johncons
  • På tirsdag, så gikk jeg ned til Bekkestua sentrum, for å handle mat.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog 

    PS.

    Nede i lia der.

    Så var det sånn, at et middelaldrende/eldre ‘nazi-ektepar’.

    De gikk meg ned, (må jeg si).

    Dette var i et ‘gangvei-kryss’.

    Og disse liksom treiga seg, (i/ved en undergang), uten å markere, hvilken vei de skulle gå.

    (Det var tre mulige veier, som de kunne gå.

    Til venstre, høyre eller rett fram.

    Men de ble bare stående, (og glane), må jeg si.

    Uten å liksom flyte, (i trafikken), da.

    For å si det sånn).

    Og disse, (ihvertfall dama), var i trynet på meg, (må jeg si, at det virka som).

    Så dette var en merkelig opplevelse, (må jeg si).

    Og litt rart, at man liksom skal bli gått ned, når man skal i butikken.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 2.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210720_214213

    PS 3.

    Rett over veien, så var det noe lignende, (disse kvinnfolka bare stod og hang der, mens de breia seg, (og skravla sammen på engelsk), for å si det sånn):

    IMG_20210720_213057

    PS 4.

    På Meny så hadde de gjemt handlevognene for kundene, (for å si det sånn):

    IMG_20210720_214835

    PS 5.

    På Meny så var det noe rart, da jeg skulle gå ut av butikken.

    (Dette var rett før stengetid.

    For å si det sånn).

    I selvbetjenings-avdelinga så hang det en ‘Bærums-klyse’, som fikk ei ung butikk-dame på seg.

    Butikk-dama, (som så albansk/tyrkisk ut).

    Hu sa til Bærums-klysa, at fingeravtrykk-gjenkjenninga ikke virka, i den kassa.

    (Noe sånt).

    Og mens jeg pakka varene.

    Så ropte hu butikkdama, på en kollega, (som også var farget/mørkhudet), som hu kalte: Arsan.

    (Noe sånt).

    Og det hu ville at Arsan skulle gjøre.

    Det var å hjelpe kunden.

    Hu lurte på om Arsan hadde Vipps.

    For kunden hadde glemt igjen bankkortet.

    Og han ønsket å vipse penger til butikk-folka, sånn at de kunne betale med sitt bankkort.

    (Noe sånt).

    Det virka litt lite troverdig, (må jeg si).

    At en Bærums-klyse liksom ville bli kompis, med en innvandrer/muslim.

    Og det virka også teatralsk, at butikk-folka ville bli med på dette.

    Kanskje butikksjefen kunne ha gjort noe sånt.

    Men ikke en vanlig butikkarbeider, vel.

    Det virka litt merkelig, ihvertfall.

    (Må jeg si).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 6.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210720_215939

    PS 7.

    Enda mer om dette:

    IMG_20210720_222323

    PS 8.

    Meny hadde ikke tømt søpla si siden Ålesund brant:

    IMG_20210720_215944

    PS 9.

    Makan, (jeg vet ikke om det er Extra-butikken som menes her):

    IMG_20210720_220216

    PS 10.

    Extra hadde fortsatt ikke fiksa dør-lista si, (som har hengt og slengt, i flere uker nå):

    IMG_20210720_220257

    PS 11.

    Her var det rot:

    IMG_20210720_220725

    PS 12.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210720_220730

    PS 13.

    Når de stabler brusen sånn her, så ser det ut som at Extra holder på å gå konkurs, (og ikke har råd til å ta inn noe særlig med varer), må man vel si:

    IMG_20210720_221207

    PS 14.

    De gode sjokoladelinse-kjeksene, (som har vært på aktivitet/tilbud), var igjen utsolgt:

    IMG_20210720_221330

    PS 15.

    På veien hjem.

    Så var det sånn, at ved ‘Mars-søppelkassene’.

    Så var det en kar, med silhuett som et troll, (eller hva man skal si), som liksom stod og manet meg, på en terrasse, noen få meter unna, (og viste fram den troll-aktige silhuetten sin, akkurat da jeg dukka opp der).

    (For å si det sånn).

    Så jeg lurte nesten på, om det var samene som dreiv og kødda.

    For det ‘nazi-ekteparet’, (fra det første PS-et), drev også med noe slags maning.

    (Kunne det virke som).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    SV: Kontakt-informasjon for troppens tillitsmann [FPVS411075]
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 23. juli 2021 kl. 09:32
    Til: Forsvaret <fpvs.kontakt@mil.no>
    Kopi: postmottak@mil.no, post@ombudsmann.no
    Hei,
    nei jeg så i nettavisene i går, at det hadde vært noe problem med internett osv., (og at mange store nettsteder hadde problemer).
    Men dere kan kanskje prøve igjen nå, så kanskje det virker nå.
    (For å fleipe litt).
    Jeg synes ihvertfall at dere burde slutte å sende meg rundt som en kasteball.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    fre. 7. mai 2021 kl. 11:37 skrev Forsvaret <fpvs.kontakt@mil.no>:
    Beklager, men det virker ikke, det kommer ikke fram.
    Vennlig hilsen
    Forsvarets personell- og vernepliktssenter (FPVS)
    forsvaret.no
    Telefon: 915 03 003
     
     
    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
    Sendt: 07. mai 2021 11:32
    Til:
    Emne: Re: Kontakt-informasjon for troppens tillitsmann [FPVS411075]
    Hei,
    nå har jeg gått på handel og kontor i sin tid.
    Og det tror jeg er deres jobb, å sende dette videre.
    Dessuten sa han Lydersen at det var til dere dette skulle.
    Erik Ribsskog
    PS.
    Her er mer om dette, (fra Facebook):
    ‘Tillitsvalgtordningen i Forsvaret
    Statlig organisasjon
    to. 09:09
    Tillitsvalgtordningen i Forsvaret svarer på et innlegg du har publisert på siden deres. Se innlegg.
    Tillitsvalgtordningen i Forsvaret sendt I går kl. 09:09
    Hei Erik,
    Det er ikke så lett å finne navn på tillitsvalgte så langt tilbake i tid. Men jeg kan gjerne se på saken om du ønsker det?
    Mvh
    Anette Hyldmo, landstillitsvalgt
    to. 11:24
    Tillitsvalgtordningen i Forsvaret svarer på et innlegg du har publisert på siden deres. Se innlegg.
    Tillitsvalgtordningen i Forsvaret sendt I går kl. 11:24
    Hei Erik,
    Det er vanskelig å få tak i tillitsvalgte så langt tilbake i tid, men jeg kan se på saken din om du ønsker det?
    Mvh
    Anette Hyldmo, landstillitsvalgt
    to. 23:20
    Du sendte I går kl. 23:20
    Hei,
    ja landstillitsvalgt er kanskje bedre enn hovedtillitsvalgt igjen.
    Det hadde vært bra hvis dere kunne sett på det, og funnet en brukbar løsning.
    Det er vel ingen som liker å krige mot Forsvaret liksom.
    Men jeg tror at Forsvaret tjener på det, (i det lange løp), hvis de behandler folk på en real måte.
    Det var jo ikke sånn at jeg ville i militæret heller, men det var snakk om verneplikt, som de fleste måtte igjen, på den tida.
    Jeg har prøvd å forklare om denne frostskade-saken i en perm-link.
    Og den nettsiden linket jeg til, i min Facebook-post, på siden deres.
    Men det innlegget er visst borte nå.
    Så jeg kan prøve å linke til den saken igjen, (på nettstedet mitt).
    Jeg trodde kanskje at dere hadde noe slags arkiv, hvor dere oppbevarte navnene, på de tillits-folka, som har vært i Forsvaret, i årenes løp.
    Takk for svar!
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    PS.
    Her er en link til den nevnte frostskade-saken:
    https://johncons.net/frostskadesak.html
    10:04
    Tillitsvalgtordningen i Forsvaret sendt I dag kl. 10:04
    Hei Erik,
    Vi har tatt en titt på saken, men har dessverre ikke kunne finne arkiver på tillitsvalgte så langt tilbake i tid. 
    Vi tror det beste for deg ville være å kontakte Forsvarets Personell og Vernepliktsservice. De håndterer slike saker og har kanskje arkiver på vernepliktige. Du kan nå de på nummeret: 915 03 003.
    Ønsker deg en god helg! 
    Med vennlig hilsen,
    Ola Lydersen, Vernepliktsrådet
    11:04
    Du sendte I dag kl. 11:04
    Hei,
    jeg har nå sendt en mail til Forsvaret om dette.
    Så får vi se om de finner ut noe.
    Men jeg syntes din kollega Anette sa, at hu skulle se på sjølve saken.
    Så man kan kanskje lure på litt hva dere driver med der.
    Erik Ribsskog
    Tillitsvalgtordningen i Forsvaret sendt I dag kl. 11:26
    Hei igjen, 
    Vi har sett på saken og det går ikke innenfor vårt ansvarsområde. Saker som dreier seg om erstatning for skader påført i tjeneste er opp til Forsvaret å avgjøre. 
    Mvh, 
    Ola Tollnes Lydersen, Vernepliktsrådet
    Du sendte I dag kl. 11:30
    Hei,
    da skjønner jeg ikke hvorfor hu Anette sa dere skulle se på saken.
    Min tidligere nevnte kamerat Magne Winnem ville at soldatene skulle få billigere øl, når han var hoved-tillitsvalgt, så jeg skjønner at dere bare er opptatt av sånne russe-greier.
    Det virker også litt som at dere er et russe-styre når dere svarer to ganger (som hu Anette gjorde), og bare bytter saksbehandlere osv.
    Erik Ribsskog’.
    fre. 7. mai 2021 kl. 11:12 skrev Forsvaret <fpvs.kontakt@mil.no>:
    Hei
    Kan du sende dette til:  postmottak@mil.no
    Vennlig hilsen
    Forsvarets personell- og vernepliktssenter (FPVS)
    forsvaret.no
    Telefon: 915 03 003
     
     
    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
    Sendt: 07. mai 2021 10:56
    Til:
    Emne: Kontakt-informasjon for troppens tillitsmann
    Hei,
    jeg har vært i kontakt med Tillitsvalgtordningen i Forsvaret, (Ola Lydersen blant annet).
    Og de sier at de ikke har arkiver over hvem som var min tillitsmann under førstegangstjenesten.
    (Jeg har en gammel frostskade-sak, (jeg fikk frostskade på vinterøvelsen), som jeg lurte på om troppens tillitsmann kunne hjelpe meg med.
    For jeg har tidligere kontaktet Forsvaret, Forsvarets Ombudsmann og veteran-organisasjoner uten å komme noen vei).
    Ola Lydersen mente at dere hadde oversikt over hvem troppens tillitsmann var.
    Jeg husker at han het Bakke (eller Bache), og at han var fra Lillehammer-traktene.
    Men hva fornavet var, det husker jeg ikke.
    Så da er det ikke så lett å finne han.
    Så om dere har noe kontakt-informasjon for han.
    (10 Torp var den første tillitsmannen, (han fikk sparken som tillitsmann for å ha tulla med vaktlistene), og han svarer ikke på Facebook).
    Hvis dere har kontakt-informasjon for hovedtillitsvalgt, så er det også bra.
    Jeg var i infanteriet under førstegangstjenesten.
    Jeg var i tropp 1, i geværkompaniet, på Terningmoen, (IR 5).
    Og jeg var juli 1992-kontingent.
    På forhånd takk for hjelp!
    Mvh.
    Erik Ribsskog
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Re: Klage/Fwd: Harman Customer Support: Case # 08016145 [ f ] [ ref:_00Di0fiJD._5001Y1Ypmh1:ref ]
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 23. juli 2021 kl. 09:17
    Til: Harman Customer Support <customer.support@harman.com>
    Kopi: “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
    Hi,
    you seem a bit confused here, (regarding what has been going on).
    If you could please escalate this to a superior.
    (I want to know the name, of the internet-troll, who has ordered/written this, in my name.
    And I want to know how you plan to improve, to avoid that something like this happens again).
    Erik Ribsskog
    PS.
    I also don’t like your tone there.
    You say I don’t understand Swedish, is that it?
    That’s a bit inpolite, I think.
    This I have to complain about.
    Please escalate this to a superior.
    tor. 6. mai 2021 kl. 12:16 skrev Harman Customer Support <customer.support@harman.com>:
    Dear Erik Løvenbalk Ribsskog,
    Thank you for your getting back to us.
    I will proceed in English in the hopes that it will be easier for you.
    From what you describe it seems someone gained access to your email without your permission.
    We were only receiving the information sent from you address. 
    We recommend that you contact your local police authorities who will be able to assist you further.
    We wish you a swift resolution.
    Have a nice day!
    Should you need further support, please reply to this message directly.  If you wish to call us instead, you can quote this reference number so we can locate your details quicker: 08016145.
    Kind regards,
    Åsa
    Customer Support EMEA
    Harman Lifestyle Division
    ref:_00Di0fiJD._5001Y1Ypmh1:ref
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Chilimobil | Kontantkort – Bestillingsbekreftelse
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 23. juli 2021 kl. 08:55
    Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
    Kopi: Chili Mobil <kundeservice@chilimobil.no>, firmapost@nkom.no, lars.ryen.mill@chilimobil.no, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
    Hei,
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
    Vennligst rydd opp!
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Chilimobil kundeservice <kundeservice@chilimobil.no>
    Date: tor. 22. jul. 2021 kl. 09:29
    Subject: Chilimobil | Kontantkort – Bestillingsbekreftelse
    To: Erik Løvenbalk Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Chilimobil logo
    Takk for at du velger oss, Erik Løvenbalk!
    SIM-kort
    Bestillingsbekreftelse
     
    Erik Løvenbalk Ribsskog
    Chili Kontant 0,-/mnd
    915 87 593
    SIM-kortet sende til: 
    Erik Løvenbalk Ribsskog
    (Sensurert av johncons-blogg)
    (Sensurert av johncons-blogg), Bekkestua
    Alle bestillinger gjort før klokken 13:45 i hverdager sendes samme dag. Posten bruker vanligvis mellom 2-4 arbeidsdager for å levere SIM-kort til deg.
    Bytte mobilselskap ikon
    Chilimobil ordner flytting fra tidligere mobilselskap
     
    For deg som skal beholde ditt nummer. Du trenger ikke ringe ditt gamle mobilselskap. Chilimobil ordner oppsigelse av ditt gamle abonnement og flytting av mobilnummeret ditt.
    Ditt gamle abonnement sies opp samtidig som ditt nye SIM-kort fra Chilimobil blir aktivert. Dette skjer automatisk og det eneste du trenger å gjøre er å bytte SIM-kort. Du får en SMS fra oss i det SIM-kortet ditt sendes ut. I denne SMS-en står det når ditt nye Chilimobil SIM-kort blir aktivert.
    Fyll på kontantkort ikon
    Fyll på kontantkort
     
    Du fyller enkelt på ditt kontantkort på nettsiden vår her: Fyll på kontantkort
    Du kan også fylle på via appen vår MinChili:
    MinChili-appen ikon
    MinChili-appen.
    Last den ned gratis idag.
    Last ned MinChili-appen fra App Store
    Last ned MinChili-appen fra Google Play
    MinChili-appen på iPhone
    Generelle vilkår for kjøp av abonnement, kontantkort, mobilt bredbånd og tilleggstjenester fra Chilimobil finner du her
    Kundeservice
    Tlf: 915 02 445
    E-post: kundeservice@chilimobil.no
    Facebook
    Chilimobil AS, St. Jacobsplass 9, 5008 Bergen
  • to av mine sjefer

    https://www.nb.no/items/f3c1bc4ea59e2019a4a6d941e07cb87b?page=29&searchText=%22helene%20nyholm%22~1

    PS.

    Som jeg har blogget om tidligere.

    Så jeg har også sitti et par vakter, inni den kassaleder/kundeservice-bua.

    Og det var fordi at Carmen slutta på dagen, (en gang våren 1992 vel), av en eller annen grunn.

    Og Helene hadde slutta noen måneder før, (for å begynne å jobbe for sin tidligere sjef Paulsen, som da drev Rema Furuset).

    Så jeg kan kanskje kalles Coop/OBS-leder, (i tillegg til Rimi-leder, som jeg var, i ti år, fra 1994 til 2004).

    Siden at jeg også ble brukt som pause-avløser, og jeg pleide også å ta oppgjør, (den siste tida, på OBS).

    Og noen av kassadamene, de så på meg som en leder etterhvert, (virka det som).

    De skulle alltid låne penger av min kasse, hvis de ikke kunne gi igjen, på en tusenlapp.

    Og vi hadde ikke noen rutiner, for sånne situasjoner.

    (I Rimi så skreiv vi da en lapp.

    Som vi la i kassa.

    For å si det sånn).

    Så et par tusenlapper forsvant, på denne måten, (midt i den mest hektiske perioden, av min studietid, på NHI).

    (Sånn som jeg husker det).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Matland hadde svarte college-gensere, (som uniformer).

    Og vi måtte kjøpe olabukser selv.

    Men når Matland ble til OBS Triaden, i november/desember 1990.

    Så fikk vi nye uniformer, (som man kan se på bildet overfor).

    Blå blazere og hvite skjorter, (og vel også blå bukser).

    Menna skulle ha slips.

    Og Helene klikka, da hu så de sløyfene, som kvinnfolka skulle ha på seg.

    Så de/Helene bestilte noen nye sløyfer, (de på bildet), som var mye mindre, enn de første som var bestilt, (og som kanskje fikk kvinnfolka til å se litt ut som noen pakker, som man skulle knyte opp, eller noe lignende).

    (Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 3.

    Jeg jobba der heltid, (jeg fikk et seks-måneders vikariat), fra høsten 1990 til våren 1991.

    Og så jobba jeg tilnærmet heltid, (jeg jobba mye kvelds/helge-vakter), fram til at jeg skulle ta andre-året på NHI, (førsteåret tok jeg studieåret 1989/90), høsten 1991.

    Og så jobba jeg tre dager i uka, (tirsdag og fredag i kassa, (etter NHI-forelesninger), og hele lørdag i ferskvareavdelingen), ved siden av studiene.

    Og noen Tone Westbye, kan ikke jeg huske derfra.

    Så hvem det egentlig er.

    Hm.

    Jeg husker ei Tove, (som lærte meg opp i kassa der, høsten 1990).

    Og jeg husker kassaleder Annie, (som jobba heltid).

    Og kassaleder Liss, (som jobba ved siden av studier vel).

    Og vi fikk også en ny kassaleder, fra OBS Lillestrøm etterhvert.

    (Og vi fikk også noen røde kjeledresser, som uniformer, da de tok over).

    Men det var vel etter at Carmen og Helene slutta.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var vel det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 4.

    Det kan ha vært, at Tone Westby, var hu kontordama, som tok over for Klara, (mer eller mindre).

    (Klara, (som hadde jobbintervjuet med meg), slutta også, mens jeg jobba der).

    Men at Carmen også het Westbye/Westby.

    Det høres litt rart ut, (må jeg si).

    Hu var jo mørkhudet.

    Hu var vel fra Filippinene eller Thailand.

    Eller Vietnam, (som mange av de andre der, (blant annet heltids-frukt-folka og plakat-tegnerne)).

    (Noe sånt).

    Så sånn var vel det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 5.

    Jeg har ikke funnet noe om Carmen på nettet før.

    Carmen begynte visst, på Rema Furuset, (som Helene Nyholm og Rolf Løvdahl osv.).

    Men jeg så aldri Carmen der.

    (Jeg handla litt på Rema Furuset, på den tida, som jeg var ferdig med førstegangstjenesten, (siden at min yngre halvbror Axel, (var det vel), fortalte meg om en snarvei, som gikk mellom Furuset og Ellingsrudåsen).

    Nemlig sommeren 1993.

    Og da satt ofte Helene i kassa, (og Rolf var på gølvet).

    Men Carmen kan jeg ikke huske å ha sett der.

    For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 6.

    Helene, (som var fra Finland, og snakka svensk på jobb).

    Hu var sammen med en kar fra Abildsø, (som hu traff mens hu satt i kassa på OBS).

    Men Carmen, hu var jo for det første farget, (og fremmedkulturell).
    Og for det andre, så hadde Carmen også flere småunger, (som hu noen ganger tok med seg på jobb, når det var varetelling osv.).

    (Sånn som jeg husker det).

    Så Carmen var enda mer etablert/satt enn Helene.

    (For å si det sånn).

    Så det var kanskje en av grunnene til, at jeg ble best kjent med Helene, av mine sjefer der, (på OBS).

    (Helene inviterte meg blant annet til sitt store 30 års-party, (i et selskapslokale), på Grorud, (i 1991), husker jeg.

    Hvor hennes mor, (som muligens kan ha vært tater/sigøyner eller noe lignende), gikk litt berserk på dansegulvet, og viste fram trusa si, til Gud og hvermann.

    Sånn som jeg husker det.

    Det var vel sånn, at mora til Helene, hele tida dreiv og løfta opp skjørtet sitt foran, mens hu dansa.

    Som om hu hadde jobba som sparkepike, på Moulin Rouge, på sine yngre dager.

    Noe sånt

    Og ‘Dverge-Lene’, (som både jobba og bodde sammen med Knut A. G. Hauge), sa at det var synd på Helene, (siden at mora hennes var så horete, og mer eller mindre ødela festen/bursdagen).

    For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 7.

    Jeg lurer på om hu Tone Westbye kan ha vært hu veldig naturlige, (som begynte der våren 1991).

    (Hu kassadama som hadde seg med han Nille-sønnen, på julebordet, (på Rasta Grendehus), i 1991).

    Hm.

    Men hu var visst tobarnsmor, på den tida, ifølge ‘Bokhylla’.

    Men jeg ble ikke så kjent med hu naturlige.

    (Som var venninne med ei annen OBS-kassadame-brunette fra Lindeberg/Trosterud.

    Så vi pleide noen ganger å ta samme buss hjem fra jobb, (vi tre).

    Og en gang, (på bussen), så inviterte disse to brunettene meg på fest/party, (muligens bare for oss tre), på Lindeberg/Trosterud.

    (Seinere samme kveld.

    Dette var vel en lørdag).

    Men jeg gadd ikke, fordi jeg syntes at hu naturlige var for naturlig.

    Og hu fra Lindeberg/Haugerud hadde kviser, osv.

    For å si det sånn.

    Og jeg hadde allerede rota med ei brunette-kassadame der, (Beate), på et julebord, (i 1990).

    Så jeg syntes kanskje at det holdt.

    For da ble det litt rart, å jobbe sammen med hu Beate etterpå, (og avløse pause for henne osv.), husker jeg.

    Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 8.

    Hu Tone Westbye/Westby.

    Det kan forresten ha vært, ei fra Manpower.

    For de ringte noen ganger Manpower, (fra OBS), hvis det var for få folk på jobb, på grunn av sykdom, (eller lignende).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 9.

    Som man ser i artikkelen overfor.

    Så fokuserer kunden på, at de som satt i kassa, for det meste var damer.

    Og det var jeg litt var for, når jeg jobba der.

    Så hver gang de trengte noen, til å jobbe, på gølvet.

    Så meldte jeg meg frivillig til det, (husker jeg).

    Og også når det gjaldt jobbing, for ferskvareavdelingen, og spesialvareavdelingen, (og deres sommer-butikk, hvor de solgte dekk og hagemøbler, osv.).

    Og det var også sånn, at jeg hele tida, spratt opp fra kassa, for å rydde handlevogner, etter kundene.

    For å liksom være litt aktiv, (og karslig), selv om jeg satt i kassa.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Re: Klage/Fwd: Velkommen til Coolshop [ID #1314221]
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 21. juli 2021 kl. 14:39
    Til: Coolshop Norge/Camilla J <norge@coolshop.com>
    Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
    Hei,
    ettersom jeg har forstått det, så gjelder GDPR for automatiserte merkantile prosesser.
    Men dette er en klagesak, (og ikke en automatisert prosess), så her faller GDPR ut, (vil jeg si).
    Det heter seg også, at det skal være åpenhet i samfunnet.
    Så dette kjøper jeg ikke helt.
    Dette må jeg klage på.
    Jeg ønsker å heller få svar fra en overordnet om dette:
    (Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestillt/skrevet dette, i mitt navn.
    Og jeg ønsker å vite, hvordan dere planlegger å forbedre dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    tor. 6. mai 2021 kl. 12:01 skrev Coolshop Norge/Camilla J <norge@coolshop.com>:
    Hei Erik,
    Takk for din mail
     
    Det er en sag du skal tage videre med politiet da de håndterer dette. Grundet GDPR er det ulovligt for oss at videregive oplysninger.
    Politiet er dog meget velkommen til at kontakte oss og snakke med vores svindelafdeling om det.
    Ønsker deg en fin dag.
     
    Vennlig hilsen,
    Camilla J
    Coolshop Kundeservice
    [VENNLIGST BESVAR MED HISTORIKK]
    [From] Erik Ribsskog [eribsskog@gmail.com]
    [Sent] Wed 5 May 21 18:04:16 GMT+0200
    [To] Coolshop NO [norge@coolshop.com]
    [Cc] juridisk [juridisk@datatilsynet.no]; inger.lise.blyverket [inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no]; tr@forbrukertilsynet.no [tr@forbrukertilsynet.no]; fmovpost [fmovpost@fylkesmannen.no]; post [post@finkn.no]; abuse@telia.com [abuse@telia.com]; amnestyis [amnestyis@amnesty.org]; HRW UK [hrwuk@hrw.org]
    [Subject] Re: Klage/Fwd: Velkommen til Coolshop [ID #1314221]
     
    Hei,
    dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.
    (For jeg har ikke kontaktet dere).
    Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre ‘Hvermansen-folk’, i fremtida.
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    søn. 14. feb. 2021 kl. 15:06 skrev Coolshop Norge/Nana <norge@coolshop.com>:
    Hei Erik 
    Takk for din mail
    Jeg kan se, at der er oprettet en konto i starten af december, hvor der blev forsøgt placeret en ordre – den gik dog ikke igennem. 
    Du kan se hvilke informationer vi har på dig via din Coolshop konto, under Persondata (GDPR) i menuen. Her kan du også slette din brugere såfremt du ikke ønsker denne længere – alternativt vil vi selvfølgelig også gerne slette brugeren for dig. Lad mig blot høre, om du ønsker dette. 
    Her er et direkte link: https://no.coolshop.com/my/gdpr/
     
    Vennlig hilsen,
    Nana
    Coolshop Kundeservice
    [VENNLIGST BESVAR MED HISTORIKK]
    [From] Erik Ribsskog [eribsskog@gmail.com]
    [Sent] Sun 14 Feb 21 03.43.46 GMT+0100
    [To] juridisk [juridisk@datatilsynet.no]
    [Cc] Coolshop NO [norge@coolshop.com]; elh@forbrukertilsynet.no [elh@forbrukertilsynet.no]; inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no [inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no]; post [post@finkn.no]; fmovpost [fmovpost@fylkesmannen.no]; abuse@telia.com [abuse@telia.com]; amnestyis [amnestyis@amnesty.org]; HRW UK [hrwuk@hrw.org]
    [Subject] Klage/Fwd: Velkommen til Coolshop
     
    Hei,
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
    Vennligst rydd opp!
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Coolshop <no-reply@info.coolshop.com>
    Date: ons. 9. des. 2020 kl. 21:47
    Subject: Velkommen til Coolshop
    To: <eribsskog@gmail.com>
    Hei Erik Løvenbalk Ribsskog
    Vi har opprettet en konto til deg, som du kan bruke når du handler på: https://no.coolshop.com.
    Din e-post: eribsskog@gmail.com
    Før du kan logge inn på Coolshop må du velge et passord her.
    For mer informasjon
    Logg inn for å se dine ordrer og kontoopplysninger, samt evt. tildelte Coolshop-point, klikk her.
    Med vennlig hilsen
    Coolshop
    Trenger du hjelp?
    Besøk vår kundeservice
    Prisgaranti
    Gratis frakt
    Tjen rabattpoints

'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen