johncons






  • Gmail – Påminnelse/Fwd: Klage til Politimesteren i Vestfold/Fwd: Klage på at politiet ikke gjør noe, med det faktumet, at jeg ikke får arven min, etter min mormor Ingeborg Ribsskog







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Påminnelse/Fwd: Klage til Politimesteren i Vestfold/Fwd: Klage på at politiet ikke gjør noe, med det faktumet, at jeg ikke får arven min, etter min mormor Ingeborg Ribsskog





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Tue, Jul 13, 2010 at 5:26 AM





    To:

    post.vestfold@politiet.no



    Hei,

    jeg kan ikke se å ha mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg sender en påminnelse om dette.
    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2010/4/28
    Subject: Klage til Politimesteren i Vestfold/Fwd: Klage på at politiet ikke gjør noe, med det faktumet, at jeg ikke får arven min, etter min mormor Ingeborg Ribsskog

    To: post.vestfold@politiet.no

    Hei,

    jeg har kontaktet Spesialenheten, som ber meg klage til Politimesteren i Vestfold, angående det faktumet, at politiet ikke vil etterforske hvorfor jeg blir bedratt for min del av arven etter min mormor, Ingeborg Ribsskog, som døde ifjor sommer.

    (Og min mor døde i 1999, så jeg skal ha 1/9 av boet, som er verdifulle antikviteter og memoarer fra min tippoldeonkel, var mitt fra før, Didrik Galtrup Gjedde Nyholm, som var nominert til Nobels Fredspris, i 1931).

    På forhånd takk for at dere etterforsker underslaget denne gangen!
    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: post <post@spesialenheten.no>

    Date: 2010/4/28
    Subject: SV: Klage på at politiet ikke gjør noe, med det faktumet, at jeg ikke får arven min, etter min mormor Ingeborg Ribsskog
    To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Det vises til Deres mail av 26. april

    2010.

    Ut fra Deres mail med vedlegg fremgår det

    at De har anmeldt underslag mv til politiet, som har henlagt saken, og at

    henleggelsen er opprettholdt av statsadvokaten.

    Om De ønsker å sende en klage til politiet

    vedrørende saksforholdet De beskriver i e-posten, må dette gjøres overfor

    Politimesteren i det aktuelle politidistrikt. Klagen skal da eventuelt

    behandles i henhold til instruks for behandling av hendelser om kritikkverdige

    forhold utført i politi- og lensmannsetaten. Denne instruksen finner De på

    Spesialenhetens hjemmeside

    Spesialenheten for politisaker har som

    oppgave å etterforske saker som gjelder spørsmålet om ansatte i politiet eller

    påtalemyndigheten har begått en straffbar handling i tjenesten. Om De

    mener at politiet/påtalemyndigheten har gjort noe straffbart i forbindelse med

    den aktuelle anmeldelsen De beskriver, ber en om De sender en anmeldelse til

    oss. Det bes videre om at De gjør det tydelig at det er en anmeldelse, og at De

    i anmeldelsen konkret angir hva De anser er straffbart.

    Vennlig hilsen

    Spesialenheten for politisaker




    Fra: Erik Ribsskog

    [mailto:
    eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 25. april 2010 13:11

    Til: post

    Emne: Klage på at politiet ikke

    gjør noe, med det faktumet, at jeg ikke får arven min, etter min mormor

    Ingeborg Ribsskog

    Hei,

    min mormor, Ingeborg Ribsskog, døde ifjor sommer.

    Og min mor, Karen Ribsskog, døde i 1999.

    Så jeg har krav på 1/9 av boet, (selv om dette er litt utydelig, i min mormors

    'surrete' testatmente).

    Men dette er også etter min morfar, Johannes Ribsskog, som døde på

    80-tallet.

    Boet ble gitt til min tante Ellen Savoldelli, (som har bodd 30 år i

    Sveits inntil nylig), og min onkel Martin Ribsskog.

    (Enda min mor var min mormor sitt eldste barn, så jeg burde kanskje fått boet,

    siden jeg er min mors eldste barn.

    Jeg har prøvd å fått advokathjelp, gjennom Fri Rettshjelp, men Fylkesmannen i

    Vestfold har nektet meg dette).

    Min mormor, var nesten som en dronning.

    Hun var danskfødt, og var fra nesten alle av Danmarks fineste familier, som

    Heegaard, Nyholm, Gjedde, Fog, osv., osv.

    Hun arvet til og med Holger baron Adeler, etter Cort Adeler, for han var gift

    med hennes tante.

    Min mormor måtte selge huset, antagelig fordi min onkel Martin Ribsskog, gikk

    konkurs med Fiskedammen i Spydeberg.

    Men hun hadde jo masse verdifult innbo, etter disse fine familiene

    sine.

    Blant annet malerier som hadde hengt på Højriis Slott.

    Og memoarer etter min tippoleonkel, Didrik Galtrup Gjedde Nyholm, som var

    nominert til Nobels Fredspris, i 1931, og som jeg egentlig fikk, på 80-tallet,

    så dette er min eiendom, fra før, mener jeg.

    Men jeg har ikke fått fem øre etter min mormor, og heller ikke fått noe av

    innboet.

    Og hun døde for et år siden, i juni.

    Så jeg mener at dette må være kriminelt, at min onkel og tante, (som

    jeg ikke er på talefot med, for jeg ble forsøkt drept på min onkels gård, i

    2005).

    Jeg mener at de burde ikke ha tatt på seg oppgaven med å fordele boet til

    arvingene, siden de ikke var på talefot med meg, som var medarving.

    De skulle ha fått noen upartiske til å kontakte meg, og gi meg min del av

    arven.

    De antikke maleriene og alt de andre fine og antikke tingene, som bestemor

    Ingeborg hadde, kan godt ha vært verdt mange millioner, for alt hva jeg vet.

    Likevel, så 'fisler' politiet i Vestfold og statsadvokaten nedover der.

    Jeg sender med kopi av avslaget fra Vestfold Politidistrikt, på å gjøre noe med

    underslaget av arven min.

    Jeg håper at det finnes rettighet i Norge, jeg synes jeg blir behandla som

    jødene, under 2. verdenskrig, som måte forlate Norge.

    Da tok nazistene alle tingene deres, mens de var flyktninger.

    Dette er det samme som foregår mot meg, tingene mine i Norge, får jeg ikke tak

    i, (jeg vet ikke hvem som har grafsa til seg de).

    Og jeg får ikke arv heller.

    Dette er en uskikk i Norge, som jeg håpet vi ble kvitt, etter 2.

    verdenskrig.

    Men dette ligger nok i noen av nordmennenes natur, å grafse til seg eiendom,

    som tilhører flyktning.

    Er det ingen rettskafne nordmenn, som er engang kan prøve å stoppe dette?

    Jeg mener at Norge er et skammens land, hvis dere ikke gjør noe med

    dette.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog












  • Gmail – Påminnelse/Fwd: Problemer med Odd Einar Pettersen/Fwd: Oppdatering/Fwd: Adresse







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Påminnelse/Fwd: Problemer med Odd Einar Pettersen/Fwd: Oppdatering/Fwd: Adresse





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Tue, Jul 13, 2010 at 5:21 AM





    To:

    Ole.Lonseth@svelvik.kommune.no



    Hei,

    jeg kan ikke så å ha mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg sender en påminnelse om dette.
    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2010/4/29
    Subject: Problemer med Odd Einar Pettersen/Fwd: Oppdatering/Fwd: Adresse

    To: Ole.Lonseth@svelvik.kommune.no
    Cc: post.sondre.buskerud@politiet.no

    Hei,

    jeg har ikke fått svar fra det, om det med navnet.

    Men jeg tenkte på noe mer som skjedde, i niende klasse.
    Jeg ble jo mobba fælt i klassen, for jeg gikk dårlig overens med noen folk der, (selv om jeg ikke er sånn, at jeg ikke kan bli kjent med folk, jeg dro jo på språkreise, sommerferien etter, sammen med Kenneth Sevland og din sønn og noen andre fra Svelvik, som vi var inne på, når vi sendte e-poster tidligere.

    For jeg gikk i samme valgfagklasse, som 'Sevvie', sjakk og bordtennis, så fortalte jeg at jeg var i Brighton, etter åttende klasse, og da sa han at dem skulle til Weymouth, etter niende klasse, så hang jeg meg på den turen, for jeg trengte litt avkobling, etter å ha gått i klassen med Odd Einar Pettersen og hatt Aakvåg som klasseforstander osv).

    Men men.
    (For Aakvåg han var sånn at han bare slang bøker på pulten til folk som ikke fulgte med.
    Så han mista etterhvert helt kontroll på klassen, for han spilte så tøff da).

    Men men.
    Grunnen til at jeg skriver, er det.
    At jeg lurte på hva som skjedde igjen, angående en episode.
    Odd Einar Pettersen, han var svær allerede på ungdomsskolen, og veide vel 100 kg kanskje.

    Faren min lot meg bo aleine, fra jeg var ni år, så jeg var tynn, og jeg var også seint i puberteten, og veide kanskje 50 kg.
    I et friminutt så hørte jeg at Geir Arne Jørgensen og/eller Ditlev Castellan, sa til Odd Einar Pettersen, noe sånt som 'gjør det nå'.

    Så satt han seg på fanget mitt, og lot som at han var en stor dame.
    Og sa sånn 'å Erik', osv, og vrikka på rumpa, mener jeg det var, som for å prøve å gjøre meg opphisset/kåt.

    Jeg prøvde å slenge ranselen på han, men han var jo en svær brande på 100 kg, så han reagerte ikke på det.
    Jeg følte meg så ydmyket, så jeg tok bare bussen hjem.
    For jeg syntes at dette var mer enn man behøvde å finne seg i, for å få med seg noe lærdom, på skolen.

    Jeg møtte Nina Monsen, (som visstnok har tatt selvmord, sa søstra mi), som da bodde i Oslo, men de hadde høstferie, eller noe, og hu var på besøk hos onkelen sin på Bergeråsen, og gikk til butikken på Sand.

    Og hu trodde jeg hadde skulka.
    Så sånn var det.
    Så ville Aakvåg prate med meg, på lærerværelset.
    Men jeg fortalte at Odd Einar hadde sitti på fanget.

    Og da ville ikke Aakvåg prate med meg, da måtte jeg prate med Marit Enger, sa han.

    Og hu prøvde å ordne opp i det da vel.
    Men, jeg likte ikke at hu spurte meg, 'går det bra nå, Erik', foran hele klassen, i friminuttet seinere.

    Fordi det her var personlig, så jeg ville ikke prate om det foran hele klassen, i et friminutt, som Enger ville.
    Så jeg fikk aldri helt vite hvordan dette gikk.
    For nå, så plager Odd Einar Pettersen meg enda, og sier at faren min har flytta til Tønsberg.

    Enda han bor i Drammen.
    Så jeg lurer på hva som skjedde med klagesaken, som Marit Enger dreiv med.
    Jeg har også hørt at jeg er forfulgt av noe 'mafian' i Oslo, og noe Bandios, virker det som, (som jeg lurer på om Pettersen har noe med, siden han har Facebook-venner, som heter Bandidos-Arild, osv., så jeg på Facebook).

    Så jeg sender det her til politiet og Spesialenheten og, som er innvolvert fra før.
    Håper dere har mulighet til å svare!
    Mvh.

    Erik Ribsskog


    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2009/11/11

    Subject: Oppdatering/Fwd: Adresse

    To: Ole.Lonseth@svelvik.kommune.no

    Hei Lønseth,

    jeg sender en oppdatering til.
    Beklager at det blir mye mas!

    Det har seg sånn, at nå har jeg fått tak i en bekreftelse fra Folkeregisteret, hvor man kan se, at jeg har hett Erik Ribsskog, siden 1976.

    Men på vitnemålet mitt, som du sendte, som er fra ti år senere, i 1986, så står det Erik Olsen.
    Har du noe 'foklarings' på det?
    Jeg vet at jeg sa at jeg het Olsen, men skulle lærerne ha hørt på meg da, jeg var jo ikke myndig, da jeg gikk på ungdomsskolen.

    Jeg sender med det dokumentet fra folkeregisteret, som viser at jeg har hett Ribsskog, siden mora mi bytta navnet mitt fra Erik Olsen til Erik Ribsskog, etter at hu skilte seg fra faren min, rundt 1974 vel.

    Mvh.
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2009/11/3
    Subject: Re: Adresse
    To: "Lønseth, Ole" <Ole.Lonseth@svelvik.kommune.no>

    Hei,

    nå mottok jeg vitnemålet, som du sendte, i posten idag, her i England.

    Det var veldig bra service av dere, at dere kunne ordne det!
    Jeg bare lurte på det, hvis du har tid, om du bare kunne ha skrevet fraværet i en e-post, sånn at jeg får med om det på bloggen og.

    For jeg mener å huske at jeg hadde veldig mye fravær, siden faren min lot meg bo aleine i en leilighet, og jeg ble mye mobba, i klasse osv., så jeg var som traumatisert noen ganger, og kom meg ikke på skolen, husker jeg, og satt hjemme og så på undervisnings-TV, før jeg dro bort til farmora mi på Sand, og spiste der.

    For jeg har jo en sak om omsorgssvikt, mot faren min.
    Og hvis du kan bekrefte at jeg ikke strøyk på engelsk-eksamen, i niende, men at det ikke var sensur, pga. streik det året, som jeg mener å huske.

    Også mener jeg å huske at jeg fikk tre S-er, andre halvår, i 7. klasse, men du har skrevet to S-er i det halvåret, men så tror jeg at jeg har fått en ekstra S, første halvår i syvende klasse?

    Det er sånn jeg husker det fra hukommelsen ihvertfall.
    Men det var veldig bra at dere kunne sende det her vitnemålet, tusen takk for hjelpen med det!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2009/10/29 Lønseth, Ole <Ole.Lonseth@svelvik.kommune.no>

    Du kan prøve å sende en mail til berit.wetterstad@svelvik.kommune.no

    når det gjelder PPT – forespørselen din.

    Fra: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 29. oktober 2009 15:48

    Til: Lønseth, Ole

    Emne: Re: Adresse

    Hei,

    ok, den er grei!

    Tusen takk for hjelpen og ha en fortsatt fin dag!

    Jeg tar heller kontakt igjen seinere, om det andre greiene,

    om da Aakvåg sendte meg til skolepsykologen osv., og at faren min lot meg bo

    alene fra jeg var ni år, osv.

    Håper dette er i orden!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2009/10/29 Lønseth, Ole <Ole.Lonseth@svelvik.kommune.no>

    Jeg fører bare på karakterene fra 7 og 8

    klasse med penn på en kopi av vitnemålet ditt. Der stemmer nok at du gikk

    i B – klassen og at Inger ( kona mi ) var inspektør. Og det stemmer at Per Arne

    , Kenneth og du var på språkreise.

    Fra: Erik

    Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 29. oktober 2009 15:19

    Til: Lønseth, Ole

    Emne: Re: Adresse

    Hei,

    jeg

    trodde jeg gikk i B-klassen jeg, men.

    Var

    det kona di som var inspektør da?

    Per Arne, var det han som var med meg og Kenneth Sevland og dem til England, på

    språkreise, sommeren etter ungdomsskolen?

    Jeg blander folka fra Svelvik litt, så det var sikkert ikke det.

    Men jeg mener nå at jeg gikk i B-klassen, ihvertfall.

    Men men.

    Men tusen takk for at du ordner det med karakterene!

    Jeg har også en sak mot faren min, Aakvåg sendte meg til skole-psykolog dama en

    gang, siden han vel trodde at noe var galt, og hadde hørt at jeg bodde alene.

    (Faren

    min lot meg bo alene fra jeg var ni år).

    Hvem

    må jeg kontakte for å få en kopi av det hun psykolog-dama skrev?

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2009/10/29

    Lønseth, Ole <Ole.Lonseth@svelvik.kommune.no>

    Hei

    Da trenger jeg litt mer tid for å hente

    ut de karakterene.

    Nei, jeg er far til Per Arne som gikk i

    B – klassen. Du gikk i C. Jeg var rådgiver på den tiden.. og er det fortsatt.

    Mvh

    Ole Lønseth

    Fra: Erik

    Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 29. oktober 2009 14:15

    Til: Lønseth, Ole

    Emne: Re: Adresse

    Hei,

    ja,

    selvfølgelig.

    (Men

    husk også at det var karakterer fra 7. og 8. klasse som jeg syntes var artig,

    for da hadde jeg så mange S-er, og jeg tenkte at jeg skulle skrive om det her

    på blogg osv., siden så mange vil ha det til at jeg er dum, osv).

    Lønseth, det var ikke du som var faren til Jørn, fra Bergeråsen, kameraten til

    Christian Grønli, jeg mener foreldra hans var lærere.

    Eller det var du som var inspektør, mener jeg(?)

    Samma det.

    Adressen er i hvertfall:

    Erik Ribsskog

    Flat

    3

    5

    Leather Lane

    Liverpool

    GB-L2

    2AE

    Storbritannia

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2009/10/29

    Lønseth, Ole <Ole.Lonseth@svelvik.kommune.no>

    Hei

    Trenger

    adressa di for å sende kopi av vitnemål…og det er jo bra.

    Mvh

    Ole

    Lønseth

    rådgiver





    img122.jpg
    1157K










  • Gmail – Påminnelse/Fwd: Tulling fra direktoratet for Sivil beredskap?







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Påminnelse/Fwd: Tulling fra direktoratet for Sivil beredskap?





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Tue, Jul 13, 2010 at 5:19 AM





    To:

    postmottak@dsb.no



    Hei,

    jeg kan ikke se å ha mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg sender en påminnelse om dette.
    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2010/3/23
    Subject: Tulling fra direktoratet for Sivil beredskap?

    To: postmottak@dsb.no

    Hei,

    i 1993, så var jeg på jobbintervju hos dere i Oslo, om en datajobb.
    Da skulle de vite alle steder jeg hadde bodd under oppveksten.

    Nå får jeg ingen av rettighetene mine, jeg får ikke jobb og ikke lån og ingenting.

    Er det dere som tuller med meg og bruker meg som noe levende mål mot kriminelle og sånn ekle ting?
    Dere kan da ikke tulle med folk på denne måten.
    Hva var hensikten med å vite alle steder jeg hadde bodd under oppveksten og mens jeg studerte og var i militæret?

    Med hilsen
    Erik Ribsskog












  • Gmail – Påminnelse/Fwd: Påminnelse/Fwd: Problemer med lensmannen i Svelvik







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Påminnelse/Fwd: Påminnelse/Fwd: Problemer med lensmannen i Svelvik





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Tue, Jul 13, 2010 at 5:15 AM





    To:

    post@spesialenheten.no



    Hei,

    jeg kan ikke se å ha mottatt noen fler henvendelser fra hverken dere eller Politiet i Drammen, om dette, så jeg sender en påminnelse om dette.
    Mvh.
    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/4/29
    Subject: Fwd: Påminnelse/Fwd: Problemer med lensmannen i Svelvik
    To: post.sondre.buskerud@politiet.no
    Cc: post <post@spesialenheten.no>

    Hei,

    det høres bra ut!
    Denne saken er også hos Spesialenheten, bare for å si fra om det.
    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Maria Årnes Bodilsen <Maria.Arnes.Bodilsen@politiet.no>
    Date: 2010/4/29
    Subject: SV: Påminnelse/Fwd: Problemer med lensmannen i Svelvik

    To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Din e-post er mottatt og

    videresendt til rette vedkommende for arbeid

    Med vennlig

    hilsen
    Postmottaket
    Søndre Buskerud politidistrikt

    —–Opprinnelig melding—–
    Fra: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]
    Sendt: 28.april2010

    14:23
    Til: Postmottak PDI Søndre Buskerud
    Emne:

    Påminnelse/Fwd: Problemer med lensmannen i Svelvik

    Hei,

    jeg kan ikke se at jeg har mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg

    sender en påminnelse om dette.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date:

    2010/2/19
    Subject: Problemer med lensmannen i Svelvik
    To: post.sondre.buskerud@politiet.no

    Hei,

    beklager at jeg sender e-post litt seint her, men jeg har litt dårlig

    døgnrytme.

    Jeg kontaktet Johansen hos dere, ifjor, angående en anmeldelse av

    faren min, Arne Mogan Olsen, i Tordenskioldsgate, i Drammen, for omsorgssvikt,

    siden han flyttet fra meg, da jeg var ni år, i 1980, og ned til sin nye dame,

    Haldis Humblen, i Havnehagen på Bergeråsen, og lot meg bli boende alene, fram

    til jeg ble konfirmert i 1985 og myndig i 1988.

    Dere sa at det var greit om jeg sendte anmeldelser pr. e-post.

    Men, dere sendte saken til lensmannen i Svelvik, som insisterer på at

    jeg møter opp hos han, og anmelder dette personlig.

    Men, jeg er arbeidsledig i England, (for jeg overhørte i 2003, i

    Oslo, at jeg var forfulgt av noe de kalte 'mafian', uten at jeg har gjort noe

    galt, jeg har bare jobbet som butikksjef i Rimi), så jeg har ikke så flust med

    penger.

    Så det blir problem for meg, å møte opp i Svelvik, for å anmelde

    dette.

    For det første har jeg dårlig råd, og for det andre så er jeg en

    flyktning, fra noe mafia som de har i Oslo, og muligens i resten av Norge,

    (jeg vet ikke engang hvem de er, og Oslopolitiet vil ikke fortelle meg

    det).

    Så jeg syntes at det er rart hvis lensmannen i Svelvik kan forrandre

    på en avtale som jeg har gjort med dere i Drammen.

    For han hører jo inn under samme politidistrikt, Søndre

    Buskerud.

    Så da har jeg oppfattet, som at vi har hatt en avtale om det.

    Så da mener jeg at det blir som avtalebrudd, når lensmannen i Svelvik

    skal forrandre på det her, og sier at jeg må ta fly til Norge og møte opp i

    Svelvik.

    Så jeg lurer på om jeg kan anmelde dette pr. e-post til dere i

    Drammen, eller om dere kan eventuelt informere han lensmannen i Svelvik, om

    det jeg har fått informasjon om fra dere, nemlig at det er greit om jeg sender

    anmeldelsen skriftelig fra England.

    Håper dette er i orden!

    Mvh.

    Erik Ribsskog












  • Gmail – Påminnelse/Fwd: Organisert skattesnusk fra Rimi/ICA/Hakon-gruppen/Fwd: Skatteliste for 1990







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Påminnelse/Fwd: Organisert skattesnusk fra Rimi/ICA/Hakon-gruppen/Fwd: Skatteliste for 1990





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Tue, Jul 13, 2010 at 5:11 AM





    To:

    lise.nordby@skatteetaten.no



    Hei,

    jeg kan ikke se å ha mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg sender en påminnelse om dette.
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2010/5/28
    Subject: Organisert skattesnusk fra Rimi/ICA/Hakon-gruppen/Fwd: Skatteliste for 1990

    To: lise.nordby@skatteetaten.no

    Hei,

    jeg ville også gjerne varsle om organisert skattesnyteri, fra Rimi, kom jeg på nå.

    Som du ser, på selvangivelsene du sendte, fra år 2000 til 2002, så får man 15.000 i skattefri bilgodtgjørelse, i året, hvis man er butikksjef i Rimi.

    Det er en praksis, som har vært i Rimi i kjempemange år.
    Men det er også sånn, at man som butikksjef, bare får beskjed av sin distriktsjef, om å skrive noe tull på de skjemaene.
    For Rimi-systemet er sånn, at man nesten aldri trenger å kjøre noe sted, som butikksjef, ihvertfall ikke for 15.000 i året.

    En kollega, som jeg tror var Monica, butikksjef Rimi Munkelia, hun sa at til og med butikksjefer som ikke hadde bil, fylte ut sånne skjemaer.
    Og en butikksjef jeg kjente, fra siste året på VGS., i Drammen, Magne Winnem, (han var butikksjef i Rimi på begynnelsen av 90-tallet), han sa også det, at alle bare skreiv noe tull, på de skjemaene.

    Han hadde visst ført opp at han var på butikk-studietur på Vestlandet, et år, eller noe.
    Sånn at han slapp å finne på tull hver måned.
    (Siden det var så langt å 'kjøre', til 'Vestlandet').

    Men men.
    Så her er det skattesnyteri i stor stil, fra Rimi/Hakon-gruppen/ICA.
    Det er helt sikkert.
    Bare noe jeg tenkte jeg skulle prøve å varsle om.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/5/25
    Subject: Re: Skatteliste for 1990
    To: "Nordby, Lise Pernille" <lise.nordby@skatteetaten.no>

    Hei,

    tusen takk for alle selvangivelsene, som jeg fikk i posten her i England igår!

    Jeg så at jeg også fikk noe som het Skatteliste, for året 1990.
    (Pluss selvangivelser med lønnsoppgaver for årene 2000 til 2005).

    Men jeg tenkte på det.
    Jeg driver å skriver en slags selvbiografi, på blogg, fordi jeg ikke får rettighetene mine, fra myndighetene, etter at jeg har overhørt at jeg er forfulgt av noe som blir kalt 'mafian', i Oslo, i 2003.

    Og en lege i Helgeroa, som kanskje ble litt forvillet av min onkel Martin Ribsskog, har skrevet på en journal, om meg, at jeg kun har jobbet ved siden av skolen.
    (Og det kan man jo se, i selvangivelsene du sendte, at jeg tjente over 300.000 i året, (med frynsegoder), i 2001, f.eks. som butikksjef i Rimi).

    Så det var veldig fint å få dokumentasjon, på det her.
    For Rimi nekter også å sende meg attest og kursbevis, enda jeg har jobba i Rimi, fra 1992 til 2004, dvs. i 12 år.
    Og min slekt i Norge, de nekter å sende meg mine papirer, så jeg har ingen papirer fra Rimi, enda jeg vant en driftskonkurranse, i 2001, som butikksjef på Rimi Langhus, og fikk brev og en penn i premie, fra Rimi-Hagen.

    Så jeg lurte på om jeg kunne være så snill å få sånne skatteliste-skjemaer også, fra årene 1991 til 1999.
    Og fra 1988 og 1989, (da jeg jobba i Drammen).
    Og fra 1984, 85, 86 og 87, da jeg plukka jordbær, ihvertfall to somre.

    For jeg driver å skriver om det her på blogg osv., i et forsøk på å få rettighetene mine.
    Så på forhånd takk hvis dere har muligheten til det!
    Det haster ikke da, det er ikke noe stress liksom.

    Men hvis dere har tid å ordne det, en dag det ikke er så mye å gjøre, så hadde det vært kjempefint, eventuelt!
    Igjen tusen takk for alle de selvangivelsene, det var veldig bra!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/5/18 Nordby, Lise Pernille <lise.nordby@skatteetaten.no>

    OK

    Med hilsen

    Lise Nordby

    Førstekonsulent

    – publikumsservice

    Gruppe 4, avd. Oslo

    Skatt Øst

    Telefon: +47 22 66 18 41




    Fra: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 12. mai 2010 17:04

    Til: Nordby, Lise Pernille

    Emne: Re: Skatteliste for 1990

    Hei,

    ok, er det sånn det fungerer.

    Jeg har ingen papirer på at jeg har jobbet på Rimi, for de vil ikke sende.

    Så hvis du har mulighet, mens du holder på med det her, så kan du

    kanskje sende selvangivelsene fra år 1999 til 2005?

    For da får jeg noen papirer som viser hvor mye jeg jobba i Rimi osv.,

    som jeg evt. kan bruke i en arbeidssak, som jeg har hos LO, mot Rimi.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/5/12 Nordby, Lise Pernille <lise.nordby@skatteetaten.no>

    Hei

    Selvangivelsene for 1990 er makulert. Vi har kun de 10 siste år av

    selangivelsen liggenes i henhold til loven.

    Med hilsen

    Lise Nordby

    Førstekonsulent – publikumsservice

    Gruppe 4, avd. Oslo

    Skatt Øst

    Telefon: +47 22 66 18 41




    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 11. mai 2010 17:51

    Til: Nordby, Lise Pernille

    Emne: Re: Skatteliste for 1990

    Hei,

    men kanskje dere

    har kopi av selvangivelse da.

    For det står jo på selvangivelsen hvilke firma man jobbet i.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Fødselsnummeret mitt er 250770 30568.

    2010/5/11 Nordby,

    Lise Pernille <lise.nordby@skatteetaten.no>

    Hei

    Beklager det sene svaret.

    Når det gjelder utskrift fra protukollen for inntektsåret 1990 må

    vi ha fødselsnummeret ditt for å vite at vi gir det riktige opplysninger.

    Vedrørende hva som kan forventes å få ut at protukollene så vil det

    kun være skatteklasse, brutto formue, brutto inntekt, netto inntekt, skatter med

    noe mer. Det står ikke i våre protukoller hvor du jobbet hen eller navnet på

    firmaet.

    Med hilsen

    Lise Nordby

    Førstekonsulent – publikumsservice

    Gruppe 4, avd. Oslo

    Skatt Øst

    Telefon: +47 22 66 18 41




    Fra: Bautz, Wenche

    Sendt: 25. mars 2010 08:18

    Til: Nordby, Lise Pernille

    Emne: VS: må eventuelt tas av

    skattelister i OSLO Ligningsattest for 1990




    Fra: Hansen, May Britt

    Sendt: 25. mars 2010 08:16

    Til: Skatt øst – fellespost

    Sentralarkiv

    Emne: VS: må eventuelt tas av

    skattelister i OSLO Ligningsattest for 1990




    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 24. mars 2010 01:06

    Til: Skatt øst – fellespost

    Emne: må eventuelt tas av

    skattelister i OSLO Ligningsattest for 1990

    Hei,

    jeg jobba på OBS

    Triaden, i Lørenskog, men bodde i Oslo, i 1990, for jeg leide et rom, hos min

    tidligere stefar, fra da jeg bodde i Larvik, Arne Thomassen, og hans samboer

    Mette Holter, på Furuset, (men året før bodde jeg på Abildsø, og

    kontormulighetene mine var ikke så bra på Furuset, så jeg fikk vel ikke skifta

    adresse, de var vel ikke så blide, hvis jeg brukte telefonen mye, f.eks. Men

    men).

    En fredag, som jeg

    kom hjem fra jobben på OBS, og skulle ha helgefri, så ble jeg mer eller mindre

    mot min vilje, dratt med, av min stefar, Arne Thormod Thomassen, for å rydde et

    lager hos Forsvarets overkommando, som sjauer, ved St. Olavs plass vel.

    For han jobba innen sjauing, som leder, og mangla folk.

    Så da hadde jeg

    ikke noe valg, fikk jeg høre, 'jo da, du skal bli med å jobbe', fikk jeg høre.

    Og jeg var vel litt redde for dem, siden hu Mette Holter hadde vært i den

    italienske mafiaen, og hadde tre barn med en i Ancona-familien, i USA.

    Jeg måtte

    sikkerhetsklareres, sa min tidligere stefar, da vi kom til Forsvarets

    overkommando der.

    Og det gikk greit, jeg ble sikkerhetsklarert.

    Men jeg husker

    ikke hva det firma het.

    Vi jobba fredag, hele lørdag utover kvelden, og også lenge på søndagen, med å

    tømme det lageret da.

    De andre syntes at jeg var morsom, siden jeg var ny, og jeg var nesten som en

    maskott der, og de lot meg kjøre en truck inne i gangene hos Forsvarets

    overkommando, og jeg var så trøtt og sliten, for jeg hadde hatt full

    arbeidsuke, allerede på fredagen, så jeg sovna nesten og kræsja i en dørkarm,

    helt til slutt på søndagen.

    Men han tidligere

    stefaren min døde nesten, for jeg og han måtte stå oppå trucken, og holde fast

    noe greier, og da kom det en stålbjelke, som hverken sjåføren eller Arne

    Thormod så, så jeg måtte klappe han på hue, og da så han bjelken og dukka.

    Hvis ikke så hadde han nok blitt alvorlig skada eller død, er jeg redd, for å

    få en sånn bjelke rett i hue, i 10-20 km/timen, eller hva det var, det er nok

    ikke så artig.

    Så jeg lurer på om

    de folka i det firma var lugubre, for jeg synes at de foreldra til halvbroren

    min kunne være litt lugubre da.

    Jeg var jo bare 20 år, og prøvde å oppføre meg høflig, siden jeg fikk leie et

    rom for 1000 i måneden, hos dem, men det var jo ikke så bra da, synes jeg, at

    de omtrent tvang meg til å jobbe.

    Det likte jeg egnetlig ikke, men jeg var litt sånn fastlåst, siden jeg leide av

    dem.

    Men hadde det vært mulig å fått tak i en ligningsattest, fra 1990, hvor det

    burde stå hva det firmaet heter, hvor jeg jobbet som sjauer, hos Forsvarets

    overkommando.

    På forhånd takk for hjelp!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    Adresse:

    Flat 3

    5 Leather Lane

    Liverpool

    GB-L2 2AE

    Storbritannia












  • Gmail – Påminnelse/Fwd: Problemer med Toyota HiAce i 1997







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Påminnelse/Fwd: Problemer med Toyota HiAce i 1997





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Tue, Jul 13, 2010 at 4:31 AM





    To:

    post.okern@toyota.no



    Hei,

    jeg kan ikke se å ha mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg sender en påminnelse om dette.
    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2010/5/6
    Subject: Problemer med Toyota HiAce i 1997
    To: post.okern@toyota.no

    Hei,

    jeg var hos Toyota Ensjø, eller noe, angående noe problemer med en Toyota HiAce jeg hadde.
    En reperasjon, som kosta 1000 kroner, eller noe.
    Det var en del som hadde falt av motoren, eller noe.

    Har dere meg på dataen?
    Kan det ha vært noe sabotasje, fra noen i familien min?

    Jeg var på familieselskap hos onkelen min Runar Mogan Olsen, i Son, helga før den mandagen, som jeg ikke fikk bilen til å virke.

    På forhånd takk for svar!
    Mvh.

    Erik Ribsskog












  • Gmail – Påminnelse/Fwd: Problemer med debattforum







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Påminnelse/Fwd: Problemer med debattforum





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Tue, Jul 13, 2010 at 4:28 AM





    To:

    joachim@treningsforum.no



    Hei,

    jeg kan ikke se at jeg har mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg sender en påminnelse om dette.
    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2010/4/15
    Subject: Problemer med debattforum
    To: joachim@treningsforum.no

    Hei,

    noen driver og sprer usannheter om at jeg er sinnsyk osv., i en post på deres debattforum:

    Dette synes jeg ikke er så artig, så jeg håper dere kan fjerne dette.
    (Er forresten stebror av Viggo Snoghøj/Snowhill, og hans bror Jan Snoghøj, som er aktive i treningsmiljøene, men som jeg ikke er på talefot med.

    Mulig at disse opererer som ryktespredere gjennom stråmenn?
    Uansett ville jeg gjerne hatt fjernet disse løgnene, jeg er ikke sinnsyk det er bare noe de tar ut av sammenhengen, av en journal fra en lege i Helgeroa, som er inkompetent/korrupt, og som jeg har klaget på, til Norsk Pasientskadeerstatning).

    Mvh.
    Erik Ribsskog












  • Gmail – Påminnelse/Fwd: Til biskop Laila Riksaasen Dahl. Bekymringsmelding Berg kirke i Nevlunghavn







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Påminnelse/Fwd: Til biskop Laila Riksaasen Dahl. Bekymringsmelding Berg kirke i Nevlunghavn





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Tue, Jul 13, 2010 at 4:20 AM





    To:

    tunsberg.bdr@kirken.no



    Hei,

    jeg kan ikke se å ha mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg sender en påminnelse om dette.
    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2010/3/20
    Subject: Til biskop Laila Riksaasen Dahl. Bekymringsmelding Berg kirke i Nevlunghavn

    To: tunsberg.bdr@kirken.no

    Hei,

    jeg leste i Dagbladet.no, idag, om at du kommenterte at Steinar Lem ble angrepet av helbredere, de siste ukene han levde.

    Jeg har riktignok meldt meg ut av statskirken, siden jeg har johanitterordenen og jehovas vitner i slekta, og jeg har blitt tullet med så mye, at jeg har måttet flykte til England.

    Jeg bodde på min onkel Martin Ribsskog sin gård, i Løvås, i Kvelde, noen måneder i 2005, mens jeg var på flukt, fra noen som ble kalt 'mafia', visstnok, i Oslo.
    Og da ble jeg kjent med naboen der, gjennom min onkel, en kirkegraver, Tor Borgersen, som dyrka marijuana og bød på dop, hver gang min onkel dro oss med dit.

    Jeg synes det er rart at så ukristelige folk jobber i kirken.
    Min mormor døde også ute i Nevlunghavn, hvor Borgersen jobber, og synes det så ut som at de hadde tulla med testamentet hennes, og sa at hun ville ha asken sin kastet ut på havet, av min onkel Martin.

    Er det han kirkegraveren som tuller eller?
    Han marijuanadyrkeren?
    Det var støtt kriminelle fra Larvik på besøk hos han, husker jeg, de satt og drakk øl da, mens jeg jobba på den her Løvås gård, så hørte jeg dem klagde, hvis dem hørte at jeg tok pause.

    Mormora mi kom jo fra Berg, til krematoriet på Torstrand, sa Larvik kirke.
    Så jeg liker ikke at han narkodyrkeren Borgersen har tulla med liket til mormora mi, på noen måte muligens, for jeg synes han virker som typen til det.

    Så jeg vil klage på at dere ansetter sånne narkodyrkere og kriminelle som Borgersen, til å passe på de døde slektningene våre, på kirkegårdene, da mistenker jeg at det nok skjer mye tull, når det er sånne folk som driver å har kontrollen.

    Jeg hørte at han tilbydde onkelen min, å ta med en gravemaskin, som dem bruker på kirkegården da, for å gjøre noe gravearbeid på gården onkelen min dreiv, Løvås gård.
    Så det er sånne som får tak i ting som faller av lastebiler det her, vil jeg si.

    Så det vil jeg klage på, at dere ansetter sånne folk.
    Det setter jeg ikke noe pris på, dessverre.
    Mvh.
    Erik Ribsskog












  • Gmail – Påminnelse/Fwd: Klage på at Merseyside-politiet kaller meg for 'Miss Erik Ribsskog'







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Påminnelse/Fwd: Klage på at Merseyside-politiet kaller meg for ‘Miss Erik Ribsskog’





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Tue, Jul 13, 2010 at 4:16 AM





    To:

    post@mfa.no



    Hei,

    jeg kan ikke se at jeg har mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg sender en påminnelse om dette.
    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2010/5/25
    Subject: Klage på at Merseyside-politiet kaller meg for 'Miss Erik Ribsskog'

    To: post@mfa.no

    Hei,

    har dere mulighet til å se på det her, at Merseyside-politiet kaller meg 'Miss Erik Ribsskog', på et brev?

    (Jeg synes fortsatt at dette er litt ubehagelig, selv om det er noen år siden nå.

    Jeg har tenkt å begynne på universitetet her i byen, muligens, men jeg synes det er så flaut/pinlig å tenke på at politiet her i Liverpool har kalt meg for 'Miss'.
    Jeg tenker at de andre på universitet sikkert kommer til å le av dette, bak ryggen min).

    Har dere noe mulighet til å se på dette.
    (Jeg er jo norsk statsborger).
    Mvh.

    Erik Ribsskog





    DSC00103.JPG
    16K










  • Gmail – Påminnelse/Fwd: Problemer med Løvenskiold/Fwd: Enda en oppdatering/Fwd: Ny Oppdatering VPV39521/Fwd: Oppdatering/Fwd: VPV28595/Fwd: Til Stabsjefen/Fwd: Til Stabsjefen, Vernepliktsverket Hamar/Fwd: Oppdatering/Fwd: Brev fra 11. november, 2009/031966-0







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Påminnelse/Fwd: Problemer med Løvenskiold/Fwd: Enda en oppdatering/Fwd: Ny Oppdatering VPV39521/Fwd: Oppdatering/Fwd: VPV28595/Fwd: Til Stabsjefen/Fwd: Til Stabsjefen, Vernepliktsverket Hamar/Fwd: Oppdatering/Fwd: Brev fra 11. november, 2009/031966-0





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Tue, Jul 13, 2010 at 4:10 AM





    To:

    vpv.kontakt@mil.no



    Hei,

    jeg kan ikke se at jeg har mottatt noe svar på henvendelser til dere, så jeg sender en påminnelse om dette.
    Mvh.
    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2010/5/10
    Subject: Problemer med Løvenskiold/Fwd: Enda en oppdatering/Fwd: Ny Oppdatering VPV39521/Fwd: Oppdatering/Fwd: VPV28595/Fwd: Til Stabsjefen/Fwd: Til Stabsjefen, Vernepliktsverket Hamar/Fwd: Oppdatering/Fwd: Brev fra 11. november, 2009/031966-003/FORSVARET/200

    To: vpv.kontakt@mil.no

    Hei,

    dessuten, da jeg var i militæret, på Terningmoen, så var det en Løvenskiold der, som mobba meg.
    Jeg var reserve, og han var 12-7 ener, så vi lå på samme rom en stund.

    Da sa han, at jeg, (og en som het Staff), sov med rumpa opp i været.

    Noe jeg synes høres rart ut.
    En gang spurte Løvenskiold, (og Frydenlund og Øverland, tror jeg), om jeg skulle sitte på til Oslo, og da jeg gikk av ved Furuset-senter, så gjorde Løvenskiold et poeng av det, at det ikke var noe fint sted, og etter det, så spurte de aldri mer om jeg skulle sitte på.

    (Løvenskiold og Frydenlund og de, de var en gjeng, som alltid spilte monopol.
    Det lå jo pornoblader på brakkene, og Løvenskiold gjorde et poeng av noen fine, blonde damer, i et pornoblad, sånn som jeg husker det, og spurte 'hvordan damer er det her da'.

    Så det er mulig han er med i noe krig mot nordiske?
    Mormora mi var fra en falsk Gjedde adelsfamilie, virker det som, og hu sa at de var finere enn Løvenskiold, 'som kom nordover seinere'.

    Så dette kan være illumianti-famillier, eller noe).
    Nå idag, så så jeg at noen fra en Løvenskiold internett-adresse, tuller med meg på internett.
    Så jeg lurer nå på om Løvenskiold fra militæret i 1992/93, har tulla med meg i alle år etterpå?

    Sender med skjembilde-utskrift, hvor man ser at Løvenskiold tuller og bruker utrykket 'mer da', som jeg ofte bruker på blogg osv., og 'ledning', som jeg ikke vet helt hva skal være.
    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/5/4
    Subject: Enda en oppdatering/Fwd: Ny Oppdatering VPV39521/Fwd: Oppdatering/Fwd: VPV28595/Fwd: Til Stabsjefen/Fwd: Til Stabsjefen, Vernepliktsverket Hamar/Fwd: Oppdatering/Fwd: Brev fra 11. november, 2009/031966-003/FORSVARET/200

    To: vpv.kontakt@mil.no

    Hei,

    nå ringte jeg min morfar, Johannes Ribsskog, sin nevø, Ola Øyvin Ribsskog, sønn av forfatter og lensmann i Aurskog-Høland, Øyvin Ribsskog.

    For min far, sa før jeg skulle på sesjon, i Drammen, skoleåret 1988/89.

    Da skulle jeg skrive på skjemaet, til sesjon, om noen i min familie var sinnsyke.
    Og da måtte jeg nesten spørre faren min, for mora mi hadde feila noe, men hu hadde jeg ikke bodd hos, siden jeg var ni år, så jeg kunne ikke si nøyaktig hva som feila henne.

    Og da sa faren min, at både mora mi, Karen Ribsskog, og morfaren min, Johannes Ribsskog, var sinnsyke.
    Og da måtte jeg nesten skrive opp det på skjemaet deres, synes jeg, siden faren min sa det, (selv om jeg må innrømme at jeg ikke hadde hørt det om morfaren min før).

    Så da ble jeg litt deppa, av å høre det, at han skulle ha vært sinnsyk, for sånn skjønte ikke jeg det da.
    Men men.
    Men nå ringte jeg nevøen hans, Ola Øyvin Ribsskog, og han sa at det var ganske mange i Ribsskog-familien, som kunne gå for å være litt vriene.

    Men min morfar var ikke sinnsyk.
    Og min mor, hun hadde sliti med nerveproblemer, sa Ola Øyvin Ribsskog.
    Og det er jo ikke det samme som å være sinnsyk kanskje, det heller.

    Så da tenkte jeg, at jeg burde si fra til dere hos Vernepliktsverket, sånn at dere får dette riktig hos dere.

    For jeg husker at det stod '-', på psykisk, på lege-fila mi, hos militæret, (og det hørte jeg også en gang, på slutten av tjenesten, at sersjant Dybvig sa, at 'Ribsskog har minus på psykisk'.

    Og nå tenker jeg, at dette kanskje var pga. at faren min skulle ha det til at mora og morfaren min var sinnsyke?
    Og nå har jeg overhørt at jeg er forfulgt av noe som kalles 'mafian', i Oslo, men får ikke rettighetene mine av myndighetene.

    Er det militæret som tuller eller?
    Jeg ble jo tulla med hos dere og, og mista en datajobb, etter en dag, uten noe grunn mm.
    Og frostskaden jeg fikk på vinterøvelsen ble ikke skrevet opp av militærlegen, (kalt Dr. Mengele, fra Elverum).

    Men men.
    Bare en oppdatering.
    Beklager at det blir mange oppdateringer her!
    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2010/4/29
    Subject: Ny Oppdatering VPV39521/Fwd: Oppdatering/Fwd: VPV28595/Fwd: Til Stabsjefen/Fwd: Til Stabsjefen, Vernepliktsverket Hamar/Fwd: Oppdatering/Fwd: Brev fra 11. november, 2009/031966-003/FORSVARET/200

    To: vpv.kontakt@mil.no

    Hei,

    det var også en episode, på begynnelsen av førstegangstjenesten.
    Da sa løytnant Frøshaug, til fenrik Brødreskift, om meg, at 'tar du deg av han, eller'.

    Jeg vet ikke hvordan jeg skal tolke det, men det var noe ekstra-ordinært, av noe slag vil jeg si.

    At Frøshaug ville at han skulle mobbe meg?
    Hva vet jeg.
    Det som skjedde, var at Brødreskift så lagde noen nye regler.
    Under inspeksjon av badet, så sa han til meg, at bøtter av forskjellig farge, måtte stå i hver sin stabbel.

    Og det var noe helt ukjent for oss, for det var helt ny informasjon.
    Han hadde jo lyse-blondt hår, og jeg har mørke-blondt hår.
    Jeg tolker dette nå som noe rasistisk, mot folk med mørke-blondt hår, (dette Brødreskift sa om bøttene, at det nok var symbolsk, for rasisme, mener jeg, mot folk som ikke hadde lyse-blondt hår).

    Så jeg vil også klage på fascisme/mobbing/rasisme, fra Brødreskift og muligens Frøshaug, hva nå han mente med det jeg hørte han sa til Brødreskift på oppstillingsplassen.
    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/4/29
    Subject: Oppdatering/Fwd: VPV28595/Fwd: Til Stabsjefen/Fwd: Til Stabsjefen, Vernepliktsverket Hamar/Fwd: Oppdatering/Fwd: Brev fra 11. november, 2009/031966-003/FORSVARET/200
    To: vpv.kontakt@mil.no

    Hei,

    jeg så på nettet, at min troppsjef på Terningmoen, Sverre Frøshaug, nå er (minst) Major, i Vernepliktsverket.
    Dere kan jo høre med han, om han husker frostskaden jeg fikk på vinterøvelsen.

    Selv om det var 'Kalesj-Bjørn', som var ny troppsjef da.
    Ragnhildsløkken på laget kalte han for kalesj-Bjørn.
    Begge var fra Elverum, og Ragnhildsløkken sa at han hadde stjålet en kalesje, til en bil.

    Dere kan si fra til Frøshaug at jeg har ringt lagfører Bricen og nestlagfører Frydenlund, om frostskaden, men at ingen av de sender e-post, eller annen tilbakemelding, om dette.
    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.
    Her leste jeg dette, (i Forsvarets Forum på nettet):

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/1/11
    Subject: VPV28595/Fwd: Til Stabsjefen/Fwd: Til Stabsjefen, Vernepliktsverket Hamar/Fwd: Oppdatering/Fwd: Brev fra 11. november, 2009/031966-003/FORSVARET/200
    To: vpv.kontakt@mil.no

    Hei,

    jeg kan ikke se at jeg har mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg sender en påminnelse om dette.
    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2009/12/7
    Subject: Til Stabsjefen/Fwd: Til Stabsjefen, Vernepliktsverket Hamar/Fwd: Oppdatering/Fwd: Brev fra 11. november, 2009/031966-003/FORSVARET/200

    To: vpv.kontakt@mil.no

    Hei,

    beklager at jeg ble veldig irritert, i den forrige e-posten jeg sendte.
    Jeg har jo sett i Aftenpostens tekstarkiv, at jeg har Johanitterordenen, i min fars nye familie, (Humblen), som han fikk da jeg var ni år!

    Jeg tror at min mormor, Ingeborg Ribsskog, antagelig også var i denne, evt. min morfar Johannes Ribsskog.
    (Det går igjen dette med 'Johannes'/'Johan'/'Johanitter').

    Jeg ble jo tullet med i militæret, som jeg har skrevet til dere.
    Jeg har kontaktet min lagfører i infanteriet, Marvin Bricen, 14. november, ringte jeg, for å få en e-post fra han, hvor han forklarer, at han huska at jeg hadde frostskade, som han bekreftet da jeg ringte.

    Men han har ikke svart.
    Så da tenkte jeg, prøv nestlagfører, Ketil Juhani Frydenlund.
    (Der har vi en versjon til, så da blir det 'Johannes'/'Johan'/'Johanitter' og 'Juhani').

    Men men.
    Han jobba nå i Oslo-politiet, stod det på internett, og var nå frimurer, i en Johannes(!)-losje, (Haakon), i Oslo, stod det i denne linken, på TV2:

    Så jeg blir nok forfulgt av Johan-erne eller Johanitterne, eller Johannes-ene.
    Min onkel som brukte meg som slave, på Løvås Gård, i 2005, heter Johan(!) Martin Ribsskog.

    Og min tante har tulla med arv, etter min mormor Ingeborg Ribsskog, og har ikke kontaktet meg, før etter tre måneder, etter at hun og Martin fikk boet etter min mormor.

    Hun er nå forlovet, siden i forfjor vel, med Johan(!) Diderik Beichmann.

    Hos både Diderik og Martin, så er Johan-en 'stum'.
    De kaller seg bare Diderik og Martin, men på telekatalogen online og hos folkeregisteret, så heter de også Johan.

    Så jeg lurer på om disse johannes-losjene og johanitterordenen, har tullet med meg, da jeg var i militæret.

    For min mormor ble fornærmet, da jeg var syv år og gikk i første klasse.

    For hun er fra Danmark, og vi lærte på Østre Halsen skole, at Danmark ikke var så snille mot Norge, under dansketida.

    Så nevnte jeg dette for min danskfødte mormor, og etter det så har jeg blitt tulla med på skole, i forsvaret og på jobb i Norge og England, mm.
    Nå er jeg en flykting i England, for politiet vil ikke etterforske mordforsøk mot meg, på Løvås gård, fra et jaktlag, i 2005.

    Og jeg overhørte i Oslo, i 2003 og 2004, at jeg var forfulgt av noe de kalte 'mafian'.
    Men politiet gir meg ingen informasjon/hjelp.
    Så kanskje Forsvaret kan undersøke det som skjedde, under verneplikten min.

    At jeg ble tullet med.
    Jeg fikk en datajobb, som kurs-assitent, (for noen høye offiserer, som var på datakurs), som jeg mistet etter en dag, uten noen god grunn, annet enn at jeg var stridende, sa de, så jeg kunne være fotsoldat.

    Og han legen på Terningmoen, som ble kalt Dr. Mengele, han ga meg noe salve, da jeg fikk frostskade, som ville gjort frostskaden værre, sa Odd Sundheim på laget.
    Så sånn var det.

    Så kanskje dere kan etterforske dette, tenkte jeg.

    På forhånd takk for hjelp!
    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2009/11/16
    Subject: Til Stabsjefen, Vernepliktsverket Hamar/Fwd: Oppdatering/Fwd: Brev fra 11. november, 2009/031966-003/FORSVARET/200

    To: vpv.kontakt@mil.no

    Hei,

    kan dere sparke hu der jævla hora som jobber hos dere, hu bare driver å kødder med meg.
    Seriøst, jeg driver å sender en klage, og blir bare kødda med og patronisert.

    Hu skulle vært skutt hu jævla kjærringa der, som jobber hos dere.

    Kan dere gi henne sparken, og sende meg erstatning for frostskaden min, og for måten jeg ble behandla på, på Terningmoen?
    Mvh.
    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2009/11/16

    Subject: Re: Oppdatering/Fwd: Brev fra 11. november, 2009/031966-003/FORSVARET/200

    To: "Osbak, Vigdis" <vosbak@mil.no>

    Din jævla fittekjærring!

    Jeg skal ta det her opp med sjefen din.
    Ta å stapp et esel opp i fitta di din forpurte hore, hvis det er plass til eselet og Malteserordenen.


    Erik Ribsskog
    2009/11/16 Osbak, Vigdis <vosbak@mil.no>


    Hei

    Det er godt å kunne skrive og ta opp problemer – på den måten bearbeides hendelser som er viktige.

    Du har gjennomført førstegangstjenesten og i tillegg repetisjonstjeneste på en god måte. Jeg synes derfor du bør kontakte legen din slik at du får pratet om hjelp/støtte med de utfordringene du sliter med.

    I tillegg har vi krisetelefonen i Norge på tlf 81533300, denne koster penger og det kan vel bli dyrt å ringe fra England, men fra 2010 kommer det også SMS Chat.

    I første rekke er derfor legen den som kan hjelpe og støtte.

    Du får ha lykke til videre

    Hilsen

    Vigdis Osbak

    ________________________________

    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: lø 14.11.2009 16:20

    Til: Osbak, Vigdis

    Emne: Oppdatering/Fwd: Brev fra 11. november, 2009/031966-003/FORSVARET/200

    Hei,

    jeg glemte å skrive det, at hele livet mitt etter militæret, har vært et eneste langt strev.

    (Antagelig siden jeg har blitt tullet med av Malteserordenen).

    Så jeg har ikke hatt mulighet til å ta opp de her problemene noe særlig før, for jeg har liksom blir tullet med så mye, at dette har gjort meg stresset, og jeg har liksom hatt roen på meg, eller hatt noe særlig tid til, å ta opp disse problemene tidligere.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2009/11/14

    Subject: Brev fra 11. november, 2009/031966-003/FORSVARET/200

    To: vosbak@mil.no

    Hei,

    jeg viser til Deres brev, som jeg mottok idag.

    Hva gjelder den skaden i akillessena, så var det under rekrutten. Jeg var en tynn gutt, som var utsatt for omsorgssvikt, under oppveksten, og bodde alene fra jeg var ni år, og veide vel ca. 60 kg, da jeg begynte i militæret, (idag er vel matchvekten ca. 90 kg), enda jeg var 185 høy.

    Jeg har blitt tullet med av Malteserordenen, virker det som, sannsynligvis også i militæret.

    Jeg fikk en datajobb, som skulle vare i 3 måneder, men denne mistet jeg etter en dag, uten noe forklaring!

    Kan dette ha vært Malteserordenens verk?

    Den arm-skaden, var etter at vi var statister, under filmen Sekondløytnanten, i Kvikne i Østerdalen.

    Vi som måtte være tyske soldater, måtte ha de tyske hjelmene hengende på armen, mens vi løp, derav armskaden, (det var noe verk/voksesmerter, som jeg måtte tygge massa paracept for å klare å fungere mens jeg hadde).

    Men dette plager meg ikke lenger, det er riktig.

    Mens frostskaden, den plager meg ikke så mye egentlig heller, for jeg er i England, hvor det egentlig er ganske varmt.

    Men jeg har ikke noe penger, for Malteserordenen tuller med meg, så får ikke Fri Rettshjelp enda jeg har blitt tullet med, på skole, i militæret, i jobb og veldig mange andre steder.

    Jeg har overhørt at jeg er forfulgt av 'mafian', men ingen vil si hvem disse er.

    Så sånn er det.

    Men jeg kontaktet 'Dr. Mengele', som han ble kalt, militærlegen på Terningmoen, om frostskaden min, da vi kom tilbake fra vinterøvelse, i februar 1993, var ved vel, (vi var på Lillehammer, på vinterøvelse, en drøy uke, i mange minusgrader, i knappetelt).

    Og da fikk jeg noe salve, som var _forebyggende_ mot frostskade, var det vel.

    Sundheim på lag 2, (det samme laget som meg, i tropp 1), sa at jeg _ikke_ måtte bruke den salven, for den inneholdt vann, som gjorde frostskaden værre.

    Og han 'Mengele', hadde så dårlig rykte, så jeg hørte mer på Sundheim, enn på Mengele, for å si det sånn.

    Jeg var hos 'Mengele' med hevelse i akillesen, og da kalte han det en 'liten' hevelse, enda den var skikkelig svær.

    Men men.

    Så jeg stolte ikke så mye på Mengele, men jeg måtte bruke noe sånn vaselin på øret, for å hindre spredning av frostskade, samt at jeg brukte den varmeste lua, den såkalte BF-en, lengre enn de andre.

    Men, frostskaden min blusset opp igjen, i 2005, så jeg skal kontakte fastlegen min, og se om han har noe papirer på dette, for jeg mener jeg tok opp dette med Dr. Ness (evt. Næss), i Helgeroa, som min onkel Martin, (som jeg slavedrivde for, på gården hans, og bodde i en uisolert hytte hos), han rådet meg til å kontakte min mormors lege, Dr. Ness.

    Men mormor, har jeg skjønt, var nok i Malteserordenen, så derfor sendte Dr. Ness meg til psykolog, og de prøvde å få det til å se ut som at jeg var sinnsyk.

    Så jeg har måttet dra til England, jeg ble også forsøkt drept, på min onkels gård, i 2005, noe politiet ikke har villet etterforske, de bare ignorerer meg, enda jeg har ringt dem om det.

    Kanskje mine slektninger sier til politiet at jeg er sinnsyk, og at politiet tror på dette, og derfor ikke hjelper meg?

    Jeg hadde vel ikke kommet meg gjennom et år i infanteriet, på Terningmoen, hvis jeg hadde vært sinnsyk, tror du det da?

    Da hadde det vel stått i papirene dine, hvis jeg hadde vært sinnsyk?

    Mvh.

    Erik Ribsskog





    løvenskiold som tuller.JPG
    84K




'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen