johncons






  • Gmail – (no subject)







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    (no subject)





    Erna Gjesvold

    <erna.gjesvold@politiet.no>





    Wed, Jun 2, 2010 at 12:36 PM





    To:

    eribsskog@gmail.com




    <<EGJ004-26201013223.pdf>>

    Erna Gjesvold

    seniorrådgiver

    Politidirektoratet/Juridisk seksjon

    Tlf. 2336 4228





    EGJ004-26201013223.pdf
    102K




    PS.

    Her er e-brevet:

    EGJ004-26201013223







  • Gmail – Slektsforskning fra Annikken Holmsen







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Slektsforskning fra Annikken Holmsen





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Wed, Jun 2, 2010 at 10:57 AM





    To:

    Bjørn Ribsskog <bribsskog@gmail.com>



    Hei,

    takk for svar!
    Nei det er mulig at bestemor Ingeborg hadde et godt rykte.
    (Men hun bytta ihvertfall fødselsdato for meg og fetteren min Joakim, som var hjerneskadet, i Sveits da.

    Men det er jo fort gjort det).
    Jeg jobba jo som butikksjef på Lambertseter.
    Og jeg har kontaktet noen politikere, etter at jeg overhørte at jeg var forfulgt av noe 'mafian', som jeg ikke skjønner hvem er, for jeg har ikke lest noe om noen slik 'mafian' i avisene, at det skal finnes i Norge.

    Og Rune Gerhardsen sa at hans foreldre, (spesielt hans mor), ofte nevnte en Ribsskog.
    Men det må vel ha vært han Bernhof Ribsskog det da.
    Rart at han ikke fikk noen etterkommere da.

    Jeg husker at enkelte lærere reagerte på etternavnet mitt, det er riktig det, (uten at jeg forstod hvorfor, på den tiden, for ingen hadde fortalt meg så mye om han Bernhof Ribsskog).
    Rune Gerhardsen ligner vel ikke så mye på faren, (skrev jeg på skøy), kanskje han er en etterkommer etter Bernhof Ribsskog.

    Hva mener du, har Rune Gerhardsen kjennetegnene på å være en Ribsskog?

    Bare for å fleipe litt også.

    Mange takk for svar uansett, jeg får prøve å ringe han Ola Øyvin Ribsskog igjen da, og høre om han har den slektsforskninga som faren drev med, for eksempel.

    Igjen mange takk for svar.
    Er det du som jobber i den el-organsiasjonen i Oslo forresten?
    Min onkel Håkon Mogan Olsen, (min fars bror), var så glad i oscilloscop, og bygget en hytte, for å drive med elektronikk i, på Bergeråsen.

    Hva bruker man sånne oscilloscop til når man skal fikse hårfønere og gamle radioer osv. da, som han drev med?
    (Farmora mi, Ågot Mogan Olsen, sa ihvertfall at Haakon var så glad i å skru på gamle radioer.

    Og en gang hadde ei jente, som senere flytta til Danmark, blitt så forelska i Haakon at hu klatra opp i et tre og satt der hele natta.
    Men men).
    Samme det, du får svare hvis du eventuelt har tid.

    Mange takk for hjelp og fint svar ihvertfall!
    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/6/2 Bjørn Ribsskog <bribsskog@gmail.com>

    Hei du!

    Noen konflikter er det vel alltid innen slekter, og vår var jo ganske tallrik. Imidlertid hørte jeg aldri om noen slik i vår slekt.

    Den vi hadde mest med å gjøre, var Bernhof i Oslo som vi overnattet hos de gangene vi passerte Oslo på veg til ferier – nordpå eller på østlandet hos min mormor.

    "Mektige" kan man nok karakterisere Ribsskog-familien, men da primært innen skole og utdanning.

    Din bestemor møtte jeg en gang da vi oppsøkte henne i Nevlunghavn for noe får år siden. Hun var en meget festlig og positiv dame som tok vel i mot oss og "surret" ikke da vi var der. Hun har også et godt rykte der nede – slik jeg har opplevet det.

    Ola har jeg ingen kontakt med.

    Mvh

    Bjørn R

    2010/6/1 Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Hei,

    ja, det er kjempebra!

    Hvis du gidder, så kan du jo høre med han Ola Øyvin Ribsskog, om alt går bra med han.

    Jeg har jo overhørt at jeg er forfulgt av noe 'mafian', og blir jo da litt bekymra, når slektninger ikke svarer ordentlig.

    (Jeg sendte han noen tekstmeldinger, som han ikke har svart på.

    Jeg sendte tekstmeldinger, siden han ikke svarte på fasttelefon, var det vel).

    Men du får se det an eventuelt.

    Hvis du har mulighet så kunne du kanskje ringt han å høre om den slektsforskningen til faren hans, for jeg vet ikke om det blir for mye mas, hvis jeg ringer hele tida.

    Han svarte ikke på de siste tekstmeldingene så.

    Men men.

    Du får se det an.

    Igjen takk for svar ihvertfall, det var veldig bra å få tak i den slektsforskninga.

    Noen har rota med fødselsdatoen min, jeg er ikke født i juli 1969, (det var min mongolide fetter Joakim, som døde på 90-tallet, og som bodde hos tante Ellen i Sveits, som var født det året.

    Så da har nok bestemor Ingeborg rota.

    Men hu gikk visst for å være litt surrete, eller skrullete, sa min onkel Martin, i 2005, husker jeg, (selv om jeg ikke har noe mer kontakt med han).

    Riktig fødselsdato for meg, er 25. juli 1970.

    Igjen takk for bra jobbing med slektsforskninga.

    Det var overraskende for meg, å se at den kjente Bernhof Ribsskog, ikke hadde noen etterkommere.

    Det ville man kanskje forvente, han var vel den meste kjente Ribsskog-en?

    Men bestemor Ingeborg sa at min morfar hadde konflikter med andre i Ribsskog-slekten, så jeg trodde Ingeborg mente Bernhof Ribsskog sin slekt da.

    Så jeg trodde det fantes en mektig Ribsskog-slekt, som var i konflikt med vår lille gren av Ribsskog-famliien, etter min morfar.

    Så det var nesten beroligende å se, at han Bernhof ikke hadde noen etterkommere.

    Selv om det høres litt slemt ut av meg.

    Vet du forresten om noen slike konflikter i Ribsskog-familien, mens jeg husker å spørre om det?

    På forhånd takk for eventuelt svar!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/6/1 Bjørn Ribsskog <bribsskog@gmail.com>

    Takk skal du ha!

    Jeg må innrøme at det nå er ganske lenge siden jeg holdt på med dette, men jeg tar vare på det du kommer med.

    Mvh

    Bjørn R

    2010/6/1 Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Hei,

    den slektsforskningen du har gjort, gjorde det mulig for meg, å spore opp min fadder i Sverige, Annikken Holmsen.

    Gjennom Ola Øyvin Ribsskog, sønn av lensmann Øyvin Ribsskog, i Aurskog.

    Jeg sendte henne utskrift av all slektsforskningen, som du hadde samlet.

    Og idag, så fikk jeg brev tilbake fra Sverige, (hit til England), og jeg sender med det hun fadderen min Annikken, skrev som oppdatering på det du har samlet av slektsforskning.

    Dessuten sa hun Annikken, at han lensmann og forfatter Øyvin Ribsskog, fra Aurskog, han drev også med noe slektsforskning.

    Og det har jeg såvidt prøvd å kontakte han Ola Øyvin Ribsskog om og, men jeg har ikke fått noe svar enda.

    Men jeg kan si fra hvis jeg finner ut noe.

    (Jeg lurer også litt på om hun Karen Pedersdatter Fladeby, var etter Noah, som man kan se her, men det er litt useriøst da, det skjønner jeg:

    Jeg sender med slektsforskninga, så frå du bare si fra hvis det er noe mer jeg skal spørre de jeg har kontaktet om, e.l.

    Igjen takk for slektsforskinga du sendte, tidligere iår, det var veldig bra!

    Mvh.

    Erik Ribsskog









  • Hei Stine,

    Erik Ribsskog 31. mai kl. 10:33

    jeg driver fortsatt med noe slektsforskning, og prøver meg igjen, siden du er tremenningen min, fant vi ut.

    Vet du hva mora til fetteren min Tommy Løff Olsen, som gikk i klassen min heter.

    Eller foreldra til Tone Løff.

    Fra Drammen.

    Vet du hva de heter?

    Er de illuminister eller djeveldyrkere, eller noe?

    For jeg synes at Haakon og Tone virker som at dem er det.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    Stine Mogan Olsen 2. juni kl. 00:31 Rapporter

    Hei,
    håper det står bra til med deg.

    Jeg vet dessverre ikke noe om det du spør om, jeg tror ikke jeg har møtt disse folka noen gang.

    Erik Ribsskog 2. juni kl. 00:45

    Hei,

    du sa jo at du gikk i klassen til Tommy, stemmer ikke det da.

    Men men, det går bra.

    Takk for svar ihvertfall!

    Du gikk ikke klassen til søstra til en som het Espen Melheim, eller broren til ei jente som han kjente som het Anne Uglum?

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    Stine Mogan Olsen 2. juni kl. 01:04 Rapporter

    Jo, jeg gikk i klassen til tommy, men vet ikke hva mora hans heter likevel. De andre navnene er ikke kjent for meg…men det er jo en del år siden jeg gikk på Berger da. 🙂

    Erik Ribsskog 2. juni kl. 01:44

    Ok,

    den er grei, da skal ikke jeg mase mer.

    Nito var visst ikke så bra som jeg trodde likevel, dessverre, det er visst mest tull med de.

    Så jeg må nok trekke tilbake mye av de bra tinga jeg sa om de, i tilfelle du tar opp høyskolekandidat-graden din ved NHI/NITH og blir medlem der.

    Men jeg kan heller oppdatere mer om det seinere, hvis jeg finner ut mer om det.

    Igjen takk for svar, og sorry at jeg skriver meldinger seint på natta, jeg skal prøve å skjerpe meg, og heller skrive på mer normale tidspunkt seinere.

    Jeg tror at Ågot hadde blitt gæern hvis jeg hu hadde finni ut at jeg hadde skrivi på Facebook så seint på kvelden.

    Men men, samme det.

    Vi får se hva som skjer.

    Igjen takk for svar!

    Mvh.

    Erik Ribsskog








    PS.

    Så hu farmora mi, Ågot Mogan Olsen, hu var litt sånn religiøs og streng.

    Så derfor kunne jeg liksom ikke slappe av ordentlig, og være meg selv, i huset på Sand, sånn som jeg kunne på Bergeråsen.

    Selv om det vel stort sett gikk greit.

    Men noen ganger kunne Ågot gå litt for nærme kanskje.

    Hu var kanskje litt trangsynt noen ganger.

    Mens jeg var en som hadde bodd aleine siden jeg var ni år.

    Og jeg var opplyst, og leste aviser hver dag og så på nyhetene, og hadde kanskje lært mer på skolen, da jeg var ni år, enn Ågot lærte da hu gikk der, (for hu gikk for å kanskje være litt dum noen gang da.

    Men men).

    Så det var liksom sånn at jeg og Ågot, vi var helt forskjellige.

    Likevel så gikk vi vel greit sammen, da jeg var sånn 9-10 år.

    Og vi kjente hverandre ganske bra.

    Men det hadde ikke funka at jeg skulle liksom bo hos Ågot, da jeg var i 20-åra, for å holde henne med selskap, (sånn som Ågot spurte meg om en gang, da jeg var på besøk på Sand, fra Oslo, hvor jeg studerte og jobba, på begynnelsen av 90-tallet).

    For vi var for forskjellige, vil jeg si.

    Så sånn var nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Så sånn var det.

    Mvh.

    Erik Ribsskog







  • Gmail – Slektsforskning fra Annikken Holmsen







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Slektsforskning fra Annikken Holmsen





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Tue, Jun 1, 2010 at 9:41 PM





    To:

    Bjørn Ribsskog <bribsskog@gmail.com>



    Hei,

    ja, det er kjempebra!
    Hvis du gidder, så kan du jo høre med han Ola Øyvin Ribsskog, om alt går bra med han.
    Jeg har jo overhørt at jeg er forfulgt av noe 'mafian', og blir jo da litt bekymra, når slektninger ikke svarer ordentlig.

    (Jeg sendte han noen tekstmeldinger, som han ikke har svart på.
    Jeg sendte tekstmeldinger, siden han ikke svarte på fasttelefon, var det vel).
    Men du får se det an eventuelt.

    Hvis du har mulighet så kunne du kanskje ringt han å høre om den slektsforskningen til faren hans, for jeg vet ikke om det blir for mye mas, hvis jeg ringer hele tida.
    Han svarte ikke på de siste tekstmeldingene så.

    Men men.
    Du får se det an.
    Igjen takk for svar ihvertfall, det var veldig bra å få tak i den slektsforskninga.
    Noen har rota med fødselsdatoen min, jeg er ikke født i juli 1969, (det var min mongolide fetter Joakim, som døde på 90-tallet, og som bodde hos tante Ellen i Sveits, som var født det året.

    Så da har nok bestemor Ingeborg rota.
    Men hu gikk visst for å være litt surrete, eller skrullete, sa min onkel Martin, i 2005, husker jeg, (selv om jeg ikke har noe mer kontakt med han).

    Riktig fødselsdato for meg, er 25. juli 1970.

    Igjen takk for bra jobbing med slektsforskninga.
    Det var overraskende for meg, å se at den kjente Bernhof Ribsskog, ikke hadde noen etterkommere.

    Det ville man kanskje forvente, han var vel den meste kjente Ribsskog-en?
    Men bestemor Ingeborg sa at min morfar hadde konflikter med andre i Ribsskog-slekten, så jeg trodde Ingeborg mente Bernhof Ribsskog sin slekt da.

    Så jeg trodde det fantes en mektig Ribsskog-slekt, som var i konflikt med vår lille gren av Ribsskog-famliien, etter min morfar.
    Så det var nesten beroligende å se, at han Bernhof ikke hadde noen etterkommere.

    Selv om det høres litt slemt ut av meg.
    Vet du forresten om noen slike konflikter i Ribsskog-familien, mens jeg husker å spørre om det?
    På forhånd takk for eventuelt svar!
    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/6/1 Bjørn Ribsskog <bribsskog@gmail.com>

    Takk skal du ha!

    Jeg må innrøme at det nå er ganske lenge siden jeg holdt på med dette, men jeg tar vare på det du kommer med.

    Mvh

    Bjørn R

    2010/6/1 Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Hei,

    den slektsforskningen du har gjort, gjorde det mulig for meg, å spore opp min fadder i Sverige, Annikken Holmsen.

    Gjennom Ola Øyvin Ribsskog, sønn av lensmann Øyvin Ribsskog, i Aurskog.

    Jeg sendte henne utskrift av all slektsforskningen, som du hadde samlet.

    Og idag, så fikk jeg brev tilbake fra Sverige, (hit til England), og jeg sender med det hun fadderen min Annikken, skrev som oppdatering på det du har samlet av slektsforskning.

    Dessuten sa hun Annikken, at han lensmann og forfatter Øyvin Ribsskog, fra Aurskog, han drev også med noe slektsforskning.

    Og det har jeg såvidt prøvd å kontakte han Ola Øyvin Ribsskog om og, men jeg har ikke fått noe svar enda.

    Men jeg kan si fra hvis jeg finner ut noe.

    (Jeg lurer også litt på om hun Karen Pedersdatter Fladeby, var etter Noah, som man kan se her, men det er litt useriøst da, det skjønner jeg:

    Jeg sender med slektsforskninga, så frå du bare si fra hvis det er noe mer jeg skal spørre de jeg har kontaktet om, e.l.

    Igjen takk for slektsforskinga du sendte, tidligere iår, det var veldig bra!

    Mvh.

    Erik Ribsskog












  • Gmail – Fadderbarn av Annikken Holmsen







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Fadderbarn av Annikken Holmsen





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Tue, Jun 1, 2010 at 8:30 PM





    To:

    axlrose-666@hotmail.com



    Hei,

    det er jeg som er fadderbarn av din mor, Annikken Holmsen.
    Jeg ble døpt i Svelvik kirke, i 1970 eller 1971, eller når det var.
    (Jeg husker ikke noe av det nå).
    Mora mi var Karen Ribsskog, datter av Johannes Ribsskog, som var bror av Dagny Ribsskog, din mormor, som du er oppkalt etter.
    Så mora mi, var kusine av mora di.
    Så da er nok vi tremenninger, vil jeg si.

    Jeg har også en tremenning, på farssiden, som er fra Lørenskog.
    Øystein Andersen, (adoptert fra Korea), født i 1972, eller noe, vel, fra Marcus Thranes vei, på Hanaborg.

    Kjenner du han eller?
    Dere har samme interresse.
    Guns and Roses og heavy.
    Er du djeveldyrker eller, siden du har 666 i e-post adressen?

    Din mormor Dagny Ribsskog, var jo barnebarn av Karen Pedersdatter Fladby.
    Og hun lurer jeg litt på om er etter Noah:

    Jeg vet at det høres dumt ut, men jeg er kanskje ikke så smart da, det er mulig.
    Du får takke din mor, mange ganger, for brevet med slektsforskning, osv., som hun sendte.

    Min mor døde i 1999, og jeg har kuttet ut min far og min mors familie, så det var artig at det dukka opp en fadder i Sverige, (som jeg fant ut av, da jeg bestilte dåpsattest, fra Svelvik kirke).

    Hadde vært artig å høre om du kjente Øystein.
    De har sommerhus på Sand/Bergeråsen, i Svelvik, hvor jeg vokste opp.
    Så Øystein var ofte oppe hos meg, (min far lot meg bo alene, fra jeg var ni år).

    Og vi pleide å dra på språkreise og ferie, til England, om sommerne, da vi var i tenårene.
    Men, jeg bodde på Ellingsrudåsen, på Ungbo, og tok meg av min søster Pia, som var hjemløs, da jeg var ferdig med militæret, i 1993.

    Og plutselig en dag senere i 1993, så dukka Øystein opp på Ungbo, og sa at han ikke ville være kameraten min lengre.
    Uten at han sa noe grunn.
    Så det var veldig spesielt.

    Så har han ønsket å møte meg seinere, men da har jeg vært skeptisk gitt.
    Som ungdom så sneipa også Øystein en sigarett, i hånda mi, så jeg har arr enda.
    Så han går jeg ikke helt god for, for å være ærlig.

    Jeg kjenner også hans kamerat Glenn Hesler, fra Skjetten.
    Men han er liksom en sånn som heller går med fjoner i trynet, istedet for å barbere seg.
    Så han er kanskje ikke helt ordentlig, han heller.

    Men han er også heavy-fan da.
    Jeg har også jobba 2-3 år på OBS Triaden, i Lørenskog, og bodd hos min halvbrors familie, på Furuset/Høybråten, så jeg er litt kjent uti der og.

    Øystein hadde ei kusine, som het Anita, som jobba på Robsrudjordet Grill, (og vi pleide å få gratis burgere der, noen ganger jeg besøkte Øystein, når jeg var på Oslo-tur, fra Berger, f.eks.).

    Du veit kanskje hvem hu Anita er?

    Hu spilte fotball for Kurland, tror jeg det var.
    Men hu er vel født i 1970 kanskje, så hu er nok litt eldre enn deg.
    Men men.
    En ting til kom jeg på.
    Østbye gård, (gården moren din ble oppvokst på vel), i Fjellhamar, der var det visst en stod opp mot svenskekongen, som bodde.

    Leste jeg på nettet, det var litt artig.
    Jeg spilte forresten bedriftsfotball, for mange lag i Oslo-området, da kneet mitt var bedre, for rundt ti år siden.
    Og jeg trente også med et lag, i Fjellhamar-hallen.

    Og spilte en omgang som keeper, på en av treningsbanene ved Åråsen vel, for det laget.
    Men jeg husker ikke hva det laget heter, det var noen som Glenn Hesler kjente.

    (Jeg jobba som butikksjef i Rimi, og kjente en som jobba på IT-akademiet, så jeg spilte på to Rimi-lag og for IT-akademiet også, så jeg husker ikke hva det Fjellhamar-laget het, for de spilte jeg bare en omgang for, og trente 2-3 ganger med, i Fjellhamar-hallen).

    Jeg fikk e-post adressen din av moren din, som skrev et brev om slektsforskning osv., som jeg mottok idag.
    Beklager at jeg skriver mye.
    Jeg kjenner jo ikke deg, så jeg skriver kanskje i feil tone her.

    Men jeg prøver ihvertfall å skrive noe jeg kom på her.
    Håper dette er iorden!

    Mvh.

    Erik Ribsskog












  • Gmail – Slektsforskning fra Annikken Holmsen







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Slektsforskning fra Annikken Holmsen





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Tue, Jun 1, 2010 at 8:04 PM





    To:

    Bjørn Ribsskog <bribsskog@gmail.com>



    Hei,

    den slektsforskningen du har gjort, gjorde det mulig for meg, å spore opp min fadder i Sverige, Annikken Holmsen.
    Gjennom Ola Øyvin Ribsskog, sønn av lensmann Øyvin Ribsskog, i Aurskog.

    Jeg sendte henne utskrift av all slektsforskningen, som du hadde samlet.
    Og idag, så fikk jeg brev tilbake fra Sverige, (hit til England), og jeg sender med det hun fadderen min Annikken, skrev som oppdatering på det du har samlet av slektsforskning.

    Dessuten sa hun Annikken, at han lensmann og forfatter Øyvin Ribsskog, fra Aurskog, han drev også med noe slektsforskning.
    Og det har jeg såvidt prøvd å kontakte han Ola Øyvin Ribsskog om og, men jeg har ikke fått noe svar enda.

    Men jeg kan si fra hvis jeg finner ut noe.
    (Jeg lurer også litt på om hun Karen Pedersdatter Fladeby, var etter Noah, som man kan se her, men det er litt useriøst da, det skjønner jeg:


    Jeg sender med slektsforskninga, så frå du bare si fra hvis det er noe mer jeg skal spørre de jeg har kontaktet om, e.l.
    Igjen takk for slektsforskinga du sendte, tidligere iår, det var veldig bra!

    Mvh.

    Erik Ribsskog





    2 attachments

    img102.jpg
    1102K
    img103.jpg
    832K




    PS.

    Her er vedleggene:

    img102

    img103

  • img100

    img101

    img102

    img103

    img104

    img105

    img106

    img107

    PS.

    Jeg synes at man kan se, på hun fadderen min, at Noah-slekten, (etter Karen Pedersdatter Fladeby osv.), har ganske høy panne.

    Men men.

    Jeg synes også at hun så litt maskulin ut.

    Men det er kanskje fordi hun har på seg skjorte osv.

    Det går vel mye i uni-sex klær enda i Sverige muligens.

    Sånn som i Norge på 70-tallet kanskje.

    Hvem vet.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog







  • Gmail – Update/Fwd: To the superior of Lisa Brooks/Fwd: Update/Fwd: FW: Ref: 34355287







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Update/Fwd: To the superior of Lisa Brooks/Fwd: Update/Fwd: FW: Ref: 34355287





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Tue, Jun 1, 2010 at 1:35 PM





    To:

    Sharon Neath <sneath@ccsg.uk.com>



    Hi,

    today, I received a phone-call from CCS.
    The caller was inpolite, and at first didn't want to let me fetch my notes.
    He had no understanding of the consept of notes.

    He thought that only needed to have notes, it seemed to me.
    I found your representative extremely anoying and inpolite.
    How can you have people like this taking phone-calls, that have no understanding of that people don't keep everthing at the front of their mind at all times, but sometimes use the metod of writing?

    This was unbelivably inpolite I think.
    I'm wondering when you direct-debit for the £5 is going to be withdrawn from my bank-account.
    And I wanted to complain about your caller.

    Best Regards,

    Erik Ribsskog

    On Mon, Apr 26, 2010 at 11:01 AM, Sharon Neath <sneath@ccsg.uk.com> wrote:

    Erik,

    You are welcome, I am glad that we have sorted the payments out,

    and it is back on track. Any problems don’t hesitate to get in touch.

    Regards

    Sharon

    From: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sent: 26 April 2010 10:55

    To: Sharon Neath

    Subject: Re: Update/Fwd: To the superior of Lisa Brooks/Fwd: Update/Fwd:

    FW: Ref: 34355287

    Hi,

    ok, thank you very much!

    I'll read the payment-instructions when your letter arrives

    then.

    Thank you for the help with this getting this back on track.

    Yours sincerely,

    Erik Ribsskog

    On Mon, Apr 26, 2010 at 10:41 AM, Sharon Neath <sneath@ccsg.uk.com> wrote:

    Ok, I will arrange that your payments

    will commence 15.05.2010 for £5.00 per month. We will confirm this in writing.

    Regards

    Sharon

    From: Erik

    Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sent: 26 April 2010 10:15

    To: Sharon Neath

    Subject: Re: Update/Fwd: To the superior of Lisa Brooks/Fwd: Update/Fwd:

    FW: Ref: 34355287

    Hi,

    I

    get the allowance from the Jobcenter tomorrow, so I can start to pay eighter on

    30. April or 15 May.

    Yours

    sincerely,

    Erik Ribsskog

    On

    Mon, Apr 26, 2010 at 9:52 AM, Sharon Neath <sneath@ccsg.uk.com>

    wrote:

    Ok, when can you make your 1st

    payment? We will send to you an installment letter to confirm.

    Regards

    Sharon

    From: Erik

    Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sent: 26 April 2010 09:49

    To: Sharon Neath

    Subject: Re: Update/Fwd: To the superior of Lisa Brooks/Fwd: Update/Fwd:

    FW: Ref: 34355287

    Hi,

    yes,

    that's right.

    I'm unemployed, and on a budget, in co-operation, with the CCCS, and I have a

    lot of other bills, so £5 a month is all I can afford at the moment,

    unfortunately.

    Thank

    you for your e-mail!

    Yours sincerely,

    Erik Ribsskog

    On

    Mon, Apr 26, 2010 at 9:28 AM, Sharon Neath <sneath@ccsg.uk.com>

    wrote:

    Mr Ribsskog,

    Good morning, thank you for your email

    dated 25th April 2010.

    Just to confirm, we have not passed your

    debt to S C Gray, they are our in-house solicitors. I must apologise on behalf

    of CCSG that your email was not responded to. I will be looking into this

    matter.

    Can you please confirm that we can set

    up an offer of payment for you. In a previous email you said, you could offer

    £5.00 per month, does that still stand?

    If you could please get back in touch

    asap, so I can stop any further action.

    Kind Regards

    Sharon Neath

    Client Services Manager

    Commercial Credit Services.

    From: Erik

    Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sent: 25 April 2010 13:37

    To: Sharon Neath

    Subject: Update/Fwd: To the superior of Lisa Brooks/Fwd: Update/Fwd: FW:

    Ref: 34355287

    Hi,

    Yesterday,

    I received a letter, from S.C. Gray Solicitors Limited.

    Have you sent my debt to them?

    Why haven't you replied to my latest e-mail.

    I don't think this is good business-manners, to act like this.

    (To

    not reply on e-mails and instead send my debt to a solicitiors-company).

    Regards,

    Erik Ribsskog

    ———-

    Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: Fri, Apr 16, 2010 at 2:42 PM

    Subject: Re: To the superior of Lisa Brooks/Fwd: Update/Fwd: FW: Ref: 34355287

    To: Deana Everett <dmiddlehurst@ccsg.uk.com>

    Hi,

    usually

    I've just explained that I'm on a budget, in co-operation with the CCCS, (so

    they should be able to confirm this).

    Or

    else, I can send a document from the Job Center, showing that I'm unemployed.

    Yours sincerely,

    Erik Ribsskog

    On

    Fri, Apr 16, 2010 at 11:38 AM, Deana Everett <dmiddlehurst@ccsg.uk.com>

    wrote:

    Hi

    Can you please supply a financial

    statement?

    Regards

    From: Erik

    Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sent: 15 April 2010 21:40

    To: Deana Everett

    Subject: To the superior of Lisa Brooks/Fwd: Update/Fwd: FW: Ref:

    34355287

    Hi,

    I

    haven't received an answer from Lisa Brooks, so I'm trying to escalate this.

    Also, your company tried to call me today, but I think it's better to deal with

    this on e-mail, (since we have started doing that, if that's alright).

    Hope this is alright!

    Yours

    sincerely,

    Erik Ribsskog

    ———-

    Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: Wed, Apr 14, 2010 at 2:16 PM

    Subject: Update/Fwd: FW: Ref: 34355287

    To: lbrooks@ccsg.uk.com

    Hi,

    your

    company sent me a text-message now.

    But I'd rather deal with this on e-mail.

    I

    think it's fine to keep the e-mails, as a summary of what has been said.

    Please stop sending me text-messages!

    Yours sincerely,

    Erik Ribsskog

    ———-

    Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: Mon, Apr 12, 2010 at 3:28 PM

    Subject: Re: FW: Ref: 34355287

    To: Lisa Brooks <lbrooks@ccsg.uk.com>

    Hi,

    yes,

    on your letter it also says the number 3425287.

    Yours

    sincerely,

    Erik Ribsskog

    On

    Mon, Apr 12, 2010 at 2:46 PM, Lisa Brooks <lbrooks@ccsg.uk.com>

    wrote:

    Please could you advised us of the

    correct reference number. The one you have supplied appears to be 1 digit

    too long

    Regards

    Lisa Brooks

    From: Deana

    Everett

    Sent: 09 April 2010 11:09

    To: Lisa Brooks

    Subject: FW: Ref: 34355287

    From: Erik

    Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sent: 09 April 2010 11:07

    To: Deana Everett

    Subject: Fwd: Ref: 34355287

    Hi,

    I

    got a call from Natalie, from CCS just now.

    She told me to forward the e-mail to admin@ccsg.uk.com.

    So

    that's why I'm sending this e-mail.

    Hope this is alright!

    Yours

    sincerely,

    Erik Ribsskog

    ———-

    Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: Thu, Apr 8, 2010 at 2:27 PM

    Subject: Ref: 34355287

    To: sales@ccsg.uk.com

    Hi,

    I

    called your contact number right now, 0871 384 1190.

    And

    the first time I called, the line was broken.

    The second time I called, I asked if I could please explain, that I'm on a

    budget.

    But your representative, said 'no', and just followed a script, that made no sense,

    and I had to spell the work 'budget', using the phonetical alphabeth.

    So I was just ridiculed really.

    My

    offer is that I can pay a token-payment of £5 a month, like the CCCS has

    advised me to, since I'm on a budget, in co-operation with them, (since I'm

    unemployed unfortunatly).

    (I send this in an e-mail, since I wasn't let to explain this on the phone).

    Hope

    this is alright!

    Yours

    sincerely,

    Erik Ribsskog

    ________________________________________________________________________

    This e-mail has been scanned for all viruses by Star. The

    service is powered by MessageLabs. For more information on a proactive

    anti-virus service working around the clock, around the globe, visit:

    http://www.star.net.uk

    ________________________________________________________________________

    ________________________________________________________________________

    This e-mail has been scanned for all viruses by Star. The

    service is powered by MessageLabs. For more information on a proactive

    anti-virus service working around the clock, around the globe, visit:

    http://www.star.net.uk

    ________________________________________________________________________

    ________________________________________________________________________

    This e-mail has been scanned for all viruses by Star. The

    service is powered by MessageLabs. For more information on a proactive

    anti-virus service working around the clock, around the globe, visit:

    http://www.star.net.uk

    ________________________________________________________________________

    ________________________________________________________________________

    This e-mail has been scanned for all viruses by Star. The

    service is powered by MessageLabs. For more information on a proactive

    anti-virus service working around the clock, around the globe, visit:

    http://www.star.net.uk

    ________________________________________________________________________

    ________________________________________________________________________

    This e-mail has been scanned for all viruses by Star. The

    service is powered by MessageLabs. For more information on a proactive

    anti-virus service working around the clock, around the globe, visit:

    http://www.star.net.uk

    ________________________________________________________________________

    ________________________________________________________________________

    This e-mail has been scanned for all viruses by Star. The

    service is powered by MessageLabs. For more information on a proactive

    anti-virus service working around the clock, around the globe, visit:

    http://www.star.net.uk

    ________________________________________________________________________

    ________________________________________________________________________

    This e-mail has been scanned for all viruses by Star. The

    service is powered by MessageLabs. For more information on a proactive

    anti-virus service working around the clock, around the globe, visit:

    http://www.star.net.uk

    ________________________________________________________________________

    ________________________________________________________________________

    This e-mail has been scanned for all viruses by Star. The

    service is powered by MessageLabs. For more information on a proactive

    anti-virus service working around the clock, around the globe, visit:

    http://www.star.net.uk

    ________________________________________________________________________

    ________________________________________________________________________

    This e-mail has been scanned for all viruses by Star. The

    service is powered by MessageLabs. For more information on a proactive

    anti-virus service working around the clock, around the globe, visit:

    http://www.star.net.uk

    ________________________________________________________________________

    ________________________________________________________________________

    This e-mail has been scanned for all viruses by Star. The

    service is powered by MessageLabs. For more information on a proactive

    anti-virus service working around the clock, around the globe, visit:

    http://www.star.net.uk

    ________________________________________________________________________

    ________________________________________________________________________

    This e-mail has been scanned for all viruses by Star. The

    service is powered by MessageLabs. For more information on a proactive

    anti-virus service working around the clock, around the globe, visit:

    http://www.star.net.uk

    ________________________________________________________________________

    ________________________________________________________________________

    This e-mail has been scanned for all viruses by Star. The

    service is powered by MessageLabs. For more information on a proactive

    anti-virus service working around the clock, around the globe, visit:

    http://www.star.net.uk

    ________________________________________________________________________









  • johncons


    Post subject: Re: Hvorfor har Jehovas Vitner hovedkontor for Norge, i Enebakk?

    PostPosted: Tue Jun 1st, 2010, 13:01

    Online




    Joined: Fri May 28th, 2010, 11:54


    Posts: 5


    Sam wrote:

    Det er nok ren pragmatisme som er årsaken til at de er havnet i Ytre Enebakk.



    Lav tomtepris, men med tilstrekkelig nærhet til Oslo.



    Var det så en god og riktig avgjørelse å slå seg ned i Ytre Enebakk? Det er slett ikke sikkert. En gjengen har tatt mange elendige avgjørelser.





    Ok,



    da jeg var ferdig i militæret, så hadde jeg ei litt sånn misfornøyd sjef, på Rimi Nylænde, hvor jeg begynte å jobbe.



    Som het Hilde fra Haugerud, eller noe.



    Hu hadde ikke vært i militæret, så hu hadde fått seg sjefstilling i Rimi, istedet.



    Og det begynte jeg på etter militæret da, enda jeg var utdanna innen data.



    Men det var nedgangstider på begynnelsen av 90-tallet, men mat fra billigbutikker, det skulle jo folk ha.



    Hu Hilde forklarte at hu hadde vært i Jehovas Vitner, og at de ga henne problemer, og var visst helt jævlige mot henne da.



    Jeg vet ikke nøyaktig hva som ble gjort.



    Men det er kanskje kjent her på forumet, dette og lignende tilfeller?



    Hu Hilde ble så assisterende sjef i Rema, og da tok hu med seg Rimi sin hemmelige varebok, til Rema.



    Hvorfra det indirekte kunne regnes ut hvor mye rabatt Rimi fikk fra leverandørene.



    Så den boka skulle bare ligge i safen.



    Men hu Hilde og butikksjef Elisabeth Falkenberg, (som er samboer med ei dame, fra LO, Liv Undheim vel), de ble enige om at Hilde kunne få lov å ta med seg vareboka til Rimi, når hu begynte i Rema, husker jeg.



    Men jeg var ikke så på bølgelengde med sjefene oppover i systemet, i Rimi, så jeg fikk aldri sagt fra om det.



    Jeg var ny i Rimi også, og jeg var nesten avhengig av den jobben, for søstra mi hadde flytta inn hos meg, for hu var hjemløs, mer eller mindre.



    Så sånn var det.



    Er det noen som kjenner tilfellene?



    Jeg ble vel tulla med av tanta mi, siden jeg ble behandla som en liten drittunge på Jehovas Vitne-møte.



    Og hu Hilde blei visst tulla med.



    Jeg har også ei stemor, Haldis Humblen f. Brekke, som jeg mistenker er neandertaler fra Ytre Sogn.



    Og hu grein en gang, husker jeg, for Jehovas Vitner hadde vært slemme, på Bergeråsen, og nesten brutt seg inn hos henne.



    Vet Jehovas Vitner mer enn det som er alment kjent om folk som er neandertalere osv?



    Hvem vet.



    Vi får se.



    Mvh.



    Erik Ribsskog












    http://www.avhopperforum.org/forum/viewtopic.php?f=3&t=577&p=5458#p5458

'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen