-
Google Mail – Til Stabsjefen/Fwd: Til Stabsjefen, Vernepliktsverket Hamar/Fwd: Oppdatering/Fwd: Brev fra 11. november, 2009/031966-003/FORSVARET/200

Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Til Stabsjefen/Fwd: Til Stabsjefen, Vernepliktsverket Hamar/Fwd: Oppdatering/Fwd: Brev fra 11. november, 2009/031966-003/FORSVARET/200
Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Mon, Dec 7, 2009 at 5:11 PM
To:
vpv.kontakt@mil.no
Hei,jeg glemte å ta med en ting.Jeg ringte Oslo politiet idag, og spurte etter nestlagfører, fra militæret, Ketil Juhani Frydenlund.Men de hadde bare en Kjetil Frydenlund der.Jeg vet ikke om Ketil bruker navnet 'Kjetil', med 'j'.Eller om han har fått sparken(?)Hvem vet.Jeg fant han ikke på telefonkatalogen.no heller.Men det behøver jo ikke bety noe.Men jeg bare tenkte jeg måtte forklare om det her også.Mvh.Erik Ribsskog
———- Forwarded message ———-From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2009/12/7
Subject: Til Stabsjefen/Fwd: Til Stabsjefen, Vernepliktsverket Hamar/Fwd: Oppdatering/Fwd: Brev fra 11. november, 2009/031966-003/FORSVARET/200Hei,
beklager at jeg ble veldig irritert, i den forrige e-posten jeg sendte.Jeg har jo sett i Aftenpostens tekstarkiv, at jeg har Johanitterordenen, i min fars nye familie, (Humblen), som han fikk da jeg var ni år!Jeg tror at min mormor, Ingeborg Ribsskog, antagelig også var i denne, evt. min morfar Johannes Ribsskog.(Det går igjen dette med 'Johannes'/'Johan'/'Johanitter'). Jeg ble jo tullet med i militæret, som jeg har skrevet til dere.Jeg har kontaktet min lagfører i infanteriet, Marvin Bricen, 14. november, ringte jeg, for å få en e-post fra han, hvor han forklarer, at han huska at jeg hadde frostskade, som han bekreftet da jeg ringte.Men han har ikke svart.Så da tenkte jeg, prøv nestlagfører, Ketil Juhani Frydenlund.(Der har vi en versjon til, så da blir det 'Johannes'/'Johan'/'Johanitter' og 'Juhani'). Men men.Han jobba nå i Oslo-politiet, stod det på internett, og var nå frimurer, i en Johannes(!)-losje, (Haakon), i Oslo, stod det i denne linken, på TV2:Så jeg blir nok forfulgt av Johan-erne eller Johanitterne, eller Johannes-ene.Min onkel som brukte meg som slave, på Løvås Gård, i 2005, heter Johan(!) Martin Ribsskog.Og min tante har tulla med arv, etter min mormor Ingeborg Ribsskog, og har ikke kontaktet meg, før etter tre måneder, etter at hun og Martin fikk boet etter min mormor.
Hun er nå forlovet, siden i forfjor vel, med Johan(!) Diderik Beichmann.Hos både Diderik og Martin, så er Johan-en 'stum'.De kaller seg bare Diderik og Martin, men på telekatalogen online og hos folkeregisteret, så heter de også Johan.Så jeg lurer på om disse johannes-losjene og johanitterordenen, har tullet med meg, da jeg var i militæret.
For min mormor ble fornærmet, da jeg var syv år og gikk i første klasse.
For hun er fra Danmark, og vi lærte på Østre Halsen skole, at Danmark ikke var så snille mot Norge, under dansketida.Så nevnte jeg dette for min danskfødte mormor, og etter det så har jeg blitt tulla med på skole, i forsvaret og på jobb i Norge og England, mm.Nå er jeg en flykting i England, for politiet vil ikke etterforske mordforsøk mot meg, på Løvås gård, fra et jaktlag, i 2005.Og jeg overhørte i Oslo, i 2003 og 2004, at jeg var forfulgt av noe de kalte 'mafian'.Men politiet gir meg ingen informasjon/hjelp.Så kanskje Forsvaret kan undersøke det som skjedde, under verneplikten min.At jeg ble tullet med.Jeg fikk en datajobb, som kurs-assitent, (for noen høye offiserer, som var på datakurs), som jeg mistet etter en dag, uten noen god grunn, annet enn at jeg var stridende, sa de, så jeg kunne være fotsoldat.Og han legen på Terningmoen, som ble kalt Dr. Mengele, han ga meg noe salve, da jeg fikk frostskade, som ville gjort frostskaden værre, sa Odd Sundheim på laget.Så sånn var det.Så kanskje dere kan etterforske dette, tenkte jeg.
På forhånd takk for hjelp!Mvh.Erik Ribsskog
———- Forwarded message ———-From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2009/11/16
Subject: Til Stabsjefen, Vernepliktsverket Hamar/Fwd: Oppdatering/Fwd: Brev fra 11. november, 2009/031966-003/FORSVARET/200Hei,
kan dere sparke hu der jævla hora som jobber hos dere, hu bare driver å kødder med meg.Seriøst, jeg driver å sender en klage, og blir bare kødda med og patronisert.Hu skulle vært skutt hu jævla kjærringa der, som jobber hos dere.Kan dere gi henne sparken, og sende meg erstatning for frostskaden min, og for måten jeg ble behandla på, på Terningmoen?Mvh.Erik Ribsskog
———- Forwarded message ———-
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2009/11/16Subject: Re: Oppdatering/Fwd: Brev fra 11. november, 2009/031966-003/FORSVARET/200
To: "Osbak, Vigdis" <vosbak@mil.no>
Din jævla fittekjærring!
Jeg skal ta det her opp med sjefen din.Ta å stapp et esel opp i fitta di din forpurte hore, hvis det er plass til eselet og Malteserordenen.
Erik Ribsskog2009/11/16 Osbak, Vigdis <vosbak@mil.no>
HeiDet er godt å kunne skrive og ta opp problemer – på den måten bearbeides hendelser som er viktige.
Du har gjennomført førstegangstjenesten og i tillegg repetisjonstjeneste på en god måte. Jeg synes derfor du bør kontakte legen din slik at du får pratet om hjelp/støtte med de utfordringene du sliter med.
I tillegg har vi krisetelefonen i Norge på tlf 81533300, denne koster penger og det kan vel bli dyrt å ringe fra England, men fra 2010 kommer det også SMS Chat.
I første rekke er derfor legen den som kan hjelpe og støtte.
Du får ha lykke til videre
Hilsen
Vigdis Osbak
______________________________
__ Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sendt: lø 14.11.2009 16:20
Til: Osbak, Vigdis
Emne: Oppdatering/Fwd: Brev fra 11. november, 2009/031966-003/FORSVARET/200
Hei,
jeg glemte å skrive det, at hele livet mitt etter militæret, har vært et eneste langt strev.
(Antagelig siden jeg har blitt tullet med av Malteserordenen).
Så jeg har ikke hatt mulighet til å ta opp de her problemene noe særlig før, for jeg har liksom blir tullet med så mye, at dette har gjort meg stresset, og jeg har liksom hatt roen på meg, eller hatt noe særlig tid til, å ta opp disse problemene tidligere.
Mvh.
Erik Ribsskog
———- Forwarded message ———-
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2009/11/14
Subject: Brev fra 11. november, 2009/031966-003/FORSVARET/200
To: vosbak@mil.no
Hei,
jeg viser til Deres brev, som jeg mottok idag.
Hva gjelder den skaden i akillessena, så var det under rekrutten. Jeg var en tynn gutt, som var utsatt for omsorgssvikt, under oppveksten, og bodde alene fra jeg var ni år, og veide vel ca. 60 kg, da jeg begynte i militæret, (idag er vel matchvekten ca. 90 kg), enda jeg var 185 høy.
Jeg har blitt tullet med av Malteserordenen, virker det som, sannsynligvis også i militæret.
Jeg fikk en datajobb, som skulle vare i 3 måneder, men denne mistet jeg etter en dag, uten noe forklaring!
Kan dette ha vært Malteserordenens verk?
Den arm-skaden, var etter at vi var statister, under filmen Sekondløytnanten, i Kvikne i Østerdalen.
Vi som måtte være tyske soldater, måtte ha de tyske hjelmene hengende på armen, mens vi løp, derav armskaden, (det var noe verk/voksesmerter, som jeg måtte tygge massa paracept for å klare å fungere mens jeg hadde).
Men dette plager meg ikke lenger, det er riktig.
Mens frostskaden, den plager meg ikke så mye egentlig heller, for jeg er i England, hvor det egentlig er ganske varmt.
Men jeg har ikke noe penger, for Malteserordenen tuller med meg, så får ikke Fri Rettshjelp enda jeg har blitt tullet med, på skole, i militæret, i jobb og veldig mange andre steder.
Jeg har overhørt at jeg er forfulgt av 'mafian', men ingen vil si hvem disse er.
Så sånn er det.
Men jeg kontaktet 'Dr. Mengele', som han ble kalt, militærlegen på Terningmoen, om frostskaden min, da vi kom tilbake fra vinterøvelse, i februar 1993, var ved vel, (vi var på Lillehammer, på vinterøvelse, en drøy uke, i mange minusgrader, i knappetelt).
Og da fikk jeg noe salve, som var _forebyggende_ mot frostskade, var det vel.
Sundheim på lag 2, (det samme laget som meg, i tropp 1), sa at jeg _ikke_ måtte bruke den salven, for den inneholdt vann, som gjorde frostskaden værre.
Og han 'Mengele', hadde så dårlig rykte, så jeg hørte mer på Sundheim, enn på Mengele, for å si det sånn.
Jeg var hos 'Mengele' med hevelse i akillesen, og da kalte han det en 'liten' hevelse, enda den var skikkelig svær.
Men men.
Så jeg stolte ikke så mye på Mengele, men jeg måtte bruke noe sånn vaselin på øret, for å hindre spredning av frostskade, samt at jeg brukte den varmeste lua, den såkalte BF-en, lengre enn de andre.
Men, frostskaden min blusset opp igjen, i 2005, så jeg skal kontakte fastlegen min, og se om han har noe papirer på dette, for jeg mener jeg tok opp dette med Dr. Ness (evt. Næss), i Helgeroa, som min onkel Martin, (som jeg slavedrivde for, på gården hans, og bodde i en uisolert hytte hos), han rådet meg til å kontakte min mormors lege, Dr. Ness.
Men mormor, har jeg skjønt, var nok i Malteserordenen, så derfor sendte Dr. Ness meg til psykolog, og de prøvde å få det til å se ut som at jeg var sinnsyk.
Så jeg har måttet dra til England, jeg ble også forsøkt drept, på min onkels gård, i 2005, noe politiet ikke har villet etterforske, de bare ignorerer meg, enda jeg har ringt dem om det.
Kanskje mine slektninger sier til politiet at jeg er sinnsyk, og at politiet tror på dette, og derfor ikke hjelper meg?
Jeg hadde vel ikke kommet meg gjennom et år i infanteriet, på Terningmoen, hvis jeg hadde vært sinnsyk, tror du det da?
Da hadde det vel stått i papirene dine, hvis jeg hadde vært sinnsyk?
Mvh.
Erik Ribsskog
-
http://www.tv2nyhetene.no/prosjekt/frimurer/losjer/haakon/medlem/84217
PS.
Nå ringte jeg politiet i Oslo, på 22669050, for å høre om de hadde e-post adressen til Ketil Juhani Frydenlund, (for jeg prøvde å kontakte han om noe militær-greier, at jeg hadde frostskade på øret, som jeg har kontakta militæret om, siden lagfører Marvik Bricen ikke svarer).
Men de hadde bare en ‘Kjetil Frydenlund’.
Og ingen ‘Ketil Juhani Frydenlund’.
Så da kom jeg nok ingen vei.
Og på gulesider.no, så fant jeg heller ikke noe.
Men men.
Jeg får se hva jeg finner på.
Vi får se.
Mvh.
Erik Ribsskog
-
Google Mail – Reminder/Fwd: FW: Reminder/Fwd: Employment-case against Bertelsmann Arvato

Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Reminder/Fwd: FW: Reminder/Fwd: Employment-case against Bertelsmann Arvato
Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Mon, Dec 7, 2009 at 3:07 PM
To:
Tom Mooney <tmo@stephensons.co.uk>
Hi,I called LSC Liverpool now, on 0151 242 5200, and spoke with Stuart.He told me that you should just send it to the LSC, that this was the usual procedure, in cases like this, since you are a registered Legal Aid-programme solicitor-firm.So it should just be for you to send an application to the LSC, as I understood from Stuart there, today, since I've already checked that I'm eligable for legal aid, using the calculator on their website.
Hope this is alright!Yours sincerely,Erik RibsskogOn Fri, Nov 27, 2009 at 1:20 PM, Tom Mooney <tmo@stephensons.co.uk> wrote:
Erik,I appreciate that you have assessed your financial merits online and have been informed that your are eligible for legal aid.Please note that it is essential that you also contact the Legal Services Commission (LSC), on 0845 345 4345, so they can verbally confirm your eligibility
and provide you with a reference number.Once you have this reference number a member of our team will then be able to provide you with advice.Kind regardsTom MooneyTrainee SolicitorEmployment DepartmentFor and on behalf of Stephensons Solicitors LLPWigan Investment Centre, Waterside Drive, Wigan WN3 5BADirect Dial: 01942 774170Direct Fax: 01942 774525Email: tmo@stephensons.co.uk
From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]Sent: 27 November 2009 13:12
To: Tom Mooney
Subject: Reminder/Fwd: FW: Reminder/Fwd: Employment-case against Bertelsmann Arvato
Hi,
I can't see that I've received an answer to this e-mail yet, so I'm sending a reminder about this.Hope this is alright!Yours sincerely,Erik Ribsskog
———- Forwarded message ———-From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: Fri, Oct 23, 2009 at 2:42 PM
Subject: Re: FW: Reminder/Fwd: Employment-case against Bertelsmann Arvato
To: Tom Mooney <tmo@stephensons.co.uk>
Hi,
thanks very much for the phone-number!I called LSC now, and they explained me how to log on, to their website, and answering some questions, that would determine, if I was eligible for legal aid, or not.And here's what the website said:
As you or your partner are receiving one of the following:
- Income Support
- Income Based Job Seeker's Allowance
- Income-based Employment and Support Allowance
- Guarantee Credit
you are automatically financially eligible for the following levels of service:
Legal Help
Help at Court
Immigration cases: Legal Representation before the Immigration and Asylum Tribunal; and the High Court
Asylum cases: Legal Representation before the Immigration and Asylum Tribunal; and the High Court
Family Mediation
Help with Mediation
Other Legal Representation
General Family Help
So it shouldn't be a problem with the legal aid!
That's good news!
I also have a website, where I've published about the empoyment-case.
It's on this link:
And in this link, I explain about some of the problems that were going on, but there where also a lot more problems, that I was constructivly dismissed as well, and more:
http://www.scribd.com/doc/
4661735/7 I post the links, since it was so much problems there, so it isn't easy for me, to summarise it, since there were so many problems going on there, in the one year and three months I worked there.
Hope it's alright that I just refer to the website, but if it's anything I should answer, then please just tell me, and I'll explain it properly!
Thanks again for you help so far!
Yours sincerely,
Erik Ribsskog
On Fri, Oct 23, 2009 at 2:20 PM, Tom Mooney
<tmo@stephensons.co.uk> wrote:Tom MooneyTrainee SolicitorEmployment DepartmentFor and on behalf of Stephensons Solicitors LLPWigan Investment Centre, Waterside Drive, Wigan WN3 5BADirect Dial: 01942 774170Direct Fax: 01942 774525Email:
tmo@stephensons.co.uk
From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]Sent: 23 October 2009 14:19
To: Tom Mooney
Subject: Re: FW: Reminder/Fwd: Employment-case against Bertelsmann Arvato
Hi,
thank you very much for your e-mail!I was just wondering, shouldn't it be one more number in the phone-number you gave, to call to check if I'm eligible for receiving legal aid?Is this number to the LSC?
I think I'm eligible because I'm unemployed at the moment, due to the finance-crises, etc., unfourtuntly, even if I have a lot to do, with working on the employment-case and writing a blog etc.
Thanks again for your e-mail!Best regards,
Erik Ribsskog
On Fri, Oct 23, 2009 at 9:09 AM, Tom Mooney
<tmo@stephensons.co.uk> wrote:
Eric,To qualify for legal aid you must be financially eligible and your claim must also have sufficient prospects of success.In relation to the first requirement I would invite you to call 0845 345 434 to enable an advisor to ask you several questions to determine whether you are financially eligible to receive legal aid.
If you are eligible, you will receive a reference number and you claim can then be assessed.Kind regardsTom MooneyTrainee SolicitorEmployment DepartmentFor and on behalf of Stephensons Solicitors LLPWigan Investment Centre, Waterside Drive, Wigan WN3 5BADirect Dial: 01942 774170Direct Fax: 01942 774525Email:
tmo@stephensons.co.uk
From:
eribsskog@gmail.com [mailto:eribsskog@gmail.com]Sent: 09 October 2009 06:19
To: Enquiries
Subject: Reminder/Fwd: Employment-case against Bertelsmann Arvato
Hi,
I can't see that I've received an answer to this e-mail, so I'm sending a reminder about this.
Yours sincerely,
Erik Ribsskog
———- Forwarded message ———-From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: Sat, Sep 26, 2009 at 3:47 AM
Subject: Employment-case against Bertelsmann Arvato
To: enquiries@stephensons.co..uk
Hi,
I've been trying regularly, since 2006, to find some advice, within the legal aid-programme, regarding an employment-case I have, against Bertelsmann Arvato.
There were problems with constructed dismissal, a lot of bullying and harassment from managers, illegal management-methods, etc.I've published about the employment-case, on this url:
Hope you can help with giving advice regarding this case!Yours sincerely,Erik Ribsskog
If you have 5 or more debts to recover, instruct us to act now for only £5 plus VAT per Letter Before Action.
This offer is valid until 30th September 2009. You must instruct us to send 5 or more Letter Before Actions to be eligible for this offer.
Save energy, money and the environment – do you need to print this message?
The information in this e-mail (which includes any files transmitted with it) is confidential and may also be legally privileged.
It is intended for the addressee only. Access to this e-mail by anyone else is unauthorized.
Unauthorized recipients are required to maintain confidentiality.
If you have received this e-mail in error please notify us immediately, destroy any copies and delete it from your computer system.
Any use, dissemination, forwarding, printing or copying of this e-mail is prohibited. Copyright in this e-mail and any document created by us and sent as an attachment to this e-mail will be and remain vested in us and will not be
transferred to you. All messages are scanned for viruses by McAfee VirusScan but please carry out such virus and other checks as you consider appropriate.
No responsibility is accepted by us in this regard. Stephensons Solicitors LLP is a limited liability partnership.
Registered in England and Wales, registered number OC322962, registered office is 24 Lord Street, Leigh,
WN7 1AB. Telephone: 01942 777777.
A list of members is available for inspection at the registered office.
Members of Stephensons Solicitors LLP will be referred to as partners.
Regulated by the Solicitors Regulation Authority. For the SRA rules click
www.sra.org.uk/solicitors/code-of-conduct.page . Service of Documents by e-mail not accepted.
-
Google Mail – Update/Fwd: About reference number 3119890

Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Update/Fwd: About reference number 3119890
Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Mon, Dec 7, 2009 at 2:30 PM
To:
admin@ccsg.uk.com
Cc:
research@ombudsman-services.org
Hi,I called your company now, and explained that I've sent a complaint to the Energy Ombudsman, about Scottish Power.So I suggest that we put this on hold, untill the Energy Ombudsman has completed the case-work with this complaint.I was told on the phone today, by your representative, that you use long time, to answer e-mails.But I hope you process this e-mail, since my last e-mail wasn't responeded to!I also send a copy of this e-mail to the Energy Ombudsman, so they get updated about this.Hope this is alright!Yours sincerely,Erik Ribsskog
———- Forwarded message ———-
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: Wed, Nov 25, 2009 at 2:25 PMSubject: About reference number 3119890
To: enquiries@ccsg.uk.comHi,
I have agreed on a payment-plan, with Scottish Power, more than a month ago.And I've also brought this up with the CCCS.So this debt is being taken care of, with Scottish Power, so please contact them, to get this confirmed, so that you don't have to send me letters about this debt, which I already have a payment-plan with, with Scottish Power.Yours sincerely,Erik Ribsskog
-
Google Mail – Feil adresser registrert hos Folkeregisteret, fra 70, 80 og 90-tallet

Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Feil adresser registrert hos Folkeregisteret, fra 70, 80 og 90-tallet
PS.
Her er vedlegget:
-
Man kan jo se i den nest forrige bloggposten, at faren min og hans nye familie, behandla meg, som en gammel tante omtrent, som måtte bo alene, fra jeg var ni år.
Så det var derfor jeg ville flytte til Oslo.
For familien til faren min, behandla meg så nedverdigende.
Og de hadde hus, både på Bergeråsen, og i Drammen.
Så jeg ville ikke bo på noen av de stedene.
For da måtte jeg nok ha oppført meg som en gammel tante, resten av livet, (hvis det skulle ha funka, at jeg skulle ha bodd på samme sted som de).
Og jeg ble også mye mobbet i klassen, av folk fra Berger da.
Så jeg ville bo i Oslo, (siden det var den nærmeste store byen da).
På Berger, så sa vi jo ‘inn til Oslo’, og ikke ‘ned til Oslo’ eller ‘opp til Oslo’.
Så Berger hører nok til Oslo.
Så sånn var nok det.
Noen prata dritt om meg, for at jeg flytta fra Berger.
(Espen Melheim gjorde dette indirekte.
Og noen på Svelvik ‘Terian’, en gang jeg var der, når jeg var hos farmora mi på Sand, en helg, det første året jeg bodde i Oslo, de sa at jeg var ‘dum’, eller om det var ‘dust’ de kalte meg, siden jeg studerte i Oslo).
Men men.
Men, hvis jeg ikke hadde flytta bort fra familien min, så hadde jeg nok aldri fått opp selvtiliten min igjen.
Faren min, og den nye familien hans, (Haldis, Christell, Viggo, Jan og delvis søstra mi og Solveig i Holmenkollen osv.), de behandla meg så dårlig, så følte meg som en taper og en noldus da.
(Se bare i julekalenderen luke 8, som var på forskudd).
Ikke bare var det sånn, at jeg ikke fikk lov å bo sammen med min fars nye familie.
Nei da, de mobba meg indirekte, og gjorde narr av meg også).
Så hvis jeg ikke hadde flytta inn til Oslo, for meg selv, så hadde jeg nok blitt som en taper som måtte oppført seg som en gammel tante, resten av livet.
Så jeg måtte nesten flytte bort, for min egen mentale helses skyld.
Og da var Oslo det mest naturlige stedet for meg å flytte til, siden min far og hans nye familie, holdt til både i Drammen og på Berger.
Så sånn var det.
Bare noe jeg kom på.
Mvh.
Erik Ribsskog






