johncons
  • thomassen hm 2

    PS.

    Etter dette, så ble de på lag 1 helt gærne.

    Jeg husker, (fra våren/sommeren 1993).

    At lagfører Qvigstad sa, at de pleide å fly rundt, i Oslo sentrum, i helgene, og slå ned folk.

    (Jeg hørte at de på lag 1 prata om dette.

    En gang jeg tok en røyk, på gangen, (på brakka).

    Siden at det ikke var lov å røyke på lag 2 sitt rom, (på grunn av den humørsyke Skjellum).

    Men det var lov å røyke ellers på brakka.

    Sånn som jeg husker det).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Hvis jeg skulle tippe, hvem de tre som var med Thommasen, (på utestedet Alexis), var.

    Så var det antagelig Qvigstad, Brisner og Bøe.

    (Alle over gjennomsnitt høye.
    For å si det sånn).

    Haraldsen, (fra Bærum), var litt antisosial sånn sett, tror jeg.

    (Han var visst sammen med ei fra lærerhøyskolen også.

    Og de fleste syntes vel, at han var, en klyse.

    Noe sånt).

    Og Arvesen, (fra lag1), han var så lav.

    Så ‘linselusa’, (som han ble kalt), Thomassen.

    Han ville kanskje ikke ble sett sammen med Arvesen.

    (For å si det sånn).

    Og Pettersen fra Fredrikstad, han ble kalt Raymond, (en komiker-karakter fra Fredrikstad), av vår første tillitsmann Torp.

    Så Haraldsen, Pettersen og Arvesen ble kanskje litt, som noen raringer, (sammenlignet med Qvigstad, Brisner, Thomassen og Bøe).

    (For å si det sånn).

    Og også den åttende soldaten på lag 1.

    Nemlig Bekklund, (het han vel).

    (Bekklund er han ‘mygg-splætteren’, fra Min Bok 3).

    Han var også litt som en raring, (må man vel si).

    Han så litt ut som at han var resultat av langvarig innavl, (i et slags avsidesliggende dalstrøk), må man vel nesten si.

    (Noe sånt).

    Lag 1 hadde vel også en soldat, som het Grønning.

    Og han var judo-ekspert, (husker jeg).

    Jeg så at han lå seg oppå en lokal Elverum-kar, (som hadde stjålet jakka hans), utafor diskoteket Alexis, en gang.

    (Soldatene pleide å gå ut på byen, på torsdagskveldene.

    Og jeg var kanskje på Alexis, en eller to ganger i måneden, da.

    Noe sånt).

    Men det kan kanskje ha vært sånn, at Grønning, (som mente at man skulle ta tannpasta på kviser, for å ikke få arr), dimma.

    Og at Pettersen, (må det vel ha vært), ble overført, fra reservelaget til lag 1.

    (Noe sånt).

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 3.

    6-7 år etter dimme-dagen, (som var sommeren 1993).

    Så var jeg og min yngre halvbror Axel, på utestedet Studenten, (som var Axel sitt favoritt-sted, må man vel si), en natt til søndag.

    Og Axel og jeg pleide å kjøpe øl, annenhver gang.

    (Det er mulig at dette var en vane, som Axel hadde lært, fra sine kokke-kolleger.

    Noe sånt).

    Og mens Axel var i baren, (for å kjøpe øl).

    Så satt jeg og venta på ølen.

    (Det var kanskje litt mindre folk der, enn vanlig.

    Så jeg hadde sitteplass der
    Sånn som jeg husker det).

    Og så så jeg pluteselig Qvigstad, Grønning og Thomassen, (var det vel), rundt Axel.

    (I baren).

    Og de prøvde å starte en slåsskamp, (mot Axel), kunne det virke som.

    Men de turte ikke siden at jeg satt og fulgte med.

    (Var det kanskje).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 4.

    Jeg tørr ikke å si sikkert om dette er Qvigstad, (Qvigstad var en kjempesvær kar fra hovedstaden vel):

    quigstad hm

  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Viser til din ordre på Apotera.no
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 21. mai 2021 kl. 11:48
    Til: “Apotera.no” <support+id7746@apotera.zendesk.com>
    Kopi: tr@forbrukertilsynet.no, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
    Hei,
    i min forrige mail, så skrev jeg, at jeg ønsket, å få svar, fra en overordnet, om dette.
    Jeg kan ikke se at det har skjedd.
    Så dette må jeg klage på.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg har også sjekket nettbanken min.
    Og jeg har ikke fått noe penger tilbake fra dere.
    Og dere har ikke forklart, angående hvordan deres nettbutikk kunne godta min bestilling, hvis dere ikke hadde denne varen på lager.
    Jeg har sett på nettet, at det er noen snus-grundere, som driver deres foretak.
    En fra Rykkinn, som heter Malm.
    Så kanskje han kan svare på dette.
    Skjerpings!
    fre. 21. mai 2021 kl. 10:32 skrev Farmasøyt Apotera (Apotera.no) <support@apotera.zendesk.com>:
    ##- Skriv svaret ditt over denne streken -##
    Vi har svart på din henvendelse (7746) . Hvis du vil legge til flere kommentarer, kan du svare på denne e-posten.
    Farmasøyt Apotera (Apotera.no)
    21. mai 2021, 10:32 CEST
    Hei Erik,
    Takk for raskt svar. 
    At produsenter endrer produktene sine fra tid til annen får vi dessverre ikke gjort så mye med. Heller ikke bruk av parabener i kosmetikk, da det er et fullt lovlig konserveringsmiddel i kosmetikk i EU og Norge. 
    Det kan være ulike årsaker til at en produsent velger å gjøre endringer og det er ikke alltid vi får beskjed når en vare er endret. Slik kan det dermed bli feil på nettsiden ved at en produktbeskrivelse ikke lengre passer til produktet som vi får levert. Vi har derfor endret på nettsiden nå slik at bilde og beskrivelse passer til det endrede produktet. Og så er det jo veldig kjedelig for de kundene som tror de har kjøpt et litt annet produkt. Heldigvis skjer ikke dette så ofte. 
    Jeg har forståelse for at du ikke ønsker å bruke kremen med paraben. Jeg har refundert pengene for kremen da vi dessverre ikke kan få tak i A-krem uten parabener. 
    Ønsker deg en fortsatt fin dag.
    Med vennlig hilsen
    Marthe A.
    Farmasøyt Apotera 👧
    eribsskog@gmail.com
    20. mai 2021, 23:18 CEST
    Hei,
    prøver dere å gjøre meg kvinnelig eller?
    Jeg har lest om i pressen, at disse parabenene, er noe slags kvinnelige kjønnshormoner.
    Og det er visst styggdom, for karer, som meg.
    (Det var vel NRK eller Dagbladet som hadde om dette.
    For noen år tilbake).
    Så hvis dere sender meg noe med parabener, så går det bare i søpla.
    Så da får dere heller sende penger tilbake, eller riktig vare.
    Jeg synes det høres rart ut, at dere ikke har på lager, det som ble bestilt.
    Hvorfor lar nettbutikken en da bestille?
    Det virker rart, synes jeg.
    Jeg vil gjerne ha svar fra en overordnet, om dette.
    Og det virker som at produsenter tuller, når de stokker om på varenavnene og ingrediensene.
    Dette er visst noe som er populært å bruke, blant tannleger.
    (Jeg fikk masse rynker i trynet, når jeg var i Syden, (en restplass-reise), i 1998.
    Og da fant jeg noe på Vita, som funka, mot rynker.
    Det var en slags liten ‘kaviar-tube’ med retinol, (et fransk merke vel).
    Jeg hadde vel lest i FHM at retinol var et slags vidundermiddel mot rynker, og jeg jobba som butikkleder da, så jeg ville vel se representabel ut.
    Og den varen har Vita nå slutta med.
    Men så var jeg innom Life, (for noen år tilbake), og jeg så at de hadde A-creme, (og jeg hadde lest at A-vitamin og retinol var det samme, i FHM).
    Og den A-cremen funker, men jeg vil ha uten de parabenene.
    For min onkel, (som muligens har brukt for mye tannlege-krem/A-creme), han ble etterhvert glad i vin, istedet for øl og akevitt, som han tidligere like.
    Så de parabenene er skumle, må jeg si.
    Så det må jeg klage på.
    Jeg vil gjerne ha svar fra en overordnet, om dette.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    tor. 20. mai 2021 kl. 16:29 skrev Farmasøyt Apotera (Apotera.no) <support@apotera.zendesk.com>:
    Farmasøyt Apotera (Apotera.no)
    20. mai 2021, 16:29 CEST
    Hei,
    Viser til din ordre på blant annet A-krem parabenfri med varenummer: 923881. 
    Produktet har blitt endret fra vår leverandør og er nå A-krem parfymefri varenummer: 930681
    https://www.apotera.no/a-creme-parfymefri-120g
    Prisen er den samme, og innholdsstoffene også – foruten at den vi har på lager inneholder metylparaben. 
    Jeg vet ikke om du synes det er greit å få produktet som inneholder paraben, eller om du heller vil få pengene igjen for den A-kremen? 
    Hører fra deg før vi sender pakken. 
    Ønsker deg en fortsatt fin dag.
    Med vennlig hilsen
    Marthe A.
    Farmasøyt Apotera 👧
    Denne e-posten er en tjeneste fra Apotera.no. Leveres av Zendesk
  • svelvik kroa

    https://mediaarkiv.vestfoldmuseene.no/fotoweb/archives/5029-Alle-bilder-Vestfoldmuseene/Indekserte%20bilder1/FotoWeb%20Opplasting/Kshaa/NJM%20Omdal%208338.tif.info#c=%2Ffotoweb%2Farchives%2F5029-Alle-bilder-Vestfoldmuseene%2F%3Fq%3DNord-Jarlsbergmuseene

    PS.

    Som ni-åring, (må det vel ha vært).

    Så fikk min farmor Ågot meg, til å sykle, til og fra Svelvik Kroa, noen ganger, (høsten 1979 eller om det var våren 1980).

    En sykkeltur på bortimot halvannen mil.

    (Jeg fikk med meg fem kronestykker, til en flaske cola.

    Noen penger som jeg brukte til å spille Space Invaders, (eller om det var Pac Man).

    For å si det sånn).

    Det var muligens på grunn av denne syklinga, at min farfar mente, at jeg burde dra, på ferie, til Rollag/Numedal, med dresin, (på den nedlagte Numedalsbanen), sommeren 1980, (den sommeren jeg fylte ti år).

    Noe jeg, (som aldri hadde hørt om dresiner før engang), mente at hørtes ut, som noe slags galskap.

    (En 9-10-åring på dresin-ferie aleine, oppi Numedal, (hvor jeg ikke hadde vært før).

    Det veit jeg ikke hvordan hadde gått.

    Og jeg hadde kanskje fått med en femtilapp, (eller noe lignende), til mat og hotell.

    Og hvor lenge hadde det holdt, liksom.

    Hm).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Viser til din ordre på Apotera.no
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 20. mai 2021 kl. 23:18
    Til: “Apotera.no” <support+id7746@apotera.zendesk.com>
    Hei,
    prøver dere å gjøre meg kvinnelig eller?
    Jeg har lest om i pressen, at disse parabenene, er noe slags kvinnelige kjønnshormoner.
    Og det er visst styggdom, for karer, som meg.
    (Det var vel NRK eller Dagbladet som hadde om dette.
    For noen år tilbake).
    Så hvis dere sender meg noe med parabener, så går det bare i søpla.
    Så da får dere heller sende penger tilbake, eller riktig vare.
    Jeg synes det høres rart ut, at dere ikke har på lager, det som ble bestilt.
    Hvorfor lar nettbutikken en da bestille?
    Det virker rart, synes jeg.
    Jeg vil gjerne ha svar fra en overordnet, om dette.
    Og det virker som at produsenter tuller, når de stokker om på varenavnene og ingrediensene.
    Dette er visst noe som er populært å bruke, blant tannleger.
    (Jeg fikk masse rynker i trynet, når jeg var i Syden, (en restplass-reise), i 1998.
    Og da fant jeg noe på Vita, som funka, mot rynker.
    Det var en slags liten ‘kaviar-tube’ med retinol, (et fransk merke vel).
    Jeg hadde vel lest i FHM at retinol var et slags vidundermiddel mot rynker, og jeg jobba som butikkleder da, så jeg ville vel se representabel ut.
    Og den varen har Vita nå slutta med.
    Men så var jeg innom Life, (for noen år tilbake), og jeg så at de hadde A-creme, (og jeg hadde lest at A-vitamin og retinol var det samme, i FHM).
    Og den A-cremen funker, men jeg vil ha uten de parabenene.
    For min onkel, (som muligens har brukt for mye tannlege-krem/A-creme), han ble etterhvert glad i vin, istedet for øl og akevitt, som han tidligere like.
    Så de parabenene er skumle, må jeg si.
    Så det må jeg klage på.
    Jeg vil gjerne ha svar fra en overordnet, om dette.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    tor. 20. mai 2021 kl. 16:29 skrev Farmasøyt Apotera (Apotera.no) <support@apotera.zendesk.com>:
    ##- Skriv svaret ditt over denne streken -##
    Denne saken ble opprettet på dine vegne.
    Farmasøyt Apotera (Apotera.no)
    20. mai 2021, 16:29 CEST
    Hei,
    Viser til din ordre på blant annet A-krem parabenfri med varenummer: 923881. 
    Produktet har blitt endret fra vår leverandør og er nå A-krem parfymefri varenummer: 930681
    https://www.apotera.no/a-creme-parfymefri-120g
    Prisen er den samme, og innholdsstoffene også – foruten at den vi har på lager inneholder metylparaben. 
    Jeg vet ikke om du synes det er greit å få produktet som inneholder paraben, eller om du heller vil få pengene igjen for den A-kremen? 
    Hører fra deg før vi sender pakken. 
    Ønsker deg en fortsatt fin dag.
    Med vennlig hilsen
    Marthe A.
    Farmasøyt Apotera 👧
    Hvis du vil legge til flere kommentarer, svarer du på denne e-posten.
    Denne e-posten er en tjeneste fra Apotera.no. Leveres av Zendesk
    [9384LV-7X8E]
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: wowloots2015 sent a message about Wow Mount ☢ Chewed-On Reins of the Terrified Pack Mule ☢ All EU servers #224436916624
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 20. mai 2021 kl. 12:17
    Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
    Kopi: david4_lwil4105rg@members.ebay.es, ebay@ebay.com, ebay@ebay.de, eBay Customer Support – spoof <spoof@ebay.com>, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, ebay@reply5.ebay.com, billcobb@ebay.com, csme@ebay.com, exec.relations@ebay.com, government_relations@ebay.com, jcanfield@ebay.com, matthewb@ebay.com, pierre@ebay.com, ulieberman@ebay.com, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, tr@forbrukertilsynet.no
    Hei,
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
    Vennligst rydd opp!
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
    ———- Forwarded message ———
    Fra: eBay – wowloots2015 <david4_lwil4105rg@members.ebay.es>
    Date: ons. 19. mai 2021 kl. 16:02
    Subject: wowloots2015 sent a message about Wow Mount ☢ Chewed-On Reins of the Terrified Pack Mule ☢ All EU servers #224436916624
    To: <eribsskog+jegvilsexepia@gmail.com>
    New message: Hello! im waiting for your payment, o…
     
    eBay
    New message from: wowloots2015 (1,081Red Star)
    Hello! im waiting for your payment, once its done let me know and ill giving you the mount as fast as i can!
    Reply
    Wow Mount ☢ Chewed-On Reins of the Terrified Pack Mule ☢ All EU servers
    Wow Mount ☢ Chewed-On Reins of the
    Item ID: 224436916624
    Pay now
    Get to know the seller wowloots2015
    Located: Madrid, Madrid, España
    Member since: Nov 07, 2012
    Positive Feedback: 100%
     
     
    We scan messages to enforce policies. Only purchases on eBay are covered by the eBay purchase protection programs. Asking your trading partner to complete a transaction outside of eBay is not allowed.
    Email reference id: [#a04-cvd8ypxxjr#]_[#01196e74ec174e978fae83c7d35ddb64#]
    We don’t check this mailbox, so please don’t reply to this message. If you have a question, go to Help & Contact.
    eBay sent this message to Erik Ribsskog (erribs_0). Learn more about account protection. eBay is committed to your privacy. Learn more about our privacy notice and user agreement.
    ©1995-2021 eBay Inc., 2145 Hamilton Avenue, San Jose, CA 95125

'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen