johncons




  • Siv Sandnæs sa, 3 timer og 49 minutter siden:


    axis of evil


    Irak er gjort unna, Iran er neste og etter det er det Nord Korea. USA har jo sagt for lenge siden at dette kom til å skje.



    2

    anbefalinger


    Ako Mohammadi sa, 3 timer og 45 minutter siden:


    RE: axis of evil


    USA må altid ha en eller flere fiender i verden!



    4

    anbefalinger


    Håvar K sa, 3 timer og 22 minutter siden:


    RE: axis of evil


    Usa trenger fiender som andre trenger vann og luft. De må ha en grunn eller årsak til å opprettholde rustningsindustrien.



    3

    anbefalinger


    Erik Ribsskog sa, 2 timer og 59 minutter siden:


    RE: axis of evil


    De vil vel legge under seg hele verden.


    Sånn at sionistene, (som visstnok har makten i USA), kan bruke alle som slaver og det som værre er.


    Noe sånt, vil jeg si.


    At det er dette vi kjenner som 'New World Order', som Bilderberg-group, med Rotschilds og Rockefeller osv., driver med.


    Noe sånt.


    Mvh.


    Erik Ribsskog



    2

    anbefalinger


    Arif Haroon Karim sa, 2 timer og 9 minutter siden:


    RE: axis of evil


    Eu du etnisk norsk?



    0

    anbefalinger


    Erik Ribsskog sa, 46 minutter siden:


    RE: axis of evil


    Hvordan det, ser navnet mitt utenlandsk ut?



    0

    anbefalinger


    Erik Ribsskog sa, 35 minutter siden:


    RE: axis of evil


    Er du khazar Karim?


    Skal du føre kartotek?


    Er det derfor du spørr om jeg er etnisk norsk?


    Har du lest den jødiske filosofen Moses Hess, som var en av sionismens grunnlegere eller en av de sionismen ble inspirert av.


    Og han sa at hele historien var en kamp mellom jødene og arierne.


    Og at jødene var den overlegne rase.


    (Noe ala Sion vises protokoller?)


    Skal du føre kartotek, og angripe en arier, (meg), gjennom Bilderberger Illuminati-nettverket deres?


    Erik Ribsskog



    1

    anbefalinger


    Arif Haroon Karim sa, 7 minutter siden:


    RE: axis of evil


    Ikke ta det så alvorlig. Bare hektet på en som er nordmann og så mye opplyst rundt Bilderbergerne.



    0

    anbefalinger


    Erik Ribsskog sa, få sekunder siden:


    RE: axis of evil


    Jeg har en arbeidssak mot Bertelsmann, som er en del av 'New World Order', på samme måte som Bilderberg-group, hvis jeg har skjønt det riktig.


    Jeg har også johanitterordenen, Steiner-bevegelsen, den italienske mafiaen og Jehovas Vitner i slekta, og har overhørt i Oslo at jeg er forfulgt av 'mafian'.


    Så jeg prøver å finne ut hva som foregår, derfor har jeg prøvd å lese meg opp litt om Bilderberg.


    Hvor er du fra selv da?


    Erik Ribsskog








    http://www.dagbladet.no/2010/04/01/nyheter/utenriks/iran_and_nuclear/atomvapen/11101923/?commentId=4539714#comment_4539714

  • ikke kjenner

    PS.

    Jeg har ei tante, Inger Olsen, gift med min onkel, Runar Mogan Olsen, som er i Jehovas Vitner.

    Og sønnen deres, (min fetter), Ove, har tulla en del med meg.

    Ødelagt sofaen min, stjålet mynter, og gått over balkongen til naboen, når han har vært på besøk, blant annet.

    Så at han Ove Olsen kan være i noe Jehovas Vitner-mob, og tuller med meg, det ville jeg ikke sett bort fra.

    Faren, Runar Mogan Olsen aka. Pruppen, kan også være noe mafia og, (som jeg har skrevet om på bloggen tidligere).

    Jeg skal lage en sånn avstemning om fettern min Ove og, så kan folk se hvordan han er.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Det er disse som bor ute i Son dette, som jeg mistenker for å være i noe mafia/Jehovas Vitner-nettverk.

    Disse har brutt kontakten med meg.

    Men jeg skriver jo bloggen som en selvbiografi, så jeg tar med det jeg veit om de og.

    Så sånn er det.

    Vi får se hva som skjer.



  • Mellom Jesper Nyholm og Deg

    Erik Ribsskog 31. mars kl. 03:42

    jeg er tippoldebarn av Anders Gjedde Nyholm og barnebarn av Ingeborg Ribsskog f. Heegaard.

    Min mormor døde ifjor sommer, og jeg prøver å få tak i noen slektninger av henne i Danmark.

    Hun hadde en halv-fetter i Klampenborg, som jeg tror må ha vært i Nyholm-slekten.

    Du vet ikke tilfeldigvis hvem dette kan ha vært?

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    Jesper Nyholm 31. mars kl. 10:41 Rapporter

    Jeg er vist af en anden Nyholm slægt. Mit slægtsnavn stammer fra en græstue ved Hjerm, et spytkladt fra limfjorden.

    God jagt.
    Mvh.
    Jesper

    Erik Ribsskog 31. mars kl. 11:04

    Hei,

    ok, general Gjedde Nyholm, hadde en mor ved navn Maren Gjedde, som bodde på slottet Højriis, på Mors, som vel også er i Limfjorden.

    Det var etter en L.C. Nyholm, fra Randers, tror jeg, som var politiker for venstre vel, og hadde godset Bangsbo.

    Men jeg beklager hvis jeg blander slektene, mange takk for svar uansett!

    Mvh.

    Erik Ribsskog












  • Erik Ribsskog sa, i dag, kl 08.54:


    60 meter?


    7,2 kilometer i timen, løper politimannen raskere, (25.2 km/t – 18 km/t).


    Hvis noe går 7.2 km. i timen, hvor langt kommer den på 30 sekunder?


    Det er 60 minutter i en time.


    7.2 km = 7200 meter.


    Hvor mange meter kommer man på et minutt, med farten 7.2 km/t?


    Det må bli 7200 meter / 60.


    Det vil si 120 meter.


    Men, det er på et minutt.


    Her var det snakk om 30 sekunder.


    Så halvparten av 120 meter, dvs. 60 meter er svaret, vil jeg si.


    Vi får se.


    Mvh.


    Erik Ribsskog



    9

    anbefalinger


    Bjarte Almklow sa, i dag, kl 13.26:


    RE: 60 meter?


    Svaret er ikke 60meter. det er >60meter.



    1

    anbefalinger


    Erik Ribsskog sa, i dag, kl 13.32:


    RE: 60 meter?


    Ja, men det er bare flisespikkeri, mener jeg.


    Flest svarer jo 60 meter, og det gjør jeg og, så det betyr at jeg må være vanlig og ikke sinnsyk, som noen skriver.


    Dessuten så skriver Toska det, at man må regne om til meter i sekundet.


    Og det er ikke riktig.


    Det holder å regne om til meter i minuttet.


    Og så dele på to, siden 30 sekunder er det samme som et halvt minutt.


    Så sånn er det.


    Mvh.


    Erik Ribsskog



    3

    anbefalinger


    Bjarte Almklow sa, i dag, kl 14.41:


    RE: 60 meter?


    hehe joda, det er flisespikkeri. Men siden vi spikker i veg så ser jeg ingen grunn til å stoppe nå 🙂


    Toskas grunnleggende mattekunnskaper er nok litt begrenset, han sier en må regne om til meter i sekundet. Men meter i sekundet og meter i minuttet er egentilg det samme. Det samme som at desiliter og liter er to måter å skrive det samme på.


    Hvis dette svaret hadde blitt gitt på en matteprøve så hadde svaret 60meter blitt feil hvis læreren var flinkere enn elevene. I følge oppgaven til Toska ville snuten tatt tyven akkurat etter 60meter. Derfor kan en ikke si 60meter og satse på å få rett. Man må si over 60meter.. altså >60meter.



    0

    anbefalinger


    Erik Ribsskog sa, i dag, kl 14.55:


    RE: 60 meter?


    Ja, jeg synes det er litt rart at svaret skulle bli 60 meter.


    Når det var noe vi løp på skolen.


    Kanskje de ville at svaret skulle bli 60 meter, for å tulle med de som løste oppgaven, og le av dem?


    For at bole-snuten, skulle løpe i 17.2 km/timen, (eller hva det var), var jo litt rart.


    Hvis man hadde lagd oppgaven på ordinær måte, så hadde man vel skrevet at han løp i 17 km. i timen?


    Mvh.


    Erik Ribsskog



    2

    anbefalinger


    Bjarte Almklow sa, i dag, kl 15.13:


    RE: 60 meter?


    ja, det var nok en liten luring med i svaret 🙂



    1

    anbefalinger


    Jose Capablanca sa, i dag, kl 09.07:


    RE: 60 meter?


    60 meter ja…


    tyven rekker å løpe 150 meter i 30 sekunder…


    politimannen rekker å løpe 210 meter i 30 sekunder…


    Forskjellen mellom dem er 60 meter.



    7

    anbefalinger


    Erik Ribsskog sa, i dag, kl 09.12:


    RE: 60 meter?


    Ja, jeg er vant til å tenke kilometer i timen, jeg vet du.


    Mens kriminelle og sånn, de tenker kanskje mer meter i sekundet, siden det er den hastigheten som kuler måles i.


    Bl.a. den som drepte han politimannen i Stavanger under Nokas-ranet.


    Uten at jeg husker farten på AG-kuler.


    Mvh.


    Erik Ribsskog



    7

    anbefalinger


    Erik Ribsskog sa, i dag, kl 09.21:


    RE: 60 meter?


    Jeg lurer forresten på hvor min AG-3 er.


    Jeg er i Heimevernet, skjønner du.


    Men så overhørte jeg, at jeg er forfulgt av noe som kalles 'mafian', i Oslo.


    Så jeg har dratt som flyktning til England, for jeg vet ikke hvem de er.


    Og politiet vil ikke fortelle.


    Og HiO og Lånekassa har tulla med meg, så jeg mista på kontrollen på økonomien min, for studielånet mitt ble fire måneder forsinket.


    Og nå får jeg ikke jobb, eller noe, siden jeg har en arbeidssak mot Bertelsmann, som er del av New World Order, og Bilderberg og globaliseringen og det, det apparatet som vel styrer verden.


    Så jeg vet ikke hvor AG-en min er.


    Politiet gir ingen hjelp, og HV tuller også.


    Har noen sett AG-en min?


    Mvh.


    Erik Ribsskog



    6

    anbefalinger


    Kebab Kebabsen sa, i dag, kl 10.11:


    RE: 60 meter?


    Du får stikke til Kongo å se om du får med deg en makker og begynne å jobbe med "Events" og andre skuespill-leker for rike folk.


    Bare pass på å ikke ta taxi.



    2

    anbefalinger


    Erik Ribsskog sa, i dag, kl 10.37:


    RE: 60 meter?


    Hei,


    ja, da hadde jeg ihvertfall fått advokat, som jeg ser at Moland og French har fått.


    Jeg jobbet som butikksjef i Rimi, og studerte IT på HiO.


    Så fikk jeg plutselig høre at jeg var forfulgt av 'mafian'.


    Jeg har aldri vært noe army-freak.


    Jeg har aldri gått krigsskolen, eller noe.


    Jeg har bare vært til vanlig førstegangstjeneste, (hvor jeg havnet i infanteriet, enda jeg søkte meg til samband og data).


    Så har jeg blitt overført først til Mob-hæren, og så til en eliteavdeling innen HV, i Oslo, (antagelig siden jeg var i infanteriet).


    Så jeg er en vanlig kar, som bare har blitt kalt inn til militærtjeneste.


    Jeg er ikke en sånn karriære-soldat, som Moland og French.


    Det er verneplikt i Norge, i tilfelle du ikke visste det.


    Men de gærningene i Kongo fikk advokat, fra Fri Rettshjelp.


    Men de er kanskje på riktig siden, i New World Order.


    Det er en krig mellom sionister og nordiske, virker det som for meg.


    Og de var nok mer på sionistenes side, vil jeg tippe.


    Mens de som er nordiske, som meg, blir tullet med av sionister og kommunister osv.


    Noe sånt.


    Mvh.


    Erik Ribsskog



    3

    anbefalinger


    Kebab Kebabsen sa, i dag, kl 11.02:


    RE: 60 meter?


    : |



    3

    anbefalinger


    Erik Ribsskog sa, i dag, kl 11.05:


    RE: 60 meter?


    Du har sikkert spist for mye kebab.


    Du burde gjort som jeg gjorde da jeg bodde i Oslo, og variert litt mer.


    Jeg spiste kebab, burger, pizza, koteletter, biff, kyllingfilet, osv.


    Det er ikke bra å bare spise en ting.


    Erik Ribsskog



    3

    anbefalinger


    Erik Ribsskog sa, i dag, kl 12.45:


    RE: 60 meter?


    Hei,


    onkelen min fikk meg til å gå til en tysk psykolog ved navn Silke, i Larvik, for han trodde heller ikke på det her med 'mafian' i Oslo.


    (Og du er kanskje tysk du og, siden du er en besserwisser)?


    Men de bare fant ut at jeg var frisk som en fisk, så det er nok ikke der skoen trykker dessverre.


    Hvis jeg var sinnsyk, så hadde jeg sikkert sagt at tyven måtte ha 100 og et kvart lysårs forsprang, eller noe.


    Noe sånt.


    Mvh.


    Erik Ribsskog



    1

    anbefalinger


    Stilig Kis sa, 4 timer og 39 minutter siden:


    RE: 60 meter?


    "Men de bare fant ut at jeg var frisk som en fisk.."


    Ok..så det de mente med; psykotiske vrangforestillinger og tilløp til schizofreni var bare en annen måte å si frisk som en fisk på? Det at de satte deg på risperdal og ville ha deg til flere samtaler var også bare fordi du var frisk da kanskje?



    0

    anbefalinger


    Erik Ribsskog sa, få sekunder siden:


    RE: 60 meter?


    Ja, det var det ja.


    Det du sier der, var bare del av forsøk på å stille en diagnose.


    Men da legene fant ut at jeg hadde dratt til England og fått meg en jobb osv., så fant de ut at det nok ikke feilte meg noe likevel, og skrev meg ut.


    Mvh.


    Erik Ribsskog



    1

    anbefalinger


    Stilig Kis sa, i dag, kl 10.38:


    RE: 60 meter?


    Ehh..ok.


    Leste forresten på bloggen din at du "dessverre ikke kjente noen så unge jenter fra Bergeråsen" som du skrev til en artist på facebook. Er det noe sånn pedofilnettsted du driver eller? For du er nok ganske sikkert pedofil hvertfall siden du syns det var synd du ikke kjente unge jenter osv.


    Sånn er nok det.



    2

    anbefalinger


    Erik Ribsskog sa, i dag, kl 10.42:


    RE: 60 meter?


    Da legger du nok trykket feil.


    Jeg sa at jeg nok dessverre ikke kjente 8-9 år gamle jenter, på Bergeråsen.


    Det er bare sånn man sier der ute.


    Det bare en måte å si på at man ikke kjente så unge jenter.


    Men jeg hadde en stebror, Jan Snoghøj, som kjente alt for unge jenter.


    Det skrev jeg også til hun Ania Negard.


    Jeg hadde en nabojente, som var et år yngre enn meg, som het Aina, (og som lot meg se skillpadden sin), så jeg tenkte det kanskje var henne, for jeg har ikke vært på Bergeråsen, siden 1989.


    Men jeg skjønner at du tar ting ut av sammenhengen, og kaller meg pedofil.


    Jeg skjønner at dette som menes med å være forfulgt av 'mafian', at man får sånne 'Stillige kiser' som deg, etter seg, og skriver dritt på nettet.


    Jeg skal klage til Dagbladet, men de sletter aldri noe.


    Du må være som en muslim, eller noe, hvis du ikke klarer å lese den setningen riktig.


    Erik RIbsskog



    2

    anbefalinger


    Stilig Kis sa, i dag, kl 10.45:


    RE: 60 meter?


    Ok, men da er det vel ikke så ille å være forfulgt av mafian hvis det bare er det som skjer?



    1

    anbefalinger


    Erik Ribsskog sa, i dag, kl 10.52:


    RE: 60 meter?


    Nei,


    de/dere forfølger vel folk overalt.


    Sånn som han i Sopranos, som var forfulgt av mafian.


    Han satt sommerhytta, så kom mafian med en båt, med svært stereoanlegg, og ankra opp rett utafor der de satt og spiste.


    Og ødela ferie-idyllen, ved å spille musikk på full guffe.


    Så 'mafian', (hvem nå den jeg er har overhørt jeg er forfulgt av er), de har vel utallige måter å tulle med folk på, hvis jeg skulle gjette.


    Hvis det ikke er Toska & Co., som mentes med 'mafian' i Oslo, i 2003.


    Og at de som tuller nå er politiet?


    Hva vet jeg.


    Erik Ribsskog



    4

    anbefalinger


    Stilig Kis sa, i dag, kl 11.08:


    RE: 60 meter?


    Oi oi oi…


    Ikke bare er du helt klart pedofil, men du er jo gal i tillegg. Det trenger man ikke være muslim for å forstå.



    2

    anbefalinger


    Erik Ribsskog sa, i dag, kl 13.29:


    RE: 60 meter?


    Hvis jeg sier 'jeg er ikke sinnsyk, dessverre'.


    Så betyr ikke det, at jeg skulle ønske jeg var sinnsyk.


    Det er noe som kalles ironi.


    Som ikke muslimer skjønner.


    Så hvis jeg skriver at 'jeg kjente ikke noen 8-9 år gamle jenter på Bergeråsen, dessverre'.


    Så er det ironisk ment, det er ikke sånn at jeg da skulle ønske at jeg kjente noen 8-9 år gamle jenter.


    Det er sånn som kalles ironi, når man skriver dessverre sånn.


    Hvis dere muslimer skal tolke alt bokstavelig, og dere ikke skjønner sarkasme, ironi og humor osv., og skal straffe folk på debattforum, så ødelegger dere landet.


    Så skjerpings til muslimene i Norge, som driver å forfølger folk.


    Erik Ribsskog



    2

    anbefalinger


    Erik Ribsskog sa, i dag, kl 11.12:


    RE: 60 meter?


    Ta å stapp hue ditt opp i f*tta di da.


    Dere i Tveita-gjengen, eller hvem dere er, ødelegger æren til landet.


    Den beste nordmannen, (meg), har blitt jaget til utlandet.


    Og politiet er så redd for Tveita-gjengen, at de ikke tørr å gjøre noe.


    Eller de spiller på lag, eller hva de gjør.


    Dere er landsvikere hele gjengen uansett.


    Dette er ukonstitusjonelt, og dere ødelegger æren til landet.


    Hva tror dere at andre Nord-Europeere, tror om Norge, som har en hovedstad som er så råtten, med så råtne folk som dere?


    Erik Ribsskog



    1

    anbefalinger


    Erik Ribsskog sa, i dag, kl 11.24:


    RE: 60 meter?


    Og hvis dere kaller vanlige folk som meg for pedofile.


    Så normaliserer dere det å være pedofil.


    Så det blir snart ikke noe skjellsord lenger, hvis dere bruker det feil, sånn som dere gjør.


    Da hjelper dere de som faktisk er pedofile, for ingen kommer til å tro det neste gang noen sier at noen andre er pedofile.


    For dere har misbrukt ordet.


    Erik Ribsskog








    http://www.dagbladet.no/2010/03/31/nyheter/toska/paskenotter/humor/11027920/?commentId=4537586#comment_4537586

    PS.

    Her er selve konkurransen, (som egentlig ikke var på Dagbladet.no, men i et fengsels-blad):

    makkapelle

    http://www.dagbladet.no/2010/03/31/nyheter/toska/paskenotter/humor/11027920/







  • Google Mail – OBS Triaden?







    Google Mail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    OBS Triaden?





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Wed, Mar 31, 2010 at 6:26 AM





    To:

    lars.erik.koritov@smartcall.no



    Hei,

    er det du som var leder for Spesialvareavdelingen på OBS Triaden?
    Jeg prøver å få tak i en referanse derfra, men alle hadde visst slutta for mange år sida, sa Coop.

    Husker du at jeg var ansvarlig for sommer-spesialvareavdelingen, sommeren 1992, den første dagen den var åpen, eller noe, (før jeg dro i militæret)?

    (Jeg satt egentlig i kassa, men jobba også på gulvet, i ferskvaren, på flaskerommet, og også i spesialvaren da, da det var egen sommer spesialvare-avdeling, i et annet lokale, enn der OBS var).

    Mvh.
    Erik Ribsskog






    PS.

    Da fikk jeg bare det svaret her:







    Google Mail – OBS Triaden?







    Google Mail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    OBS Triaden?





    Mail Delivery System

    <Mailer-Daemon@home1.smartcall.no>





    Wed, Mar 31, 2010 at 6:50 AM





    To:

    eribsskog@gmail.com



    This message was created automatically by mail delivery software (Exim).

    A message that you sent could not be delivered to one or more of its

    recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:

     save to /var/mail/smartcall.no/0/3/lars.erik.koritov/Maildir/

       generated by lars.erik.koritov@smartcall.no

       mailbox is full (MTA-imposed quota exceeded while writing to file tmp/1270014634.12522.home1.smartcall.no):

       retry timeout exceeded

    —— This is a copy of the message, including all the headers. ——

    Return-path: <eribsskog@gmail.com>

    Received: from smtp.getmail.no ([84.208.15.66] helo=get-mta-scan01.get.basefarm.net)

           by home1.smartcall.no with esmtp (Exim 3.36 #1 (Debian))

           id 1Nwqp0-0003Fu-00

           for <lars.erik.koritov@smartcall.no>; Wed, 31 Mar 2010 07:50:34 +0200

    Received: from get-mta-scan01.get.basefarm.net (localhost.localdomain [127.0.0.1])

           by localhost (Email Security Appliance) with SMTP id 655E417993CE_BB2DD03B

           for <lars.erik.koritov@smartcall.no>; Wed, 31 Mar 2010 05:26:27 +0000 (GMT)

    Received: from mail-bw0-f210.google.com (mail-bw0-f210.google.com [209.85.218.210])

           by get-mta-scan01.get.basefarm.net (Sophos Email Appliance) with ESMTP id C447217965C9_BB2DD02F

           for <lars.erik.koritov@smartcall.no>; Wed, 31 Mar 2010 05:26:26 +0000 (GMT)

    Received: by bwz2 with SMTP id 2so8230207bwz.30

           for <lars.erik.koritov@smartcall.no>; Tue, 30 Mar 2010 22:26:26 -0700 (PDT)

    DKIM-Signature: v=1; a=rsa-sha256; c=relaxed/relaxed;

           d=gmail.com; s=gamma;

           h=domainkey-signature:mime-version:received:date:received:message-id

            :subject:from:to:content-type;

           bh=ogrChVkQ6g2c+sf2CentAXJFqP3MyNGHzxZVYjAzgjk=;

           b=wgoDrnYb4MjGYh6AKkCQy9UuuzOXWtKuKeLoX2+TwmjOERkmtuG86AIRP+5BIFzSLO

            9+BndrUxB5drx4pLWwBuR5TjWvlnys0Wk3xjRY2dP2lXnlCg4CGgGEekDDoqQkfGg4kj

            T4ruuhv2JWLVfMAAvZde0EgOzoAaqPedR5Tlg=

    DomainKey-Signature: a=rsa-sha1; c=nofws;

           d=gmail.com; s=gamma;

           h=mime-version:date:message-id:subject:from:to:content-type;

           b=QNeY1NZr0huRlLUjc21ggf33QkZfNaBsZWDTjYICChowdxhI0NBhpWfOJXWYVasM80

            4I9VeHF/PrjnK5PPbcg/bDtbu244hba3qKFktwcGh3MuWl2wFWIgBGfFytww1Zk2mXHg

            /XHLQu7ol1z8b4ELIDP8CrcaHLSwjtfWotj0c=

    MIME-Version: 1.0

    Received: by 10.204.81.211 with HTTP; Tue, 30 Mar 2010 22:26:26 -0700 (PDT)

    Date: Wed, 31 Mar 2010 06:26:26 +0100

    Received: by 10.204.3.147 with SMTP id 19mr6787304bkn.42.1270013186422; Tue,

           30 Mar 2010 22:26:26 -0700 (PDT)

    Message-ID: <s2j98e9940e1003302226pf3aada30me8905c3b395f37c6@mail.gmail.com>

    Subject: OBS Triaden?

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    To: lars.erik.koritov@smartcall.no

    Content-Type: multipart/alternative; boundary=0015174c1cdad63842048311fc5c

    X-Sophos-ESA: [get-mta-scan01.get.basefarm.net] 3.4.1.1, Antispam-Engine: 2.7.2.376379, Antispam-Data: 2010.3.31.50941

    –0015174c1cdad63842048311fc5c

    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-1

    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable

    Hei,

    er det du som var leder for Spesialvareavdelingen p=E5 OBS Triaden?

    Jeg pr=F8ver =E5 f=E5 tak i en referanse derfra, men alle hadde visst slutt=

    a for

    mange =E5r sida, sa Coop.

    Husker du at jeg var ansvarlig for sommer-spesialvareavdelingen, sommeren

    1992, den f=F8rste dagen den var =E5pen, eller noe, (f=F8r jeg dro i milit=

    =E6ret)?

    (Jeg satt egentlig i kassa, men jobba ogs=E5 p=E5 gulvet, i ferskvaren, p=

    =E5

    flaskerommet, og ogs=E5 i spesialvaren da, da det var egen sommer

    spesialvare-avdeling, i et annet lokale, enn der OBS var).

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    –0015174c1cdad63842048311fc5c

    Content-Type: text/html; charset=ISO-8859-1

    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable

    Hei,<div><br></div><div>er det du som var leder for Spesialvareavdelingen p=

    =E5 OBS Triaden?</div><div><br></div><div>Jeg pr=F8ver =E5 f=E5 tak i en re=

    feranse derfra, men alle hadde visst slutta for mange =E5r sida, sa Coop.</=

    div><div>

    <br>Husker du at jeg var ansvarlig for sommer-spesialvareavdelingen, sommer=

    en 1992, den f=F8rste dagen den var =E5pen, eller noe, (f=F8r jeg dro i mil=

    it=E6ret)?</div><div><br></div><div>(Jeg satt egentlig i kassa, men jobba o=

    gs=E5 p=E5 gulvet, i ferskvaren, p=E5 flaskerommet, og ogs=E5 i spesialvare=

    n da, da det var egen sommer spesialvare-avdeling, i et annet lokale, enn d=

    er OBS var).</div>

    <div><br></div><div>Mvh.</div><div><br>Erik Ribsskog</div>

    0015174c1cdad63842048311fc5c–






    PS 2.

    Han var visst medlem i sykkelklubben Ceres, så jeg på nettet:







    Google Mail – Lars Erik Koritov/Fwd: OBS Triaden?







    Google Mail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Lars Erik Koritov/Fwd: OBS Triaden?





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Wed, Mar 31, 2010 at 6:52 AM





    To:

    ceres@getmail.no



    Hei,

    kan dere sende denne e-posten videre til Lars Erik Koritov.
    Det er angående en referanse fra OBS Triaden, hvor vi begge jobbet på 90-tallet.
    Men jeg vet ikke hvor han jobber nå, men jeg så på nettet, at han er medlem i sykkelklubben deres.

    På forhånd takk for eventuell hjelp!
    Mvh.
    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/3/31
    Subject: OBS Triaden?
    To: lars.erik.koritov@smartcall.no

    Hei,

    er det du som var leder for Spesialvareavdelingen på OBS Triaden?

    Jeg prøver å få tak i en referanse derfra, men alle hadde visst slutta for mange år sida, sa Coop.

    Husker du at jeg var ansvarlig for sommer-spesialvareavdelingen, sommeren 1992, den første dagen den var åpen, eller noe, (før jeg dro i militæret)?

    (Jeg satt egentlig i kassa, men jobba også på gulvet, i ferskvaren, på flaskerommet, og også i spesialvaren da, da det var egen sommer spesialvare-avdeling, i et annet lokale, enn der OBS var).

    Mvh.
    Erik Ribsskog






  • halv-fetter klampenborg

    PS.

    Her er mer om min tippoldefar, Anders Gjedde Nyholm, (men denne boken som dette er fra, var fra 1910, så etter dette, så ble han øverstkommanderende general, blant annet):

    anders gjedde nyholm 1

    http://runeberg.org/blaabog/1910/0322.html

    anders gjedde nyholm 2

    http://runeberg.org/blaabog/1910/0323.html

  • Her er den sangen som Espen Melheim, fra klassen min, på Berger skole og Svelvik ungdomsskole, ikke likte:

    Dette var en sang jeg hadde hørt på Super Channel, som vi fikk på Bergeråsen, rundt 1988 vel, og dette var vel i 1989.

    Så om jeg blir tullet med av noen fascist-mob i Norge, som ikke liker folk, som hører på musikk, som ikke er høyt nok på VG topp-20 lista?

    Noe sånt.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Det var ikke så høyt under taket, kan man se, på Bergeråsen.

    Ihvertfall ikke på 80-tallet.

    Men Espen Melheim, hadde ei søster, Trine Melheim, som holdt tale, for at vi skulle få Super Channel, på Bergeråsen.

    Og det ble vel ca. 2/3 flertall, hos Bergeråsen Vel, for at vi skulle få Super Channel.

    (Og vi hadde også Sky Channel i begynnelsen, men den ble kutta ut).

    (Dette var det eneste vel-møte jeg var med på.

    Som var et par år før vi fikk parabolantenne vel.

    For det tok litt tid.

    Og faren min betalte ikke vel-avgifta.

    Så noen prøvde å få omvalg, siden jeg hadde vært der og stemt, hvis jeg skjønte noe jeg leste i Svelvikavisa vel, riktig.

    Fra noen kommunister da antagelig).

    Så jeg ble jo da påvirka av Super Channel.

    Som et flertall på Bergeråsen ville ha.

    Men ‘fascist-Espen’, (som jeg tror han må ha vært), reagerte, husker jeg, på musikken som jeg hadde hørt på Super Channel da, og så forstyrra ut, (han fikk liksom sjokk, og ‘frøys’ litt, som om han tenkte, at dette var noe alvorlig ‘synd’, som han måtte legge på hukommelsen, (og kanskje si videre seinere), men ikke si noe om til meg).

    Jeg tror han kan være sånn, at han tror at musikken sniker seg inn i hodet ditt, og får deg til å stemme et eller annet parti?

    Jeg vet ikke helt.

    Men jeg tror at han er litt som en nerd og.

    Og han skulle også ha meg med på en joggetur i skogen.

    For han drev med orientering.

    Men han var også sånn, at han var helt taus.

    Han bare skulle ha meg med å løpe i skogen, men han sa ikke hvorfor.

    Og jeg kunne se at han reagerte på den sangen, men han forklarte ikke hvorfor.

    Så på Bergeråsen, så kunne du bare høre på VG-lista sanger, tror jeg.

    Og knapt nok det.

    Ihvertfall hvis Espen Melheim hørte det.

    Så han tror jeg er fascist.

    Og han kjenner Christell og Annika Horten og Anne Uglum osv.

    Og det virka litt som at han kontrollerte de to siste en gang.

    Hvem vet.

    Det er mulig jeg tar feil og, og at han ikke er fascist, bare litt som en nerd, eller ‘dork’.

    Litt kjedelig må man nok si at han var, ihvertfall.

    Men jeg tenker på det her da.

    For jeg har prøvd å sende e-poster dit Espen Melheim jobber, men jeg har ikke fått noe svar.

    Det var vel et sted i Asker.

    Og lillesøstra hans, (ikke Trine, men ei som var yngre, som kontakta meg en gang, på et utested på Berger), har heller ikke svart.

    Så det kan kanskje være noe tull fra Melheim-familien.

    Vi får se.

    PS 2.

    Så Bergeråsen er nok litt som en sånn veldig kristen bygd på Sørlandet eller Vestlandet, når man ikke får lov å høre på den sangen, som var på Super Channel.

    Men dette var noe som bare skjedde en gang, som jeg kan huske.

    At Espen Melheim gura sånn.

    Det var etter at vi fikk Super Channel.

    Og noen måneder etter at dette skjedde, så flytta jeg til Oslo.

    Og faren min solgte leiligheten ‘min’.

    Så jeg fant aldri ut av hva denne rare oppførselen til Espen Melheim kom av.

    Det kan ha vært at Espen Melheim var under kontroll av Christell Humblen også, (min fars stedatter).

    Det skal man vel ikke se bort fra.

    Vi får se.

    PS 3.

    Jeg prøvde å kontakte Espen Melheim på nytt, gjennom firmaet han jobber i:







    Google Mail – Espen Melheim/Fwd: Hei







    Google Mail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Espen Melheim/Fwd: Hei





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Wed, Mar 31, 2010 at 3:45 AM





    To:

    office@miros.no



    Hei,

    jeg prøver å få kontakt med en gammel klassekamerat av meg, og kamerat, eller 'kamerat', fra Bergeråsen, men han svarer ikke på em@miros.no, Espen Melheim.

    Kan dere være så snille og sende videre til han?
    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2008/1/11
    Subject: Hei
    To: em@miros.no

    Heisann Espen,

    jeg bare tenkte jeg skulle prøve å ta kontakt osv.

    Jeg jobber som company researcher nå, og det så ut som om dette var e-post addressen din osv., så jeg

    regna med at jeg bare kunne prøve å sende en e-post til denne adressen.

    Jeg så du var på linkedin, men jeg er ikke så vant til å bruke det programmet, så jeg bare prøver å sende

    en vanlig epost.

    Det er bare angående noen ting som skjedde på Bergeråsen, som jeg lurte på osv.

    Jeg har ikke vært der så mye de siste årene.

    Jeg var der en gang på 90-tallet, sammen med fettern min Ove.

    Og da dro vi innom puben på Fossekleiva der, og da prata jeg såvidt med hu ene søstra di tror jeg det var.

    Og da sa hu at du var og studerte i Belgia eller noe.

    Og det er vel omtrent siste gangen jeg var utpå der.

    Du selv, har du noe kontakt med folk på Bergeråsen osv. enda?

    Jeg så du hadde vært i Edinburg og studert og, på det linkedin programmet.

    Stemmer det eller, fikk du professor-grad etterhvert eller?

    Håper du har tid å eventuelt svare tilbake osv.

    Mvh.


    Erik Ribsskog






'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen