![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Påminnelse/Fwd: Ang: Innmelding i Høyre
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Mon, Mar 1, 2010 at 12:01 PM | |
|
To: register@hoyre.no | ||
| ||
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Påminnelse/Fwd: Ang: Innmelding i Høyre
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Mon, Mar 1, 2010 at 12:01 PM | |
|
To: register@hoyre.no | ||
| ||
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Tullenavn?/Fwd: Påminnelse/Fwd: Påminnelse til Ingrid Killengren/Fwd: Til Ingrid Killengren/Fwd: Problemer med å sende anmeldelser fra Storbritannia
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Mon, Mar 1, 2010 at 11:43 AM | |
|
To: post.oslo@politiet.no | ||
| ||
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Til Jan Egil Presthus, klage/Fwd: Til Liv Øyen, klage på politiet i Tønsberg/Fwd: Påminnelse/Fwd: Til politiet i Tønsberg
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Mon, Mar 1, 2010 at 11:03 AM | |
|
To: post@spesialenheten.no | ||
| ||
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Til avdelingsleder Kristine Augstad/Fwd: Påminnelse/Fwd: Svar på brev fra 15.12
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Mon, Mar 1, 2010 at 9:38 AM | |
|
To: drammen.tingrett@domstol.no | ||
| ||
Han begynte å prate om at vi ikke var på samme lag, enda vi var det.
Han trodde vinterøvelsen var i HV-leieren, på Terningmoen.
(Men den var på Lillehammer).
Og han prata om det ‘datagreiene’.
Han prata om da vi var i HV-leieren, høsten 1992.
Mens jeg mente vinterøvelsen, i februar 1993.
Jeg tror at Bricen, sa det på en sånn underfundig måte.
Og det tror jeg må ha vært fordi at jeg ble så skuffa, når jeg ikke fikk den datajobben.
(Eller jeg fikk sparken etter en dag).
For jeg tenkte at jeg da ville lettere kunne få datajobb og etablere meg, etter militæret, hvis jeg hadde hatt praksis fra militæret innen data.
Så hadde jeg liksom fått igjen noe fra militæret jeg og, siden jeg hadde studert data i tre år, (hvis jeg tar med det siste året på videregående).
For jeg hadde jo ingen personer jeg kunne stole på, av familie osv., så jeg ønsket å etablere meg, for å klare å være uavhengig, etter militæret, og få meg hus og bil og sånn, selv om jeg ikke hadde noe støtte fra noen i familien.
Men, så ikke.
Jeg fikk sparken fra datajobben i militæret, etter en dag, uten noe ordentlig forklaring.
Og da ble jeg irritert, og sang anti-krigssanger, i HV-leieren på Terningmoen, hvor vi holdt til da, (for noen rep-befal, skulle ha kaserna vår, den tida de var inne på rep).
Så jeg ble skuffa rett og slett, og sang Johnny Hates Jazz osv., og ‘I don’t want to die for you’, osv.
Og Frankie Goes to Hollywood, og ‘war’.
Men militæret starta jo det her, med å kødde med meg da, og lot meg miste en datajobb jeg først fikk.
Og før det igjen, så kalte de meg inn til et års førstegangstjeneste, i infanteriet, som jeg ikke hadde bedt om, men som jeg måtte dra på.
Og så skal de kødde med meg resten av livet, for at jeg ble litt skuffa, når jeg fikk sparken fra en datajobb, som jeg kunne trengt etter militæret, uten å ha gjort noe galt.
Noen damer fortalte meg at militæret var Norges største barnehage, før jeg dro dit.
Og det har vist seg å stemme, vil jeg si.
Så sånn er nok det.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Men Bricen sa at han skulle sende e-post nå da, så vi får se om det dukker opp noe.
Vi får se.
PS 3.
Bricen sa også at jeg hadde ‘store røde ører, med litt hvitt oppå’.
Og det tolker jeg som noe underverden-morsomhet.
Hvor hvitt liksom skal bety kristen.
Og rødt kanskje norsk da(?)
At jeg var egentlig norsk, og hadde store ører (overhørte mye), og litt hvitt oppå.
At jeg virka kristen på overflaten, men var norsk under?
Hva vet jeg.
Jeg har ihverfall aldri vært kristen, så det kan de bare glemme.
Bare se boka mi fra kristendomstimene på Berger skole.
Da tegna jeg så mye vitsetegninger der, at lærer Allum beslagla boka.
Men norsk, det har jeg nok alltid vært og kommer nok alltid til å være.
Så det er kanskje derfor at enkelte Oslofolk ikke liker meg da, som jeg syntes jeg kunne høre på tonen til Bricen.
Siden de kanskje er mer amerikanske osv.
Hva vet jeg.
Vi får se.
Hvit er ihvertfall kristen mob/Ku Klux Klan, vil jeg si, at de underverden-fargekodene, nok må bety.
Så sånn er nok det.
Vi får se hva som skjer.
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Spørsmål om klage på politiet i Drammen
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Mon, Mar 1, 2010 at 8:22 AM | |
|
To: post@spesialenheten.no | ||
| ||
PS.
Noe av det samme temaet som i denne sangen vel, (som jeg husker vi lærte på Torstrand skole, i Larvik, i 2. eller 3. klasse):
PS.
Her er mer om det, at min tippoldefar, Anders Gjedde Nyholm, sin bror Didrik Galtrup Gjedde Nyholm, (som var dommer i den internasjonale domstolen i Haag, og som egentlig skulle være med å dømme, i striden mellom Danmark og Norge, om Grønland, men døde like før), var fan av Ibsen, (og jeg mistenker at han kanskje kunne ha dømt i fordel Norge, og at han kanskje ble drept, siden han ble erstattet med en annen dansk dommer, og jeg synes det var litt rart, at han døde like før den kjente rettsaken om Grønland, som min mormor fortalte meg at han gjorde, på telefon, i 2008 vel. Så sånn var det):
http://www.antiqbook.com/boox/mainst/AUTOGRAPHS-3652.shtml
PS 2.
Han fra Færøyene, på #Norge, på Dal-net, sa at ingen på Færøyene bor i hus med torvtak lengre.
Men jeg synes vel ikke akkurat at disse husene f.eks., ser så fraflyttede ut?
PS 3.
På bildet ovenfor, så ser det ut som at det er en krig, mellom de svarte og de hvite, synes jeg.
Som i jing og jang.
De hvite, dem vet man hvem er, det er som på Sørlandet, i bibelbeltet, det er nok de kristne, vil jeg si.
De med svarte hus, det er nok de samme som i f.eks. Numedal, vil jeg si.
De som bygger nye kirker i dragestil, osv.
Det er vikingene da.
Men de er de svarte, det var kanskje derfor vikingene robbet klostre osv., og drepte prester, de var kanskje djeveldyrkere?
Hva vet jeg.
Men at det er en slags krig på Færøyene, mellom en svart og en hvit side, det synes jeg ser ganske klart ut.
Så sånn er nok det.
Vi får se hva som skjer.
Altså, det jeg tenker på nå, er at det strides, i Norge, om Norge ble befolket nordfra eller sørfra.
Men jeg mener at det er litt irrelevant.
For hva man kan se på Wikipedia, er at Finnmark ikke ble regnet, i vikingetiden f.eks., som en del av Norge.
Finnmark var vel mer som en slags anneksdel, til Norge.
Her er mer om dette:
Samisk kultur er gammel i Finnmark, selv om det ennå ikke er klarlagt hvor langt tilbake den går, men i århundrene før Kristi fødsel er i alle fall dette folkeslaget fast etablert i Finnmark. Fra folkevandringstida står samene i handelskontakt med norrøne bosettere langs kysten av Nordland og Troms. Ottar fra Hålogaland beretter at han pålegger samene å betale skatt. I Egils saga berettes det om Torolv Kveldulvsson, som var høvding i Hålogaland på Harald Hårfagres tid, og krevde inn sameskatt. Torolv møtte kvener på sin ferd østover, og Finnmark beskrives slik: «Finnmarken er enormt stor. Vestenfor ligger havet, og derfra skjærer digre fjorder seg inn, likeså nordenfor og hele veien østover. Lenger sør ligger Norge. Finnmarken favner om nesten hele det øvre landet, like langt sørover som Hålogaland langs kysten. Øst for Namdalen ligger Jämtland, så Hälsingland og så Kvenland, så Karelen. Finnmarken ligger ovenfor alle disse land, og det er store fjellbygder der oppe, noe i daler og noe ved vann.» Finnmark ble altså oppfattet som noe som lå lenger nord enn Norge.
http://no.wikipedia.org/wiki/Finnmark
Så, jeg synes ikke at f.eks. samene kan kreve å ha vært først i Norge, og si at de er urbefolkning i hele Norge, det synes jeg høres litt for drøyt ut.
Men det kan være diskutabelt, om de var urbefolkning, i _Finnmark_, det er mulig.
Men urbefolkning i Norge, det kan man vel strengt tatt ikke hevde at samene var, uansett hvor mye velvilje man legger til, vil jeg si.
Bare sånn at ikke samene skal ta over hele Norge, mener jeg.
Så sånn er det.
Bare noe jeg kom på.
Mvh.
Erik Ribsskog
'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen