjangs

    til å få direktør-jobber osv., etterhvert, så 20.000 er ikke noe for en kar av

    mitt kaliber liksom.

    Bare for å forklare om det.

    Så dere får bare

    være litt tålmodige her).

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———-

    Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/4/25

    Subject: Saksnummer: 1224072-199894 – eno

    To: sommeling@aktivkapital.no

    Hei,

    jeg har litt mye å

    gjøre her for tiden, for jeg blir tulla med av mange, inkludert dere.

    Jeg skal sende

    klage på at dere har registrert meg i kredittregisteret.

    Dessuten, jeg har en avtale med Larvik kommune, som dere vet om, om at jeg skal

    betale smågjeld, som det til dere, etter råd fra kredittrådgiver i Larvik

    kommune, når jeg får meg en fast jobb her.

    Jeg er for tiden

    arbeidsledig, og har ikke sjangs til å betale noe før jeg får meg en fast jobb.

    Dette mener jeg å ha opplyst om tidligere.

    Mvh.

    Erik Ribsskog












  • Gmail – Deres saksnummer 1872194 – agf/Fwd: Saksnummer: 1224072-199894 – eno







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Deres saksnummer 1872194 – agf/Fwd: Saksnummer: 1224072-199894 – eno





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Wed, Aug 18, 2010 at 7:06 AM





    To:

    Liv Nyke <nyke@aktivkapital.no>


    Cc:

    firmapost@finkn.no



    Hei,

    altså dere driver inn et krav fra Nordea, som jeg ikke har fått betalt pga. rot fra Nordea.
    Også skal jeg få betalingsanmerkning.
    Da er det noe galt, mener jeg.
    Dere kan ikke gjøre det på den måten.
    Jeg har sagt fra til dere hva grunnen til manglende betaling er, så det er uholdbart, mener jeg.
    Jeg sender en kopi av denne e-posten til Finansklagenemda, så får dere ta det med de.

    Erik Ribsskog

    2010/8/18 Liv Nyke <nyke@aktivkapital.no>

    Betalingsanmerkning blir ikke slettet.

    Det foreligger rettskraftig tvangsgrunnlag (u-dom) i saken fra 27012010. Kravet

    er reelt. Vi inndriver kun pengekravet fra banken og har ingenting med Deres

    konto å gjør. Hva banken gjør med den er deres bestemmelser. Men ellers tar vi

    Deres uttalelser til informasjon som registreres på saken.

    mvh

    Liv A. Nyke

    Senior porteføljeforvalter

    nyke@aktivkapital.no

    Aktiv Kapital Kapital Norge AS

    Innspurten 9,

    Postboks 6426 Etterstad, 0605 Oslo, Norway

    Tel +47 22 91 5700, Fax +47 85 02 92 76

    www.aktivkapital.com






    Fra: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 17. august 2010 01:16

    Til: Liv Nyke

    Kopi: firmapost@finkn.no

    Emne: Fwd: Deres saksnummer

    1872194 – agf/Fwd: Saksnummer: 1224072-199894 – eno

    Hei igjen,

    altså dere ga meg betalingsanmerkning i denne saken.

    Men det var Nordea sin feil.

    Jeg skulle ikke hatt betalingsanmerkning, for grunnen til at dere ikke fikk

    pengene var at deres samarbeidspartner, Nordea, brøt avtalen jeg hadde med de,

    og sletta kontoen min.

    Så det burde dere rydde opp i, og slette den betalingsanmerkningen.

    Siden jeg har forklart til dere, at det var Nordea sin feil, og ikke

    noe jeg kunne noe for.

    Og da er det urettferdig, at jeg skal få betalingsanmerkning, for det.

    Jeg har i ettertid, blitt nekta NITO-kortet, enda jeg ble medlem i NITO.

    Og det var nok fordi jeg ble nekta pga. betalingsanmerkning, fra dere.

    Og det var penger jeg hadde tenkt å bruke, til å få mine ting, av sentimental

    verdi osv., fra Norge hit til England, hvor jeg bor.

    (For jeg er flyktning, i England, for jeg har overhørt at jeg er

    forfulgt av noe de kaller 'mafian', i Oslo).

    Men sånne ting får jeg ikke ordnet, pga. at dere ga meg

    betalingsanmerkning, pga. at Nordea tulla med kontoen min.

    Og det blir litt feil og urettferdig, mener jeg, at jeg skal få anmerkning,

    pga. at Nordea ikke klarer å holde en avtale.

    Så dere burde slette min anmerkning, og hvis dere er seriøse, så kanskje dere

    burde slutte å samarbeide med Nordea, som jeg mener klart er den useriøse

    parten i dette.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/8/16

    Subject: Deres saksnummer 1872194 – agf/Fwd: Saksnummer: 1224072-199894 – eno

    To: nyke@aktivkapital.no

    Cc: firmapost@finkn.no

    Hei,

    jeg viser til deres faktura, fra 5.8, som jeg mottok idag, her i

    Liverpool.

    Denne inkassosaken, er nå del av en klage på Nordea og Aktiv Kapital,

    som jeg sendte til Finansklagenemda, 6. juli.

    For det er Nordea sin feil, for de sletta kontoen min, sånn at jeg har

    problemer med å betale regninger i Norge.

    Enda jeg hadde en avtale om at jeg skulle få beholde den kontoen.

    Så dette er nesten sånn, at dere kan ta det med deres samarbeidspartner Nordea.

    Ihvertfall vente til Finansklagenemda har svart.

    Jeg er forresten fremdeles arbeidsledig, og jeg har en avtale, (som jeg har

    fortalt dere om), at jeg skal få gjeldsrådgiver, av Larvik kommune, når jeg får

    meg fast jobb.

    Så min situasjon er den samme, som den har vært tidligere.

    Jeg er i en prosess, hvor jeg regner med å få en Bachelor-grad her i

    England.

    Jeg har også ti års erfaring, fra ledelse, i varehandelen.

    Så jeg kan få en direktør-jobb snart, hvis jeg er heldig.

    Så dere får bare være tålmodige.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/7/6

    Subject: Fwd: Saksnummer: 1224072-199894 – eno

    To: aktivkapital@aktivkapital.no

    Hei,

    jeg viser til faktura fra dere, som jeg mottok i dag, med Deres

    referanse: 11052693.

    Som dere ser i den videresendte e-posten min til dere, fra 25. april

    iår, så har jeg opplyst til dere, om at jeg er arbeidsledig, i England, og har

    blitt lovt gjeldsrådgiver, fra Larvik kommune, når jeg får meg en jobb.

    Så jeg kan ikke gjøre noe annet, enn å gjenta det samme, igjen.

    Jeg lever på et såkalt 'shoe-string'-budsjett, her i England, og har kun penger

    til mat, osv.

    Så dere får bare prøve å være tålmodige.

    Jeg skal også ta det med at dere ga meg kredittanmerkning, med myndighetene.

    For det var Nordea sin feil, sånn som jeg husker det, som brøt avtalen jeg

    hadde med de.

    Så man kan se, at jeg blir sabotert mot, i Norge.

    For da jeg studerte i Sunderland, så ble studielånet mitt fire måneder

    forsinket, og jeg mistet kontrollen på økonomien min.

    For der hadde jeg ikke så bra kontor, som her i Liverpool.

    Det var litt vanskelig å drive med kontorting, fra campus i Sunderland, fant

    jeg ut.

    Og jeg lever i England, som en flyktning, fra noe 'mafian', som jeg har

    overhørt at jeg er forfulgt av, i Norge.

    Og jeg ble tulla med på jobb her i England, og lurt inn i en bolig hvor det

    bodde noen mafiakriminelle engelske ungdommer, virka det som for meg.

    Så jeg fikk meg en egen leilighet, og ble forespeilet en bedre lønnet stilling,

    på jobben.

    Men jeg fikk ikke den jobben likevel.

    Så det endte med at jeg måtte overtrekke den Nordea-kontoen, som dere sender

    purring om nå, for å få penger til mat, og til å dra til ambassaden i London,

    med toget, fra Liverpool, (noe som er ganske dyrt, og koster over 50 pund), og

    sånne ting, for å prøve å få kontrollen på livet mitt da.

    Men dette har med at jeg blir forfulgt, av noe 'mafian', eller hva det er, å

    gjøre.

    Det var derfor jeg dro til Sunderland.

    Og det var derfor jeg mista kontrollen på tilbakebetaling av regninger, i

    Norge.

    Så det er det samfunnet, som ikke opplyser hvem 'mafian' er, som har

    skylden, sånn som jeg ser det.

    Så jeg liker ikke å bli pirka på, at hensynsløse firmaer, som deres, i forbindelse

    med dette.

    Da blir jeg litt irritert.

    Og jeg er fortsatt i Heimevernet i Oslo.

    Og er ikke ment å miste kontrollen.

    Så hele dette, fra jeg dro til Sunderland, i 2004, er også en slags

    Heimevernsaksjon.

    Så dere tuller også med Heimevernet nå, når dere tullesender fakturarer, enda

    dere hvordan situasjonen min er.

    At jeg venter på å få meg fast jobb, og gjeldsrådgiver, i Larvik kommune.

    Så jeg håper dere kan sette dette på hold, til jeg får ordnet opp i dette, og

    får meg en bra betalt jobb.

    (Jeg har en høyskolekandidatgrad i IT, og ti års erfaring fra ledelse,

    så jeg har sjangs til å få direktør-jobber osv., etterhvert, så 20.000 er ikke

    noe for en kar av mitt kaliber liksom.

    Bare for å forklare om det.

    Så dere får bare være litt tålmodige her).

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/4/25

    Subject: Saksnummer: 1224072-199894 – eno

    To: sommeling@aktivkapital.no

    Hei,

    jeg har litt mye å gjøre her for tiden, for jeg blir tulla med av

    mange, inkludert dere.

    Jeg skal sende klage på at dere har registrert meg i kredittregisteret.

    Dessuten, jeg har en avtale med Larvik kommune, som dere vet om, om at jeg skal

    betale smågjeld, som det til dere, etter råd fra kredittrådgiver i Larvik

    kommune, når jeg får meg en fast jobb her.

    Jeg er for tiden arbeidsledig, og har ikke sjangs til å betale noe før

    jeg får meg en fast jobb.

    Dette mener jeg å ha opplyst om tidligere.

    Mvh.

    Erik Ribsskog






    PS.

    Aktiv Kapital sendte også denne e-posten først:







    Gmail – Deres saksnummer 1872194 – agf/Fwd: Saksnummer: 1224072-199894 – eno







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Deres saksnummer 1872194 – agf/Fwd: Saksnummer: 1224072-199894 – eno





    Liv Nyke

    <nyke@aktivkapital.no>





    Wed, Aug 18, 2010 at 6:22 AM





    To:

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>




    Vedr sak nr 1872194 Nordea

    Ber om å få tilsendt kopi av Deres klage

    til ”Finansklagenemda”, antar De mener bankklagenemden. Dette for å

    kunne dokumentere overfor banken at saken i så fall stilles i bero en tid. I

    motsatt fall vil saken gå som vanlig, siden vi ikke har mottatt noen

    henvendelse fra nemda.

    mvh

    Liv A. Nyke

    Senior porteføljeforvalter

    nyke@aktivkapital.no

    Aktiv Kapital Kapital Norge AS

    Innspurten 9,

    Postboks 6426 Etterstad, 0605 Oslo, Norway

    Tel +47 22 91 5700, Fax +47 85 02 92 76

    www.aktivkapital.com






    Fra: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 17. august 2010 00:57

    Til: Liv Nyke

    Kopi: firmapost@finkn.no

    Emne: Deres saksnummer 1872194 –

    agf/Fwd: Saksnummer: 1224072-199894 – eno


    Hei,

    jeg viser til deres faktura, fra 5.8, som jeg mottok idag, her i

    Liverpool.

    Denne inkassosaken, er nå del av en klage på Nordea og Aktiv Kapital,

    som jeg sendte til Finansklagenemda, 6. juli.

    For det er Nordea sin feil, for de sletta kontoen min, sånn at jeg har

    problemer med å betale regninger i Norge.

    Enda jeg hadde en avtale om at jeg skulle få beholde den kontoen.

    Så dette er nesten sånn, at dere kan ta det med deres samarbeidspartner Nordea.

    Ihvertfall vente til Finansklagenemda har svart.

    Jeg er forresten fremdeles arbeidsledig, og jeg har en avtale, (som jeg har

    fortalt dere om), at jeg skal få gjeldsrådgiver, av Larvik kommune, når jeg får

    meg fast jobb.

    Så min situasjon er den samme, som den har vært tidligere.

    Jeg er i en prosess, hvor jeg regner med å få en Bachelor-grad her i

    England.

    Jeg har også ti års erfaring, fra ledelse, i varehandelen.

    Så jeg kan få en direktør-jobb snart, hvis jeg er heldig.

    Så dere får bare være tålmodige.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/7/6

    Subject: Fwd: Saksnummer: 1224072-199894 – eno

    To: aktivkapital@aktivkapital.no

    Hei,

    jeg viser til faktura fra dere, som jeg mottok i dag, med Deres

    referanse: 11052693.

    Som dere ser i den videresendte e-posten min til dere, fra 25. april

    iår, så har jeg opplyst til dere, om at jeg er arbeidsledig, i England, og har

    blitt lovt gjeldsrådgiver, fra Larvik kommune, når jeg får meg en jobb.

    Så jeg kan ikke gjøre noe annet, enn å gjenta det samme, igjen.

    Jeg lever på et såkalt 'shoe-string'-budsjett, her i England, og har kun penger

    til mat, osv.

    Så dere får bare prøve å være tålmodige.

    Jeg skal også ta det med at dere ga meg kredittanmerkning, med myndighetene.

    For det var Nordea sin feil, sånn som jeg husker det, som brøt avtalen jeg

    hadde med de.

    Så man kan se, at jeg blir sabotert mot, i Norge.

    For da jeg studerte i Sunderland, så ble studielånet mitt fire måneder

    forsinket, og jeg mistet kontrollen på økonomien min.

    For der hadde jeg ikke så bra kontor, som her i Liverpool.

    Det var litt vanskelig å drive med kontorting, fra campus i Sunderland, fant

    jeg ut.

    Og jeg lever i England, som en flyktning, fra noe 'mafian', som jeg har

    overhørt at jeg er forfulgt av, i Norge.

    Og jeg ble tulla med på jobb her i England, og lurt inn i en bolig hvor det bodde

    noen mafiakriminelle engelske ungdommer, virka det som for meg.

    Så jeg fikk meg en egen leilighet, og ble forespeilet en bedre lønnet stilling,

    på jobben.

    Men jeg fikk ikke den jobben likevel.

    Så det endte med at jeg måtte overtrekke den Nordea-kontoen, som dere sender

    purring om nå, for å få penger til mat, og til å dra til ambassaden i London,

    med toget, fra Liverpool, (noe som er ganske dyrt, og koster over 50 pund), og

    sånne ting, for å prøve å få kontrollen på livet mitt da.

    Men dette har med at jeg blir forfulgt, av noe 'mafian', eller hva det er, å

    gjøre.

    Det var derfor jeg dro til Sunderland.

    Og det var derfor jeg mista kontrollen på tilbakebetaling av regninger, i

    Norge.

    Så det er det samfunnet, som ikke opplyser hvem 'mafian' er, som har

    skylden, sånn som jeg ser det.

    Så jeg liker ikke å bli pirka på, at hensynsløse firmaer, som deres, i

    forbindelse med dette.

    Da blir jeg litt irritert.

    Og jeg er fortsatt i Heimevernet i Oslo.

    Og er ikke ment å miste kontrollen.

    Så hele dette, fra jeg dro til Sunderland, i 2004, er også en slags

    Heimevernsaksjon.

    Så dere tuller også med Heimevernet nå, når dere tullesender fakturarer, enda

    dere hvordan situasjonen min er.

    At jeg venter på å få meg fast jobb, og gjeldsrådgiver, i Larvik kommune.

    Så jeg håper dere kan sette dette på hold, til jeg får ordnet opp i dette, og

    får meg en bra betalt jobb.

    (Jeg har en høyskolekandidatgrad i IT, og ti års erfaring fra ledelse,

    så jeg har sjangs til å få direktør-jobber osv., etterhvert, så 20.000 er ikke

    noe for en kar av mitt kaliber liksom.

    Bare for å forklare om det.

    Så dere får bare være litt tålmodige her).

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/4/25

    Subject: Saksnummer: 1224072-199894 – eno

    To: sommeling@aktivkapital.no

    Hei,

    jeg har litt mye å gjøre her for tiden, for jeg blir tulla med av

    mange, inkludert dere.

    Jeg skal sende klage på at dere har registrert meg i kredittregisteret.

    Dessuten, jeg har en avtale med Larvik kommune, som dere vet om, om at jeg skal

    betale smågjeld, som det til dere, etter råd fra kredittrådgiver i Larvik

    kommune, når jeg får meg en fast jobb her.

    Jeg er for tiden arbeidsledig, og har ikke sjangs til å betale noe før

    jeg får meg en fast jobb.

    Dette mener jeg å ha opplyst om tidligere.

    Mvh.

    Erik Ribsskog






'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen