johncons
  • I går, så gikk jeg ned, til Bekkestua sentrum, for å handle mat.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    På veien, så møtte jeg en middelaldrende pakistaner, (eller noe lignende), som lagde en slags propp/scene, på fortauet, mens han var utagerende, må man vel si, (han prata høyt, inn i en mobil, på et fremmed språk, mens han gikk rundt seg selv):

    IMG_20210511_134550

    PS 2.

    Da jeg så han gale pakkisen, (må man vel kalle han), så bestemte jeg meg, for å gå over veien, og da, (mens jeg stod og venta på, at det skulle bli ledig), så begynte en skolebuss, å bremse.

    Så bussen lot som at jeg gikk ut i veien, (før jeg gjorde det), kunne det virke som.

    Så buss-sjåføren kvema liksom, (må man vel si).

    (Noe sånt).

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 3.

    Da jeg gikk på den andre siden av veien, så fant jeg denne ‘plakkisen’, (som de sa på Rimi Langhus):

    IMG_20210511_134819

    PS 4.

    Utafor Nadderud Stadion så var det rot:

    IMG_20210511_135528

    PS 5.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210511_135532

    PS 6.

    Her har ikke kommunen tømt søpla siden Ålesund brant, (og de har heller ikke fjernet grafitti, på en stund):

    IMG_20210511_140536

    PS 7.

    Bekkestua Senter er like slappe:

    IMG_20210511_140929

    PS 8.

    Meny Bekkestua var igjen utsolgt for First Price pizza-baguetter med pepperoni:

    IMG_20210511_141210

    PS 9.

    Her var det også tomt for en del varer, (så det kunne nesten virke som at butikken hadde gått konkurs):

    IMG_20210511_141340

    PS 10.

    Mens jeg gikk rundt i butikken.

    Så kom det plutselig en Meny-ansatt gående mot meg, mens han slepte på en jekketralle, med en vare-pall oppå.

    Og ikke nok med at han ene gikk meg ned.

    En annen Meny-ansatt, skulle absolutt gå ved siden av pallen, mens han svingte på noen nøkler, som han hadde festet, i en slags snor.

    (Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 11.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210511_141717

    PS 12.

    Han med nøklene kunne kanskje heller ha rydda litt papp:

    IMG_20210511_141759

    PS 13.

    Dette flagget skal vel ikke ligge her:

    IMG_20210511_141939

    PS 14.

    Her mangler det pris-merking for tannbørstene, (blant annet):

    IMG_20210511_142051

    PS 15.

    Da jeg skulle sette fra meg handlevogna, (og legge en av bæreposene oppi bagen), så stod det to kjærringer, og liksom hadde syklubb-møte, der man sette fra seg handlevognene, og disse kjærringene lagde propp der, sånn at ei kundedame, mer eller mindre elga på meg, når hu skulle sette fra seg handlevogna:

    IMG_20210511_142658

    PS 16.

    Mens jeg tok bilde av syklubb-kjærringene.

    Så var det en gubbe, som gikk med ned/elga, bak ryggen min.

    Akkurat når jeg tok bilde, så gikk han kjempenærme meg, (han kuttet liksom svingen, som om jeg ikke stod der), som for å være ekkel/homsete, (kunne det virke som).

    (Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 17.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210511_142719

    PS 18.

    Da jeg skulle gå til Extra Bekkestua.

    Så kunne jeg ikke gå den vanlige veien.

    (Der jeg nesten ble overkjørt av en sparkesykkel, en kveld.

    Da han ‘Lars Andreas Larssen-gubben’ stod og skravla, utafor butikken).

    For der gikk det en gubbe, og tulla-somla, foran meg, (virka det som).

    Så jeg måtte gå en omvei, da.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 19.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210511_143233

    PS 20.

    Da jeg gikk inn på Extra.

    Så stod han ‘somle-gubben’ der, og kåla, med noen pærer.

    Som han kjøpte, fra et impuls-salg-torg, rett etter inngangen.

    (De burde kanskje hatt jordbær der.

    Siden at det snart er 17. mai.

    For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 21.

    Jeg ble også gått ned, av en gubbe, som syntes at han kunne være nærgående, fordi at kona hans kalte/ropte på han, (disse stod da ved hver sin ende, av en trang/lang midtgang):

    IMG_20210511_143441

    PS 22.

    Da jeg skulle slå inn varene, (i selvbetjenings-kassa).

    Så var det sånn, at det var tre ledige kasser, ved siden av min.

    Og en gubbe med stokk, skulle da abslutt, bruke den kassa, som var nærmest min kasse.

    Selv om det var to ledige kasser, (på den samme raden), som var lenger unna meg.

    (For å si det sånn).

    Så det ble som noe klamt/ekkelt/homsete.

    (Må jeg si).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 23.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210511_144125

    PS 24.
    Siden at det liksom var en slags ‘russisk elge-hær’, som lagde helvete overalt, denne dagen.

    Så tok jeg med handlevogna ut.

    Og i døra, så kræsja jeg, med en russisk kjernefamilie.

    Mannen prata på russisk, (eller om det var polsk), til kona, som dytta en barnevogn.

    Og mannen, (og en unge), skulle absolutt ved siden av barnevogna, (nesten som han gale Meny-medarbeideren).

    Så disse lagde helvete, til den store gullmedaljen, (må jeg si).

    (Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 25.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210511_144500

    PS 26.

    Han utenlandske gutten, med blå vest.

    Han var mannevond, (må jeg si), og liksom markerte revir.

    Da jeg skulle på Meny.

    Han satt, (sammen med en norsk kamerat), på en ‘Høtten-benk’, (inne på Bekkestua Senter), og ugleså alle som gikk forbi.

    Så jeg fikk meg ikke til å gå på dossen der.

    (På grunn av denne fremmedkulturelle ungdommen.

    For ‘Høtten-benken’ står veldig nærme inngangen til dossen.

    For å si det sånn).

    Og han ungdommen begynte også å gaule, (noen minutter seinere), til den store gullmedaljen, (med en slags skarp/fremmed/truende/sint/ekkel/brummende tone), til sin norske kamerat.

    (Fra ved t-banestasjonen).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 27.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210511_144606

    PS 28.

    På veien hjem, så var det sånn.

    At jeg gikk en omvei.

    På grunn av de ‘saudiske’ bygnings-arbeidene, (som jeg har kalt de).

    Som skal vare i tilsammen to år, (i Bekkestua sentrum).

    Men langs omveiene, så har ‘sauderne’ også begynt, med noen mindre bygge-prosjekter.

    (For å lage helvete der også.

    Kan det virke som).

    Og jeg gikk på venstre side av veien, (som det heter seg, at man skal gjøre, når det ikke er fortau).

    Men da ble det plutselig ekkelt/homsete.

    For en håndverker hadde parkert, mest mulig homsete.

    (Som på den forrige handleturen min.

    Da det var en lignende håndverker, som hadde parkert homsete, like ved postkassene/søppelkassene, der jeg bor.

    Noe jeg har blogget om tidligere).

    For da jeg holdt meg på venstre side av veien.

    Så ble det plutselig ekkelt/homsete.

    For da jeg gikk forbi en varebil.

    Så merka jeg, at det plutselig stod en håndverker, rett ved siden av meg.

    For bakdøra på varebilen stod åpen.

    (Noe man ikke kunne se.

    Når man gikk den veien, som jeg gikk).

    Og under døra, (til varebilen).

    Så stod det en stillferdig håndverker, (som kanskje var i 30/40-åra), og pusla med noe greier.

    Så det ble som noe slags ‘kose-krok-aktig’, nesten.

    Og som at denne håndverkeren, hadde parkert sånn, (og var så stille), fordi at han ville ha flest mulig nærkontakter, liksom.

    (Noe sånt).

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 29.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210511_145622

  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Noen forslag?
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 11. mai 2021 kl. 05:06
    Til: Kristin Aardsma <support@hey.com>
    Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
    Hi,
    I would have wanted to know the name, of the troll, who has registered an account, in my name.
    And I also wonder how you plan to improve, so to avoid, that this problem happens again, to me or other people.
    Erik Ribsskog
    tor. 18. feb. 2021 kl. 20:17 skrev Kristin Aardsma <support@hey.com>:
    Hi Erik,
    I’m so sorry to hear that you’ve continued to be a target in this way. We’ve reported this abuse to the ISP used and canceled the offending account.
    Thanks for letting us know!
    Kristin Aardsma | Head of Support | she/her | Portland, OR | Basecamp and HEY Support 👋
    {#HS:1429487139-7520399#}
    On Thu, Feb 18, 2021 at 4:44 AM CST, Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> wrote:
    Hei,
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
    Vennligst rydd opp!
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
    ———- Forwarded message ———
    Fra: (Sensurert av johncons-blogg)Bekkestua <(Sensurert av johncons-blogg)bekkestua@hey.com>
    Date: ons. 17. feb. 2021 kl. 23:41
    Subject: Noen forslag?
    To: <eribsskog@gmail.com>
    Har du forslag til 3 forskjellige abonnementer/tjenester vi kan bestille til deg i helgen? Svar innen lørdag kl 12, ellers velger vi ut 15 selv.
    3 eller 15, hva foretrekker du? 🙂
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Newest Mingle2.com users near you!
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 11. mai 2021 kl. 04:58
    Til: Mingle2 Support <support@mingle2.com>
    Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
    Hi,
    I want a superior to have a look at this, (since you normal staff there have lost the plot a bit it seems).
    (I want to know the name, of the troll, who has set up an account, in my name.
    And I want to know, how you plan to improve, so to avoid, that this problem happens again, to me or other people).
    Erik Ribsskog
    tor. 18. feb. 2021 kl. 17:23 skrev Mingle2 Support <support@mingle2.com>:
    Hi Erik Ribsskog,
    Hei, vennligst send oss nettadressen til brukeren du rapporterer, slik at vi kan gjøre nødvendige tiltak angående din bekymring. Takk skal du ha!
    Sincerely,
    Mingle Support Team
    On Thu, 18 Feb at 3:17 AM , Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> wrote:
    Hei,
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
    Vennligst rydd opp!
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Mingle2 <email@reminder1.mingle.com>
    Date: ons. 16. des. 2020 kl. 11:45
    Subject: Newest Mingle2.com users near you!
    To: <eribsskog@gmail.com>
    logo
    Hello Erik Ribsskog,
    Some new people near you have recently signed up on Mingle2.com!
    Check out their profiles by visiting the links below:
    update photo
    Catherine Rogger
    Age: 33
    update photo
    kris698
    Age: 40
    update photo
    miriam
    Age: 25
    update photo
    Chen
    Age: 31
    update photo
    Emilie Aspeli
    Age: 23
    update photo
    Tine Zorina
    Age: 18
    Don’t Forget
    the more you login, the more you’ll be seen
    by other users?
    list icon See who sent you new messages
    list icon Want to know the latest on what’s going on read all of it on the message board posts
    list icon Forgot your password?
    Tips for more attention
    update photo Make sure you have at least 5 photos in your profile
    Most people only look at profiles with photos!
    Upload photo
    update photo Complete your profile and add more info!
    This way we can match you with the right people
    Update profile
    What to see who secretly likes you? What about get 3 times more attention on your profile? Tons of other cool features here!
    THANK YOU FOR USING MINGLE2
    To change your email notification preferences
    or unsubscribe to our mailing list, click here: unsubscribe
    GET THE APP
    download ios btn download android btn
    Follow us
    facebook btn twitter btn youtube btn
    Browse by Category – Browse by Country – Mingle2 Blog – Privacy Policy – Cookie Privacy – Terms of Use – Advertise
    Contact Us – Mingle2 iPhone App – Mingle2 Android App – Unsubscribe
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Velkommen som mobilkunde hos Gudbrandsdal Energi
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 11. mai 2021 kl. 04:48
    Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
    Kopi: marked@ge.no, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
    Hei,
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
    Vennligst rydd opp!
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Gudbrandsdal Energi <ikkesvar@ge.no>
    Date: tor. 18. feb. 2021 kl. 09:15
    Subject: Velkommen som mobilkunde hos Gudbrandsdal Energi
    To: <eribsskog@gmail.com>
    Til vår kunde, Erik Løvenbalk Ribsskog.
    Vi bekrefter at du er registrert som mobilkunde hos oss, og ditt nye SIM-kort er produsert og på vei i posten. Husk å ha dette klart ved aktiveringstidspunktet.
    Hvis du eller noen i din husstand er strømkunde hos oss får du automatisk strømkunderabatt på alle dine mobilabonnement. Bestill strøm fra Gudbrandsdal Energi i dag!
    Ditt kundenummer: 2618247
    Aktiveringstidspunkt: 22.02.2021 10:00
    Mobilnummer: 90426266
    Abonnement: Oppleve
    Din regningsadresse: (Sensurert av johncons-blogg) , (Sensurert av johncons-blogg) BEKKESTUA
    Som kunde hos Gudbrandsdal Energi Mobil har du tilgang til «Min side» og «Min GE-appen».
    På «Min side» og i «Min GE-appen» kan du blant annet se forbruk, bestille ekstra data og administrere tilleggstjenester. Du vil kunne se ditt mobilabonnement på «Min side» fra 22.02.2021.
    Opprettelse av betalingsavtaler i nettbank:
    KID-nummer for AvtaleGiro: 2261824700100012
    Kontonummer: 1503.86.45185
    eFaktura-referanse: 22618247001
    Første faktura kommer gebyrfritt i posten, med mindre du allerede har opprettet en betalingsavtale.
    Er det noe du lurer på? Vår supereffektive chatbot skal kunne gi deg svar på det meste som har med ditt kundeforhold å gjøre. Klikk her for hjelp.
    Vi håper du blir fornøyd med oss som din mobiloperatør.
    Med vennlig hilsen oss i Gudbrandsdal Energi
     
    Tlf: 61 29 47 00 — Web: www.ge.no
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Verify your HEY backup email
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 11. mai 2021 kl. 04:37
    Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
    Kopi: James Glazebrook <support@hey.com>, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
    Hei,
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
    Vennligst rydd opp!
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
    ———- Forwarded message ———
    Fra: The HEY Team <support@hey.com>
    Date: ons. 17. feb. 2021 kl. 23:28
    Subject: Verify your HEY backup email
    To: <eribsskog+(Sensurert av johncons-blogg)bekkestua@gmail.com>
    Hey there,
    This is to confirm that eribsskog+(Sensurert av johncons-blogg)bekkestua@gmail.com is the email you want to use for backup on your (Sensurert av johncons-blogg)bekkestua@hey.com HEY account. If you ever lose your password, that’s where we’ll email a reset link.
    You must hit the link below to confirm that you received this email.
    Yes, use this email for backup
    Have questions or need help? Just reply to this email and the HEY Support Team will help you sort it out.
    If you’re not (Sensurert av johncons-blogg)Bekkestua or you think this might be a mistake, you can remove your email from their account.
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: What is the highest density solid in the world?
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 11. mai 2021 kl. 04:30
    Til: Quora <support@quora.com>
    Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
    Hi,
    I think it’s your job to delete the account.
    So this I want to escalate to a superior.
    (I want to know the name of the troll, who has set up this account, in my name.
    And I want to know how you’re planing to improve, so to avoid that this problem happens again, to me or other people).
    Erik Ribsskog
    tir. 16. feb. 2021 kl. 20:40 skrev Quora <support@quora.com>:
    ##- Please type your reply above this line -##
    Your request (1115670) has been updated. To add additional comments, reply to this email.
    Andy (Quora)
    Feb 16, 2021, 11:40 AM PST
    Hello Erik‍,
    Thank you for reaching out.
    We do confirm that there’s a Quora account associated with your email, eribsskog@gmail.com. Per your request, we have sent you an email with the subject line, “Quora Account Deletion”. This email contains a link that will allow you to initiate the deletion of your Quora account. Please let us know if you do not receive this email in the next 24 hours.
    Keep in mind that, once the account is deleted, we are unable to recover your account or any content/data associated with it.
    If you have any further questions about this, please let us know.
    Regards,
    Andy
    User Support
    Quora
    Erik Ribsskog
    Feb 16, 2021, 10:11 AM PST
    Hei,
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
    Vennligst rydd opp!
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Quora Digest <english-digest-noreply@quora.com>
    Date: ons. 16. des. 2020 kl. 07:25
    Subject: What is the highest density solid in the world?
    To: <eribsskog@gmail.com>
    Answer: It seems like you’re asking about solids found on Earth, which rules o…
    Erik’s Digest
    Top Stories For You
    What is the highest density solid in the world? (https://www.quora.com/qemail/tc?al_pri=1&aoid=FtCl0expl1m&aoty=2&aty=4&cp=1&id=c299ced8f34c4786b7a84448d62f6a41)
    Jim Tocco (https://www.quora.com/qemail/tc?aoid=9a3SsqIDsKB&aoty=3&aty=4&cp=1&id=c299ced8f34c4786b7a84448d62f6a41) , Owner at TKO Trivia (2014-present)
    Updated Jul 27, 2018 (https://www.quora.com/qemail/tc?aoid=zjT4H4nReEq&aoty=1&aty=4&cp=1&id=c299ced8f34c4786b7a84448d62f6a41)
    It seems like you’re asking about solids found on Earth, which rules out interstellar objects like black holes or neutron stars.
    So the honor goes to this rare, beautiful, b…
    (https://www.quora.com/qemail/tc?al_pri=0&aoid=zjT4H4nReEq&aoty=1&aty=4&cp=1&id=c299ced8f34c4786b7a84448d62f6a41) Read More » (https://www.quora.com/qemail/tc?al_pri=8&aoid=zjT4H4nReEq&aoty=1&aty=4&cp=1&id=c299ced8f34c4786b7a84448d62f6a41)
    The earth rotates at approximately 1000 mph. If a full rotation takes 24 hours, the earth should then be 24000 miles in diameter, however, the earth is only 7917.5 miles in diameter. How is this possible? (https://www.quora.com/qemail/tc?al_pri=1&aoid=3VaYBpVCuCq&aoty=2&aty=4&cp=2&id=c299ced8f34c4786b7a84448d62f6a41)
    Michael Bird (https://www.quora.com/qemail/tc?aoid=9Je5ckYtPrT&aoty=3&aty=4&cp=2&id=c299ced8f34c4786b7a84448d62f6a41)
    Written Oct 26 (https://www.quora.com/qemail/tc?aoid=RKeVSvJJX6u&aoty=1&aty=4&cp=2&id=c299ced8f34c4786b7a84448d62f6a41)
    It’s possible because you are using the wrong geometry term. In order for the Earth to rotate at a surface speed of about 1000 mph and for it to take 24 hours to complete o…
    (https://www.quora.com/qemail/tc?al_pri=0&aoid=RKeVSvJJX6u&aoty=1&aty=4&cp=2&id=c299ced8f34c4786b7a84448d62f6a41) Read More » (https://www.quora.com/qemail/tc?al_pri=8&aoid=RKeVSvJJX6u&aoty=1&aty=4&cp=2&id=c299ced8f34c4786b7a84448d62f6a41)
    Mike Tyson seemed so invincible in his prime. On the occasions he was defeated was it because he had an off-day, was it that he was out boxed or was it something else? (https://www.quora.com/qemail/tc?al_pri=1&aoid=L0LHIUCU8Um&aoty=2&aty=4&cp=3&id=c299ced8f34c4786b7a84448d62f6a41)
    Alan Deeolo (https://www.quora.com/qemail/tc?aoid=VHy8Cu8kobY&aoty=3&aty=4&cp=3&id=c299ced8f34c4786b7a84448d62f6a41)
    Written Feb 11 (https://www.quora.com/qemail/tc?aoid=3cJg7mMpSwd&aoty=1&aty=4&cp=3&id=c299ced8f34c4786b7a84448d62f6a41)
    George Foreman had a good take on this in ’95 when Mike was getting out of prison and they were trying to arrange a fight. He effectively said that Mike’s style relied on s…
    (https://www.quora.com/qemail/tc?al_pri=0&aoid=3cJg7mMpSwd&aoty=1&aty=4&cp=3&id=c299ced8f34c4786b7a84448d62f6a41) Read More » (https://www.quora.com/qemail/tc?al_pri=8&aoid=3cJg7mMpSwd&aoty=1&aty=4&cp=3&id=c299ced8f34c4786b7a84448d62f6a41)
    Why did it take 6 months for Trump to stop fighting the science on masks? (https://www.quora.com/qemail/tc?al_pri=1&aoid=9rMpixJ211a&aoty=2&aty=4&cp=4&id=c299ced8f34c4786b7a84448d62f6a41)
    Mike Burch (https://www.quora.com/qemail/tc?aoid=L4f7zCZkU34&aoty=3&aty=4&cp=4&id=c299ced8f34c4786b7a84448d62f6a41)
    Written Jul 24 (https://www.quora.com/qemail/tc?aoid=Vu55pBNv3QS&aoty=1&aty=4&cp=4&id=c299ced8f34c4786b7a84448d62f6a41)
    Trump doesn’t really think. But he does worry incessantly about how he is perceived.
    For instance, Trump is always going on about his hair and how it is actually his, as if …
    (https://www.quora.com/qemail/tc?al_pri=0&aoid=Vu55pBNv3QS&aoty=1&aty=4&cp=4&id=c299ced8f34c4786b7a84448d62f6a41) Read More » (https://www.quora.com/qemail/tc?al_pri=8&aoid=Vu55pBNv3QS&aoty=1&aty=4&cp=4&id=c299ced8f34c4786b7a84448d62f6a41)
    In the movie Midway, Japanese officers take an American POW, tie rope around his hands that has an anchor attached to the other end, and toss the heavy weight into the Pacific Ocean, is this historically correct? (https://www.quora.com/qemail/tc?al_pri=1&aoid=jlZV0aq5ubq&aoty=2&aty=4&cp=5&id=c299ced8f34c4786b7a84448d62f6a41)
    Tom Fish (https://www.quora.com/qemail/tc?aoid=1ePTLydXc4h&aoty=3&aty=4&cp=5&id=c299ced8f34c4786b7a84448d62f6a41)
    Written Oct 11 (https://www.quora.com/qemail/tc?aoid=R6oQdwdowFZ&aoty=1&aty=4&cp=5&id=c299ced8f34c4786b7a84448d62f6a41)
    My Dad was captured by the Japanese on Wake Island, just as the war began. He and his fellow Wake Islanders were taken to Japan in the hold of a freighter. When the ship ar…
    (https://www.quora.com/qemail/tc?al_pri=0&aoid=R6oQdwdowFZ&aoty=1&aty=4&cp=5&id=c299ced8f34c4786b7a84448d62f6a41) Read More » (https://www.quora.com/qemail/tc?al_pri=8&aoid=R6oQdwdowFZ&aoty=1&aty=4&cp=5&id=c299ced8f34c4786b7a84448d62f6a41)
    What flaws did Muhammad Ali have in his boxing career or was he just perfect? (https://www.quora.com/qemail/tc?al_pri=1&aoid=bpXP9HQyj4P&aoty=2&aty=4&cp=6&id=c299ced8f34c4786b7a84448d62f6a41)
    Carl Jacobson (https://www.quora.com/qemail/tc?aoid=qnmuPa2VcB1&aoty=3&aty=4&cp=6&id=c299ced8f34c4786b7a84448d62f6a41)
    Written Nov 28, 2018 (https://www.quora.com/qemail/tc?aoid=YLslraAqzU8&aoty=1&aty=4&cp=6&id=c299ced8f34c4786b7a84448d62f6a41)
    Muhammad Ali, while a great boxer, did have his flaws.
    Ali’s boxing style was a tribute to Sugar Ray Robinson. They both used speed and rhythmic, dancing movements.
    But Ali’s…
    (https://www.quora.com/qemail/tc?al_pri=0&aoid=YLslraAqzU8&aoty=1&aty=4&cp=6&id=c299ced8f34c4786b7a84448d62f6a41) Read More » (https://www.quora.com/qemail/tc?al_pri=8&aoid=YLslraAqzU8&aoty=1&aty=4&cp=6&id=c299ced8f34c4786b7a84448d62f6a41)
    If one atom of iron was shot at my head at a speed of 28,000 km/h, would it affect me? (https://www.quora.com/qemail/tc?al_pri=1&aoid=dTPYAdmOIJr&aoty=2&aty=4&cp=7&id=c299ced8f34c4786b7a84448d62f6a41)
    Doug Hensley (https://www.quora.com/qemail/tc?aoid=YsAp91f0IpY&aoty=3&aty=4&cp=7&id=c299ced8f34c4786b7a84448d62f6a41)
    Written Aug 23 (https://www.quora.com/qemail/tc?aoid=MAGnyvWbIRj&aoty=1&aty=4&cp=7&id=c299ced8f34c4786b7a84448d62f6a41)
    One atom of iron (at rest) masses 9.296*10^-26 kg (1.66*10^(-27) kg per nucleon), 56 nucleons.
    Now we’re going at 28000 km per hour, or 28000000 meters per hour, which works…
    (https://www.quora.com/qemail/tc?al_pri=0&aoid=MAGnyvWbIRj&aoty=1&aty=4&cp=7&id=c299ced8f34c4786b7a84448d62f6a41) Read More » (https://www.quora.com/qemail/tc?al_pri=8&aoid=MAGnyvWbIRj&aoty=1&aty=4&cp=7&id=c299ced8f34c4786b7a84448d62f6a41)
    How would you rank Turkish cuisine? (https://www.quora.com/qemail/tc?al_pri=1&aoid=9uY03tF86bQ&aoty=2&aty=4&cp=8&id=c299ced8f34c4786b7a84448d62f6a41)
    Shayn McCallum (שלמה בן אפרים) (https://www.quora.com/qemail/tc?aoid=R8wM1uAflZH&aoty=3&aty=4&cp=8&id=c299ced8f34c4786b7a84448d62f6a41) , lives in Turkey (2000-present)
    Written Jul 13 (https://www.quora.com/qemail/tc?aoid=LH8OmmPyYzY&aoty=1&aty=4&cp=8&id=c299ced8f34c4786b7a84448d62f6a41)
    10/10. Turkish cuisine is second-to-none.
    Of course, the thing about “Turkish cuisine” is, it is really “Turkish cuisines” plural. My favorite dishes tend to be from the Sou…
    (https://www.quora.com/qemail/tc?al_pri=0&aoid=LH8OmmPyYzY&aoty=1&aty=4&cp=8&id=c299ced8f34c4786b7a84448d62f6a41) Read More » (https://www.quora.com/qemail/tc?al_pri=8&aoid=LH8OmmPyYzY&aoty=1&aty=4&cp=8&id=c299ced8f34c4786b7a84448d62f6a41)
    What has shocked you the most about Tesla? (https://www.quora.com/qemail/tc?al_pri=1&aoid=XkrX2n59A5i&aoty=2&aty=4&cp=9&id=c299ced8f34c4786b7a84448d62f6a41)
    Todd R. Lockwood (https://www.quora.com/qemail/tc?aoid=Ldz1mXlY9yD&aoty=3&aty=4&cp=9&id=c299ced8f34c4786b7a84448d62f6a41) , Tesla Community Organizer In Vermont
    Updated Jan 6 (https://www.quora.com/qemail/tc?aoid=FLJKDjaKZa8&aoty=1&aty=4&cp=9&id=c299ced8f34c4786b7a84448d62f6a41)
    When my 2013 Tesla Model S was about three years old, I received a call from the nearest Tesla service center. The service advisor told me that they were sending a mobile t…
    (https://www.quora.com/qemail/tc?al_pri=0&aoid=FLJKDjaKZa8&aoty=1&aty=4&cp=9&id=c299ced8f34c4786b7a84448d62f6a41) Read More » (https://www.quora.com/qemail/tc?al_pri=8&aoid=FLJKDjaKZa8&aoty=1&aty=4&cp=9&id=c299ced8f34c4786b7a84448d62f6a41)
    President Trump feels he should be given a Nobel Prize. He criticized Obama for being given a Nobel Prize immediately after becoming President. What is your take? Why? (https://www.quora.com/qemail/tc?al_pri=1&aoid=Y1Xpo9WpyPh&aoty=2&aty=4&cp=10&id=c299ced8f34c4786b7a84448d62f6a41)
    James Seaborn (https://www.quora.com/qemail/tc?aoid=FGA9f5MnBl6&aoty=3&aty=4&cp=10&id=c299ced8f34c4786b7a84448d62f6a41) , Public Speaker for success in all areas of life at Gasp Design (1986-present)
    Updated Jun 1 (https://www.quora.com/qemail/tc?aoid=dplDno1uzB1&aoty=1&aty=4&cp=10&id=c299ced8f34c4786b7a84448d62f6a41)
    Former President Obama was given a Nobel Peace Prize for; “extraordinary efforts to strengthen international diplomacy and cooperation between people”. (Something that is t…
    (https://www.quora.com/qemail/tc?al_pri=0&aoid=dplDno1uzB1&aoty=1&aty=4&cp=10&id=c299ced8f34c4786b7a84448d62f6a41) Read More » (https://www.quora.com/qemail/tc?al_pri=8&aoid=dplDno1uzB1&aoty=1&aty=4&cp=10&id=c299ced8f34c4786b7a84448d62f6a41)
    Read More in Your Feed (https://www.quora.com/qemail/tc?aoid&aoty=7&aty=4&cp=0&id=c299ced8f34c4786b7a84448d62f6a41)
    Follow Quora on:
    Get the App for iOS and Android
    This email was sent by Quora (605 Castro Street, Mountain View, CA 94041). If you don’t want to receive this type of email in the future, please unsubscribe (http://www.quora.com/email_optout/qemail_unsubscribe?email_track_id=c299ced8f34c4786b7a84448d62f6a41&t=1608099949856485&token=44efe4ad759630f157c2bf994bc2c4e96d3cb71c7288e19d40eff9914cfb59abb78ce9a803dfdb69db8d4be6d81c902b2a90665a975a7c665fc9958b56808087&type=2&uid=832819) .http://www.quora.com/
    This email is a service from Quora.
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    [Confidential] Your complaint (Our ref:PNX-3751935-K8X3)
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 10. mai 2021 kl. 05:57
    Til: Rina Begum <Rina.Begum@cases.financial-ombudsman.org.uk>
    Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, “postmottak@sivilombudsmannen.no” <postmottak@sivilombudsmannen.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, post <post@finkn.no>, post <post@finanstilsynet.no>, “complaint.info” <complaint.info@financial-ombudsman.org.uk>, post <post@opo1.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, Brukerstøtte minid <Brukerstotte@digdir.no>, abuse@telia.com, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, tr@forbrukertilsynet.no
    Hi,
    I remember when I lived in Leather Lane, (where I lived from 2006 to 2011), in Liverpool City Center.
    Then I was out clubbing one Saturday night.
    And I got home at like 5 AM on Sunday morning.
    And then you sent me an e-mail.
    On a Sunday morning.
    So I wonder why I only get replies from students, who only work weekends.
    This I want to complain about.
    Please escalate to a superior.
    Erik Ribsskog
    PS.
    Here is more about this:
    ‘On Sun, Jun 28, 2009 at 8:06 AM, Cox, Rosemary <Rosemary.Cox@financial-ombudsman.org.uk>
    wrote:
    Dear Mr
    Ribsskog
    Thank
    you for your e-mail
    That’s no problem, however I should point out that we are
    not a government department, we are a independent complaints
    body.
    I
    will be in touch with your again in the next few
    days
    Kind
    Regards
    Rose
    Cox
    team
    manager’.
    tir. 16. feb. 2021 kl. 18:51 skrev Rina Begum <Rina.Begum@cases.financial-ombudsman.org.uk>:
    Our ref
    PNX-3751935-K8X3
    Your ref
     
     
     
    Dear Mr Ribsskog
     
    Your complaint
     
    Thank you for the information you sent us. You advised you had previously raised this issue with us in 2016, however I was unable to find details of a complaint relating to these matters from 2016. The only complaint we have from 2016 was against The Royal Bank of Scotland. Therefore, I asked for details of the complaint you made reference to from 2016.
     
    The reason why we asked for details of your complaint from 2016 was because you claimed we had previously reviewed this for you, however from the details which I had, it didn’t appear to be something we could look into. As I was requesting information from you anyway, I had also requested your final response from the business and the complaint form.
     
    The final response letter would’ve given us further details on the business and their stance and it usually includes whom you can refer your complaint to, should you continue to remain unhappy. The complaint form simply provides us with a bit more information about your contact details and your complaint, and it also includes a declaration at the bottom. If a complaint form isn’t completed, we would’ve still required a completed declaration from you if we were to proceed further with your complaint. That could’ve been completed via email, should the form had been a issue. I hope this has clarified and resolved matters for you surrounding the complaint form.  
     
    Having looked into this again with no new information, it does appear this isn’t something that we can help you with. We deal with a wide range of complaints about financial services – but unfortunately, from the issues you’ve raised, it doesn’t look like your complaint is something we would look into. This is because the business and the type of product/service you’ve complained about is not covered by the Financial Ombudsman Service. Furthermore, the service you’ve complained about wasn’t provided from within the United Kingdom (England, Wales, Scotland and Northern Ireland, but excluding the Channel Islands and the Isle of Man). Whom they are covered by should be available on the final response if you have one, the internet or the providers website. 
     
    I appreciate this isn’t the answer you were hoping for but there is nothing further we can do to help you and will be closing  file.  
     
    Kind regards
     
    Rina Begum | Adjudicator | 0800 023 4567
    Financial Ombudsman Service | Exchange Tower, London, E14 9SR
     
    This email has been sent securely using TLS encryption.
    This email is covered by our email disclaimer.
    This email was sent from Financial Ombudsman Service Ltd. Registered in England and Wales. Registered Number: 3725015. Registered Office: Exchange Tower, London, E14 9SR, United Kingdom.

'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen