
PS.
Her er mer om dette:


PS.
Her er mer om dette:


https://www.nb.no/items/9ce2fd8c00fdbbc5636fad514ed9bac1?page=1&searchText=ribsskog~1
PS.
Min morfars onkel, bodde visst på et rom, (sammen med en Salomon Risvig), som lå over et rettslokale.
Og de hadde visst tatt med en kamerat, (Hans Ranum), opp på rommet, for å finne en bok.
Og så hadde Ranum åpnet en luke.
(Antagelig for å kikke ned i rettslokalet).
Og det hadde visst blitt en stor skandale.
(For å si det sånn).
Så sånn var visst det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Her er mer om dette:

https://www.nb.no/items/56f8d7a7bdf1bdee09b1a25ff30ed4e4?page=25&searchText=”overhallarevolusjonen”
PS 3.
Her kan man se lemmen til min morfars onkel, (som forresten ble ihjelkjørt av en Trondheims-trikk, under krigen):

(Samme link som overfor).
Mer om min morfars onkel Ole Konrad Ribsskog:

https://johncons-blogg.net/2010/05/en-oversikt-over-slekten-ribsskog.html
PS 5.
Mer om Hans Ranum:

https://www.nb.no/items/df38d6dfb0353ed755ce24af87f38aa2?page=463&searchText=”hans%20ranum”
PS 6.
Her kan man se Krabbstu, (hvor min morfars onkel bodde, da denne skandalen skjedde):

https://digitaltmuseum.no/021018556144/krabbstu
PS 7.
Ribsskog-ekspert John H. Stamnes ‘knøler’ om Klæbu seminar, i sine skrifter, (men det er mulig at de Ribsskog-kjærringene som han har hørt med, har vært litt oppi åra/senile):

PS 8.
Det står forresten i PS-et overfor, at Ole Konrad Ribsskog, fikk gårdsarbeid, i Overhalla.
Så det kan kanskje ha vært sånn, at han bodde på Krabbstu, i forbindelse med noe gårdsarbeid, (for eksempel en sesongjobb/sommerjobb).
(Noe sånt).
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 9.
Det skal visst være snakk om amtskoleelever og ikke gårdsarbeidere, (ifølge Nordtrønderen):

https://www.nb.no/search?q=ribsskog~1&mediatype=aviser&sort=digitizeddesc
PS 10.
Ifølge Wikipedia, så var min morfars onkel Ole Konrad Ribsskog født i 1865.
Og ifølge min mors tremenning, (var han vel), Bjørn Ribsskog, så var Ole Konrad Ribsskog født i 1866.
Så han var 18-19 år, i 1884, (som artikkelen i PS-et overfor er fra).
Så det kan jo passe med han.
Men han kalles ikke Ole Konrad Ribsskog, (eller O. K. Ribsskog, som jeg har sett han bli kalt, de første årene jeg drev med slektsforskning).
Det kan jo være, at naboen i Ribsskogen, (i Flatanger), også hadde en sønn, som het Ole, og som var på samme alder.
Hm.
(For det er jo snakk om to gårder, (sånn som jeg husker det).
Store-Ribsskog og Lille-Ribsskog.
Og på begge plassene så kalte vel folk seg Ribsskog til etternavn.
Selv om de ikke var i slekt med de på den andre Ribsskog-gården.
(For å si det sånn).
Men jeg mener å huske at jeg har blogget om dette, for mange år siden.
Og de som hadde den andre Ribsskog-gården, ble vel ikke noe særlig utbredte, som slekt/familie.
Sånn som jeg husker det).
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 11.
Her, (i innholdsoversikten til John H. Stamnes), ser jeg ihvertfall ikke noe om amtskole, (for å si det sånn):

PS 12.
Nabogutten het visst Villiam Konrad, (men det kan kanskje ha bodd noen nisser der og, som folketellinga ikke har fått med):

https://www.digitalarkivet.no/census/person/pf01037495000912
PS 13.
Det kan jo ha vært, at Villiam Konrad og de, kjøpte gården, av amtskole-eleven og de.
Og så fortsatte amtskole-eleven å kalle seg Ribsskog, selv etter at de flytta.
Hm.
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 14.
Store-Ribsskog var visst bare en husmannsplass, (mens Lille-Ribsskog var en ordentlig gård, (skilt ut fra Høstlandet), med et eget matrikkelnummer, (som det vel heter)):

https://www.nb.no/items/506f4d82d48b69c6ee31a7d9e65b4e04?page=389&searchText=”store-ribsskog”
PS 15.
I PS-et overfor.
Så kan jeg forresten se, at de fra Store-Ribsskog.
(Han Villiam Konrad/Konrad).
Er i slekt med Ribsskog-ekspert John H. Stamnes.
For han (Villiam) Konrad flytta visst, til sin nevø Karl P. Stamnes, på 40-tallet.
(Noe sånt).
Så sånn var visst det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 16.
Min morfars onkel Ole Konrad Ribsskog begynte visst på Klæbo seminar, i 1885.
Det vil si et par år etter Overhalla-revolusjonen.
Så det kan ha vært sånn, at min morfars onkel, først gikk på amtskole i Overhalla.
Men at det så har blitt glemt litt, i årenes løp.
(For å si det sånn).
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 17.
Her er mer om dette:

PS 18.
Som man kan se mer om i PS 2, så var visst Overhallarevolusjonen forbundet med innføringen av parlamentarismen i Norge:

Her, (i avisen Nidaros, fra 17. desember 1926), så forklares det, at den ene ‘revolusjonsmannen’, seinere ble skoleinspektør i Trondheim, og det passer jo med min morfars onkel Ole Konrad Ribsskog, (for å si det sånn):

https://www.nb.no/items/02c460561b5abd2bcf3a31a2ec209a67?page=5&searchText=revolusjonslemmen
PS.
Her er vedlegget:


https://www.nb.no/items/6b22d594cf479023fe9ff9bb5b722359?page=679&searchText=ribsskog~1
PS.
Her er mer om dette:

(Samme link som overfor).
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Klage/Fwd: Velkommen!
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 27. januar 2021 kl. 21:00
Til: post@ncf.no
Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, elh@forbrukertilsynet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, post <post@finkn.no>
Hei,
jeg viser til Deres brev/faktura fra 8. januar.
(Se vedlegg).
Dette er ikke noe jeg har bestilt.
Det er noen troll/jævler som bestiller masse dritt, på nettet, i mitt navn, (eller i tulleversjoner av mitt navn), fra firmaer med dårlige rutiner.
Dette har jeg informert dere om tidligere.
(Se mail-historie).
Så dette må jeg klage på.
Jeg ønsker å vite navnet, på det trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.
Og jeg ønsker å bli informert om, hvilke bedre rutiner, som dere skal skaffe dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen.
Skjerpings!
Erik Ribsskog
———- Forwarded message ———
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: man. 18. jan. 2021 kl. 20:55
Subject: Klage/Fwd: Velkommen!
To: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Cc: <post@ncf.no>, <abuse@telia.com>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, <elh@forbrukertilsynet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, post <post@finkn.no>
Hei,
dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
(Jeg har ikke kontaktet disse).
Vennligst rydd opp!
Med hilsen
Erik Ribsskog
PS.
Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).
———- Forwarded message ———
Fra: Norsk cøliakiforening <post@ncf.no>
Date: ons. 2. des. 2020 kl. 08:18
Subject: Velkommen!
To: Erik Løvenbalk Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
NYTT FRA NORSK CØLIAKIFORENING
Hvis du ikke kan lese denne e-posten, klikk her.
Hjemmeside | Facebook | Instagram
Velkommen til Norsk cøliakiforening
Norsk cøliakiforening (NCF) ønsker deg hjertelig velkommen som medlem. En av våre viktigste oppgaver er å bidra til at mennesker med glutenintoleranse skal få en bedre hverdag, og vi håper at du får glede og nytte av ditt medlemskap. Her er en rask innføring i hvilke fordeler du får ved å være medlem:
✓ Gratis veiledning av NCF’s ernæringsrådgiver
✓ Veiledning fra frivillig (likeperson) i ditt fylke.
✓ Medlemsbladet glutenFRI fire ganger i året.
✓ Nyhetsbrev via e-post.
✓ Medlemsfordeler som gunstig helseforsikring, rabatt på Adams Matkasse, m.m.
✓ Fri tilgang på alle våre glutenfrie oppskrifter.
✓ Oversettelseskort for å kunne reise trygt og glutenfritt.
✓ Mulighet til å delta på møter og arrangementer, som bakekurs, medlemsmøter, foredrag med blant annet leger og ernæringsfysiologer og sommerleir.
På www.ncf.no finner du mye nyttig informasjon. Logg deg inn på medlemssiden med mobilnummer som brukernavn, og passordet du registrerte ved innmelding.
Du kan ringe oss i sekretariatet på 22 40 39 00, mellom kl. 10:00 og 14:00 alle hverdager, eller sende en e-post på post@ncf.no, om det er noe du lurer på. Du kan også kontakte NCF lokalt i ditt fylke. Hvert fylke har et fylkeslag med eget styre. For oversikt over fylkesledere samt lokale Facebook-sider, se her.
NCF arbeider på mange områder for å ivareta behovene og rettighetene til alle som trenger glutenfritt. Vi jobber bl.a. opp mot forskere, politikere og produsenter av glutenfri mat.
Har du tips til eller ønsker om noe NCF skal engasjere seg i, setter vi pris på å høre fra deg!
NB! På grunn av koronatiltak, jobber vi i NCF hjemmefra i en periode fremover, og velkomstpakker vil da bli sendt ut én gang i uken. Men vi er tilgjengelig på telefon, så ring oss gjerne om du det er noe du lurer på!
Vennlig hilsen
Norsk cøliakiforening
Knut H. Peterson
Generalsekretær
18 tips til deg som er ny
Her er noen gode tips til deg som skal lære deg å leve glutenfritt.
Se tips
Samtale med ernæringsrådgiver
Er du nydiagnostisert og har spørsmål om cøliaki, glutenintoleranse og glutenfri mat? Ved behov kan du få 45 minutter gratis veiledning av ernæringsrådgiver i Norsk cøliakiforening.
Ønsker du en samtale kan du sende e-post til lise.pedersen@ncf.no.
Få gode råd fra andre som lever glutenfritt
Det kan virke overveldende å få en diagnose, og det er mye nytt å sette seg inn i. Da kan det være lurt å snakke med noen som har opplevd det samme som deg. NCF har frivillige som kan dele av sine erfaringer og hjelpe deg til å leve godt med diagnosen. I lenken under finner du frivillige i ditt fylke som du kan kontakte.
Klikk her
Nettkurs for nydiagnostiserte
Det kan være utfordrende å være ny med cøliaki og glutenfritt kosthold, men med kunnskap om hvordan tilrettelegge for en trygg og glutenfri hverdag blir det enklere. Norsk cøliakiforening ønsker derfor å gi deg muligheten til å delta på gratis nettkurs for nydiagnostiserte.
Meld deg på nettkurs for nydiagnostiserte
Laktoseintoleranse
Personer med nyoppdaget cøliaki har skader på tarmtottene, og kan i noen tilfeller med fordel redusere inntaket av laktoseholdige melkeprodukter til man føler seg bedre og tarmen er leget.
Les mer
Skole- og barnehagepakken
Det kan fort dukke opp situasjoner på skolen eller i barnehagen som ikke alltid er like lette å håndtere. Vi har derfor satt sammen en pakke med mye nyttig og praktisk informasjon for å gjøre hverdagen enklere og tryggere for voksne og barn.
Les mer
Sølja og Ki
Sølja & Ki er barnas maskoter i NCF. De to gode vennene har begge cøliaki og hjelper hverandre med utfordringer som barn ofte kan møte. Se her for morsomme oppgaver, t-skjorte og filmer om Sølja og Ki!
Les mer
Dobbeltdiagnosen:
Cøliaki og diabetes type 1
Har du både cøliaki og diabetes type 1? Cøliaki er vanligere blant de som har diabetes type 1 enn i resten av befolkningen.
Les mer
Norsk cøliakiforening I Postboks 351 Sentrum 0101 Oslo I 22 40 39 00 I post@ncf.no I Avregistrere nyhetsbrev
IMG_20210127_0001 paint.jpg
582K
PS.
Her er vedlegget:

'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen