![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Osloløpet og Manpowerstafetten i 1993
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Thu, May 6, 2010 at 10:11 PM | |
|
To: eirik.gramstad@fys.uio.no | ||
| ||
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Osloløpet og Manpowerstafetten i 1993
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Thu, May 6, 2010 at 10:11 PM | |
|
To: eirik.gramstad@fys.uio.no | ||
| ||
PS.
Her er når jeg jobba der:
Matland/OBS Triaden:
Her jobba jeg heltid, (for det meste i kassa), fra ca. oktober 1990 til sommeren 1991.
Så jobba jeg tre dager i uka, ved siden av andre året på NHI, skoleåret 1991/92.
Rimi Karlsrud:
Her jobba jeg som ringehjelp, (ved siden av deltidsjobber på Rimi Nylænde og Rimi Munkelia), rett etter at jeg var ferdig med militæret, høsten 1993, da Magne Winnem, som jeg kjente fra videregående i Drammen, var butikksjef der.
Rimi Munkelia:
Her jobba jeg annenhver lørdag, det siste halvåret jeg var i militæret, og også utover høsten 1993 og vinteren 1994, til jeg fikk mange vakter på Rimi Nylænde.
Her jobba jeg dagen etter at jeg hadde gått tremila, og den dagen åpningssermonien for Lillehammer-OL var.
Her jobba også han nynazisten Terje Sjølie, (selv om han vel oppførte seg bra på jobben såvidt jeg merka, selv om assistenten Leif Jørgensen, fortalte meg at han var på ‘blåbussen’, en buss som fulgte VIF og som var nynazister vel).
Hun Ihne fra Robinsons-ekspedisjonen, jobba også her som assistent.
(Og butikksjef var Magne Winnem, fra videregående i Drammen).
Hu var sjefen min, den dagen etter dimmefesten i militæret, hvor jeg kom litt for seint, og var surrete i hue, siden jeg drakk for mye på dimmefesten.
Men men.
Rimi Nylænde:
Her jobba jeg fra høsten 1993 vel, til våren 1996.
Jeg begynte som deltid i kassa og på gulvet.
Og fortsatte som låseansvarlig, aspirant og assisterende butikksjef, (som jeg vel begynte som, i 1995, med en årslønn på 140.000, eller noe.
Så det var ikke så veldig bra lønna, akkurat.
Men det var nedgangstider, på den tida her, så det var ikke så lett å få f.eks. datajobber).
Jeg begynte også som butikksjef her, høsten 1998 og jobbet som butikksjef her, til høsten år 2000.
CC Storkjøp:
Her jobba jeg deltid ved siden av siste året på videregående, i Drammen, skoleåret 1988/89, (så jeg begynte å jobbe der da jeg nettopp var fylt 18 år, høsten 1988, og satt for det meste i kassa).
Rimi Langhus:
Her jobba jeg som butikksjef, fra våren 2001 til sommeren 2002.
Det var her jeg vant en butikkdrifts-konkurranse, som het ‘Rimi Gullårer’, (og fikk en penn og et personlig gratulasjonsbrev, fra Rimi-Hagen, hvor det stod at jeg var hardtarbeidende, og en god leder), for andre halvår 2001.
Jeg jobbet også her som låseansvarlig, fra våren 2003 til sommeren 2004, ved siden av heltidsstudier ved Ingeniørhøyskolen, og jobb som låseansvarlig på Rimi Bjørndal.
Rimi Kalbakken:
Her jobba jeg som butikksjef, fra høsten 2000 til våren 2001.
Her var det en del problemer, som jeg har tatt opp på bloggen, under en tag/etikett, kalt ‘Rimi-fella’.
Rimi Bjørndal:
Her jobba jeg som assisterende butikksjef, fra våren 1996 til høsten 1998, (altså i bortimot to og et halvt år).
Her gjorde jeg mye fysisk arbeid, som å spre alle tørrvarene og legge opp alle kjølevarene.
Men jeg var også tippeansvarlig her, og fikk frikort til tippeligakampene, siden jeg var tippeansvarlig.
Så det hendte at jeg gikk bort til gamle Bislett stadion, på søndagene, og så Vålerenga spille, siden jeg fikk gratisbilletter, (det kortet gjaldt for to gratisbilletter til søndre sving, tror jeg det var).
Jeg var blant annet på Bislett, og så den første kampen Drillo hadde som trener for Vålerenga, på slutten av 90-tallet, da Klanen kastet gummistøvler ut på banen, for å hedre eller eventuelt mobbe Drillo.
Så sånn var det.
Jeg jobba også her som låseansvarlig, ved siden av heltidsstudier ved Ingeniørhøyskolen, fra sommeren 2002 til rundt juletider 2003, da jeg overhørte der, at jeg var forfulgt av noe som ble kalt ‘mafian’.
Jeg fikk også trynet ødelagt, rundt den samme tiden, (lang historie), og jeg mistenkte at det ‘mafian’-greiene, kunne være noe med noen utlendinger som jobba på Rimi Bjørndal, eller noe, så jeg slutta i den låseansvarlig-jobben, da jeg overhørte at jeg var forfulgt, og bestemte meg for å flytte til utlandet.
Men jeg hadde ikke noe formue, så jeg måtte vente til høsten 2004, da jeg dro for å studere ved University of Sunderland, for det kunne jeg gjøre, et år, som del av utdannelsen min ved Ingeniørhøgskolen, (HiO IU).
Men da tok jeg mange eksamener, vårsemesteret 2004, ved HiO IU, for å være berettiget, til studielån, også det neste skoleåret.
(For hvis man er mer enn et år forsinket med studiene, så mister man rett til å få studielån).
Så jeg tok fire eller fem eksamener, våren 2004, (selv om jeg hadde fått ødelagt trynet), og stod på alle.
Så jeg kom meg til Sunderland, (selv om HiO Og Lånekassa forsinka studielånet mitt med fire måneder, så det fikk jeg ikke før i januar 2005).
(Men University of Sunderland var greie, og lot meg bo der, selv om jeg ikke hadde råd til å betale leia, siden studielånet var forsinket).
Jeg gikk til flere leger, (bl.a. en kjent hudlege, som heter Ole Fyrand, for å få hjelp med trynet, som så helt rart ut, (pga. at de tulla med meg, på en hudpleiesalong, på St. Hanshaugen.
Jeg hadde bare noen linjer mellom øynene og på haka, som jeg trengte noe sånt som Frownies, for å dempe, (som nesten ikke koster noen ting, noen sånne teip-biter, nesten, som jeg kjøpte da jeg flytta til Sunderland, og det funka bra.
Jeg hadde jo tenkt å få meg karriære, i næringslivet, en toppjobb, (som f.eks. broren min Axel ville at jeg skulle få), så da tenkte jeg at det var greit å fjerne sånne skjemmende ting, (som rynker mellom øya, som var liksom midt i trynet da), og det var heller ikke bra for selvtilliten, at jeg overhørte at medarbeidere på Rimi, prata om at jeg hadde rynker, osv.
Og det er jo mange hundre folk innom en Rimi-butikk hver dag, så jeg tenkte jeg skulle prøve å gjøre noe med noen sånne linjer jeg hadde fått mellom øynene og på haka da, i Syden bl.a.
Men det var lettere sagt enn gjort, virka det som.
(Men det skjønte ingen i Norge, (at jeg trengte noe lignende av sånne Frownies, og de på den hudpleiesalongen, de tok bare istedet og må ha smørt noe dritt i trynet mitt, som ødela huden, og gjorde huden veldig stram, så det så helt rart ut. Noe som først gikk bort, på begynnelsen av 2006, vil jeg si).
Men ingen av de tre-fire hudlegene jeg gikk til, (blant annet han Ole Fyrand), skjønte noe av hva som var galt, (de trodde ikke noe var galt, sa de ihvertfall), så jeg fikk ikke noe hjelp.
Jeg fikk ikke noe sykmelding, så jeg måtte jobbe som vanlig, på Rimi Langhus, en dag i uka ved siden av studiene.
Og i sommerferien, så ville hu Anne Katrine Skodvin, at jeg skulle jobbe der heltid, som ansvarlig for butikken, (selv om assistenten, hva het han, Espen Sigmund Nordnes vel, hadde en høyere rang, enn meg. Jeg var bare låseansvarlig og han var assisterende butikksjef. Og han trengte også hjelp av en som het Dennis, for å jobben som var på en vanlig ledervakt. Så det var tilstander. Men men).
Så sånn var det.
Bare noe jeg kom på.
Mvh.
Erik Ribsskog
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Til Jan Egil Presthus/Fwd: Klage på Spesialenheten//Fwd: Påminnelse/Fwd: Påminnelse/Fwd: Påminnelse/Fwd: Oppdatering/Fwd: Anmeldelse av drapstrussel på Dagbladet-journalist Astrid Melands blogg
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Thu, May 6, 2010 at 4:47 PM | |
|
To: post <post@spesialenheten.no> | ||
| ||
(For jeg har sendt tekstmelding til en av naboene hennes, igår, (som jeg fant på lokaldelen.se).
Og de var sammen, på danskebåten, mellom Sverige og Danmark).
Hun visste ikke det, at moren min, (som var hennes kusine), var død.
(Enda hun har jo vært død siden 1999).
Hun fortalte meg at det var hun som var fadder, og hun lurte på hvordan jeg hadde funnet ut det.
Jeg sa at jeg hadde fått dåpsattesten, fra Svelvik kirke.
Og at en som het Bjørn Ribsskog, hadde drevet med noe slektsforskning.
Og at jeg hadde fått vite at hun bodde i Sverige, av Ola Øyvin Ribsskog.
Og at jeg skulle hilse fra hu Jorunn Ribsskog Nagelsett, på Vestlandet, som trodde at hu bodde i Skedsmo.
(Men hun Annikken sa, at hu hadde bodd i Skedsmo og).
Jeg spurte hva hun syntes om Johannes.
Og da sa hun bare at han var død.
Og da sa jeg at han døde jo i Spania.
Også begynte hun å forklare at det var dårlig kontakt, siden de var på danskebåten, mellom Sverige og Danmark.
Og så ble det brutt.
Jeg syntes hu virka litt som mora mi nesten, at hu var vanskelig å komme inn på.
Og at hun prata litt sånn snobbete, nesten som tante Ellen.
Men hun var vel ikke så ille.
Jeg prøvde å spørre henne hvem som spurte henne, om hun kunne være fadder.
Men det var kanskje mora mi, hva vet jeg.
Det ble brutt da.
Men det var kanskje ikke så hyggelig for henne, å høre det, at mora mi døde i 1999.
Siden mora mi var kusina hennes.
Jeg prøvde å spørre henne hva hun syntes om mora mi, siden han Ola hadde sagt at mora mi hadde nerveproblemer, men det fikk jeg ikke noe ordentlig svar på.
Men jeg får se hva som skjer, om jeg ringer de tilbake seinere.
Så kanskje det er bedre linje da, så kanskje hu kan si noe om slekta mi.
Jeg lurte på hvor mora mi var i England for eksempel.
Men det virker som at folk i slekta mi, de er mer sånn at de sier minst mulig, enn at de sier mye, eller noe i det hele tatt.
Men men.
Bare noe jeg kom på.
Vi får se hva som skjer.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS.
Jeg lurer på om det var sånn, at hu oldemora mi, Helga Ribsskog f. Dørumsgaard, og hennes mor, Karen Pedersdatter, fra Fladeby, virkelig var etter Noah?
Det virker litt som at Noah-linjen, blir tullet med av Johanitterordenen, synes jeg.
Noe sånt.
Hm.
Vi får se.
For hu der Annikken virker det også som at blir tullet med, synes jeg.
Hun var mistenksom og lurte på hvordan jeg visste, at hu var fadderen min, osv.
Så sånn var det.
PS 2.
Men faddere, de er vel kanskje ment å følge med på hva som foregår, med den de er fadder for.
Men det var ikke sånn, at hu unnskyldte seg, siden hu ikke hadde hørt fra seg.
Men hu fortalte at hu sendte postkort, (altså julekort), til han Ola Øyvin Ribsskog.
Så hu har vel antagelig kutta ut Ribsskog-familien da, hvis jeg skulle gjette.
Men hu ringte tilbake ihvertfall da.
Så det var ikke så ille, må man si.
Så vi får se hva som skjer.
Vi får se.
Sånn som jeg tenker nå.
Så var dette noe idioti, fra noe ‘pakistaner-mafia’.
For han pakistaneren hos Brødrene London, (han oppkjøperen, eller hva han var), han har sikkert kjøpt den HiAc-en, som jeg vraka.
Også har han blitt sur på meg, siden det var mye galt på bilen.
(Enda jeg ikke har snakka med han, og ikke visste hvem han var).
Så har dem tulla med meg, når jeg ble butikksjef.
(Gjennom Magne Winnem, bl.a., som spurte hvordan bil jeg så etter).
Så har dem satt inn en annonse, i Aftenposten, på en bil, i den prisklassen jeg så etter, (ca. 16-18.000).
Også lurte de meg til å kjøpe en bil med mye feil på.
Sånn at han pakistaneren, som ‘vanka’ hos Brødrene London, skulle få ‘hevn’, eller ‘idiot-hevn’, vil jeg kalle det.
Og merkelig nok, så het de som solgte meg den andre bilen, en svart metallic Ford Sierra.
De het Özgyr, det samme som Hava Özgyr, som begynte på Rimi Bjørndal, like etter at jeg vraka HiAce-en.
Og hennes søstre, Sema og Songül, begynte også på Rimi Bjørndal, i 1997 og Songül, like før 2002 vel, (da jeg begynte å jobbe på Rimi Bjørndal igjen, som låseansvarlig, ved siden av studier på Ingeniørhøyskolen).
Så nå begynner det å lukte av en pakistaner/Brødrene London/Magne Winnem og Özgyr-mafia, vil jeg si.
Vi får se hva som skjer.
Vi får se.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS.
En som jobba på Rimi Bjørndal seinere, (i 2002 og 2003, en pakistaner), han var jo bror av en bruktbilselger, på Ensjø.
Hva het han da.
Jeg får se om jeg klarer å huske det.
Vi får se.
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Ad: Vs: Problemer med Toyota HiAce i 1997
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Thu, May 6, 2010 at 1:57 PM | |||||||||||||||||||||
|
To: teknisk@oslo.toyota.no | ||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Sv:(Saksnummer: 1344773) Forsikring på en Toyota HiAce, i 1996 og 1997
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Thu, May 6, 2010 at 1:50 PM | |
|
To: kundeservice@gjensidige.no | ||
| ||
'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen