-
-
PS.
Jeg har ei tante, Inger Olsen, gift med min onkel, Runar Mogan Olsen, som er i Jehovas Vitner.
Og sønnen deres, (min fetter), Ove, har tulla en del med meg.
Ødelagt sofaen min, stjålet mynter, og gått over balkongen til naboen, når han har vært på besøk, blant annet.
Så at han Ove Olsen kan være i noe Jehovas Vitner-mob, og tuller med meg, det ville jeg ikke sett bort fra.
Faren, Runar Mogan Olsen aka. Pruppen, kan også være noe mafia og, (som jeg har skrevet om på bloggen tidligere).
Jeg skal lage en sånn avstemning om fettern min Ove og, så kan folk se hvordan han er.
Vi får se.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Det er disse som bor ute i Son dette, som jeg mistenker for å være i noe mafia/Jehovas Vitner-nettverk.
Disse har brutt kontakten med meg.
Men jeg skriver jo bloggen som en selvbiografi, så jeg tar med det jeg veit om de og.
Så sånn er det.
Vi får se hva som skjer.
-
PS.
Her er selve konkurransen, (som egentlig ikke var på Dagbladet.no, men i et fengsels-blad):
http://www.dagbladet.no/2010/03/31/nyheter/toska/paskenotter/humor/11027920/
-
Google Mail – OBS Triaden?

Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
OBS Triaden?
Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Wed, Mar 31, 2010 at 6:26 AM
To:
lars.erik.koritov@smartcall.no
Hei,er det du som var leder for Spesialvareavdelingen på OBS Triaden?Jeg prøver å få tak i en referanse derfra, men alle hadde visst slutta for mange år sida, sa Coop.Husker du at jeg var ansvarlig for sommer-spesialvareavdelingen, sommeren 1992, den første dagen den var åpen, eller noe, (før jeg dro i militæret)?
(Jeg satt egentlig i kassa, men jobba også på gulvet, i ferskvaren, på flaskerommet, og også i spesialvaren da, da det var egen sommer spesialvare-avdeling, i et annet lokale, enn der OBS var).Mvh.Erik Ribsskog
PS.
Da fikk jeg bare det svaret her:
Google Mail – OBS Triaden?

Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
OBS Triaden?
Mail Delivery System
<Mailer-Daemon@home1.smartcall.no>
Wed, Mar 31, 2010 at 6:50 AM
To:
eribsskog@gmail.com
This message was created automatically by mail delivery software (Exim).A message that you sent could not be delivered to one or more of its
recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:
save to /var/mail/smartcall.no/0/3/
lars.erik.koritov/Maildir/ generated by lars.erik.koritov@smartcall.no
mailbox is full (MTA-imposed quota exceeded while writing to file tmp/1270014634.12522.home1.
smartcall.no): retry timeout exceeded
—— This is a copy of the message, including all the headers. ——
Return-path: <eribsskog@gmail.com>
Received: from smtp.getmail.no ([84.208.15.66] helo=get-mta-scan01.get.
basefarm.net) by home1.smartcall.no with esmtp (Exim 3.36 #1 (Debian))
id 1Nwqp0-0003Fu-00
for <lars.erik.koritov@smartcall.
no>; Wed, 31 Mar 2010 07:50:34 +0200 Received: from get-mta-scan01.get.basefarm.
net (localhost.localdomain [127.0.0.1]) by localhost (Email Security Appliance) with SMTP id 655E417993CE_BB2DD03B
for <lars.erik.koritov@smartcall.
no>; Wed, 31 Mar 2010 05:26:27 +0000 (GMT) Received: from mail-bw0-f210.google.com (mail-bw0-f210.google.com [209.85.218.210])
by get-mta-scan01.get.basefarm.
net (Sophos Email Appliance) with ESMTP id C447217965C9_BB2DD02F for <lars.erik.koritov@smartcall.
no>; Wed, 31 Mar 2010 05:26:26 +0000 (GMT) Received: by bwz2 with SMTP id 2so8230207bwz.30
for <lars.erik.koritov@smartcall.
no>; Tue, 30 Mar 2010 22:26:26 -0700 (PDT) DKIM-Signature: v=1; a=rsa-sha256; c=relaxed/relaxed;
d=gmail.com; s=gamma;
h=domainkey-signature:mime-
version:received:date: received:message-id :subject:from:to:content-type;
bh=ogrChVkQ6g2c+
sf2CentAXJFqP3MyNGHzxZVYjAzgjk =; b=
wgoDrnYb4MjGYh6AKkCQy9UuuzOXWt KuKeLoX2+TwmjOERkmtuG86AIRP+ 5BIFzSLO 9+
BndrUxB5drx4pLWwBuR5TjWvlnys0W k3xjRY2dP2lXnlCg4CGgGEekDDoqQk fGg4kj T4ruuhv2JWLVfMAAvZde0EgOzoAaqP
edR5Tlg= DomainKey-Signature: a=rsa-sha1; c=nofws;
d=gmail.com; s=gamma;
h=mime-version:date:message-
id:subject:from:to:content- type; b=
QNeY1NZr0huRlLUjc21ggf33QkZfNa BsZWDTjYICChowdxhI0NBhpWfOJXWY VasM80 4I9VeHF/PrjnK5PPbcg/
bDtbu244hba3qKFktwcGh3MuWl2wFW IgBGfFytww1Zk2mXHg /
XHLQu7ol1z8b4ELIDP8CrcaHLSwjtf Wotj0c= MIME-Version: 1.0
Received: by 10.204.81.211 with HTTP; Tue, 30 Mar 2010 22:26:26 -0700 (PDT)
Date: Wed, 31 Mar 2010 06:26:26 +0100
Received: by 10.204.3.147 with SMTP id 19mr6787304bkn.42.
1270013186422; Tue, 30 Mar 2010 22:26:26 -0700 (PDT)
Message-ID: <s2j98e9940e1003302226pf3aada3
0me8905c3b395f37c6@mail.gmail. com> Subject: OBS Triaden?
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
To: lars.erik.koritov@smartcall.no
Content-Type: multipart/alternative; boundary=
0015174c1cdad63842048311fc5c X-Sophos-ESA: [get-mta-scan01.get.basefarm.
net] 3.4.1.1, Antispam-Engine: 2.7.2.376379, Antispam-Data: 2010.3.31.50941 –0015174c1cdad63842048311fc5c
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-1
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Hei,
er det du som var leder for Spesialvareavdelingen p=E5 OBS Triaden?
Jeg pr=F8ver =E5 f=E5 tak i en referanse derfra, men alle hadde visst slutt=
a for
mange =E5r sida, sa Coop.
Husker du at jeg var ansvarlig for sommer-spesialvareavdelingen, sommeren
1992, den f=F8rste dagen den var =E5pen, eller noe, (f=F8r jeg dro i milit==E6ret)?
(Jeg satt egentlig i kassa, men jobba ogs=E5 p=E5 gulvet, i ferskvaren, p=
=E5
flaskerommet, og ogs=E5 i spesialvaren da, da det var egen sommer
spesialvare-avdeling, i et annet lokale, enn der OBS var).
Mvh.
Erik Ribsskog
–0015174c1cdad63842048311fc5c
Content-Type: text/html; charset=ISO-8859-1
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Hei,<div><br></div><div>er det du som var leder for Spesialvareavdelingen p=
=E5 OBS Triaden?</div><div><br></div><
div>Jeg pr=F8ver =E5 f=E5 tak i en re= feranse derfra, men alle hadde visst slutta for mange =E5r sida, sa Coop.</=
div><div>
<br>Husker du at jeg var ansvarlig for sommer-spesialvareavdelingen, sommer=
en 1992, den f=F8rste dagen den var =E5pen, eller noe, (f=F8r jeg dro i mil=
it=E6ret)?</div><div><br></
div><div>(Jeg satt egentlig i kassa, men jobba o= gs=E5 p=E5 gulvet, i ferskvaren, p=E5 flaskerommet, og ogs=E5 i spesialvare=
n da, da det var egen sommer spesialvare-avdeling, i et annet lokale, enn d=
er OBS var).</div>
<div><br></div><div>Mvh.</div>
<div><br>Erik Ribsskog</div> —
0015174c1cdad63842048311fc5c–
PS 2.
Han var visst medlem i sykkelklubben Ceres, så jeg på nettet:
Google Mail – Lars Erik Koritov/Fwd: OBS Triaden?

Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Lars Erik Koritov/Fwd: OBS Triaden?
Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Wed, Mar 31, 2010 at 6:52 AM
To:
ceres@getmail.no
Hei,kan dere sende denne e-posten videre til Lars Erik Koritov.Det er angående en referanse fra OBS Triaden, hvor vi begge jobbet på 90-tallet.Men jeg vet ikke hvor han jobber nå, men jeg så på nettet, at han er medlem i sykkelklubben deres.På forhånd takk for eventuell hjelp!Mvh.Erik Ribsskog———- Forwarded message ———-
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Date: 2010/3/31
Subject: OBS Triaden?
To: lars.erik.koritov@smartcall.noHei,
er det du som var leder for Spesialvareavdelingen på OBS Triaden?Jeg prøver å få tak i en referanse derfra, men alle hadde visst slutta for mange år sida, sa Coop.Husker du at jeg var ansvarlig for sommer-spesialvareavdelingen, sommeren 1992, den første dagen den var åpen, eller noe, (før jeg dro i militæret)?
(Jeg satt egentlig i kassa, men jobba også på gulvet, i ferskvaren, på flaskerommet, og også i spesialvaren da, da det var egen sommer spesialvare-avdeling, i et annet lokale, enn der OBS var).Mvh.Erik Ribsskog
-
PS.
Her er mer om min tippoldefar, Anders Gjedde Nyholm, (men denne boken som dette er fra, var fra 1910, så etter dette, så ble han øverstkommanderende general, blant annet):
-
Her er den sangen som Espen Melheim, fra klassen min, på Berger skole og Svelvik ungdomsskole, ikke likte:
Dette var en sang jeg hadde hørt på Super Channel, som vi fikk på Bergeråsen, rundt 1988 vel, og dette var vel i 1989.
Så om jeg blir tullet med av noen fascist-mob i Norge, som ikke liker folk, som hører på musikk, som ikke er høyt nok på VG topp-20 lista?
Noe sånt.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS.
Det var ikke så høyt under taket, kan man se, på Bergeråsen.
Ihvertfall ikke på 80-tallet.
Men Espen Melheim, hadde ei søster, Trine Melheim, som holdt tale, for at vi skulle få Super Channel, på Bergeråsen.
Og det ble vel ca. 2/3 flertall, hos Bergeråsen Vel, for at vi skulle få Super Channel.
(Og vi hadde også Sky Channel i begynnelsen, men den ble kutta ut).
(Dette var det eneste vel-møte jeg var med på.
Som var et par år før vi fikk parabolantenne vel.
For det tok litt tid.
Og faren min betalte ikke vel-avgifta.
Så noen prøvde å få omvalg, siden jeg hadde vært der og stemt, hvis jeg skjønte noe jeg leste i Svelvikavisa vel, riktig.
Fra noen kommunister da antagelig).
Så jeg ble jo da påvirka av Super Channel.
Som et flertall på Bergeråsen ville ha.
Men ‘fascist-Espen’, (som jeg tror han må ha vært), reagerte, husker jeg, på musikken som jeg hadde hørt på Super Channel da, og så forstyrra ut, (han fikk liksom sjokk, og ‘frøys’ litt, som om han tenkte, at dette var noe alvorlig ‘synd’, som han måtte legge på hukommelsen, (og kanskje si videre seinere), men ikke si noe om til meg).
Jeg tror han kan være sånn, at han tror at musikken sniker seg inn i hodet ditt, og får deg til å stemme et eller annet parti?
Jeg vet ikke helt.
Men jeg tror at han er litt som en nerd og.
Og han skulle også ha meg med på en joggetur i skogen.
For han drev med orientering.
Men han var også sånn, at han var helt taus.
Han bare skulle ha meg med å løpe i skogen, men han sa ikke hvorfor.
Og jeg kunne se at han reagerte på den sangen, men han forklarte ikke hvorfor.
Så på Bergeråsen, så kunne du bare høre på VG-lista sanger, tror jeg.
Og knapt nok det.
Ihvertfall hvis Espen Melheim hørte det.
Så han tror jeg er fascist.
Og han kjenner Christell og Annika Horten og Anne Uglum osv.
Og det virka litt som at han kontrollerte de to siste en gang.
Hvem vet.
Det er mulig jeg tar feil og, og at han ikke er fascist, bare litt som en nerd, eller ‘dork’.
Litt kjedelig må man nok si at han var, ihvertfall.
Men jeg tenker på det her da.
For jeg har prøvd å sende e-poster dit Espen Melheim jobber, men jeg har ikke fått noe svar.
Det var vel et sted i Asker.
Og lillesøstra hans, (ikke Trine, men ei som var yngre, som kontakta meg en gang, på et utested på Berger), har heller ikke svart.
Så det kan kanskje være noe tull fra Melheim-familien.
Vi får se.
PS 2.
Så Bergeråsen er nok litt som en sånn veldig kristen bygd på Sørlandet eller Vestlandet, når man ikke får lov å høre på den sangen, som var på Super Channel.
Men dette var noe som bare skjedde en gang, som jeg kan huske.
At Espen Melheim gura sånn.
Det var etter at vi fikk Super Channel.
Og noen måneder etter at dette skjedde, så flytta jeg til Oslo.
Og faren min solgte leiligheten ‘min’.
Så jeg fant aldri ut av hva denne rare oppførselen til Espen Melheim kom av.
Det kan ha vært at Espen Melheim var under kontroll av Christell Humblen også, (min fars stedatter).
Det skal man vel ikke se bort fra.
Vi får se.
PS 3.
Jeg prøvde å kontakte Espen Melheim på nytt, gjennom firmaet han jobber i:
Google Mail – Espen Melheim/Fwd: Hei

Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Espen Melheim/Fwd: Hei
Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Wed, Mar 31, 2010 at 3:45 AM
To:
office@miros.no
Hei,jeg prøver å få kontakt med en gammel klassekamerat av meg, og kamerat, eller 'kamerat', fra Bergeråsen, men han svarer ikke på em@miros.no, Espen Melheim.Kan dere være så snille og sende videre til han?Mvh.Erik Ribsskog
———- Forwarded message ———-
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Date: 2008/1/11
Subject: Hei
To: em@miros.noHeisann Espen,jeg bare tenkte jeg skulle prøve å ta kontakt osv.Jeg jobber som company researcher nå, og det så ut som om dette var e-post addressen din osv., så jegregna med at jeg bare kunne prøve å sende en e-post til denne adressen.Jeg så du var på linkedin, men jeg er ikke så vant til å bruke det programmet, så jeg bare prøver å sendeen vanlig epost.Det er bare angående noen ting som skjedde på Bergeråsen, som jeg lurte på osv.Jeg har ikke vært der så mye de siste årene.Jeg var der en gang på 90-tallet, sammen med fettern min Ove.Og da dro vi innom puben på Fossekleiva der, og da prata jeg såvidt med hu ene søstra di tror jeg det var.Og da sa hu at du var og studerte i Belgia eller noe.Og det er vel omtrent siste gangen jeg var utpå der.Du selv, har du noe kontakt med folk på Bergeråsen osv. enda?Jeg så du hadde vært i Edinburg og studert og, på det linkedin programmet.Stemmer det eller, fikk du professor-grad etterhvert eller?Håper du har tid å eventuelt svare tilbake osv.Mvh.
Erik Ribsskog












