johncons
  • Han ville ikke ha kopi av e-posten jeg har sendt til Citizens Advice.

    Han sa at det var Lorna som ordna med alt sånt, han bare gjorde husbesøkene.

    Så han bare skreiv på en lapp, at han hadde vært her klokka 15.

    (Men han skulle jo egentlig ha vært her på mandag forrige uke, klokka 15).

    Kanskje det er Lorna som fortsatt tuller med meg, gjennom George?

    Jeg orker ihvertfall ikke mer av den her terroriseringa, med husbesøk hele tiden.

    Så jeg vil betale fra banken, fra nå.

    Så vi får se hva Citizen Advice svarer, så får jeg vel kontakte de tilbake.

    Det er tydeligvis Lorna som er sjefen til George, skjønte jeg nå.

    Men vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Like før han George var her.

    Så gikk jeg ned for å se om jeg hadde fått noe post idag.

    Og de som bor i leilighet to nå, der ble det prata noe slags høylytt sydlandsk språk, som jeg trodde kanskje var italiensk.

    Men det kan ha vært gresk også, for jeg så det lå et brev til leilighet to, fra igår vel, og det hadde noe sånn gresk-aktig navn, mener jeg.

    Og jeg synes også at de lukta hasj fra leilighet to, når jeg gikk ned for å se om jeg hadde fått noe post.

    Det var ihverfall en sånn søtlig lukt, som jeg noen ganger har kjent på byen i Oslo, blant annet.

    Blant annet på utestedet Head On, husker jeg at jeg kjente den lukten.

    En ganske rolig dag jeg var der, en sommer kanskje.

    Så det visste nok dem som dreiv det stedet om og, vil jeg tro.

    Så der var dem nok rimelig laid-back.

    Jeg leste også et sted, (i en avis eller gratisavis vel, da jeg bodde i Oslo, selv om jeg ikke klarer å finne om dette på nettet akkurat nå), at han som eide det stedet, han lot unge jenter få VIP-kort, hvis de utførte diverse seksuelle tjenester, på hans kontor, var det vel.

    På slutten av 90-tallet eller begynnelsen av 2000-tallet vel.

    Noe sånt.

    Det her var en kar, som stadig var i avisene.

    En som var trend-ekspert, eller noe sånt.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    PS 3.

    Paal Fure, mener jeg at han trendeksperten var, (som jeg bare har lest om men).

    Her er mer om han og Head On:

    http://oslopuls.aftenposten.no/?service=redirect&sourceid=2152859

    PS 4.

    Noe rart skjedde også på Head On.

    Jeg tror det må ha vært den gangen jeg syntes det lukta hasj der.

    Jeg kjøpte meg en Fosters-øl.

    (For jeg pleide å drikke det, på språkreise og ferie i England).

    Og da kom det plutselig bort en kar.

    Som begynte å mobbe meg.

    For han hadde vært i Australia, sa han, og der drakk alle et øl som het XXXX.

    Da sa jeg ikke noe.

    For jeg synes han var så uhøflig.

    Han visste nok ikke det, at jeg hadde vært mye i England, og drukket Fosters der.

    Men det gadd jeg ikke å si heller.

    For det hadde ikke han klysa noe med, mente jeg.

    Men men.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    PS 5.

    Jeg ble også ganske ofte nekta inngang, på Head On.

    Men det var visst ganske vanlig.

    Det står i Aftenposten-artikkelen ovenfor, at det var et venners venner sted.

    Men det hadde ikke jeg fått med meg.

    Men jeg mener jeg var der i gamle dager.

    Og da hadde det stedet et annet navn.

    Men det er mulig jeg husker feil.

    Det var vel på den tida, som det andre utestedet like ved siden av, het Comeback, tror jeg.

    Noe sånt.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.







  • Gmail – Oppdatering klage Kunnskapsdepartementet/Fwd: VS: Til rektor Svelvik Ungdomsskole/Fwd: Påminnelse/Fwd: Problemer med Odd Einar Pettersen/Fwd: Oppdatering/Fwd: Adresse







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Oppdatering klage Kunnskapsdepartementet/Fwd: VS: Til rektor Svelvik Ungdomsskole/Fwd: Påminnelse/Fwd: Problemer med Odd Einar Pettersen/Fwd: Oppdatering/Fwd: Adresse





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Tue, Aug 10, 2010 at 3:18 PM





    To:

    Postmottak Sivilombudsmannen <postmottak@sivilombudsmannen.no>



    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/8/10
    Subject: Re: VS: Til rektor Svelvik Ungdomsskole/Fwd: Påminnelse/Fwd: Problemer med Odd Einar Pettersen/Fwd: Oppdatering/Fwd: Adresse
    To: Kirsten Johnsrud <Kirsten.Johnsrud@svelvik.kommune.no>

    Hei,

    takk for brev.
    Jeg har jo lest på nettet, at vår klasseforstander Åkvaag ihvertfall jobba hos dere så seint som ifjor eller forfjor.
    Men det rareste synes jeg er at dette har skjedd to ganger.

    For Åkvaag sendte meg en gang til skolepsykolog, og det fant dere ikke noe dokumentasjon på.

    Og dere finner heller ikke noe dokumentasjon på den gangen Åkvaag sendte meg til sosiallærer Enger.

    Enda jeg husker at Enger hadde møte med Odd Einar Pettersen, Ditlev Castellan og Geir Arne Jørgensen også.
    Enger kom også inn i klasserommet vårt, etter at hun hadde hatt møte med oss fire som var involvert, og spurte, i et friminutt, foran mange i klassen, 'går det bra med deg nå Erik'.

    Så kanskje noen i klassen min husker dette.
    Jeg synes det er dårlig at dere ikke tar vare på dokumentasjon.
    Men jeg skal ikke krangle med deg, dette er allerede en klage jeg har sendt til Kunnskapsdepartementet, siden dere ikke hadde dokumentasjon på hvorfor jeg ble sendt til hu skolepsykolog-dama, som var ei i 20-åra mener jeg, ihvertfall var hu ganske ung til å være skolepsykolog, mener jeg å huske.

    For har enten noen papirer blitt borte på nærmest mystisk vis.
    Ellers så har det ikke blitt skrevet dokumentasjon.
    Han Leif Tangen tulla også med meg, da jeg gikk på Berger skole, og hadde valgfag 'De britiske øyer'.

    Det er ikke han som har tulla da?
    Det lærerværelse var veldig anspent, sånn som jeg husker det.
    Og fult av røyk, og svette/adrenalin.
    Så det ville ikke forundret meg om det har skjedd noe ulumskheter av noe slag.

    Faren min sa at mora mi, (som er av adelig slekt), ikke ville bo på Bergeråsen, fordi det var så mange arbeiderfolk der.
    Kanskje Tangen tuller med meg pga. at mora mi var av adelig slekt fra Danmark?

    Hvem vet.
    Jeg sender dette til Kunnskapsdep. og Sivilombudsmannen, siden de har begynt å se på det her.
    Med hilsen
    Erik Ribsskog

    2010/8/10 Kirsten Johnsrud <Kirsten.Johnsrud@svelvik.kommune.no>

    Svelvik, den 10.08.10

    Erik Ribsskog

    Svar på mail til Svelvik kommune 14.07.10 ligger vedlagt.

    Med vennlig hilsen

    Kirsten

    Johnsrud

    rektor/ virksomhetsleder Svelvik ungdomsskole

    Fra: Kirsten Johnsrud

    Sendt: 27. juli 2010 18:36

    Til: 'eribsskog@gmail.com'

    Emne: SV: Til rektor Svelvik Ungdomsskole/Fwd: Påminnelse/Fwd: Problemer

    med Odd Einar Pettersen/Fwd: Oppdatering/Fwd: Adresse

    Svelvik, den 27.07.10

    Erik Ribsskog

    Jeg viser til mail sendt 14.07.10.

    På grunn av avvikling av sommerferie kan skolen dessverre ikke svare

    deg på denne henvendelsen nå. For å avklare hva som har skjedd, må vi snakke

    med de personene du har omtalt i saken som var ansatt på skolen på det

    tidspunktet dette skjedde. To av dem arbeider ikke lenger ved Svelvik

    ungdomsskole, men vi vil forsøke å komme i kontakt med dem allikevel. Rektor er

    tilbake på jobb i begynnelsen av august, mens lærerne kommer i midten av

    august. Skolen kan derfor ikke love et raskt svar, men vil komme tilbake med et

    mer utfyllende svar så snart vi har fått flere opplysninger om denne saken. Vi

    håper du har forståelse for det.

    Med vennlig hilsen

    Kirsten

    Johnsrud

    virksomhetsleder/rektor Svelvik ungdomsskole

    Fra: Tone-Christine Cook

    På vegne av Postmottak Svelvik

    Sendt: 15. juli 2010 09:51

    Til: Kirsten Johnsrud

    Emne: VS: Til rektor Svelvik Ungdomsskole/Fwd: Påminnelse/Fwd: Problemer

    med Odd Einar Pettersen/Fwd: Oppdatering/Fwd: Adresse

    Fra: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 14. juli 2010 16:07

    Til: Postmottak Svelvik

    Kopi: Postmottak Sivilombudsmannen

    Emne: Til rektor Svelvik Ungdomsskole/Fwd: Påminnelse/Fwd: Problemer med

    Odd Einar Pettersen/Fwd: Oppdatering/Fwd: Adresse

    Hei,

    jeg var innblandet i en episode, på begynnelsen av 9.

    klasse, hvor jeg ble mobbet i et friminutt, av Odd Einar Pettersen, (og Geir

    Arne Jørgensen og Ditlev Castelan, som ga startsignal til Pettersen, sånn som

    jeg skjønte det).

    Så satt Pettersen, (som var stor som en fullvoksen mann, på over 100 kg), seg

    på fanget mitt, (jeg veide kanskje 50 kilo), i et friminutt, (som en stor

    dame?), og ville ikke flytte seg.

    Enda jeg prøvde å kaste ranselen på han, osv.

    Dette ble en sak, ettersom jeg ikke orka å være på skolen

    mer den dagen, men dro hjem til Berger.

    Så Aakvåg ville prate med meg, og han sendte meg til Marit

    Enger.

    Og jeg hadde noen møter med henne, og hun prøvde å klare opp dette.

    Men det var så anspent, på den tida, og Enger gikk inn i

    klasserommet, og spurte meg høyt, hvordan det gikk, (som om hu var mora mi).

    Så jeg syntes det var rimelig flaut, foran hele klassen, i et friminutt.

    Så jeg prata ikke mer med henne, etter det.

    Men nå blir jeg tullet med, i 'vår moderne verden', av

    anonyme internett-krigere, etc.

    Og de minner litt om disse krigerne i 9. klasse.

    Så nå lurer jeg på om hva som ble gjort, i forbindelse med den mobbingen fra

    Odd Einar Pettersen.

    Jeg mener jeg som part i den saken, burde få vite dette.

    Ifølge diverse forvaltningslover.

    Dere kan vel ikke bare, som Lønseth, si at dere ikke har noen opplysninger?

    Uten å begrunne dette i lovverket?

    Så jeg vil gjerne klage på dette, med at Lønseth ikke

    forklare om hva som ble gjort, i denne mobbesaken, som jeg var mobbeofferet i.

    Dette skjedde skoleåret 1985/86, mener jeg det må ha vært.

    Men det er fremdeles aktuelt, siden jeg blir kontaktet av disse tre personene

    på Facebook enda.

    På forhånd takk for mer samarbeidsvilje.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/7/14

    Subject: Re: Påminnelse/Fwd: Problemer med Odd Einar Pettersen/Fwd:

    Oppdatering/Fwd: Adresse

    To: Ole Lønseth <Ole.Lonseth@svelvik.kommune.no>

    Cc: Postmottak Sivilombudsmannen <postmottak@sivilombudsmannen.no>

    Hei,

    det syntes jeg var spesielt, at dere skulle ha hemmelighold.

    Men det er hos Kunnskapsdepartementet og Sivilombudsmannen nå.

    Så vi får se om de gjør noe.

    Hils dem som var med på den språkreise-turen til Weymouth,

    etter niende klasse.

    (Untatt Kenneth Sevland, for han bare sender e-postene mine til Snorre Skaug,

    av en eller annen grunn).

    Men men.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/7/14 Ole Lønseth <Ole.Lonseth@svelvik.kommune.no>

    Hei, Erik

    Beklager, men fra skolens side har vi ikke mer oppklarende

    informasjon å bidra med.

    Mvh

    Ole Lønseth

    rådgiver




    Fra: Erik

    Ribsskog [eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 13. juli 2010 06:21

    Til: Ole Lønseth

    Emne: Påminnelse/Fwd: Problemer med Odd Einar Pettersen/Fwd:

    Oppdatering/Fwd: Adresse

    Hei,

    jeg kan ikke så å ha mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg

    sender en påminnelse om dette.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/4/29

    Subject: Problemer med Odd Einar Pettersen/Fwd: Oppdatering/Fwd: Adresse

    To: Ole.Lonseth@svelvik.kommune.no

    Cc: post.sondre.buskerud@politiet.no

    Hei,

    jeg har ikke fått svar fra det, om det med navnet.

    Men jeg tenkte på noe mer som skjedde, i niende klasse.

    Jeg ble jo mobba fælt i klassen, for jeg gikk dårlig overens med noen folk der,

    (selv om jeg ikke er sånn, at jeg ikke kan bli kjent med folk, jeg dro jo på

    språkreise, sommerferien etter, sammen med Kenneth Sevland og din sønn og noen

    andre fra Svelvik, som vi var inne på, når vi sendte e-poster tidligere.

    For jeg gikk i samme valgfagklasse, som 'Sevvie', sjakk og bordtennis, så

    fortalte jeg at jeg var i Brighton, etter åttende klasse, og da sa han at dem

    skulle til Weymouth, etter niende klasse, så hang jeg meg på den turen, for jeg

    trengte litt avkobling, etter å ha gått i klassen med Odd Einar Pettersen og

    hatt Aakvåg som klasseforstander osv).

    Men men.

    (For Aakvåg han var sånn at han bare slang bøker på pulten til

    folk som ikke fulgte med.

    Så han mista etterhvert helt kontroll på klassen, for han spilte så tøff da).

    Men men.

    Grunnen til at jeg skriver, er det.

    At jeg lurte på hva som skjedde igjen, angående en episode.

    Odd Einar Pettersen, han var svær allerede på ungdomsskolen, og

    veide vel 100 kg kanskje.

    Faren min lot meg bo aleine, fra jeg var ni år, så jeg var tynn, og jeg var

    også seint i puberteten, og veide kanskje 50 kg.

    I et friminutt så hørte jeg at Geir Arne Jørgensen og/eller Ditlev

    Castellan, sa til Odd Einar Pettersen, noe sånt som 'gjør det nå'.

    Så satt han seg på fanget mitt, og lot som at han var en stor dame.

    Og sa sånn 'å Erik', osv, og vrikka på rumpa, mener jeg det var,

    som for å prøve å gjøre meg opphisset/kåt.

    Jeg prøvde å slenge ranselen på han, men han var jo en svær brande

    på 100 kg, så han reagerte ikke på det.

    Jeg følte meg så ydmyket, så jeg tok bare bussen hjem.

    For jeg syntes at dette var mer enn man behøvde å finne seg i, for å få med seg

    noe lærdom, på skolen.

    Jeg møtte Nina Monsen, (som visstnok har tatt selvmord, sa søstra

    mi), som da bodde i Oslo, men de hadde høstferie, eller noe, og hu var på besøk

    hos onkelen sin på Bergeråsen, og gikk til butikken på Sand.

    Og hu trodde jeg hadde skulka.

    Så sånn var det.

    Så ville Aakvåg prate med meg, på lærerværelset.

    Men jeg fortalte at Odd Einar hadde sitti på fanget.

    Og da ville ikke Aakvåg prate med meg, da måtte jeg prate med Marit Enger, sa

    han.

    Og hu prøvde å ordne opp i det da vel.

    Men, jeg likte ikke at hu spurte meg, 'går det bra nå, Erik', foran hele

    klassen, i friminuttet seinere.

    Fordi det her var personlig, så jeg ville ikke prate om det foran hele klassen,

    i et friminutt, som Enger ville.

    Så jeg fikk aldri helt vite hvordan dette gikk.

    For nå, så plager Odd Einar Pettersen meg enda, og sier at faren

    min har flytta til Tønsberg.

    Enda han bor i Drammen.

    Så jeg lurer på hva som skjedde med klagesaken, som Marit Enger dreiv med.

    Jeg har også hørt at jeg er forfulgt av noe 'mafian' i Oslo, og noe Bandios, virker

    det som, (som jeg lurer på om Pettersen har noe med, siden han har

    Facebook-venner, som heter Bandidos-Arild, osv., så jeg på Facebook).

    Så jeg sender det her til politiet og Spesialenheten og, som er innvolvert fra

    før.

    Håper dere har mulighet til å svare!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2009/11/11

    Subject: Oppdatering/Fwd: Adresse

    To: Ole.Lonseth@svelvik.kommune.no

    Hei Lønseth,

    jeg sender en oppdatering til.

    Beklager at det blir mye mas!

    Det har seg sånn, at nå har jeg fått tak i en bekreftelse fra

    Folkeregisteret, hvor man kan se, at jeg har hett Erik Ribsskog, siden 1976.

    Men på vitnemålet mitt, som du sendte, som er fra ti år senere, i

    1986, så står det Erik Olsen.

    Har du noe 'foklarings' på det?

    Jeg vet at jeg sa at jeg het Olsen, men skulle lærerne ha hørt på meg da, jeg

    var jo ikke myndig, da jeg gikk på ungdomsskolen.

    Jeg sender med det dokumentet fra folkeregisteret, som viser at

    jeg har hett Ribsskog, siden mora mi bytta navnet mitt fra Erik Olsen til Erik

    Ribsskog, etter at hu skilte seg fra faren min, rundt 1974 vel.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2009/11/3

    Subject: Re: Adresse

    To: "Lønseth, Ole" <Ole.Lonseth@svelvik.kommune.no>

    Hei,

    nå mottok jeg vitnemålet, som du sendte, i posten idag, her i

    England.

    Det var veldig bra service av dere, at dere kunne ordne det!

    Jeg bare lurte på det, hvis du har tid, om du bare kunne ha skrevet fraværet i

    en e-post, sånn at jeg får med om det på bloggen og.

    For jeg mener å huske at jeg hadde veldig mye fravær, siden faren min lot meg

    bo aleine i en leilighet, og jeg ble mye mobba, i klasse osv., så jeg var som

    traumatisert noen ganger, og kom meg ikke på skolen, husker jeg, og satt hjemme

    og så på undervisnings-TV, før jeg dro bort til farmora mi på Sand, og spiste

    der.

    For jeg har jo en sak om omsorgssvikt, mot faren min.

    Og hvis du kan bekrefte at jeg ikke strøyk på engelsk-eksamen, i niende,

    men at det ikke var sensur, pga. streik det året, som jeg mener å huske.

    Også mener jeg å huske at jeg fikk tre S-er, andre halvår, i 7. klasse, men du

    har skrevet to S-er i det halvåret, men så tror jeg at jeg har fått en ekstra

    S, første halvår i syvende klasse?

    Det er sånn jeg husker det fra hukommelsen ihvertfall.

    Men det var veldig bra at dere kunne sende det her vitnemålet, tusen takk for

    hjelpen med det!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2009/10/29 Lønseth, Ole <Ole.Lonseth@svelvik.kommune.no>

    Du kan prøve å sende en mail til

    berit.wetterstad@svelvik.kommune.no

    når det gjelder PPT – forespørselen din.

    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 29. oktober 2009 15:48

    Til: Lønseth, Ole

    Emne: Re: Adresse

    Hei,

    ok, den er grei!

    Tusen takk for hjelpen og ha en fortsatt fin dag!

    Jeg tar heller kontakt igjen seinere, om det andre greiene,

    om da Aakvåg sendte meg til skolepsykologen osv., og at faren min lot meg bo

    alene fra jeg var ni år, osv.

    Håper dette er i orden!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2009/10/29 Lønseth, Ole <Ole.Lonseth@svelvik.kommune.no>

    Jeg fører bare på karakterene fra 7 og 8

    klasse med penn på en kopi av vitnemålet ditt. Der stemmer nok at du gikk

    i B – klassen og at Inger ( kona mi ) var inspektør. Og det stemmer at

    Per Arne , Kenneth og du var på språkreise.

    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 29. oktober 2009 15:19

    Til: Lønseth, Ole

    Emne: Re: Adresse

    Hei,

    jeg trodde jeg gikk i B-klassen jeg, men.

    Var det kona di som var inspektør da?

    Per Arne, var det han som var med meg og Kenneth Sevland og dem til England, på

    språkreise, sommeren etter ungdomsskolen?

    Jeg blander folka fra Svelvik litt, så det var sikkert ikke det.

    Men jeg mener nå at jeg gikk i B-klassen, ihvertfall.

    Men men.

    Men tusen takk for at du ordner det med karakterene!

    Jeg har også en sak mot faren min, Aakvåg sendte meg til skole-psykolog dama en

    gang, siden han vel trodde at noe var galt, og hadde hørt at jeg bodde alene.

    (Faren min lot meg bo alene fra jeg var ni år).

    Hvem må jeg kontakte for å få en kopi av det hun

    psykolog-dama skrev?

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2009/10/29 Lønseth, Ole <Ole.Lonseth@svelvik.kommune.no>

    Hei

    Da trenger jeg litt mer tid for å hente

    ut de karakterene.

    Nei, jeg er far til Per Arne som gikk i

    B – klassen. Du gikk i C. Jeg var rådgiver på den tiden.. og er det

    fortsatt.

    Mvh

    Ole Lønseth

    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 29. oktober 2009 14:15

    Til: Lønseth, Ole

    Emne: Re: Adresse

    Hei,

    ja, selvfølgelig.

    (Men husk også at det var karakterer fra 7. og 8. klasse

    som jeg syntes var artig, for da hadde jeg så mange S-er, og jeg tenkte at jeg

    skulle skrive om det her på blogg osv., siden så mange vil ha det til at jeg er

    dum, osv).

    Lønseth, det var ikke du som var faren til Jørn, fra Bergeråsen, kameraten til

    Christian Grønli, jeg mener foreldra hans var lærere.

    Eller det var du som var inspektør, mener jeg(?)

    Samma det.

    Adressen er i hvertfall:

    Erik Ribsskog

    Flat 3

    5 Leather Lane

    Liverpool

    GB-L2 2AE

    Storbritannia

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2009/10/29 Lønseth, Ole <Ole.Lonseth@svelvik.kommune.no>

    Hei

    Trenger adressa di for å sende kopi av vitnemål…og det er

    jo bra.

    Mvh

    Ole Lønseth

    rådgiver












  • Gmail – VS: Til rektor Svelvik Ungdomsskole/Fwd: Påminnelse/Fwd: Problemer med Odd Einar Pettersen/Fwd: Oppdatering/Fwd: Adresse







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    VS: Til rektor Svelvik Ungdomsskole/Fwd: Påminnelse/Fwd: Problemer med Odd Einar Pettersen/Fwd: Oppdatering/Fwd: Adresse





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Tue, Aug 10, 2010 at 3:02 PM





    To:

    Kirsten Johnsrud <Kirsten.Johnsrud@svelvik.kommune.no>



    Hei,

    takk for brev.
    Jeg har jo lest på nettet, at vår klasseforstander Åkvaag ihvertfall jobba hos dere så seint som ifjor eller forfjor.
    Men det rareste synes jeg er at dette har skjedd to ganger.

    For Åkvaag sendte meg en gang til skolepsykolog, og det fant dere ikke noe dokumentasjon på.

    Og dere finner heller ikke noe dokumentasjon på den gangen Åkvaag sendte meg til sosiallærer Enger.

    Enda jeg husker at Enger hadde møte med Odd Einar Pettersen, Ditlev Castellan og Geir Arne Jørgensen også.
    Enger kom også inn i klasserommet vårt, etter at hun hadde hatt møte med oss fire som var involvert, og spurte, i et friminutt, foran mange i klassen, 'går det bra med deg nå Erik'.

    Så kanskje noen i klassen min husker dette.
    Jeg synes det er dårlig at dere ikke tar vare på dokumentasjon.
    Men jeg skal ikke krangle med deg, dette er allerede en klage jeg har sendt til Kunnskapsdepartementet, siden dere ikke hadde dokumentasjon på hvorfor jeg ble sendt til hu skolepsykolog-dama, som var ei i 20-åra mener jeg, ihvertfall var hu ganske ung til å være skolepsykolog, mener jeg å huske.

    For har enten noen papirer blitt borte på nærmest mystisk vis.
    Ellers så har det ikke blitt skrevet dokumentasjon.
    Han Leif Tangen tulla også med meg, da jeg gikk på Berger skole, og hadde valgfag 'De britiske øyer'.

    Det er ikke han som har tulla da?
    Det lærerværelse var veldig anspent, sånn som jeg husker det.
    Og fult av røyk, og svette/adrenalin.
    Så det ville ikke forundret meg om det har skjedd noe ulumskheter av noe slag.

    Faren min sa at mora mi, (som er av adelig slekt), ikke ville bo på Bergeråsen, fordi det var så mange arbeiderfolk der.
    Kanskje Tangen tuller med meg pga. at mora mi var av adelig slekt fra Danmark?

    Hvem vet.
    Jeg sender dette til Kunnskapsdep. og Sivilombudsmannen, siden de har begynt å se på det her.
    Med hilsen
    Erik Ribsskog

    2010/8/10 Kirsten Johnsrud <Kirsten.Johnsrud@svelvik.kommune.no>

    Svelvik, den 10.08.10

    Erik Ribsskog

    Svar på mail til Svelvik kommune 14.07.10 ligger vedlagt.

    Med vennlig hilsen

    Kirsten

    Johnsrud

    rektor/ virksomhetsleder Svelvik ungdomsskole

    Fra: Kirsten Johnsrud

    Sendt: 27. juli 2010 18:36

    Til: 'eribsskog@gmail.com'

    Emne: SV: Til rektor Svelvik Ungdomsskole/Fwd: Påminnelse/Fwd: Problemer

    med Odd Einar Pettersen/Fwd: Oppdatering/Fwd: Adresse

    Svelvik, den 27.07.10

    Erik Ribsskog

    Jeg viser til mail sendt 14.07.10.

    På grunn av avvikling av sommerferie kan skolen dessverre ikke svare

    deg på denne henvendelsen nå. For å avklare hva som har skjedd, må vi snakke

    med de personene du har omtalt i saken som var ansatt på skolen på det

    tidspunktet dette skjedde. To av dem arbeider ikke lenger ved Svelvik

    ungdomsskole, men vi vil forsøke å komme i kontakt med dem allikevel. Rektor er

    tilbake på jobb i begynnelsen av august, mens lærerne kommer i midten av

    august. Skolen kan derfor ikke love et raskt svar, men vil komme tilbake med et

    mer utfyllende svar så snart vi har fått flere opplysninger om denne saken. Vi

    håper du har forståelse for det.

    Med vennlig hilsen

    Kirsten

    Johnsrud

    virksomhetsleder/rektor Svelvik ungdomsskole

    Fra: Tone-Christine Cook

    På vegne av Postmottak Svelvik

    Sendt: 15. juli 2010 09:51

    Til: Kirsten Johnsrud

    Emne: VS: Til rektor Svelvik Ungdomsskole/Fwd: Påminnelse/Fwd: Problemer

    med Odd Einar Pettersen/Fwd: Oppdatering/Fwd: Adresse

    Fra: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 14. juli 2010 16:07

    Til: Postmottak Svelvik

    Kopi: Postmottak Sivilombudsmannen

    Emne: Til rektor Svelvik Ungdomsskole/Fwd: Påminnelse/Fwd: Problemer med

    Odd Einar Pettersen/Fwd: Oppdatering/Fwd: Adresse

    Hei,

    jeg var innblandet i en episode, på begynnelsen av 9.

    klasse, hvor jeg ble mobbet i et friminutt, av Odd Einar Pettersen, (og Geir

    Arne Jørgensen og Ditlev Castelan, som ga startsignal til Pettersen, sånn som

    jeg skjønte det).

    Så satt Pettersen, (som var stor som en fullvoksen mann, på over 100 kg), seg

    på fanget mitt, (jeg veide kanskje 50 kilo), i et friminutt, (som en stor

    dame?), og ville ikke flytte seg.

    Enda jeg prøvde å kaste ranselen på han, osv.

    Dette ble en sak, ettersom jeg ikke orka å være på skolen

    mer den dagen, men dro hjem til Berger.

    Så Aakvåg ville prate med meg, og han sendte meg til Marit

    Enger.

    Og jeg hadde noen møter med henne, og hun prøvde å klare opp dette.

    Men det var så anspent, på den tida, og Enger gikk inn i

    klasserommet, og spurte meg høyt, hvordan det gikk, (som om hu var mora mi).

    Så jeg syntes det var rimelig flaut, foran hele klassen, i et friminutt.

    Så jeg prata ikke mer med henne, etter det.

    Men nå blir jeg tullet med, i 'vår moderne verden', av

    anonyme internett-krigere, etc.

    Og de minner litt om disse krigerne i 9. klasse.

    Så nå lurer jeg på om hva som ble gjort, i forbindelse med den mobbingen fra

    Odd Einar Pettersen.

    Jeg mener jeg som part i den saken, burde få vite dette.

    Ifølge diverse forvaltningslover.

    Dere kan vel ikke bare, som Lønseth, si at dere ikke har noen opplysninger?

    Uten å begrunne dette i lovverket?

    Så jeg vil gjerne klage på dette, med at Lønseth ikke

    forklare om hva som ble gjort, i denne mobbesaken, som jeg var mobbeofferet i.

    Dette skjedde skoleåret 1985/86, mener jeg det må ha vært.

    Men det er fremdeles aktuelt, siden jeg blir kontaktet av disse tre personene

    på Facebook enda.

    På forhånd takk for mer samarbeidsvilje.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/7/14

    Subject: Re: Påminnelse/Fwd: Problemer med Odd Einar Pettersen/Fwd:

    Oppdatering/Fwd: Adresse

    To: Ole Lønseth <Ole.Lonseth@svelvik.kommune.no>

    Cc: Postmottak Sivilombudsmannen <postmottak@sivilombudsmannen.no>

    Hei,

    det syntes jeg var spesielt, at dere skulle ha hemmelighold.

    Men det er hos Kunnskapsdepartementet og Sivilombudsmannen nå.

    Så vi får se om de gjør noe.

    Hils dem som var med på den språkreise-turen til Weymouth,

    etter niende klasse.

    (Untatt Kenneth Sevland, for han bare sender e-postene mine til Snorre Skaug,

    av en eller annen grunn).

    Men men.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/7/14 Ole Lønseth <Ole.Lonseth@svelvik.kommune.no>

    Hei, Erik

    Beklager, men fra skolens side har vi ikke mer oppklarende

    informasjon å bidra med.

    Mvh

    Ole Lønseth

    rådgiver




    Fra: Erik

    Ribsskog [eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 13. juli 2010 06:21

    Til: Ole Lønseth

    Emne: Påminnelse/Fwd: Problemer med Odd Einar Pettersen/Fwd:

    Oppdatering/Fwd: Adresse

    Hei,

    jeg kan ikke så å ha mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg

    sender en påminnelse om dette.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/4/29

    Subject: Problemer med Odd Einar Pettersen/Fwd: Oppdatering/Fwd: Adresse

    To: Ole.Lonseth@svelvik.kommune.no

    Cc: post.sondre.buskerud@politiet.no

    Hei,

    jeg har ikke fått svar fra det, om det med navnet.

    Men jeg tenkte på noe mer som skjedde, i niende klasse.

    Jeg ble jo mobba fælt i klassen, for jeg gikk dårlig overens med noen folk der,

    (selv om jeg ikke er sånn, at jeg ikke kan bli kjent med folk, jeg dro jo på

    språkreise, sommerferien etter, sammen med Kenneth Sevland og din sønn og noen

    andre fra Svelvik, som vi var inne på, når vi sendte e-poster tidligere.

    For jeg gikk i samme valgfagklasse, som 'Sevvie', sjakk og bordtennis, så

    fortalte jeg at jeg var i Brighton, etter åttende klasse, og da sa han at dem

    skulle til Weymouth, etter niende klasse, så hang jeg meg på den turen, for jeg

    trengte litt avkobling, etter å ha gått i klassen med Odd Einar Pettersen og

    hatt Aakvåg som klasseforstander osv).

    Men men.

    (For Aakvåg han var sånn at han bare slang bøker på pulten til

    folk som ikke fulgte med.

    Så han mista etterhvert helt kontroll på klassen, for han spilte så tøff da).

    Men men.

    Grunnen til at jeg skriver, er det.

    At jeg lurte på hva som skjedde igjen, angående en episode.

    Odd Einar Pettersen, han var svær allerede på ungdomsskolen, og

    veide vel 100 kg kanskje.

    Faren min lot meg bo aleine, fra jeg var ni år, så jeg var tynn, og jeg var

    også seint i puberteten, og veide kanskje 50 kg.

    I et friminutt så hørte jeg at Geir Arne Jørgensen og/eller Ditlev

    Castellan, sa til Odd Einar Pettersen, noe sånt som 'gjør det nå'.

    Så satt han seg på fanget mitt, og lot som at han var en stor dame.

    Og sa sånn 'å Erik', osv, og vrikka på rumpa, mener jeg det var,

    som for å prøve å gjøre meg opphisset/kåt.

    Jeg prøvde å slenge ranselen på han, men han var jo en svær brande

    på 100 kg, så han reagerte ikke på det.

    Jeg følte meg så ydmyket, så jeg tok bare bussen hjem.

    For jeg syntes at dette var mer enn man behøvde å finne seg i, for å få med seg

    noe lærdom, på skolen.

    Jeg møtte Nina Monsen, (som visstnok har tatt selvmord, sa søstra

    mi), som da bodde i Oslo, men de hadde høstferie, eller noe, og hu var på besøk

    hos onkelen sin på Bergeråsen, og gikk til butikken på Sand.

    Og hu trodde jeg hadde skulka.

    Så sånn var det.

    Så ville Aakvåg prate med meg, på lærerværelset.

    Men jeg fortalte at Odd Einar hadde sitti på fanget.

    Og da ville ikke Aakvåg prate med meg, da måtte jeg prate med Marit Enger, sa

    han.

    Og hu prøvde å ordne opp i det da vel.

    Men, jeg likte ikke at hu spurte meg, 'går det bra nå, Erik', foran hele

    klassen, i friminuttet seinere.

    Fordi det her var personlig, så jeg ville ikke prate om det foran hele klassen,

    i et friminutt, som Enger ville.

    Så jeg fikk aldri helt vite hvordan dette gikk.

    For nå, så plager Odd Einar Pettersen meg enda, og sier at faren

    min har flytta til Tønsberg.

    Enda han bor i Drammen.

    Så jeg lurer på hva som skjedde med klagesaken, som Marit Enger dreiv med.

    Jeg har også hørt at jeg er forfulgt av noe 'mafian' i Oslo, og noe Bandios, virker

    det som, (som jeg lurer på om Pettersen har noe med, siden han har

    Facebook-venner, som heter Bandidos-Arild, osv., så jeg på Facebook).

    Så jeg sender det her til politiet og Spesialenheten og, som er innvolvert fra

    før.

    Håper dere har mulighet til å svare!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2009/11/11

    Subject: Oppdatering/Fwd: Adresse

    To: Ole.Lonseth@svelvik.kommune.no

    Hei Lønseth,

    jeg sender en oppdatering til.

    Beklager at det blir mye mas!

    Det har seg sånn, at nå har jeg fått tak i en bekreftelse fra

    Folkeregisteret, hvor man kan se, at jeg har hett Erik Ribsskog, siden 1976.

    Men på vitnemålet mitt, som du sendte, som er fra ti år senere, i

    1986, så står det Erik Olsen.

    Har du noe 'foklarings' på det?

    Jeg vet at jeg sa at jeg het Olsen, men skulle lærerne ha hørt på meg da, jeg

    var jo ikke myndig, da jeg gikk på ungdomsskolen.

    Jeg sender med det dokumentet fra folkeregisteret, som viser at

    jeg har hett Ribsskog, siden mora mi bytta navnet mitt fra Erik Olsen til Erik

    Ribsskog, etter at hu skilte seg fra faren min, rundt 1974 vel.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2009/11/3

    Subject: Re: Adresse

    To: "Lønseth, Ole" <Ole.Lonseth@svelvik.kommune.no>

    Hei,

    nå mottok jeg vitnemålet, som du sendte, i posten idag, her i

    England.

    Det var veldig bra service av dere, at dere kunne ordne det!

    Jeg bare lurte på det, hvis du har tid, om du bare kunne ha skrevet fraværet i

    en e-post, sånn at jeg får med om det på bloggen og.

    For jeg mener å huske at jeg hadde veldig mye fravær, siden faren min lot meg

    bo aleine i en leilighet, og jeg ble mye mobba, i klasse osv., så jeg var som

    traumatisert noen ganger, og kom meg ikke på skolen, husker jeg, og satt hjemme

    og så på undervisnings-TV, før jeg dro bort til farmora mi på Sand, og spiste

    der.

    For jeg har jo en sak om omsorgssvikt, mot faren min.

    Og hvis du kan bekrefte at jeg ikke strøyk på engelsk-eksamen, i niende,

    men at det ikke var sensur, pga. streik det året, som jeg mener å huske.

    Også mener jeg å huske at jeg fikk tre S-er, andre halvår, i 7. klasse, men du

    har skrevet to S-er i det halvåret, men så tror jeg at jeg har fått en ekstra

    S, første halvår i syvende klasse?

    Det er sånn jeg husker det fra hukommelsen ihvertfall.

    Men det var veldig bra at dere kunne sende det her vitnemålet, tusen takk for

    hjelpen med det!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2009/10/29 Lønseth, Ole <Ole.Lonseth@svelvik.kommune.no>

    Du kan prøve å sende en mail til

    berit.wetterstad@svelvik.kommune.no

    når det gjelder PPT – forespørselen din.

    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 29. oktober 2009 15:48

    Til: Lønseth, Ole

    Emne: Re: Adresse

    Hei,

    ok, den er grei!

    Tusen takk for hjelpen og ha en fortsatt fin dag!

    Jeg tar heller kontakt igjen seinere, om det andre greiene,

    om da Aakvåg sendte meg til skolepsykologen osv., og at faren min lot meg bo

    alene fra jeg var ni år, osv.

    Håper dette er i orden!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2009/10/29 Lønseth, Ole <Ole.Lonseth@svelvik.kommune.no>

    Jeg fører bare på karakterene fra 7 og 8

    klasse med penn på en kopi av vitnemålet ditt. Der stemmer nok at du gikk

    i B – klassen og at Inger ( kona mi ) var inspektør. Og det stemmer at

    Per Arne , Kenneth og du var på språkreise.

    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 29. oktober 2009 15:19

    Til: Lønseth, Ole

    Emne: Re: Adresse

    Hei,

    jeg trodde jeg gikk i B-klassen jeg, men.

    Var det kona di som var inspektør da?

    Per Arne, var det han som var med meg og Kenneth Sevland og dem til England, på

    språkreise, sommeren etter ungdomsskolen?

    Jeg blander folka fra Svelvik litt, så det var sikkert ikke det.

    Men jeg mener nå at jeg gikk i B-klassen, ihvertfall.

    Men men.

    Men tusen takk for at du ordner det med karakterene!

    Jeg har også en sak mot faren min, Aakvåg sendte meg til skole-psykolog dama en

    gang, siden han vel trodde at noe var galt, og hadde hørt at jeg bodde alene.

    (Faren min lot meg bo alene fra jeg var ni år).

    Hvem må jeg kontakte for å få en kopi av det hun

    psykolog-dama skrev?

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2009/10/29 Lønseth, Ole <Ole.Lonseth@svelvik.kommune.no>

    Hei

    Da trenger jeg litt mer tid for å hente

    ut de karakterene.

    Nei, jeg er far til Per Arne som gikk i

    B – klassen. Du gikk i C. Jeg var rådgiver på den tiden.. og er det

    fortsatt.

    Mvh

    Ole Lønseth

    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 29. oktober 2009 14:15

    Til: Lønseth, Ole

    Emne: Re: Adresse

    Hei,

    ja, selvfølgelig.

    (Men husk også at det var karakterer fra 7. og 8. klasse

    som jeg syntes var artig, for da hadde jeg så mange S-er, og jeg tenkte at jeg

    skulle skrive om det her på blogg osv., siden så mange vil ha det til at jeg er

    dum, osv).

    Lønseth, det var ikke du som var faren til Jørn, fra Bergeråsen, kameraten til

    Christian Grønli, jeg mener foreldra hans var lærere.

    Eller det var du som var inspektør, mener jeg(?)

    Samma det.

    Adressen er i hvertfall:

    Erik Ribsskog

    Flat 3

    5 Leather Lane

    Liverpool

    GB-L2 2AE

    Storbritannia

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2009/10/29 Lønseth, Ole <Ole.Lonseth@svelvik.kommune.no>

    Hei

    Trenger adressa di for å sende kopi av vitnemål…og det er

    jo bra.

    Mvh

    Ole Lønseth

    rådgiver












  • Gmail – VS: Til rektor Svelvik Ungdomsskole/Fwd: Påminnelse/Fwd: Problemer med Odd Einar Pettersen/Fwd: Oppdatering/Fwd: Adresse







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    VS: Til rektor Svelvik Ungdomsskole/Fwd: Påminnelse/Fwd: Problemer med Odd Einar Pettersen/Fwd: Oppdatering/Fwd: Adresse





    Kirsten Johnsrud

    <Kirsten.Johnsrud@svelvik.kommune.no>





    Tue, Aug 10, 2010 at 9:42 AM





    To:

    "eribsskog@gmail.com" <eribsskog@gmail.com>




    Svelvik, den 10.08.10

    Erik Ribsskog

    Svar på mail til Svelvik kommune 14.07.10 ligger vedlagt.

    Med vennlig hilsen

    Kirsten

    Johnsrud

    rektor/ virksomhetsleder Svelvik ungdomsskole

    Fra: Kirsten Johnsrud

    Sendt: 27. juli 2010 18:36

    Til: 'eribsskog@gmail.com'

    Emne: SV: Til rektor Svelvik Ungdomsskole/Fwd: Påminnelse/Fwd: Problemer

    med Odd Einar Pettersen/Fwd: Oppdatering/Fwd: Adresse

    Svelvik, den 27.07.10

    Erik Ribsskog

    Jeg viser til mail sendt 14.07.10.

    På grunn av avvikling av sommerferie kan skolen dessverre ikke svare

    deg på denne henvendelsen nå. For å avklare hva som har skjedd, må vi snakke

    med de personene du har omtalt i saken som var ansatt på skolen på det

    tidspunktet dette skjedde. To av dem arbeider ikke lenger ved Svelvik

    ungdomsskole, men vi vil forsøke å komme i kontakt med dem allikevel. Rektor er

    tilbake på jobb i begynnelsen av august, mens lærerne kommer i midten av

    august. Skolen kan derfor ikke love et raskt svar, men vil komme tilbake med et

    mer utfyllende svar så snart vi har fått flere opplysninger om denne saken. Vi

    håper du har forståelse for det.

    Med vennlig hilsen

    Kirsten

    Johnsrud

    virksomhetsleder/rektor Svelvik ungdomsskole

    Fra: Tone-Christine Cook

    På vegne av Postmottak Svelvik

    Sendt: 15. juli 2010 09:51

    Til: Kirsten Johnsrud

    Emne: VS: Til rektor Svelvik Ungdomsskole/Fwd: Påminnelse/Fwd: Problemer

    med Odd Einar Pettersen/Fwd: Oppdatering/Fwd: Adresse

    Fra: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 14. juli 2010 16:07

    Til: Postmottak Svelvik

    Kopi: Postmottak Sivilombudsmannen

    Emne: Til rektor Svelvik Ungdomsskole/Fwd: Påminnelse/Fwd: Problemer med

    Odd Einar Pettersen/Fwd: Oppdatering/Fwd: Adresse

    Hei,

    jeg var innblandet i en episode, på begynnelsen av 9.

    klasse, hvor jeg ble mobbet i et friminutt, av Odd Einar Pettersen, (og Geir

    Arne Jørgensen og Ditlev Castelan, som ga startsignal til Pettersen, sånn som

    jeg skjønte det).

    Så satt Pettersen, (som var stor som en fullvoksen mann, på over 100 kg), seg

    på fanget mitt, (jeg veide kanskje 50 kilo), i et friminutt, (som en stor

    dame?), og ville ikke flytte seg.

    Enda jeg prøvde å kaste ranselen på han, osv.

    Dette ble en sak, ettersom jeg ikke orka å være på skolen

    mer den dagen, men dro hjem til Berger.

    Så Aakvåg ville prate med meg, og han sendte meg til Marit

    Enger.

    Og jeg hadde noen møter med henne, og hun prøvde å klare opp dette.

    Men det var så anspent, på den tida, og Enger gikk inn i

    klasserommet, og spurte meg høyt, hvordan det gikk, (som om hu var mora mi).

    Så jeg syntes det var rimelig flaut, foran hele klassen, i et friminutt.

    Så jeg prata ikke mer med henne, etter det.

    Men nå blir jeg tullet med, i 'vår moderne verden', av

    anonyme internett-krigere, etc.

    Og de minner litt om disse krigerne i 9. klasse.

    Så nå lurer jeg på om hva som ble gjort, i forbindelse med den mobbingen fra

    Odd Einar Pettersen.

    Jeg mener jeg som part i den saken, burde få vite dette.

    Ifølge diverse forvaltningslover.

    Dere kan vel ikke bare, som Lønseth, si at dere ikke har noen opplysninger?

    Uten å begrunne dette i lovverket?

    Så jeg vil gjerne klage på dette, med at Lønseth ikke

    forklare om hva som ble gjort, i denne mobbesaken, som jeg var mobbeofferet i.

    Dette skjedde skoleåret 1985/86, mener jeg det må ha vært.

    Men det er fremdeles aktuelt, siden jeg blir kontaktet av disse tre personene

    på Facebook enda.

    På forhånd takk for mer samarbeidsvilje.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/7/14

    Subject: Re: Påminnelse/Fwd: Problemer med Odd Einar Pettersen/Fwd:

    Oppdatering/Fwd: Adresse

    To: Ole Lønseth <Ole.Lonseth@svelvik.kommune.no>

    Cc: Postmottak Sivilombudsmannen <postmottak@sivilombudsmannen.no>

    Hei,

    det syntes jeg var spesielt, at dere skulle ha hemmelighold.

    Men det er hos Kunnskapsdepartementet og Sivilombudsmannen nå.

    Så vi får se om de gjør noe.

    Hils dem som var med på den språkreise-turen til Weymouth,

    etter niende klasse.

    (Untatt Kenneth Sevland, for han bare sender e-postene mine til Snorre Skaug,

    av en eller annen grunn).

    Men men.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/7/14 Ole Lønseth <Ole.Lonseth@svelvik.kommune.no>

    Hei, Erik

    Beklager, men fra skolens side har vi ikke mer oppklarende

    informasjon å bidra med.

    Mvh

    Ole Lønseth

    rådgiver




    Fra: Erik

    Ribsskog [eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 13. juli 2010 06:21

    Til: Ole Lønseth

    Emne: Påminnelse/Fwd: Problemer med Odd Einar Pettersen/Fwd:

    Oppdatering/Fwd: Adresse

    Hei,

    jeg kan ikke så å ha mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg

    sender en påminnelse om dette.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/4/29

    Subject: Problemer med Odd Einar Pettersen/Fwd: Oppdatering/Fwd: Adresse

    To: Ole.Lonseth@svelvik.kommune.no

    Cc: post.sondre.buskerud@politiet.no

    Hei,

    jeg har ikke fått svar fra det, om det med navnet.

    Men jeg tenkte på noe mer som skjedde, i niende klasse.

    Jeg ble jo mobba fælt i klassen, for jeg gikk dårlig overens med noen folk der,

    (selv om jeg ikke er sånn, at jeg ikke kan bli kjent med folk, jeg dro jo på

    språkreise, sommerferien etter, sammen med Kenneth Sevland og din sønn og noen

    andre fra Svelvik, som vi var inne på, når vi sendte e-poster tidligere.

    For jeg gikk i samme valgfagklasse, som 'Sevvie', sjakk og bordtennis, så

    fortalte jeg at jeg var i Brighton, etter åttende klasse, og da sa han at dem

    skulle til Weymouth, etter niende klasse, så hang jeg meg på den turen, for jeg

    trengte litt avkobling, etter å ha gått i klassen med Odd Einar Pettersen og

    hatt Aakvåg som klasseforstander osv).

    Men men.

    (For Aakvåg han var sånn at han bare slang bøker på pulten til

    folk som ikke fulgte med.

    Så han mista etterhvert helt kontroll på klassen, for han spilte så tøff da).

    Men men.

    Grunnen til at jeg skriver, er det.

    At jeg lurte på hva som skjedde igjen, angående en episode.

    Odd Einar Pettersen, han var svær allerede på ungdomsskolen, og

    veide vel 100 kg kanskje.

    Faren min lot meg bo aleine, fra jeg var ni år, så jeg var tynn, og jeg var

    også seint i puberteten, og veide kanskje 50 kg.

    I et friminutt så hørte jeg at Geir Arne Jørgensen og/eller Ditlev

    Castellan, sa til Odd Einar Pettersen, noe sånt som 'gjør det nå'.

    Så satt han seg på fanget mitt, og lot som at han var en stor dame.

    Og sa sånn 'å Erik', osv, og vrikka på rumpa, mener jeg det var,

    som for å prøve å gjøre meg opphisset/kåt.

    Jeg prøvde å slenge ranselen på han, men han var jo en svær brande

    på 100 kg, så han reagerte ikke på det.

    Jeg følte meg så ydmyket, så jeg tok bare bussen hjem.

    For jeg syntes at dette var mer enn man behøvde å finne seg i, for å få med seg

    noe lærdom, på skolen.

    Jeg møtte Nina Monsen, (som visstnok har tatt selvmord, sa søstra

    mi), som da bodde i Oslo, men de hadde høstferie, eller noe, og hu var på besøk

    hos onkelen sin på Bergeråsen, og gikk til butikken på Sand.

    Og hu trodde jeg hadde skulka.

    Så sånn var det.

    Så ville Aakvåg prate med meg, på lærerværelset.

    Men jeg fortalte at Odd Einar hadde sitti på fanget.

    Og da ville ikke Aakvåg prate med meg, da måtte jeg prate med Marit Enger, sa

    han.

    Og hu prøvde å ordne opp i det da vel.

    Men, jeg likte ikke at hu spurte meg, 'går det bra nå, Erik', foran hele

    klassen, i friminuttet seinere.

    Fordi det her var personlig, så jeg ville ikke prate om det foran hele klassen,

    i et friminutt, som Enger ville.

    Så jeg fikk aldri helt vite hvordan dette gikk.

    For nå, så plager Odd Einar Pettersen meg enda, og sier at faren

    min har flytta til Tønsberg.

    Enda han bor i Drammen.

    Så jeg lurer på hva som skjedde med klagesaken, som Marit Enger dreiv med.

    Jeg har også hørt at jeg er forfulgt av noe 'mafian' i Oslo, og noe Bandios, virker

    det som, (som jeg lurer på om Pettersen har noe med, siden han har

    Facebook-venner, som heter Bandidos-Arild, osv., så jeg på Facebook).

    Så jeg sender det her til politiet og Spesialenheten og, som er innvolvert fra

    før.

    Håper dere har mulighet til å svare!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2009/11/11

    Subject: Oppdatering/Fwd: Adresse

    To: Ole.Lonseth@svelvik.kommune.no

    Hei Lønseth,

    jeg sender en oppdatering til.

    Beklager at det blir mye mas!

    Det har seg sånn, at nå har jeg fått tak i en bekreftelse fra

    Folkeregisteret, hvor man kan se, at jeg har hett Erik Ribsskog, siden 1976.

    Men på vitnemålet mitt, som du sendte, som er fra ti år senere, i

    1986, så står det Erik Olsen.

    Har du noe 'foklarings' på det?

    Jeg vet at jeg sa at jeg het Olsen, men skulle lærerne ha hørt på meg da, jeg

    var jo ikke myndig, da jeg gikk på ungdomsskolen.

    Jeg sender med det dokumentet fra folkeregisteret, som viser at

    jeg har hett Ribsskog, siden mora mi bytta navnet mitt fra Erik Olsen til Erik

    Ribsskog, etter at hu skilte seg fra faren min, rundt 1974 vel.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2009/11/3

    Subject: Re: Adresse

    To: "Lønseth, Ole" <Ole.Lonseth@svelvik.kommune.no>

    Hei,

    nå mottok jeg vitnemålet, som du sendte, i posten idag, her i

    England.

    Det var veldig bra service av dere, at dere kunne ordne det!

    Jeg bare lurte på det, hvis du har tid, om du bare kunne ha skrevet fraværet i

    en e-post, sånn at jeg får med om det på bloggen og.

    For jeg mener å huske at jeg hadde veldig mye fravær, siden faren min lot meg

    bo aleine i en leilighet, og jeg ble mye mobba, i klasse osv., så jeg var som

    traumatisert noen ganger, og kom meg ikke på skolen, husker jeg, og satt hjemme

    og så på undervisnings-TV, før jeg dro bort til farmora mi på Sand, og spiste

    der.

    For jeg har jo en sak om omsorgssvikt, mot faren min.

    Og hvis du kan bekrefte at jeg ikke strøyk på engelsk-eksamen, i niende,

    men at det ikke var sensur, pga. streik det året, som jeg mener å huske.

    Også mener jeg å huske at jeg fikk tre S-er, andre halvår, i 7. klasse, men du

    har skrevet to S-er i det halvåret, men så tror jeg at jeg har fått en ekstra

    S, første halvår i syvende klasse?

    Det er sånn jeg husker det fra hukommelsen ihvertfall.

    Men det var veldig bra at dere kunne sende det her vitnemålet, tusen takk for

    hjelpen med det!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2009/10/29 Lønseth, Ole <Ole.Lonseth@svelvik.kommune.no>

    Du kan prøve å sende en mail til

    berit.wetterstad@svelvik.kommune.no

    når det gjelder PPT – forespørselen din.

    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 29. oktober 2009 15:48

    Til: Lønseth, Ole

    Emne: Re: Adresse

    Hei,

    ok, den er grei!

    Tusen takk for hjelpen og ha en fortsatt fin dag!

    Jeg tar heller kontakt igjen seinere, om det andre greiene,

    om da Aakvåg sendte meg til skolepsykologen osv., og at faren min lot meg bo

    alene fra jeg var ni år, osv.

    Håper dette er i orden!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2009/10/29 Lønseth, Ole <Ole.Lonseth@svelvik.kommune.no>

    Jeg fører bare på karakterene fra 7 og 8

    klasse med penn på en kopi av vitnemålet ditt. Der stemmer nok at du gikk

    i B – klassen og at Inger ( kona mi ) var inspektør. Og det stemmer at

    Per Arne , Kenneth og du var på språkreise.

    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 29. oktober 2009 15:19

    Til: Lønseth, Ole

    Emne: Re: Adresse

    Hei,

    jeg trodde jeg gikk i B-klassen jeg, men.

    Var det kona di som var inspektør da?

    Per Arne, var det han som var med meg og Kenneth Sevland og dem til England, på

    språkreise, sommeren etter ungdomsskolen?

    Jeg blander folka fra Svelvik litt, så det var sikkert ikke det.

    Men jeg mener nå at jeg gikk i B-klassen, ihvertfall.

    Men men.

    Men tusen takk for at du ordner det med karakterene!

    Jeg har også en sak mot faren min, Aakvåg sendte meg til skole-psykolog dama en

    gang, siden han vel trodde at noe var galt, og hadde hørt at jeg bodde alene.

    (Faren min lot meg bo alene fra jeg var ni år).

    Hvem må jeg kontakte for å få en kopi av det hun

    psykolog-dama skrev?

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2009/10/29 Lønseth, Ole <Ole.Lonseth@svelvik.kommune.no>

    Hei

    Da trenger jeg litt mer tid for å hente

    ut de karakterene.

    Nei, jeg er far til Per Arne som gikk i

    B – klassen. Du gikk i C. Jeg var rådgiver på den tiden.. og er det

    fortsatt.

    Mvh

    Ole Lønseth

    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 29. oktober 2009 14:15

    Til: Lønseth, Ole

    Emne: Re: Adresse

    Hei,

    ja, selvfølgelig.

    (Men husk også at det var karakterer fra 7. og 8. klasse

    som jeg syntes var artig, for da hadde jeg så mange S-er, og jeg tenkte at jeg

    skulle skrive om det her på blogg osv., siden så mange vil ha det til at jeg er

    dum, osv).

    Lønseth, det var ikke du som var faren til Jørn, fra Bergeråsen, kameraten til

    Christian Grønli, jeg mener foreldra hans var lærere.

    Eller det var du som var inspektør, mener jeg(?)

    Samma det.

    Adressen er i hvertfall:

    Erik Ribsskog

    Flat 3

    5 Leather Lane

    Liverpool

    GB-L2 2AE

    Storbritannia

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2009/10/29 Lønseth, Ole <Ole.Lonseth@svelvik.kommune.no>

    Hei

    Trenger adressa di for å sende kopi av vitnemål…og det er

    jo bra.

    Mvh

    Ole Lønseth

    rådgiver





    SV mail 9.8.10.doc
    33K




    PS.

    Her er e-brevet:

    SV mail 9.8.10

  • Man kan jo se det, i den forrige bloggposten, at jeg blir tulla med i England, av husverten osv.

    Og jeg blir også tulla med av politiet i England og Norge, av Citizens Advice, på jobb her i England, av den norske ambassaden i London, av Sivilombudsmannen osv.

    Og så sitter det en haug med sånne innavla og sirumpa tusseladder, som leser på bloggen min hver dag, men som ikke løfter en finger for å hjelpe.

    Så sånn er det.

    Men jeg tenkte, hvis jeg f.eks. hadde vært somalier, så kunne jeg bare kontakta Somalisk Kulturforening, eller noe sånt noe, og fått hjelp av dem.

    Men, hvorfor har vi ikke Norsk Kulturforening, i Norge, lurer jeg.

    Alle er jo som jøder og muslimer og amerikanere og svensker og dansker og tyskere og det som er, nå for tida, virker det som.

    Men hva med de som er norske?

    Kunne vi få som fortsatt er norske, fått hatt en liten Norsk Kulturforening et eller annet sted?

    Som vi kunne kontakte hvis vi ble tulla for mye med, av alle de andre kulturene som har tatt over Norge og Europa nå, virker det som.

    Hadde ikke det vært en ide, lurer jeg.

    Vi får se hva som skjer.

    Kanskje jeg skal starte Norsk Kulturforening etterhvert her borte i England, eller i Norge.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • Photo 0818

    Photo 0819

    Photo 0820

    Photo 0821

    Photo 0822

    Photo 0823

    Photo 0824

    Photo 0825

    Photo 0826

    Photo 0827

    Photo 0828

    PS.

    Nå skal jeg prøve å forklare litt mer, om problemer med søppelkastinga, her hvor jeg bor.

    Her må jeg gå for å kaste søppel, hver dag:

    vei til søppel-rommet

    PS 2.

    De lilla søppelkassene burde ha stått i Leather Lane, mener jeg:

    de lilla søppelkassene burde ha stått i leather lane

    PS 3.

    Husverten, har skrevet i e-poster til meg, at det søppelkasse-rommet, er tilgjengelig døgnet rundt, men det er _ikke_ sant.

    Husvertfirmaet, Imperial Properties, serverer blanke løgner.

    Her er mer om dette:

    porten stenger

    PS 4.

    Her kan man se at det firmaet, (som noen ganger kaller seg T.J. Thomas og andre ganger kaller seg Imperial Properties), skrev at de søppelkassene, kan brukes ‘anytime’, altså ‘alltid’, under uken.

    Men det stemmer jo ikke.

    (Det er også en løgn til der, som ikke er like viktig, men likevel, de skriver at jeg sendte e-posten til Lorna Murphy, men det stemmer ikke, jeg sendte e-posten til deres generelle e-post adresse).

    Her er mer om dette:

    anytime during the week

    PS 5.

    Nå er klokka like over 24 her.

    Så skal jeg sjekke om dette i PS 4 stemmer.

    Kan jeg kaste søpla ‘anytime’, eller ikke?

    Vi får se.

    PS 6.

    Her er mer om dette:

    Photo 0829

    Photo 0830

    Photo 0831

    Photo 0832

    Photo 0833

    Photo 0834

    Photo 0835

    Photo 0836

    Photo 0837

    Photo 0838

    Photo 0839 1

    Photo 0840

    Photo 0841

    Photo 0842

    PS 7.

    Det funka visst dårlig, å prøve å kaste søppel, ca. klokka 24.

    Det er nok fordi, at den porten, til bakgården, hvor søppelrommet til Leather Lane er.

    Den porten, den låses når Lady of Mann restauranten og Rigby’s Pub stenger, dvs. kl. 23.

    Så vi må nok konkludere med, dessverre, at husvert-firmaet løy, når de sa at man kunne kaste søppel, i søppel-rommet som hører til Leather Lane, ‘anytime’.

    Det stemte nok ikke.

    Så det var nok blank løgn dessverre.

    Så sånn er nok det.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    PS 8.

    Jeg tenkte at man kanskje kunne gå over til noe sånn her løsning jeg da.

    Vi får se.

    Her er mer om dette:

    Photo 0840 søppelkasser







  • Gmail – Problems with Landlord, (Imperial Properties).







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Problems with Landlord, (Imperial Properties).





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Mon, Aug 9, 2010 at 7:17 PM





    To:

    "Harker, David" <david.harker@citizensadvice.org.uk>



    Hi,

    I send this to you, since I've had problems with my local Citizens Advice, earlier.
    My Landlord, insists on making house-calls, to collect the rent.
    I want to pay in the bank, because they always change the arrangement, for the date and time, of the house-call.

    So it's like I have to prepare for house-calls, the whole month.
    It's stressing, I think.
    Also, the way I have to throw the garbage, is degrading, I think.

    I have to walk past a beer-garden, and use the bin-room that belongs to Lady of Mann restaurant and Rigbys pub, in Dale St., Liverpool.

    So I have to walk past a lot of fancy dressed people.
    I can sometimes see the anger in their faces when they see me interrupt their meal.
    I've complained to the Council, but they don't do anything.

    Is it right that my Landlord should be allowed to harass me like this?
    They also harass me at my local CAB.
    So I'm sending this to you.
    I attach pictures of the text-messages, between me and my landlord, earlier today.

    It's true I owe them some rent, but this was from I was self-employed and under-paid, (working on behalf of Packaging Europe, in Norwich).
    But, I've always kept them up to date.

    They never fixed my washing-machine, so I had to buy one from Argos.
    After that, they've insisted on making house-calls.
    But they never come, when they say, so it get's tense and stressing, I think.

    Since it's almost like a full-time job, keeping the appartment ready, for when the next house-call is, because, then they only give some hours notice, after breaking the initial agreement.
    So I hope you can please give some advice, on how to solve this.

    Best regards,
    Erik Ribsskog





    14 attachments

    DSC01731.JPG
    39K
    DSC01732.JPG
    38K
    DSC01733.JPG
    36K
    DSC01734.JPG
    37K
    DSC01735.JPG
    35K
    DSC01736.JPG
    38K
    DSC01737.JPG
    35K
    DSC01738.JPG
    36K
    DSC01739.JPG
    32K
    DSC01740.JPG
    35K
    DSC01741.JPG
    33K
    DSC01742.JPG
    33K
    DSC01743.JPG
    36K
    DSC01744.JPG
    33K




    PS.

    Her er vedleggene:

    DSC01731

    DSC01732

    DSC01733

    DSC01734

    DSC01735

    DSC01736

    DSC01737

    DSC01738

    DSC01739

    DSC01740

    DSC01741

    DSC01742

    DSC01743

    DSC01744

  • Her er den første meldingen jeg sendte:

    DSC01731

    DSC01732

    DSC01733

    DSC01734

    PS.

    Da fikk jeg denne meldingen tilbake, fra et annet mobilnummer!:

    DSC01735

    PS 2.

    Da sendte jeg denne meldingen:

    DSC01736

    DSC01737

    PS 3.

    Da fikk jeg denne meldingen tilbake:

    DSC01738

    DSC01739

    PS 4.

    Da sendte jeg denne meldingen:

    DSC01740

    DSC01741

    DSC01742

    DSC01743

    DSC01744







  • Gmail – Klage på politiet







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Klage på politiet





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Mon, Aug 9, 2010 at 5:15 PM





    To:

    Runa Bunæs <runa.bunes@politiet.no>



    Hei,

    det der var bare 'goddag mann økseskaft'.
    Kan dere forklare hva dette her er for noe greier?
    Mvh.
    Erik Ribsskog

    2010/8/9 Runa Bunæs <runa.bunes@politiet.no>

    <<201004386 – Ribsskog.doc>>

    Vedlagt oversendes til orientering Deres klagesak til Politidirektoratet.

    Mvh Oslo politidistrikt












  • Gmail – Klage på politiet







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Klage på politiet





    Runa Bunæs

    <runa.bunes@politiet.no>





    Mon, Aug 9, 2010 at 12:54 PM





    To:

    eribsskog@gmail.com




    <<201004386 – Ribsskog.doc>>

    Vedlagt oversendes til orientering Deres klagesak til Politidirektoratet.

    Mvh Oslo politidistrikt





    201004386 – Ribsskog.doc
    46K




    PS.

    Her er e-brevet:

    201004386 – Ribsskog

'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen