johncons


  • Session Start: Fri Jan 29 23:50:31 2010
    Session Ident: #blablabla
    03[23:50] * Now talking in #blablabla
    Session Time: Sat Jan 30 00:00:00 2010
    03[00:12] * xae8koo (~xae8koo@ti0069a380-0995.bb.online.no) has joined #blablabla

    03[00:12] * xae8koo (~xae8koo@ti0069a380-0995.bb.online.no) has left #blablabla
    02[00:54] * Sjutten (~bobo@104.80-202-190.nextgentel.com) Quit (Quit: De mørkhårede vil regjere verden i 2012! )

    [01:26] <Tjaden> Nå kan du ta op John_cons
    03[01:26] * Tjaden (~Underfrog@211.217.16.62.customer.cdi.no) has left #blablabla (Leaving )

    Session Close: Sat Jan 30 03:04:01 2010
    Session Start: Sat Jan 30 03:04:05 2010
    Session Ident: #blablabla
    03[03:04] * Now talking in #blablabla
    03[03:04] * efnet.xs4all.nl sets mode: +nt








  • Session Start: Fri Jan 29 23:53:36 2010
    Session Ident: xae8koo
    [23:53] Session Ident: xae8koo (EFNet, john_cons) (~xae8koo@ti0069a380-0995.bb.online.no)

    [23:53] <xae8koo> Hei
    [23:53] <xae8koo> Hvordan går det?
    01[23:54] xae8koo is ~xae8koo@ti0069a380-0995.bb.online.no * xae8koo

    01[23:54] xae8koo using irc.homelien.no Who Cares
    01[23:54] xae8koo End of /WHOIS list.
    01[23:54] <john_cons> hvem er du?
    [23:54] <xae8koo> Jeg er en som leser bloggen din

    [23:54] <xae8koo> Steinar fra Alta
    01[23:54] <john_cons> ok, hei steinar fra alta
    [23:54] <xae8koo> Pratet med deg en gang før på irc, om noen nettsider og styr.
    01[23:55] <john_cons> ok, det kan jeg ikke huske akkurat nå men, men det stemmer sikkert

    [23:55] <xae8koo> Det er en stund siden
    01[23:55] <john_cons> åkey
    01[23:55] <john_cons> før jeg flytta til england?
    [23:55] <xae8koo> Nei, ikke så lenge

    01[23:55] <john_cons> okey
    01[23:55] <john_cons> hva driver du med oppe i alta da
    [23:56] <xae8koo> Jeg er litt nysgjerrig, er alt du skriver på bloggen sant?
    01[23:56] <john_cons> ja det skal være det

    [23:56] <xae8koo> Jeg jobber på Esso, den som ble ranet av Statoil, og går på skole.
    01[23:56] <john_cons> var det noe spes du lurte på
    [23:56] <xae8koo> Studerer IT

    01[23:56] <john_cons> ranet av statoil ja, det har jeg ikke hørt om
    [23:56] <xae8koo> Er systemet virkelig så korrupt?
    01[23:56] <john_cons> ok
    01[23:56] <john_cons> ja, til tider ihvertfall, virker det som

    01[23:56] <john_cons> men jeg vet ikke hva det skyldes

    01[23:57] <john_cons> kanskje det er noe med multi-kultur
    [23:57] <xae8koo> multi-kultur?
    [23:57] <xae8koo> Sånn at det er andre kulturer enn vår?
    01[23:57] <john_cons> at fordi jeg jobba i en butikk i oslo øst, så tror de at jeg er som en muslim

    01[23:57] <john_cons> og muslimer tuller de med etter 11. september
    01[23:57] <john_cons> kanskje noe sånt
    01[23:57] <john_cons> jeg vet ikke
    [23:57] <xae8koo> Er det noen fler som er i faresonen?

    01[23:57] <john_cons> jeg vet ikke jeg altså, men jeg synes norske verdier er under press fra flere hold
    01[23:58] <john_cons> fra både usa og muslimer og det som er nærmest
    01[23:58] <john_cons> jeg tror de har undergrunn, som nekter folk sine rettigheter

    01[23:58] <john_cons> pga. politiske motiver, eller hva det kan være
    [23:58] <xae8koo> Muslimer, eller folk de tror er muslimer?
    01[23:58] <john_cons> både og tror jeg

    01[23:59] <john_cons> at det er litt kaos i verden og norge i dag
    01[23:59] <john_cons> og at ting som folks rettigheter kanskje lider litt under dette
    01[23:59] <john_cons> sånn virker det for meg ihvertfall

    01[23:59] <john_cons> men men
    01[23:59] <john_cons> dette havner nok på bloggen, men det skjønte du kanskje fra før
    [23:59] <xae8koo> Loggen fra denne samtalen?
    Session Time: Sat Jan 30 00:00:00 2010

    01[00:01] <john_cons> jepp
    01[00:02] <john_cons> altså det virker for meg, som at de kristne har sin mob, og at muslimene har sin mob og djeveldyrkere (illuminati vel) har sin mob osv

    01[00:02] <john_cons> så vanlig folk blir ofte bare leketøy, for disse undergrunnsfolka
    [00:02] <xae8koo> Hvem er de? Og hva vil de?
    01[00:02] <john_cons> kristne vil jo misjonere

    [00:02] <xae8koo> Er du religiøs?
    01[00:02] <john_cons> altså sørlandet og vestlandet er jo i bibelbelte
    01[00:02] <john_cons> nei
    [00:03] <xae8koo> Ateist?

    01[00:03] <john_cons> og de vil vel at østlandet også skal bli i bibelbeltet
    01[00:03] <john_cons> jepp
    01[00:03] <john_cons> så de har vel en 'hvit' mob da, eller noe

    01[00:03] <john_cons> altså hvit som i kristen
    01[00:03] <john_cons> tror jeg ihvertfall
    01[00:03] <john_cons> også er det en svart/djeveldyrker mob
    01[00:03] <john_cons> (illuminati)

    01[00:03] <john_cons> som er i dalene osv
    01[00:03] <john_cons> virker det som
    01[00:03] <john_cons> også er det vanlige norske
    01[00:04] <john_cons> også er det muslimer osv

    01[00:04] <john_cons> noe sånt virker det som for meg
    01[00:04] <john_cons> jeg er da vanlig norsk, og blir tulla med av alle de andre
    01[00:04] <john_cons> for vanlige norske er nok under press, for disse mobsterne kontrollerer nok mye av myndighetene

    [00:04] <xae8koo> SÃ¥ det er Djeveldyrkere, kristne, muslimer og vanlige norske
    01[00:04] <john_cons> du har jo kommunister og
    01[00:04] <john_cons> ja, og kommunister

    [00:04] <xae8koo> Og de kjemper mot hverandre?
    01[00:04] <john_cons> og amerikanere
    01[00:05] <john_cons> ja jeg tror det
    01[00:05] <john_cons> de er ihvertfall organisert, virker det som

    01[00:05] <john_cons> de 'hvite' er vel det samme som ku klux klan, omtrent
    01[00:05] <john_cons> tror jeg
    01[00:05] <john_cons> og de svarte er jo djeveldyrkere, og de som ble kalt hekser i middelalderen osv

    01[00:06] <john_cons> men det er som en del av taoismen, mener jeg
    01[00:06] <john_cons> jing og jang og sånt
    01[00:06] <john_cons> dette her er ikke norskt, men fra det fjerne østen.

    01[00:06] <john_cons> men de tuller med vanlige norske folk da
    [00:06] <xae8koo> Vet du når det oppstod?
    01[00:06] <john_cons> ihvertfall på østlandet osv., vil jeg si det ser ut som

    [00:06] <xae8koo> Er det over hele verden eller bare deler?
    01[00:06] <john_cons> jeg tror sørlendingene må ha hatt det lenge, se på byene
    01[00:07] <john_cons> da folk begynte å male husa hvite, istedet for gule, vil jeg si

    01[00:07] <john_cons> de som har gule hus er norske tror jeg
    01[00:07] <john_cons> og de som har hvite er kristne
    01[00:07] <john_cons> noe sånt
    01[00:07] <john_cons> at gule og røde hus betyr norske

    01[00:07] <john_cons> og hvite betyr kristne
    01[00:07] <john_cons> ja, det er nok i usa og overalt ellers og
    01[00:08] <john_cons> men de forskjellige undergrunnene har forskjellig makt i de forskjellige landene da

    01[00:08] <john_cons> men nå er ikke jeg noe ekspert
    01[00:08] <john_cons> så det er mulig jeg tar feil innimellom ihvertfall
    [00:08] <xae8koo> Kjenner du til noen eksperter? Og er england tryggere enn norge?

    01[00:08] <john_cons> jeg bare sier hvordan jeg synes det ser ut som for meg
    01[00:08] <john_cons> i england så virker det som at det er litt mer sivilisert kanskje
    01[00:08] <john_cons> men det varierer fra by til by

    01[00:09] <john_cons> altså london er jo nesten muslimsk i mange deler vel
    01[00:09] <john_cons> og det er jo motsetninger mellom byer som manchester og liverpool
    01[00:09] <john_cons> altså, i liverpool, så kan man gå på gata uten å bli sjikanert, synes jeg

    01[00:09] <john_cons> mens i manchester, så er det mer sånn at folk tuller med deg osv
    01[00:10] <john_cons> så det er nok forskjellige som har kontroll da
    [00:10] <xae8koo> Hvorfor blir bare noen utvalgt? Hva har du gjort galt?

    01[00:10] <john_cons> jeg vet ikke hva det kan være
    01[00:10] <john_cons> kanskje det er fordi jeg hadde en chatte-kanal på nettet, #blablabla?
    01[00:10] <john_cons> jeg vet ikke helt

    01[00:10] <john_cons> men det jeg konsentrerer meg om
    01[00:10] <john_cons> det er hvorfor myndighetene ikke gir folk rettighetene sine
    01[00:11] <john_cons> myndighetene burde jo ikke synke ned på et sånt her 'mob'-nivå, mener jeg

    01[00:11] <john_cons> de burde behandle folk på en ordentlig måte, og ikke miste integriteten sin
    01[00:11] <john_cons> og la folk få rettighetene sine, mener jeg
    01[00:11] <john_cons> brb

    [00:12] <xae8koo> ok
    01[00:14] <john_cons> jeg synes det f.eks. kan virke som at trond giske og han røkke, kan være med i den samme 'mafian'/mob-en, forresten
    01[00:14] <john_cons> illuminati, kanskje

    01[00:14] <john_cons> altså, hvis vi går 15 år tilbake, så hadde vel ikke norge sånn oligarker
    01[00:14] <john_cons> som stein erik hagen og kjell inge røkke
    01[00:14] <john_cons> så noe må ha skjedd i det norske samfunnet

    01[00:15] <john_cons> jeg lurer på om han røkke ihvertfall, er støttet av noe undergrunn, eventuelt
    01[00:15] <john_cons> siden han har vokst seg opp fra ingen steder av, og har sugerør inn i statskassa, virker det som

    01[00:15] <john_cons> men men
    01[00:19] <john_cons> det er ganske bra, å ikke se forskjell på esso og statiol 🙂
    01[00:24] <john_cons> ok, men jeg stikker og poster det her på bloggen jeg

    01[00:24] <john_cons> du får ha takk for chatten
    01[00:24] <john_cons> hadetbra!
    Session Close: Sat Jan 30 00:25:16 2010






  • Nå var jeg og trente, og da tenkte jeg på, at det ser kanskje ut som at jeg bare har studert og jobba på Rimi, på bloggen.

    Men jeg har jo også drevet med mange hobbier.

    De fleste har jeg vokst fra riktignok, og noen har jeg ikke hatt tid til, etter at jeg begynte på Rimi.

    Også har jeg fått nye interesser, som å skrive på debattforum og trene hele året, osv.

    Men da jeg bodde alene, etter at faren min flyttet fra meg, og lot meg bo alene, da han traff Haldis, på Bergeråsen.

    Så har jeg også drevet med programmering.

    Når jeg ikke spilte fotball, eller kjørte med båt på fjorden, eller skøyt med luftgevær.

    (Så jeg var ikke noe nerd akkurat, selv om jeg syntes at data var kult.

    Det her var på 80-tallet, og jeg fikk en av de første datamaskinene, VIC-20, av faren min.

    Vi kjørte inn til Oslo, i 1981 kanskje, og kjøpte den i en databutikk, på Vika, i Oslo, husker jeg.

    Men kassettspillerne var utsolgt, i nesten et år.

    (Jeg ringte inn dit selv, fra Sand, og hørte, men de var utsolgt hver gang jeg ringte).

    Så for å få noe nytte av den VIC-20’en, så måtte jeg skrive inn programmene på nytt, for hver gang jeg skrudde på strømmen, på VIC-en.

    Så jeg begynte etterhvert vant til å taste inn dataprogram.

    Men jeg fulgte jo også det kurset, som stod i brukermanualen, i programmering.

    Så etterhvert så lærte jeg å programmere.

    Og da lagde jeg en del program på VIC-20:

    – Vekkerklokke, (som jeg trengte for å rekke butikken på Sand, for jeg var b-menneske, og det her var vel i sommerferien).

    – Kronespill-spill, (et spill som skulle forestille kronespill da, og man kunne vinne fra en til syv kroner).

    – Tippeprogram: Jeg lagde et ganske avansert tippeprogram, da jeg bodde på Bergeråsen, og det tror jeg var på VIC-20, eventuelt en annen maskin.

    Så kjøpte jeg en Sharp-maskin, på Spaceworld, med innebygd kassettspiller, husker jeg.

    Da lagde jeg et skytespill, som jeg kalte Acapulco, eller noe, tror jeg, til minne om to kamerater jeg hadde, som bodde på Bergeråsen, som flytta til Acapulco, til faren sin, da mora døde.

    Petter og Christian Grønli.

    Eller jeg syntes Acapulco virka så kult da.

    Så sånn var det.

    Men men.

    Og jeg begynte også å lage et spill, som jeg kalte ‘Kill Kadaffi’.

    Men det kan ha vært på C-128 også.

    Dette var etter at tremenningen min, Øystein Andersen, begynte å henge hos meg.

    Så da ble det mest å se filmer og spille spill som Øystein hadde med seg.

    Så det spillet det kom ikke lenger enn til loade-bildet.

    Og det Acapulco-spillet, det ble heller ikke ferdig, for jeg hadde vel mye annet å drive med og.

    Onkelen min i Son, Runar Mogan Olsen, kjøpte den Sharp-maskinen.

    Og da kjøpte jeg en ny C128 av broren til Kjetil Holshagen, for Kjetil maste så mye om at jeg måtte kjøpe den ‘bøff’, av broren sin.

    Så da ga jeg etter tilslutt, for han maste så jævlig.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg kom på.

    Og da lagde jeg sånn ‘Best Score’-program.

    Men det var jo bare en del av et program da.

    Men det var for å vise Øystein og Kjetil Holshagen, at jeg klarte programmering da.

    Det var en konkurranse mellom meg og Kjetil Holshagen, om å lage best ‘High score’-program.

    Men jeg tror ikke Kjetil Holshagen prøvde engang.

    Men jeg lagde det på noen timer da, så kom Øystein og Kjetil opp til meg og så på det, husker jeg.

    Og så sa de vel ingenting, enda det var med scroll og funka bra osv.

    Men men.

    Så gikk jeg på datalinja i Drammen.

    På Gjerdes VGS.

    Og da lagde jeg et spill, som het Kentucky Derby, (for jeg hadde sett på TV, at de hadde et hesteveddeløp i USA, som het det).

    Og da var det 4-5 hester, som løp over skjermen.

    Og du skulle vedde hvilken hest som vant da.

    Og du kunne også velge å styre en hest selv.

    Da måtte man trykke fort på to knapper på tastaturet da.

    Men lærer Karlsen ble så sur, over at jeg lagde det spillet, enda det var vel et fint eksempel på programmering, mente jeg, så han beholdt disketten min, til siste uka.

    Regelen var, at vi ikke fikk lov å spille spill.

    Men vi dreiv jo egentlig bare å testa et spill vi hadde lagd selv.

    For Fred Bing, han hadde lagd noe musikk, som jeg brukte på det spillet.

    Så tilta han lærer Arne Karlsen helt da, og ble gæern, fordi vi dreiv og testa det spillet.

    Så jeg fikk sånn bakoversveis, av kjeftinga til han Karlsen.

    For han var nesten aldri i datasalen.

    Så når han plutselig kom ned dit, uventa, og kjefta, så ble det litt sånn bakoversveis-aktig.

    Og jeg gikk ikke så bra overens med han.

    Noen jenter i klassen, sa at jeg var dum, som ikke kalte han Arne, men Karlsen.

    Da ble han visst såra, skjønte jeg.

    Men både faren min, og den tidligere stefaren min, het Arne, så det syntes jeg ble litt dumt.

    Det ble nesten som at jeg skulle kalt han ‘pappa’, syntes jeg.

    Det ble litt dumt.

    Jeg brukte aldri det navnet, ‘Arne’, jeg sa bare ‘fatter’n’, de siste åra, jeg bodde på Berger.

    Så sånn var det.

    Så begynte jeg på NHI, i Oslo.

    Og da var det litt kjedelig, å gå på datahøyskole.

    Men jeg lagde ihvertfall et spill som het ‘gjett hvilket dyr’.

    Det var et spill vi skulle lage, som en oppgave.

    Men det klarte jeg ihverfall å lage aleine, på noen timer der på NHI, på Kjelsås, en dag jeg satt ved en PC der, i noen timer.

    Så sånn var det.

    Og jeg kjøpte en PC uten harddisk, av han Rune, som flytta inn på Ungbo, etterhvert, for 1000 kroner.

    Og da lagde jeg tippeprogram, med en egen versjon av Windows-vinduer.

    Så sånn var det.

    Og så glemte jeg det beste programmet vel.

    Det må ha vært kryssordkompilator-program, som jeg lagde andre året på NHI, i 1991/92.

    Og da jeg gikk på HiO, så lagde jeg eiendomsmegler-program, helt aleine.

    Selv om han Dag Anders Rougseth, vokalisten i det gamle Hamar-bandet Autopulver, også var med på gruppa.

    Så skjønte ikke han programmering.

    Så jeg måtte lage hele det programmet aleine, husker jeg, i Java da.

    Og tippeprogrammet og kryssord-kompilator programmet, og ‘gjett hvilket dyr’, og hesteveddeløp-programmet, de programmene var i Pascal.

    Mens de første programmene jeg nevnte, de var i Basic da.

    Og jeg lagde også regnskapsprogram, i 1993, for spilleautomatfirmaet, til Øystein og Glenn, og det var i relasjonsdatabaseprogrammet Dataease.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg kom på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog







  • Google Mail – Shop Manager LEP (WSQ 126257)







    Google Mail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Shop Manager LEP (WSQ 126257)





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Fri, Jan 29, 2010 at 5:59 PM





    To:

    Chris Milroy <chris.milroy@sayersthebakers.co.uk>



    Hi,

    I understand that you don't do that, with every application, but if someone asks for it in particular, then I think you should perhaps answer in a proper way.
    I think this is expected of companies that have a good reputation.

    At least where I'm from, (Norway), from what I learned at business-school.
    But these are different times I guess, it's more than twenty years since I went to business-school.

    Just some advice.
    Best regards,
    Erik Ribsskog

    On Fri, Jan 29, 2010 at 4:37 PM, Chris Milroy <chris.milroy@sayersthebakers.co.uk> wrote:

    Hi

    Unfortunately due to the sheer mass of applications we receive

    as a business, it is not possible to give individual feedback on the specific

    reasons we reject each applicant.

    Kind Regards

    HR Dept

    From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sent: 27 January 2010 19:23

    To: Chris Milroy

    Subject: Re: FW: Shop Manager LEP (WSQ 126257)

    Hi,

    ok, the woman at the Jobcenter, at my last meeting there,

    thought I could apply for this job, since I had been working as a shop-manager,

    in a supermarket-chain, where we also had 'bake-off'. (That's the same

    type of products that Sayers sell).

    Could you please tell me how I should explain at the

    Jobcenter, why I didn't get to an interview?

    Thanks in advance for your help!

    Yours sincerely,

    Erik Ribsskog

    On Mon, Jan 25, 2010 at 4:10 PM, Chris Milroy <chris.milroy@sayersthebakers.co.uk>

    wrote:

    IMPORTANT:

    This message is private and confidential. If you have received this message in

    error, please notify us and remove it from your system.

    Dear Applicant

    Many thanks for your recent application

    for a position at Sayers The Bakers Ltd. Due to the high volume of

    applications, and other candidates that more match our particular food/retail

    needs and profile, and level of experience, after careful consideration we regret

    to inform you that we will not be taking your application further on this

    occasion.

    Once again thank you for your interest and

    we wish you luck for the future.

    Yours sincerely

    HR Department

    Sayers The Bakers Ltd

    Sayers The

    Bakers Ltd is a limited company registered in England and Wales.

    Registered

    number: 6582290. Registered office: Sidney Street, Bolton, Lancashire, BL3 6BG

    Please note

    that Sayers The Bakers Ltd may monitor email traffic data and also the content

    of email for the purposes of security and staff training.

    This

    message contains confidential information and is intended only for eribsskog@gmail.com. If

    you are not eribsskog@gmail.com

    you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify chris.milroy@sayersthebakers.co.uk

    immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete

    this e-mail from your system. E-mail transmission cannot be guaranteed to be

    secure or error-free as information could be intercepted, corrupted, lost,

    destroyed, arrive late or incomplete, or contain viruses. Chris Milroy

    therefore does not accept liability for any errors or omissions in the contents

    of this message, which arise as a result of e-mail transmission. If

    verification is required please request a hard-copy version.

    From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sent: 20 January 2010 20:39

    To: Chris Milroy

    Subject: Shop Manager LEP (WSQ 126257)

    Hi,

    I

    was at the jobcenter last week, and received a client copy for this position.

    I've been working as a manager, in a big food-shop/supermarket-chain, Rimi, in

    Norway, and I've been working as a Shop Manager, in shops/supermarkets, with up

    to 25 employees.

    I've

    also graduated from a well known Upper Secondary Business School, (Gjerde), in

    Drammen, Norway.

    I

    have a university-level degree in IT, and I've also been studying business, (as

    part of an IT-degree), at university-level, (NHI), in Oslo, Norway.

    I've been working on behalft of Microsoft, in Liverpool, and I've also been

    working as self-employed here in Liverpool, (on behalf of Packaging Europe, in

    Norwich), so I'm also used with working in the UK.

    I

    attach my CV, and I hope to hear back from you, about the vacancy!

    Yours sincerely,

    Erik Ribsskog












  • Google Mail – The use of Negative Reinforcement, on Bertelsmann Arvato's Microsoft Scandinavian Product Activation







    Google Mail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    The use of Negative Reinforcement, on Bertelsmann Arvato’s Microsoft Scandinavian Product Activation





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Fri, Jan 29, 2010 at 7:01 AM





    To:

    ms.editor@wharton.upenn.edu



    Hi,

    I have a degree in IT, and has also studied business and IT, on university-level, so I'm used with having an academic approach, to problem-solving on work, etc.
    I worked as a manger, in one of the biggest Norwegian supermarket-chains, Rimi, in Oslo, for ten years.

    Then I had to move to the UK, (since I'd overheard I was followed, in Oslo, by some 'mafian', even if I've been a criminal).
    I got a job, working on behalf of Microsoft, on Bertelsmann Arvato's Microsoft Scandinavian Product Activation, when I discovered, in a meeting with one of the managers there, that they used (negative) reinforcement, to control the employees.

    (Like if they were dogs, etc).
    Then I used the academic approach, that I've learned on NHI/(now NITH), in Oslo, on Oslo University College, and on University of Sunderland, and I used knowledge, acquired on courses, with Rimi (Hakon-gruppen, now ICA), in practical management.

    I've published about my findings in this link:

    I think this practice, with controlling the employees, with negative reinforcement, isn't in line with what I learned at business-school, on university college and in courses, in Norway, so I've tried to whistleblow about what I've found.

    I was wondering if you are interested in writing about my employment-case, against Bertelsmann Arvato LTD's Microsoft Scandinavian Product Activation, or if you think I could try to write an article for reviewing, by your journal?

    I just thought I'd check if you are interested in this empoyment-case, and what I've found.
    Thank you very much in advance, for any reply!
    Yours sincerely,

    Erik Ribsskog






  • Det er helt klart for meg, at Røkke er en ‘røver’, som fusker seg fram.

    Han betaler for et ulovlig båtsertifikat, istedet for å ta kjøretimer.

    Bruker han samme midler i næringslivet også?

    Har han tatt industri-Norge.

    Og nå skal han shanghaie hele Norge?

    Er det dette som foregår.

    Er det derfor Stein Erik Hagen flytta til Larvik, for han ble jaget av Røkkes undergrunds-folk?

    Jeg skjønner ikke hvorfor vi skal gi oligarkene særbehandling.

    Trond Giske skaper en illusjon om at Norge trenger Aker.

    Det tror jeg ikke noe på.

    Norge er så rikt, at Norge hadde klart seg fint uten Aker og Røkke.

    Men staten lar ‘jukseren’ Røkke, komme i nærkontakt med norske myndigheter og den norske stats milliarder.

    Og de lar jukseren Røkke, stjele våre skattepenger, på samme måte som han nok har gjort med Aker.

    Han ville betale de andre aksjonærene en dårlig pris.

    Folketrygdfondet, måtte ta opp kampen mot Røkke.

    Røkke er som en bulldoser.

    Hvorfor vil den norske regjeringen ha en bulldoser inne i varmen, som kommer til å grabbe til seg alt av norske skattepenger, ved hjelp av lureri?

    Nei, dette er en skandale, mener jeg.

    Den norske staten må behandle Røkke, på samme måte som de behandler andre forretningsmenn, med en viss distanse og ifølge klare regler, mener jeg, uten å forskjellsbehandle enkelte, som Røkke, fordi de er så rike og kjente og har så mange kontakter.

    Dette er uverdig for Norge, mener jeg, å knele for fiskerkongen Røkke, på den måten der.

    Dette lukter det litt av, vil jeg si.

    Så sånn er nok det.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Her er link til artikkelen i Dagsavisen:

    http://www.dagsavisen.no/meninger/article465795.ece?pageNum=1&status=showall#response







  • Google Mail – Oppdatering/Fwd: Til Presthus. Sak nr. 10167499 42/10-123







    Google Mail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Oppdatering/Fwd: Til Presthus. Sak nr. 10167499 42/10-123





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Thu, Jan 28, 2010 at 12:59 PM





    To:

    post@spesialenheten.no



    Hei igjen,

    altså, når jeg ringer til de damene som jobber hos den Fylkeskommunen der, på skolekontoret.
    Så begynner de bare å kødde med meg.
    Og er ekle og uhøflige.

    Helt ulikt Sande VGS., hvor jeg gikk 1. og 2. året.

    Så det er tydelig for meg, at de damene er noe mob som kødder med meg, på vegne av f.eks. faren min eller stesøstra mi, Christell Humblen, som bor i Drammen.

    Sånn virker det for meg.
    Og, de damene er så ekle, så jeg har ikke lyst til å ringe de engang.
    De brukte mange måneder på å sende det vitnemålet.
    Så når han politimannen ikke klarer å forklare hva som har skjedd engang, som har forårsaket feilen.

    Og hvor lenge dette har foregått.
    Da tror jeg at han bare har hørt på at de ekle damene, har sagt at det var et hendig uhell, uten å etterforske det.
    Men dette kan ha kosta meg mange millioner og mange jobber.

    Så beklager at jeg brukte mange stygge ord, men jeg ble litt irritert, beklageligvis.
    Jeg dro jo til Brighton, på ferie, den fredagen, for ei venninne av søstra mi, og søstra mi, skulle på ferie da, og insisterte nesten at jeg skulle dra på ferie, så hu bestilte samme dag til meg.

    Så Andre Willassen, ga vitnemålet til faren min, tror jeg.
    (Istedet for å sende det, som han skulle).
    Noe sånt.
    (For jeg var ikke på skolen, siste skoledag).

    Kan noe mob i Drammen, ha lagd noe plott.
    At jeg egentlig fikk fire, men så skrev de fem, på et falskt vitnemål.
    For da jeg fikk det vitnemålet, som det stod fem på, nå ifjor, så fulgte det ikke med noe brev eller forklaring.

    Eller unnskyldning, eller noe.
    Så jeg tror at det fortsatt er noe muffens der.
    Jeg tror Fylkeskommunen lurer politiet trill rundt, hvis de ikke er med på det og.

    Noe Drammens-mob som kødder.
    Det er mitt inntrykk.
    Så jeg ville gjerne hatt forklart hva som har foregått.
    Hvor mange år har min karakter ligget der.
    Hva er den riktige karakteren, 4 eller 5?

    Fra fylkeskommunen, for de har ikke sagt det til meg.
    Og det var to karakterer, det var standpunkt og eksamenskarakter.
    Og _begge_ to karakterene var feil.

    Og det stod programeringsspråk 'Cobol', enda jeg hadde Pascal.

    Altså hva har skjedd her?
    Hvor lenge har arbeidsgivere som har ringt dem, fått feil karakter oppgitt?

    Hva får arbeidsgivere som ringer nå oppgitt, 4 eller 5?

    (De sier at det ligger borte på et lager, og er daffe og gidder ikke å hente det.

    Men hvis et firma ringer, så har de vel der med en gang, tenker jeg.

    Jeg gidder ihvertfall ikke ringe de sure damene der igjen.
    Wenche, eller hva hu het, og ei fra Trøndelag, som het Kari).
    Nei, det her er lavmåls-Norge på sitt værste, mener jeg.

    God bedring!
    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/1/28
    Subject: Til Presthus. Sak nr. 10167499 42/10-123
    To: post@spesialenheten.no

    Hei,

    her er det noe 'mob', som har registrert feil karakter på meg, og hindra at jeg har fått fine jobber i årevis.

    Og feige politiet lar de gå.
    De sier at det er 'hendig uhell'.

    Hvis jeg kjører for fort, kan jeg da si til politiet at, 'jeg så feil på speedometeret, det var et hendig uhell'.
    Nei, det kan jeg ikke si.
    Men dere lar mafian i fylkeskommunen gå.

    Av feighet!

    Fitter, er dere.
    Jeg skulle ha stappa dere oppi et eller annet sted, så sinna blir jeg, og drept dere.
    Jævla horer.
    Jeg har ikke fått forklart hva som har foregått, det klarte ikke Nuven å forklare meg.

    Dere driver bare å fislefitter.
    Ingen har fortalt meg hvor lenge denne feilen har vært.
    Ingen har fortalt meg hvordan det har blitt rettet opp.
    Dere er en skam for landet, dere er noen jævla landssvikere!

    Erik Ribsskog






'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen