johncons






  • Google Mail – Oppdatering e-post fra igår/Fwd: Referanse Coop Obs! Triaden







    Google Mail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Oppdatering e-post fra igår/Fwd: Referanse Coop Obs! Triaden





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Sun, Feb 21, 2010 at 1:42 AM





    To:

    bjorn.kolby@lo.no



    Hei,

    jeg sender en klage på Coop og, hvor jeg jobbet på OBS Triaden, fra 1990 til 1992.
    (Jeg var bl.a. på et LO-møte, i Storgata i Oslo, som et par som het Lene, (fra Rælingen), og Knut Hauge, (fra Vestlandet), arrangerte, mens jeg jobbet der.

    Uten at jeg husker detaljene, om hva det møte handlet om).
    Coop sender meg e-poster midt på natta nå, men de skal jo følge forretningstiden.
    De kan sende interne e-poster alt de ønsker, om natta, men jeg har jo ikke jobba i Coop, siden 1992.

    Derfor ser jeg på dette som noe 'mobbings'.
    Dessuten, så var det sånn, at den nye kassalederen, fra OBS Lillestrøm, hun begikk avtalebrudd mot meg.
    Hun sa først at jeg skulle få jobbe mange vakter, når jeg hadde perm fra militæret, i 1992/93.

    Men da jeg kom dit, i høstpermen, høsten 1992, så ville hun først ikke la meg jobbe noen vakter.
    Hun bare avviste meg.
    (Men en dame ringte, mens jeg stod der, og sa hun var syk, så da fikk jeg jobbe likevel).

    Så dette var grunnen til at jeg sluttet i OBS og begynte i Rimi, mens jeg var i militæret, at hun kassalederen, på OBS Triaden, høsten 1992, hun var drev med avtalebrudd, sånn som jeg så det.
    Og da hadde jeg stilt opp og jobba mye ekstra, i travle perioder, jeg hadde jobba i ferskvaren, på gølvet og i sommer-spesialvareavdelingen, (og hatt ansvaret for den avdelingen i enkelte vakter), jeg hadde også ansvaret for ferskvaredisken, i noen vakter.

    Så jeg tro til mye ekstra, vil jeg si, for hvis jeg hadde vært slapp, så kunne jeg bare sagt nei, og holdt meg i kassa.
    Men jeg ville lære å jobbe i andre avdelinger og.

    Og jeg var også avløser, når det pauser, i kassa, så jeg fikk en del ansvar på OBS Triaden, og jobba i fire avdelinger, enda kontrakten min bare gjaldt kassa.

    Jeg var til og med frivillig som panterom-gutt en gang, siden han Jon Ole, klagde så mye.

    Og da fikk jeg kjørt meg, for Matland, (som det het da jeg begynte der. De skifta navn til OBS Triaden mens jeg jobba der. Og ble så overtatt av OBS Lillestrøm, etter enda noen måneder).
    Matland/OBS Triaden, var et stort hypermarked, må man vel kalle det.
    Så det var mange flasker som dukka opp den lørdagen, var det vel, som jeg passa på flaskerommet.
    Så det var ikke lett for meg, som ikke hadde hatt den jobben før.

    Men men.
    Så derfor syntes jeg det var urettferdig, at de skulle begynne å tulle med jobbavtalene mine.
    Siden jeg hadde nesten slitt meg ut der, og jobba bare travle kassevakter, ved siden av studier på NHI, på Helsfyr.

    Så jeg ble da skuffa, og begynte å jobb hos en kamerat av meg, fra det året jeg var russ i Drammen, Magne Winnem, som var butikksjef, på Rimi Munkelia, ved Lambertseter, i Oslo.
    Siden jeg syntes det var litt svikefult, å bli behandlet sånn, fra OBS Triaden.

    Så da begynte jeg i RIMI, i julepermen 1992.
    Så sånn var det.
    Og John Ellingsen, som var butikksjef der, han ville ikke skrive en ordentlig attest til meg engang, enda jeg sendte to brev om dette.

    (Jeg fikk bare et enkelt skjema).
    Og han hadde tulla med Brit i kassa, husker jeg, på et julebord, (antagelig julen 1991).
    Så var jeg innom OBS Triaden, noen år etter at jeg slutta der.

    Og da hadde hu Brit blitt gjort til kasseleder.
    Så ba hu meg gå å ta han John Ellingsen, siden han ikke hadde skrevet ordentlig attest til meg, som jeg nevnte til henne.
    Men da syntes jeg det ble litt rart, for jeg så på de to som et par, etter at de hadde hatt sex på julebordet, sånn som jeg ble fortalt av Knut Hauge, var det vel.

    Så da fikk jeg meg ikke til å gå inn på kontoret der, og spørre om attest.
    Da bare dro jeg fra den syndens bulen, som jeg litt tenkte på den butikken som da, OBS Triaden.
    Så jeg vil si at dette også blir til en arbeidssak, mot OBS Triaden/Coop, nå.

    Så jeg sender om den arbeidssaken og.
    Så nå er det altså fire arbeidssaker.
    – Rimi (1992 til 2004)
    – OBS Triaden (1990 til 1992)
    – Militæret (1992 til 1993)
    (- Bertelsmann Arvato's Microsoft Scandinavian Product Activation, i Liverpool, Storbritannia. (2005 til 2006).)
    Håper dere kan undersøke disse sakene, for jeg tviler på at det kan være tilfeldig, at jeg blir tullet med sånn, på fire arbeidsplasser.

    En arbeidsplass, det kunne ha vært tilfelding, men fire, det er litt mange, synes jeg.
    Så sånn er det.
    På forhånd takk for svar, som jeg forklarte så var jeg på LO-møte, i 1991, må det vel ha vært, med Knut Hauge, (tegneserie-tegneren), og hans Lene, fra Rælingen, fra OBS Triaden.

    Så jeg regner meg som ihvertfall halveis med i LO, etter det.
    Så da må dere undersøke dette, mener jeg, ettersom ingen av medlemmene deres prøvde å verve meg, i Rimi, enda min butikksjef, i 1993 mm., Elisabeth Falkenberg, er samboer med ei dame som hu sa var høyt oppe i LO-systemet, (ei som het Liv).

    Så Falkenberg burde ha vervet meg til LO, mener jeg.
    Men jeg ville ikke går for nærme, for de lesbiske, og jeg ble ikke invetitert i Falkenbergs 30 årsdag, selv om vår kollega Hilde ble det.
    Så jeg ville ikke gå for nærme da, Falkenberg ville nok blitt fornærmet, og ville nok ha syntes at jeg prøvde å bli 'en av gutta', hvis jeg hadde meldt meg inn i LO, mens jeg jobba i Rimi.

    Det ville ikke ha overrasket meg ihvertfall.

    Så sånn er nok det.
    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2010/2/21
    Subject: Fwd: Referanse Coop Obs! Triaden
    To: haavard.braathen@co.coop.no

    Hei igjen,

    hvorfor sender dere e-poster så seint på natta, i helga, forresten?
    Hvis det er lov å spørre?
    Mvh.

    Erik Ribsskog


    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2010/2/21

    Subject: Re: Referanse Coop Obs! Triaden

    To: haavard.braathen@co.coop.no

    Hei,

    ok, jeg husker ikke etternavnet hans.
    Han var leder for spesialvareavdelingen, skjønner du, og jeg jobba i kassa.

    Men jeg får se om jeg kommer på etternavnet.

    Igjen takk for svar!
    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/2/20 <haavard.braathen@co.coop.no>

    Beklager, men ingen av de jobber i bedriften lenger heller. Lars

    Erik sluttet da vi la ned butikken. Han bor trolig fremdeles i Oslo. Søker du

    på etternavnet på Gulesider finner du 4 treff. Du kan jo prøve å få kontakt med

    han?

    Mvh

    Haavard

    Fra: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 21. februar 2010 00:00

    Til: Braathen, Haavard

    Emne: Re: Referanse Coop Obs! Triaden

    Hei,

    ja, Claus og John Ellingsen.

    Brit, (fra Trøndelag).

    Ei som het Hanne, som var fruktansvarlig.

    Klara, på kontoret, (men hun har jo slutta for lenge siden,

    men det var hun som ansatte meg).

    Det er vel de jeg kommer på i farta vel.

    Takk for svar ihvertfall!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/2/20 <haavard.braathen@co.coop.no>

    Hei!

    Coop Obs! Triaden ble nedlagt våren 2007. De ansatte ble

    omplassert til nærliggende butikker. Jeg har gått igjennom listene over de som

    jobbet der på nedleggelsestidspunktet. Ingen av de som du nevner i din mail

    jobber i bedriften på nåværende tidspunkt. Er det andre personer du husker å ha

    jobbet sammen med?

    Mvh

    Haavard Braathen

    Personaldirektør

    Coop Øst BA

    Tlf: 924 51 171












  • Google Mail – Referanse Coop Obs! Triaden







    Google Mail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Referanse Coop Obs! Triaden





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Sun, Feb 21, 2010 at 12:58 AM





    To:

    haavard.braathen@co.coop.no



    Hei igjen,

    hvorfor sender dere e-poster så seint på natta, i helga, forresten?
    Hvis det er lov å spørre?
    Mvh.

    Erik Ribsskog


    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2010/2/21
    Subject: Re: Referanse Coop Obs! Triaden

    To: haavard.braathen@co.coop.no

    Hei,

    ok, jeg husker ikke etternavnet hans.
    Han var leder for spesialvareavdelingen, skjønner du, og jeg jobba i kassa.

    Men jeg får se om jeg kommer på etternavnet.

    Igjen takk for svar!
    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/2/20 <haavard.braathen@co.coop.no>

    Beklager, men ingen av de jobber i bedriften lenger heller. Lars

    Erik sluttet da vi la ned butikken. Han bor trolig fremdeles i Oslo. Søker du

    på etternavnet på Gulesider finner du 4 treff. Du kan jo prøve å få kontakt med

    han?

    Mvh

    Haavard

    Fra: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 21. februar 2010 00:00

    Til: Braathen, Haavard

    Emne: Re: Referanse Coop Obs! Triaden

    Hei,

    ja, Claus og John Ellingsen.

    Brit, (fra Trøndelag).

    Ei som het Hanne, som var fruktansvarlig.

    Klara, på kontoret, (men hun har jo slutta for lenge siden,

    men det var hun som ansatte meg).

    Det er vel de jeg kommer på i farta vel.

    Takk for svar ihvertfall!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/2/20 <haavard.braathen@co.coop.no>

    Hei!

    Coop Obs! Triaden ble nedlagt våren 2007. De ansatte ble

    omplassert til nærliggende butikker. Jeg har gått igjennom listene over de som

    jobbet der på nedleggelsestidspunktet. Ingen av de som du nevner i din mail

    jobber i bedriften på nåværende tidspunkt. Er det andre personer du husker å ha

    jobbet sammen med?

    Mvh

    Haavard Braathen

    Personaldirektør

    Coop Øst BA

    Tlf: 924 51 171












  • Google Mail – Referanse Coop Obs! Triaden







    Google Mail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Referanse Coop Obs! Triaden





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Sat, Feb 20, 2010 at 11:00 PM





    To:

    haavard.braathen@co.coop.no



    Hei,

    ja, Claus og John Ellingsen.
    Brit, (fra Trøndelag).
    Ei som het Hanne, som var fruktansvarlig.
    Klara, på kontoret, (men hun har jo slutta for lenge siden, men det var hun som ansatte meg).

    Det er vel de jeg kommer på i farta vel.
    Takk for svar ihvertfall!
    Mvh.
    Erik Ribsskog

    2010/2/20 <haavard.braathen@co.coop.no>

    Hei!

    Coop Obs! Triaden ble nedlagt våren

    2007. De ansatte ble omplassert til nærliggende butikker. Jeg har gått igjennom

    listene over de som jobbet der på nedleggelsestidspunktet. Ingen av de som du

    nevner i din mail jobber i bedriften på nåværende tidspunkt. Er det andre personer

    du husker å ha jobbet sammen med?

    Mvh

    Haavard Braathen

    Personaldirektør

    Coop Øst BA

    Tlf: 924 51 171






    PS.

    Hvis jeg husker riktig, så var hu Hanne, (som var fruktansvarlig på OBS Triaden), ei som gikk i klassen til tremenningen min, Øystein Andersen, fra Hanaborg, på Lørenskog.

    Og han kalte henne for ‘Hanne Panne’.

    Hvis det var samme Hanne da.

    Jeg var jo fra Bergeråsen, i Svelvik, og kjente tremenningen min derfra.

    Men halvbroren min, bodde i Høybråtenveien, på Furuset, som var såvidt i gåavstand, til der Øystein bodde, i Lørenskog.

    Så det var en av grunnene, til at jeg syntes det var artig å leie et rom, av foreldra til halvbroren min.

    Noen ganger ringte Øystein, og da gikk jeg bort til Lørenskog, husker jeg, for da var Øystein og drakk hos en kamerat.

    Og Øystein pleide, (av en eller annen grunn), å vise meg skoleboka si, fra ungdomsskolen, eller fra videregående, eller hva det var, noen ganger, da jeg besøkte han, i Lørenskog, (siden vi var kamerater, når han var på Bergeråsen, i helgene, siden de hadde arva et hus, nedafor Bergeråsen).

    Det var ei annen jente i klassen hans, som Øystein var mer interessert i, mener jeg å huske, enn hu Hanne, (som han kalte for Hanne Panne).

    Men hva hu andre het, det husker jeg ikke, men jeg mener å huske at begge var lyshåra.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg kom på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Og den som tipsa meg om at det var ledig jobb på OBS Triaden, det var en som het Svein Martinsen, fra Skedsmo vel.

    Han og familien, var venner av foreldra til halv-broren min.

    Jeg hadde jo et hvileår, og skulle spare penger, til andre året, på NHI.

    Så fikk jeg jobben på OBS Triaden da, av hun Klara på kontoret, siden jeg hadde jobba på CC Storkjøp, et par år tidligere, da jeg var russ i Drammen.

    Og de foreldra til halvbroren min, de var sånn at de gikk på travbanen og bingo hele tida, osv.

    Og hu stemora hans, Mette Holter, hadde vært gift med en italiensk mafiakar, i Ancona-familien, i USA.

    Så de kjente mange forskjellige travbane-folk osv., da.

    Så jeg fikk litt bakoversveis noen ganger, da jeg bodde der.

    Axel, (som var 11-12 år, på den her tida), fortalte at han Svein Martinsen, pleide å gå i kjøttdisken der, på OBS Triaden, og be om, ‘også noen hekto roastbiff til katta’, (som kosta 14.90 for hektoen vel).

    Men men.

    Og de Martinsen, hadde også to døtre, som var innom der, og speida på meg, da jeg jobba i kassa der, husker jeg.

    Hu ene het Siv Angelica, mener jeg.

    Og det prata Axel om og da, at det var spesielt navn, Angelica.

    Mer da.

    Jo, han pleide å gi Axel hundrelapper, på Bjerke, når faren til Axel, Arne Thomassen og Svein Martinsen, satt i restauranten, på Bjerke.

    Så kunne Martinsen bare plutselig gi Axel en seddel, og si at han skulle kjøpe seg noe digg, e.l.

    Svein Martinsen kjøpte Harda-klær, en ganske kjent klesforretning, i Lillestrøm vel, det året jeg leide et rom hos foreldra til halvbroren min.

    Og han sponsa vel hun ‘tause Birgitte’, tror jeg det var, på tv-showet ‘Casino’, hvis jeg ikke tar helt feil.

    Og de kjente visst han Kjells markiser-karen også, og visste vel også hvem Flatland var, tror jeg.

    Flatland er vel også en sånn som går på travbanen mye, tror jeg.

    Farfaren min, Øivind Olsen, han advarte meg, mot de her travbanefolka, før han fikk slag, på begynnelsen av 80-tallet.

    Men jeg måtte nesten besøke dem, syntes jeg, når halvbroren min bodde der, og jeg bodde i samme byen, da jeg flytta til Oslo, for å studere, i 1989.

    Så det er ikke så lett å vite hva man skal gjøre, hvis man har mye sånn ‘travbane-folk’, i familien, osv.

    Men kan vel kanskje kutte de ut med en gang, men da må man kanskje kutte ut hele familien sin, med en gang.

    Det er ikke alltid så lett å vite, hvem man bør kutte ut heller.

    Axel er vel også i noe undergrunn, tror jeg, halvbroren min.

    Så det synes jeg er vrient, hvordan man skal gjøre sånt.

    Man får vel bare se det ann, tror jeg, og så kutte ut folk, når man tar dem på fersken, i å gjøre noe man synes er et grovt overtramp mot seg selv da.

    Og så kutte de ut.

    Det må vel være den mest fornuftige måten, tror jeg, å takle sånne spesielle folk i familien på.

    At man bare ser det ann, og så kutter ut folk, hvis de tuller for mye med en.

    Noe sånt.

    Men jeg er ikke noe ekspert på det her heller, men det skjønner vel folk.

    Så sånn er vel det.

    Vi får se.

  • PS.

    Den tv-en kosta ca. 1000 kroner på Argos, og jeg kjøpte den da han ene grandonkelen min døde i Holmsbu, og jeg arvet noe penger fra han, (for faren min ville ikke ha den arven, av en eller annen grunn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg kom på.

    Man _må_ ha en sånn boks til TV-en, i England nå, for ellers så får man ikke inn noen kanaler, for bakkenettet er slått av.

    Jeg kjøpte en mindre TV, i matbutikken, på tilbud, da jeg bodde i Walton og jobba for Arvato, på vegne av Microsoft.

    Den TV-en er på soverommet, men den får jeg ikke til å virke nå.

    (Ikke at jeg bruker TV-en på soverommet så mye akkurat).

    Men det tror jeg er fordi at jeg trenger en sånn boks til den TV-en på soverommet og.

    Så man må ha en sånn boks for hver TV, ettersom jeg har skjønt.

    Men de boksene er ikke så dyre, og man får da inn mange fler kanaler da, (selv om noen av de er ‘tulle’-kanaler, som TV-shop-aktige kanaler osv.).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg kom på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • Dette så jeg på Sky Sports News, i dag morges vel.

    En dame ved navn Amy, har vunnet gull i en slags akeidrett vel, som heter ‘skeleton’, eller noe, med en kjelke som hun kaller ‘Arthur’, sa de.

    Dette er noe sånt som femte eller sjette gangen, som Storbritannia vinner gullmedalje i vinter-OL.

    Det skjer noe sånt som hvert 14. år, eller noe sånt, i gjennomsnitt.

    En gang vant de i ishockey, rundt 1911, eller noe.

    Så vant de tre ganger i kunstløp.

    Og så vant de en gang i bob også, fortalte de på Sky Sports News.

    Og nå også i ‘skeleton’ da.

    Jeg tror det kanskje er et par jeg har glemt der og.

    Så nå er det altså stor jubel om dagen, her i England, for Amy Williams og olympisk gullmedalje i ‘skeleton’, i vinter-OL, i Canada, osv.

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg kom på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Her er mer om dette:







  • Google Mail – Baard Berge slutta?/Fwd: Delivery Status Notification (Failure)







    Google Mail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Baard Berge slutta?/Fwd: Delivery Status Notification (Failure)





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Sat, Feb 20, 2010 at 8:25 AM





    To:

    post.oslo@politiet.no



    Hei,

    har han Baard Berge slutta hos Oslopolitiet?
    Jeg får bare feilmelding når jeg sender e-post til denne medarbeideren deres.
    Mvh.
    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: <postmaster@master.net>
    Date: 2010/2/20

    Subject: Delivery Status Notification (Failure)
    To: eribsskog@gmail.com

    This is an automatically generated Delivery Status Notification.

    Delivery to the following recipients failed.

    baard.berge@politiet.no

    Final-Recipient: rfc822;baard.berge@politiet.no

    Action: failed

    Status: 5.1.1

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    To: baard.berge@politiet.no
    Date: Sat, 20 Feb 2010 01:59:36 +0000

    Subject: Påminnelse/Fwd: Mottok tullebrev/trusselbrev
    Hei,

    jeg kan ikke se at jeg har mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg sender en påminnelse om dette.
    Håper dette er i orden!

    Mvh.

    Erik Ribsskog


    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2009/12/22

    Subject: Mottok tullebrev/trusselbrev

    To: Baard Berge <baard.berge@politiet.no>

    Hei,

    idag så fikk jeg et tullebrev/trusselbrev, på norsk, i posten fra Spania, enda jeg aldri har vært i Spania.

    Men men.
    Det er undertegnet Arne Bjarne Panel, i Larvik.

    Og faren min heter Arne Mogan Olsen, og jeg pleide å bo i Larvik.
    Så det er tydelig at dette er fra noen som kjenner meg bra.
    Jeg har en gammel kamerat, som heter Christian Grønli, i Spania.

    Men han skrev masse dumme Facebook-meldinger til meg, hvis jeg husker riktig.
    Grønli fikk meg til å låne et digitalkamera, av en som het Frederick, som var assistent på Rimi Bjørndal.

    Grønli studerte grafisk design, i Barcelona, og de hadde fått i oppdrag å lage en modell av et museum, sa han.

    Så han ville at jeg skulle ta bilder av Munch-museet for han.
    Det gjorde jeg, for jeg tenkte ikke at det var noe dumt med å gjøre det for en gammel kamerat, fra Bergeråsen.
    (Faren min lot meg jo bo alene, fra jeg var ni år, og mora til Christian og Petter, dvs. Tove Grønli, hu lot meg være en del oppe hos dem.
    Før hu døde, før vanlig alder, på begynnelsen av 80-tallet, og Kripos dukka opp på Bergeråsen).

    Så mora til Christian var kul mot meg, så jeg tenkte jeg fikk gjøre han en tjeneste.
    Så derfor sendte jeg bilder av Munch-museet pr. e-post, til Spania, vinteren 2002/03, må det vel ha vært.

    Så ble det jo ran av Munch-museet, så jeg har lurt litt på om Christian kan ha hatt noe med det å gjøre.
    Hm.
    Men men.
    Jeg sender ihvertfall kopi av trusselbrevet, så kan du jo se om dette er noe jeg burde anmelde, du som kjenner politijurister osv., og kanskje er vant til å tyde sånne trussel/tulle-brev.

    Mvh.
    Erik Ribsskog





    4 attachments

    img198.jpg
    975K
    img199.jpg
    1007K
    img200.jpg
    1407K
    img201.jpg
    1395K




  • Jeg husker da jeg var sånn 9-10 år, så tok faren min med meg inn til Oslo, (som han ganske ofte pleide å gjøre), for å være hjelpegutt, ved leveranser av køyesenger, (og seinere vannsenger), som hadde vært annonsert i Aftenposten.

    (For faren min hadde arvet et snekkerverksted, Strømm Trevare, av faren sin.

    Og det kan ha vært litt psykologisk, det her, at faren min flytta fra meg, og lot meg bo alene, fra jeg var ni år.

    For da ble jeg så selskapssyk, så jeg sa aldri nei til å bli med til Oslo eller Tønsberg, for å være ‘bære-slave’, når faren min skulle levere senger.

    Så sånn var det).

    På en av disse Oslo-turene, så besøkte faren min en kamerat av han fra militæret, som var purk, i Oslo.

    Jeg kjeda meg, av pratinga dems, så jeg gikk litt rundt i leiligheten til han purken, (som var ungkar).

    Så så jeg at det lå en sånn liten, svart bok, ved telefonen, (i et annet rom enn der faren min og han purken prata da).

    Og jeg var jo som unger flest, så jeg tok med meg den boka da, som jeg syntes så artig ut.

    Og jeg leste i den, da jeg kom hjem, og den var full av jentenavn og telefonnumre.

    Så det virker som at politiet har fri tilgang på damer, vil jeg si.

    Så sånn er nok det.

    Så jeg lurer på om det er sånn, at damer som gjør noe ulovlig, de kan slippe unna fengsel og tiltale, hvis de er sexy, og heller bli politi-horer(?)

    Er det noe sånt som foregår?

    Har f.eks. de damene på Arvato, gått med på å være politihorer, mot at de slapp tiltale, for å være noe spioner for noe ‘mafian’, f.eks?

    Også har da politiet her i byen, tulla med meg og arbeidssaken min, og alt som har med meg og gjøre, fordi dette var med i avtalen med jentene, (eller horene), fra Arvato?

    Er det dette som foregår?

    Er det derfor det er komplett umulig for meg, å få noen av rettighetene mine?

    Bare en teori jeg tenkte på.

    Vi får se hva som skjer.

    Mvh.

    Erik Ribsskog







  • Google Mail – Påminnelse/Fwd: Mottok tullebrev/trusselbrev







    Google Mail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Påminnelse/Fwd: Mottok tullebrev/trusselbrev





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Sat, Feb 20, 2010 at 1:59 AM





    To:

    baard.berge@politiet.no



    Hei,

    jeg kan ikke se at jeg har mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg sender en påminnelse om dette.
    Håper dette er i orden!

    Mvh.

    Erik Ribsskog


    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2009/12/22
    Subject: Mottok tullebrev/trusselbrev

    To: Baard Berge <baard.berge@politiet.no>

    Hei,

    idag så fikk jeg et tullebrev/trusselbrev, på norsk, i posten fra Spania, enda jeg aldri har vært i Spania.

    Men men.
    Det er undertegnet Arne Bjarne Panel, i Larvik.

    Og faren min heter Arne Mogan Olsen, og jeg pleide å bo i Larvik.
    Så det er tydelig at dette er fra noen som kjenner meg bra.
    Jeg har en gammel kamerat, som heter Christian Grønli, i Spania.

    Men han skrev masse dumme Facebook-meldinger til meg, hvis jeg husker riktig.
    Grønli fikk meg til å låne et digitalkamera, av en som het Frederick, som var assistent på Rimi Bjørndal.

    Grønli studerte grafisk design, i Barcelona, og de hadde fått i oppdrag å lage en modell av et museum, sa han.

    Så han ville at jeg skulle ta bilder av Munch-museet for han.
    Det gjorde jeg, for jeg tenkte ikke at det var noe dumt med å gjøre det for en gammel kamerat, fra Bergeråsen.
    (Faren min lot meg jo bo alene, fra jeg var ni år, og mora til Christian og Petter, dvs. Tove Grønli, hu lot meg være en del oppe hos dem.
    Før hu døde, før vanlig alder, på begynnelsen av 80-tallet, og Kripos dukka opp på Bergeråsen).

    Så mora til Christian var kul mot meg, så jeg tenkte jeg fikk gjøre han en tjeneste.
    Så derfor sendte jeg bilder av Munch-museet pr. e-post, til Spania, vinteren 2002/03, må det vel ha vært.

    Så ble det jo ran av Munch-museet, så jeg har lurt litt på om Christian kan ha hatt noe med det å gjøre.
    Hm.
    Men men.
    Jeg sender ihvertfall kopi av trusselbrevet, så kan du jo se om dette er noe jeg burde anmelde, du som kjenner politijurister osv., og kanskje er vant til å tyde sånne trussel/tulle-brev.

    Mvh.
    Erik Ribsskog





    4 attachments

    img198.jpg
    975K
    img199.jpg
    1007K
    img200.jpg
    1407K
    img201.jpg
    1395K










  • Google Mail – Påminnelse/Fwd: Til Arne Fliflet







    Google Mail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Påminnelse/Fwd: Til Arne Fliflet





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Sat, Feb 20, 2010 at 1:56 AM





    To:

    postmottak@sivilombudsmannen.no



    Hei,

    jeg kan ikke se at jeg har mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg sender en påminnelse om dette.
    Håper dette er i orden!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2010/1/5

    Subject: Til Arne Fliflet
    To: postmottak@sivilombudsmannen.no

    Hei,

    jeg ringte Sivilombudsmannen nå, på 22828500, og fikk beskjed om at det var du som var overordnede, for Eiind Sveum Brattegård, kontorsjef.

    Grunnen til at jeg sender e-post, er at jeg synes det er galt, at jeg får svar fra UD, når jeg kontakter Ambassaden i London.

    Fordi jeg bor, som norsk statsborger i England, og jeg er nesten avhengig av å ha et bra forhold til ambassaden, hvis noe uforutsett skjer.
    Nå, så synes jeg ikke at jeg kan ringe ambassaden, hvis noe skjer, siden de ikke vil svare på mine henvendelser, men får UD til å svare for seg, enda dere hos Sivilombudsmannen har bedt ambassaden om å svare meg.

    Det er en sak som har deres referanse 2009/2334.
    Så jeg håper at dere kan komme med en uttalelse, om at ambassaden i London, må svare folk, og ikke bare få UD til å svare for seg, for det blir litt sånn som mobbing og trakassering, for oss norske statsborgere som bor i det landet som den spesielle ambassaden holder til, synes jeg.

    For andre norske statsborgere, som bor i England, som kontakter ambassaden i London, de får jo svar fra ambassaden i London.
    Mens jeg altså får svar fra UD, av en eller annen merkelig grunn, så vil ikke ambassaden svare meg.

    Og det ser jeg på som uhøflig og som en fornærmelse, og det synes jeg ikke at det er riktig at jeg skal akseptere, og det synes jeg ikke at Sivilombudsmannen burde akseptere heller, at når dere ber ambassaden i London svare meg, så svarer UD istedet, det synes jeg minner om mangel på respekt, fra ambassaden i London, for vanlige folk, (dvs. meg), og for Sivilombudsmannen.

    Så her vil jeg at dere trår til med en uttalelse.
    Det synes jeg ikke er for lite å forlange i det her tilfellet, for det her føles som noe herk og som noe nedverdigende, for meg.
    Mvh.

    Erik Ribsskog






'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen