johncons
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Your invoice for eBay purchases: Wow Mount ☢ Chewed-On Reins of the Terrified Pack Mule ☢ All EU servers (224436916624#)
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 20. mai 2021 kl. 12:13
    Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
    Kopi: ebay@ebay.com, ebay@ebay.de, eBay Customer Support – spoof <spoof@ebay.com>, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, ebay@reply5.ebay.com, billcobb@ebay.com, csme@ebay.com, exec.relations@ebay.com, government_relations@ebay.com, jcanfield@ebay.com, matthewb@ebay.com, pierre@ebay.com, ulieberman@ebay.com, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, tr@forbrukertilsynet.no
    Hei,
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
    Vennligst rydd opp!
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
    ———- Forwarded message ———
    Fra: eBay <ebay@ebay.com>
    Date: tor. 20. mai 2021 kl. 00:18
    Subject: Your invoice for eBay purchases: Wow Mount ☢ Chewed-On Reins of the Terrified Pack Mule ☢ All EU servers (224436916624#)
    To: <eribsskog+jegvilsexepia@gmail.com>
    eBay eBay sent this message to Erik Ribsskog (erribs_0).
    Your registered name is included to show this message originated from eBay. Learn more.
    Invoice
    Dear erribs_0,
    Thank you for shopping on eBay! Your total amount due is GBP 8.98. More details about your purchase are included below.
    Pay Now
    Item # Item Title Quantity Price Amount
    224436916624 Wow Mount ☢ Chewed-On Reins of the Terrified Pack Mule ☢ All EU servers
    1 GBP 8.98 GBP 8.98
    Subtotal: GBP 8.98
    Shipping and handling via Royal Mail International Standard: GBP 0.00
    Total: GBP 8.98
    Email reference id: [#560f664d09c14001bc2f65541bc784f4#]
    Learn More to protect yourself from spoof (fake) emails.
    eBay sent this email to you at eribsskog+jegvilsexepia@gmail.com about your account registered on www.ebay.com.
    eBay will periodically send you required emails about the site and your transactions. Visit our Privacy Notice and User Agreement if you have any questions.
    Copyright © 2021 eBay Inc. All Rights Reserved. Designated trademarks and brands are the property of their respective owners. eBay and the eBay logo are trademarks of eBay Inc. eBay International AG is located at Helvetiastrasse 15/17 – P.O. Box 133, 3000 Bern 6,Switzerland.
  • I går, så gikk jeg til Extra Bekkestua, for å handle mat.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    På Extra så var det sånn, at ei blond butikk-dame, dreiv og jogga/svirra rund der.

    (Ved fruktdisken.

    Som jeg skulle forbi.

    Etter å ha panta noen tomflasker).

    De burde kanskje ta det litt rolig, (ihvertfall når det er kunder i nærheten).

    Hvis ikke, så kan det virke som, at de ikke er oppmerksomme/aktpågivende.

    (Må man vel si).

    Så sånn er vel det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 2.

    Extra hadde heller ikke tatt inn handlevogner, (kunne det virke som):

    IMG_20210518_225527

    PS 3.

    Bærum kommune, (eller om det er Ruter), hadde ikke tømt søpla, siden Ålesund brant:

    IMG_20210518_225553

    PS 4.

    Jeg hadde tenkt til å gå via Nadderud Stadion, på hjemveien.

    (For å slippe unna ‘labyrint-katakombene’, (som jeg har kalt de).

    Men en brautende svenske, stod på terrassen, (det er boliger i etasjene over butikkene), og snakka høyt, i en mobil.

    Og det var mørkt, på det torget der, (Coop-torget heter det muligens), som man må gå over.

    Så det ble som noe ekkelt, å gå over det torget, (på grunn av at han svensken sin ‘bass-vibrato-stemme’, som liksom la seg over torget, i mørket).

    Så jeg gikk heller ‘labyrint-veien’.

    Men der ble jeg gått ned.

    Et stykke inn i labyrintene.

    Så dukket det opp en ung mann, i en hvit genser, (fra ‘Rema-labyrinten’).

    Og han gikk inn i den borteste ‘labyrint-gangen’ før meg.

    Men så brå-snudde han plutselig.

    Og så gikk han mot meg, i labyrinten.

    (Dette var klokka 23 cirka).

    Og så snudde han igjen, etter å ha passert meg, (i den trange labyrinten).

    Sånn at han kom ‘dassende’ bak meg.

    Istedet for å gå foran meg.

    (Gjennom de nevnte ‘labyrint-gangene’).

    Noe som var ekkelt/klamt, (må jeg si).

    Og som noe teatralsk, (må man vel si).

    (Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 5.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210518_230104

    PS 6.

    I et buss-skur, så satt det to pakkiser, (hvis ikke det var en pakkis og en ‘pakkis-hore’, (som min halvbror Axel sier)), og skrålte/brummet, med bass-vibrato-stemmer, (på et fremmed språk), når jeg gikk forbi:

    IMG_20210518_231029

    PS 7.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210519_002843

    PS 8.

    Det var også sånn, da jeg gikk inn på Extra.

    At jeg nesten ble kjørt ned, av en gal dame, med en slags tvilling-barnevogn, som rushet ut derfra, i et høyt tempo, 10-15 minutter før elleve.

    (Noe som virka litt merkelig.

    Må man vel si).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 9.

    Da jeg stod i selvbetjenings-kassa.

    Så var det sånn, at det var tre ledige selvbetjeningskasser, mellom min kasse og utgangen.

    Og ei spinkel brunette, (som litt tidligere stod og gravde/leita nederst i en kjøle-disk).

    Hu elga.

    For hu gikk da bort til, den kassa, som var nærmest min.

    (Istedet for å gå til de kassene som var lenger unna).

    Det kan muligens ha vært sånn, at de borteste kassene, var skrudd av, (siden at det var like før stengetid).

    Man det burde kanskje de slutte med å gjøre.

    Da kan de vel kanskje skru av kassene i midten, (i såfall).

    (Hvis de absolutt skal skru av noen kasser).

    Sånn at de ikke pakker folk sammen, som sild i tønne.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • fra rollag

    https://www.nb.no/items/f4cfcf06bb64b0d62f4ee4e4b0ccd14c?page=1&searchText=”berit%20berg”~5

    PS.

    Disse ble visst forlovet under krigen, (fra Buskeruds Blad 4. september 1942):

    forlovet under krigen

    https://www.nb.no/items/c59c76274dae3805a2cd2ffca2ab1b37?page=1&searchText=”berit%20o.%20berg”

    PS 2.

    Min farmor Ågot, sa jo en gang, at Ola, (som hu kalte sin bror), bodde på Sand, under krigen.

    Men det er mulig, at det bare var, i et år eller to.

    Og hvis Ola hadde ei forlovede, (Berit O. Berg), oppi Rollag.

    Og Ågot rappa spriten til Jebsen, (noe jeg har blogget om tidligere).

    Så kan man kanskje lure på, hva skjedde, under krigen, på Baskomti, (hvor Ola muligens bodde, han skreik ihvertfall til meg en gang, (på midten av 80-tallet, da han besøkte Ågot/Roksvold), at jeg skulle gå ned dit).

    Hm.

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog 

    PS 3.

    Det var også sånn, at det navnet Baskomti.

    Det hadde jeg ikke hørt, før han Ola sa det.

    Min far sa bare: ‘Ned til båten’, (eller: ‘Ned til stranda’), på 70-tallet.

    (Og min farmor sa vel at det het Krok der.

    Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 4.

    Baskomti var visst smuglernes sted:

    smulgernes sted

  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Action needed: pay EUR 900.00 to complete your purchase for WoW Blizzcon 2008 Polar Bär – Big Blizzard Bear – Großer Blizzardbär – Loot Card
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 19. mai 2021 kl. 11:41
    Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
    Kopi: ebay@ebay.de, eBay Customer Support – spoof <spoof@ebay.com>, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, ebay@ebay.com, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, ebay@reply5.ebay.com, billcobb@ebay.com, csme@ebay.com, exec.relations@ebay.com, government_relations@ebay.com, jcanfield@ebay.com, matthewb@ebay.com, pierre@ebay.com, ulieberman@ebay.com, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, tr@forbrukertilsynet.no
    Hei,
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
    Vennligst rydd opp!
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
    ———- Forwarded message ———
    Fra: eBay <ebay@ebay.de>
    Date: tir. 18. mai 2021 kl. 21:20
    Subject: Action needed: pay EUR 900.00 to complete your purchase for WoW Blizzcon 2008 Polar Bär – Big Blizzard Bear – Großer Blizzardbär – Loot Card
    To: <eribsskog+jegvilsexepia@gmail.com>
    Remember to pay for your item and choose shipping to get it ASAP.
    eBay
    Looks like the seller is still waiting for your payment.
    Pay now
    Hi Erik,
    This item is almost yours – complete your purchase now. Your seller has to receive your payment before they can ship.
    WoW Blizzcon 2008 Polar Bär – Big Blizzard Bear – Großer Blizzardbär – Loot Card
    WoW Blizzcon 2008 Polar Bär – Big Blizzard Bear – Großer Blizzardbär – Loot Card
     
    Accepted offer: EUR 900.00
    Please pay by Fri, May 21. Your seller may cancel if payment is not received.
    Sellers are more likely to give positive feedback if you pay right away
    If you’ve already paid for this order, then please disregard this reminder.
    To complement your purchase
    Pokémon ヘイルブリザードBW3  Hail Blizzard Re…
    Pokémon ヘイルブリザードBW3  Hail Bli…
    NOK 50.25
    Pokemon Base Set / Base 1 – 1. Editio…
    Pokemon Base Set / Base 1 – 1…
    NOK 402,032.41
    Star Wars CCG Decipher Reflections I…
    Star Wars CCG Decipher…
    NOK 40.10
    Yu-Gi-Oh Sammlung 1000 Karten / Selte…
    Yu-Gi-Oh Sammlung 1000 Karten…
    NOK 431.68
    More from this seller
    WoW Loot Card – TYRAEL’S HILT – Mini…
    WoW Loot Card – TYRAEL…
    NOK 57,921.48
    Free Shipping
    Last one
    WoW Loot Pet – Grommloc – HOTS Nexus…
    WoW Loot Pet – Grommloc – HO…
    NOK 6,612.27
    Free Shipping
    Last one
     
    Shop anywhere with the eBay app
    Download the eBay app from the App Store for iOS devices Get the eBay app for Android
     
    Facebook icon Twitter icon Pinterest icon Instagram icon
    Email reference id: [#35f55856fc8b4050a022ce20b32ec567#]
    We don’t check this mailbox, so please don’t reply to this message. If you have a question, go to Help & Contact.
    eBay sent this message to Erik Ribsskog (erribs_0). Learn more about account protection. eBay is committed to your privacy. Learn more about our privacy notice and user agreement.
    ©1995‌-2021 eBay Inc., 2025 Hamilton Avenue, San Jose, CA 95125
  • det var feil

    https://www.facebook.com/groups/732325250957994/permalink/791566261700559/

    PS.

    Den tyskerbrakka, (jeg vet ikke hva historien til den brakka er), på bildet.

    Den kalte min farmor for: ‘Systua til Margit og Anne’.

    (Denne brakka stod tom/ubrukt, på hele 80-tallet.

    Sånn som jeg husker det).

    Og det var hennes eldre tvilling-søstre, (fra Rollag).

    En gang da jeg var to-tre år gammel, (jeg er født i 1970), så var jeg med min farmor dit, (mener jeg vagt å huske).

    Men at de skal ha lagd madrasse-deler til Jensen Møbler, (som noen skriver i linken overfor).

    Det er nytt for meg.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Det bygget sør for tyskerbrakka, nevnes også.

    Det skrives at det var lager, for kjøpmann Oddmund Larsen.

    Men her, (på loftet), så fant min far noen gamle Donald-blader, (fra 1960 til 1966 vel), høsten 1979, (husker jeg).

    Da må det muligens ha vært bladene til Oddmund Larsen sine døtre da, (hvis han hadde noen).

    (For det stod noen jente-navn, i noen av Donald-bladene, (som jeg fikk halvparten av), husker jeg.

    Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 3.

    Det var sånn, en gang på begynnelsen av 80-tallet.

    At min farfar satt og leste, i avisa, (enten Svelvik-avisa eller DT/BB).

    Og så fortalte han, at det skulle bli industriområde, der Sandbu Tepper bygde.

    Og så bygde først Sandbu Tepper.

    Og så bygde Jensen Møbler, (der min farfar hadde hatt sitt første snekkerverksted).

    Og så bygde Sandbu Tepper ut.

    Og så tok Jensen Møbler over Sandbu Tepper, og bygde sammen de to betong/mur-byggene.

    Og så bygde Jensen Møbler minst en gang til, etter dette.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 4.

    Min farfars første trevare-fabrikk, (‘Saga’).

    Det var opprinnelig en fruktkasse-fabrikk, (hvor de lagde kasser for fruktbøndene, på Sand).

    (For å si det sånn.

    Min farfar jobbet som snekker, (han lagde stamper), for den første Jebsen-tekstil-fabrikken på Berger.

    Og så begynte han med fruktkasse-produksjon, på søndagerne.

    Noe sånt).

    Og når de så skulle lage møbler istedet, (de fikk blant annet enerett for produksjon av trevare-elementer til Jensen Møbler sine madrasser).

    Så ønsket min farfar heller å ha, en mer moderne/større fabrikk, da.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: You’ve submitted an offer: GBP 8.98 for Wow Mount ☢ Chewed-O… (224436916624)
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 18. mai 2021 kl. 10:49
    Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
    Kopi: eBay Customer Support – spoof <spoof@ebay.com>, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, ebay@ebay.com, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, ebay@reply5.ebay.com, billcobb@ebay.com, csme@ebay.com, exec.relations@ebay.com, government_relations@ebay.com, jcanfield@ebay.com, matthewb@ebay.com, pierre@ebay.com, ulieberman@ebay.com, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, tr@forbrukertilsynet.no
    Hei,
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
    Vennligst rydd opp!
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
    ———- Forwarded message ———
    Fra: eBay <ebay@ebay.com>
    Date: man. 17. mai 2021 kl. 17:28
    Subject: You’ve submitted an offer: GBP 8.98 for Wow Mount ☢ Chewed-O… (224436916624)
    To: <eribsskog+jegvilsexepia@gmail.com>
    We’ve sent your offer to wowloots2015
    eBay
    Good luck, Erik! We’ve sent your offer to wowloots2015.
    View item
    What happens next?
    Seller can accept
    The item is yours, you’re required to complete the purchase.
    Seller can counter
    You’ll receive their offer. You can accept or counter up to 1 times.
    Seller can decline
    We can still help you find similar items at a great price.
    You won’t be charged until you’ve agreed on a price. Learn more.
    Click here to view item details  
    Wow Mount ☢ Chewed-On Reins of the Terrified Pack Mule ☢ All EU s…
    Buy it now price: GBP 8.99
    You offered: GBP 8.98
    Your offer expires: May-19 17:28:43 CEST
    Seller: wowloots2015(1,081)
    View item
    Helpful information
    Savings off listing price
    GBP 0.01
    You’ve got competition
    4 watching
    Seller’s feedback
    100% positive
    See what other people bought after buying this item
    World of Warcraft Wow Mount ☢ Enginee…
    World of Warcraft Wow Mount ☢…
    NOK 85.94
    Free Shipping
    World of Warcraft Wow Mount ☢ Swift l…
    World of Warcraft Wow Mount ☢…
    NOK 69.56
    Free Shipping
    World of Warcraft Wow Mount ☢ Reins o…
    World of Warcraft Wow Mount ☢…
    NOK 81.18
    Free Shipping
    World Of Warcraft Wow Mount ☢ Goldenm…
    World Of Warcraft Wow Mount ☢…
    NOK 124.15
    Free Shipping
     
    Shop anywhere with the eBay app
    Download the eBay app from the App Store for iOS devices Get the eBay app for Android
     
    Facebook icon Twitter icon Pinterest icon Instagram icon
    Update your email preferences
    You are receiving this email based on your eBay account preferences. To change which emails you receive from eBay, go to Communication Preferences in My eBay.
     
    Email reference id: [#685da8512615486d9bcf31d2526785cb#]
    We don’t check this mailbox, so please don’t reply to this message. If you have a question, go to Help & Contact.
    eBay sent this message to Erik Ribsskog (erribs_0). Learn more about account protection. eBay is committed to your privacy. Learn more about our privacy notice and user agreement.
    ©1995‌-2021 eBay Inc., 2025 Hamilton Avenue, San Jose, CA 95125

'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen